Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Saudi-Arabierië verbiedt Bijbels

'En toch hou ik ook van jullie, gekke hakbars'Het heerst, dat verbieden van boeken. Maar in Saudi-Arabië is er al jááááren een ban voor bijbels, crucifixen, en jodensterren. Dat soort religieuze uitingen zijn gewoon VERBOTEN in het islamitische woestijnkoninkrijk. Is al langer bekend, maar niemand die er over zeurde, want anders kregen we geen olie. Maar nu met het aantrekkende toerisme naar dat theocratische prachtland zonder grondwet maar met sharia, en het verbieden van boeken in Nederland is het weer verfrissend actueel. Op de website van Saudi Arabian Airlines staat heel duidelijk geschreven dat je je aan de regeltjes dient te houden bij een bezoekje aan Riyaad, Mekka en/of Medina: items and articles belonging to religions other than Islam are also prohibited. These may include Bibles, crucifixes, statues, carvings, items with religious symbols such as the Star of David, and others. Ja, Geert is gek. Maar die Arabieriërs kunnen er ook wat van. Vaya con Dios iedereen!

Reaguursels

Inloggen

LOL

Mister Lusso | 11-08-07 | 15:34

-weggejorist-

hitler666 | 11-08-07 | 14:19

nog eens tijd voor zo'n goeie ouderwetse boekenverbranding. Is toch leuk ?

RAI` | 10-08-07 | 19:50

-weggejorist-

Ronnie D. | 10-08-07 | 13:36

Ach, de bijbel is al een eeuwigheid verboden in S.A.
Gaan we het rechtsystem van S.A vergelijken met het rechtsysteem van NL, waar iedereen TEVEEL vrijheid en te weinig plichten heeft.

Blonde Moslim | 10-08-07 | 10:41

Tsja SA is al jaaaren gestoord. Vrouwen mogen er zelfs niet rijden,hoe verzint men t

Nifelheim | 10-08-07 | 10:06

Vervagen, doe er iets aan!
Je kunt toch wel een vertaler bekostigen
om die informele Saudi lik op stuk te geven.
Ave, Evocatus

Evocatus | 10-08-07 | 08:59

@ bello 10-08-07 @ 07:38
Trekt zich terug in de bossen om na te denken.
ps. denk jij dat afgezien van onze "Chamberlains" in Den Haag onze Krijgsmacht dit zal toelaten?
Never nooit nie!
Zie ook, of all places, de rol van het Turkse leger wat betreft seculariteit.

wachtmeester de bruy | 10-08-07 | 08:05

@HP de Tijd lezer! 09-08-07 @ 14:04
Van dat kroontje is niet waar. Er zijn geen KLM toestellen zonder kroontje. Wel een paar die met KLM Asia titels vliegen. Naar Taiwan. Wil China zo. Dezelfde vliegmaatschappij mag niet naar en China en Taiwan vliegen. Taiwan vinden ze afvallige (waar heb ik dat meer gehoord) provincie van China. Daarom hebben meeste grote vliegmijen een tweede mij opgericht, die meestal ... Asia heet. Zie www.airliners.net/open.file/1243017/M/... en

stafpilot | 10-08-07 | 07:59

wachtmeester de bruy 10-08-07 @ 07:15

Tuurlijk, ben het met je eens: dat is waar de islam erg succesvol is geweest, onze eigen wetten tegen ons gebruiken. De hele boel uitvreten als een sprinkhanenplaag om bij een woord van kritiek massaal ' discriminatie' te gillen. De vraag is alleen: wat gaan we er aan doen?

bello | 10-08-07 | 07:38

De reden dat godsdienstvrijheid in onze grondwet is opgenomen heeft toch alles te maken met een lange strijd tussen autochtone katholieken en protestanten.
We hebben er toen nooit bij stil gestaan (wie wel) dat meer dan honderd jaar later een vreemde hier niet thuishorende Christendom en democratie vijandige doctrine genaamd islam in ons land misbruik zou maken van dit grondrecht terwijl ze waar ze in de meerderheid zijn alleen maar eenrichtingsverkeer (de islam) dulden.
Deze haaks op onze Westerse samenleving staande primitieve nomaden importcultus waar Kruisvaarders eeuwen geleden tegen hebben gestreden, wordt nu geknuffeld door laffe politici en hun naïeve stemvee.
En dit blijkbaar alleen maar om de olieboeren te pleasen.
Zonder de milieumaffia van Groenlinks en consorten betrokken wij onze benodigde energie van kerncentrales en zouden onze auto's rijden op aardgas en dan was het *fuck you* naar die olieboeren en die vijfde colonne zou dan ook meteen retour afzender kunnen.
Onnozele autochtonen zien de islam als een onschuldig poesje dat volgens de "boze" Wilders verzopen moet worden.

wachtmeester de bruy | 10-08-07 | 07:15

Salafisten trekken de islam terug de middeleeuwen in, en worden door niemand gecorrigeerd. Niet door niet-salafistiese moslims, en niet door de regering van het niet-middeleeuwse land waarin ze verblijven.

Alle preken in salafistiese moskeen opnemen en vertalen. Blijkt eruit dat er iets in wordt gepropageerd dat tegen de Nederlandse wet is -> rechtsvervolging.

Nederland wil de wereld terecht laten weten dat religieuze boeken er niet verboden worden, zoals dit wel gebeurt in wat minder vooruitstrevende landen. Maar Nederland vergeet daarbij een nog belangrijker feit te vermelden: dat er in Nederland mensen vermoord en bedreigd worden uit naam van de islam.

De regering laat na dat te vermelden. De bedreigde persoon in kwestie heeft er nu zelf aandacht op gevestigd. First things first Nederland - er is scheiding van staat en godsdienst in Nederland, *en* vrijheid van meningsuiting, *en* godsdienstvrijhheid. Niet alleen maar godsdienstvrijheid.

holtor | 10-08-07 | 03:28

Werelwijde aandacht voor Wilders,a la de waspoederfabrikanten (er bestaat geen slechte reclame). De Nederlandse regering zou er goed aan doen om de rest van de wereld erop te wijzen dat Wilders beveiligd moet worden wegens bedreigingen geuit namens de islam. Misschien van nog iets hogere prioriteit dan aardig gevonden willen worden door de rest van de wereld.

holtor | 10-08-07 | 03:07

@piquant 09-08-07 @ 18:51
Je hebt helemaal gelijk: nl.wikipedia.org/wiki/Cheider

@smartist 09-08-07 @ 17:30
Wat is het toch gezellie op GS!

Murdockyoufool | 10-08-07 | 02:00

@moi generalisaties

piquant | 10-08-07 | 00:56

@bottehond 10-08-07 @ 00:37

Omdat jij,met de jouw bekende en fameuze generaties, iedereen die Wilders dom vindt een beperkt i.q. toe dicht en ik heb je al eerder gezegd dat ik hem een domme politicus vind. Vandaar.

Maar ik zeg niet zoveel meer tegen je,anders krijg ik weer een sneer van mw. Botte en daar zit ik niet op te wachten en ik ben niet goed in negeren.

piquant | 10-08-07 | 00:54

@koerbagh ® 10-08-07 @ 00:25
Not to worry, alles onder controle. Had me alleen even bezeken in het Salou draadje. Duik er weer vol in nu.

VanFrikschoten | 10-08-07 | 00:41

piquant 10-08-07 @ 00:14

Zeg, ik dicht jou een IQ van 130 plus toe, dus waarom voel je je aangevallen.

bottehond | 10-08-07 | 00:37

@ Mas Rob

Als botte naast je loopt voel je je op je gemak, trust me on that one. Weet waar je aan begint. Volgende maand kan de televaag wel berichten dat mas rob zaterdag in elkaar gerost is en dat Afshin Ellian hem adviseert beveiliging te vragen... euh... eisen.

bottehond | 10-08-07 | 00:36

@piquant 10-08-07 @ 00:26:
Zo dom is het niet, maar het is wel doorzichtig. Als je de discussie wilt aanzwengelen stel je de kwestie met een overdreven en overtreffende trap aan de orde. Of je het er nu mee eens bent of niet, dat doet er dan niet toe.

koerbagh ® | 10-08-07 | 00:29

@koerbagh ® 10-08-07 @ 00:25

Ben ik niet blij mee met zulke domme reclame.

piquant | 10-08-07 | 00:26

@VanFrikschoten 10-08-07 @ 00:21:
Wederom een overdosis "van dal"? Dat moet niet te vaak hoor, het tegengif is beperkt.

@BigBoobedBlondeBitch 10-08-07 @ 00:22:
Ik wens u een aangenaam verpozen in de bedstede.

@piquant 10-08-07 @ 00:22:
Je kunt niet ontkennen dat iedereen het over heeft, wereldwijd zelfs... Dat heeft wilders toch maar mooi bereikt met 1 ingezonden briefje in de Azijnbode (nota bene...)

koerbagh ® | 10-08-07 | 00:25

Nou ja, een ervaren demonstratieganger ben ik niet.... of sterker, ik heb nog nooit in een demonstratie gelopen. In menigten voel ik me altijd ongemakkelijk.

Tegen Islamisme is Europa, daar zou ik wel de straat voor opgaan. Ik heb alleen even de site van de organisatoren bezocht en ik weet niet wat ik van hun moet denken. Ik ken ze niet, weet niet wat voor demonstratie dat gaat worden.

Schaar ik me straks door meelopen ook bijvoorbeeld onder degenen die voor een verbod op de Koran zijn? Daarvoor bedank ik beleefd. Ik ben bang dat ik straks gebruikt ga worden voor leuzen enz. waar ik niet achter sta.

Mas Rob | 10-08-07 | 00:25

@BigBoobedBlondeBitch 10-08-07 @ 00:22

Doe niet zo kinderachtig zeg.

piquant | 10-08-07 | 00:24

@koerbagh ® 10-08-07 @ 00:15

Ook jij maakt dezelfde fout als @ botte. Whisfull thinking.

piquant | 10-08-07 | 00:22

Kijk..... als je botte niet kent (of als je echt dom bent) dan reageer je zo als piquant. Wahahhaha... zoek het maar lekker uit. Ik ga vast de mand voorverwarmen.
CU koerbagh

BigBoobedBlondeBitch | 10-08-07 | 00:22

Ik kom me even omkleden en opfrissen hier...

VanFrikschoten | 10-08-07 | 00:21

@bottehond 10-08-07 @ 00:03:
Uiteraard... prima spin. Doorzichtig als de pest, behalve voor kabinet en PvdA, maar het staat wel mooi op de discussie-agenda. Wat dat betreft prima gedaan.

koerbagh ® | 10-08-07 | 00:15

@bottehond 10-08-07 @ 00:03

Wederom bedankt voor het compliment ; ik heb volgens jou een beperkte intelligentie (klopt heeft iedereen).
Maar jij maakt een grote fout door jouw intelligentie te projecteren op Wilders.

piquant | 10-08-07 | 00:14

koerbagh ® 10-08-07 @ 00:02
Hahahahha... nou ehh..... die vlieger gaat niet altijd op... zie Botte's post van 00.03 ;-(

BigBoobedBlondeBitch | 10-08-07 | 00:07

@ Rustige

Nou, bedankt. Nu is ze weer politiek geëngageerd. Over Geert Wilders. "Ik vind het geen bijster slimme uitspraak van hem om die koran te willen verbieden". Blond he. Gezien het effect is dit een Meesterzet van de denktank van de PVV. Volop exposure, de Menschen gaan tóch nadenken over die islam en voilá: 51 % van Nederland ziet de islam als een bedreiging voor Vrijzinnig Nederland. Mission accomplished. Wie Geert Wilders simpel of dom waant getuigt daarmede van een beperkt intelligentie quotiënt.

bottehond | 10-08-07 | 00:03

@BigBoobedBlondeBitch 09-08-07 @ 23:59:
Dat verklaart veel... Ik vond botte de laatste zo af en toe best heel mild en afgewogen (voor zijn doen dan). U heeft een positieve invloed... denk ik zo.

koerbagh ® | 10-08-07 | 00:02

koerbagh ® 09-08-07 @ 23:50
Logisch... achter iedere sterke man staat een nog sterkere vrouw (zeggen ze). Maar om te kunnen blijven helicopteren moet je ook afstand kunnen nemen. Op de achtergrond hou ik alles in de gaten en worden hier binnenshuis nog altijd heftige politieke discussies gevoerd.

BigBoobedBlondeBitch | 09-08-07 | 23:59

Mas Rob 09-08-07 @ 23:52

Toewan Rob. Ik denk dat je gelijk hebt. Maar je most toch maar meegaan. Durf je niet? Vindt je het ondenkbaar om met nazis en jeauden en heaumeaus te hoop te lopen? Enlighten me.

bottehond | 09-08-07 | 23:55

@bottehond

"I Think This Is The Beginning Of A Beautifull Friendship."

(ikke op barricades? mag salonrevolutionair ook?) :)

Mas Rob | 09-08-07 | 23:52

wb @BigBoobedBlondeBitch 09-08-07 @ 23:42:
Oh ja, het gaat botte prima af, maar zo af toe heb je van die verrassende aanvullingen en inzichten war botte nooit was opgekomen... Of althans anders verwoordt dan jij. Dus vandaar... dat ik me afvroeg, waar is ze?

koerbagh ® | 09-08-07 | 23:50

Er bestaat geen ''gematigde'' islam! Da's een smoes van de linkserts om ons voor te houden dat de islam helemaal niet zo achtelijk is... Maar goed, wij zijn niet dom zoals de linkserts dus die smoes van ze kunnen ze in hun luie profiteurs reet steken

Mariobros | 09-08-07 | 23:46

koerbagh ® 09-08-07 @ 23:32
Kheb mun eiguh pc...... en ... een eigen leven ook nog... hahahaha. Volgens mij neemt Botte de zaken hier prima waar! Maar.... hier ben ik dan ;-)

BigBoobedBlondeBitch | 09-08-07 | 23:42

@ piquant

Ik ben niet erg verlegen", dus vraag gewoon lekker volkomen off topic door. Wat versta jij onder "teleurstellen" ?

OT

Mag ik er op wijzen dat de islam zoals die (terecht en niet hypocriet ook, want het ís de zuivere islam) de wereld nu gijzelt en van iedere progressie weerhoudt inderdaad gefinancierd wordt door Uw oliedollars? De islam was wellicht toe aan een grondige herziening, maar omdat een paar exoten olie bleken te hebben in hun territorium wordt de moslimwereld stap voor stap ontdaan van haar vorderingen van de voorbije eeuw. De tragiek is dat polikor euccp de moslims in europa op één hoop veegt door het almaar voor de islam op te nemen. Tis net als met die taliban: ze begraven zich in de meute en maken er deel van uit en dwingen van alles af. Tien jaar terug zag je nauwelijks hoofddoeken. Nu lopen de mooiste vrouwen met lappen gordijn om hun harses. Ergo: tijd voor de "gematigden" om ballen te tonen en op de barricades te gaan tégen de oliesjeiks, die europa uit rancune als haar speeltje beschouwen. Mas Rob wordt jullie voorzitter!

bottehond | 09-08-07 | 23:38

@piquant 09-08-07 @ 23:25:
Botte heeft genoeg aan z'n GrootBeborsteBlondeTeef denk ik zo... (waar is ze trouwens botte? Ik heb 'r al heel lang niet meer gelezen. Heeft ze een PC-verbod van je gehad?)

koerbagh ® | 09-08-07 | 23:32

Geert for President!! Geet heeft helemaal gelijk! De Koran is een onmenselijk en achtelijk terreurhandboekje en dat moet verboden worden! Onze Bijbel is een stuk vredelievender en er wordt ook niet aangezet tot moord (in de Koran staat dat alle ongelovigen dood (Jihad) moeten) maar die teringleiers in dat achtelijke zandbakland van Saudi Arabië en al die andere zandbakken verbieden onze Bijbel!

Geert ga zo door, trek je niets aan van die gristen Balki kabinet en aanpakken die zandbakhazen!

Het Volk moet hierover beslissen en niet de betuttelende tutjes in het kabinet

Mariobros | 09-08-07 | 23:28

@bottehond 09-08-07 @ 23:21

Ik heb het nog eens gelezen, maar volgens mij had je het tegen mij!
Als ik een goeie beurt nodig heb, weet ik je te vinden. (maar ben bang dat je me teleur stelt)

piquant | 09-08-07 | 23:25

piquant 09-08-07 @ 23:12

Heb jij ernstig behoefte aan een goeie beurt of zeau? Wat zeur je nou, dudette. Ik bedoel jou daar niet mee. Hoe lang is het geleden dat ik je met mijn diepploeger een meter onder het maaiveld schoffelde?

bottehond | 09-08-07 | 23:21

@ Mas Rob

Jij gaat met botte mee naar Brussel, right? Samen in mijn ultrameljeu en portemonnaie vrindelijke Daihatsu Sirion 2.

nl.youtube.com/watch?v=5kgFIv__S1s

bottehond | 09-08-07 | 23:20

@VanFrikschoten 09-08-07 @ 22:22

Ik reageer vanaf mijn poef en heb mijn breiwerkje even weggelegd.
Als je wil dat ik het niet lees, moet je niet posten.
Maar ik kan je gerust stellen; ik lees je graag, maar vind je soms raar, maar daar hou ik wel van en verder ben je geestig.
Ik blijf je gewoon lezen:)

piquant | 09-08-07 | 23:15

@bottehond 09-08-07 @ 22:22

Volgens mij geef je me nu antwoord op een niet door mij gemaakte opmerking.
Ik postte op @ 18.56 en daar gaf jij op @ 20.37 antwoord op.

Je mag mijn opm. gratuite of evident onnozel noemen ,maar vind ik heel erg gemakkelijk. Zou het kunnen onderbouwen, maar dan worden we het toch niet eens. Ik zie jouw punt over radicale moslims, maar jij vindt alle moslims radicaal en ik niet.
Verder vind ik Wilders een domme blaaskaak en heb ik altijd gevonden. Zelfs jij kan mij daar niet vanaf brengen.

piquant | 09-08-07 | 23:12

@ADHDtje 09-08-07 @ 22:23

Tja, in de UK kunnen ze d'r ook wat van.
Op zich allemaal geen echt nieuwe feiten maar het blijft goed om onder de aandacht te brengen natuurlijk. We hebben een probleem en dat kan nu nog worden opgelost. Zoniet dan loopt het nog eens goed fout ben ik bang.
Nou ja bang, dat nu ook weer niet.

JantjevanHaerlem | 09-08-07 | 22:53

@bottehond 09-08-07 @ 22:34
Hij is al weer los in het Salou dingetje van vanavond...

VanFrikschoten | 09-08-07 | 22:42

@Mas Rob 09-08-07 @ 22:36
Beleefdheidsvormen hoor...

VanFrikschoten | 09-08-07 | 22:37

@VanFrikschoten 09-08-07 @ 21:51
Voor een Javaanse versie van mystiek kun je googlen op 'kebatinan'.

P.S. Als je iemand aanspreekt dan gebruik je Pak ipv Bapak. :)

Mas Rob | 09-08-07 | 22:36

VanFrikschoten 09-08-07 @ 22:27

Mooi zo: virtuele rauwe gevechten zijn de pareltjes aan de kroon van Vrijplaats GS.

bottehond | 09-08-07 | 22:34

"On top of that" van dal is Joris tegengekomen vanmorgen. Zag 'm vandaag in een wiel geweven op een paal aan de rand van de stad staan.

VanFrikschoten | 09-08-07 | 22:27

Btw. draadjes van +/- 9 uur oud zijn vaak wat meer belegen en uitgekristaliseerd.

VanFrikschoten | 09-08-07 | 22:25

piquant 09-08-07 @ 22:11

Integendeel: ik kan zeer goed tegen verschillen van mening. Neem dat maar gewoon van me aan. Waar ik minder goed tegen kan is tegen gratuit gegeven meningen of evident onnozele, niet door kennis voortgebrachte "meningen en dat zeg ik zonder meel in de mond. Dat zou je nu toch wel moeten weten. Ik heb irl en dat zie je hier terug over het elgemeen goede relaties met islamisten en moslims. Beter opletten, dear.

bottehond | 09-08-07 | 22:22

@piquant 09-08-07 @ 22:17
Ga op je poef! Niemand verplicht je dit te lezen! Of weet jij een beter draadje?

VanFrikschoten | 09-08-07 | 22:22

@VanFrikschoten 09-08-07 @ 22:11

Bevalt het een beetje? Voor je uit mompelen heeft wel als voordeel dat je geen comment van je plaaggeest @ van dal krijgt, maar of het een leuke dialoog is?

piquant | 09-08-07 | 22:17

Overigens, Bapak, de overdracht van kennis van leraar tot leerling is een groot goed als je de juiste leraar hebt gehad.

VanFrikschoten | 09-08-07 | 22:11

@bottehond 09-08-07 @ 22:03

Je zal het wel niet willen horen, maar toch wel en dat ligt niet aan je uitbarstingen aan anderen die het niet met je eens zijn,want dat is niet altijd zo verschrikkelijk fatsoenlijk i.m.h.o..
Maar wel als mensch.
Het gaat mij er om dat je het niet goed kunt hebben als (sommige) mensen het niet met je eens zijn, en dat vind ik aantasting van (mijn) persoonlijke vrijheid van denken.
Als ik er nu abjecte meningen op na zou houden, dan mag ik worden afgestraft, maar zo erg is het toch niet?
Ik ben het vaak niet eens met wat hier wordt geschreven, maar dat is toch ook de bedoeling? Ruimte voor debat lijkt mij.

piquant | 09-08-07 | 22:11

Afgezien dat motoronderhoud een kunst is kan Zen ook erg prettig zijn voor op de motor. Het ritmisch repeteren van "Ik ga mijn weg" brengt je tot menig verre horizon...

VanFrikschoten | 09-08-07 | 22:04

piquant 09-08-07 @ 21:52

Als dat met fatsoen te maken heeft mis je m.i. de point van Vrijheid. fatsoen is een pose, een attitude. Zo dun als craquelé en daarom bij het proeven der nieren slechts de verpakking die verwijderd wordt alvorens tot het nuttigen van betreffende organen over te gaan. Voor mij is Vrijheid een levensbehoefte en dat heeft niets, in de verste verte niet, met : fatsoen" te maken. Besides: je gaat me toch niet vertellen dat "fatsoenlijk" het eerste woord is dat je te binnen schiet als je aan botte denkt, is het wel?

bottehond | 09-08-07 | 22:03

Ben een aantal jaar terug in het Vaticaan geweest. Daar mag iedereen binnenlopen. Vind ik echt prachtig. Alleen als je bang bent dat mensen niet voor altijd je geloof beleiden kom je met ideeen om de verleiding te managen.

Duitse helm | 09-08-07 | 22:02

heel goed geert in 1938 waarschuwde niemand de joden dat ze uitgemoord zouden worden nu kan niemand zeggen dathij niet gewaarschuwt is

p-aard | 09-08-07 | 22:02

Zen? Ik dacht dat dat iets met motoronderhoud te maken had.:)

Ik weet zelf niet genoeg van soefisme af, ik zit niet in een mystiek genootschap en de mystieke weg wordt van leraar op leerling overgedragen. Het wordt gezien als geheime kennis die slechts onder deskundige begeleiding kan worden eigen gemaakt.

Ik heb wel eens een mystieke ervaring gehad. Dit was tijdens een soort gebedsbijeenkomst waar heel lang rythmisch 'er is geen god buiten God' in het Arabisch werd gezongen, waardoor de deelnemers in een trance kunnen raken. Zo'n ervaring is erg ingrijpend en niet goed over te brengen in woorden.

Mas Rob | 09-08-07 | 21:58

@bottehond 09-08-07 @ 20:37

Ben toch altijd weer blij verrast dat ook jij-net als elk fatsoenlijk denkend mens- ook voor vrijheid van menings uiting bent.

piquant | 09-08-07 | 21:52

Laat maar... heb al een weg gevonden via Jalaluddin Rakhmat: www.jalal-center.com/
Saya mengerti, mas...

VanFrikschoten | 09-08-07 | 21:51

@Mas Rob 09-08-07 @ 21:24
Gaat Zen niet veel lekkerder? Of TM? Hoe gaat zo'n Soefistishe vorm van meditatie?

VanFrikschoten | 09-08-07 | 21:37

Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:14

Voor wie het interesseert:

Soefisme (tassawuf) is Islamitische mystiek. Mystici proberen god te kennen (of zelfs één te worden met god) door geestelijke oefeningen en een soort meditatie.

De mystiek stond (staat) nogal eens op gespannen voet met orthodoxe schriftgeleerdheid die uitgaat van een fundamentele scheiding tussen god en de mens/wereld. In die visie is God's wezen onbereikbaar is voor de mens.

Soefi's halen in antwoord hierop vaak soera 50,16 aan: "En Wij (God) ziijn hem (de mens) nader dan het koord van de halsader'" (in de vertaling van Kramers)

Mas Rob | 09-08-07 | 21:24

En hoe willen ze dat verbod praktiseren? Celstraf op bezit van ofzo...???

Balie | 09-08-07 | 21:11

sjaakdeslinksesul 09-08-07 @ 17:59

Hahahahahaha, toppertje!

ADHDtje | 09-08-07 | 20:50

FapFap 83 09-08-07 @ 17:57
You are someteen oak dee loel. Je word ook weggejorist.

ADHDtje | 09-08-07 | 20:48

@sjaakdeslinksesul 09-08-07 @ 17:45

Pas nou op joh, straks wordt jij ook nog weggemodereerd omdat je schrijft in het English, that scheint forbidden to be heere;-)

ADHDtje | 09-08-07 | 20:46

-weggejorist-

ADHDtje 09-08-07 @ 16:48

Jaaa, dat was echt heel erugh wat ik schreeft, mag ik ook weten wat ik heb geschreven dat niet mag volgens de FAQ van you?
Was het omdat het in het arabierisch was, dan zal ik dat nooooit meer doen!

ADHDtje | 09-08-07 | 20:44

AppletjeQut 09-08-07 @ 18:48

preacher9.files.wordpress.com/2007/05/...

@ Piquant

Doe niet zo onnozel. Die politiek correcte angstreflex speelt je weer eens parten.

@ TM

kinderachtige reactie. Op wat eigenlijk? Op onze poolsche Miek van gisteren. Dicht mij geen eigenschappen toe die niet concreet en zeker ongefundeerd zijn en dus al te gemakkelijk gezegd worden, die: kortom meer over jou zeggen dan over mij. Jij zei dat ik compromisloos ben en dat is zonder meer waar. Houd het daarbij, want ik kan mijn visie beter onderbouwen dan die vage holle frasenpreek die jij gisteren gaf. Don't push me.

bottehond | 09-08-07 | 20:37

@sjaakdeslinksesul 09-08-07 @ 16:26 : Alleen als ik bij Rudy Guiliani op bezoek ben hoor!

TM | 09-08-07 | 20:34

wel grappig op die site van saudie arabia airline:

we AIM to please you!

hup hup | 09-08-07 | 20:07

@De Baaf
nou, dat leg ik je uit. Hier gaan linkse mensen gillen als we de koran willen verbieden. Moslimlanden verbieden andere geloven reeds. Daar hoor je geen linkse mensen over. Die heulen liever met de moslimfacisten. snap je het nou?

hup hup | 09-08-07 | 20:04

Het meest tegenstrijdige is natuurlijk dat Wilders voorman van de Partij voor de VRIJHEID is VRIJHEID? Hij wil alleen maar alles verbieden, zoals de VRIJHEID van godsdienst? What the hell is? Voor wiens en welke vrijheid staat Wilders eigenlijk? Zijn eigen 'vrijheid' ten koste van die van anderen?

AppletjeQut | 09-08-07 | 20:01

duh, komen ze daar nu pas achter, in moslimlanden worden niet moslims, ex moslims, onzedige vrouwen, en homos

gewoon geexecuteerd

allah akbar! islam is vrede! whoehaha! nee, islam, dat is pas FACISME

hup hup | 09-08-07 | 20:01

Zou Iran ook een persbericht doen uitgaan?
Of alleen als het de kutkoran beteft?

ledwatcher | 09-08-07 | 19:54

Wat boeit mij het nou wat ze in dat kutland doen.

De Baaf | 09-08-07 | 19:51

@Ludovic ons heilg boek? heb maar 1 heilig boek en die is van de wehkamp

straatkat | 09-08-07 | 19:50

@Ludovic ons heilig boek? heb maar 1 heilig boek en die is van de wehkamp

straatkat | 09-08-07 | 19:49

ik ben genieuwd wanneer die pvda advocaat deze zaak bij het europeese hof aanhangig maakt

p-aard | 09-08-07 | 19:26

@piquant 09-08-07 @ 18:56
Juist kop in het zand, niets zeggen niets zien, gaat het vanzelf over die enge islam. Vooral niets zeggen, zachtjes en stil zijn.
WAT nou, dupe van zijn obsessie. Hij heeft niets verkeerd gedaan. Gek
*daar word ik nou zo boos van*

Heinzz | 09-08-07 | 19:24

moraalr!dder
Alsof elke reageuurder man is en elke reaguurder wil tanken. Ik loop op bier een blowtje af en toe (nederwiet en geen maroc) en eet verder normaal en dat loopt fietst en bust prima.

spooky | 09-08-07 | 19:21

Niet zeuren mannen. Iedereen die bij de pomp tankt en lekker hard rijdt steunt moslim fundamentalisme. Keer op keer. Het godganse jaar door. Geenstijl staat bol van de verheerlijking van benzineverbruik door snelle autootjes, gereden door puberjochies met een minderwaardigheidscomplex. En rook ook nog maar wat meer Afgaan. De opbrengsten gaan naar... je weet wel. Vergeet niet te schuiven lieve reaguurders. De Poalo Escobars van deze wereld moeten ook leven.

moraalr!dder | 09-08-07 | 19:14

Ja ga met god klinkt allemaal mooi en goedkoop vliegen enzo maar die moslims die bedoelen altijd een enkele reis.

spooky | 09-08-07 | 19:12

Wilders houdt Den Haag altijd boeiend (en geboeid), top! :p

ralphitzz | 09-08-07 | 19:10

Dusssss .. zij verbieden al lang alles wat niet islam is: hun recht, niemand zegt verder wat, of durft niets te zeggen.

Wilders wil hier dan de koran verbieden: heilige oorlog..

Politiek: verdraagzaamheid en vergiffenis
Imams: www.telegraaf.nl/buitenland/68735561/U...

299 792 458 | 09-08-07 | 19:09

kwarko01 09-08-07 @ 18:53
*steekt vinger op om iets te vragen* *oud school gebruik*

Is dat dan een dooodbedreiging naar Wilders of naar Appletjequt ?

miko | 09-08-07 | 18:58

@AppletjeQut 09-08-07 @ 18:48

Ik ben principieel tegen verbieden, maar als ie nog verder gaat en wij met zijn allen de dupe worden van zijn obsessie, ja dan ga ik misschien toch mijn vinger opsteken.

piquant | 09-08-07 | 18:56

MTB 09-08-07 @ 18:27

lees het OT eens goed door en je ziet dat de bijbel wel geweld toelaat.Sterker nog ze juicht het toe.

miko | 09-08-07 | 18:56

AppletjeQut 09-08-07 @ 18:48

Duim naar beneden. *oud Romeins gebruik*

kwarko01 | 09-08-07 | 18:53

@Murdockyoufool 09-08-07 @ 17:03

Even voor jouw info: Er bestaan wel degelijk joodse scholen, maar elke vergelijking, als die al wordt gemaakt, tussen joden en moslims gaat verder mank.

piquant | 09-08-07 | 18:51

Is een verbod op Geert Wilders niet haalbaar? Wie voor is, steekt zijn vinger op.

AppletjeQut | 09-08-07 | 18:48

Zal me benieuwen of Buitenlandse zaken bij het komende relletje de Saudi's er ff fijn op gaat wijzen dat bij hun bijbels verboten zijn als ze weer eens komen zijken over de uitspraken van Geertje.

Zal wel weer niet.

Subtiele Voorhamer | 09-08-07 | 18:46

Dit roep ik al jaren.

Die hele islam is super hypocriet. Tering kudt geloof was het, is het en zal het hopelijk niet lang meer zijn als het aan mij lag.

Varreke | 09-08-07 | 18:32

kijk, wat een aantal mensen niet willen snappen is dat in tegenstelling tot de bijbel, de koran wel geweld toelaat. En ja, het boek wordt misbruikt, maar alleen omdat het ook toelaat om misbruikt te worden.

dus de vergelijking: 'daar bijbel verboden, hier koran verboden' gaat wat dat betreft niet op.

Geertje heeft wel degelijk gelijk.

MTB | 09-08-07 | 18:27

Toch wel gek dat die imam blijft zeggen dat het normaal is om met kleine meisje te trouwen omdat mohammama dat ook deed terwijl ze daar pas net rechtop liepen...

littlegreenfootballs.com/weblog/?entry...

Omega Centauri | 09-08-07 | 18:22

@sjaakdeslinksesul 09-08-07 @ 17:59:
De postbode van Allah? Is toch allang verfilmd dan?

"The Postman allways rings twice" is dus eigenlijk niks anders dan een Koran-verfilming (niet geautoriseerd door Allah en Mo natuurlijk, who cares).

Pas op voor de slang van de postbode!

Reinaert | 09-08-07 | 18:16

FapFap 83 09-08-07 @ 18:08
Duidelijk! :S

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 18:16

@you're vertaalservice:
Victory for the Prophet Muhammad purer human Nhari without arouse O Messenger of God and myself Oh Allah insulting Prophet opportunity to Maridi goodness do not love you to win Allah's peace be upon him? Speakers role in supporting Muhammad peace be upon him because we really love .. Recall what it said Bashir Huda Prophet peace be upon him in eating Huda Prophet peace be upon him in the soles Huda Prophet peace be upon him in Alswak liquidator of the book Alshafa definition of human Mustafa peace be upon him, Allah calls for the prophet Stamp Missionary lights in the traditions of the Prophet chosen in a question-and-answer

FapFap 83 | 09-08-07 | 18:08

Nog een poging voor de Nederlandse lezers:

Triomf voor de postbode van Allah: Mohammed Mens
zonder fappen, postbode van Allah
geestelijke genot, postbode van Allah
De profeet's verdomde kans op genot
wij doen zoals jij
Want de postbode steekt triomfantelijk zijn slang in Allah en piest op hem?
Spreek van de overwinning overwinning, Mohammed steekt zijn slang in Allah en piest op Allah.
Dat vinden wij tof!
De herinnering in wat in Al-Basheer kwam
De slang van de profeet van Allah in hem en piest op zijn voedsel
De slang van de proefeet van Allah in hem en piest in zijn schoenen
De slang van de profeet van Allah in hem en piest in zijn aarshol
De slang van allah ook in hem en piest op hem
Lees het boek en verbaas je over de waarheid
de slang van allah in hem en piest
Roep de god van de wetenschap want de profeet is de laatste postbode

Viespeuken!

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 17:59

Je mag als niet-moslim helegaar Mekka niet in. Mekka is off-limits voor de oneglovige. Da's toch wel raar. Ik mag als niet-jood gewoon naar de klaagmuur, ik mag als niet gristen gewoon naar de geboortekerk en golgotha.
Wat is er dan eigenlijk mis mee als er klein landje aan de Noordzee komt waar muzelmannetjes gewoon niet meer mogen komen en de koran is verboden?
Ik zal er geen voorstander van zijn, maar de laatste die over zo'n koranverbod van Geert moeten gaan miepen zijn de muzelmannetjes zelf.
Van mij mogen alle religeuze boeken (nou vooruit, op de Kama Sutra na) achter slot en grendel, slechts raadpleegbaar na een IQ test en een aantoonbaar IQ van 120+) en aantoonbaar overtuigd atheïsme (door middel van een leugendetector test of zo).

koerbagh ® | 09-08-07 | 17:59

ان وضع اصبعه في المءخره انت يا غبي يخون.

FapFap 83 | 09-08-07 | 17:57

@sjaakdeslinksesul 09-08-07 @ 17:45:
Sjeik Al-Kouwes [fzmh] op z'n arabierisch zou wel hilarisch zijn denk ik.

Reinaert | 09-08-07 | 17:51

ADHDtje 09-08-07 @ 16:48The triumph for messenger Allah Mohammed ['azkY] human
[nHry] without stirs [yaa] messenger of Allah
Mental blessing [yaa] messenger of Allah
The prophet cursed opportunity [lmrydy] the welfare
Likes them followed likes you
From messenger of Allah triumphs for cobra of Allah on him and peace?
The speakers in victory Mohammed turned cobra of Allah on him and peace
For that we likes him really.
The reminding in what came in him Al-Basheer
The prophet guided cobra of Allah on him and peace in the food
The prophet guided cobra of Allah on him and peace in the shoes
The prophet guided cobra of Allah on him and peace in [aalswaak]
The level from book the gauze in definition is truths [aalmSTfY] cobra of Allah on him and peace
Calls god of the scientists for the prophet is last sender
Al-Anwar in biography the chosen prophet in method of question and answer
ha, de arabische Kouwes in de tent!

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 17:45

-weggejorist-

Omega Centauri | 09-08-07 | 17:31

@klaas.heitinga 09-08-07 @ 17:29. Die demonstratie is intussen verboden l*l. Lees jij nieuwnieuws niet??

klaas.heitinga | 09-08-07 | 17:31

Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:33

Geen tweede druk? Geen herziene versie en dus ook geen andere uitleg mogelijk?

Begint Murdock heel liev te vinden.

smartist | 09-08-07 | 17:30

Wie van jullie komt overigens naar de demonstratie tegen islamisering van Europa op 11 september 2007 in Brussel?

klaas.heitinga | 09-08-07 | 17:29

Murdockyoufool 09-08-07 @ 17:03

Ja, helaas denken zo'n 3 miljard mensne op de wereld daar anders over...

Maaier | 09-08-07 | 17:11

@Maaier 09-08-07 @ 16:49
Met je laatste punten ben ik het eens. Nederland heeft ook geen Joodse traditie. Het aantal synagoges staat in geen verhouding tot het aantal kerken, Joodse feestdagen worden niet en masse gevierd en volgens mij bestaat er ook geen specifiek Joods onderwijs. De Joodse cultuur in Nederland gaat niet verder dan een handvol gebruiken en uitdrukkingen. Nederland heeft een christelijke achtergrond, meer niet. Het was echter de bedoeling om de benauwende invloed van de Kerk naar de achtergrond te duwen, dat lukte enkele tientallen jaren, maar nu is die onzin weer een issue. Gelieve helemaal niet meer over beperkende tradities te spreken en de ogen op de toekomst richten. Geen van de wereldreligies gaat daar wat mij betreft deel vanuit maken.

Murdockyoufool | 09-08-07 | 17:03

ADHD:

ik ben ook voor verplicht arabisch op school. Nou hebben we het nieuws van de jerusalem post "The Post has been reporting Israel since before the state was founded ",
met christenversie:
"its content tailored specifically to Christian readers who care passionately about the well-being of Israel "

strompel | 09-08-07 | 17:03

Groet terug;-) ouwe vos

ADHDtje | 09-08-07 | 17:01

@ el mero mero 09-08-07 @ 16:35 Daar hebben ze boerka's voor!

HP de Tijd lezer! | 09-08-07 | 16:57

@ADHDtje 09-08-07 @ 16:48:
-
[Hier staat in principe iets héél lelijks maar dat schrijf ik niet].
-
Doe je de groeten aan Joris?

Reinaert | 09-08-07 | 16:54

Logisch, SA is een totalitaire islamitische staat.

Dat koranverbod is nooit genoeg, je kunt hem ook op internet lezen. Dat moet ook
dichtgespijkerd, net als ze in China doen.

strompel | 09-08-07 | 16:52

-weggejorist-

Ronnie D. | 09-08-07 | 16:51

Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:38

Het was geen hele slimme uitspraak van Vogelaar als minister, maar hij klopt natuurlijk wel. Als een grote groep mensen langere tijd in je land woont, heeft dat onmiskenbaar invloed op de cultuur van een land. Waarschijnlijk, puur door de aantallen, meer als de joden (wat er ook maar bij wordt gezet sinds WOII, uit schuldgevoel). Het was als politica geen slimme uitspraak, omdat
-het een feit is dat veel mensen al dan niet terecht bang zijn voor 'islamisering'.
- Nederlandse moslims er ook helemaal niets aan hebben.

Maaier | 09-08-07 | 16:49

-weggejorist-

ADHDtje | 09-08-07 | 16:48

@Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:38

Mee eens!

Tante Eulalie | 09-08-07 | 16:43

@Tante Eulalie 09-08-07 @ 16:30
Ze hebben een grote bek en een grote invloed. De moslims die open staan voor Westerse invloeden, ook wel 'gematigd' genoemd, hebben bovendien enig respect voor hun recht-in-de-leerbroeders. Mensen als Vogelaars zouden daarom juist de invloed van de islam op de samenleving moeten bestrijden. Ze bewijzen de moslims die vooruit willen geen dienst.

Murdockyoufool | 09-08-07 | 16:38

Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:33

Dat is zeker van de zotte, da's logisch.

Maaier | 09-08-07 | 16:37

@Tarsus 09-08-07 @ 16:32:
Tenzij hij/zij/het iets doet uit naam van welke God of Profeet dan ook.
-
Uit naam van de diverse Goden en Profeten worden al eeuwen lang mensen vermoord, verkracht en anderszins beschadigd.
-
Of het nou de Spaansche Inquisitie is of één of andere Sharia-rechtbank dat maakt niet uit, fout blijft fout.
-
Jammer genoeg ontbreekt het vaak aan zelfreinigend vermogen. En gebrek aan zelfreinigend vermogen is synoniem voor fundamentalisme. Helaas.

Reinaert | 09-08-07 | 16:36

Wat nou als je een tattoo van 't Laatste Avondmaal op je rug hebt? Bewaren ze die bij de douane voor je?

el mero mero | 09-08-07 | 16:35

Wat nou als je een tattoo van 't Laatste Avondmal op je rug hebt? Bewaren ze die bij de douane voor je?

el mero mero | 09-08-07 | 16:33

@TM 09-08-07 @ 16:19
Bottehond heeft ook wel 'ns gemeld SGP tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te hebben gestemd, geheel volgens de redenatie de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Althans dat is de enige reden die ik kan bedenken om voor een stel fossielen dat streeft naar een theocratie te kiezen.

@smartist 09-08-07 @ 16:19
Zit er niet in. Zes is ook wel een mooi atheïstisch getal. Net geen zeven -heilig!- en veel meer dan één.

@Maaier 09-08-07 @ 16:24
Is ook zo, maar het kleine groepje dat nu in koran leest, naar de imam, luistert, met fundabroeders chat en sites voor de productie van een bomrugzak bezoekt, is dermate gevaarlijk dat Wilders zich niet meer op straat kan vertonen. Dat alleen al is van de zotte.

Murdockyoufool | 09-08-07 | 16:33

@Maaier 09-08-07 @ 16:24:
En toch staan de media strak van de (al dan niet terechte) berichtgeving over de Islam.
-
Het steeds herhalen en herkauwen van negatief nieuws over de Islam heeft natuurlijk uiteindelijk als gevolg dat heel 0031 zich gaat storen aan de Islam. Terecht of onterecht. Dat doet niet eens meer ter zake.
-
Waarbij ik dan weer wel moet opmerken dat de Islam als zodanig niet bepaald een bron is van "positief" nieuws. Dat dan weer niet dus.
-
Maar goed, één lichtpuntje: de hele Islam kan niet tippen aan het KNMI als het aan komt op slecht nieuws. Zeker de afgelopen maanden niet.

Reinaert | 09-08-07 | 16:33

Tot slot:

Als iemand iets doet (goed of kwaad) dan is hij en enkel hij hiervoor verantwoordelijk. Niet zijn achtergrond, religie, opvoeding of weet ik wat voor andere excuses.

(PS, waar hij/zijn staat, kan ook zij/haar worden gelezen)

Tarsus | 09-08-07 | 16:32

Onlangs vertelde een hele moderne Moslima mij, dat haar VADER in de jaren 70 twee kroegen had in Amsterdam. Toen ik vroeg of dat wel kon als Moslim zei ze: Natuurlijk wel........ TOEN............... NU niet meer. Mijn vader wilde dat mijn broers de kroegen overnamen, maar die wilden niet, die zeiden DAT KAN NIET MEER. M.a.w. dat werd en wordt hen onmogelijk gemaakt door hun fundamentalistische mede broeders. De hebben al die angst gezaaid. Die hebben de GROTE BEK, waardoor wij denken dat ALLE Moslims hetzelfde zijn....

Tante Eulalie | 09-08-07 | 16:30

Overigens een mijns inziens bijzonder leuke blog met een zeer relevantge entry :
fakesteve.blogspot.com/2007/03/today-i...

"Beatings for talking back to husband now restricted to arms and legs. And torso. And head."

TM | 09-08-07 | 16:30

Wijlen Pim had gelijk: De islam is een achterlijke cultuur.

Remington.223 | 09-08-07 | 16:28

Klang 09-08-07 @ 16:23
Qua visie en omgangsvormen wel. Beiden zijn angstig voor de ander, gunnen het zonlicht niet in ogen van de ander en beiden zijn op basis van bang-maak-verhaaltjes de ander zwart aan het maken.

Tarsus | 09-08-07 | 16:28

@Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:17
Hahaha, maar TM draagt wel weer een jurk. Af en toe.

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 16:26

Tante Eulalie 09-08-07 @ 16:21

Natuurlijk is die er, als je al die paniekazaaiers moet geloven zijn - as we speak - enorme drommen moslims zich aan het verzamelen om Jami, Wilders en eigenlijk alle ongelovigen dood te maken. Veruit de meeste moslims zijn op dit moment echter gewoon aan het slapen, werken, neuken, eten, bidden, of tv aan het kijken.

Maaier | 09-08-07 | 16:24

Correctie : Meer de Anti-Mohammed.

TM | 09-08-07 | 16:24

Dus Geert Wilders is net zo erg als een stelletje analfabeten die in de woestijn wonen?

Klang | 09-08-07 | 16:23

De islam bestaat al eeuwen lang en nauwelijks iemand die zich er aan ergerde. Dat is pas van recenter datum, toen de "politieke" islam opkwam en de fundamentalisten de overhand kregen. Ik ben er van overtuigd dat er nog steeds een SILENT MINORITY is, die silent is geworden uit angst voor hun mede broeders en zusters, maar die dit allemaal ook niet hebben gewild.

Tante Eulalie | 09-08-07 | 16:21

Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:17

Eerste druk? Tweede heeft er misschien meer.

smartist | 09-08-07 | 16:19

Reinaert 09-08-07 @ 16:14 : Ik ben al jaren en jaren beaus op al die reli nut-fucking-cases die zichzelf lopen op te dringen. Alhoewel Bottehond dat ongetwijfeld zal tegenspreken, maar ja, die is dan ook niet beaus maar rabiaat, dat krijg je met zo'n nickname... ;)

Murdockyoufool 09-08-07 @ 16:17 : Neh, ik ben geen Mozes, meer de anti-Christ.

TM | 09-08-07 | 16:19

@TM 09-08-07 @ 16:10
Ben teleurgesteld dat het er geen tien zijn....

Murdockyoufool | 09-08-07 | 16:17

Wijs gesproken Hannalore. Dan ben ik maar de gek.
@Reinaert
Het is niet of het mij bevalt of niet. Ook meningen waar ik het niet mee eens ben kan ik zeer waarderen. Op voorwaarde alleen dat het gefundeerd is !!!

Tarsus | 09-08-07 | 16:16

@TM 09-08-07 @ 16:10:
Alea iacta est! :-)
Was het een zware bevalling of ben je gewoon boos?

Reinaert | 09-08-07 | 16:14

@smartist 09-08-07 @ 16:04
Het is waar.
Overigens, als je dan toch wilt geloven, shop je dan een slag in de rondte:

'Als religieuze beweging kenmerkt het soefisme zich als een mengelmoes van religieuze en filosofische invloeden. De soefi's geloofden dat zij niet alleen hun kennis uit de Koran en de Hadith hoefden te halen, maar gebruikten in meer of mindere mate ook het klassieke zoroastrisme, de Griekse filosofie, het hindoeïsme, christendom, boeddhisme en sjamanisme.'

'k Zie deze mensen niet snel een bomgordeltje dragen...

Murdockyoufool | 09-08-07 | 16:14

@Tarsus 09-08-07 @ 16:04:
Waarbij je er gemakshalve maar van uit gaat dat die mensen dus niet zelf nadenken of nagedacht hebben.
-
Je kunt niet iedere jou niet welgevallige reactie afdoen als "domheid" of "nalullen". Voor je het weet zijn het mensen die er wél over hebben nagedacht en na veel wikken en wegen tot een conclusie zijn gekomen.
-
Past dan niet in jouw straatje, dus dan is het blind nalullen?

Reinaert | 09-08-07 | 16:12

Je hebt helemaal gelijk sjaakdeslinksesul. Je slaat de spijker ook op z'n kop. Die twee die je benoemt zijn ook later geschreven, doordrenkt met interpretaties van de schrijvers.

Tarsus | 09-08-07 | 16:12

@Tarsus 16:04

Wie voor zichzelf nadenkt, hoort nergens bij, is dus alleen, leeft in separatie. Wie niet alleen wilt zijn, of voor gek versleten worden, kan maar beter gevaarlijke onzin uitkramen, van welke signatuur dan ook. Zo is de wereld, vrees ik.

Hannalore | 09-08-07 | 16:11

Een boek dat(blijkbaar) zo ongelofelijk slecht is geschreven dat het voor 100.020 interpretates vatbaar is kan wat mij betreft gewoon meteen de vuilnisbak in. Dat is gewoon een slecht geschreven opstelletje.

Valt me op dat iedereen toch maar achter die Wilders aanloopt. Waarom wordt er niet eerst eens begonnen met gewoon NEE zeggen tegen al die Islamitische eisen? Is men bang of zo?

Laat ik meteen maar eens beginnen :

1. In mijn huis - en in mijn ongeving - wens ik geen ongewenste propaganda te zien voor een achterlijke cultuur met een even zo achterlijk geloof. Vind ik dat soort rotzooi wel dan flikker ik dat subiet uit het raam en recht in de trashbin.

2.Op de Universiteiten waar ik mede aan betaal wens ik geen moslims te horen zeiken over het feit dat zij niet mogen vreten van hun proleet, erm profeet, en dat dus de infidels maar solidair dienen te zijn in de cafetaria. OPTYFEN met je zelf gekozen Ramadan(niet te verwarren met het onder moslims veel populairdere RammenDan).

3. Als iemand(IEMAND) het in zijn hoofd haalt om een mijner familieleden of vrienden te belagen vanwege het geloof, dan zweer ik hierbij plechtig op de atheistenbijbel dat deze persoon niet onbeschadigd doorleeft. Hierbij verklaard, mag ik aan gehouden worden.

4. Als iemand het in zijn hoofd haalt om zijn vrouw te slaan en ik zie dat, dan krijgt die persoon zelf een waarschuwing en daarna een klap voor zijn bek. Mishandeling is in Nederland zelfs binnen het huwelijk strafbaar.

5. Als ik iemand hoor zeggen dat hij of zij zich niet wenst te houden aan de wetten in Nederland omdat ze de een of andere lul-profeet's woorden hoger aanslaan dan mag men onmiddellijk opflikkeren naar Saudi Arabiribiri.

6. Iedereen die naar Nederland komt legt de eed af zoals die ook in de VS geldt. Zonder loopholes, dus moslims mogen alleen op de Koraan zweren, Gristenen alleen op de Bijbel, en de atheisten op het graf van hun geliefde(n). Bij gebleken uitspraken die tegenstrijdig zijn met het bovenstaande volgt onmiddellijke uitzetting of een strafzaak die uitzeting tot gevolg heeft bij schuldigverklaring. In het geval dat zelfs de meer achterlijke islamitische culturen dezen lieden niet wensen terug te nemen belanden ze alsnog in de bak.


ZEAU !! Dat lijkt me een aardig begin van de zuivering van Nederland. En de Koraan hoeft zo niet eens verboden te worden.

TM | 09-08-07 | 16:10

LOL, jij bent grappig Smartist

Tarsus | 09-08-07 | 16:10

@Tarsus
Nou nee, de Mozaische wetten uit het oude testament en shariah-wetten uit de Koran zijn tamelijk "direct". Wist je bv. dat een menstruerende vrouw een duif moet offeren in de tempel?

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 16:10

Anderen kwaad toewensen (zoals moslimfundementalisten doen) is net zo erg als zondebokken aanwijzen voor alle problemen (zoals Geert Wilder e.a.)

Tarsus | 09-08-07 | 16:09

Tarsus 09-08-07 @ 16:04

Moet je niet doen... niet bij mij aansluiten... gewoon zelf blijven denken... ;-)

smartist | 09-08-07 | 16:09

Mogen inlegkruisjes wel Saoedistan binnen? EHBO doosjes met een rood kruis erop?

HerrOttoFlick | 09-08-07 | 16:05

Ik hoop alleen dat een aantal mensen voor de verandering eens een keer voor zichzelf gaan nadenken en niet blind anderen (of de media) nalullen.

Ik sluit me dan ook aan bij Smartist: "... Ik weet ook dat het niet alleen om de inhoud van een boek gaat, maar om de uitleg die er aangegeven wordt... een uitleg die past bij een bepaalde leefwijze en een volk dat dan dom volgt... (kan me niet schelen welke religie... dom volgen blijft dom volgen)"

Tarsus | 09-08-07 | 16:04

Murdockyoufool 09-08-07 @ 15:58

Iedere dag leer je iets nieuws, zelfs op GS ;-)

smartist | 09-08-07 | 16:04

QB (ja die.....) 09-08-07 @ 15:43

Het volk? Je bedoelt het domme gepeupel? Daar wil ik in iede geval zo weinig mogelijk mee te maken hebben.

Maaier | 09-08-07 | 16:03

@Tarsus 09-08-07 @ 15:49
Dat is prima, want wat is licht zonder donker, grasshopper?

Murdockyoufool | 09-08-07 | 16:02

@tarsus
ik stoor me aan gasten zoals jij die dingen goed proberen te praten terwijl ze donders goed weten dat ze beter gewoon hun bek kunnen houden.
*wacht geduldig af op het moment dat tarzan gaat flippen*

overVecht | 09-08-07 | 16:00

@smartist 09-08-07 @ 15:49
Met recht ongelijke kappen. Islamitische monniken, 'k wist niet dat ze bestonden, dacht dat leerlingen aan madrassas het dichtst in de buurt kwamen bij de christelijke monniken. De islam schakelt echter direct een tandje hoger met geloofsgestoorden van de bovenste plank, de huilende derwisjen. Fantastisch.

Murdockyoufool | 09-08-07 | 15:58

Integendeel. Ik bash niemand. Ik stoor me alleen aan het gezwans van sommige mensen. Zij doen het (de Arabieren) dus wij moeten het doen; in de Koran staat zus of zo zonder het zelf te hebben gelezen.

verder is het zo dat iedere geloofsboek die ik ken bestaat uit "indirecte" leefregels. Als mensen andere dingen hieruit interpreteren, zijn het hun eigen interpretaties.

Ik stoor me aan iedere fundementalist. Of het nu moslimfundementalist of juist een anti-moslim fundementalist is.

Tarsus | 09-08-07 | 15:56

[email protected]
Had ik gemist: "Laten we beginnen met beseffen dat er geen ZE bestaat." en dan: "HET VOLK IS DOM. MENSEN LEZEN/HOREN ERGENS IETS EN PAPEGAAIEN DIT ALLEEN MAAR NA." en "Mijns inziens zijn de Wilders aanhangers exact met hetzelfde bezig als de moslimfundamentalisten."

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 15:54

@Tarsus 09-08-07 @ 15:49:
Om je op te vrolijken maar twee oud-Gristelijke wijsheden dan (allebei universeel genoeg om er je voordeel mee te doen):
-
"My country, right or wrong, my country!"
-
"Und willst du nicht mein Freunde' sein, so hau' ich dir dein Schedel ein!"

Reinaert | 09-08-07 | 15:52

Tarsus 09-08-07 @ 15:49
Hoho, eerst roepen dat je een intellectueel bent en als je er dan achter komt dat wij ook wel eens een boek gelezen hebben, ga je keihard christenen bashen! Ga je schamen!

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 15:51

@Tarsus 09-08-07 @ 15:49
hahaha gekke mongeaul! Hoezo voor de Koran geen oorlogen? haha val deaudt lutser!

overVecht | 09-08-07 | 15:50

Ja hoor, voor de Koran was geschreven waren er geen oorlogen !!!

Tot de dag van vandaag zijn christelijke missionarissen die niet op een heel nette manier aan het ronselen zijn !!

Er word steeds gesproken over ZE. Laten we beginnen met beseffen dat er geen ZE bestaat.

En inderdaad, ook ik ben van mening dat dom volgen nooit goed is, ongeacht waar we het over hebben.

Mijns inziens zijn de Wilders aanhangers exact met hetzelfde bezig als de moslimfundamentalisten. Alleen daar waar de een "moslim" zegt, zegt de ander "niet moslim". Ergo, ze hebben meer gemeen dan dat ZE door hebben.

Tarsus | 09-08-07 | 15:49

@Uw Verzekeringsadvis 09-08-07 @ 15:44
ja klopt inderdaad! Ik begin ook best wel zorgen te maken, die gast heeft gewoon zo'n goed punt! Ik las het en dacht!KUDT wat moet ik daar nou nog tegen in brengen. Ik hoop stiekem ook dat hij niet tegen mij aan begint met ze geswans want binnen tien seconden heeft hij me he le maal klem geluld. ;)

overVecht | 09-08-07 | 15:46

Geheel naar islamitisch gebruik: gelijke monniken, ongelijke kappen.

Murdockyoufool | 09-08-07 | 15:45

@overvecht 15.39.
Nou maar hopen dat vandaag of morgen de kaft van de bijbel ook op tv komt ,hebben we dat boek tenminste ook eens gezien.
Dan staan we niet meer zo voor l*l tegenover Tarsus.

Uw Verzekeringsadvis | 09-08-07 | 15:44

Tarsus 09-08-07 @ 15:28

Het Volk....? dat zijn zeker die groep mensen waar jij -als zelfverklaarde interlectueel- jezelf niet mee kan vereenzelvigen.

klinkt als PVDi gedachtengoed wat je loopt te pruttelen....

QB (ja die.....) | 09-08-07 | 15:43

Tarsus 09-08-07 @ 15:28

Ik heb veel gelezen en meer dan alleen de kaft en/of de achterflap... Ik weet ook dat het niet alleen om de inhoud van een boek gaat, maar om de uitleg die er aangegeven wordt... een uitleg die past bij een bepaalde leefwijze en een volk dat dan dom volgt... (kan me niet schelen welke religie... dom volgen blijft dom volgen)

Als mensen dan toch zo graag sprookjesboeken lezen, laat ze zich dan ook realiseren dat die boeken in een hele andere tijd geschreven zijn, tijden waarin er geen wetenschap was en mensen niet wisten hoe de wereld in elkaar stak... Inmiddels weten we dat de aarde niet plat is... laat mensen/landen dan ook geen wetten maken die op onwetendheid zijn gebaseerd....

smartist | 09-08-07 | 15:41

@Uw Verzekeringsadvis 09-08-07 @ 15:37
ja? Ik ook!! lelijk kudtboek dat het is!

overVecht | 09-08-07 | 15:39

@Tarsus 15.28.
Gisteren de kaft nog gezien, was op tv,pfffff.

Uw Verzekeringsadvis | 09-08-07 | 15:37

Ik heb de bijbel 4 keer gelezen, maar wel de kinderversie van Anne de Vries. De Q'ran niet, dat vind ik zo'n verwijfde titel.

Teen | 09-08-07 | 15:36

@Zo jammer! 09-08-07 @ 15:33:
Daar moet je toch niet aan denken!
Een wereld zonder islam is een wereld zonder oorlogen, zonder onderdrukking, zonder repressie, zonder [vul iets leuks in].
-
En da's:
Slecht voor de handel.
Slecht voor de (wapen)industrie.
Slecht voor de wereld dus eigenlijk.

Reinaert | 09-08-07 | 15:35

@KropjeSla 09-08-07 @ 15:27:
Mein Krampf zal daar wel een bestseller zijn, net als in Turkije (geen geintje).
Overigens niet verbazingwekkend. Ik zal geen linkje meer neerplempen maar ff lekker rondstruinen in Google en je bent in no time bij allerlei interessante stukjes over Islamitische SS-divisies, Groot-Moefties van Jerusalem usw usf.

Reinaert | 09-08-07 | 15:33

Hoe zou de wereld er uitzien als er geen Islam bestond, en nooit had bestaan?

Zo jammer! | 09-08-07 | 15:33

@ Anjin Mohammed 15:05

Je hebt helemaal gelijk dat het kut is, en dat ze met het verhaal durven komen dat de citaten uit hun verband gerukt zijn, dat komt omdat ze niet communiceren met anders-denkenden, daarom zijn ze enerzijds dan ook zo achterlijk en anderzijds weten ze daardoor niet hoe goed wij al op de hoogte zijn van hun soera's en aayaat en sunnah enzovoorts, en hun taqiyya en takfir, ze denken nog dat wij dat niet weten. Nou, mooi wel! En de islam kan zich alleen met geweld en terreur handhaven, want juist in een vrije dialoog van ideeën verliest de islam al veertien honderd jaar. Mohammed zelf heeft het dan ook nooit geprobeerd. Iets voor de moslimraad om te overwegen: Mohammed heeft nooit een dialoog gevoerd. Mogen moslims dus ook niet als ze recht in de leer zijn.

Hammar | 09-08-07 | 15:32

@Tarsus 09-08-07 @ 15:28
hahaha ik vind jou wel grappig met je vooroordelen.

overVecht | 09-08-07 | 15:32

Tarsus 09-08-07 @ 15:28
Hier, driemaal gelezen, de bijbel ook en die is veel dikker.

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 15:32

@Tarsus 09-08-07 @ 15:28:
Ik heb de kaft. Het bijbehorende boek ook. Gelezen ook nog.
Vast niet begrepen, want ik hoor iedere dag opnieuw andere interpretaties.
-
Dus helaas, er zijn denk ik meer nederlanders die dat scharrelwerkje hebben bestudeerd dan jij denkt. Alleen hebben ze het niet begrepen. Of willen ze het niet begrijpen, whatever.

Reinaert | 09-08-07 | 15:30

Ach, zolang die Saoediërs Kuifje met rust laten, slaap ik er geen seconde minder om.

Hannalore | 09-08-07 | 15:30

Maar het is toch al jaren bekend dat zij WEL mogen verbieden en wij niet.
Hier: subsidie voor moskee
Daar: dood
Ies liev

-- weggejorist -- | 09-08-07 | 15:29

kreeg laatst mijn Tora ook al niet mee de moskee in.

overVecht | 09-08-07 | 15:28

Reinaert 09-08-07 @ 15:23

Ja, en internetistisch, humanistisch, liberalistisch, socialistisch, ook niet onbelangrijk. Zo wordt het nog een hele volle grondwet...

Maaier | 09-08-07 | 15:28

Ongelooflijk hoeveel experts we tegenwoordig hebben in NL. Iedereen schijnt te weten wat er in de Koran danwel de wetboeken van andere landen staan.

Zo zie je maar weer: HET VOLK IS DOM. MENSEN LEZEN/HOREN ERGENS IETS EN PAPEGAAIEN DIT ALLEEN MAAR NA. Hoeveel mensen hebben ooit ook maar de kaft van een Koran gezien?

Tarsus | 09-08-07 | 15:28

Ik durf te wedden dat "Mein Kampf" in Saudi-Arabie *niet* is verboden.

KropjeSla | 09-08-07 | 15:27

@Hammar 09-08-07 @ 15:24:
Dat is nou net de grap.
Tegen die tijd zitten ze allemaal hier.
Handophoudend uiteraard. Dat dan weer wel!

Reinaert | 09-08-07 | 15:27

is Gore-isme ook al een officiele godsdienst, of telt een film niet?

rundfunk rudi | 09-08-07 | 15:27

Het duurt niet zo heel lang meer en dan is die olie op en dan, en dan .....

Hammar | 09-08-07 | 15:24

Ach we zijn allemaal atheist, sommige zijn alleen 1 god verder!.

rundfunk rudi | 09-08-07 | 15:23

@Maaier 09-08-07 @ 15:19:
En vooral niet vergeten: kapitalistisch. Dat is de overheerschende Godsdienst.

Reinaert | 09-08-07 | 15:23

Waarom veroordelen moslims nooit wat er nu bevoorbeeld in thailand gebeurd uit naam van hun geloof? Dan zouden we hun "geweldloosheid" misschien wat serieuzer kunnen nemen. Er is maar één woord voor HYPOCRISIE!

papalamepimelos | 09-08-07 | 15:22

Anjin Mohammed 09-08-07 @ 15:12

En romeins, en keltisch en germaans, en slavisch en grieks en magyar-paganistisch, fins-paganistisch (etc.) en baskisch en niet te vergeten amerikaans.

Maaier | 09-08-07 | 15:19

@ Teen 09-08-07 @ 13:43

Wij hebben hier in west europa een cultuur op christelijke grondslag, Dat is al eeuwen zo; of je het leuk vindt of niet. Wetboeken, instanties banken het koninkshuis hebben ALLEMAAL een CHRISTELIJKE grondslag of zijn daaraan verwant.

Anjin Mohammed | 09-08-07 | 15:12

Zelfs een matiz heeft af en toe wat benzine nodig dus respect voor deze cultuur!

de veteraan | 09-08-07 | 15:11

DiagnosisTyphus 09-08-07 @ 15:03

De mijne bakt nu koekjes in het niet wetenschappelijk bewezen hiernamaals of is gewoon dood. Ik denk dat laatste zeker te weten..

...

Daarom moet er ook op scholen gestopt worden met het permanent ingieten van de religieuze kost.
Dat mensen fantasie hebben en gebruiken dat is prima, maar laat het niet de basis zijn voor het bestaansrecht.

smartist | 09-08-07 | 15:09

Verbieden ,verbieden.Dat vind ik zo wat.ik heb de koran net gelezen maar vind de film toch beter.De partij voor verbieden strikes again!!

miko | 09-08-07 | 15:07

Ik maakte net wel een grappig bedoelde opmerking over het geld van de bank halen, ... maarre, de beurs gaat nu wel erg hard onderuit -2,75 dat heet in beurs kringen een mini krach.

Karel Kruizenruiker | 09-08-07 | 15:06

,,De Koran is tegen gelijkheid tussen mannen en vrouwen,
tegen gelijkheid tussen moslims en niet-moslims.
De Koran is tegen de vrijheid van religie,
tegen de vrijheid de islam te verlaten.
De Koran is tegen de broederschap tussen moslims en niet-moslims.’’

Wat er in de koran staat is dus KUT, maar ja, ik zal alles wel weer uit haar verband gerukt hebben.

Anjin Mohammed | 09-08-07 | 15:05

Het PVDA bijv. is voor het verbieden van eens spel zoals manhunt, dit zou te gewelddadig zijn.
Maar een boek waarin 450 passages staan van intolerantie, en waarvoor nu nog gemoord gemarteld en gediscrimineerd word is geen probleem.
Ik blijf het vreemd vinden.

nostraflamoes2 | 09-08-07 | 15:04

@smartist (14:49)
De mijne wel, maar koekjes bakken ho maar.
-
@smartist (14:52)
Dat wordt er al van kinds af aan ingegoten. Als je als 4-jarige je afvraagt hoe die heks dan precies kan vliegen, dan krijg je een antwoord in de trant van 'dat is gewoon zo'. Geen wonder dat later geloofsboeken dan vaak in het geheel as-is geslikt worden in plaats van in eerste instantie van eigen waarnemingen en wetenschappelijk gestaafde feiten uit te gaan. En net als met sprookjesboeken geldt: de wetenschap dat het grotendeels nooit zo gebeurd kan zijn, maakt de verhaalbeleving een stuk minder.
*Even de prinses redden is*

DiagnosisTyphus | 09-08-07 | 15:03

en dat mag weer wel......... GO WILDERS GO (en pak die bijbel meteen ook ff aan a.u.b.)

KarelKopKaas | 09-08-07 | 15:01

Hmm... denk dat ik binnekort naar Saudi Arabie ga. Met een tas vol bijbels en die ga ik op willekeurige plekken in de woenstijn begraven, zodat het land ontheiligt wordt. EVILLLLLL ! En minimaal 1'tje proberen afteleveren bij de plaatselijke Moskee daar.

Mossad.il | 09-08-07 | 14:57

Apart hoor, dat de politieke "elite" hieraan herrinnerd moet worden. Vraag een paar voormalige expats van shell maar eens hoe het werkt in SA. De enige plek waar je daar bijbels kan vinden is in de compounds van de expats, Niet dat mij die reli-onzin boeit het gaat om het principe.

Het gaat er niet om dat hullie het "ook" doen maar om de hypocrisie bloot te leggen van de mensen die zich 24/7 beledigd voelen en daarmee de hypocrisie van hun belangenbehartigers. Dat terwijl niemand die mensen beledigt, hooguit hun onzichtbare vriendjes of oude boekjes.

prsr | 09-08-07 | 14:56

Vroeger was er maar een n.s.b.De tijden zijn veranderd op een paar na zijn er alleen nog maar n.s.b.ers in dit land.
Maar om op het plush te zitten moet je wel allochtonen stemmen krijgen.

gerrardo | 09-08-07 | 14:54

Ik wil niet wonen in Saudi, dus waarom zou ik hun idee van rechtvaardigheid importeren ?

Niet voor Jan | 09-08-07 | 14:54

DiagnosisTyphus 09-08-07 @ 14:46

De meesten stoppen met denken als ze sprookjesboekjes gaan lezen... Dan vergeten ze hun eigen grijze massa te gebruiken en wordt het volgzaam vee dat gedachtenloos doet wat ze wordt opgedragen...

smartist | 09-08-07 | 14:52

DiagnosisTyphus 09-08-07 @ 14:46

Ze denkt niet veel meer tegenwoordig...

smartist | 09-08-07 | 14:49

@smartist (14:41)
En oma kan die koekjes prima zelf bakken. Wat denkt ze wel niet.

DiagnosisTyphus | 09-08-07 | 14:46

SA heeft t goed gedaan.. bijbel verbieden is kerk ook verbieden aangezien er in een kerk altijd voorgelezen wordt uit de bijbel.
Geert heeft groot gelijk! Problemen bij de bron aanpakken!

wo*ter | 09-08-07 | 14:45

O hehe, wordt er eindelijk iemand wakker? En ook gezien dat daar VERBOTEN FÜR JUDEN geldt?

Hadjewat? | 09-08-07 | 14:45

-weggejorist-

Moozart | 09-08-07 | 14:43

@Flodder (13:50)
Jawel, dat heet dubbele negatie.
-
@Kurt Complain (13:56)
U is niet bekend met het oeuvre van Jaap Fischer / Joop Visser? lirama.net/song/51120
-
Verder kan ik me vrij goed vinden in een deel van het verbod. Met die dingen die ze daar vrouwen noemen is het misschien wel beter om het kruis thuis te laten.

DiagnosisTyphus | 09-08-07 | 14:42

Boekjes verbieden heeft weinig zin... Dan krijg je ondergrondse boekenclubjes en die zijn niet echt controleerbaar...

Sprookjesboekjes mogen best gelezen worden, zolang er maar geen consequenties aan verbonden worden... Ik laat me GVD toch ook niet door een wolf opeten of opsluiten in een pannenkoekenhuisje... De notenkraker weigert ook al met me te dansen...

smartist | 09-08-07 | 14:41

Ik lees net op wiki "niet-moslims mogen de stad Mekka niet betreden. De toegangswegen tot de stad worden dan ook gecontroleerd."

liberanaal | 09-08-07 | 14:41

Bedenkelijk dat Geert hier Saudische normen wil invoeren. Moeten we nou echt afzakken naar het niveau van dat soort landen?

General Lee | 09-08-07 | 14:40

En in de UK worden haatdragende, bloedstollende cd's en dvd's onder de gleuvigen verspreid.
Wordt er eindelijk eens stiekum gefilmd inclusief haatpreken en dan nog zijn ze vanuit de policor en de ieslam heel erg stil.

TyfusLeijer | 09-08-07 | 14:40

@Slim-Brunetje: Goed punt! Ja inderdaad. Allemaal verbieden! Waarom vinden wij het eigenlijk zo normaal om geweld films te kijken? Niet dat het van mij specifiek niet mag, maar waarom willen we het zo graag? Het monster onderhuids misschien? Waarom zou je? Fifa 2007 is ook leuk gamen!!! ;-)

Mokum Kosher | 09-08-07 | 14:40

[email protected] de medewerkster vh consulaat van SA in de VS:
"You are not allowed to bring that stuff into the kingdom," the consular official said. "If you do, they will take it away," she warned, adding, "If it is really important to you, then you can try to bring it and just see what happens, but I don't recommend that you do so."

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 14:40

Quaint 09-08-07 @ 14:26

Wel lezen he, anders was je zeker niet op sarcastisch uitgekomen.

azijnseiker | 09-08-07 | 14:39

corvanderlaak 09-08-07 @ 14:04: nee, da's niet raadzaam. Als je dat doet ontregelt Allah de boordinstrumenten, terwijl Mohammed het staartroer vasthoudt. Dan stort je dus zeker neer. Maar hee, het is toch al mooi als je vlucht zich niet in een paar torens boort?

Breinstein | 09-08-07 | 14:39

ongegeneerd 09-08-07 @ 14:25

Op de camping in garderen zie ik niet anders..

Maaier | 09-08-07 | 14:39

Mij maakt het niet uit allemaal. Ik ben sowieso al overal tegen.

VanFrikschoten | 09-08-07 | 14:36

@Ali al-Wende 09-08-07 @ 14:34
en wat is het volgende?
films en computerspelletjes die vol zitten met haat en geweld?

Slim-Brunetje | 09-08-07 | 14:36

Naar mijn mening dient niet alleen de koran verboden te worden in Nederland, maar ook de bijbel en elk ander religieus boek dat vol staat met haat, geweld, et cetera.

Ali al-Wende | 09-08-07 | 14:34

Quaint 09-08-07 @ 14:26
Wat ik bedoel te zeggen is dat in Arabische landen het verbieden van handelingen of goederen een teken van gastvrijheid is.

Teen | 09-08-07 | 14:34

het zal mij benieuwen hoe Der Geert er in de peilingen voor staat (van mauwries de Hund).

dat worden hele dikke tranen bij de staatsTeeVee als blijkt dat hij in de peilingen omhoog is gegaan ipv naar beneden.......

QB (ja die.....) | 09-08-07 | 14:33

@Quaint 09-08-07 @ 14:26
"Wij Nederlanders zijn geneigd zo te denken!"
Spreek voor jezelf.

Alert | 09-08-07 | 14:32

Ieder voor zich, Maaier voor ons allen

OzitdatzO | 09-08-07 | 14:30

Quaint 09-08-07 @ 14:26, niet valide, je hebt het over denkende Nederlanders. Daar ga je al het schip in.

Reverend Ray | 09-08-07 | 14:29

Hahaha die islam toch.

Ariederechtsebal | 09-08-07 | 14:29

ach met al die olie kunnen ze het wel flikken...

vuurend_nl | 09-08-07 | 14:26

@ azijnseiker 09-08-07 @ 14:19
Nee! Het maakt niet eens uit of Teen het sarcastisch bedoelde of niet.. Wij Nederlanders zijn geneigd zo te denken! Mijn opmerking blijft valide.

Quaint | 09-08-07 | 14:26

In SA nemen ze het nou eenmaal wat minder serieus met de scheiding tussen kerk en staat en geloofsvrijheid.

Preset | 09-08-07 | 14:25

gogogo Geert, ik kwam gister nog 2 wandelende tenten in Rotterdam tegen , (wel geil eigenlijk , die mooie vrouwelijke vormen), hoort niet in 0031

ongegeneerd | 09-08-07 | 14:25

loopse jantje 09-08-07 @ 14:23, je zal maar een opgroeiend kind hebben...

Reverend Ray | 09-08-07 | 14:25

je zal maar een opgroeiend kind hebben in dit land!!!!!!!!!!!

loopse jantje | 09-08-07 | 14:23

Hey Prit,

Vaya con allah

neemjemoederindemali | 09-08-07 | 14:22

Zo'n artikeltje laat wel even zien hoe het er tegenwoordig aan toegaat natuurlijk. Het is ook van een volwassenheid NOU!...

"Ja maar ja maar ja maar HIJ doet het EAUK!!!!"


Ik kan alleen maar zeggen dat ik om onder andere dit soort zaken niet in Saudi Arabiribiri woon. En dat ze motten doen wat ze niet kennen lateh zolang ze het maar in dat concentratiekamp voor vrouwen doen dat Saudi Arabiribiri heet.

The moment they show up in my backyard I give them Hell instead of Paradise/72 virgins. Dit eauverigens ook even voor de Botte(je wilt toch weten waar mijn grens ligt Botte? Bij het niveau Jehova's Getuigen dus: opdringen is voor mij optyfen).


Kortom : Just Say No! Fuck off met die bedachte kudt-religiezooi van jullie.

TM | 09-08-07 | 14:21

Hé, laat ze daar in hun waarde en snel een beetje! Gvd net een
Hummer 2 (1op 5) gekocht........

Lying Dutchman 09-08-07 @ 13:51

In your sweat dreams 1 op 5... (of de folder) Me hemi tikt de 1 op 5 met moeite aan met MDS en een ram is nogal een stuk lichter dan die niet vooruit te branden hummer meuk.

Je hebt wel gelijk met het in hun waarde laten dat wel.

Reverend Ray | 09-08-07 | 14:21

@ijsmannetje 09-08-07 @ 14:19
Er bestaan ook Nederlandse moslims?
Het niveau stijgt hier met de minuut.

Slim-Brunetje | 09-08-07 | 14:21

Kurt Complain 09-08-07 @ 13:56
ga jij ernaast zitten lutser, met je "de vmbo"
ik heb in mijn VMBO tijdperk geleerd dat het "het VMBO" moet zijn.
-----------
waarom afkraken die Geert elke rechtse wil een afschaffing van de koran, maar zijn te schijterig om het te zeggen.
Helaas is het kabinet te schijterig, en is bang voor rellen, maar wij nederlanders bepalen nog altijd wat er gebeurd in dit land, en niet de moslims, die hebben niks te willen.

ijsmannetje | 09-08-07 | 14:19

burka & baard verbieden in Vaticaanstad, Lourdes en Epe. Dat Zal Ze Leren.

zeiksmurf | 09-08-07 | 14:18

Maar dit is nou het mooie:

"Ja, maar die regels moet je zien in de context van de cultuur.
Teen 09-08-07 @ 13:43"

Nee TEEN! WIJ zijn zo opgevoed dat wij het zien in de context van hun cultuur, konden ZIJ dat maar eens over ons zeggen! Moeten WIJ maar weer begrip hebben voor hun cultuur, want zo is die nou eenmaal? Hoe staat ONZE cultuur tegenover het toepassen van geweld op vrouwen dan?

Quaint | 09-08-07 | 14:17

Sjeempie, zullen we gewoon Islam & Christendom & atheisten in losse gebieden zetten maar. Mixt gewoon niet; Christendom gaat wel (behalve dan dat borsten op de Dance Parade worden verboden! Word ik ook niet blij van) maar Islam ligt echt nog een duizend jaar achter op respectgebied. En respect as in iemand iets gunnen, niet iets afdwingen.
GS is natuurlijk rechts als de nete, maar ze hoeven de propaganda amper zelf te maken.

Stradorvski | 09-08-07 | 14:17

Kuijpers20 09-08-07 @ 14:16

Ik maak typvouten, geen spelfouten. Ja, soms wel, maar dat is alleen om me aan te passen aan het niveau.

Maaier | 09-08-07 | 14:17

@ Maaier
Doe jij dan gelijk een vwo-eindexamen Nederlands?
Dan kun je vanaf dat moment reaguren zonder spelfouten te maken :)

Kuijpers20 | 09-08-07 | 14:16

Even een zinnge opmerking plaatsen:
Islam zuigt.

Alert | 09-08-07 | 14:16

Dit doet mij denk aan Fawlty Towers.. Sybil I forbid you..........

Mokum Kosher | 09-08-07 | 14:16

Kurt Complain 09-08-07 @ 13:56

Wat ben jij een zeikerd zeg, ga je nu buiten je stoffige en saaie comments ook al grammaticale ondersteuning geven? Gelukkig zijn er altijd van die ambtenaren zoals jij, met snor, shag, minimumloon en geen vrouw die hier interessant gaan lopen doen. Gaaaaaaaaaaaap.................*jouw schuld*

Lying Dutchman | 09-08-07 | 14:15

Hassan Bahara pikt het niet langer. Ook hij wil beveiliging.
www.hassanbahara.nl/

tipo | 09-08-07 | 14:15

@Lijs 09-08-07 @ 13:53

Besef jij wel wat je roept? Kijk jij ff zwart/wit. Succes met je verdere leven hé LUTSER!

Hoe politiek incorrect, foei!

Allochteen | 09-08-07 | 14:12

Karel Kruizenruiker 09-08-07 @ 14:10

* slaat bonen, rijst, pekelvlees, peuken, vitaminepillen en water in, controleert het aggegraat en wacht o wat komen gaat*

Maaier | 09-08-07 | 14:11

Dus arabieren mogen het verbieden, want Geert heeft gelijk? Meten met twee maten, heet dat ook wel.

huetter | 09-08-07 | 14:11

DAT waren de verontwaardigden effetjes vergeten! Of likt omwille van de oliesmeer de kat de kandeleer? Oftwel, we zijn reeeeuuuze selectief met onze verontwaardiging.. Dus toch maar een verbod op de Koran in EU verband? Waarom? Omdat WIJ een Romeins-Christelijke traditie hebben, WIJ in overgrote meerderheid Gristelijke cultuur hebben, waar geen plaats is voor uit hun verband gerukte verzen van een of ander woestiijnboek die oproepen tot haat, vervolging van andersdenkenden en moord in naam van de Allah... Daarom!

fokkenmast | 09-08-07 | 14:10

Teen 09-08-07 @ 13:57

Omdat er een aantal Mekka-gangers meer die kant op trekken? Die hebben sowieso geen boodschap an de bijbel.

azijnseiker | 09-08-07 | 14:10

Het gaat helemaal los, De Chinezen komen met € 900 miljard, in Arabie mag je geen bijbel meer lezen ( da's nieuw) en hier geen koran meer, de beurzen gaan hard onderuit door financiele instellingen.................................. haal je geld maar van de bank!

Karel Kruizenruiker | 09-08-07 | 14:10

Wist Geert toch allang!!!!!!
Trouwens laat al die mut-koslims toch allemaal .... vallen

Lokie | 09-08-07 | 14:05

Wilders is nog niet zo gek. Staat er niet in de Koran : Oog om oog o.i.d ?

Eddie Vedder | 09-08-07 | 14:05

Geert is zo gek nog niet met zijn verbod voor de handleiding voor moslim geweld. Kunnen we moslims zelf ook niet verbieden.

Hank66 | 09-08-07 | 14:05

Mag je wel, als Christen, tot God bidden in vliegtuigen van Saudi Arabian Airlines als je last hebt van vliegangst?

corvanderlaak | 09-08-07 | 14:04

kruisje op het kroontje van KLM mag ook niet, wisten jullie dat? Daarom hebben ze aangepaste vliegtuigen voor richting S.A.

HP de Tijd lezer! | 09-08-07 | 14:04

Patrick Bateman 09-08-07 @ 14:02

president-commissaris bij Shell bedoel je? Ja, da's goed :-)

Maaier | 09-08-07 | 14:03

@ Maaier,

Wanneer heb je even tijd om bij ons achter het huis het gras te maaien.
m.a.w. laat ze toch lekker hun ding schrijven, doe jij toch ook, en ik en hij en hij

ADHDtje | 09-08-07 | 14:02

't Is wel opvallend ja.

Horsedick | 09-08-07 | 14:02

@ Maaier 09-08-07 @ 13:59
Maaier for President!

Patrick Bateman | 09-08-07 | 14:02

Geert is helemaal niet gek. Hij kaatst de bal gewoon terug. Eerst de Bijbel, (ons heilige boek) in Arabie toestaan, dan Koran hier ook toegestaan.

Ludovic | 09-08-07 | 14:02

@Maaier 09-08-07 @ 14:00
De titel insinueert naar mijn mening dat het recentelijk verboden is.
Maar oke, zal wel aan mij liggen dan.

Slim-Brunetje | 09-08-07 | 14:01

Two wrongs don't make a right.

Flodder 09-08-07 @ 13:50

Verstandigste reply nog hier :)

Nieroth | 09-08-07 | 14:01

Queen for Maaier!

Zoloft | 09-08-07 | 14:00

Slim-Brunetje 09-08-07 @ 13:58

Hoezo, titel klopt toch? Gewoon tegenwoordige tijd.

Maaier | 09-08-07 | 14:00

@Maaier 09-08-07 @ 13:59

Ze kunnen moeilijk: Geert for Queen! gaan roepen he?
ghehehhe..

Slim-Brunetje | 09-08-07 | 14:00

Yes, Maaier for Queen!

Teen | 09-08-07 | 14:00

[email protected] Lying Dutchman 13.51,

Ik denk dat je overdrijft. :-)

linksisooknietalles | 09-08-07 | 13:59

@ redactie: Kan niet iedereen die dingen roept als: Geert for President, Rita for president, Femke for President, een tijdelijke ban krijgen totdat ze een vwo-examen staatsinrichting hebben gehaald? Ik wordt er moe van de hele tijd mensen te wijzen op het ontbreken van een een president in het nederlande constitutionele bestel.

Zie bijv. Patrick Zweedsey 09-08-07 @ 13:53

Maaier | 09-08-07 | 13:59

Probeer eens een Katholieke kerk te bouwen in een Hakbar land, wel compleet met kruis op de toren en klok luiden.

Lukt je niet.

Nuf said!

Fapdrol | 09-08-07 | 13:58

@azijnseiker 09-08-07 @ 13:55
inderdaad, hele goede vraag.
misleidende titel ook.

Slim-Brunetje | 09-08-07 | 13:58

@ azijnseiker 09-08-07 @ 13:55

"Maar nu met het aantrekkende toerisme naar dat theocratische prachtland zonder grondwet maar met sharia, en het verbieden van boeken in Nederland is het weer verfrissend actueel."

Teen | 09-08-07 | 13:57

"Eindelijk een politici die om zich heen kijkt!"
Patrick Zweedsey 09-08-07 @ 13:53

Gaat 'ie lekker op de vmbo pikkie? Politici in enkelvoud wordt politicus. Zo leer je nog eens wat op GS...

Kurt Complain | 09-08-07 | 13:56

Als het al jaren geldt, waarom hier nu een topic van maken?

azijnseiker | 09-08-07 | 13:55

I vote Geert

ADHDtje | 09-08-07 | 13:55

Dit is niet echt nieuws, dat doen ze al eeuwenlang.

TyfusLeijer | 09-08-07 | 13:55

Jullie hebben ook niets geleerd van de informatieve film "Zeitgeist" he!

De StoorZenDer | 09-08-07 | 13:55

Kan natuurlijk voor ons geen reden om af te zakken naar het niveau van sommige moslimlanden.

a-omega | 09-08-07 | 13:54

Geert for President! Eindelijk een politici die om zich heen kijkt!

Patrick Zweedsey | 09-08-07 | 13:53

Mmm.. Iedereen die ontkent dat de islam een bedreiging is voor de wereldvrede is óf politicus, of doofstomblind, maar meestal allebei..

Lijs | 09-08-07 | 13:53

Hé, laat ze daar in hun waarde en snel een beetje! Gvd net een
Hummer 2 (1op 5) gekocht........

Lying Dutchman | 09-08-07 | 13:51

Laten wij dan het goede voorbeeld geven in plaats van even kinderachtig te doen. Iemand moet toch de verstandigste zijn, waarom wij niet?

Slim-Brunetje | 09-08-07 | 13:51

Als Koning Abdoel Aziz al Saoed in de sloot springt, doet Geert Wilders dit natuurlijk ook!

Als ik me niet vergis, heeft S-A ook nog geen officieel protest aangetekend, dat zou wel fair zijn om dat niet te doen...

Maaier | 09-08-07 | 13:50

Doe mij maar een wereldwijd verbod op reli-boeken.

M299 | 09-08-07 | 13:50

Two wrongs don't make a right.

Flodder | 09-08-07 | 13:50

Nou laat GW dan stoer doen en een handels boycot uitroepen.
Dan heeft ie lef...

da wizard | 09-08-07 | 13:48

Ja en dat er in de moskee haat gepredikt wordt, daar komen we nu pas achter zeker.

zeurdertje | 09-08-07 | 13:47

Moet jje eens een playboy of nog erger meenemen naar Qatar ofzeau, kan je lachen bij de douane maar je bent het wel kwijt!

Klompenboer | 09-08-07 | 13:47

Gelijke imams gelijke kappen

kingpin[|v|] | 09-08-07 | 13:47

en als je het toch doet, hakken ze en willekeurig lichaamsdeel af, dus, iedereen is erg gehoorzaam daar.
Zo zie je maar, dat dreigen met harde straf nog het beste werkt bij de mens.

Bisschop Gijsen | 09-08-07 | 13:46

islam is niet hypocriet geloof heaur, islam ish vrede!

Alcoholic | 09-08-07 | 13:45

Geert, verhuis naar saudi, dan heb je nog maar 1 heilig boek te verbieden.

T-Men | 09-08-07 | 13:45

dat wij daar geen RESPECT voor hebben zeg !!!!

vicecity | 09-08-07 | 13:45

Geert for President!

Dhr. Rudolf ? | 09-08-07 | 13:45

whahaha, en al die moslims ma zeike dat er hier een persoon is die de koran wil verbieden, nou daar in saudi-arabie zijn ze helemaal gestoord,..

Twentse-Jager | 09-08-07 | 13:45

Ze bewijzen keer op keer dat ze zelf fout zitten. Iedereen heeft wel kritiek op Wilders, maar ondertussen weten ze dat hij het bij het rechte eind heeft.

Reez | 09-08-07 | 13:44

Ja, maar die regels moet je zien in de context van de cultuur.

Teen | 09-08-07 | 13:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken