Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hakbar wake up call

hakbarrrrrrrrrRRRrrrrrrrrrrr *kuch* RrrRrrrrrrrAttentie code rood. Wij herhalen code rood. Het is beter tunnels te mijden, evenals het OV, hoge gebouwen en vliegtuigen. Al-Qaeda heeft namelijk de terreurcellen in ons land geactiveerd en opdracht gegeven aanslagen te plegen. Dus dit is jullie wake up call boys: de tijd van je hand ophouden bij de sociale dienst is voorbij. Er is werk aan de winkel. De oproep is afkomstig van de onlangs gevangen genomen topterrorist Abu Musab al-Suri (de Syriër), het vermeende brein achter de treinaanslagen in Madrid in 2004. In een zeventien pagina’s tellende document verklaart hij de oorlog aan onder meer Nederland, wegens negatieve rol van ons land als actieve deelnemer in de internationale strijd tegen het terrorisme. En dat mag niet volgens de radicaaltjes. Die hebben hun eigen wetten. En als je dat niet aan staat is het Hakbar! Wanneer wordt toegeslagen, hoopt Donner uit hun bel- en surfgedrag op te maken. Lees: dat weten we wanneer ie boem doet. Wat we wel weten is wie de winnaar is van de AKO-literatuurprijs 2006. Met gepaste trots presenteert onze Pritt u: Jezus is de geest van God, van Abu Zubair

Reaguursels

Inloggen

Draaiorgelmuziek verjaagt jongeren

ROTTERDAM - Met de klanken van een Oudhollands draaiorgel worden hangjongeren verdreven uit winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam.

De hangjongeren die anders bij metrostation Zuidplein in Rotterdam staan, hebben een andere plek gezocht. Zodra de orgelmuziek losbarst, maken de jongeren zich uit de voeten.

De deelgemeente Charlois is er dik tevreden over. ,,Met name onder hiphoppers is de muziek niet populair,?? zegt Dick Lockhorst, voorzitter van deelgemeente Charlois.

Al eerder is op het Schouwburgplein en de Lijnbaan een draaiorgel ingezet. De resultaten waren wisselend. Op de Lijnbaan joeg het orgel niet alleen hangjongeren weg, maar ook het winkelend publiek, zo klaagde de middenstand. Sommige orgelmannen vonden het maar beledigend dat ze werden ingezet als ?gespuisverschrikker? en weigerden dienst.

Piet de Bruin, die al jaren op Zuidplein staat, heeft er geen problemen mee. ,,Ik verdien hier gewoon mijn brood mee, en de rest zoeken ze maar uit,?? schreeuwt hij boven de tonen van zijn draaiorgel uit.

www.ad.nl/fun/bizar/article78140.ece

HET geniale plan om hakbars en Ratelkutjes te weren!

geenstijlman | 06-12-05 | 19:30

Ik stel voor dat we ons verlagen tot onze tijdelijke medelanders

PanzerMeyeR | 05-12-05 | 21:01

Mijn W is zo Nederlands als Jabri's bovenlipcorrectie.

Overigens heeft 'ie inmiddels een eigen topic..

Brusselmans | 05-12-05 | 15:49

(half OT) Ah, d'r komt een vervolg op dat moeizame gesprek tussen Simek en Jabri:
www.hannekegroenteman.nl/

O en Pannie (04-12-05 @ 21:14), volgens mij niet, eerder andersom: een Vlaamse die vast ook heel goed Frans kan.

*vraagt zich af hoe Brusselmans' W eigenlijk klinkt ;-)*

Kudtkip | 05-12-05 | 11:43

OKeee, k ga wel op 'n andere planeet weaune....

GOD (echt waar) | 05-12-05 | 09:23

ik ben erg aangeslagen door dit bericht.

roelofw | 05-12-05 | 07:30

test

G-unite | 05-12-05 | 06:54

Kudtkip volgens mij is dat een 'Franstalige Belg die Vlaams spreekt' W

Pannie | 04-12-05 | 21:14

hey bonzo, laat dat grut lekker de arena pakken idioot. dan kunnen ze een keer een fatsoenlijk stadion bouwen.

blazuhhh | 04-12-05 | 19:13

@Return of the Beastj 18.05 u.

Merkwaardig toch die obsessie met de 2e WO....
Heb je soms in een kamp gezeten of teveel oorlogsfilms gezien?

prettything | 04-12-05 | 18:13

Dat vraagt natuurlijk uiteraard om een pre-emptive strike onzerzijds. Morgenavond dan maar een lange messen nacht en gelijk al hun kristal aan gort?

Return of the Beasjt | 04-12-05 | 18:05

Jezus is de geest van God, een terrorist heeft niets met de Islam van doen (dat zijn -in die terminologie 'de goddelozen'), en de Sharia, dat is een verzinsel dat niets met Mohammed of Islam van doen heeft.
(Sorry kaalkoppen, gelijk krijgen jullie nooit en als jullie nog langer doorhakken op buitenlanders in 0031 geborden kunnen jullie helemaal alleen voor de vergrijzing opdraaien.)

gevallenverstand | 04-12-05 | 18:02

Mocht die aanslag er komen in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag zal Job Cohen na afloop wel snel weer thee gaan drinken in de eerste de beste moskee...

ik ben wel benieuwd of al die relativerende meninkjes waarin de angst voor aanslagen overdreven worden genoemd dan nog zullen doorgalmen bij onze dhimmies.....

prettything | 04-12-05 | 17:40

nou samir ali en mohammed op naar de kuip dan

Bonzohondevoer | 04-12-05 | 17:21

Waar blijft dat mooie documentje van Mohammed dan ? :)

JohnyBeGood | 04-12-05 | 16:49

Pannie, niet als ik naar Goedele Liekes luister.

Kudtkip | 04-12-05 | 16:43

Kudtkip dat is gewoon een Belgische W hoor..

Pannie | 04-12-05 | 16:37

En nog eens tja Brusselmans, Abu Jaja. Die heeft zich jaren terug, toen nog vanuit België, uitgesproken over (nóg zoiets wonderlijks: zijn Surinaamse accent als het gaat om woorden beginnend met een ?w?) positieve discriminatie: dat minstens de komende tien jaar allochtonen voorrang op de arbeidsmarkt moesten krijgen om hun achtergestelde positie te compenseren.

Ik blijf erbij: mekkeren om voor vol te worden aan gezien en aldus behandeld te worden, zal niémand die status opleveren. Verdienen zul je het!
Heb die notitie in eerste contact met Mo Jabri meteen uiteen gezet, aan de hand van feministen die destijds net zo konden weeklagen.
Minderheden (zou de lading van de eerste lettergreep er iets mee te maken hebben?) zullen altijd harder moeten knokken voor hun plek ? natuurwet.

Lastig blijf ik het maar vinden, dreiging mzus, gevaar zo.
Overall gezien denk ik dat Van Gogh?s indicatie als het gaat om bepaalde praktijkvoorbeelden van de Islam, gebezigd door overijverige moslims, vrij juist waren.
Ik zet verder qua topic, hopeloos dromerig comme je suis, in op de topfilm ?Offers? om pijnloos het resultaat te kennen.

Ps. Pannie: touché (als dat de spot ook voor mij had kunnen gelden met m?n lange lappen vandaag)(waar ik opnieuw mee stop, want de voorspoed m?n verhuisschema is ermee ingelopen); au revoir mes cheries!

Kudtkip | 04-12-05 | 16:19

Brusselmans 04-12-05 @ 14:21

Jij bedoelt Rabarber??

Pannie | 04-12-05 | 15:55

hoe vliegen de kraaien met infrarood kijkers rond.
moet ik nu mijn deuren sluiten voor mijn turkse achterburen ?

teringtubbie | 04-12-05 | 15:31

Inderdaad, ik zag Abou jaja zich een tijdje terug in elke bocht draaien om maar niet te hoeven toegeven dat moslims onderling te verdeeld zijn om met een partij met de verkiezingen mee te doen.

Vooralsnog kan dat niet van zijn politieke tegenstanders gezegd worden.

Brusselmans | 04-12-05 | 15:07

Zeker is ie Hollandser dan ie ooit zal toegeven Pannie, en dat heb ik ?m op ludieke wijze ook laten weten: een Marokkaan die kan schaatsen? En dan ook nog boerenkool lusten?!? Toen kwam er prompt uit wat hij, beetje onhandig, in het interview ook zegt: nationaliteiten doen er niet toe, ik ben méns! Iets wat menig Hollander volgens mij ook zegt voordat typische kaaskopdingen aangehaald (moeten) worden. Dat terwijl andersom nog wel eens gescandeerd wordt: ben Marokkaan ja, re-spekt!

Heb hem verder leren kennen zoals Simek ook ergens opmerkt: als een poëet. Blijkt alleen al door hoe hij de eerste (overigens typische Simekiaanse, onbehoorlijke) vraag pareerde; of hij op z?n zelf meegbrachte muziek ook vree met z?n vriendin.
"Nee ik luister liever naar de muziek die zij dan maakt".

Maar toch, de kont die hij vervolgens tegen de krib knalde, deed alles af aan z?n potentie om boven Simek?s ongesteldheid uit te kunnen stijgen. Of het nou kwam doordat in de voorgesprekken andere onderwerpen beloofd waren: z?n gangbare provocatie was dit niet. Hier kwam heel basaal naar voren hoe het Nederlanderschap voor hem in elkaar steekt: de taal beheersen, belasting afdragen en daarmee klaar.
Niet bepaald hartverwarmend hoopvol voor iets wat we sámenleving noemen.

Ps. Brusselmans,

tja zo kun je het ook zeggen. Daarbij, en dat vind ik eindeloos wonderlijk, (succesvolle) Marokkanen met Nederlands paspoort onderling komen er ook niet uit. Zie de sneren richting Aboutaleb.
Dat wordt nog wat met die islamisische politieke partij, te bedenken dat die een nóg bredere achterban moet bedienen?

Kudtkip | 04-12-05 | 14:55

@hammievarken
Van wat voor planeet kom jij??
"overal in Europa staat de islam vreedzaam in de maatschappij"
Euuh, waar ligt Nederland dan, of Spanje, Engeland?
Of misschien bedoel je buiten Europa:
Amerika, Irak, Afghanistan, ... of toch niet??
Misschien staat in de koran dat je vreedzaam met elkaar moet omgaan, maar dat stukje hebben heel veel moslims overgeslagen en hanteren de islam en koran om iemand te vermoorden, te bekogelen en te intimideren.
Van respect is geen moer te bekennen.
Laat ze maar allemaal lekker naar een islamitisch eiland pleuren, kennen ze lekker kankeren over al die ongelovige honden (zoals ik) en mogen ze fijn naar het oosten bukken.
Haal wel even de geiten van het eiland af dan, vind ik zielig.

bananarama | 04-12-05 | 14:53

@ Pannie

Jabri is een soort kruiperige gereformeerde activist uit de jaren 50. Kromgeluld door z'n eigen geestelijke terreur van onhaalbare normen en achterhaalde discussies.

Brusselmans | 04-12-05 | 14:21

Kudtkip 04-12-05 @ 12:41

Ik mag/mocht die Jabri in zekere zin ook wel, toch is het een echte Theo van Gogh natuurlijk, provoceren, met het verschil dat Theo een grote muil had maar in de praktijk heel zachtaardig was natuurlijk.
Simek was behoorlijk ongesteld, maar die Jabri had ik toch een stuk hoger/intelligenter ingeschat.
Ik denk dat die Jabri een stuk Hollandser is dan hij zelf graag toe wil geven trouwens.

Pannie | 04-12-05 | 13:42

Wat een onzin, de islam heeft niets met terrorisme te maken en degene die zegt dat dat wel zo is kakelt maar wat. Als de mensen die ons bang willen maken de koran maar eens hadden gelezen. Dan wisten ze dat de islam juist oproept om goed met ongelovigen om te gaan. En zo voeden moslims in Nederland hun kindertjes ook op, ook op basisschool het Mozaïk bijvoorbeeld. Overal in Europa staat de islam vreedzaam in de maatschappij. In Spanje, Frankrijk en Engeland zijn ze maar wat blij dat de islam flink vertegenwoordigd is in de maatschappij.

Hammiehetvarken | 04-12-05 | 12:52

*sorry, ik kreeg een foutmelding: mag een van dubbelposts verwijderd? en deze daarna ook graag*

Kudtkip | 04-12-05 | 12:44

4 december 01:46 @ Pannie,

?k zal het je nog mooier vertellen; hij zegt uitsluitend op Marokkaanse vrouwen te vallen, nou ik heb hier een correspondentie in archief waaruit iets anders blijkt. Ga ik niet openbaar maken - dat mag de AIVD doen ;-)

Interessante uitzending, dank voor de tip. Het komt goed naar voren hoe Jabri Simek manipuleert. Maar eens te meer wordt duidelijk dat arabieren de psychologen van de wereld zijn. Bovenal, en dat is vrij dom van hem, bevestigt hij het stigma dat Marokkanen de schuld (van wat dan ook) buiten zichzelf zoeken: Simek (hoewel ook niet mijn favoriete interviewer) stelt slechte vragen, híj kan derhalve geen goede antwoorden geven.
Een heel uur lang zet Jabri z?n poot dwars en jammert vervolgens dat Simeck niet z?n best deed om hem te leren kennen. Om vervolgens af te sluiten dat de méns Jabri ook helemaal niet voor de media bestemd is!

Paradox op paradox.
Ondanks ik zelf geen nare bijsmaak heb aan mijn persoonlijke bekgevecht met hem (sterker, wij hadden in de weken na Theo?s dood ook een zekere steun aan elkaar), kan ik het niet laten openlijk op te merken dat de kloof tussen nationaliteiten (roots) uiteindelijk in het hart niet te dichten is.
Iets wat hij in deze uitzending nagenoeg letterlijk ook zegt.
Rest mij nu dan toch de vraag (die zal ik ?m nog persoonlijk zal stellen, of Mo als je meeleest):
Als je Nederland en haar cultuur (voor mijn part in al haar kneuterige gezelligheid) je eigenlijk toch niet zo aanstaat, waarom vertrek je niet gewoon naar het geliefde land van je voorouders? Let wel ik zeg niet dat je móet vertrekken, ik vraag waarom je blijft op een plek die voor anderen roots betekenen waar jij je liever van distanciëert en die je erger nog (erger ja!) minzaam bekritiseert.

Kudtkip | 04-12-05 | 12:41

-weggejorist-

Kudtkip | 04-12-05 | 12:40

@Klukkluk,
zonet bij Johan ( Remkes ) geweest, hem alles verteld. Hij woont hier vlkabij en laat ie dat zelf maar uitzoeken. Hij wordt er immers goed voor betaald ? !

fuckje | 04-12-05 | 10:48

@fuckje
Heb je dat al aan de AIVD gerapporteerd? Is ernstig verdacht! Zojuist liepen er twee mannen(!), zogenaamd de hond uit te laten. Maar ik trap niet in die taktiek. Ik ben ze momenteel hinderlijk aan het volgen.

Klukkluk | 04-12-05 | 10:41

Kudt kudt kudt, woon op de 13e etage, heb geen rijbewijs en moet morgen naar Schiphol!!!!! Denk dat ik me maar verslaap.

poepoeh | 04-12-05 | 10:09

@Klukkluk,
exact 1 minuut voor jouw laatste rapportage hoorde ik klokgelui, dat is me nooit opgevallen, vreemd? Maar het is en blijft rustig. Martinitoren staat ook nog steeds op zijn plaats.

fuckje | 04-12-05 | 09:27

Vanmorgen vroeg even een rondje door de wijk gemaakt, maar ik kan u meedelen dat er nog geen verdachte individuen zijn gesignaleerd. Wel 1 neger met een pet op gezien, maar die was op doorreis. Ik blijf rapporteren!

Klukkluk | 04-12-05 | 09:01

Slaapt u maar weer rustig verder,
onder nederlandse Burkas en djelabahbahs past geen semtex.
hieris men immers ALLEN volgevreten ,wij zijn een sociaal land..

Strykpak | 04-12-05 | 09:01

Hier is alles nog rustig.

astronoud | 04-12-05 | 03:52

een moslimfundamentalist uit syrie heeft slapende terreurcellen in europa opgeroepen om aanslagen te plegen, ook in nederland.
ik roep slapende belastingambtenaren in nederland op om aanslagen te plegen op moslims in nederland.
vooral op diegenen met een tweede huis in turkije en marokko.

wachtmeester de bruy | 04-12-05 | 03:48

Aha, dus als ik het goed begrijp, staat Jezus in deze vergelijking gelijk met semtex en moet je daarmee iedereen het geestenrijk inblazen voor een speed-date met God..., toch ...?!

preacher | 04-12-05 | 03:27

Zelf denk ik dat de aanslagkans voor de verkiezingen groter is dan erna; zeau gaat dat met optellen..

Shareholder | 04-12-05 | 03:18

Jezus is de geest van God?!
De gang van zaken doet me veel denken aan de papierwinkel van die andere gestoorde die in 1945 zichzelf door zijn kop knalde.

Rest In Privacy | 04-12-05 | 02:50

We wonen hier ook niet voor hun gezelligheid.

gekke gerrit | 04-12-05 | 01:46

Hehe offtopic Mohammed Jabri was bij Martin Simek vanavond:
www.rvu.nl/rvu.php?i=1&l=0&n=6... (laatste uitzending)

Grappig trouwens dat die Jabri op z'n site beweerd dat Moslims niet naar (ritmische) muziek mogen luisteren terwijl hij zelf een house cd'tje meeneemt.

Pannie | 04-12-05 | 01:46

vreemd dat GS z'n bek nog durft opendoen over AKO prijzen.

voor de rest, iedereen die dacht dat Europa vrij zou blijven van aanslagen is er dik aan voor de moeite.. naievelingen

vdm | 04-12-05 | 01:46

Als ze hier een Halla Hakkebar aanslag doen ,zullen er als reactie waarschijnlijk ook wel een paar moskeetjes en moslimscholen in de fik gaan .En marokkanen die een baantje of stageplek zoeken zullen moeten gaan zoeken-zoeken in alle hoeken.
Ik wordt er niet bang van maar gezelliger wordt het zeker niet.

Yammie | 04-12-05 | 01:38

Laat Al-Qaida maar komen.
Maar ze doen hier geen fuck, dit land is voor hen een safe haven.
Als ze hier wat doen is voor hen de dekking meteen weg.

gekke gerrit | 04-12-05 | 01:16

Laat Al quada lekker Amerikanen opblazen.. en ver van NL blijven..

toatec | 04-12-05 | 00:56

Aangezien die probleem imam uit Eindhoven komt verwacht ik hier in Brabant Zuid Oost geen aanslag. En zeker niet in het afgeladen boemeltreintje dat ik elke werkdag pak van Helmond naar Eindhoven en terug. Helmond op CNN? Och, dat kan alleen als Helmond Sport de Champions League wint.

Barbapoeppa | 03-12-05 | 23:53

Ach ja, die 'kijk uit je doppen en zoek de terrorist' pamfletjes zien hangen in 020.
let's scare the shit out of everybody campanje.
Kansloos.
Trouwens in Israel is iedereen, terecht, rete alert.
En is een busritje in Tel Aviv niet echt veilig.
Maar het leven gaat gewoon door, minus de slachtoffers uiteraard.
Voordeel is wel dat verdachte pakketjes voor de huisdeur van een leraar, waar je de pest aan hebt, altijd succes hebben, straat afgezet bomopruimingsdienst d'r bij.

vander F | 03-12-05 | 23:43

@Margreet,
ik vind het leuk, en geef ff die tip.
Welterusten voor straks!

fuckje | 03-12-05 | 23:28

Je mag best wel bang zijn voor harde knallen HB en dat hier vertellen.
Fuckje, vorige keer ging ik op je aanraden ook kijken naar niks wegens een staking.
Als het nou weer niks is, dan pak ik mijn bomgordeltje!

Margreet Dolman | 03-12-05 | 23:26

-offtopic-,
Sara Kroos, ned.3. Weergaloos goed!
FF uitkijken en dan veilig naar de kroeg!

fuckje | 03-12-05 | 23:22

@H.B,
wij lezen thuis 3 kranten, Telegraaf, Trouw, Dagblad van het Noorden,
en als weekbladen hebben we VN en Elsevier.
Info genoeg, dunkt me.

fuckje | 03-12-05 | 23:20

IK word nog wel geyl van Europa.
Dus die vlieger gaat wederom niet op, fuckje.

Trouwens, je kunt ook gewoon andere kranten dan de Telegraaf lezen, en je grenzen verleggen naar andere websites dan GS.

Vrij makkelijk om 'de media' overal de schuld van te geven. Net als alles op 'Den Haag' of 'Brussel' afschuiven ook te simpel voor woorden is.

Terwijl het een reagluurder zelf (Razcos 03-12-05 @ 21:18) is, die paniek en angst loopt te zaaien.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 23:05

@controle,
klopt. 2 vandaag had vanavond een hele uitzending gewijd aan de kippegriep, lag al maanden in de kast. Nova kon ook alleen maar kletsen over de Bijenkorf en Europa, daar wordt ook niemand geyl van.
Morgen ergens een verdacht rugtasje in een voetbalstadion?

fuckje | 03-12-05 | 22:55

@vander f
Vergeet de media niet, fear sells. Geen dag zonder de dreiging van vogelgriep en de dreiging van aanslagen.

controle | 03-12-05 | 22:47

Afschaffen die aanslagen!
Maar ik ben het met .. Whatever eens,
dit gezeur word lekker uitgemolken door politici om er weer eens wat big brother wetgeving door te rammen.

vander F | 03-12-05 | 22:46

Over angst gesproken, waar maken die politieke rukkers zich überhaupt druk om, inmiddels loopt geheel bejaard Nederland met angst over straat, durven de autochtone jongeren op een gemiddelde onderwijsinstelling hun bek al niet meer open te trekken door de pressie welke aanwezig is vanuit de allochtone jeugd.
Lekker belangrijk om je in dergelijke situaties druk te maken over een eventuele aanslag welke onwaarschijnlijk jouw directe leefomgeving zou kunnen treffen.
Dan heb ik het nog niet over de angst voor armoede, de angst voor het niet hebben van een relaxte oude dag.
Tyft een eind op met je aanslagen zou ik zo zeggen.

..Whatever | 03-12-05 | 22:36

Die Syrier had ook nog gezegd dat Mo en z'n vriendjes geen advocaat mochten hebben, Allah weet het nl beter.
Totdat de hofstadkliek erachter kwam dat meneer de Syrier zelf doodleuk wel een advocaat in de arm had genomen om z'n asielverzoek te behartigen.
Opruiende hypocriete lafbek.

vander F | 03-12-05 | 22:33

En ik heb het al wel weer helemaal gehad met dit politieke spelletje dat mag duidelijk zijn.

..Whatever | 03-12-05 | 22:31

Nou liegen mij zinsopbouwen er in de regel al niet om, maar deze is wel weer top me dunkt.
Dan wel GB
Een <-->aan

..Whatever | 03-12-05 | 22:29

Gezien het minieme aanslag gehalte in de US dan GB kun je er vanuit gaan dat een aanslag in het walhalla der moslims (Nederland dus) erg klein is.
En dan nog, hoe groot is de kans dat je te dicht op zo een bom gordeltje staat... juist lekker belangrijk allemaal.
De politiek moet niet zo lopen zaniken, wat de fuck heb je een aan dergelijke mededelingen qua dreiging, naar je werk moet je toch.
Daarbij is het debiel om angst te zaai onder 16 miljoen mensen wanneer een aanslag misschien een slachtoffer of 20 vangt, dan weet ik nog wel wat zaken om angst te zaaien.
Enkel strategie om de komende wetgevingen volgend jaar en het jaar erop aangaande het inperken van privacy te funderen.

..Whatever | 03-12-05 | 22:26

Die lummel durft zelf hier niet te komen !

Willem Alexander | 03-12-05 | 22:22

BAM!
KNAL!

OOOH!
EEN AANSLAG!
OH MIJN GOD, EEN AANSLAG!
ZIE JE WEL!

Oh nee, het was maar een knallertje vanwege de naderende jaarafsluiting...

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 22:19

*In Santpoort noord hoort men voortdurend gigantisch harde knallen*
vuurwerk jaargetijde is duidelijk weer aangebroken.

vander F | 03-12-05 | 22:18

@Razcos,
wij van GS nemen het jou niet persoonlijk kwalijk hoor.
@Usagi,
op de basisschool heb ik 1 keer voor een kwartje vuurwerk gekocht, PANG!
En daarna nooit meer. Van mij mogen de zogenaamde vuurwerkslachtoffers hun toekomstig verblijf in Beverwijk zelf bekostigen.

fuckje | 03-12-05 | 22:14

Ik hoorde destijds ook de El Al boeing neerkomen in de Bijlmer.
Ik liep toen ter hoogte van het Slotervaart ziekenhuis.
Vrijwel direct daarna een en al sirenes all over A'dam.

Misschien een test bommetje om de explosieven uit te proberen?
(toch nog even de spanning d'r inhouden)
De online scannert meld alleen wat inbraken en een huilende mevrouw op het Mercatorplein die door haar (ex)man is geslagen.
Geen boem.

vander F | 03-12-05 | 22:11

Sorry. Ik wacht namelijk ook op een aanslag. Hopelijk een mislukte met geen doden en zo weinig mogelijk gewonden, maar met zoveel mogelijk 'gelovigen' gearresteerd en uitgezet.

Razcos | 03-12-05 | 22:07

@fuckje 03-12-05 @ 21:28

Zelfs dan knal ik nog niet eens. Sterker nog, ik heb een tyfushekel aan vuurwerk. Bij elke daverende knal hoop ik dan ook dat er op z'n minst twee handen en een kop afvliegen. Het zijn trouwens toch maar van die vervelende kudtventjes met een te hoog testosterongehalte. *KNAL* "Zooooo heee, check je die vette klap ouwe, hahaha, vette shit man!"

Usagi | 03-12-05 | 22:05

@Razcos,
maak je ons blij met niks........

fuckje | 03-12-05 | 21:57

@vander F.
Ik HOORDE 't vanaf de Pijp. 'T is niet hier gebeurd. Dus als de Rembrandt opgeblazen is, kan ik de sirenes daar niet horen. Het zal wel een betonstrijker geweest zijn.

Razcos | 03-12-05 | 21:55

@vanderF,
er liep wel zonet een man met een jurk aan langs, maar die was vergezeld van negerts, dus dat zit wel goed.

fuckje | 03-12-05 | 21:50

MMmm... De tunnels mijden? Kudt, dat wordt weer omrijden via friesland.. (zucht)

Vieze ouwe man | 03-12-05 | 21:49

@razcos,
politie sirenes e.d. te horen?

vander F | 03-12-05 | 21:34

Ontslag lokt ook wel , inclusief gouden handdruk.

Margreet Dolman | 03-12-05 | 21:32

Nou dan zie ik toch meer in opslag.
Dat was gewoon een bom Raczos.

Margreet Dolman | 03-12-05 | 21:30

@Usagi,
hier gebeuren zulke dingen niet, want hier is dat verboden. Wij knallen alleen op 31 december tussen 22.00u en 1 januari 02.00u.

fuckje | 03-12-05 | 21:28

aanslag? gelukkig zit ik net op een afslag. maar ik heb liever hagelslag.

een.procent | 03-12-05 | 21:24

@Razcos

Hier wordt al vanaf half oktober regelmatig vuurwerk afgestoken door kudtjeugd. Af en toe denk je inderdaad dat er een wapendepot geplunderd is, zo'n knal dat het veroorzaakt. Die frutselen ook van alles in elkaar met een paar strijkertjes.

Usagi | 03-12-05 | 21:23

@razcos Dat ligt eraan, waar uw muur van gemaakt is en hoe de riolering is gesitueerd.

Gavrilo | 03-12-05 | 21:20

@Razcos,
een KnalPijp??

fuckje | 03-12-05 | 21:19

Zojuist (03-12-2005 21:08) een keiharde knal/explosie in Amsterdam gehoord. Ik woon in Oud-Zuid, De Pijp. Ik neem aan dat een betonstrijker geen muren laat trillen. Volg 't nieuws.

Razcos | 03-12-05 | 21:18

En toch zat ik vandaag niet helemaal relaxed in de tram in A'dam.
Krijg je met dit soort berichten.

vander F | 03-12-05 | 21:17

@fuckje Wannabecool duikt steeds vaker op in het nieuws.

Gavrilo | 03-12-05 | 21:15

@hama,
neejoh, ik voel me uitstekend, jij ook?
Anyway, heb je Wannabecool ergens gezien? Ik maak me zorgen over hem...

fuckje | 03-12-05 | 21:12

he fuckje, daar ben je dan eindelijk, bomgordel ging niet af?

hama | 03-12-05 | 21:08

Hee! De moslimhaterts zijn wakker! Fijn! Gaat het weer eens ergens over!

Tyfus | 03-12-05 | 20:53

Als ze het maar in 020 doen daar wonen de meeste buitenlanders.

dommedodo | 03-12-05 | 20:44

Wordt wel een stijd dat er in NL een grote aanslag komt, kan het NOS journaal met trots vertellen dat "we" CNN gehaald hebben.

Isser | 03-12-05 | 20:32

Bang Bang, i shot you down, bang bang.

Calzone | 03-12-05 | 20:30

@Rubberen regenburka: True. Laat ze maar oprotten, die knutselende prutsers. Begin het spuugzat te worden zo langzamerhand met die godsdienstwaanzinnigen.

Mr. Neon | 03-12-05 | 20:28

@hama,
@harige Bangmakert,
Wees gerust! Hier in nederland leven alleen gematigde moslims, de zogenaamde Hofstadgroep komt vanaf maandag voor de rechtbank, een Imam uit Den Haag is hartig toegesproken door Deetman, 2 Imams uit Eindhoven worden uitgezet, dus waar maken we ons nu druk om?
Ga vanavond lekker uit, en geniet ervan!!!

fuckje | 03-12-05 | 20:22

Als ik jullie was zou ik me maar koest houden islamietjes, vandaag of morgen zijn wij Nederlanders het echt zat en komen wij uit onze lethargische slaap, de Hoekse en Kabeljauwse Twisten zullen er niets bij zijn, het is slechts een kwestie van tijd, net als de brabantse nachten.

Rubberen regenburka | 03-12-05 | 19:52

Zweefvlieger 65+?????
Dat is mogelijk een verklaring voor zijn mongeule uitspraken.
Lerkker de hele dag on line onzin verkondigen op rekening van het werkende deel van Nederland, zelf heb ik hard gewerk vandaag en morgen gaat de wekker weer om half 6.
Maar opa zal wel slapen nu, zal moe zijn van zijn eigen onzin.

raceface | 03-12-05 | 19:10

@Gerrit: volgens mij ben jij zo gek nog niet. Ben daar inderdaad meer bang voor dan voor zo'n bommetje oid.

BitchSuperSoaker | 03-12-05 | 19:00

Laat ze 1 aanslag plegen, dan in NL ineens te klein voor hen.

gekke gerrit | 03-12-05 | 18:58

@Harige Bangmaker
Hypocresie ten top bij die gasten.
"Het is allemaal de schuld van Femke of de PvdA!" lijkt wel een geautomatiseerde lokroep om gelijkgestemden te vinden.
En nu ik dat heb gezegd zal ik wel weer in een uiterst links hokje worden gestopt terwijl ik best een hoge hoed op heb van het liberalisme en zelf ook uit een rechts nest kom. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik ook rechts stem, maar dat terzijde....

MAXIMO | 03-12-05 | 18:57

@Harige Bangmaker: Ik weet het, ik weet het. Maar je moet toch wat.
-
En als links Voortuin heeft afgemaakt dan ben ik een Cherokee indiaan in een Blackfoot-casino. Die net de jackpot gewonnen heeft.

Tyfus | 03-12-05 | 18:51

Tyfus 03-12-05 @ 18:39

Zal niet gebeuren, zeker niet in dit post-Goddelijke-Kale-tijdperk.
Het is óf links, óf rechts. Polarisatie is hip. GS doet daar aan mee. Kun je ze niet kwalijk nemen. Meedrijven op het pluche is altijd fijn immers.

MAXIMO 03-12-05 @ 18:39

Dat is exact waar ik mij doorgaans over verbaas.
Links heeft alle schuld en verkwist onze belastingcenten, en heeft de Marokkaantjes naar ons land gebracht.

Geen woord meer over het succesvolle Akkoord van Wassenaar.
Geen woord meer over de roem die Clinton over onze poldereconomie uitsprak.
Dat telt allemaal niet meer.
Want links heeft Fortuyn vermoord.
Vraag maar aan zweefvlieger.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 18:46

Volgens mij dwalen we af. Zou femke raad weten?

BitchSuperSoaker | 03-12-05 | 18:40

@BSS: Je lijkt wel een Amerikaan als je zo boud stelt dat links altijd utopisch communisme is. Je hebt geen idee waar je het over hebt, of wel? Je gaat gewoon uit van wat je van GS en SBS hebt geleerd over politiek, en je staat er geen moment bij stil dat dingen veel genuanceerder liggen.
-
Als mensen nou eens een keer met goed onderbouwde kritiek kwamen op de huidige toestand in de politiek, in plaats van dit zielige Links vs. Rechts geblaat...

Tyfus | 03-12-05 | 18:39

Het beste en meest winstgevende kabinet ooit was een links/rechts combo; Paars 1 en het begin van Paars 2.
Ik denk dat de meerderheid met weemoed teruglijkt naar die gouden tijd, ook al maakten zij toen ook een grote fout toen ze te ver doorgeschoten met de liberalisatie van de staatsbedrijven.
Een beetje van links en een beetje van rechts in een poldermodel zou ons land weer eens in zijn vooruit kunnen zetten. De teloorgang van dit land nu is niet exclusief aan Links te wijten. Zij hebben immers nooit alleen met de scepter lopen zwaaien in dit land. Rechts is even schuldig en de zogenaamde Nieuwe Politiek zou je de 1 van de hoofdschuldigen kunnen noemen.

MAXIMO | 03-12-05 | 18:39

@Harige; links is in beginsel best goed, alleen omdat de plannen altijd op waanfundamenten -die niet te betalen zijn- gebaseerd zijn, is de uitvoering altijd kudt. In mijn zaak zeggen mensen geeneens "dank je wel" op het moment dat je ze iets GRATIS!! meegeeft. Zo rot is onze maatschappij dus. Ik wil als ondernemer best alles GRATIS leveren aan mijn klanten, alleen moet mijn personeel dan ook GRATIS voor mij werken en van mijn leveranciers wil ik alles ook GRATIS hebben. Probleem is echter dat mijn personeel altijd een directiesalaris wil hebben maar daar niet de bijbehorende werkweek voor wenst te draaien. Dus rechts is een meer realistische stroming in de praktijk.

BitchSuperSoaker | 03-12-05 | 18:10

@harige
Nogmaals het ging over verkwisting bij de PO en de misinformatie uit linkse hoek. Maar nu ga ik eten en bundesliga kijken.

controle | 03-12-05 | 18:03

controle 03-12-05 @ 17:54

'Dat is een discussie die met harde feiten gevoerd moet worden en ik ben te lui om alle relevante informatie nu op te gaan zoeken.'

Links = slecht?
Is dat de strekking van je betoog?
Zeg dat dan gewoon.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 17:59

Nu in de aanbieding: Pallet burka's maat XXL. Superveilige kleding die u tegen allerlei onheil van uw medemens beschermt. Ideale mode voor in tram of bus. Bij afname van 3 burka's een voor uw dochtertje in de maat S G R A T I Z. Ons nieuwste model heeft ook een klittenbandstrook voor het opplakken van uw kunstsnor. Natuurlijk alleen in zwart of -de showyourstring versie- wit verklrijgbaar. Waar vindt u meer info? Misschien op ww.burka.nl of zo. Gat in de markt als die naam nog niet geregistreerd is, lijkt mij.

BitchSuperSoaker | 03-12-05 | 17:59

Moeten we dit interpreteren als een prelude richting de Kruistochten -Deo Volens- van 2006? Het wachten is kennelijk op 'El Cid, The Sequel'. Graag met Angelina Jolie in een hoofdrol, of in ieder geval langdurig en prominent in beeld.

sellafield | 03-12-05 | 17:56

Het geld voor die aanslagen zijn de muzelmannen al aan het verzamelen:

Getuigen gezocht van beroving West
Een vrouw met een baby in een draagzak is woensdag omstreeks 10.15 uur slachtoffer geworden van een straatroof.
De vrouw werd nadat zij geld had gepind in de Tussen Meer, van achteren vastgepakt door 2 mannen op de Simonskerkestraat in West. Een derde man ging voor haar staan en eiste haar geld en ringen. Daarna gingen de daders er vandoor.
De politie is op zoek naar getuigen van deze straatroof. Zij kunnen bellen met 0900-8844. Signalement van de dader die haar toesprak: Noord-Afrikaanse man, 18-25 jaar, lengte 1,70-1,79 meter. Hij had een mager, tenger postuur en droeg een zwarte, leren jack en een ....

Bron: AT-5

Na de bejaarden en invaliden zijn nu moeders met baby's aan de beurt.
Lafhartig volkje die NAFFERS...

prettything | 03-12-05 | 17:54

@harige
Alleen engels (academisch) en duits (persoonlijk). Open jij die doofpot toch even.
@opa
Ik had het over de PO (voornamelijk links zou ik zeggen). Verder is algemeen bekend dat linkse mensen niet overlopen van economische kennis om processen zo efficient mogelijk te laten verlopen. Op Wouter Bos na zijn er m.i. weinig linksen die over een behoorlijke opleiding met economisch zwaartepunt beschikken.

controle | 03-12-05 | 17:54

@Opa- Buiswater @ 17:46

Proost en tot schrijvens. Ik stop er mee.

aldi | 03-12-05 | 17:49

@controle: kom dan ook niet met het argument dat "links"met overheidsgeld loopt te strooien!.......

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 17:48

controle 03-12-05 @ 17:45

Inderdaad, doe dat maar niet.
Daar zou je treurig van worden.
Je kunt het maar beter in de kiem smoren en de doofpot uit het keukenkastje halen, als het over geldverkwisting gaat.
Doodzwijgen die hap.
Zijn ze aan de rechterzijde wel goed in.

Maar och.
Nunc est bibendum.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 17:48

@Aldi: neem van mij aan dat ik een bijzonder arbeidszaam leven heb gehad ( en nog heb trouwens) en dat dat naar de klote gaan voorlopig vanuit rechtse hoek zorgvuldig wordt gecoördineerd....... En verder wens ik iedereen een gezellige en alcoholische avond .

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 17:46

@opa
Dat is een discussie die met harde feiten gevoerd moet worden en ik ben te lui om alle relevante informatie nu op te gaan zoeken. Verder denk ik dat rechtse mensen de overheid willen verkleinen terwijl linkse mensen pleiten voor een "grote" overheid.

controle | 03-12-05 | 17:45

Hahaha laat ze maar een aanslag plegen op het spoor. Merk je niets van. "Dames en heren vandaag rijden we weer eens niet op tijd" Krijgt iedereen nog een paar euri vergoeding ook wegens wanprestatie van de NS. Op een dag weet je het, je gaat bij Al Kaikaida. Allahahaha Hoekbar.

Fiking | 03-12-05 | 17:42

@harige
Graaien zit in de natuur van de mens (alhoewel sommige zich ook kunnen beheersen en die hoeven niet noodzakelijk links te zijn). Er is een verschil tussen graaien bij bedrijven en graaien bij de overheid van belastingcenten. Beide zijn fout maar de ene meer dan de andere.

controle | 03-12-05 | 17:41

@ Opa- Buiswater @ 17:33
Beste Opa waarom verdoe je je tijd in hemelsnaam in GS, als je er zo over denkt. Weet wel dat GS niet meer en niet minder een uitlaatklep voor de gemiddelde (getergde) Nederlander is, die na een arbeidzaam leven z'n eigen vaderland naar de kloten ziet gaan. Ik kan je wel zeggen dat ik daar niet voor gewerkt heb! En nu jij....

aldi | 03-12-05 | 17:40

en waar moeten die kut-apen dan een aanslag gaan plegen, in lunteren, epe, otterlo of zoiets....?

ieder ander stad/dorp treffen ze alleen maar hun broeders mee want die wonen daar.

woefdrammertje | 03-12-05 | 17:40

@controle: verkwisting van overheidsgeld: kabinet van Agt/Wiegel..... absolute kampioenen en toch niet écht links zou ik zo denken?

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 17:40

Salut Opa-Buiswater!
En Zum Wohl!
Ook ik ga nu aan de jenever, alvorens in een kansleauze links-rechts discussie te stranden.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 17:38

Overigens heb ik eerder al aangegeven dat links imo onder te verdelen is in oprechte wereldverbeteraars en zelfverbeteraars. Bij de PO zijn m.i. een hoop van deze laatste categorie aanwezig alhoewel een combinatie van beide ook frequent voorkomt.

controle | 03-12-05 | 17:37

Overigens is het tijd voor de zamibo, zodat de vrijmibo bij mij naadloos overgaat in dit evenement! Ik groet u dus allen, en niet te veel dromen van ontploffende kamelen... :-)

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 17:36

controle 03-12-05 @ 17:33

Dat komt alleen maar, omdat men vindt dat 'linkse' mensen niet behoren te graaien vanwege hun overtuiging.

Rechtse rakkerts mogen dat dan weer wel, omdat ze dat normaal vinden.

Nogal scheef.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 17:35

@harige
Of die nog lang zitten betwijfel ik. De positie dat overheidsgeld niet verkwist dient te worden neem ik voor ieder persoon in, alhoewel ik de opvatting heb dat linkse mensen gretiger gebruik maken van overheidsgeld dan rechtse.

controle | 03-12-05 | 17:33

@Aldi: je hebt werkelijk geen idee waar ik sta, neem dat maar van mij aan! En ik heb geen idee wat Wouter Bos en mijn vermeende vriendschap met hem, daar mee te maken hebben? Is Wouter ook niet bang voor een aanslag dan? Ik zou het niet weten... maar misschien is hij ook één van de weinigen die zijn kop er een beetje bij weet te houden in deez "roerige"tijden! En als je doelt op de "linkse" signatuur van Wouter....... die is voor mij nog lang niet radicaal en links genoeg! Neem voor het gemak maar even van mij aan, dat er veel meer "enge"nederlanders dan enge allochtonen rondlopen......
Lees voor de gein GS maar eens... ;-)

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 17:33

controle 03-12-05 @ 17:24

Ongetwijfeld.
Maar het pluche zit nu eenmaal lekker.
Dat heeft niets met links te maken.
Ook rechts zit het fijn.
(LPF kuch LPF kuch)

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 17:29

@ Opa-Buiswater @ 17:24

Juist ja nu weet ik waar je staat. Wouter Bos zal wel een heel goed vriendje van je zijn!

aldi | 03-12-05 | 17:27

Angst voor de geytenneuqerts? Wel nee joh. laat ze toch. Ik heb meer angst voor de ezelsverkrachtende kamelenneuqerts die hier nog naartoe gaan komen.
Voorstelletje: Laat voor iedere dode 100.000 van die gasten het land uitzetten.

Erikje | 03-12-05 | 17:26

@harige
was ook meer spreektaal. Maar goed mijn Nederlands is inderdaad niet van het allerhoogste niveau. Om dat te compenseren beheers is wel vreemde talen. En de strekking van het verhaal is dat die linkse presentatoren jouw willen doen geloven dat het in het belang van de kijker is dat de huidige vorm van de PO gehandhaafd blijft. Ik zeg dat dat grote onzin is en de motivatie voortkomt uit de vrees voor het verliezen van hun onvergewaardeerde positie.

controle | 03-12-05 | 17:24

@CaptainGrunn: ik zat er al op te wachten wanneer dit commentyaartje zou komen. De kans is veel en veel groter dat mijn kleinkinderen doodgereden worden door een hersenloze GS-commenter die lazarus uit de sportkantine in zijn auto stapt, dan dat ze opgeblazen worden door een idioot die denkt dat allah juist op hém zit te wachten. Gelukkig voor die knapen als Osama zijn er nog mensen zoals jij die zich angst laten aanjagen door een stelletje imbecielen. Ik weiger om mij druk te maken over alles wat eventueel zou kúnnen gebeuren als een of andere funda-idioot hier probeert de tent op te blazen. Risico? Jazeker, maar de kans dat ik doodga door de klimaatverandering, die zo fijn gestimuleerd wordt door oliestokende amerikanen is net zo groot. En een fijn weekend nog :-)

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 17:24

CaptainGrunn 03-12-05 @ 17:18

Ik heb Opa-Buiswater nog niet horen zeiken.
Integendeel zelfs.

Vaker zijn het rechtse rakkerts die die taak op zich nemen.
Zie Geert.

Fokverbodje is op zich okee, maar dan wel aan de andere kant van het spectrum.

Als we van het 'gezeik' af willen zijn dan...

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 17:23

@ Opa-Buiswater @ 17:18

Hoe denk jij er dan over Opa? Geef je mening eens! Dan weet iedereen waar je staat.

aldi | 03-12-05 | 17:22

Opa, als je kleinkinderen (word het trouwens niet eens tijd voor een fokverbod voor zelf uitgeroepen linkse rakkerts?) opgeblazen worden door zo'n gezellige leuke shoarmabakker uit Marokko hoor ik je alweer mekkeren dat we niet goed genoeg hebben opgetreden. Lekker makkelijk altijd dat zeiken maar nooit een plausibele oplossing aandragen.

CaptainGrunn | 03-12-05 | 17:18

@Aldi: zó vroeg al aan de snuif...????

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 17:18

En toch staan mensen die hun eigen wetten maken bij mij hoog in aanzien. Terrorist of niet. Ik ben van zijnlangzalzeleven geen terrorist maar dat eigen wetten hanteren bevalt me nog steeds uitstekend. Stay square maatschappijslaafjes! Als jullie dat namelijk niet doen dan word het voor ons, bikkels der eigen wetten, een stuk minder lucratief. Dus....... echt druk hoef ik me dan niet te maken toch?

gebbetje | 03-12-05 | 17:17

controle 03-12-05 @ 17:09

MIJN riante salaris.
Niet 'me riante salaris'.

Taalvouten zijn op zich niet erg, maar dit is wel redelijk schokkend te noemen.

Links = slecht?
Is dat de strekking van je betoog?

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 17:17

Gewoon afmaken die klootzak, heb je er ook geen hinder meer van. In Amerika weten ze wel raad met dit soort addergebroed. Weten we wel wat die klootzak daar in Vucht aan de gemeenschap kost? Welnu klootjesvolk, je betaalt ? 200,-- per dag voor zo'n schadelijk insekt!

aldi | 03-12-05 | 17:16

@mercy
Je moet niet alles geloven wat die linkse-ik ben bang om me riante salaris te veliezen- presentatoren de hele tijd propageren.

controle | 03-12-05 | 17:09

@ventus.
Ik snap het in ieder geval sneller dan jij een reactie kan verzinnen op mijn post. Is het zo moeilijk om inhoudelijk te reageren?

MAXIMO | 03-12-05 | 17:08

@mercy 17:06, sorry voor de slecht lopende zin ...

Rest In Privacy | 03-12-05 | 17:08

@barbapoepa 16:39, en helaas zullen als het aan deze regering o.l.v. Hedy v.d. Laan deze programma's verdwijnen :(

Rest In Privacy | 03-12-05 | 17:06

@barbapoepa
Tegenlicht heeft inderdaad een hoop interessante docu's. Probleem is alleen dat deze (volgens mij alle) gekocht worden uit het buitenland en niet zelf geproduceerd zijn zoals bijvoorbeeld zembla. Lijkt me daarom niet echt een verdienste behalve dat ze redelijk goed kunnen kiezen.

controle | 03-12-05 | 17:05

@.MAXIMO|16:30
Je wil toch niet beweren dat jij die onzin snapte.

ventus_aqualis | 03-12-05 | 17:01

@harige 16.51

Ja, in principe wel, maar we hebben Turkije echt nodig als slagveld als het scenario van badboy.es 16.35 zich uitrolt.
Of wilde je die rommel hier?

hama | 03-12-05 | 17:00

@badboy.es Het zijn de kleine groepjes extremisten die door het algemene wij-en-zij denken steeds meer geïsoleerd raken van de rest van de maatschappij (en de werkelijkheid) waar de grootste dreiging vanuit gaat. Die groepjes herbevestigen hun gelijk opnieuw en opnieuw, omdat er niemand meer is (in hun omgeving) die hen tegenspreekt en op een gegeven moment zijn ze uitgediscusieerd en gaan ze over tot actie. Dit geldt niet alleen voor moslimfundamentalisten. Ene mag je niet opblijven tot Sesamstraat is afgelopen?

Gavrilo | 03-12-05 | 16:54

Maar we zijn toch tegen de EU, hama?

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 16:51

@Badboy.es"wat lul je nou met slaap lekker...... bij voetballen vallen er zelfs meer dooien...... tóch?

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 16:50

Het is tijd, Turkije moet nú bij de EU

hama | 03-12-05 | 16:45

Slaap lekker..

Badboy.es | 03-12-05 | 16:42

@JohnnyBeGood
Wel nuttige opmerking van jou. Maargoed, een programma als Tegenlicht van de VPRO is ook linksig, maar heeft soms best goede docu's.

Barbapoeppa | 03-12-05 | 16:39

Wat doet Amerika met 200 miljard in Irak?

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 16:37

Wakker blijven!!!
Wat doet Iran met 600 milj aan afweergeschut, en waarom verkoopt Rusland dit aan Iran? Waarom horen we nu pas dat die Belgische patatzakken dr eigen aanboden om boem te doen? In hoeveel steden zitten ze in Europa en hoeveel zijn ertoe in staat? Waarom in een keer die radicalisering van hoog opgeleiden? Waarom in een keer zo'n aanhang? We raken er steeds dieper in verstrikt en een uitweg is ver te zoeken... kortom op naar aflevering III..."the Final battle"...

Badboy.es | 03-12-05 | 16:35

MAXIMO 03-12-05 @ 16:30

Normaal gesproken is dat wel redelijk typisch te noemen.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 16:34

@Ventus Aqualis.
Is het typisch voor de zichzelf proclamerende rechtse reactionaire brallers om niet inhoudelijk op de post in te gaan als de boodschap hem niet zint?

MAXIMO | 03-12-05 | 16:30

@ Barbapoeppa

Die linkse Wikipedia-praat is ook niet onafhankelijk te noemen he...

[quote]
Ook kent Amerika enige terroristen, zoals Timothy McVeigh, die hierom aanslagen hebben gepleegd.

In Nederland wordt deze stroming volgens sommigen vertegenwoordigd door Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders. Daar wordt het gekenmerkt door een sterk anti-islamitische inslag.
[/quote]

JohnyBeGood | 03-12-05 | 16:30

@ Sudanees uit Bosnië

Ben je er klaar voor ? doel al uitgekozen ?

JohnyBeGood | 03-12-05 | 16:28

@.Opa-Buiswater
Komt het er vandaag nog van ? Met een neut de deur uitstappen bedoel ik.

ventus_aqualis | 03-12-05 | 16:24

Even voor de gematigde moslims en moslima's onder ons. Neem eens kennis van het onderstaande:

Verlichtingsfundamentalisme is een slecht afgebakende stroming binnen het politiek spectrum dat net zoals liberalisme, libertarisme en sociaal-democratie zijn oorsprong vindt in de Verlichting, maar daarbij zijn gedachtegoed, normen en waarden op wil leggen aan anderen.

Kenmerkend voor het Verlichtingsfundamentalisme is het streven naar een radicaal-seculiere staat, en soms neigt men sterk naar het terugdringen van godsdienst tot de huiskamer. Andere opvallende kenmerken zijn het streven naar een individualistische samenleving en in toenemende mate ook naar een verregaande vrije markteconomie, met weinig staatsbemoeienis. De term heeft een negatieve klank en wordt daarom meestal door tegenstanders van de stroming gebruikt. Een onderscheid moet gemaakt worden met het anti-klerikalisme van zowel liberalen als sociaal-democraten, dat streeft naar een scheiding van kerk en staat en in het verleden enkele gewelddadige uitspattingen voortbracht.

De geschiedenis van het verlichtingsfundamentalisme gaat terug tot de Verlichting. Na de Franse Revolutie in 1789 kwam er na enige tijd een radicale stroming, de Jacobijnen, aan de macht onder leiding van Maximilièn Robespierre. Robespierre wilde zijn interpretatie van de Verlichting aan de massa opleggen. Mensen die het niet met Robespierre eens waren (vooral priesters, bisschoppen, Vendée-boeren), werden ter dood gebracht.

Tijdens de revoluties van 1830 en 1848 doken er ook Jacobijnse stromingen op die verwant waren aan het Verlichtingsfundamentalisme.

In Frankrijk is de stroming het sterkst. Daar is de scheiding van kerk en staat, de laïcité, streng toegepast. Hoewel de Franse politiek anti-godsdienstige maatregelen heeft genomen (verbod op het dragen van opzichtige religieuze symbolen), is dat nog niet verlichtingsfundamentalistisch, meer een vergevorderd secularisme.

In de Verenigde Staten telt het verlichingsfundamentalisme ook enige aanhang. De aanhangers in Amerika streven dan vooral naar de opheffing van de (al weinige) staatscontrole op het economisch leven. Hoewel zij streven naar (individuele) vrijheid, lijkt het er sterk op dat zij hun definitie van vrijheid willen opdringen aan anderen. Ook kent Amerika enige terroristen, zoals Timothy McVeigh, die hierom aanslagen hebben gepleegd.

In Nederland wordt deze stroming volgens sommigen vertegenwoordigd door Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders. Daar wordt het gekenmerkt door een sterk anti-islamitische inslag.

Bron: Wikipedia

Oftewel, zie maar eens duidelijk te maken aan de aanhangers van deze 'godsdienst' dat de Islam alleen maar vrede op het oog heeft. Als jullie dat niet lukt, en ik ben bang dat dit het geval is, dan zullen ook de christenen er onder gaan lijden.

Barbapoeppa | 03-12-05 | 16:23

@Sudanees uit Bosnië
Ik zal er geen moment slechter om slapen.
Goed gezegd opa...

bethundered | 03-12-05 | 16:22

Goed zo, Sudanees.
Wakker de angst maar verder aan.

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 16:19

Goed zo Opa, sus de Nederlanders maar in slaap.

Sudanees uit Bosnië | 03-12-05 | 16:15

Wat zeurt toch iedereen weer over een aanslag? En nu weer dat gezeik van het bewaren van internet-en telefoongegevens! Het wordt allemaal een beetje zielig eerlijk gezegd. Gaan we nu ook het verkeer verbieden; ik heb van de week vernomen dat daar jaarlijks 400 maal méér slachtoffers vallen dan door terrorisme.... of doen we de Praxis en de Gamma ook maar meteen in de ban omdat het aantal dodelijke slachtoffers met klussen ook het aantal terreurslachtoffers met een factor 100 overstijgd? Ik word een beetje ziek van al dat paniekgedoe; je kunt ook onder de bus komen als je de deur uitstapt........ Neem een neut en laat je niet gek maken door een stelletje rechtse reactionairen... :-)

Opa-Buiswater | 03-12-05 | 16:08

Wanneer ongeveer gaat de aanslag plaatsvinden? Ik moet namelijk op 1 januari mijn inboedelverzekering betalen en die kost al klauwen met geld in 020. Kan ik nog wat leuks doen met mijn zuurverdiende ?'s

makemy.com | 03-12-05 | 16:04

Heeft er iemand ook een linkje naar de schrijfselen van Abu Zubair? Ben wel nieuwsgierig naar zijn pennevruchten!

Dr. Faustus | 03-12-05 | 16:01

@John McClane: Ja maar zij schrijven van rechts naar links he? Daar zal het wel mee te maken hebben....

MiRRoRMaN | 03-12-05 | 15:59

Barba 15:50
Moet natuurlijk zijn Na een succesvolle door Al Qaida gepleegde aanslag...
Sorry.

Barbapoeppa | 03-12-05 | 15:52

Na een succesvolle door Al Qaida aanslag in ons land voorzie ik een gouden toekomst voor het verlichtingsfundamentalisme. Haal de Guillotines maar vast uit de musea.

Barbapoeppa | 03-12-05 | 15:50

Hein heeft aardig onderzoekje gedaan..

Achie Van de Egge | 03-12-05 | 15:47

Belasting -aanslag,daar moet je als Nederlander bang voor zijn,toch niet voor een mosjliem aanslag,staat ook niet in de D.V.Dalles

mefke | 03-12-05 | 15:47

"In een zeventien pagina?s tellende document verklaart hij de oorlog aan onder meer Nederland."
Dat moet toch ook gewoon in 1 pagina kunnen?

John McClane | 03-12-05 | 15:45

Is Pritt als boetedoening geinfiltreerd in de moslimbroederschap of zo?

TRS | 03-12-05 | 15:44

@G-unite
hein kuipers is het weer een alias van Abu Zubair :p

manna | 03-12-05 | 15:43

Zo, dus bij Al Qaida is de kogel eindelijk door de moskee. Nederland gaat er nu definitief aan.

Barbapoeppa | 03-12-05 | 15:42

pritt, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die brief met 'jesus'. kun je die niet ergens opduikelen?

manna | 03-12-05 | 15:33

Is Mo B bekeerd tot het gristelijke geloof en verspreidt hij nu het blijde evangelie? De jehova's blijken toch een uiterst effectief wapen te zijn in de strijd tegen het terreur.

Gavrilo | 03-12-05 | 15:26

Hallo Hakbar, maakt u ook sleuteltjes bij?

linksisooknietalles | 03-12-05 | 15:23

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het pamflet ..... wie o wie weet waar ik het kan vinden....

Rest In Privacy | 03-12-05 | 15:22

Bij deze te koop: het polsbandje tegen aanslagen! Gemaakt van c4 en in alle kleuren verkrijgbaar! Je kan er ook andere figuurtjes van kneden.

lariekoekjesmonster | 03-12-05 | 15:21

Ach maar Donnert ziet vast geen noodzaak om de alarmfase te verhogen. De beveiliging is al goed genoeg. Hebben jullie niet die heldhaftige j'lui van de BSB op Bureaux Misdaad gezien? Die redden ons wel hoor! Jeemig ze hebben zelfs pistolen en alles joh!

*voelt zich mega veilig.*

MiRRoRMaN | 03-12-05 | 15:20

Fuckje is met een bomgordel onderweg naar Rotterdam-Zuid.
Ze heeft het helemaal gehad!

hama | 03-12-05 | 15:20

Ik heb een bril nodig; wat staat er nou , fusilleren?
Wat zielig, die mensen hebben het beste met ons voor!

Margreet Dolman | 03-12-05 | 15:18

-edit doe eens kleine letters-

Willem Alexander | 03-12-05 | 15:17

Moeten we niet gewoon es erop gaan slaan als dank.

Margreet Dolman | 03-12-05 | 15:16

Ja inderdaad.
Waar is fuckje?

Harige Bangmaker | 03-12-05 | 15:15

dacht echt dat het begonnen wat toen mijn hond net aansloeg

hama | 03-12-05 | 15:13

Dat is nog niks Hama, wat dacht je van die aanslag op mijn glazen;
das pas erg!

Margreet Dolman | 03-12-05 | 15:12

fuckje! fuhuhuckje, waar zit je nou als we je nodig hebben, joehoe!

hama | 03-12-05 | 15:11

Dus morgen hup die vier verplichte sollicitatiebrieven de deur uit (je wilt wel je uitkering behouden natuurlijk) en dan onmiddellijk vervoegen bij de dichtstbijzijnde moskeet voor nadere instructies.

Doet me denken aan die mobilisatieoefeningen van vroeger, waarbij deze en gene op zolder zijn plunjebaal tevoorschijn moest halen omdat -ie "op herhaling" moest :-)

Van Rechts | 03-12-05 | 15:11

Ik ben overigens enorm aangeslagen door de eigenzinnig geïnterpreteerde kerstgedachte van onze moslimvrinden.

Margreet Dolman | 03-12-05 | 15:09

kreeg vorige week een belastingaanslag.
telt dat ook?

hama | 03-12-05 | 15:07

ben niet bang voor de boze wolluf

TrailerTrash | 03-12-05 | 15:04

Haha die Dirrek.
Gelukkig heb ik ma. een afspraak bij de tandarts om de aanslag te laten verwijderen, dus ik kom de kerst wel door.

Margreet Dolman | 03-12-05 | 15:04

Gewoon gepost. Met kerstzegeltjes plus de toeslag voor goede doelen(arghhh) erop geplakt. "Normaal wordt al zijn inkomende en uitgaande post gelezen", maar om problemen te voorkomen zet hij een andere afzender achterop de envelop (of hij wordt daarbij door de cipier geholpen). Valt die kleaujeaux van Justitie niets te verwijten, toch.
Het is wachten op de dag dat de bevrijdingsactie wordt uitgevoerd en een groep blanke moeders met babies daarvoor wordt gegijzeld. Hou de zandzakken maar vast klaar voor de stroom krokodillentranen uit het softe deel van onze samenleving.

ventus_aqualis | 03-12-05 | 15:01

Ik zou het AIVD-hoofdkwartier wel eens met oud en nieuw willen zien. Pure paniek waarschijnlijk.

SODEP | 03-12-05 | 15:01

@Dirrek 03-12-05 @ 14:57
Aha, heb je daar die humor vandaan. Van het kerkhof. OK dat veklaart alles.

Wulfpack | 03-12-05 | 14:59

@Dirrek: vliegtuigen de lucht in laten vliegen ook zeker. En van de weeromstuit is in een broodjeszaak de staat van beleg afgekondigd. (Ach, ja, die Fons Jansen, die was leuk.)

Cpt. Iglo | 03-12-05 | 14:57

En een Belgische terrorist heeft met z'n vliegtuigje een zelfmoordaanslag gepleegd door op een kerkhof neer te storten. Ze hebben al 300 slachtoffers opgegraven ! Haha, die Dirrek, Scherpe humor.

Dirrek | 03-12-05 | 14:57

In Belgie zijn de moslimcellen al begonnen met aanslagen. Rubberboten opblazen ! Hahaha, lache Dirrek, ik ben me d'r eentje.

Dirrek | 03-12-05 | 14:55

Oh oh, als dit maar niet weer zo'n gruwelijk verwoestende aanslag is als tijdens Sail..
.
We quoten het engelse woordenboek: ter·ror
1. Intense, overpowering fear. See Synonyms at fear.
2. One that instills intense fear: a rabid dog that became the terror of the neighborhood.
3. The ability to instill intense fear: the terror of jackboots pounding down the street.
4. Violence committed or threatened by a group to intimidate or coerce a population, as for military or political purposes.
.
Veel succes met bang zijn tot ie boem doet!

Sterrenburg III | 03-12-05 | 14:53

Volgens Stommeling Jones bestaat Al Qaeda helemaal niet en probeert de AIVD weer wat pubers uit te lokken tot het in brand steken van moskeeën en islamitische basisscholen, zodat Job Cohen de boel weer bij elkaar kan gaan zitten houden.

Cpt. Iglo | 03-12-05 | 14:50

Ik vraag me toch eens af wanneer die landen waar inderdaad onze soldaten zitten nu eens luidkeels roepen dat ze niet zoveel problemen hebben met onze tijdelijke aanwezigheid. Als ik die berichten hoor van kennissen van me zijn zowel in Irak als Afghanistan de normale mensen helemaal niet zo negatief. Maarja wat al gezegd wordt, wetjes he....

Wulfpack | 03-12-05 | 14:48

Ik meende net een aanslag te horen, maar deze detonatie bleek onderdeel van de normale Hollandsche kerstbeleving.

Jan Passant | 03-12-05 | 14:45

Ze wees erop dat dergelijke oproepen vaker voorkomen, maar dat de AIVD ze altijd serieus neemt.
---
En ik slaap meteen weer een stuk beter...

da wizard | 03-12-05 | 14:43

Mogen we zelf kiezen waar we de grote boem willen hebben? Bijlmer!

graaf Dracula | 03-12-05 | 14:40

het wordt wel weer eens tijd voor een ouderwetse rituele slachting...

doktersnuggles | 03-12-05 | 14:40

gaap...

manna | 03-12-05 | 14:37

Oproep aan alle Hakbars, schiet op met deze aanslagen want ik vlieg 15 dec weer eens naar Nederland, dan moet alles weer schoon en opgeruimd zijn.... Bedankt voor u medewerking

Siol nan Gaidheal | 03-12-05 | 14:37

Dus we gaan er weer 'ns allemaal aan?
Kudt zeg...

SODEP | 03-12-05 | 14:36

ik zet hem vast in zijn achteruit...

MILF | 03-12-05 | 14:36

Ja klopt dit bericht,stond om 13.00 op teletext.

mefke | 03-12-05 | 14:33

klasse pritt!

Bono | 03-12-05 | 14:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl