Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA schopt kritische columnist op straat

duyvestijn.jpg Kan het nog gekker? Een column optikken met de titel 'Schiet niet op de boodschapper' en vervolgens als een opstandige dissident de laan uit worden gestuurd. Het overkwam Marcel Duyvestijn, webmaster van amsterdam.pvda.nl en freelance journalist/columnist. In Het Parool van vorige week zaterdag verscheen DIT ARTIKEL waarin de tekortkomingen van de sociaal democraten aan de kaak worden gesteld. Duyvestijn hekelt de cultuur binnen de PvdA waarin islamcritici worden weggezet als radicale xenofoben, terwijl over werkelijke problemen met de islam blijkbaar niet mag worden gesproken. Voorts krijgen de Amsterdamse PvdA raadsleden Michiel Mulder en Manon van der Garde in het epistel flink van onderuit de zak: "Zij schreven: ‘Willen we segregatie stoppen, dan moet links de rechtse demagogie een halt toeroepen.’ Je moet, na jarenlange beklemmende zwijgzaamheid, maar durven!" Zelden sloeg een PvdA'er de spijker harder op de kop. Maar zoals bekend heeft de PvdA het niet zo op interne kritiek van opstandige paria's. Fractievoorzitter Manon van der Garde belde Duyvestijn na het lezen van zijn column direct op om hem veel succes te wensen bij het Arbeidsbureau. Volgens Van der Garde wegens een *kuch* vertrouwensbreuk tussen de PvdA en haar columnist. Een nogal vreemde gang van zaken aangezien de persona non grata verklaring van Duyvestijn geheel buiten de fractie om is gegaan. Nog verbazingwekkender is de ijzige stilte rondom de twee mede-auteurs van de column, de zalvende paradijsvogels Job van Amerongen en Eddy Terstall. Erg sociaal ook om een jonge vader zo vlak voor de kerst te ontslaan...

Reaguursels

Inloggen

Shalome 20-12-07 @ 19:21:
Gezien de ervaringen met de PVDA is het waarschijnlijker dat ze zijn geschrokken van de publieke opinie en snel hun mening bijstellen.
Heeft de PVDA überhaupt nog politici met een eigen mening en idealen?

GodHandKiller | 21-12-07 | 13:11

Ik heb jammer genoeg ook de nodige ervaringen mogen opdoen met typjes als onze manon. En na een drie, vier van dergelijke typjes te hebben mogen leren kennen *proest* krijg je wel een beetje een idee hoe dit soort typjes opereren. of liever gezegd niet opereren. Dit soort ervaringen zijn van de soort die je kunt missen als kiespijn.
ik zou zeggen; "ga koken mens, veeel beter".

saidfred | 20-12-07 | 23:52

Chapeaum voor de PvdA!
Van der Garde En garde!

Met vlag en wimpel slagen ze weer voor de test:
Hoe vervreemdt ik mij van de autochtone burger;
hoe sloop ik de partij

Partij van de Amateurrrs,
onverslaanbaar,
ongeslagen,
op het ereschavot!

Een kort bijna scherp fluitend geluid.
Een metalige flits neerwaarts
Doffe dreun van het gewicht
dat gestuit wordt
Verbaasde ogen van Van der Garde,
nog even bij bewustzijn
en dan wordt het donker.

Hopelijk heeft ze Van Lommel's
"Eindeloos Bewustzijn" gelezen
en beseft onderweg naar het schavot
dat het allemaal wel meevalt.

Petrus wordt uit zijn college over Chomsky gehaald.
("Gadverdamme, net nu ik het begin te begrijpen")
Hemelpoort met opschrift "Nachdenken macht Frei'
zwaait open en een beteuterde Manon wordt verwezen
naar de afdeling "Second Life: Dept Last Stop before Hell"
Ave, Evocatus

Evocatus | 20-12-07 | 22:29

De PvdA is zichzelf aan het opheffen. Prima toch?

Slomo | 20-12-07 | 21:49

Hallo, @redactie
Even een update. Van der Garde ligt er nu uit bij PvdA. Contract wordt niet verlengd, want PvdA was het beslist niet eens met Van der Garde's actie en de artij schaarde zich achter Duyvesteins kritische stukken.

Shalome | 20-12-07 | 19:21

@Onderbuik 20-12-07 @ 18:00
Het zijn niet perse pvda restanten, het zijn meer linkse restanten. Zoals het er nu voorstaat heb ik geen idee op wie ik moet stemmen, gelukkig heb ik nog even om er over na te denken.

MrMartin | 20-12-07 | 19:00

alles mag bij de pvda, zolang je maar geen kritiek hebt op de eigen partij. (naar goed maoistisch gebruik)

je postbode | 20-12-07 | 18:17

@MrMartin 20-12-07 @ 15:04
ik nam het even op voor sijtje boes, niet vanwege mijn naam.
.
Verder mooi dat je niet meer op de pvda stemt, toch zie ik bij jou nog steeds pvda-restanten zitten, je bent er dus nog niet...

Onderbuik | 20-12-07 | 18:00

@ Multikuli 20-12-07 @ 15:12
maar een nederlander kan wel moslim worden. En als iemand uit een ander land een nederlands paspoort krijgt, is hij/zij ook nederlander geworden. Wat heeft zwart of wit hier overigens mee te maken? lila is namelijk ook niet een soort oranje.

MrMartin | 20-12-07 | 17:49

Spijker op de kop, dat artikeltje. Het wordt ook onmiddelijk bevestigd door de actie van de partij door die knakker de deur uit te schoppen.

JosVerbeek | 20-12-07 | 17:09

Merkwaardig dat je iemand ontslaat vanwege een column, maar vervolgens die gewraakte column wel gewoon op de website laat staan.

Het zal wel weer een hoax wezen dus.

Templar | 20-12-07 | 16:47

Ach GS heeft nog wel een plekkie hoor Duyvestein...

Succes met bootcamp..

DutchFIX | 20-12-07 | 16:09

betuttelracisme, gaat dit woord mee voor 2008?

me,myself and IK | 20-12-07 | 15:42

Nee ze kunnen nooit nederlander worden MrMartin, alleen nederlandse burgers. Is geen waardeoordeel, zwart is niet een soort wit.

Multikuli | 20-12-07 | 15:12

Nou ja, webmaster voor de PvdA... Da's toch al geen baantje waarover je opschept op partijtjes. Dus zo erg is het nou ook weer niet.

noorderling | 20-12-07 | 15:09

@Niet voor Jan 20-12-07 @ 13:39
'bevat het niet ter zake doende voorbeelden (WF Hermans).' ???
niet ter zake? Het laat zien hoe de pvda omgaat met mensen die een andere mening hebben dan die van hunzelf. ze worden geboycot, of ze beginnen snel te roepen dat het racisten dan wel populisten zijn, toen, en nu nog steeds. nog steeds niets geleerd, en dat is de reden van de teruggang van de pvda. Nu maar hopen dat de kiezers een goed geheugen hebben, we moeten nog een jaar of 3 voor we nieuwe verkiezingen hebben.

@Onderbuik 20-12-07 @ 13:26
Sorry voor het misbruik maken van je naam, ik bedoelde slechts de onderbuik als gezegde, niet de persoon. Ik heb overigens 1 keer PvdA gestemd, maar dat is zo lang geleden dat ik me er niet meer voor schaam.

@azijnseikerT 20-12-07 @ 13:31
Een nederlander is iemand met de nederlandse nationaliteit, een moslim is iemand met de "moslimse nationaliteit' of zo?? denk ff na. ik leg het nog een keer uit, je kan nederlander zijn, en toch moslim. kwestie van appels en peren vergelijken, snap je?

MrMartin | 20-12-07 | 15:04

... en ook deze lutsertz vangen weer vol op subsidie uit de staatsruif...

Edie Hitler | 20-12-07 | 14:55

Dankzij de pvda is er maar 1 soort moslim, de radicalen. De meesten zijn helemaal niet radicaal maar de pvda is niet in hun geintresseerd, ze kunnen immers niet meer zonder de steun van radicalen, en de radicalen bepalen. Kijk naar de Iraniers, die zouden als voorbeeld genomen moeten worden, aangepast en geintresseerd, en ze hebben niks van hun cultuur hoeven opgeven teznij ze dat wilden.

Multikuli | 20-12-07 | 14:50


DE PIJP - Leerkrachten van basisschool het Mozaik maken zich ernstige zorgen over de radicalisering van hun leerlingen. Mohammed B. wordt als held vereerd, wanneer Ayaan Hirsi Ali op School-tv in beeld verschijnt worden ’schietbewegingen’ gemaakt. Tijdens een bezoek aan het Anne Frankhuis werden door leerlingen uitspraken gedaan als ‘net goed’ en ‘ze hadden nog veel meer joden moeten doden.’

Het radicale gedrag is niet iets van de laatste tijd. Leerkrachten van deze oecumenische basisschool zeggen al jaren aan de bel te trekken. Leerkracht Marlene van den Berg: “Na de aanslag van 11 september werd een Sinterklaassuprise gemaakt van de WTC-torens, compleet met vlammen en vallende mensen. We zijn het gesprek aangegaan: Wat bedoel je, waarom doe je dit? Dan krijg je de keiharde reactie: Net goed, hadden ze veel eerder moeten doen.”
De radicale utiingen dateren volgens van den Berg al van voor de aanslagen op 11 september. “Het wisselt per jaar. Tien jaar geleden hoorden we in groep 7 en 8 leerlingen al zeggen: ‘wij Marokkanen nemen Nederland over.’ Nu zien we leerlingen uti groep 3 - ze kunnen nog amper schrijven - al fonetisch ‘fuck you Nederland’ op papiertjes schrijven. Leerlingen uit groep 8 lopen met foto’s van Mohammed B. in hun tas, die zien ze als hun held.”

De zorg van de leerkrachten wordt nu ook gedeeld door onderwijswethouder Lieke Tesingh van stadsdeel Oud-Zuid, zij sloeg alarm bij burgemeester Cohen. “Hij trok wit weg", aldus Teshingh op een bewonersavond over de Diamantbuurt waar de Mozaiek-leerkrachten nog eens hun verhaal deden.

Het gemeentebestuur kent de problemen, bevestigen bronnen op het gemeentehuis. Sterker, de problemen spelen zich af op twee niet nader bekend gemaakte scholen. Veilgheidsambtenaren van burgemeester Job Cohen hebben de signalen van docenten afgelopen weken onderzocht. Daarbij is gekeken wie invloed op de jongeren uitoefenen. Zij noemen de signalen alarmerend.

Bijstandtrekker | 20-12-07 | 14:49

Docente Nederlands?! Ik lees bijvoorbeeld in het stukje "Wijken bestaan uit stenen én Amsterdammers" de volgende zin: "Wat doen we met structurele geluidsoverlast van een gezin dat keurig zijn huur betaald?" Geen wonder dat met zulke docenten tegenwoordig niemand meer behoorlijk kan spellen.

Argyronauta | 20-12-07 | 14:46

@Klaboesterbeer: Nee, daar is niets rechts aan hoor! Prima stuk, een homage aan de ware sociaal-democraat, ik hoop dat die het binnen de PVDA ooit weer voor het zeggen krijgen!

Fleauxe | 20-12-07 | 14:44

het lijkt alsof er steeds meer mensen binnen de pvda opstaan die hun verstand en denkvermogen weer herwonnen hebben. Fantastisch om langs de zijlijn de tenenkrommende gevolgen te mogen aanschouwen.

Zoals iemand hier al eerder aangaf. Waarom beginnen de dissidenten geen eigen partij. De pvda is door zijn electorale afhankelijkheid van de nieuwe nederlanders 'beyond all hope'. Het zal op den duur verworden tot een marginale belangenbehartigersclub van islamitische allochtonen. Er is ruimte voor een linkse beweging die weer oude linkse idealen uit de kast trekt. Een partij die niet de fouten maakt als de SP (die dezelfde kwetsbaarheid voor islamofascisme en kansloosheid heeft). Het zou een partij moeten zijn die heel duidelijk het belang van de modale nederlander voor ogen heeft. Dus niet die eindeloze fixatie op de relatief kleine onderkant van de maatschapppij in de vorm van allochtonen en uitkeringstrekkers, maar gewoon weer opkomen voor de werkende man! Gewoon weer arbeid in ere herstellen, de arbeider eren op de manier die hem/haar toekomt. Gewoon links, zoals links zou horen te zijn: bevorderen van arbeid, weg met inactiviteit (en dus met uitkeringen en subsidies), weg met de immigratie, weg met de corruptie en zelfbedruiping, weg met de betutteling van de arbeider, en weg met het verstikkende belastingenstelsel!

Er is ruimte op links! Wie pakt de handschoen op!

p.s. nalezend bedenk ik mij dat bovenstaande thema's inmiddels als rechts beschouwd worden. Voor alle sp'ers en pvda'ers: dat was ooit anders!

Klaboesterbeer | 20-12-07 | 14:31

Dus Duyvestijn krijgt geen ontslag heb ik begrepen?

* doet de fles champagne weer in de keolkast*

delano | 20-12-07 | 14:25

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben; ik vind heel duidelijk dat je als je je geestelijke gezondheid op prijs stelt, je je verre moet houden van de Amsterdamse PvdA. Ik zeg alleen maar dat het stuk als zodanig kan worden uitgelegd, en dat geen enkele partij dat van een partijgenoot hoeft te pikken.

Niet voor Jan | 20-12-07 | 14:14

Meneer den Uyl het land staat in brand....!!!! "Welnu lieve roodrooskindertjes, oogjes dicht, en snaveltjes toe"

Fleauxe | 20-12-07 | 14:05

Bijstandstrekker 13:40:
Wat hadden ze dan moeten doen?
Erkennen dat die lui hebben lopen stelen?
Dan erken je het feit dat ze corrupt waren.
Nu zijn ze slachtoffer van het systeem geworden.
Zo komen ze overal mee weg.

The eimer | 20-12-07 | 13:56

@Niet voor Jan 20-12-07 @ 13:39
Welke oproep om Wilders te omarmen? De column is een oproep tot inhoudelijk reageren op Wilders. Dat is iets anders. Dit is omhelzen:
www.depers.nl/binnenland/154746/Filmpo...

tipo | 20-12-07 | 13:56

tipo 13:38;
Als Wilders straks voor een kwart maar zijn zin krijgt wordt het echt een drama voor die pvdI. Ze hebben bewust gekozen voor moslims als kiezersvee en nu zijn ze volkomen gegijzeld door die groep
Wat ze nog rest is opstandelingen tegen hun dwaze beleid te lozen, maar dat houd eens een keer op.
Pas als de tweespalt in die partij groter wordt, zal ook het zetelverlies versneld plaatsvinden. En omdat dit beeld nu al zichtbaar is zal het aantal opstandige critici nog meer toenemen met alle gevolgen vandien.

The eimer | 20-12-07 | 13:53

Die man schrijft goede colums, zijn ook op zijn site te vinden (zie link)

Maxi | 20-12-07 | 13:52

Grachtengordelregentenclubje is de beste omschrijving.....

Gifkikker | 20-12-07 | 13:48

Laat die Marcel Duyvestijn zijn eigen problemen oplossen. Had ie maar geen PVDA moeten omhelzen.

Oerhollander | 20-12-07 | 13:47

Wat hebben PvdA en islam gemeen?
Het ontbreken van zelfkritiek!!
Daarom kunnen die twee het ook zo goed met elkaar vinden.
.
En de drie PvdA-leden die in Zuidoost de hand lichtten met het melden van bijbanen mogen van de PvdA gewoon weer terugkomen.
De PvdA is Knettergek geworden!!!!

Bijstandtrekker | 20-12-07 | 13:40

Hohoho. Het stuk staat op de website van de PvdA zelf. Dat duidt niet op censuur. Dat de PvdA een politieke tegenstander is van Kamp en Wilders, hoeft geen betoog. Een oproep van een lid om politieke tegenstanders te omarmen, hoef je als partijleiding niet te pikken - dat geldt immers voor geen enkele partij. Voor het overige is het stuk zeer tendentieus gesteld ('onze moslims' etc), en bevat het niet ter zake doende voorbeelden (WF Hermans).
.
Tot zover het theoretische gedeelte. Het praktische gezichtspunt op deze situatie moet natuurlijk worden gevonden in het inteelt-karakter van de Amsterdamse PvdA zelf. Het lijkt me dat als je carriere zou willen maken in de PvdA, je dat vooral /niet/ moet doen in Amsterdam. Wat een slangennest is dat zeg !

Niet voor Jan | 20-12-07 | 13:39

MrMartin @ 13:19
Wat betekent de PvdA voor de moslim? Stilstand, insluiting in de Islamitische groep, niet emanciperen, verslaafd aan de subsidiekraan en 'keeping up appearances'. Als DE moslim daar voor kiest, dan moet hij ook de consequenties zelf dragen. Maar dat woord kent de PvdA niet: consequenties. De PvdA belast de groep die vooruit wil en kan. De PvdA geeft het belastinggeld aan de groep die achteruit wil en zogenaamd 'belasterd' wordt. De PvdA geeft DE moslim een slechte naam als uitvreter die boven elke kritiek verheven is. DAT betekent de PvdA voor de moslim. Fraai hoor.

tipo | 20-12-07 | 13:38

MrMartin 20-12-07 @ 13:19

Ik woon tussen allemaal Nederlanders, maar ik ben De Nederlander ook nog nooit tegengekomen. Dus?

azijnseikerT | 20-12-07 | 13:31

Mensen... wat vinden jullie van de partij:
Trots op Vrijheid?

ruuddewild.nl | 20-12-07 | 13:27

@MrMartin 20-12-07 @ 13:19
waarom nou weer zo op de persoon spelen?
.
Even je reaktie samenvattend:
1. denigrerend op de persoon gespeeld.
2. een hele lijst aan vragen.

conclusie:
u heeft vast op de pvda gestemd?

Onderbuik | 20-12-07 | 13:26

doods en doodsbang zijn ze bij de pvda

Multikuli | 20-12-07 | 13:20

@sijtje boes 20-12-07 @ 12:57
Tot zover de onderbuik van Nederland...

Ik had het stuk in de krant gelezen, en dacht dat het misschien toch nog wat zou worden met de PvdA. Ik had best een reactie verwacht, maar dat ze zooooo stom zouden zijn had ik niet gedacht.
Overigens is het kenmerk van alle politieke partijen dat je op ze stemt in de hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, dus waarom dat nou precies met 'die cultuur' (welke cultuur? pvda cultuur? 'de moslim' cultuur? waar woont die mijheer trouwens, 'de moslim'? ) te maken heeft snap ik niet. Ik woon in een buurt met redelijk veel moslims, maar 'de moslim' ben ik nog niet tegengekomen, maar ik blijf kijken... (en ik kijk wel verder dan de televaag dik is...)

MrMartin | 20-12-07 | 13:19

Marcel is weer terug. Is Manon nu exit?
Je kunt zeggen wat je wil, maar de PvdA heeft een veel hogere amusementswaarde dan de VVD

Mr. Hu | 20-12-07 | 13:15

Wel leuke stukkies van die Marcel. Aan wat die Manon zegt hecht toch verder niemand waarde. Een PvdA stemmer staat nog meer voor lul dan zo'n paarse broek met bootschoenen zonder sokjes. Als ik hardop zeg dat mijn ouders uit de rode familie voorkomen vinden mensen dat zielig voor mijn ouders. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn zoontjes ooit thuis komen met zo'n Manon type. Dan schaf ik kerst accuut af.

bijtertje1001 | 20-12-07 | 13:05

Wel leuke stukkies van die Marcel. Aan wat die Manon zegt hecht toch verder niemand waarde. Een PvdA stemmer staat nog meer voor lul dan zo'n paarse broek met bootschoenen zonder sokjes. Als ik hardop zeg dat mijn ouders uit de rode familie voorkomen vinden mensen dat zielig voor mijn ouders. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn zoontjes ooit thuis komen met zo'n Manon type. Dan schaf ik kerst accuut af.

bijtertje1001 | 20-12-07 | 13:04

PvdI wenst geen kritiek en verliest daardoor binnen de gelederen mensen(das mooi kan mij niet snel genoeg gaan) en elk ongewenst individu binnen de partij moet weg, afgevoerd of gedrost worden.
wat nog erger is, voor de PvdI dan he ... zelfs de allochtonen stemmers hebben geen vetrouwen meer in de PvdI.
als er dan werkelijk een leegloop is van moslims bij de PvdI is mijn grote vraag op zij dan wel gaan stemmen. immers alle andere partijen zijn niet zo gecharmeerd van hen of het moet de CU zijn die, zij het iets anders, natuurlijk wel graag de kerk en de staat in elkaar ziet op gaan
inmiddels kan ook Marcouch niet meer op steun rekenen want de moslim houdt niet zo van kritiek.
dat er in die cultuur een voor wat hoor wat ideologie heerst is voor ons allang duidelijk (met andere woorden ik stem op jullie dus jullie doen wat voor ons).
blijkbaar doet de PvdI niet genoeg dus raken zij stemmen kwijt.
zelf ella gogelaar en guusje nadorst kunnen dit tij niet meer keren.
mijn kerstwens is dan ook.... asjeblieft laat de regering vallen en volgend jaar nieuwe verkiezingen. dank u god

sijtje boes | 20-12-07 | 12:57

Eindelijk iemand die de waarheid inzag en dat ook vertelde en meteen ontslagen......... hoe laag kan je als partij zakken?
De waarheid is namelijk is dat de moslim gemeenschap eist dat Nederland en zijn autochtone bewoners zichzelf totaal aan hun aanpassen,op werkelijk elk gebied.

Indiana | 20-12-07 | 12:55

Al jaaaren dankt de PvdA de meeste kamerzetels aan ver doorgevoerd clientelisme en aan "etnisch kiezen". Logisch dat er geen kritiek gegeven mag worden op de gebrekkige integratie van hun kiezers/verkozenen en de "visie" van de PvdA daarop.
De PvdA kan beter uit Nederland vertrekken en in bv Kosovo of Jordanie in de politiek gaan. Daar zijn de mensen niet zo mondig als in NL en opstandige partijleden kunnen zonder veel ophef monddood gemaakt worden of zelfs geliquideerd...

Aktivist | 20-12-07 | 12:51

Van der Garde ontkent een verband met het artikel van zaterdag en wil niet ingaan op 'een interne aangelegenheid'. Duyvestijn wilde vanmorgen evenmin commentaar geven. Fietsenhok?

lijn5 | 20-12-07 | 12:49

@Don Knieschot
Dat is inderdaad een explosief artikel en een erg goed stuk ook.
@delano
Ik heb het destijds allemaal gelezen op pvda Amsterdam; het ging volgens bij vooral over het stuk Ik verbeet me (je weet wel de broer van die wel-geen-toch wel een beeld wilde) Er werd niet gescholden, alle keurige meningen werden verwijderd. Jorissen was geen goed woord meulenbelten was het meer.

spooky | 20-12-07 | 12:47

Het ontslag schijnt al weer teruggedraaid te zijn................... Zie je nu wel hoe onbetrouwbaar die kliek is??

rokershoest | 20-12-07 | 12:46

Don Knieschot 20-12-07 @ 12:31

Grote kans dat dit artikel van Duyvestijn de deur echt dicht deed. Een keer een uitglijder kan bij die partijbonzen misschien nog door de beugel. Maar hiermee bewees Duyvestijn blijkbaar tot inzicht gekomen.
Maar misschien (wild speculation) was hij gewoon beroofd door een fin op straat en zag hij toen het licht.
De werkelijkheid is vaak prozaïscher.

delano | 20-12-07 | 12:44

Vadertje Drees... vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen!

hoogh | 20-12-07 | 12:43

De Pvda is een grote grap. En dat er nog mensen stemmen op die partij (niet-moslims dan) is echt een raadsel, en waarom je nog lid wilt zijn van zo een schijnvertoning is al helemaal erg. Sociaal-democraten, ze kunnen dat laatste woord beter schrappen, want dit zijn NSB toestanden.

ExtremeExtremist | 20-12-07 | 12:42

Moehahaha, nu lijkt het er ineens weer op dat het ontslag is ingetrokken! Laffe draaikonterige rattenpartij...

zum kotzen | 20-12-07 | 12:41

De linkse partijen zijn eigenlijk niet zo verschillend als Moslims. Ze hanteren de 'maak een tegenstander persoonlijk belachelijk' methode. Oftewel, als iets hen niet aanstaat, proberen ze de persoon die de negatieve boodschap uitdraagt voor gek te verklaren. Zo ook hebben ze dit met S. Rushdi gedaan, die jaren geleden al aan de alarmbel trok. de PvdA doet hetzelfde, GL ook. Partijen die, gezien de huidige verhardende beschaving, geen recht van bestaan meer hebben.

Eagle_Eye | 20-12-07 | 12:37

"Links" (of wat zich zo noemt) is al tijden de weg kwijt met betrekking tot het integratie-debat in het algemeen en de houding ten opzichte van de islam in het bijzonder. Slechts een enkeling snapt het. www.ravagedigitaal.org/2004+15/nederla...

koerbagh ® | 20-12-07 | 12:34

De PVDA denkt dat ze de waarheid in pacht hebben, discussie is uitgesloten, tegenspraak taboe. Het doet mij denken aan een religie, en niet aan een politieke partij waar discussie juist mogelijk is. In WW2 hadden we in NL ook zo'n partij, ben de naam even vergeten.........

Feedback | 20-12-07 | 12:31

De PvdA haat emancipatie. Afvalligen, kleine zelfstandigen en critici in het algemeen beschadigen de beeldvorming van de volgzame groep. De volgzame groep gaat bij de PvdA altijd voor de ge-emancipeerde burgert en dat is gevaarlijk.

tipo | 20-12-07 | 12:29

Don Knieschot 20-12-07 @ 12:19
Maar niet uit de reacties van PvdA-leden onder die column.

sjaakdeslinksesul | 20-12-07 | 12:27

Indrukwekkend CV zeg... pfffffff

Don Knieschot | 20-12-07 | 12:27

@ Don Knieschot 20-12-07 @ 12:19
ziet er idd heaupgevend uit. vurig te hopen valt, dat 't niet bij woorden alleen blijft deze keer.
*nog even sceptisch blijft mbt de vaardigheid van de pvda-apparatsjik om zo'n nieuwe koers te internaliseren*

baba4oog | 20-12-07 | 12:27

spooky 20-12-07 @ 12:13

Dat "jorissen" van Duyvestijn had niets te maken met onwelgevallige taal of beledigingen.
Wat hem en anderen bij de PVDA dwars zaten, waren natuurlijk de feiten waar ze door de critici op hun website mee om de oren werden geslagen: criminaliteitscijfers van allochtonen, uitspraken van hun troetelallochtoon Aboutaleb, het gedrag van Cohen.
Het werd een tijdje gedoogd door Duyvestein en consorten maar daarna moesten al die critici oprotten. Men wilde daar liever opbouwende, slijmerige, instemmende stukjes.
Ik sluit niet uit dat de hand van die Manon van der Garde achter al die zuiveringen zat maar meneer Duyvstijn voerde ze wel braaf uit.

delano | 20-12-07 | 12:26

Petitie: manon moet weg? Of zijn de PVDA mongooltjes ook nog blij met haar?

granaatwerper | 20-12-07 | 12:25

Heerlijk toch dat de regenteske ratten elkaar afslachten?

rokershoest | 20-12-07 | 12:24

Ze lijkt Verdonk wel ook zo'n rechts radicaal, bah

badermeinhof | 20-12-07 | 12:24

Ik heb al vaker gezegd dat de lieden die om het hardst roepen sociaal te zijn, de meest snobistische en asociale mensen van Nederland zijn.

Brandje | 20-12-07 | 12:23

In het curriculum vitae van Manon van der Garde las ik dat ze o.a. lid is van het Nieuw Republikeins Genootschap. Ik moet weinig van de Oranjes hebben, maar je moet je vijanden kennen, dus: zet 'm op Willem Alexander! Hoera voor Maxima! Lang leve de koningin!

Hammar | 20-12-07 | 12:22

Zelfkritiek is bij de pvda al net zo not done als bij de achterban (lees; moslimbroeders). Een knap staaltje van integratie zullen we maar zeggen. (weliswaar de verkeerde kant uit,....... but that's another story)

@xel | 20-12-07 | 12:21

-edit: hou een sop -

solidstate | 20-12-07 | 12:19

Tjee, vervelend en overwacht zeg. Wordt wakker. Marcel heeft blijkbaar een andere baan en verkiest om ontslagen te worden. Hij krijgt bij ontslag nog wat euri's mee. Moreel niet juist, maar het is een pvda'er en stelen is een recht.

Mr. Hu | 20-12-07 | 12:16

Elke poging om de PvdA van binnenuit te hervormen in iets anders dan een eliteclubje van mensen die vasthouden aan waandenkbeelden, is natuurlijk tot mislukken gedoemd.
Weer iemand wakker geworden daar. Het lijkt 'The Matrix'wel ...

Johannes26 | 20-12-07 | 12:16

Goed zo! Het gilde van de zich "weldenkende menschen" noemenden moet steeds vaker machtsmiddelen gebruiken om realiteit en kritische geluiden uit hun bolwerk te houden.
Een enorm bolwerk, maar ieder scheurtje is welkom.

Jan Passant | 20-12-07 | 12:16

Manon, onze Bijlmer schooljuf met bakfiets en twee kinderen stelt, Er zijn 800 duizend moslims in Nederland, 5 procent van onze bevolking. Zo'n kleine minderheid maakt van Nederland geen moslimland.

Tja, binnen 25 jaar zijn er 3 miljoen witte babyboomers dood, en tja moslimgezinnen zijn groter en beginnen eerder aan voortplanten. Kortom in 2040 zal het percentage moslims wel eens 25-30% zijn. Tellen was een probleem geloof ik voor schooljufjes.

lijn5 | 20-12-07 | 12:15

Een column naar mijn hart dat nog altijd, ondanks alles, links zit. De linkse politiek is ziek, doodziek. "Terwijl de ware progressief met trots moet uitdragen dat niemand het recht heeft om níét gekwetst te worden" Mooie zin.
@delano
Ik dacht al wat een bekende naam, maar ach een goede boodschap blijft een goede boodschap ook al was hij toen vrij rigoureus aan het jorissen.

spooky | 20-12-07 | 12:13

Opmerkelijk dat zo'n heldere geest zich uberhaupt met de PvdA heeft willen associeren, al was het maar als webmaster. Overigens ben ik van mening dat Terstall een NSB-er is in policor tenue.

Monsieur Bovary | 20-12-07 | 12:12

-weggejorist-

solidstate | 20-12-07 | 12:11

Murdockyoufool 20-12-07 @ 12:03

Ach, misschien was zijn positie al wankel en schreef hij daarom dat stuk. Ik ben er in ieder geval niet van onder de indruk.
Mij staan ZIJN zuiveringen nog goed bij.
Ik trek in ieder geval vanavond een fles champagne open.

delano | 20-12-07 | 12:11

hoezo PvdA een democratische partij???????????? salon communisten zijn het

Sancho Panza | 20-12-07 | 12:08

manon stomme HOER

jaapje | 20-12-07 | 12:06

@ chinaski 20-12-07 @ 11:57

Leuk dat je over de SGP begint, de Clara Wichmann stichting (gelieerd aan de PvdA) probeert hemel en aarde te bewegen om de soepsidie van de SGP te stoppen, terwijl er vanuit die stichting nog nooit iets is gedaan om de positie van de moslimvrouw te bevorderen. Marcel Duyvestijn heeft 110% gelijk.

zum kotzen | 20-12-07 | 12:05

@ chinaski 20-12-07 @ 11:57

Leuk dat je over de SGP begint, de Clara Wichmann stichting (gelieerd aan de PvdA) probeert hemel en aarde te bewegen om de soepsidie van de SGP te stoppen, terwijl er vanuit die stichting nog nooit iets is gedaan om de positie van de moslimvrouw te bevorderen. Marcel Duyvestijn heeft 110% gelijk.

zum kotzen | 20-12-07 | 12:05

"Deze week was Kamp (VVD) aan de beurt. Nederland moet geen moslimland worden, waarschuwt hij (Voorpagina, 12 november).

Is er reden om dat te denken? Nee. Er zijn 800 duizend moslims in Nederland, 5 procent van onze bevolking. Zo'n kleine minderheid maakt van Nederland geen moslimland."

Nee, dat doet nou net de PvdA, trutje.

Don Knieschot | 20-12-07 | 12:05

@delano 20-12-07 @ 11:55
Niets medelijden met jonge vader Duyvestijn. Het gaat erom dat meneer een goed en waar stuk heeft afgeleverd en daarvoor wordt afgestraft: onrecht.

@Ignatius van Loyola 20-12-07 @ 11:56
Een heleboel stemmen. Zonder allochtonen overleeft de PvdI niet. De vraag is natuurlijk of je dat als partij moet willen, maar, nogmaals, naar binnen kijken is niet de sterkste kant van die club. Machtswellust is ook al niet te stuiten....

Murdockyoufool | 20-12-07 | 12:03

-weggejorist-

KaKeL Kees | 20-12-07 | 12:02

@Cloggy3 20-12-07 @ 11:42

Jij trapt ook in het fabeltje van de sterkste schouders? Het is al jaren zo dat niet de sterkste schouders dragen maar de hardwerkende burgerlul met zijn huisje en autotje voor de deur. Heb je een normaal salaris, geen kinderen en woon je alleen of misschien samen ben je automatisch de sterkste schouder voor de linkse partijen.

Bluto Blutarsky | 20-12-07 | 12:01

Hier trouwens dat stukje van Manon van der Garde:
www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/48...
Was de PvdA trouwens niet die partij die vroeger voor bescherming van de werknemer was zodat je baas je niet terstond kon ontslaan als je gezicht hem/haar niet meer aanstond? Was zeker een andere partij?

Don Knieschot | 20-12-07 | 12:01

@mezelf 11.31

Sorry ,er had moeten staan:

"Wraak is een GERECHT, dan koud opgediend moet worden"

delano | 20-12-07 | 12:00

Is hier dan nog iemand verontwaardigd over? Volstrekt logisch dit. De pvda is vooraleerst een moslimpartij, daar zitten hun kiezers en dus pleegt deze columnist verraad. Als er op de SGP website een column over feminisme wordt afgedrukt gebeurt het zelfde. Vraag blijft wat Marcel Duyvestijn in vredesnaam bij de pvda zoekt.

chinaski | 20-12-07 | 11:57

Van mij mag de hele partij opstappen. Ik ben zeer benieuwd hoe de volgende verkiezingen zullen verlopen. Zeg maar dag met je handje beste rooibos extremisten...

digger | 20-12-07 | 11:57

ik heb vrij zware schouders maar sta ook vrij rood

hetluis | 20-12-07 | 11:57

En terecht. Iedereen die de kritiek op de steniging van overspeligen wil toe staan is extreem-rechts. Homo's van flatgebouwen gooien is enorm links.
-
Het zijn wel heel erg extreme communisten daar bij de PVDA. Wat is er in godsnaam zo geweldig aan de islam dat de PVDA het nodig vindt deze cultus te blijven omarmen?

Ignatius van Loyola | 20-12-07 | 11:56

Voor al die GS-ers die het maar zielig vinden van die jonge vader Marcel Duyvestijn:
Meneer was ook bekend van zijn kleinerende stukjes in het Amsterdamse huis-aan-huis blad de Echo.
Hij schreef daar in z'n bekende staccatostijl over al die domme Fortuyn- en Wildersaanhangers die de PVDA maar niet begrepen.
Dat dit sujet nu ineens het licht heeft gezien, dar geloof ik geen pest van.
Hij heeft hooguit zijn hand overspeeld tegenover nog engere types als Manon van der Garde en Michel Mulder voor wie iedere criticus van de multiculsamenleving waar zij voor staan, een aanhanger van het Stormfront is.

delano | 20-12-07 | 11:55

Stevige en rake column van Duyvestijn, begrijpelijk dat hij per direct uit de Partij werd geknikkerd.. zeker zo vlak voor kerst, een tijd van overpeinzing en naastenliefde, kun je je als PvdI natuurlijk geen wanklanken in de lofzang van het koor van de Linkse Kerk permitteren.

Lobo | 20-12-07 | 11:53

Kasparov mag meer nog zeggen.

azijnseikerT | 20-12-07 | 11:52

oja.... het schijnt dat Finnen hele zware schouders hebben

Heinz Spaßvøgel | 20-12-07 | 11:51

Van de andere kant zijn lui als Duivestein, Scheffer, Terstall met hun kritiek op de multikul ongelofelijke masochisten om in de PvdA te blijven hangen. Geldt ook voor Marcouch met zijn roep om harde aanpak of Mei-Li Vos met haar ontslagrecht en flexible arbeid. Zo veel medelijden verdienen ze nu ook weer niet als ze een voor een het veld ruimen.

sjaakdeslinksesul | 20-12-07 | 11:50

Gaan we nu manon spammen zoals we Martin Meijer van Veendam hebben gespamt? Ah toe ah toe ah toen?!

His Goofness | 20-12-07 | 11:50

(quote Manon van der Garde) Ik heb voor de PvdA gekozen, omdat de beginselen eerlijk delen en de zwaarste schouders dragen de zwaarste lasten mij aanspreken. ZWAARSTE??? Docente Nederlands? Vast op een 1040 uren school.

Heinz Spaßvøgel | 20-12-07 | 11:49

@Cloggy3 20-12-07 @ 11:42

Ik bepaal ZELF wel met wie ik mijn vermogen deel! Heb ik geen doctrine voor nodig!

"... de zwaarste schouders dragen de zwaarste lasten mij aanspreken."

Man, Tief es een keer op met die achterhaalde, achterlijke Hippie-mantra!

Het is imho beter de zwakste schouders te LEREN hoe zij OOK sterke schouders kunnen krijgen om die zware lasten mee te helpen dragen. Ipv hen kunstmatig subsidie/uitkeringsverslaafd te HOUDEN...

Maar da's natuurlijk rechts en da's VIES! Jattog?
Recsept man!

Ahasveros | 20-12-07 | 11:49

Wilders heeft nog wel plaats voor een columnist, kom er maar in Geert.

hetwordniets | 20-12-07 | 11:49

[schijnheilige modus] Jongâhh! Leer het toch eens! Zoiets doe je toch niet! Dan vraag je toch om problemen? Doe gewoon je werk en houd je mond dicht! Horen, zien, zwijgen, knurft dat je bent.. zomaar onaardige dingen publiceren pffff je bent er nog mild vanaf gekomen [/schijnheilige modus]

sharonneke | 20-12-07 | 11:48

Werkelijk prima column van die Duyvestijn, direct hits zonder omhaal. Naar binnen kijken is iets wat de PvdI uiteraard niet kan. Het ontslag van deze schrijver is het zoveelste bewijs. Fuck me, ik hoop zo ontzettend dat Nederland deze klotepartij spuugzat is en ze over een aantal jaren een afstraffing geeft.

Murdockyoufool | 20-12-07 | 11:48

Ongelofeloos! Wat een serieus kluppie debielen! Hoe kan je nog bestaansrecht claimen als kritici niet worden gewaardeerd en frauduleuze types gewoon nog een pluche plekje krijgen? Wie stemt op deze partij die het gepresteerd heeft in 5 maanden tijd de 4 meest prominente campagnebeloftes door de plee heeft gespoeld. Waarom horen we hier nooit iets over in Nova, Netwerk, staatsjournaal of andersoortige journalistieke berichtgeving?

De PvdA is ziek, en besmettelijk...

His Goofness | 20-12-07 | 11:47

Geert en Rita zouden nog veel meer zetels scoren als ze zich niet explicitiet tegen moslims zouden keren (OK Rita doet dat sowieso al niet), maar al hun pijlen op de PvdA zouden richten. Veel effectiever:

a) grote groepen mensen haten de PvdA nu al intens
b) het is erg eenvoudig om de volledige incompetentie, corruptie, leugens en anti-democratische krachten van de PvdA bloot te leggen, zodat de mensen die de PvdA nog niet intens haten, dat op korte termijn ook gaan doen

De partij die zich bij de komende verkiezingen het sterkst 'anti-PvdA' zal opstellen, zal de grootste winst boeken, mark my words.

zum kotzen | 20-12-07 | 11:44

De PvdA worstelt nog harder met zichzelf dan Big Brother Kelly/Ferry in zijn/haar puberteit

die hofstadtgruppe | 20-12-07 | 11:42

Muha, leer eerst es je taal doos:
Ik heb voor de PvdA gekozen, omdat de beginselen eerlijk delen en de zwaarste schouders dragen de zwaarste lasten mij aanspreken.

Cloggy3 | 20-12-07 | 11:42

Manon van der Garde doceert in het dagelijkse leven Nederlands, en behandelt algemene zaken in het A'damse parlement. Wat anders zou ze kunnen doen? Dictee afnemen?

lijn5 | 20-12-07 | 11:41

Mooi nieuws !

Ik kan haast niet wachten op de volgende verkiezingen.

Pleeg Vooral Domme Acties

Skulldagger | 20-12-07 | 11:41

Geenstijl, Bied die man een baan aan!

de hakkentrapper | 20-12-07 | 11:41

Partij Van de Aso's

Links heeft altijd gelijk

Moslims zijn lief

veel vaak en vet | 20-12-07 | 11:38

Onder het artikel: "Marcel Duyvestijn, Job van Amerongen en Eddy Terstall zijn (liefdevol) lid van de PvdA." Mhuaahahaha.

Don Knieschot | 20-12-07 | 11:38

voor iemand van de PVDA opvallend goed stuk. Conclusie: deze auteur verdient zoveel beter

jan-lul-de-behanger | 20-12-07 | 11:38

Don Knieschot 20-12-07 @ 11:33
"Ik ben fractievoorzittejw van de pajwtij van de ajwbeid van Amstejwdam."

Vaffanculo | 20-12-07 | 11:37

In de top van die kudtpartij zitten geen socialisten, alleen maar SALONsocialisten!!!

Ma Flodder | 20-12-07 | 11:37

Laat ze maar de hele top van het OM en Politie wegschoppen, na die blunder tegen de Angels!

cyberpost | 20-12-07 | 11:37

hihihi...

colonnecinco | 20-12-07 | 11:36

@delano
Waarom lees ik dit nu pas? Dat zal ik je vertellen, omdat ik eerst post en dan de berichten boven mij ga lezen. Ik is te snel.

controle | 20-12-07 | 11:36

@ inquisitra 20-12-07 @ 11:23

Bedankt. Bespaart me de moeite om het zelf te moeten schrijven en Marcel sterkte.

Overigens zou de PVV / TON er goed aan doen bij de eerst volgende verkiezingen speciaal aandacht te schenken aan de non-voter. Zij die al jaren niet meer stemmen, omdat de politieke kliek toch nooit veranderde. Al slagen ze er maar in om de helft van hen 1 keer nog naar de stembus te krijgen, al was het maar om een proteststem uit te brengen, dan heeft PVV / TON na de eerst volgende verkiezingen minstens de helft van het aantal zetels. God, ik kan niet wachten wanneer we wat volksvertegenwoordigers hebben die echt uit het volk komen.

WillTRiker | 20-12-07 | 11:36

BAKFIETS!? Dan weet je het inderdaad wel. Veel te hippe aan welvaart verslaafde hypocriet.

waskuip-admiraal | 20-12-07 | 11:35

@ delano 20-12-07 @ 11:31

Oh, dan neem ik m'n woorden terug: branden moet die lutser en met vrouw + koter op de ezel door de Stopera richting Gaza2!

wopper | 20-12-07 | 11:35

Nou Geenstijl, wat wacht je, geef die man een column.

controle | 20-12-07 | 11:34

Marcel: er is nog een vacature binnen de burelen van GS

hetluis | 20-12-07 | 11:33

En ik maar denken dat alle PvdA-ers deaud moeten. Mijn welgemeende excuses aan Marcel Duyvestijn.

zum kotzen | 20-12-07 | 11:32

Stelen uit de kas: Ok
Kritiek: Neqschot!

Zeddegeizot | 20-12-07 | 11:32

Marcel Duyvestijn was zelf altijd berucht om zijn zuiveringen op de website van de PVDA Amsterdam.
Na de moord op Theo van Gogh werd deze website druk bezocht door tegenstanders van de PVDA die natuuurlijk hun gram kwamen halen. Vooral na aanleiding van het gedrag van Job Cohen na de dood van van Gogh.
Met een niet aflatende ijver heeft Duivestijn er voor gezorgd dat alle critici van de PVDA een ban kregen op zijn website.

Kortom, er past geen enkele medelijden met deze zuiveraar, alleen maar leedvermaak.

Een koekje van eigen deeg, Marcel Duyvestijn!
Om Theo van Gogh te citeren: "Wraak is een recht dat koud opgediend moet worden".

delano | 20-12-07 | 11:31

Overigens wel een goed artikel. Dat dan weer wel.

Ari Gold | 20-12-07 | 11:27

.. benieuwd of dit net zo'n rel word als bij die gecensureerde sp-redacteur...

waskuip-admiraal | 20-12-07 | 11:25

Veel te ingewikkeld allemaal; hier kan ik niets mee

madakantognie?! | 20-12-07 | 11:24

Geenstijl zoekt toch nog een columnist? Misschien deze?

Het_leuke_zuiden | 20-12-07 | 11:23

@ Brusselmans
Sinds wanneer mag ik hier op GS niet meer de PvdA afzeiken bij mn late ontbijt?

Robin Hood | 20-12-07 | 11:23

@ fuckje 20-12-07 @ 11:18

Heb compassie met hem.. de blinde is ziende geworden en dat moet gevierd worden, zeker in deze donkere dagen.
Moge de pvda shit zo snel mogelijk een worm onderin een glas mezcal worden, doorspoelen graag!

wopper | 20-12-07 | 11:23

PvdA'ers zijn een club in zichzelf verstrikt geraakte idealitische waandenkbeeldenclub geworden voor semi-intelleictuele maar niettemin soms zeer puissant rijke en van de maatschappij losgekoppelde paternalisten.
Soms vraag ik me af waarom ee npartij leden heeft, als er een soort van Stalinistische zelfcensuur van bovenaf door wordt opgelegd. Vooral nij linkse partijen een hardnekkig fenomeen.
Maar het gaat natuurlijk om de boodschap die dit incident weer uitademt van de meest wanstaltige partij die Nederland rijk is: De PvdA is doet aan psychologische projectie. Datgene waar ze anderen van beschukldigen, daar zijn ze zelf meester in. Anderen van Xenofobie beschuldigen, maar zelf smerig intolerant zijn tegenover mensen die niet hun ideale maatschappij willen voorstaan. Je bek vol hebben over armoede en tegelijkertijd in grachtgordelwoningen zitten. Democratie roepen en rustig doorgaan met het coopteren )het droppen van gelijkgestemden op belangrijke door de burgerbetaalde overheidsbaantjes en zeau de macht kunstmatig bij je willen houden. En ga zeau maar door bij de PvdA.
Dat ze nu een redacteur de laan uit schoppen is dan ook kenmerkend voor diezelfde rode kutpartij die ze zijn. Je zit namelijk als PvdA´er niet op je plek omdat je dat werk goed KAN, maar omdat je er HANDIG voor ze bent. Maar in dit geval dus even niet meer.
De PvdA is ziek, de mensen daar zijn ronduit gestoord en hun idealogie is hopeloos overleden. Waarom bestaat die nepotisctische klerezooi dan nog? Omdat ze dat kunnen..... ze houden zichzelf kunstmatig in stand in stand.
Dat kunnen we aan de burgermeestersverkiezingen in Eindhoven wel weer zien.

inquisitra | 20-12-07 | 11:23

Gek genoeg ga ik het opnemen voor een PvdA-er: rot voor je Marcel! Het was een erg prima stuk!

Gain Style | 20-12-07 | 11:20

De enige goede PvdA'er is een ontslagen PvdA'er. En kerst is overrated.

Ari Gold | 20-12-07 | 11:19

Marcel, Eddy en Job, jongens, stap nou eens aub uit die klotepartij en start met Leo Sar, Carel Brendel en vele anderen die de pvdafval zijn gaan verafschuwen een nieuwe partij of loop over naar...

O ja, vele lieve landgenossen keren de partij van vieze Coque, Adje en Bosreedt de rug toe:
www.telegraaf.nl/binnenland/2842190/_M...

wopper | 20-12-07 | 11:18

We gaan het toch zeker niet opnemen voor wat voor pvdA-ert dan ook? Had hij maar niet zo stom moeten zijn zich eerst aan te sluiten bij die geldverslindende landverraderTs.

fuckje | 20-12-07 | 11:18

Natuurlijk, het is immer de Partij Vol Draaikonten en Allochtonen.
Daar wil je toch als 'normaal' mens niks mee te maken hebben?

James Lastig | 20-12-07 | 11:17

Eens. Wil je problemen aanpakken i.p.v. ontkennen, dan heb je niets bij die club te zoeken.

DiagnosisTyphus | 20-12-07 | 11:15

joehoe michiel, rita zoekt nog vrijwilligers!

preston spears | 20-12-07 | 11:14

The Rise of the Policestate.

LoL @ Sévèke | 20-12-07 | 11:13

Lijkt de SP wel. Die hebben het ook niet zo op persoonlijke meningen. Ordnung muss sein!

Tapeworm | 20-12-07 | 11:13

Manon is wel een lekkere redhead, dat dan weer wel.

kneuterzak | 20-12-07 | 11:08

Typisch. Ongeveer hetzelfde als hier in Eindhoven uit twee PVDA kandidaten voor het burgemeesterschap to mogen kiezen. Oh nee, da's weer een andere fuck-up...

Marral | 20-12-07 | 11:08

-edit: ga peerdje rijden muts -

Robin Hood | 20-12-07 | 11:07

De PvdA en zelfkritiek...

bertminernie | 20-12-07 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken