Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Krakers in Grunn: VVD'er overtreedt wet

pakze.jpg Wie zegt dat huisvestingfraudeurs geen gevoel voor humor hebben? De krakers van de voormalige Citybioscoop in Groningen hebben burgemeester Wallage verzocht het VVD-raadslid Joost van Keulen te vervolgen wegens.. *tromgeroffel* ..huisvredebreuk! Uitgelachen? Goed, hier gaan we: Van Keulen profileert zich al een tijdje als de premium krakerjager van de Groningse gemeenteraad. Zo ging hij al eens in discussie met krakers van de SP en publiceerde hij enkele interieurfoto's (spiegel) van het kraakpand aan de Oosterstraat. Hieruit blijkt dat de huizenstelers van Volxkeuken Salmonella het niet zo nauw nemen met de brandveiligheid. Tot grote ergenis van de benedengelegen kapperszaak. Maar volgens de woondieven zijn de pica's genomen tijdens een inbraak. Bovendien heeft Joost de beelden met PhotoShop bewerkt. En omdat iedereen weet hoe schokkend het is wanneer iemand zomaar omgevraagd inbreuk maakt op je eigendom hebben de boeroepers middels een brief de pliesie verzocht de inbraak nu EINDELIJK eens op te lossen. En die nare kapitalistiese haatzaaier van een Van Keulen voorgoed achter de tralies te laten verdwijnen. Heel goed, ongewassen sojavreters: PAK ZE die kudtyuppen!

Reaguursels

Inloggen

Dr Doom 06-02-08 @ 20:43

Wtf is dit nu weer voor onzin. Er zijn socialistische moslims, dat is zeker waar, maar er zijn ook socialistische christenen, heidenen, joden etc... etc... Wat lul je toch weer dom! Ten eerste haal je moslims door de zeik, ten tweede socialisten. Beiden kan ik niet hebben.

En verkrachting heeft niks maar dan ook helemaal niks te maken met het recht op een woning. Verkrachting is geweld, recht op huisvesting niet. En als jij problemen hebt met de VN dan wil ik je maar één ding zeggen: het is mede aan de VN te danken dat jij hier nu in vrede leeft. Als de VN niet was opgericht was Europa waarschijnlijk van de aardbodem verdwenen of in ieder geval onleefbaar geworden door een niet te vermijden 3de wereldoorlog!

Barry van Hommel | 07-02-08 | 10:24

@niegosnix: Het probleem is dat parasiteren niet bestraft wordt.

Krakers gewoon aanpakken als jonge zeehondjes. Ondanks dat vies lang haar en stinkende baarden waarschijnlijk minder opleveren dan mooi wit bont.

Groets | 07-02-08 | 09:40

Wat niet wil zeggen dat ik me ernstig afvraag uit wat voor hout de huidige krakers gesneden zijn als je pand kennelijk zo makkelijk te betreden is door-notabene- een VVD raadslid!
Moet opa loudAndProud binnenkort eens in Groningen een workshopje "beveiligen en barricaderen van je kraakpand" komen geven?

LoudAndProud | 06-02-08 | 23:23

Ha ,weer eens een leuk anti kraken stuk ,dacht ik nog verheugd toen ik het topic zag.
Maar wat eenteleurstelling, 127 bijna identieke comments uit vorige anti kraken topics op geen Stijl, weinig origineel.
Dan sluit ik ook maar af met een gouwe ouwe:
ideen ontruim je niet, kraken gaat door!

LoudAndProud | 06-02-08 | 23:19

@Oplichter:

Net in de Volxkeuken gegeten ?

Rebellis | 06-02-08 | 22:50

fuck you right-wing motherfucker

oplichter | 06-02-08 | 22:10

Rebel: ".. die VVDer ook zijn slaapzak had kunnen meenemen of heeft zo’n kraker ook nog het alleenrecht ? ..."
--
Zeg wat denk je wel, sommige groepen hebben nu eenmaal bepaalde privileges. "Some animals are more equal".

Dr Doom | 06-02-08 | 20:46

@Homomel 06-02-08 @ 16:25 "... Sinds wanneer is een iPod een eerste levensbehoefte, zoals vastgesteld in de universele verklaring van de rechten van de mens?.."
--
Waar haalt de fucking VN het recht vandaan mij de les te lezen over "wat" mijn rechten zijn? en wie de vruchten van mijn bloed zweet en tranen onder bedreiging van geweld mag afpakken (krakers).
--
Als sex een levensbehoeft is mag ik zeker ook een vrouw verkrachten? Waarom lijken socialisten altijd zo op moslims?

Dr Doom | 06-02-08 | 20:43

Hoe zit het met de definitie; kraken: Kraken is het in gebruik nemen van een ongebruikte pand, (meestal) zonder toestemming van de eigenaar.

Feitelijk blijft het dus het betreden van een pand zonder toestemming van de eigenaar. Welke rechten kan de hand-op-houdende-profiteur nu laten gelden ?

De zogenaamde bewoningswil ? Lijkt mij dat die VVDer ook zijn slaapzak had kunnen meenemen of heeft zo’n kraker ook nog het alleenrecht ? Is dat dan niet heel erg asociaal ?

Rebellis | 06-02-08 | 20:20

@niegosnix
Zelf ben ik helemaal niet thuis in de krakerswereld, maar alles wat ik er over lees is negatief. En zo ook dit voorbeeld weer. Het enige wat hier bereikt wordt is om binnen de grenzen van de wet zoveel mogelijk mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Ik wil je best geloven als jij zegt dat jouw kraakkennissen een schurfthekel hebben aan uitkeringtrekken, en zelf ook hard werken. In dat geval staan nobele doeleinden voorop, en daar kan ik wel mee leven.
Echter, naar mijn idee is de krakersmentaliteit in de loop der jaren dan flink veranderd, want een pand compleet uitwonen en in alles uitdragen dat je een werkschuwe profiteur bent vind ik verre van nobel.
In dat geval lijden de goeden (waar jij het over hebt) maar onder de kwaden (in mijn ogen de meerderheid); maw, wet veranderen en kraken onmogelijk maken. Dat scheelt in ieder geval ontzettend veel ergernis en een aangetast rechtvaardigheidsgevoel.

Befhaesch | 06-02-08 | 19:43

HJdeT 06-02-08 @ 17:17
Ik ben net terug uit grunn, en het lukte inderdaad niet. Pas ook al in Den Haag in het ijsbergstadhuis geprobeerd, bij de loopbruggen, maar daar zitten ook al netten voor BOEHOE! (uiteraard is dit de 'cynische mode' ben niet levensmoe;-))

JosVerbeek | 06-02-08 | 18:56

@Befhaesch
Het overgrote deel van de bevolking is denk ik wel hard werkend (anders had NL er ook niet zo uitgezien) Toch hebben de meesten niet heeeel veel geld. Het is een beetje naief te veronderstellen dat je er met hard werken alleen ergens komt.. De objectieve randvoorwaarden voor een verzorgingsstaat kunnen niet alleen aan de hand van harde arbeid & belasting uitgelegd worden. De verzorgingsstaat is ook een gevolg van politieke strijd, stabiliteit (monetair en politiek) en de gasbel.

Van de tientallen mensen die ik ken en die gekraakt hebben danwel kraken, hebben de meeste een schurft hekel aan 'uitkeringtrekken' als je ook gewoon kan werken: andere die dat niet kunnen hebben dat geld immers harder nodig. Verder valt het me op hoeveel mensen uit de kraakbeweging ondernemer zijn danwel geworden ('Do It Yourself') Ik praat hier dus niet alleen over mezelf.

Los van dit alles heb ik wel altijd de indruk gehad dat de kraakbeweging het beste als zowel het slechtste aantrekt: dit verklaart misschien waarom mensen altijd een uitgesproken positieve danwel negatieve opvatting over het kraken hebben

niegosnix | 06-02-08 | 18:42

@Barry van Hommel 06-02-08 @ 16:14
De meeste mensen met veel geld in deze wereld is dat toch niet vanzelf aan komen waaien. Daar hebben ze in veel gevallen hard voor gewerkt, en bovendien betalen ze daar toch netjes (veel en veel meer) belasting over? Zij leveren een veel grotere bijdrage aan de samenleving dan dat krakende, vastgeroeste en vooral profiterende tuig met een wereldvreemde kijk op het leven.
Zonder ondernemende (en daardoor meestal ook meer vermogende) mensen had de wereld er heel anders (lees: een stuk armer) uitgezien, en dan had krakend Nederland waarschijnlijk ook geen uitkering op kunnen strijken.

Befhaesch | 06-02-08 | 18:15

Die krakers hebben me daar wel even een mooi non-conformistisch interieurtje bij elkaar gespaard. Vet koel.

Naakte Waarheid | 06-02-08 | 17:24

JosVerbeek 06-02-08 @ 14:21
Velen zijn je voorgegaan. Derhalve zit er nu een groot hek om de toren zodat springen niet meet mogelijk is. Koffiehuis De Kosterij was het een beetje zat, al die incoming gasten op hun terras.

HJdeT | 06-02-08 | 17:17

"Dit is de keuken. Let op de fraai geïntegreerde gasflessen, die het interieur schitterend aanvullen."

Wat verwacht die gozer in een krakerspand? Vast geen Feng Shui of Des Bouvries, toch?
Bovendien zag het er in mijn studentenhuis niet veel beter uit. En bij Joost vast ook, met nog een hond erbij, want zo hoort dat in krakers- en corpshuizen.

Rhynchocyon | 06-02-08 | 17:12

Als alle krakers nou geweldig nette mensen waren, zou ik er niet zo'n probleem mee hebben. Maar die netheid valt erg tegen, als je ziet hoe het gemiddelde kraakpand eruit ziet. Ik kan me ook niet ontdoen van de indruk, dat krakers gewoon luie donders zijn. Te beroerd zijn om hard te werken voor woning, zoals de meeste mensen. En als je die krakers soms alleen al ziet, dan is mijn eerste indruk niet echt positief.

Fulgrim | 06-02-08 | 17:11

Groets 06-02-08 @ 16:40
Fascist!

Fascist!

En nogmaals fascist!

Barry van Hommel | 06-02-08 | 16:48

Groets 06-02-08 @ 16:40

Oplossingsrichting.. wat is het probleem dan, warrior??

niegosnix | 06-02-08 | 16:47

-weggejorist-

Groets | 06-02-08 | 16:41

-weggejorist-

Groets | 06-02-08 | 16:40

@waaromookniet: Je hebt zeker niet de moeite genomen om de 107 voorgaande posts te lezen.

Krakers = tuig!!

Scheuren de heledag een beetje rond op van die verlepte bakbrommers daarbij schijthebbend aan alle verkeersregels.

Ik heb wel een oplossingsrichting: Deaud!!

Groets | 06-02-08 | 16:40

WaaromOokNiet 06-02-08 @ 16:20

Sinds wanneer is een iPod een eerste levensbehoefte, zoals vastgesteld in de universele verklaring van de rechten van de mens? Huisvesting is dat wel. Je vergelijkt waarlijk hier appels met peren.

Barry van Hommel | 06-02-08 | 16:25

wat een onzin dit, ik ben te arm om mijn eigen huis te betalen, dus neem ik die van jou. eigenlijk is het gewoon diefstal, want als er wordt gezegd: ik ben te arm om mijn eigen IPOD te betalen, dus eigen ik mezelf die van jou toe. dan is het opeens wel diefstal.
ben ik de enige die Nederland af en toe een (klein) beetje hypocriet vind?

WaaromOokNiet | 06-02-08 | 16:20

manulounge 06-02-08 @ 16:07

Er is genoeg welvaart op deze wereld om iedereen welvaart te garanderen. Het is echter zeer krom verdeeld momenteel. Er is echt geen kolonialisme voor nodig om dat recht te trekken. En dat daar anderen 'armer' door worden... ik zou zeggen dat er een paar anderen 'minder stuitend rijk' van worden. Maar of iemand nou een paar miljard of 1 miljard heeft, per saldo maakt dat voor z'n koopkracht waarschijnlijk weinig uit omdat hij het toch nooit allemaal kan uitgeven.

Barry van Hommel | 06-02-08 | 16:14

@ mezelf
Staakt nu reeds uw wild gebazel!

manulounge | 06-02-08 | 16:09

@ Barry van Hommel 06-02-08 @ 16:00
Precies de klassieke denkfout der socialisten.
Daar er niemand rijker kan worden zonder anderen die armer worden.
Tenzij het Oud-Hollandsch kolonialisme weer ingevoerd word, maar ook dat zou een schijnoplossing zijn.

manulounge | 06-02-08 | 16:07

manulounge 06-02-08 @ 15:40
Nee, ik ben niet communistisch. In tegenstelling tot Karl M. denk ik niet dat dit verschil tussen de werkende en bezittende klasse tot een revolutie leidt.

iBomb | 06-02-08 | 16:03

manulounge 06-02-08 @ 15:56

Nee in Berg en Dal (Nijmegen)

niegosnix | 06-02-08 | 16:00

manulounge 06-02-08 @ 15:54

Dat laatste is trouwens wel een denkfout. In principe willen socialisten niet dat iedereen arm is maar juist dat iedereen rijk is.
Maar goed, socialisme en communisme zijn niet hetzelfde.

Barry van Hommel | 06-02-08 | 16:00

@ niegosnix 06-02-08 @ 15:49
Ik bedoelde eigenlijk die monumentale villa waar je eerder over repte in je overigens bijzonder steekhoudend betoog.
Villa in Scheveningen, maar awel.. laat maar eigenlijk, niet geheel van belang.

manulounge | 06-02-08 | 15:56

@ Barry van Hommel 06-02-08 @ 15:46
Iets te kort door de bocht da's waar...
Het klonk alleen eventjes wat bekend, namelijk zoals Het Manifest klonk.
Klasse, blabla, bezitters/werkers, varkers, kippen, je weet wel.
Ik als steeds rijker wordende voel me dan altijd zo aangevallen...

manulounge | 06-02-08 | 15:54

manulounge 06-02-08 @ 15:42

Misschien.. niet bekend mee

niegosnix | 06-02-08 | 15:49

Barry van Hommel 06-02-08 @ 15:41
Het ligt ook maar net hoe je woningnood definieerd. Iedereen is in princiepe in staat om met een aantal dagen uitzendburo in de maand een goedkope kamer te bemachtigen (niet altijd direct natuurlijk, ik heb ook vaker voor langere tijd op straat gestaan, maar dan alsnog). Maar aan betaalbare woningen waar je als groep met weinig geld of studerend/beginnend ondernemer, zowel ruimte als een zekere vrijheid hebt, is zeer zeker een groot gebrek. Het is dan ook niet voor niets dat ik veel krakers op latere leeftijd (=geld) panden zie kopen om als woongroep toch je ding te kunnen doen.

niegosnix | 06-02-08 | 15:47

manulounge 06-02-08 @ 15:40

Als je inziet dat het kapitalistische systeem niet zaligmakend is ben je niet automatisch communistisch hoor.

Barry van Hommel | 06-02-08 | 15:46

Fimbulvetr 06-02-08 @ 15:30
Je slaat de spijker op z'n kop. In essentie is dat waar het om draait, ja. Iets heeft pas echt waarde als het wordt gebruikt. 'Goedkope' zaken gooien we vaak weg als we ze lang niet gebruiken. Eigenlijk zonde, aangezien je een ander er vaak blij mee kunt maken, daarom naar de MamaMini ermee, voordat het niets meer waard is. In tegenstelling tot gebruiksvoorwerpen, die dalen in prijs, blijft de prijs van grond en huizen eigenlijk alleen maar stijgen, dus zelfs als je er niets mee doet, wordt het voor de eigenaar meer waard. Het is een beetje zoals met lucht. Hoe langer je niet kunt ademen hoe belangrijker en dus waardevoller die lucht wordt.
Stel je zou mij vragen of je iets mocht lenen of hebben dat ik niet meer gebruik, dan zou ik niet weten waarom ik nee zou zeggen. Ik kan alleen zo gauw niets verzinnen.

iBomb | 06-02-08 | 15:46

@ niegosnix 06-02-08 @ 15:38
Den Haag?

manulounge | 06-02-08 | 15:42

niegosnix 06-02-08 @ 15:38

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Het klopt dat niet alle krakers kraken vanwege de woningnood, maar het komt wel voor. Maar goed, jouw redenatie om kraken gewoon te laten bestaan vind ik persoonlijk ook best een goeie.

Barry van Hommel | 06-02-08 | 15:41

@ iBomb 06-02-08 @ 15:22
Gij zijt communistisch?

@ p0rn0 06-02-08 @ 15:23
Ja! Volmondig ja, en niet eenmalig of kortstondig...

manulounge | 06-02-08 | 15:40

@p0rn0 06-02-08 @ 15:23

Ben het met je eens dat kraken niet meer zozeer met woningnood te maken heeft. Echter de meeste krakers die ik ken wonen niet op bepaald beste locaties, maar in afgesleten panden, danwel kantoorpanden.
(ok een monumentale villa daargelaten, maar dat is dan ook met goedkeuring van de eigenaar, ja dat bestaat..). Waar het wel te maken mee heeft is dat je door kraken toch een soort vrijheid hebt die anders moeilijk te verwezenlijken is. .. Je kunt het een beetje ondernemende jongeren toch moeilijk kwalijk nemen dat ze een leven zoals dat door menig reaguurder geleefd wordt (vinex, 5 tot 9, steeds dezelfde neuken, of niet neuken, hypotheek..) nog ff uit willen stellen.
Gun het ze dan ook van harte! bovendien organiseren krakers de beste feestjes en maken ze het stadsleven in ieder geval een stukje boeiender.
Al met al genoeg redenen om van de wet gebruik te maken. Zeker daar leegstand om te kunnen speculeren helemaal niets bijdraagt, behalve het nog duurder maken van wonen in nederland.

niegosnix | 06-02-08 | 15:38

iBomb 06-02-08 @ 15:22

Klopt, het uitgangspunt van kapitalisme. Daarom is kapitalisme in z'n essentie ook puur onrechtvaardig, en zal er altijd armoede door ontstaan.

p0rn0 06-02-08 @ 15:23

Jazeker, die heb ik gezien.

Barry van Hommel | 06-02-08 | 15:33

@iBomb 06-02-08 @ 14:07
Stel, ik kom er achter dat jij iets al 12 maanden niet gebruikt heb en jij kan niet aannemelijk maken dat jij dit op korte termijn gaat gebruiken, dan sta ik volledig in mijn recht dat in gebruik te nemen. Ik kom op korte termijn eens bij jou snuffelen om te kijken wat ik kan gebruiken....

Fimbulvetr | 06-02-08 | 15:30

LifeCatcher 06-02-08 @ 15:21

Ik ken idd die mensen niet die hem aanklagen, en misschien zijn het wel klootzakjes, dat kan geen idee. Maar ze hebben wél gelijk, hij was ongewenst binnen in een bewoond pand en dat heet huisvredebreuk. En dat is in dit land nog altijd strafbaar!

Barry van Hommel | 06-02-08 | 15:24

Kraken heeft niets meer te maken met woningnood. Krakers willen gratis wonen op de beste locaties.. Ooit krakers in een kansenwijk gezien?

p0rn0 | 06-02-08 | 15:23

van dal 06-02-08 @ 14:31
Hoe komt het dat die panden leeg staan? Plannen maken staat bewoning toch niet in de weg?

Nogmaals loopt de gemiddelde scholier, werkloze of loonslaaf - die hier op geenstijl post - niet het risico dat z'n huis gekraakt wordt. Jaloezie, omdat een kraker geen huur betaalt, kan ik me wel voorstellen.
Maar dan zie je niet waar het om gaat. Je hebt een groep mensen die bezit en een groep mensen die werkt. De meeste mensen hebben geen huis, maar een lening om hun huis te kunnen betalen. Een geleend huis in feite. Of ze huren het. Om dat te kunnen betalen werken ze zich de pleuris. Dom, daardoor worden de mensen die bezitten alleen maar rijker.

iBomb | 06-02-08 | 15:22

Barry,
je hebt geen FLAUW idee wie die mensen zijn, en geloof me...
Daar ga jij nooit achterstaan.

LifeCatcher | 06-02-08 | 15:21

hij doet het alweer 06-02-08 @ 15:05

Smerige fascist!

Overigens geef ik deze krakers groot gelijk in deze zaak. Er is een heel verschil tussen een pand betreden wat al geruime tijd doelloos leeg staat (= legaal) of zonder toestemming een pand betreden waar mensen wonen (= illegaal).

Pak 'm die vervelende VVD-er, met z'n minachtende opmerkingen over mensen die zich inzetten voor een betere en eerlijkere woon'markt'.

Barry van Hommel | 06-02-08 | 15:13

schiet die kut krakers gwn dood alsjeblieft

hij doet het alweer | 06-02-08 | 15:05

En dat gekraakte ding boven de kapper ziet er ECHT zo ranzig uit, er word dag in dag uit alleen maar speed gesnoven van een spiegeltje en van de febo aan de overkant gevroten.
Voor de rest zit iedereen er maar "o wat zijn we lekker lijp"te roepen.
Ik heb medelijden met die 2 honden, zo een megelse herder en een soort labrador van de bewoonster daar.....

LifeCatcher | 06-02-08 | 15:04

Moet je lusiteren,
daar werden in de city "underground" altijd illegale speed en coke en xtc feesten gehouden voor de hardcore jeugd , meesten minderjarig.
Het is gesloten door de eigenaar die het ook allemaal te erg vond worden.
Doe die deur ook maar nooit weer open, want deze meneer hier schopt hem zelf ook weer dicht!
Het is afgeolpen met het kindergeneuq en gepaai met drugs in grunn!!

5 minderjarige meiden zitten nu nog ,of, in het Poortje of in werkampen in Frankrijk.
De jeugdzorg heeft besloten dat het beter was de meiden weg te halen dan de dealers en de loverboys want die werken vanuit huis en kan je niet controleren.

LifeCatcher | 06-02-08 | 15:02

@ BernieLaPlant 06-02-08 @ 13:49
Of zijt gij zelve een krakert en ziet gij me aan als ware ik een tegenstander?
Wel in dat geval: Stil maar jongetje, niet elke kraker schrijft als een vmbo-dropout! En als je niet op niveau kunt schrijven, kun je niet op niveau lezen en heb je weinig begrepen van al het beschreve...

manulounge | 06-02-08 | 14:52

@ BernieLaPlant 06-02-08 @ 13:49
Ineens constateerde ik daar, bijna doodgedrukt tussen, in volwaardig Nederlands uitgedrukte, betogen een klein nietig stukje commentaar.
De precieze boodschap is mij zowaar een raadsel, daar het aldaar uitgedrukte niet in overeenstemming is met de huidige grammaticale en spellingsvoorschriften. Maar aangezien hetgeen je probeerde te fromuleren mede tegen mijzelf gericht is vraag ik u: Verklaar je nader!

manulounge | 06-02-08 | 14:48

Pak aan dat tuig!

apekop | 06-02-08 | 14:48

Go Joost Go!

apekop | 06-02-08 | 14:47

Kraken is terreur en terreur is Hot, dus aanpakken dat ongewassen schorem.
Of even de tondeuse erover......... Wallaga ging jullie voor... www.google.com/search?hl=nl&client...

Megalomaantje | 06-02-08 | 14:38

Kots, kots, kots

Ik zeg de fik in alle kraakpanden, krakers in werkkampen zetten, bij voorkeur in de vleesverwerkende industrie.

T zijn niet meer en minder dan meeliftende, profiterende, oppertunistische, quasi-ideologische, criminele terroristen.

Kniftig | 06-02-08 | 14:32

iBomb 06-02-08 @ 14:28 alsof het aanvragen van vergunningen, het laten maken van verbouwingsplan, hinderwetvergunning, bestemmingsplan enzo snel geregeld is....

van dal | 06-02-08 | 14:31

@ Eikenhout 06-02-08 @ 13:58
Enerzijds geef ik je gelijk, maar ik kan ook wel een hele hoop uitzonderingen benoemen, dus...
Moeilijk. Het is een schimmig grijs gebied, dus lokt sowieso een hoop crapuul. Toch zijn er echt wel wat respectabele krakersprojectjes te noemen. In ieder geval in Rotterdam. Zelfs in samenspraak of samenwerking met de gemeente.

manulounge | 06-02-08 | 14:30

koerbagh ® 06-02-08 @ 14:25
Wat zal delfzijl ontvangen van mij dan? Als ik uit wanhoop van de Martinitoren afspring heeft hooguit de begrafenisondernemer nog wat aan mijn bloederige resten.

JosVerbeek | 06-02-08 | 14:29

van dal 06-02-08 @ 14:11
"en zelfs als er een ontruimingsbevel ligt omdat de woningstichting er appartementen van wil maken" - dan heeft de woningbouwstichting die panden dus eerst meer dan een jaar leeg laten staan! Dat is je reinste kapitaalvernietiging, stelen van de samenleving. Daarom is de wet zo bedacht dat je _mag_ kraken als een pand langer dan een jaar leegstaat. Als panden niet leeg stonden werden ze niet gekraakt.

iBomb | 06-02-08 | 14:28

Uit diezelfde weblog van paulusjansen:
"Zelfs als er geen woningnood is en geen permanente leegstand, moet kraken toegestaan zijn. De kraakcultuur is een verrijking van de (hoofd)stedelijke cultuur, veel culturele initiatieven zijn voortgekomen uit de kraakbeweging, in Nederland en daarbuiten."
was getekend: ene Hol.
Te makkelijk...

hetluis | 06-02-08 | 14:28

@iBomb 06-02-08 @ 14:07 .. dat snappen de meeste hier niet. Maar er zijn ook krakers die er nog wat rare trekjes op na houden. Zoals geen vlees eten als je bij hun wil wonen. Dat maakt die betreffende krakers minder geloofwaardig .. iets zoals koppelverkoop maar dan anders.

Draaitafel Demagoog | 06-02-08 | 14:27

@fuckje
In Delfzijl kom je met handophouden niet aan de gewenste 2k belastingvrij.
Misschien omdat er geen slaaphuis is om een euhrooootje voor te vragen.

DiagnosisTyphus | 06-02-08 | 14:27

@ Bluto Blutarsky 06-02-08 @ 14:04
Precies! Maar aangezien 'aanpassen' nou niet 's krakers eerste talent is voorspel ik weinig goeds voor ze op de arbeidsmarkt.
Bovendien zijn vele van die lui zo (tat)toegetakeld dat van even omswitchen geen sprake meer kan zijn. Met andere woorden, een keurig truitje en een nette broek maakt ze nog niet representatief. Met nog meer andere woorden, Al draagt een aap een gouden ring...

manulounge | 06-02-08 | 14:26

@JosVerbeek 06-02-08 @ 14:21:
Delfzijl zal je met open armen ontvangen.

koerbagh ® | 06-02-08 | 14:25

Maar on-topic: het is natuurlijk een gotspe van jewelste, allah zou zeggen "huisvredebreuk plegen bij een kraakpand is nooit grappig"

JosVerbeek | 06-02-08 | 14:23

koerbagh ® 06-02-08 @ 14:15
Als ik in grunn zou moeten wonen, dan sprong ik uit protest van de Martinitoren af. Ik wil daar niet eens dakloos zijn!

JosVerbeek | 06-02-08 | 14:21

Krista van Velzen zegt er vandaag het onderstaande over.

Bewoon mij!

mag ik deze cup aan mij voorbij laten gaan

hetluis | 06-02-08 | 14:21

Stel dat ik nou een auto 'gebruik' die al een jaar lang kilometerloos bij de dealer stond, en iemand jat vervolgens 'mijn' autoradio... Zou het dan wijs zijn om naar de pliesie te stappen?

DiagnosisTyphus | 06-02-08 | 14:20

Wallage is zelf een kraker van het eerste uur geweest, hij en nog meer van zijn krakersvrienden, zijn later de politiek ingegaan om als korrekte burgers de lakens uit te delen............ Walage en vele van zijn linkse hondehokken werken graag samen met krakers..... ook om huizenbezitters te ontmoedigen en onder druk te zetten, hopende dat men de pandjes voor ramsjprijzen van de hand doet. Kassa! voor de opkopers....... ook weer vrienden van!

Megalomaantje | 06-02-08 | 14:20

"Liever dalkoos in Grunn, dan een huis in Delfzijl."
fuckje 06-02-08 @ 13:51

Ik kan ze daar niet geheel ongelijk in geven...

koerbagh ® | 06-02-08 | 14:15

iBomb 06-02-08 @ 14:07 als kraken nou werkelijk om de woningnood zou gaan, en de leefbaarheid enzo... waarom tref je in ontruimde panden dan altijd zo'n bende aan? alles vernield, overal graffity... en zelfs als er een ontruimingsbevel ligt omdat de woningstichting er appartementen van wil maken gaan ze niet vrijwillig weg.
krakers zijn tuig. vernielzuchtig lui asociaal tuig.

van dal | 06-02-08 | 14:11

Mmmm. Pliesies willen krakerts niet helpen bij de aangifte. Sterker nog pliesies willen krakerts waarschijnlijk nergens bij helpen laat staan reanimeren.

Contra | 06-02-08 | 14:11

Hoe typerend, ik zie geen wasgelegenheid op de interieurfoto's.

Sinar | 06-02-08 | 14:10

mensen serieus nemen die niet serieus te nemen zijn. Zonde van onze tijd... inderdaad hardere regels. belachelijk dat dit de oplossing is waar van keulen volgens hen geen alternatief voor heeft... er is geen alternatief, omdat deze zichzelf te serieus nemende man & vrouw wezens te lui zijn om te werken . . . zij komen er wel... Niet zeiken straks als ik in een xc90 over je prius heen wals....

vitaliserende cocos | 06-02-08 | 14:08

Keulen is gewoon jaloers. Dit is nou shabby chique.

vliegende knorrepot | 06-02-08 | 14:08

Kraken heeft geen ene flikker met werken te maken. Kraken is juist tegen de pakken-wat-je-pakken-kan mentaliteit van de rijken die panden laten leegstaan (om zo de prijs op te drijven). Iets waar iedereen last van heeft, in het bezonder de brave burger die zich de pleuris werkt om zijn huis te kunnen huren van die zelfde rijke @$%'s. Geloof me, inplaats van kankeren op krakers, kun je beter wat meer respect tonen...

iBomb | 06-02-08 | 14:07

@BernieLaPlant 06-02-08 @ 13:49

heb je een nederlandse vertaling voor me? Je praat peop tegen me.

Bluto Blutarsky | 06-02-08 | 14:07

Bluto Blutarsky 06-02-08 @ 14:04 zit jij niet een topic te hoog?

van dal | 06-02-08 | 14:07

hmmmm van woningspeculatie en leegstand hoor je op deze website niks... krakers zijn daar weer een goed middel tegen... het gaat erom zolang het middel goed blijft!

rooimachine | 06-02-08 | 14:07

Uitroken en doodslaan dat lamlendig tuig!

HJdeT | 06-02-08 | 14:04

@manulounge 06-02-08 @ 13:40

ik loop het liefste rond in een boxer met een oud tshirt, doe ik regelmatig als ik thuis ben. Neemt niet weg dat ik op m'n werk dien aan te passen aan algemeen geaccepteerde regels. Dus ik trek kleren aan al was het maar om de chickies op kantoor niet van hun stoel te laten glijden.

Bluto Blutarsky | 06-02-08 | 14:04

Eikenhout 06-02-08 @ 13:28

Ik ben het roerend met je eens, op één ding na. Als er een woningtekort is, moet vooral de overheid zich er niet mee bemoeien. Dat doen ze namelijk al sinds WO II en het tekort is nog steeds niet opgelost.

Voor de rest mogen ze van mij dat stelletje ongewassen steuntrekkerstuig met de zweep het gestolen pand uitjagen.

Van Rechts | 06-02-08 | 14:03

mordechaitje 06-02-08 @ 14:00
Die posting van je. Klikken mag niet. Laat die Wiegers lekker zelf zijn zooi oplossen man, ja toch ? Ik bedoel ze zijn zelf ook niet bepaald de liefste op de redaktie. Het zijn volwassen kerels hoor, ja toch ? Het is klaar man.

Bigi Bana Boy | 06-02-08 | 14:03

Hoezo NSB?

mordechaitje | 06-02-08 | 14:00

mordechaitje 06-02-08 @ 13:45
NSB'ertje.

Bigi Bana Boy | 06-02-08 | 13:58

manulounge 06-02-08 @ 13:32

Er zijn wel redenen te verzinnen waarom je niet zou moeten kraken maar die zijn allemaal moreel van aard. En daar heeft dat kraaktuig natuurlijk geen kaas van gegeten.

Niet alles wat volgens de wet niet strafbaar is moet maar mogen. Bovendien zijn die kraakpanden geen broedplaatsen van cultuur maar van terrorisme. Dat linkse kraaktuig zit daar samen plannen te beramen. Dieractivisten, ecoterroristen, antifascisten en ander schuim der natie. Wat mij betreft worden ze door de politie naar buiten gesleurd en als voorbeeld voor al het andere kraaktuig omgebracht. Mijn voorkeur gaat uit naar ophangen aan lantarenpalen maar ik wil niet egoistisch zijn en laat het graag aan de creativiteit van de agenten ter plaatse over.

Eikenhout | 06-02-08 | 13:58

Mensen die hun panden laten kraken moeten even kijken of hun ballen onder de kast gerold zijn.

Lying Dutchman | 06-02-08 | 13:56

Brandveilig is een illusie ... netzoals de pvv met hun heilige oorlog !

Draaitafel Demagoog | 06-02-08 | 13:56

We zijn totaal geschift in dit land.

Lafayette | 06-02-08 | 13:55

-weggejorist-

van dal | 06-02-08 | 13:55

lol@sjaak
Heeft de Grunningse ME geen periodieke ontruimingsrondjes?

BroncO | 06-02-08 | 13:53

Krakers zijn eigenlijk toch illegalen? Maw uitzetten die hap! Met de knuppel op hun kop en hoor ze dan maar eens kraken.

Vloekende Vlaming | 06-02-08 | 13:52

@Sulfuric-Acid

Hij staat inmiddels klikbaar, ik moest de exacte url nog zoeken, maar inmiddels staat hij er.

mordechaitje | 06-02-08 | 13:51

In navolging op wat CoJoNes al zei; een paar jaar geleden is aan daklozen uit Stad Groningen gratis huisvesting in Delfzijl aangeboden. Géén reactie, slechts de mededeling: Liever dalkoos in Grunn, dan een huis in Delfzijl.

fuckje | 06-02-08 | 13:51

zucht... daar gaan we weer.... de vicieuze cirkel blijft rond en niemand, maar dan ook niemand, gaat ooit wat tegen die kraakmieren doen.
Als ik mijn huis een jaartje leeg wil laten staan, moet ik dat godverdomme toch zelf weten als het mijn geld is. Maar ja... ik ben dan ook van de schop-kont/klap-harses generatie... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Lebowski Achiever | 06-02-08 | 13:50

@mordechaitje 06-02-08 @ 13:45,
Dank!

Sulfuric-Acid | 06-02-08 | 13:50

Hallo Grijs I:
Hou op met lullen over Peter R. de Vries en het ondraaglijke leed van circusdieren en goudvissen.
Doe eens iets nuttigs en kom op met die kraakwet!
*ergert zich groen en geel aan "kunstzinnige", werkloze, parasiterende, stinkende, bonenvretende...*

p0rn0 | 06-02-08 | 13:49

-weggejorist-

BernieLaPlant | 06-02-08 | 13:49

ik denk dat eigenaren meer dan bereid zijn te betalen voor een effectieve knokploeg die die ongewassen, op alle plekken gepiercede stinkhonden, uit het gebouw ramt.
oh, wat waren de tijden met holleder cs mooi. die durfden tenminste nog wat.
en we kunnen lullen over kutmarokkanen, maar in oost waren de krakers er binnen tien minuten uit, ze wisten niet hoe hard ze over de daken weg moesten rennen. ik zie een brug van liefde!
kom op mensen, bivakmuts op en rammen maar!
een nieuwe wet die kraken verbiedt, mag natuurlijk ook.

zoalshetis | 06-02-08 | 13:49

@mordechaitje 06-02-08 @ 13:45,
Doe dan eens even een linkje plaatsen...

Sulfuric-Acid | 06-02-08 | 13:49

-weggejorist-

mordechaitje | 06-02-08 | 13:48

Het wordt tijd dat ze die krakers een aanpakken. Een belachelijke 'wet' voor belachelijke lui. En dat zijn ze, LUI!! Te besodemietert om te werken voor hun geld en maar lopen af te geven op iedereen die het beter heeft dan zij...
Stakkers zijn het, van het zuiverste water!

* voelt een -weggejorist- aankomen *

Sulfuric-Acid | 06-02-08 | 13:47

Zo kan je toch niet leven wat een beesten

Multikuli | 06-02-08 | 13:45

Welkom in Nederland, waar alles ondersteboven is.
Je kunt het dat krakerstuig idd niet kwalijk nemen dat ze iets doen wat wettelijk gewoon is toegestaan. Ook al ziet iedereen dat kraken in principe niets minder dan een criminele daad is. Wanneer krijgen ze in Den Haag nou eindelijk eens de ballen om hier iets tegen te doen? Wat Eikenhout zegt: als er een probleem is op de woningmarkt moet de overheid dat op gepaste wijze oplossen. Een anarchistische maatschappij lijkt me in ieder geval geen optie.

De Vrolijke Kaafir© | 06-02-08 | 13:45

-weggejorist en opgerot-

mordechaitje | 06-02-08 | 13:45

"het de eigenaar van ons pand of zijn klusjesmannen geweest moeten zijn die zich onrechtmatig toegang tot ons pand hebben verschaft en de betreffende foto’s hebben gemaakt."

eigenaar van óns pand...

Istie helemaal knettergek geworden

hetluis | 06-02-08 | 13:42

FF heel wat anders, zijn we nou al weer klaar met Joran ?
Mediahypes zijn ook al niet meer wat ze geweest zijn he ?

Bigi Bana Boy | 06-02-08 | 13:42

Varreke 06-02-08 @ 13:38
Op die tumbnail van GS ziet ie er inderdaad jonger uit

Jazz87 | 06-02-08 | 13:41

.... het interieur van ons pand aan de media verspreid voor politieke doeleinden. Namens Krakerskollektief GCC, Fleur, Jan-Karel en Lodewijk."
Adjudant Gijs Dantema van het korps Groningen snoof eens door zijn neus, draaide eens aan zijn snor en legde de aangifte onderop de stapel. Volgende week zou hij hem nogmaals onderop leggen en de week daarop weer. Toen de aangifte uiteindelijk behandeld werd, een week nadat Dantema de pensioengerechtigde leeftijd had bereikt, was het GCC allang gesloopt en bleken de drie aangevers inmiddels overleden te zijn. Jan-Karel was levend begraven nadat de tunnel die hij tijdens een bomenkapprotest had gegraven, was ingestort, Lodewijk was tijdens het absailen van de nieuwe nucleaire reactor in Hoogezand in de koeltoren gevallen en Fleur overleed aan een anafylactische shock nadat ze een douche met zeep nam.

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 13:41

@ Bluto Blutarsky 06-02-08 @ 13:33
Wederom ben ik het met je eens..
Maar wederom: zolang de wet niet is aangepast staan ze volledig in hun recht.

Wat betreft Barcelona, dat valt wel mee. De krakerspopulatie aldaar is vergelijkbaar met die in de grote steden van onsch Vaderlandt.

Als laatste: Werken zou de oplossing voor ze zijn. Maar neem jij ze aan?
Met kisten, mohawks, allerhande piercings en rologen? Ik pas.

manulounge | 06-02-08 | 13:40

Ze hebben het ook gewoon over ONS pand he......... Smerig langharig ongewassen werkschuw tuig!!

Cesar Maximus | 06-02-08 | 13:39

Krakers, de nieuwe babyboomers. De overeenkomsten zijn griezelig.

Ga maar na: het zijn sprinkhanen. ze zijn volkomen overtuigd van hun eigen gelijk. na ons de zondvloed. pakken wat je pakken kunt. ze blijven zitten waar ze zitten, zonder aanziens van de schade die ze aanrichten. en ga zo maar door.

Ik ben benieuwd wanneer we de eerste No Future - Veiligheidsspelden op de golfbaan zien.

En ja, krakertjes: uitgemaakt worden voor Babyboomer is een belediging tot op het bod. En ja, Babyboomertjes: uitgemaakt worden voor kraker is een belediging die wat mij betreft tot op het bot gaat.

Spinal Fap | 06-02-08 | 13:39

Krakers houden zich wel aan de wet...

da wizard | 06-02-08 | 13:39

Jazz87 06-02-08 @ 13:36

Voor iemand van 28 heeft ie wel een doorleefde kop. Zal wel van de adjes zijn met zn lullo's

Varreke | 06-02-08 | 13:38

CoJoNes 06-02-08 @ 13:32 ja hoor eens, het moet wel op loopafstand van de kroegen, de uni en de soos hoor. ook krakers wonen het liefst niet in een buitenwijk of een vinex.

van dal | 06-02-08 | 13:38

-weggejorist-

Jazz87 | 06-02-08 | 13:36

Krakershippies, het enige volk dat onder de finnen staat in de voedselketen. Finnen wassen zich tenminste nog eens.

Ari Gold | 06-02-08 | 13:35

@manulounge 06-02-08 @ 13:25

Regels van kraken stammen uit de tijd van de houten gulden en het vierkante wiel. De echte ideologische kraker uit de '70 jaren zit al wat jaartjes in z'n vinexwijkje en een opeltje astra voor de deur. Gros van de huidige kraakscene bestaat tegenwoordig uit ongewassen crusties en allerhande 'toeristische' krakers van uit de hele EU omdat het hier mag. In barcelona wordt je na 5 minuten kraken al door de eigenaar via het raam naar buiten gebonjoerd. Ik pleit voor een gelijk europees beleid.

Niet zielig doen over boze en vervelende projectontwikkelaars, kijk eerst eens even naar allerlei vertragende trajecten door (lagere) overheden. Een winkel/kantoorpand kun je niet eenvoudig omzetten in een wooneenheid/heden TENZIJ je het kraakt dan mag je er weer in wonen.

Verder voor de krakerts, gewoon normaal betaalde baan nemen en je inschrijven bij gemeente voor een huurwoning, goed hard werken dan kun je misschien ook een woning kopen. Doen de meeste mensen hier in Nederland, ies kultuur.

Bluto Blutarsky | 06-02-08 | 13:33

-weggejorist-

preston spears | 06-02-08 | 13:33

Als je dan weet dat er in Delfzijl een hele woonwijk is gesloopt omdat niemand er wilde wonen. Deze woningnodige jongens en meisjes hadden daar zo een huurwoning kunnen betrekken en er is een prima treinverbinding.

CoJoNes | 06-02-08 | 13:32

@ Eikenhout 06-02-08 @ 13:28
Ik ben het volledig met je eens...
Echter zolang de wet niet word aangepast staan ze in hun recht.
Waarom zouden ze het anders doen als ze het zo kunnen...?
Ik kan redenen zat verzinnen, zij niet, vandaar...
Auto is gebruiksvoorwerp dus gelden andere regels, maar in geval van stacaravan of woonboot geld hetzelfde als een woonhuis.. kraakbaar dus!

manulounge | 06-02-08 | 13:32

Ik zie de steaukketel van ons Fuckje op de feauteaus

kneuterzak | 06-02-08 | 13:32

-weggejorist-

KaKeL Kees | 06-02-08 | 13:30

Dat kraken legaal is is een van de meest debiele erfenissen van de jaren 60/70. Kraken is gewoon inbraak en diefstal. Als er een probleem is op de woningmarkt moet de overheid dat oplossen. Niet de criminaliteit legaliseren. Krakers zijn gewoon smerige parasieten. Lekker uit de staatsruif vreten (uitkering) en verder fulltime actievoeren. Hoog en droog aan een stevig stuk touw.
Er is een probleem met autobezit.... weet je wat.... als iemand een maand niet gereden heeft mag iemand de auto openbreken en er lekker in gaan rijden............... compleet gestoord!

Eikenhout | 06-02-08 | 13:28

Kraak & Smaak

Knak Wurst | 06-02-08 | 13:26

Fuckje, kom er maar in! Of uit misschien wel...

OoO | 06-02-08 | 13:26

Terecht!
Volgens de regels gekraakt = niet makkelijk weg te krijgen!
Jammer maar helaas, het staat in de wet.

manulounge | 06-02-08 | 13:25

-weggejorist-

zum kotzen | 06-02-08 | 13:23

Knettergek!!!

whatisup? | 06-02-08 | 13:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken