Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Briljant! Traagstroken voor paupers

kleinegek!Wat een slimme hoogleraar. Zijn plan hadden wij zes jaar geleden al bedacht, maar nu hebben we ook de wetenschap aan onze zijde. Henk Meurs, hoogleraar ruimtelijke ontwikkeling en mobiliteit aan de Radboud Universiteit in Nijmegen zegt dat het beter is als er speciale wegen komen voor arme mensen. Dus mensen met stomme auto's die niets op snelwegen te zoeken hebben maar er toch op ronddazen en zo de boel ophouden. De zogenaamde 'slakken': "Meurs is er voorstander van om spitsstroken, of andere aparte wegstroken, open te stellen voor bedrijven die winkels bevoorraden, vrachtwagens en zakenmensen." Henk Meurs (onthou die naam, die gaat het ver schoppen), briljant! Uiteraard is het duidelijk dat wij de zakenmensen zijn, ook in het weekeinde en jullie niet. Wel willen we graag de volgende aanvulling in dit plan: onze speciale zakenspitsstrook MOET driebaans. Vrachtwagens en Peugeot/Renault/Citroen/Kia en Opelrijders kunnen best samen over de vluchtstrook danwel de middenberm. Fileprobleem opgelost, iedereen blij. Henk Meurs, we helpen waar we kunnen.

Reaguursels

Inloggen

ik denk dat die zakenmensen lekker diep in hun zakken mogen tasten voor dit geweldige idee

Patrick Zweedsey | 04-08-07 | 20:21

Niets mis met KIA's, lutsers !! Met de mijne trek ik dikwijls VW's rode 'D' rode 'I' eruit, zoals zelfs een kleuter weet zijn het de berijders die de schuldige zijn van traag rijden. Die verdomde Agila's en ander bejaardentuig moeten van de wegen af. Of die keer dat ik zag dat een afro-neerlandische medemens op de A27 verdomme STIL zag staan op de 3d rijbaan met zijn knipperlicht uit omdat hij naar de middelste baan wilde !!! AAARRGGHHH

Maar het kan allemaal nog veel simpeler:de linkerbaan exclusief voor >= 120km/h rijdend verkeer.

T3rm1n@t0r | 04-08-07 | 17:08

@hetgeleteken, ik ken het. Rij je met 220 richting huis, nog 100 km te gaan, heb je weer zo'n kneus voor je. En niet dat ze even wachten totdat je langs bent. Audi uiteraard helemaal links, zoals al geschreven werd hierboven, kan ik tenminste doorrijden met de quattro.

volautomatische_aard | 04-08-07 | 13:14

Niks irritanter dan als je links met 160/170 rijdt en er gaat zo'n eppo die rechts 90 rijdt een vrachtwagen inhalen... hoppa op die remmen :(

hetgeleteken | 04-08-07 | 11:36

Ehhhh als we toch bezig zijn................. kan der ook een aparte strook komen voor mensen met zo'n visje op de auto?......... liefst recht omhoog zo de hemel in

josimo | 03-08-07 | 22:01

's Ochtends in de file, dan zijn 99% van de mensen op weg naar hun werk. Alleen een contactgestoorde universitaire medewerker, elke dag op de fiets en/of OV, kan dan met zulke domme en idiote plannen komen. Ongezien de H5N1!

OversteKarremans | 03-08-07 | 19:18

Alles wat Frans/Spaans/Italiaans/Engels is niet meer toelaten op het Nederlandsche wegennet. Alle vrachtverkeer rechts met een permanent inhaalverbod. Vervolgens hebben we nog twee banen vrij. In het midden de vlotte Duitsers en natuurlijk helemaal links de Audi's.

Willianus Wortelus | 03-08-07 | 19:01

DJTriest 03-08-07 @ 15:26

Valt wat voor te zeggen..

Boeddhi | 03-08-07 | 18:15

-weggejorist-

erikwillems | 03-08-07 | 16:37

Mister Lusso 03-08-07 @ 15:09

Nee, maar wel een hoop andere mensen die door Polen hun baan kwijt raken. Maar het is een kwestie van tijd totdat ook geschoold werk door Polen of anderlands volk gedaan wordt. Je ziet het bijv al in de verpleging.

Boeddhi | 03-08-07 | 15:30

Boeddhi 03-08-07 @ 14:55
Doe niet zo gek. Die Polen kunnen dan lekker in Polen blijven om op de koeien te passen. En dan verdienen ze ook nog een leuk centje. Denk eens na. Nu komen de schijtende Polen naar ons land om op de schijtende koeien te passen en tussendoor nog wat uien en bollen te rapen. Waarom moet dat allemaal in ons kleine landje met veel te dure grond gebeuren? Economische flater in mijn optiek.

DJTriest | 03-08-07 | 15:26

@ Boeddhi 03-08-07 14:55

Doe jij "Polenwerk" dan?

Mister Lusso | 03-08-07 | 15:09

@GS : Kudt even op joh! Al die kolere-BMW's kunnen makkelijk op de vluchtstrook. Samen met de vrachtwagens.

TM(Peugeot-eigenaar).

TM | 03-08-07 | 15:02

DJTriest 03-08-07 @ 14:31

Ja goed idee, we sturen de koeien naar Polen en zij sturen de Polen naar Nederland. Voor elke koe een Pool. Polen die schijten ook en zetten tevens de lonen onder druk. Ik heb liever 10 koeien in de wei dan 1 pol die mijn baan inpikt..

Boeddhi | 03-08-07 | 14:55

Wie heeft trouwens ooit bedacht dat de aanblik van die gladde, onpersoonlijk strak afgepaalde en akelig lege weilanden met slechts hier en daar een schijtende koe zo een mooi gezicht zou zijn?? Er zijn in Nederland nog nauwelijks koeien buiten te zien.. waarvoor hebben we dan die grote hoeveelheid lege weilanden zo hard nodig? Kunnen we dat vee niet gewoon ergens in Polen laten schijten?? Dat grote lege land is daar uitermate geschikt voor. En nogges veel goedkoper ook.

DJTriest | 03-08-07 | 14:31

Mister Lusso 03-08-07 @ 14:27

Wat is dit voor een tienerpraat?

Boeddhi | 03-08-07 | 14:30

Aan de kant met die trage troep, moeten ze maar een fatsoenlijke auto kopen en niet vergeten ook GAS GEVEN!!!

Mister Lusso | 03-08-07 | 14:27

Meeste vrachtwagens voor lange afstanden op de trein, de rest van de vrachtwagens inhaalverbod, gratis openbaar vervoer. Fileprobleem opgelost. Simpel toch?

H?lzenbein | 03-08-07 | 14:16

Ik zat gisteravond eens even te scrollen op Google Earth, even kijken waar ik nou precies was geflitst. Ik zag weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Een weggetje. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Een kanaal. weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. Weiland. En maar roepen dat Nederland vol is...
.
We hebben goeddoemme ruimte zat man! We hoeven het alleen maar te asfalteren en dan heeft iedere doelgroep z'n eigen rijstrook.

Breinstein | 03-08-07 | 14:11

2 mogelijkheden:

1) Nu direct de grenzen sluiten, dan kunnen alle vakantiegangers niet meer terug en hebben we geen files meer

2) (reëel) Iedereen die minder dan 10.000 km/jaar rijdt van de snelwegen mijden, bouwvakkersbusjes en ander soort vehikels waar je niet doorheen kunt kijken alleen nog maar op de rechterbaan(incl vrachtwagens), boetes voor paupers die minder dan 100 km/uur rijden op de linkerbaan.

holeinthemarket | 03-08-07 | 12:29

Pro Nature 03-08-07 @ 12:00

Waar zeg ik dat dan? Kan je niet lezen of zo? Ik doe dat zelf ook niet, ik rij het hele land door. Maar het is wel zo dat wanneer je in een PC hooft-tractor met 160 km/u het land door blaast dit meer vervuilt dan wanneer je dat in een Prius of een zuinige diesel doet. Ik ben gewoon voor het idee de vervuiler betaalt.. Wat is daar raar aan? Rare vent!!! is Analfabeet? dat zal het wel zijn.. Verder zijn er ook veel mensen met een vaste werkplek die wel met de auto gaan omdat dit in verhouding niet veel duurder is dan het openbaar vervoer..

Boeddhi | 03-08-07 | 12:28

Zo te lezen krijgt iedere doelgroep zijn eigen rijstrook.

investin | 03-08-07 | 12:14

Boeddhi 03-08-07 @ 11:12

Briljant plan! En van het geld dat dan binnen komt van die 'CO2 belasting' kunnen we het gat in de ozonlaag repareren! We werken niet allemaal elke dag op de zelfde plaats zodat we met de bus kunnen. Rare rare vent.

Pro Nature | 03-08-07 | 12:00

Bij de randstad = buiten de randstad

Boeddhi | 03-08-07 | 11:50

Jan Passant 03-08-07 @ 11:42
Ook mee eens. Maar een deel het probleem is de urbanisatie. We concentreren ons alleen maar op de Randstad terwijl het noorden van Nederland vergrijst en economisch achter blijft. Waar staan de files? Boven Zwolle zie je ze zelden.. Waar word je gek van de mensen, niet boven Zwolle.. Je moet het bedrijfsleven stimuleren zich te vestigen bij de Randstad.. Planologie daar ligt een deel van de oplossing.

Boeddhi | 03-08-07 | 11:49

Waar zijn trouwens de ouderwetse trekschuiten gebleven? Een paar paarden ervoor en klaar. Niks geen mileuvervuiling en vooral de grote hoeveelheid (alleenstaande) bejaarden vermaken zich kostelijk en hoeven dan de snelwegen niet te verstoppen met hun nutteloze en dus kostbare aanwezigheid aldaar.

DJTriest | 03-08-07 | 11:43

cijfers boedhhi. Goochelaars doen hetzelfde met witte konijnen en hoge hoeden.
Het is gewoon vol en wordt steeds voller. Vergelijk eensch een luchtfoto van zomaar ergens met een oud exemplaar van 50 jaar terug.

Grotere of kleinere autootjes - nijd in de marges. Het leidt slechts de aandacht af.

Jan Passant | 03-08-07 | 11:42

Jan Passant 03-08-07 @ 11:19

Mee eens, maar als het al vol is, moet je mensen niet belonen als ze als maar grotere en viezere auto's aanschaffen. Verder is het tendentieus te stellen dat elke paar jaar er een miljoen mensen bijkomen. volgens Wikipedia is het als volgt: totaal 29.983 1,8‰ per jaar in 2006 en was dat de afgelopen 40 jaar gemiddeld 100.000 per jaar. Das ook best veel maar ik hou niet van dat superlatief gelul. Dus de trend is dat de stijging daalt…?

Boeddhi | 03-08-07 | 11:35

Gewoon alles nog duurder maken zodat de "arme" (Gewone?) mensen zich geen auto meer kunnen veroorloven.

bloke | 03-08-07 | 11:23

Geweldig idee!

tomba | 03-08-07 | 11:21

nou boeddhi, ik zie ook liever gras en bomen dan asfalt.
Maar met elke paar jaar bijna een miljoen inwoners erbij, dan moet dat groen toch wel in asfalt en beton veranderen, om transportproblemen en woningnood te voorkomen.
Die zaken staan niet los van elkaar, zoals de Weldenkende Menschen ons graag laten geloven.

Jan Passant | 03-08-07 | 11:19

Jan Passant 03-08-07 @ 10:59

Als het aan jou licht asfalteren we heel Nederland dicht zeker! We verzieken het milieu en die dikkoppen versterken dat nog eens met hun V8 slee of SUV. Dan krijgen de mensen meer last van de luchtwegen, vaatstelsel en wordt er door de gore VVD-er (VVD = SUV = ASO) dat inkomens afhankelijk zorgstelsel afgeschaft moet worden. Door de VVD is Jan met de pet het dubbele gaan betalen en is de dikkop minder gaan betalen aan zorg. Wie verzieken het milieu? Ik zelf zij ook 80.000km per jaar, maar doe niet alsof het probleem alleen maar opgelost kan worden door asfalt. Wat dacht je van gratis openbaar vervoer? en allemaal een kasje in de auto die je km-tjes bij houdt en dat vermenigvuldigt met de uitstoot van smerigheid. Daarvoor krijg je dan een acceptgiro thuis elke maand.. prima idee toch?

Boeddhi | 03-08-07 | 11:12

@donek 03-08-07 @ 09:53:
Als 5% van de automobilisten in het openbaar vervoer stapt dan verdubbelt het aantal reizigers in de spits, het ov kan nu die drukte al niet aan.

voldemort | 03-08-07 | 11:08

@Jan Passant:
Er was laatst een wetenschappelijk onderzoek in het nieuws waaruit bleek dat koeien in de wei voor (relatief) veel methaangas in de atmosfeer zorgden... die stinkbeesten! ;')

DeArmeStudent | 03-08-07 | 11:01

Koeien zijn het probleem niet, vogelbeest. Die worden gewoon opgedoekt en op het schap gelegd bij appie.
Hamsters en hun milieuvrienden daarentegen, die verzinnen allerlei onzin om de autorijders tegen elkaar op te zetten. Met enig succes ook.
Alles voor totale stilstand.

Jan Passant | 03-08-07 | 10:59

Vogelbeest 03-08-07 @ 10:47

Hulde! ik ben ook voor 8 baans snelwegen. Fuck koeien!

Pro Nature | 03-08-07 | 10:57

Vrachtwagens en zakenverkeer (lees merceders, audi's en bmw's) op 1 strook lost het fileprobleem niet op;

Mijn idee:
meest linkerrijstrook van de snelweg: MINIMUM-snelheid van 140 per uur... met flitspalen die flitsen bij een lagere snelheid;

Het gevolg:
Nooit file op de meest linkerrijstrook (want in de file wordt iedereen geflitst) en altijd vrijbaan om lekker door te rijden...

DeArmeStudent | 03-08-07 | 10:53

@ Jan Passant 03-08-07 @ 10:17 Nederland is NIET vol. Ik zie dagelijks 70 km snelweg heen en 70 km snelweg terug en links en rechts zie ik miljoenen koeien. Als we die koeien 20 meter weide minder geven krijgen ze heus nog wel genoeg gras.

Vogelbeest | 03-08-07 | 10:47

-weggejorist-

de Bruijn | 03-08-07 | 10:46

DJTriest 03-08-07 @ 10:34

Nee hoor, er is een perfecte balans in innerlijke rust en veul graaien mogelijk. Bijvoorbeeld door anderen zich voor jou te laten haasten.

dr.spin007 | 03-08-07 | 10:43

Een echte vent gaat op een snorscootert naar z'n werk.
Hmm, bij nader inzien klinkt dit niet echt overtuigend stoer.

Meneer | 03-08-07 | 10:42

-weggejorist-

de Bruijn | 03-08-07 | 10:41

dr.spin007 03-08-07 @ 10:27
Lullige van deze verslaving is dat je er steeds meer van nodig hebt om jezelf te bevredigen. Dus nog vaker in de file met als ultiem eindresultaat dat je op een goede dag ineens wel hard langs de file met lotgenoten mag rijden.. over de vluchtstrook, in een ambulance en aan de monitor.

DJTriest | 03-08-07 | 10:34

de Bruijn 03-08-07 @ 10:32

Ja inderdaad.

befke | 03-08-07 | 10:33

-weggejorist-

de Bruijn | 03-08-07 | 10:32

Suggestie: genoeg van de file? koop een paard.

Pro Nature | 03-08-07 | 10:32

Claude Jacque 03-08-07 @ 09:30

LOL!

***SLETBEK*** | 03-08-07 | 10:31

DJTriest 03-08-07 @ 10:22

Iedereen zijn verslaving. De mijne is nu eenmaal geld ;-)

dr.spin007 | 03-08-07 | 10:27

Kan het grijze kabinet files niet gewoon verbieden?

053 | 03-08-07 | 10:26

Dan hoef ik met m'n Hyundai Excel+caravan dus geen zorgen te maken....

MichieldeMuiter | 03-08-07 | 10:26

@053 03-08-07 @ 10:22. Hebben ze thuis ook eens rust. Win-win situatie!

John McClane | 03-08-07 | 10:24

dr.spin007 03-08-07 @ 10:16
Dan maar wat minder geld.. Ik verdom het ondertussen om mezelf gek te laten maken. Er was een tijd dat ik ook met gierende hartkleppen rondjes aan het rijden was. Nu doe ik dat niet meer. En ik vind het heeeerlijk..

DJTriest | 03-08-07 | 10:22

@ Boeddhi: Goed punt. Wellicht moet er dan toch maar een andere oplossing komen.

053 | 03-08-07 | 10:22

053 03-08-07 @ 10:17

Als ik 80.000 km per jaar van klant naar klant moet rijden per OV, ben ik nooit meer thuis..

Boeddhi | 03-08-07 | 10:19

.. en zolang dat niet gezegd mag en er ook nog zeldzame hamsters langs de weg wonen, verzint men gewoon rare plannetjes die tot niets leiden.

Jan Passant | 03-08-07 | 10:19

Gezeur. Nederland is gewoon bomvol en daarom is het overal dringen en wringen.

Jan Passant | 03-08-07 | 10:17

Hulde @ kapotte_stofzuiger.

Als alle leaseauto's worden afgeschaft en deze mensen krijgen een ov-jaarkaart dan kan de rest eindelijk een keer doorrijden.

053 | 03-08-07 | 10:17

@DJTriest 03-08-07 @ 10:10. Omdat het leven te kort is om grotendeels in de file door te brengen.

John McClane | 03-08-07 | 10:16

taim is munnie DJTriest

dr.spin007 | 03-08-07 | 10:16

Gaarne dit idee uitvoeren zodat alle mensen met mooie praatjes over hun auto's en hun enorme snelheden (kijkt tevreden uit raam naar A4??? WHAHAHAHAHA) elkaar op die strook tussen de vrachtwagens en winkelbevoorraders door van de weg kunnen drukken. Mag ik met mijn pauper citroen tussen al die andere pauper autootjes wel snel en veilig naar mijn werk rijden. Lekker boetes opdoen van 300 euro die me niks doen.

*kijkt tevreden naar pauper C6 2.7 hdif exclusive*

Adriaantjeeeeeuh | 03-08-07 | 10:16

DJTriest 03-08-07 @ 10:10

Omdat er geld gemaakt moet worden en je ook optijd thuis wil zijn. Ik wek 50 a 60 uur in de week, als je dan ook nog achter zondagsrijdende Kia Rio's moet rijden. Daar krijg je gierende Hartkleppen van...!

Boeddhi | 03-08-07 | 10:15

kwarko01 03-08-07 @ 10:05

Mijn welgemeende excuses. Bedenk jij even een oplossing voor het vervoer probleem en een (wel goedwerkend) alternatief voor de verbrandings motor. Dan ga ik hier nog even achterlijk zitten wezen.

Pro Nature | 03-08-07 | 10:13

Waarom heeft iedereen toch altijd zo'n haast?

DJTriest | 03-08-07 | 10:10

Pro Nature 03-08-07 @ 10:01

Goh! Wat een opmerkelijke uitspraak uit een gedeformeert brein dat blijkbaar niet snapt dat ik het ergens anders over heb.

kwarko01 | 03-08-07 | 10:05

Quadrifoglio 03-08-07 @ 09:57

oke, deal... Bel jij Koos Spee. Maar ik vind eigenlijk dat wanneer je een KIA koopt, vooral zo,n niet vooruit te branden RIO, bij de aanschaf al beboet moet worden (en dan niet inkomen afhankelijk)

Boeddhi | 03-08-07 | 10:04

-weggejorist-

de Bruijn | 03-08-07 | 10:03

@ Quadrifoglio 03-08-07 @ 10:01

;-)

Zoloft | 03-08-07 | 10:03

Zoloft 03-08-07 @ 09:59
was jij dat soms, vanmorgen rond 8 uur? lol

Quadrifoglio | 03-08-07 | 10:01

kwarko01 03-08-07 @ 09:49

Omdat openbaar vervoer voor sloebers is.

Pro Nature | 03-08-07 | 10:01

Nou bij deze dan een Renault te koop aangeboden.

befke | 03-08-07 | 09:59

Ik heb last van nagenoeg alle auto's, ze trekken allemaal zooooo langzaam op bij het stoplicht.

John McClane | 03-08-07 | 09:59

heel briljant zit je met je audi s4 op dezelfde strook als de vrachtwagens die met 80km/uur de winkels gaan bevoorraden! Ga zo door!

Iemand hier ooit op de A67 gereden, dan begrijp je de frustratie.

DeNada | 03-08-07 | 09:59

@ Quadrifoglio 03-08-07 @ 09:56

Ahhh... A13 in de spits... maar dan erger jij je natuurlijk ook aan die A8 die voor je rijdt?

Zoloft | 03-08-07 | 09:59

Als ik dit zo allemaal lees,denk ik dat er een aparte Randstad-GS moet komen. Lekker rustig hier;-)

fuckje | 03-08-07 | 09:57

Boeddhi 03-08-07 @ 09:54
Compromisvoorstel: inkomensafhankelijke boetes voor pauperig gedrag (kleven, links plakken etc)

Quadrifoglio | 03-08-07 | 09:57

Zoloft 03-08-07 @ 09:52
Moet je eens proberen op de A13 in de spits ...

Quadrifoglio | 03-08-07 | 09:56

Quadrifoglio 03-08-07 @ 09:51

Ik heb ook last van rechts rijden trage Kia's. Die moeten ook van de weg gehaald worden nadat ze 2x een waarschuwing met hoge boete gehad hebben.. Maar het moet niet zo zijn dat je Aso gedrag kunt kopen, daarom inkomes afhankelijke beboeting

Boeddhi | 03-08-07 | 09:54

@Vogelbeest
*kijkt naar auto die wel zelf (af)betaald is.

kapotte_stofzuiger | 03-08-07 | 09:54

ShadowBMX 03-08-07 @ 09:14

Ik begrijp dat je je kan ergeren aan van die petjes in van die ouwe kudt golfjes. Maar niet elke Vw golf rijder is een aso.

Pro Nature | 03-08-07 | 09:53

Elke serieuze wetenschapper noemt een machine met een rendement van tussen de 30 en 40% een prul. De auto is dus een prul en dient, net als de gloeilamp, vervangen te worden door iets beters. (*begeeft zich op dun ijs*)

kwarko01 | 03-08-07 | 09:53

In Nederland hebben we al wat geldverslindende prestigeprojecten gehad - spitsstrook A1, Betuwelijn, e.d. - maar rekeningrijden zal zijn (haar?) weerga niet kennen. Technisch / theoretisch mogelijk maar praktisch zeer kostbaar (infrastructuur, invoering, onderhoud, administratie, privacy enz.) en moeilijk om betrouwbaar uit te voeren. En dat terwijl er al een gratis en oersimpel systeem - accijns - al bestaat en werkt. Die laat de automobilist ook per gereden kilometer betalen.
Files oplossen? Schei uit. Gedurende een paar maanden misschien.
Files in de Randstad verminderen? Zet een tolpoort neer.
Of niets doen, laat mensen het zat worden.
Doe dan ook iets aan openbaarvervoer: als maar 5% van mensen van de auto naar de trein overstappen in de spits dan hebben we al een groot probleem.
Eigenlijk zijn er te veel mensen die (te) ver van hun werk wonen, en onze manier van leven veel distributie van goederen vereist. Dit los je niet op door iedereen meer te laten betalen.
Waarom moet iemand die op een snelweg in de Randstad rijdt (veel) minder betalen dan iemand die op een landweggetje rijd?. Wie zegt dat de ene rit nuttiger is dan de ander? Waar is de keuze?
En willen we meer verkeer op de kleinere, goedkopere wegen? En op andere, goedkopere tijdstippen?
We profiteren allemaal van goederenvervoer? Ook mensen die geen auto rijden kopen in de winkels?

Let op hoe het met de OV-chipkaart gaat!

donek | 03-08-07 | 09:53

@ Quadrifoglio 03-08-07 @ 09:51

Enorme sukkel, dan ga je er toch gewoon rechts voorbij!

Zoloft | 03-08-07 | 09:52

Vogelbeest 03-08-07 @ 09:47

Gewoon Seat Leon...

Boeddhi | 03-08-07 | 09:51

@Boeddhi 09:48
"Als je 2 ton per jaar verdient, doet een boet van 300 euri je nl niet veel. "
Nee, maar je 5 minuten verbijten achter zo'n kudt-Kia wel. Ga lekker naar Zweden als het socialisme je zo aanspreekt...

Quadrifoglio | 03-08-07 | 09:51

Precies! Weg met al die lutsers in kleine kut-karretjes die ik telkens maar weer aan het einde van de rit tussen de grille van mijn Duitse bolide vandaan moet peuteren. Of weer een ster in je koplamp als er weer zo'n sukkel in een Kia Kruimel of Opel Corset niet snel genoeg naar rechts gaat als ik eraan kom!

Brouhaha | 03-08-07 | 09:51

Het is toch overduidelijk dat de auto meer problemen veroorzaakt dan een samenleving kan oplossen. Waarom geen ander vervoer ontwikkelen? Waarom vast blijven houden aan een volstrekt inefficient vehikel met de nodige negatieve bijwerkingen?

kwarko01 | 03-08-07 | 09:49

Kijk je moet gewoon de Aso's van de weg halen. Dat zijn vaak petjes dragende VW of Honda rijders en Dikke vette Audi, BMW, Volkswagen of Mercedes rijders. Verder moet de hoogte van de bekeuring afhangen van je inkomen. Als je 2 ton per jaar verdient, doet een boet van 300 euri je nl niet veel.

Boeddhi | 03-08-07 | 09:48

@ Boeddhi 03-08-07 @ 09:36 jij bent een Peugeot/Renault/Citroen/Kia of Opelrijders ?

*kijkt tevreden uit raam naar A4*

Vogelbeest | 03-08-07 | 09:47

@ kwarko01 03-08-07 @ 09:45

Veel plezier met je ligfiets!

Zoloft | 03-08-07 | 09:46

@kwarko01, verdomd nu het je het zegt, eigenlijk rijden we allemaal al hybride!

..zapper | 03-08-07 | 09:46

alles onder de 231 pk op de vluchtstrook, vrachtwagens op de linkerbaan en rechts vrij rijden...

pala pala | 03-08-07 | 09:46

De accu slingert de startmotor aan, die vervolgens een verbrandingsmotor met een rendement van tussen de 30 en 40% laat draaien. Dan gaat dat geval rijden en slijt de wegen vol met rubber en stinkt en maakt lawaai. En dat noemen wij dus heden ten dage een staaltje technisch vernuft. Kuch!

kwarko01 | 03-08-07 | 09:45

zegt een renoo-rijder. moehahaha

Quadrifoglio | 03-08-07 | 09:41

Gewoon een half strookje voor motorfietsen, lullen we verder nergens meer over.

John McClane | 03-08-07 | 09:40

@ Quadrifoglio: u is meer van het in italiaanse stijl op de anwb wachten?

053 | 03-08-07 | 09:37

Ik zie meer in een rijbaan, die alleen voor: Audi, Mercedes en BMW (of een ander merk van minimaal 70K+) beschikbaar is.

@053 03-08-07 @ 09:17

nou wat dacht je van...: ALLES !

QB (ja die.....) | 03-08-07 | 09:37

We kunnen ook alle vertegenwoordigers afschaffen. Dat slappe gelul van die gasten kan ook best via de telefoon en de mail.

Hodja | 03-08-07 | 09:36

vergeet niet de boomklevers die je herkent aan de volgende merken Volkswagen, BMW, Mercedes, Honda (crx) ,Audi. en de SUV-erts op een aparte strook. Dan kunnen ze achter elkaar met 160km/u bumper kleven... Voor de nette en fatsoenlijke zakelijke rijder (die kom je op GS amper tegen) vind ik het idee van deze maneer erg goed...

Boeddhi | 03-08-07 | 09:36

Yeah right.. .een zakenman die in z'n E klase cq 7 serie 80 km/pu gaat kachelen tussen de vrachtwagens haha

Kris | 03-08-07 | 09:36

Oh ja, en Polen mogen alleen per bus naar de tomatenkas

Claude Jacque | 03-08-07 | 09:34

Problemen dien je aan te pakken bij de wortel. Alle auto's verbieden. Simpel toch?

kwarko01 | 03-08-07 | 09:33

@Fockel und Suckel 3 stroken voor snelverkeer is natuurlijk mooi, maar 1 strook is al voldoende.. die mensen rijden dan toch allemaal door.

Claude Jacque | 03-08-07 | 09:33

Een verbod voor Polen zou ook niet misstaan, levensgevaarlijk op de snelweg.

..zapper | 03-08-07 | 09:32

Haha, in Nijmege hebben ze nog nooit iets goeds bedacht....
Ga toch een hummer rijde

FapMaster | 03-08-07 | 09:31

@ Claude Jacque 03-08-07 @ 09:21
Aparte strook voor vrouwen, aparte strook voor vrachtverkeer, en 3 stroken voor reaguurders met haast

Fockel und Suckel | 03-08-07 | 09:31

Patrick Bateman 03-08-07 @ 09:15

Er ís genoeg ruimte. Zoals Ronald Waterman altijd zegt: "Nederland is slechts voor 0,00004% voorzien van wegen. De reden dat we denken dat Nederland vol met wegen ligt is dat wegen op een landkaart veel te dikke strepen zijn".

dr.spin007 | 03-08-07 | 09:30

@***SLETBEK*** nee, dat is onzin, Finnen liggen nog te slapen als het spitsuur is op de snelweg. Maar man.. vrouwen.. en dan nog het meest die moeders die hun kids naar school brengen en dan lekker boodschappen gaan doen/naar Ikea gaan/met een vriendin wat koffie gaan drinken/of simpelweg andere mensen gaan irriteren die op weg zijn naar hun werk. Die moeten ze aanpakken. En voor bejaarden.. die mogen niet eerder dan 10.00 uur de weg op en tussen 16.00 en 18.00 uur moeten ze ook thuisblijven.

Claude Jacque | 03-08-07 | 09:30

@053
Het is nog steeds een kudt-renoo?

Quadrifoglio | 03-08-07 | 09:27

Mooi een speciale strook voor mensen en een andere voor Finnen!

***SLETBEK*** | 03-08-07 | 09:26

@ Claude Jacque @ 09:21
Best, als ze dan maar zelf de puinzooi opruimen die ze achterlaten
Zoiets als de afwas dus

Tobi | 03-08-07 | 09:24

veur!

dr.spin007 | 03-08-07 | 09:24

Waarschijnlijk is de oplossing heel simpel: Thuisreaguren.

053 | 03-08-07 | 09:22

Ik heb een nog beter idee, als we nou een aparte strook voor vrouwen maken..

Claude Jacque | 03-08-07 | 09:21

Als jullie dan maar wel beseffen dat ik dan pas om 10.00 uur kan reaguren.

Teen | 03-08-07 | 09:20

Vragen aan de kamer:
1. Hoe gaat dit gecontroleerd worden.
2. Aan welke kant gaan deze sloom rijders rijden en hoe is het dan mogelijk voor normale personen auto's de snelweg te verlaten / oprijden?
3. Is het niet een beter om tussen 01:00 uur en 06:00 de maximale snelheidheid op de snelweg te verhogen met 30 Km/h?
-edit: ja, want dan staat er zoveel file-

Ewoud | 03-08-07 | 09:19

Misschien nog een paar tips! Vrachtwagens alleen nog tussen 0:00 en 05:00 en niet in het weekend, een extra verdieping op elke snelweg, petjes allemaal hun auto afpakken, en iedereen boven de 65 verplicht opsluiten in een bejaardenhuis. Oja, Swa's... stoel rechtop 2 handen aan het stuur en normaal rijden.

Fapdrol | 03-08-07 | 09:19

Zo'n inefficient voertuig als de auto zou verboden moeten worden.

kwarko01 | 03-08-07 | 09:18

Wat is er mis met mijn clio rs

053 | 03-08-07 | 09:17

Het meurt hier

Berk | 03-08-07 | 09:16

VVD in regering = keuze voor zwaarder belasten
VVD niet in regering = meer asfalt

053 | 03-08-07 | 09:16

Dat hebben ze in Saoudi Arabirië eauk.
Speciale wegen voor moslims en andere wegen voor niet-moslims.

TyfusLeijer | 03-08-07 | 09:15

Als we genoeg ruimte hadden om alle snelwegen te verdubbelen waren de problemen allang opgelost.

Patrick Bateman | 03-08-07 | 09:15

Er kan verzonnen en bedacht worden wat men wil. Feit is dat de auto een volstrekt onlogisch en wetenschappelijk gezien prul is.

kwarko01 | 03-08-07 | 09:14

OnthouD Hoxha, onthouD...

En dan zal er wel strak op gecontroleerd moeten worden... Een beetje zoals met de oprit naar de A20 bij Crooswijk, een hoop stumpers in hun Golfjes snappen dat niet, maar achter het bord wat aangeeft dat de rechter baan alleen voor trucks is hangt een camera, als niet-vrachtwagen over die baan kost je iets van 80 euro, heeft een collega van me onlangs uitgevonden :)

ShadowBMX | 03-08-07 | 09:14

Paul de Krom is tégen kilometerheffing??? Wow wat een omturning zeg! Ik heb de beste man vorig jaar nog gesproken en toen was ie nog keihard voor. Gaat goed zo!

prohibitandis | 03-08-07 | 09:11

Een strook voor vracht en zakelijk verkeer, dat gaat inderdaad als een slak vooruit.

..zapper | 03-08-07 | 09:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland