Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grijs 1. Nederland is het ZAT

winnaarNederland is het ZAT. In de file staan, hard werken en overuren maken, terwijl roverhoofdman Wouter Bos doodleuk nog even 7 miljard van uw wil vangen voor zijn toch al volle schatkist. Om dat geld vervolgens aan nietsnuttende labbekakken in kansenwijken te geven. Hoe vaak hebben wij diverse struikrovers gisteren horen zeggen: "Je moet het dak repareren als de zon schijnt". Welnu, wij kennen maar een gezegde en dat is: Boter bij de Visch. Heel Nederland komt in opstand, van een kleine bakker tot multinational PriceWaterHouseCoopers. Even uw handtekening zetten op stopbos.nl, een initiatief van de grote jongens in het mobiliteitsgebeuren. Hier een protestactie tegen de vliegtickettax. En om uw ongenoegen richtiging die zakkenvullers helemaal kenbaar te maken, HIERRR even stemmen op Oma met de Oranje shawl. Gewoon. Omdat het kan, en om die Haagse hoedjes te laten zien hoe democratie werkt.

Reaguursels

Inloggen

Krista van Velzen moet zich kapot schamen met zo'n hoed, wij allemaal maar weer inleveren met de nieuwe begroting, maar hoeden kopen voor een paar honderd euro's kunnen die kak bekken wel

black buster | 20-09-07 | 01:52

@Boeddhi @ 22:14
Islamregime-vrije olie eisen. Dat durft Wilders zelfs niet, maar het is een goed streven.

tipo | 20-09-07 | 00:08

@bottehond @ 22:20
Alles wat nu op automobiliteit geheven wordt (14G/jaar) gaat naar Algemene Zaken en naar de provincies. Er is een infrastructuurfonds opkomst waar mrb, bpm en provinciaalse opcenten in zijn geheel naar toe zou vloeien om aan infrastructuur te besteden, maar dat is weer gekoppeld aan invoering van km-prijs (waar straks 20% BTW over geheven mag worden, wat nu nog niet mag op mrb en bpm. Over deze lastenverzwaring hoor je niemand).
.
Het infrastuctuurfonds wordt voor 40% aan wegen, 40% aan rails en 20% aan waterwegen gespendeerd. De automobilist betaalt dus een deel van het treinkaartje en het vrachtvervoer over de rivieren via km-heffing.
.
Vanwege het infrastructuurfonds is de vervoerslobby voor km-heffing. Een beetje opportunistisch hoopt ze zo geld voor wegen te krijgen en dan alsnog km-heffing af te schieten.
.
Leasen + afschaffing van BPM is goed, omdat dat tot gebruik van nieuwere schonere motoren leidt. Het wagenpark wordt zo sneller vervangen.
.
Automobiliteit kent geen prijselasticiteit, dus je kan de km-prijs binnen een paar jaar verdubbelen, zonder dat er een kilometer minder gereden wordt. Met roken en drinken is dat net zo, zolang de verhogingen maar in veel kleine stapjes plaatsvinden.
.
De EU bleek nog wat landbouwgeld over te hebben (2,4G) dus Galileo gaat gewoon door, om km-heffing in 2012 mogelijk te maken. www.webwereld.nl/articles/47988/eu-sch...

tipo | 19-09-07 | 23:27

tipo 19-09-07 @ 22:13
Er is een redelijk acceptable alternatief voor olie, ethanol. Je stelt gewoon een deel van je landbouwcapaciteit ter beschikking. En je kan het redelijk ver doormengen, al doe je het voor 20%, dan ben je voor 20% minder afhankelijk van opeclanden. Alleen tja,.. monopolie.
Owja,.. wij hebben al een gebrek aan landbouwcapaciteit door uitbesteding, stedenbouw, maken van veevoer om vleesfabrieken te onderhouden. En maar immigranten binnenlaten, het gebrek aan landbouwgrond laten stijgen met andere woorden

Het_leuke_zuiden | 19-09-07 | 22:23

Boeddhi 19-09-07 @ 22:11

Uit je reply blijkt dat wij het best eens gaan worden. Daarom peer je hem toch ook een beetje? Hmm?

@ tipo

eensch. ik vind je ijzersterk van je vakantie teruggekomen. Even entre nous: leg mij eens uit wrom leasen duurder wordt voor de burgerman terwijl er geen schonere wagens zijn dan hagelnieuwe zeer schone state of the art leasebakken? Leasen mot juist enorm gestimuleerd worden, door bv. helemaal geen bijtelling te doen en een beetje te klooien met de accijns op brandstof. En ik hoorde (uit)kramer gisteren hakkelen als Johan Verhoek bij BNR toen die hondsbrutale interviewers haar vroegen of het klopt dat de diefstal van de automobilist NIET geheel besteed gaat worden aan het meljeu. Far from zelfs. Het is zondermeer stelen van de burger dit keer. Meljeu als excuustruushoerrrr om de gouden koe extra melk uit te melken.

bottehond | 19-09-07 | 22:20

tipo 19-09-07 @ 22:06

Nee, je snapt mij statement gewoon niet! Niet alleen wapenhandel, ook oliehandel. Daar heb jij geen antwoord op. Wilders zo pas echt consequent zijn als ze non-fascistische olie zou eisen van de regering! maar Nova begint..

Boeddhi | 19-09-07 | 22:14

@bottehond @ 22:07
Ja, dat zijn lieverdjes... Als er over hele lange tijd alternatieven voor olie zijn, dan wordt het belang van het middenoosten nihil. Tot die tijd moeten we maar even koopman spelen en naar onafhankelijkheid van olie streven.

tipo | 19-09-07 | 22:13

bottehond 19-09-07 @ 22:06

Maar heeft Wilders geen hekel aan Nederlansche hooligans dan? Toch een beetje raar niet? Botte ik ben blij dat je GEEN BAN meer hebt, maar eens zullen we het nooit worden op dit vlak. Ik ga Nova kijken en dan de film "The War Profiteers". op google afkijken.

Boeddhi | 19-09-07 | 22:11

tipo 19-09-07 @ 21:54

Wij betrekken hoge percentages van onze olie uit Rusland.

bottehond | 19-09-07 | 22:07

@Boeddhi @ 22:00
Ik heb je op 21.42 schaakmat gezet. Een motie samen met Halsema over mensenrechten in Saudi-Arabie. Hoezo hij houdt niet van andersdenkenden? Hoezo hij heeft poep aan iedereen buiten Nederland? Leg je nu je koning om?

tipo | 19-09-07 | 22:06

Boeddhi 19-09-07 @ 22:00

Ik kan die vraag ook niet voor hem beantwoorden. Hij houdt wel van andersdenkenden, hij houdt niet van de islam. Een heel verschil. Jouw gelijkheidsideologie is een groteske misvatting. En ook ik zit met de gebakken peren van de ideologische volstrekt onverantwoordelijke maatschappelijke eksperimenten van jouw kerk. Wist je trouwens dat dijSSelblom capo is van die onderzoekscommissie naar het onderwijs dat door de PVDi volledig te gronde is gericht? Insiders weten al dat dijSSelblom daar persé capo wilde worden om aan damage control voor de PVDi te kunnen doen. Men fluister dat hij de managers in het onderwijs de schuld gaat geven. Ik vraag me af waar linksige mensen het lef vandaan halen om bv. een PVV immoraliteit te verwijten. Like I said: grotesk.

bottehond | 19-09-07 | 22:06

bottehond 19-09-07 @ 21:48

Ik heb hem al vaker een mailtje gestuurd, o.a. met de vraag waarom hij pas op het idee komt agenten meer vrijheid te geven hun wapen te gebruiken, na de voetbalrellen die door Marokkanen veroorzaakt werden. We hebben al jaren (blanke Hollandsche) hooligans, nooit zegt geertje dat er op geschoten mag worden, nu zijn het de Marokkanen en dan, tadaaah!! Er mag geschoten worden van Herr Wilders. Maar hij houd niet van andersdenkenden, hij geeft in elk geval geen antwoord op die vraag. Dus ik denk dat ik op deze vraag ook geen antwoord krijg, veel te lastig voor Drs. deelcertificaat Wilders…

Boeddhi | 19-09-07 | 22:00

kunstschilder 19-09-07 @ 21:38

Als bepaalde thematiek je zorgen baart of toenemende weerstand oproept zul je het met Geert Wilders moeten doen. Allemaal een kwestie van prioriteiten.

bottehond | 19-09-07 | 21:58

@Boeddhi @ 21:44
Punt1: Wilders heeft klaarblijkelijk geen peop aan de rest van de wereld.
Punt2: Als er technisch en economisch een aantrekkelijk alternatief is voor Saudi-Arabische olie, dan zal Wilders de eerste zijn die dat stimuleerde. Volgens mij zijn we er nu echter volledig van afhankelijk. Zonder (de door jou aangehaalde) implicaties kan je die oliestroom nog niet stopzetten.

tipo | 19-09-07 | 21:54

Boeddhi 19-09-07 @ 21:30

Over die ontwikkelingshulp en zijn houding tov het buitenland:

"Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid "

"Ontwikkelingshulp verdwijnt, behoudens noodhulp. Het huidige niveau van OS-hulp van 0,8% BBP (4 miljard euro per jaar structureel) wordt teruggebracht naar 0,1%, uitsluitend te gebruiken voor noodhulp. De functie van Minister van Ontwikkelingssamenwerking wordt opgeheven.
Om de ontwikkeling in arme landen te bevorderen worden internationale handelsbelemmeringen voor deze landen en hun producten afgeschaft"

Kijk daar nou eens nuchter naar. Dit is niet alleen NIET immoreel, zoals je suggereert, maar zet in op internasjonalisering inclusief de emancipatie van de derde wereld op de internasjonale markten. Laat je niet foppen, Boeddhi en ga een wat origineler en eerlijker nadenken:

www.nieuwsbank.nl/inp/2005/04/07/R310....

Op je vraag: ik vind dat een lastige vraag. Waarom mail je de man niet en vraag je het hem zelf. Ligt dat niet meer voor de hand? Ik ben goddomme zijn PR- chef niet.

bottehond | 19-09-07 | 21:48

tipo 19-09-07 @ 21:42

En olie dan?

Boeddhi | 19-09-07 | 21:44

van middag na me werk ff naar de tv gekeken met name wilders werd ik ook niet erg vrolijk van die man valt enkel maar in herhaling. dan mis ik toch wel fortuin die had een beter verhaal.

kunstschilder | 19-09-07 | 21:38

@Boeddhi @ 20:53
nou,nou, Denk je nu werkelijk dat Bert Koenders WOIII kan voorkomen zolang zijn budget maar groot genoeg is?
Denk je nu werkelijk dat de aarde niet meer opwarmt als er geen SUV's meer rondrijden in Nederland?
Denk je nu werkelijk dat de Nederlandse economie in de EER slechter af is dan in de EU?
.
Was dat maar zo. Dan waren de problemen snel de wereld uit.

tipo | 19-09-07 | 21:32

bottehond 19-09-07 @ 20:58

Dan zou ik toch maar eens een cursus begrijpend lezen volgen. Politiek is meer dan alleen cijfertjes optellen en aftrekken. Politiek is weten wat de implicaties van beleid zijn (Nationale, Internationale en Geopolitieke implicaties). Wilders reduceert een complex spel tot Ganzenbord of “Mensch erger u niet” . Daarbij is het in mijn ogen een teken aan de wand dat hij alleen om Nederlanders geeft en peop heeft aan de rest van de wereld gezien het bedrag dat hij over heeft voor ontwikkelingshulp. Vraag aan jou Botte. Vind je ook dat we eigenlijk geen handel met fascistische regimes moeten drijven? Als Wilders de Islam fascistisch vindt, moeten we die regimes ook niet steunen, dat is pas echt consequent!

Boeddhi | 19-09-07 | 21:30

Boeddhi 19-09-07 @ 19:58
Als Limburg ben ik ondertussen ook langzaam voor afsplitsing, als je ziet hoe de rest van Nederland marcheert als zombies achter politiek correct Nederland. Limburgers protesteren gelukkig het felst tegen de plannen van het kabinet, dit is ook van de provincies die pro-fortyun stemde en nu wilders. Dus noem ons niet achterlijk.
Bottehond, een vraagje
OhJee 19-09-07 @ 20:19 zegt dat ik 3 keer uit mijn nek lul. Van een linkse rakker is dat niet te accepteren, die hebben oordopjes en oogkleppen. Maar als jij mijn mening kraakt, dan kan ik weer verder denken waar het probleem ligt.

Het_leuke_zuiden | 19-09-07 | 21:29

Als ze nu eens gevraagd hadden wie de grootste muts was...

Rest In Privacy | 19-09-07 | 21:07

Boeddhi 19-09-07 @ 20:53

Waarom zijn nationalisten ordinair? Je weet toch wel dat de PVV tégen de EUSSR is? Jouw partij ook, totdat Bommel door het establishment gekaraktermoord werd. Smerige streek van de Televaag getsjekt? geinitieerd door Cees Lunchmof. Zo werken die dingen. De SP is braaf terug in zijn hok. Ik houd meer van de rechte rug van Geert Wilders, heur. Maar ik begrijp dat je nu wel toegeeft dat de financiele onderbouwing uitstekend is, right? Zijn we het daar over eens. Hol vat.

bottehond | 19-09-07 | 20:58

bottehond 19-09-07 @ 20:30

Op de begroting van de Europese Unie schrapt Groep Wilders/Partij voor de Vrijheid het grootste deel van de Nederlandse bijdrage, waaronder grotendeels de uitgaven in het kader van het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid en de zogeheten 'structurele fondsen'. Wij betalen nu 4,7 miljard euro. In onze voorstellen blijft daar 185,5 miljoen euro van over (= 4 procent) (heeft hij het ook over hoeveel we krijgen? LOL Ik heb het gelezen botte! Conclusie, we worden uit de Europese unie getrapt omdat Gekke Geertje bijna geen bijdrage meer levert , daardoor krijgt onze economie een flinke tik en hoeven we geen ontwikkelingshulp meer te geven, dan krijgen we die na verloop van tijd. Van het budget van het ministerie van Economische Zaken (5,5 miljard euro) blijft 33 procent bestaan (1,8 miljard euro). Ik zie geen onderbouwing? Geen flauwe flut argumenten van raamambtenaren De ontwikkelingshulp wordt teruggeschroefd tot een lachwekkend bedrag waardoor de islamitische radicalisering van Afrika en Azië nog meer toeneemt. Meer terreurdreiging zal het geval zijn, de olie prijzen stijgen en meer oorlogen zullen het gevolg zijn en de economie stort verder in. Gekke Geertje weet niets en is een ordinaire Nationalist die met goedkope retoriek domme zieltjes naar zich toe trekt.

Boeddhi | 19-09-07 | 20:53

Het 20:00 uur NOS Journaal koos wel weer heel toepasselijke fragmenten uit de AB. Walgelijk.

Koelie | 19-09-07 | 20:38

@ Boeddhi

Scusi:linkt niet door: klikken op: een beter Nederland en daarna "een nieuwe gouden eeuw" en dan onderaan. Sterkte. Hehehehehe.....

bottehond | 19-09-07 | 20:30

@ Boeddhi

Ben je nou nog niet klaar met je antiwilderskruistocht? Heb je het programma van de PVV en de doorrekening nou al ingekeken, zoals ik je had aanbevolen? Kennelijk niet, want je kakelt nog steeds als een kip zonder kop over de financiële onderbouwing van het program van de PVV. Ik kan niet anders concluderen dan dat je denkt dat toch niemand zulke zaken leest, en dat je daardoor onnozele statements kunt maken over zaken waar je geen verstand van hebt maar helaas. Het wordt nog erger voor je: ik heb de indruk dat je Wilders'program in diskrediet wilt brengen omdat je ontdekt hebt dat het een f*cking goed programma is. En dat, indien het hoernalje ooit stopt beweren dat de PVV een one issue partij is en de meute ontdekt dat superbe program van Wilders er nog veel en veel meer Menschen op de PVV gaan stemmen.

www.pvv.nl/

bottehond | 19-09-07 | 20:28

Het_leuke_zuiden 19-09-07 @ 19:27 Je lult uit je nek (3x)

OhJee | 19-09-07 | 20:19

Het_leuke_zuiden 19-09-07 @ 19:27

Ik dacht dat Knetter gekke Geertje voor het bombarderen van Iran was? Dat is toch militair gebruik? Gekke Geertje koopt als hij de baas van Nederland zou zijn, ook Olie uit dat fascistische middenoosten (besef dat je dan het fascisme steunt). Het licht natuurlijk genuanceerder als het gaat om de handel, maar als je het fascisme noemt, moet je er ook naar handelen! Gekke Geertje denkt meer handen aan het bed te krijgen met even veel geld? Gekke Geertje is zo knetter gek te geloven dat deregulering leidt tot betere en goedkopere zorg (kijk een naar de thuiszorg, het voorbeeld van de rampzalige gevolgen van deregulering). Die mafketel uit dat achtergebleven gebied van Nederland weet niet wat hij zegt. Ik pleit dan ook voor het afsplitsen van Limburg en hem uit te zetten.

Boeddhi | 19-09-07 | 19:58

@Maaier @ 19:09
Zou Pechtold geen deal kunnen sluiten met Wilders? Alle werkeloze buitenlanders het land uit en alle buitenlanders met HBO+ en werk het land in.

tipo | 19-09-07 | 19:35

ps: internet bleef hangen, excuses van de 3voudige kopie.

Het_leuke_zuiden | 19-09-07 | 19:28

Boeddhi 19-09-07 @ 18:35
Het gaat nog niet zo zeer om de Koran te verbieden, het is gewoon een statement om bepaalde zaken aan te kaarten.
Globale ontwikkelingen werken ook door in ons land. Binnen de Islam is er een extreem sterke politieke stroming die slechts 1 doel heeft, de politieke Islam verspreiden.
75% van de moslims in Nederland is misschien progessief en participeert voor een deel in de Nederlanse gemeenschap, volledig of gedeeltelijk.
Echter door toedoen van het Westen, in Palestina, het Midden-Oosten wordt ook zelfs onder deze gemeenschap een draagvlak gecreeert die de politieke Islam rechtvaardigd. Zelfs in ons land zijn er gebeurtenissen die de politieke Islam rechtvaardigen, dan spreek ik over het seksisme, consumisme, de manier waarop de economie ingericht is.
Het probleem zit hem in de verweving in de Islam, de cultuur, het erfgoed, het geloof. Dit zorgt ervoor dat mensen vanaf Marokko tot Pakistan een verenigd gevoel hebben. Zoals men nu actief is in Afghanistan, Irak, Palestina, dat vreet onbewust aan de collectieve geest van een moslim, simpelweg omdat het onrecht is wat de mensen wordt aangedaan in Irak ed, of althans, de politieke Islam is in staat deze boodschap als zodanig over te brengen. Dit zijn invloeden van buiten Nederland waarin het geloof en het ergoed op het spel staan. In Nederland is er een culturele botsing, wij hebben onze wortels in de europese filosofie, de wortels van de Islam liggen in het geloof, de koran en de Sharia. Deze zijn fundamenteel verschillend van onze filosofie. De koran en de Sharia veroordelen onze manier van omgaan, iets dat deels te begrijpen valt voor mijzelf, maar als je als antwoord grijpt naar de Koran en de Sharia, dan zijn deze niet beter, eerder slechter. Als voorbeeld neem ik het volgende: Een meid van 14 jaar kleed zich tegenwoordig als een hoer van 30 jaar geleden, logisch dat er protest is. De hedendaagse moslimmeid draagt geen hoofddoek voor het geloof en ook nog niet eens zozeer voor de eigen cultuur, maar wel als protest tegen onze cultuur. Wil je participeren als vrouw, dan moet je je afschilderen als vleesobject, cleavege en korte rokjes, seks als ruilmiddel gebruiken( breezahs) en de meeste kunnen dit gebeuren nog beter beargumenteren dan mij. Het verzet is volkomen logisch uit de moslimwereld! Dan heb ik het nu net gehad over vrouwen, het verzet van de moslimman is minder logisch. De voornaamse rede van het verzet is de positie van de vrouw( en misschien ook de misbruik dat wordt gemaakt van deze positie). Als moslim heb je het recht dominant te zijn boven je vrouw, dit recht moeten ze in onze samenleving inleveren. Dit protest is minder logisch, eerder pure egoisme.
Maar goed, ik wil het niet te lang maken, ik heb gewoon een korte analyse gemaakt.
Het verbieden van de Koran is geen oplossing, wel het erkennen van alle problemen, zowel de binnenlandse politiek als de internationale politiek. Helaas zou je dan bepaalde politici(belanghebbende) in de handen snijden, en via het systeem wordt keurig voorkomen dat belangen geschaad worden.
Problemen, leuk of niet leuk zijn toch de toestroom van ongeschoolden met een andere cultuur, milieuproblematiek( maar dan totaal revolutionair benaderd ten opzichte van het huidige benadering),internationale ontwikkelingen, politieke islam, nivellering onderwijs, over-socialisme, staatsinrichting, en het gebrek aan kennis onder de autochtone Nederlandse bevolking(brood en spelen zijn aanwezig, we kunnen ons voldoen in onze primaire, secundaire en zelfs tertaire behoeftes) en er zullen zeker nog genoeg aandachtspunten zijn.
Betreft je Geertje, dit is de rede dat ik begon te typen. Als(enige) partij is hij voor deregulering van de overheid(oftewel eigen verantwoordelijkheid). Geen militair gebruik in andere landen. De Eu gebruiken in zijn oorsponkelijke context en niet een machtsorgaan creeren. En betreft de immigranten oftewel gelukszoekers, de grenzen gaan dicht de komende 5 jaar. Beperkter dubbele paspoorten, geen kinderbijslag meer voor kinderen die niet in Nederland wonen. Dat vind ik dus meer dan redelijk.

Voor de rest, suc6, ik adviseer je internet als brond van informatie ipv de media. owja,.. de hele koopkrachtdiscussie is een afleidingsmanouvre, denk maar eens na waarom ;-)

Het_leuke_zuiden | 19-09-07 | 19:27

-weggejorist-

Het_leuke_zuiden | 19-09-07 | 19:27

-weggejorist-

Het_leuke_zuiden | 19-09-07 | 19:27

D66 was eigenlijk de enige met een echt goed verhaal op alle punten.

Maaier | 19-09-07 | 19:09

Oh jah en daarbij voordat hij eventueel en te grote aanhang/zetels krijgt zal hij toch wel vermoord worden.
Aangezien dat hier normaal is als je zegt wat de meesten denken.
Dat heet democratie geloof ik.

pokkeland | 19-09-07 | 18:54

Geert rules en die andere bakken er toch niets van dus geef hem een kans, is het klote dan veranderd er eigenlijk niets.

pokkeland | 19-09-07 | 18:51

vander F 19-09-07 @ 18:07

Ik vraag me af of Wilders ook zo consequent is in de handel met het Midden Oosten. Geen Olie kopen van Islamitische landen lijkt mij een onvermijdelijk standpunt. Hij is net zo hypocriet als de rest van Den Haag. Hoe zwakzinnig moet je zijn om te denken dat het verbieden van de Koran leidt tot minder radicalisering. Het leidt alleen maar tot meer radicalisering en ondergrondse duistere sektes. Gaat hij ook internetcensuur toepassen? Is het verboten een PDF-je van de Koran te downloaden? Ik vind dat Gekke Geertje in het kader van de stijd tegen het fascisme, zelf deze trekjes begint te vertonen. Buiten het seculier worden van nieuwe generaties Finnen en andere mensen van Islamitische oorsprong is de enige optie is etnische zuivering (alle moslims het land uit). Ik ben bang dat Knettergekke Geertje daar opaanstuurt.

Boeddhi | 19-09-07 | 18:35

@tipo 19-09-07 @ 17:51,
misschien luisterden ze vroeger bij kleine Cheert thuis graag naar G.J.B. Hilterman..

vander F | 19-09-07 | 18:07

@Boeddhi @ 17:39
Van Marijnissen won Wilders met de hakken over de sloot. Al had Wilders moeten natuurlijk zeggen: "Iets verbieden om de vrijheid te behouden, is juist de paradoxale keuze waarvoor de Islam ons gesteld heeft. Ik maak die keuze."
.
Verder was het Wim Bosboom-gehalte weer iets te hoog met zijn liefdesverklaring aan Nederland, maar daar moet je de humor van in kunnen zien.

tipo | 19-09-07 | 17:51

@Boeddhi 19-09-07 @ 17:39,
gelukkig stond de kamer hem gewoon te woord,
geen gesanitair maar d'r hard bovenop, zoals het hoort.

vander F | 19-09-07 | 17:50

Moest wel weer lachen om Gekke Geertje uut Limurg, krieg noe tieten, wat een eng Menneke vin ig dat..

Boeddhi | 19-09-07 | 17:39

stelletje hypocrieten wel instemmen met een mislukt zorgstelsel afbraak van het sociale stelsel, afbraak pc project op een namiddag om dat de mensen er misbruik van maken , vut regeling afschaffen, noem het maar op stelletje eikels

istawa | 19-09-07 | 17:29

@Hannalore @ 16:11
Het gaat andersom ook alleen om geld. Als je het onderwijs beter kunt organiseren op een manier die niet meer geld kost, dan wordt je in de kamer weggezet als iemand die 'niks over heeft' voor het onderwijs. Alleen de hoeveelheid extra geld telt in de tweede kamer. Zonder visie en overzicht kun je nog zo veel extra geld in het onderwijs pompen, het extra geld zal verdampen. Datzelfde geld voor de 'prachtwijken'. Er is helemaal geen visie op die prachtwijken, behalve dat er veel geld heen moet. Dat kan natuurlijk niet goed gaan. Als je al dat geld contant aan de bewoners van die wijken geeft (ongeveer 10.000 euro per huishouden), dan maak je nog de meeste kans om er iets goeds uit te halen, omdat ze dan waarschijnlijk naar hun thuisland terug kunnen keren of verhuizen naar elders. En dan verkoop je de grond in die wijken, om het geld terug te verdienen.
@Tobus @ 16:20
Die VMBO-scholen moeten gewijzigd worden in kostscholen waar bouwvakkers intern opgeleid worden. Richt die maar op en de leerlingen zullen zich vanzelf nuttig voelen, vrijheid kennen en geld verdienen. Laat die kinderen zelf eerst die kostscholen bouwen en bouw vervolgens die VMBO-scholen om in woningen. Die kun je vervolgens verkopen en dan verdient het zich allemaal weer terug en heb je een hele generatie vakmensen opgeleid.
.
U ziet, wij zitten in het vastgoed...

tipo | 19-09-07 | 17:23

dubbelpost! jij bent af! :))

Jan F. (de) | 19-09-07 | 17:02

@Jan F. (de) 19-09-07 @ 16:41,
welnee, hij schreeuwt maar wat.

vander F | 19-09-07 | 16:51

@Jan F. (de) 19-09-07 @ 16:41,
welnee, hij schreeuwt maar wat.

vander F | 19-09-07 | 16:49

Pechtold maakt Wilders ovrigens af...

Jan F. (de) | 19-09-07 | 16:41

Bek dicht kereltje..

vander F | 19-09-07 | 16:29

Kijk Cheert... op 1

vander F | 19-09-07 | 16:23

@ tipo 19-09-07 @ 15:50

Klopt. De vraag is: waaróm radicaliseert zo'n groot deel? Omdat de jeugd, waar het in feite om gaat, slecht meekomen in het onderwijs, voor een groot deel omdat er thuis geen opleidingsniveau is en de NL taal niet of nauwelijks gebezigd wordt. Men komt veelal in het VMBO terecht, dat, net als de overige voortgezette opleidingen, nog maar een schim is van wat het 20 jaar geleden was. Probeer met een dergelijke basisopleiding nog maar eens een baan te vinden, waar dan ook. De maatschappij vind het allang best: schrijf om de zoveel tijd een briefje en je krijgt je geld en je subsidies op van alles en nog wat wel. Deze mensen hebben in het overlevingsaspect dus alles wat nodig is, behalve wat het nodigst is in een bestaan: het gevoel 'nut' te hebben.

Want dat hebben ze niet, en dat weten ze zelf ook wel. Dus ga je wat aanmodderen in geloofshuizen, ook enigzins van huis uit meegekregen natuurlijk. En daar wordt je wél voor vol aangezien door vele van je lotgenoten. Wat uiteindelijk ontstaat is een broeinest van haat jegens een samenleving die hen en hun in feite uitzichtloze bestaan in stand houdt, maar hen tegelijkertijd ook tegenhoud om verder te groeien en hun eigen dromen in realiteit om te zetten.

Tobus | 19-09-07 | 16:20

@tipo 15:50

Als ik jouw comment lees, dan borrelt het Marianne Thieme gevoel in mij op, 'het gaat alleen om geld.' Nou ja, prima dan, maar laten we dan niet zeuren over radicalisering. Het tegengaan van radicalisering kost nu eenmaal geld, of het nu gaat om onderwijs of veiligheid, uiteindelijk zullen we daarvoor moeten betalen. Helaas, het is niet anders...

Hannalore | 19-09-07 | 16:11

@Hannalore @ 15:35
Het subsidieren van de Westermoskee was ook geen garantie tegen radicalisering. Dus bij Rutte radicaliseert de hele handel net zo hard als bij Bos/Balkenende, maar dan voor 3,5 miljard minder belastinggeld.

tipo | 19-09-07 | 15:50

Toch wel mooi, om te horen dat Mark Rutte vertrouwen heeft in de goede wil van de kansenwijkbewoners. Volgens de voorganger van de V.V.D. zijn de kansenwijkbewoners in staat om zelfstandig de juiste keuzes te maken, mits zij zelf hun geld verdienen, dan zullen zij op eigen kracht een goed doel vinden voor hun zelfverdiende centjes. Wie pleit voor vrijheid zal het daar in theorie mee eens zijn. Maar geldt dat ook voor de praktijk..?, geldt dat ook als de kansenwijkbewoners hun zelfverdiende geld spenderen aan een nieuwe moskee.? Want is het niet zo dat degene die betaalt, ook bepaalt.? In dat geval zal de liberaal moeten accepteren dat er andere keuzes worden gemaakt dan hij zelf voor ogen heeft. Zo gaat dat met vrijheid. Tenzij de liberaal de keuzevrijheid door regels beperkt, maar is er dan, wat vrijheid betreft, nog een verschil met het huidige beleid, zoals de huidige regering het ziet.? De vraag is hoe Mark Rutte de praktijk van zijn ideeën voor ogen heeft. Want het is nog steeds zo dat het hebben van een baan niet garandeert dat de werkende zijn/haar radicale ideeën uit het hoofd zet. Hm.?

Hannalore | 19-09-07 | 15:35

ghehe, oma's shawl heeft 61% van de stemmen.

smalltown_cynic | 19-09-07 | 15:03

Nu je die kabinetsmaatregelen ziet, begrijp ik ineens wat ze met graaitax bedoelen.

Schwamm | 19-09-07 | 14:37

Boeddhi @ 13:55
Dat is wel een aanmategende toon waarop je over 'dat soort mensen' spreekt, als sociaal-democraat zijnde. Daarnaast; Waarop stemt een Turkse Moslim? Albayrak. Waarop stemt een Marokkaanse Moslim? Aboutaleb. En wat doen zij voor de Turkse slager? De financiele en bureaucratische lasten verhogen. De Turkse slager kan beter op Wilders stemmen. Dan houdt hij geld over om naar Turkije te sturen. Dan gaat er via de Nederlandse Turkse ondernemers meer ontwikkelingsgeld rechtstreeks naar Turkije vie de portemonnee van de turken. De PvdA durft niks uit handen te geven.

tipo | 19-09-07 | 14:23

@Sir EnemA 19-09-07 @ 14:14: stierenpeop! Hard werken wordt door links juist streng afgestraft! Eerst al met o.a. 52% inkomstenbelasting, nu met nog veul meer nivellerende maatregelen. Proberen (ook financieel) carriere te maken laat zich in Nederland nog het best vergelijken met het oprennen van een steeds steilere zeephelling.

Nee, als je het in Nederland goed wilt hebben, moet je zorgen dat je je in de loser-positie manouvreert. Crimineel, Tokkie, allochtoon en/of uitkeringstrekker. Dom Nederland werkt zich dan wel te barsten voor jou, dat wordt door de linkse politiek allemaal prima voor je geregeld.

Breinstein | 19-09-07 | 14:23

kunnen we niet zo'n goed richtende Joegoslaaf inschakelen?

Patrick Zweedsey | 19-09-07 | 14:19

Boeddhi 19-09-07 @ 13:58

Jij noemt populistisch wat je tegenstaat en inhoudelijk en genuanceerd wie jouw woord spreekt. Kortom: stop eens met dat gemakzuchtige uitdelen van strafkudoos en ga anderen eens serieus nemen. Dat irritante geneuzel dat slechts dient om jezelf het predikaat "okay" te kunnen verschaffen is zeauuuu 2001. Bos, kaakklem, het kereltje etc etc. Allemaal populisten. Je maakt je er van af met een jantje van Leiden. Weinig indrukwekkend, slaapverwekkend en niet constructief. Aangaande de PVV: lees eerst het program en de doorrekening eens voor je onzin uit gaat slaan.

bottehond | 19-09-07 | 14:18

Als je erop vooruit wil gaan zorg je maar dat je promotie maakt of een eigen zaak begint. De verantwoordelijk voor je eigen geluk bij de staat leggen is zoooo links. typisch geval van pot verwijt de ketel....

Sir EnemA | 19-09-07 | 14:14

En dan heb ik het nog niet gehad over al die politieke leiders die tegen de gevestigde orde in werkten. De meesten kunnen het niet navertellen helaas.

wehebbeneenbeller | 19-09-07 | 14:11

Hallo we leven in een schijndemocratie..

Kijk bijvoorbeeld eens naar de "levensloop" van Wouter Bos die van 1988 t/m 1998 voor Shell actief was en daarna direct hoge functies in de politiek bekleed. (zie: www.wouterbos.nl)
Dan heb ik het nog niet over Wim Kok en het kwartje van Kok gehad. Sinds 2003 is hij onder andere commissaris bij ja hoe kan het dan ook anders: Shell? (zie: www.rtl.nl/(/financien/rtlz/dossiers/)...)
Natuurlijk het automobilistje treiteren gaat gewoon dankzij dit soort zakkenvullers. Is dit toeval of verdacht?

Om nog maar een actueel voorbeeld te geven, wie kan zich dat beeld nog herinneren van Balkenende en Jaap de Hoop Scheffer op bezoek bij Bush? Het onderdanige lichaamstaal van beiden, dat moesten onze volksvertegenwoordigers/leiders voorstellen. Jaap de Hoop Scheffer heeft het een hoge functie bij de NAVO opgeleverd en wie is er nu juist tegen het terugtrekken van onze troepen in Afghanistan? Juist ja je raadt het al.. Onze Jaap. (zie: www.nu.nl/news/1241866/11/%27Nederland...)

wehebbeneenbeller | 19-09-07 | 14:09

RightOfMind 19-09-07 @ 13:33

Ach, het midden (paars) vond ik altijd wel redelijk. Ik ben een beetje moe van dat LPF, Wilders of Rita populisme. Ik kijk de komende tijd ff de grijze kat uit de boom.

Boeddhi | 19-09-07 | 13:58

RightOfMind 19-09-07 @ 13:32

Wat denk je dat Wilders zal doen. Die lult maar wat in de ruimte. Hij praat over belastingverlaging, betere zorg voor de ouderen, meer wegen. Hij vertelt echte sprookjes. Hij vertelt wat jij graag wil horen, ook al is het peop en onrealistisch. Het moet uit de lengt of de breedte komen. Het aloude verhaal van efficiënter werken is ondertussen ook wel gedateerd. De thuiszorg is vervallen tot slavenarbeid, de mensen werken zich daar de tyfus voor een hongerloon omdat men de marktwerking heeft toegelaten. Als ik Wilders mag geloven wordt dit nog erger. Kijk, dat de gemiddelde GS-er Wilders stemt begrijp ik best, de mensen hier zijn mondig, zelfredzaam en financieel zit het wel snor over het algemeen. Maar die mensen in de volksbuurten, die snappen niet dat wanneer Wilders het voor het zeggen heeft, hij eigenlijk een VVD beleid voert en hij niks voor de gewone man doet. Ze stemmen alleen Wilders omdat ze bang voor de Islam zijn.

Boeddhi | 19-09-07 | 13:55

Wij verkopen hier de monumentale villa, kopen in moslim- Vogelaarvrij Brazilie een groot huis aan zee, met zwembad voor omstreeks EUR 200.000. Daarnaast nog twee kleinere huizen voor omstreeks EUR 125.000 elk, voor in de verhuur. Daarvan kun je daar leven als Allah in Frankrijk. Driehoog de boom in met dat kudtland hier.

Breinstein | 19-09-07 | 13:43

Cpt. Michael Brant 19-09-07 @ 11:01

Weten we gelijk waarom er karaktermoord gepleegd is op bommel. Als we Vrijstaat Nederland als identiteit, volk en land de moeite waard vinden zullen we het zélf motten regelen. Als de burger niet tijdig uit zijn slaap geschopt wordt door bv. de media is het gebeurd met Nederland. Dan zijn we een provincie van de EUSSR (vlgs LJ Brikhurst) en is het gedaan met het meest Vrijzinnige landje ter wereld. Denk maar eens heel goed door. Zelfs EU- capo Giscard d'Estaing heeft het gezegd: de regeringsleiders durven hun bevolkingen niet eens openlijk te vertellen dat ze hun identiteit en souvereiniteit verkwanselen op het altaar van die onhaalbare droom (die zich zeker tot een nachtmerrie gaat ontpoppen) van de superstaat EUSSR. De waarheid vertellen zou de EUSSR binnen een jaar doen verdampen tot een herinnering. I will not say this only once. Kom op, Menschen, waky waky. Het is 1 voor 12.

bottehond | 19-09-07 | 13:41

Prachtig die discussie Wilders - Rutte.

Koelie | 19-09-07 | 13:39

Rutte maakt Wilders ovrigens af.

Maaier | 19-09-07 | 13:36

@ Karel Kruizenruiker 19-09-07 @ 13:24

Ben het in grote lijn eens met wat je zegt, echter vermoed ik dat bij Prinsjesdag 2008 de broekriem wat verder aangetrokken moet worden. Dit vanwege extra resources die nodig zijn bij de belastingdienst. Die gaan zich natuurlijk wel uitbetalen door het innen van achterstallige wegenbelastingen, zodat het over 2 jaar écht weer beter gaat....

Tobus | 19-09-07 | 13:36

@ Jan F. (de) 19-09-07 @ 13:07
Iets anders doen? Zoals wat? Banen genoeg zou je zeggen, maar doorgaans geen banen die mensen ook willen. Zoals gezegd, daarvoor halen we Polen binnen.

Met mij gaat het ook goed hoor, maar ik heb dan ook prestatieloon en presteer erg boven gemiddeld. Ík win er niets mee om te stoppen met werken. Maar iemand die zich uitsluitend als normale arbeider aan kan bieden? Ik zit netto zeker niet op die 0-lijn, maar qua CAO is er niet veel bijgekomen behalve inflatie-correctie: 0-lijn dus.
"De economie groeit" houdt ook in dat NL meer produceert en omzet. Kijken hoe dat straks gaat en NL volledig vastgelopen is in één groot 20-uur durend filedrama. Vliegen doen wij en bedrijven straks via België of Duitsland, hetgeen zo maar 50.000 banen kan kosten op Schiphol. En wat te denken van bedrijven die hun spullen niet meer in Rotterdam lossen maar in Hamburg of zelfs Gdansk, omdat dat dagen zo niet weken scheelt op de transportduur en dus -kosten?

Het enige waar NL straks nog in uitstraalt is volledige middelmatigheid. We kunnen alles, maar niets is beter dan in onze buurlanden. En milieubeleid? Via vliegtax wordt belasting geheven zonder aantoonbaar nut voor het milieu. Onze veel meer dan de luchtvaart vervuilende veestapel wordt echter kapotgefinancieerd, om de concurrentie uit de uitgestrekte velden in Azie en Afrika geen poot aan de grond te geven. En om dat weer af te kopen, sturen we lekker veel ontwikkelingsgeld naar die landen. Wederom alleen maar kosten, totaal geen baten voor de werkende Nederlander.

Schokkend voorbeeldje: mijn eigen ouders. Mijn vader als simpele arbeider, mijn moeder huisvrouw en altijd thuis voor mij en mijn zusje. Niets ontbrak het ons. Er kon gespaard worden voor latere studies en minstens 2x per jaar op vakantie. Nu is mijn vader met de VUT, heeft 2 monden minder te voeden, wonen nog steeds in dezelfde huurflat, maar komen nu stelselmatig 300 de maand tekort. HOE KAN DAT DAN???? Mijn pa gaat nu weer werken, na dat al 42 jaar(!) gedaan te hebben, puur om dat gat van 300 te dichten en hopelijk, zonder verdere poespas als zoiets nutteloos als vakanties of een uitje, een beetje te kunnen sparen totdat werken echt niet meer kan. En dan? Wegrotten kan je, je bent niet nuttig meer, en we moeten immers al die zieligen die wel kúnnen werken maar het om wat voor reden dan ook niet dóen wel onderhouden. Want dát is sociaal!

Tobus | 19-09-07 | 13:33

Boeddhi 19-09-07 @ 13:26
Kom dan trouwens met een goed alternatief?

RightOfMind | 19-09-07 | 13:33

wow dat hoedjesverhaal werkt goed!

superjan | 19-09-07 | 13:32

Boeddhi 19-09-07 @ 13:26
Ben jij het dan soms wel eens met de huidige graaicultuur van het kabinet?
Ik snap niet dat een Balkenende 3 kabinetten geleid heeft, en met de 4de bezig is, en tot nu toe gaan een kabinetsperiode afgemaakt heeft, en dan toch nog steeds met z'n reet op het pluche blijft zitten.
Dat maakt voor mij al duidelijk wat een leugenachtige kliek daar nu zit.

RightOfMind | 19-09-07 | 13:32

dus de economie gaat beter.... waarom merk ik daar geen fuck van in mn portomenee dan!?! linkse kutflikkers.

steenpuist | 19-09-07 | 13:27

RightOfMind 19-09-07 @ 13:24

precies wat ik al schreef. Dankje voor de bevestiging van mijn theorie.

Boeddhi | 19-09-07 | 13:26

Ter anvulling: met geen alternatief bedoel ik dat er geen andere politici zijn die de mening van de zwijgende meerderheid naar voren brengt. Alle andere politieke partijen zijn niets anders dan een verzameling leugenaars.

RightOfMind | 19-09-07 | 13:26

tipo 19-09-07 @ 13:11

ja ;-) Natuurlijk niet, maar mijn vader had ook een vader en die heeft ook zijn weerslag gehad op de denkbeelden van mijn ouwe. indirect ben ik dus beïnvloedt door mijn opa.

Boeddhi | 19-09-07 | 13:24

Boeddhi 19-09-07 @ 13:07

Ik stem Wilders omdat er helaas geen alternatief is. Wilders zegt als enige waar het op staat, alleen de manier waarop vind ik niet echt sterk. Hij draait soms een beetje door, waardoor het gevaar ontstaat dat niemand hem meer serieus neemt.
Daarom, zodra ons aller Rita met een partij komt, krijgt zij mijn stem.
Inderdaad stem ik wel rechts, met de stem van mijn ouders in het achterhoofd. Maar toch heb ik in de jaren mijn eigen mening kunnen vormen. Dus als je wilt zeggen dat ik rechts stem, "omdat mijn ouders VVD stemden", klopt dat niet. Anders had ik in de afgelopen verkiezingen ook VVD gestemd.

RightOfMind | 19-09-07 | 13:24

Zoals mijn bedenker ooit al schreef:
There ain't no such thing as a free lunch.
Gratis schoolboeken? TANSTAAFL

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 13:24

@ Cpt. Michael Brant

Mee eens dat deze regering niets met hun burgers op heeft, maar een duidelijker signaal kun je ze niet geven... en wat denk je wat voor werk dat zal zijn om iedereen via loonbeslag alsnog de wegenbelasting te laten betalen... op een willekeurig belasting kantoor zit gemiddeld 30 man waar er 50 horen te zitten en daarvan zijn er 25 uitzendkrachten. Stel dat je zoiets voor elkaar krijgt...2 voordelen 1e, ik kan me niet voorstellen dat het kabinet dan aan blijft (lijkt mij al aanleiding genoeg om het te proberen) 2e, is vooral financieel.

Karel Kruizenruiker | 19-09-07 | 13:24

R@lf 19-09-07 @ 13:13

Ach Richard, dat domme tennissertje mag bij zijn dat hij een goede opslag had. Verder heeft hij het IQ van een veldmuis. Hij laat zich volledig inpakken door die blonde anorexiatrut met dikke tieten die af en toe aanstaande ouders lastig valt met theemuts literatuur. Kraai schrijft niet eens zijn boeken zelf, verwent kudtmannetje.

Boeddhi | 19-09-07 | 13:21

Zo, Rutte haakt even in op Wiegel.

Maaier | 19-09-07 | 13:20

@Tobus 19-09-07 @ 12:10
@Jan F. (de) 19-09-07 @ 12:33

Allebei een beetje gelijk, maar Tobus meer. Er moet geen alternatief stelsen komen voor dit verhaal: "Heb je een alternatief stelsel? Hoe wil je de zorg,
onderwijs, politie, Uruzgan, milieu, fileoplossing en staatschuld betalen?"

Er moet bezuinigd worden op dingen die toch nergens heen gaan, alle subsidiesponsen die zichzelf benoemen tot belangrijke club moeten eruit of zelf dokken. Alle uitkeringen voor werkelozen zonder lichamelijke oorzaak onder de 35 jaar moeten worden stopgezet en degene die er recht op heeft krijgt betaald naar aantal werkzame jaren waarin belasting is afgedragen. Gewoon het pensioenprincipe doortrekken in de uitkeringen; je krijgt ook geen pensioen als je nooit geld hebt ingelegd, dus waarom wel een uitkering als je nooit betaald hebt?? Scheelt veel geld!

Fileprobleem en milieu gaan deels hand in hand, we gaan toch niet minder autorijden tenzij je de benzine zo duur maakt als champagne en de auto's alleen nog maar door de topinkomens te betalen zijn. Wegen breder = minder file = minder vervuiling = minder economische schade door verloren gegane arbeidstijd = meer productiviteit = meer inkomen = meer inkomstenbelasting (als ze dan toch zo nodig geld willen zien) = cirkeltje rond, want die wegen kunnen hieruit betaald worden. Hoe moeilijk kan het zijn.... Op de koop toe "gratis" meer wegen en een betere economie!

Ow, een betere economie = meer geld in de staatskas door verhoogde uitgaven = geld voor het begrotingstekort! En tekorten los je niet op door meer geld te innen, die los je op door minder uit te geven, leer dat nou eens Bos! Als 12 jarig Bosje zn zakgeld op is dan gaat ie ook niet van zn moeder jatten maar dan moet hij zn uitgavenpatroon aanpassen en prioriteiten stellen. Waarom jat je wel geld van ons Bos? We kunnen er niets aan doen, en we hebben er niet om gevraagd en gaan er eigenlijk niet mee akkoord. Technisch gezien jat je het dus gewoon...

Hyperkritisch | 19-09-07 | 13:19

OOh, positief verrast door Markje Rutte. Go mark go mark, you're still an asshol, go mark go mark

storingsdienst | 19-09-07 | 13:16

@Boeddhi @ 13:07
Wil je zeggen dat er een PvdA-gen bestaat? Dat verklaart een boel.

tipo | 19-09-07 | 13:11

Boeddhi 19-09-07 @ 13:07

Wat een kuleactie. Zo maak je het de fatsoenljk, goedbedoelende linkse reaguurder moelijk.

Maaier | 19-09-07 | 13:09

@Karel Kruizenruiker 19-09-07 @ 13:05
Ja lekker, dan zal de eerste overheidsuitgave zijn om meer belastingdeurwaarders aan te stellen. Ze halen het toch wel op via loonbeslag. Jij denkt dat een overheid ook maar iets met burgers te maken heeft.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 13:09

RightOfMind 19-09-07 @ 12:13

Waar stem jij dan op? Wilders? Misschien steun jij de zelfde gedachten al je voorouders tijdens de oorlogsjaren en iIs dat impliciet overgebracht door je ouders. Mensen die Rechtse ouders of voorouders (VVD/CDA) hebben, stemmen vaak nu Wilders/Verdonk. Mensen die linkse voorouders hebben (PvdA) stemmen nu SP. Zo gek is dat toch niet? Wil je beweren dat jij los en volledig autonoom van je opvoeding bent?

Boeddhi | 19-09-07 | 13:07

@Tobus: iedereen die al jaaren op de nul-lijn zit, moet iets anders gaan doen.
Met ons is het nog nooit zo goed gegaan. Drie keer per jaar op vakantie,
breedbeeldje, leasebak, elke week 2x uit eten en ga zo maar door.
Nee, de mensen bij de gaarkeuken hebben gelijk: werken bah!
En de economie groeit? Dat betekent voornamelijk dat we meer consumeren
dus dat met die koopkracht valt heus mee. Als ik jou was zou ik ook stoppen
met werken. Je lijkt wel knettergek. Al je belastinggeld (nu nog meer!) gaat
naar de arme kindjes in Afrika en andere linkse hobbies. Straks gaat je dvd
recorder kapot en daar zit je dan.

Jan F. (de) | 19-09-07 | 13:07

We zijn het inderdaad helemaal zat, ik wel tenminste. Woedend wordt je van dat stel parasieten in Den Haag dat maar graait, graait en graait en daarvoor NIETS presteert!

Files groeien, misdaad wordt niet bestreden (tenzij je natuurlijk een ongevaarlijk burgermannetje bent dat te hard rijdt of een die met wat gericht geweld have en goed verdedigt), het onderwijs is een puinhoop en het openbaar vervoer stamt uit het jaar kruik.

En wie worden er weer geplukt? Inderdaad, de automobilisten en de mensen die in dit land WERKEN. Maar als die zelf iets nodig hebben, dan is er niets. Alles verkwanseld aan immigranten, allochtonen, ontwikkelingshulp en apenrotsen vol met ambtenaren. Welnu kabinet: solidariteit kent zijn grenzen. Die grens is bij mij bereikt, of eigenlijk al jaren overschreden.

Brouhaha | 19-09-07 | 13:07

Die zeikerds in vak K drinken ook allemaal thee.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 13:06

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om die "roverhoofdman" op normale gedachten te krijgen.... als heel autorijdend Nederland en dan bedoel ik ook iedereen ... niemand uitgezonderd, zijn of haar wegenbelasting een jaartje niet betaald.... we maken een website en roepen iedereen op om zijn aanslagbiljet op 1 adres in te sturen en ieder kwartaal verzamelen we die zooi en gaan dan bij Woutertje op de thee met een karvracht aan aanslagbiljetten.
Met de boodschap erbij.... kwartje van Kok terug, accijns tot normale hoogte terug brengen, kilometerheffing afschaffen en de file's bestrijden!

Karel Kruizenruiker | 19-09-07 | 13:05

Trouwens: Guusje ter Dorst zag eruit als een lieveheersbeestje dat verkleed probeerde te zijn als Maya de Bij...

Boris Poepnagel | 19-09-07 | 13:04

Die Tichelaar is toch ook niet je van het.

Maaier | 19-09-07 | 12:59

@ Jan F. (de) 19-09-07 @ 12:33

Op dit moment kost de besturing van NL alléén al 53 miljard op jaarbasis. Je maakt mij niet wijs dat daar niets in gesneden kan worden, maar dan snij je in de machtsbasis van de politicus zelf. Gaat dus niet gebeuren.

Toegegeven, de cijfers zijn iets gedateerd, maar de schaalverhouding klopt echt wel. Waarom gaat de koopkracht omlaag denk je, terwijl de economie groeit en vrijwel iedere werkende al jaren gedwongen op de 0-lijn zit in zijn/haar salaris? Omdat er intussen 400000 hoger opgeleiden (lees, "rijken") de wijk hebben genomen. Iets wat uiteraard níet in de rijksbegroting staat.

Nog zo'n fijn ding is de armoedeval die wij hier hebben. Niet-werkenden worden volledig gesubsidieerd via uitkeringen en allerhande kortingen op bv wonen en kinderopvang. Zodra ze gaan werken, vervalt dat. Resultaat is dat een werkende ineens netto 200 euro per maand achteruit gaat. Zou jij dan fulltime gaan werken? Die mensen dus niet, waardoor ze de rest van hun levende bestaan teren op de werkende medemens. Waarom geen mensen gedwongen arbeid opleggen, zij het in een leerbaan, zij het 3 dagen in de week, met 2 dagen over voor gesubsidieerd leren, om dus wél een goede baan te kunnen krijgen en ze geprikkeld te krijgen verder te komen in de wereld en níet in die armoedeval terecht te komen.

Maar wat doen wij? We verklaren ze zielig (is voor die mensen ook echt niet leuk), betalen alles voor ze, halen voor de missende arbeiders polen binnen, waar we ook nog eens van alles voor betalen. Dit ALLEMAAL uit algemene middelen. En dat noemen we nog sociaal beleid ook!

Tobus | 19-09-07 | 12:58

Grote HULDE aan PriceWaterhouseCoopers!!! Ik deel uw mening. Ik noem effe wat mooie projecten:

*hoe maak je van zeewater bruikbaar productie-/drinkwater?
*hoe pas je aardwarmte duurzaam toe in nieuwe en bestaande huizen?
*hoe haal je het meeste rendement uit een biogas-auto?
*hoe los je het mestoverschot structureel op?
...

En zo kan ik nog wel DUIZENDEN projecten uitschrijven, maar dit verk*nkerde kabinet weigert inderdaad stelling in te nemen! Het wordt tijd voor effectieve acties!!! Revolutie!!!

Boris Poepnagel | 19-09-07 | 12:55

Jaaa, we gaan weer drammen over de islam...

Hellsmurfje | 19-09-07 | 12:48

Tijd voor GS-Booky zodat we kunnen inzetten: wanneer valt dit kabinet!

doskabouter | 19-09-07 | 12:46

Breinstein 19-09-07 @ 12:21

Keurig.

Koelie | 19-09-07 | 12:40

@LJBrinkhorst 19-09-07 @ 12:26
Hmmm, ik wil Geert wel eens zien als ie door een burgerT voor wattenstaafje of hol vat wordt uitgemaakt. Bos lachtte, heel slim, om 'roverhoofdman'. Een beledigde reactie zou 'm hebben genekt.

Murdockyoufool | 19-09-07 | 12:37

Allemaal eerst zeiken over hoe belabberd de zorg en veiligheid etc. is, dan wordt het na tig jaar VVD beleid eindelijk verbeterd en gaat iedereen zeiken dat ze daar ook iets aan moeten bijdragen. Dan maar geen betere zorg en minder veiligheid, laten we onze bejaarden inleveren en iedereen een een klein procentje bij?

Kyokushinkai | 19-09-07 | 12:35

Overigens werd Rutte nu weer afgemaakt door Van geel, net als pechtold. We krijgen direct nog een fatsoenlijk debat.

Maaier | 19-09-07 | 12:34

@tobus:

"De rijken "pakken"? Lekker handig als je weet dat deze 6% van de bevolking voor 72% van de samenlevingskosten opdraaien. Tja, die gaan weg dan he! En dat voelt de overige 94% dus in zijn portomonee."

Wat een rare cijfers! Klopt geen hout van.

En wat een lang verhaal. Heb je een alternatief stelsel? Hoe wil je de zorg,
onderwijs, politie, Uruzgan, milieu, fileoplossing en staatschuld betalen?

Jan F. (de) | 19-09-07 | 12:33

@ Zeddegeizot 19-09-07 @ 12:12: Neenee, ze gingen het land in om de maatschappij te laten zien wat deze regering doet te weten daty ze niet luisteren! ( ik wil er even stellig bij zeggen "de maatschappij dat zijn jullie" Want ik wil daar absoluut niet meer bij horen !)

Burgerlijke ongehoor | 19-09-07 | 12:28

@tipo 19-09-07 @ 12:23
Te laat.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 12:26

@Murdockyoufool 19-09-07 @ 12:17

Bos in de leer? Bos in het leer zul je bedoelen, bottomless met een plaksnor.
Maarre, hij luisterde aardig naar Kerrrooswijkjes. Dat lijkt me verder alleen voorbehouden aan Jan M., Gjjjjeert W. en Rita V.

LJBrinkhorst | 19-09-07 | 12:26

@Cpt. Michael Brant @ 12:18
Goed idee! Ik ga gelijk mijn gloednieuwe SUV bij Lennart Booy ophalen.

tipo | 19-09-07 | 12:23

Koelie 19-09-07 @ 12:19
Afschieten, misschien?

RightOfMind | 19-09-07 | 12:22

@Tobus 19-09-07 @ 12:10
hehehe mooi gedaan!!!

overVecht | 19-09-07 | 12:21

@Maaier 19-09-07 @ 12:05
Ach was 't maar waar. Of niet, kom je helemaal niet meer aan werk toe.

Murdockyoufool | 19-09-07 | 12:20

RightOfMind 19-09-07 @ 12:13

Tsja. Wat doe je eraan?

Koelie | 19-09-07 | 12:19

Omdat een revolutie nogal moeilijk te realiseren is, heb ik een eenvoudig voorstel, dat iedereen in z'n eigen omgeving gelijk in de praktijk kan brengen. Kijk eens in uw omgeving wie er op de PvdA, het CDA of de CU gestemd hebben. Nodig uzelf bij hen thuis uit en neem na ieder bezoek iets van waarde mee uit de woning, dat is geen diefstal, dat is terugnemen wat van u is.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 12:18

@LJBrinkhorst 19-09-07 @ 11:56
Kan hij niets aan doen. Het moet trouwens gezegd, Bos gaf de indruk serieus naar de familie Krooswijk te luisteren. Speelde hij goed. Op de een of andere manier zie ik Balk of Verhagen, maar ook Rutte, niet op deze wijze met directe kritiek omgaan. Zou Bos in de leer bij Jan zijn geweest?

Murdockyoufool | 19-09-07 | 12:17

Tobus 19-09-07 @ 12:10

Lang verhaal, maar wel duidelijk. Waar heb je dat vandaan? Briljante analyse

RightOfMind | 19-09-07 | 12:16

En ook niet vergeten te stemmen op www.stand.nl/

Heeft er nog iemand meer boze mensen sites, of iemand nog een idee hoe we dit horrorkabinet weg krijgen?

Klaboesterbeer | 19-09-07 | 12:15

@Maaier @ 12:05
Niet alles wordt van de burger afgepakt. De helft wordt van de burgers afgepakt. En dat is al te veel.

tipo | 19-09-07 | 12:15

Wat mij het meeste irriteert, zijn die lutsers die op PvdA of CDA stemmen omdat "ze dat altijd al gedaan hebben" of omdat "hun ouders ook erop gestemd hebben". Helaas zijn dat dus de mensen die hier uiteindelijk voor gezorgd hebben. Als ze een beetje zouden nadenken WAAR ze op zouden stemmen, zou de uitslag waarschijnlijk er heel anders uitgezien hebben.

RightOfMind | 19-09-07 | 12:13

100 dagen luisteren naar het volk. Het volk heeft vast niet gezegd: "Woutert, ouwe rovershoofdman, verhoog jij maar lekker de belastingen".

Zeddegeizot | 19-09-07 | 12:12

@MAXIMO 19-09-07 @ 12:06
kwestie van timen..... gewoon een kwestie van timen.....;)
@WaarDeWindWaait 19-09-07 @ 12:05
komt inderdaad maar neer op één keer 'weg' tijdens een potje poker...

overVecht | 19-09-07 | 12:10

@El Gouda 19-09-07 @ 12:06
Vergeet schooljuf Netelenbos (PvdA) niet.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 12:10

De rijken "pakken"? Lekker handig als je weet dat deze 6% van de bevolking voor 72% van de samenlevingskosten opdraaien. Tja, die gaan weg dan he! En dat voelt de overige 94% dus in zijn portomonee. Daarbij wordt de term "rijk" gewoon opgerekt. Een AOW'er met slechts 18000 aanvullend pensioen is volgens de PvdA al rijk. Jaja!

Om er maar een lesje belastingen tegen aan te gooien:
Stel dat elke dag 10 mannen besluiten uit te gaan eten. De rekening voor alle 10 de mannen bedraagt dagelijks 100 euro (ja, goedkoop restaurant). Als ze de rekening zouden betalen zoals we met belastingen omgaan, dan zou het ongeveer zo gaan:
De eerste 4 mannen, de armsten, zouden niets hoeven te betalen (ergo: eten gratis). De 5e zou 1 euro betalen, de 6e 3 euro, de 7e 7 euro, de 8e 12 euro, de 9e 18 euro en de 10e man 59 euro.

Zo besloten de mannen het te doen. Elke dag aten ze in het restaurant, blij als ze waren met de regeling. Tot de eigenaar van het restaurant ze op een dag besloot te matsen (in belastingtaal: een "verlaging").

'Omdat jullie zulke goede klanten zijn, zal ik jullie dagelijkse gezamenlijke kosten met 20 euro verlagen', zei de eigenaar. Nu zou de totale rekening per dag dus nog maar 80 euro zijn ipv 100 euro. De groep wilde hun rekening nog steeds betalen volgens de afspraak, net zoals we dus belastingen betalen. Voor de eerste 4 man veranderde er dus niets, zij hoefden nog steeds niets te betalen. Maar hoe zouden de overige 6 de verdeling maken, zodat iedereen zo eerlijk mogelijk zou kunnen profiteren van de meevaller?De 6 mannen becijferden dan 20 gedeeld door 6 neerkwam op 3,33 euro. Maar als ze dat af zouden trekken van ieders deel, zouden de 5e en 6e man geld toe krijgen!

De eigenaar stelde voor dat het wel zo eerlijk zou zijn om ieders individuele rekening met ongeveer hetzelfde deel te verminderen. Op basis hiervan zou de 5e man niets meer hoeven te betalen, de 6e man zou 2 euro gaan betalen, de 7e man 5 euro, de 8e 9 euro, de 9e 12 euro en de 10e 52 euro. De eerste 4 zouden nog steeds gratis blijven eten. Zo gezegd, zo gedaan.

Maar na de maaltijd, buiten het restaurant, begonnen de mannen hun besparingen te vergelijken. De 6e man merkte verongelijkt op dat hij maar 1 euro gedaald was, maar dat de 10e man wel 7 euro was gedaald! De 5e man viel hem bij. Hij was ook maar 1 euro omlaag gegaan, maar de 10e man was 7x zoveel gedaald! 'JA', zei de 7e man. Waarom zou hij 7 euro minder hoeven betalen, terwijl ik maar 2 euro minder hoef te betalen?
'Ho ho', merkten de eerste 4 mannen in koor op. 'Wij hebben helemaal niets gekregen'! 'Dit systeem buit de armen uit'!

De eerste 9 man omsingelden de 10e en schopten hem in elkaar. De volgende avond kwam de 10e man niet meer opdagen, dus aten de 9 mannen zonder hem. Na het eten kwamen ze er achter dat ze zonder hem met een rekening zaten die 52 euro hoger was dan ze verwacht hadden!

En dat, dames en heren, is hoe het belastingsysteem werkt. Diegenen die het meest betalen aan belastingen hebben bij een mogelijke verlaging uiteraard ook het meeste voordeel hiervan. Belast hen te veel, ofwel, val hen aan, puur en alleen omdat ze geld en/of een goed inkomen hebben, en ze zouden opeens zomaar niet meer aan tafel kunnen verschijnen.

Wat voor impact zou dat op de rest hebben?
Ongelofelijk maar waar, de belastingdienst en overheden lijken deze logica maar niet te kunnen bevatten.

Tobus | 19-09-07 | 12:10

WaarDeWindWaait 19-09-07 @ 12:05
Alsof iedereen buiten de beroepsbevolking 19% BTW blijft betalen?
En zo kun je wel verder redeneren.

MAXIMO | 19-09-07 | 12:09

Breinstein 19-09-07 @ 11:59

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Heel goed gezegd!

RightOfMind | 19-09-07 | 12:08

WaarDeWindWaait 19-09-07 @ 12:05

Onzin, zoveel gaan mensen er helemaal niet op achteruit. Premies worden minder en nog her en der andere voordelen voor werkende mensen. Niet zo paniekerig.

Maaier | 19-09-07 | 12:08

Wanneer de VVD'sters Neelie Smit-Kroes, Annemarie Jorritsma en de CDA'sters Hanja Maij-Weggen, Karla Peijs en Camiel Eurlings de afgelopen 25 eens wat minder geborreld hadden en wegen hadden aangelegd, dan stonden we nu niet stil....

El Gouda | 19-09-07 | 12:06

Lol @ overVecht @ 11:56
En hoe proeft dat nou die grassmaak?
Onvolgroeide topjes zonder witte trichoompjes laat staan amberkleurige..
Of heb je daar ook al een neus voor?
Mijn lowridertjes laat je trouwens met rust, Duitser! :)

MAXIMO | 19-09-07 | 12:06

@RightOfMind 19-09-07

M.n. CDA-stemmers. FF 'Bos' buiten de deur houden. Zijn die mooi in de aap gelogeerd. Krijg je ervan om strategisch te stemmen.

Koelie | 19-09-07 | 12:06

3200 stemmen voor de Oranje shawl, 65 voor nummer 2. De steylloze stem des volcks heeft gesproken!

stuyterkuycken | 19-09-07 | 12:06

Breinstein 19-09-07 @ 11:59

Mijn stemadvies luidt: Geert, Van de gekke en veel gekker moet het niet worden, Wilders of Rita, niet links, niet rechts, maar recht door zee, Verdonk of gewoon de (v)VD.

Boeddhi | 19-09-07 | 12:06

Dat gelul over gods zegen in de troonrede staat me ook tegen. Wanneer komt óns leger in actie om de scheiding tussen kerk en staat te waarborgen?

Rarend | 19-09-07 | 12:06

@ MAXIMO
"Ach, we gaan er met zijn allen ietsje pietsje op achteruit.."
7 miljard op een beroepsbevolking van 7 mln is EU 1000,- die elke werkende persoon gemiddeld extra moet opbrengen. Dat is voor U waarschijnlijk "ietsje pietsie" maar voor het gemiddelde gezin toch een boel geld.

WaarDeWindWaait | 19-09-07 | 12:05

Murdockyoufool 19-09-07 @ 12:01

Heb jij ook een assistente die kan reaguren en bevredigen tegelijekrtijd? Mooi he, deze wereld.

@Boeddhi: natuurlijk, overdrijven mag, maar je blaatte net zo als de eerste de beste domme reaguurder die Wilders en Rutte gelooft dat alles van de burger wordt afgepakt.

Maaier | 19-09-07 | 12:05

ik ben eigenlijk blind.....

overVecht | 19-09-07 | 12:04

*is alvast grote spijkers in een houten honkbalknuppel aan het slaan om de NSB van het Malieveld af te rossen*
.
@ Nederland: REVOLUTIE, ANARCHIE en BURGERLIJKE ONGEHOORZAAMHEID ! Het word goedverdoeme tijd dat we dit land weer eens zelf gaan besturen !
.
een aantal jaar geleden beloofde Balkenende II dat we na het zuur zoet zouden krijgen ! www.planet.nl/planet/show/id=1824979/c...
.
het economische zuur is veranderd in gronisch maagzuur en we zijn op weg naar een maagzweer ! De Koningin die proeft met der tonnetje extra wel van het zoet maar ze had het al zo moeilijk, dat dan weer wel !
.
En als je na al die ellende die je veroorzaakt ook nog eens mijn drankje en rokertje in prijs doet verhogen, dan wens ik dat soort mensen iets heeeeeeel positiefs, namelijk iets zero positiefs !

Burgerlijke ongehoor | 19-09-07 | 12:04

@Maaier 19-09-07 @ 11:54
Ik hoor die KLOOT van een Balkenende nog zeggen, dat na het bitter het zoet komt. Volgens mij zit iedereen daar nog steeds op te wachten

RightOfMind | 19-09-07 | 12:02

@Boeddhi @ 11:56
Die jaloeziebelasting is symboolpolitiek. De meeste reaguurders moeten niet een paar procent meer betalen, maar betalen 50% van hun loon aan belastingen. Dat moet 25% flattax worden, zodat we elkaar direct kunnen helpen. Dan neem ik wel een dagje vrij om met je door het park te lopen en je te trateren op een milkshake aardbei. ;) Want dat kan ik me dan makkelijk veroorloven, nu niet.

tipo | 19-09-07 | 12:02

@sjaakdeslinksesul 19-09-07 @ 11:52
O. Ik doe me voor als lillend wrak met een roze buskaart, maar in werkelijkheid ben ik een maatpakkendragende jonge god met een scherp gesneden kaaklijn die momenteel op weg naar is naar het helikopterplatform en tegelijkertijd z'n bloedmooie persoonlijke assistente opdraagt de waarheid te schrijven in de reaguurderspanelen.

Murdockyoufool | 19-09-07 | 12:01

@Boeddhi 19-09-07 @ 11:36: stierenpeop, lariekoek ende apekool! Het zal met jouw beperkte verstandelijke vermogens nu eenmaal makkelijker zijn om de rechtsdenkende medemensch in het hokje "domme asocialen" te plaatsen, maar ik denk dat dat voor de meesten wel wat genuanceerder ligt.

Zo moet je echt je best doen om mij nog rechts in te halen. Toch vind ik wel dat je als beschaafd land een goed stelsel van sociale voorzieningen moet hebben. Je dient er daarbij wel op toe te zien, dat daarvan alleen gebruik wordt gemaakt door degenen die een eigen inkomen niet KUNNEN verwerven. Daarnaast moet luiheid niet worden gesubsidieerd. Een bekend fenomeen is de zogenaamde "armoedeval": het inkomensverlies dat een uitkeringstrekker heeft wanneer hij/zij weer een baan krijgt. Van dat soort misstanden rijzen mij de haren te berge.

Nog zoiets: de ontwikkelingshulp wordt nota bene VERHOOGD, terwijl onze eigen bejaarden uren in hun volgescheten luiers liggen. Op zorg en onderwijs wordt (in tegenstelling tot wat Bos beweert) vervolgens ordinair gekort!!!

Bovendien: wie het milieu ECHT een dienst wil bewijzen, lost het fileprobleem op. Maar daar wordt liever van afgezien, omdat het dagelijkse gedamp 134 miljoen extra brandstofaccijnzen oplevert. Laat de burger maar barsten, joh.

Wanneer wij bij een dergelijk beleid vraagtekens zetten, zijn wij niet per definitie dom en asociaal, maar wellicht zelfs nog wel wat weldenkender dan jij. Hou die mogelijkheid in ieder geval maar eens open. Sukkel.

Breinstein | 19-09-07 | 11:59

Stemmen Hoedje: gedaan!
Stemmen tegn vliegtax: Geweigerd!
Ik ga niet stemmen tegen een algehele vliegtax, neem de trein maar potjandories binnen het continent Europa, stelletje vervuilende lutsers. Ik ben hartstikke voor een vliegtax voor vluchten binnen het continent Europa. Voor vluchten buiten Europa ben ik ook tegen een vluhttax omdat er geen redelijk enigszins vergelijkbaar alternatief is dat minder vervuilend is.

Zuma | 19-09-07 | 11:58

LOL@overVecht

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 11:58

tipo 19-09-07 @ 11:50

zo kan je het ook zien ;-)

Boeddhi | 19-09-07 | 11:57

Maaier 19-09-07 @ 11:46

Een beetje overdrijven mag toch wel, dat doen we toch allemaal hier. Wel is het zo dat de meeste reaguurders wel wat kunnen missen, maar wel hysterisch reaguren als er een paar procent meer moeten betalen. Zelden hoor ik ze als de minima (incluis de werkende met een laag inkomen) door de (v)VD genaaid wordt. Wel de vakbond buitenspel zetten als het gaat om de salarisonderhandelingen, maar geen eisen stellen aan de topinkomens en met een laffe code (tabaksblad) komen die tot niks leidt.

Boeddhi | 19-09-07 | 11:56

@ Murdockyoufool 19-09-07 @ 11:45

Pauw en Witteman kunnen zich ook zo goed *kuch* verplaatsen in de wereld van mensen die niet in een grachtenpand of op een woonboot aan de Vecht wonen. Bos heeft volgens mij wel door dat je mensen als de familie Crooswijk niet kunt bedonderen. Alleen, wat kan hij er aan doen als voorman van een door en door baantjeszieke, bureaucratische en clientelistische partij?

LJBrinkhorst | 19-09-07 | 11:56

@MAXIMO 19-09-07 @ 11:53
Nah, meestal loop ik even rondje door de buurt, ruik wat rond, bel 0900-tuig, meld waar de plantage zich bevindt. wacht op pliesie en ontruiming, geef vuilnisman een knipoog en half uur later worden er een paar plantjes afgegeven.

overVecht | 19-09-07 | 11:56

Gaan ze eindelijk geld uitgeven aan scholing zodat ook Geert-aanhangers de d's en t's op de goede plaats krijgen, aan achterstandswijken zodat de de zo verguisde Marokkaantjes zich gaan gedragen, aan banen zodat de werklozen van hun luie kont afkomen... is het weer niet goed! Wat een ontevreden gezeik hier. Ga wat doen. Zorg dan zelf dat je financiëel onafhankelijk wordt, doe een opleiding, ga ondernemen, verzin iets. En als je daar te stom voor bent dan zit je met deze begroting juist goed!

Kleaudthommel | 19-09-07 | 11:55

RightOfMind 19-09-07 @ 11:50

IN welk opzicht wijken ze in deze begroting precies af van wat de coalitiepartijen beloofd hebben in de afgelopen campagne? Kortom, wat is jou probleem met deze begroting?

Ik zit bij VI, justitie ondertussen, zo'n begroting, da's nog vrij lastige kost kan ik u zeggen.

Maaier | 19-09-07 | 11:54

Als dat oranje schorum eruit geschopt is kan Bea altijd nog in "The Mummy part lV" figureren.

Tubifiks | 19-09-07 | 11:54

Ik heb trouwens een Fiat Tipo 1.4 dgt, dus waar hebben we het over.

tipo | 19-09-07 | 11:54

overVecht 19-09-07 @ 11:47
Lol, zet dan volgend jaar een vijftal plantjes in de tuin, hoef je daar ook niet op te bezuinigen.
Moet je wel het geluk hebben dat ze dat niet gaan belasten volgende prinsesjesdag.

MAXIMO | 19-09-07 | 11:53

Murdockyoufool 19-09-07 @ 11:49
Mijn virtuele alter ego heeft een wasbord, neukt veel, drinkt maar krijgt geen kater en is rijk en hoogopgeleid. In het echt ben ik een 45-jarige heftruckchauffeur uit 010-zuid in de wao.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 11:52

sjaakdeslinksesul 19-09-07 @ 11:50

hehe, die hersen-to-screen apparaten worden ook steeds beter he.

Maaier | 19-09-07 | 11:52

@ Mister Crabs 19-09-07 @ 10:30

Liever vandaag dan morgen.... Wie doen er allemaal mee?

RightOfMind | 19-09-07 | 11:51

Maaier 19-09-07 @ 11:46
Zoals gezegd, hij vertelt zijn levensverhaal. Wel knap dat hij met een rietje in zijn mond zo snel kan typen, applausje voor boeddhi!

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 11:50

alle goede initiatieven ten spijt, deze regering heeft al duidelijk gemaakt dat de mening van het volk absoluut niet telt, en er niet geluisterd wordt naar de kiezer.
En helaas zitten we voor 4 jaar vast aan dit stelletje laaienlichters. Met dank aan de PvdA-stemmers!

RightOfMind | 19-09-07 | 11:50

@Boeddhi @ 11:36
Dank je! Als ik tot mijn nek verlamd raak, heb ik overigens geen SUV meer nodig, waardoor de aarde opeens niet meer opwarmt. Wie de wereld wil redden, moet dus mijn nek breken. En dat heeft Wouter Bos in mildere vorm vertaald in kabinetsbeleid.

tipo | 19-09-07 | 11:50

@sjaakdeslinksesul 19-09-07 @ 11:35
Echt waar? Hoor jij daar ook bij?

Murdockyoufool | 19-09-07 | 11:49

@MAXIMO 19-09-07 @ 11:44
ja maar omdat Bea en mijn opa en overgroot opa's en mijn familie vroeger allemaal verkeer hebben gestemd moet ik nu dus minder wiet gaan roken om HUN staatsschuld af te gaan betalen.
*denkt na om het familiegraf op marktplaats te zetten ter compensatie*

overVecht | 19-09-07 | 11:47

Boeddhi 19-09-07 @ 11:36

tegen wie heb je het in godsnaam? Los van alle meningsverschilen aan de kant, als ik zoveel geld zou hebben als vele reaguurders volgens jou hebben, zou ik mensen laten reaguren in mijn plaats.

Maaier | 19-09-07 | 11:46

@LJBrinkhorst 19-09-07 @ 11:39
Postte ik gisteren al bij een ander topic: die Rotterdammers waren geniaal. LaPau en Wittemanshumor zaten wat besmuikt te lachen om hun accent en droge opmerkingen, maar ze sloegen de spijker op de kop. Jammer dat ze -ook door publiek- werden weggezet als representanten van de onderbuik.

Murdockyoufool | 19-09-07 | 11:45

Toch wel een lekker ding hoor de Femke.

krommeteen | 19-09-07 | 11:44

Ach, we gaan er met zijn allen ietsje pietsje op achteruit..
Is wel een groot verschil met die afgelopen 5 jaar waarbij iedereen behalve de topinkomens sterk moesten inleveren.

En ook niet negatief; na 50 jaar eindelijk ook weer eens periodes met overschot waarmee de staatsschuld weer verder afgelost kan worden..
Doet Bos het toch niet zo slecht.

MAXIMO | 19-09-07 | 11:44

@Boeddhi 19-09-07 @ 11:36
mooie omschrijving van mijn familie..

overVecht | 19-09-07 | 11:43

@redactie
Kan er niet een feauteaufuck wedstrijdje voor die bakker georganiseerd worden? Hij heeft het raamwerk voor de opdracht al duidelijk gemaakt, hier moeten een paar reaguurders toch wel wat mee kunnen?

zuivergeweten | 19-09-07 | 11:43

Boeddhi 19-09-07 @ 11:36
We leven met je mee.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 11:40

Bazisgool jongus, leer spellen!

linkse rukker | 19-09-07 | 11:40

En: de familie Crooswijk uit Rotterdam (gister bij Pauwneukbroek en Wittemanshumor) behoort misschien niet tot de intelligentia, maar hun probleemstelling was wel scherp. Ze behoren tot het ene procent autochtonen in hun wijk, hebben al een jaar of 40 buren die nog steeds geen Nederlands praten, en zelfs bij de Deelgemeente F'noord is de voertaal Turks. Prachtwijken? Er was de laatste jaren al miljoenen gepompt in de wijk en het had geen fuck opgeleverd.
Opnieuw zijn we overgeleverd aan een kabinet van de lapmiddelen. Echte keuzes worden er niet gemaakt, daar heeft Marijnissen het volste gelijk in.

LJBrinkhorst | 19-09-07 | 11:39

@Maaier 19-09-07 @ 11:27
mee eens. Ik denk dat er ook wat meer rust in de tent is voor hem. In het verleden zag je hem toch wat zenuwachtiger. Volgens mij had hij ook altijd in zijn achterhoofd dat hij MOEST scoren t.o.v. Rita en de partij. Ik denk dat de VVD uiteindelijk echt niet zo'n groot probleem zal hebben als dat er op veel plekken wordt beweerd. Als Rutje nog wat verder doorgroeit komt het helaas wel goed met hem.

overVecht | 19-09-07 | 11:39

Quichegerechtigde 19-09-07 @ 11:37
Goed doen is goed volgen.

befke | 19-09-07 | 11:39

Breinstein 19-09-07 @ 11:34
Erg aantrekkelijk.

befke | 19-09-07 | 11:38

De enige manier tegen vergrijzing is dat men de pil van Drion in de schappen van de supermarkt gaat zetten.

Quichegerechtigde | 19-09-07 | 11:37

@ overVecht 19-09-07 @ 11:33
Neen, ik probeerde gewoon even je aandacht te vangen en dat is gelukt, nietwaar?

Ik heb trouwens ook op oma gestemd!

Robin Hood | 19-09-07 | 11:37

tipo 19-09-07 @ 11:29

Totdat je zelf eens tot aan je nek verlamt raakt en alleen nog met een rietje kan drinken, kanker krijgt of een kind krijgt met het IQ van een veldmuis. Dat is het probleem van rechts, ze willen niet delen, opkomen voor de zwakkeren of solidair zijn. Jullie zijn net kakkerlakken die het milieu willen verzieken met grote SUV’s maar daarvoor niet willen bloeden of betalen. Laten de onderklasse voor een crimineel laag loon werken met 0 of 1 procent jaarlijkse groei en strijken zelf 10 a 20 procent jaarlijks meer op. Ik ben trots op jullie!

Boeddhi | 19-09-07 | 11:36

Wel weer genieten, die algemene beschouwingen.

krommeteen | 19-09-07 | 11:36

@mezelf
en je volgende post gaat gewoon weer in het correct Nederlands lutser!!

overVecht | 19-09-07 | 11:36

Boeddhi 19-09-07 @ 11:27
Fuck of. Het gaat in totaal om honderd werkeloze losers met proxy's die al 50.000 nicks hebben, via de soos gratis internet hebben gekregen om te solliciteren, en dan hou je nog een paar succesvolle, hoogopgeleide en intelligente reaguurders over, bv sytze, maaier, bateman en ikzelf natuurlijk.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 11:35

@panadol 11:24
Kan jij niet even drie doosjes tegelijk nemen alsjeblieft?

PS Oma oranje op 56,6% die gaat winnen!

pokkeland | 19-09-07 | 11:35

@Robin Hood 19-09-07 @ 11:30
los jij zeau problemen op met mensen? best sneu......

Ik baal er overigens van dat het geld dat geinvesteerd wordt in OV alleen naar op tijd laten rijden enz. gaat. Ik heb nooit vertraging omdat ik gunstige lijn altijd moet nemen...... gooi de prijs gewoon omlaag!

overVecht | 19-09-07 | 11:33

dr.spin007 19-09-07 @ 11:28
thanks

befke | 19-09-07 | 11:32

Dom kabinet. A is een tientje ticketbelasting op een Europees ticket een schijntje, zelfs voor Tokkies die naar Alanya willen. B is de invergelijking absurd hoge heffing op een ticket naar elders (45 euri!!!), een prima reden om te vliegen vanaf Brussel, zeker omdat je vanuit Zuid-Nederland (gerekend vanaf de lijn 010-024) voor een habbekrats met de trein of auto op Zaventem staat. Ergo, over het voorstel is totaal niet nagedacht en het is slechts bestemd om een paar prachtwijken extra van een likje verf te voorzien.

LJBrinkhorst | 19-09-07 | 11:31

Ofwel: afstuderen, koffer inpakken en wegwezen. Lekker leven onder de dictatuur in Singapore... Later!

Yarinos | 19-09-07 | 11:31

Roxasex:

Als rijkdom beloond wordt en armoede afgestraft, worden mensen gestimuleerd om rijk te worden dus zullen ze harder werken. Dat is toch wat we willen? Luie bankhangers zoals Vlunk en de Uitkeringskoning moeten gewoon minimaal 75% van hun uitkering inleveren. Leg mij nu maar uit waar mijn redenering mank gaat.

dr.spin007 | 19-09-07 | 11:30

@ kneuterzak 19-09-07 @ 11:08

Ik vind overVecht een relnicht :)

Robin Hood | 19-09-07 | 11:30

@roxasect @ 11:24
Liever dat laatste. Loon naar prestatie, eigen verantwoordelijkheid, minder belasting en Nederland uitroepen tot onafhankelijke Stadsstaat, waar je het verschil kunt maken zonder door de overheid onderbroken te worden.

tipo | 19-09-07 | 11:29

heeee panadol 19-09-07 @ 11:24 Neem je die dingen anaal in of zo?

religion is war | 19-09-07 | 11:29

Lekker zeiken. En waarom? Omdat het kan!

Ik kan nog steeds luxe leven, net zoals de meeste reaguurders hier. Huisje, autootje voor de deur, paar keer per jaar op vakantie, elke week uit eten, breedbeeldje, beertendertje, vol boodschappenwagentje, staatsschuldje aflossen.

Ja mensen, het is echt tijd voor revolte en revolutie.

nduss | 19-09-07 | 11:28

Lol@befke

dr.spin007 | 19-09-07 | 11:28

Breinstein 19-09-07 @ 11:22
Amen

Inert | 19-09-07 | 11:27

roxasect 19-09-07 @ 11:24

Ik ben het met je eens, maar de gemiddelde GS-er is voor een groter inkomensverschil, meer smerige SUV's en minder belasting omdat ze zelf toch wel alles op het droge hebben....

Boeddhi | 19-09-07 | 11:27

overigens, het moet gezegd worden: Rutte doet het niet verkeerd.

Maaier | 19-09-07 | 11:27

roxasect 19-09-07 @ 11:24

Ja, wat mij betreft wel.

dr.spin007 | 19-09-07 | 11:27

Mijn god, Van Geel: Nee hoor, dit kabinet nivelleert niet...*zet scheinheilig gelovig bekje op*..

storingsdienst | 19-09-07 | 11:26

da wizard 19-09-07 @ 10:21
Haha en zeker nog verder worden uitgezogen, nee dank u. Dan toch liever VVD... Liever nog: GroenRechts, voor een solide economie, solidariteit met de werkenden en realistisch milieubeleid.

Inert | 19-09-07 | 11:25

Patrick Bateman 19-09-07 @ 11:21

neen, pijnlozer.

dr.spin007 | 19-09-07 | 11:24

boehoeeeee wat zijn we weer zielug met z'n allen.
viel dat even tegen of niet?

Ga toch lekker over buitenlanders kankeren ofzo, ziekelijk rechtse mannetjes.
Prima begroting, zeker met de wetenschap dat half GS de rest van de week nog overstuur is en huilie doet. Wordt er misschien weer eens wat harder gewerkt aan betere weplok-artikelen ofzo. Sterkte jongens!

panadol | 19-09-07 | 11:24

Ik heb er ook niet opgestemd maar het klinkt eerlijk gezegd wel goed: de hoogste inkomens belasten, dure huizen belasten, de vervuilende auto's en verslavingen belasten die extra zorgkosten betekenen, en dat geven aan de wijken waar kinderen onder de armoedegrens leven.. Wat willen we dan: hoge inkomens spekken, achterstandswijken laten verrekken (met alle gevolgen van dien) en het milieu verder vervuilen door fiscaal aantrekkelijke lease bakken op diesel????

roxasect | 19-09-07 | 11:24

Pritt, je mot gaan solliciteren bij de azijnbode. Azijnzeikert! Mag ik ff kotsen?

Boeddhi | 19-09-07 | 11:23

Linkse hobbies!!!!!! Geert vind het linke hobbies harharhar

storingsdienst | 19-09-07 | 11:23

De dag is aanstonds dat ik de Albert Heijncassiere mijn aangifte IB moet laten zien, zodat zij kan bepalen wat voor mij een pak suiker kost.

Nederland wordt totaal platgenivelleerd. Luiheid wordt gesubsidieerd, hard werken keihard afgestraft. Dat extra belasten van huizen boven EUR 1.000.000 is ook weer pure symboolpolitiek. Weer een extra belastingregeltje erbij, dat per saldo amper iets oplevert. Om hoeveel huizen gaat dat nou helemaal? Het is een jaloeziebelasting. Het wordt puur ingevoerd om aan Jan Modaal te laten zien dat ze heus wel iets doen aan het sarren van mensen die met keihard werken, het nemen van risico's en het creeren van werkgelegenheid de kop net iets boven het maaiveld hebben kunnen uitsteken. En dan moet ie er natuurlijk af in Nederland. Chop!

Breinstein weet het nu heel zeker en doet wat de laatste jaren al bijna 400.000 hoogopgeleide en belastingbetalende Nederlanders deden: EMIGREREN!

Breinstein | 19-09-07 | 11:22

ijsklont 19-09-07 @ 11:20

Dit ga je niet menen he. Die skatebaan gaat dus toch niet door?

pwman | 19-09-07 | 11:22

Dat gezeik over de betaalbaarheid van de vergrijzing is om helemaal doodziek van te worden.
Wat is er dan met mijn poen gebeurd na 38 jaar ploegendienst?
Heb ik al die finnen naar binnen gehaald die nu grootschalig uit de ruif vreten?
Zelf wel 30% verhoging geven en maar lullen bedriegen en zakkenvullen.
Zoveel mogelijk allochtoons electoraat naar binnen halen en knuffelen daarna zelf als commissaris in het bedrijfsleven gaan en verder vullen en lullen voorbeelden te over en een normale Nederlander maar een stigma aanpraten.
Nog even een compleet leger naar de baardmannen sturen ( opbouwwerkers ) en je weet waar je poen blijft.

Nou gepeupel als je straks weer in de file staat weet je waar je moet wezen.

befke | 19-09-07 | 11:22

Lavendelbomen...

dr.spin007 | 19-09-07 | 11:22

@ dr.spin007 19-09-07 @ 11:20
Kleurspoeling?

Patrick Bateman | 19-09-07 | 11:21

Geert: Iedereen moet DEAUD

storingsdienst | 19-09-07 | 11:21

Zojuist ontvang ik hier het bericht dat het (al 21 jaar ongebruikte) viaduct bij de Coentunnel omgevormd wordt tot een kunstwerk. Er komen 3000 (of meer)lavendelbomen in te staan. Kosten vele miljoenen. Op de vraag waarom dit moest gebeuren antwoordde de kunstenaar: 'Kunst heeft geen doel (zijn leven dus ook niet), maar door deze bomen ruikt het wel lekker in de file'. Volgens mij staat het viaduct al 4 jaar in de planning om gesloopt te worden.
Zo zijn er nog zoveel van dit soort nutteloze projecten waar vele miljoenen aan verspild worden. En dat geld moet ergens vandaan komen.
*gaat nu baan opzeggen, want wil groter wonen*

ijsklont | 19-09-07 | 11:20

Ik heb wel een oplossing voor de vergrijzing.

dr.spin007 | 19-09-07 | 11:20

Het beleid tegen de files:
- een paar camera's & matrixborden
- een cursus
- een paar verlengingen van opritten
- iemand die de files beter voorleest
.
Dat is het.
.
www.nieuwsbladtransport.nl/nieuws/id19...

tipo | 19-09-07 | 11:20

@Patrick Bateman 19-09-07 @ 11:17
LOL Ben benieuwd

religion is war | 19-09-07 | 11:19

Lekker... De 3 dingen die men leven vrolijk maken (Drank, Auto's en Saffie's) worden maar weer eens hoger belast... Lang leve het kabinet! Gelukkig heb ik pas 2 banen en een voltijd studie...

Duujmonster | 19-09-07 | 11:18

En wat dachten jullie van het zorgstelsel? Daar kunnen wij ook wel even tegen stemmen: www.antizorgstelsel.nl

koppeso | 19-09-07 | 11:17

Cpt. Michael Brant 19-09-07 @ 10:45

Daar is Wieke erg blij mee.
*zich afvraagt...*

dr.spin007 | 19-09-07 | 11:17

* Gaat in het kader van de nivellering het nivo van zijn comments op GS aanzienlijk verlagen *

Patrick Bateman | 19-09-07 | 11:17

Rita for president

Stiff | 19-09-07 | 11:15

@Cpt. Michael Brant 19-09-07 @ 11:01
[OT] Het is inderdaad godgeklaagd... ik zit te wachten tot de redactie er een topic aan gaat wijden. Geen referendum over de EU, dat wordt 1.000+ comments!
[/OT]

Kees Maf | 19-09-07 | 11:14

Als heel werkend Nederland even tot 31 december al zijn rekeningen laat liggen, dan is deze flauwekul zo over.

hekkesluiter | 19-09-07 | 11:14

@derkcs 19-09-07 @ 11:07
Alles is beter dan door Bos en Balkie genaaid te worden.
Ik stond net in de winkel alwaar 2 oudere heren zich wel konden vinden in de kabinetsplannen. Ze geloofden ook dat het nodig was om de vergrijzing tegen te gaan en dat mensen met een auto toch geld genoeg hadden voor duurdere benzine, want die mensen hadden toch ook geld om een auto te kopen.
Sorry, maar op die leeftijd en nog in sprookjes geloven, dan ben je echt dement aan het worden.
Dit land pikt bijna iedereen alles en iedereen is bijna in slaap gelult door Balkie zijn normen, waarden en de boel bij elkaar houden...

da wizard | 19-09-07 | 11:13

Bos zet de traditie van UITSTEKENDE PvdA ministers van financien voort.
De VVD (Televaag/Prive/GS) kan nu niet zeggen dat 'dit linkse kabinet' al
het geld 'verjubelt' Arme Mark Grutten, hij moet van zijn achterbannetje
oppositie voeren, maar tegen deze geweldige begroting is dat geen doen.

Jan F. (de) | 19-09-07 | 11:11

*krabbelt*
.
Zoals ik de laatste weken al vaker gezegd heb, ben ik best bereid meer te betalen voor bijvoorbeeld de zorg en de wegen. Maar dan wil ik ook wat terugzien van mijn geld. De zorg wordt er niet beter en vooral niet sneller op en ik sta nog steeds dagelijks in de file. Ook mijn wekelijkse kratje bier gaat maar liefst 67 cent omhoog, om nog maar over alledaagse levensbehoeften als brood en zuivel te zwijgen. Waar gaat mijn geld naar toe? Waarom hoor ik maar steeds dat sprookje dat het zo goed gaat met de economie, terwijl ik steeds meer geld per maand zie verdwijnen?

Tuvai | 19-09-07 | 11:10

Al die commotie is weer een hype. Volgende week is men het vergeten. Komt nog bij dat de regering het nooit goed kan doen. Er moet geld zijn voor diverse maatregelen, en de ene regering doet het linksom, de andere weer rechtsom.
Het is logisch dat nu het goed gaat me de economie om dan iets meer geld te vragen van de burger.
Het enige waar kritiek op kan zijn is de manier waarop geïnd geld wordt besteed. Ik ben bijvoorbeeld van mening dat geld uit de automobilistenportefeuille moet besteed worden aan (Openbaar) Vervoer. Als men het gaat gebruiken voor oplossen van het fileprobleem dan is dat goed...

Quichegerechtigde | 19-09-07 | 11:09

Ik vind die Jos Nijhuis maar een relnicht.

kneuterzak | 19-09-07 | 11:08

Een ieder die aan dit kabinet z'n stem heeft verleend mag nu niet hier gaan huilen...

alpha_mannetje | 19-09-07 | 11:07

da wizard 19-09-07 @ 10:21
Ja laten we SP stemmen... dan kan iedereen 75 % van zijn salaris bij Mao storten..... Als je ff hebt opgelet willen we dit al niet laat staan nog groetere dieven.

derkcs | 19-09-07 | 11:07

@777bas777:
Juustem! Allemaal op de gevestigde rommel stemmen en daarna zeiken dat ze voor de honderdste keer worden genaaid. Ergens wel humor.

Rest In Privacy | 19-09-07 | 11:06

kheb niet getekend want bos heeft gewoon gelijk...

overVecht | 19-09-07 | 11:05

sjaakdeslinksesul 19-09-07 @ 11:01

Kijk, dat noem ik nou eens een goede kijk op politiek.

Maaier | 19-09-07 | 11:04

Hoe kan Marijnissen nou stellen dat er een substantieel verschil is tussen de Grondwet toen en nu? Het ding is niet gewijzigd, slechts hier en daar geherfraseerd.
www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/09/reg...

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 11:01

Raar hoor, als er geen sprake was geweest van het sparen van dit kabinet, dan had men na 4 jaar geklaagd dat dit kabinet de schatkist had geplunderd. Nu nemen ze maatregelen om in deze economisch goede tijden te gaan sparen, is het weer niet goed.
We zullen zien hoe slecht het zal gaan met de Nederlandse burger. Zolang zaken als de Mediamarkt klandizie hebben zal het allemaal wel meevallen. Want tsja, men moet daar heen met de auto, anders kan de Flatscreen niet meegenomen worden...

Quichegerechtigde | 19-09-07 | 11:01

Bindend stemadvies? Ik stem met de onder-onderbuik en dus ging hij naar Mariko Peters, mmmmm lekker wijf.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 11:01

Niemand gaat er op vooruit, behalve natuurlijk de Koningin, want die krijgt weer een ton extra. Waarom? Wat doet ze daar dan voor? Waarom moet zij ook niet wat inleveren als een van de allerrijksten van Nederland? Zou pas echt een goed gebaar zijn als Bos eens zou zeggen: De koningin heeft genoeg geld en krijgt nu eens een jaartje niets. Zou een prima bezuiniging zijn.

Mailman | 19-09-07 | 10:59

@ Pritt Stift

"... richtiging..."

Hee gast... Ik heb ook een kater. Eeh ja bijna elke dag wel eigenlijk. Daarom lees ik dingen nog wel eens na.

KudtKaas | 19-09-07 | 10:59

Hoe laat verzamelen op de Place de la Bastille?

Lobo | 19-09-07 | 10:57

Jeremia 19-09-07 @ 10:47
Ik ben blij dat jij nog enig empatisch vermogen bezit, dat kan je van dit kabinet toch niet zeggen.
Na het zuur en het maagzuur, krijgt de werkende nederlander als dank voor het aanhalen van de broekriem een bak zoutzuur over zich heen gekieperd.

Nico Mudde | 19-09-07 | 10:56

Ik ben tegen deze beleidsplannen!
Maar zal om eerlijk te zijn ook niet weten hoe het wel moet....

Gelukkig weet mijn mama het elk jaar weer keurig op te lezen. En wat zag mijn wijffie er gister weer lekker uit he mensen!

Wim-Lex | 19-09-07 | 10:56

ab jetzt gilt es: seit 04:45 wird zuruck geschossen!

Rambo John J | 19-09-07 | 10:55

Ligt het aan mij of kan ik nergens stemmen op die site van stopbos.nl?

Robin Hood | 19-09-07 | 10:54

@knutsel 19-09-07 @ 10:42
Ze zouden Vogelaar op werkbezoek moeten sturen naar een zekere gevangenis in Irak voor onbepaalde tijd.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 10:54

Er moet een alternatieve politiek komen. Weg met dit gezeik.

Het_leuke_zuiden | 19-09-07 | 10:53

@Jeremia 10:47
In de Favela's valt carnaval in de zomer en hier in de winter, dus zo goed hebben we het niet.

tipo | 19-09-07 | 10:53

Nee, die jongens uit de mobiliteits-branche, die staan boven alle verdenking. Echt.

Niet voor Jan | 19-09-07 | 10:52

Ik kan nou al bijna niet meer wachten op de beurt van geert. Doet rita ook mee? Dit is weer puur entertainment. Op onze kosten, dat dan weer wel.

storingsdienst | 19-09-07 | 10:52

7 miljard gedeeld door 16 miljoen inwoners 437,5 €uris per persoon. Halen we even alle baby's, bejaarden en almballen eraf dan kom je uit op 875 (!!!) per werkende jan loonslaaf

1sokkie | 19-09-07 | 10:52

@rokershoest 19-09-07 @ 10:40
Ik zeg net dat (een groot deel van) dat geld is opgebracht door huidige en voormalige huurders. Waarom zouden huizenkopers dan hiervan mogen profiteren? Dat is ook diefstal. Bovendien voeren ze nu de taken uit die de gemeente niet meer uitvoert, omdat wijkbeheer is wegbezuinigd.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 10:51

@Jeremia 10.47.
Daar zeker niet , schieten ze je gelijk af.

Uw Verzekeringsadvis | 19-09-07 | 10:50

Waar zet ik een poot op stopbos.nl? Of mag ik straks "protesteren" door een kek-stickertje op mijn nauwelijks vervuilende auto te plakken?

Oh, en Oma moet natuurlijk gewoon winnen!

Tobus | 19-09-07 | 10:50

Dielieve Rotterdammer was het prototype PvdA stemmer 15 jaar geleden. Nu zit Bos hem recht in zijn gezicht uit te lachen. Had ie maar een jurk aan moeten trekken en zijn vrouw een burka, dan pas waren zijn problemen serieus genomen.

derkcs | 19-09-07 | 10:50

Linkse dieven.

fluh | 19-09-07 | 10:48

Niet zeuren. Als je in de falvella's van Brazilië of op een vuilnisbelt in Manilla moet leven dan mag je klagen.

Jeremia | 19-09-07 | 10:47

BLOODHOUND GANG

The roof, the roof, the roof is on fire,
We don't need no water let the motherfucker burn,
Burn motherfucker burn.

Nico Mudde | 19-09-07 | 10:45

@dr.spin007 19-09-07 @ 10:43
Gelukkig gaat er extra geld naar Molens.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 10:45

Ik voel mij een beetje lamgeniveleerd vandaag. Geen zit om te excelleren, geen zin om te presteren. Ik blijf vandaag maar thuis want dat levert geld op.

En weer wordt Vliegen extra belast...

dr.spin007 | 19-09-07 | 10:43

@Sjaak. Ach, ik heb het volste vertrouwen in Allah, eh, Ella.

knutsel | 19-09-07 | 10:42

Nijhuis van PWC heeft gelijk.
Wel lef van iemand in zijn positie om dit zo naar buiten te brengen.
Overigens weer een vervelende periode steeds die rotkop van JAn M op de buis die met een uitgestreken smoel komt uitleggen dat tie over een paar jaren onze zakken echt leeg gaat trekken.

Uw Verzekeringsadvis | 19-09-07 | 10:42

oh, misschien kan de bakker hier wat mee? Het is dan wel van een eerdere kabinetsperiode, maar ze hebben hetzelfde chormosoom tekort..

www.ucpzone.com/josti/

drijflijk | 19-09-07 | 10:42

@Maaier @ 10:27
Eenduidigere regels, minder bureaucratie, minder subsidies aan private meningenclubjes, minder publieke omroep, minder EU-ambities, minder milieuambities die nergens toe leiden etcetera. Daar valt nog veel geld weg te halen. Dit kabinet maakt er geen eens een begin mee en verhoogt gewoon de factuur. De enige manier om naar de concurent te gaan is emigratie. En laat daar nu een enorme verhoging in komen.

tipo | 19-09-07 | 10:41

sjaakdeslinksesul 19-09-07 @ 10:27
Wat moeten die cooperaties eigenlijk met zo'n enorme zak geld?? En volgens mij worden die zakken met geld steeds zwaarder dankzij het projectontwikkelaartje spelen en doen ze er dus sociaal geen ene flikker mee. Laat ze al dat geld maar afpakken en het als dividend uitkeren aan de bevolking van Nederland.

rokershoest | 19-09-07 | 10:40

@knutsel 19-09-07 @ 10:34
Komt door de stijging van de huizenprijzen, waardoor hun vermogen gestegen is. Zo zijn ze slapend rijk geworden. En hoe komt dat? Vooral omdat de overheid te weinig grond beschikbaar stelt om te bouwen. Eerst creer je dus een probleem en als anderen voordeel halen uit de door jou gecreerde chaos ga je ze weer afromen.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 10:39

Dat rooie rakkers alleen geld afpakken van mensen die hard werken en dat uitgeven aan mensen die graag uitslapen begreep ik als kind al...

Devlaam | 19-09-07 | 10:38

Ik vroeg me wel eens af wanneer iemand eens kritisch ging kijken naar de absurde vliegtaxes. De netto prijs van een ticket moet je tegenwoordig verdrievoudigen om aan de luchthavenbelastingen te voldoen. Wat krijg je daarvoor terug? Als je mazzel hebt, je koffer. Maar wat gebeurt er? Er komt nog eens 45 euro bij op mijn ticket waar ik een jaar hard voor heb moeten wreken.
Gelukkig blijven de heren politici gewoon vliegen (en tevens gewoon hun klimaat vervuilen), zal hun wat verotten aangezien de belastingbetaler betaalt. *braak*

drijflijk | 19-09-07 | 10:38

Tsja... na het lezen van die stuitende spelvaut in dit itempje - die in de context overigens weer bijna grappig bedoeld zou kunnen zijn - hoop ik dat ze die 7 miljard in het onderwijs gaan stoppen...

Zorrro | 19-09-07 | 10:38

Hahaha! Nederland is het zat..... maar wel weer toch lekker extra veilig de PvdA en CDA stemmen als het gepeupel weer de vette worst van de democratie voor de neus gehangen wordt...... hahahahaha...... Nederlanders & democratie : [X] ongeschikt

777bas777 | 19-09-07 | 10:37

Ik ben eigenlijk wel voor een revolutie.. deze regering is echt helemaal de weg kwijt :S

Smijten met geld kunnen ze wel.. moeten ze het alleen van de mensen afpakken die er daadwerkelijk voor gewerkt hebben.

Ik vind het allemaal onzin, laat die werkloze maar stikken, ze hebben genoeg bijstand, ik vind het een zwak excuus om niet iets te gaan doen met je leven.

Zelfs kinderen van 10 zijn meer productief.. :S

Teddybear | 19-09-07 | 10:37

oma gaat winnen :P

sixersZunit | 19-09-07 | 10:37

@sjaakdeslinksesul 19-09-07 @ 10:27
Dat komt er op neer, dat een huurder uit Zwolle die dus duidelijk jarenlang teveel huur heeft betaald, betaalt voor deuren en kozijnen in de prachtwijken. Dat is gewoon een verkapte belastingmaatregel.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 10:36

da wizard 19-09-07 @ 10:21\
Als de SP aan de macht komt krijgen dit bakkertje en PWC helemaal een wegtrekker. Want waar ze in feite over klagen zijn de werkgeverslasten... Persoonlijk heb ik niet zo'n medelijden met het bedrijfsleven. Ze maken zat winst.

zooishettoch | 19-09-07 | 10:36

maar zoals Bos al zo mooi zei op de publieke vanochtend, niet links niet rechts maar in het midden moehahahahha

Mellorenz | 19-09-07 | 10:34

@Sjaak 10:27. Wel apart dat er zoveel geld in kas zit. Maar gelukkig hebben we nu allah vogelaars, die zal ze wel even aanpakken. *proest*

knutsel | 19-09-07 | 10:34

Stopbos.nl vergeet erbij te vermelden dat accijnsverhoging goedkoper is dan kilometerheffing. De oprichtings- en inningskosten van km-heffing zijn 5,6 miljard tussen 2011 en 2020. Dit geld wordt niet aan wegen besteed, maar aan bureaucratie. Accijnsverhoging is veel goedkoper, omdat de opbrengst ook daadwerkelijk de opbrengst is die aan wegen kan worden besteed. Niet dat dat onder dit kabinet zal gebeuren, maar toch.

tipo | 19-09-07 | 10:33

Revolutie! Op de barricaden! Macht aan het volk!

*bakstenen uit straat wrikt*

Biff Eagleburger | 19-09-07 | 10:32

Het dak repareren? Het enige wat we doen is wijzen naar het dak van de buren, roepen dat dat dak te mooi en groot en is dat wij dat ook willen hebben. Of de buurman dat dak maar even wil inleveren.

GoedemorgenDezeMorge | 19-09-07 | 10:32

@kwarkoo1 19-09-07 @ 10:29
We hebben niet eens een dak.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 10:31

Ow ik werk duidelijk bij een voorstander, stopbos komt hier niet door de proxy

Mellorenz | 19-09-07 | 10:31

Dit kabinet bestuurt Nederland als een Amsterdamse stadsdeelraad: een beetje tutten op de vierkante centimeter. Het kost de samenleving bakken met geld maar het is volslagen zinloos.

colonnecinco | 19-09-07 | 10:31

7 miljard. Is voor een miljoen gezinnen 7000 euri extra. Ben alleen bang dat mijn gezin net buiten de prijzen zal vallen.

rokershoest | 19-09-07 | 10:30

kunnen we geen staatsgreep plegen?

Mister Crabs | 19-09-07 | 10:30

HAHAHA ze staat alweer op nummer 1 hoor, net als het stemadvies van vorig jaar.. gefeliciteerd GS

Alcoholic | 19-09-07 | 10:29

"Je moet het dak repareren als de zon schijnt"

Ze weten niet eens waar het dak lekt!

kwarkoo1 | 19-09-07 | 10:29

Even een nuancering aanbrengen, dat geld voor die sloppenwijken komt dus niet uit de begroting maar uit de kas van corporaties, ergo de portemonnee van hun huurders, diezelfde sloppenwijkbewoners.

sjaakdeslinksesul | 19-09-07 | 10:27

Boehoe,

de koopkrachtpica van Jan Modaal blijft gelijk, o wat hebben we het zwaar. Ik ben het heus niet helemaal eens met dit kabinetsbeleid, maar het lijkt soms alsof met dit kabinet hele Nederland op een pakje Mariakaakjes moet gaan leven. Nogal sneu om zo zielig te doen. Eerst zou Bos Nederland failliet maken, nu doet ie dat niet, is het weer niet goed. Als het kabinet zou bezuinigen en niet zou investeren, zou het ook niet goed zijn. Kortom: makkelijk, populistisch commentaar. Wél echt GS natuurlijk

Overigens, hele voorstel Rijksbegroting is te lezen: uitwijk2008.rijksbegroting.nl/website/...

Veel plezier.

Maaier | 19-09-07 | 10:27

democratie ?!? het is gewoon een vierjaarlijkse dictatuur.

DeDerdeKamer | 19-09-07 | 10:25

Alsof 7 miljard zoveel is. Peanuts. Kun je net een filiaal van de ABN AMRO voor kopen.

rokershoest | 19-09-07 | 10:25

Waarom kunnen politici niet investeren in de toekomst. Investeren in het huidige Nederland om het straks "nog" beter te maken. Niet geld pakken als het beter gaat en het dan weggooien naar nutteloze doelen.

bravvour | 19-09-07 | 10:24

Lekkere vraagstelling:

Bijtelling en accijnsverhoging dragen niet bij aan het oplossen van de files en het schoner worden van het milieu:
[] ja
[]nee

Tsja.

Cpt. Michael Brant | 19-09-07 | 10:24

@da wizard 19-09-07 @ 10:21 Sp stemmen? Ja, dan zal het stuk beter gaan met de economie . Wel een duidelijker profiel, als communistische staat, dat dan weer wel.

Carpa | 19-09-07 | 10:24

Ok het geeikel is begonnen, marijnissen neemt doet de aftrap.

Hellsmurfje | 19-09-07 | 10:24

Zie die 3 ambtenaren die arme man uitlachen bij Paul, Witteman en Bos. Haha! Die PauperT staat aan de verkeerde kant van de belastingen, de sukkel.

tipo | 19-09-07 | 10:23

Nieuwe verkiezingen !!!! NU.

Weg met de GristenHonden!!!!

lowflow | 19-09-07 | 10:23

Geweldig, die bakker. Geef zijn adres maar vrij, dan bestel ik nu vast mijn oudejaarsoliebollen bij hem. Leve de ano(nie)me bakkerT!

bottehond | 19-09-07 | 10:23

Zakkenvullers boos op zakkenvullers? Dat is wat nieuws...

Reltiet | 19-09-07 | 10:22

Hé, worden we wakker?
Goedemorgen Nederland!

Maja de Bijna | 19-09-07 | 10:21

Van "uw" wil vangen? Verder goed stukkie :)

ViagraFalls | 19-09-07 | 10:21

Het volk wil deze mensen toch als bestuurders van het land.
Dan moet je ook niet zeuren als slechte regels maken.
Volgende keer gewoon SP stemmen mensen...

da wizard | 19-09-07 | 10:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken