Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Petje af...

Yo, kEwL mAnHet gaat de goede kant op met de werkloosheidscijfers, maar het kan nog veel beter. En laten we eens een geheimpje verklappen: jullie hebben het volledig in eigen hand. Want dat de jeugdwerkloosheid zo hoog is, ligt aan het onfatsoen van de jongeren zelf. Zo stelt althans burgemeester Geert Dales van Leeuwarden. ''Er is één boodschap die er op alle mogelijke manieren bij de jongeren in moet worden geramd: weg met die malle petjes, weg met die grote mond, weg met die vieze kleren en die negatieve uitstraling. Geen werkgever heeft zin in losers.'' Petje af, wij hadden het niet treffender kunnen zeggen…

Reaguursels

Inloggen

Lang leve het oostblok, en dito arbeidskrachten aldaar...

Mad World | 06-12-05 | 17:07

@ Kzi-Ziks: Mensen van het kastje naar de muur sturen om ze te beletten zwart te werken is effectief maar vernederend. Werkverschaffing zou beter zijn, maar dat is waarschijnlijk onuitvoerbaar.

poppermotje | 06-12-05 | 14:42

Ik vind de tegengeluiden van links (Contento Limbo, Momus,burnie, ipban, stretch) stuk voor stuk indrukwekkend. Dat ik dat niet eerder gezien heb allemaal.

poppermotje | 06-12-05 | 14:39

Het a-sociale, dus gestopte, belgische dop systeem in NL invoeren. Hierin had de uitkeringgenieter de keus: of naar school en daar om de zoveel tijd via een pinpas inloggen om te bewijzen dat hij/zij nog steeds de lessen volgt (spraakherkenning was naast pincode de identificatie methode) of gewoon op straat bij diverse locaties waar je absoluut niet gratis kon parkeren via een pinpas inloggen om te bewijzen dat hij/zij nog steeds niet ergens zwart aan het klussen was (spraakherkenning was naast pincode de identificatie methode) en direct daarna een tijdgerelateerde nieuwe meldlocatie krijgen waar je naar toe moest fietsen en lopen (ook de fiets moest op een opgegeven locatie vastgezet worden), etc.
.
Niet tijdig melden, straf, regelmatig niet tijdig melden, uitkering weg en volledige uitschrijving uit alle rijks en gemeentelijke subsidiepotjes.
.
Alles was toen beter dan een uitkering dus pakte men alles aan want het meldsysteem werkte van smorgens 7.30 tot savonds 19.00 en ook op zaterdag. Het systeem ging ook niet op vakantie. Bij sabotage kwam er een tijdelijk keetje.
.
A-sociaal systeem volgens de socialisten, afgeschaft en daarna explodeerde de belgische werkeloosheid en de ziekmeldingen.

Ksi-Ziks | 06-12-05 | 13:37

En dat zegt deze onbetrouwbare gnoom die ondanks de belofte om zijn karwei af te maken in Amsterdam voortijdig naar Friesland vertrok....

prettything | 06-12-05 | 13:28

Weg met burgemeesters met kale koppen.....!

prettything | 06-12-05 | 13:26

Heel. Erg. Goed.
.
p.s. ik wil Ali-B (*kokhals*) nooit meer zien.

Balkenende | 06-12-05 | 11:24


Het Lonsdale geweld, maar natuurlijk. Was dat niet die hype die de linkse kranten probeerden te creeeren. Lonsdale geweld bestaat helemaal niet, anders had ik er wel over gelezen.

Multikuli | 06-12-05 | 10:52

@ Pas op je tellen: behandel de groep als groep en het individu als individu ! Dat snappen de kaaskoppen meestal niet en dat is jammer. Niet elke kraker is werkschuw, en niet iedere Marokkaan die zn pet niet goed op zet is reeds geradicaliseerd. De Nederlandse Lonsdale-jeugd wordt natuurlijk net zo hard gesteund met subsidies voor hun straatcultuur, maar dat vergeet het plebs dat de televaag leest vaak. Men doet alsof er een heksenjacht op hen wordt gemaakt, maar de allochtoonse jongeren durven de disco's niet meer in dankzij het lonsdale-geweld. En niemand die je daar over hoort, vanwege de intolerantie van de Nederlanders tov de nieuwe Nederlanders die geen spruitjes eten ! Inderdaad, het gelijk heeft vaak meerdere kanten.

Hammiehetvarken | 05-12-05 | 22:20

@Hammie
Meten = natuurlijk weten en kennis is toch een bepaalde structuur aanbrengen, associatief denken enzeau. Wil je actief problemen aanpakken is deze denkwijze onoverkomelijk. Kunst is met deze baggage niet te stigmatiseren/generaliseren.
<br><br>
Probleem is dat tegenwoordig weinig mensen meer out of the box zijn.
Ik weet dat er meer problemen spelen onder allochtonen Nederlanders dan autochtonen. Mijn motto: Ontvang iedereen onbevlekt.
Are you prejudice, hell no!

Pas Op Je Tellen | 05-12-05 | 21:58

Wat een onzin , Beatrix vindt Ali B, toch ook een schatje ! Dat de boerenkool etende Hollander nog even moet wennen aan mensen met een moderne attitude is wel duidelijk, maar gun die spontane jongelui ook hun cultuur, U bent toch ook jong geweest ? En wanneer U zich iets meer zou verdiepen in nieuwe cultuuruitingen zal U zien dat er juist veel nieuwe en frisse ideën zitten bij deze jongeren. Er zijn gemeentes die subsidie geven om de straatcultuur te ontwikkelen in hun gemeente !
Iets minder intolerantie van de zijde van de Nederlanders zonder moelilijke achternaam en U zult zien dat zelfs Marokkanen net zijn als U en ik. Het is moeilijk om door al die stigamtiserende berichten van de media heen te prikken, ik stel voor om het woord allochtonen af te schaffen en nooit meer iets in de media of onderzoeken over afkomst te zeggen.

Hammiehetvarken | 05-12-05 | 21:37

zal die B-ALI blij zijn met een foto naast het bericht.. hahaha... top gedaan.. komplimentjes

huppeltutje | 05-12-05 | 20:58

Die Dales toch. Het blijkt steeds meer dat hij zijn IQ heeft moeten inleveren toen hij uit Amsterdam richting de Friesche Laaglanden is vertrokken. Kunstmatige intelligentie, jammer hoor.

Days-Of-Wild | 05-12-05 | 20:29

@SPY
Okido, in je laatste stelling zit een probleem(pje) opgesloten.
Ook een activatie RFC dan?

Pas Op Je Tellen | 05-12-05 | 19:08

@HadieMike
Misschien kunnen we aan die off-shoring/out-sourcing bepaalde voorwaarden verbinden waardoor de signatuur van die ene company iig weer de goeie kant op wordt gedrukt (push or pulll whatever makes the world goes round).

Pas Op Je Tellen | 05-12-05 | 19:05

Iedereen heeft verschillende petjes op, als ik thuis kom na een dag werken en ik heb zin om op mijn caps-lock te drukken en eens lekker door mijn huis te gaan springen dan doe ik dat. Misschien pijnlijk om te horen maar:
<br/><br/>
?Behind these doors are people and they are getting kicks from things others would never dream of.?
<br/><br/>
Scheiding van formeel en informeel (in representatieve) functies is nogal wiedes. Misschien dat je in de back-office nog wel een petje kan accepteren hangt een beetje af van de signatuur van de company. Denk dat er bij de redactie van TMF niet zo moeilijk over gedaan wordt, bij die NOS hoef je er vast niet mee aan te komen.
<br/><br/>
Loop je met je pet en streef je naar integratie
(The true juggle struggle of life) zoek dan een functie waar je hem op kan zetten. Banketbakker schijnt wel een populair beroep te zijn, waarbij je hem op kan houden -:)
<br/><br/>
*Motto van Sint*
You better have a consistent heart and come in disguise
then the other way around.
<br/><br/>
Quality should be our main criteria.

Pas Op Je Tellen | 05-12-05 | 18:59

Als je het toch hebt over werken. Ik zie dat ouderen langer moeten blijven werken, terwijl er voldoende jongeren zijn. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit een bewuste keuze is zodat ouderen werkloos raken, niet aan de bak komen, waardoor het pensioen stukken lager is.

Atlantis-95 | 05-12-05 | 18:34

tssskkk... steeckt uwen handt in eygen bhoezem, Gheert. het is de politiek die in eerste instantie het onderwijs verneukt heeft.

Inderdaad krijg je negativiteit uitstralende etters met een grote bek die van de school af komen, geen enkel initiatief hebben en alleen interesse voor hun mobieltje... maar had dan GVD ook niet dat studiehuis ingevoerd, het LBO vervangen door het belachelijke VMBO en dan bezuinigd op het hoger onderwijs.

Als je gewoon een vak wilt leren moet je eerst tot je 16 allerlei kudtzooi aanhoren van leraren die ook wel weten dat het zinloos is, en wie wil er dan nog doorleren op het beroepsonderwijs? Ik hoef ook geen scholieren in de zaak, het is alleen maar 'willen we niet kunnen we niet hebben we niet gehad kunnen we ook niet leren' wat de klok slaat.

geytennöker | 05-12-05 | 18:22

De man heeft groot gelijk. Hulde. Wie wil zo'n ongeïnteresseerd stuk vreten met een grote bek zou aannemen?!

Slikken Kreng | 05-12-05 | 18:18

En niet te vergeten: WEG MET DE OUTSOURCING VAN WERK naar India (UniLever, ING, Gouden Gids en alle anderen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten met de hulp van een kinderarbeid paradijs!)

HadieMike | 05-12-05 | 18:05

De jeugd moet de vrijheid hebben om hun allerindividueelste expressie van hun allerindividueelste gevoelens in hun kleding en gedrag tot uitdrukking te brengen. Stel je voor dat hun tere kinderzieltjes gekwetst zouden worden door welke drang dan ook.

Alleen wil ik dan ook de vrijheid hebben om niet (via belastingen of anderszins) te moeten betalen voor die lieve jeugd die door het onbegrip van die gevoelloze buitenwereld geen baan kan vinden / houden.

Echte vrijheid heb je nl. pas als je niet bij de staat / gemeenschap je hand ophoudt.

SPY | 05-12-05 | 17:24

ik vind dat iedereen een gek petje op mag zetten. Ik vind ook dat je opgesloten moet worden bij TBSerds als je niet begrijpt dat iemand zonder gek petje eerder wordt aangenomen.

aap de goede hoop | 05-12-05 | 17:16

En helemaal fout is: solliciteren met een roze GeenStijl petje op je kop.

aivd | 05-12-05 | 16:56

Ach ja, vvd'ers... who cares? Die Dales is overduidelijk zo'n lulletje rozenwater die nu zijn gram haalt voor het feit dat hij vroeger altijd gepest werd door medejongeren die wel van hun ouders gel in hun haar, Roots-schoenen en coole baseball-jacks mochtten dragen. Zo'n eikeltje dat altijd stond te huilen in de gymles als er weer eens aan de ringen gehangen of over het paard gesprongen moest worden. Zo'n type stotteraar die nooit goed uit z'n woorden kon komen en zelfs door de meisjes van twee klassen lager in elkaar geslagen werd. Zo'n type die jaren later op homo-parkeerplaatsen stiekem kleine jongetjes aan hun plassertje staat te voelen...

stretch | 05-12-05 | 16:43

Dales for president!

Klukkluk | 05-12-05 | 16:19

Nee, al die slappe lullen in een niet veel strakker pak, hij liep er zelf zeker vroeger al elke dag bij alsof ie ging solliciteren.

citizen krank | 05-12-05 | 16:15

@woefdrammertje

da's nou jammer, die gozert had misschien wél ff wat meer kennis in huis dan die stropdassert & hielikkert die na hem kwam. Wie doe je dan tekort? JEZELF

Snuitje | 05-12-05 | 16:04

Vreemd dat die man dit nog moet zeggen.
Tja, met 1 miljoen "onvrijwillig" werkzoekende moet het misschien nog gezegd worden.
-
Persoonlijk denk ik dat ongeveer 75% van deze "onvrijwillig" werkzoekende inderdaad onvrijwillig naar werk aan het zoeken zijn.
Ze hebben veel liever hun uitkering.
Lullig dat ze nu iets meer gedwongen worden werk te gaan zoeken.
-

Moi | 05-12-05 | 15:51

Ach, komaan jongmenschen, laat jelui toch geen rad voor oogen draaien! Zelf als je voor niemand buigt - als negert, maar ongetwijfeld geldt het voor alle rassen - kun je toch gewoon 't geld gaan binnenharken hoor. Zorg dat je naast iemand als Michael Reiziger enkele goede seizoenen speelt in het betaalde voetbal, en vervolgens ga je bij de ene na de andere club op de bank zitten geldtellen. Dus draag gewoon opvallende sierraden, laat je in je gezicht piercen of boven je reet tatouëren en blow je zo suf dat je huiswerk niet meer zo belangrijk lijkt. Alles komt goed.

Klaverjas | 05-12-05 | 15:30

Vertaling:
Wat nou moeite hebben met het vinden van een eigen identiteit. Werken godverdomme. Identiteit doe je maar in je eigen tijd en zorg dat wij er geen last van hebben.

the_Tzar | 05-12-05 | 15:23

Ja, ja, die Dales is netjes.
Terwijl hij dit zei trok hij zijn tepelklemmen strakker aan, maar dat mag want niemand die dat ziet!

MAXIMO | 05-12-05 | 15:16

Bij Dales hebben ze vroeger lijm in z'n petje gesmeerd, vandaar

misti | 05-12-05 | 15:01

@djoey
Eh... kijk eens naar WO en/of Universitaire (veelal nonsens) opgeleiden... die vinden minder werk dan de gemiddelde verhuizer (naar verhouding) dunkt me. Daarnaast heb je de klasse 'express slecht Nederlands praat' en 'verkeerde houding', die worden steeds vaker uitgekotst ja... en terecht. Er is verschil vind ik tussen iemand die wel wil maar niet altijd kan, en iemand die wel kan maar dom doet. En meestal hebben alleen de wat slimmere het intellect om dom te doen.

HyBriD VorTeX | 05-12-05 | 14:58

Ik ben pro eigen-initiatief. Helaas is het niveau binnen nederland, en zeker onder de nederlandse werkelozen vmbo of lager. Hiermee zullen de problemen nooit opgelost worden, de jeugd is te lui om te studeren laat staan werken. Misschien moeten we maar wat hoger geschoolde jeugd importeren om het landelijk gemiddelde omhoog te halen.

djoey | 05-12-05 | 14:43

Nu we het toch over mode hebben, is de "saggy jeans with underwear showing effect" hype alweer over? Ik zou het erg jammer vinden want het bood me de nodige afleiding.

the saint of hippo | 05-12-05 | 14:42

@Opa-Buiswater 05-12-05 @ 14:30

Ach, ach, ach, voorspelbare oude man. Kon Rozenmuller zeker niet uit z'n toetsenbord krijgen, de ultieme zakkenmuller.

KaiserSoza | 05-12-05 | 14:38

Wat zeikt die Dales nu?

Jongeren horen te zuipen en viezen kleren aan te hebben. Niets mis mee.

Lelijke aap | 05-12-05 | 14:36

@.Opa-Buiswater | 14:30
Je kunt gevoegelijk de namen van Dales en Wiegel vervangen door Marijnissen, Bos en Halsema. Bij velen wil dan de borrel helemaal niet meer door het strot. Bent u toch een stuk beter af, he, opa.

ventus_aqualis | 05-12-05 | 14:33

ipban 05-12-05 @ 14:21

Lucht dat nu op?
Ja? Mooi! En nu weer aan het werk.

Varreke | 05-12-05 | 14:31

Is toch altijd wel prettig dat meneer Dales ( goed voor een tonnetje of anderhalf aan euri per jaar opgebracht door den belastingbetaler) vanuit zijn ivoren torentje wel even uit de lossen pols ( zoals gewoonlijk bij de VVD) met oplossingen komt.
Opa heeft ook een oplossing om de belasting voor gewonne mensen te verlagen: Al die driedelige gruwelijk overbetaalde "old boys"netwerkers van de VVD de laan uitschoppen en de vrijgekomen belastinggelden kunnen dan terug naar de burger. Want zeg nu zelf; wat is nu in jezusnaam de maatschappelijk meerwaarde van figuren als Dales of Wiegel........ brrr, meteen maar aan de borrel..!!

Opa-Buiswater | 05-12-05 | 14:30

@JackRnadom: en dus moet de overheid weer voor allerlei baantjes zorgen, not! Doe toch eens iets zelf ipv altijd maar wachten totdat de overheid wat voor je regelt. Dat ging de afgelopen 10.000 jaar ook goed!

bastyboy | 05-12-05 | 14:28

@Momus & Burnie: dankzij de wonderen van onze zorgzame samenleving kunnen jullie *beide* krijgen. At your service!

Muxje | 05-12-05 | 14:27

@.DaLijnk | 14:18
Is een kaftan waar iets aan vastplakt nou niet precies wat Geert bedoelt met vieze kleren ? Trouwens op welke bladzijden van de Koran staat nou iets waar de kaftan een plakkerige substantie aan over zou houden?

ventus_aqualis | 05-12-05 | 14:27

@ipban 05-12-05 @ 14:21

Ongefundeerd en stijlloos! Ga snel bij FOK! uithuilen.

KaiserSoza | 05-12-05 | 14:25

precies verpichte zijscheiding en uniform voor alle werkelozen

misti | 05-12-05 | 14:25

Zoem Schroot met der Kopdekzels!

Zbygniew Prlwytzkofs | 05-12-05 | 14:19

@ Dr. Faustus: Is het nou het kaf van het koren scheiden of De kaftan van de koran ??

DaLijnk | 05-12-05 | 14:18

Werk geven. Waarom zou je mensen werk geven? Hebben ze niets te doen, dan?

Striffelbuur | 05-12-05 | 14:18

Die achterlijke petjes zouden inderdaad net zo als hoofddoekjes verboden moeten worden.

NahUnd? | 05-12-05 | 14:17

*stampvoet*
Helaas, ik was te vroeg, krijg zojuist een open BrEeZah sms sollicitant.

..zapper | 05-12-05 | 14:17

@ Burnie: U heeft als reagürder uwes niveau der incompentenz klaarlijk bereikt.

Zbygniew Prlwytzkofs | 05-12-05 | 14:16

@bastyboy: Oh ja, dat is ook zo'n lekkere dooddoener, iedereen die werkloos is, is te lui om te werken en heeft liever een uitkering... Jij ook welterusten. Er zijn meer mensen dan dat er banen zijn, zo simpel is het. Daarnaast moeten werkgevers eens ophouden om van die belachelijk hoge eisen aan sollicitanten te stellen. Je kunt vandaag de dag pas een baan vinden als je nog maar 23 bent, 2 studies hebt afgerond, 5 jaar werkervaring hebt, en ook nog allerlei nevenactiviteiten als student hebt ontplooid.

JackRandom | 05-12-05 | 14:15

Mag dan meteen die kauwgum uit bij die kassiëres en bankbedienden en ander winkelpersoneel?
En dat ze d;r snorrtje ook even afscheren?
En mag de klantvriendelijkheid en service-minde instelling ook er weer bijhoren?
(Nou ik mag het toch vragen? Het is Sinterklaas tenslotte)

Teeuws Tijsje | 05-12-05 | 14:15

Vieze kleren.. dat valt wel mee, jongeren hebben zich altijd anders gekleed.
En bouwvakkers en metaalbewerkers werken nu eenmaal niet in krijtstreep, zoals Geert Dales wel voor zijn functie.
Maar op de negatieve uitstraling en de grote mond zit geen enkele werkgever te wachten.

verwend pokkejong | 05-12-05 | 14:13

@JackRandom: Er zijn inderdaad banen genoeg, maar de meeste mensen zijn te lamlendig om alles aan te pakken.

bastyboy | 05-12-05 | 14:09

Zorg eerst maar eens dat er banen komen voor jongeren. Er zijn in Nederland 1 miljoen onvrijwillig werklozen. Maar het is natuurlijk lekker makkelijk om te zeggen dat het allemaal hun eigen schuld is, en dat er genoeg werk is als je maar wilt.

JackRandom | 05-12-05 | 14:07

@Momus: *LOL*
Ik betaal liever de uitkering van een getatoeeerde gepiercte muts of pet dragende couch potato van 20 als het riante salaris van een ca.55 jarige bal die via zijn vriendjes van zijn oude dispuut nu op tenekrommende wijze openbare functies mag vervullen. Duidelijk een geval van the Peter Principle

burnie | 05-12-05 | 14:01

Het valt eigenlijk best nog wel mee aangezien ik nog geen sollicitatiebrieven in Br3Ez4h langs heb zien komen.

..zapper | 05-12-05 | 13:59

Jah wat zal ik zeggen tegen meneer de burgemeesterd. MODE heet dat aapje dat jij de hele dag in kleren uit 1940 loopt :P

Xaio | 05-12-05 | 13:59

Als regelmatige lezer alhier en meestal niet reageerder heb ik zo nu en dan het gevoel dat er hier een tikje wordt gegeneraliseerd! Toen ik jong was, zo'n 100 jaar geleden, hadden mijn ouders en generatiegenoten het over "langharig werkschuw tuig". Dat waren wij dan, mijn generatiegenoten en ik. Want mijn ouders zijn van de generatie van de wederopbouw en wisten maar al te goed te vertellen dat je hard moet werken en goed je best doen en goed luisteren naar belangrijke meneren zoals Dales, anders komt er niets van je terecht! Als ik dan alle reacties hier lees op de ongenuanceerde uitspraken van meneer de burgervader voel ik me zomaar terug naar de jaren 60 roetsjes. Alleen is het nu kennelijk de jongere generatie die het "werkschuwe tuig" moet aanpakken...
Generaliseren zei ik... en met rede. Ik ken persoonlijk jongens met petjes die het van uitzendbaantjes moeten hebben en dus ook regelmatig een paar weken zonder werk zitten. Maar die dan ook geen uitkering aanvragen, omdat ze daar zelf principieel op tegen zijn. Dan maar een paar weekjes tandhakken en hard zoeken naar een ander baantje. Verhuizer of in de bouw, maakt niet uit. Natuurlijk ken ik ook mensen die helemaal geen zin in wat voor werk dan ook hebben. Gek genoeg zijn die rond de veertig en zonder pet.
O ja, en die burgemeester, die krijgt binnenkort een aardige loonsverhoging geloof ik... vandaar dat hij nu even van zich moet laten horen en op het zeepkistje klimt?

Lizz | 05-12-05 | 13:58

@.arunt_de_echte_befte | 13:48
De WAO is ooit bedoeld geweest voor mensen die voortdurend oppassing en verpleging nodig hadden. Lange tijd is toelating gedoogd als je overtuigend kon aantonen geen zin in werken te hebben en nu wordt teruggekeerd naar de oorsprong.
Maar laten we wel wezen, als je je eigen reet kan afvegen kun je toch ook een vensterbank afstoffen. Mocht staand werk niet mogelijk zijn dan kun je een vloer dweilen.

ventus_aqualis | 05-12-05 | 13:58

Vieze kleren, veel C1000 jassen zijn vies.....

gevallenverstand | 05-12-05 | 13:58

-edit spamhoerrrr-

Ali | 05-12-05 | 13:56

En ik heb geen behoefte aan de clown Dales!

gevallenverstand | 05-12-05 | 13:53

laat me raden: zeker weer zo'n BB-er die zo nodig de fatsoenrakker moet uithangen? Rot op! ga met pensioen nu het nog kan!

yumpie | 05-12-05 | 13:53

geloof dat mijn grootouders het zelfde riepen over de jeugd met beatles-kapsel.
Ouderen hebben altijd wat te zeuren

Sir EnemA | 05-12-05 | 13:53

Wat een discriminerende opmerking. Net alsof het aan de moslims ligt dat Nederlanders racistisch zijn.

Sudanees uit Bosnië | 05-12-05 | 13:48

de werkloosheid gezakt?? minder uitkeringen wao? tja... Als je iedereen met een rolstoel het arbeidsproces in trapt en hun uitkering af pakt.
Gelukkig heb ik het niet zo erg maar klan geen staand werkl meer verrichten....
het uwv en andere instanties sturen mij regelmatig op pad om te solliciteren als asbestsanneerder.... tja zeu kan ik het ook. Over de rug van mensen die echt niet meer kunnen werken fijn zeggen dat je het aantal wao ers teryug hebt gedrongen... lekker landje leef ik hier..... Daar heb je dan jaren voor gewerkt..
stelletje kudt cliniclowns!

ergens zit er wel wat in het petje af gedoe... pet af mohammed en aan de slag... geen pain in je roeg meer ... werken met je donder

arunt_de_echte_befte | 05-12-05 | 13:48

Mee eens. De jongeren moeten zich wat nederiger gedragen en wat meer respect tonen voor ouderen. Die toen ze vroeger jong waren het HELE weekend in de kroeg lagen.

tiswat | 05-12-05 | 13:48

Misschien kan je het beter aan WIllem Middelkoop vragen.

TV Dominee | 05-12-05 | 13:45

@ventus: Zie de uitzending van RTLZ, ik heb het iig niet bedacht. Dus pin me er niet op vast!

TV Dominee | 05-12-05 | 13:44

@Dr. Faustus
Uitlokken, laat ze zich thuis voelen. Relaxd weet je tog. Zet ze in de soll. ruimte en roept; check die sma, kijkt ie... dan wegbonjouren. Kijkt ie jou raar aan, dan verder testen.

HyBriD VorTeX | 05-12-05 | 13:44

Liever een loser met pet in mijn magazijn dan een mislukte-wethouder-die-in-020-een-haven-erdoor-heeft-gedrukt-waar-nog-maar-2-boten-gebruik-van-hebben-gemaak-in-pak in mijn gemeente.

Momus | 05-12-05 | 13:44

@.TV Dominee | 13:35
Verdomd knap dat je dat hebt kunnen analyseren. Help me even op weg met mijn belastingaangifte: ik begin met hetzelfde en zou er ook zo graag 400.000 van maken.

ventus_aqualis | 05-12-05 | 13:41

Ik geef hem een dag of twee voordat hij zijn woorden terug moet nemen van het B&W.

Dude heb je eten | 05-12-05 | 13:41

Kijk; dat is nou een VVD'er. Super.
Hij zal wel Limburgse voorouders hebben....

Contento-Limbo | 05-12-05 | 13:40

@zoek : Het is taal-purist. niet puritist ;-)

diepgraver | 05-12-05 | 13:40

Kon niet pakkender deze topic en chapeaux om daar een foto van ali nogwat bij te plakken

Godvergetenkutzooi | 05-12-05 | 13:38

Is de pet niet standaard uitrusting voor de pliesie ?

Boomer | 05-12-05 | 13:38

Weinig werkloosheid? Er zijn een miljoen werklozen, maar die cijfertjeskonijnen in Den Haag hebben een trucje bedacht waardoor het er maar 400 000 zijn.

TV Dominee | 05-12-05 | 13:35

ach ja, dit is de tattootakeltijd.... de hele kudde wil graag een brandmerk en dales geeft dat graag

kuifjes | 05-12-05 | 13:34

Zeker nooit jong geweest?

Ample | 05-12-05 | 13:34

Zoals reeds gezegd: heropvoedingskampjes. Rammen we er wat norm besef in. Zo niet heb je in ieder geval weer zo'n randdebiel van straat gehaald. Twee vliegen in een klap dunkt mij..........

Tinky-Winky | 05-12-05 | 13:33

@ username
Jij komt zeker uit Groningen?

cactus | 05-12-05 | 13:32

Bigga-up fo' burgameaster in leeuwarduh!

Muffdiver | 05-12-05 | 13:32

Mjah.... raak die lakse stoere houding van "ik heb dit niet nodig" maar eens gaan. Je hebt als kansloze jongere dat kudtbaantje bij de plantsoendienst wel nodig. Want ik heb namelijk geen zin om jou zielige uitkering te moeten betalen zodat je weer wat zware shag en goedkoop aldi bier kan kopen!

username | 05-12-05 | 13:31

en dan ook nog 15 gezichtspiercings, tja, en de hele dag met een mobieltje in de weer, moet kunnen, toch.

adfundum | 05-12-05 | 13:30

Laatst nog iemand mogen uitgelachen toen hij kwam solliciteren voor een functie als product specialist volume render stations, hij was pet-drager en had een stukje roestvaststaal door z'n wenkbrauw.

veel succes met je carriere bij de albert heijn... :D :D

woefdrammertje | 05-12-05 | 13:29

Representatief is een woord met te veel lettergrepen voor de gemiddelde No-No. Laat staan dat ze de betekenis ervan begrijpen. Heropvoedingskampjes m.i. zijn het enige alternatief!

Tinky-Winky | 05-12-05 | 13:28

De juiste spelling is volgens mij: Neukgekont. Hoewel ik het voor geneukgekont ook doe. Ik gebruik beide woorden altijd graag in mijn correspondentie met Bea en heb hierover nooit klachten ontvangen.
Het zal dus wel goed zijn.

Mrs. Pickwick | 05-12-05 | 13:28

Taal-puritist of taal-puritein?!
Blij dat 020 die loser naar het noorden heeft laten gaan. Kan die aldaar zijn heaumeau-correcte, populistische, studentikoze, roze *kuch* rode prietpraat aan die provincialen slijten.

zoek | 05-12-05 | 13:28

Uiteraard weer een zeer treffende en stijlloze foto bij het topic.
Ik stel voor om de uitkeringen niet meer te storten, in plaats daarvan dat die luie bankhangers het moeten komen ophalen. Daar zijn de meeste ook vast weer te lui voor, dus dat scheelt een hoop centen. Tevens direct een controle op de sollicitatie plicht. Dit creeert weer banen voor andere werklozen, probleem alweer dichter bij een oplossing.

djoey | 05-12-05 | 13:28

Mijn man, die ... uhhh... Dales

Nikkelen_Nelis | 05-12-05 | 13:27

@godsammekrake @ 13:19
het is gekontneukt

Stijlloos persoon nr | 05-12-05 | 13:26

Maar hoe moet een werkgever dan het kaf van het koren scheiden als alle sollicitanten er netjes uitzien en zich beleefd gedragen?

Dr. Faustus | 05-12-05 | 13:26

Lezen jullie dat bericht ook daar van Andre Rouvoet? De ongelovigen zijn gevaarlijker dan de moslims? Hmmmz.. Humanisten lopen niet met blueprints van de strategische objecten, laat staan mete en doorgeladen pistool over straat?

Killroy1976 | 05-12-05 | 13:25

.... Behalve Jamie Oliver dan. Die is gek op die jointrokende rukkers. En oh ja: Die vieze Ali B. thumb, moet dat nou????

Zie die smerige ransaap al zat op TV....

MiRRoRMaN | 05-12-05 | 13:25

heeft die dales niet een vleespet?

kuifjes | 05-12-05 | 13:23

prima. zolang ik mijn djellaba maar aan mag houden..

zakje pinda´s | 05-12-05 | 13:23

petjes af helmpjes op! daar komen de gelen!

Lenteman | 05-12-05 | 13:22

Pezies!

DeKeet | 05-12-05 | 13:21

gekontneukt!

Lenteman | 05-12-05 | 13:19

-weggejorist-

Bloodzone | 05-12-05 | 13:19

Heb er ook helemaal niets aan toe te voegen!

Kwissie | 05-12-05 | 13:19

En Algemeen Beschaafd Nederlands natuurlijk! (Is het nou gekontneukt of kontgeneukt trouwens?)

godsammekrake | 05-12-05 | 13:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl