Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marokkaanse namenlijsten moeten weg

als het maar geen voetballer wordtRaarrr! Op Nederlandse gemeentehuizen liggen lijsten met door Marokko goedgekeurde voornamen, zodat Zij Jonge Ouders uit Schotelcity geen verkeerde keuze maken als ze hun 17de kind komen aangeven. Op zo'n namenlijst staan door de Marokkaanse wet goedgekeurde voornamen waarmee een dubbele nationaliteit verkregen kan worden. Harry bijvoorbeeld is geen goede Marokkaanse voornaam, Mohammed wel. Omdat Marokkanen dat niet kunnen onthouden, liggen er dus namenlijsten op gemeentehuizen. Maar dat gaat allemaal veranderen. Kruisvaarders van Pvda, CDA en ChristenUnie gaan een wetsvoorstel boetseren om die namenlijsten op gemeentehuizen AF TE SCHAFFEN. Het voorstel van de Kamer is dat ouders voortaan maar bij het Marokkaanse consulaat te rade moeten gaan voor een passende voornaam voor hun werpsels. Waarom niet een stap verder? Als je dan zo graag ook de Marokkaanse nationaliteit voor je koter wilt, ga dan toch lekker baren in dat ozo geliefde land. Doei!

Reaguursels

Inloggen

@xel:"..,.... allochtonen in het bezit van één paspoort (nederlands) die de fout ingaan,..... daar zitten we nu dus tot in lengte van dagen mee opgescheept.."

Nope, de grondwet (art 8) biedt de regering de mogelijkheid bij staatsgevaarlijke (daar kan je veel onder plaatsten) iedere burger het land uit te zetten.

Dus dat biedt zelfs persepctief hoe we om moeten gaan met de linkse blanke Nederlander.

Dr Doom | 30-08-07 | 03:03

Een goeie naam voor mohammed's zoon:

Moqa'nyt-Mehr Buq'met Nama-lesah op'El-Chemént Hussein.

ralphitzz | 29-08-07 | 23:15

Ik mis Jihad op die lijst!

RightOfMind | 29-08-07 | 23:04

wat die dubbele nationaliteit betreft,.. ik vind t eigenlijk wel iets om te handhaven,..... t geeft iig de mogelijkheid om, wanneer zo n allochtoon criminele aktiviteiten ontplooit hem linea recta uit te wijzen!
Dat het uitwijzen nu niet gebeurt,.. is een ander verhaal,.....
Sterker nog,... elke allochtoon moet zijn eigen (thuisland) paspoort gewoon behouden.
Want,.... allochtonen in het bezit van één paspoort (nederlands) die de fout ingaan,..... daar zitten we nu dus tot in lengte van dagen mee opgescheept

@xel | 29-08-07 | 22:16

ams 29-08-07 @ 13:52

lutser.

halililala | 29-08-07 | 21:31

Tsja raar hoor dat die geiteneukers zich aan een regeltje moeten houden die bepaald hoe je eigen kind gaat heten!! Ons kindje gaat mooi Freija heten als het een meid word.

Nifelheim | 29-08-07 | 21:28

-weggejorist-

halililala | 29-08-07 | 21:10

Hieruit blijkt maar weer: een Marokkaan wordt nooit een Nederlander.

quasi modo | 29-08-07 | 19:18

Haha die Pritt... OZO geliefde land. Leuke ouderwetsche afsluiting. Ik snappem

Albert Pierrepoint | 29-08-07 | 17:32

Als je nou elk Marokkaans larf wat hier geboren wordt meteen in een vat zoutzuur gooit dan ben je toch van het hele namen probleem af,of ben ik nou racistisch bezig??

krijgdepleuris | 29-08-07 | 17:23

Dat is toch feaucking niet normaal!?!?

Fonta | 29-08-07 | 15:40

Allemaal geloel. Hier heeft Wilders al kamervragen over gesteld. En zoals al eerder is opgemerkt: wees blij dat die lui 2 paspoorten hebben, kan nog wel eens heel goed van pas komen.

kwarkoo1 | 29-08-07 | 15:38

Herinvoering van het ius sanguinis - principe: NL paspoort wordt alleen automatisch verstrekt aan kinderen geboren uit Nederlandse ouders !!

Het ware beter geweest als die Marokkaanse zeugen helemaal niet zouden baren in Nederland; nu ligt er om de 9 maanden weer 5 pond Rifterreur in de kinderwagen. Gewoon ieder Fins mormel heimelijk steriliseren op het consultatiebureau. Zijn we in ieder geval over 80 jaar volledig van deze plaag verlost.

*neuriet Wien Neerlandsch Bloed *

Paard van Troje | 29-08-07 | 15:01

@Ams. Tis goed met jou. Of de Nederlandse nationaliteit, óf de Marokkaanse.
Als je kiest voor de Nederlandse hoef je je niet te laden leiden door Marokkaanse wetgeving die jou voorschrijft welke namen je mag gebruiken en dat er van die lijstjes bij de gemeente liggen geeft aan wat voor een zieke NSB-mentaliteit de Nederlandse overheid er op nahoudt.

H_C_Q | 29-08-07 | 14:22

@supersniper 29
Het gaat ook niet zozeer om de moraal, maar de manier waarop het gebracht wordt, uiterst Zwak en m.i alleen maar bedoelt om de facistoidie idioten hier te plezieren in de hoop dat er weer een rellletje uitkomt.

Bovendien zijn de marokanen niet het probleem in deze maar gebrekkige Nederlandse wetgeving. Pak dat aan en niet die mensen die hun kinderen een marokaanse naam willen geven, het staat er helemaal los van of die mensen zich aanpassen of niet. Doet hier niet terzake, ik vind het allemaal prima als men zich 'rechts' wil voordoen, maar probeer het dan in godesnaam ergens over te laten gaan. Dit is een niet bestaand probleem in het leven roepen om je eigen rechtse ideologie te rechtvaardigen.

Veel stommer kan het in mijn ogen niet, doe er mee wat je wil!

ams | 29-08-07 | 13:52

was natuurlijk de bedoeling dat het klootjesvolk dat nooit te weten kwam

vicecity | 29-08-07 | 13:30

geen goedgekeurde naam=geen marrokaans paspoort.Waarom beweren marrokaanse kamerleden dan dat ze geen keuze hebben en automatisch een marrokaans paspoort krijgen!Dit is dus een k.tsmoesje.
Dubbele paspoortprobleem opgelost.

jentje trekhendje | 29-08-07 | 13:28

En dan is er nog de vakkundig doodgezwegen kwestie van de dubbele paspoorten. Een Maroc-werpsel krijgt alleen een Maroc-paspoort als het bij de Maroc-ambassade wordt aangemeld. Er wordt altijd gezegd dat het verplicht en automatisch is, maar dat is niet het geval.

Dus moet er ook een wet komen dat Maroc-werpsels, die zijn aangemeld bij de Maroc-ambassade, NIET in het Nederlandse bevolkingsregister kunnen worden ingeschreven. Simpel maar doeltreffend! Het is kiezen of delen, zoals men vroegah placht te zeggen.

Brouhaha | 29-08-07 | 13:25

excuses aanvaard!
(en of er nu een wet of een besluit genomen gaat worden, het lijkt me erg goed dat nl ambtenaren kappen met deze lijst)

TheCFO | 29-08-07 | 12:54

Waarom zo ontzettend veel namen? is Naffie of Nafje of Naffo voor jochies en Naffa of Naffida voor meisjes dan geen mooie naam? Is ook makkelijker en korter dan Mohamed of Mohammed of Fatima.... Kunnen ze ook best onthouden.

jojo56 | 29-08-07 | 12:49

Excuses beste lezers @ 12:33
Dit is natuurlijk ernstig krom:
"verplicht zijn een kind van biculturele ouders van Marokkaanse afkomst met een Marokkaanse naam moeten inschrijven"
Ik bedoel:
"verplicht zijn in te schrijven" of "moeten inschrijven"
Zoals het er nu staat is een beetje lullig. Maar de bedoeling is wel duidelijk.

koerbagh ® | 29-08-07 | 12:37

Ik heb de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens even nagelezen, maar ik kan nergens vinden dat gemeenten verplicht zijn een kind van biculturele ouders van Marokkaanse afkomst met een Marokkaanse naam moeten inschrijven nochtans die gegevens automatisch naar Marokko moeten sturen. Ik lees eigenlijk veel eerder dat ze dat ze dat laatste eigenlijk helemaal niet mogen op eigen houtje.

Artikel 90
Aan een buitengemeentelijke afnemer wordt geen rechtstreekse toegang verleend tot de basisadministratie.

Artikel 97
Aan een derde wordt geen rechtstreekse toegang verleend tot de basisadministratie.

Gelet op voorgaande is het voor Turken zelfs een expliciet verboden handeling, gezien de Wet bescherming persoonsgegevens
Artikel 76, lid 1.
Persoonsgegevens die aan een verwerking worden onderworpen of die bestemd zijn om na hun doorgifte te worden verwerkt, worden slechts naar een land buiten de Europese Unie doorgegeven indien, onverminderd de naleving van de wet, dat land een passend beschermingsniveau waarborgt.

Aangezien een mannetjesturk dienstplicht heeft die hij slechts kan afkopen lijkt me dat geen passend beschermingsniveau van de persoonsgegevens.
Nou ja, er zijn nog veel kromme tegenstrijdigheden te vinden in de wet.
Mijn punt is eigenlijk: de gemeenten hoeven helemaal geen Marokkaan in te schrijven met een Marokkaanse naam, laat staan dat die gegevens op de fax of e-mail naar Marokko moeten, de wet zegt er niks over. (Ja, de wet zegt dat dat eigenlijk helemaal niet mag) Er hoeft dus geen nieuwe wet te komen, alleen een ministerieel besluit dat gemeenten dat niet moeten doen. Klaar.

koerbagh ® | 29-08-07 | 12:33

vraag me alleen waarom andere bevolkingsgroepen geen problemen hebben zich te integreren in de nl samenleving. En waarom zou iemand een dubbele nationaliteit willen? Wil je zo graag een marokkaans paspoort voor je kind, dan zoals pritt zegt, baar het kind in eigen land.... geef het een naam die 90% van de bevolking al draagt, zodat wanneer je zn naamt noemt het hele koffiehuis zijn hoofd omdraait omdat ze denken dat je hun roept. Wil je de rechten van een nederlander? neem dan geen marokkaans paspoort. Keuzes... iedereen moet keuzes maken in zn leven.... of voelen bepaalde bevolkingsgroepen zich zo verheven boven de ander dat ze vinden dat ze het recht hebben om van twee wallen te eten? Gewoon (zoals iemand anders had vermeld).... maak een lijst met namen die NIET zijn toegestaan (en laat dat toevallig de namen van de marokkaanse lijst zijn), en als je die naam geeft, dan mag je geen nederlands paspoort aanvragen. Makkelijk genoeg. Zal je zien hoe weinig "officiele" marokkanen er over blijven.

BalkanPower | 29-08-07 | 12:11

De meeste zijn analfabeet, daarom staat Mohamed op 1 en Mohammed op 17. Zelfs de naam van de profeet kunnen ze niet foutloos schrijven.

borderlijntje | 29-08-07 | 12:09

Dus binnenkort heten ze echt allemaal Mohammed...

da wizard | 29-08-07 | 12:05

Wat een bullshit, die lijst. Ik ben het eens met de laatste zin, laat ze lekker in hun eigen land die kinderen eruit schijten, als ze zonodig de marokkaanse nationaliteit willen hebben.

Teecay | 29-08-07 | 12:05

wat zijn die namen in hoofdletters?

borderlijntje | 29-08-07 | 11:58

@Pritt
Wat een zwaktebod om zo'n lijstje van jouw penpals hier te plempen. En dan ook nog met al die niet-mocro voornamen. Weet jouw franse vriendinnetje Rita van 15 dat je eigenlijk een vies oud menneke bent? www.studentsoftheworld.info/penpals/st...

martelaar van gorkum | 29-08-07 | 11:48

Lol @ namen. "Asmaa etûhhhhh"

Naya | 29-08-07 | 11:38

Zo is dat! Daar is geen woord Marokkaans bij.

Hadjewat? | 29-08-07 | 11:33

kermitthefrog 29-08-07 @ 11:21
precies culturele (lees arabische) etnische zuivering is de achtergrond.
vandaar dat de berbers de rijen met de links liberale nederlanders kunnen sluiten op dit punt. is dat geen mooi perspectief..?

ranqneuzeKleinburger | 29-08-07 | 11:22

Het is sowieso al een gotspe dat die lijsten bestaan, maar dat het kabinet hier nu haar tijd aan besteedt, is diep- en dieptriest. Flikker toch op.

Murdockyoufool | 29-08-07 | 11:21

Bizar allemaal, bovendien zijn het allemaal arabische namen die ze verplicht stellen. De oorspronkelijke bewoners van Marokko (de Berbers) mogen hun eigen namen niet eens gebruiken.

kermitthefrog | 29-08-07 | 11:21

D.i. symboolpolitiek. Lijst komt gewoon op het net. Het echte probleem is de eis die de Marokkaanse regering stelt aan de voornaam. Maar dat is alleen een probleem als je Marokkaan wilt worden en wie wil dat nou?

Vanes | 29-08-07 | 11:20

Nog even en die hele ambassade is niet nodig meer en wonen we in de verenigde marokaanse emiraten.

spooky | 29-08-07 | 11:18

@NLCircle 29-08-07 @ 09:24

[De lijst van goedgekeurde namen ligt dus nu alleen nog maar op de Marokkaanse ambassade of het consulaat (quiz: wie weet het verschil trouwens?)]

Eeeuh, op een ambassade zit een ambassadeur en op een consulaat een consul?

Superior Bastard | 29-08-07 | 11:14

de mooiste marokaanse voornaam vind ik toch nog altijd "kut"

toshke | 29-08-07 | 11:07

Opvallend dat deze gemeentelijke dienstverlening onder Verdonk nooit een probleem was, maar door deze nieuwe regering wordt aangepakt.
Goed werk.
Is de slotzin van Pritt bedoelt om te voorkomen dat er een positief stuk over deze regering wordt geschreven? Dat kan GS niet overkomen natuurlijk!

makkie | 29-08-07 | 11:07

Is mohammed een goedgekeurde Nederlandse naam dan?

Weatherman | 29-08-07 | 11:01

Marokko moet gewoon eens toestaan dat kinderen van Marokkanen die buiten Marokko geboren worden niet per se de Marokkaanse nationaliteit krijgen. En NL moet eindelijk eens ophouden om dit toe te staan.

Iko Nal | 29-08-07 | 10:54

Ongezien de abdellatiefus!

Gabr | 29-08-07 | 10:53

en elke keer denk ik het moet niet gekker worden
en elke keer wordt het steeds gekker
we worden gewoon geassimileerd hoe je het ook wendt of keert

speurneus | 29-08-07 | 10:52

Dat daar een hele lijst van is zeg. Ik dacht dat ze het moesten doen met Ali, Mohammed en Rachid. Natuurlijk te voorzien van een letter voor het geval je vermeldt moet worden in de krant. Verwarring met een andere persoon is dan vervelend.
Ik stel voor dat we als reaguurders onder elkaar de doelgroep een beetje helpen. We stellen een lijst op met door ons goedgekeurde namen en zetten die op een prominente plek op internet. Dan kan men deze lijst even raadplegen voor het aan- of opgeven van een nieuwe telg. Wellicht is het een idee om er een database aan te koppelen waarin we kunnen aangeven welke letters al in gebruik zijn. Als het alfabet op is beginnen we gewoon met dubbele letters of een combinatie van cijfers en letters. (Ali B. dun urste is al vergeven bijvoorbeeld)

Cookie v. eigen deeg | 29-08-07 | 10:46

Als het aan die extreem-rechtsen (moslims) lag werd er gelijk een checklist bijgeleverd: Vrouwen moeten een hoofddoekje en tien lagen kleding dragen, worden besneden, maagd voor het huwelijk zijn, zoveel mogelijk koters baren, mannen geen hand geven en zeggen dat het allemaal de schuld is van het vrije westen. Er is een lijstje met namen vastgesteld die je moet gebruiken.
Beste Geert, doe eens wat aan dat extreem rechtse gedoe!

Gezellig he? | 29-08-07 | 10:42

Het was toch zo dat ze alleen namen uit de Koran konden kiezen? In dat geval kennen ze alle namen dus al.

Voltaire | 29-08-07 | 10:36

WTF Lees ik het nu goed, als Amed Aboutaleb zijn naam veranderd in Harry Aboutaleb dan zou hij niet langer recht hebben op een marokaans paspoort. Is op deze marokaanse wet terugwerkende kracht van toepassing?

De discussie dat een marokaan zijn paspoort niet kan inleveren is terug te brengen tot een naam??? Wilders kom er maar in, iedere marokaan die hier wil blijven moet een naam krijgen die hier past. Een lijst met oerhollandse namen op elk gemeente huis en klaar.

spooky | 29-08-07 | 10:34

wetsvoorstel boutseren?? da's meaui !
Hullie hebben zich niet te mengen in binnenlandse aangelegenheden van een souvereigne natie.
www.google.nl/search?hl=nl&q=weste...
jai begraip? OPSJODDEMIETEROP!

hallevvezool | 29-08-07 | 10:30

Huh? Hanneke staat niet op de lijst?

bitchert | 29-08-07 | 10:29

@Worm van der Waarden
Die man heet Rouvoet. Hij heeft ook een dochter. Zij is op haar 14e misbruikt voor VVD-propaganda.. door de www.ritaverdonkfanclub.nl

Dwangneurose | 29-08-07 | 10:28

@libertas simplex> ja het is wat overdreven, die namenlijsten, Maar een Marrokaan die Geert of Frans of Lodewijk heet... dat staat toch niet joh.

superjan | 29-08-07 | 10:25

ams 29-08-07 @ 10:11

Heb elders in een posting al eens gewezen op het feit dat de Griekse, Spaanse, Italiaanse gastarbeiders hier jaren hebben GEWERKT en weer zijn gegaan. Nooit ellende mee en van gehad. Turken zijn gebleven en werken hier met weinig last! En Berbers en Marokanen? Zijn gebleven en - goeden niet te na gesproken - hebben we er plezier van? Als je dan voor een ander land kiest en je wilt er blijven en je KRIJGT !!!!!! die kans, neem daar dan de consequenties van en maak geen misbruik van de Nederalndse nationale gastvrijheid en maak keuzes. Dat doen toch alle hierlevende bevolkingsgroepen? Dacht jij dat als je gaat wonen/werken in Marokko (of nog erger De Rif), men zich daar aan jou aanpaste of dat er daar ook maar enige sprake was van tolerantie? NIET DUS!
Dus zo dom is de moraal van het stukje niet, maar jij wel!

supersniper | 29-08-07 | 10:25

Christelijk laag, maar daarom niet minder dom. Best een creatieve opdonder actie eiegnlijk. Hoe heet die man, Rauwpoot?

Worm van der Waarden | 29-08-07 | 10:22

Dit wist ik. Maar ik vind het wel lachen. Ben er niet voor om dit af te schaffen.

Ik ben wel voor een posthuum? neqschot voor degene die dit heeft bedacht.

azijnseiker | 29-08-07 | 10:18

@ Reflector 29-08-07 @ 09:11
Ja, inderdaad! *Lacht zichzelf ook uit*
Ok, vrijheid van naamgeving.
Maar die lijsten moeten weg.

fromwalking | 29-08-07 | 10:17

Wat is er mis met baren in Marokko?

Mokum Kosher | 29-08-07 | 10:16

@Ams. Welke nationaliteit bedoel je?

H_C_Q | 29-08-07 | 10:15

ams 29-08-07 @ 10:11
Mag ik jou nog even deaudwensen? Dank je. Ga es deaud
'omdat ze hun eigen natonaliteit aan hun kinderen willen doorgeven '
Willen ze dat? Of moeten ze dat. Moeten van onze politiek en de politiek van het land van afkomst. Zal je een Hindt (ook al verkeerd gespeld) geven: ze moeten dat. Van alle kanten. Kots

LibertasSimplex | 29-08-07 | 10:14

Geef ze allemaal een en dezelfde naam, scheelt een hoop gedoe!

supersniper | 29-08-07 | 10:14

Vind trouwens dat de Nederlandse gemeenten het op deze wijze de AIVD en justitie wel heel erg makkelijk maken. Lekker makkelijk databasen en vanaf de geboorte alvast rode gevarenkruisjes kunnen plaatsen. Zou er geen planmatig stigmatiserend iets achter kunnen zitten?

DJTriest | 29-08-07 | 10:12

wat een verchrikkelijk naar en stom stukje dit. ik snap best dat je af en toe moeite hebt met marokkanen, dat hebben we namelijk allemaal wel eens met iedereen, maar om nou zo overduidelijk te stellen dat je ze liever allemaal het land uit wil omdat ze hun eigen natonaliteit aan hun kinderen willen doorgeven gaat me te ver, triest persoon ben je dan.

ams | 29-08-07 | 10:11

Ach, ik moet me er ook niet tegenaan liggen bemoeien. Ik print die Dameslijst uit en ga lekker liggen rukken. Dat slaapt beter

LibertasSimplex | 29-08-07 | 10:08

@NLCircle @ 09:52
Ja, die zijn hier ook zoveel hè: parasiterende, werkloze Amerikanen.

JdG | 29-08-07 | 10:07

Nummer 33 op de dames-lijst is verkeerd gespeld. Dat moet Houdoe zijn.

Slush | 29-08-07 | 10:07

Check-out, please!

De Receptionist | 29-08-07 | 10:07

superjan 29-08-07 @ 10:02
Bedoel. Onze Marokkanen en Turken

LibertasSimplex | 29-08-07 | 10:06

superjan 29-08-07 @ 10:02
Laat die landen zich alsjeblieft niet bemoeien met de keuzes van onze burgers. Denk ik

LibertasSimplex | 29-08-07 | 10:05

Vraagje..
Zouden ze dan samen met een goedgekeurde Marokkaanse naam dan ook geen Marokkaanse kinderbijslag aan kunnen vragen op het Marokkaanse consulaat nu het dan toch eigenlijk allemaal Marokkaanse kinderen blijken te zijn? Of is dat nu net weer niet de bedoeling? Zo verwarrend allemaal.

DJTriest | 29-08-07 | 10:03

Loopt het aantal bezoekers terug ofzo..? Dan maar een Geert W. actie om aandacht te trekken.. Beetje zielig dit.

Dwangneurose | 29-08-07 | 10:03

Het gaat niet om naampjes e.d. Laat die mensen lekker met rust.

superjan | 29-08-07 | 10:02

stupid people should NOT breath, maar ze moet ZEKER NIET gaan baren

Patrick Zweedsey | 29-08-07 | 10:02

IK ben trouwens niet tegen de double nasjionalité

Iedereen moet 1 paspoort hebben dat je niet kunt afnemen, als je er twee hebt , kun je er dus een afnemen. Welke denken jullie dat ik zou willen afnemen

De hitkraker uit de 70er jaren "one way ticket" van Eruption klinkt me als ♪♪♪♪♪♪ in de oren !

Ir. Roodpiemel | 29-08-07 | 10:02

Zaadstortvat. Kreeg ik me daar een blikken bij de burgerlijke stand. Niet normaal

LibertasSimplex | 29-08-07 | 10:02

@blauwe vogel (pino) 29-08-07 @ 09:53

Volgens mij maakt het hebben van 2 paspoorten dat juist allemaal makkelijker, gewoon het paspoort kiezen waarmee je het snelste binnen komt, toch?

__dictatuur | 29-08-07 | 10:02

Laat die namenlijsten liggen zou ik zeggen, als iemand dan een kind wilt aangeven met een naam die voorkomt op die lijst kan het gewoon geweigerd worden.

..zapper | 29-08-07 | 10:01


Ik wilde mijn dochter destijds Polly-Esther noemen maar dat mocht anders ook niet.

Bigi Bana Boy | 29-08-07 | 10:00

Sinds mijn hond Mohammed een malteser leeuwtje heeft gegrepen ben ik mijn leven niet meer zeker.

bidlip | 29-08-07 | 10:00

Geweaun werpen in berber gebied of in het rifgebergte en daar blijven.
Niet toeroek koom, joellie weg blaaif waai blij.

TyfusLeijer | 29-08-07 | 10:00

Draaitafel Demagoog 29-08-07 @ 09:55
Hehehe. Die Rita. Beetje dubbelnationale voornaam. Waar dan haar loyaliteit ligt. Of ze dat es even heel snel heel duidelijk wil maken. En of als dat niet links of rechts lukt, dat ze dan rechtdoorzee gewoon even aan wil geven dat zij, Rita, aan die of die kant staat

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:59

"Als je dan zo graag ook de Marokkaanse nationaliteit voor je koter wilt, ga dan toch lekker baren in dat ozo geliefde land. Doei!"

Helemaal mee eens...

Stuutter | 29-08-07 | 09:59

Hallo, ik snap even iets niet.
Het is ons tijden lang door de strot geduwd dat die arme marokkanen hier in nederland er nou eenmaal ook niks aan konden doen. Marokkanen die kindertjes krijgen zijn eigenlijk gedwongen te accepteren dat hun kuindertjes, als ze een nederlands pasport krijgen, automatisch een marokkaans paspoort krijgen. Dus, een kind van een marokkaan zou 'gedoemd' zijn marokkaan te worden en te blijven.
Maar wat lees ik nou? "Het kind komt alleen in aanmerking voor de Marokkaanse bnationaliteit als het een naam krijgt die op deze lijst voorkomt."
Denk ik dan fout als ik concludeer dat to nu toe wij de marokkaanse gemeenchap actief hebben geholpen om ervoor te zorgen dat ze dat tweede paspoort krijgen? En dat in feite elke marokkaan wel degelijk een keuze heeft? Als-ie z'n zoon Jan noemt, komt dat marokkanse paspoort er niet. Toch?

Schoorsteenveger | 29-08-07 | 09:59

De ergste naam is Chayenna, dat komt voor in de laagste miljeus en is bedoeld om semi-allochtoon te zijn

Ir. Roodpiemel | 29-08-07 | 09:57

Kan er een lijst naastgelegd worden van namen die helemaal fout zijn? Zijn we eindelijk af van de Kimberley's, Chantallen, Zoë's, Bianca's, Jordi's, Kevins, Nielsen en andere fantasieloze bedenksels van halfgeletterde soap-kijkerds in Vinexwijken.

JumboXL | 29-08-07 | 09:55

hehehehe .. ik zie alleen geen pritt staan .. wel een rita ! hahahaha ..

Draaitafel Demagoog | 29-08-07 | 09:55

@bello
is de top van de lijst, niet de complete...

ed.. | 29-08-07 | 09:55

Ik wil dus verder niet stoken

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:54

Moet Osaampje er niet tussen inmiddels ? Ik heb begrepen dat dit inmiddels een zeer geliefde naam is in de Ouma.

Ook leuk: De naam Hitler was ook erg populair in de jaren 30 in het gebied rond de nijl.

Andriesch Knevelmans | 29-08-07 | 09:53

ik snap niet dat mensen twee nationaliteiten willen hebben,heb je 2 paspoorten duurt dus 2x zo lang bij de douane!

blauwe vogel (pino) | 29-08-07 | 09:53

Sluit me aan bij de mening van nostraflamoes, wat kan de regering nog meer doen om deze mensen |nou ja...?!) NIET TE LATEN INTEGREREN.
Stel voor dat ze ook maar geen belasting hoeven te betalen en de uitkeringen flink omhoog te schroeven, daarnaast geen sollicitatie plicht voor deze mensen, is immers daar ook niet......

Bah, wordt er misselijk van, mijn voorstel:
Alle werkloze allochtonen onder de wapenen en op transport naar Uruzgan en laat ze door de bermen kruipen op zoek naar explosieven....
Daar help je ons mee...

pim4ever | 29-08-07 | 09:53

@JdG

En als het een werkeloze Amerikaan is die voor Nike werkt ? Kijk, dan weet je het niet meer he ?... uh... laat maar.

NLCircle | 29-08-07 | 09:52

Valt me dan wel weer mee dat de wereldvreemde malloten op het gemeentehuis de pas geboren moslimmeisjes geen kittig trappelboerkaatje met gemeentelogo verstrekken. Of breng ik ze nu op een idee?

DJTriest | 29-08-07 | 09:51

Hitler. Zou serieus zomaar een meisjesvoornaam kunnen zijn. Kwa klank

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:51

@hans98 09:24
"maar zou je dat ook zeggen als het om een Amerikaan gaat die hier werkt voor Nike?"
De vraag stellen is em beantwoorden; je hebt het over een WERKENDE amerikaan!

JdG | 29-08-07 | 09:51

je zal als jongen Zakaria heten !!

PS 0031 had dit systeem tot 1972 ook....

Brasser | 29-08-07 | 09:50

Nederlanders die in de 50 er jaren naar Canada en Australie gingen spreken zelf nauwelijks nog nederlands, laat staan hun kinderen of kleinkinderen. In de wachtkamer van de tandarts spreken ze engels.
Hun kinderen heten niet Jan, Klaas of Piet maar John, Cleve and Pete.
Hun ciriminaliteits en uitkeringsgetal ligt net zo hoog als de rest van de bevolking.
Dat is pas integratie, laat ze dan 1 maal jaarlijks hun klompenbal hebben.
Hier krijgen zelfs kinderen van gemengde huwelijken (markokaans/nederlands) zelfs marokaanse namen en kan de man arbaisch leren.

Hier in dit tyfusland moeten wij ons aanpassen

Even een zijsprongetje:

Wie hoort NIET in het rijtje thuis

1) Wilem Alexander
2) Prins Bernard
3) Ron Jeremy
4) Hugh Hefner
5) Herman Brood

Ir. Roodpiemel | 29-08-07 | 09:49

mag Ali Fal Salarm wel denken jullie?

Ali Fal Salarm | 29-08-07 | 09:49

@.. ed

Mee eens. Het is niet aan de individuele ambtenaar om beleid te maken of te bepalen. Ambtenaren werken voor de staat en voeren dus de staatsregels uit, of dat nu het trouwen van homo-stellen is of het inschrijven van kinderen met dubbele nationaliteit.

Als een 'zelfdenkende' ambtenaar vervolgens weet dat een Marokkaans stel in Marokko problemen gaat krijgen vanwege de naam, is er niets op tegen dat hij hen daar op wijst. Het bewust verzwijgen van dit soort kennis vind ik veel laakbaarder.

En nogmaals: we hebben het over een symptoom van het probleem van de dubbele nationaliteiten. Symptomen bestrijden lost het probleem uiteindelijk niet op.

NLCircle | 29-08-07 | 09:49

Waarom gaan ze niet naar het politieburo,? die hebben namelijk een zeer uitgebreide Marokkaanse namenlijst in hun strafdossiers...

MichieldeMuiter | 29-08-07 | 09:49

Afschaffen die meewerkendheidse kutzooi. Laat die landen zelf zorgen voor hun burgers. En laat de Marktkanen en Turken die hier leven en werken zelf bepalen wat ze met hun leven doen. Volgens mij is er een hele grote groep mensen hier die door al dit gelul nooit voor vol zullen worden aangezien. En nee, daar zijn ze niet zelf bij

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:48

Het is zelfs zo dat kinderen waarvan de een ouder Turks en de anders Nederlands is hij of zij automatische in het gemeentehuis 2 nationaliteiten krijgt. Ook een extra service van de gemeente?

www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artn...

En dat Turkse Nederlanders tot hun 38 jaar een dienstplicht hebben in Turkije die ze dan vervolgens mogen afkopen als ze 5000 betalen.

www.minbuza.nl/nl/actueel/brievenparle...

Ik zit te bedenken wat we in Nederland nog meer doen om moslims maar vooral niet te laten integreren.
Volgens mij niet veel ze hebben al hun eigen wijken eigen moskeeën bruidjes uit land van herkomst, eigen tv zenders en ze blijven Marokkaans of dienstplichtig in land van herkomst.

nostraflamoes2 | 29-08-07 | 09:46

Geert staat er ook niet op

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:44

Mag ik uit de dameslijst concluderen dat 1 van die 'meiden van halal' mutsen; namelijk Jihad, met een niet- goedgekeurde voornaam door het leven gaat?

Foei dus! Voor straf 15 jaar kinderwagens douwen zou ik zeggen, paal en perk stellen.

bello | 29-08-07 | 09:43

Wat is er eigenlijk mis met de namen Evert, Jan, Koos of Truus??

DJTriest | 29-08-07 | 09:43

@Nlcircle
ik denk eigenlijk dat als een marokaan een naam kiest die niet op de lijst staat, de dienstdoende ambtenaar wel even wijst naar deze lijst... is ook service toch? probleem is met de dubbele nationalitiet dat de ene keer ze nederlander zijn (met bijkomende rechten) en de andere keer weer marrokaan (dus niet altijd de nederlandse plichten)...

ed.. | 29-08-07 | 09:42

@fuckje 29-08-07 @ 09:30
De wind waait steeds rechtser op geenstijl.
En het lijkt erop dat ze door al de mediaaandacht op dit moment er nog een schepje bovenop willen doen.
Een soort van lekker puh, wij doen toch lekker ongenuanceerd maar wel eerlijk en oprecht en jullie niet.
En dat wordt dan "gestaafd" door transcripties, maar zonder de bijbehorende geluidsopnames. Maar daar liggen de wakkere geenstijlers toch niet wakker van, want hier word toch hun mening zo feilloos weergegeven.
En openheid van zaken moeten geven geld altijd alleen voor de "slechterikken"; En dat zijn per definitie de anderen...

et voil? | 29-08-07 | 09:42

@ Daemonis_666 29-08-07 @ 09:35: Volgens mij ben je nog niet helemaal wakker. De PvdA heeft nou juist voorgesteld om de lijst af te schaffen.

General Lee | 29-08-07 | 09:41

@ de admiraal

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je komt als een ras-optimist op me over.

NLCircle | 29-08-07 | 09:41

Zou "Sharon" of "Yitzak" ook goedgekeurd zijn als finse naam?

Pigha Lal | 29-08-07 | 09:41

Binnenkort dus:
.
Wilhelmus El Yaneinez
Willem Alexander Bouzeri
Guus Amhali

Manuel S.A. | 29-08-07 | 09:40

Op zich inderdaad wel bizar dat er een wet moet komen om die lijst uit het gemeentehuis weg te krijgen. Om de woorden van een van mijn oude commandanten nog maar eens aan te halen: <bulderende stem modus on>'Wie laat wie nu uit hier...?' <bulderende stem modus off>

NLCircle | 29-08-07 | 09:39

Wel leuk dat je kan kiezen tussen Mohammed en Mohamed. Of weten ze gewoon zelf niet hoe je het moet spellen?

geezzmeteeezzz | 29-08-07 | 09:39

@NLCircle
Er komt een dag dat we met zijn allen erg blij zijn dat die lui een dubbele nationaliteit hebben.

waskuip-admiraal | 29-08-07 | 09:37

Heeft Marokko ook een lijst van jongensnamen met wie Marokkaanse meiden dan weer seks kunnen hebben? Ik vraag het maar. Pure interesse
En of Libertas (een beetje toch een wijvennaam) daar dan ook op staat. Ik vind dit dus allemaal heel onduidelijk zo

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:36

Heerlijk stukje proza!!! Hulde!

Laat een linkse Lutser dit kromme maar eens recht lullen, kom maar op!!
Ben benieuwd hoe de SP/Partij vd Alochtonen aanhanger dit zal onderbouwen.

LOL @ LibertasSimplex 29-08-07 @ 09:27

Daemonis_666 | 29-08-07 | 09:35

De kamerleden stellen dat "de ouders de vrijheid moeten hebben om zelf een naam te kiezen". Waarom mag mijn dochter dan niet Maastricht heten? Of mijn zoon Leeuward?

Als er ristricties zijn en de keuzelijst compleet en bekent is, dan bieden gemeentes inderdaad een service aan weifelende ouders. (dat betekend niet, dat ik de strikte lijst goed keur.)
Overigens hadden Denemarken en Zweden een beperkte lijst van mogelijke achternamen, ook voor EU-burgers, die wensten te naturaliseren. Kiezen van een nieuwe achternaam volgens deze oude lijst is nog steeds toegestaan, maar niet verplicht. Terugmigreren -en hernaturaliseren- met behoud van die nieuwe achternaam levert geen problemen op.

Mijn ouders hebben meerdere nationaliteiten en veel kinderen. Thuis hadden wij een la vol paspoorten, een stapeltje per persoon.

MadDieu | 29-08-07 | 09:33

Dubbele nationaliteit zooi.. als je kiest voor nederland kleed je nederlands, gedraag je nederlands, behoud de nederlandse godsdienst, ben trots op nederland en nederlander te zijn. MAAR KOM NIET ALLEEN NAAR HIER OM HIER TURKIJE 2 VAN TE MAKEN ! en om onze zuur verdiende centen te stelen door een uitkering aan te vragen.. of nederland of niet. meer keuzes zijn er niet. Als je dan zo graag ook de Marokkaanse nationaliteit voor je koter wilt, ga dan toch lekker baren in dat ozo geliefde land. Doei!! (beetje fout van gs om dit op gs te zetten vanwege alle huileboehoestinkegeytenneuqers die gs dan kapodt gaan maken. Maar daarom niet minder waar)

ManiacMansion | 29-08-07 | 09:32

@ Kapnoumes 29-08-07 @ 09:28: Najib A. kan dus zwaaien naar z'n Marokkaanse paspoort.

General Lee | 29-08-07 | 09:32

fuckje 29-08-07 @ 09:30
fuck it girl. Kent schelen

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:32

@.. ed

Volgens mij niet. Marokkaanse ouders kennen de NL en Maroc regelgeving vermoedelijk bijzonder goed en weten dat ze alleen met 'goedgekeurde' namen op de proppen hoeven te komen. Dat ze de goedgekeurde lijst vroeger op het gemeentehuis konden vinden maar daarvoor nu naar de ambassade zouden moeten, verandert aan het principe verder niets.

Ik ben het er mee eens dat dubbele nationaliteiten afgeschaft moeten worden, hoewel ik zelf ook lid van 0031 en 0032 ben. Alleen door dubbele nationaliteiten krijg je dubbele paspoorten, maar het verwijderen van een lijst op het gemeentehuis is spugen in de vuurzee.

NLCircle | 29-08-07 | 09:31

@st_joris 29-08-07 @ 09:27

U heeft uw argumentfilter geupdate en vol patat aan staan?

KaiserSoza | 29-08-07 | 09:31

Adama. Ook zo'n lekkere naam. Destined (want fatalistisch he) to grow up to a great buttbootyass woman
Adama staat er niet op. Hee, Marokko. Doe daar es wat aan

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:31

Toen ik zo'n twee jaar geleden hier iets dergelijks neerpleurde, maar dan wel weer een stuk vriendelijker, kreeg ik een ban voor een maand!
Ja, de tijden veranderen, zal ik maar zeggen....

fuckje | 29-08-07 | 09:30

Top 10 lijst met meest voorkomende voornaam en achternaam combinatie:

- Mohamed B
- Ali C
- Rachid K
- Mohamed A
- Mohammed B
- Yoessef M
- Said D
- Ali B
- Omar F
- Hassan K

Nomad | 29-08-07 | 09:30

Wat hebben we liggen op onze gemeentehuizen? Regeringsbeleid van een vreemde mogendheid wordt gedistribueerd via de gemeentehuizen.Niet te geloven...... hoe is dit ooit zo gekomen? Wat gebeurt er nog meer voor Marokko in Nederland?
Mr Hu wil ook graag ter voorbereiding op de annexatie van Nederland via de SP de Nederlandse bevolking zo goed mogelijk voorbereiden op de gedragsregels zoals deze in China gebruikelijk zijn. Ik kan dit gratis en voor niets voorbereiden via de gemeentehuizen, mooi!
ssssstttttttt....... nog niets verklappen over de 1-kind politiek voor Marokkanen, dat komt NA de annexatie.

Mr. Hu | 29-08-07 | 09:29

Wat..., Geen Najib!?
Hebben ze er eindelijk een grappige bij zitten...

Kapnoumes | 29-08-07 | 09:28

Is "Ali Baba" ook een door de (Finse) overheid goedgekeurde naam?

Pigha Lal | 29-08-07 | 09:28

-weggejorist-

hans98 | 29-08-07 | 09:28

Ik word al geil als ik die dameslijst zie

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:27

What's in a name?..
.
Het enige dat ik uit dit 'artikel' haal is dat wanneer er een lijst van populistische namen zou bestaan Pritt Stift met stip op een zou staan.
Lekker makkelijk stukje regelrecht naar de (rechter)hand van het reaguurvee.

st_joris | 29-08-07 | 09:27

@whatisup? 29-08-07 @ 09:24

Omdat je die, geheel conform aan de huidige netiquette, alleen mag schreeuwen.

KaiserSoza | 29-08-07 | 09:27

Er staan nog beste leuke namen tussen de dameslijst.

harl | 29-08-07 | 09:26

@NLcircle
gaat het niet om het feit dat de nederlandse gemeenten op deze manier meewerken om het dubbele paspoort te handhaven?

ed.. | 29-08-07 | 09:26

Aisha. Goeie naam voor een meisje.

LibertasSimplex | 29-08-07 | 09:25

-weggejorist-

hans98 | 29-08-07 | 09:24

laat ze die lijst maar verbranden en die dubelle nationaliteit voor iedereen afschaffen. Hoezo integreren..

dave4962 | 29-08-07 | 09:24

De Duitsers hadden toch ook van die lijsten? Ik zie alleen maar voordelen.

H_C_Q | 29-08-07 | 09:24

Tjongejonge. Politieke doortastendheid, Nederlandse variant.
Moeten we ons nou ook al druk gaan maken over de naam die mensen aan hun kinderen geven? Als het je om dubbele nationaliteien gaat, heb dan het lef dát aan te pakken, maar ga niet op kleingeestige wijze een namenlijstje verwijderen bij de ambtenaar van de burgelijke stand. Da's pesten om het pesten.

J-o-d-o-c-u-s | 29-08-07 | 09:24

Waarom niet een stap verder? Als je dan zo graag ook de Marokkaanse nationaliteit voor je koter wilt, ga dan toch lekker baren in dat ozo geliefde land. Doei!

Juist!!

felcin | 29-08-07 | 09:24

Ja, erg vaag weer. En waarom staan sommige namen compleet in kapitalen geschreven? Is dat omdat ze zich dan nog machtiger gaan voelen of zo?

whatisup? | 29-08-07 | 09:24

Zo is het maar net Pritt. WTG !

Fumando | 29-08-07 | 09:24

Wat een gelul. De lijst van goedgekeurde namen ligt dus nu alleen nog maar op de Marokkaanse ambassade of het consulaat (quiz: wie weet het verschil trouwens?) en niet meer op een gemeentehuis. Zal ook wel niet lang duren voordat e.e.a. ergens on-line opduikt.

Het probleem zit hem dus nog steeds in de eis van de Marokkaanse regering dat namen aan regels moeten voldoen. Dat blijft gehandhaafd, waar je zo'n lijst ook neerlegt. Is trouwens niet eens interessant, aangezien de meeste Berbers toch Mohammed, Ahmed of Karel heten. Die laatsten laten trouwens weinig van zich horen.

Ben erg benieuwd naar een lijstje met namen waarvan wij allemaal menen dat dat typisch Nederlandse namen zijn. Je zult je verbazen over de oorsprong van veel van dat soort namen. 'Pritt' schijnt bijvoorbeeld een oud-Mesopotamische naam te zijn, die verwijst naar iemand die maar wat weglult. Hadden wij natuurlijk nooit gedacht ;-)

NLCircle | 29-08-07 | 09:24

@dercks
omdat er genoeg multiculti ambtenaren zijn die dit zelf wel bepalen... geen wet, geen reden om het niet te doen...

ed.. | 29-08-07 | 09:23

Hulde voor afsluiting trouwens. Reaguurders die deze afsluiting een probleem vinden, moeten zich maar eens afvragen in hoeverre ze de kans groot achten dat zulke dingen omgekeerd in Marokko zullen plaatsvinden. We zijn hier te mild. Omgekeerd was de ambtenaar in Marokko al op de brandstapel gegooid...

Tommygunner | 29-08-07 | 09:22

Hoezo wet. Welke wet verplicht de gemeente die lijst te hebben? Gewoon briefje sturen aan de gemeente dat die rommel de prullenbak in kan en wel NU

derkcs | 29-08-07 | 09:21

Mark d'Aviano 29-08-07 @ 09:14

Ik ben een groot voorstander van zo'n lijst.

De Schaapherder | 29-08-07 | 09:21

Dan is het wachten nu op de eerste marokkaan die Geert heet...

Pa Pollewop | 29-08-07 | 09:21

Het gekke is wel dat kennelijk maar 3% van de jongens Mohammed heet, terwijl het hier in NL wel lijkt of elke marokkaanse crimineel zo'n voornaam heeft. Een lijst met achternamen zou ook wel interressant zijn. Bovenaan zullen dan wel de afkortingen staan.

Telegraafhoerrr | 29-08-07 | 09:20

Dat je als gemeente ambtenaar wel mag weigeren een homohuwelijk te sluiten, maar aan dit soort omgekeert fascisme blijkbaar wel meewerkt, geeft aardig aan op welk niveau we ons politiek bewegen in Nederland.

Nog even, en we zijn de eerste officiele moslim staat in west europa.

captainobvious | 29-08-07 | 09:19

ik blijf me verbazen over zulke gebruiken. Zie je maar weer dat het gros van de ambtenaren links is... Waanzin!!!

Tommygunner | 29-08-07 | 09:19

@bo-oz 29-08-07 @ 09:17
Een groot gedeelte van het oude testament staat in de koran. Dus zo apart is dat niet.

Hellsmurfje | 29-08-07 | 09:18

@bo-oz 29-08-07 @ 09:17
Ah, je hebt het zelf al gechecked.

et voil? | 29-08-07 | 09:18

Beter voorstel inderdaad. De transferkosten van de ouders en de andere 16 kinderen naar het rifgebergte komen dan geheel voor rekening van de bewoners van het rifgebergte, net als de eerste 18 jaar kinderbijslag en na-schoolse opvang.

Ik weet het beter | 29-08-07 | 09:18

Oh daarom heten ze allemaal bijna hetzelfde!

Pieledokter | 29-08-07 | 09:18

@bo-oz 29-08-07 @ 09:16
Wat dacht je van joods.

et voil? | 29-08-07 | 09:17

Wat is dat nou voor Geert Wilders afsluiting??

koffiepot | 29-08-07 | 09:16

grappig... die #1 dames-naam is toch een vrij gristelijke of ben ik nou gek?? (Sara)

bo-oz | 29-08-07 | 09:16

Staat Schapenneuqert ook op de lijst?

Killerwhale | 29-08-07 | 09:16

Ik stel voor dat er een namenlijst komt met hier toegestane namen. En daar staat dan niet Mohammed op. Of een namenlijst met verboden namen, en daar staan precies de namen op van die Marokkaanse lijst.

Mark d'Aviano | 29-08-07 | 09:14

Prachtige laatste zin.

zeurdertje | 29-08-07 | 09:13

lol @ steef

dat 'geert' op 3 staat bij de jongens is trouwens ook verrassend

drk | 29-08-07 | 09:13

@ Gaisdeaud 29-08-07 @ 09:04 Ze slachten ze niet alleen ze verkrachten ze ook...

iig, Ieck heet Hans... sta nie op de lijst... pfew... geen rocco passaporte voor mij...
Conclusie: eigen naam eerst!! Anders optieveren naar eigenen land... Weg met die dubio passaporte

Nomad | 29-08-07 | 09:12

@Telegraafhoerrr 29-08-07 @ 09:11

Ik voel een pollfuck aankomen.

KaiserSoza | 29-08-07 | 09:12

Jullie vissen zeker voor een ereplaats op de NRC zwarte lijst van rechtse sites?

ExtremeExtremist | 29-08-07 | 09:12

@kaisersoza,
Omdat we anders geld overhouden op de werkloosheidsuitkeringsbegroting.
-
Misschien moet de lijst anders geintepredingest worden. Het vocabulair van de gemiddelde marrokaan is dusdanig beperkt dat dit de enige namen zijn die ze zouden kunnen onthouden?

Hellsmurfje | 29-08-07 | 09:11

@mezelf

Terwijl er bijvoorbeeld voor autochtone analfabeten zelfs geen geluidsdrager ligt, dan wel een raamambtenaar klaarstaat om ze indien gewenst even voor te lezen..

KaiserSoza | 29-08-07 | 09:11

Rita staat op de tiende plaats. Kan niet lang duren of ook Geert komt met stip binnen.

Telegraafhoerrr | 29-08-07 | 09:11

@ fromwalking

Dus: zwaai zwaai naar alle Kimberley's, Ashley's, Wesley's, Myrna's, Jorn's etc etc ??? :D

Reflector | 29-08-07 | 09:11

Toch welk leuk dat rita op de 10e plaats staat op de lijst

SteefSoWhat | 29-08-07 | 09:10

Ik heb me eigenlijk, om nog een klein stapje verder te gaan, ook al jaren afgevraagd waarom er uberhaubt informatieflyers op gemeentehuizen liggen in het Turks en Marokkaans.

KaiserSoza | 29-08-07 | 09:09

Jaja, modern land dat Marokanie.
Het is wel duidelijk dat de 7de generatie moeite heeft om zich aan te passen aan al de Nederlandse vrijheden.

777bas777 | 29-08-07 | 09:09

laat die finnen tog met rust. Bedekken met de mantel der liefde is het beste. Ik vind de onderste zin in het betoog van Pritt Stift overigens onzin en het neigt zelfs naar rasisme.

Ali Fal Salarm | 29-08-07 | 09:09

Lol @ "17e kind"
Volgens mij kunnen we nog een stap verder gaan: indien er sprake is van een niet-Nederlandse naam, is de Nederlandse identiteit niet mogelijk.

fromwalking | 29-08-07 | 09:07

Inderdaad, of een nederlandse voornaam of oprotten, zou lekker opruimen :D

Doe niet zo moeilijk | 29-08-07 | 09:07

Goed plan van het kabinet. De gemeentehuizen in Nederland gaan geen Marokkaans beleid meer uitvoeren.

waarheid_maakt_vrij | 29-08-07 | 09:07

Idd blijf is van meun schapen af , ga je eigen schapen maar slachten in marokko

Gaisdeaud | 29-08-07 | 09:04

Ik dacht dat het gemeente huis een onderdeel van nederland was en niet een verlengstuk van het gezag van marokko. Maar waarschijnlijk snap ik het allemaal niet zo goed...

Hellsmurfje | 29-08-07 | 09:04

Goede afsluiting.

nl0raf | 29-08-07 | 09:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland