Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ex-moslim in Gouden Kooi

Een nieuwe dag, een nieuw gezicht. Voor de ex-moslim Eshan Jami is deze ochtend zelfs een heel nieuw leven begonnen. Gisteren kreeg Eshan klappen, vandaag zit 'ie in een omgeving met GeertWildersGrade(tm) beveiliging. Op aanraden van zowel de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, de politie en het Openbaar Ministerie is besloten dat ’aanvullende maatregelen’ noodzakelijk zijn. De mannen die het op de afvallige moslim gemunt hadden, stonden hem namelijk doodleuk op te wachten. Of het gaat om een informele afranseling of een opmaat naar moord weet natuurlijk niemand. Wat bestuurders wel weten is dat goed beveiligen van Jami het redden van eigen politieke carrière is. Een tweede Theo kunnen we niet hebben. Zo merkte Afshin Ellian, adviseur van Jami al op. Eshan, succes. Wij hebben geen flauw benul. Dat de Vrienden van Theo bv. goed voor je mogen zorgen, dat de koekies van Leon de Winter maar mogen smaken. Enige tip die we hebben: vraag Tjibbe om een PS3 en een gratis internet. Lekker ongelovig downloaden, niet teveel discussieren en geen slechte films bedenken. Op een tweede Hirsi Ali zit ook niemand te wachten. Update: De reactie van Wouter Bos is binnen.

Reaguursels

Inloggen

Wouter Boslim zul je niet horen, die is te bang voor zijn religieuze vrinden en Allah Vogelaar is te druk bezig met haar 40 Kalifaat Wijken.

TyfusLeijer | 08-08-07 | 09:50

Ja Ja ga maar lekker bij Geert Wilders zitten daar hoor jij ook bij.
JIj bent maar een pion van Elian en de Dw winter

John3264 | 08-08-07 | 05:53

LOL @ reactie Wout B. Verder is de Stilte vanuit de Partij van de Afbraak natuurlijk volstrekt begrijpelijk. Eerstens geniet het politieke rapalje op kosten van de belastingbetaler van een welverdiend (lol, geintje) reces van een week of 10. Daarnaast behoren deze drie afvalligen-rammers tot het core-electoraat van de Partij. Dus ja, daarom dus.

PreventiefRuimen | 07-08-07 | 20:39

@ Robin Hood 07-08-07 @ 12:52 "Doe es deaudgaan jij! Wouter Windvaan heeft zoveel gezegd. Wat is zijn percentage nagekomen beloftes? Koerbagh? Dat weet jij vast wel!" Steun zoeken bij een ander Robin Hood?
Alles wat je zegt, treft terzijnertijd je zelf! Pas dus op!
Wat ik bedoel te zeggen is dat bijvoorbeeld een journalist deze vraag eens onder zijn snufferd kan houden en dit nog het liefst in een live-uitzending.

HP de Tijd lezer! | 07-08-07 | 19:03

Het is prima en terecht dat de man beveiligd wordt, maar ik vond het een beetje huilie scene in Nova gisteravond. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij geen beveiliging wenst, 'al wordt het mijn dood' en dan nu ineens kritiek hebben omdat de beveiliging niet op tijd was.

tre_qe | 07-08-07 | 18:59

@Robert Hood
Nee, SDAP is de oude naam van de pvda. Die hebben ze echter om voor mij onnavolgbare redenen laten vallen.

controle | 07-08-07 | 18:18

Vanmiddag bij stand.nl belde een zeker meneer Köksal naar aanleiding van de stelling van de dag: de zware (?) beveiliging van Ehsan Jami is terecht. Deze meneer Köksal vond dat jami geen beveiliging verdient. "Als jij iemand beledigt verdien je geen beveiliging". De presentatrice zei: "maar met dat in elkaar slaan bent u het natuurlijk niet eens". "Jawel", zei Köksal, "als hij mij beledigt sla ik hem ook in elkaar". Tot zover de stand van zaken onder moslims. Wie meent dat de wervingskracht van onze Vrijzinnigheid groot genoeg is om 1 1/2 miljoen hondbrutale barbaren te bekeren heeft imho een gaatje in zijn hoofd. De gebeurtenissen van zaterdag tonen exact aan waarom Ehsan Jami gelijk heeft en waarom hij broodnodig is in hypocriet Nederland. Velen huldigen kennelijk het standpunt dat Vrijheid (van uittreden en expressie) als wisselgeld gebruikt mag worden, waarop overigens niet de gewenste tegenprestatie (aanpassen) geleverd wordt, maar dat hebben deze kennelijk in Nederland nog steeds aanwezige apeasers niet in de gaten.
Voor de zuurpruimige reacties op het sarcastische stukje van de @ Redactie: denken jullie werkelijk dat die laatste zin vóór de update gemeend is? Ik moest er om lachen. Een vette onderhuidse steek naar alle hypocriete burgermannen, die het niet kunnen velen dat sommige ex- moslims meer ballen en meer Neerlandsch bloed door de aad'ren hebben stromen dan zijzelf. Ergo: niet zeiken als je te simpel bent om de ondertoon in een stukje te vatten.

bottehond | 07-08-07 | 16:56

Atheisme.nu 07-08-07 @ 10:22

Donald Brump 07-08-07 @ 11:22

Laf zeikstukje inderdaad, jammer dat Hoxha de voorbeeldige burgermoed van brave bruine buitenlanders zoals Ehsan en Ayaan niet weet te waarderen.

ich bin unschuldig | 07-08-07 | 16:02

Probleem is ONOPLOSBAAR ! Lees het boek van Fleur Jurgens : Het Marokkanendrama ISBN 978 90 290 79921 / NUR 747 Het zit nl in de structuur van de rifapen gebakken.

EvertsNL | 07-08-07 | 15:48

Met zo'n adviseur heb je geen vijanden meer nodig...

sjonnie | 07-08-07 | 15:31

wouterbosstrip wordt vervolgd?

ranqneuzeKleinburger | 07-08-07 | 14:08

OH ik dacht hij gaat samenwerken met Terror Jaap.

Mossad.il | 07-08-07 | 13:24

Volgende verkiezingen allemaal fijn PVV stemmen, komt het helemaal goed.

@ HP de Tijd lezer! 07-08-07 @ 11:58
Doe es deaudgaan jij! Wouter Windvaan heeft zoveel gezegd. Wat is zijn percentage nagekomen beloftes? Koerbagh? Dat weet jij vast wel!

Robin Hood | 07-08-07 | 12:52

wijblijvenhier.nl is een site met moslims die zichzelf geintegreerd vinden, maar ik krijg ook sterk de indruk dat ze nederland nog niet islamitisch genoeg vinden.

911 | 07-08-07 | 12:51

T valt me id op dat het in Pvda kringen opvallend stil blijft,.... maar goed,... je stoot niet je eigen achterban tegen t hoofd. Een ander opvallend feit is dat ook de zogenaamde 'goedwillende' moslim ook niet zo erg veel van zich laat horen, (want daar zijn dr toch zoveel van)..... yeahhh right........... na ja een ieder weet,...... wie zwijgt.......... Juist!!!

@xel | 07-08-07 | 12:21

Bos: "Niets aan de hand, voorrrr je kijken en doooorrrrrlopen"

azijnseiker | 07-08-07 | 12:17

Woutert Bos zei destijds het debat over de islam niet te schuwen!

HP de Tijd lezer! | 07-08-07 | 11:58

"Ze" zorreggen maar dattie heel blijft, en heel levend ook.

die 3 hoort niemand ooit nog iets van..

hallevvezool | 07-08-07 | 11:58

Wat ziet Wouter Bos er uitgerust uit! Doet hem goed dat ministers baantje. Oftewel: voert geen ene zak uit.

doskabouter | 07-08-07 | 11:57

@Update
Doet eens credit geven aan tipo.

Alert | 07-08-07 | 11:47

Mocro tuig zal zich door dit gedrag vanzelf laten elimineren.
Het volk begint het echt zat te worden dat er niet tegen opgetreden word, resultaat zal zijn dat het volk het recht in eigen hand gaat nemen, de eerste tekenen waren begin 90er jaren al zichtbaar en het word alleen maar erger.
Komt vanzelf een burgeroorlog, dat weten mocro's ook (waarom denk je dat ze zich al jaren als gekken voortplanten) eind jaren 80 werden er flyers uitgedeeld aan islamieten met de oproep om zich te blijven vermenigvuldigen opdat ze daardoor vanzelf in de meerderheid zouden komen.
Maar blijven wij de kop nog in het zand steken, het zal ze vanzelf duidelijk worden dat ze zich hebben vergist in die Hollanders.

ADHDtje | 07-08-07 | 11:47

Op nova gisteren, zijn NAW circuleert op diverese websites vergezeld van bedreigingen. Welke sites want terugblaffen kunnen wij ook! Kan iemand wat linkjes geven?

spooky | 07-08-07 | 11:42

En hij is nog wel zo helder, hij accepteert moslims en niet moslims. In tegenstelling tot Hirschi Ali heeft hij niet al zijn pijlen op de aanval op de islam gericht. Ik zou denken dat iemand die een club niet zint en een eigen club begint minder irritatie opwekt als iemand die de club naar eigen wensen wil vervormen.

spooky | 07-08-07 | 11:39

@Donald Brump 07-08-07 @ 11:22
U komt hier nog niet zo lang, is het wel?

Alert | 07-08-07 | 11:38

@azijnseiker 07-08-07 @ 11:15

Waarschijnlijk omdat JPB geen ruggegraat heeft en zich te buiten gaat aan uispraken als VOC mentaliteit. Ja dat helpt, slavernij, uitbuiting van zeelui, mensen pressen om aan boord te gaan, verrijking van de rijken (sick, what else is new?). Stelen, roven, kaapvaart, ja, ja, dat is de VOC, of is het fuck(?) metaliteit?

Agent327 | 07-08-07 | 11:30

Het hele zittende kabinet is een grote hoop slappe hap. Verwacht niet dat die nou ooit nog eens kordate actie gaan nemen tegen dit islamitische geweld! We blijven l*llen, l*llen en nog eens l*ullen en verder dóen we niets!
Die radicale kansenjongeren blijven zich te barsten lachen hier!!! Die kunnen ongestoord blijven doen en laten wat ze willen!

vangodlos | 07-08-07 | 11:22

Wat een nihilistisch schijtstukkie Hoxha, heb je eindelijk een jongen op een normale manier met de islam omgaat, vervolgens niet meer normaal over straat kan, 22 jaar jong is, en dan kom jij "niet teveel discussiëren hoor! "WE" willen geen tweede Hirsi". jammer.

Donald Brump | 07-08-07 | 11:22

Moslims maken nu al de dienst uit in NL.Wat een afgang

Poitiers | 07-08-07 | 11:17

Waarom praat niemand hier over Balkenende? Hij is toch degene bij uitstek om hierover met een een krachtig standpunt te komen?

Nee, we klagen hier liever over de PvdA, terwijl het juist het CDA is waar de Moslims op meeliften.

azijnseiker | 07-08-07 | 11:15

@luldebehanger 07-08-07 @ 10:51
Inderdaad, Alle potentiele politieke moordenaars het land uit!

tipo | 07-08-07 | 11:10

@HP de Tijd lezer! 07-08-07 @ 11:02

PVV heeft kamer vragen gesteld
PVDA beraad zicxh nog. Verwacht van Bos geen stellingname. Veel te bangvoor stemmen verlies.
Even ter verduidelijking, Wilders heeft niet altijd mijn steun, vind hem vaak te ongenuanceerd in uitspreken en te vaak het woord schande gebruike. Echter hij lecht wel de vinger op de pijnlijke plek. En, omdat al dat linkse gedoe hem aanvalt, verdient hij wel mijn respect door gewoon door te gaan

Agent327 | 07-08-07 | 11:08

Ik snap de ophef niet helemaal, het zijn toch allemaal acteurs en actrices daar in die gouden kooi? Het is toch net zo iets als WWF, iedereen weet dat het nep en afgesproken is, maar toch kijkt men.

OuweSchaterhand | 07-08-07 | 11:08

@ Agent327 07-08-07 @ 10:52 Dat ze op reces zijn weet ik ook wel, maar dat doet helemaal niets af van het feit dat ze "schande" en "dit pikken we niet" kunnen brullen, desnoods vanaf hun vakantieadres en vanonder hun parasol. De PvdA en PVV hebben al om opheldering gevraagd ( dus wat nou vakantie! ) maar hebben geen statement gemaakt door het krachtig af te wijzen.

HP de Tijd lezer! | 07-08-07 | 11:02

@Agent327 07-08-07 @ 10:57

Dan dump je ze op een vlot net buiten de territoriale wateren van de herkomstlanden, zonodig onder escorte van de marine.

Zorgh | 07-08-07 | 11:00

Veel succes Eshan Jami!
En wat betrefd de onwetenden... de Islam kent geen ex-moslims, maar de ex-moslims wel. Dit gaat wel weer een paar jaar duren voordat een moslim(-a) openlijk kan melden dat hij/zij ex-moslim(-a) is.
In het Westen hoeft niemand gevangene van een geloof te zijn.

Gripzz | 07-08-07 | 10:58

@Haegar 07-08-07 @ 10:39
Dat is lang niet de enige overeenkomst tussen de islam en een criminele organisatie, gelet op het doen en laten van de aanhangers van deze cultus kun je er niet onderuit dat de islam in wezen een criminele organisatie IS.

Praktijken die in ieder beschaafd land allang verboden zijn als slavenhandel, vrouwenhandel, afpersing, vrijheidsberoving, mishandeling, eerwraak, intimidatie en gewapend geweld tegen andersdenkenden behoren wereldwijd tot de kernactiviteiten van die club.

Zorgh | 07-08-07 | 10:58

@luldebehanger 07-08-07 @ 10:51

Nee, we hebben geen behoefte aan een (nieuwe) politieke moord. We hebben behoefte aan politici die de moed hebben om problemen aan te pakken en sommige idiote geloofs fanatici met wortel en tak uit onze samenleving te verwijderen. Het is alleen dan wel weer jammer dat de landen van origine ( vaak van ouders) dit uitschot absoluut niet in hun land wenst te hebben. Wij willen ze graag kwijt maar denkje nu echt dat die landen, die hun achtergrond is, op dit soort dom tuig zit te wachten? Ja, misschien als ze een behoorlijke uitkering uit NL meenemen.

Agent327 | 07-08-07 | 10:57

@HP de Tijd lezer! 07-08-07 @ 10:37

Ze zijn minimaal 6 weken met vakantie, in die kringen heet dat, geloof ik, reces. Zoals ze dat wel vaker per jaar hebben. Zou ook wel zo'n baan willen. Veel rces (vakantie). Een normaal werkend mens is al blij met 25 dagen p/j als je dat al kunt krijgen

Agent327 | 07-08-07 | 10:52

HP de Tijd lezert,
Toch, hoewel me een warm familielid voelend van GS, voel ik me niet aangesproken.

fuckje | 07-08-07 | 10:51

Het gepeupel heeft zo te zien weer dringend behoefte een volgende politieke moord.
Wat een kutmensen wonen er toch in dit kutland.

luldebehanger | 07-08-07 | 10:51

'Onze' Boris van der Ham ( D66 ) die op GeenStijl een plekje heeft gekregen om te schrijven, maar het vertikt om op dit soort onderwerpen in te gaan! Valt onder de noemer: angst!

fuckje 07-08-07 @ 10:38 " onze" Boris? * vraagt zich af wie zich aanfesproken voelt* Beter uitgelegd, fuckje?

HP de Tijd lezer! | 07-08-07 | 10:43

Islam heeft dus een opmerkelijke overeenkomst met criminele organisaties als de maffia: die gebruiken ook fysiek geweld om afvalligen te straffen.

Haegar | 07-08-07 | 10:39

" onze" Boris? * vraagt zich af wie zich aanfesproken voelt*

fuckje | 07-08-07 | 10:38

Het blijft oorverdovend stil in politiek Den Haag. Is dit angst? Wordt deze angst niet geroken en gaan ze steeds een stapje verder dan?
Daadkracht tonen, heren politici! Misschien een item voor onze Boris van der Ham ( D66 )

HP de Tijd lezer! | 07-08-07 | 10:37

tipo 07-08-07 @ 10:30

Inderdaad, je hebt gelijk. Ik had even over het hoofd gezien dat het 'geloof van de vrede' er iets anders mee omgaat.

kwarko01 | 07-08-07 | 10:34

@kwarko01 07-08-07 @ 10:28
Het is dat je het nu benadrukt. Ik heb er overheen gelezen.

Alert | 07-08-07 | 10:31

@kwarko01 @ 10:15
Een Iranees is automatisch Moslim als je grootouders ook moslim zijn. Zijn vader was niet godsdienstig, maar wel nog steeds moslim, omdat er in Iran geen commitee voor ex-moslims is. Je KAN helemaal niet uittreden. Een Marokkaan is ook automatisch moslim, als zijn voorouders niet aantoonbaar iets anders zijn. Of je godsdienstig bent heeft er niks mee te maken. Als je de Islam afzweert, wordt dat niet erkend. (tenzij je suicidaal bent). Dat is nu juist het punt.
.
Jami werd gezien, opgevoed en behandeld als Moslim door Iran, dus was hij Moslim. Met geloof heeft dat niks te maken.

tipo | 07-08-07 | 10:30

Alert 07-08-07 @ 10:22

De L en de P zitten erg dicht bij elkaar op een qwerty toetsenbord.

kwarko01 | 07-08-07 | 10:28

Wishbone 07-08-07 @ 10:22

Ik verlies regelmatig discussies. Maakt niet uit en ik ben ook niet haatdragend of gefrustreert daarover.

Maar ik ga ze telkens weer aan. Heeft misschien iets te maken met een ezel en steen, maar dat terzijde.

kwarko01 | 07-08-07 | 10:27

@ controle 07-08-07 @ 09:03
Ies tog Nsdap?

@ rjochtr?gich 07-08-07 @ 09:47
Omdat het misschien een hele groep is die nu wellicht maar 1 iemand met de dood bedreigt, maar dat eigenlijk meent voor het gedachtengoed van die ene persoon en daarmee dus een veel grotere groep mensen raakt?

Robin Hood | 07-08-07 | 10:23

Populistisch of niet, exmoslim of niet, we lopen altijd te schreeuwen hier over de problemen met de islam in Nederland.
Als er dan eens een gast is die bereid is dit te bevechten buiten de veiligheid van een internetforum om, met gevaar voor eigen leven, verdient ie flink respect.

Atheisme.nu | 07-08-07 | 10:22

kwarko01 07-08-07 @ 10:15
Die discussie heb je al een keer verloren geloof ik... Of vergis ik me ?

Wishbone | 07-08-07 | 10:22

@kwarko01 07-08-07 @ 10:15
En wat is er mis met populisme?

Alert | 07-08-07 | 10:22

Doktor von Kudt 07-08-07 @ 10:09

Maakt niet uit hoe die heet. Polpulistische figuur en nooit moslim geweest. Waarom er dan bij dit stukje van Hoxha staat dat die ex-moslim is, zou een veel belangrijkere fout en leugen zijn.

kwarko01 | 07-08-07 | 10:15

@vangodlos 07-08-07 @ 10:06
Snap ik ook niet, Ehsan Jami gaf duidelijk aan dat hij hun gezichten vaker gezien had, dus die lui moeten makkelijk te vinden zijn.
En dan aan de publieke schandpaal, met naam en toenaam op tv, familie vernederd en maximum straf graag.

*wakes up*

Oh wacht, Nederland ..... 4 uurtjes schoffelen bedoel ik
:(

Atheisme.nu | 07-08-07 | 10:14

Journalisten? proest...

pek en veren | 07-08-07 | 10:13

Om nogmaals en nogmaals hetzelfde weer te herhalen:

Geen papmaatregelen, geen noodoplossingen, maar de oorzaak van het probleem oplossen.

Geen dialoog met moslims, ze moeten West Europa uitgezet worden.

kwarko01 | 07-08-07 | 10:12

He, broddeljournalisten! Die figuur heet Ehsan en dus niet Eshan.
Doe es fixen!

Doktor von Kudt | 07-08-07 | 10:09

Hebben ze de kansenjongeren die Eshan Jami dit islamitische geintje (vrienden onder elkaar toch) geflikt hebben nog te pakken gekregen eigenlijk?

Misschien waren die jongens gewoon eventjes de weg kwijt, maar zijn het voor de rest toch typische kansenjongeren die er graag voor willen gaan in Nederland! Met een beetje extra subsidie (tot € 137.000,00 mag je zonder overleg zo uitgeven in Nederland) help je die jongens er snel weer bovenop!
Het zijn en blijven toch echte kansenjongeren!

vangodlos | 07-08-07 | 10:06

fuckje 07-08-07 @ 09:51

Goh! En dat al zo vroeg? Heb je het 5de pianoconcert nog gehoord? :-)

kwarko01 | 07-08-07 | 10:04

@fuckje 07-08-07 @ 09:51

Ik hoop niet dat je verbaasd bent

Agent327 | 07-08-07 | 10:00

Ik schaam me dood.

azijnseiker | 07-08-07 | 09:59

@Hoxha: gemund? Doe eens een elementaire grammaticacursus volgen, gisteren bakte je er ook al niks van.

General Lee | 07-08-07 | 09:55

sorry ik ga niet in herhaling vallen hoor ...

Draaitafel Demagoog | 07-08-07 | 09:54

Stond gisteren al op Nieuwnieuws om 20:15.

Karel kwakbol | 07-08-07 | 09:52

Vanmorgen was op radio 1 te horen dat, wegens vakantie, de PvdA-top (whoever they may be) nog niets van zich heeft laten horen.
Waarvan acte,

fuckje | 07-08-07 | 09:51

indeed agressieve moslims het land uit schoppen is goedkoper dan mensen beveiliging aanbieden. En het staat ook nog es mooi opgeruimd!

Patrick Zweedsey | 07-08-07 | 09:51

Ik snap niet waarom de anti terrorismecoördinator zich hiermee moet bemoeien. Doodsbedreigingen aan één concrete persoon vind ik iets anders dan terrorisme.

rjochtr?gich | 07-08-07 | 09:47

Ali B. mag nu ook wel bescherming aanvragen!!
Gisteren werd hij de Nieuwe Kerk in Amsterdam binnengedragen, las ik op pagina 9 van de Telegraaf!!
Een Kerrrrk!
Is Ali nu helemaal van Allah los???

fuckje | 07-08-07 | 09:46

Tijd dat ze die extreme dubbele paspoort moslims met het hele gezin het land uit trappen.
Dat is toch stukken goedkoper dan al die beveiliging.
Ipv de oorzaak weg te nemen wordt hier weer achter de feiten aangelopen.

Tremor | 07-08-07 | 09:45

@Atheisme.nu @ 09:38
Ja, nogmaals sorry, ik neem alles terug. Gewetensvrijheid is van ons allemaal, waar we als Nederlander ook geboren mogen zijn. Alleen de PvdA-top heeft daar een beetje moeite mee. Zie ook de reactie van Wouter Bos op de mishandeling van Jami:
waarvanakte.eu/wordpress/wp-content/up...

tipo | 07-08-07 | 09:42


LS...

Eeeerst de supermarkt beroven. Dannnn iemand in elkaar slaan. Stelletje eikels, leren jullie het dan nooit !

Lion Cachet | 07-08-07 | 09:40

In voorgaande reacties komen ook de kosten aan bod. De oplossing is een extra belasting aan de moslim gemeenschap (mensen, kerken, etc.) op te leggen waaruit deze kosten betaald gaan worden. De vrijkomende gelden kunnen wij dan in extra kankeronderzoek etc. stoppen.

lammelul | 07-08-07 | 09:39

@tipo 07-08-07 @ 09:24
Theo van Gogh was Nederlander

Atheisme.nu | 07-08-07 | 09:38

Nou, nog maar een keer dan:

Het begon met een onschuldig kuchje, daarna een beginnend griepje wat uitliep in een matige longontsteking die naderhand een beginnende longkanker bleek te zijn.
En Nederland gooit er een aspirientje tegenaan.

kwarko01 | 07-08-07 | 09:36

Opmerkelijk is dat de moslims met de grootste gelovige bek en langste tenen altijd van die jochies zijn die helemaal niet volgens de koran leven. Stelen,mensen bedreigen en mishandelen ,alcohol drinken etc.

Dick Head | 07-08-07 | 09:36

gemund?

H_C_Q | 07-08-07 | 09:36

@Lebowski Achiever @TheCFO
Verdomd, jullie hebben gelijk. Domme Tipo.

tipo | 07-08-07 | 09:33

Eerherstel voor Servië?

pek en veren | 07-08-07 | 09:31

Kost wat, iemand continu beveiligen, maar een multiculturele samenleving is nu eenmaal erg duur. Een grote en snel groeiende groep moslims werkt amper maar maakt wel buitensporig gebruik van voorzieningen, medische zorg, pro-deo advocatuur en zorgt er dus ook nog eens voor dat steeds meer personen en instellinegn dure beveiliging nodig hebben. De werkende ziet een steeds groter deel van zijn inkomen door de staat geroofd worden en krijgt daar niets voor terug dan een steeds onveiliger en criminelere samenleving.
Ik verdenk de overheid en de meeste partijen ervan dat ze het wel best vinden, een onveiliger samenleving en een grote groep mensen die voor haar inkomen van de overheid afhankelijk is "rechtvaardigt" een grote overheid met veel bevoegdheden die uiteindelijk alles en iedereen in de gaten kan houden zoals beschreven door Orwell in 1948. Via geimporteerde criminaliteit naar dictatuur zeg maar.

Marco van der Slot | 07-08-07 | 09:31

Je kunt je afvragen wie nu in deze zaak 'preventief geruimd' moet worden, de boodschapper of de boosdoeners. Soms zou je willen dat de politiek altijd zo geruisloos stil is.

Jan Boel | 07-08-07 | 09:30

Spinoza is volgens mij wel in La Hollande geboren (en das niet het enige verschil met Magan en Jami)

TheCFO | 07-08-07 | 09:29

waarom zitten we niet op een tweede Hirsi Ali te wachten? Van haar kunnen er niet genoeg op aarde rondlopen... niet mee eens? Eet ballen.
.
tipo 07-08-07 @ 09:24
ooit van Pim Fortuyn gehoord?

Lebowski Achiever | 07-08-07 | 09:27

Wanneer wordt het NCT wakker en gaaT ze inzien dat de ieslaam een politiek totalitair systeem is met een flinterdunlaagje religie. Zo iets als het communisme met atheistische inslag maar dan geweldadiger.

TyfusLeijer | 07-08-07 | 09:27

Kunnen de kosten van al die beveiligingen worden verrekend met de subsidies die gegeven worden aan moslimomroepen, moslim-belangenverenigingen etc...?

bolkedebeer | 07-08-07 | 09:25

Wel typisch dat de Nederlanders die voor gewetensvrijheid opkomen (Ayaan Magan, Ehsan Jami, Spinoza), helemaal niet in Nederland geboren zijn. Zou er dan toch Nederlandse Cultuur bestaan?

tipo | 07-08-07 | 09:24

Het voordeel van slap en vormloos is dat je er maar geen vat op krijgt.
Als dit een bewust beleid is van de PvdA dan zijn ze hier goed in geslaagd.
In die zin hebben radicalen wel gelijk als zij die vorm en dan zelf maar in boetseren.

Jokkebrok | 07-08-07 | 09:21

@Teen 07-08-07 @ 09:12

Of je bent erg goed in blind typen of je hebt een lampje in die kast en dat KAN onder de deur doorschijnen odat ze je toch weten te vinden. Wees voorzichte, willen je reaguursels niet missen op gs

Agent327 | 07-08-07 | 09:20

Teen 07-08-07 @ 09:12
Maaak toch eens een keuze bij het uit de kast willen komen, zo wordt het nooit wat.

Sikkeneur | 07-08-07 | 09:15

Mijn collega's hebben mij er van overtuigd dat ik ook bescherming nodig heb. Vandaag reaguur ik dan ook vanuit de bezemkast.

Teen | 07-08-07 | 09:12

Gisteren toevallig Ingang Oost gezien. Ga naar 4:52 (venster volbeeld voor tijdweergave) en zie hoe onze vriend uit Groenland gewoon de hand van een vrouwelijke dokter weigert,
.
player.omroep.nl/?aflID=5224748&md...

controle | 07-08-07 | 09:10

Ik zit wel op een tweede Hirsi Ali te wachten, er zouden meer mensen als haar en Eshan Jami moeten zijn.

Atheisme.nu | 07-08-07 | 09:09

Het meest belachelijke aan deze gehele zaak is het feit dat er mensen zijn die zeggen dat Dhr Jamie het uitlokt door uitspraken m.b.t. de kinderneuquert mohammed.

En dat de PVDA nog steeds geen hard standpunt durft in te nemen TEGEN de mishandeling is al helemaal van de gekke. Laf zooitje, Boslim en consorten.

Agent327 | 07-08-07 | 09:06

Toch typisch dat de Schutzstaffel van de SDAP weer faalt. De oosterburen waren toch wat geconcentreerder in de uitvoering.

controle | 07-08-07 | 09:03

Toch is het erg dat dit soort maatregelen nog steeds nodig zijn. We beveiligen in opspraak geraakte weldoeners eerder dan we het tuig wat het veroorzaakt in de lurven grijpen. Omgekeerde wereld i.m.o.

Robin Hood | 07-08-07 | 09:00

Hartverwarmend al die steunbetuigingen van de pvda. Blijft hoesten.

controle | 07-08-07 | 08:58

Kunnen we hem niet preventief naar de USA deporteren? Oh enne gemundT? en nog ergens krom zinnetje, need koffie *inschenkt voor hox*.

..zapper | 07-08-07 | 08:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland