Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belgen willen ons Limburg annexeren

limburgie.jpgOf DAT goed nieuws is! De Vlaamse onderkoning Steve Stevaert heeft het briljante plan opgevat om een soort van Europees Limburg te vormen. Door Belgisch-Limburg, en die heuvelachtige katholieke drol die onderaan Nederland bungelt, samen te voegen in een SuperLimburg. Een souvereine staat zeg maar. Limburgië, met een eigen grondwet, vlag, volkslied, regering, luchtmacht, marine (oh nee), televisiezender, taal en economie. Ja, het staat er echt; "Stevaert heeft ook buitenlandse plannen voor het 'Europese Limburg'. Limburgse handelsmissies zouden onder meer naar China en India trekken." Mijnheer Stevaert, herstel, Geacht Bevriend Staatshoofd Zijne Excellentie Mijnheer Stevaert, onze zegen hebt u. Hoe eerder we van die raarpratende kudtprovincie vol frauduleuze aannemers en Polen-uitbuiters af zijn hoe beter. Als het u blieft, zetten we DEZE MENSEN vandaag nog op de trein naar Limburg. Twee kratjes Brand, en consider it done...

Reaguursels

Inloggen

Nu we dan toch lekker bezig zijn, best vreemd dat de "provincialen" het zomaar pikken dat NL wordt geregeerd door vertegenwoordigers uit N+Z Holland en Limburg.

Friesland: 1x SS (= staatssecretaresse)
Groningen: ook 1 SS
Drente: nix sinds Relus heideloper is van ' Verkeerspark
Overijssel: 1 Minister + 1 SS
Gelderland: 2x SS
Utrecht: 1 VP/Minister Jeugd&Gezin???
N-Brabant: 1 Multiculti Minister
Zeeland: 1 MP + 1 SS

dan de grote joegens:
Limburg: 3x Minister + 1 SS
N-Holland: 4x Minister + 2 SS
Z-Holland: 4x Minister +3 SS

Ofwel heel Provinciaal NL is ondervertegenwoordigd bij het haagsche corps behalve die rakkers uit Zuid-oost???

Mijn advies aan Limburgia, als je zo weinig doekoe terugkrijgt van de Bel.Dienst, vraagt t je eigen mensen en valt de rest niet zo lastig.

Advies aan graaf een greppel onder meppel en gaat fierlejeppen, illegaal stoken, mosterd maken of schapehoeden, gewoon zoals vroeger... toen was allus betuh!

Gelderland, Overijssel en Utrecht wordt openlucht museum met park en fietspaden...kzou zeggen richt je op als Heilstaat van de bemiddelde oude-van-dagen fikse Alt-Taks en voortleven zal je!

Limburg is bekend gaat op in een vreemde Halal-staat met allerlei vreemd sprekende "Middenaardbewoners" die met z'n allen in de rivieren rochelen piesen en wat dies meer zyt.

Noord-Brabant moet kiezen of geld verdienen in Holland of bier zuypen en koeienmelken + lichtjes maken.

Zeeland lykt me t lastigst...Yerseke wordt de hoofdstad van dit winderig waterparadijs want Mosselen ist enige wat tot de verbeelding spreekt in het Ausland. Vraag is natuurlijk blijft t bij Holland of gaan ze voor meer autonomie? In dat laatste geval gewoon de bruggen opblazen en weer met veerdiensten werken.

WANT nu alles lijkt opgesplitst hoeft Holland niet meer te kniezen naar welke uithoek ze nu toch weer wat kwartjes moeten rollen en gaan ze heel pragmatisch overal vreemdelingentaks betalen:
- tijdens het camperen bij de ecoboer/campinghouder in Noord en Oost;
- in het rusthaus op de Veluwe of op het fietspad bij Zeist
- op de Brabantse wegennetwerk want vakantie naar de Franse camping
- na het bootje aanmeren aan de Maas bij Roermond of verder in MAHLH (?)
- voor de pont naar Knokke-Heist of voor Rotterdammers in Renesse

Nou we zijn d'r uit en dat allemaal door die Steve, prachtig toch een Belg die Nederland in verdere verwarring brengt, van je buren moet jut maar hebben!

Brabant

Zeeland zit in een moeilijk parket

denBelg | 17-11-07 | 09:26

Stevaert heeft al een aardige ploeg NL-ministersploeg om mee te beginnen: Verhagen, Eurlings, vdHoeven en Timmermans dus beginnen met Limbostan!
Best vreemd dat those from down there eigenlyk het NLse Buitenlanse beleid bepalen plus de economie, transport en watermanagement...ofze t goe doen, ies ander verhâl maar d'n Steve trekt op t jueste moment z'n troefkaarten: Limboers weg uit de Haag op naar MAHHL: mahhl.eu/ Ofwel Groot Limburg, nu nog s zien of ze mekaar verstaan

denBelg | 17-11-07 | 08:41

Ik snap niet zo goed waar die belgen zich druk over maken. We zijn in hoog tempo bezig 1 groot europa te maken, en hun zitten op de afgrond van een burgeroorlog uit de prehistorie. Maargoed ergens is het wel te begrijpen. Het ging mis na de 80 jarige oorlog, toen "spaans'' nederland werd afgescheiden van Nederland, en later samen met wallonie belgie werd. Ergens zijn die mensen natuurlijk gewoon nederlanders, ze praten nederland, zij het met een behoorlijk accent, dat ik als noord-oosterling , nauwlijks kan verstaan maar allé. Doordat wij tijdje geleden een blunder hebben begaan door de grenzen open te stellen voor oa polen, die de arbeidsmarkt penetreren, hebben wij ons eigen lot allang bezegeld maargoed. Tot de tijd van een verenigd Europa, dat naar mijn mening nog wel even duurt, omdat er nog geen universele taal is bijvoorbeeld, zou Nederland samen met Vlaanderen best een apart land mogen zijn. 1 taal 1 volk 1 natie.

Ken_31 | 17-11-07 | 00:34

Effe dimmen Pritt Strift! Hebben we vandaag ook niet een bericht over een superstorm? Limburgia kan de grens sluiten en dat is vervelend als je in een k*tpolder woont...

Kwispel | 16-11-07 | 23:11

Den Bosch word dan de grooste havenstad van europa,als rotterdam in de zee verdwenen is.Den Bosch ligt dan ten slotte aan zee.Ligt ook veel gunstiger ten opzichte van rurhgebied.Energie zijn we in een klap zelfvoorzienend met aardgas uit groningen en steenkool uit limburg,als de energieverslindende randstad in zee verdwenen is.En welschap Eindhoven de belangrijkste luchthaven,als ook schiphol in de zeebodem verdwenen is.De probleemwijken liggen ook zowat allemaal in de randstad,zijn we dus ook meteen van verlost,kortom laat ze nog maar tijdje flink CO2 uit stoten in de randstad zoveel sneller staat zaakje onder water daar.

peter1129 | 16-11-07 | 20:30

"Die heuvelachtige katholieke drol die onderaan Nederland bungelt." ?
Moet wel door een Randstatter zijn geschreven!

Oh, eh... "die kudtprovincie vol frauduleuze aannemers en Polen-uitbuiters".
Nee, die hebben ze in Utrecht en Noord- en Zuid-Holland niet...

Probleempje: de Belgen (mensen uit het verleden, uit een land dat eigenlijk al niet meer bestaat) weten zelf niet eens hoe ze hun nieuwe land moeten indelen. De Walen bij de Fransen? 10% van de Walen is voor en 54% van de Fransen die aan de Waalse grens wonen. Wat gebeurt er met West- en Oost-Vlaanderen en Antwerpen? En Vlaams-Brabant, wordt dat helemaal Waals (het lijkt er wel op!).

Limburg als apart land? Ik ben Brabander en zou er graag bijhoren. Heb drie Limburgse vrienden.

Jansen | 16-11-07 | 20:23

Geweldig plan.
Geen Wouter Bos, Geen parkeer tarieven van 2 euro per uur. Geen Wilders, (ok we krijgen flipje, maar daar weten we wel raad mee, geen Verdonk, Geen Balkenende, geen Hollandse windbuilen. Kinderbijslag (woehahaha), 300.000 Euronen voor een kippehok.

Maar:

Lunchen in een cafe tijdens te pauze, gezellige jaarmarkten, Belgisch bier = ons bier, beter als dat Nederlandse slootwater (Amstel), Kinderbijslag is echt een tool en geen fooi, zeer prettige werksfeer. Geen blatende Hollanders die alleen alles met de bek kunnen, (en als de shit de spreekwoordelijke fan raakt, nergens te bekennen zijn, en later met de eer er vandoor willen gaan).
Mensen die nog willen werken. Voor twee ton een villa, Geen welstandcommissies.

wcrol | 16-11-07 | 12:47

Zeer good idee. LIMBURG ALAAF.
Allein ein groat probleem. Wat doon we mit Wilders???

Blonde Moslim | 16-11-07 | 12:38

agja, OK. Twee dignen, opvallend hoeveel reaguurders hierover en laat ze tog lekker in de strondt zakken die westerlingnen. Limbo boven...

wittelimbo | 16-11-07 | 11:36

@ boven de rivieren
Veel plezier daarboven met jullie dijkbewaking, Amstel bier en multiculti theegeleuter. Kortom ik kan niet wachten totdat we lekker zelfstandig zijn en met die arrogante Hollanders niets meer te maken hebben. Tot die tijd zal ik mij als Nederlander blijven verbijten als onze premier Balkie weer eens over normen en waarden alias respect zwamt en ''ons'' Oranje finaal tege de vlakte gaat bij het volgende EK

Keep up the good work en doe Gordon de groeten

agja | 15-11-07 | 23:07

@Vlokkebuhl

Ooooooooooooooooooo, die is strak! Mwuahahaha. ROFL

Mafkeez | 15-11-07 | 22:41

En dan met z'n allen tegelijk in Limburg het toilet doorspoelen om vervolgens met een zak chips voor de buis te gaan zitten kijken hoe de randstad langzaam onder water loopt.

Vlokkebuhl | 15-11-07 | 22:13

Ik ben voor!!!! Krijgen we weer een mooi land met cultuur en traditie. Alleen hadden ze het dan meteen na de oorlog moeten doen, dan hadden de hollanders nog op klompen gelopen en de polders droog gehouden met windmolens. En brabant erbij, PRIMA. alle nederlands kunnen klagen over die provincies maar de grootste technologische ontwikkelingen vinden plaats in... jawel EINDHOVuuuuhhh. Ook zal de levensstandaard omhoog schieten voor die gebieden aangezien we geen rare over-de-top taxen meer hoeven te betalen die de hollanders claimen voor HUN ontwikkeling.

Ik zeg maar zo:
Loat goan!!!!!

toproy | 15-11-07 | 22:06

lijkt me beter om van holland een zelfstandig land te maken.Tenslote word het geld verdiend in de rest van het land,en in holland over de balk gegooid.Scheelt dus hoop belasting.En de meeste criminelen komen ook uit de randstad,dus zijn we daar ook meteen van af.Dus scheelt de rest van het land een hoop belastinggeld,laat ze in Holland hun eigen zooi maar opruimen en betalen.

peter1129 | 15-11-07 | 21:38

dr.Spin heb je niks anders te doen als hier heel de dag te zitten zeveren??

rottochop | 15-11-07 | 21:24

Nederland zonder Limburg? Graag! Weg d'r mee. Die raar pratende frauderende vlaaien die horen niet bij ONS.

Marcel van Dam | 15-11-07 | 21:22

en kijk eens op de website van de knvb; de knvb maakt ook gebruik van het woord holland voor nederland en verkoopt holland producten.of al die tv programma's; holland sport,holland's next top model,en weet ik wat nog meer. hoezo arrogant...

salonsocialist | 15-11-07 | 21:11

diegene die zeggen dat wij zo katholiek zijn moeten maar eens nagaan waar het gemiddeld aantal kinderen per huishouden het grootst is.. Juist niet in Limburg. En waarom niet, omdat de gelovigen in het noorden zich proberen vast te houden aan hun geloof.. stelletje onwetende.. daarbij komt uiteraard het aantal buitenlandse gezinnen, waar het aantal kinderen ook nogal eens kan oplopen wegens geloofsovertuiging.

limburgia | 15-11-07 | 21:07

Merkwaardig plan, maar ik kan me er wel in vinden. Krijgen alle geboren Limburgers dan ook een tweede paspoort/nationaliteit?

H.I.P. Silvère | 15-11-07 | 20:43

-weggejorist-

stan81 | 15-11-07 | 20:42

Wat een dom bericht van GeenStijl. Je moet Nederlanders niet tegen andere Nederlanders opzetten. En als ik serieus op het bericht in moet gaan, wat dan? Eerst Limburg dumpen, daarna Friesland, Zeeland, etc etc? Misschien een idee om inderdaad Holland maar in te muren. De arrogantie van de Hollanders heeft ons ook al Belgie gekost in 1830, hoeveel moeten we nog pikken van die lui?

En aan alle mensen die een hekel hebben aan Limburg omdat het er 'anders' is: verbreed je wereldbeeld eens ofzo, dan ben je daarna misschien in staat om de verschillen te relativeren.

Keats | 15-11-07 | 20:36

Klinkt misschien leuk, maar onhaalbaar. De heren en dames in Den Haag zitten hier niet op te wachten. Er zullen grote constitutionele wijzigingen nodig zijn, eauk in de EU. En het gaat 'best' in NL.

Troglodyt | 15-11-07 | 20:01

Lees dit stukje maar eens 'Het Limburg gevoel' markcurvers.blogspot.com/

En dan zullen wij heerlijk van ons brand bier, flaai en de carneval genieten zonder jullie hollanders!

limburg los! | 15-11-07 | 17:22

pritt stift je praat peop, realiseer je ook dat het gemiddelde Nederlandse IQ dan zakt naar iets te vergelijken met het NAP

hoe.is.het? | 15-11-07 | 17:19

@ spooky 15-11-07
idd.. heeft Europa zijn ontwikkeling niet te danken de versplintering? land tegen land, streek tegen streek? het idee van autonome regio's heeft bij de grieken en in de renaissance al bewezen een prima systeem te zijn terwijl het oosten altijd bestond uit enorme despotische rijkenen die zijn niet dynamisch.. daarom juich ik een Europa van de regio's toe..

nnnnnnnn | 15-11-07 | 17:09

geweldig idee! stevaert heeft wel vaker van zulke leuke plannen.. holland mag dan nog best hier op vakantie komen en eens gezellig een pintje drinken of door het mooie heuvelland fietsen... ik zal ook nog wel eens euhmm.. nou ja ik kom iig nog wel es langs boven de rivieren.. bedankt voor de mooie jaren samen.. de kut-jaren (vooral 19e eeuw, toen limburg nog echt een wingewest was en belastingen vele malen hoger waren dan in andere gewesten) zijn jullie vergeven volgens goed katholiek gebruik.. tot ziens in ons belastingparadijs!!! :-D

nnnnnnnn | 15-11-07 | 16:54

dr.spin007 15-11-07 @ 16:33
Als ik Geertie Verbeet goed begrepen heb gaan ze vanavond in 2e termijn los op de begroting van Hirsch ballin.
Kanaal 33 live te volgen, de hele dag al de begroting van Klink en Bussemaker.
Laatste houdt aardig stand, toch wel bewondering voor je..

Sikkeneur | 15-11-07 | 16:38

Sikkeneur 15-11-07 @ 16:19

Mooi woord trouwens: openingszin...

dr.spin007 | 15-11-07 | 16:34

"Ons Limburg", is dat niet die zeer slecht bekendstaande kamperskroeg in het sfeervolle centrum van Heerlen?
Nou, die mag wat mij betreft bij d'Hollanders blijven (de rest van Heerlen ook). Dan gaat de rest van Limbabwe fijn bij Belgie of Duitsland. Iedereen blij case closed.

Aktivist | 15-11-07 | 16:34

Heeft me een hoop grijze haren gekost. De nieuwe strategie werpt zijn vruchten af. Kennelijk heb jij die al gezien. Ik heb het dus gemist gisteren.

dr.spin007 | 15-11-07 | 16:33

dr.spin007 15-11-07 @ 16:24
Je een tijdje gemist, crisis weer bezworen in haagsche kringen?
Overigens erg genoten van Kamp en Fritsma gisteravond....

Sikkeneur | 15-11-07 | 16:26

Ik was inderdaad een beetje van mijn a propos Sik...

dr.spin007 | 15-11-07 | 16:24

tuurlijk ;-)

dr.spin007 | 15-11-07 | 16:19

dr.spin007 15-11-07 @ 15:59
Je dag niet Sietze?
Meestal ruik je meisjes al aan de eerste openingszin...

Sikkeneur | 15-11-07 | 16:19

Eh ja, mag wel hè tussen al die Reaguurders

zoervleischj | 15-11-07 | 16:12

zuurvlees: het is Dr. Spin ;-) Ben jij een meisje dan, vanwege die dom blondje opmerking?

dr.spin007 | 15-11-07 | 15:59

@borderlijntje ik als limburger weet het bestaan van alle coupletten af; trouwens in belsj limburg hebben ze alleen die 1e drie coupletten.

salonsocialist | 15-11-07 | 15:56

@ aelse

Mooi, dat volkslied bij Roda: kippevel!
Huub Stevens en Sef Vergoossen (hulp) vroage of ze Limburg Ein willen formeren uit Roda en (resten van) VVV, MVV en Fortuna Sittardia Combinatie. En dan die club de champignons league induwen

borderlijntje | 15-11-07 | 15:54

@borderlijntje

Hulde aan Limburg.

Wel ff het laatste refrein uit het Limburgs Volkslied schrappen:
Waar aan 't oud Oranjehuis
't volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland
één in vreugd en rouw;
Trouw aan plicht en trouw aan Geus
heerst van Zuid tot Noord:

Oja, Hollanders: Als jullie naar Frankrijk rijden, voeren we wegenvignetten in, jullie zijn toch te gierig om om te rijden.

nl.youtube.com/watch?v=SYvxxxah_TI

We gaan wel verder zonder Holland, als we toch niet gewaardeerd worden. GeenStijl stelt me ook al teleur: "die heuvelachtige katholieke drol die onderaan Nederland bungelt" .

Ik word vaak nagekeken in België als ik zeg dat ik in Nederland woon, maar als ik in Limburg woon (al hoort het bij NL) ben ik weer welkom.

En Geert Wilders en Boris (idols) mogen jullie houden of verdrinken.

Hup Holland Hup komt er bij mij niet meer in, studeren in Luxemburg.

En aan al die mensen die Brabant ook mee willen geven, nee dankje.

Wij hebben toch nooit bij "de nederlanden" gehoord, aangezien we geen laagland zijn, gelukkig niet.

11e van de 11e als nationale feestdag, waren we toch al van plan.

Eindelijk vrij, zonder voor klompendrager, drugsgebruiker, hoerejager of tulpenplukker aangesproken te worden in het buitenland.

Het Limburgs is al op het Nederlands aangepast, in het Limburgs betekend "Hol" ook gierig.

Hoije...

graag reacties!

aelse | 15-11-07 | 15:47

oja dat vorige commentaar was voor spin anders denkt ie weer dat ik een dom blondje ben

zoervleischj | 15-11-07 | 15:47

Hoezeer ik dat voorstel van je op waarde weet te schatten kan ik het helaas niet eens zijn met je voorstel over de voertaal.

zoervleischj | 15-11-07 | 15:46

Geert Wilders als eerste Gouverneur van het Herenigd Oost- en West-Limburg? Pakken we de problemen vanaf het begin meteen goed aan.

@ salonsocialist: alleen het eerste couplet is onder Limburgers bekend, de rest hebben de imperialisten eraan geplakt

borderlijntje | 15-11-07 | 15:45

Ach wat maakt het ons uit. De rampstad verzuipt toch binnenkort terwijl wij droge voetjes houden. Is dat ook opgelost. En Pritt verzuip jij eens heel snel want bekende Limburgers hoef je niet op de trein te zetten naar Limburg, die komen er vandaan en zijn er al. Oen!

Hölzenbein | 15-11-07 | 15:45

Dan liever Frysk!

dr.spin007 | 15-11-07 | 15:43

Kijk, ik wil best wel een Groot Nieuw Nederland stichten zonder de Hollanders. Maar dan wel onder de voorwaarde dat dat Limburgse spraakgebrek geen voertaal wordt.

dr.spin007 | 15-11-07 | 15:41

@borderlijntje wel effe het laatste couplet afscheuren...

salonsocialist | 15-11-07 | 15:40

dat zei ik al slimme spin en net voor jou nog wel

zoervleischj | 15-11-07 | 15:40

Heb ik gezegd dat het Limburgs was dan?

dr.spin007 | 15-11-07 | 15:39

-weggejorist-

zoervleischj | 15-11-07 | 15:39

@ dr. spin007 skriuwe is friesch...

salonsocialist | 15-11-07 | 15:35

Zeker een nieuwe vervoeging, Spin. Maar ja. als jij er blij mee bent. En er vooral goed mee uit je acht voetjes komt is het goed... Volgens mij is het meer Fries dan Limburgs

zoervleischj | 15-11-07 | 15:34

* uit volle borst, hand op het hart *

Waar in ’t bronsgroen eikenhout, ’t nachtegaaltje zingt.
Over 't malse korenveld, ’t lied des leeuw'riks klinkt.
Waar de hoorn des herders schalt, langs der beekjes boord.
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord!!!

melodie: home.planet.nl/~lind0399/limburgmijnva...

* pakt koffers *
Vaarwel! Ik ga Het Vaderland helpen opbouwen.
Zak maar in de strontj met je koningshuis, je waterige Heineken-bier en je kansenwijken

borderlijntje | 15-11-07 | 15:32

Het is skriuwe, zuurvlees.

dr.spin007 | 15-11-07 | 15:29

Bigi Bana Boy 15-11-07 @ 15:16

Ik heb een hele serie Suske en Wiske's

dr.spin007 | 15-11-07 | 15:28

-weggejorist-

zoervleischj | 15-11-07 | 15:27

Bigi Bana Boy 15-11-07 @ 15:16

Oi Bigi, Geert van Istendael is lid van B-plus - maar het is je vergeven, de oogst over dit onderwerp is namelijk al schraal. Gelet op de draad van gisteren over die Turkse rapper (ik weiger 'm Duits te noemen) en jouw interesse en sympathie voor datzelfde Duitsland, deze tip: 'Mijn Duitsland' van diezelfde Geert van Istendael. Zo, en nu ben ik even het huis uit...

v Maerlant | 15-11-07 | 15:26

zoervleischj 15-11-07 @ 15:09
Hollandse schrijfmakkers? Skriuwe kinst net en lêze noch minder. Begrijpend lezen is ook een gave.

seven 15-11-07 @ 15:10
Daar staat dan weer tegenover dat ze in de provincie gezonder zijn, minder vaak in elkaar gerost worden, langer met een fiets doen en, niet te vergeten: minder vaak van hun portemonnee beroofd worden. Onder aan de streep hou je dan een hoop over jôh.

dr.spin007 | 15-11-07 | 15:24

Zolang het geld van Nederland maar blijft binnenstromen in Limburg vind ik alles goed, behalve met Duitsland samengaan dan...

Kogeldrmnhood | 15-11-07 | 15:16

Voor wie denkt België te kennen maar dit waarschijnlijk niet doet de volgende twee boeken : Het Belgisch Labyrint van Geert van Istendael en vooral Arm Wallonië van Pascal Verbeken.

Bigi Bana Boy | 15-11-07 | 15:16

en Spin, het is GODMILJAAR en niet GODMIEJAAR. Koup het Nuuje Limburgse Woordenbook z.s.m.

zoervleischj | 15-11-07 | 15:14

Plagiaat!! Dit roep ik al jaren!!!

kutopdirk | 15-11-07 | 15:10

Hoewel Limburg een zeer gezellige regio is zal het voor het gemiddelde inkomen en de subsidiestromen van de randstad naar de rest van NL weldegelijk verschil uitmaken.
"Inwoners Randstad verdienen het meest

In 2005 lag het beschikbare inkomen per hoofd van de bevolking in de Randstad beduidend hoger dan in de rest van het land. "
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...

seven | 15-11-07 | 15:10

Hè, dr.spin wat goed van je dat je die fout hebt opgemerkd. Dat had ik eigenlijk meer van Limburgse kant verwachd. Ben je toch wel een beetje aangenaam geraakd geweest door mijn woorden hahahahaha. Maar nu moet je ook doorgaan met het corrigeren van alle foutjes en stijlfoutjes van je Hollandse schrijfmakkers hahahaha. En natuurlijk lijkd het mij een goed idee als eerste wetsvoorstel aan te nemen om die onzinnige groene en witte boekjes af te schaffen. Eerste nieuwe regel alles eindigd met een d. hahahahahaha. Eenheid maakt Macht.
Voorwaarts LIMBURG, het is nog niet te laat om de historische vergissing, aldus Steve, recht te zetten.

zoervleischj | 15-11-07 | 15:09

Ik zeg houden....!

Heb je die indrukwekkende lijst met bekende limburgers gezien..... dat willen we niet kwijt...

True69 | 15-11-07 | 15:07

gewoon de dijken doorsteken en de rest met belgie en duitsland samenvoegen... einde verhaal

Dreeke | 15-11-07 | 14:53

Et tu, Brute? 15-11-07 @ 14:39
Die vrouwluuj höbbe veer zelf genóg, dao höbbe veer die huilanders toch neet veur neudig. Nao zóndaag de 11-11 höb ich weer genóg sjoon volk gezeen heur.

maar ja, dich höbs ouch geliek. zo lank diej vruijkès neet kalle is 't wiejer egaal.

pykenike | 15-11-07 | 14:49

gotmiejaar.

dr.spin007 | 15-11-07 | 14:43

Ut zow godsgeleutige un zege zien um estrein vaan die groete bakkesse verlos te zien...hek drumheen en oaftaaie.
Es de zweitbuugele drei pels hubbe gehad stoon ze al get te keeke in unne kaffee. De einigste verrieking die ze heij in Mestreesch gebrach hubbe zien de studentevruwkes. Die zien tenminste gemeekelijk te poppe, dat daan weer wel...

Et tu, Brute? | 15-11-07 | 14:39

Maaier 15-11-07 @ 14:25

Snap nu toch eens dat sociaal-economische standpunten met communautaire verweven zijn! Wij willen zelfstandig kunnen beslissen over uitbreiding van het spoor en van de haven: mogen we zelf nog beslissen hoe we de centen gaan ophikken die we aan de Walen geven? Wij willen op eigen houtje onze werkgelegenheidsproblematiek kunnen aanpakken: onze problematiek (ouderen aan het werk) is heel anders dan de Walen (jongeren aan de bak); daar helpt geen federale eenheidworst. Wij willen fiscale stimuli geven aan bedrijven, bedrijven die in Wallonië (hét antikapitalistische vrijstaatje van Europa!) als de vijand worden gezien. Dat zijn maar enkele van de talloze voorbeelden van verwevenheid van die problematiek; er zijn er talloze! Jij zit nog met het idee: Vlaamse strijd = bloed en bodem = monocultuur = slecht - maar daar gaat het niet over! ALLE Vlaamse partijen trekken hedendaags de Vlaamse kaart: die hebben dus geen van alle standpunten? Kom op, en ruik de koffie! Alleen de groenen hebben nog een unitaire reflex, omdat ze met Ecolo één fractie stemmen, en zelfs bij de groenen is er godbetert een Vlaamse reflex: zo eisen ze dat Ecolo afstand neemt van de standpunten van FDF. En ZELFS bij de Groenen is er een belangrijke Vlaamse minderheidsgroepering waarvan Bart Staes, door vriend en vijand gewaardeerd vanwege z'n harde werk in het Europarlement, de belangrijkste vertegenwoordiger is, en die zelfs een tijd in poleposition lag om de nieuwe voorzitter te worden. Nu vraag ik je: word eens wakker!

v Maerlant | 15-11-07 | 14:37

JA zeker doen, waarom?

hollanders zijn arrogant,
hollanders rochelen als ze spreken.
hollanders menen dat een eigen identiteit (taal cultuur) een zonde is.
nee, ik heb er niets mee. Dit idee klinkt dan ook als muziek in de oren!

pykenike | 15-11-07 | 14:36

Litheran 15-11-07 @ 14:10

Typisch Hollands gedrag: niet kunnen kiezen. Brabant heeft zelf al de keuze gemaakt.
Voor het overige? Gewoon terug naar het oude Holland, dat deel dat door Jan van Friesland afgestoten omdat hij het toen al niet meer zag zitten met die paupers.

dr.spin007 | 15-11-07 | 14:27

v Maerlant 15-11-07 @ 14:16

Dat in het waalse gewest de werkeloosheid schandalig hoog is en er een ambtenarenapparaat is waar de Nederlandse SP nog van zou schrikken is bekend ja. Dat gecombineerd met een hoge protie fraude en ouderwets clièntelisme en familiepolitiek is bijna lachwekkend. Dat moet heel snel veranderen. Dat overheidstaalgebeuren moeten de walen maar slikken. Gewoon tweetalig, niet zeuren. Anders opbokken.

dat er een confederalistische oplossing moet komen is helaas duidelijk. Ik zeg helaas, want ik geloof niet zo in staatsrecterlijke veranderingen om sociaal-economische problemen op te lossen. En ik blijf erbij dat een behoorlijk gedeelte van het Vlaamse onbehagen irrationeel i, de laatste jaren ook nog eens opgefokt door partijen, en heus niet allen het Blok, die bij gebrek aan echte standpunten maar de Vlaamse kaart trokken.

Maaier | 15-11-07 | 14:25

Bigi Bana Boy 15-11-07 @ 14:04

Het water vloeit nog uit de kranen, de lampjes blijven branden, de treinen rijden, de boten varen uit en de Vlamen houden het been stijf: leve de regeringscrisis!

v Maerlant | 15-11-07 | 14:18

Maaier 15-11-07 @ 13:58

Best een zinnige post, al ga je voorbij aan de terechte verzuchtingen van de Vlamingen. Om je op dat vlak gerust te stellen: ook de socialisten zijn voorstander van een staatshervorming, en ook de socialisten hebben méé de splitsing van BHV gestemd in de Kamercommissie. Wou je ze nog links voorbijsteken?
-
Ik herhaal nog eens dat ik met economische solidariteit an sich geen probleem heb. Die arme Waal met de pet op is ook maar de speelbal van de Waalse socialistische elite, en zelfs de reflex, die nu aan het verdwijnen is, om voor diezelfde socialisten te stemmen kan je hem niet echt kwalijk nemen, omdat diezelfde socialist 'm pampert in z'n structurele afhankelijkheidspositie en omdat nergens anders ter wereld het principe 'rood of geen brood' er zo zit ingehamerd.
-
Wat ergerlijk en onhoudbaar is, is dat de federale structuren door de Walen worden gehanteerd om geld over te sluizen zonder dat daar iets tegenover mag staan. 'Baas in eigen huis, en het huis op kosten van de gemeenschap' is geniaal, maar pervers, en heeft nu z'n langste tijd gehad. De Vlamingen moeten betalen en verder hun bek houden, en dat pikt ie niet meer. Wist je dat het 'arme' Wallonië meer dan twee keer zoveel intercommunales telt dan Vlaanderen? Wist je dat in Wallonië 4o% in overheidsdienst werkt, een wereldwijd record? Wist je dat in Vlaanderen er voor elke vacante job 3 werklozen zijn, en in Wallonië 27? Wij MOETEN dat dus financieren en wij MOGEN daar niets van zeggen? Ja, dag Jean! Dat voelt toch iedereen dat zoiets niet kan blijven duren? Weet je dat wij elk jaar 10 miljard euro oversassen? Dat is de kost voor het opruimen van de gevolgen van de tsunami in de Indische Oceaan - éénmalig!
.
En bovenop dat alles komt dan nog eens dat culturele imperialisme. Er zal je maar iets overkomen in Brussel en je moet in een vreemde taal gaan uitleggen wat er met je lichaam aan de hand is. Probeer het eens?! Alle FOD's (onze ministeries) gebruiken éérst het Frans, dan het Nederlands. Waar zit de logica? Wij zijn met 6 mio, zij met 3.5, en wij financieren die keten toch? Hoelang moeten wij dat masochisme nog blijven tolereren?
.
Over de kieskringen: bij het stemmen van die wetten waren de Walen toch bij?? Het probleem is overigens niet dat je moet kiezen, maar dat de kieskringen niet federaal zijn, ttz zich niet over heel het land uitstrekken. Dat is nu éénmaal de centripetale tendens die zich doorzet door het land te verdelen in gewesten en gemeenschappen, die tendens draai je niet meer terug. Nu terug naar een federale kieskring gaan is de klok terugdraaien tegen alle federale logica in. De enige echte oplossing voor het voortbestaan van België is het aanvaarden van het confederalisme, mét sociaal-economische solidariteit, evenwel verbonden aan voorwaarden (no taxation without representation, rememba?) en uitdovend in de tijd. Wie dat blijft afwijzen voedt zo het separatisme, tot spijt van wie 't benijdt.

v Maerlant | 15-11-07 | 14:16

Kunnen ze Friesland, Groningen, Drente, Overijsel, Gelderland en Flevoland er ook niet meteen bijnemen? Zijn we daar ook meteen vanaf.
Over Brabant gaan we dan nog even denken.

Litheran | 15-11-07 | 14:10

Jawohl, eindelijk van die zwoele Hollender aaf:-P

_M_ | 15-11-07 | 14:10

@ rechtselente 15-11-07 @ 13:35

Vught ligt in Brabant sukkel !!

ps: brabanders zijn trouwens ook welkom hoor in ons limburg.

Sanny | 15-11-07 | 14:07

v Maerlant 15-11-07 @ 13:04
Kijk en daarom wist ik dat ik met een geestverwant van doen had. Ik ben onder dezelfde condities en voorwaarden ook al jaren voor de Groot-Nederlandse gedachten. Maar zoals gezegd dan wel alleen in een zuivere fusie vorm.

Troost je verder met de gedachte dat het trieste Europese record formeren nog altijd in Nederlandse handen is. Maar liefst 208 dagen deed men in 1977 over de formatie van het kabinet Den Uyl.
www.parool.nl/nieuws/2007/NOV/04/buit3...
Nog geen reden tot schaamte in België derhalve.

Bigi Bana Boy | 15-11-07 | 14:04

direct doen (ben zelf limburger) en dan die complete klote randstad meteen laten afzinken!

btw, katholiek? ik ken nauwelijks een gelovig persoon hier in limburg

dasje | 15-11-07 | 14:02

v Maerlant 15-11-07 @ 13:32

Zoals me laatst is uitgelegd door 4 oud-premiers bij terZake, is het overpompen van geld naar Wallonië een gevolg van het nvermogen van de walen banen te creëren en staat het in principe los van tegenstellingen tussen Wallonië en Vlaanderen. De sociale zekerheid is federaal en omdat walen zoveel armer zijn, gata er geld naar de franstaigen. Niet vanwege d'een of andere federale soidariteit, maar vanwege een sociale solidariteit. Als iedereen die insteek zou hebben, zou er al heel wat anders over gedacht worden.

Wat betreft BHV: de grote fout die met de federalsiering is gemaakt is het spilitsen van de federale verkieizngen in aparte gebieden. Daardoor zijn er geen federale partijen en is het iedere keer een issue f je op franssetaligen dan wel Nederlandstaligen mag stemmen.

Maaier | 15-11-07 | 13:58

salonsocialist 15-11-07 @ 13:35
Wat is dat? Ik speel mijn spelletjes liever in het echt.

Murdockyoufool 15-11-07 @ 13:45
Het is weer bijna weekend

zoervleischj 15-11-07 @ 13:47
van het geld dat we overhouden, mag jij leren dat je bespaart met een D schrijft oké?

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:52

Murdockyoufool 15-11-07 @ 13:45

I love you loving them, heb ons trouwens al wel meer zij aan zij weten strijden tegen de overdreven stigmatisering van de tokkies. Werk ze, ik geniet nog wat van m'n dagje vrij naar aanleiding van de Dag van de Dynastie, 't is misschien de laatste... ;)

v Maerlant | 15-11-07 | 13:49

@Collovati 15-11-07 DANKE,BITTE

salonsocialist | 15-11-07 | 13:48

-weggejorist-

zoervleischj | 15-11-07 | 13:47

@ salonsocialist:

Wat dacht jij dan? Ben liever vandaag dan morgen verlost van de domme Hollander... Als we nou kunnen regelen dat Limburg vandaag nog soevereiniteit verkrijgt, vind ik morgen wel een gaatje in mn agenda om een paar dijken te bezoeken...

Collovati | 15-11-07 | 13:46

@v Maerlant 15-11-07 @ 13:04
Een prachtige voorstelling. Die Republiek zal er niet komen, maar met de gedachte spelen kan geen kwaad.

Overigens, Vlamingen, Limburgers, Friezen, Brabanders, Tukkers, Hollanders, I love 'em all. Wie achterlijk geloof en koeltoer weg laat, goede intenties heeft en Nederlands spreekt, hoort er ook heulemaal bie. Serieus. Wat een zalvende woorden op de donderdagmiddag. Ik vomeer en ga weer aan het werk.

Murdockyoufool | 15-11-07 | 13:45

@dr.spin007 jij speelt toevallig europe universalis(1,2 of 3) op je pc??

salonsocialist | 15-11-07 | 13:35

dus je noemt t "ons" limburg, maar limburg kan toch de vinketering krijgen? Logisch...

Ik vind t prima hoor, als we zelfstandig gaan, maar dan niet zeiken als je weer aan land wil als de dijken het een keer begeven...

robstermad16 | 15-11-07 | 13:35

@ Sanny

Hebbe ze in Vught auk al internet jong!

@ Alle anderen: Akkord, op 2 voorwaarden: jullie houden onze Geert en beloven nooit, maar dan ook nooit meer op bezoek te komen.

rechtselente | 15-11-07 | 13:35

Landelijke herindeling:
Limburg naar de Belgie
Brabant naar Belgie
Osten naar de Ost buren
Amsterdam en omstreken naar de Gaza strip

Pigha Lal | 15-11-07 | 13:34

Maaier 15-11-07 @ 13:31

CoJoNes opperde dat idee al eens. Dat gezegd zijnde: gewoonlijk hou ik me toch netjes aan de Nederlandse items, niet?

-

poppermotje 15-11-07 @ 13:29

Zie 13:27; schade, wieder nichts.

v Maerlant | 15-11-07 | 13:34

Afscheiden. Weg met het Islamitisch Koninkrijk der Randstedelingen. In Limburg en Brabant en het Oosten daar wonen de "echte" Nederlanders. Dat zijn de mensen waar Nederland vroeger om bekend stond. Jullie Randstedelingen hebben ons Imago in de Wereld verkloot. Achterbaks, grootheidswaanzin, respectloos, onderdanig.
Limburg is het mooiste. Rust, respect, gemoedelijkheid, witte scholen, veiligheid en onbeschaamd plezier.
Wat wil je nog meer.
Vind het alleen jammer dat ik niet meer kan juichen voor het nederlands elftal.

drieske20 | 15-11-07 | 13:34

Oh ja, en Pritt-stift.
Geloof nou maar dat de gemiddelde Limburger helemaal niets van die Hollandse Grootbekken te maken heeft. 'Hollander' is en blijft terrecht een scheldwoord. En in jouw tekstje hierboven bewijs je prima waarom de doorsnee Hollander door iedereen wordt uitgekotst.

Duidelijk | 15-11-07 | 13:33

Maaier 15-11-07 @ 13:25

Ja, maar het gaat dan ook over veel meer Maaier, waarvan dit conflict "slechts" de exponent is. Het gaat over twee tegengestelde visies: het territorialiteitsbeginsel zoals dat in Vlaanderen geldt, en het 'principe du sang' (sang = bloed) zoals Wallonië dat huldigt. Nu willen de Walen op het domein van de 'territoire' hun principe van de 'sang' toegepast zien, en daarvoor lappen ze de taalgrens aan hun laars, wat dan weer niet erg legalistisch is, vind je wel? Overigens kunnen Vlamingen in Wallonië NIET stemmen op Vlaamse kandidaten: dan geldt weer wel het principe dat dat Waals territorium is. Niet erg consequent, vind je wel? 't Is één van de vele uitingen van het Waals cultuurimperialisme, en, gelet op de e-nor-me economische solidariteitsbijdragen van de Vlamingen én op de historisch zwaar bevochten én betaalde taalgrens, een doorn in het oog van élke rechtgeaarde Vlaming.

v Maerlant | 15-11-07 | 13:32

Lekkere positieve reacties mensen....NOT....niet over Limburg en Limburgers oordelen als je er nooit gewoond hebt of niemand daar kent. Laat dan Limburg maar lekker alleen een staatje worden, zonder belgië, met "ozze Venloosche" Geertje Wilders, onze carnaval (Vastelaovend heet dat hier trouwens, carnaval is voor Hollanders die na 2 biertjes al dronken huiswaarts gaan) en we sturen we al het tuig (vul zelf maar in wat) terug naar het westen. Wordt het wel ff veel gezelliger. En VVV is zeker van de Top 3 !!!!

Sanny | 15-11-07 | 13:31

Duidelijk 15-11-07 @ 13:27

Ik wil toch graag duidelijk pleiten voor Utrecht als onderdeel van Groot Nederland.

*haarlok rechtlegt*

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:31

v Maerlant 15-11-07 @ 13:27

Geenstijl.be?

Maaier | 15-11-07 | 13:31

v Maerlant 15-11-07 @ 13:27

Ik vind zelfs dat we Letzebuerg er ook nog bij kunnen nemen. En de Pfalz ook!

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:29

@v Maerlant 15-11-07 @ 13:21 waar het hoofd vol van is mijmert het hart van over.

poppermotje | 15-11-07 | 13:29

Ik ben ook een groot voorstander van het in zee kieperen van Holland (Noord én Zuid). Voeg daarbij nog de resten van de Randstad en NEDERLAND is weer helemaal schoon. Wat mij betreft redden Brabant, Limburg, Overijssel, Gelderland, Drenthe, Zeeland, Friesland en Groningen zich prima zonder dat open riool in het westen van ons land.
Ik heb trouwens ook helemaal nix tegen het feit dat Vlaanderen erbij komt. Die lui spreken in ieder geval authentieker Nederlands dan de gemiddelde linkse drol uit Holland.

Duidelijk | 15-11-07 | 13:27

dr.spin007 15-11-07 @ 13:18

Toch wil ik even de relevantie onderstrepen. Als Wallonië op eigen benen zou gaan staan, dan was ik resoluut separatist. Moest Wallonië echter naar Frankrijk gaan, dan word ik onwel bij de gedachte aan al die 'nieuwe Fransen' aan onze nieuwe grenzen. Alleen al om dat te vermijden, zou ik voor het confederalisme kiezen. Nu is dat gezever over Vlaanderen en Wallonië mischien wel offtopic, maar zoals al gesteld, nog geen één draadje over de Belgische impasse sinds juni, ik moet toch érgens met m'n duidingsdrang heen??

v Maerlant | 15-11-07 | 13:27

Krijg tranen in m'n ogen!! Is dat echt waar?? Maar eerst alle Finnen naar Limbabwe, doe ik er nog een eurootje of 100 bij!!!

helmpie | 15-11-07 | 13:26

v Maerlant 15-11-07 @ 13:15

Ik ben een enorme legalist. Jouw verhaal klinkt dan ook logisch. Maar het is ook een feit dat dat hele BHV gebeuren nu opeens in de publieke opinie geldt als een extreem belangrijk punt tussen de gemeenschappen. Terwijl de zaak sec niet eorm veel vorstelt. Het is volgens de Vlamingen Vlaams en toch mogen mensen stemmen op Walen. En dan gaan wenen als een klein kind. Als Nederlander die die sentimenten niet voelt, komt het nogal potsierlijk over.

Maaier | 15-11-07 | 13:25

Meteen doen! Zijn we ook van die farce van een Wilders af.

(Op een zijspoor: Toch frappant, dat de politicus die de *nederlandse* identiteit zo hard verdedigt uit wat - op Friesland na - het meest on-Nederlandse gedeelte van onze 12 provincien komt.)

actionboy | 15-11-07 | 13:25

@dr.spin LoL.
maar goed,zoals een wijs man ooit eens schreef...de waarheid is altijd juist maar afhankelijk vanuit wiens standpunt je die waarheid bekijkt.

salonsocialist | 15-11-07 | 13:25

Zo snel een het om ons Limburg zetten en zeker met de aankomende carnaval geen "kleffe handjes boven de grote rivieren bewoners "er meer in.

Djezz | 15-11-07 | 13:24

Veel plezier ermee :)

sporry | 15-11-07 | 13:24

salonsocialist 15-11-07 @ 13:21

De combinatie gas en islam is een beetje gezocht maar niet ondenkbaar. U bent behalve salonsocialist ook nationaal socialist?

*weer aan snorretje frutselt*

Ik denk voorts dat aardgas een positief punt is van Groningen en islam een negatief punt van Groot Holland. Ik ga voor aardgas.

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:23

Prima idee! Zeker met de stijging van de zeespiegel. Wordt een prachtland, vakansieland "Limburg aan zee". Duiktochten organiseren naar de randstad aka Atlantis. Rijke toeristen, weinig belasting, zoiets als Monaco.
Ik zie het helemaal zitten.

sjir | 15-11-07 | 13:22

salonsocialist 15-11-07 @ 13:15

Nu begrijp ik pas waarom socialisten draaikonten zijn. Zelfs oost en west weten ze nog te verwisselen door "anders tegen de zaak aan te kijken".

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:21

@dr.spin de relevantie van aardgas zie ik nog wel in dit stukje..de relevantie van de islam zie ik niet echt,tenzij men de intentie heeft om de koppeling islam+aardgas te willen maken.

salonsocialist | 15-11-07 | 13:21

dr.spin007 15-11-07 @ 13:18

Ik beken schuld, ik ging in m'n gemijmer off topic.

v Maerlant | 15-11-07 | 13:21

salonsocialist 15-11-07 @ 13:13

Als ik tel, tel ik drie keer het woord islam. Het woord aardgas wordt nog vaker genoemd. Grappig hoe socialisten de zaak altijd weer kunnen laten ontaarden in een discussie waar het totaal niet omgaat. Zullen we het ook over krakers hebben?

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:18

Alaaf

_DNNS | 15-11-07 | 13:18

Wow, wat zou dat fijn zijn zeg ik als Nederlands-Limburger, geen probleemwijken meer, geen Huillandse arrogantie meer, het zal snel wennen.
Alleen Sacha de Boer zal ik missen als medelandgenote.

Rebrabar | 15-11-07 | 13:17

poppermotje 15-11-07 @ 13:12

Nee, we zullen ons laten opslokken, dan komt het helemaal goed. Hoe een vader (wat dat ben je toch?) zo'n aperte nonsens kan uitslaan is me een raadsel. Is het joch niet van jou of zo?

v Maerlant | 15-11-07 | 13:17

Doen! Pak ik meteen mn koffers om in GrootLimburg te gaan worden. Grotere bende dan de huidige overheid van onze 'multiculturele' (blegh) samenleving maakt kan het daar toch niet zijn!

riannn | 15-11-07 | 13:16

als je vanuit holland naar beneden kijkt; dus met je neus naar het vrijthof en met je gat naar de martinitoren,dan is oost west en west oost...duidelijk??

salonsocialist | 15-11-07 | 13:15

Maaier 15-11-07 @ 13:09

Ik zag verleden week wel je emotionele reactie op die NN-draad, maar besloot om 'm maar te zien als een hyperbool. Kort de achtergrond, zodat je snapt waarom we er niet omheen kunnen. In 1994 is, samen met een hoop grondwetswijzigingen, de voorheen 'unitaire' provincie Brabant gesplitst in Vlaams- en Waals Brabant. Dat leverde een tweetalige kieskring op, waarvan het Arbitragehof (nu het Grondwettelijk Hof) besliste dat die ongrondwettelijk was en moest aangepast worden, uiterlijk binnen 7 jaar. Die termijn is nu verstreken. Je mag dat zo'n nonissue vinden als je wil, of je nu Vlaming of Waal bent, er ligt een arrest dat moet uitgevoerd worden. Ik neem aan dat je een legalist bent? Dan begrijp je dat dit moet opgelost worden: het systeem kan anders niet meer draaien, zo simpel is het.

v Maerlant | 15-11-07 | 13:15

salonsocialist 15-11-07 @ 13:10

Quotje: "Belgisch-Limburg zou dan Oost-Limburg worden."

*naar plaatje bij GS-topic kijkt. Salonsocialist vragend aankijkt*

doe es uitleggen wat oost en west is?

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:14

grappig eigenlijk hoe elke discussie-waar het ook over gaat- weer ontaard in een islam discussie :-)

salonsocialist | 15-11-07 | 13:13

@v Maerlant 15-11-07 @ 13:04 volgens mij is de islam vloeibaar en stroomt het vanzelf naar de lager gelegen gebiedsdelen. Gewoon de boel een beetje ophogen, komt het helemaal goed.

poppermotje | 15-11-07 | 13:12

ander linkje <link>http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_656833.html?wt.bron=homeBakskes2</link>

de belgische limburgers worden in belgie door de vlaming ook niet voor vol aangezien.net zoals de nl limburger in nederland door de hollander.

salonsocialist | 15-11-07 | 13:10

v Maerlant 15-11-07 @ 12:50

Misschine dat het voor een oprechte Vlaming anders is, maar ik zie dat BHV gebeuren als een non-issue, pure symbolpolitiek. Enkele jaren geleden lachtten wij nog om middeleeuwse Hongaren in Roemenië die met dit soort issues worstelden en nu gebeuren dit soort 19e eeuwse oprispingen op een paar kilomete rvan ons vandaan.

Maaier | 15-11-07 | 13:09

Eén Rijk... is dat wat?

*aan snorretje frutselt*

dr.spin007 | 15-11-07 | 13:08

' Mijnheer Stevaert, herstel, Geacht Bevriend Staatshoofd Zijne Excellentie Mijnheer Stevaert, onze zegen hebt ' HAHAHA ik lig dubbel hier..

BYO | 15-11-07 | 13:08

Fantastisch idee! Wij Limburgers hebben sowieso een schurfthekel aan die arrogante Hollanders met hun files en grote bek. Jammer dat wij de mooiste provincie van (nu nog) Nederland hebben.

Advies voor het Hollandse gespuis: laat de weekendtripjes Maastricht dan ook achterwege voortaan. YES! Geen trieste Hollanders met stadsplattegronden die je de hele dag de weg vragen naar al die mooie gebouwen.

En over 200 jaar moeten jullie nazaten hier ook wegblijven als jullie deel ondergelopen is en we hier Limburg Aan Zee hebben, whahaha....

El Niño78 | 15-11-07 | 13:06

alpha mannetje;weet je wat de toegevoegde waarde is van het noorden? Zet je thermostaat vanavond maar even een graadje hoger.Dat is de toegevoegde waarde.

paulusma | 15-11-07 | 13:05

Murdockyoufool 15-11-07 @ 12:57

Hola, ik ben en blijf een Vlaming, maar met een voorliefde voor den Nederlander (den echte, welteverstaan) en de Groot-Nederlandse gedachte. Anderzijds heb ik er ook nooit een geheim van gemaakt dat het meest acute probleem, voor Vlaanderen, voor Nederland, voor Europa het probleem met de islam is. Zoals de kaarten nu liggen, is een onafhankelijk Vlaanderen - voorlopig, zeer voorlopig - beter gewapend om weerstand te bieden dan dat het dat in een fusie met Nederland zou zijn. Gesteld dat dat probleem zou kunnen uitgeklaard worden, én in een fusie van volstrekte gelijkwaardigheid, ben ik een warm pleitbezorger voor een Groot-Nederland, waarbij ik dan ook een stukje in het Oosten zou gaan snuffelen en eveneens Frans-Vlaanderen onder de voeten zou gaan kietelen. O, utopie, wat steekt gij schril af tegen de hedendaagse nachtmerrie...

v Maerlant | 15-11-07 | 13:04

Belgisch Limburg is de beste provincie van de hele wereld.

SpankDePlank | 15-11-07 | 13:00

@Collovati heb je al ja gestemd???

salonsocialist | 15-11-07 | 13:00

Ik als Limburger ben helemaal voor :D

Zetten we meteen een hek om het Noorden, en prikken we die armzalige dijkjes door :) Zijn we in ieder geval van dat (zo goed als) islamitische landje ten Noorden van ons af.

Dan zullen we wel eens zien hoeveel van die kak-hollanders er dan aan de poorten van ons mooie Limburgse landje kloppen... Buitenlanders echter niet toegelaten.

Collovati | 15-11-07 | 12:58

@v Maerlant 15-11-07 @ 12:50
Maer, men leest uw posts en weet dat uw hart oranje blanje bleu is gekleurd. Inderdaad, hush hush, want doet het minder goed in uw directe omgeving.

Murdockyoufool | 15-11-07 | 12:57

Ja eindelijk, een goed idee. En dan een muur optrekken van tien meter hoog, grensposten installeren. En geen Hollanders, Walloniers e.d. meer toelaten. Alleen degenen waar we wat aan hebben en die Limburgs als voertaal willen accepteren hahahahahaha. En Bronsgroen Eikenhout is natuurlijk een prima vervanger voor het Wilhelmus of de Brabanconne, sorrie Belgen kan het staartje onder de c niet vinden op het toetsenbord. Maar ach schaffen we dat ook direkt af. Wie sjoen oos Limburg den wurdj.

zoervleischj | 15-11-07 | 12:56

stan81 15-11-07 @ 12:45
Taalfascisme, wat is dat dan? Fascisme slaat toch op een staat waar er geen scheiding is tussen het bedrijfsleven en de macht? Jij snapt het niet helemaal hoor, en let op je taal.

listen2bobmarley | 15-11-07 | 12:54

het is weer tijd om te stemmen:
<link>http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/default.asp?art={5743CD0E-23AF-45D2-AD83-010383A36726}</link>

als we nu allemaal "ja"stemmen,dan nemen de belgen limburg misschien over :-)

salonsocialist | 15-11-07 | 12:53

Pater Prudhomme 15-11-07 @ 12:46

Wij komen er wel uit. Het gooi wordt enigszins opgedeeld door de A27. De nieuwe Limes?

@Stan: liever taalfascisme dan verpaupering, weet je.

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:52

Ik moet toegeven ik versta Limburgers soms echt niet, toevallig een Limburge leverancier omdat zij goedkoper zaken kunnen leveren dan de meer lokale Hollandse concurrent. Hoe dat kan ik heb geen idee.
Maar als er eens iets besproken moet worden dan kan ik bijna een vertaler gebruiken.
Vooral als ze een beetje in de mond praten versta ik er weinig van.

Durendal18 | 15-11-07 | 12:51

Waar kan ik doneren ?

MaikelV | 15-11-07 | 12:51

Maaier 15-11-07 @ 12:30

Het draait voor geen meter. De formatiecrisis begint nu echt de allures te krijgen van een regeringscrisis. Ik dacht dat we naar nieuwe verkiezingen gingen, maar ook die weg is nu afgesloten sinds de nieuwe voorzitter van het grondwettelijk hof gesteld heeft dat er géén nieuwe verkiezingen kunnen uitgeschreven worden zonder oplossing voor BHV. Een oplossing voor die 'zes dorpjes' zou een doorbraak kunnen betekenen.
.
Murdockyoufool 15-11-07 @ 12:40

Lol! Multipel interpreteerbaar, maar ik ga maar voor het compliment. En hoe kom je aan dat wachtwoord van m'n innerlijke ik? Geef terug! En zwijgen over wat je daar gezien hebt, hoor je, ik heb nog kinders groot te trekken!

v Maerlant | 15-11-07 | 12:50

Een stel kudtvlaaien gaat mij, bewoner van de hoofdstad van de Hollandse republiek, echt niet in haar lispelend, glibberig, onbetrouwbaar, corrupt taaltje vertellen wat er met mijn land gaat gebeuren. Limburg blijft gwoon de bitch van Holland. Wie muit, trap ik hoogstpersoonlijk een gesloten mijn in.

Murdockyoufool | 15-11-07 | 12:50

@ Violator[xL] 15-11-07 @ 12:35

Als je spelling zo is naar gelang je werkinzet valt het nog te betwijfelen dat Holland geld gaat verdienen.

Eddie Vedder | 15-11-07 | 12:50

stan8, fascisme is zo'n naar woord, en een goede spelling is juist zo waardevol

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 12:47

Als Limburger zeg ik: geen slecht plan! Een nieuwe regering, alles beter dan die kneuterige k**kliek hier in Den Haag. Maar dan wel ook Belgische huizenprijzen, autoprijzen en benzineprijzen he!

Wie nog mee wil moet wel nu al inschrijven en niet over 50 jaar, als Nederland onder water staat, aan komen kloppen.

cyprio | 15-11-07 | 12:47

Okay Spin, als jij mij aan de haven van Antwerpen helpt, zorg ik dat Alpha jou 'Utreg me stadje' geeft. (En nahet opzuipen van die krat champagne gaan we nog wel ff in de slag over het Gooi)

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 12:46

alpha_mannetje 15-11-07 @ 12:43

Ik ken aardig wat Utrechters die niet zo nodig hoeven, met die Randstad. En dan bedoel ik ook flink wat bestuurders.

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:46

Niks d'r van! Limburg blijft Nederlands. Ze kunnen de Antillen krijgen.

Violator[xL] 15-11-07 @ 12:35
Hahaha, waar de Mocro's wonen, 6 meter onder de zeespiegel, geen gas en de boel aardig aan het ontbinden is.

Angelica | 15-11-07 | 12:46

@12:41
flikker op met je taalfascisme......

stan81 | 15-11-07 | 12:45

Plek stift, als echte Limbo mag jij van mij ongezien de tiefus krijgen!!!

Werner Beinhart | 15-11-07 | 12:44

Exemplarisch voor mijn betoog, die Violator... De Hollandse topinkomens beginnen zich te roeren.

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:44

@ dr.spin007 15-11-07 @ 12:34
Brabant reken ik ook bij de werkprovincies, maar goed die wil ik je nog wel geven. Maar je case over Utrecht is BS nastuurlijk, Utrecht zelf hoort bij de Randstad (nl.wikipedia.org/wiki/Randstad_%28gebi...) en de regio waar het over gaat qua inkomen (het Gooi) al helemaal dat is gewoon een buitenwijk van Amsterdam, alleen de provincie grens loopt raar (dat kan je goed zien op het kaartje), bovendien lag het in Holland. Daar komt nog bij dat Utrecht van de drie het kleinste is (inwoneraantal) dus het effect zou niet eens zo groot zijn.

alpha_mannetje | 15-11-07 | 12:43

Violator[xL] 15-11-07 @ 12:35

Wouden? Dalijk? Verdient?

Waar kom jij vandaan? Ik zoek nog een tuinman, overigens.

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:41

kneuterzak 15-11-07 @ 12:30

Ah, jij bent een echte ondernemer!

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:40

Deep down
is
de
Vlaming
Van Maerlant
een
echte
Hollander

Murdockyoufool | 15-11-07 | 12:40

@poppermotje 15-11-07 @ 12:28
Even bij de les blijven: Indië, Suriname, Manhattan, delen van Zuid-Afrika en Namibië, Duinkerken en omgeving, Nederlands Nieuw-Guinea, Aruba, handelspost in Nagasaki in Japan, handelspost Coromandel in India, Nederlans-Brazilië en goudkust in Ghana terug!
Nu!
Nu!

Murdockyoufool | 15-11-07 | 12:35

-weggejorist-

Violator[xL] | 15-11-07 | 12:35

alpha_mannetje 15-11-07 @ 12:22

Ik reken voor het gemak de provincie Utrecht (waar ik dan woon hè?) niet tot Groot Holland. Daardoor verschuift de verhouding aardig. Het gemiddelde inkomen uit Utrecht en Brabant (waar ik dan ook woon hè? maar minder frequent) ligt hoger dan dat van Groot Holland. Daarbij opgeteld dat de regio's Utrecht en Brabant economisch in de lift zitten terwijl Groot Holland afglijdt (mede dankzij de perfecte bereikbaarheid), sterkt mijn vertrouwen in een prima economisch klimaat in het Nieuwe Grote Nederland.

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:34

ek peins da Oost-Zeeuwsch-Vlaanderen gaarne aansluiting zou zoeken bij Vlaanderen, want; Katholiek (dus gematigd), enigszins bourgondisch aangelegd, veel grensarbeiders en om nog onverklaarbare redenen gaan veel Vlamingen ook graag shoppen op zondag enzo in dat gore stinkdorp, met stadsrechten, ..Hulst.

stan81 | 15-11-07 | 12:34

LOL @ kneuterzak 15-11-07 @ 12:30

Die krengen zijn überhaupt niet te vreten, wel of niet afgekeurd!
Echte vlaai maakt men alleen in Limburg!
Da's wat anders dan het smerige zoete nepgebak uit Olland..

wopper | 15-11-07 | 12:33

* Genoegzaam zijn San Cristobal El Morro sigaar aanlicht en met tevreden blik kijkt naar de opleggers met afgekeurde "Multi" vlaaien die hun dagelijkse rit richting westen maken.*

kneuterzak | 15-11-07 | 12:30

@V. Maerlant.

Ze zijn nog steeds niets opgeschoten is het wel? Behalve dan dat relschoppen rondom 6 dorpjes bij Brussel.

Maaier | 15-11-07 | 12:30

DOEN!

Hodja | 15-11-07 | 12:29

@Murdockyoufool 15-11-07 @ 12:25 en Indonesië terug! En Suriname, wat we dan gelijk weer terug ruilen voor New York. En we gaan weer zilvervloten kapen!

Net als vroeger.

poppermotje | 15-11-07 | 12:28

maar waarom geen marine? Landlocked Hongarije heeft ook een marine, die dobbert op de Donau en het balaton. Lijkt me mooi, fregatten op de maas.

Maaier | 15-11-07 | 12:28

@ Pater Prudhomme 15-11-07 @ 12:24

U zult 't als Pater wel weten..

wopper | 15-11-07 | 12:27

Pritt Stift | 15-11-07 | 11:01

Lekker stukkie op de 'dag van het respect' :S

Barry van Hommel | 15-11-07 | 12:25

Net wat we nodig hebben, nog een dwergstaatje. Persoonlijk kies ik voor schaalvergroting: Vlaanderen én Luxemburg bij Nederland en Antillen tot provincie maken. Daarna uit de EU stappen. Holland rules the waves, goedverdoemme.

Murdockyoufool | 15-11-07 | 12:25

wopper1221, maar moderne randstedelingen weten dat als katholieken over de gemeenschap beginnen, het tijd is om je kinderen naar binnen te halen.

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 12:24

Ik weet het nog niet zo hoor. De Maas zal toch niet voor de grap dat ding in tweeen gesplitst hebben?

Toine Rorije | 15-11-07 | 12:24

@ dr.spin007 15-11-07 @ 12:06
Mwoah, gering gering? Laten we niet vergeten dat in de 3 werkprovincies (de bovenste drie) ongeveer 45% van Nederland woont en dat het inkomensverschil tussen Friesland en Utrecht bijna 20% is. (De gemiddelde leraar zou moorden voor 5% loonsverhoging). Grappig dat jede huizenprijs noemt want volgens mij is er geen betere graadmeter voor welke provincie gewild is en welke niet. Tel daarbij op dat chauvinisme een op een gekoppeld is met armoe en jij en 'kleiboerinnetje' pleiten eigenlijk al voor mijn zaak: Wij verdienen het geld en willen het dan uitgeven in mooie provincien om te relaxen: Persoonlijk ga ik voor
Twente en Limburg, dus we kunnen ons afvragen wat de toegevoegde waarde van de rest is.

alpha_mannetje | 15-11-07 | 12:22

Chiant1217
jij noemt de GS reaguurders provincialen?
(komt waarschijnlijk omdat randstedelingen -ik uitgezonderd- gewoon moeten werken en steuntrekkers -en ik- tijd hebben voor nonsenstegeltjes)

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 12:22

@ Chiant 15-11-07 @ 12:10

Geheel eensch met uw comment.
Maar dit gaat al decennia zo en is eigenlijk niets nieuws.
Wij lachten vroeger om de Ollandse mentaliteit en om hun kak-accent als ze -verhuisd naar Limboland- jankten dat ze niet 'opgenomen' werden in de gemeenschap.

wopper | 15-11-07 | 12:21

@Sikkeneur
Die spookdorpen in het Noorden zijn het bewijs dat de Noorderlingen worden uitgezogen. Wel de volle mep belastingen betalen, maar niet genieten van de voorzieningen. Als voorbeeld wil ik graag het debat rond de zuiderzeelijn aanhalen. Die spookdorpen vormen een goed argument voor het stoppen van de geld- en gasstromen van Noord naar zuid. Fryslan Boppe!

Slomo | 15-11-07 | 12:21

Ze hebben mij binnen als ze geen maximusnelheden voor auto's instellen, werklozen laten werken om het land er mooi uit te laten zien.
Verhuizen naar Limburg, ik doe heel veel om van Wouter Bos af te komen.

Mr. Hu | 15-11-07 | 12:19

* Bespeurt dat niet Limburg de sjaak is in de comments, maar de Randstad *

Chiant | 15-11-07 | 12:17

Historisch besef van lik me kut weer op Geenstijl. Limburg was altijd al gewoon een groothertogdom (net als Luxemburg, dat vlakbij ligt) en is verspreid geworden over Belgie, Nederland en Duitsland. Samenvoegen ? Mwah - heeft in deze tijd van Europese eenwording nauwelijks zin. Nee, je moet met iets trendiers komen: een 'economische krachtregio Limburg' ofzo.

Niet voor Jan | 15-11-07 | 12:14

kun je nagaan, hoe lelijk mensen dat Amsterdams of Noord Hollands vinden klinken dat ze zich willen afscheiden...

Patrick Zweedsey | 15-11-07 | 12:14

Overijssel en Twente zou zich ook moeten afscheiden van HOLland. Zijn we van de mocro's en andere inteelt af. Die kunnen dan lekker in de randstad de boel verneuqen zoals ze dat al doen. Trouwens Limburg is een mooi stukje NL.

pacaskurban | 15-11-07 | 12:13

Het lijkt me toch een slecht plan om Limburg af te staan aan een stel Belgen, al zal het trouwens toch niet zo vaart lopen. Maar goed, ik weet het, het is populair om te roepen en schrijven , WE (wie is WE eigelijk?) moeten van deze kudtprovincie met slechtverstaanbare mensen af,
Wanneer men toch iets wijzer over dit zogenaamde onderwerp nadenkt zal zich moeten afvragen welke provincie wel symbool staat voor het Koningkrijk der Nederlanden. Ik schrijf dan eerder bepaalde steden in de randstad af, waar honderduizenden mensen gehuisvest zijn die geen weinig tot geen economische draagvlak met zich meebrengen en derhalve genieten van onze goede sociale verzieningen, moeten WE die steden af stoten? En wat spreken van de noordelijke provincies die al jaren economische achterliggen op de rest van Nederland. En dan de economische-geografische positie van Limburg, strategisch dichtbij het ruhrgebied. Hier profiteert de nederlandse economie tenslotte toch ook van. Toch is dit is geen bepleiting voor Limburg, waar ook het een en ander mis gaat, maar ik wil wel mensen erop wijzen waaronder Pritt Stift niet zo stoere arrogante en nep-nationalistisch toon aan te slaan tegenover onze Limburgse landgenoten, (ook al zijn ze moeilijk te verstaan:))

sharky_nl | 15-11-07 | 12:12

*trots is op fuckje*

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:12

@ Roeieber 15-11-07 @ 12:07
Wbt dat drinkwater,
Dat is euk de verklaring waarom ze altijd zo rochelen al ze de G moeten uitspreken :)

kneuterzak | 15-11-07 | 12:12

Beter om eens serieus te denken aan een randstad-land, uiteindelijk zouden we zonder al die hopeloze aanhangsels die regelmatig onder wter staan en dan gaan janken een stuk beter af zijn,ook al die recreatie gebieden met center parc huisjes liggen dan lekker in het buitenland, veel leuker toch?
Veel meer nut heben we toch niet van het oosten en noorden.

En brabant hebben we het helemaal niet over, dat graven we af

captainobvious | 15-11-07 | 12:11

Prima idee, en dan alles wat boven de rivieren ligt vormt een staat met Scandinavië. Wat die Brabo's doen, interesseert me niet. Geen afraffel werk leveren bij hun eige, waarschijnlijk. En nog meer gesubsidieerd snotvlees kweken, ook dat ja.
Ik denk alleen dat ze ons niet willen hebben, daar in het hoge Noorden.

listen2bobmarley | 15-11-07 | 12:10

@wopper 15-11-07 @ 11:38
De onmetelijke zelfgenoegzame arrogantie van de gemiddelde Ranstedeling, maar 020-er in het bijzonder kent geen grenzen. Alles wat beneden de 3 riolen ligt en oost van de A27 vinden ze achterlijk, dom, ouderwets, etc. Feit is alleen wel dat diezelfde lui zodra ze op meer dan 2x modaal zitten ze van Almere-vinex naar datzelfde verfoeide zuiden of oosten verkassen omdat de kwaliteit van leven daar zoveel beter is. Alleen de linksbekakte diehard wannabe intellectueel koopt een grachtenpand in 020.

Chiant | 15-11-07 | 12:10

Dan zal de CDA ook flink wat minder stemmen krijgen volgende verkiezingen

akadexter | 15-11-07 | 12:09

Pritt Stift: sinds de federale verkiezingen in juni geen enkel draadje over België, formatiecrisis, radicaliserende taalgemeenschappen en uit die problemen voortvloeiende internationale aandacht ten spijt - en dan nu over de proefballon van überopportunist Stevaert dan weer wel? Vreemd.
-
On topic

Linkse ratten rollen hun matten. Socialist Stevaert vindt het, in het verlengde van de strategie van z'n partijtop, de Vlaamse solidariteit te ondergraven. Let wel: er bestaat bij beide Limburgen een onmiskenbare affectie tegenover elkaar, en in onverdachte omstandigheden zou ik voor een dergelijk initiatief, gesteld dat het door beide kanten gesteund wordt, begrip kunnen opbrengen. Gekaderd binnen de huidige crisis is hier echter de verborgen agenda van belang. Omwille van partijpolitiek belang hypothekeert Stevaert het algemeen belang en schrikt hij er niet voor terug de Nederlandse buren voor dat karretje te spannen, dezelfde buren waar hij indertijd met ingelegde busreizen naartoe trok om aan te tonen hoe slecht het daar wel niet ging.

Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen.

v Maerlant | 15-11-07 | 12:09

Pritt Stift | 15-11-07 | 11:01
Arrogante grachtengordel-idioot.

Barry van Hommel | 15-11-07 | 12:09

Daar gaat onze florerende mijnbouw

ijsklont | 15-11-07 | 12:08

Als Limbo ben ik ook voor.
Geen finse randstad tafarelen hier en die zullen er nooit komen met Geert als President. We liggen ik het hart van Europa en hebben na de Botlek de grootste (petro)chemische industrie. De belasting die we nu betalen gaat naar boven de riolen, dus dat kunnen we ook zelf houden. En over 50 jaar hebben we zelfs een grote haven EN marine. --> vluchtelingen voor het water opnemen doen we niet aan.
Dus liefst vandaag nog.

En over drol gesproken, wij schijten en pissen in de Maas en daar maken jullie drinkwater van.......Hahahaha

Roeieber | 15-11-07 | 12:07

* is trots op haar aardgas, keuterboertjes, en Grunn *

fuckje | 15-11-07 | 12:07

Laten we maar gauw een groot hek rondom de Randstad zetten.
Zijn we een hoop problemen kwijt.
Natuurlijk dan visaplicht invoeren.
*Droomt hierna heerlijk verder*

kalknagel | 15-11-07 | 12:07

Ah joh laat die Hollandsche praatjesmakers lullen. Ik zeg afscheiden, liever vandaag dan morgen. Over 10 jaar is alles boven de rivieren 1 grote kansenwijk, de vrouwen lopen verplicht in burka, en er is geen clitje meer te vinden daarzo.

2bergen9 | 15-11-07 | 12:07

Goed plan, verhuis ik meteen weer terug naar Limburg, jullie ook blij.

* | 15-11-07 | 12:06

alpha_mannetje 15-11-07 @ 11:41

Het plaatje is aardig maar de tekst verheldert een hoop. De verschillen zijn gering. Bovendien zijn de bestedingen (woningprijzen!) niet verdisconteerd in een inkomensplaatje.
Daarbij komt dat in de Randstad een hoop wordt uitgegeven wat in de rest van Nederland wordt gehaald. De aardgasbaten zijn daar een groot voorbeeld van. Voorts is genoegzaam bekend dat een eerlijk en hard werkende keuterboer nog altijd minder verdient dan een ranzige straathoekwerker, waarvan er in de Randstad legio uitvreten.

dr.spin007 | 15-11-07 | 12:06

prima idee, maar dan wel als groot-nederland:
- brabant (met antwerpen)
- limburg
- holland (finnië)
- tukkerland (met salland en niedersacksen)
- gelderland (met utrecht)
- vlaanderen (met zeeland)
- polderland

Octavianus | 15-11-07 | 12:05

vuistneuqer 15-11-07 @ 11:58

De mooiste stad is Groningen uiteraard. Maastricht zal daar vlak achter liggen.

azijnseikerT | 15-11-07 | 12:01

Hé, Mieke de Boer - Dartsster. Kunnen we die niet hier houden als trofee dat er uitzonderingen zijn onder de Limburgers.

Yubi | 15-11-07 | 12:01

Ze doen maar zolang het bier maar niet duurder wordt...

geenschijnvankans | 15-11-07 | 12:01

dat eeuwige zielige gezeik hier over Brabanders en Limburgers. Wat is het probleem eigenlijk? Dat we anders praten, katholiek zijn? Dat klopt, maar dommer/ minderwaardig. Populistisch geblaat noem ik dit soort topics. Ik ben trots om in Brabant te wonen en te leven… ik kan niet wachten tot de dag dat de zeespiegel een paar meter stijgt en al die polders onder komen te lopen. Het stuk Nederland wat dan nog netjes droog ligt blijft wat mij betreft voor Hollanders ontoegankelijk, zoek je heil dan ook maar ergens anders…

DenDuuster | 15-11-07 | 11:59

anders geven we de antillen en aanhang plus brabant en de reserve belgen> limburgers. aan de belgen? zijn we er allemaal van af. Friesland gro en drenthe naar duitsland. doe overijsel en gelderland er maar gelijk bij.
en de randstad. met geert wilders als president. zijn we gelijk van die inteelt marokaantjes af. owhja dan zeeland nog.. ach die mag ook wel bij belgië voor zolang hun slim genoeg zijn om de wateren te trotseren.
mocht men er voor vrezen kan je altijd nog naar limburg verhuizen

sjaaky | 15-11-07 | 11:58

maastricht moet van nederland blijven, je geeft je mooiste stad niet zomaar weg toch

vuistneuqer | 15-11-07 | 11:58

KeesMaf1155, yep dat hele stuk nepduitsland stond onder water, maar geen slachtoffers of economische schade.
Geen wonder dat die Romeinen daar weggegaan zijn

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:58

zijn we dan ook van de heer Wilders af?

Zo ja, nu doen graag, heel graag, we kunnen niet de peroxide voor die man blijven aanslepen (is te duur, en er kunnen aanslagen mee worden gepleegd(iets met moslimterorisme)).

naiefje | 15-11-07 | 11:58

Als we de amstel coldrace maar houden. Wat de rest betreft lekker samengaan maar ook de polen houden.

paulusma | 15-11-07 | 11:58

Zo snel mogelijk a.u.b. en dan die figuren die steeds hun keel schrapen als ze een g eruit persen uit Limburg schoppen. Makkelijk zat om te controleren of ze wel of niet zo'n g hebben en anders proberen we de ewwwwwwwwhrrrrrrrr wel. Woorden te over : griezel -> ggggewwwwwwwwwwwwwwhrrrrrrrrrrrriezel.

Oprotten, jij bent een Hollander. Zie het helemaal zitten. Zal Steve steunen.

Afsluiten, dijken doorprikken en ook daar van verlost.

GGGGGGGGGGezelligggggggggggggg hooewwwwwwwwwwwhhhhhhhhhhrrrrrrrr

Eddie Vedder | 15-11-07 | 11:57

@Ron Vibbentrop 15-11-07 @ 11:55
Zo is het! Ik heb ook liever een fusie met Vlaanderen dan dat we Limbabwe afstaan.

Kees Maf | 15-11-07 | 11:57

Hoe zit het met de wetgeving omtrent Kraken in NieuwBelgisch-Limburg?

GodHandKiller | 15-11-07 | 11:56

Briljant idee! Al het overige uitschot de keuze laten zich alsnog te laten aborteren of te verhuizen naar Limburg. Opgeruimd staat netjes.

tja.. | 15-11-07 | 11:56

Ja, dat zal de Nederlandse internationale positie versterken... Welke idioot staat er nou vrijwillig een stuk land af? Maar ja, de lezers vreten het, hè, Geenstijl?

Ron Vibbentrop | 15-11-07 | 11:55

@Mahmoud Ahmadinejad 15-11-07 @ 11:48

Als dat klaar is in 2008 spoelen we jou als eerste erdoor.

drscurly | 15-11-07 | 11:55

@wopper 15-11-07 @ 11:51
Die dijken hoeden 't wel hoor.
Hadden jullie een paar jaar geleden niet last van een uit zijn oevers tredende Maas?!

Kees Maf | 15-11-07 | 11:55

Graag zelfs en Geertjuh als President, dan wordt het pas echt een souvereine staat.
<p>&nbsp;</p>
Wel weer grenscontrole invoeren voor alle kaaskoppen en terugsturen. Dat soort gepeupel willen we dan ook niet meer hier zien.

kwik kwek en kwakje | 15-11-07 | 11:55

hiep hoi

Marv007 | 15-11-07 | 11:55

....maar dan wel te ruilen tegen t Antwerps Havengebied! (Let us do the Dirty Work, Belgo's!! Krijgen jullie de mergelgrotten!)

Comrade | 15-11-07 | 11:52

@ kneuterzak 15-11-07 @ 11:49
Ja precies schaar jezelf anders even in het rijtje: Irak, Iran, Griekenland, Italie, Syrie etc (AKA vergane glorie). Wees er nou maar blij mee dat dat slechts de Romeinen waren die jullie er even onderwerkten en dat we nou zelf de volgende stap hebben gemaakt.

alpha_mannetje | 15-11-07 | 11:52

Wij waren al beschaafd toen de rest van Olland nog onder water stond, goedverdoeme!
Niet komen aankakken als jullie dijken doorbreken, stelletje visvretende ruftende pauperTs!

wopper | 15-11-07 | 11:51

Ik doe niet mee!!!

Mark2007 | 15-11-07 | 11:51

In Limburg en een deel van Brabant was 2000 jaar geleden al beschaving terwijl het westelijk deel van het huidige Nederland nog met een knots liep te zwaaien. En eigenlijk is het nog steeds zo. Vuile bloembollen vreterTs

kneuterzak | 15-11-07 | 11:49

poppermotje 15-11-07 @ 11:43
Waarom niet, de VOC-mentaliteit der Lage Landen heeft ons eerder ook geen windeieren gelegd...

Sikkeneur | 15-11-07 | 11:48

@jullie ook hier?
Ja das pas aangelegd. In 2008 volgt de aanleg van riolering

Mahmoud Ahmadinejad | 15-11-07 | 11:48

@ jullie ook hier? 15-11-07 @ 11:43
Limburgers zijn het volledig eensch met dit idee, JOH. We hoeven niks met de rest van verpauperd Nederland te maken hebben.

Deport | 15-11-07 | 11:47

En via een grote omweg komen we dus uit op het failliet van de natiestaat en de opkomst van de regionale identiteit, het streekgevoel, binnen een verenigd Europa, dat is onvermijdelijk. En los van dit alles ben ik als Hoofddorper nog op op zoek naar asiel; noordland, limboland, euroregio Achterhoek-twente-en dat deel duitsland. Whatever, ik wil gewoon weg uit de kansen-regio.

spooky | 15-11-07 | 11:47

DeaudT aan het calvinistische racaille!
Leve de Paepen van Limboland!

wopper | 15-11-07 | 11:47

@ poppermotje 15-11-07 @ 11:43

Met keizer Willem lV, ex prins pils?

Agent327 | 15-11-07 | 11:45

O, herstel: Teen heeft zijn modem ook aan de praat gekregen. :-)

jullie ook hier? | 15-11-07 | 11:44

goed idee, en die meneer wilders die mogen jullie houden!

ganzo | 15-11-07 | 11:44

Als we nou eens gewoon de rest van Europa bij Nederland voegen, onder feodaal Nederlands bestuur? Maken we van de rest gewoon wingewesten. Ik zat zo te denken aan een keizerrijk..

poppermotje | 15-11-07 | 11:43

Ik heb nog geen enkele reactie van een Limburger gezien hier. Hebben ze daar al wel internet?

jullie ook hier? | 15-11-07 | 11:43

Jullie Hollanders weten gewoon niet wat leven is! Stelletje calvinistische stumpers!

Teen | 15-11-07 | 11:43

Stevaert is niet origineel. Het doet veel te sterk denken aan de politieke partij die Verhuyck in zijn roman "Het Leugenverhaal" heeft verzonnen: BLIK, die ijvert voor hereniging van het nu over Nederland, België en Frankrijk verdeelde graafschap Vlaanderen.

Arrabinekoeterine | 15-11-07 | 11:43

Meteen invoeren! Hulde aan Limburgië.

Deport | 15-11-07 | 11:42

Goed beschouwd is Limburg na 2000 jaar nog steeds niet van de Romeinen bevrijd.

hekkesluiter | 15-11-07 | 11:42

@ dr.spin007 15-11-07 @ 11:32
80% is natte vingerwerk (ok), maar het is algemeen bekend dat het geld hier vandaan komt, mocht je de nota nog niet ontvangen hebben hier is een fijn plaatje voor je:
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/inkomen-b...

alpha_mannetje | 15-11-07 | 11:41

Spin1135, mijn afkeer van 020 is redelijk groot, dus je tegenbod is wel erg verleidelijk.

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:39

@ Het_leuke_zuiden 15-11-07 @ 11:31

Releks, swa, je weet tog dat den Ollander altijd op Limburg heeft gescholden.. in hun jeugdjaren kwam het proleriaat van boven de rivieren wel zuipen en rampokken in het mooie zuiden.
Ik zeg, verzuip Ollandistan en de rendstad, alaaf!!

wopper | 15-11-07 | 11:38

We kunnen Limburg ook in de fik steken. Gewoon, omdat het kan.

Biff Eagleburger | 15-11-07 | 11:38

Bedumer, zo maar een hsl (zweefttrein) aanleggen ('geven') om mensen uit dorpjes die steeds leger worden met de bewoonde wereld te blijven verbinden is ook een beetje bizar omgaan met zuurverdiend geld, of niet?

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:37

Ik heb in tijden niet zo'n goed idee gehoord.

cool99 | 15-11-07 | 11:36

@Agent327
Zo oud......maar wel waar

ill-Eagle | 15-11-07 | 11:36

Pater Prudhomme 15-11-07 @ 11:27

Neenee, wel eigen broek ophouden! Eventueel wil ik Antwerpen ruilen tegen Schiphol; Schiphol en een kistje champagne.

dr.spin007 | 15-11-07 | 11:35

Nou HLZ 1131, als jullie zuiderlingen praten vinnik zo ongeveer alles liefjes klinken, maar zo op schrift komt het echt boos over.
Als jij Wilders trouwens uit Den Haag haalt en een limbotroon geeft in die kalkbergen daar, zal ik je niet tegenwerken.

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:34

@ fuckje ik ben er best voor maar we kunnen ook afsplitsten van de rest van nederland we hebben den haag niet eens nodig voor het noorden ze willen ons niet eens die hsl geven dus we zijn beter of zonder ons LEVE NOORDLAND

Bedumer | 15-11-07 | 11:33

Ach, Limburgers. Zijn eigenlijk slecht Duits sprekende Belgen, dus waar lullen we over?

Agent327 | 15-11-07 | 11:32

Jeetje, alleen Limboland wegdoen staat zo armoedig. Zullen we de antillen erbij doen? Twee voor de prijs van nul... en dan nog opgelicht worden!

Koekje-dr-bij? | 15-11-07 | 11:32

alpha_mannetje 15-11-07 @ 11:26

80%? Verklaar?

dr.spin007 | 15-11-07 | 11:32

Het is wel K*t-Limboland, maar wel óns K*t-Limboland...

DreqNeqSchot | 15-11-07 | 11:31

Vieze vuile Pritt stift,

Je vieze eigenondersoort is wat lekkers? De polderende rampenkwekende Hollander is zaligmakend? En objectiviteit is ook ver te zoeken, de bibelbelt zit buiten Limburg. Sterker nog, waren de SP en de PVV niet de grote winnaars? VVD en het CDA zijn duidelijk rechts partijen, kijk maar naar Burgemeester Leers van Maastricht en de moties die de Limburgse fracties hebben ingediend ten tijde van Verdonk uit de VVD werd gezet!
En als Limburg al een staatshoofd krijgt, is dat Wilders. En dat is een heerlijk idee om geen belasting te doneren aan werkeloze werkweigeraars.
En laat de olieprijs lekker stijgen, dan worden de kolen weer rendabel, kunnen jullie Hollandertjes dat afnemen tegen hoge prijzen!
Dit hele topic fokt mij op, alleen al dat de mensen in Nederland een bepaald belang dienen, net als mieren de koningin dienen.
Als aan mij ligt wordt nederland een federale staat met meer eigenrechten voor de provincies. Eens kijken waar al het geld vandaan moet komen om die multiculti ellende in stand te houden!!!!!!!!!

Het_leuke_zuiden | 15-11-07 | 11:31

Goed plan. Maar waarom willen ze niet meteen ook een Groot-Brabandië dat Noord-Brabant en Vlaams Brabant verenigt? Dan zijn we daar ook meteen van af...

Takenu | 15-11-07 | 11:31

Wat Sytze 11:24 zegt.

knutsel | 15-11-07 | 11:31

Geniaal nieuws. Die onverstaanbare, stinkende Limbos kunnen we missen als kiespijn.

Kale Karel | 15-11-07 | 11:29

Keaning_Radboud 15-11-07 @ 11:23

Wat mij betreft per 1 december 2007, regel jij het?

PrAn | 15-11-07 | 11:29

spin, excuses voor de droevige spelling, ondanks mijn gebrekkige typvaardigheden staat mijn aanbod wel

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:28

Moeten Servatius en Henrik van Veldeke óók op die trein?

jullie ook hier? | 15-11-07 | 11:28

@ kontzweer 15-11-07 @ 11:27

Waal over het hoofd gezien?

hekkesluiter | 15-11-07 | 11:28

Dr Spin, als ik van jouw antwerpen bij onze haven en schiphol mag hebben, mag jij alles tussen het kennisgebied limburg , de moerdijk en Rottum hebben.

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:27

ik heb al een schep in de auto gelegd en begin bij Nijmegen vast een geul te graven! afsteken die handel!

kontzweer | 15-11-07 | 11:27

VrijmetselaarT Steve lult uit z'n nek, Limburgistan is al verkocht aan de Wahabs.. vandaar (o.a.) het boerkaverbod in de carnavalsoptochten.
Laat deze grootheidswaanzinnige aub in eigen land blijven, het is hier al druk genoeg met idioten.

wopper | 15-11-07 | 11:26

Zullen we gelijk Neutraal Moresnet ook weer in ere herstellen? (= een stukje limburg richting Luxemburg dat in de vorige eeuw een eigen dwergstaatje was!)

nl.wikipedia.org/wiki/Neutraal_Moresne...

broomstick | 15-11-07 | 11:26

@ dr.spin007 15-11-07 @ 11:24
Ja en: mij, GS en ongeveer 80% van het BNP.

alpha_mannetje | 15-11-07 | 11:26

Het kan opzich geen kwaad dat Oost en Zuid Nederland zich vast voorbereidt op een door de zee verzwolgen Holland, of een aan kansenwijken ten ondergegaan Holland. What ever comes first...

hekkesluiter | 15-11-07 | 11:26

Goed plan, het afstoten van de randstad en ellah vogelgriep richting zee.
We spreken wel af dat jullie marijnissen ook houden he.
Polarisatie uber alles.

Pigha Lal | 15-11-07 | 11:25

Slomo 15-11-07 @ 11:20
Afgelopen week nog een stukje gelezen dat het Noorden de noodklok slaat wegens 'spookdorpen'. Zo gesellie is het daar bij jullie dat de meeste wegtrekken naar betere oorden.

Sikkeneur | 15-11-07 | 11:24

Keaning_Radboud 15-11-07 @ 11:23

Jullie hebben tog Ameland?

azijnseikerT | 15-11-07 | 11:24

slomo, en dan lekker die eusubsidies voor achterstandsgebieden opslurpen. (tis je gegund hoor, liever jullie dan Transsylvanie)

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:24

Volgens mij heeft Stevaert het over een "Europese provincie", en heeft hij het niet over Limburg als zelfstandig land. Niet dat ik dat als Limburger erg zou vinden, zijn we meteen af van die hollanders die hierheen verhuizen als de grond te nat onder hun voeten wordt.

Re-inventor | 15-11-07 | 11:24

Zo schijnen er in 0049 ook nog Friezen te wonen

Chiant | 15-11-07 | 11:24

alpha_mannetje 15-11-07 @ 11:16

Fryslân en Grun zijn ook heel relaxt hoor. Ik zal mijn visie als volgt samenvatten: Het is waarschijnlijk veel handiger om een hek om Noord en Zuid Holland te zetten en met de rest door te gaan. Zijn we in een klap van alle hoeren, zakkenrollers, finnen, palingboeren en ander gespuis af.

dr.spin007 | 15-11-07 | 11:24

Doen. Wordt dan een leuk vakantielandje en ze kunnen nog overleven eauk, met een rivier en een vliegveld. Soort west-Europees Montenegro met minder oorlogsschade. Ik zal er graag verpozen op lange weekenden en midweekjes.

Het Oude Rijden | 15-11-07 | 11:24

Limburg......mooi om hard doorheen te rijden, lekker vlaaitje eten en weer snel terug naar de "te drukke" maar ooooooh zo gezellige betonnenRandstad.
Lang leve alles boven de grote rivieren!!!!!!!!

ill-Eagle | 15-11-07 | 11:23

Hallo Pritt Stifft, de meeste mensen op dat wiki-lijstje zijn al een tijdje dood. Op de trein zetten? Jij liever dan ik.

AlteGooreZooi | 15-11-07 | 11:23

Wanneer mogen wij Friezen weer eens een land hebben?

Keaning_Radboud | 15-11-07 | 11:23

Kijk... als dat geen positief invloed gaat hebben op:

- gemiddeld IQ
- gemiddeld inkomen
- gemiddelde hoeveelheid betaalde belasting per inwoner
- gemiddelde levensverwachting
- absoluut aantal carnavalsvierders

bo-oz | 15-11-07 | 11:21

Een heel goed plan Pritt Stifft!

En dan meteen Noord Nederland ook maar zelfstandig maken. De Friezen hebben Doutzen, de Groningers hebben gas en de Drenten de mooiste provincie. Wij Noorderlingen kunnen ook prima leven zonder dat enorme geld-zuigende aanhangsel.

Slomo | 15-11-07 | 11:20

Ach het blijven koddige buren die Belgen. Eerst al die Vlaamse seperatisten die hun land onbestuurbaar proberen te maken. En dan is er nu ook een Belgische Limbabwaan die zich weer van Vlaanderen wil afscheiden en meteen op oorlogspad wil tegen de Nederlandse buurman.

Morrizz | 15-11-07 | 11:20

Wel een lullig lijstje, Wilders staat er geeneens bij.

Sikkeneur | 15-11-07 | 11:19

@azijnseikerT 15-11-07 @ 11:09
Ik keek er zelf ook van op.. Maar in dit geval is het dat wel waard.. Straks slaan ze het aanbod af, omdat ze 2 kratjes teveel vinden. Dat willen we nou ook weer niet..

Alcoholic | 15-11-07 | 11:19

kunnen we niet alles boven de grote rivieren aan Denemarken verkopen? Of gewoon weggeven?

tummes | 15-11-07 | 11:18

De beste Belgenmop sinds tijden!

widtvoet... | 15-11-07 | 11:18

Bigi, ik zou het voldoende vinden om te Rotterdam en Antwerpen te fuseren, mogen die belgen het kennisgebied limburg en brabant hebben. Zeeland moet wel behouden blijven daar gaan wij rotterdamse chique graag naar het strand

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:18

@Zwartbroek 15-11-07 @ 11:15
Arcen en Dommelen.

Lekker Belangrijk© | 15-11-07 | 11:17

En anders stel ik een constructie voor zoals koning Boudewijn die ooit eens toepaste door af te treden toen hij vanwege gewetensbezwaren de abortuswet niet wilde tekenen (nl.wikipedia.org/wiki/Abortus) waarbij wij Limburg en Brabant tijdens carnaval tijdelijk even afstoten naar België om ze daarna weer in het Nederlands koninkrijk op te nemen.
Want dat carnaval zou voor mij persoonlijk wél een keihard onderhandelingspunt worden. Niet nog meer van die hendjes-de-lucht-in figuren erbij.

Bigi Bana Boy | 15-11-07 | 11:17

@ dr.spin007 15-11-07 @ 11:12
Aardgasbaten, pfff, je moet niet zoveel naar fuckje luisteren. Natuurlijke rijkdommen is het slechtste wat een land kan overkomen, kijk maar eens om je heen. Bovendien wat is het nou? 1,5% van het BNP?
Limburg houd ik liever dat is het enige stukje Nederland waar je nog een beetje kan relaxen.

alpha_mannetje | 15-11-07 | 11:16

Laten die Belgen zich eerst maar eens druk maken over hun eigen land. Als dat opgesplits is, kunnen we altijd nog zien. Kunnen ze eerst laten zien dat ze in staat zijn een 'land'te besturen.

Agent327 | 15-11-07 | 11:15

Als Arcen maar behouden blijft!

Zwartbroek | 15-11-07 | 11:15

Goed plan, doe Brabant er ook bij.
Ik was al een voorstander om 0031 op te heffen en te verkopen aan de hoogste bieder. Mooie haven voor de Russen of Chinezen, aardig vliegveld erbij. De onsamenhangende bevolking plus ditto overheid krijgen ze er ter vermaak bij.

Zo jammer! | 15-11-07 | 11:15

Robin Hood 15-11-07 @ 11:05

EZEL!!

worm | 15-11-07 | 11:14

Limbyrg, de heuvelachtige katholieke drol die onderaan Nederland bungelt.
LOL! *Zoekt naarstig naar doekje om de koffie van zijn bureau te soppen*

ViperNL | 15-11-07 | 11:14

Lol @ katholieke drol :-)

Ik ben echter zeer gesteld op Limburg want heb er een tijdje gewoond en zou het zeker niet kwijt willen. Sterker nog ik zou voor uitbreiding van de Nederlanden met Vlaanderen zijn. Let wel ik zou dan over een fusie willen spreken waarna de naam in "De Nederlanden" of nog mooier "de lage landen" zou moeten worden veranderd. Het zou alleen een buitengewone terughoudendheid en voorzichtigheid van ons Nederlanders vragen om onze Vlaams broeders niet voor het hoofd te stoten, zoals bekend zijn Vlamingen niet echt heel erg gecharmeerd van onze grote bek en ditto gewoontes en het laatste wat willen is dat we nog verder uit elkaar drijven. Maar goed het zal helaas zo'n vaart niet lopen. Desalniettemin ben ik erg voor een groter en sterker land dan Nederland en België nu zijn. Ik pleit voor een uiterst voorzichtige en terughoudende handreiking richting de Vlamingen.

Van Maerlandt kan hier vast meer over vertellen.

Bigi Bana Boy | 15-11-07 | 11:13

Ik zie dat allemaal best wel zitten. Alle provincialen terug naar hun oorsprong sturen, één Groot Holland maken van Noord en Zuid en daar dan lekker wonen, met alle Hollanders, Finnen, Peaulen etc. Voor de aardgasbaten vinden we wel een oplossing, Kennisgebieden zoals de Brabantse driehoek en Utrecht kunnen we missen als kiespijn. Groot Holland kan zichzelf heel goed bedruipen. Van Utrecht maken we het Vaticaan der Nieuwe Nederlanden.

dr.spin007 | 15-11-07 | 11:12

Hee, Geert Wilders staat niet in dat lijstje.

OoO | 15-11-07 | 11:11

Limburgers moeten gewoon ophouden met Duits te praten.

De God van Empel | 15-11-07 | 11:11

We zijn niet allemaal katholiek he....
Hou niet zo van die verdoemde christenen...

kiefer | 15-11-07 | 11:10

Eerst de begroting van het nieuwe minfin ff doorlezen. Daarna zal ik eens kijken of ik liever belasting ga betalen in Limburgië. Misschien kan dat wel eens een heel interessant landje worden mits de machtsgeile politici bereid zijn om zich niet teveel met het priveleven van de (lim)burger te bemoeien. Ik wacht de ontwikkelingen met belangstelling af.

Opse Hontjus | 15-11-07 | 11:10

Limburg en dan ook maar Brabant en Zeeland naar een nieuwe staat. Gister behoorlijk wat geluiden om Friesland af te steken en naar de Duitsers te drukken. Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland dan ook maar? In Flevoland liggen Almere en Leystad. Teruggeven aan de zee dus maar. Houden we een stukje Randstad over. Met het nieuwe eiland in zee dan maar aan Engeland knopen. Nederland opgedoekt. Einde discussie.

knurfie | 15-11-07 | 11:10

Alcoholic 15-11-07 @ 11:06
het is juist andersom ze kochten (wat op zich al raar is) en krijgen limburg erbij.... wisten ze blijkbaar ook niet

Criticast | 15-11-07 | 11:09

Alcoholic 15-11-07 @ 11:06

Een alcoholic die twee kratjes afslaat?

azijnseikerT | 15-11-07 | 11:09

Als we het nou op marktplaats zetten krijgen we er waarschijnlijk wel 3 kratjes Brand en een vlaai voor van Polen.

Biff Eagleburger | 15-11-07 | 11:08

Ik ben liever de Antillen kwijt!

MPdeH | 15-11-07 | 11:08

Ik dacht ook dat het Limbabwe was, en Brand is niet te zuipen!

AllesIsZinloos | 15-11-07 | 11:08

Ik als reaguurder met zachte g zou een groot voorstander zijn van afscheiding.

Vlug een groot hek om ons nieuwe belastingparadijsje en met wat geluk wonen WIJ dan niet aan 'Marokko am Rhein' over een paar jaartjes.

Jullie veel geluk daaro in de rampstad (sorry; randstad) met al jullie multikulturele kansen en zo...

Elkerlyc | 15-11-07 | 11:08

Goed plan! Nu niet treuzelen en heel snel toehappen!

Harige Bangmaker | 15-11-07 | 11:08

Die vent is communist! Wat heb je nou helemaal van economie begrepen als je een nieuw land gaat vormen om er meer overheidsgeld mee wil binnenhalen? Europese provincie isj dus geen idee.

waskuip-admiraal | 15-11-07 | 11:07

President Eurlings...

*proest*

Hopen dat Geert niet terugkeert...

dr.spin007 | 15-11-07 | 11:07

Wel een cool idee. Geven we drenthe en groningen en een stukkie overijssel aan de moffen, maken we van friesland een openlucht gevangenis en de Hollandse Tuin is weer springlevend

Pater Prudhomme | 15-11-07 | 11:07

Ik vind de Limburgse studentes anders best wel geyl praten..

- teruggejorist - | 15-11-07 | 11:07

Die 2 kratjes brand hè, die krijgen ze erbij toch? Het lijkt me namelijk niet verstandig om er iets voor terug te vragen..

Alcoholic | 15-11-07 | 11:06

Geven we Brabant er extragraties bij!

azijnseikerT | 15-11-07 | 11:05

Mijn paspoort zegt dat ik overal heen mag, maar niet naar Limburg. Ieder land staat apart vermeld, maar dat dan weer niet! Bovendien zegt mn dokter dat ik me extra moet laten inenten als ik de grens naar Limbabwe oversteek. En laat ik nu doodsbang zijn voor naalden...

Robin Hood | 15-11-07 | 11:05

Is goed! Leve de euregio's.

komen we goedkoop vanaf.

dr.spin007 | 15-11-07 | 11:05

Niemand voelt zich meer thuis in eigen land, en hoe zou dat komen?
Wij zijn hier ook voorstanders van een Provincie FrieGroDre.

fuckje | 15-11-07 | 11:04

REAGEER OOK