
Eindelijk! De gemeente Tilburg heeft de klokkenluider van de Heilige Margarita Mariakerk
een dwangsom opgelegd van 5000 euro voor het vroege lawaai van de kerkklok. Al jaren houdt de pastoor buurtbewoners uit hun slaap. Dit leidde niet alleen tot spanningen in de buurt maar tevens tot een ultimatum van de gemeente. De pastoor had tot vandaag de tijd om tot inkeer te komen dan wel een geluidsbeperking aan te brengen. Toch klonk vanochtend gewoon zoals altijd de klok. Waarnemers van de gemeente Tilburg stelden met geluidsmeters vast dat het lawaai nagenoeg hetzelfde was als voorheen. De geluidsnorm (70 decibel) werd met 10 decibel overschreden. Jawel, 10 decibel! Met dank aan Rutger en Twan...
FILMPJE!
Reaguursels
InloggenWheheheheh... "klokkenspel van de pastoor"...
Simpel, maar lollig.
:/ en dan scheiden ze wel staat en kerk, en gaat de bon niet naar de overheid.
Met lawaai maak je sowieso weinig vrienden, maar dat kan ook een goeie filter zijn...!
Ik hoorde op de radio dat volgens de pastoor de buurt maar een kleiner klokje moest betalen!! WHAHAHA, grapjast!!
Who cares ?
Over 1o jaar schreeuwen ze 6x per dag vanaf de Minaret!
www.bnnunited.nl/
Heeeeee je bent op BNN radio I!!!!! Luistert!!!!
Ik had er verder niks over gezegd, maar hier is de locale bevolking ook te hoop gelopen tegen de christenklokketerreur
Ik weet niet of het iets met mijn commentaren te doen had, maar sinds 1 juli is het hier afgelopen met dat gezeik
www.dumpert.nl/mediabase/17860/de7e3f5...
Echt lache
Rutger, jongen, ik kon je bijna in m'n armen sluiten met je net gewassen haartjes zo onder de douche vandaan, en dan toch in Tilburg zijn om 07.00 uur. Wie wil dat? En wie doet dat? Rutger doet dat! Onthoud het voor je beoordelingsgesprek, m'n jongen.
Aardig filmpje Ruktor.
Zou het niet een idee zijn om 's morgens om halfvier bij die pastoor te gaan staan toeteren met je megafoon? Eens kijken hoe leuk hij dat vindt, met z'n achterlijke klokgelui.
En dat dan 6 weken achtereen. Voor het ongemak al die tijd in dat dorp te moeten blijven, kun je een extra vergoeding vragen aan de GS-bestuurderen.
Ik krijg geen geluid bij het filmpje, iemand anders hetzelfde probleem?
ik zie int filmpje nix over die meting
ga die pastoor pakken dan!
Remington.223 16-08-07 @ 16:50
Nog zoeen...
@ herc
Het moet zo uit mijn hoofd zelfs ruim 8x zijn
Draaitafel Demagoog 16-08-07 @ 14:52
Bij luidsprekers, onuitsprekelijke idioot, is het 6 dB per bronverdubbeling omdat de bron verdubbelt en de impedantie halveert.
En bij geometrische uitbreiding is het 6 dB omdat het vermogen over een bol spreidt, als je me tenminste nog kunt volgen.
Voordat je hier over gaat zeiken.
Jij zou pastoor moeten worden, dan weet je niet waar de klepel hangt en dat is lekker rustig.
Als ik elke morgen om 7 uur de claxon van mijn auto lekker door de straat mag loeien maak ik ook geen vrinden. Wat is het verschil tussen een kerkklok die mensen uit hun slaap haalt en een minaret of loeiende claxon? Geen!!! Laat de mensen met rust en kap met die herrie.
Oh ja Herc heeft dus wel mooi gelijk he! Kwestie van opletten bij natuurkunde. Of worden er op het VMBO geen logaritmen behandeld?
Draaitafel Demagoog 16-08-07 @ 14:52
Idioot. Als je er niks van weet, moet je gewoon je waffel houden en over hakbards gaan zeiken.
als je x bronnen hebt met hetzelfde vermogen is de formule voor vermogensvermeerdering 10*log(x).
(Sorry dat ik hier met wiskunde moet beginnen, ik zit ook liever bezopen in de kroeg.)
bim bam youtube.com/watch?v=iHNOuRvCdYc
@ Zaad Jan
Daar hoeft ie niet echt z'n best voor te doen in ieder geval. Het is een giechelende Miep van jewelste.
Kan die Rutgert niet als lokhomo gaan werken bij de Amsterdamse pliesie?
etterbak...
Draaitafel Demagoog 16-08-07 @ 15:02
Wil je geen "shit man" tegen Duismann meer zeggen vandaag ?
Ik zou bijna willen zeggen dat hij daar zijn buik vol van heeft maar dat is nou juist net ook weer niet het geval.
Overigens vindt ik het gelui van klokken wel erg prettig, vooral in Tilburg. Daar kom ik toch nooit. En gun iedere klokkeluider nou zijn eigen gelui. Vindt God ook leuk. Anders had ie allang een goddelijk decreet uitgevaardigd op een steen of zo dat hij geen klokgelui wil. Raar woord trouwens klokgelui.... Parelkettingkutten vindt ik trouwens wel weer een leuk woord. En dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar ja weet ik veel, ik ben al jaren de weg kwijt.
Nu nog een dwangsom voor de bouvakkert die om half zeven alles wat herrie maakt aanzet om vervolgens van kwart voor zeven tot negen te gaan koffiedrinken.
@ Duisman
En als je zak vol zit dan? Giet je 'm dan leeg in de plaatselijke giertank? En wordt die dan door de grote vrachtauto leeggezogen? En rijdt ie dan helemaal naar woestijnland om daar de grond te bevruchten met jouw gier, vermengd met de gier van de overige stomadragers? Zou wel een feest zijn want dan hoeve ze daar geen kogels meer naar elkaar te gooien en hoeven wij ons niet meer op te winden over stompzinnige stukjes op het www. Dan ook nog even dit.... Ik ben net bij de dierenarts geweest. Het was errug gezellig, en de hond heeft een ontstoken oortje. Nou ja hond.. t is een kleine JRT met racepakket.Terug naar de klokken van de kerk. Ik wil wel eens een biertje klokken in de kerk, maar daar gaat heir weer niet over zeker....
Maar ja, ik weet het ook niet, ik ben al jaren de weg kwijt.
Sendis ooit gedacht aan ploegendienst?
We kunnen kogels gooien bij het nieuwe topic!!
Vroege vogels, harde werkers, boeren en arbeiders hebben geen last van de klokken. Het zal het gilde van de yuppen, de parelkettingkutten en de Arend-Jannen wel weer zijn, dat nog dronken van de champagne in hun nest ligt te rotten. Bah, stelltjes zuigers, klagers , kwakers, landverraders.
@monaco 16-08-07 @ 15:10
nee, die heeft die hoer twee topic terug nog in haar handen.....
Of de pastoor sms't elke ochtend zijn bimbam.mp3 naar zijn sgaapjes. Dat kan ook. Die sgaapjes hebben dan desgewenst thuis alsnog een kerkklok aan hun mobiel geschakeld. Kom op mensen, we lossen het samen op toch?
Als ie halfvol is kun je er ook op gaan zitten. Lekker zacht en warm.
@ Vleesbeaum, betalen jullie Ruktor gevarentoeslag?
De kogel is daar nog niet door de kerk.
Zakwisselen? Is dat net zoiets als zaklopen?
Maar ff serieus: het zijn de echte onverwoestbare oude KOMO's
De kerk gaat niet met haar tiet mee. Je mot een enorme speakert ophangen en dan keihard die bimbam.mp3 afspelen. Want zo is het egt brak. Tiefes.
@duisman .. oldskool KOMO ? met van die witte vuilniszakdichtbinders ? of de ultramoderne met 2 gele lipjes in de rand verweven ? die laatst maakt het 'zakwisselen' wel erg gemakkelijk heb ik me laten vertellen ..
@Draaitafel Demagoog 16-08-07 @ 14:52
Voor jou geldt hetzelfde.... jeweetwel...... van die puisten enzo.........
@DD Ik heb er al een KOMO-zak aanhangen...
@herc 16-08-07 @ 14:47
Ben jij die gozer die een kernreactor in zijn schuurtje heeft staan? Jeweetwel met al die dikke rooie puisten op je bek?
@ BBB (ander topic): bedankt voor je steun. Ik was al gevlucht naar dit topic. Mn wcpapier is nl. op.
@Duismann .. shit man nu heb je me ! de vraag is alleen hoeveel extra geluid veroorzaakt de huls tijdens gooien t.o.v. een situatie zonder huls .. daar ben ik nog niet overuit ! trouwens is een stoma geen goed idee ?
@Bigi Bana Boy 16-08-07 @ 14:54
ja ik vind dat je wel een punt hebt inderdaad. mijn uitspraak was niet een oplossing. Maarja ik denk dat je ook wel sterker in je eigen cultuur kunt gaan geloven door andere middelen dan geld. Een paar zijstraten zijn meer kennis over kunst. Meer kennis over geschiedenis en meer kennis over überhaupt het ontstaan van Nederland en de gevechten met het water. enz. Als dat meer op jongere leeftijd erin wordt gemept bij kinderen, ipv wat andere culturen juist zijn en dat je daarvoor respect moet hebben, denk ik dat je ook een heel eind komt.
@ Kwarkoo: ech waar?! Bedankt man!
Die mensen moeten overigens gewoon blij zijn, weet je wat een wekker wel niet kost vandaag de dag?
overVecht 16-08-07 @ 14:43
Gematigd eng zou ik zeggen. Bij mij heeft het meer te maken met het behoud van erfgoed. Dat het gristelijk erfgoed is speelt niet eens zo zeer mee, ik vind het gewoon jammer als mooie gebouwen als sommige kerken tegen de vlakte gaan. Dat gezegd hebbende ben ik dus nog wel eens geneigd iets over te maken voor Kerkbalans. En in het kader van de cultuurclash die in Nederland in volle gang is leek het mij een beschaafd alternatief voor fysiek/verbaal geweld tegen moslims zoals dat hier op GS af en toe voor gesteld wordt. Versterk eerst het geloof in de kracht van je eigen cultuur eens zou ik zeggen. En omdat ik het geld wat die Saoudis in de bouw van moskeeën in het Westen pompen pas echt eng vind, leek het mij niet zo'n slecht idee. Put your money where your mouth is reaguurders zou ik zeggen. Ik zelf ben al tevreden met een wild beschilderde Winti boom maar daar heeft verder niemand last van toch ?
Faaaantasties filmpje Rugert!
Best gek eigenlijk dat mensen middels pestherrie eraan herinnerd moeten worden dat het tijd is voor gebed en samenzang. Je zou toch zeggen dat er ondoorgrondelijker wegen zijn...
Duismann 16-08-07 @ 14:47
He dombo. Je zit in het verkeerde topic. Je moet op het knopje comments drukken onder die ouwe kraai met die 2 kogels.
Geen dank.
@ DD: Is dat dan per kogel apart, of samen?
Een woord: Briljant!
Goeie actie Rutgert!
@bloody honky 16-08-07 @ 14:32 .. een verdubbeling van de geluidsdruk is +6db .. de subjectieve waarneming zit trouwens eerder rond de 10db omdat het gehoor per frequentie meer of minder gevoelig is .. 1 khz op 60 db klinkt veel harder dan 80 hz op 60 db ..
@herc 16-08-07 @ 14:47
jij bent eng! doe es dit soort zaken gewoon posten op Fok! waar ze er waarschijnlijk wel in geinteresseerd zijn.
@ herc: doe niet zo bijdehand. Wijsneus.
'jawel, met 10 db(a) overschreden'.. @redactie, dat is maar ruim 6 x zoveel geluid dan is toegestaan... db's zijn logaritmisch, m.a.w, 2 bronnen van 70 db is 73 db, 4 bronnen zijn 76 db. Dus 6 * 70 db = ongeveer 79 db.
tis maar dat je het weet, maw, een overschreiding vergelijknbaar met 600 km uur rijden waar 100 is toegestaan..
En toch waren die kogels niet afgeschoten! Hoax!
... Het kan bij nader inzien ook Bijstandskoning geweest zijn die daar uit 't dakraam van z'n huurwoning hangt. Zeven uur is natuurlijk wel er-rug aan de vroege kant als je al een hele week hard gewerkt hebt...
@BBB
Ik vind zenuwgas bij zonsopgang een iets effectiever plan.,
Bigi Bana Boy 16-08-07 @ 14:41
Leuk ideetje, maar er is niet op te boksen tegen sheiks uit Saoudie Arabie met een paar stuivers.
@Bigi Bana Boy 16-08-07 @ 14:41
huh??? hoe kom jij ineens op dit soort enge ideëen?
@kwarkoo1 16-08-07 @ 14:24
Nee, nu eerst even m'n suikerspiegel iets omhoog krikken met een Cola, dan blijf ik ook zometeen ook in de auto nog even wakker...
Laat ze dan ook gaan werken met pinksteren, pasen en kerstmis.
Zeg, er schoot mij net een klein idee te binnen. Is het voor de moslims haters en/of Geert adapten onder ons geen idee om eens wat geld te storten voor de jaarlijkse Kerkbalans aktie ? Los van of je gristelijk bent of niet is alleen al het behoud/onderhoud van de vele kerken in Nederland een nobel doel (jaha en dat van een Winti aanhanger ...). Aardig neveneffekt is dat je op een beschaafde manier een tegenoffensief kunt inzetten tegen de vermeende islam tsunami.
tsss had toch minstens verwacht dat rutger dat klokkenspel van die dominee der gewoon afrukten !
Zeer terecht trouwens dat Rutger de oudejaarsconference doet dit jaar...
www.rtvrijnmond.nl/iimages/106249.jpg
@miko 16-08-07 @ 14:37
voor het plassen de kerk uit is het toch?
Whahaha, wat een kudt actie, grandioos!
overVecht 16-08-07 @ 14:31
Jaja zeiken tegen de kerk maar wel een katholiek feest vieren!
@kwarkoo1 16-08-07 @ 14:36
Ben een keer op vrijdagmiddag recht voor de moskee gaan dansen op hun takkeherrie................ kword nu nog steeds bedreigd.
kwarkoo1 16-08-07 @ 14:21
Er zal vast wel een aantal regels hieromtrent in de bestemmingsplannen van ruimtelijke ordening zijn opgenomen, iets van geluidcontouren ofzeau. Verder weet ik er niet zo veel van;)
koerbagh ? 16-08-07 @ 14:30
Wil je zo vriendelijk zijn, mij in ieder geval, er even op te anttenderen dat je een link geeft naar die takkeherrie. De poes is zwanger. Ik zit nu met 4 miskramen te kijken. Je bent bedankt!
Tilburg, zo'n werkgemeenschap waar bijna iedereen 's ochtends al vroeg de deur uit is om te werken, sigaren draaien ze er echter al jaren niet meer.
www.bom.nl/top/actueel/nieuwsberichten...
-weggejorist-
Mister Crabs 16-08-07 @ 14:19
10 dB is gewoon 10 x, mr logaritmische schaal
tegen die kerk pis ik volgens mij wel eens aan als ik canaval in tillieburg heb gevierd.......
dat wordt 1 dag in de cel door die 5000
Kwart over zeven. Die man is niet meer van deze tijd - vroeger hadden mensen nog geen electrisch licht en gingen ze om acht uur naar bed. Ze stonden er ook om vier/vijf uur weer naast, en dan slaat zo'n ochtendviering nog ergens op. Als je katholiek bent tenminste. Maar dit is zeker weer zo'n jonge radikaal die de woorden 'geloven' en 'nuance' niet in een zin uit zijn paapse strot kan krijgen. De jeugd van tegenwoordig..
Whehe briljant, rukter moet de nieuwe kerkklok spelen :')
Ach, over een jaar of tien hebben we dit gezeik door het hele land bij zonsopkomst (en da's in de zomer heel wat vroeger dan 7 uur).
youtube.com/watch?v=bEe_cxWMCvE
Waarom belt die pastoor zijn schapen trouwens niet gewoon even persoonlijk op 's ochtends? Scheelt een hoop gebeier, is een stuk minder vrijblijvend en belminuten zijn bijna te geef nowadays.
@koerbagh ? 16-08-07 @ 14:23
Blijft leuk...
Dit is de Rutger die ik wil zien.
KaiserSoza 16-08-07 @ 14:23
Ja, das vroeg opstaan. Volgens mij ben je weer toe aan een kopje koggie.
Karel Kruizenruiker 16-08-07 @ 14:08
Helemaal in de roos, Kareltje! Mag ik ook eefuh degene ontmoeten die een moskeegejammer het zwijgen oplegt?
Megafoon, klokkenspel... Vooruit dan maar weer, komt 'ie:
youtube.com/watch?v=DvgRLie6vJw
7 uur? Schandalig! Dan heb ik al een uur in de auto gezeten en zit ik al met een verse kop koggie druk te f5-en hier.
Wat is er mis met een groezelig speakertje? Laat dat geklingel lekker tot ons komen via zo'n wonderlijk stukje technisch vernuft. Is nog multifunctioneel ook. Kunnen 's middags de aanbiedingen van de plaatselijke kruidenier erover...
Leve de vooruitgang! Maak Allah modern.
@Teen 16-08-07 @ 14:20:
Ja, ten minste die filmpjes met tieten zijn wel aardig.
Sjonge jonge, elke rukkerT hoorT al om zeven uur uit bed te zijn.
Wel jammer dat steeds meer mo's keten wel mogen roeptoeteren.
Elke religieuze vorm van reclamering is blasfemistisch of je het nu god of allah noemt.
@begrip 16-08-07 @ 14:17
Zelfs met praten was z'n interpunctie zwaar aan de zuigende kant, maamaar dat kan dialect geweest zijn...
Lijkt mij trouwens een beetje onhaalbare dwangsom. Waar moet je meten: in de toren, in de kerk, buiten op het plein, bij het dichtsbijzijnde hui, onder het raam, in de slaapkamer?
Ik bedoel maar, kan me nauwelijks voorstellen dat dit in de wet is opgenomen.
ROFL @ dat zwijn wat uit zijn stal- dakraam klautert.
Ik heb wel een achterstand in de filmpjes. Zie net dat Rutger naar Salou is geweest. Was het leuk?
10 decibel... klinkt niet als spannend
maar we hebben het over een logaritmische schaal: iedere 3dB harder = 2x zoveel geluidsdruk. Oftewel: dit was iets meer dan 8x zo veel herrie als toegestaan.
Maar oke. Rutger is weer in Nederland. En evengoed, zonder mijn sneren hierboven te ontkrachten een verse roze veer in je reet kerel.
niks mis met decibel toch, decibel radio daar komen tenslotte alle greaute dj's vandaan
Quasimodo, de klokkenluider van de notre dame komt na een lange dag
s'avonds thuis.
Uiteraard woont hij nog steeds bij z'n moeder die net een wok staat af te
wassen.
"Aahh lekker moeder, eten we roerbak?" vraagt hij.
"Nee jongen.." antwoordt zijn moeder, "ik heb net je blous gestreken".
Die knakker uit dat dakraam lijkt op Kouwes
10 decibel is ook wel flink hoor...
Dat is 'n verdubbeling !, dus 100% overscheiding...
nl.wikipedia.org/wiki/Decibel
En kunnen nou ook eindelijk die superirritante straatorgels in de ban?
7 uur... Onmenselijk!
Beetje badhairday, Rut?
haha, zou ook als omwonende grap er wel van inzien. Rutger met zijn roeptoeter. Wat galmt dat lekker in zo'n kerk trouwens "hierr spreekt GOD".
En Rutger, ga je dat ook doen bij een moskee. Naar binnen lopen en toeteren: 'hallo met allah'?
God heeft de hemel en aarde gemaakt en is dus eigenaar. De eigenaar heeft toch het laatste woord. God zeg het maar en denk erom wie zwijgt stem toe
Felicitaties waren inderdaad voorbarig. Oftewel, binnenkort kan Rutger weer naar Tilburg kleppen.
"Hier spreekt God"?
Als ik het klokkenspel van Ruktor goed raak, dan wordt de geluidsnorm met tenminste 30 decibel overschreden.
Morgen komt het echte commentaar. Dan kan ik het geluid aan doen bij het filmpje.
nu nog zoeken naar de klepel
Is toch handig, zo een standaard wekker? Altijd om dezelfde tijd.
Elke arts zou het met me eens zijn als ik zeg dat het vaste ritme wat wakker worden van zo een kerkklok betekend alleen maar goed voor je is!
Als het een moskee was geweest, was het niet eens voor de rechter gekomen. Stelletje laffe buurtbewoners.
Wacht maar, als er in plaats van een kerktoren een minaret staat, eens kijken of welke gemeente dan ook, dan nog de ballen heeft om een dwangsom te eisen van wege het geluid.
Nu nog een dwangsom van 5000 euri voor een verbod op Hans Kraaij junior, ik bedoel Rutger.
Ik kan niet wachten tot Rutger achter de tralies zit.
ik woon hier ook naast "Den Ouden Kerk" die elke ochtend en avond fijn luidt.... gratis beiaardklokken concert elke week.... kan er denk ik toch iets beter tegen dan ouallaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah....
Gaan we dan ook net als in Dubai mannen die verkleed zijn als vrouw een jaar in de gevangenis gooien
Harm Schilder is zo'n eng rol-de-duc-rauwdauwertje, sluiten die kerk voordat er kindertjes uit de parochie op mysterieuze wijze verdwijnen.
En wie gaat dit Godverdomme weer betalen...??
Hilarisch filmpje. Ook die van de Helpdesk-megafoon BTW
nou nu ook nog boetes voor te hard toeteren op de snelweg..
en het krijsen van de islam en dan is het kompleet
Als God het toch goed vindt, wat is er dan aan de hand. Gods wil is wet. Bij klokken moet ik altijd weer aan teach-in denken. Ding Ding a dong
is cultuur! ofzo
rutger, je bent een coole gozer.... maar ik had je echt voor je bek geslagen... lol
prima! als een islam toren gaat schreeuwen is het ook kudt, dit is bijna net zo erg....
Terecht, een verhoging van 10 decibel staat gelijk aan een factor 10 verhoging.
Twutger, pica van pastoor onder de habijt volgt nog neem ik aan
REAGEER OOK