Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD: "Importverbod voor inteelt-hoofddoekjes"

henkkamp_foto_voorpagina-1.jpgHenk Kamp is weer helemaal genezen. De VVD-coryfee die last had van harige bolletjes in zijn been is er weer bovenop. En hoe! De symphatieke liberaal met de oerhollandse tongval gaat vandaag voorstellen dat het aantal importbruiden uit Turkije en Marokko drastisch teruggebracht moet worden. Prima plan. Het gaat vooral om dames die naar dit land van aankomst komen voor zogenaamde neef-nichthuwelijken. Wie kent ze niet? Die dikke allochtone provinciemeisjes met een snor en een chromosoom teveel. Zeg het, Henk! "Een groot probleem. Dit zijn huwelijken met een groot risico voor de kinderen omdat de ouders zelf ook vaak geboren zijn uit een neefnicht-huwelijk. Daar moeten we zo snel mogelijk vanaf." Heel goed, Oom Henk! Edoch, kleine aanvulling van het wetenschappelijk bureau van GeenStijl. Gaarne ook een beetje positief discrimineren. Dit soort bruiden(nsfw) verdienen bijvoorbeeld een startsubsidie voor Nederland...

Reaguursels

Inloggen

onderbauwdt?

Bisschop Gijsen | 13-11-07 | 02:06

onderbouwd

Bisschop Gijsen | 13-11-07 | 02:06

@ Dr Doom 12-11-07 @ 18:42: Ik geef toe dat mijn financieel historisch rekenmodel niet geheel met feiten onderbouwt wordt, maar never let the truth in de weg staan van een goede story, en ik zet alleen even de hooflijnen uit, zoals een groot denker betaamt (ironieteken sluiten).
over en amen

Bisschop Gijsen | 13-11-07 | 02:04

VVD, dat zijn toch een stel laffe mineraalwater studentenmietjes. Gadverdamme. Grote bek, (zoals altijd). Om maar meteen vooroverbukkend de linkse establishement te apeasen. Het spel wordt gespeeld. De monkeys met stemrecht doen hun ding. En het spelletje kan weer over 4 jaar herhaalt worden.

VVD stemmers zijn landverraders.

Strontland | 12-11-07 | 23:40

Mensen
Waarom staart iedereen blind naar de importbruiden???
Grootste probleem van Nederland is niet de import van bruiden, maar de import van importbruidegommen, m.a.w. importmannen!!! Zij zijn de grootste boosdoeners en hun aantal moet meer zijn dan importvrouwen! Dat weet ik uit mijn omgeving en ik zie ook meer importmannen dan importvrouwen. Dit is eigenlijk de waarheid!

alp | 12-11-07 | 23:00

de vvd én rita zijn pro europa en pro turkeije in de EU!!
Laat je niet foppen door kamp

Geert... rechtdoor!

-weggejorist-

Zwerrever | 12-11-07 | 19:48

-weggejorist-

gouhaartje | 12-11-07 | 19:18

a familyaffair...

Patrick Zweedsey | 12-11-07 | 19:10

too little too late.

v Maerlant | 12-11-07 | 19:06

Zo begint er toch een kamermeerderheid te ontstaan voor maatregelen die eigenlijk al 20 jaar geleden hadden moeten worden genomen.
Maar nu moet Femke nog om.

de honden blaffen... | 12-11-07 | 18:42

Bisschop Gijsen is er eentje die zijn geschiedeniskennis uit de volkskrant haalt.

"... Wij hadden in Nederland net zo rijk kunnen zijn als in Dubai of Saudi-Arabië, als we niet al ons geld hadden weggegooid in de loop der jaren..."

>>>>Nederland is 2x zo rijk als Saudi Arabie.

"... We begonnen met een goede headstart in de gouden Eeuw, door rijk te worden in de handel in specerijen en slaven, en onze koloniën leeg te plukken zoals Indië en Suriname...."

>>>> (PROEST!!!) Dat verklaard ook waarom landen zoals Duitsland, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Ijsland, Ierland de rijkste landen zijn in de Europa/wereld, terwijl ze vroeger nooit kolonien hebben gehad.

Monkey:" ... Dus als Nederland al die jaren GEEN ontwikkelingshulp had gegeven, had dit ruwweg geschat ons 20 miljard bespaard.."

>>>>Rekenen kan Monkey ook al niet, Nederland geeft elk jaar minder dan 2% uit aan ontwikkelingshulp. Die 2% breekt ons de nek niet, eerder de 800.000 AOW-ers die 70% van hun loon blijven vangen en alle andere linkse hobbies en onproduktieven die aan de tiet van de staat blijven zuigen.

".... Eén generatie kortzichtige politieke wereldverbeteraars die het heeft verneukt voor de komende "x" generaties...."

Ik zou iedere Pvda Stemmer als landverrader tegen de muur zetten,

Dr Doom | 12-11-07 | 18:42

Kunnen we dan eindelijk weer VVD stemmen??? Eerst nog maar eens zien of Henkie het waar maakt. Mijn tweede kamer zetel stem heeft ie.

Postzegel | 12-11-07 | 18:40

"..... VVD neemt Geert standpunten over, helaas is het plan in dit geval juridisch al even onuitvoerbaar als het gemiddelde Wilders-plannetje...."

Lafbek, en weer typisch Nederlands, in elk ander Westers (Australie, New Zeeland, Canada, Amerika) is een bloedtest VERPLICHT om deze reden. Dus gewoon weer gelul dat het weer niet kan. Australiers hebben duidelijk ander DNA dan de gemiddelde Nederlander, "LEF" en "BOERENVERSTAND" zijn daar dominant aanwezig.

Dr Doom | 12-11-07 | 18:28

Haha, ach ook hier geldt beter goed gejat dan slecht bedacht... Maar mijn stem krijgen ze nog steeds niet.

Doc Damage | 12-11-07 | 18:27

Hij heeft wel gelijk, maar is er wel een beetje errrug laat mee. Ik weet straten waar de hele straat dezelfde turkse achternaam heeft, rara hoe kan dat nou??

Klompenboer | 12-11-07 | 18:16

Barry van Hommel 12-11-07 @ 10:00
Laat me raden, jij bent een voorstander van de übermensch untermensch-theorie?

Er is maar 1 groep die de wereld verdeelt in Uber-en untermenschen en dat is Marcel van Dam met zijn linkse tokkie-aanhang. Als je anderen bestempelt als 'untermenschen' beschouw je jezelf als 'Ubermensch'. Links ten voeten uit.

van Kloten | 12-11-07 | 17:44

Prikker 12-11-07 @ 16:23
Nee hoor, niks vergeten........ Ben dan ook nooit tegenstander geweest voor politieke steun in Irak en militaire steun in Afghanistan.....

Wishbone | 12-11-07 | 16:49

Hoofddoekjesverbod is GOED. Filtert automaties fijne arabiese pornoactrices uit want die dragen geen hoofddoekjes en ik heb een neefje dat graag met Yasmine wil trouwen.

holtor | 12-11-07 | 16:32

Waarom moet ik die leugenaar Henk Kamp nu ineens voor de VVD zien spreken... die was toch afgedaan ? Zijn we dan collectief ineens vergeten hoe deze leugenaar ons Irak en Afghanistan ingelogen heeft ?!? En waarom moet uitgerekend deze hypocriet ons moralistisch voor gaan zitten preken over de Islam. Kent deze man dan uberhaupt geen schaamte of schande ?!?

Prikker | 12-11-07 | 16:23

Jongens let op, dit is gewoon een poging om Rita terug te krijgen.. volgens Rita was de VVD niet rechts genoeg.. henk DOET er wat aan

Pendeho | 12-11-07 | 16:21

@Maaier 12-11-07 @ 13:16
Aardgasbaten nuttig besteed? Weggepist bedoel je. Ondanks die aardgasbaten is NL minder welvarend p.p. dan België, terwijl België nul gas heeft, en de lasten draagt van gesloten koolmijnen. Hans Kazan had de poet niet sneller kunnen wegtoveren.

Zeddegeizot | 12-11-07 | 15:52

@BY: ?

Fleauxe | 12-11-07 | 15:43

Hypocriet beleid! Homosexualiteit is toegestaan en discriminatie wordt actief afgekeurd door Jan en alleman, maar neef-nicht relatie mag weer niet.
En homo-echtparen die een kinderwens hebben, moet ook kunnen, behalve voor neef-nicht echtparen. VVD moet afzien van haar koker-beleid.

BY | 12-11-07 | 15:39

fak, ik had al op die nfsw link geklikt voordat ik het nfsw zag staan... bijna betrapt...

Groenepuntmuts. | 12-11-07 | 15:03

ik kan dus nog wel schapen importeren?

Ali Bi | 12-11-07 | 14:43

@derkcs
Ook hier zie je, net als bij veel andere peilingen, dat ongeveer 65%(meestal tussen de 61 en 64 %) van de bevolking een weldenkend standpunt inneemt.

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 14:11

VVD neemt Geert standpunten over, helaas is het plan in dit geval juridisch al even onuitvoerbaar als het gemiddelde Wilders-plannetje.
En laten we even niet vergeten dat de VVD hier in feite eigen poep loopt op te ruimen: links was, met de vakbonden voorop, oorspronkelijk fel tegen gastarbeiders, juist de overwegend rechts-liberale industrielen zagen het wel zitten met die goedkope arbeidskrachten.

Zeurders | 12-11-07 | 14:03

Henkie Kamp heeft kennelijk net de LOI-cursus "Populisme voor Beginners" afgerond. Jammer Henkie, je loopt achter de muziek aan. Te laat.
-
Het is helaas allemaal wat ingewikkelder en zal héél wat moeten veranderen in dit land voordat dit soort 'plannen' ook in de praktijk kunnen worden gebracht.
-
Henkie wil eauk meedoen. Henkie wil net zo peaupie zijn als Rita & Geert.
Maar Henkie weet ook wel dat 'ie dat helemaal niet mág als het er echt op aankomt. Want dan wordt Markje Rutte beaus. En als Markje beaus is dan weet je wat er gebeurt: bek houden of oprotten!
-
Want Markje is dan wel een slappe pisnicht, het VVD-bestuur dekt 'm nog steeds (in elk geval figuurlijk).

Reinaert | 12-11-07 | 13:57

De plannen klinken goed, nu nog een manier vinden om ze er doorheen te krijgen. Plus de aanvulling, zoals al eerder is opgemerkt, om de remigratie te bevorderen en er is weer hoop voor Nederland.

Wishbone | 12-11-07 | 13:46

Zelfs de luisteraars van de stazi omroepzijn het ermee eens. Dan zullen Judas Peter Balk en Kabouter Windvaan wel tegen zijn.

www.stand.nl/

derkcs | 12-11-07 | 13:44

maaier; laat me niet lachen dat ONZE aardgasbaten nuttig zijn besteed. Dit is voor een habbekrats geschonken aan vriendjeslanden.En wie interresseert nu hoe wij vroeger aan onze rijkdom zijn gekomen?Krijgen wij (dit zijn de NEDERLANDERS die NU leven) hier niet elke dag de rekening voor gepresenteerd?Moeten wij niet elk jaar miljarden ophoesten voor wat nu zogenaamde medelanders zijn? Onze voorouders leefden toen en wij leven NU met een miljardenlast aan criminaliteit,en in de nabije toekomst verlies van onze vrijheid.

paulusma | 12-11-07 | 13:36

Ella 12-11-07 @ 13:23
crimminelen = criminelen, sorry

Ella | 12-11-07 | 13:25

@ Ella 12-11-07 @ 13:18

Gedaan!
En, veel huilebalken aan de lijn?
En weggejoriste veurstanders..

wopper | 12-11-07 | 13:23

Zeddegeizot 12-11-07 @ 13:16
Ja, en dan te beginnen bij de crimminelen, want dat zijn er velen!
Kijk ook maar eens naar Opsporing verzocht en werp een blik in onze gevangenissen.

Ella | 12-11-07 | 13:23

Kamp nu in stand.NL

Agent327 | 12-11-07 | 13:16

@Ella 12-11-07 @ 12:01
Andere tijden, andere mensen. Toen waren er maar enkele tienduizenden gastarbeiders. Zelfs Den Uyl was ervan overtuigd dat ze na een paar jaar weer zouden oprotte. Twee keer met de oogjes knipperen en het waren er plots bijna 2 miljoen. Eén generatie kortzichtige politieke wereldverbeteraars die het heeft verneukt voor de komende "x" generaties. Leuk van Kamp, maar het schiet niet op. Wat dan wel? De oprotpremie, gekoppeld aan de doelstelling: 1 miljoen allochtonen terug naar huis binnen 5 jaar. En uiteraard de achterdeur stevig dicht.

Zeddegeizot | 12-11-07 | 13:16

Bisschop Gijsen 12-11-07 @ 13:08

Leer eerst eens dat Nederland rijk is geworden door graan & houthandel, specerijen waren voor de leuk. daarna stelde NL een tijdlang niets voor, omdat het Britse rijk de NL plek had veroverd. De aardgasbaten worden al jarenlang nuttig besteed, de Nederlandse infrastructuur is ermee gebouwd en nog een hele hoop andere zaken.

Over de kromme redenering die leidt tot een overheid van 10 &% van de huidige zal ik maar niet beginnen.

Maaier | 12-11-07 | 13:16

Nu wordt Henk Kamp geinterviewd op radio 1

Ella | 12-11-07 | 13:16

@lla 13:14 : Inderdaad, zoals in de maanden juli-augustus, wat een rust altijd...

Bisschop Gijsen | 12-11-07 | 13:15

Beter laat dan nooit.

Remington.223 | 12-11-07 | 13:14

Bisschop Gijsen 12-11-07 @ 13:08
En dan zou dit meest overbevolkte land en meest smerigste van Europa ook minder overbevolkt en minder smerig zijn. En veel minder files.

Ella | 12-11-07 | 13:14

Wij hadden in Nederland net zo rijk kunnen zijn als in Dubai of Saudi-Arabië, als we niet al ons geld hadden weggegooid in de loop der jaren.
We begonnen met een goede headstart in de gouden Eeuw, door rijk te worden in de handel in specerijen en slaven, en onze koloniën leeg te plukken zoals Indië en Suriname.

Daarna werden wij in de eerste wereldoorlog gespaard, wat ook een voordeel gaf, en zijn er in deze contreien bijna nooit natuurrampen zoals aardbevingen of vulkaanuitbarstingen, hooguit een watersnoodramp.
Mar de Nederlandse regeringen willen zo graag op grond van een misplaatst schuldgevoel en christelijk naastenliefde geld weggeven aan arme landen, wat bewezen is, niet werkt.
Dus als Nederland al die jaren GEEN ontwikkelingshulp had gegeven, had dit ruwweg geschat ons 20 miljard bespaard.
Als Nederland in de jaren 60 GEEN gastarbeiders had binnengehaald, voor laaggeschoold werk had ons dat 100 miljard bespaard.
Als Nederland NIET een generaal pardon aan elk willekeurig zielig derdewereld gezicht had gegeven had ons dat ook zo'n 40 miljard bespaard (Is natuurlijk moeilijk uit te reken, exact welke kostenbaten, maar het gaat om de gedachte)

De aardgasbel had Nederland toch een gigantisch boost moeten geven i.p.v. dat we zogenaamd altijd maar in een economische crisis zitten.
De waarde van die Groningse aardgasbel schat ik op 200 miljard.

Dan dus een gigantisch afslankoperatie van de overheid, tot slechts 10 à 5 % van de huidige grootte, en 10% minder allochtone uitvreters, komt ruwweg geschat op een positief saldo van miljarden, i.p.v. een staatsschuld.
Dan nog het fiasco van de buitenlandse militaire missies, die ook goudgeld kosten, Eurofighter bodemloze putten etc, zou iedere Nederlander nu minstens een half miljoen GULDEN positief staan, en wij konden eeuwig pensioen vieren.
Maar ja, als als als...

Bisschop Gijsen | 12-11-07 | 13:08

nattebever 12-11-07 @ 12:49
Natte Bever, met je eens: cultuurrelativisme is het zwaarste gif dat de sociale wetenschappers ooit hebben voortgebracht.
Je eigen cultuur relativeren = landverraad.
Kritiek hebben op de eigen cultuur is natuurlijk wel prima.

Ella | 12-11-07 | 13:03

Bravo, Olé. Puik plan!

maaay | 12-11-07 | 12:52

geef ze een boek!!!!!http://books.google.com/books?id=EjQwyloWLTMC&pg=PA55&lpg=PA55&dq=incest+

hero_of_heaven | 12-11-07 | 12:51

listen2bobmarley 12-11-07 @ 11:40

Rieleks man.
'k Heb het een paar minuten eerder over ironie etc. en dan kom jij aan met 'Dus lul nou niet zo dom, en houd je a.u.b. met eige stofjesinname bezig. Mongool."
Terwijl je gewoon niet goed gelezen had. Kan ik daar wat aan doen?

Ik heb niet zoveel problemen met superioriteitsdenken. Wel met cultuurrelativisme, enfin, 't een volgt uit het andere.
Trouwens, dat 'men' ooit besloten heeft om hier gastarbeiders naar toe te halen was niet mijn idee, gezinshereniging ook niet etc. Dat dit wel is gebeurd, wil natuurlijk niet zeggen dat 'wij' dat dus gewild hebben. Ik niet, in ieder geval.
Als morgen democratisch besloten wordt dat alle bobmarley-achtigen gedood moeten worden, wil dat toch niet zeggen dat dat mijn keuze is? Ik geloof niet in collectieve verantwoordelijkheid.

Mijn opmerking over gesnuif moet je verder maar vergeten - alles wat pijn kan stillen is okee.

nattebever | 12-11-07 | 12:49

VVD is net dooornroosje na tientallen jaren slapen wakker gekust te worden door een blonde prins.

docker | 12-11-07 | 12:29

Ella 12-11-07 @ 12:01
Inderdaad, als ze dat zag was haar inzicht juist. Verschillende culturen bij elkaar is altijd erg moeilijk, dat is een wereldwijd probleem. Nu zitten wij met de gebakken peren.

listen2bobmarley | 12-11-07 | 12:22

Buzzy; Je bent er al op voorhand ingetrapt. Van harte gefeliciteerd. Zo komt de vvd nou aan leden. Kijk volgende maand maar weer hoe dit heeft uitgepakt.

paulusma | 12-11-07 | 12:06

listen2bobmarley 12-11-07 @ 11:40

Al begin jaren 60 zei Marga Klompé (In 1956 werd ze de eerste vrouwelijke minister van Nederland.) dat de gastarbeiders niet meer weg zullen gaan.

Dat is toch wel heel wat jaartjes geleden: Verstandige vrouw!
-
www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/BWN...
Tegen deze achtergrond is het veelbetekenend dat men ter linkerzijde, waar men nogal tegen haar te hoop was gelopen, haar vertrek van CRM op 6 juli 1971 een ramp voor de cultuur noemde.

Ella | 12-11-07 | 12:01

Jammer dat ons Henkie alles wil,maar waar een wil is is nog geen wet. Alweer een loze kreet van een al jaren meeloper. Wedden dat hier OOK weer niets uitkomt? Even de boel weer oprakelen en vervolgens hoor je de heren niet meer. Alweer de zoveelste keer van volksverneukerij en anders is het niets maar dan ook niets.Geeef de subsidie maar gewoon in het thuisland van deze uitholers van de werkende NEDERLANDERS.

paulusma | 12-11-07 | 11:58

Tsja het is naturlijk maar een voorstel, dus een kleine kans dat het er ook daadwerkelijk van gaat komen met dit kudtkabinet.. Daarnaast is het inmiddels ook een beetje laat om er nu mee te komen aangezien er al veel te veel tuig gebruik van heeft gemaakt.

baronbreekijzer | 12-11-07 | 11:48

Ik word toch zo ziek van die politiek tegenwoordig. Gelukkig zijn er mensen zoals Rita, Geert en nu Meneer kamp.

Vroeger dachten ze trouwens heel anders over dit onderwerp.
Toen had je nog geen Balk-ellende. Kijk hier maar naar.

www.movie2movie.blog2blog.nl

hania82 | 12-11-07 | 11:47

nattebever 12-11-07 @ 10:23
Ja hoor erg duidelijk. Wat bedoel je met 's morgens aan de snuif? Ik word zo moe van mensen zoals jij die denken dat als je van marihuana houdt, je meteen allerlei andere stofjes tot je gaat nemen. Maar goed, één van de redenen is medicinaal.

Er is één ding met superieuriteits denken, en dat is dat er ellende van komt. Dat zie je in religie, dat zie je in politiek. Daarbij, wij hebben dom gedaan. Wij hebben een regering en een overheid in het zadel gehouden die verwachte, zonder stok achter de deur, dat mocro's vanzelf weer naar huis zouden gaan. Terwijl zij uit een zandbak kwamen, waar geen reet is. Daarbij met het recht op gezinshereniging. Vervolgens ging dat heel anders ( nee echt, goh hoe komt dat nou ), de Mo's bleven.
Maarrrrr, wij waren in eerste instantie heel dom. En nu zitten wij gevangen tussen sentiment uit Nazi Duitsland, en een overheid met pap in het hoofd, in plaats van hersens.
Dus lul nou niet zo dom, en houd je a.u.b. met eige stofjesinname bezig. Mongool.

listen2bobmarley | 12-11-07 | 11:40

mooi

Devidas Frietman | 12-11-07 | 11:38

"In deze notie zijn bestaande wetten en de Grondwet niet als vaststaande feiten gezien. Een groot knelpunt wordt gevormd door de internationale verdragen, in het bijzonder met betrekking tot de dubbele nationaliteit. Het is naar onze overtuiging noodzakelijk te onderzoeken hoe door wijziging en het gedeeltelijk of geheel opzeggen van verdragen de benodigde beleidsruimte kan worden gecreerd."

Dat wordt uitzetten van criminelen met dubbele paspoorten.
VVD wordt straks de middenpartij in de nieuwe coalitie. Kabinet moet alleen nog even vallen, en ze moeten een nieuwe leider vinden. Kan allemaal binnen een jaar gedaan zijn.

911 | 12-11-07 | 11:35

Hiermee neem ik afscheid van Geert en ga weer terug naar mijn oude vertrouwde VVD. Hulde voor Kamp.

buzzybuzzybuzzy | 12-11-07 | 11:31

Goed hoor, maar wat is in godsnaam de rechtsgrond hiervoor? Gaat de VVD nu ook een fokprogramma opstellen voor de hele bevolking?

Zeurders | 12-11-07 | 11:23

@ Ella 12-11-07 @ 10:49

Mee eensch, Ella!
Althans wij wel maar al die lutsers die meteen gaan kermen dat dat niet humaan is en we moeten blijven binnenhalen.. hoe halen we die over?
Kalf/put/ enz. mentaliteit ram je er niet meer uit.

wopper | 12-11-07 | 11:02

Ach, gelukkig maar, ik zie dat het debielenfilter al weer uit is gezet met al die bekenden hierboven. ''Power to the reaguurders''

gigi gorgonzola | 12-11-07 | 11:01

@BroncO 09:42
Ja, maar daar hebben we het hier niet over.

holtor | 12-11-07 | 10:58

Ik zeg knor, dat breekt zo lekker de week

Zymagtohic | 12-11-07 | 10:55

DiagnosisTyphus 12-11-07 @ 10:44

Wimpie heeft gelijk, 't is een grove belediging (voor de lezerT).
Jane Doe herinner ik me vaag; zij of hij post hier toch niet meer (ies eufemisme voor permaban, bij gebrek aan eufemismeteken)?

nattebever | 12-11-07 | 10:49

wopper 12-11-07 @ 10:42
Goed idee, en dan sturen we de rekening in 3-voud naar de king van mocroland. Ook voor al die enkel- en/of dubbel gehandicapten uit mocroland die hier al zijn.

Ella | 12-11-07 | 10:49

@ Ella,

Poeh, wat een artikel.
Kunnen we uit humanitair oogpunt niet een luchtbrug starten en deze gehandicapten naar Nederland halen?

.

En dan te bedenken dat de king van mocroland schatrijk is!

wopper | 12-11-07 | 10:42

ietsje te laat henk, ik hou het op rita

rioolguurder | 12-11-07 | 10:42

bnr luisteren. Bellers praten mee over indammen islam.

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 10:38

DiagnosisTyphus 12-11-07 @ 10:28
Te gek schat, heel erg bedankt.

Ella | 12-11-07 | 10:35

DiagnosisTyphus 12-11-07 @ 10:28
Al zou zo'n teken ooit ingevoerd worden, dan zou ik het niet gebruiken. Een beetje taalgebruiker weet wel wanneer iets wel of niet serieus bedoeld is.
Dadelijk krijgen we ook nog cynisme-, sarcasme-, hyperbool- en omissietekens. Die laatste stijlfiguur is overigens van Koerbagh, die het overigens maar spaarzaam gebruikt ('t valt namelijk niet zo op als je wat vergeet, dus een mens moet goed opletten).

nattebever | 12-11-07 | 10:31

Gaat niet ver genoeg. Ik pleit voor een algeheel voortplantingsverbod voor gelovigen.

JumboXL | 12-11-07 | 10:31

@fuckje 12-11-07 @ 10:22
voorbibsberberrintje? ik hoor Berber = ies nai!

Behangdelul | 12-11-07 | 10:30

Begin 2002 kwam ene Pim Fortyn ook al met deze gegevens op de proppen en hij werd toen (o.a. door Henk Kamp) met pek en veren besmeurd door de straten gejaagd. En nu zal laatstgenoemde ineens het licht te zien hebben gekregen?

www.wuz.nl/artikel/54904348.nederland-...

Anti-links | 12-11-07 | 10:27

Ella 12-11-07 @ 10:23
Lieve schat, 't was ironie. Moet daar een uitroepteken bij of zo?

nattebever | 12-11-07 | 10:24

listen2bobmarley 12-11-07 @ 10:16

Arendsoog maakt zich zorgen om het verkeer richting Ma/Tu.
Ik niet. Hoe meer, hoe beter.
Snappie?
En uiteraard is de Westerse cultuur superieur, anders was de migratie-beweging in het algemeen wel de andere kant uit.
Wel goed lezen, marley, en niet al 's morgens aan de snuif gaan.

nattebever | 12-11-07 | 10:23

Behangdelul 12-11-07 @ 10:21
Lekkere wijven? Als ze al lekkere wijven hebben zitten ze in de pron industrie, dus die plukken we ook wel weer van internet.

Gradus Grafhengst | 12-11-07 | 10:23

nattebever 12-11-07 @ 10:15
Ja Natte Bever, maar dat zal aan jouw kleine-inteelt-denkraam wel niet besteed zijn!

In Nederland is de Nederlandse cultuur superieur aan alle andere culturen dus ook aan de Marokkaanse, de Turkse, de Surinaamse, de Antilliaanse, de Spaanse cultuur!

Multiculturaliteit is dus cul, bestaat helemaal niet is een mythe een wangedrocht!

Een 2e nog belangrijkere vraag is: Hoe bepaal je de kwaliteit van een cultuur?

Ella | 12-11-07 | 10:23

@Behangdelul,
En wat denk je van Voorbibsberberinnetjes? Halal of niet?

fuckje | 12-11-07 | 10:22

he henk!!

waarom kom je er nu mee, terwijl je samen met rita verdonk deze maatregelen wou doorvoeren onder rita's bewind bij de ind.in de tweede kamer werdt er krituik geuit over dat plan, je iegen vvd deed ook toen er op aan kwam. oja deze voorstellen heeft hij samen met rita gepreseteerdt op een vvd congres in 2005, hallo henk oude koeien uit de sloot halen....

treiter | 12-11-07 | 10:22

@CoJoNes 12-11-07 @ 10:09

Ik vind wel dat er voor lekkere wijven uit het oostblok altijd plaats moet zijn.... ransberbers houden ze maar...

Behangdelul | 12-11-07 | 10:21

Barry van Hommel 12-11-07 @ 10:16
Ja, als Hugo Chaves je held is, verbaasd me dat ook niet meer.
Ach ja, het is niet verboden om dom te zijn, zullen we maar zeggen!

Gradus Grafhengst | 12-11-07 | 10:20

Kijk, zo komt mijn oude VVD weer een beetje terug, dacht al dat ze PVDA links aan het inhalen waren... Kamp is trouwens sowieso een fijne vent...

Behangdelul | 12-11-07 | 10:19

paranoia 12-11-07 @ 10:14
nsfw: newbee op internet of de tijdmachine gemist

Gradus Grafhengst | 12-11-07 | 10:17

@777bas777 (09:56)
Kamp zegt:
- niet trouwen met je nicht
- hou het bij één bruid
- minimum leeftijd van 24 jaar
- borgsom van 7,5k tegen steuntrekken
- opa, oma en 16+ kids blijven thuis.

Welk punt staat je liefdesleven precies in de weg?

DiagnosisTyphus | 12-11-07 | 10:16

nattebever 12-11-07 @ 10:15
Niet superieur, en ten eerste komen Finnen hier naartoe. Snappie.

listen2bobmarley | 12-11-07 | 10:16

Kapt. Westerling 12-11-07 @ 10:11
Wie?

Gradus Grafhengst 12-11-07 @ 10:12
Ik vind de plannen van Kamp populistisch, rechtse, discriminerende borrelpraat.

Barry van Hommel | 12-11-07 | 10:16

paranoia 12-11-07 @ 10:14

nsfw betekent dat je vanaf je kantoorcoputerT niet op dat linkje moet klikken... te laat zeker?

van dal | 12-11-07 | 10:16

@ baggerboer 12-11-07 @ 10:13

Ja, natuurlijk… NIET!

kolonel klootoog | 12-11-07 | 10:15

Eagle_Eye 12-11-07 @ 10:07
Je bedoelt dat die zich dan niet voortplanten in NL, zodat we niet ook nog eens met een 4e generatie mafkezen zitten opgezadeld? Dat stukje cultuur zou ik juist sterk toejuichen.
Of denk je dat de Westerse cultuur superieur is?
*proest*

nattebever | 12-11-07 | 10:15

Hij loopt achter de feiten aan, en gebruikt oude cijfers.

Dankzij Rita Verdonk komen er al vele mensen minder binnen.

Zie ook www.buitenlandsepartner.nl

Wat betekend nsfw?

paranoia | 12-11-07 | 10:14

@kolonel klootoog,Maar IK mag toch wel met jou nichtje trouwen of niet?

baggerboer | 12-11-07 | 10:13

Hoe kan het toch als Kamp zo iets zegt het goede plannen zijn en als Wilders (of Verdonk) het populistisch, rechtse, discriminerende borrelpraat is?

Gradus Grafhengst | 12-11-07 | 10:12

@Barry van Hommel 12-11-07 @ 10:06
Ik zou maar oppassen met je neigingen. Je bent nog in je proeftijd. Of heb je een dealtje met Alasbak?

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 10:11

@rokershoest 1006
Je moet helemaal niks.
Het is een bijzonder fenomeen, die aantrekkingskracht die Nederlandse senioren op Oekraïense meisjes uitoefenen.
"Die vrouwen daar zijn nog op zoek naar een echte man.", hoor ik wel eens. Dat zal het wel zijn.

CoJoNes | 12-11-07 | 10:09

Het grote probleem is dat de turkse en marokkaanse vrouwen die hier opgroeien, zich niet willen schikken in een huwelijk met een barbaar. Ze zouden ook eens moeten kijken hoeveel vrouwen er in een gedwongen huwelijk worden gepushed, met allee leed van dien. Niet alleen importbruiden en bruidegommen, maar ook het verplicht uithuwelijken moet naarstig onder de loep.

Eagle_Eye | 12-11-07 | 10:07

CoJoNes 12-11-07 @ 10:01
En wat is daar op tegen?? Moet je dan zo'n rimpelige, PvdA stemmende, zuur meurende oud-hollandse overgangsbitch in haar enorme achterwek knijpen? Is dat dan leuk?

rokershoest | 12-11-07 | 10:06

@derkcs 12-11-07 @ 10:03
20 Pagina's is een beetje teveel. Ik wacht wel op de film (aka kamerdebat)

Agent327 | 12-11-07 | 10:06

Kapt. Westerling 12-11-07 @ 10:02
Heel slechts, sindsdien krijg ik moordneigingen richting iedereen die zich Kapt. Westerling noemt.

Barry van Hommel | 12-11-07 | 10:06

Mijn Kamp, Rechtdoorzeese Rita en Geert de Grote lossen de problemen samen op.

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 10:04

CoJoNes 12-11-07 @ 10:01

LOL.
En dan toch weggejorist worden op het debielentopic. M'n verstand staat er bij stil.

PS Nog interesse in reserve-bruidje, vriendenprijsje?

nattebever | 12-11-07 | 10:03

[email protected]
Je bent alleen zijn kekke brilmontuur vergeten.

sjaakdeslinksesul | 12-11-07 | 10:03

Goeiemorgen Geenstijl, is dit dan vandaag jullie goednieuwsdag?? Goed plan, niet eens over debateren, gelijk aannemen en doorvoeren, nog per 1 januari 2008. Overigens mag die pr0nfin ook gewoon wegblijven. 168 en 50 kilo, met die stormhoaxen van tegenwoordig moet je haar dan steeds uit de zee vissen als het even waait.

storingsdienst | 12-11-07 | 10:03

Het is dit soort mensen verdient, niet verdienen. SOORT mensen is enkelvoud.

eierkoekfan | 12-11-07 | 10:03

@Barry van Hommel 12-11-07 @ 09:54
Zo, hebben ze je weer vrijgelaten? Hoe was de TBS?

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 10:02

@777bas777 12-11-07 @ 09:56
Ach, u bent zo'n Gaastra jas dragende 50-er die na de scheiding op het internet een spontane Oekraïense van 25 lentes heeft ontmoet die oprecht verliefd op u is geworden?

CoJoNes | 12-11-07 | 10:01

~Johan 12-11-07 @ 09:58
Ja, gelukkig we hebben de Linkse Kerk nog.
fadoua bouali 1-9-07
Aangeboren afwijkingen bleken de voornaamste doodsoorzaak bij jonge migranten.
UMC-onderzoek

Ella | 12-11-07 | 10:01

Net op tijd, ik zat te twijfelen of ik nog wel VVD moet stemmen.
Henk Kamp had lijsttrekker moeten worden.

el mero mero | 12-11-07 | 10:01

Vroeger trouwde je je zus om het geld binnen de familie te houden, tegenwoordig volstaat een flatje in kaasland op andermans kosten.

DiagnosisTyphus | 12-11-07 | 10:00

"020. Man, 35 jaar, djellabah, in bezit van uitkering, zoekt gelovige vrouw (leeftijd niet van belang), die goed luistert, de hele dag binnen wil zitten, dit niet kan lezen en bereid is af en toe flink afgeranseld te worden."

Tja, zo'n advertentie krijg je zelfs in de Volkskrant niet geplaatst.

nattebever | 12-11-07 | 10:00

DiagnosisTyphus 12-11-07 @ 09:54
als je 's morgens de geschiedenis bekijkt... in je browser... en er gaat een wereld voor je open, dan... ja dan...

van dal | 12-11-07 | 10:00

777bas777 12-11-07 @ 09:56
Ben ik voor!

~Johan 12-11-07 @ 09:58
Laat me raden, jij bent een voorstander van de übermensch untermensch-theorie?

Barry van Hommel | 12-11-07 | 10:00

Eén plannetje van Kamp werd daarnet al afgefakkeld op Radio 1. Met name door Zangert/ Mensch/ Violist/ Clown Herman van Veen:
" Illegalen met kinderen mogen nooit worden uitgezet als onderwijs en gezondheidszorg niet voor 100% zijn gegarandeerd".
* daar gaan we weer....*

fuckje | 12-11-07 | 09:59

kan dit met terugwerkende kracht aub?

hij is altijd tekort | 12-11-07 | 09:59

trouwens, dat een henk kamp hier ineens mee komt... zou er iets gebeurt zijn binnen zijn familie?

van dal | 12-11-07 | 09:58

Wat is links zonder zijn kweekvijver onderklassen?

~Johan | 12-11-07 | 09:58

Jammer dat een klein groepje meaungeaulen het verpest voor de hardwerkende mensen met een buitenlandse vrouw.
Maar nog triester is het feit dat de gemiddelde stemvee zich als een stier op een rode lap laat leiden met populistische maatregelen die iedereen treffen.
Jammer dat de gemiddelde GS reaguurder zelf niet het verstandelijk vermogen heeft om over dit soort zaken na te denken.
Misschien moet dat domme volk samen met Geert en Rita eerst maar eens op een eiland in de Noordzee gedumpt worden zodat we dit land weer eens op een normale manier kunnen besturen.

777bas777 | 12-11-07 | 09:56

@Sulfuric-Acid 12-11-07 @ 09:53

Zo als ik het nu lees betekent dit dat als je na één jaar geen strafblad hebt, je mag blijven. Het wordt dus weer erg druk hier.

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 09:56

Zo'n dna-test bij huwelijksimmigranten die Kamp wil, is toch ook een soort van debielenfilter

CoffeePatch | 12-11-07 | 09:55

Hè, hè eindelijk een verbod op inteelt.
Maar dan ook voor autochtonen. Ik ben zelf een inteelt-product met alle gevolgen van dien voor mij, mijn broer en zussen. Goed zo Henk Kamp
Maar nu moeten de anderen, de Politiek-Dommen nog gaan nadenken. Maar dat is niet hun sterkste kant.

Ella | 12-11-07 | 09:55

@ Agent327 12-11-07 @ 09:51

Ik ook, maar hoop doet leven. Gelukkig zit Donner er bovenop en is die zo wereldvreemd dat er met een beetje mazzel een flink crisis uitrolt. Lijkt me heerlijk.

kolonel klootoog | 12-11-07 | 09:55

Goh de VVD schrijft een Geert Wilders-notitie met een NSB-sausje. Dit heeft niks meer met liberalisme te maken!

Barry van Hommel | 12-11-07 | 09:54

wopper 12-11-07 @ 09:51

en als belgië de deuren sluit is er frankrijk, duitsland en laten we vooral de gezinshereniging uit polen die er aan zit te komen, niet vergeten.
sommigen moeten bij ikea een 'billy' bestellen voor het opbergen van alle paspoorten, zoveel dubbele en driedubbele nationaliteiten gaan ze krijgen.

van dal | 12-11-07 | 09:54

@van dal (09:38)
Ja, ken je dat? Vertel eens, slaappr0nsurf jij ook wel eens?
-
@Henk Kamp
Prima hoor, maar was dit probleem niet al bekend toen je zelf het land behoorde te beschermen?

DiagnosisTyphus | 12-11-07 | 09:54

Aha, alles doet het weer. Als 0031 nu maar het voorbeeld van Zwitserland gaat volgen; binnen één jaar geen werk of een strafblad dan raus!

Sulfuric-Acid | 12-11-07 | 09:53

wopper 12-11-07 @ 09:43

Deporteren staat sinds de eerste aanzet tot een groot Europa in een kwaad daglicht. Het wordt een beetje ondergewaardeerd. Dat vind ik persoonlijk zeer jammer.

azijnseikerT | 12-11-07 | 09:52

@ van dal 12-11-07 @ 09:46

We sluiten gewoon lekker ouderwets de slagbomen..
Maar u heeft een punt in deze.

wopper | 12-11-07 | 09:51

Volgens mij is pritt stift een beetje een vies mannetje, prittstift + typen = uiteindelijk link naar een extreemlinkse pr0nsite?

013 tog | 12-11-07 | 09:51

@Kapt. Westerling 12-11-07 @ 09:49
Met een beetje mazzle klapt het hele zooitje op het ontslagrecht. Hoewel ik daar een hard hoofd in heb.

Agent327 | 12-11-07 | 09:51

Jeetje. wel een beetje laat he VVD? Nou ja gelukkig hebben we Rita

Poetuit | 12-11-07 | 09:50

Yasmine komt . Allahline komt en Yasmine gaat. Burka komt en Allahline gaat
Neven ...... nichten....... en allemaal willen e mee-eten.
Het is wel uit mijn portemonnee verdomme

kalknagel | 12-11-07 | 09:49

@waskuip-admiraal 12-11-07 @ 09:44
Helaas, alleen dit kabinet kan zichzelf stoppen. Er moet voldoende ongenoegen komen tussen de partijen. Het klinkt raar, maar als onze allochjes voor genoeg onrust blijven zorgen, zal de bom uiteindelijk barsten.

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 09:49

@Niet voor Jan 12-11-07 @ 09:47
Ben het wel met je eens en zoals eerder opgemerkt, ik stoor mij regelmatig ook aan het geluid van kerkklokken.Helemaal op zondag ochtend vroeg.

Agent327 | 12-11-07 | 09:49

De door jullie voorgestelde importbruiden komen duidelijk niet uit het Rif gebergte danwel uit een verkaten gat in Turkije. Waarvan akte

derkcs | 12-11-07 | 09:49

Agent327 12-11-07 @ 09:35
.
Geluidsversterking - detail, lijkt me toch ? Ze hebben die kerkklokken door de eeuwen heen zo weten te perfectioneren dat ze gewoon zonder versterking kunnen. En als ik me het goed herinner was er, toen ze ermee begonnen, ook nog niet zoiets als Sony of Pioneer. Voor decibellen zijn er gewoon regels, simpel zat. Voldoe je niet, betaal je een boete. Dat weet ook die pastoor in Tilburg maar al te goed. Nee, dat over geluidsversterking is muggezifterij van je en Henkie Kamp is gewoon bezig om een bruine arm te halen bij Wilders kiezers, daar kom je niet onderuit.

Niet voor Jan | 12-11-07 | 09:47

gaat kamp trouwens niet meer lukken, ze komen gewoon via belgië... daar laten ze nog wel alles toe, en met belgische papieren ben je hier nog steeds welkom...

van dal | 12-11-07 | 09:46

Gadverdamme!! Ik zou nooit met mijn nicht trouwen. Het is al erg genoeg dat ik met haar naar bed ga.

Teen | 12-11-07 | 09:45

@westerling
En los van elkaar goed voor nog meer. Meer pragmatisch: Wie stopt dit kabinet?

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 09:44

"Actie Al Qaida tóch geslaagd"

*frommelt wat in la*

ZE smelten de Kasen!

Huub Huub | 12-11-07 | 09:44

Oei, Henkie wil ook nog gaan uitzetten = deporteren, weliswaar per vliegtuig maar gelukkig niet meer per trein..

Kwoot: Kamp wil verder dat het mogelijk wordt om jongeren met een dubbele nationaliteit die zich misdragen op hun achttiende hun Nederlands paspoort af te nemen en ze het land uit te zetten.

.

Tja, is dit allemaal niet wat laat, Henk?
En wel erg veel maatregelen.. die krijg je er niet eens door in Grijs I.. in Grijs II wellicht als jullie weer mogen meereguren.

.

Nee, Henkie, stem als restantje VVD eerst eens voor het UI-referendum (of zijn jullie total tegen en heb ik iets gemist?) en dan praten we verder.. als we verder kunnen praten want nonkel UI deelt de lakens uit, Henkie.. wen er maar aan.

wopper | 12-11-07 | 09:43

Ik haal elk jaar een paar importbruiden op uit die landen en verpats ze op de Albert Cuyp. Kan ik goed van leven.
En nu wil die lul van een Kamp mijn handel naar de kloten helpen? Kansloze sukkel, hij zit niet eens in de regering.
*Gaat weer ChristenUnie stemmen volgende keer, om het matras wat op te schudden hahahaha*

nattebever | 12-11-07 | 09:43

Ahem, er zijn hier in ons koude kikkerlandje ook wel een aantal autochtone inteelt-gemeenschappen waar de bezem door zou kunnen..

BroncO | 12-11-07 | 09:42

Ja, weg met die extra chromosomen. Ga zo door henk!

M299 | 12-11-07 | 09:42

Is de VVD niet veel te links voor dergelijke standpunten?

Dr. Faustus | 12-11-07 | 09:42

Ik bestel mijn bruidjes altijd uit een catalogus, kom je zelden tot nooit familie tegen.

ijsklont | 12-11-07 | 09:40

Leuk initiatief: Kamp, Verdonk en Geert in één partij. Samen goed voor minimaal 50 zetels.

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 09:40

Ik ben ook tegen importbruiden! Ik zie steeds vaker van die vette achterlijke knollen met een zachte G in 020. En als ik ze, na ze eens flink tussen de benen en tegen de varkenskop geschopt te hebben, vraag wat ze in fucksnaam komen doen beginnen ze een beetje te piepen dat ze hier mogen wonen omdat hun man al jaren in 020 woont en werkt. Ophoeren met die brabantse pusteven! Ga lekker in je eigen provincie de achterlijke stoephoer uithangen.

kolonel klootoog | 12-11-07 | 09:40

Van die 30.000 zijn er al snel 10 a 15.000 van de autochtonen met hun import Brazilianen, Oost Europeanen etc. Niks neef en nicht. Krijg je dus nooit naar de 5000. Kortom: populistisch gebral.

bookie | 12-11-07 | 09:38

Zo, weer iemand die door Rutte uit de VVD gezet gaat worden

uninvited guest | 12-11-07 | 09:38

DiagnosisTyphus 12-11-07 @ 09:35
je hebt er zeker zitten slaapcommenten?

van dal | 12-11-07 | 09:38

Als ze dat 30 jaar geleden nu hadden geregeld, waren er heden geen probleemwijken.

Eagle_Eye | 12-11-07 | 09:38

Komen ze op tijd mee zeg.

De StoorZenDer | 12-11-07 | 09:36

@Niet voor Jan 12-11-07 @ 09:32
Kerkklokken worden niet electronisch versterkt (mogen van mij ook zijgen hoor). Het gaat hier puur om de electronisch versterkte oproep uit de moskee. En aangezien er op (bijna) elke straathoek een moskee is kan ik me voorstellen dat, 5 x per dag, e.e.a. behoorlijk storend kan zijn. Ik hoor ze niet en er zijn er wel een paar in de buurt.

Agent327 | 12-11-07 | 09:35

Had vannacht toch een nare dreaum... Over een debielentopique met hele rare comments.

DiagnosisTyphus | 12-11-07 | 09:35

Als ik het goed begrijp komen er dus jaarlijks zo'n 10.000 Turkse vrouwen naar NL, om er met een neef van ze te trouwen. Ongezonde toestanden inderdaad. Komen we daar niet een beetje laat achter?

tobisjoer | 12-11-07 | 09:35

Darwin zal het zo bedoeld hebben, dat neukt zichzelf wel weer uit het systeem...

MacManiac | 12-11-07 | 09:34

Het waren er slechts 35.000 per jaar. 20 jaar te laat. Dus 700.000 inteelt-neppertjes te veel. Edit, error: Neppertjes laten op hun beurt ook weer neppertjes het land binnen. Help. We zijn overspoeld. Het bad loopt over, Kamp draait de kraan dicht.

Zeddegeizot | 12-11-07 | 09:34

Komt wel goed met de VVD

colonnecinco | 12-11-07 | 09:33

Lekker wijf trouwens, Pritt.

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 09:32

Het Huwelijk. De enigste woorden die daarop rijmen zijn : gruwelijk en afschuwelijk

IJzervreter | 12-11-07 | 09:32

TNX Joris, U R da bOmB

CoJoNes | 12-11-07 | 09:32

Henk Kamp wil inteeltbruiden en hulp aan illegalen verbieden, daar kan ik inkomen. Maar wat lult hij nou over het geluid uit moskeeen ? Dan moet je ook die kerkklokken verbieden en dat is in NL geen haalbare kaart. Bovendien is er rotsvast dichtgetimmerde wetgeving en politie verordeningen over geluidsoverlast. Ik denk dat Henkie een klein populistisch boertje heeft gelaten.

Niet voor Jan | 12-11-07 | 09:32

Ik ben blij met de positieve invloed van Geert en Rita op de VVD. Benieuwd welke nog meer worden overgenomen.

Kapt. Westerling | 12-11-07 | 09:32

Geband worden in een debielentopic...

CoJoNes | 12-11-07 | 09:31

En dan te bedenken dat dit blik ellende is opengetrokken omdat er volksstammen in NL waren en zijn die te besodemieterd zijn om een zwabber in hun handen te nemen, ... zucht.

listen2bobmarley | 12-11-07 | 09:31

Go, VVD bang voor Verdonk en Wilders? Zou er misschien toch iets gaan gebeuren aan het immigratie vraagstuk?

Agent327 | 12-11-07 | 09:30

Henk Kamp brengt die zaken dusdanig dat geen weldenkend mens tegen zijn plannen kan zijn. Hij hoopt het CDA ook mee te krijgen.

fuckje | 12-11-07 | 09:30

LOL

Prof. Hoxha | 12-11-07 | 09:29

Trouwen maakt meer kapot dan alcohol kan repareren, het zou verboden moeten worden!

* | 12-11-07 | 09:29

Stop de toename van islam-inteelt ziektedragers in 0031

Zo jammer! | 12-11-07 | 09:28

Henk vult direct het rechtse VVD gat. Duurde nog lang trouwens.

Meneer | 12-11-07 | 09:28

He gelukkig, dat sociale vacuüm duurde wel erg lang.

Willianus Wortelus | 12-11-07 | 09:27

budi

Zoloft | 12-11-07 | 09:27

Test

G-unite | 12-11-07 | 09:26

bidi?

Joris von Loghausen | 12-11-07 | 09:26

Sterk hè, om niet in het topic debielenfilter te staan...

nattebever | 12-11-07 | 09:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken