Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS: voor de linkse, Panda rijdende natuurliefhebber

Pandarijders zijn mongolenGeachte lezers. Welkom bij de GeenStijl mediarubriek. Het maakt ons echt niet uit dat u zich moet voortbewegen in een Opel Astra 1.4 dan wel Mercedes met aanhanger en betonmolen. Of je nou LPF stemt (moehahaha) of op de SP. Jullie zijn allemaal even lief. Een enkeling daargelaten. Nee, dan het gisteren jubilerende NOS-journaal. Volgens Maurice de Hond ervaart maar liefst 81 procent van de Nederlanders dit medium als objectief. We hadden het kunnen weten. Het is namelijk een hoax! Het staatsjournaal is helemaal niet objectief, zo stelt notabene hoofdredacteur Hans Laroes: “Het is bijna onmogelijk om je bij het maken van nieuwskeuzes niet enigszins te laten leiden door je eigen visie. Wij vinden GroenLinks-stemmers aardiger dan LPF-stemmers, een bos mooier dan een snelweg en iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda…” Ja, al sinds 1981 is het lachen met die Panda-rijders.

Reaguursels

Inloggen

@selena: behalve als de sigaar een cubaanse is. dat mag je als amerikaan geeneens buitenlands roken.

daskapitalist | 09-01-06 | 05:43

wat een gezeur. volledig objectieve journalistiek bestaat helemaal niet, dus dan kun je dat maar beter gewoon toegeven ook.

@gdl, net zo objectief als in amerika zeker, waar politici enzo niet met sigaar in beeld mochten worden gebracht van een ander merk dan wat de sponsor verkocht?
en je bent je hopelijk wel bewust dat heel links amerika zich beklaagd over het 'fair and balanced' fox-news. die vinden blijkbaar dat ze alleen met rechts amerika al meer dan genoeg kijkcijfers hebben.
wat jij objectief noemt is gewoon wat de meerderheid als 'de waarheid' ziet,vooral lekker meepraten met sponors en vooral niet teveel kosten maken door te proberen iets diepgravend uit te zoeken(op uitzonderingen als 'missing pretty girl' natalie holloway na, natuurlijk).

selena | 08-01-06 | 23:37

GroenLinks = hypocriete k*t partij. Ik stem lekker op de Libertarische Partij, tenminste, als ze weer eens meedoen met de verkiezingen.

Vind persoonlijk RTL nieuws of NSE beter. Journaal kunnen ze maar beter overlaten aan de commercieelen. Op de vrije markt maakt het niet uit wat je politieke voorkeur is en een aanbieder van nieuws zal automatisch een objectieve vorm van nieuws bieden, om zo zijn markt te verbreden.

GroteDikkeLul | 08-01-06 | 11:03

Nee, geenstijl, dat is lekker objectief...

boty | 07-01-06 | 18:43

*gaap*
vernuftig hoor..

Pannie | 07-01-06 | 14:08

Dat er in 153 reacties maar 1 iemand aangeeft dat niemand echt objectief is, is schetsend voor het nivau van de wel degelijk vermakelijke serie reacties.

Kijk het zit zo; ieder heeft zijn eigen realiteit, welke subjectief is zodra er gevoelens bij komen kijken. Dit is de subjectieve realiteit, want de realiteit is subject aan de gevoelens van de persoon. Omdat een ieder zijn eigen gevoelens heeft (gelukkig maar, anders was niemand uniek), is er niet iets als een objectieve realiteit, zodra er gevoelens bij komen kijken. Laat staan objectieve nieuwsvergaring.

Mensen proberen vaak elkaar te overtuigen van elkaars subjectieve realiteit. Hier vloeien ruzies, moorden en oorlogen uit voort.

Daarnaast is er een objectieve realiteit, poep is vaak bruin of je het er nu mee eens bent of niet, daar is geen gevoel voor nodig. Je moet wel de kleur bruin kennen natuurlijk. Als er een tafel voor je neus staat, dan is die er ook, want je kunt hem voelen aanraken en in de fik steken; het is een object. Jij leest dit dus hoewel virtueel, de letters staan er echt, of het er nou mee eens bent of niet. Tenzij je blind bent natuurlijk. Dan gaat dat weer niet op. Dit is de objectieve realiteit.

Dus even samenvattend; er is een objectieve realiteit voor objecten, een subjectieve realiteit voor dingen waar je een mening over kunt hebben en verder hebben mensen die het met elkaar eens zijn omdat ze hetzelfde hebben geleerd, gedeelde subjectieve realiteiten en gedeelde objectieve realiteiten. Voor de blinde bestaan deze letters namelijk *echt* niet, hoe vaak je het hem ook laat zien.

Zo gesnopen? En nou niet zeuren; volgend bericht.

vernuft | 07-01-06 | 05:41

Hans Laroes: ?Het is bijna onmogelijk om je bij het maken van nieuwskeuzes niet enigszins te laten leiden door je eigen visie. Wij vinden GroenLinks-stemmers aardiger dan LPF-stemmers, een bos mooier dan een snelweg en iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda??
ja maar dat is toch ook zo.

Kees Balbet | 07-01-06 | 00:33

Der Icebar:
Het is de linkse ethiek van de koude grond?
Als dat echt zo zou zijn, stonden we nu nog allemaal tot aan onze ballen in het wassende water, omdat iedereen te bedonderd zou zijn geweest om die eerste spade de grond in te rammen.

feuerfrei | 06-01-06 | 21:35

Benieuwd hoe N.L er over 20 jaar uitziet?
Lees Het huis van Thorbecke staat op instorten van Maurice de Hond op zijn webpagina.
Ik begin alvast met aftellen.
" zingt luidkeels, ik heb een tante uit Marokko, met veel familie, die plotseling terug gekomen zijn."

feuerfrei | 06-01-06 | 21:28

-weggejorist-

nokid | 06-01-06 | 20:30

@nokid 19:54
(Ook maar 'n keertje dan...)
Links-Rechtsdenken is zeauuuuuuu not-2006!

witvoedt | 06-01-06 | 20:00

-weggejorist-

nokid | 06-01-06 | 19:55

-weggejorist-

nokid | 06-01-06 | 19:54

Leuk, ik poste die Elsevier link gisteren al op geenstijl

Omnivoor | 06-01-06 | 19:47

zeggeeeehm.... Fleischbaum.... sorry he aan iedereen die ik heb beledigd in het afgelopen jaar. was natuurlijk allemaal net even iets anders bedoeld dan het overkwam. eens klijken of ik ook lief kan zijn.

neuzel | 06-01-06 | 18:23

nokid 06-01-06 @ 17:53
Wanneer je bijvoorbeeld 0031 dus op zou kunnen delen in "Links" en "Rechts", zou het Linkse kamp een grotere diversiteit aan meningen kennen... of stemt men toch vooral de "eigen" mening af op de heerschende modus?

Ik zou eerlijk gezegd sowiezo niet graag mezelf van een richtinggevend (en eigenlijk weinigzeggend) etiket als "Links" of "Rechts" willen voorzien... maar ieder z'n meug.

"Links dient men te schrijven, te dragen en te denken en met Rechts veegt men slechts de plakkerige poep van de behaarde aars..."

witvoedt | 06-01-06 | 18:02

-weggejorist-

nokid | 06-01-06 | 17:53

@ristretto
In mijn brommobiel zit het stuur in het midden en ik probeer ook op het fietspad zoveel mogelijk dat objectieve midden te houden.

witvoedt | 06-01-06 | 16:49

Als rechtse zak in een proletenbak rij je mooi met een links stuur en meestal aan de linkerkant..

ristretto | 06-01-06 | 16:45

@nokid
Verwar je objectiviteit nu niet met het niet hebben van een eigen mening?
Ik ben in m'n leven nog nooit een waarlijk objectief mens tegengekomen. Kijk: een betonmolen, DIE is pas objectief, maalt net zo lief rechtsdraaiend als linksdraaiend...

witvoedt | 06-01-06 | 16:42

@Der Icebear
Ehh, nee, mis ik iets?

MAXIMO | 06-01-06 | 16:34

-weggejorist-

nokid | 06-01-06 | 16:30

Het is maar goed dat GeenStijl nóóóóóóóit keuzes hoeft te maken in wat het wel of niet plaatst aan nieuwsberichten.

Horror Scoop | 06-01-06 | 16:09

@Framoes
zeker de reclame niet bekeken. Voor eigen gebruik altijd voldoende!

ristretto | 06-01-06 | 16:03

Meneer ladouche neemt wel makkelijke voorbeelden. Niemand mag lpf'ers en een bos is gewoon mooier dan een snelweg, daar hoef je niet links voor te zijn.
@ristretto 06-01-06 @ 15:12
In een panda kan je natuurlijk ook heel weinig drugs kwijt, dan is het bijna niet meer rendabel om te smokkelen.

Framoes | 06-01-06 | 16:00

@OoO:
Hing er bij jou ook altijd zo'n brandstoflucht in de wagen?
Ik had als passagier het idee dat bij een botsing tussen
een Fiat Panda en een fiets, de fietser betere levenskansen had.

HadieMike | 06-01-06 | 15:57

Bijna cup-a-souptijd.
Ik zie liever een lekkere flamoes dan die krakerslul van Laroes.

ventus_aqualis | 06-01-06 | 15:22

Laroes heeft ook te kennen gegeven meer van Grimm te houden dan van Samuel Huntington, de inwoners van de efteling liever te vinden dan de inwoners van de bijlmer, en meer van fictie te houden dan van feiten. Waarschijnlijk vindt hij Volkert van der Graaf leuker dan Pim Fortuyn.

Hammiehetvarken | 06-01-06 | 15:17

@Hama
Zelf met mijn ongure uiterlijk word ik niet meer aangehouden in een Panda, Na jaren Alfa, met bonnen en aanhoudingen, was ik "t goed zat.
Zelfs de pliesie blijkt de Pandarijdert te vertrouwen, volstrekt ten onrechte hihi

ristretto | 06-01-06 | 15:12

poppermotje gaat even een luchtje scheppen in een aangelegd bos.

poppermotje | 06-01-06 | 15:10

@maximo
Wat ik wilde zeggen: Zeker nooit in het Purmerbos geweest?

Der Icebear | 06-01-06 | 15:09

@Der Icebear 14:50
Onvergelijkbare grootheden langs de lat leggen, inspelen op emotionele reflexen en overall zwaar manipulatieve keuzes voorschotelen zijn toch de standaardinstrumenten van dit soort "volkspeilingen"?
.
Dat wordt dalijk weer hilarisch wanneer de Stemwijzers gebreid zijn:
"Als door een meevaller (?) de regering twee miljard euri te besteden heeft vind u dan dat dat besteed moet worden om a) extra bommen en granaten in te slaan om het land van Bushs keuze te bestoken, of b) dat dat geld beter besteed kan worden om de zorg voor ouderen in verpleegtehuizen te verbeteren?"
.
Als het nieuws dat ik krijg voorgeschoteld gekleurd is (en dat is nagenoeg onvermijdbaar, het begint natuurlijk al bij de selectie daarvan), wil ik ook graag op de hoogte zijn van de kleur van de nieuwsbrenger...

witvoedt | 06-01-06 | 15:05

@maximo

Der Icebear | 06-01-06 | 15:04

ristretto 14.49

dat maakt je of een pliesie of en (voorheen)pandarijdert.... kwalijk

hama | 06-01-06 | 15:02

Der Icebear
Zelfs een aangelegd bos is mooier dan een snelweg, en een Landrover ziet er ook mooier uit in een natuurlijke omgeving.

MAXIMO | 06-01-06 | 15:01

Maximo
Bos in Nederland is aangelegd bos. Je kan door mensen gemaakte snelwegen toch niet vergelijken met de natuur? Het is de simpelheid van het volk dat een vlinder hoger aanslaat dan een spin. Het in cultuur brengen en bebouwen van land heeft millenia gegolden als een overwinning op het monster dat de natuur was. Zonder menselijk ingrijpen stonden we hier onder water. Het is de linkse ethiek van de koude grond. Ik wil niet dat simpelheid of de idee wie aardiger is van invloed is op het nieuws dat ik krijg voorgeschoteld.

Der Icebear | 06-01-06 | 14:50

@ikky: ouwe spookrijdert!
Ik ben het met Hans eens: Een bos loopt wat makkelijker dan een snelweg op zondagmiddag. Uit eigen ervaring weet ik dat politiecontroles je niet meer interessant vinden als je in een Panda rijdt.
Alleen dat van die stemmers zou ik niet weten, zooo aardig ben ik nou ook weer niet.

ristretto | 06-01-06 | 14:49

Ieder medium dat z'n eigen opjectiviteit niet ter discussie durft te stellen is mi. tamelijk verdacht. Dat de NOS haar "objectiviteit" hier af wenst te meten aan de uitkomsten van een duurbetaald Honderzoekje lijkt veelzeggend...
.
Maar nogmaals; is er ook maar een reaguurder alhier beaderd door Manipulerende Maurice?

witvoedt | 06-01-06 | 14:46

@ Volkskrantlezert: Objectief is maar saai natuurlijk. En GS is niet saai, begrijp je wel. Ze roepen maar wat en wij reaguren maar wat. En sinds LLL met zijn trillende vingertje boven de ban-knop zweeft is dat nog spannender dan voorheen.

poppermotje | 06-01-06 | 14:40

Hij heeft in principe gelijk vind ik, Groen-Links stemmers zijn doorgaans ook aardiger dan de LPF-achtigen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
En een bos is natuurlijk veel mooier dan een snelweg, daar valt niet over te twisten. En wat die auto-vergelijking betreft vind ik een Fiat-Panda onder alle omstandigheden verdacht, zelfs in een bos..

MAXIMO | 06-01-06 | 14:37

Leuk dat juist GS de objectiviteit van andere media ter discussie stelt! =)

Volkskrantlezert | 06-01-06 | 14:35

@fuckje 14:23
Tja, het "u moet niet doen wat wij doen, u moet doen wat wij zeggen"-gehalte bij juist GLinks en PvdApathie lijkt hoog. Maar waarschijnlijk stemmen ze zelf ook niet op de partijen waarvia ze belastingeurietjes opstrijken... (Zo lijkt de laatste echte democraat binnen D'66 ook onlangs overleden, maar da's een heel ander verhaal.)

witvoedt | 06-01-06 | 14:34

kentika 06-01-06 @ 14:26

God zij dank zit ik niet (nauwelijks) in die hoek inderdaad, ik weet wel precies wat je bedoeld ;)

Pannie | 06-01-06 | 14:31

Der Icebear, alleen een wijs mens kan van mening veranderen.

Levereter | 06-01-06 | 14:29

@ Pannie 06-01-06 @ 14:13
grappig, heb ooit eens een tijdje stage gelopen bij zo'n bedrijfsdocu freelancer, op zich leuk werk maar de droge onderwerpen stonden me nogal tegen. ben ook zelf niet in die hoek beland uiteindelijk. maar ik ken je werk dus een beetje en kan me voorstellen dat je best tevreden bent ondanks dat het geen vetpot zal zijn.

kentika | 06-01-06 | 14:26

Weet iemand welke auto Laroes heeft, beslist geen Panda.

Levereter | 06-01-06 | 14:26

Die Hans Laroes werd toch een keer neergestoken? Hij is wel verbazend links gebleven voor een slachtoffer van een geweldsmisdrijf.
@Levereter
de verrassende ontwikkelingen kwamen bij Sharon ook pas toen hij al een paar jaar premier was.

Der Icebear | 06-01-06 | 14:26

hama 06-01-06 @ 14:20

Haha.
Maar de Kadima heeft (nog) geen Nawijn (gehad).
Ergens leek die Kadima toch wel hoopgevend.

Ergens, zeg ik...

Harige Bangmaker | 06-01-06 | 14:23

@widtvoedt,
Ineke van Gent, (GL-kamerlid uut Grunn) rijdt in de Hummert van haar man, die staat op zijn naam, dus dan geeft het niet.

fuckje | 06-01-06 | 14:23

*Zit nog steeds te wachten tot links A'dam Foxnews toelaat op de kabel...*

Ayaan | 06-01-06 | 14:23

Oh ja, en nog wat: dat zoveel Nederlander het NOS Journaal objectief vinden toont alleen maar aan hoe ver en diep de hersenspoeling door die linkse kl... te club reeds is doorgedrongen.

schraalhans keukenme | 06-01-06 | 14:21

Harige Bangmaker, ja de LPF werd ook onthoofd vlak voor de verkiezingen, en misschien gebeurt met Kadima hetzelfde, toch grote zetelwinst, als ze in godsnaam maar niet dezelfde sukkels hebben als de LPF.

Levereter | 06-01-06 | 14:20

@ harige,

Kadima zal uiteenvallen nog voor het echt heeft bestaan,
voor meer info : zie LPF, zie je de parallelen?

hama | 06-01-06 | 14:20

Hoe "objectief" zijn die peilingen van Newconomygrapjas Maurice de Hond eigenlijk?
Is er ook maar een reaguurder hier door hem en de zijnen "gepeild" voor dit onderzoekje?
.
(Furry Femke rijdt trouwens toch nog steeds in een roetwolken hoestende Mercedes station diesel uit de jaren zeventig/tachtig en hier in 010 maakt de Sterke Man van de PvdA (ene Van Heemst) de straten onveilig in zijn oude Rover Defender. Hoe aardig zou je dan gevonden worden door de Laroezen van deze wereld...)

witvoedt | 06-01-06 | 14:19

Eindelijk toont die mafketel van een Larouse z'n ware smoelwerk. Wie herinnert zich niet hoe Job Frizo in een uitzending van Den Haag/Vandaag in een item over wijlen Pim met het partijprogram van die sneue Janmaat liep te zwaaien.
Als je een objectief journaal wilt zien moet je de publieke omroep verwijderen van je teevee. Hopelijk draait heksje Van der Laan die linkse kolere bende nu eindelijke de nek om.
Kan die grandioze Joseph Goebbels van Sadam, die zo hilarisch sprak tijdens de Golfoorlog niet een tijdje hoofdredacteur worden?

schraalhans keukenme | 06-01-06 | 14:18

@levereter, volgens mij passen ze allemaal in zijn schaduw.

hama | 06-01-06 | 14:18

... of bedoelde hij dat hij wouter bos mooier vindt dan een snelweg? Daar kan ik mee in komen... ik rijd ook liever over wouter bos...

Of zijn hun ideaalbeeld meer snelweg door de bossen heen? ikniesnapniemeer

The Hedge | 06-01-06 | 14:17

TheRealShowstopper, hij bedoelt dus de hem welgevallige feiten.

Levereter | 06-01-06 | 14:17

Levereter 06-01-06 @ 14:13

Ben dan ook erg benieuwd hoe het de Kadima verder zal vergaan.

Harige Bangmaker | 06-01-06 | 14:17

ik vind het altijd een beetje eng om door het bos 150 te rijden... dat doe ik toch liever op een snelweg!

En lpfferts zijn niet stouter dan groenlinkserts en die zijn weer niet liever dan balkie...

The Hedge | 06-01-06 | 14:14

"Weblogs
Na afloop sprak ik Hans Laroes nog even aan om wat meer te weten te komen over de manier waarop het Journaal omgaat met weblogs. (Het blijft toch voor m'n scriptie.) Hij vertelde me dat NOS Nieuws bezig is met het opzetten van een speciale bronnenredactie. Deze redactie moet constant allerlei bronnen scannen op zoek naar nieuws, hier zullen ook weblogs in de gaten gehouden gaan worden. Hij merkte wel op dat het vooral in het geval van weblogs erg belangrijk is om de feiten te controleren. Ik ben benieuwd."

www.minitrue.nl/blog/2005/05/11/hans_l...

TheRealShowstopper | 06-01-06 | 14:14

Der Icebear, hoe je ook over Sharon mag denken, niemand kan hem op dit moment vervangen, Bibi, Perez, Olmert? ze kunnen nog niet eens in z'n schaduw staan.

Levereter | 06-01-06 | 14:13

kentika 06-01-06 @ 14:05
Precies iets in die hoek.
Als je een gezin en hypotheek hebt valt freelancen tegenwoordig niet mee, maar voor een pauper als ik is het een luizenbestaan. ;)

Pannie | 06-01-06 | 14:13

@levereter
De begraafplaatsen over de hele wereld liggen vol met onmisbaar geachte leiders. Er komt wel weer iemand anders.

Der Icebear | 06-01-06 | 14:09

Waarom doet die hond eigenlijk tegenwoordig alle peilingen? is ie goedkoop ofzo?

Behangdelul | 06-01-06 | 14:08

Harige Bangmaker Nog niet maar zijn familie is wel in het ziekenhuis, en nou is er niemand meer met zijn gezag om verder te gaan op de ingeslagen weg.

Levereter | 06-01-06 | 14:05

@ Pannie 06-01-06 @ 14:01
wat doe je dan als ik vragen mag? iets audiovisueels, bedrijfsfilms maken ofzo?

kentika | 06-01-06 | 14:05

@Kentika
Over ATV ken ik ook geen cijfers. Groenlinks wilde vroeger een 20 urige werkweek om de werkloosheid terug te dringen. Ik denk dat je in moeilijke tijden niet minder maar meer moet werken.
Hier nemen veel mensen hun vrije dagen mee naar volgend jaar, wat nog al fukki is voor je balans, aangezien je dat in het vorig jaar als een verplichting moet voorzien.

Der Icebear | 06-01-06 | 14:05

hama 06-01-06 @ 13:55

Kleine maar fijne electrotechniek.
40.000 was trouwens nogal overdreven als ik het nareken, moeten guldens zijn ;)
Tsja die spullen zijn allang afbetaald ondertussen..

Pannie | 06-01-06 | 14:01

Laroes: ik wil vooroordelen niet bevestigen dus negatief nieuws over Marokkanen meldt ik niet

Drop | 06-01-06 | 14:01

Sharon al deaud?

Harige Bangmaker | 06-01-06 | 14:00

hehe, heb het over vooroordelen. Wel mooie reclame van die panda =]

ThaCheat | 06-01-06 | 14:00

Medy van der Laan heeft er iig. weer een groot fan bij in de vorm van mijn persoontje. Hoe eerder ze de publieke omroep de nek omdraaien, hoe beter. Ik wil in geen geval meebetalen aan het salaris van discriminerende ratten als Laroes.

zum kotzen | 06-01-06 | 13:57

@Pannie
Ik ben der Icebear, dat staat toch ook onder mijn comments?
@leveretert
Toen ik studeerde was het extra gratis fl. 520 in de maand, later ook met zo'n OV kaart.

Der Icebear | 06-01-06 | 13:56

Het ergste is dat ik me die reklame nog kan herinneren alsof het gisteren was. En bedankt, nu voel ik me helemaal fucking oud. *snif*

Bende | 06-01-06 | 13:56

@ Der Icebear 06-01-06 @ 13:39
ik heb dus met een werkgever te maken? dat verklaart iig je standpunt over vakbonden en daar zal ik dan ook niet over doorgaan. wat betreft atv, correct me if i'm wrong maar volgens mij is dat wel degelijk in het leven geroepen om vooral jongeren eerder een kans op invoegen in de arbeidsmarkt te geven, een anti-vergrijzingsmaatregel dus. of dat heeft gewerkt in het verleden en nu nog werkt heb ik eerlijk gezegd nooit cijfers over gezien, jij wel?
over ambtenaren en hun werkethos heb ik in het algemeen ook geen goed woord over (leraren in het speciaal onderwijs daargelaten, want de commitment en werkdruk van die mensen wil je niet onderschatten) dus wat dat aangaat, sois ;)

kentika | 06-01-06 | 13:56

pannie, hoe vervoer je in godsnaam 40K aan apparatuur zonder auto?

hama | 06-01-06 | 13:55

Je ziet pas dat het anders kan als je op internet kijkt. Internet-gebruik neemt toe, dus de NOS zal uitsterven.

Drop | 06-01-06 | 13:53

@pannie
Sorry. Mijn geheugen was kennelijk te selectief. Maak je muziek of foto's?

Der Icebear | 06-01-06 | 13:52

Eisbaer, ts ts daar ga je weer, nee joh je doet het helemaal fout, je had gewoon 6 jaar op staatskosten moeten studeren,(toen was dat nog gratis) dan op dezelfde Uni een riant salaris opbouwen, en dan na 20 jaar gebruik maken van een zomogelijk nog riantere afvloeingsregeling (met behoud van pensioenrechten!).

Levereter | 06-01-06 | 13:52

Ehhh.. ik rij ook een ouwe Panda om op m'n werk te komen, maarr.. heb ook een BMW M3 voor zon en feestdagen.. Laroes: ben ik nou toch nog lief?

gompie | 06-01-06 | 13:52

@hetkansnellerofniet 06-01-06 @ 13:45
Inderdaad, hier zal geen haan naar kraaien. Maar als Balk zou zeggen dat hij liever met collegae van de VVD dan met die van GroenLinks uit eten gaat, omdat hij VVD-ers nu eenmaal 'aardiger' vindt, dan heeft hij een groot probleem met de hysterische en hypocriete schreeuwsnol Halsema.

zum kotzen | 06-01-06 | 13:49

Groen links stemmers. De meest hypocriete mensen op aarde. De enigste reden waarom mensen Groen Links stemmen is omdat ze dan toch wat voor het milieu doen, zonder dat er iets gebeurd. Dus kunnen ze gewetensvrij in hun PC Hooft traktor rond blijven rijden.

Plofkonijn | 06-01-06 | 13:48

Der Icebear 06-01-06 @ 13:46

En wie ben jij dan??

Pannie | 06-01-06 | 13:47

@levereter
Ja, wat jou betreft heb ik een obsessie met werk. Ik ben er echt van overtuigd dat je wat redelijker zou schrijven als je zo af en toe eens werd gecorrigeerd door collega's en in het dagelijks leven rekening zou moeten houden met andere mensen. Doe wat met je leven in plaats van tv kijken en achter je computer, er zijn genoeg mensen die je willen helpen.

Der Icebear | 06-01-06 | 13:46

@.Levereter | 13:43
Duik eens onder het bureau van Sacha, daar zit de kop niet.

ventus_aqualis | 06-01-06 | 13:45

Maar... wie in de media is zo heldhaftig om hier een punt van te maken? Het NOS-Journaal? natuurlijk niet, Radio 1 evenmin het RTL-Nieuws? te volwassen, BNR? hetzelfde verhaal. De politiek? Ja handig, kun je net zo goed meteen een glas water in elke microfoon gooien.. Met andere woorden, wie heeft er baat bij die lui de onbespreekbaarheid in te praten? Geen Hondt. Dus stop uw gewauwel en ga aan het werk.

Dit vraagt om een beweging.. een leider, fokking revolutie!

hetkansnellerofniet | 06-01-06 | 13:45

Als je weet wat een reusachtige salarissen deze linkse hypocrito's opstrijken, dan weet je het zeker:"There's something rotten in the State of Denmark", of zoals de Russen zo aardig zeggen, de vis begint te stinken bij de kop.

Levereter | 06-01-06 | 13:43

de NOS is afschuwelijk. Met name die pseudo intellectueel Sacha de Boer, dat mens spant echt de kroon.

Voordat mensen weer gaan zeiken: Ja dan kan je wel in iedere vrouw een lekkerwijf zien.

De Doper | 06-01-06 | 13:43

Der Icebear 06-01-06 @ 13:32
Wil het best nog even uitleggen hoor.
Ik ben freelancer en werk maar af en toe. Dat kan ik omdat ik minimaal geld uitgeef. Zo heb ik bv geen hypotheek en geen auto. Ik verdien helemaal niet op een dag wat jij in een week verdient, ik kost ongeveer 300 euri's per dag en dan heb ik voor ongeveer 40.000 aan apparatuur bij me, inclusief apparatuur dus.
Ik heb verder geen enkele subsidie of wat dan ook, alleen zelfstandigenaftrek, en als ik hoofdpijn heb moet ik gewoon werken of iemand anders regelen itt een ambtenaar.

Pannie | 06-01-06 | 13:42

Ik vind Laroes onder een BMW aardiger dan in een Fiat Panda.

ventus_aqualis | 06-01-06 | 13:42

Filo
intellectuelen zijn niet links, een uitzondering daargelaten. Dat wordt er dan ook altijd nadrukkelijk bij vermeld "links intellectueel".

Karel kwakbol | 06-01-06 | 13:42

Uiteraard !,.. heel aardige mensen daar bij GroenLinks,.. ex-terroristen als Pormes of Duyvendak, oplichters als Singh Varma,.. ja, ja,.. erg bertrouwbaar en gezellig !

Pral | 06-01-06 | 13:42

Ik rij al jaren Panda en lach nog steeds iedereen uit.

blikjegrolsch | 06-01-06 | 13:40

@kentika 06-01-06 @ 13:30
Nee, ik ben geen lid van een vakbond. Waar zie je mij voor aan. Ik draag bij in het pensioen van 175 werknemers. Volgens mij is geen van die mensen lid van een vakbond. Komt bij ons in de familie niet voor, haha. Van de sociale voorzieningen heb ik gelukkig nog nooit gebruik hoeven maken, maar ik zal niet aarzelen mocht het nodig zijn. Waar het mij meer om ging bij JackR is dat den ambtenaar vaak meer dan 45 dagen per jaar vrij heeft. ATV heeft volgens mij niemand ooit een baan opgeleverd. Het is een links waanbeeld.

Der Icebear | 06-01-06 | 13:39

"GroenLinks-stemmers aardiger dan LPF-stemmers, een bos mooier dan een snelweg en iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda."

Jeeeemig wat een mongeaul, die Laroes... natuurlijk was allang duidelijk dat hij er zo over dacht, maar door het zo uit te spreken maak je jezelf natuurlijk onsterfelijk belachelijk en ongeloofwaardig tegelijk. En, triester nog, de geloofwaardigheid van het NOS journaal als objectief nieuwsmedium daalt hiermee natuurlijk meteen tot 0.

Als ik gvrrd stel dat ik autochtone Nederlanders aardiger vind dan Marokkanen, dan heb ik toch ook -terecht- een probleem volgens de politiek correcte geytenwollensokken? Dit is gewoon openlijke discriminatie door Laroes, alle LPF- en GL-stemmers worden even op 2 hopen geveegd door hem: een 'foute' en een 'goede' hoop.

zum kotzen | 06-01-06 | 13:38

Alle media zijn links. Zelfs de Telegrof heeft meer PvdA-ers dan VVD-ers in de gelederen, al scheelt het niet veel. Om maar te zwijgen van de zure onderwijzertjes die de Volkskrant lezen. Zo'n man als Laroes denkt echt dat hij je een dienst bewijst door je de Echte Waarheid volgens de Zachtlinkse Kerk te geven, omdat het de Enige Juiste is. Ooit al eens opgevallen hoe hard het huidige rechtse kabinet in de media wordt aangepakt in vergelijking met Paars? Iedere keer als Zalm een toevallige meevaller niet wil opbrassen aan een of ander suf werkverschaffingsproject, maar ons onder de verstikkende schuldenberg vandaan probeert te worstelen, krijgen alle linkse tegenstanders hun kans hun zegje te doen. En maar intellectueel op je neerkijken. Ach ja, ik heb sowiso meer publicaties in de wetenschappelijke literatuur dan minimaal 95% van de bevolking, dus laat ze maar neerkijken. Gelukkig kan ik zelf nadenken en een mening vormen, ondanks Laroes cum suis.

Filo | 06-01-06 | 13:37

Waar zit de edit knop?
Vijfentwintig moet natuurlijk vijftig zijn en kwart eeuw, halve eeuw. Koffie!

nees | 06-01-06 | 13:37

Tsja, al te rechts gedachtengoed wordt op de burelen van het Journaal niet gewaardeerd, kijk maar hoe Charles Groenhuijsen het is vergaan.Maar het blijft ongelooflijk dat Laroes dergelijke onzin durft te verkopen. Een grotere minachting kan je haast niet voor je kijkers hebben. Maar ja, het is & blijft het manco van de Publieke Omroep: men weet wel wat goed is voor de kijker cq luisteraar, en mag graag het belerende vingertje heffen...

brutus68 | 06-01-06 | 13:36

Der Icebear, jij hebt echt een obsessie met werk hè, blij dat je eindelijk (waarschijnlijk met de hulp van pappie) ook werk hebt?
Trouwens op 1 is nu R. Naftaniel, iets voor jou?

Levereter | 06-01-06 | 13:36

maurice de hond...

klaarsz | 06-01-06 | 13:35

Ha leveretert, ouwe jodenjagert, ook even aan het bijkomen van een tijdje niks doen?

Der Icebear | 06-01-06 | 13:33

3 augustus 2006:

"Er is niet veel tijd, dus ik moet snel zijn. De afgelopen 30 jaar hebben wij u niet de hele waarheid verteld. We werden gedwongen door Groen Links. Ik hoor schoten buiten op straat. We proberen een camera bij de voordeur te krijgen. De waarheid is dat... TECHNISCHE STORING - UITZENDING ONDERBROKEN"

(Met dank aan ISN)

Drop | 06-01-06 | 13:32

Je bedoelt waarschijnlijk van Dam, onze socialistische multi-miljonair.

Levereter | 06-01-06 | 13:32

Pannie 06-01-06 @ 13:24
Mag ik uit jouw reactie op JackR afleiden dat jezelf de betaalde arbeid weer hebt opgepakt? Of doe je nog steeds 'even' niets, terwijl je op een dag net zoveel verdient als ik in een maand? Hoelang duurt 'even' eigenlijk in 010? Inmiddels tenmiste 6 maanden?

Der Icebear | 06-01-06 | 13:32

Muxje 06-01-06 @ 13:24 *LOL*
Mooie beschrijving, Nederland in een notendop. So far de vooruitstrevendheid van GL en hun adepten. Het zijn gewoon aartsreactionairen, die een groot deel van de bevolking willen laten wegkwijnen in een kudtomgeving. En nog beginnen te miepen als het plebs mort. Dan moet je niet raar opkijken als geestelijk minder bedeelden uit wanhoop op LPF c.q. Wilders gaan stemmen.

burnie | 06-01-06 | 13:30

@ Der Icebear 06-01-06 @ 13:19
"atv of andere linkse bijdragen aan de recessie."
guttegut je hebt het zwaar zo te horen.
als overtuigd anti-linksert ben je dus ook geen lid van een vakbond, laat je je werkgever niet mee betalen aan je pensioensvoorziening en zullen jij en je gezin ook nooit op een of andere manier gebruik maken van het sociale zorgstelsel. bedankt hoor, scheelt mij en de rest van Nederland weer een paar centen. lang leve de rechts-gefrustreerde medemens!

kentika | 06-01-06 | 13:30

Op de radio is gelukkig al een alternatief, ik luister tegenwoordig naar BN Radio van RTL gewoon op FM, die durven wel man en marokkaan te noemen zoals (wederom) die smerige verkrachting op 9 december, radio 1 komt dan met het zoveelste huilerige verhaal over het leed van AMA's,
Nu de TV nog.

Levereter | 06-01-06 | 13:29

Oh en bij FoxNews natuurlijk.

Harige Bangmaker | 06-01-06 | 13:29

Objectieve journalistiek bestaat niet.

Behalve op GS dan.
Maar ja, da's logisch.

Harige Bangmaker | 06-01-06 | 13:27

Onvoorstelbaar dat die Laroes zoiets vanuit zijn functie kan zeggen zonder consequenties. Als het nou een commerciele jongen zou zijn, prima, maar deze schoft heeft een kwart eeuw van onze centen dagelijks nationale propaganda kunnen voeren.

Oh, en voor degenen voor wie dit werkelijk nieuws is; goede morgen! Lekker geslapen, de afgelopen vijfentwintig jaar?

nees | 06-01-06 | 13:26

@Pannie, snapt ie best hoor. En diezelfde mensen stemmen vervolgens links omdat ze vinden dat ze recht hebben op meer... en zo kan Jack rustig verder lummelen :P

Muxje | 06-01-06 | 13:26

Volgens de Hond z'n peiling is trouwens 79% van de CDA achterban TEGEN een linkse coalitie en slechts 14% voor !!

n31.noties.nl/peil.nl/

TheRealShowstopper | 06-01-06 | 13:26

Laroes: Het is niet de taak van de NOS om over wat er gebeurt te informeren, maar het is de taak van de NOS om selectief aandacht te schenken.

Drop | 06-01-06 | 13:26

JackRandom 06-01-06 @ 13:08

Besef je wel dat door jouw gelummel mensen in Nederland naar de voedselbank moeten?

Pannie | 06-01-06 | 13:24

Inderdaad JR, een bos is mooier dan een snelweg. En omdat de gemiddelde salonsocialist graag in een villa in een bosrijke omgeving blijft wonen, en daar in een mooi landelijk gebied wil kunnen blijven fietsen met zijn kinderen, moet de rest van Nederland maar samenhokken in woonkazernes of in piepkleine en veel te dure vinexwijken, en in stinkende files via een te krap wegennet naar zijn werk karren. Ik heb liever een goed wegennet dan bossen, en liever betaalbare en mooie woningen voor iedereen dan die groene industrieterreinen van de landbouw.

Muxje | 06-01-06 | 13:24

Het vormen van opinie is belangrijk. Dat mag je nimmer overlaten aan figuren die niet eens snappen dat Boesh de Grote Satan en Bosch de held van het sprookje zijn.

Jan Passant | 06-01-06 | 13:23

hmm, iets met een pot en een ketel en hypocrisie die ergens hoogtij viert, zou best wel weer eens hier kunnen zijn.... anyway bedankt voor de panda reclame gs, welk een jeugdsentiment!

kentika | 06-01-06 | 13:23

Ach ja, je geeft Maurice de Hond gewoon de gewenste uitkomst en voor een paar centen mag je dan zijn naam gebruiken.

Karel kwakbol | 06-01-06 | 13:22

Hahah, zo'n panda heb ik ook eens gehad. Hangmat op wielen. Had als grote voordeel dat je niemand nodig had om hem aan te duwen. Beetje duwen en erin springen en starten.

OoO | 06-01-06 | 13:21

@ZI 06-01-06 @ 13:13

"Talpaclubje van Lucas.dll "

exit toch?

ps. Ben jij een van de moderators?

TheRealShowstopper | 06-01-06 | 13:21

Het is typisch links om een bos mooier te vinden dan de weg die naar het werk leidt. Waar komt toch dat idee vandaan dat tv's en het maken van programma's geen belasting van het milieu zouden inhouden. Solidair met iedereen, behalve de Iraakse arbeider.
@jackRandom
Vertel eens wat meer over jezelf Jack en over het aantal vrije dagen per jaar. Net als ieder ander? Ik heb er 23 en geen atv of andere linkse bijdragen aan de recessie.

Der Icebear | 06-01-06 | 13:19

Toch niet handig om op het moment dat de geloofwaardigheid van Maurice de Teltekkel ter discussie staat hem wordt gevraagd om een polletje te maken dat als FEIT wordt gepresenteerd en dát nota bene ten bate van de eigen positie.

hetkansnellerofniet | 06-01-06 | 13:18

Dat je privé GL-stemmerds lief vindt, of bossen mooier vindt dan snelwegen, of van blikken doodskistjes op wielen houdt is je goed recht. Maar als je op je werk jouw prive´-voorkeuren verheft tot norm, hoor je niet thuis op de journaalredactie van een staatszender. Meneer vergeet voor het gemak even dat ook de LPF-stemmende, snelwegminnende BMW-rijders gedwongen worden om mee te betalen aan zijn (ongetwijfeld riante) salaris... Neqschot voor Laroes

burnie | 06-01-06 | 13:17

Die fiat panda's mogen van mijn part links gaan rijden!

ikky | 06-01-06 | 13:16

Maar een GroenLinks stemmer *is* toch ook gewoon een beter mens dan een LPF-stemmer, en een bos *is* toch ook gewoon mooier dan een snelweg? Dus waar hebben we het nou over?

JackRandom 06-01-06 @ 12:59

----------------------------------------------------------------------------------------

Tot zo ver de tolerantie van (s)links weldenkend *proest* Nederland

von_cicero | 06-01-06 | 13:16

Ik kijk al jaren geen NOS journaal meer. En terecht, zo blijkt nu. Wat voor een *&#*&#*&$ en tevens ook &*#&#*& is dat eigenlijk, die Laroes? Waarom is een LPF stemmer minder aardig dan een Groenlinks stemmer? Waarom een BMW rijder verdachter dan een Panda rijder? <br>
Wat een enorme bullshit vooroordelen. En dan dat "wij". Wat nou "wij"? Wie zijn "wij"? Alle medewerkers van de NOS? Laroes als koninklijk persoon?
*Neemt snel een pilletje, want anders gaat het mis*

Crimson | 06-01-06 | 13:15

Voor het echte nieuwe nieuws kijken wij alleen nog maar naar GS, dan weet je tenminste dat het objectieve nieuwsgaring is, zonder kleurtje!

fuckje | 06-01-06 | 13:14

@JackRandom @13.05
Juist! Daarnaast ben ik niet zo geinteresseerd in het weer in de rest van Europa. Leuk om even te zien wat voor weer er aan komt, maar het weer in eigen land + de verwachting voor de komende drie dagen is voldoende.
Overigens is dat het meest positieve aan dat Talpaclubje van Lucas.dll het weerbericht daar, lekker duidelijk en precies lang genoeg. Maar ja, om nu voor 1,5 minuut per dag naar Talpa te kijken...
Het weer bij de NOS zuigt sowieso, ik waan me altijd in de jaren 60 als ik daar naar zit te kijken. En dan heb ik het niet alleen over het uiterlijk van de weervrouwen cq mannen, maar ook over de lay-out. Een doorzichtige wolk! Hoe verzin je het in godsnaam?

ZI | 06-01-06 | 13:13

Wat heeft Groen-Links dan wat de LPF niet heeft ? Terroristen natuurlijk. Vandaar dat het schandaal Pormes niet echt in het journaal kwam. En dat de andere lijken in de kast bij GroenLinks nog een tijdje kunnen blijven. Duyvendak, Karimi en pedo Meijer, in het verleden Singh Varma. Wat een club nerds. En Rosenmuller niet te vergeten, vriend van Pol Pot. Nee, veel aardiger dan de LPF.

Hammiehetvarken | 06-01-06 | 13:13

Eigen nieuws eerst!

Bwuahahahahah

Eppo | 06-01-06 | 13:13

Dan mag die Laroes mij uit gaan leggen waarom ik dan elke dag 'de mening' van een toevallig passant (lees volk; lees LPF-er of erger) tijdens het journaal moet aanhoren, terwijl hij Groen-Linksers leuker vindt. Sinds Fortuyn moet het journaal de straat op. De mening van het volk is belangrijk. Sodemieter op.

wattan!! | 06-01-06 | 13:12

Eigenlijk is dit niets nieuws, wel verbazingwekkend dat hij er zo voor uitkomt. Hij is toch ook nog hoofdredacteur van teletekst, nova en dat displaygebeuren in de trams?

Staatsjournaal objectief? Hier nog een citaat van Hans (bron: www.nos.nl/nosjournaal/tvjournaal/wiei... 'Ik ben een bemoeizuchtig typje en houd me graag bezig met het beleid. Bovendien is het Journaal de beste plek om in het nieuws te zitten. Je zit midden in de dagelijkse geschiedschrijving, je kan redelijk veel zelf doen en veel eigen verhalen maken.'

Generaal Pardon | 06-01-06 | 13:11

Wat een ongelooflijke lul is die Hans Laroes zeg! Hij geeft al bij voorbaat aan waaraan wij moeten voldoen, wil hij ons serieus nemen. Nee, geef mij dan maar het nieuws van RTL-4. Gelukkig is Van Westerloo daar met zijn poten af gebleven.
Overigens is het een openbaring te lezen dat het NOS Journaal zo objectief is. Ja, in de binnenlanden van Suriname misschien, maar hier hoor ik hele andere geluiden. Maar ik hoor dan ook met beide oren. En ik heb geen rooie bril op.

zweefvlieger | 06-01-06 | 13:10

@o.g.: Ik, en mijn collega's, werken net zoals ieder ander gewoon 40 uur per week. En als ik even op GS zit, is dat voor een korte pauze. Daar heb ik, net zoals ieder ander, recht op.

JackRandom | 06-01-06 | 13:08

@ Prof. Plons: compromis: een panda in een BMW rijdende over een snelweg door het bos.

poppermotje | 06-01-06 | 13:08

ah filmpje doet nu wel, maaruh wat is dan wel objectief? barend en van dorp?
rtl4? sbs? gs?

MILF | 06-01-06 | 13:07

... iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda?

Hé? Geeft ie hier nou even de allochtoonse medemens een stoot onder de gordel?

Branie | 06-01-06 | 13:06

@JackRandom, dat jij nog aan het werk bent op vrijdagmiddag als Ambtenaar?

o.g. | 06-01-06 | 13:05

Maar goed, wat moet er dan veranderen bij het NOS-journaal. In ieder geval dit:

1) Veel minder aandacht voor het weer. Dat godvergeten weerbericht duurt 5 minuten. Vroeger hoorde je alleen of het morgen ging regenen, en hoe warm/koud het werd. Dat is voldoende.

2) Geen complete reportages meer over een opening van een museum, of over de dorpsspelen in Midden-Limburg, maar echt belangrijk nieuws.

JackRandom | 06-01-06 | 13:05

Met andere woorden "de leugen regeert" en dat is toevallig (nou ja toevallig) ook weer een links ongewassen-geitenwollensokkendragende-pandarijdend vara programma. En dat zou allemaal niet zo erg zijn, maar die Laroes woont nog hier in het dorp ook....

Karel Kruizenruiker | 06-01-06 | 13:05

Hoezo ik ben ecoterrorist? Fan van GroenLinks, bossen en Panda's. Maar goed, ik vind het wel idioot. Dat je je laat beinvloeden door je eigen visie is logisch, maar dan moet je wel invloeden van alle kanten hebben. Dus zowel van rechts als van links. Als je bewust een redactie er op na houdt die zijn voorkeur in het linkse vlak heeft liggen, dan raak je je geloofwaardigheid kwijt.

ZI | 06-01-06 | 13:05

ha-ha-ha ja leuk filmpje, doet alleen niet....

MILF | 06-01-06 | 13:04

Lekker ben je er mee, die Laroes moet vooral zo doorgaan, maakt ie zich lekker populair mee.

Prins | 06-01-06 | 13:03

Shit die reclame ken ik nog!!! Man wat worden we oud.

Maraka | 06-01-06 | 13:03

Wat een paardenlul! GroenSlinks stemmerts zijn wèl eng!! Benauwend volk wat z'n neus overal in wil steken en zich tot achter de komma wenst te bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van de ingezetenen van Neerlandia. Brrrrrrrrrrrrrrrr...

o.g. | 06-01-06 | 13:03

Wat rijdt die Laroes en zijn linkse vrienden eigenlijk zelf? En in wat voor Goois stulpje wonen die salonsocialisten. En dat allemaal van ons belastinggeld. Natuurlijk houden ze meer van een bos dan van een snelweg, want ze werken nauwelijks en zitten veel thuis. En ze willen binnen een straal van vijf km geen enkele activiteit van hun lommerijke woning. Dan zakt alleen de prijs maar. Dus veel propaganda voor de eigen (linkse) kerk op onze kosten via het Staatszjoernaal.

Kees3382 | 06-01-06 | 13:02

Volgende dilemma...

Een BMW X-5 in het bos of een Panda op de snelweg?

Professor Plons | 06-01-06 | 13:02

en daarom moeten er bij NOS evenveel inkshandige als rechthandige werken

Stem voor, stem kameraad Wilders!!!!!

;-)
;-)

de paus | 06-01-06 | 13:01

Ik vind snelwegen anders erg pittoresk.

En tóch ga je je stiekem afvragen, wie die "enkeling" dan is...

Harige Bangmaker | 06-01-06 | 13:00

"GroenLinks-stemmers aardiger dan LPF-stemmers, een bos mooier dan een snelweg en iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda."

!!! Die man is modderfokkinghoofdredacteur! Dan zeg je zoiets toch niet? Tenminste, niet als je een objectief goede nieuwsrubriek poogt te zijn.

blikjegrolsch | 06-01-06 | 13:00

Maar een GroenLinks stemmer *is* toch ook gewoon een beter mens dan een LPF-stemmer, en een bos *is* toch ook gewoon mooier dan een snelweg? Dus waar hebben we het nou over?

JackRandom | 06-01-06 | 12:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl