Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voorzitter LAKS: "Een ei hoort erbij"

daar is sywertjeOuders en verzorgers van Nederland! Gaarne meteen alle eieren opruimen. Stop ze in de kluis, in het nachtkastje bij dat ding van de Viva, of bak vanavond nog twee dozijn eierkoeken. Uw eieren zijn namelijk NIET veilig en zullen gestolen worden door uw schoolgaande kroost. LAKS oppersmurf Sywert van Lienden roept vandaag in NRC Handelsblad de staakscholieren op om morgen EIEREN mee te nemen naar het Museumplein. De Ermelose scholier Sywert (foto) is als christen natuurlijk heel heel erg tegen geweld. Daarom zullen morgen tijdens de protesten in Amsterdam hekken geplaatst worden en sommige scholieren zullen 'hesjes' dragen. Deze 'ordetroepen' zullen keihard ingrijpen als de boel escaleert. Dus morgen wordt de demo een keurige optocht van brave kostschooljongetjes, die af en toe Boe! roepen. Toch voorzittert Sywert? "Het LAKS keurt geweld af. Maar laten we niet overdrijven. Wat versta je onder rellen? Een ei hoort erbij.”

Reaguursels

Inloggen

Hé als jullie (waaronder GeenStijl) je allemaal ergeren aan die scholieren van tegenwoordig, waarom worden er dan 4 stukjes op 1 pagina gezet over de 1040-staking...?

Maaloess | 30-11-07 | 19:57

Naaahh, GS kom op! deze beste jongen is een 17 jarige! bovendien is het duidelijk geen VMBO'er. Want die zagen we op het nieuws (weet je nog, die turk die schreeuwde dattie vrijheid wou en daarna met 4 à 5 man iets over hooligans schreeuwden (tevens, zit duidelijk niet meer in de 1e of 2e waar de demonstratie over ging (die 1040u)) ga die afzeiken das een hakbarboem-bijna.
Goedzo Sywert! De sjaakies die willen leren moeten dit natuurlijk kunnen!

SjaakStijlLoos | 30-11-07 | 13:10

Dat zeg je mooi. En ik zie nu dat jij inderdaad niet one of the guys wilt zijn. ;-) Maar ik dacht ook niet dat dat de reden was dat jij hier uithangt. Dan zou ik mezelf ook zo kwalificeren. Ik denk dat je wel gelijk hebt eigenlijk. Goed verhaal. Ik denk er nooit zo over na.

Nonnes | 30-11-07 | 11:57

Nonnes 30-11-07 @ 09:36 Op die karakteranalyse zou ik toch wat langer oefenen. ;) Ik wil niet one of the guys zijn, ik vind het hier vooral leuk vanwege de onderwerpen en discussies. Mijn punt is niet dat ik 'vrouwelijke eigenschappen' niet zou waarderen, maar dat ik niet onderschrijf dat er zoiets bestaat als mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. Feit is, dat de hersens van vrouwen en mannen verschillend werken. Feit is ook, dat onder mannen en onder vrouwen, vaak nog grotere verschillen in hersenwerking voorkomen, dan de algemene verschillen tussen man en vrouw. Feit is tevens, dat uitzonderingen op deze 'algemene verschillen' redelijk veel voorkomen. En last but not least leiden er meerdere wegen naar Rome - en wil het feit dat je er op een andere weg zou moeten komen niet zeggen dat je er niet of minder goed zou kunnen komen. Het brein is een creatief ding, wanneer het gebruikt word, dan... ;)
-
Beta mannen en beta vrouwen, hebben meer gemeen, dan een beta en een alpha man. Ik vind dus best dat er op basis van verschillen in de werking van de hersenen geconstateerd mag worden dat vrouwen en mannen niet hetzelfde zijn, maar niet dat er dermate veel gewicht aan gegeven word als gebeurd want das dus niet terecht. Los daarvan, zijn voor een heleboel min of meer aangenomen stellingen geen wetenschappelijke onderzoeken als basis, maar religie. Religie heeft bepaald dat de vrouw een zorgwezen is dat geen leiding mag geven. Dat een hoop vrouwen dat nu minder goed kunnen is daar m.i. eerder gevolg dan oorzaak van. Dan heb ik het niet over de eeuwenlange oefenachterstand die van generatie op generatie zijn invloed zal doen gelden, maar meer nog over de kracht van zo'n vooroordeel en de wisselwerking die daar uit voort komt. Mijn mening is echter niet dat dit mag leiden tot een slachtoffer houding bij de vrouw, maar juist dat vrouwen zouden moeten zeggen 'dat was fout, dat gaan we anders doen!!'. En sure ik vind ook dat de man huishoudelijke en zorgtaken op zich mag nemen, maar het is wel begrijpelijk dat wanneer de vrouw 900 per maand binnenbrengt en de man 4000 per maand (wat bij veel vrouwen die daar over klagen het geval is) zij die taken op zich neemt. Vooral als er kids zijn om voor te zorgen want die krengen zijn duur. Feminisme is voor mij dus niet zozeer 'hetzelfde worden als de man' of 'one of the guys zijn' maar meer het uitgaan van je eigen individualiteit, iemand durven zijn, en het zélf doen. Niet klagen, niet schoppen, gewoon creatief zijn met datgene wat IS.

Ohja | 30-11-07 | 11:27

Beste geachte redactie, ik heb een fotofuk gestuurd van bovengenoemde Siebert, maar zie het nog niet verschijnen in de Dumpert... is er een bepaalde policy voor het plaatsen van plaatjes?

Quichegerechtigde | 30-11-07 | 11:23

^Eensch
Van mij mogen de leerlingen het systeem net zo erg kapot maken als het systeem het onderwijs kapot heeft gemaakt.

DeGier | 30-11-07 | 11:07

ik maak me echt zorgen over deze "instantie". De leerlingen worden steeds dommer en onwetender, getuige hun acties van vorige week. Sinds de invoering van het VMBO en Studiehuis/2de fase keldert het onderwijs naar de afgrond in NL.... en LAKS doet er nog eens een schepje bovenop.... walgelijk.

Lebowski Achiever | 30-11-07 | 10:08

Captain Orange 30-11-07 @ 09:12
Als jij liever hebt dat er helemaal niets gebeurt, ook best. Mijn Casco-verzekering kan het wel lijen en een ruitje is zo vervangen.
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg"-houding van het laffe Vinex-volk is precies waarom die subsidiekliek er zo'n teringzooi van heeft kunnen maken in ons land. Bek houwe en PvdA/CDA stemmen is het devies. Nou, ik PAS daarvoor!
.
Dat een groot deel van de sgolieren geen idee heeft waar het over gaat kan me zoals gezegd geen tiefus interesseren. Immers, weet het gemiddelde domme stemvee soms WEL waar het over gaat? Ik ben blij dat er nog hoop is voor onze door soosjalisme en soliedaarietijd geindoctrineerde kroost, en als daardoor wat autoruitjes moeten sneuvelen, soit. Waar ggehakt wordt vallen spaanders.
.
Overigens heeft ondergetekende in één opzicht wel boter op zijn hoofd: liep ook antisemitische leuzen re roepen op die leeftijd. Maar dat had dan weer helemaal niets met voetbal te maken. :)


Quadrifoglio | 30-11-07 | 09:57

@Ohja 08:01
Kort en bondig formuleren kunnen vrouwen wel in zakelijke situaties, maar in sociale situaties zijn ze vaak bang dat ze verkeerd begrepen worden. Op GS haal ik alle vrouwen er niet zo uit hoor... Jij zou volgens mij graag one of the boys zijn. Mannen krijgen alle leuke eigenschappen zeg je. Onderschat de waarde van vrouwelijke eigenschappen niet!
-
OT Demonstreren is best, maar als het vooral op slopen gaat lijken mogen ze die gastjes aanpakken. En dan op een manier die totaal niet stoer is. Een paar uur met z'n allen opsluiten tussen 4 hekken bijvoorbeeld, zodat ze zich eigenlijk rot vervelen.

Nonnes | 30-11-07 | 09:36

Captain Orange 30-11-07 @ 09:12 Precies. Dat is waarom het wél boeit dat een groot deel geen idee heeft waar het over gaat.

Ohja | 30-11-07 | 09:20

Quadrifoglio 30-11-07 @ 08:25
Indien jij het volkomen normaal vind dat pubertjes van 14/15 door A'dam rennend roepen dat alle joden aan het gas moeten en halve winkelstraten gesloopt worden... dan.. heb je helemaal gelijk....

Captain Orange | 30-11-07 | 09:12

Moet die snotneus niet gewoon naar school?

supersniper | 30-11-07 | 08:57

Onze Sywert had zojuist Cohen op de kast. (3FM) Cohen was van mening dat de demonstratie vanmiddag vreedzaam moet verlopen en verwacht van het LAKS dat deze hiervoor alles in werk moest stellen. Sywert antwoord: In tegenstelling tot maandag komen er nu wel "gemotiveerde" scholieren, zorg die ik heb zijn de Amsterdamse scholieren (lees finnen). Cohen was not amused! Kom niet aan zijn Finnen.

Cheffff | 30-11-07 | 08:56

@Henry 30-11-07 @ 08:48
Moet jij niet bij je baas rotte aardappels vd. lopende band plukken?

stoutklein_kutkonijn | 30-11-07 | 08:51

@Quadrifoglio 30-11-07 @ 07:51
Ja de servert is weer trickie bezig....
Maarruh ff op jou betoog terugkomend: aplaus! Ben het helemaal met jou eens.
So, und jetzt gehe ich an die Arbeid!

stoutklein_kutkonijn | 30-11-07 | 08:49

Weer een reden de examens dit jaar net even een tikkie moeilijker te maken.

Henry | 30-11-07 | 08:48

Ik zou voor het gooien wel eerst het eitje koken

FrAgFo0d | 30-11-07 | 08:47

huh? hier gebeuren weer vreemde dingen...

stoutklein_kutkonijn | 30-11-07 | 08:45

sorry voor dubbelpost, servert deed raar

Quadrifoglio | 30-11-07 | 08:45

@Watdenkjezelf 30-11-07 @ 01:37
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP....... lutser...

stoutklein_kutkonijn | 30-11-07 | 08:44

Ik vind het werkelijk fantastisch wat hier gebeurt. In plaats van zeikende kleinburgerts die ondanks alles toch op de PVDA/CDA/VVD-cabal blijven stemmen pakt godbetert een stel 13, 14, 15-jarigen de handschoen op terwijl de politiek zich laat pijpen in het fietsenhok. Hoezo omgekeerde wereld?
.
Ik begrijp dan ook de houding van de GS-redactie allerminst: waar men zich normaal gesproken druk maakt over alles wat rot en ziek is in dit land wordt hier nauwelijks verholen stelling genomen TEGEN het verzet. Spreekt hier soms de RVD? Natuurlijk, de helft van het kroost weet niet waarover het gaat maar BOEIT dat? Het is gewoon mooi dat iemand zich ergens anders dan achter zijn toetsenbord uitspreekt tegen de huidige situatie.
.
Wees goedverdoeme TROTS op onze stampertjes en BreeZaHs! Ondanks ver-SBS6-ing en 30 jaar dictatuur van het proletariaat in het MvO laten zij zich niet uit het veld slaan door een stel bermridders met knuppel en waterkanonnen.
Ik hoop wel dat onze neo-NSBers zich dan ook een beetje weten in te houden vanmiddag, want als ze het in hun hoofd halen om kleine kinderen te verwonden -ik acht ze er zeker toe in staat- zijn wat mij betreft de rapen echt gaar...

Quadrifoglio | 30-11-07 | 08:25

bottehond 29-11-07 @ 22:49 Helemaal eens. Voor zover mijn invloed rijkt zal ik me daar zeer zeker voor inzetten. Zo jammer dat vrouwen hier in mee gaan en dergelijke labels zonder meer accepteren, terwijl er zat intelligente leuke vrouwen bestaan die veel beter kunnen, daar ben ik ook van overtuigd.
-
@ Nonnes: Tsja daar heb je een punt. *overweegt workshop kort en bondig formuleren*, hoewel ik betwijfel dat dat aan mijn geslacht ligt hoor, dat dan weer wel. Dat communiceren en samenwerken en alles is allemaal leuk en aardig, maar het mag niet in de plaats komen van vakinhoudelijkheid en kennis. Het mag niet zo zijn dat zij die zich achter het groepsgedoe willen verschuilen op basis van hun eigen chronische onzekerheid en daarop gebaseerde visie bepalen hoe het onderwijs er uit ziet.

Ohja | 30-11-07 | 08:01

-weggejorist-

Quadrifoglio | 30-11-07 | 07:51

Er komt een dag,dan staken de kippen.

sjwetzkop | 30-11-07 | 07:25

Ik kan er niets aan doen: hij is sympathiek en hij heeft een punt, ook namens het LAKS...

Op de barricaden!!

Maar geef asjeblieft die rellerige kudtVMBEAU'ers een knuppel in hun nek...

Dirk Tang | 30-11-07 | 06:52

Dapper hoor een ventje van 17 bashen. Ik vind Sywert heel volwassen overkomen. Toen ik zijn leeftijd had was ik nog niet zo ver. Ik liep met een hanenkam rond. Die spijbelacties keur ik niet goed maar ja ieder heeft recht op zijn mening. Ik denk, dat we in de toekomst nog veel van Sywert gaan horen.

krommeteen | 30-11-07 | 04:10

Beetje met ongeboren vruchten gaan staan gooien... wat vindt Thieme daar nou van?

Adalgar | 30-11-07 | 02:38

Het probleem met zo'n oproep is dat je altijd van die Jostimongeaulen hebt die geen ei vinden en dan maar een klinker nemen...
Als het LAKS die oproep doet, neem ik aan dat we daar ook onze schade kunnen claimen?

cyberpost | 30-11-07 | 01:55

Het interesseert me echt helemaal niets dat al die kudtscholieren in Amsterdam gaan demonstreren over het het recht op iets met..... gaap.

Mochten ze echter voor, tijdens of na het demonstreren zich genoodzaakt voelen om te rellen dan moeten ze niet piepen over wat klappies van de pliesie. Of van een boze autobezitter. Als onze lieve heer je dan ook nog de gore rotmoed geeft om een van de pliesieambtenaren te gaan slaan, dan verdien je zeker dat het licht uit je ogen geslagen wordt. De harde leerschool kent geen urennorm!

Watdenkjezelf | 30-11-07 | 01:37

Ey, die eitjes zijn toch wel scharreleirekes he, die legdingen kenne egt nie.

G5 | 30-11-07 | 01:12

Eieren moet je eerst bakken.

Stir Glenfarclas II | 30-11-07 | 00:54

@Ohja 22:19
Sja... dat communiceren een vrouwelijke eigenschap? Omdat we zoveel woorden nodig hebben zeker...

Nonnes | 30-11-07 | 00:52

Ik word zo moe van dit land...

homokineet | 30-11-07 | 00:12

We zouden een voorbeeld moeten nemen aan die scholieren, en ook moeten gaan demonstreren. Dit kabinet neemt allemaal maatregelen om de hardwerkende burgers te pakken, en om te laten zien wat een leugenachtige bende het is. En wij?..... Wij staan erbij en kijken ernaar. Die scholieren komen tenminste nog voor hun rechten op.

RightOfMind | 29-11-07 | 23:44

De Leugen regeert gaat GS morgen sleaupen!

bottehond | 29-11-07 | 22:55

bottehond 29-11-07 @ 22:49
Compleet off topic. Maar zie ik hier een hier een heel klein beetje een Schotse invloed. Dat "yer''. U bent me er extra lief voor, daar niet van.

Elisabeth2 | 29-11-07 | 22:54

king of my own world 29-11-07 @ 22:42 & TJ_BAKER

...

Maar niet verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van het NL-se onderwijs.

Fred V | 29-11-07 | 22:53

Beetje kinderachtig, die foto. Deze jongen heeft het er niet naar gemaakt ofzo, gastje is pas 17.

WoudAap | 29-11-07 | 22:51

Ohja 29-11-07 @ 22:19

Put on yer high heels en doe er wat aan. Die sociaaldemonkraten en de onwelriekende gleuvenbrigade hebben decennialang man én vrouw gegijzeld met hun stalinistische rolpatroonverhaal.

bottehond | 29-11-07 | 22:49

Degene die mijn eauteau pijn doet, ga ik een vinger breken, pas dus op met golfjes en porsches rond het museaumplein morgen boefjes. Ome superjan kijkt mee.

superjan | 29-11-07 | 22:44

een ei gooien hoort bij demonstreren

een maffiabaas | 29-11-07 | 22:42

@TJ_BAKKER @ 22:31

waarschijnlijk dezelfde mensen die voor o.a de CU hebben gestemd

king of my own world | 29-11-07 | 22:42

@ijsklont 29-11-07 @ 22:04
Wie is 'jullie', ik als héáeau'ert ga niet staken.
@Ohja 29-11-07 @ 22:19
Dat iets STOM is betekent nog niet dat het niet waar is.

De God van Empel | 29-11-07 | 22:40

@ Fred V

Taken in de kerk? Wie de neuq doet dat tegenwoordig nog?

TJ_BAKER | 29-11-07 | 22:31

Iemand nog een zak paaseieren over? Die komen harder aan

DeKees | 29-11-07 | 22:27

Ik hoop dat de scholieren iets bereiken met hun staking. Volwassen NL-ers zouden ook meer van zich mogen laten horen over de verloedering van NL op allerlei vlak.

Ik heb wel eens mailtjes / steunbetuigingen gestuurd naar diverse politici over allerlei onderwerpen. Je hoort er eigenlijk niets van terug. Ik zal wel niet de enige zijn die dit doet.

Maar goed, ik weet hoe het gaat: kleine kinderen thuis, drukke baan, wat taken in de kerk, wat sporten en dan nog wat sociale contacten / verplichtingen. Als er eens een serieuse demonstratie komt, dan zal ik wel eens vrijnemen, als dat roostertechnisch gaat.

Fred V | 29-11-07 | 22:26

Navigatiesysteem 29-11-07 @ 22:13

Tuurlijk joh, laat een ander 't lekker opknappen.
Dat is nou de mentaliteit van nu!

dutchdane | 29-11-07 | 22:26

Ik heb nog een doosje dat morgen op de datum zal zijn. Gelukkig staan er pannekoeken op 't menu. Zonde om een ei kapot te gooien voor een verloren zaak.

TJ_BAKER | 29-11-07 | 22:24

Rijksgebouw im brand!!!!

LoL @ Sévèke | 29-11-07 | 22:22


Eieren naar Sywert gooien. Hardgekookt graag.

broomstick | 29-11-07 | 22:21

stoutklein_kutkonijn 29-11-07 @ 22:11: Eens vanmij apart steken ze de 2de kamer in de fik.

LoL @ Sévèke | 29-11-07 | 22:20

yak! ff zappen... mevrouw Novazuurpruim op mijn tv...

stoutklein_kutkonijn | 29-11-07 | 22:20

bottehond 29-11-07 @ 20:29 Leuke blog waar je naar linkt. Ik vind het dus STOM dat dat feminisering word genoemd, communicatie, sociaal doen en al die sjit. Ik ben vrouw (weet ik heel zeker ja) en herken me daar dus niet in. Ook heb ik al eerder geconstateerd n.a.v. een eveneens stom boek, dat ik van Mars kom, maar dan zonder borsthaar. Ik vind debilisering een verreweg passendere definitie en ervaar het als beledigend dat de vrouw hier mee op word gezadeld. Een meer vakinhoudelijke benadering is zeer welkom maar feit is dat degenen die het redden. Als de bedrijfskoeltoeren zo zijn, dat men liever de goed lullende vakinhoudelijke mongool heeft, dan degene die zijn werk goed doet maar wat langer nadenkt over wat ie zegt (zo'n ondergewaardeerde eigenschap) dan moeten die bedrijfskoeltoeren veranderen, niet de opleidingen.
-
M.a.w. ; ik ben het er mee eens dat innovatie, ontwikkeling, durf, moed en andere genoemde zaken weer op de voorgrond horen, maar ik snap absoluut niet, waarom dit 'mannelijk' zou zijn en ook niet waarom communicatie en sjit feminisering zou moeten heten. Ik vind het gewoon stom dat jullie alle leuke eigenschappen krijgen en wij alle stomme. Feit blijft, dat met al die achterlijke projectjes, de overfocus op bijzaken en het overdreven samenwerken ook als het in alle opzichten totaal onpraktisch is om samen te werken (bv op een secretariële opleiding samen 1 brief moeten typen, waar slaat dat nou op... Dan zit je elkaar toch alleen in de weg + dat zijn geen situaties die je in je werk tegen komt nee...).
-
Het is heel goed om een signaal af te geven naar de regering over het gebrek aan inhoudelijkheid van het onderwijs, maar bedenk daar wel bij dat de oplossing erger kan zijn dan het probleem. Sterker nog, je weet wie die oplossing moeten bedenken, dus dat zit er gewoon wel dik in. Niet iedere verandering is ook een verbetering, daarom zeg ik; niet klagen, maar zelf organiseren. Vind je je onderwijs slecht? Zet zelf iets op poten met je school genoten. Wat denk je dat meer owned, dat je huilie gaat staan doen op een plein of dat je bewijst dat je het zelf beter kunt (regelen)?

Ohja | 29-11-07 | 22:19

@padjakker deluxe 29-11-07 @ 22:04
Bas van der Vlies een oproep gedaan niet met eieren te gooien. Dit als uiting van respect voor het ongeboren kuiken.

DrogePoepSteek | 29-11-07 | 22:17

Hey Vaginatiesysteem: 5VWO? Je bewijst met je 'betoog' dat het niveau daadwerkelijk hard achteruit is gegaan.

stoutklein_kutkonijn | 29-11-07 | 22:17

ik vin um wel een geyl ventjuh.. die sywert

jojojo22 | 29-11-07 | 22:16

Pff vind het niet nodig om te staken. Onze school organiseert filmavonden onder begeleiding om aan de 1040 te komen. Leer je niks van, maar gezellig is het wel. Bovendien heb ik al 240 uur in het jaar eraf, omdat de vrije ''huiswerkuurtjes'' facultatief zijn, indien je een 7 gem. of hoger staat.
Lucky me. En dat voor 5VWO

Navigatiesysteem | 29-11-07 | 22:13

@ stoutklein_kutkonijn 29-11-07 @ 22:11

laat ze de scholen slopen, zijn we meteen van al dat gezeik af

ijsklont | 29-11-07 | 22:13

@LoL @ Sévèke 29-11-07 @ 22:09
Als er dan toch gesloopt moet worden, dan een overheidsgebouw. Maar geen eigendommen van burgers!

stoutklein_kutkonijn | 29-11-07 | 22:11

king of my own world 29-11-07 @ 21:27
precies, maar de mensen denken dat het geen zin heeft.
Omdat in de afgelopen jaren de vakbonden (lees pvda/cda)ze verraden hebben.

dutchdane | 29-11-07 | 22:10

Maxx.... laks..... precies de naam zegt het al....

stoutklein_kutkonijn | 29-11-07 | 22:09

Eieren zijn voor mietjes! Morgen moeten de straatstenen uit de grond getrokken worden en de hele boel moet gesloopt worden!

LoL @ Sévèke | 29-11-07 | 22:09

Laks de naam zegt t al....

Maxx | 29-11-07 | 22:08

@bottehond 29-11-07 @ 22:03
denk ik toch niet Botte, het kan ook tegen je werken. Als ik nu al zie wat voor commentaar er op die 'rellende kut scholieren" is. Het kan ook antipathie opwekken...

stoutklein_kutkonijn | 29-11-07 | 22:06

@DrogePoepSteek 29-11-07 @ 22:00
Ja met 2 eurocent per doos geloof ik. Ik hoorde ook al dat Hirsch Ballin aan het onderzoeken is of de huidige wetgeving ruimte biedt om scholieren preventief op eieren te fouilleren.

padjakker deluxe | 29-11-07 | 22:04

bottehond 29-11-07 @ 21:53
Kwaliteit samen met Giel Beelen, Dwars en de ABop, 't is maar wat je kwaliteit noemt. Onbegrijpelijk dat LAKS zich niet distantieert van die linkse clubjes die onder aanvoering van Netelenbos en Adelmund juist verantwoordelijk zijn voor huidige “kwaliteit” van het onderwijs

CoffeePatch | 29-11-07 | 22:04

@ De God van Empel 29-11-07 @ 22:01

Als jullie gaan staken wordt zij jullie nieuwe lerares in het vak boogiewoogie

ijsklont | 29-11-07 | 22:04

Fred V 29-11-07 @ 22:00

Het gespuis lift mee als een parasiet. kaalheaufdigen en zeer domme hooligans en moslimjongeren die hun jeaudenhaat willen scanderen infiltreren die acties. Zo veel is helder. Anderzijds zou ik als scholier best content zijn met een paar van die brutale relschoppers. Dat dwingt in ieder geval ontzag in bij het establishment.

bottehond | 29-11-07 | 22:03

Ik heb respekt voor de scholieren dat ze het initiatief nemen om hun stem te laten horen! Ok, er zitten een heel stel tussen die absoluut niet weten waar het nu precies om gaat, maar die staan over een paar jaar toch achter de lopende band...
Echter de generatie 30+ doet helemaal niets tegen alle waardeloze plannen vh. huidige kabinet. Ja, lekker lopen klagen en zeiken op een internetforum. Maar als je ze probeert aan te sporen tot echte aktie, komen ze met allerlei kutsmoezen aanzetten. Waarvan het meest slappe argument is: het helpt toch allemaal niets. Duhhh.... stelletje sukkels, slaap lekker verder en laat je maar verder uitmelken door dit waardeloze kutkabinet!
Scholieren laat morgen jullie stem horen! RESPEKT!!!

stoutklein_kutkonijn | 29-11-07 | 22:03

wanneer de eieren op zijn morgen, meteen grootmoederscake kopen! Een halve soppen in het bluswater en je gooit er de eerste de beste me-er mee ondersteboven. Denk ik.

GeenKwijl! | 29-11-07 | 22:03

@ijsklont 29-11-07 @ 21:57
Geyl hè!?

De God van Empel | 29-11-07 | 22:01

bottehond

Ik sta achter de acties van de scholieren want ze demonstreren voor kwaliteit in het onderwijs (dat wist ik wel). Wel wil ik dat ze andermans eigendommen niet vernielen (dat zou jij ook niet willen als je auto ergens geparkeerd staat). Verder waardeer ik anti-semitische leuzen ook niet erg.

Fred V | 29-11-07 | 22:00

@padjakker deluxe 29-11-07 @ 21:56
BTW op eieren gaat vannacht nog omhoog.

DrogePoepSteek | 29-11-07 | 22:00

Net het filmpje van reaguurder Robin Hood gezien.... Kan even niet meer aan eieren denken

ijsklont | 29-11-07 | 21:57

Eieren zetten aan tot zinloos geweld, ik zeg verbieden die ondingen of niet verkopen onder de 21. Hoor je me Ab?

padjakker deluxe | 29-11-07 | 21:56

-edit 29-11-07 @ 21:29

Hulde!

Fred V 29-11-07 @ 21:23

Nee, dude. Ze vragen juist om kwaliteit. Volg je het nieuws niet of zeau? Luister je niet naar wat ze ZELF zeggen? Die scholieren komen in opstand tegen de verpaupering van Nederland. Dát is de issue. Hun deel- issue. En zij nemen verantwoordelijkheid voor hún deel van de issue.

bottehond | 29-11-07 | 21:53

Ho, nu zie ik het, Siebert was gewoon een linkse terrorist!

De God van Empel | 29-11-07 | 21:53

Gvdgv, die kudtvakbondmentaliteit wordt er al jong ingepompt tegenwoordig.
Trouwens, een beetje legbatterijkip (lbk) doet er al gauw een etmaal over om zo'n eitje te fabrieken. Uit repsect voor de lbk, gooi geen eieren. Of je moet 'm zelf gelegd hebben...

Hutspotentieel | 29-11-07 | 21:52

@Elisabeth2: Dat 'helaas' was eigenlijk alleen omdat school toch niet mijn favoriete bezigheid is, maar vooral omdat ik me toch aangesproken voel als sommige figuren hier het over 'die scholieren' hebben. Dat is meestal negatief, en ik kan ze soms ook wel gelijk geven. Plaatsvervangende schaamte is misschien het goede woord.
Maar wat blijkt: er zitten er ook tussen die wél weten waar het over gaat, en weten waarvoor ze staken. Dat wilde ik even kwijt hier ;)

Het hele gebeuren wordt trouwens live uitgezonden op NOS 24, net als waar het spoeddebat te zien was. Giel Beelen en zijn maatjes praten de boel aan elkaar, en volgens Laks.nl zijn er zelfs bands te zien. Ik ben benieuwd.

Plurity | 29-11-07 | 21:51

Eieren massaal keilen richting podium, waar onder meer knakkers uit de politiek (PvdA) en vakbondswereld (PvdA) hun verkiezings-/promopraatje komen houden. Wel gericht gooien hè, en vergeet die veelverdiener van de omroep, die lul de behanger met dat puberale petje die kutplaatjes draait, niet te raken! Neem ook fluitjes mee, is ook uiterst effectief om toespraken te laten verzanden.

Trix = Nix | 29-11-07 | 21:44

Vroeger was alles beter.

de peer | 29-11-07 | 21:40

fuckje 29-11-07 @ 21:31
Een ei hoort erbij

CoffeePatch | 29-11-07 | 21:36

Onder aanvoering van Giel Beelen gaan ze los morgen. Zolang ze alles maar heel laten...

TheSmartAss | 29-11-07 | 21:36

Prachtige kritische reacties hier. Dit is waarom ik GS bezoek. Ik ben zelf alweer een decennium klaar met de middelbare, maar ik had geen idee dat het zo achteruit gegaan is. 'In mijn tijd' was het echt heel uitzonderlijk als er lesuitval was.

Wat dat betreft steun ik al die jongeren van harte in hun strijd voor beter onderwijs. Na de apathische reactie van het Nederlandse volk op het landverraad van het kabinet rond het grondwettelijke verdrag is het goed om te weten dat onze jeugd wel kritisch is.

Vagere_Hein | 29-11-07 | 21:32

En de onvermijdelijke Giel Beleen is ingeschakeld voor de kennelijk noodzakelijke lol.

fuckje | 29-11-07 | 21:31

@Fred V

We plukken allang de rotte vruchten van dit onderwijssysteem.. alleen heeft de politiek dat niet zo in de gaten

king of my own world | 29-11-07 | 21:31

@bottehond 29-11-07 @ 21:16
Hoe de verhouding LAKS-leerplichtambtenaar precies ligt weet ik niet. Ik citeer even uit mijn briefje. Er gaat sowieso een briefje van mijn kant retour naar school waarin ik mijn ongenoegen over deze handelswijze uiteen ga zetten.

Ik ben het met je eens: ik zie het als winst dat de jonge luiden opkomen voor hun belangen en druk bezig zijn meningen te vormen. Ik had gisterenmiddag mijn zoon en 4 klasgenoten in huis, druk discussierend over dit topic. Ik heb genoten. Die gasten hebben deze week meer geleerd over hoe de maatschappij, de politiek en vrije meningsuitting werkt dan ze ooit in 30 lesuren maatschappijleer konden opsteken.

Laat ze maar gaan, morgen. Ik houd ze niet tegen. Zolang ze de autootjes maar heel houden, maar dat begrepen ze zelf prima.

-edit | 29-11-07 | 21:29

Fred V 29-11-07 @ 21:23
Het zou mij verbazen als je daar een inhoudelijk antwoord op krijgt van Bottehond. Hij is weer zoooo bot bezig.

Elisabeth2 | 29-11-07 | 21:28

Gooien met eieren, is nooit goed te keuren, maar mocht er toch met eieren gegooid moeten worden, doe het wel verantwoordelijk en gooi eens een scharreleitje tegen de muur.
[/Thieme-mode]

Herman Flipsen | 29-11-07 | 21:28

We kunnen die scholieren beter als voorbeeld nemen.. Zij hebben tenminste het lef om de straat op te gaan en in zulke grote getale te protesteren.. Misschien is Nederland dat weer een beetje verleerd.. wat je kan bereiken met zulke grote stakingen

king of my own world | 29-11-07 | 21:27

Ik zal m'n zoon vragen waar mijn Fabergé ei is gebleven...

MichieldeMuiter | 29-11-07 | 21:26

Sywertje is een minister van 't CDA in spé.

Kasper Loopstra | 29-11-07 | 21:26

Bottehond

Toch denk ik dat kinderen wel degelijk naar school moeten en een vak moeten leren van een ervaren oudere. Soms weten kinderen en soms ook volwassenen niet wat goed voor ze is. Wel is het onderwijs in NL behoorlijk verziekt en daar gaan we -misschien nu nog niet- later 'de vruchten' van plukken. Laat ze daar tegen demonstreren en inderdaad vragen om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Fred V | 29-11-07 | 21:23

Supermarkten zijn ook open morgen toch? Daar zijn genoeg eitjes..

Daan600 | 29-11-07 | 21:20

Tomatenketchup 29-11-07 @ 21:12

Slachtoffer van de mediacratie. Simpele ziel. Die paar relletjes op tenduizenden scholieren? get a life, dude.

bottehond | 29-11-07 | 21:17

@King of controversy 29-11-07 @ 21:06:
Ja, misschien gaat 'ie eerst even een balletje mèt halen bij de taaise hoer. Dat kan ook. Of een eierbal (om on topic te blijven).

koerbagh ® | 29-11-07 | 21:16

-edit 29-11-07 @ 20:49

Ik begreep dat als het LAKS iets organiseerde de scholen en leerplichtambtenaren mee zouden werken. Lekker slim om die woedende jongeren te verbieden hun recht op Vrije meningsuiting en actie uit te oefenen. Niet onbelangrijk: jongeren worden ook anno 2007 als onmondige en onoordeelkundige onderhorigen beschouwd. "Wij weten wat goed voor jullie is", zegt de ouwe generatie. Ja, dat zien we aan dat pokke-onderwijs dat jullie generatie georganiseerd heeft voor de jongeren. Restecp moet je verdienen. De jongeren dwingen bij mij respect af, die scholen en gemeentes niet. En ontstellend om te zien dat de bestuurlijke elite nog niet doorheeft dat jongeren anno 2007 heel geëmancipeerde Burgers zijn. De onderdrukkende tyrannieke scholen en gemeentes die tegen de acties zijn zijn arrogante betweters die geen ziet begrijpen van jongeren, noch van fatsoensprincipes.

bottehond | 29-11-07 | 21:16

Biertje iemand??
*vol verwachting wachtend op Kouwes*

DrogePoepSteek | 29-11-07 | 21:16

Het klootjesvolk terugknuppelen in hun hokken. Bek houden, onzin leren en later veel belasting betalen. Welkom in onze mooie kleurrijke socialistische heilstaat kinderen.
Mijn advies: laat je door niets of niemand weerhouden en leer een vak. Zoek mensen die je hiermee kunnen helpen. Binnen of buiten de school.

Slomo | 29-11-07 | 21:15

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat die kinderen door diverse volwassengroeperingen worden op genaaid!

killermiller | 29-11-07 | 21:15

GeenKwijl! 29-11-07 @ 20:41
Ik ben geen voorstander van het huidige onderwijssysteem, maar helemaal niet van kudtkindjes die de boel denken kapot te moeten maken en later boehoe doen dat ze zijn geslagen door de pliesie. De meeste van die koters weten niet eens wat er allemaal aan de hand is maar gebruiken dit gewoon als een excuus om rotzooi te trappen. Buiten dat vind ik dat de enigen die recht hebben om te zeuren zijn de scholen, zij moeten weer invulling geven aan die 1040 uur met hetzelfde belachelijk kleine budget. Maar ook een uur waar de leerlingen gewoon aanwezig moeten zijn kan nuttig besteed worden, maar dat ligt aan de instelling van de leerlingen zelf, en de meeste verkloten dat gewoon.

Tomatenketchup | 29-11-07 | 21:12

king of my own world 29-11-07 @ 20:57

We zeggen dan maar "Het zou je kind .... eeeh .... auto maar wezen."

Fred V | 29-11-07 | 21:08

ME / pliesie met stokjes tegen jochies met eieren
welcome in holland

elluubee | 29-11-07 | 21:07

-edit 29-11-07 @ 21:02
Ja, hoor, uitstekend leermomentje. Zucht.

Elisabeth2 | 29-11-07 | 21:07

@ koerbagh
die zou toch pas om 23:00 komen?
@ bottehond (al je posts in deze draad)
eens.

King of controversy | 29-11-07 | 21:06

bottehond 29-11-07 @ 20:29

OT
Grappig stukje maar er zit wel iets in. Bij ons op de wiskunde-faculteit is ongeveer 40 procent van de studenten vrouw. Twee jaar terug hadden we zelfs een jaar met iets meer dan 60 procent vrouwen onder de eerstejaars. Da's leuk voor de jongens maar geeft inderdaad weer dat zo'n exact vak onder mannen niet erg gewaardeerd wordt. In mijn tijd zaten we met 5 tot 10 procent meisjes.

Wat ik ook zie is dat meisjes meestal significant beter zijn dan jongens in wiskunde. Maar de echte beste studenten zijn dan toch weer jongens. De meisjes werken volgens mij veel harder. We zien nu ook steeds meer wiskunde-promovenda komen die het heel goed doen.

Fred V | 29-11-07 | 21:06

Ik hoor in de verte wild geraas... iets met "goedverdoeme schijt je tiefmoer"...
Of ik moet me al heel sterk vergissen maar volgens mij komt Kouwes er zo aan.

koerbagh ® | 29-11-07 | 21:04

@Elisabeth2 29-11-07 @ 20:58
Heb ik een probleem dan? Ik heb gelukkig een kind met 0 uren ongeloorloofde afwezigheid en goede resultaten op een prima opleiding. Dit scholierenprotest is feitelijk zijn eerste maatschappelijke zaak waarbij hij betrokkenheid voelt. Ook het meedoen aan zo'n staking en protest is een uitstekend leerproces.

-edit | 29-11-07 | 21:02

@koerbagh ® 29-11-07 @ 20:58
LOL. Point taken.

-edit | 29-11-07 | 20:59

@ Plurity, je hebt helemaal gelijk, ik ben ook geschokt door het aantal leerlingen die niet weet waar het over gaat, zelfs sommige vrienden van mij weten het helaas niet. Ik weet niet of ik zelf ga (Ik wil bio niet missen :P) maar ik wens je veel succes. Kwaliteit over kwantiteit.

StefJan | 29-11-07 | 20:59

Als je gaat demonstreren en je krijgt steun van linkse clubjes als DWARS en de Algemene Onderwijsbond (AOb) dan gaat het dus niet om kwaliteit.

CoffeePatch | 29-11-07 | 20:59

@GeenKwijl! 29-11-07 @ 20:55
Uit principe en vanwege zijn leerproces ga ik hem natuurlijk nooit ziekmelden. Hij moet eigen keuzes leren maken en als hij gemotiveert wil demonstreren houd ik hem niet tegen. Dat ziekmelden zou ik dan alleen doen om mijzelf in te dekken. Dat verhaal kan ik niet verkopen aan hem. Laat hem die keuze maar lekker zelf maken. Voorwaarde is wel: vernielingen zijn uit den boze. En dat weet ie.

-edit | 29-11-07 | 20:59

-edit 29-11-07 @ 20:49
Gewoon dat kind op school afleveren, naar binnen trappen. En leren jij! Wat is jouw probleem?

Elisabeth2 | 29-11-07 | 20:58

@-edit 29-11-07 @ 20:54:
Ik zou het briefje niet serieus nemen als er inderdaad "wordt gemeldT" staat.

koerbagh ® | 29-11-07 | 20:58

@[email protected] 20:47

Zeker de relletjes vielen mee.. tenminste wat ik ervan op tv en in de media heb gezien.. Er zijn altijd mensen die een paar ingeslagen autoruiten en wat omgetrapte containers aangrijpen om dit direct als een aanslag op de Nederlandse samenleving te noemen...

king of my own world | 29-11-07 | 20:57

Elisabeth2 29-11-07 @ 20:13

Ik zie zelf dat het wiskunde onderwijs keihard achteruit gegaan is. De universiteiten hebben er dan ook problemen om goed aan te sluiten op het begin-nivo van de studenten. Een gevolg is dat we lager beginnen en, aangezien er een beperkte tijdsduur voor een opleiding bestaat, dus op lager nivo eindigen.

Het nivo van de universitaire opleiding gaat gewoon omlaag. Dat is mijn verklaring voor uw constatering.

Zoals Bottehond opmerkt, wordt NL op deze manier steeds meer een bananenrepubliek. Troost je echter, want in een aantal EU landen is er een zelfde soort trend (met name helaas in de scandinavische landen).

Fred V | 29-11-07 | 20:57

Bij wie moet je je volksvertegewoordiging trouwens ziek melden?

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:56

@edit
gewoon ziek melden dat stukje kroost. Vergeet niet een extra ei in zn trommeltje te doen.

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:55

@azijnseikerT 29-11-07 @ 20:53
Dat vind ik ook, maar op welke fout doel jij?

-edit | 29-11-07 | 20:54

-edit 29-11-07 @ 20:49

Dan zat er ook een fout in die brief.

azijnseikerT | 29-11-07 | 20:53

Revolucion! Viva Sywert!
(bestaan er al t-shirts met zijn kop er op?)

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:52

Plurity 29-11-07 @ 20:37

Veel succes, je komt mij over als iemand die weet waar hij/zij over praat. Net als Sywert.

Fred V | 29-11-07 | 20:51

Vandaag een dreigbriefje ontvangen van de school van zoonlief. Indien zoontje gaat staken wordt dit gemeldt bij de leerplichtambtenaar en maak ik kans op een hoge boete. Prima allemaal, maar dan verwacht ik tenminste eerst een telefoontje van de school dat zoonlief niet aanwezig is.

Bezopen briefje.

-edit | 29-11-07 | 20:49

king of my own world 29-11-07 @ 20:38

Leg het de reaguurders maar eensch uit, want velen staren zich blind op de relletjes. (viel allemaal nogal mee).
Ik hoorde op de radio een schoolleidster uit 070 die beweerde dat de scholieren naar islamsterdam motten om te demonstreren omdat het ministerie bang was dat de scholieren "even langs zouden komen" om daarna de TK te bestormen. Het zou me niet verbazen.

bottehond | 29-11-07 | 20:47

Plurity 29-11-07 @ 20:37
Je hebt het heel mooi verwoord. En zeg nooit meer ''helaas'' omdat je scholier bent. Ik wens je een heel mooie toekomst tegemoet met je, ongetwijld, mooie diploma.

Elisabeth2 | 29-11-07 | 20:46

@Tomatenketchup 29-11-07 @ 20:31
Als de overheid ervoor zorgt dat na 15 jaar en drie grote onderwijsveranderingen het een nog grotere tyfuszooi is geworden op de scholen, dan moet je het terecht vinden dat er weerstand ontstaat als er weer zo'n muf wijf een ideetje opgooit (laat ze langer op school ziiten; dan is de kans groter dat ze wat opsteken). Vergeet niet: al die lieve pabomeisjes en verpleegkundigen zijn heus niet dommer dan 20 jaar geleden, toen ze veel beter presteerden bij steekproeven. Rechtstreekse producten van het onderwijssysteem dat jij steunt.

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:41

je kan alles zeggen, maar deze kerl heeft een punt. De staatssecretaris draait om het werkelijke probleem heen met dit beleid.

hermanus | 29-11-07 | 20:41

heb het oude en nieuwe onderwijs gehad gevolgd en gehaald.. toegeven oude onderwijs was beter Gewoon acht uur per dag daar zitten en wiskunde en scheikunde formules in je kop gestampt krijgen door een leraar.Daar leerde je echt wat......2jaar geleden kon je naast een mbo opleiding een volledige baan hebben.. was er nog niet zo veel controle op die huiswerkuren.. had het toen ook snel bekeken.. gewoon aan het werken gegaan ernaast.. Leerde je meer van, dan doelloos 6 uur niks doen in muf klaslokaaltje, elke dag

king of my own world | 29-11-07 | 20:38

Ik schaam me voor al die andere scholieren (jawel, ik ben helaas ook scholier) die totaal niet weten waar deze staking over gaat. Velen denken nog steeds dat ze staken tegen meer lesuren, terwijl dit dus totaal niet het geval is.
Zoals in meerdere reacties te lezen is, gaat het hier toch echt om de 'kwantiteit-boven-kwaliteit-kwestie' die actueel is in de 2e kamer. Dat door het lerarentekort ze de overige uren op moeten vullen met nutteloze 'ophok-uurtjes' om toch aan de 1040 uren-norm te voldoen.
Dáárom ga ik morgen toch staken, en denk maar niet dat ik eieren meeneem. Veel vrienden benaderden me al met: 'Maar veel mensen doen het alleen maar om vrij te hebben van school, die weten helemaal niet waar het over gaat.' Dit is inderdaad helaas zo, maar daarom heb ik nu zoiets van: 'Dan ga ik júist, want het zou toch triest zijn als er helemaal niemand was die wist waar het over ging' Ik neem een aantal vrienden mee, die allemaal goed op de hoogte zijn van de situatie.

Oh en @Captain Orange: Dat lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien Sywert hoogbegaafd is en het prima red op school, zelfs met LAKS erbij.

Plurity | 29-11-07 | 20:37

Misschien hadden die kinderen een ontbijtje moeten krijgen met een gekookt eitje en toast met boter. Met wat eten in je lijf leer je beter en krijg je ook niet van die agressieve, door dalende suikerspiegels, opgewekte buien.

Elisabeth2 | 29-11-07 | 20:36

Laat die mislukte Arnie even gauw de buiktyfus krijgen

Klukkluk | 29-11-07 | 20:35

Ohja 29-11-07 @ 20:23
Uit de grote protest bewegingen (jaren 60 vorige eeuw) is ook wel wat moois voortgekomen. Democratisering van het onderwijs onder andere. Nu dat wat oplevert, terechte protesten tegen niks-uren, reageert het spruitjeskabinet met het aanscherpen van een onzinnorm. Ook de politiek, naar nu blijkt dinosaurussen van formaat, verliest zich in repressieve taal. "Foei jullie moogt niet staaken". Onverdraaglijk want onevenredig.

bogus | 29-11-07 | 20:35

Een ei hoort er bij klinkt toch meer als een slogan van een campagne tegen pesten.

alfagrl | 29-11-07 | 20:31

GeenKwijl! 29-11-07 @ 20:22
Dat zal je tegenvallen. Ik zie het nut van school tenminste in. Als ik al die halve zolen weer op het museumplein zie bevestigd dat weer dat niet iedereen dat inzicht heeft. Jij hoort waarschijnlijk ook bij die lui.

Tomatenketchup | 29-11-07 | 20:31

*kwarteleitje gooit naar botte

De God van Empel | 29-11-07 | 20:31

Ermelo is wel mooi zaadhoofdstad van de Noord-West Veluwe. Vrouwen en kinderen eerst!

Zaad Jan | 29-11-07 | 20:30

Sywert stoomt op deze manier in één ruk door naar een leidende positie bij GroenLinks, SP of PvdA. Deze kwezel gaat het nog wel schoppen tot een ministerschapje in een links-fascisties kabinet. Hij weet tenslotte zijn ware beweegredenen goed te camoufleren achter standaard linkse holle prietpraat.

fzwart | 29-11-07 | 20:30

De invloed van de ideologisering van het onderwijs onder sosjaal- demonkraties leiding heeft nog veel diepergaande effecten op de samenleving. De socialisatie van jongens bv. verloopt door de feminisering van het onderwijs niet adequaat. In Duitschland krijgen leerkrachten bijscholing in de socialisatie van jongens. Dat ist nicht um Sonst. Een vergeten, maar samenlevings-debiliserend feit:

dezwijger.blogspot.com/2007/11/emancip...

bottehond | 29-11-07 | 20:29

bogus 29-11-07 @ 20:11
Ik snap je punt wel, en dat van de leerlingen ook. Het is ook totaal onzinnig de niks-uren door urenplicht terwijl iedereen weet dat er een lerarentekort is (dat eerst opgelost moet worden) maar toch denk ik dat dingen ook relatief makkelijk op te lossen zijn als je het zélf probeert. Lezen vind ik een vorm van inhoudelijk leren die je heel makkelijk zelfstandig kunt doen. Dat vereist wat eigen intitiatief, maar ze laten hiermee al zien daar toe in staat te zijn. Het is handiger eerst het lerarentekort op te lossen en dan de urennorm te verhogen, das duidelijk - maar het is ook zo dat er altijd wel wat te klagen is.
-
Op dit moment doe ik zelf een MBO opleiding + bachelor aan de open universiteit. Dan hoor je op het MBO mensen klagen dat ze meer vrijheid willen en dat ze thuis veeeeel meer doen en op de open uni weer dat ze meer begeleiding zouden willen omdat er thuis niets van komt. Dan denk ik tsja, misschien zijn mensen ook wel gewoon nóóit tevreden. Feit blijft dat het gezond is daar wel over na te denken en je stem te laten gelden - maar goh, een korte periode behelpen, omdat ze daar weer es een stomme beslissing hebben genomen (of een stomme volgorde, op z'n minst) moet lukken denk ik. Assertief zijn is een mooi iets, maar zelf organiseren nog mooier.

Ohja | 29-11-07 | 20:23

bogus 29-11-07 @ 20:11

En wát voor ambtenaren. Komt 'ie:

kwoot (van de site van skepsis)
De verrotting is trouwens niet beperkt tot de Universiteit Utrecht: het maandblad Punt voor de medewerkers van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen liet in augustus Faye Cossar (zie Skepter, zomer 2005) uitgebreid aan het woord over de horoscoop van OCW.
ontkwoot

* behead het MvO! *

Gewoon: opblazen, allemaal naar huis sturen en 150 het werk laten doen. Niks geen bemoeienis. Eindtermen formuleren, IN OVERLEG MET HET VELD, en verder met hun quasi geleerde pulpharses van ons onderwijs afblijven. Terug naar het systeem voordat de pvdi van het onderwijs een vehikel voor hun onnozele ideologie kon maken. vak leren of klaarstomen voor GOED hoger onderwijs. Opbokken met die enorme berg onnutte zaken die niets met onderwijs te maken hebben.

bottehond | 29-11-07 | 20:23

@ Tomatenketchup 29-11-07 @ 20:16
De leerplicht heeft bij jou duidelijk weinig goed gebracht..

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:22

Het is te hopen dat Cohen morgen ook op het Museumplein is met een kraampje en een luisterend oor voor al die protesterende jongeren. Ies tenslotte ook een beetje cultuur, net opgevoede kindertjes die de weg naar het plein weten te vinden.

bogus | 29-11-07 | 20:22

@ bogus 29-11-07 @ 20:13
precies! mijn idee. Ze hebben een leider nodig, waarschijnlijk iemand anders dan deze Laks voorzitter.
ALs je mij vraagt waar we naartoe gaan, dan is het de netwerksamenleving. Ik wil geen volksvertegenwoordigers meer die gissen naar mijn mening.

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:20

met een waterkanon is dat ei zo weer weg.

bolkedebeer | 29-11-07 | 20:19

Ga eens even gauw naar school! Jij bent nog leerplichtig, dus jij hebt helemaal niet het recht om te protesteren. En neem al die irritante kudtpubertjes mee!

Tomatenketchup | 29-11-07 | 20:16

GeenKwijl! 29-11-07 @ 20:10
Zie wat er allemaal aan sociale verworvenheden is afgebroken in de laatste 10 jaar. Leer de scholieren alstublieft schoppen! We hebben ze straks al schoppend nodig (om de metafoor te blijven volgen) om nog iets goeds in dit land overeind te houden.

bogus | 29-11-07 | 20:13

Fred V 29-11-07 @ 19:56
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe het hedendaags met het onderwijs gesteld is, maar hoe zou jij het verklaren dat er ook nog steeds veel jonge, hoogopgeleide meisjes en jongens zijn, zelfs met een universitaire opleiding. Schelen niet zoveel in leeftijd. En zij hebben het wel doorstaan.

Elisabeth2 | 29-11-07 | 20:13

Wat ben je trouwens voor een kleinburgerlijke drol als je zegt dat scholieren zelf met eieren bekogeld moeten worden??

They have to fight for their right!

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:12

he... die lijkt op die gast van de babyshambles... Pete Doherty... maar dan jonger...

mexicaantje | 29-11-07 | 20:11

Ohja 29-11-07 @ 20:06
Maar m'n beste, er zit een overcompleet nest volk op het Ministerie van onderwijs de scholen te overstromen met onnavolgbare regels en normen. Daardoor wordt erg veel tijd en moeite door het putje gespoeld. Rapportages voor het ministerie maken, als ik de schoolhoofden goed begrijp, een steeds groter deel van hun werk uit. Denk je dat dit ambtenarenvolk ook maar enige autonomie toe zal staan? Denkvannie

bogus | 29-11-07 | 20:11

Geweldig dat die scholieren de straat op gaan. Het onderwijs is door m.n. de PvdI decennialang verkloot, kapot gemaakt, gesloopt, gerenoveerd, weer gesloopt, geërodeerd, f*cked.... en dat alles ten dienste van de Maekbare Mensch en samenleving. Veel van de problemen in de samenleving zijn daar een direct gevolg van. Deze kids willen ZINVOL les krijgen. Nederland is een bananenrepubliek, een derde wereld land. Als scholieren zelf goed onderwijs af moeten dwingen hebben we een door - en door verrot onderwijssysteem. Zo simpel is het. Overigens is de Überrat dijSSelbluhm voorzitter van een parlementaire commissie die de teloorgang van het onderwijs onderzoekt. Op instigatie van: de pvdI zelf (marjet hamer). De slager die zijn eigen vleesch keurt. Voordat de commissie van start ging voorspelden kritische volgers al: de pvda gaat haar straatje schoonvegen en gaat de schuld op de gebrekkige implementaties schuiven en op ongrijpbare mechanismen. Nederland is een bananenrepubliek en ik ben hartstikke blij met en trots op onze jongeren.

Nuttig leesvoer:
www.rijnlandmodel.nl/alternatieven/rij...

* Dank aan de PvdA! *

bottehond | 29-11-07 | 20:11

ei ei ei
dat wordt staatskas spekken

elluubee | 29-11-07 | 20:11

@akadexter 29-11-07 @ 20:06
Vraag bij je lokale struisvogelboer om wat extra eieren.

De God van Empel | 29-11-07 | 20:11

@ Bogus,

Ik geef je gelijk maar toch hoop ik niet dat scholieren doen wat de huidige maatschappij van ze verwacht. Alle positieve sociale wendingen in de de 20e eeuw in NL zijn voortgekomen uit een schoppen tegen het establishment.

GeenKwijl! | 29-11-07 | 20:10

Dat ze opkomen voor hun rechten is inderdaad mooi, maar dat de helft (en dan ben ik optimistisch) niet eens weet wat die rechten precies zijn en gewoon achter de rest aan hobbelt, dat is jammer. Ik juig initiatief nemen zeer zeker toe, en goed onderwijs ook maar dit is wel wat aanstellerig. Ik heb ook veel tussenuren op mijn opleiding, mede om die reden ben ik er een opleiding bij gaan doen, waar ik in de tussen uren dan aan kan werken. Op die manier word de tijd toch goed ingevuld, zonder dat daar gejammer bij andere mensen voor nodig is. Dit bedoel ik niet om mezelf de hemel in te prijzen, want er zijn heeeeel wat vlakken waarop ik mezelf nog een enorme schop onder mn eigen reedt mag geven.
-
Maar om nu te zeggen dat dit een goed voorbeeld van niet verwend gedrag is, nee. Dat vind ik niet. Feit blijft dat zij bij anderen jammeren, dat die actie moeten ondernemen. Niet verwend zijn, is ook een beetje werken met dat wat al is, met je eigen mogelijkheden. En dat moet in Nederland, ondanks ons spruitjeskabinet, toch echt nog wel mogelijk zijn. Aan de andere kant, het feit dat zij gezamenlijk iets organiseren, en in actie komen, is mooi. Maar waarom niet gezamenlijk een educatieve inhoudelijke invulling aan die uren geven? Waarom moet dat onder leiding als je al volwassen genoeg bent om vast te stellen dat onderwijs zinvol is en inhoudelijk moet zijn? Een goed boek mee, en hee, urenlang voorzien van een goede inhoudelijke mogelijkheid tot onderwijs. Nóg een beetje meer zelfvertrouwen, nog een beetje meer gezonde autonomie en er is geen probleem meer...

Ohja | 29-11-07 | 20:06

Ha, ga ik morgen ook heen, eieren naar scholieren gooien...
Rauw of hardgekookt, wat werkt beter....?

akadexter | 29-11-07 | 20:06

Scholieren zijn jonge mensen die doen wat de maatschappij van ze verwacht, naar school gaan en leren. Naar we mogen aannemen ieder op het niveau wat voor hem of haar het beste is. Door politiek onbenul worden ze gedwongen of in lege leslokalen hun tijd te verdoen (of huiswerk te maken) om zodoende dat uur als "lestijd" te kunnen ondergaan of te les te ontvangen van onbevoegde leraren. Aan deze nonsens willen ze een einde maken, ze vragen, schreeuwen letterlijk, om goed onderwijs. Als dat er niet in wil bij de politiek moeten ze hun stem verheffen. Gelukkig doen ze dat. Omdat het nog maar kinderen zijn klinkt hun stem hier en daar wat zwakjes. Een vliegend ei kan dan gezien worden als een uitroepteken, ik heb voor de jongelui nog wel een doosje staan, mochten ze tekort komen.

bogus | 29-11-07 | 20:05

*morgen bij museumplein eieren verkopen gaat*
En ja, alle scholieren moeten gaan staken. Het is belangrijk dat je naar het museumplein komt. Vecht voor je recht ;)

King of controversy | 29-11-07 | 20:05

Als docent zou ik deze jongeman per definitie een tijdlang op onvoldoendes trakteren. Even deemoedigen en die arrogantie eruit duimschroeven.

homokineet | 29-11-07 | 20:05

Ik snap dat die protesten overbodig zijn. Echter, kom op geenstijl, de beste jongen in 17 jaar oud, hij is dus nog een kind. Laat hem met rust of zo, hij beseft zich vast nog niet helemaal waar hij mee bezig is. Ik snap trouwens niet waarom sommige mensen hem zo stom vinden, hij heeft tenminste wat idealen en dat kan van veel mensen hier niet gezegd worden. Ook heeft hij wilskracht en gaat hij anderen niet alleen maar bekritiseren via internet. Dat moeten we hem toch nageven... doe het hem maar eens na op 17-jarige leeftijd.

sjg | 29-11-07 | 20:04

Toch is het een beetje lullig naar Sywert toe, 't is nou niet een top-diplomaat die zich uitstekend kan verdedigen. Eerder een, tja, ietwat wereldvreemd 17-jarig sgoliertje.

De God van Empel | 29-11-07 | 20:04

Jammer dat ik die jongen niet ken. Was wel lachen geweest om met een eierdoos achter hem aan te lopen op straat, eieren op zijn hoofd te gooien en te roepen:
"Kom op, Sywertje.... een ei hoort er toch bij!"

OneandOnly | 29-11-07 | 20:02

Seabert is zelf een ei.

Conan de Rabarber | 29-11-07 | 20:02

Ik sta er niet achter, vind het zinloos! Laat die scholieren maar lekker naar school gaan doen ze al gek genoeg.

Wistikveel | 29-11-07 | 20:02

Een zachtgekookt eitje, die Sywert

CoffeePatch | 29-11-07 | 20:00

@Fred V 29-11-07 @ 19:56

Ga toch weg man. Die gasten weten niet eens waartegen ze protesteren. Ze hebben en dag vrij en mogen naar Amsterdam! That's it! Dom links gelul. Gewoon naar school en als ze niet willen luisteren, huppakee de knuppel d'r op. Of de roe. Mag ook.

vanrechtsheeftvoorra | 29-11-07 | 19:59

Een EI is er Bij.

SCHEIT Reigah | 29-11-07 | 19:59

Mooi alle stakende scholieren krijgen een bon a 2250 euro

in de regenjas | 29-11-07 | 19:56

De scholieren hebben een punt. De kwaliteit van het onderwijs laat te wensen over en er wordt alleen gelet op kwantiteit. De scholier pikt het niet meer en daar hebben ze een punt.

Mijn zegen hebben ze om te demonstreren zolang ze andermans eigendommen niet vernielen en geen anti-semitistische leuzen scanderen.

Fred V | 29-11-07 | 19:56

Kiddo's: Eieren en zacht fruit toegestaan wat mij betreft.
Belangrijker: wat ik miste bij de demonstraties afgelopen week waren de spandoeken en vooral heelbooskijken!
Gewoon twee stokken/latjes met zo'n laken met leus erop en véél moeilijker kijken als je wat roept ipv van dat "we hebben een dagje schoolvrij"-gegiechel.

JamesHuntLive | 29-11-07 | 19:56

Verbieden die acties.

fluh | 29-11-07 | 19:56

Ik vind het erg goed wanneer scholieren staken en demonstreren. De gemiddelde Nederlander is veel te verwend geworden om op te staan voor zijn recht.

GeenKwijl! | 29-11-07 | 19:53

dit zei die vorige week toch al? Naja whatever. ik zorg wel dat ik er niks van mee krijg. Kutscholieren die mijn nieuws bepalen ben ik niet van gediend.

M299 | 29-11-07 | 19:52

Op naar het LAKS bureau, steen door de ruiten en daarna een dozijn of 100 eieren. Afgelopen met dat gelul.

Mongoose | 29-11-07 | 19:52

Sywert is een kloontje uit het linkse kamp, zal me niks verbazen als ie in een krakertswoning geboren is....
Maar goed ieder zn meug, ga lekker staken maar niet janken als je 1/10de punt tekort komt op je examen...

Captain Orange | 29-11-07 | 19:52

Zolang ze geen autoruiten gaan kapot slaan vindt ik het best

hoere | 29-11-07 | 19:51

kudtventje

likmereet | 29-11-07 | 19:50

Neem een paasei, dat zijn er drie tegelijk.

degrootmeester | 29-11-07 | 19:50

Huiliehuilie doen, omdat er eieren gegooid worden? Beter huiliehuilie vanwege het feit dát ze gaan gooien...

MistahMastah | 29-11-07 | 19:50

ben trots op Sywert

yvonne bakhuizen | 29-11-07 | 19:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken