Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waar blijft de Partij voor de Dieren nou?

schaaprug.jpgDe stilte rondom de anders zo activistische dierenkliek van Marianne Thieme is dezer dagen oorverdovend. En dat terwijl er tijdens de donkere dagen voor het Islamitische Offerfeest duizenden schapen, koeien, geiten en kamelen op beestachtige wijze worden afgeslacht. Onverdoofd nog wel en waarvoor? Voor niemandal. Alleen maar omdat die carnivore muzelmannen zonodig een stronk ongezond milieuvervuilend vlees op hun bord willen hebben. Nergens naakte PINK!-meisjes demonstrerend voor de moskee. Geen woedende Niko Koffeman vastgeketend aan de deur van een islamitische slagerij. Geen boycot van de Islamitische Slachtplaats Midden Nederland BV. Niet een felrealistische rolprent als aanklacht tegen het Foute Vlees van de Profeet. We hebben zelfs geen enkele bekende Nederlander gezien die voor de camera zijn/haar walging uitspreekt over deze massale schending van dierenrechten. Joehoe, milieubewuste wortelvreters! Zijn we soms vergeten hoe gruwelijk er tijdens de Eid Al-Adha wordt omgegaan met onze eenhoevige kameraden? HIER en HIER en HIER en HIER wat beeldmateriaal ter opfrissing. En nu heel snel de straat op. De wijken in. Protesteren met je donder, stelletje hypocriete salon-Volkerts. Maak dat mandaat eens waar!

Reaguursels

Inloggen

hypocriete dierenpeos pwned !

DenLangel*l | 20-12-07 | 20:10

Chinese moslims?? (Feauteau 4) De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

The Green*Machine | 20-12-07 | 16:18

Die beesten zijn rein, dus dat maakt de adventkerk niks uit.

profitboy666 | 20-12-07 | 10:43

Vanavond lekker osseboutje, mjam

Rekkertje | 20-12-07 | 09:33

Een partij van neppers.
Fijn pluche om op te zitten, fijn zakgeldje elke maand en fijn dutten en uitrusten.
Ik ga daar ook zitten. Mmm. Desnoods naast Thieme.

uncleben | 20-12-07 | 08:53

Je eet wél vlees of je eet geen vlees, over de rest moet je je niet druk maken. Lekker belangrijk hoe een beest geslacht wordt, voor mijn part rijden ze het beest eerst aan. Wat maakt het nou uit hoe zo'n beest aan zijn eind komt ?
Alsof zo'nbeest achteraf denkt: "Gelukkig ben ik eerst verdoofd voordat ze die pen door mijn hersens hebben geschoten"

Misschien moeten we ons druk maken over belangrijke dingen zoals wereldhonger en de duizenden kinderen die van de honder sterven elke dag.

Obiman | 20-12-07 | 08:50

@Kelovitz 20-12-07 @ 00:07:
En de onderbouwing daarvan is? ... Geen...
De methode van slachten zegt niks over de houderij. Halal-geslachte beesten kunnen net zo goed uit de door jou verachte bio-industrie komen, daar zegt die koran niks over. Het enige verschil is dat de westerse manier van slachten de beesten eerst verdooft en de halal wijze niet. Nou ja, het is mij om het even, maar vanuit zogenaamd dierenwelzijn, PINK en de PvdD lijkt me wel een argument te maken.

koerbagh ® | 20-12-07 | 02:55

Niks mis mee. Dat beest wordt op een humane wijze geslacht.

De echte schoften zijn de speknekken die te veel (bioindustrie)vlees eten.

Kelovitz | 20-12-07 | 00:07

"stelletje hypocriete salon-Volkerts"

Briljant gevonden van de redactie, maar pas op want je krijgt zo een proces aan je broek van die smerige veganist en moordenaar van een Volkert van der Graaf. Zou deze lul nog wel gevangen zitten, iemand info hierover?

hetwordniets | 19-12-07 | 23:46

Ritueel slachten zou verboden moeten worden. In een rechtstaat als Nederland zou er niet eens een discussie hierover moeten plaatsvinden, gewoon verbieden! Die barbaren die de strotten van onsschuldige dieren onverdoofd oversnijden oefenen alvast voor het doden van ongelovigen.

zorba | 19-12-07 | 23:37

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 23:14

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 23:11

@Rabarberke 19-12-07 @ 22:03:
Zie de eerder gelinkte animalfreedom.org. Niet mijn vrienden, verre van, maar ze hebben wel de kloten gehad om zelf op onderzoek uit te gaan en de wetenschappelijke validiteit van die claim te onderzoeken, daarvoor alle hulde. Het is een nonsens verhaal.

koerbagh ® | 19-12-07 | 23:10

Niet veel anders dan op de Savanne...
Eid Mubarak allemaal عيد مبارك

Steylleaux | 19-12-07 | 22:55

@ broccolisoep,

Je moet eens op een Hollandse veemarkt gaan kijken!! Of bezoek eens een legbatterij of varkensfokkerij !! Dan zie je met eigen ogen wat voor leven die dieren hebben VOORDAT wij ze op een "humane" wijze aan hun eind helpen!!En er zijn genoeg protesten uit de samenleving tegen dit soort praktijken maar die worden genegeerd dus lul alsjeblieft niet over inspraak of zoiets!!!

Abc_def | 19-12-07 | 22:48

@ Lizzard 19-12-07 @ 22:32
Niet alleen socialisten, helaas...
Volgens mij is het grootste probleem het grote geloof in het eigen morele gelijk. Ze zijn er zo zeker van dat ZIJ goed zijn en mensen met andere opvattingen incorrect e.d.
In ieder geval is een voorwaarde om waarheid te kunnen vinden volgens mij dat dingen benoemd kunnen en mogen worden en dat er een bereidheid is zaken op de hak te nemen. De PvdD wordt hier gewoon een spiegel voorgehouden, goed voor ze, goed voor iedereen op zijn tijd.
De grondslag van een goed werkende democratie.
.
Volgens mij hebben organisaties en dus ook politieke partijen de neiging zich aan te passen aan de maatschappij om groot te worden en desnoods de maatschappij zo te veranderen dat ze groot kunnen blijven. Denk ook dat wat je zegt dus ergens gewoon waar is.

ZSU-23-4 | 19-12-07 | 22:44

Fucking hell... Die lui zijn echt achterlijk! Stelletje primitieve apen! Als ze toch nog steeds op de ouderwetse tour bezig zijn... Kunnen ze elkaar niet ritueel slachten!?! Opgeruimd staat netjes!

Barry de Breker | 19-12-07 | 22:38

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 22:32

@ Lizzard 19-12-07 @ 22:09
Een levend wezen hoor je alleen te doden om te overleven, als het echt niet anders kan, anders niet. Dat is mijn opvatting. En zo pijnloos als mogelijk is, als het om een biefstukje gaat.

Links heeft sowieso oogkleppen op, ze zijn zo als de dood in verband te worden gebracht met racisme, fascisme en in hun eigen mes te lopen. Daarnaast gedogen ze liefst alles aan allochtone zijde om maar niet te "stigmatiseren".

ZSU-23-4 | 19-12-07 | 22:29

scherp mes van links naar rechts en hoppa klaar.

miko 19-12-07 @ 18:33

Jaja... Ooit eens een kip moeten onthoofden met een scherp mes (instructeurs dachten dat je dan in het wild langer in leven zou blijven als je kan slachten en dat soort toestanden).
Ging helemaal niet zo "hoppa en klaar". Dat krijg je dus als je allerlei kneuzen laat slachten. Of kwam het soms omdat de kip geen oren of hoorns had om vast te pakken??

ZSU-23-4 | 19-12-07 | 22:15

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 22:09

@Koerbagh

Naja het werkje bestaat dus. Het maakt geen ruk uit of het gepubliceerd is in wetenschappelijke tijdschriften. Waar het om gaat is dat de stelling 'ritueel slachten is dieronvriendelijker dan de slachtmethodes die we hier in het westen hanteren' maar eens bewezen moet worden en niet zo maar voor lief moet worden aangenomen alleen maar omdat een paar tegenstanders het zeggen. Tegenstanders die even hard meewerken aan het tot stand houden van een dieronvriendelijke veeteeltindustrie en dus boter op hun hoofd hebben.

Rabarberke | 19-12-07 | 22:03

King of controversy 19-12-07 @ 15:28
Hier gaat het inderdaad om.
Allerlei kneuzen nemen een beest mee de badkamer in om het op klungelige wijze af te slachten. Is zoiets als een betonvlechter je auto laten repareren, daar komen ongelukjes van.
Het zou dus leuk zijn als de ene kneuzenclub de andere af zou houden van nog meer onnodige pijnlijke schade.
En mocht het sluitende argument dan zijn dat het van Allah moet zou ik hem willen vragen naar beneden te komen en nogmaals de slachtvoorwaarden te herhalen. Ik heb hem laatst niet zo goed verstaan namelijk.

ZSU-23-4 | 19-12-07 | 22:02

Brusselmans heeft een punt, punt uit.

Fred V | 19-12-07 | 20:35

Kosher slachten kent `t zelfde ritueel maar dan kan zo`n beest zelfs na z`n dood nog worden afgewezen als niet kosher...
Hoor je nix over...

DocD | 19-12-07 | 19:52

Gaap @ brusselmans voor dit stukje, slaap lekker in de gedachte dat jou Kerstkreeft of -kalkoen het beter had dan deze vier voorbeelden.

Passiefish | 19-12-07 | 19:52

Maaier 19-12-07 @ 17:05
De meeste hier zijn niet links en behandelen allochtonen dus als normale volwaardige mensen die je gewoon verantwoordelijk voor hun daden kan laten zijn.

Moi2 | 19-12-07 | 19:48

King of controversy 19-12-07 @ 14:41,,,"... en afschuwelijker, dan het aantal dieren dat met het islamitisch offerfeest eraan gaat. Dat is een schijntje. Het zou juist hypocriet zijn om daar nu stennis over te schoppen. Dat is slechts goedkoop scoren inde media. ...."

Dus u wilt zeggen dat de 1.2 miljoen moslims in Nederland buiten de offerfeesten GEEN HALAL vlees koopt?

Wat zijn socialisten toch slim zeg!!

Dr Doom | 19-12-07 | 19:40

waarom druk maken, het geld voor december staat al op de rekening
achterlijk klotesvolk de verkiezingen zijn noch ver weg.
laat ons rustig eten in december.
groeten marianne.
jullie zijn gewoon jaloers op mijn baan en centen.

buldog | 19-12-07 | 19:33

@Vist 19-12-07 @ 19:19:
Heb je nog argumenten voor dit eloquente betoog? Wat is de strekking van je betoog eigenlijk, behalve dat je het blijkbaar niet eens bent met Brusselmans? Ben je voor halal slachten? Ben je voor het offerfeest? Ben je voor de partij voor de dieren? Ben je tegen protesteren tegen halal-slachtpraktijken? Of vind je alleen die plaatjes een beetje goor en zielig voor dat aaibare diertje? Dat wordt me niet helemaal duidelijk namelijk.

koerbagh ® | 19-12-07 | 19:27

Inderdaad, tijd voor actie. Afschaffen dat Offerfeest. Bij de beesten af.

Power to the animals!

Mozak | 19-12-07 | 19:23

ow en iedereen die het met brusselknul eens is, doe hetzelfde

Vist | 19-12-07 | 19:20

Wil wel reageren, maar weet niet of het zinnig is. Word wel weer weggejorist ofzo..

Brusselmans ga eens deaud ofzo, stemmingmaker!

Ik stel voor dat je jezelf netjes aanmeld bij een slachthuis, liever geen islamitische maar een varkenslachthuis en dan zo'n lekker pijnloze pen in je hoofd laten jagen en dan stuiptrekkend (van de pijn) aan een vleeshaak laten hangen.

Kun je weer als varkensvoer worden hergebruikt, een nuttige besteding van jouw bestaan lijkt me.

Vist | 19-12-07 | 19:19

gadverdamme! domme moslims!

moicoi | 19-12-07 | 19:04

Weet je wat leuk is ?
De inhoud van het overigens perfedte betoog van Brusselmans plakken/kopieren op het formulier van PVDD en dan versturen

www.partijvoordedieren.nl/content/view...

Als iedere reaguurder dat doet is het lachen

Ir. Roodpiemel | 19-12-07 | 19:04

@كل خير في اتباع من سلف- وكل شر في أبتداع من خلف 15:29
@15:41 Hehehehehehhehehehe!
-
dog? d'accord, but my way:
www.youtube.com/watch?v=g2BqLlVHlWA

Bertus Betonsloper | 19-12-07 | 18:58

Lizzard 19-12-07 @ 18:36
Wat maakt mij dat uit. Ik gebruikte hem toch al niet.

miko | 19-12-07 | 18:57

doen (moet er nog tussen :-)

broccolisoep | 19-12-07 | 18:57

@abd_def

het verschil is dat daar wel wat van gezegd mag worden, en als moslims wat niet, omdat het dan racisme is, geen respect enz enz. EN DAT WEET JE ZELF OOK WEL!

broccolisoep | 19-12-07 | 18:57

sick! @ foto's

Ned Flanders | 19-12-07 | 18:56

Alsof wij "beschaafde" westerlingen zo goed met dieren omgaan!

Abc_def | 19-12-07 | 18:52

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 18:36

Ritueel slachten is prima.Mits het goed gedaan word. Dus niet dat prutswerk dat van Gogh overkwam. Gewoon beestje bij de oren of horens vatten ,scherp mes van links naar rechts en hoppa klaar.

miko | 19-12-07 | 18:33

Neuh Kyokushinkai, zie weinig boehoe eigenlijk alleen iets over een gebrek aan boehoe maar dat zal de biefstuk wel zijn die nu bijn mijn onderbuik beland zou moeten zijn. En wees eens eerlijk, jullie furries lopen alleen bij nederlandse bedrijven rond te hollen, moslims moeten het met een zinnetje op een website doen, en jullie weten best waarom.

Multikuli | 19-12-07 | 18:32

@Rabarberke 19-12-07 @ 17:51:
Kun je nou nooit eens gewoon je ongelijk toegeven? Het is een hoax in zoverre dat dat onderzoek volgens Prof. Hartung en van Dr. Briese van de Stiftung Tierärztliche Hochschule te Hannover "vanwege de kleinschaligheid ervan en de beperkende omstandigheden in technisch opzicht geen duidelijke resultaten opleverde". Het onderzoekje is nooit verschenen in peer-reviewed wetenschappelijke tijdschriften, het wordt altijd verkeerd aangehaald, geciteerd en verspreid onder moslim-websites die elkaar napraten. Enfin, als je het zo graag weten wilt, het gaat om dit werkje: img87.imageshack.us/img87/4805/hannove... (OPC-pagina's laten zich niet rechtstreeks linken) Hier na te zoeken:
opc4.tib.uni-hannover.de:8080/LNG=DU/D...

koerbagh ® | 19-12-07 | 18:31

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 18:31

Ach ja, op www.meat.org staat een mooi filmpje over westerlingen en de behandeling van vlees en in de archieven van VKMag staat een smaak-opwekkend-filmpje van de Chinezen en hun liefde voor dieren.

BennieB | 19-12-07 | 18:24

De verongelijktheid en vooringenomen achterlijkheid druipt weer van dit stukje af: "boehoe, mensen die voor die voor dieren opkomen zullen wel weer links zijn en alles wat links is zal wel weer pro moslim zijn en die protesteren niet tegen moslims, boehoe". PvdD heeft zich altijd al verzet tegen ritueel slachten. Denk maar even terug aan het verzet van de PvD toen AH van plan was halal geslacht vlees te gaan verkopen. GS slaat dus, zoals steeds vaker de laatste tijd, de plank weer eens helemaal mis.

Kyokushinkai | 19-12-07 | 18:17

@Fleauxe:
Een keel doorsnijden duurt hooguit 1,5 sec.

Koekiemonster | 19-12-07 | 17:53

@koerbagh

Het is geen hoax, het is een oud onderzoek. Het onderzoek moet maar eens boven tafel dan kan er pas een oordeel over geveld worden.

Rabarberke | 19-12-07 | 17:51

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 17:41

als die jochies net geboren zijn, gaat hun leuter onder het mes; later mogen ze kijken hoe pappa een geitje keelt... vind je het gek dat ze later bij Al Qaida Unicef-dokters gaan onthoofden? Jong geleerd is oud gedaan nietwaar. Het is een cultuur die leeft van vers bloed vergieten.

Babeuf | 19-12-07 | 17:38

Kan me bij nader inzien toch wel ergens vinden in het betoog van Rabarberke 19-12-07 @ 16:19

Multikuli | 19-12-07 | 17:36

Ben benieuwd wat er zou zijn gebeurd als het een nederlands feest was geweest, dan zijn de spandoeken op straat niet te tellen, typisch voorbeeld van de Hollandse schijterigheid

wetem | 19-12-07 | 17:30

Nu allemaal niet gaan zeuren over mevrouw Thieme. Zij heeft net haar
eigen submission film gemaakt. Die film ging uitdrukkelijk over meat en
was natuurlijk speciaal bedoeld voor de schapenslachters.

mark twain | 19-12-07 | 17:29

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 17:27

@ dr.spin007 19-12-07 @ 17:22

Hier opeten of meenemen?

Zoloft | 19-12-07 | 17:27

mag ik 38 kilo spareribs?

dr.spin007 | 19-12-07 | 17:22

@Raberbeke: Omdat ik geen onbelezen tutje meer wil zijn heb ik een poging gedaan om het te lezen. Ik heb vooral oog gehad voor het aspect van de hersenactiviteit tijdens het slachten. Er blijkt niet uit in hoeverre het dier de slachting ervaart. Toegegeven, dat weten we ook niet bij onze eigen (voor verbetering vatbare) praktijken. Wat wel duidelijk werd was dat de electroshock meer pijn doet dan de onverdoofde slachting. Jammer dat er dan weer TOTAAL geen aandacht is voor het feit dat de shock een halve seconde duurt en de keel doorsnijden soms wel 4a5 seconden. Maar daar zal ook wel een redenering tegenop te werpen zijn. Ik bekijk het nogmaals vanuit een leken-perspectief en denk daarom maar in termen van "wat zou ik doen"! Dat die mening je irriteert is héél erg jammer voor je!

Fleauxe | 19-12-07 | 17:20

Wazige pol lizzard........

Soest65 | 19-12-07 | 17:18

@ koerbagh
Hook, line and sinker

desmodus | 19-12-07 | 17:16

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 17:12

Mooi puntje dat je hier aansnijdt Brusselmans. Hypokriete PvdD. En dan niets zeggen omdat ze bang zijn de moslim community over zich heen te krijgen. Vooral alles hier toelaten van die moslims hier doen. Laf!

Seal | 19-12-07 | 17:11

@Rabarberke 19-12-07 @ 16:48:
Oef... dat is een hoax Babsje... De universiteit van Hannover heeft geen Diergeneeskundige faculteit, Prof. Wilhelm Schulz(t)(e) is al heel lang dood en de genoemde Dr. Hazim werkt er al 20 jaar niet meer.
Het onderzoek is nergens in peer-reviewed tijdschriften verschenen en het wordt uitsluiten door islamistische sites aangehaald en nageblaat.
www.animalfreedom.org/paginas/column/h...

koerbagh ® | 19-12-07 | 17:09

oh mysql ligt weer op zijn gat. even snel naar de discount slager.

Rabarberke | 19-12-07 | 17:05

Moi2 19-12-07 @ 16:55

Gaap. Wat gebeurt hier dan hier heel de dag?

Maaier | 19-12-07 | 17:05

@fleauxe
Ik dacht in de snelheid van het zoeken het originele onderzoek te hebben omdat het een pdf op een .edu was, maar ik zat mis. Het onderzoek is op de uni van Hannover gedaan en daar is verder weinig mis mee. Google maar even achter krijgtdetiefusmaar aan.

Rabarberke | 19-12-07 | 17:03

@fleauxe

Nee nee, ik dacht even dat dat het originele onderzoek was omdat het een .edu link was, maar forget it. Het onderzoek is gedaan op de universiteit in Hannover. Google maar achter tyfus aan.

Rabarberke | 19-12-07 | 17:00

@krijgdetiefusmaar

Sjees krijg je een link naar een pdf, duurt het vijf minuten voordat ie laadt en dan zit ie vol islam bullshit.

Weet je wat je beter kunt doen: Zoek op Google naar "schultz haziz halal hannover" en je vindt vast wel ergens de originele publicatie. Zo niet, doe het dan met wat de pers er over schrijft.

Rabarberke | 19-12-07 | 16:57

Simpel waarom deze dierenknuffelpubertjes niets zeggen.
-
Je mag van het linkse Politbureau namelijk niets, maar dan ook absoluut niets, negatiefs over die zielige niet blanke allochtonen zeggen.
Niet-blanke allochtonen zijn volgens Links per definitie zielig en een beetje dom en kunnen niet zonder de in hun ogen duidelijk superieure blanke helpende hand.

Moi2 | 19-12-07 | 16:55

@koerbagh ® 19-12-07 @ 16:19
Je begrijpt wat ik bedoel.Of het bedrijven van politiek überhaubt zinvol is, en in hoeverre dat eerlijk gebeurt/zin heeft/effektief is enz. is weer een ander verhaal.
Ook al ben ik vegetarier, ik ben geen aanhanger van de PvdD, hoewel ze waarschijnlijk wel bijdragen aan de discussie over dierenleed en bioindustrie.
Om effektief voor dierenrechten te strijden is volgens mij iets meer actie nodig, a la Paul Watson of het ALF.

LoudAndProud | 19-12-07 | 16:54

Maaier 19-12-07 @ 16:51

Wilders heeft zich uitgesproken voor een verbod voor ritueel slachten, dus ook tegen kosher? Heb ik gemist. Als dat zo is, neem ik mijn woorden terug.

Flodder | 19-12-07 | 16:53

@Rabarberke: Ik ben dus wel duidelijk bij je in beeld?

Fleauxe | 19-12-07 | 16:53

@ koerbagh 16:49
Het enige punt wat jij gemaakt hebt, was al weerlegt voordat jij het ingetikt had. Je bent alleen te blind om het te zien. Je bent te druk met het aanvallen van alles wat niet uit Groningen komt.

King of controversy | 19-12-07 | 16:52

@Rabarberke: jezus man, het AIC? Zo heb ik ook nog wel wat literatuur van 'wetenschappers' die bij hoog en laag beweren dat Joden écht geen mensen zijn!

Fleauxe | 19-12-07 | 16:52

@fleauxe

Nee de vraag was helemaal niet confronterend. De vraag was niet ter zake doende. Je kletst de hele middag al en nu ga je me ook nog vervelen met dat anderen vragen naar een titel van een onderzoek. Ga zelf wat lezen tutje, verdiep je eens in wat onderwerpen.

Rabarberke | 19-12-07 | 16:51

Flodder 19-12-07 @ 16:45

Nee nee, net zo niet hypocriet als Thieme, ze hebben samen voor d emotie verbod op ritueel slachten gestemd.

Maaier | 19-12-07 | 16:51

@King of controversy 19-12-07 @ 16:32:
Het punt is gemaakt, je bent alleen blind om het te zien, je bent te druk met verdedigen van de haatreligie en het ecofascisme.

koerbagh ® | 19-12-07 | 16:49

@ van Kloten 19-1207 @ 15:22 Het spijt me voor je van Kloten, maar ook in Duitsland mogen moslims ritueel SSlachten en is dit dus niet verboten!
Niets zal hun in de weg liggen, dat snappen we nu toch wel? Tjek: archief.trouw.nl/artikel?REC=ddf709f71...

HP de Tijd lezer! | 19-12-07 | 16:49

@Rabarbeke: Mijn moeder zou mocht willen dat ze te eten kreeg joh! Laten we het jolig houden want de vraag was iets te confronterend voor je hé? Nogmaals, ik zal samen met jou vooraan staan om meer rechten voor die diertjes te vragen. Maar daar ging het even niet om. Er is je gevraagd wat je ZELF zou kiezen, en als ik jou was zou ik daar ook maar geen antwoord op geven want het zou je nog wel eens aan het twijfelen kunnen brengen! Ow ja, en iemand vroeg je nog naar de titels van die onderzoeken waar je over schreef. Maar goed.......

Fleauxe | 19-12-07 | 16:48

De enige hypocriet in dit verhaal is Wilders. Want die pakt normaal echt elke stok, zelfs twijgjes, aan om moslims te bashen. En bij deze grove misstand -als ik de selectief verontwaardigde reaguurders moet geloven- gepleegd door moslims, hoor je hem niet. Hmmm, zal vast niets te maken hebben met zijn joodse vriendjes. Daar had GS beter een stukkie aan kunnen wijten. Zou nog meer ergens op slaan.

Flodder | 19-12-07 | 16:45

'Waar blijven de comments nou?'

BroncO | 19-12-07 | 16:44

Lekker shoarma!

ach en wee | 19-12-07 | 16:35

@Rabarberke
De hele vleesindustrie is er een die niet hoort te bestaan, maar laat het slachten iig zo humaan mogelijk gebeuren. GS pakt alleen de sensatiekop eruit en zet het licht daarop.

desmodus | 19-12-07 | 16:34

@rabarbeke Welke onderzoeken dan? Van wie? En wanneer? Graag specificeren. Niet westerse slachthuizen verdoven dieren zo mogelijk met een stroomstoot of co2, waardoor de dieren als het goed gedaan wordt volledig buiten bewustzijn zijn als ze gestoken worden. (dat het niet altijd goed gaat klopt maar dan moeten we vegetarier worden en dat was ik niet van plan). Bij ritueel slachten is het dier volledig bij kennis en voelt dus wél alles, m.i. dus verbieden en vervolgen. Het verhaal van ritueel slachten bij joden is ook onzin. In tegenstelling tot moslims mogen joden namelijk volgens de joodse wetgeving geen druk op het mes uitoefenen, waardoor het natuurlijk wel érg lang gaat duren.

krijgdetiefusmaar | 19-12-07 | 16:34

Wees eens blij voor ze... als ze aant vreten zijn, dan hebben ze iig geen tijd om te klauwen....(buiten mijn belastingpoen en zuurstof uiteraard)

Abugreip | 19-12-07 | 16:33

kut vleeseters, kut thieme, kut mislums, kut dierenbeulen

Patrick Zweedsey | 19-12-07 | 16:32

@desmodus

Jij weet nog niet eens wat links is als je van rechts wordt aangereden knul.

Rabarberke | 19-12-07 | 16:32

@ koerbagh 16:29
Nee, jullie gaan altijd met z'n allen tegen mij in. Wel de dingen in het juiste perspectief blijven zien ;-)
(overigens koer, je hebt nog geen punt weten te scoren in deze discussie. Doe eens wat beter je best, zo is het niet leuk)

King of controversy | 19-12-07 | 16:32

@koerbagh
Zo goed let ik niet op de geschiedenis van mensen hier, maar vond bovenstaande een behoorlijk 'links' georienteerde opmerking.

desmodus | 19-12-07 | 16:31

@fleauxe

ja ik vind het raar dat we ons vee in gevangenschap telen, het volproppen met groeimiddelen, dat we ons vee ipv gras ook krachtvoer waarin slachaftval (zat) voeren, dat we het dan vervolgens in een slachthuis massaal afmaken voor een zo laag mogelijke prijs, het met sulfiet inspuiten zodat het rood blijft en dat we het dan in cellofaan verpakking in een supermarkt uitstallen. Om maar met je moeder in huis te vallen, gun jij haar zo'n leven?

Rabarberke | 19-12-07 | 16:31

@desmodus 19-12-07 @ 16:24:
Oh, je kunt Rabje van van alles betichten, maar "links" is ze niet. Dan moet je bij Flodder, LoudAndProud en King of c. zijn. Dat zijn ras-socialisten. King ook niet echt overigens, dat is gewoon recalcitrant kudt-joch en het is zijn reaguurtrucje om overal tegenin te gaan net zolang tot hij zichzelf vastlult.

koerbagh ® | 19-12-07 | 16:29

@Rabarberke
Dus? Wordt er gezegd dat dat wel goed is?

desmodus | 19-12-07 | 16:29

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 16:28

@ Lizzard 19-12-07 @ 15:43
Lekker is dat, geen idee waar je het over hebt :-)

BroncO | 19-12-07 | 16:27

-weggejorist-

Nee dus! | 19-12-07 | 16:26

@Raberberke: Als je nou zelf MOEST kiezen wat koos je dan? Eerst de verdoving of gelijk snijden? En welke optie kies je voor je moeder? Kijk de werkelijke dierenvriend heeft het hier over de dieren. Maar jij bent meer een pleitbezorger voor 'een beetje meer pijn voor het goede doel'! En ja, het is ver-schrik-ke-lijk dat men thuis geen schapen mag slachten. Wat een gek land ook eigenlijk hé?

Fleauxe | 19-12-07 | 16:25

@Rabarberke

Waarom ga je niet met uw duidelijk linkse overtuigingen en denkwijze op indymedia blaaten.
En misschien leren ze je in de zesde klas dat schelden nooit werkt, en misschien wel de verklaring van antipathine.

desmodus | 19-12-07 | 16:24

@king of controversy

Die foto heb ik ook gezien ja. Moslimwijk? Kom jij wel eens uit de provincie naar een stad? Je hoeft geen moslimwijk te zoeken om wat moslims om een stel half naakte wijven in een gaasje te laten kijken.

Gristus | 19-12-07 | 16:23

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 16:21

@LoudAndProud 19-12-07 @ 16:12:
Politiek bedrijven? *kuch* Zoals een leugenachtig klimaat-hoax filmpje in elkaar flansen bedoel je?

koerbagh ® | 19-12-07 | 16:19

Onverdoofd slachten is alleen pijnlijk als ongelovigen dat doen sukkels.
Jawel ieder geslacht rund of schaap wacht een keur aan maagdelijk vlees in den hiernamaels.

ReligionSucks | 19-12-07 | 16:19

@hammar

Er is niets mis met het doorsnijden van een halsslagader bij een slachting. Dat is niet dieronvriendelijker dan welke diervriendelijke slachting dan ook.

Dat is uitgebreid onderzocht door vooraanstaande niet-islamitische onderzoeksinstituten.

Het dier wordt in een traditionele slachting nagenoeg pijnloos in zijn vertrouwde omgeving naar het hiernamaals geholopen.

Dat is echt wat anders dan in kille ruimtes met witte tegeltjes aan de wand in rijen naar de slacht geleid te worden nadat je jarenlang troep hebt moeten eten en door een of andere tok de behanger een naald door je brein geschoten te krijgen.

Helaas dat je in Nederland niet thuis mag slachten (alsof boeren dat niet doen trouwens, maar goed) dus komt er voor het traditioneel slachten ook een slachthuis. En daar slachten ze iets geautomatiseerder en minder betrokken dan b.v. een afghaanse familie het zou doen met een geit of schaap.

Het slachten van vee is al zo oud als de mens vlees eet. En elk volk ontwikkelt zijn eigen gebruiken daar in. Vee wordt geteeld en geslacht in alle werelddelenen doorgaans met veel meer respect dan we in Nederland gewoon zijn.

Het idee dat een van de vele traditionele vormen, te weten halal slachten, dieronvriendelijker zou zijn voor vee is al lang achterhaald. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan met algemeen geaccepteerde conclusies ten gunste van halal slachten.

Ook joden zijn van mening dat ritueel slachten vrijwel pijnloos is. Kosher slachten is niet veel anders dan halal slachten, mechanisch gezien althans.

Belangrijk is natuurlijk een *zeer* scherp mes en niet het gemiddelde keukenmes wat je bij de Blokker koopt. Je moet in een keer de halsslagader doorsnijden en niet doorscheuren. Doe je het verkeerd of met een decoupeerzaag, dan is het inderdaad pijnlijk.

Rabarberke | 19-12-07 | 16:19

@ Maaier 19-12-07 @ 16:10

Ah.. ik had 't dan ook over heel heel vroegâh, in de tijd van de Soemeriërs kwamen de goden naar beneden en deden zich tegoed aan gebraden vleesch, daarna daalden ze in zacht lillend vrouwenvleesch in..

wopper | 19-12-07 | 16:16

@Lizzard: Hé, dat is uiterst merkwaardig! En niet zo aardig redactie. Eerst die HOAX van vrijdagmiddag in de Balie en nu censuur! Píkken wij dit nog Lizzard?

Fleauxe | 19-12-07 | 16:14

LoudAndProud 19-12-07 @ 16:12

Sommigen hier snappen niet zo goed dat "hard roepen" iets anders is als politiek bedrijven.

Maaier | 19-12-07 | 16:14

@koerbagh ® 19-12-07 @ 16:00
"Een stukje op de webzijde van de PvdD... Nou nou... Dat is nog eens je fel uitspreken. "
La Thieme doet precies dat waar ze voor is gekozen:politiek bedrijven.
Voor hardere acties tegen dierenleed verwijs ik je graag naar www.animalliberationfront.com/
Overigens heeft ze meer gedaan dam zich "fel uitspreken op een website" ze dienen ook moties in tegen onverdoofd ritueel slachten.

LoudAndProud | 19-12-07 | 16:12

HOERRR! Kut, gereaguurd op verkeerde item. Bedoelde Linda de Mol. Laat maar staan ook, Frau Thiemme geldt ook.

duit in het zakje | 19-12-07 | 16:12

*hijgt in woppers gezicht* "dank je voor de uitleg"

Fleauxe | 19-12-07 | 16:12

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 16:12

Thieme is lief,natte droom iedre hetero man.

docker | 19-12-07 | 16:11

@KingofControversy: Nogmaals, dat wereldbeeld hé :D Maar blijf het vooral ventileren want een beetje debat is nooit weg!

Fleauxe | 19-12-07 | 16:11

wopper 19-12-07 @ 16:05

Een beetje godenliefhebber doet zoals de romeinen: slachtafval voor de goden, goed vlees voor de mensen.

Maaier | 19-12-07 | 16:10

Treurig zeg, dat sommigen dit partijtje ook nog gaan verdedigen. Wees gewoon eerlijk. De PvdD is een clubje multiculti aanhangers die niets willen of durven ondernemen tegen deze islamitische slachtpartij.

peter400 | 19-12-07 | 16:10

Ik vraag me trouwens af wat mensen zich voorstellen bij dat 'verdoven' van dieren. Dat is of vergassen of electrocuteren. Allemaal niet fantastisch hoor www.resource-online.nl/achtergrond.php...

ENfin, halal of niet, ik heb alweer zin in dood dier.

Maaier | 19-12-07 | 16:09

@ Fleauxe 19-12-07 @ 16:05

Allebei!
Nee, ik schreef een commentje op Maaier en zag toen dat zijn reaguursel plots verdwenen was, vandaar het alarm @ redactie enz.

wopper | 19-12-07 | 16:08

@koerbagh ® 19-12-07 @ 16:00
En als Brusselmans iets soortgelijks had geschreven had ik daar ook geen moeiete mee gehad.
Maar zoals Brusselmans een paar bloederige fotos linken met een volledig uit de duim gezogen verhaal erbij dat de PvdD niet tegen rituele slachting is....

LoudAndProud | 19-12-07 | 16:08

@ fleuaxe 15:56
"Ik heb het stuk gelezen als een stuk waaruit voornamelijk de vraag naar voren kwam of de aandacht en de aversie van de PvdD wel evenredig te noemen was"
Ik ook. brussellams (copyright LLL) zegt van niet, ik van wel. Zie ook die citaten. Verder kan het me geen zak interesseren waarom rechtsmensen hypocriet zijn. Ze zijn het, allemaal. ;)
@ Gristus 15:59
Grappig, was gister een website (ben de link even kwijt) waarop een feauteau stond van twee meisjes in vleesverpakking, en aan de omstanders te zien, midden in een moslimwijk. Je punt was...?

King of controversy | 19-12-07 | 16:07

Wij nemen onze kinderen mee naar de kinderboerderij, beestjes vinden ze lief. Daar worden kinderen geleerd dat ze niet lief zijn maar dat je ze de strot open moet strijden, ik weet zeker dat mijn kinderen het niet zouden kunnen en ook niet willen zien.
gek he, dat ze ook zonder pardon een mes in mensen steken. hebben ze geleerd van papa

stekman | 19-12-07 | 16:06

Ik volg nou een tijdje GS zonder te reageren. Ik concludeer dat er langzaam maar zeker draagvlak aan het ontstaan is voor een burgeroorlog.

Hollebollegijs | 19-12-07 | 16:06

Er had wel een waarschuwing bij die foto's gemogen...

Pvdd is hier dan wel tegen, maar ik ben het er wel mee eens dat dat standpunt dan wat luider en duidelijker verkondigd mag worden. Overigens is dit slechts een klein beetje dierenleed vergeleken met de grote berg dagelijks dierenleed in de bio-industrie.

De Geilige Maagd | 19-12-07 | 16:06

@ Banketstaaf 19-12-07 @ 16:01

Onzin, een mooi groot stuk vleesch behoort overvloedig in gelijke delen roomboter + boter te worden gebraden.. zodat de goden naar beneden komen om zich te verlustigen aan de verrukkelijke geuren.. brandoffers dus..

wopper | 19-12-07 | 16:05

Dat is lekker hè, lekker sarren, de Partij van de Grote Bek voor de Dieren zogenaamd, de vuile hypocrieten. Alleen als ze denken dat ze zelf geen risico lopen durven ze iets te zeggen, dus tegen het massaal de strot doorsnijden op een mohammedaans feestje durven ze niet te protesteren. Hou jullie rotbek voortaan ook als het om kippenflats gaat, of varkensstaarten afknippen, of nertsen voor bontmantels benutten. Gatver wat een gajes weer, die pvdd. Niet onverwacht hoor, nee dat niet, maar zo stereotiep geitenwollensokkenbrandnetelkazenrotlui.

Hammar | 19-12-07 | 16:05

@wopper: Is dat iets technisch of stink ik te veel uit m'n bek?

Fleauxe | 19-12-07 | 16:05

Kan het zijn dat Henk Temmink onder verschillende nicks reaguurt hier?

Rabarberke | 19-12-07 | 16:03

@Bertus Betonsloper 19-12-07 @ 15:50

Aangezien ik geen haatdragende banketstaaf ben nog een paar tips voor de Kerst:

1. Het vlees van het geslachte offerdier niet meteen vanuit de koelkast in de hete boter, eerst even op temperatuur laten komen.
2. Ik braad mijn Halal vlees altijd in de Croma, het bevorderd de smaak en het vlees wordt mooi bruin.

Banketstaaf | 19-12-07 | 16:01

*Alu-hoedje op heeft* Tsja... ik ben er nog wel hoor!

Bertus Betonsloper | 19-12-07 | 16:01

@ Fleauxe 19-12-07 @ 15:57

Uiteraard, ik zag zelfs dat @ Maaier Makkah werd ingezogen..

wopper | 19-12-07 | 16:01

@king of controversy

Ik doe trouwens geen moslim-bashen. Ik bash wel graag die linkse rakkers die er voornamelijk voor zorgen dat de relatie met onze moslim-medelanders volledig uit de klauw dreigt te lopen.

Gristus | 19-12-07 | 16:01

@Rababerke
Gelukkig zijn er hier meer "moslimhaters" dan moslimlovers (voornl. PvdA of -D). Het gaat hier ook niet over de Moslims maar over de hypocrisie van de PvdD. De dierenpartij is gewoon bang voor de stem van links en voor het niet multi-cultureel verantwoord zijn.
Marianne bereidt waarschijnlijk de kerstaktie "stop het Zalig Vreten" voor en zal wel weer belastingbetalende Nederlanders lastig gaan vallen (de biobitch).

bertminernie | 19-12-07 | 16:00

@Flodder 19-12-07 @ 15:47:
Een stukje op de webzijde van de PvdD... Nou nou... Dat is nog eens je fel uitspreken. Het gaat er dus om dat het offerfeest bij uitstek het moment is (als mevrouw consequent is) om naakt in een cellofaantje voor de moskee te gaan liggen, of haar PINK meisjes daar te laten posten. Het blijft bij voorzichtige kamervraagjes waarbij vooral wordt benadrukt dat het eigenlijk wel ok is (quote: "PINK! vraagt aandacht voor de Halal-tradities die juist vooral eisen stellen aan het diervriendelijk houden van dieren.") en omslachtig (pun intended) de religie die er dergelijke praktijken gedicteerd vanuit het sprookjesboek op na houdt buiten schot wordt gehouden. Da's op z'n minst merkwaardig vanuit hun principiële standpunt van dierenwelzijn.

koerbagh ® | 19-12-07 | 16:00

koerbagh ® 19-12-07 @ 15:41

ik heb slechts gewezen op de onzin van het dierenleed misbruiken om moslims te bashen. Dat jij dat ziet als dhimmi islam-apologetische pavlov-reflex (is dat ook gee pleonasme trouwens) is jouw probleem, tekenend voor de islamfixatie die sommigen hier hebben.

NOgmaals, d ekoppeling is geowon niet zuiver, zoals het ook niet zuiver zou zijn van Thieme om niet te protesteren tegen halalslachterijen. Thieme hoort bij alle slachterijen haar onzin te gaan verkopen.

Maaier | 19-12-07 | 16:00

@king of controversy

Dat vind jij niet spannend, maar is wel waar het stukje van Brusselmans over gaat. En het blijft een groot verschil in aanpak, heel typisch.

Misschien is 't gewoon gezelliger om voor de appie hein te demonsteren. Is ook makkelijk dat je daar af en toe naar binnen kan om een kop koffie te scoren.

Gristus | 19-12-07 | 15:59

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 15:58

@Wopper: Mooi jij hebt het ook gezien!

Fleauxe | 19-12-07 | 15:57

@ CoJoNes 19-12-07 @ 15:53
Ah, het was stuk goedkoper dan bij een landelijk bekende supermarkt. En een stukje vlees lekker sappig bereiden is geen probleem.

Kletskop | 19-12-07 | 15:56

@ koerbagh 15:41
En als je de comments had doorgelezen, had je verschillende links en citaten gezien waarin de PvdD zich inderdaad uitspreekt tegen halalslachten. Oftewel, je bent weer eens bezig met je favoriete hobby: selectief lezen.
@ Gristus 15:50
niet spannend, maar moties indienen is wel waar we Thieme voor betalen.

King of controversy | 19-12-07 | 15:56

@King: Nou, laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen invloed heb op je denken dus ik zal je waanbeelden niet kunnen doen verdwijnen! Ik heb het stuk gelezen als een stuk waaruit voornamelijk de vraag naar voren kwam of de aandacht en de aversie van de PvdD wel evenredig te noemen was. Verder heb ik je aangegeven hoe een dergelijke verontwaardiging bij andere mensen te werk gaat, opdat je er iets aan zou hebben! Maar zo werkt het niet bij u, de mening van de ander, zo lijkt het althans, is abject indien niet overeenkomstig met de uwe. Dat zeg ik met zekere stelligheid omdat ik toch duidelijk heb aangegeven dat het mij ook om dierenwelzijn te doen is. Dat wenst u niet te geloven omdat ik van rechtste beestachtige (uw woorden) singatuur zou zijn. Dat is een wereldbeeld waar ik niet jaloers op ben en ik wens u en de uwen veel strekte met deze beperking in het verdere leven.
-

Fleauxe | 19-12-07 | 15:56

King Of Controversy heeft gelijk.
Brusselmans schrijft een stukje waar werkelijk niets van klopt en de wolven huilen met hem mee.
Voor alle reaguurders die toch graag willen volhouden dat de PvdD hypocriet is omdat ze rituele slachtingen niet veroordelen het volgende, rechtstreeks gecopypaste van hun website:
- Alle slachtmethoden waarbij de dieren niet verdoofd worden, moeten worden verboden. Er mogen daarbij geen uitzonderingen worden gemaakt voor bijvoorbeeld culturele en/of religieuze tradities en
gewoonten.
-De Partij voor de Dieren heeft op 1 november een motie ingediend voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten. Op 1 maart hebben wij een motie ingediend over het verbieden van onverdoofd ritueel slachten. De SP, GroenLinks, de VVD en de PVV hebben toen voor onze gewijzigde motie gestemd. De overige fracties helaas tegen en onze motie is daardoor verworpen.
En voor de laatste twijfelaars nog een link naar een stukje van La Thieme ,waarin haar anti-rituele slachting mening nog eens duidelijk wordt.
www.partijvoordedieren.nl/content/view...

welterusten.

LoudAndProud | 19-12-07 | 15:56

Waar het om gaat is, dat de Islam een veel te grote invloed op onze maatschappij krijgt. Daarom wil ik ook graag de Duitsers weer instellen.
Mag dat?

Lying Dutchman | 19-12-07 | 15:55

@rabarberke

Dit is Geenstijl.nl hoor, ze proberen hier constant controversieel te zijn. Alleen nu slaat je tere linkse zieltje op hol...

Gristus | 19-12-07 | 15:55

Nou inderdaad. Nu hoor je die brocolli-zuigers niet! Vieze lafbekken, dat zijn ze!
Pak die Moslims dan ook aan.
Of durven ze gewoon niet, omdat ze anders bang zijn dat ze ze anders discrimeneren vanwege hun geloofsovertuiging? Natuurlijk, dat geeft ze volledig het recht.

Neen, in actie komen met die hap!

Kartoffelz | 19-12-07 | 15:55

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 15:54

@Rabarberke
Rustig maar, er komt vast nog wel een topic over Tokkies.

CoJoNes | 19-12-07 | 15:54

Maar de drijfjacht mag niet van de dierenpoes.

van Kloten | 19-12-07 | 15:53

@Kletskop 19-12-07 @ 15:51
Veel plezier met je droge meuk. Halal vlees is niet te vreten.

CoJoNes | 19-12-07 | 15:53

@gristus

Brusselmans wil gewoon eens weten hoeveel moslimhaters GS dagelijks trekt en zo'n stukje is een openbaring.

Ik vind het prima dat redacteur Brusselmans de onwaardige behandeling van dieren aan de kaak stelt, ook binnen de halal slachthuizen, het is mij allemaal best. Maar de associatie met moslims heeft op zijn zachtst gezegd alleen tot doel een aantal van zijn lezertjes te behagen door ze te voorzien van hun dagelijkse dosis drugs, moslim-antipathine.

Rabarberke | 19-12-07 | 15:52

Zojuist nog een halal stukje schaap gehaald voor de kerst bij de islamiet. Vriendelijk geholpen en geen linkse draak gezien.

Kletskop | 19-12-07 | 15:51

@doskabouter 19-12-07 @ 15:45
Onderdeel van de Eid Al-Adha traditie is dat de slachtkoe of geit goed verzorgd wordt tot aan de slacht.

LoudAndProud | 19-12-07 | 15:51

@ Rabarberke 19-12-07 @ 15:41

Ah... we gaan schelden. Aan je infantiele uitleg te zien kon dat natuurlijk niet uitblijven. In groep 8 gaan ze je leren dat schelden in een discussie je standpunt enorm ondermijnt. Volgend jaar maar goed opletten kiddo.

Zoloft | 19-12-07 | 15:50

Banketstaaf 19-12-07 @ 15:41
*Lees je eigen schrijfsel nog eens goed door en vraag je af, wanneer je hier werkelijk in gelooft, of je niet beter de hulp van een psychiater in kunt roepen... je bent bij mij aan het verkeerde adres dude!*

Bertus Betonsloper | 19-12-07 | 15:50

@king of controversy

Zodra ik ze niet alleen meer bij de appie hein zie actie voeren, maar ook bij het islamitsch slachthuis of slagerij, dan zijn ze niet meer hypocriet.

Een paar regels typen op je website en wat vragen stellen vanuit je zachte zetel in Den Haag is niet echt spannend.

Gristus | 19-12-07 | 15:50

wopper 19-12-07 @ 15:46, exact.

gentle giant | 19-12-07 | 15:50

Anthropomorphisme, beetje zielig als je daar na de Maja de Bij fase in je leven niet van los kunt komen.
Dieren zijn NIET precies als mensen, met NIET dezelfde mensen wensen.
Eeen dier heeft geen referentiekader, laat staan een wereldbeeld wel een pijnsensatie en een stressreactie.

CoJoNes | 19-12-07 | 15:50

@ Fleauxe 19-12-07 @ 15:47

Bel Baal straft onmiddellijk.. er zijn comments verdwenen

wopper | 19-12-07 | 15:48

@Marianne Thieme: Stop met groente snijden voor je bio-kerstmaal en laat zien dat je niet alleen te foute jagers, maar ook tegen foute kansenmensen bent. Meat the truth!
@King: geeft het op, je wordt afgeslacht!

home.tiscali.nl/n1jmegen/meetthetrut.j...

bertminernie | 19-12-07 | 15:48

Geiten zijn veur de muzelmannen, ik prefereer een lekker jong Texels lam.

kneuterzak | 19-12-07 | 15:47

koerbagh ® 19-12-07 @ 15:46

Ze heeft zich er al over uitgesproken, lutser.

Flodder | 19-12-07 | 15:47

@redactie: ?

Fleauxe | 19-12-07 | 15:47

@ Fleuxe 15:33
Niks cultuur. Daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat jij en Brusselmans en allerlei andere rechtse pispaaltjes Thieme ervan beschuldigen hypocriet te zijn, omdat ze niks zegt over het offerfeest. Dat bestrijd ik.
Ten tweede: de vraag waarom rabiate rechtsmensen nu opeens harde buiten parlementaire actie eisen van Thieme en de hare. en dan kan ik niet anders concluderen dat dat puur is vanwege het feit dat het hier om moslims gaat. Dat is hypocriet, omdat jullie je kennelijk alleen druk maken om dierenleed als je er moslims mee kunt bashen. Ik denk dan ook dat het jullie helemaal niet gaat om dierenleed, maar om het moslimbashen. Daarmee zijn jullie hypocriete beesten.

King of controversy | 19-12-07 | 15:46

Bizar, er verdwijnen comments op dit issue..

wopper | 19-12-07 | 15:46

@Flodder 19-12-07 @ 15:41:
Je snapt er geen hol van. Inderdaad, ik moet van de islam niks hebben. Van geen enkele georganiseerde religie. (Alhoewel ik die bloed- en doodscultus met een fascistisch geopolitiek programma eigenlijk geen "religie" zou willen noemen), maar dat staat er helemaal buiten. De vraag is: waarom trekt La Thieme nu haar bek niet open, want dierenwelzijn is toch haar issue?
Toch ook dhimmitude bij de PvdD? Dat is geen selectieve verontwaardiging van mij, maar het wijzen op die van haar.

koerbagh ® | 19-12-07 | 15:46

-weggejorist-

de grote boze wolf | 19-12-07 | 15:46

Hup met je vette reet Thieme, doe eens actie voeren tegen deze cultuurbarbaren.

hetwordniets | 19-12-07 | 15:46

LoudAndProud 19-12-07 @ 15:42

Hoe weet jij dat praat jij met de dieren?

doskabouter | 19-12-07 | 15:45

-weggejorist-

Lizzard | 19-12-07 | 15:43

Jawel hoor King of Controversy dat ben je wel. Ik ben niet degene die vind dat er voor sommige mensen andere regels moeten zijn. Wat voor ons geld moet ook voor moslims gelden, alleen een hypocriet is het daar niet mee eens, helemaal als er anders met zo veel passie gevochten word tegen dierenleed. En heb het niet zo op moslims was wat te sterk, meeste zijn aardig, heb het niet zo op de islam. Nuance voor fijnproevers, ik weet het.

Multikuli | 19-12-07 | 15:42

test

Bertus Betonsloper | 19-12-07 | 15:42

@Brusselmans
Heb je ook maar één minuut onderzoek gedaan voor je dit onzinnige stukje schreef?
De partij voor de dieren is al jaren fel tegen (onverdoofde) rituele slachting en heeft al meerdere kamervragen gesteld aan de minister van landbouw www.partijvoordedieren.nl/content/view...
Verder heeft de geslachte geit of koe in de meeste Islamitische landen bij het Eid Al-Adha offerfeest een heel wat beter leven gehad dan zijn Nederlandse soortgenoot in de bioindustrie.

LoudAndProud | 19-12-07 | 15:42

Lizzard 19-12-07 @ 15:36
Sorry? verklaar je nader...

Bertus Betonsloper | 19-12-07 | 15:41

koerbagh ® 19-12-07 @ 15:30

Wanneer het over moslims gaat, loopt het schuim op je lippen zo hoog op dat je totaal verblindt wordt en niet meer in staat bent om enige objectiviteit te hanteren. Ik heb daar geen last van. Wil het je best proberen te leren.

Flodder | 19-12-07 | 15:41

-weggejorist-

LoudAndProud | 19-12-07 | 15:41

@King of controversy 19-12-07 @ 15:33:
Dat heb ik reeds gedaan en het enige dat ik lees zijn de usual suspects die in dhimmi islam-apologetische pavlov-reflex schieten. Het punt is niet dat de muzelmannetjes van mij geen vlees mogen eten, ze mogen het van mij ook op elke gewenste manier slachten die ze willen, boeit me geen flikker. Degene die het wel zou moeten boeien, te weten die aaibare-diertjes-zijn-zielig knuffelpartij, die hoor je over van alles en nog wat "schande" roepen, behalve als het gaat over de rare gewoonten van muzelmannetjes. Dat is selectieve verontwaardiging, niet van diegenen die daarop wijzen. Die beweren à priori verder niks.

koerbagh ® | 19-12-07 | 15:41

@ Maaier 19-12-07 @ 15:36

Oei, je hebt 't over iemand.. enz.
Vraag dat maar aan het Indonesische schoolmeisje dat net niet overleden is toen men haar de hals probeerde af te snijden.
Ik neem aan dat je je hebt vergist in het vuur van de slacht met je woorden.

wopper | 19-12-07 | 15:41

Jawel hoor King of Controversy dat ben je wel. Ik ben niet degene die vind dat er voor sommige mensen andere regels moeten zijn. Wat voor ons geld moet ook voor moslims gelden, alleen een hypocriet is het daar niet mee eens, helemaal als er anders met zo veel passie gevochten word tegen dierenleed. En heb het niet zo op moslims was wat te sterk, meeste zijn aardig, heb het niet zo op de islam. Nuance voor fijnproevers, ik weet het.

Multikuli | 19-12-07 | 15:41

@Bertus Betonsloper 19-12-07 @ 15:34

O, gij die gelooft, ontheiligt de tekenen van Allah niet, noch de heilige maand, noch de offerdieren, noch dieren met offertekens, noch degenen, die zich naar het heilige Huis begeven om genade van hun Heer en Zijn welbehagen te zoeken. Maar wanneer gij u van uw pelgrimskleed ontdoet, moogt gij jagen. En laat de vijandschap van een volk, omdat zij u de toegang tot de heilige Moskee verhinderen, u niet tot geweld aansporen. En helpt elkander in deugdzaamheid en vroomheid maar helpt elkander niet in zonde en overtreding. En vreest Allah. Waarlijk, Allah is streng in het straffen.

En gedenkt Allah's gunst aan u en het verbond dat Hij met u sloot, toen gij zeidet: "Wij horen en wij gehoorzamen." En vreest Allah. Voorzeker, Allah weet goed, wat in uw innerlijk is.

Allah heeft degenen, die geloven en goede daden verrichten beloofd, dat zij vergiffenis en een grote beloning zullen verkrijgen.

Hehehehehehhehehehe!

Banketstaaf | 19-12-07 | 15:41

@zoloft

En wie ben jij dan om het peil te bepalen lulhannes? Denk je nou echt dat alleen moslims ritueel slachten en dat er in China, India, Maleisie, Vietnam en ga zo maar door geen mes gebruikt wordt bij een slachting van varkens?
Dat ze het daar met hypnose doen?

Leren ze in de 1e van het VMBO geen strekking onderscheiden van een letterlijke tekst, geen bedoeling achter een tekst te lezen maar te gaan kommaneuken om een woordje?

Een karbonade is overdrachtelijk bedoelt. Symbolisch. Als een symbool van kleinburgerlijkheid, verpakt in celloffaan, lekker veilig en onschuldig omdat je daarmee als vleeseter je handen in onschuld kunt wassen.

Dat een karbonaadje van varkensvlees is doet dan in de context ook absoluut niet ter zake, lamlul!

Rabarberke | 19-12-07 | 15:41

@Maaier: Ik wil even de indruk wegnemen dat Kosjer mijn voorkeur wel heeft, als Wilders daar niets op tegen heeft is hij trouwens hondelul! Mijn voorkeur voor het 'westerse slachten' (voel jij ook een hit) komt voort uit de wetenschap dat daarbij eerst het zenuwstelsel wordt platgelegd! Ik heb hier vaak over nagedacht, en toen dacht ik; wat als ik de doodstraf krijg. Voor welke methode kies ik dan? Ik denk dat ik dan toch liever eerst mijn zenuwstelsel plat laat leggen, in plaatst van gelijk aan het snijwerk te beginnen.

Fleauxe | 19-12-07 | 15:41

Stelletje achterlijken hebben 't hier over die achterhaalde arabierenlanden waar ze aan 't slachten zijn en de beestjes zo'n geweldig leven hebben, maar voor zover ik Brusselmans begrijp gaat het over de beestjes die onze bebaarde medelanders HIERRRR in NEDERLAND slachten.

Het feit dat Marianne en haar kliek wauwelende wijven niet voor een Islamitisch slachthuis (IN NEDERLAND) zijn te vinden, maar weer wel voor een willekeurige albert heijn, c1000, plus, etc., DAT is het hypocriete aan het hele verhaal.

Bangigheid dat ze bedreigd wordt door iemand met een baard...

Gristus | 19-12-07 | 15:41

@Flodder 19-12-07 @ 15:19:
Aha... dus een Marianne Thieme die zich wel druk maakt over de CO² uitstoot van de koe en de wantoestanden van de bioindustrie maar zich in stilzwijgen hult over het onverdoofd slachten in de halal-business is dat geen selectieve verontwaardiging van haar kant? En dan zijn degenen die daar fijntjes op wijzen omdat ze de islam altijd bekritiseren degene die SELECTIEF verontwaardigd zijn?
Waar leer je zulke stompzinnige logica toch? Is er een school voor?

www.youtube.com/watch?v=nI5WoXpmPiM

koerbagh ® | 19-12-07 | 15:30

@Bertus Betonsloper 19-12-07 @ 15:18

كل خير في اتباع من سلف- وكل شر في أبتداع من خلف

Banketstaaf | 19-12-07 | 15:29

"in het "Besluit doden van dieren" van het ministerie van Landbouw, waar de slachtregels zijn opgenomen, staat duidelijk dat pijn bij dieren voorafgaand aan de slacht tot een minimum dient te worden beperkt."
Dat moet worden eerbiedigd. Als werkelijk kan worden aangetoond dat halal slachten pijnlijker/stressvoller is dan de gebruikelijke westerse slachtmethode moet het in Nederland aan banden worden gelegd. Ik heb dat wetenschappelijke bewijs nog niet gezien. Wel veel mensen die ervan overtuigd zijn omdat het in hun moslim-bashstraatje past.

Flodder | 19-12-07 | 15:29

Vieze, onderontwikkelde schepsels zijn het die .... mieten!

snapjedat | 19-12-07 | 15:29

@zoloft

Als je later groot bent komt het gevoel voor ironie vanzelf bovendrijven.

@ome haam, @desmodus @fleauxe

Willen jullie nog eens een paar keer op die foto's klikken en dan op google maps aanwijzen waar dit precies in Nederland heeft plaatsgevonden en daarna pas die anderhalve hersencel vol zaagzel aanspreken om hier te reageren?

Rabarberke | 19-12-07 | 15:29

@de grote boze wolf 19-12-07 @ 15:26
oefenen doen die finnen niet meer. Er gaan op het net ook heel wat filmpjes rond waar mensen halal worden geslacht door finnen.

pronto | 19-12-07 | 15:29

spruitjes erbij?

BLOWKONIJN | 19-12-07 | 15:28

@ Shalome 15:20
Toestanden in islamitische slagerijen zijn night im frage. Het gaat hier om het offerfeest. Waarin allerlein kneusjes hun schapen meenemen naar de badkamer. Dat gebeurt niet het hele jaar door. en dat is geen theoretisch gelul.
@ Multikulti 15:26
Alleen al dat je dat toegeeft, zegt al voldoende over wie hier hypocriet is. tip, ik ben het niet.

King of controversy | 19-12-07 | 15:28

beetje saus erbij en dat dierenleed proef je niet meer

zuid | 19-12-07 | 15:28

@Rabarberke 19-12-07 @ 15:16
Dus als iets traditie is dan is het niet zo erg?
Ok, dus de japanners en scandinaviers die op walvis jagen mogen ook rustig hun gang gaan want dat is toch al eeuwen zo?

Ik begrijp dat we daar die dierenpartij niet meer over gaan horen?

drekzooi | 19-12-07 | 15:28

-weggejorist-

de grote boze wolf | 19-12-07 | 15:26

Jij, King of controversy, jij bent hypocriet. Heb het niet zo op moslims kom ik eerlijk voor uit, niks hypocriets aan.

Multikuli | 19-12-07 | 15:26

نتائج البحث في ثقافة عن

Banketstaaf | 19-12-07 | 15:24

Ik heb niets met de PvdD, maar Brusselmans moet wel eerlijk blijven. Zie:

www.dier-natuur-milieu.nl/dierenleed_t...

waarin Kousbrouk en Thieme zich uitspreken tegen onverdoofd slachten.

bintang | 19-12-07 | 15:24

@ keauss 19-12-07 @ 15:21

Ze zijn gek op bloed, het keelsnijden van mensen wordt nog steeds in ere gehouden, dankzij hun peopboekie en tribale tradities.

wopper | 19-12-07 | 15:23

@ King of controversy 19-12-07 @ 15:17: Net zo nutteloos als een partij voor dieren !

Burgerlijke ongehoor | 19-12-07 | 15:23

Flodder 19-12-07 @ 15:19

Genau.

Overigens is de grootste halalslager van Nederland volgens mij een eigenaar uit Twente, die zat een keer bij P&W. Doet ie al 15 jaar, beesten zijn minimaal zo snel dood als bij gewoon slachten en met ietsjes minder stress.

Maaier | 19-12-07 | 15:23

@ Fleauxe 15:14 +Multikulti 15:15 +Shalome 15:17
En op dat minder geruislooze gedeelte wordt altijd op een bepaald blog ontzettend gescholden, maar nu opeens niet. Ik vraag je: wie is hier nu hypocriet?

King of controversy | 19-12-07 | 15:22

@desmodus: Pas nou op wat je zegt, je brengt 'het' misschien nog op nieuwe gedachten!

Fleauxe | 19-12-07 | 15:22

King of controversy 19-12-07 @ 14:56

In Duitsland is het rituele slachten al verboden en in Belgie ligt het zwaar onder vuur. Er werden filmpjes van vertoond op de Belgiese tv. Bij de ze verfoeide barbaarse Westerse bioindustrie methode kreeg een koe een schietding op de kop en zakte meteen in elkaar en kon zo geslacht werden. Bij de door jou zo aanbeden Islamitische methode werd het dier in een speciale keelkooi gehesen (op zich al barbaars) om vervolgens door een prevelende baard gekeeld te worden. Toen duurde het nog 7 verschrikkelijke minuten voordat het dier uit getrappeld was. Het moet namelijk pijn doen. Staat in de Koran. Veel lees plezier King of Hypocrisy.

van Kloten | 19-12-07 | 15:22

grappig dat king of controversy en maaier werkelijk alles wat krom is recht proberen te lullen zodra het hun idool betreft, dacht altijd dat alleen wilders aanhangers dat deden..

Multikuli | 19-12-07 | 15:21

@ Rabarberke 19-12-07 @ 15:16

Volgens mij vreten moslims geen karbonades, dus je hele geblaat slaat als een kudt op een drumstel.

Zoloft | 19-12-07 | 15:21

Is dat nu een islamitische moggel op die vierde pica? Zo'n gezichtsuitdrukking zie je gelukkig niet al te vaak op straat.

keauss | 19-12-07 | 15:21

@Rabarbeke,
En dat de mensen in Afrika verhongeren boeit volgens jouw redenering ook niet... want dat doen ze al jaren.
En dat koppensnellers uit donker Indonesie daar nou eenmaal hun naam waarmaken, mogen ze dat ook hier doen.
Omdat ik hier in mijn blote lul over het strand kan lopen moet ik dat ook maar in singapore gaan doen.

En zo zijn er nog wel een paar

desmodus | 19-12-07 | 15:20

King of controversy 19-12-07 @ 15:17
Heb je wel eens met relaxte moslims gesproken over de toestanden in islamitische slagerijen? Ik wel. En die weigeren ook maar één stukkie vlees uit de islamitische slagerijen te halen. Omdat ze meer weten dat jij.
Maar kwek rustig theoretisch door.

Shalome | 19-12-07 | 15:20

Selectieve hysterische verontwaardiging als het moslims betreft, is meer voorgelegd voor Wilders en zijn adeptjes. Volledig eens met King in deze draad.

Flodder | 19-12-07 | 15:19

Precies. Die Volkerts komen van links, en gaan richting Mekka...

superlutser | 19-12-07 | 15:19

@rabarberke,

cultuur my ass..
deze dieren komen ook niet buiten. ze worden bij de bio-boer opgekocht, want zo lekker goedkoop, of ze jatten ze uit een weiland.

Punt is.. Ze leven hier in 0031, pas je dag gvd aan. koop je vlees dan maar in cellofaan. want die Aldi of Edah? die i s e r d u s w e l

Ome Haam | 19-12-07 | 15:19

Durf het haast niet te zeggen maar ik heb op Marianne Thieme gestemd.
Excuus is dat ik helemaal niet wilde stemmen en op aandringen van mijn kleindochtert ( die was geïndoctrineerd op school ) maar op die tuthola heb gestemd.
Wat mij wel weer deugd doet is de hygiëne bij die baard jongens die is dik voor elkaar zie ik op de pica's.

beffje | 19-12-07 | 15:18

Kortom voor vlees eten moeten beesten gedood worden. Is niet leuk, is natuur. EN dan niet gana zeiken over hoe je dat precies doet. Noch Brusselmans, noch Thieme moet zich daarmee bezighouden.

Maaier | 19-12-07 | 15:18

@ Banketstaaf
Read my lips: fuck you.

Bertus Betonsloper | 19-12-07 | 15:18

@Rabarberke: Welk gedeelte van "Dit is GEEN Islamitisch land" begrijp je niet?

Fleauxe | 19-12-07 | 15:18

King of controversy 19-12-07 @ 15:08
Ja, qua acties is Thieme echt een meid die het houdt op citaten op de website.

Shalome | 19-12-07 | 15:17

2 burgelijk ongehoor 15:04
Begin de partij voor de Tramreiziger.
@ hetluis 15:08
Schrijf dan ook eens wat zinnigs...
@ fuckje 15:10
PvdD heeft moties ingediend tegen halal slachtfabrieken. Wat wil je dat een parlementariër meer doet?
@ CoJoNes 15:13
Je vergeet een cruciaal woordje in m'n redenering: "nu". Het hele jaar door je bek houden over stierenvechten, maar als er een hype is om Spanjaarden overal de schuld van te geven, dan je bek open te trekken, dat zou inderdaad hypocriet zijn.

King of controversy | 19-12-07 | 15:17

Pff, kortzichtige onzin dit artikel. Denk dat de gemiddelde eenhoevige de voorkeur geeft aan een scherp mes langs de keel. Bij 'gewone' slachterijen wordt een stalen pen door de hersenen geschoten of worden dieren geëlectrocuteerd. Vele malen gruwelijker, maar ja je ziet het niet he, dus bestaat het niet.

d44n | 19-12-07 | 15:17

@ King of controversy 19-12-07 @ 15:08: Meeste Moslims slachten zelf, dat dan weer wel !
.
Daarbij is Halal slachten in een slachthuis het zelfde als hier in Amsterdam in de badkamer. Heb je overigens vaak riueele dingen hetzelfde word uitgevoerd.

Burgerlijke ongehoor | 19-12-07 | 15:16

Even een time-out stelletje cellofaanvleesvreters met je snelle oordelen.

Deze mensen slachten hun vlees al eeuwen zo. Je kunt in de binnenlanden van Turkijke, Afghanistan of van mijn part Afrika moeilijk moderne slachthuizen gaan bouwen en de karbonaadjes verpakt in cellofaan met koelwagens naar de koeling van de Aldi of Edah van elk dorp brengen. Want die i s e r n i e t !

Dus zijn deze mensen aangewezen op zelf slachten. Punt uit. Dat dat een beetje minder leuk is moge best zo zijn. Feit is dat het dier in dat soort contreien een prima leven in vrijheid heeft geleid alvorens het tot feestmaltijd wordt gepromoveerd. Sommige dieren in Nederland komen niet eens buiten.

Rabarberke | 19-12-07 | 15:16

Het allerzieligste wat r uit de alle discussies over moslims is gekomen: vlees eters die zich druk maken over onverdoofd slachten. Het maakt voor schaap of koe geen flikker uit of ie eerst een stroomstoot krijgt (o wat humaan) en dan wordt geslacht of meteen z'n keel wordt doorgesneden. Fikker toch op. Bovendien is doodbloeden vanuit de hals nog een alleraadigste manier van doodgaan, je hersenen raken lekker snel zonder zuurstof, op de snee na voel je niet zoveel.

Maaier | 19-12-07 | 15:16

King of controversy
Jij durft; het offerfeest als een incident te omschrijven, er zijn er voor minder te grazen genomen.

Sisenandus | 19-12-07 | 15:16

Normaal doen ze wel wat meer dan uitspreken, wel heel erg magertjes King of Controversy. En nee het is geen incident het is een jaarlijks terugkerend bloedbad, bovenop het halal slachten van dieren in fabrieken.

Multikuli | 19-12-07 | 15:15

Radicz0r 19-12-07 @ 15:09
In welk opzicht? Verklaar u nader zonder te schelden of zwijg.

Zo jammer! | 19-12-07 | 15:14

@Sjeichofcontroversy: De PvdD heeft zich op haar site tegen dit barbaarse gedrag uitgesproken? Nou nou, en dat terwijl ze normaalgesproken zo geruisloos door het leven gaan als partij! Ik ben blij dat jij de verhoudingen niet uit het oog verloren bent.

Fleauxe | 19-12-07 | 15:14

@King
Zoals jij redeneert zou stierenvechten dus al helemaal geen probleem moeten zijn. Dat gaat om een paar honderd stieren per jaar en vergeleken met de bio-industrie is het hypocriet om je daar druk over te maken.

CoJoNes | 19-12-07 | 15:13

@ wopper, u bent al haram zonder de beacon.

Hutspotentieel | 19-12-07 | 15:11

Het bekende liedje; als moslims dit soort dingen doen dan hoor je "links" niet , als niet-moslims dit zouden doen zou onder "links" massale verontwaardiging uitbreken.
Kennelijk hebben moslims een soort speciale status.
Of is het dat zowat iedereen bang is voor deze groep vanwege het geweld dat ze toe passen op mensen die kritiek op hun leveren?

Bijstandtrekker | 19-12-07 | 15:11

Jammer dat die beesten de moslims niet slachten... Religie is zo 20e eeuw!

bertminernie | 19-12-07 | 15:10

@King,
Je ergens tegen uitspreken is o zo gemakkelijk. Het komt op daden aan.

fuckje | 19-12-07 | 15:10

lutsers!

Radicz0r | 19-12-07 | 15:09

worm
daar zou ik t maar niet over hebben. dan komt t geenstijlpolitiekcorrecte leger je weer afstraffen.

BLOWKONIJN | 19-12-07 | 15:08

@ een stel zeikerds
Ja, een incident. We hebben het hier over het offerfeest, niet over het normale halal slachten in fabrieken. Het offerfeest is een incident. Het halal slachten niet, en getuige de citaten van de website van de PvdD is heeft die partij zich daar al tegen uitgesproken. Dat is kun je dus niet hypocriet noemen.

King of controversy | 19-12-07 | 15:08

@ hetluis 14:50
Ik zal eraan denken als ik je ooit eens tegenkom.

King of controversy 19-12-07 @ 15:04

Tssss, welk een agressie, zo vlak voor kerst nog wel..., valt me van je tegen

hetluis | 19-12-07 | 15:08

Hopelijk wordt de PvdD snel uitgenodigd in Oss, voor een suikerfeestviering.
*Zet zijn over-de-datum-norrit alvast op Marktplaats tegen Eur 100 per tablet*

ajaan dun uurste | 19-12-07 | 15:08

@CoJoNes 19-12-07 @ 15:00
<br><br>
Zie bijvoorbeeld King of controversy 19-12-07 @ 14:56

Yoman | 19-12-07 | 15:08

Iedereen schijt in z'n broek voor deze achterlijke doodscultus.
Gotzijdank hoef ik niet naar de voedselbank voor de kerst, remember het bericht dat mosketen het restant v/h geslachte vleesch uit menslievendheid onder de armen verdelen, bah.. ik zou er geen snipper van lusten.
De pislam noem ik voortaan de bloedcult der kamelenkoppen!

wopper | 19-12-07 | 15:07

Hou nou eens op mensen dat is cultuur bij die lieve medelanders.
Wij aten traditioneel altijd al gras he Thieme

Links is goei

veel vaak en vet | 19-12-07 | 15:07

Gotta love GS :)

Ari Gold | 19-12-07 | 15:07

Islam=Liefde

Fleauxe | 19-12-07 | 15:06

De PvdD was even bezig met albert heijn.... de moslimrituelen aanpakken is zooo Wilders. Dat kan alleen maar verkeerd worden uitgelegd.

www.partijvoordedieren.nl/news/view/14...

Ome Haam | 19-12-07 | 15:06

@Brusselmens
: ies beter dat la Thieme niet gaat protesteren, wij zijn net verlost van de kosten van persoonsbeveiliging van een "volksvertegenwoordiger"

worm | 19-12-07 | 15:06

Offerfeest ? Je bedoelt kerst, natuurlijk; schapen, eenden, hertjes, verrekes, kalveren, hele zalmen en niet te vergeten al die struisvogels. En ja, slachten is altijd een bloederige bezigheid, hoe je 't ook doet. Ik weet persoonlijk niet hoe ik zelf aan mijn eindje zou willen komen als ik moest kiezen; maar een loeischerp mes door m'n hals-slagader staat zeker niet onderaan mijn lijst.

Niet voor Jan | 19-12-07 | 15:06

Oh, die slachtgeit op die laatste pica, leeft die op het moment van de feauteaux nog? Dat vind ik bruut en middeleeuws. Ik beledig hierbij de plegers van dit soort rituele slachtingen. Zeaux!

Hutspotentieel | 19-12-07 | 15:06

Marianne Thieme en haar volgelingen zijn selectief principieel. En natuurlijk bang voor die soepjurken want die praten niet die villen gelijk.

doskabouter | 19-12-07 | 15:04

@ King of controversy 19-12-07 @ 14:56: Hoe bedoel je meer rechten ?
.
Ik was zaterdag met de tram naar de stad gegaan en merkte dat een varken meer rechten heeft op het gebied van persoonlijke ruimte dan ik als ik vervoerd word !

Burgerlijke ongehoor | 19-12-07 | 15:04

satcom 19-12-07 @ 15:02
Die had ik ook gelezen. Oh en Ah op de zwijnenjacht op de Veluwe (terwijl die jagers daar echt wel weten wat ze moeten doen) maar vervlgens in de pauze een hertenbiefstukje bestellen.
Het theoretische gepolderprietpraat van de linkse betweters en de paradoxale werkelijkheid kent geen einde.
Zie King of Controversy hier nu weer. Wringen in theoretische bochten maar praktijkkennis, ho maar.

Shalome | 19-12-07 | 15:04

@ CoJoNes 14:50
Dat maak jij ervan "omdat ze zo snel aggressief worden". Dat staat nergens, dat maak jij er maar even van, zonder bewijs. Een argument rechtstreeks vanuit de onderbuik. Hypocriete lul ;-)
@ hetluis 14:50
Ik zal eraan denken als ik je ooit eens tegenkom.

King of controversy | 19-12-07 | 15:04

@colonnecinco 19-12-07 @ 14:51
Geeft niets die tikfout. Ik krijg die letters ook niet op scherm in die volgorde.

pronto | 19-12-07 | 15:02

Dieren vervuilen helemaal niet. Ze eten juist voedsel dat CO2 uitstoot en dat komt er idd vanzelf weer uit. De onderzoekers hebben alleen gekeken hoeveel CO2 ze uitstoten maar niet hoeveel CO2 ze innemen.

OlympianMaster | 19-12-07 | 15:02

La ilaha Illa Allah, Mohammadan Rasoelloe Allah!!! La ilaha Illa Allah, Mohammadan Rasoelloe Allah!!! La ilaha Illa Allah, Mohammadan Rasoelloe Allah! ...

Fijne Kerst nog iedereen!

Banketstaaf | 19-12-07 | 15:02

marianne thieme, kom er maar in...... owneej, die eet nu een stukje wild in het 'kamer-restaurant' -
Je moet er snel bij zijn, want alle wild-gerechten zijn opperdepop voor 18:00, naar het schijnt.

wijntje erbij?

satcom | 19-12-07 | 15:02

@ King of controversy 19-12-07 @ 14:56

Een partij die het belang van dieren vooropstelt is sowieso een onderbuikpartij, en derhalve goedkoop scorend.

Zoloft | 19-12-07 | 15:01

Ach ja, sommige mensen zijn nu eenmaal wat 'waardevoller' in de samenleving! Of zoals een groot Macrobaanse denker ooit zei; "We klappen jullie 1 voor 1!" Ik begrijp die Thieme wel! Lastige situatie, ze is voor de dieren! Als een groep apen dan een andere groep schapen slacht dan is dat moeilijk partij kiezen...

Fleauxe | 19-12-07 | 15:01

Een incident King of Controversy? eten moslims gras de rest van het jaar?

Multikuli | 19-12-07 | 15:01

@Zo jammer! 19-12-07 @ 14:58
ze mogen geen mensen bijten.... de wereld is 1 mooie, grote Walt Disney-productie.

Auke | 19-12-07 | 15:00

oeps, was voor @Zo jammer! 19-12-07 @ 14:58

Kenny013 | 19-12-07 | 15:00

Waarom vind ik dit nu hele normale foto's en schokken ze me niet ? Conclussie :de wortel van een fin = foto + fin gedeeld door bloed =onthoofde hoofden (in dit geval van dieren), messen en domme uitdrukkingen op gezichten van finnen. Heel normaal. Niets aan de hand. Gewoon doorlopen.

pronto | 19-12-07 | 15:00

Ik denk niet dat dat arme schaapje op de foto nog 'BEH BEH BEH' zegt...

Robin Hood | 19-12-07 | 15:00

@Yoman 19-12-07 @ 14:56
Want?

CoJoNes | 19-12-07 | 15:00

zeik niet zo

ginsletje | 19-12-07 | 14:59

Snel groot worden met veel vlees eraan. Verder hebben ze niet veel verplichtingen.

Kenny013 | 19-12-07 | 14:59

A day without blood is like a day without sunshine!

Zippy | 19-12-07 | 14:59

King of controversy 19-12-07 @ 14:56
Nee, is geen incident. Islamitisch slachten (zie mijn bericht van 14:55) gebeurt het hele jaar door, en wel voor, zoals Cojones ook al uitlegde, alle moslims op de wereld.

Shalome | 19-12-07 | 14:59

Tja, en voor de rest, liever een paar dagen van ongemakkelijke stilte, dan dat er een Islamiet bij je aan de deur verhaal komt halen, natuurlijk.

Auke | 19-12-07 | 14:59

Die zijn met kerstverlof. Dat komt handig uit.
King of controversy 19-12-07 @ 14:56
Dieren rechten? Wat zijn dan hun plichten?

Zo jammer! | 19-12-07 | 14:58

@ drekzooi 14:44
Dat zijn slechts incidenten, die het gelijk van Thieme bewijzen. dieren moeten meer rechten krijgen, of hun eigenaren meer plichten.
Dat heeft niks met hypocriet te maken. Thieme's voornaamste doel is, zoals ze zelf keer op keer heeft gezegd, de bio industrie. Wat daar gebeurt is velen malen afschuwelijker dan die paar schapen in Nederland die nu geslacht worden.
Het islamitisch offerfeest is een incident. Daar nu opeens wat van gaan zeggen getuigd van hypocriet inspelen op de onderbuik van Nederland, van goedkoop scoren.

King of controversy | 19-12-07 | 14:56

Brusselmans, je stukje is ZO DOM en TENDENTIEUS dat het nieteens de (kleine) moeite waard is om er verder nog op in te gaan. Vervelend staaltje van goedkoop scoren, ik had je hoger ingeschat.

Yoman | 19-12-07 | 14:56

kutsialmietjes = kut-islamietjes

Auke | 19-12-07 | 14:56

Bedankt voor de schitterende bureaublad achtergronden.

spooky | 19-12-07 | 14:56

Ze zijn er wel tegen, google maar eens op islam met die zoekfunctie op hun website; maar ze proberen zich uiteraard wel in alle mogelijke bochten te wringen om die kutsialmietjes niet voor het hoofd te stoten. leest u even mee?

Ik nodig Harm-Evert Waalkens dan ook van harte uit ons te steunen in de strijd tegen onverdoofd ritueel slachten én tegen de bio-industrie. Dat is beter uit te leggen aan moslims én anderen, dan het vasthouden aan achterhaalde rituelen en het de andere kant uitkijken bij ernstig dierenleed.

Mr. Marianne Thieme, voorzitter Partij voor de Dieren

Noot: De PvdD staat volstrekt afwijzend jegens elke discriminatie naar afkomst of religie; dit artikel is louter geschreven met het oog op de dierenbelangen. Het recht op tradities houdt op wanneer zij onnodig dierenleed veroorzaken.

Auke | 19-12-07 | 14:55

De vraag is alleen.. welke zijn de beesten?

Claude Jacque | 19-12-07 | 14:55

King of controversy 19-12-07 @ 14:47
Halal slachten is ondermeer dat dieren als laatste het geprevel uit de koran horen. Klinkt aardig, want dat betekende aanvankelijk dat de slachter met min of meer 'persoonlijke aandacht' voor het dier de slacht uitvoerde, en dan ga je niet zo beestachtig tekeer.
.
In islamitische slachthuizen van nu zetten ze gewoon een bandje op met het gemurmel door de speakers, de slacht zelf kan in Sopranos-stijl - dat doet er niet meer toe. Capice?

Shalome | 19-12-07 | 14:55

@CoffePatch,
En dat geldt internationaal natuurlijk, over de grenzen kijken Marianne !

fuckje | 19-12-07 | 14:55

Dit is gewoon regeringsbeleid hoor. Het heet "normen en waarden". De normen gelden voor de autochtonen en de waarden voor de allochtonen.

Iko Nal | 19-12-07 | 14:55

Hey Fucker.. there is a prayer which is said before muslims sacrifice the animal, this prayer is God's blessing for the animal so they will not feel and suffer in pain. Its mentioned in their holy book.

Must be so fucking difficult to make news out of something, everday!
Leuke beroep, maar ach ja... men moet wat..

undutchable | 19-12-07 | 14:55

Volgens mij smaakt t vlees beter als t doordrenkt is van de adrenaline. Goed martelen dus.

BLOWKONIJN | 19-12-07 | 14:55

....- Alle slachtmethoden waarbij de dieren niet verdoofd worden, moeten worden verboden. Er mogen daarbij geen uitzonderingen worden gemaakt voor bijvoorbeeld culturele en/of religieuze tradities en gewoonten.....
www.partijvoordedieren.nl/content/view...

CoffeePatch | 19-12-07 | 14:54

@eeneind 19-12-07 @ 14:48
Goed idee, misschien kan dat vrouwtje van die trein dan ook meedoen. En Katja Schuurman, zit die ook niet bij dat programma? Die moet dan ook meedoen!

OneandOnly | 19-12-07 | 14:52

PvdD = PvdA

colonnecinco | 19-12-07 | 14:51

Tegen belastingbetalerts met een geweten valt met enig succes nog aan te zeiken.
De rest van de menscheid is daar wat te direct en te weerbaar voor.

Jan Passant | 19-12-07 | 14:50

@ king: uhhh wat eten de moslims hier dan? Groenten? Of hallal (= opensnijden en leeglaten lopen bij bewustzijn) vleeswaren?

mental K | 19-12-07 | 14:50

@ King

ik zou toch graag eerst worden verdoofd voor ze mij de strot afsnijden

hetluis | 19-12-07 | 14:50

Gatverdamme maar dat laatste beest (wat het ook mag zijn) is nog niet uit gebloed en als ik het niet verkeerd heb is het vlees dus Haram. Dus slachtvleest naar de Palestijnen

Kniftig | 19-12-07 | 14:50

@King of controversy 19-12-07 @ 14:47

Natuurlijk is dat wel hypocriet. Alsof Koos Speer besluit om Astra rijders geen bonnen te geven omdat die mensen zo snel agressief worden.

CoJoNes | 19-12-07 | 14:50

king of controversy heeft een hele korte neus. da's op zich niet zo'n probleem, maar het feit, dat-ie niet verder kijkt dan 't dingetje lang is wel. summa summarum : wat cojones (14:43) zegt.

baba4oog | 19-12-07 | 14:50

Ach ja als je bhet goed bedoelt mag je met twee maten meten, toch?

Multikuli | 19-12-07 | 14:49

Nee nee Brusselmans, u snapt er weer eens een keer helemaal niets van. Dit heeft niks met dierenmishandeling te maken....
.
Dit is cultuur!

JAroen | 19-12-07 | 14:48

Het is weer zover Ali kan z'n roestig kromzwaard uit het vet halen....

MichieldeMuiter | 19-12-07 | 14:48

Je moet die Muzelmannen één ding meegeven: Ze zijn niet bang om vieze handen te krijgen als het gaat om een stukkie vlees. Da's dan wel weer oprechter dan een lapje op een inlegkruisje in een geseald schuimbakje van de supermarkt.
Voor het overige: Handhaven! Geen geslacht op balkons en in badkamers. Aanpakken en duidelijk maken dat wij het hier op onze manier doen. Inschikken of verhuizen.

skerchi | 19-12-07 | 14:48

Uhhhh @King: wat denk je dat de moslims hier eten? Groenten?

mental K | 19-12-07 | 14:48

@ OneandOnly 19-12-07 @ 14:47

Try before you Die?

eeneind | 19-12-07 | 14:48

@ CoJoNes 14:43
Het lijkt me verdomde sterk dat de moslimgemeenschap wereldwijd elk jaar 365 miljard schapen opeet. Ik vermoed dat je een tikkeltje overdrijft.
Verder houdt Thieme zich vooral bezig met Nederland (weet je wel, Nederlandse politieke partij, Nederlands parlement, Nederlandse wetten, je kent het wel) dus waarom zou zich nou opeens druk maken over schapen in Saoedie. Je hoort haar ook niet over de koeien in australië, ofwel?
Nee, nu over die schaapjes beginnen is ronduit hypocriet. Laat Wilders daar maar over klagen. die had dierenleed toch ook zo hoog op de agenda staan?

King of controversy | 19-12-07 | 14:47

Wat een hypocriet gelul op Woensdag Gehaktdag. Gaan we nou ineens open janken op een stel reli's die hun vlees bereiden? Rot toch op...

looprekje | 19-12-07 | 14:47

Kom op Thieme, zorg eens voor een ludieke actie! Ren naakt een moskee binnen, daar zullen ze niet van terughebben! (Met camerateam uiteraard)

OneandOnly | 19-12-07 | 14:47

Mooie pica repo.

RobbieG | 19-12-07 | 14:46

Die beesten op de piccas hebben een beter leven gehad dan de gemiddelde fabriekskip hier

appeltje | 19-12-07 | 14:46

Wat is hier nieuw aan? Ze slachten een geit, een schaap en een koe. Varkens durven ze niet aan te komen.
Marianne Thieme heeft een hekel aan de mesnheid, daar zijn we inmiddels achter. Maar ze is te laf om haar paardenbek open te trekken tegen moslims. Want ja, anders maakt ze een goede kans om halal geslacht te worden. je weeeet tog?

DatDus | 19-12-07 | 14:45

Is misschien wel een idee, iedereen (dus niet alleen Islamieten) bij de slachting van zijn vlees aanwezig laten zijn.
Eens zien hoe snel de vlees consumptie afneemt.
Z'n konijnebout of biefstuk ziet er niet echt uit als Flappie of koe.

Kenny013 | 19-12-07 | 14:44

Brusselmans, tijd voor komkommer?

joohoop | 19-12-07 | 14:44

wat zijn ze nou aan stukken aan het scheuren op de vierde HIER??

eeneind | 19-12-07 | 14:44

@King of controversy 19-12-07 @ 14:41
Dus als iemand gruwelijk z'n kat martelt of als alle dieren op de Veluwe afgeschoten worden dan is dat niet zo erg, want procentueel gezien gaat het toch maar om een kleine marge.

Daar is een woord voor: hypocriet.

drekzooi | 19-12-07 | 14:44

@King of controversy 19-12-07 @ 14:41
1 miljard moslims op deze aardkloot slachten elke dag zo.

CoJoNes | 19-12-07 | 14:43

Selectieve verontwaardiging, daar kan ik me af en toe zo druk om maken!

Lobo | 19-12-07 | 14:43

Discriminasie !

Burgerlijke ongehoor | 19-12-07 | 14:42

Het is verdomde koud buiten, en ze zijn tegen bont.
1+1=2.

Olivier B. | 19-12-07 | 14:42

Prioriteiten
Het aantal dieren wat er door de bioindustrie doorheen wordt gedraaid, is nog altijd vele malen groter, en afschuwelijker, dan het aantal dieren dat met het islamitisch offerfeest eraan gaat. Dat is een schijntje. Het zou juist hypocriet zijn om daar nu stennis over te schoppen. Dat is slechts goedkoop scoren inde media. Uitstekend dat Thieme daar niet aan mee doet.

King of controversy | 19-12-07 | 14:41

Kom op, rechte rug.... doe er wat aan..... hoor ik hier '2 maatstaven'?

desmodus | 19-12-07 | 14:40

Goed zo, Brusselmans.

Het is weer de tijd van de lafbekkerij. Stel je toch eens voor dat je die humorloze tapijtkleden zou beledigen met hun rituele slachtingen. Ik denk dat de direvenactivisten vanaf januari hun muil weer durven opentrekken. Maar we zullen wel niet wat horen over deze maand. Niks aan de hand, toch?

drekzooi | 19-12-07 | 14:40

Duft ze niet!

kommabijmebinnen | 19-12-07 | 14:40

Ze zijn natuurlijk gewoon bang

AccuUltra | 19-12-07 | 14:39

t Zijn donkere dagen......

BLOWKONIJN | 19-12-07 | 14:39

angsthazen.

cram | 19-12-07 | 14:38

Tis toch veel te koud om buiten actie te voeren. Begrijp dat dan..

remspoor | 19-12-07 | 14:37

beetje de gebraden haan uithangen.....

van dal | 19-12-07 | 14:37

Zijn in Artis

Capuchon | 19-12-07 | 14:37

Mag niet van Mohammed Benzakour

chinaski | 19-12-07 | 14:36

de PvdD heeft kerstdiner met tofu.....

van dal | 19-12-07 | 14:36

Marianne Thieme.. doe er iets aan..

IkBenWeerloos | 19-12-07 | 14:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken