Uw coronafifi vermoordt Bambi's moeder
Rufus sloopt de natuur
Noodbelgeluiden uit Neerlands bossen, waar de plaatselijke Bambi-populatie wordt opgejaagd door uw eenzaamheidsfloefen. Al die honden die zijn aangeschaft als medicijn tegen het thuiswerken, thuiszitten en lockdownleven, maar vervolgens geen fatsoenlijke puppytraining kregen en daarom tijdens boswandelingen ieder hert beschouwen als een wandelende extra maaltijd. Dat u een tak gooit, maar dat Luna terugkeert met een reekalf tussen de snijtanden. En niet alleen de reeën, maar ook zwijnen, biggen en geiten veranderen regelmatig in een extra portie Frolic-brokjes. Dit allemaal tot grote frustratie van de lokale jachtopzichters. "Die beesten doen alles wat God verboden heeft en de baasjes vinden het prima. Die denken dat hun hond achter een ree moet aanrennen om de conditie op peil te houden." Dus nieuwe hondenbezitters van Nederland, krijg uw compensatiehuisgenoot onder controle, want anders wordt het komende jachtseizoen het vizier op Rex gericht.
Rutte negeert #kutland want hij heeft vakantie
Wat een #kutvraag
Hee jongens, een beetje positief blijven nu. Dan kan wel 70 procent van de Nederlanders vinden dat ze in een kutland leven, maar daar heeft demissionair premier (sorry voor het taalgebruik) Mark Rutte helemaal niets mee te maken. Die heeft dan plots vakantie en wil niet praten over dergelijke negatieve onderwerpen. Ja, (nogmaals sorry voor het taalgebruik) Mark Rutte onderbrak die vakantie weliswaar om voor de komende weken alle festivals met meer dan 750 bezoekers de nek om te draaien en dit een #nogkutterland te maken, maar zodra enige kritiek daarop wordt besproken is hij direct weer met vakantie. Dan zit (echt, sorry voor het taalgebruik) Mark Rutte met zijn voetjes in een pierebadje en het Linda vakantienummer in zijn handen op een camping de rest van de wereld te negeren. Wat een kutland is het ook.
Draag uw steentje bij: Fappen helpt tegen corona

De weerstand spuit eruit
Hebben we anderhalf jaar met mondluiers op onze smoel geanderhalvemeterafstand tegen corona, terwijl het echte wapen tegen het virus al die tijd gewoon tussen onze benen hing. Een flinke sjor aan de generaal is namelijk een wondermiddel voor uw natuurlijke afweersysteem. Dat meldt hormoontherapiespecialist Jennifer Landa in het toonaangevende medische tijdschrift The Sun, dus dan geloven we het meteen. Een salvo van de puddingbuks voorziet het lichaam van een piek in het aantal immuuncellen die onder meer binnenkomende virussen aanvallen. Het effect werkt slechts drie kwartier, dus u moet er regelmatig een slinger aangeven voor een blijvend resultaat. Uiteraard is dit geen gegarandeerde bescherming tegen het krijgen van covid-19, maar dat is die maatregelenroulette van Mark en Hugo ook niet, dus in dat opzicht verandert er weinig. Of zoals een medisch specialist in het artikel zegt: "I think the takeaway message is that there are no negatives from it." Dat is een boodschap waar we achter kunnen staan. Dus heren, grijp die bloedworst, want het is tijd voor een wegtrekker. Vandaag fappen we ons naar een coronavrije wereld!
LIVE. Ocon wint bizarre Hongaarse tombola
Tijd voor een natte race
Race Day in Hongarije en aangezien we het van Max niet meer over de crash van twee weken geleden mogen hebben kijken we even vooruit. Verstappen start P3 met een gloednieuwe motor achter zijn rug en twee Mercedessen voor zijn neus. Bij een droge baan kan hij mogelijk in de eerste ronden profiteren van zijn zachtere banden, maar tot nu toe lijkt de onsportieve Hamilton de snellere auto te hebben in goulashland. Maar er is hemelse hulp, want vanmorgen regende het nog flink tijdens de F3-race en ook nu vlak voor de start komen de druppels naar beneden. Een regenrace kan de Red Bull helpen, maar dan moet Max niet net als vorig jaar onderweg naar de start crashen. Op de Hungaroring is inhalen in principe goed mogelijk, dus hopelijk zorgt dat ook voor voldoende actie in de rest van het veld. Gasly zal er alles aan doen om zijn uitstekende kwalificatie (P5) te verdedigen, terwijl onder meer de McLaren van Ricciardo (P11) en de Ferrari van Sainz (P15) staan te trappelen om de gefaalde zaterdag goed te maken. We pakken er een Dreher-biertje bij, steken een parapluutje op en gaan even goed zitten voor de laatste race voor de zomerstop. Om 15:00 uur is het lights out and away we go. Go Max, pak die Mercedessen!
UPDATE: Bottas ramt in bocht 1 Norris en daardoor ook Verstappen van de baan. Max kan door, maar ligt laatste. Rode vlag vanwege rotzooi op de baan.
UPDATE: Ocon wint zijn eerste race! Hamilton sukkelt terug naar P3 en Max P10.
UPDATE: Max verliest de leiding in het kampioenschap aan Hamilton. Nu zomerstop en over vier weken terug in België.
LIVE. Max en Lewis vechten om pole in Hongarije
Titanenstrijd gaat doorrr
Twee weken na DE CRASH gaat het gevecht tussen Lewis-ik doe het de volgende keer precies hetzelfde-Hamilton en Max-dit zegt alles over Mercedes-Verstappen. Het kansloze huilprotest van Red Bull haalde uiteraard niets uit en zo is het na twee weken vol speculerende media gewoon tijd voor het hete Hongarije. Een lekker technisch baantje waar we van bocht naar bocht duiken en dat dus in het voordeel van Verstappens energieblikje moet zijn. Toch waren het de Mercedessen die de snelste tijden noteerden in de vrije trainingen op vrijdag. De verschillen zijn klein, dus alles is nog mogelijk voor Max, die vooral wil laten zien dat hij nog steeds het alphamannetje op de F1-rots is. Vanaf dit weekend gaat het kampioenschap echt los. Eventuele beleefdheden zijn definitief van tafel en vanaf nu gaat het hard tegen hard. Eerst maar eens kijken wie de pole pakt in een kwalificatie zonder sprintrace-onzin. Over een uurtje weten we hoe de verhoudingen liggen dit weekend. Vol gas en go Max!
UPDATE: Hamilton pakt pole met Bottas naast hem op de eerste startrij. Verstappen blijft steken op P3.
Flutstrafje du jour: Slechts een jaartje cel voor alcomobilist die vrouw en hondje doodrijdt
En over een paar jaar weer achter het stuur
Zijn we toch aan het eind van de dag onze hoop in de rechtstaat weer een klein beetje verloren. De man die in 2019 een 70-jarige vrouw en haar hondje doodreed op de Gordelweg in Rotterdam komt weg met slechts achttien maanden cel, waarvan ook nog zes voorwaardelijk. En dat terwijl er absoluut niets in zijn voordeel spreekt. De 57-jarige bestuurder had veel te veel gedronken (donderde van zijn stoel na de alcoholtest), reed te hard en reed door na het ongeluk. Tijdens de rechtszaak bleek tevens dat dit niet de eerst keer was dat de man met een slok te veel op achter het stuur klom en "een aantal maal eerder" is veroordeeld voor rijden onder invloed. "Bij de afdoening van één van die eerdere zaken heeft de verdachte een cursus van het CBR moeten volgen over de gevaren van alcohol in het verkeer. Helaas heeft de verdachte daar geen lering uit getrokken." Ondertussen zijn de zoon en dochter van het slachtoffer hun moeder voor altijd kwijtgeraakt, maar staat deze notoire drankrijder over een jaartje weer buiten. Sterker nog, over vier jaar krijgt hij zijn rijbewijs terug, want blijkbaar vindt deze D66-hameraar het prima dat dit tuig weer deelneemt aan het verkeer. Met de dramatische voorgeschiedenis van de moordenaar van agent Arno in het achterhoofd vragen we ons toch af wanneer we in dit land eindelijk eens doodrijders definitief uit het verkeer gaan weren...
UIT1: Bestuur BIJ1 Den Haag stapt op
Verklaart zich onafhankelijk van landelijke overheersers
De interraciale storm binnen de kleurentellers van BIJ1 is nog niet gaan liggen, want vandaag doet de afdeling Den Haag een duit in het zakje. Het bestuur van Den Haag BIJ1 (#TeamQuinsyGario) is dusdanig ontevreden over de gang van zaken dat het in zijn geheel opstapt. "Tot onze grote ontsteltenis is het afgelopen weekend duidelijk geworden dat de nationale organisatie een giftige interne cultuur heeft die ons werk actief tegenwerkt en belemmert als bestuur van een lokale afdeling. Wij hebben gepoogd in dialoog te gaan over onze werkwijze en communicatie om tot een oplossing te komen, echter vonden wij geen luisterend oor bij het partijbestuur. We hebben daarom besloten om de banden met BIJ1 te verbreken en als bestuur op te stappen." De bestuursleden spreken over actieve tegenwerking, wantrouwen, negatieve fluistercampagnes en een gebrek aan communicatie en transparantie en daarmee lijken de problemen binnen de partij meer dan één Gario diep te zitten. En zo verliest de partij in één klap zijn complete Haagse kolonie. Wel een buitenkansje voor gehandicapte, non-binaire, lhbtiq'ers van kleur, want in Den Haag zijn zojuist enkele functies vrijgekomen.
Jammer joh. Unieke Wu-Tang Clan-plaat nog steeds niet in uw muziekcollectie
Al verkocht voordat u kon bieden
Het album Once Upon a Time in Shaolin van de hiphophelden van de Wu-Tang Clan is nogal een dingetje in muziekland. Of het goed is? Geen idee, want vrijwel niemand heeft ooit naar deze plaat kunnen luisteren en dat is net het punt. Het album kwam uit in één exemplaar, wat betekent dat de eigenaar complete volmacht heeft over wie de nummers wel en niet te horen krijgt. Dus hoe goed uw hiphopcollectie ook is, het zal altijd deze Wu-Tang-knaller moeten missen. Tot nu dan, want de plaat is verkocht. Het album was in handen van de grootste hiphopliefhebber ter wereld: de Amerikaanse overheid. Die verzamelt al jaren hiphoppers in zijn justitiële verblijven en nam de plaat in beslag van de originele koper: fraudeur en algeheel gehate man Martin Shkreli. Blijkbaar zijn de ambtenaren klaar met de meest begeerlijke nummers in de hiphopwereld, want het unieke exemplaar ging stilletjes in de verkoop. Nieuwe koper? Onbekend. Prijs? Onbekend, maar bizar hoog. Shkreli kocht de plaat voor twee miljoen en deze keer kwam het bonnetje blijkbaar nog hoger uit. Dus u bent wederom de kans misgelopen om dit unieke stukje muziekgeschiedenis te bemachtigen. Mochten wij het fout hebben en bent u wel de nieuwe eigenaar, schroom niet te mailen. We zijn niet te beroerd om de nummers in het stamcafé te gooien.
Scandaleux! Frankrijk begint met het discrimineren van ongevaccineerde burgers
Voorop in de nieuwe apartheid
Kijk, daar is weer een EU-land die een stap maakt naar uitsluiting van de ongevaccineerden. Frankrijk trapt komend schooljaar bij een besmetting in de klas de ongevaccineerde studenten terug achter de laptop, terwijl de prikpubers in de schoolbankjes mogen blijven. Tweederangs onderwijs voor de spuitweigeraars dus, want nog steeds wordt face-to-face onderwijs als de betere methode gezien. Na de vaccinatieplicht voor alle zorgmedewerkers zetten de Fransen hiermee wederom een glibberig voetje op het hellende vlak van de vaccinatieapartheid. Waarmee de indirecte vaccinatiedwang ook weer een klein beetje toeneemt, want vrienden en vriendinnen mogen wel naar school en de anti-prikker is veroordeeld tot eenzaam thuiszitten. De vraag is waar dit eindigt, want vanaf hier is het nog slechts een heel klein stapje om ongevaccineerden te weren op locaties met een hoog besmettingsrisico, zoals discoteken of festivals. De eerste stap naar vaccinatieapartheid is in ieder geval gezet en of deze weg nu eindigt in complete uitsluiting of juist een verplichte prik, het is sowieso een twijfelachtig route die Frankrijk hier neemt. Ons bindend advies luidt dan ook: 'Indien mogelijk: keren!'
Almere verklaart de oorlog aan laadkabels

Een stad met visie en prioriteiten
Lange tijd vroegen we ons af hoe de overheid de verloren accijnsinkomsten op brandstof compenseert als dadelijk een groot een deel van Nederland elektrisch rijdt, maar nu hebben we het antwoord. Ze knijpen elektrische rijders gewoon helemaal uit met bureaucratische bullshit. Neem Almere, waar u een probleem heeft als u geen huis met eigen oprit bezit (met de huidige huizenprijzen ongeveer 6,5 miljard euro). Want een kabeltje tussen uw duracellmobiel en uw zonnepanelen over de stoep laten lopen is VERBOTEN in deze groene stad. Dan kunt u bij de gemeente 181 euro dokken voor een kabelgoot die vervolgens niet wordt aangelegd, maar ondertussen delen overactieve boa's wel boetes van 259 euro uit omdat uw kabeltje niet in een gootje ligt. Ka-ching! Mooiste quote uit deze regioregeltjesklucht: "Een woordvoerder van de gemeente benadrukt dat er ook wordt gehandhaafd om de laadkabelgebruikers te beschermen. Ze zijn volgens hem namelijk zelf verantwoordelijk voor de schade als mensen daarover struikelen." Oftewel, u moet nu geld betalen, omdat u het risico loopt dat u geld moet betalen. Dat wordt nog wat als dadelijk de massa (lees: rijtjeshuizen en appartementen) ook massaal elektrisch gaan rijden om de ijsbeertjes te redden. Een zee van kabels op het trottoir, auto's die stilstaand boetes verzamelen en gemeenten die daar vooral zoveel mogelijk geld mee willen innen. Mooi man, die duurzame dure toekomst.
