
Dat klinkt helemaal niet zo slecht. Vanaf volgend jaar is Amsterdam binnen de ring
mogelijk verboden voor auto's van vóór 1992. Dus geen Alfa Romeo 155, geen Audi 80, geen Golf I en II. Geen Datsuns of Simca's zelfs. Geen traagrijders in hun BX of ZX. Geen blonde slingermeisjes in hun Daihatsu Charade. Verboden voor
deze BMW 3-serie, laat staan een 8-serie. Geen aso's meer in hun Chrysler
Le Baron of Honda CRX&Prelude. Geen provinciebejaarden in een Hyundai Pony. Tachtig procent van autorijdend Amsterdam-West en Zuid-Oost kan weer lekker met de benenwagen. Want auto's van voor 1992 zijn volgens de gemeeente veel te vervuilend en mogen de stad niet in. Geen paupers die in hun rijdend krot de wegen verstoppen, daar kunnen we moeilijk tegen zijn. Maak een uitzondering voor klassiekers en er is geen vuiltje aan de lucht. Vandaag beslist de Amsterdamse gemeeteraad over het autoverbod. Daarnaast gaan ze de parkeertarieven van 020 optrekken naar 4 euro per uur. Dat parkeerverhaal zal er doorheen gedrukt worden, maar wij weten eigenlijk al dat het autoverbod het niet gaat redden. Waarom niet? Omdat ze daarmee ook
dit autotype moeten verbieden, en dat komt never, never nooit niet door de raad...
Reaguursels
InloggenWanneer je wil leven is er geen plaats in deze stad de kartbaan is gesloten ,de motorcrossbaan is er al lang niet meer , een peuk opsteken in de kroeg verboden ,de wallen verdwijnen
een rondje rijden in je oldtimer vergeet het maar
Getronics gaat al weg vanwege de te hoge huur en te weinig uitstraling
AMSTERDAM HAD HET
@GeinPonempie:
En waarom denk jij dat ik niet in Amsterdam woon?
Belachelijk, straks mag nergens meer rijden met een auto ouder dan 15 jaar, want die kant gaat het op met die geitenwollensokken praktijken. De techniek wordt steeds beter en de levensduur van de auto langer. Straks moet je je favoriete en degelijke auto laten slopen en inruilen voor een biologisch verantwoord bushokje op batterijen. Er bestaat ook nog zoiets als liefhebbers en hobbyisten die waarderen wat er vroeger aan techniek is ontwikkeld. Dit voorstel is zeker bedacht door mensen met een grote dure bak die ze niet nodig hebben en zelf de ballen verstand van hebben. Kortom: Weer een *****streek om geld uit je zak te kloppen.
Prof. Hoxha....
Waar slaat dit artikel op?
Geen aso's meer in hun Chrysler Le Baron of Honda CRX&Prelude.
Waar slaat dat op?
Vind dit maar een kansloos verhaal wat hier boven staat.
En zo zie je hoe onze 'vrienden' uit Den Haag de liefhebbers van bepaalde auto's kapot maakt.
Ik zelf ben een enorme liefhebber en bestuurder van de Honda CRX, dat maakt mij dus aso volgens dit verhaal wat ik net lees....
Waar is de vrijheid heen in dit land ?
Ik wil lekker mijn CRX rijden want het is een heerlijke auto om te rijden.
EN betaal er zat geld voor...
Het hele oldtimer-wagenpark in de stad vervuilt in een jaar net zoveel als 1 overvliegende 747!!!
Wat een triest staaltje symboolpolitiek weer!
Wederom Amsterdams WANBESTUUR!
Als je een doorslag maakt van wie met zulke rammelbakken op de baan komt dan kom je al snel bij de zelfde groep mensen terecht die Wilders tracht uit te roeien. Gastprofiteurs die het eigenlijk spijtig vinden dat de gemiddelde nederlander niet in een lemen hut woont en alles in het leven aan Allah toeschrijft.
Goeie maatregel, laat ze maar hun benenwerk gebruiken, wat maakt het ook uit.
Dit leven is slechts een korte voorbereiding op het paradijs.
Altijd zo mooi om te zien hoe de PvdA/SP/GL achterban altijd keihard door hun volksvertegenwoordigers genomen worden en hoe dom die lui zijn om keer op keer weer op die lamzakken te stemmen, omdat pappa en opa dat 500 jaar terug ook deden. Wellicht dat het nu anders wordt nu de de zastava yugo en de lada uit 1991 moeten inleveren.
Roebie 12-02-08 @ 18:33
Oké, echter er rijden in A'dam een stuk meer patserbakken rond en het zou me niks verbazen als dat tegen elkaar opweegt.
Daarnaast vind ik in A'dam de veiligheid en het parkeerprobleem ook niet oninteressant ( die bakken gebruiken regelmatig 2 plekken, en wij maar weer zien dat we s'avonds na negen onze auto kwijt kunnen! ).
Omdat er steeds meer SUV's bijkomen terwijl het aantal oude auto's steeds minder wordt denk ik dat dat toch interessanter is om op te focussen.
Amsterdam is zoo 1990; binnenkort willen daar alleen maar moslims en kansloze Antillianen komen. Als ze ergens de sharia invoeren, is het daar als eerste.
Veel mensen weer met geen verstand van zaken...
Dergelijke (lokale) maatregelen worden genomen om de luchtkwaliteit in de stad acceptabel te houden. Dit heeft geen zak met CO2 uitstoot (en dus verbruik!!!) te maken!
Plaatselijke vervuiling is uitstoot van CO, NOx, CH's(koolwaterstoffen) en PM(deeltjes/roet). Ter voorbeeld:
Van Euro I (1993) naar Euro IV(2006) voor benzine:
1/3 deel van de CO uitstoot toegestaan
1/10 van de CH uitsoot
1/13 van de NOx uitstoot
Er wordt gekeken naar gram per kilometer.
Om de auto's aan Euro I te laten voldoen waren toendertijd al maatregelen als katalysatoren, lambda regeling en EGR nodig. Auto's van voor die tijd hebben hooguit een katalysator(voor '88 meestal niets) en zijn aanzienlijk vervuilender.
Euro IV is dan nog even 10x minder vervuilende uitstoot en dusdanig dat we bijvoorbeeld afscheid van de (echte) Alfa V6 hebben moeten nemen.
Een Q7 4.2 is GROF minder vervuilend dan een panda of eend!!! (CO2 buiten beschouwing gelaten) We praten dan niet over een percentage, maar over een factor.
Zonder emissiewetgeving zouden de grote steden compleet onbewoonbaar zijn. Kijk eens naar de grote steden in Azië...
Dat wou ik even zeggen! Laat ik nou net zo'n wonderschoon karretje hebben!
Belachelijk, verbied dan die patserbakken (Hummers Range Rovers die zooi), die zijn veel vervuilender! En daarbij nemen ze teveel parkeerplek in en ze zijn veel gevaarlijker dan een 'normale' auto (door welke auto word je liever aangereden? Een Golfje of een Hummer?)
Als het aan het linkse tuig ligt, is mobiliteit straks alleen nog voor de rijken weggelegd.
Zou leuk zijn als je ook bij reacties kan aangeven dat ze wel OK zijn (oftewel KUDO's)!!!!!!!! Lig bij zoveel reacites compleet in een deuk, lol. Hoewel dit alles allemaal om te huilen is.
Ja en inderdaad de NS is CO2 neutraal, haha laat me niet lachen. Inderdaad al die treinen die vanaf het CS vertrekken en aankomen aangedreven door in Duitsland met Kolencentrales opgewekte stroom. Of o nee was Franse elektra uit kerncentrales(daar zit je dan met je OV jaarkaart als antikernenergie GL stemmerte te treinen boewhaahaaha). Om het nog maar niet over al die gore diesellocomotieven te hebben met al dat goederenvervoer 24/7 dwars door de stad, waar zou al die fijnstof toch vandaan kunnen komen?! ;0
OO ja nog even dit patsertje "Bolkestein 12-02-08 @ 11:08" ( Vraag me af waarom je jezelf Bolkestein noemt meneertje A6) ik heb nog nooit pvda gestemd, heb zeker nooit om dit soort ellende gevraagd maar blijf jij ook maar lekker thuis kan je als Amsterdammer je eigen auto ook eens voor voor de deur parkeren.
@noorderling.
Ja he, wat is het leven mooi als je alles lekker simpel houdt.
-weggejorist en opgerot-
@Lifecanbesimple 12-02-08 @ 12:42
Ok, je hebt je nick voldoende verklaard.
na 93 zijn er ook nog een hoop barrels
Ik rijd gewoon met een grote boog om Amsterdam heen. Mijn geld krijgen ze niet. M'n uitlaatgassen wel. Niet dat het er wat uit maakt, het stinkt er toch al! Naar eco-fascisten die nog nooit een koe van dichtbij hebben gezien.
jullie doen maar in amsterdam, ik lach mij rot om jullie
groetjes van autovriendelijk veluwe waar parkeren gratis is.
Wat was nou het grote voordeel ook alweer om in zo'n grote stad te gaan wonen?
Zeg Professeur, Uw research laat te wensen over. De Alfa 155 is nooit vóór '92 geproduceerd. Wellicht bedoelde U de Alfa 75 (stille hint).
Nu, wat een maatregel. Hoeveel CO2 bespaart het in totaal? Vermoedelijk is het verwaarloosbaar klein. Tsss...
Mooi, mijn 1.9 GTI is uit 1992 en bovendien kom ik toch nooit in A'dam...
Is even over nagedacht, maar eigenlijk moeten gewoon alle auto's uit Amsterdam worden geweerd, uiteindelijk is het geen gezicht, een auto in zo'n openlucht museum.
Weet je wat ook heel erg vervuild?
Al die imbeciele linkse grachtengordel bootjes.
Klojo's. Ik kom alleen in 020 als hert echt niet anders kan MET de audi 80 uit 89. Willen ze dan een slagnoom neerpleuren ofzo? Ik betaal, dus ik rij.
Deze auto zal dan ook niet snel aan een Amsterdammer verkocht worden denk ik www.snuffelkleintjes.nl/advertenties/a....
Autofahren is niet meer te doen in de Randstad. OV ook al niet. Bakfiets dan maar?
Het kenteken zit erop, de wegenbelasting is betaald en de verzekering ook, de eerste APK heeft 'ie net gehad alleen een roetfilter heeft mijn zuinige diesel niet, maar wat denkt Amsterdam wel dat ze zich boven de Nederlandse wet kunnen stellen?
Lifecanbesimple 12-02-08 @ 12:50
Daar gaat het niet om! Lekkerrrrrrrrr........
1992 wat een onzin, mijn Mercedes van 1988 heeft voor Duitsland een groene millieusticker, dus daar mag ik wel in elke stad rijden.
Brandje snapt waar ik naar toe wil.
Net als Snackbarvoer alleen nog voor de elite.
Ah mijn ideale verkeersbeeld komt weer een stuk dichterbij. Autorijden zo duur maken dat het alleen nog voor de elite mogelijk is. Muahhahahahah!!
@noorderling:
1. Met het nieuwe rijden van Nancy naar 050? Knap dat je het volhoudt maar helaas hebben we niet allemaal een week de tijd.
2. 050 en milieufreak en tegen kapitaal? Dus je bent een krakert!
3. Het nieuwe rijden is KUT. Door de lage toeren slijt je blok veel sneller. (Vertellen ze er lekker niet bij)
4. Gelukkig ben ik heel groot en heb ik altijd mijn lichten aan zodat je me aan ziet komen. Als je zorgt dat je mij altijd achterlangs kruist hoef je niet bang te zijn. Wordt toch wel druk he? En zelf sturen en opletten of er geen grote jongens aan komen.
5. Nog meer geluk voor je: zowel in 010 als in 050 zul je me niet tegen komen. Pas wel op als je in 070 bent.
mijn volvo estate voelt zich gediscrimineerd
@Lifecanbesimple 12-02-08 @ 11:26
Cijfertjes even bijstelen. Fiesta rijdt 1:15, bij lange tochten beter. Mijn record is op 35 liter van Nancy naar 050. Wel met methode 'nieuwe rijden' ..
Is nog niet een zozeer om fietsers, maar als je je SUV zijdelings in een standaard wagen ramt blijft daar niks van over. Je impactpunt ligt veel hoger dan de portierversteviging van doorsnee auto's.
zie je wel amsterdam wordt /is een yuppendorp dag 1x modaal dag hoeksteen van de samenleving
@ berliner bol 12-02-08 @ 12:05
Doet me wel ergens aan denken, verplichte gekleurde stickers...
@ Redactie
gemeeteraad, klein foutje..
ze moeten auto's van voor, en mensen van na dat jaar toegang weigeren..
Oh ja, de congestion tax in London.
Geldt niet voor taxi's.
Goede truc is dus: Registreer je zelf als zelfstandig taxi ondernemer.
Je wilt niet geloven hoeveel Q7's, X5'en, Testarossa's en 911's er in de Londonse binnenstad als taxi geregistreerd staan.
Scheelt je £8 (11) per dag.
PvdA in combinatie met Groen Links in 020.... de Sharia is zo slecht nog niet!
@ Fender Bender 12-02-08 @ 11:54
Dan krijg je verplicht een gekleurde sticker op je auto. Wordt al in meer steden gedaan in Europa.
Wat moet ik nu met mijn THEE-Ford in Amsterdam?
Oh gelukkig dat is (inmiddels) een klassieker!
@ Truly Amazed : er is een nieuwe Fiat 500, en er komt een nieuwe Mini!
..
en tsja.. vind dit maar een Kont maatregel.. het is niet dat ik vaak in onze Hauptstad kom maar ze gaan echt richting London.. hele stad hermetisch afsluiten voor verkeer en alleen tegen forse betaling toelaten.. 5 euro aan parkeer geld tsja ik las eerst "geen auto's voor 1992" ik dacht Cool! nice! Vedt rete gaaf kicken! kan ik eindelijk eens ff lekker door raggen met de bmw7 !!
maarja 4 euro , wat een lutsers.. openbaar vervoer is 70% van de tijd niet op orde, Way to go gemeente amsterdam.. jullie weten hoe je vrienden maakt! Keep up the good work! N.O.T.. Nelleke Natnekke!
daar hebben de pliesies echt tijd voor: IEDERE auto op bouwjaar controleren
jeetje zal niet meer hetzelfde zijn zonder fiat 500s en Mini's
Volgens mij gaat cohen niet nog een termijn halen en duwt hij alle naad-regels dus nog snel even door 'n ieder zijn/haar strot.
In a'dam moet je niet in je eigen auto willen rijden lijkt me.
Lekker met je nieuwe leasebak dan zijn de zorgen over deuken en enorme parkeergelden ook niet het probleem.
a'dam zuigt
Sterke vent die mij met mijn Q7 zonder DPF van de weg afdrukt. Is toch 2400 kilo...
En daarbij betaal ik zoveel belasting dat ze van die opbrengst wel een extra randweg kunnen aanleggen.
Aaah, het gesprek komt op bullbars, ik sluit me aan bij Lifecanbesimple.
-
We hebben hier op de zaak een mooie zwarte Vito 120CDI staan met rondom bars, iets met inparkerende vrouwen, 'blingblingbakken van kansenjongeren en fietsers zonder licht.
Een Fiesta 1.1?
Dan gaat het verhaal van twee keer zo veel brandstof ook niet op, want je gaat mij niet vertellen dat zo'n hok 1 op 14 kan rijden.
Side- en bullbars egoistisch?
Wordt je toe aangezet door de wetgeving. Bij een aanrijding met een fietser ben je als automobilist in principe schuldig en moet je dus betalen.
Ik hou mijn eigen schade dus graag minimaal als er weer eens zo'n gek zonder verlichting, zonder te kijken en zonder handuitsteken door rood komt gieren.
PS. Zelf sturen doe ik ook nog steeds. De hulpmiddelen zijn alleen handig als ik tijdens de directievergadering wat veel wijn op heb. ;-)
@Lifecanbesimple 12-02-08 @ 10:52
Ter correctie: het is 72 kg, ik rijd een oude fiesta 1.1, en ben dol op biefstuk.
Die zogenaamde payload van jou heb je overigens niet nodig als je kunt autorijden, dan stuur je namelijk zelf.
Het hele verhaal van je is eigenlijk BS: om van a naar b te komen telt gewoon hoeveel brandstof je nodig hebt. Punt.
Nog even afgezien van het nogal egoistische karakter van sidebars en bullbars ten opzichte van andere weggebruikers. Want die betalen met hun leven voor jouw veiligheid.
Prima, dan is die laatste auto toch ook gewoon een klassieker?
@GeenKwijl!
Zit jij nu de RaRo Mk 1 te beledigen? Dat is het voorbeeld voor iedere terreinauto, en dus zeker geen SUV.
.
Voor jouw info, een SUV is een namaak terreinauto, maar dan met ronde vormpjes en zonder 4WD. Bij voorkeur gemaakt door Koreanen of USAianen. In ieder geval gemaakt op een plaats waar het begrip kwaliteit nog niet bekend is (niet dat een RaRo zo goed in elkaar zit, maar dat geheel of gedeeltelijk terzijde)
hoe dichter amsterdam als een aorta dichtslibt hoe leuker ik het vind. Heerlijk nieuws dit dus.
Amsterdam, de provincie van morgen.
Tjah,
Hebben de Amsterdammerts zelf om gevraagd. Door PvdA te stemmen, nu mogen ze met hun eigen opeltje kadett uit 1986 niet meer naar huis.
.
Hadden ze zich maar niet als linksmensen moeten gedragen.
.
Ik zie de voordelen wel, eindelijk genoeg ruimte om mijn A6 te parken, als ik weer eens op de gracht moet zijn.... ;-)
wat een ongelovelijke mongolen zijn die pvda imbecielen ook. ik rij prive in een clio van 1994. waarom? omdat ie heerlijk rijdt en voor de rest weinig kost zo simpel is dat. maaarrrrr.... die geeft nog altijd minder uitstoot dan die fucking oude kudt taxi's van die horde kamelen drijvers die ik dagelijks door de stad zie raggen. zout overigens toch eens op met al die kudt regeltjes. alles is al verpest inmiddels. koninginnne dag? verpest!! wallen? verpest!! vondelpark mage je binnekort niet meer skaten en leidseplein niet meer staan te jongleren. als ze dan toch iets willen doen laten ze dan al die walchelijk lelijke souveniershop akn als witwas winkels op het rokin eens laten verdwijnen. eerste stuk van amsterdam van af het centraal station spreekt foking niemand maar dan ook niemand in die winkels nederlands en je struikelt over de schreeuwerige borden!!!
Vier euro per uur? En wat hebben ze dan te bieden, die Amsterdammers?
Alfa 155 werd tot 1996 gemaakt. Citroen ZX ook nog na '92.
mijn SUV uit 1982 (want Range Rover, de eerste SUV ooit) komt er ook niet in? Prachtig!
wat een fucking onzin weer!!!
Wat wordt het volgende? Verboden voor fietsen?
He, hekkesluiters diesel uit 2006 rookt nog zonder filter, mag er ook niet meer in. Zie ik nu pas. Zoals het in het artikel staat zou je, als je een retrofilter op je oude diesel van voor 1992 laat zetten, er wel in mogen......
Als je niet invalide bent en geen enorme hoeveelheid spullen bij je hebt, moet je natuurlijk sowieso niet met de auto Amsterdam in gaan. Aan de rand parkeren en dan met tram of metro verder gaan is sneller en goedkoper. Daarbij gun ik die uitzuigers hun EUR 25 parkeergeld per dag ook niet.
@noorderling:
Je vergeet de megesleepte kilo's in je berekening mee te nemen.
Die mongoleneend van jou komt maar net op de 500 kg, terwijl een beetje knappe SUV zo'n twee ton weegt, ofwel 4 keer zo veel.
Als die SUV dan twee keer zo veel peut gebruikt is hij uiteindelijk toch twee keer efficienter. En hij doet dat ook nog eens met minder uitstoot per liter.
.
Nu ga je natuurlijk iets lopen roepen over nuttig gewicht (pay-load), maar dat is in dit geval meer dan alleen die 70kg van je veganistenlichaam. (Concludeer ik uit het feit dat je eend rijdt. Knap he?)
Het grootste verschil in gewicht zit hem in:
1. Sensoren, computers en actuatoren die de reinheid van de motor regelen. Milieutechnisch gezien dus payload.
2. Veiligheidsmiddelen, zoals sidebars, bullbars, airbags (6 of meer), climatcontrol (zodat je ramen niet beslaan en je goed zicht blijft houden), gordelspanners, ABS, Traction Control, Hill Climbing Assistent (Laatste 3 voor optimale beheersing van de auto, zodat je niet per ongeluk van de weg geraakt en daar allerlei glas, plastic, olie en benzine achter laat), Parkeersensoren, Electrische ramen en centrale deurvergrendeling (met central close knop voor als je opeens een krakert achtig type op je af ziet komen) en natuurlijk Radio met RDS, navigatiesysteem en bluetoothverbinding met je GSM, zodat je altijd weet waar de files staan en je kunt voorkomen dat je op de snelweg uren lang gassen uit staat te dampen zonder vooruit te komen, want dat is pas verspilling.
.
Nu ik dit zo allemaal terug lees ben ik eigenlijk wel heel erg groen bezig.
Ik zou eigenlijk subsidie voor mijn auto moeten krijgen. Zeker als je bedenkt dat ik de de verwachtbare zorgkosten ten laste van mijn persoontje na een aanrijding ook nog eens geminimaliseerd heb.
Als het milieu werkelijk zo'n zorg is, geef dan gewoon kraanwater als brandstof vrij. De techniek ligt er al jaren!
Hypocrite zooi.
Djezz 12-02-08 @ 09:29
Inderdaad. Origineel zijn ze niet. In Muenchen en andere Duitse metropolen is het ook al ingevoerd. Vanaf 1992. Heb je 16 jaar de tijd om een nieuw barrel aan te schaffen. Lijkt me lang zat, stelletje Hollandsche zeikerds.
Uit protest ga ik vandaag met m'n 22 jarige sj413 (met brulpijp) een extra rondje filerijden op de ring. Alleen maar om dat kanis & gunninktuig te fucken.
De linksmens schiet regelmatig in eigen voet, dus dat verlies van de 2CV komen ze wel te boven. echter als ze in de gaten krijgen dat ze door het verbod van de oude fords Transit, Mercedes 200d, etc de Finse bevolking bovenmatig treffen is het plan zo van tafel....
Gelukkig mag ik met mijn golf manhattan nog wel in Manhattan rijden
4 EURO per uur ??? 1uur en 3 minuten kost je dan 8 Euro. kolere..... dat is dan echt voor het laatst van mijn leven dat ik die kudt stad geweest ben. Wat een stelletje achterbakse linkse criminelen zitten daar. helemaal lachen als dat geld gebruikt gaat worden voor Amsterdammers die een te oude auto hebben. die krijgen natuurlijk geld van de gemeente om een nieuwe auto te kopen.
Nou ja, een troost gelukkig niet meer van de achterlijke golf I en II eikels in je stad
heeee Amsterdam, ze zeggen dat je bent veranderd, heeee Amsterdam, je kan geen goed meer doen. sodemieter op kut communisten.
Beetje vent heeft zijn bumpers al volgegoten met beton. En schijt aan het universum.
Daar zit ik dan met mijn monsterlijk snelle golf II gti uit '87..
Ik zal er zelf geen last van hebben, maar eerlijk is eerlijk; dan ook de bpm afschaffen!!
Een beetje normaal denkend mens heeft helemaal niets in die stad te zoeken. De bewoners zelf rijden in vervuilende auto's!!!!!
Waarom krijg ik dan een Audi 80 uit 1993? Wel een crap regeling zeg.
Te Koop + Garage: GMC Suburban 1977
Nee, de linkse Garde gaat natuurlijk niet zonder 2CV de stad in...
Gelukkig geldt het niet voor motoren! Mijn CB750 uit 1974 zet ik vervolgens overal lachend gratis op de stoep (na er eerst de file mee voorbij te zijn gereden).
Hahahahaaa, owned. Geweldig dit, dus de 388pk sterke Duitscher mag nog wel de stad in, dan vind ik het best.
Een mooie gedachte, alle historische stadscentra auto-, fiets- en openbaarvervoervrij maken en je bent in een klap van alle kansenburgers en bejaarden af. Reclame borden weg en gevels reinigen, daarmee jaag je ook de TMF generatie de stad uit.
sow, da's wel een hele mooie deu sjevoo op de pica.
Ja ja, een moderne SUV is schoner dan mijn oude kar ... per liter verbrande benzine. Maar helaas gebruikt zo'n SUV meer dan 2 x zoveel van die brandstof, zodat uiteindelijk per *kilometer* zelfs een oude eend nog minder vervuild.
CO2 uitstoot moet je rekenen per gereden kilometer, niet per verbrande brandstof. Maar leg dat die ongeletterde politici maar eens uit!
De alfa 155 is van 1992 en later, dus die mag. Ik denk Hoxha de nog altijd mooie en achterwiel aangedreven Alfa 75 bedoelt.
Helaas mag ik met mijn 75 America binnenkort niet meer Amsterdam in.
Vind de Alfa 155 nog altijd zo'n tien keer stijlvoller dan menig Aziatisch koekblik dat op onze wegen rondrijd
Tsja, zolang klassiekers buiten deze regel zouden vallen hoor je mij niet klagen
Maar dan moeten ze dat ook daadwerkelijk regelen
Ik vermoed een geheime alliantie met de automobiel branche.
Eindelijk weer een auto-onderwerp.
.
Achterlijk en hypocriet hoe links de oorlog op de auto heeft verklaard. Dat ze viezigheid uitstoten: ja. Dat het schoner kan: ja. Dan hebben we die zwarte troep uit moslimlanden niet meer nodig en kunnen die landen weer woestijnen worden. Ik ben voorstander van electromotoren maar eerlijk gezegd denk ik dat we iets anders gaan ontwikkelen. Laten ze [overheid] daar hun miljoenen in stoppen.
ik ben echt benieuwd of dit door gaat.
31 miljoen, hoeveel balen rooibosthee koop je daar tegenwoordig voor?
Ben trouwens erg benieuwd naar de praktische invulling en het handhaven van het verbod, mocht het er komen..
Relaxed, dat betekend toch zeker 70% meer parkeerplekken in mijn wijk :-) Paupers moet oude auto's moeten deaud!
HALLO! -> Een normaal weldenkend mens WIL helemaal niet in amsterdam g_e_z_i_e_n worden!
ben overigens geen dikbebrilde, pijprokende geitenwollensokken, nudistisch intellectueel, linksmensch. Ik vind het gewoon de mooiste auto ooit.
-weggejorist-
Het wachten is op het besluit dat men in 020 voortaan links moet gaan rijden...
Jan 2009: parkeertarief 020 binnen ring 6,-
Misschien toch Ayaan maar achteraan (geen milieuzones, geen motorrijtuigenbelasting, blij met BX, DS, CX etc.)
Ik blijf toch echt wel met mijn Citroen DS naar amsterdam gaan, dit namelijk de enige auto waarmee je die ranzige drempels kan pakken en die slechte kutwegen met gaten. Altijd weer een feest om opgefokte kansenjongeren de bumper van hun golfje te zien vernaggelen.
O ja, en ros die kutscooters en bromerautotjes dan ook meteen even het ravijn in. Dankuwel. U bent geweldig. Frisse lucht!
En ga dan nog maar een keer uitleggen dat de bijtelling voor nieuwe, zuinige leasebakken verhoogd moest worden.
Alfa 155 is pas geproduceerd va 1992, maar dat terzijde.Bericht Televaag?
Soms doen linkse idioten in hun blinde drang per ongeluk goede dingen. Maar het zal wel niet zover komen.
Eagle_Eye @ 09:35
Je draait het om: als je niet voor jezelf kan denken dan stem je PvdA.
Wie nu nog PvdA of een andere linkse partij stemt is daadwerkelijk geïndoctrineerd en moet zich afvragen of hij/zij nog wel voor zichzelf kan denken.
Rammstein 12-02-08 @ 09:04
Blijf van mijn HOTmail af ja! Opkazen, die is van NA 1992, staat ergens in America en daar staat een kolencentrale te loeien niet hier.
Een golf 1 is 1000x zuiniger dan zo'n grote slurpbak. Ik ga maar eens emigreren en ik neem mijn 2 golf 1's mee...!
krakers van vroeger wilden een Amsterdam Autovrij en krakersopperhoofden van vroeger zijn de politici van nu die je af en toe vind op afwerkplaatsen en in fietshokken en in te dure New Yorkse appartementen, ik heb liever oude autoos dan oude krakers eigenlijk, maar hoe raak je die kwijt
AmDam wordt opnieuw gezuiverd, goed plan!
Wat krijgen we er voor terug: een schonere lucht dan die van Peking, meer en beter OV (moehaha), meer belastingopbrengsten -ten goede aangewend voor de bodemloze schatkist van de pvdarmoede- én eindelijk verlost van ouwe kudtbakken en slurpers.. leve de bakfietsmongeaulen.
Afzinken die grachtengorgelaars, óp naar New Amsterdam Amere-City!
Leuk he, die linksmenschen? Wéér een reden om die kudtstad te mijden. LINKS te laten liggen
Daar ga je dan met je antieke Rolls-Royce...
Knet-ter-gek.
Deze maatregel is in diverse Duitse steden al ingevoerd.
Je moet betalen naar gelang de leeftijd van de auto.
We hebben een nagelnieuwe auto en hebben moeten betalen voor een "groene"sticker om de stad in te mogen. Hoe ouder de auto ,hoe duurder de Sticker.
Er zijn bedrijven zoals garages die al hun deuren hebben moeten sluiten omdat ze net binnen de zone vallen en klanten geen sticker krijgen.
@ Teen 12-02-08 @ 09:16
Alles wat geboren is voor 1992 wordt verwijderd, alleen de klassiekers blijven. Zoals Bertha zonder tandjes en shaniquwa met cup dddd
De mensen die verantwoordelijk zijn voor dit soort maatregelen zijn niets anders dan megalomane fascisten. De machtsgeilheid van die mensen kent geen grenzen. Dit zijn gewoon hele slechte mensen. Hun hart is van teer, hun lichaam bestaat uit kankercellen en hun bloed hebben ze uit de werkende mens gezogen.
Te Koop:
Fiat Panda uit 1993.
Klein,zuinig,handig in de stad, en uiterst vervuilend.
Als iemand Job C. wil pesten tot op het bot, dit moois kan van eigenaar verwisselen voor slechts 1500 euro, een koopje voor zo'n handig vervuilend vervoersmiddel!
Bovendien rijden al die groenlinks stemmerTs in een modieuze antieke Citroen DS. Als die naar 023 en omstreken (de groene buitenwijk van 020) gaan verhuizen blijven er alleen proleten in de grachtengordel over.
nogmaals bedankt Marijke Vos!
Mijn Yugo beschouw ik maar als klassieker...
Daarom kom ik altijd met de helicopter. Nog nooit een parkeerwachter op het dak gezien.
Off Topic: Was Joris ongesteld gisteravond? Wat een slagveld.
Mazzeltov @ 09:15
Hee wat leuk, een stukje uit Flodder 1
Blij dat ik net een Porsche uit 1993 heb gekocht :-)
Eend was in z'n hoogtijdagen al een vervuilend loeder: 1 op 15 en stinken als een pijprokende krakert...
Nu nog een groep islamieten die alle rode auto's wil verbieden en we zijn klaar.
Mag mijn huifkar uit 1769 nog wel naar binnen ?
Verruimen van de parkeertijden?
Naar 24/7?!
Wanneer halen ze nu eens die vrouwen weg achter het raam? Vies gedoe.
Die eend lijk me het issue niet. Ik denk dat ze veel meer herrie krijgen van de intellectuele dikkebrilmonturen in hun Citroen DS.
Wat nou, Hoxha... geen BX of ZX !
Dan is er jou zeker nooit een resp. 1.9 of 2.0 GTI 16V voorbij gereden, top rond de 230 en zo'n 160 PK.
www.youtube.com/watch?v=h9fXIFt3ZRo
@ ranqneuzeKleinburger 12-02-08 @ 09:06
Marijke Vos wil al die gevaarlijke vervuilende auto's waarschijnlijk per direct dumpen in Ivoorkust alwaar ze professioneel verwerkt zullen worden...
En dan leggen ze daarna een zesde baantje bij schiphol. Blijft de luchtkwaliteit toch constant.
Wat is een oude auto? Een oude datum eerste toelating? Oud model? Oud ontwerp?
De luchtgekoelde VW kever was tot een paar jaar terug nog nieuw te koop. De oude VW Caddy (en golf 1) is nog te koop in Afrika, nieuw. Ook de T2 volksiebus.
Dat autoverbod drukken ze er ook wel door. De auto's waar die hippies in rijden worden als klassieker gekenmerkt, en klaar. Alleen jammer voor Amsterdam dat de RDW bepaalt welke auto's op de Nederlandse wegen zijn toegelaten.
Met het verhogen van de parkeertarieven willen ze 31M binnenhalen Waarmee de Partij van de Graaiers weer eens precies aangeeft waar ze voor staan.
Hé das de auto van Sjakie!
Leuk die Amsterdamse APK.
Krijgen we nu APK keuringen per stad?
Gewoon schijt aan overheidsmaatregelen als het hun uitkomt.
.
Morgen een straatverbod voor lelijke mensen in Amsterdam en moet je door een soort Idols jury gekeurd worden en voor een flanneervergunning betalen.
.
Lelijke mensen mogen alleen in het donker nog maar buitenkomen om die straatvervuiling tegen te gaan en dan nog de éne dag de even en de andere dag de oneven sofinummers.
whaha.. lol een Chrysler le Baron, die had mijn pa toen ik nog een klein jongetje was en die auto een vermogen kostte! Jeugdsentiment!
www.adclassix.com/images/78chryslerleb...
@koyt 12-02-08 @ 09:09
Dan heb je altijd nog twee procent die je kunt gebruiken. Geen auto nodig dus.
En die ouwe finnenbakken worden ook wel gedoogd hoor. Want die mensen hebben het al zo zwaar in Nederland..
@ Eucalyptas 12-02-08 @ 09:07:
Waarvan 98% vertrekt vanaf een plek waar ik NIET woon...
@ Lifecanbesimple 12-02-08 @ 09:04
En ik weet zeker dat mijn vijf jaar oude roetfilterloze diesel een stuk meer vervuilende meuk kan uitbraken dat die kansloze eenden of 15 jaar oude volveaus. Kut, ik krijg ineens heimwee naar mijn BX 1.9 diesel. Daar kon je nog eens een paddestoel mee uitbraken.
De parkeertarieven zullen gaan rijzen tot ver boven de 5 p/u.
Mark my words!
Intreseert me niet kom niet in de 020, En ik vind old timers over het algemeen mooier dan veel van die verwijfde auto's die nu uitkomen.
Wat een hypocretie daar. Wat dacht je van de spoorwegen die vrijwel met alle goederenvervoer dwars door de binnensteden trekken terwijl heel Nederland voorzien is van bovenleiding? Laat ze eerst maar eens aan de grens afkoppelen en elektrisch verder gaan. Misschien wordt de overheid dan weer een beetje geloofwaardig.
En als je verkeerd parkeert, dan fakkelen ze je auto af.
Er komen zo'n 40 treinen per uur aan op Amsterdam CS.
Er wordt gemakshalve maar weer even voorbijgegaan aan hoeveel co2 er uitgestoten wordt bij het produceren van een nieuwe auto. Misschien is blijven rondrijden in je "vervuilende" oude auto dan toch niet zo slecht. Vreemd eikpunt ook om te bepalen of een auto vervuilend, een jaartal. Dus een oud Pandaatje doet het slechter dan de gemiddelde moderne SUV? Het doel is nobel, jammer dat je met deze wereldvreemde besluitvorming het doel compleet voorbijschiet.
Ik vind "pauper" zo`n negatieve bijsmaak hebben... kunnen we het niet voortaan over kansenburgerTs hebben?
Marijke Vos maakt er conform het groenlinks verkiezingsprogram een onderklassevrije zone van.
Niet financieel, intellueel en netwerktechnisch onvermogenden dienen buiten de ring te posteren.
Dit gebeurt nooit
Wie is er ook-alweer aan de macht in 020 ? Pvda ? Dat verklaart toch alles !
Hotmailgebruikers, allemaal!
Hee een otoo topic..... das lang geleden.
@ DaLamaMan: Dat omrekenen naar guldens is zo 2003.
Grappige redenatie: Eerst bannen we de SUVs als zijnde proletenbakken en daarna alles van voor 1992.
Men krijgt wel langzaam aan door wat ik al eerder wist.
Namelijk dat mijn half jaar oude SUV minder vervuilend is dan die geitenwollensokkenlelijkeeend waar al die millieuharries in rond toeren.
amsterdam wordt doodgesaneerd....
Ik dacht ook al, en wat moeten alle links-elitaire grachtengordelrozenkruizers nu? Die rijden toch alleen maar in oude troep?
ik kom daar toch niet ... bahbah... en nu al helemaal niet meer
Het is nu definitief, Cohen en consorten zijn compleet van de pot gerukt.
Ik kom er ook nooit in die stad met die open riolen, dus het zal mij ook aan me reet roesten hoeveel parkeer geld ze daar betalen.
Gewoon weer één te erge maatregel voorstellen (autoverbod) en vervolgens als alternatief de parkeertarief verhoging erdoor drukken...... Links lullen, rechts vullen heet dat.
de eend valt toch onder de klassiekers, lijkt me? Maar wanneer is een klassieker een klassieker? Ik vind mijn peugot 205 uit 1988 ook een klassieker, inclusief zeer exclusieve roestplekken!
Vergeet de VW hippie-bus niet.
Ik kwam er toch al niet in die Kutstad. Alleen komen die die-hard oude doos bestuurders nu waarschijnlijk in een andere stad shoppen.
En zo hou je alleen maar nieuwe leasebakken, scooters en kanaalbootjes over in het Gouden Eeuw Museum van Noord-Holland.
maarreh...................... Jullie daar in 020 kunnen nog altijd in een Ligier gaan rijden, of een Vespa bestelbrommobiel, of iet anders vreselijks lulligs.
Wat een achterlijke maatregel weer.
Met de huidige BPM is het voor veel mensen nou eenmaal niet mogelijk om om de zoveel jaar een nieuwe auto te kopen.
4 euro per uur? wacht, realitycheck: 4euro is bijna 9 gulden.. wat een lutserts..
Het is "never ever nooit niet"
Geen dank hoor.
Vriendelijke groet,
Uw eigenste taalpurist Orca
REAGEER OOK