Korpsleiding en Van Weel bedankt: 'Familie Lisa lijdt onder gedoe over kijken in politiesystemen'
Vanavond allemaal klappen voor Janny Knol
Als Nederlandse ambtenaar kun je het ver schoppen als je niks kan, maar wel over 'politieke sensitiviteit' beschikt. Mocht je dan ergens een stuk tegenkomen waar in staat dat er 1700 politieagenten in het dossier van de moord op Lisa hebben gekeken, dan stap je met die politieke sensitiviteit snel naar je communicatiecollega's, die alarmeren de korpsleiding van de politie en David van Weel en voordat iemand erover heeft nagedacht wat dat cijfer precies betekent, ligt er een Kamerbrief waarin 1700 agenten worden beschuldigd van stiekempjes gluren in een dossier waar ze niks mee te maken hebben. Terwijl er dus allerlei goede redenen kunnen zijn om het signalement van de dader te willen kennen, een dader die bovendien meerdere keren in een korte periode toesloeg. Er kwamen wel excuses van de korpsleiding en Van Weel, maar vandaag ging het tijdens de zitting van de zaak tegen """Chris""" """Jude""" dus ook alleen maar over die mogelijke privacyschending (van Chris Jude). ""Ook de familie van Lisa vindt deze hele discussie "tergend en onnodig belastend", laat hun slachtofferadvocaat Wendy van Egmond weten. "De familie lijdt hieronder."" Je kunt dat de verdediging verwijten, en dat doen we ook wel, want Chris Jude is nou niet bepaald iemand die niks te verbergen heeft, maar de verdediging is er nu eenmaal om te verdedigen. De echte schuldigen zijn de sukkels die die brief hebben gestuurd.
Joe @Politie, wat is DIT voor bericht over morele bezwaren tegen bewaken Joodse objecten?
Veiligheid van eenieder niet in goede handen bij korpschef Janny Knol
Hoe dan hoe dan hoe dan. De afgelopen dagen was er nogal wat ophef over het bericht van het Joods Politienetwerk dat agenten Joodse objecten en evenementen niet meer willen bewaken. Gisteren gooide woordvoerder van de politie (lees even opnieuw, daar staat: woordvoerder van de politie) Mireille Beentjes olie op het vuur door in reactie op dit nieuws te stellen dat de politie rekening houdt met dit soort morele bezwaren. Pas in een extra reactie stelde korpschef Janny Knol "dat de korpsleiding ‘geen begrip’ heeft voor politiemensen die geen Joodse objecten willen bewaken vanwege morele bezwaren." En nu zegt diezelfde Janny Knol op de website van de politie: "Het raakt mij dat, met de toon van de berichtgeving, de professionaliteit van onze mensen in twijfel lijkt te worden getrokken." Ten eerste: welja, geef de toon van de berichtgeving de schuld. En ten tweede: de professionaliteit van jullie mensen is in twijfel getrokken door de idiote reactie van jullie eigen woordvoerder. Die overduidelijk niet professioneel is, anders antwoord je niet op vragen over agenten met morele bezwaren tegen het bewaken van Joodse objecten en evenementen dat daar ruimte voor is. Zeg gewoon: hee, dit hebben wij als politie helemaal verkeerd gecommuniceerd, sorry daarvoor, en agenten die geen Joodse objecten en evenementen willen bewaken worden er bij ons uitgeflikkerd. En agenten die geen islamitische objecten en evenementen willen bewaken ook. Joe.
UPDATE: LOL. Persbericht nu ook weer aangepast. Passage over de toon van de berichtgeving is verwijderd. Graag gedaan hoor.
