Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Redding voor achterstandswijken nabij

sterf SCP, sterfEINDELIJK! Hij is er. De Endlosung voor het probleem met de achterstandswijken. De bolleboosjes van het Sociaal en Cultureel Planbureau hebben eindelijk uitgevogeld hoe de multiculturele samenleving WEL een succes kan worden. Dit land kan immers zoveel beter, en dat gaat lukken ook. Gaan we uitkeringen korten voor mensen die in boerka solliciteren? Gaan we criminelen heel lang opsluiten? Gaan we heaumeaux, blanke meisjes en middenstanders bewapenen? Wordt Ephimenco Buitenhof-columnist? Laten we Klaas de Vries ene meneer Wilders beveiligen? Nee mensen! Het is veel simpelerer. Denk toch eens na. Hoe groter het probleem, hoe eenvoudiger de oplossing. We gaan gewoon tegen al die succesvolle hardwerkende belastingbetalende VVD-stemmende huizenkopers van Nederland zeggen dat ze van hun rietgedekte villa's te Bloemendaal, Laren en Wassenaar naar een huurflatje in Tokkie010 en Gaza020 moeten verhuizen. Makkelijker kunnen we het niet maken. Driewerf hoera voor het Sociaal en Cultureel Planbureau. Nederland wordt weer leuk!

Reaguursels

Inloggen

Dit hele plan is gebaseerd op het idee dat 'minder' zich optrekt aan 'beter', wat dus klinkklare onzin is. Ga maar eens na wat er gebeurt als je in een brugklas een groep nietsnutten mengt met strebers. Gaan de nietsnutten ineens hard studeren? Dacht het niet. Eerder zullen er uit de andere groep een aantal afzakken. Zou de tuinman van het SCP ook onkruid tussen de bloemen strooien omdat dat elkaar zo goed helpt?

DiagnosisTyphus | 26-07-07 | 12:04

Als je de geweldige inbreng van onze wannebe-jood Shalome zo leest, dan lijkt het net alsof Nederland maar 1 buitenlandse bevolkingsgroep kent.... Riffijnen. Goh! Zo multicultureel is ons land dus helemaal niet eens.... dat hier meer dan 200 nationaliteiten wonen schijnt onze Yom Kippoer niet te weten. Dat het aantal Marokkanen dat voor problemen zorgt nog steeds een minderheid is, schijnt onze Golda Meír ook niet te weten... nee die noemt eerlijke beschaafde burgers hyena's, wolven, gespuis en weet ik wel niet meer... en beweren dat ze zelf deel uitmaakt van een beschaafd volk HA! Maar ja, wat verwacht je ook van Ewige Jude....

maimoun | 26-07-07 | 10:13

@Kop Kaaz 25-07-07 @ 23:09
Huh? Primaat? Je bedoelt: aap?

Brouhaha | 25-07-07 | 23:16

-weggejorist-

Kop Kaaz | 25-07-07 | 23:09

Ja, ik heb er dat ook graag voor over: mijn nette alleenbewoonde rijtjeshuis met 3 slaapkamers en tuin voor/achter wat ik met het vele verdiende geld na mijn jarenlange studie en urenslopende carriere heb gekocht van de hand doen aan een complete familie besnorde anderspratenden en zelf voor vet geld zonder hoersuubsiedie in de met al die andere drukke anderspratenden en luie dezelfde-maar-dan-in-veel-meer-dialect pratenden te gaan zitten. Ja, ik vind dat -los van de 1/3 belasting die ik aan genoemde groep al afstaadt- niet meer dan redelijk... De maatschappij: FOK jij. Ga eens werken of opjorissen en héél gauw !! Of raak ik nau een gevoellige (alloch)toon?

REAGEERDERDT | 25-07-07 | 21:27

De PvdA heeft een nog beter, iets gewijzigd plan. Iedereen die een pietsie meer dan modaal verdient (in principe dus een verwerpelijk en fascistoide kapitalistisch zwijn, maar: nog te redden) neemt minstens twee tokkies of rifratten naar keuze in huis. Deze maatschappelijk gehandicapten kunnen zo direct bij de bron de geur van succes opsnuiven en inspiratie opdoen. En u bent Sosjaal en Solidair bezig! Deelname aan dit traject is verplicht (voor u dan, niet voor de HulpBehoevenden).

PreventiefRuimen | 25-07-07 | 21:24

De opzet van Vogelaar zal niet echt gaan werken zo te zien.

snipurl.com/1oqko

electoraat | 25-07-07 | 18:34

Het lijkt me beter dat we werken aan de integratie van allochtonen IN HUN EIGEN THUISLAND, in plaats van dat de NL-kansrijken in een willekeurige schotelcity gaan wonen, of, nog erger, het allochtoonsche gepeupel in de wijkne van de kansrijken.

Hoe vaak moet ik het nog zeggen: ik, en velen met mij, willen niet integreren met een achterlijke cultuur en dus ook niet dat die achterlijke cultuur hier integreert; beide opties willen die achterlijken zelf trouwens ook niet, dus dat komt goed uit. Ze blijven liever achterlijk en ik vind dat we ze in dat opzicht alle ruimte moeten geven, vooral buiten onze grenzen.

Brouhaha | 25-07-07 | 17:17

Blijkt dat Flodder eigenlijk niets anders was dan het eerste Big Brother, een soort proefballonnetje, waarvan 3 films zijn gemaakt en wekelijks op tv werd gerapporteerd.

marijn01 | 25-07-07 | 14:59

Tobus

Gemengde wijken betekent niet deportatie van rijken naar arme wijken, inderdaad een stuitende gedachte. Er is echter zoiets als standplanning. De gemeente en de woco's bezitten vrij veel grond. Deze kan gebruikt worden voor uniforme woningen met gettos als gevolg of voor diversiteit aan type woningen. Niks gedwongen. Het werkt vrij eenvoudig. Geen miljarden voor nodig trouwens.

finnish humor | 25-07-07 | 14:55

@ finnish humor 25-07-07 @ 10:34

Met het fijne maar o zo belangrijke nuanceverschil dat de succesverhalen de spontane verhalen zijn. Gedwóngen integratie is net zoiets als gedwongen solidariteit: een wassen neus waar niets goeds van komt.

Tobus | 25-07-07 | 14:43

knutsel @ 13.50

Lees de post van stuyterkuycken @ 10:06, het CPB maakt een vergelijking die aan alle kanten mank gaat.
"Enthousiaste mensen tussen geslaagde mensen", mooi gezegd.

monfer | 25-07-07 | 14:39

Aantrekkelijke emigratie landen:
Los van de huizenprijzen, het woon- en leefklimaat en of de zon schijnt, zijn er fiscaal een aantal aantrekkelijke emigratielanden, dit zijn:

*Duitsland: afkoop is belast. Het pensioen eerst overbrengen aan een verzekeraar en aldaar afkopen is verstandig, een deel wordt dan belast.
*Ierland: afkoop is meestal belastingvrij, mits betaling ook naar Ierland heeft plaatsgevonden (goed laten adviseren)
*Belgie: onder het nieuwe verdrag is pensioenvlucht lastig, niet aan beginnen dus.
*Thailand: belastingheffing aan Thailand toegewezen, meestal zeer beperkte heffing aldaar (verdragen met Singapore, Indonesië en Korea zijn ongeveer gelijk)
*Nederlandse Antillen: gedurende de eerste 5 jaar niks doen en zorgen dat u onder de gunstige Penshionado regeling valt.

Dus niet naar Belgie; voor de rest genoeg keus.

lijn5 | 25-07-07 | 13:59

Vooral dat het in de VS op grote schaal gebeurt wil ik wel eens bewezen zien. Wat zijn dat? Absolute aantallen, verhoudingen? Doe eens aantonen want ik geloof er namelijk geen zak van. Een van de eerste regels uit het persbericht van het SCP is overigens: "In weinig andere landen lijkt het bevorderen van interetnisch contact een doel op zich." www.scp.nl/publicaties/persberichten/9...

knutsel | 25-07-07 | 13:50

En in elk voorstel, zijn de rijkere mensen de lul. Nou, flikker maar op... ik ga over 2 jaar met pensioen, mijn vermogen zit in Zwitserland, dus ik ga lekker hier de arme oude AOWert uithangen. Up yours Den Haag.

Stijlloos|Superieur | 25-07-07 | 13:27

Ik heb ook een jaar in een soort van tokkie-central gewoond, maar denk maar niet dat je een voorbeeldfunctie bekleedt als je de enige bent die 's ochtends naar zijn werk gaat, eerder de buurtgek.

knutsel | 25-07-07 | 13:17

kker op, ik ga niet verhuizen uit mijn gouden kooi in het gooi,

stop de familie tokkie en flodder allemaal almere met een groot hek erom heen
opgeruimd staat netjes. we kunne ze ook uitleveren aan marokko

zo simpel kan het

dus opzouten met die klootdte ideeen, we zijn niet gek, de tokkies moeten deaud

goldenkingy | 25-07-07 | 13:10

Volgens Linksch is er toch helemaal geen integratieprobleem? Waarom zou je dan überhaupt dit soort maatregelen nemen?

atheist | 25-07-07 | 13:08

NL begint nu al leeg te lopen als je de onderstaande link leest. Je vraagt je af wat er gaat volgen in de komende jaren om de autochtone nederlanders binnen te houden. Ik verwacht in ieder geval een ijzeren gordijn van ontmoedigingsmaatregelen. Dat moet wel, want ook Den Haag weet dat de populatie die vertrekt het economische draagvlak van NL is.
www.telegraaf.nl/binnenland/43192941/N...

Tiberius | 25-07-07 | 13:07

De Vogelaars en anderen zullen nu wel blij zijn, dat er eindelijk weer eens een analyse gemaakt is, die bij hun jaren 70-conclusie past, die op hun beurt weer passen bij de beslissingen die een achterhaald dictatoriaal integratiebeleid mogelijk maakt. Dat is "visie". Want Hedy d'Ancona en Sonja Barend hadden ook zo'n "visie" in de jaren zeventig.
Weg met Grauw I voor een Nederlands Nederland.

Vigil | 25-07-07 | 13:03

Overigens is het natuurlijk een mooi idee maar onuitvoerbaar.
Mij zie je ook niet naar een of andere Tokkie-wijk verhuizen omdat ik meer contact zou moeten hebben met paupers.
Voor dat soort contact log ik wel effe in op Geenstijl.

MAXIMO | 25-07-07 | 12:51

Moet ik hier nu serieus op reageren? Het SCP is een bende onnozelaars, passend bij de huidige regering.

Murdockyoufool | 25-07-07 | 12:50

Wolverine 25-07-07 @ 11:03
Dan heb je dus geen probleem met "allochtonen" aangezien Wassenaar een bovengemiddeld percentage "allochtonen" huisvest.
Dat betoog van jou slaat dus nergens op.

MAXIMO | 25-07-07 | 12:48

@finnish humor 25-07-07 @ 12:38
Awel, het zullen in zijn ogen beide wel linkse subsidieclubs wezen...

sjaakdeslinksesul | 25-07-07 | 12:43

reykjavik 11:12

Je bent zelf een lutser als je het verschil tussen CPB en SCP niet eens kent. Als je een dikke reet hebt moet je geen legging dragen.

finnish humor | 25-07-07 | 12:38

Briljant plan, ik wil ook wel eens ervaren hoe het is, om naast de gemiddelde bijstandstrekker te wonen, die vuurkorfen in de tuin hebben, kinderen die de brommerleeftijd bereikt hebben, harde muziek (lees tyfusherrie) laten horen (heb ik ook gedaan vroeger, maar kreeg een knal voor mijn harses en geld om een koptelefoon te kopen van mij pa) lijkt me een enorme uitdaging en cultuurverrijking.

Karel Kruizenruiker | 25-07-07 | 12:24

zum kotzen 25-07-07 @ 12:07

Yeah. Dus je zet je kinderen ook niet in de klas tussen wolfsjongen en de leeuwenwelpen, noch ga je tussen hun roedels hyena's wonen. Wat dus middels beleid in Nederland werd afgedwongen vanuit Den Haag én vanuit de gemeenteraden. Wilde dieren werden lukraak in grote aantallen tussen mensen geplaatst die aan stukken werden gescheurd, en derhalve in groten getale de steden uit zijn getrokken. Dat heet autochtone survival-tactiek. En nu eist Den Haag weer dat we onze eigen overlevingsstrategieën laten varen door ons weer tussen het wild te planten. Geen intelligent en tegennatuurlijk beleid, omdat weggetrokken autochtonen de littekens van dat soosjale experiment nog in hun vlees hebben staan.

Shalome | 25-07-07 | 12:23

@Brasser 25-07-07 @ 12:07
Ies koltoer.

Alert | 25-07-07 | 12:12

Shalome 25-07-07 @ 11:16

Ik vergelijk het maar met het wonen in een stad die tegen het oerwoud aanligt. Je kunt er prima ‘beschaafde’ dingen doen, zoals Dostojevski lezen, Repin bekijken in het museum, en Shakespeare in het theater.
Maar je moet je wel beschermen tegen de wilde dieren die af en toe vanuit het oerwoud de stad insluipen. Dat heeft te maken met waakzaamheid, niet met een vermindering van je niveau van beschaving.

zum kotzen | 25-07-07 | 12:07

op nu.nl staat erbij dat dit in de VS op grote schaal gebeurt.
A. niet de VS die ik ken
B. als de VS je voorbeeld is hoe om te gaan met allochtonen, dan moet je Mein Kampf ook niet gaan verbieden.

PS één vraag: hoe komt het als je 60 chinezen in een buurt hebt, je een soort china-town krijgt met winkels, toko's en het er schoon is, terwijl 60 finnen bij elkaar, je hangjongeren, verpaupering, criminaliteit en schotels krijgt ?

Brasser | 25-07-07 | 12:07

@Adriaantje 11.53:
Schrale troost, we zijn niet het enige land in de EU die kampt met die alloshit.
Franrijk, Duitsland, Engeland zijn allemaal bewust en met open ogen bezig zichzelf finaal te elimineren. En ieder land kampt met gigantische misdaad ellende, massale werkeloos en islamterreur.
En iedereen wacht op het moment dat die rottigheid gestopt wordt en een immigrantenstop wordt ingevoerd, want zo kan dit onmogelijk verder doorgaan.

The eimer | 25-07-07 | 12:02

„Opvallend is dat het bevorderen van inter-etnisch contact vooral in Nederland lijkt voor te komen”

Aha, vandaar dat het hier zo'n tyfuszooi is met finnen en ander gespuis.

Adriaantjeeeeeuh | 25-07-07 | 11:53

Ik heb met mijn hoogopgeleide familie in een kansenwijk gewoond (tijdelijk, toen mijn ouders gingen scheiden), en trust me, het werkt niet. We wisten niet hoe snel we er weer weg moesten. Kan de hele waslijst met redenen van overlast wel gaan opnoemen, maar dan ben ik volgende week nog bezig.

Doornroosje | 25-07-07 | 11:51

Die langvervlogen tijd toen de eerste islamieten in mijn stadje en buurt gingen wonen was het prachtig om te zien hoe discriminatie en rascisme tot cultuur verheven door die nieuwe bewoners vooral goedgepraat werd door linkse geyten wolle sokken.
.
Helaas hebben die prachtige policor kansen mensjes uit de politiek nooit de geweldadige kant willen zien van deze prachtige religie van oorlog, intolerantie en haat met hun pedaux proleet (oorlog is met hem).
.
Gelukkig kan ik goed sparen en hoop een dezer jaren onderdeel te zijn van de ruim 130.000 mensen die (per jaar) het zinkende schip verlaten naar landen met lagere dhimmy belasting (sarkat) en hogere veiligheid en vrijheid.

TyfusLeijer | 25-07-07 | 11:50

Minister-president Wilders. Tot voor kort vond ik het afschrikwekkend klinken. Nu kan ik bijna niet wachten. Is het al 2010?

wegmetdebijstand | 25-07-07 | 11:48

@ Shalome 11.16:
Wee de gehersenspoelde stumperts, die argeloos in zo,n apenbuurt een huis koopt en denkt het ultime levensgelukt denkt te kunnen vinden en daar ook nog zijn kinderen normaal wil opvoeden. De voorbeelden zijn te over dat die sukkels binnen no-time hun pand ver onder waarde verkopen en wegvluchten.
Opvallend is wel dat de multicullovers kreten steeds wanhopiger vormen begint aan te nemen. Een Vogelaar die kraait dat de islam worteld in onze samenleving, nu weer die noodroep van het SCP.
Natuurlijk moet eerst onze eigen cultuur vernietigd worden en moeten we zelf afdalen naar het barbarisme om de gewenste versmelting van culturen te bevorderen, maar als dat zo moet gaan dan wens ik dat Wilders straks de grootste partij wordt omdat het de enige manier is om dit land te redden van de totale zelfvernietiging.

The eimer | 25-07-07 | 11:42

Het Sociaal en Cultureel Planbureau is altijd al een propagandistisch verlengstuk van de PvdA geweest. Ik woon er middenin -in zo'n kudtwijk bedoel ik- en kan u verzekeren dat zich nog nooit iemand aan mij heeft opgetrokken (al zou het natuurlijk kunnen dat 60.000 per jaar niet rijk genoeg is).

wegmetdebijstand | 25-07-07 | 11:27

@Shalome

In een reaguursel van gister wilde ik de uitdrukking 'kop van Jut' gebruiken, wist niet zeker of het betekende wat ik dacht, dus even opgezocht op Wiki. Betekenis klopte, maar nog leuker om te zien was het verschil tussen normen toen en nu... De impact die één laffe moord halverwege de 19e eeuw had is nu onvoorstelbaar.

waskuip-admiraal | 25-07-07 | 11:23

Toppunt van integratie: wolf, geit en kool in één huis.

....... en nu maar afwachten of dat goed gaat voordat de opgevoede mensen bij de tokkies moeten wonen.

Bern | 25-07-07 | 11:20

Google weet wat u denkt....
Als de Google adds op de telegraaf site spreken over wonen in het buitenland en de financiering daravan, dan zal dat wel de beste oplossing zijn...

Hessian | 25-07-07 | 11:18

zum kotzen 25-07-07 @ 11:01

Gepast geweld is al een duik naar beneden. Je begrijpt denk ik mijn punt niet. Wij Nederlanders waren al een heel eind: beschaving is het controleren en beheersen van je driften - het is dat wat ons van dieren onderscheidt.
Nu zien wij ons geconfronteerd met bevolkinsgroepen bij wie het woord 'zelfbeheersing' niet voorkomt. Ze doen maar wat en hebben geen enkele clou, en laten zich leiden door elke kronkel die in hun harses opkomt.
Om onze kinderen te moeten opvoeden om bestand te zijn tegen die apenrots, is een giant leap backwards. En - nogmaals - ik kan er niets aan doen dat ik ben opgevoed om die beschavingsnorm juist verder vorm te geven, niet om die in meer of mindere mate los te laten.

Shalome | 25-07-07 | 11:16

-weggejorist-

Tobi | 25-07-07 | 11:15

Mwoehahahahaha!!!! Wat een gillertadvies. Waarin de Bananenrepubliek wederom weer heel groots kan zijn. Mijn dag is weer helemaal toppie! CPB-lutserts...

Reykjavik | 25-07-07 | 11:12

ohjaaa die patsers lezen net op geen stijl dat er 3 miljard euris in achterstandswijken geinvesteerd wordt .. willen ze er ook ineens wonen onderzoek zal vast niet gedaan zijn door iemand uit een achterstandswijk .

sparrow | 25-07-07 | 11:11

Balsaq 25-07-07 @ 11:00

Ik heb bekeken hoe het er in dit verrottende land aan toegaat, en nooit overwogen om hier een kind neer te zetten. Ik kan mezelf makkelijk redden (ik heb mijn huis in het buitenland al gekocht). Maar ik kan er niets aan doen dat ik ben opgevoed met progressieve waarden: het zou tegen alles indruisen waar ik voor sta, om mijn kinderen op een manier te moeten opvoeden die hen weerbaar zou maken tegen het dierlijke, instinctieve primatengeweld dat zich binnen Nederlandse grenzen heeft genesteld. Ik zou op mijn eigen kinderen gaan neerkijken zoals ik op die Riffijnse kampers neerkijk.

Shalome | 25-07-07 | 11:06

@Wolverine 25-07-07 @ 11:03:

Welkom in Zwitserland! Hier geldt gewoon een geluids-avondklok van 22:00 tot 08:00, en op Zondag. Overtreden is kans om uit je huis gezet te worden. Lijkt raar in het begin, maar is heerlijk: het is _zo_ lekker stil hier 's nachts.

Jij moet niet naar de TBS kliniek; jij moet het zinkende schip verlaten: een beetje zelfrespect doet je goed!

Balsaq | 25-07-07 | 11:05

Ik ben voor gemengde wijken, Tokkies, Finnen en middenklasse en elite door elkaar. Alleen wanneer iemand zich misdraagt, moet hij gedwongen naar een ASO-wijk verhuisd worden. Die wijken moeten ook zo heten, Bijv. ASO-wijk Klarendal . Wanneer je het verknald hebt kan men zich nog 1 keer inschrijven voor een nette wijk (ook al is de wachttijd 6 jaar of meer) en wanneer je het daarna nog eens verpest, kun je het sjeeken voor de rest van je leven. Dit geldt voor iedereen, ook asociale koorballen, thuisslachtende Finnen en schreeuwende TOKKIES en witteboordencriminelen..

Boeddhi | 25-07-07 | 11:04

Dat is niet nieuw:O dat is al jaren zo.... oke de ene wijk heeft meer allochtonen. Ik zit er al jaren in en wacht al 10 jaar op sloop!!!! HET IS NIET BETER andere culturen passen zich niet aan. Ze sodemieteren alles naar beneden, als je onderbuur bent heb je pech, want als ze een keer het balkon vegen dan is jouw leuk ingericht balkonnetje hetzelfde als die van boven. Krijgen ze kinderen dan heb je een nog groter probleem. Allereerst lijkt het of ze geen aandacht aan de baby's geven want die huilen de hele dag. Als ze iets groter zijn dan is het net een kudde bokitos en blijven op tot tegen twaalven. Er word geen rekeningn gehouden met de mensen die er ook wonen. Als de liften en hallen zijn schoongemaakt is het 5 minuten later een nieuw afvalberg onstaan. De junks lopen aan je deur te bedelen en blowertje schuilen op de binnentrap, wanneer je naar buiten ga, ben je gratis high/

Donder op ik ben bijna rijp voor een tbs kliniek (want daar kan je tenminste nog ontsnappen en heb je de weekeinden vrij).

Gezocht: Mooi plekje in wassenaar, voor het integreren van een lief, hoog opgeleid doch lichamelijk beperkt vrouwtje met lief klein ventje.

Wolverine | 25-07-07 | 11:03

@Shalome 25-07-07 @ 10:55

Er is een groot verschil tussen primitief erop los rammen als iets je niet aanstaat, en leren om met gepast geweld te reageren op het moment dat je fysiek bedreigd wordt. Wat dat laatste betreft hoef je helemaal niet minder beschaafd te worden.

zum kotzen | 25-07-07 | 11:01

@Shalome 25-07-07 @ 10:55:

Ik ben het helemaal met je eens. Wat betreft je laatste zin: Misschien moet je, als je zelf kinderen wilt, dan maar de keuze maken om het zinkende schip te verlaten. Nu zijn de Alpenlanden of Skandinavië nog goede plekken om te wonen, op de lange termijn (naarmate Eurabië dichterbij komt), is de VS, of een westers land als Chili wellicht een uitkomst. Chili is zeker op latere leeftijd een uitkomst, als je eerst in Zwitserland of Skandinavië flink gespaard hebt.

Balsaq | 25-07-07 | 11:00

Van de subsidie op de "rietgedekte villa's te Bloemendaal, Laren en Wassenaar" kunnen we de achterstandswijken ook goed opknappen....

* Il Principe * | 25-07-07 | 10:58

zum kotzen 25-07-07 @ 10:47

Als ik zo kijk naar de kinderen van mijn vrienden - welopgevoede, redelijke, vriendelijke kids - kan ik me er simpelweg niets bij voorstellen dat zij er iets mee opschieten om anders te worden. Anders in de zin van voorbereid op het geweld dat hen te wachten staat van kampers die in Nederland zijn toegelaten door de regering.
Nu houden ze van sport en van heel veel van lezen: hun geestelijke ontwikkeling zou dus stagneren omdat zij extra anti-geweldlessen zouden moeten krijgen. Wat een duister perspectief.
Het primatengeweld is onze samenleving binnengehaald, als valse honden in een kennel getrainde retrievers.

Shalome | 25-07-07 | 10:55

Eigenlijk wel een strak plan. Wereldvreemde gooise met kilo's sieraden behangen veel te dik en fout opgemaakte mutsen met een hete aardappel in de strot loslaten tussen de burka's en scootermocro's. Wat is daar mis mee?

Jeremia | 25-07-07 | 10:53

Mmmm. Ik vind dat volksvertegenwoordigers tussen het volk horen te wonen waardoor zij gekozen worden. Zij hebben bij uitstek een voorbeeldfuncktie. Dit plan moet dus dit jaar nog uitgevoerd worden geldend voor politici, densnoods onder dwang. Na vijf jaar zullen wij het plan evalueren en/of het voor iedereen moet gaan gelden.

Contra | 25-07-07 | 10:49

@Shalome 25-07-07 @ 10:34

Mijn 2 kids gaan zodra ze kunnen lopen op krav maga. Daar leren ze om met gepast geweld te reageren op bedreigingen. En als een hufter met een mes jou wil beroven, is het kapotslaan van zijn strottehoofd 'gepast geweld'.

Nu zitten we in een land waar we stille tochten houden voor een doodgereden tasjesdief met een strafblad zo lang als de Chinese muur. Dat zou gewoon wat vaker moeten gebeuren, zodat de straathuftertjes doorkrijgen dat kudtgedrag ze duur kan komen te staan.

zum kotzen | 25-07-07 | 10:47

@ Shalome @ 10:16

Ben het met je eens, heb het hier in 010 ook vaak genoeg zien gebeuren. Als ze zo graag in een ghetto willen wonen, geef ze dan ook een ghetto.
Maar dan wel 1 op kilometers afstand van de dure grond dicht bij het stadscentrum. Twee vliegen in 1 klap: Je haalt rielekste lui met een beetje poen dichter bij het centrum waar ze lekker de middenstand en horeca kunnen spekken ( prima veur de werkgelegenheid!) en de aso's geven hun uitkering uit bij de Lidl ergens in een walgelijk oord 27 metrohaltes bij het centrum vandaan.

bello | 25-07-07 | 10:43

@Eagle_Eye 25-07-07 @ 10:34
Albayrak zal tegen die tijd bekend staan als de gene die dit allemaal moedwillig heeft laten gebeuren. Wilders stelde vragen over de zorgelijke migratie, antwoord van mevrouw: Dat is de vrije keuze van die mensen, daar heb ik niets mee te maken. Einde Nederland.

waskuip-admiraal | 25-07-07 | 10:41

Goh wat een origineel idee van het SCP, helemaal niet afgekeken van de US of A waar ze al jaren dit toepassen: Gentrification en.wikipedia.org/wiki/Gentrification

Zal wel weer een hoop gekost hebben om dit "internationaal uitgevoerde onderzoek" te ondernemen.

wib-o-flex | 25-07-07 | 10:40

@Eagle_Eye 25-07-07 @ 10:34:

Hear, hear! Ik zit zelf sinds enige tijd in Zwitserland, mede omdat ik daar 2x zoveel _bruto_ verdien als in Nederland, en _netto_ ca. 3x zoveel. En hoewel Zwitserland duur is, is het niet _zoveel_ duurder.

En ik ben niet de enige: het Migrationsamt komt om in het verwerken van de verblijfsvergunningen van de West-Europeanen die hier _masaal_ komen wonen en _werken_.

_Werken_ ja! En wilde je je als buitenlander gaan lopen misdragen hier: www.typo3start.ch/sites/ausschaffungd/... Hoppakee, aufrotzen bitte! En die SVP, waarvan dat voorstel is, is gewoon de Zwitserse VVD, en geen enge Wilders-partij (die hebben we ook hoor: de Schweizer Demokraten (SD)).

Balsaq | 25-07-07 | 10:39

ga er eersteens zelf een jaar of 15 wonen met heel je vriendjes clubbie ......
Ik hoor na de evaluatie wel of t een goed idee was .... LUTSeRTSSSSSSSSSSS

adhdxl | 25-07-07 | 10:36

In feite is die 4 miljard al een vorm van djizja. Het lijkt verder niet uit te maken hoe dt geld word uitgegeven, als ze maar kunnen zeggen dát ze geld uitgeven. Op die manier geef je een signaal af. Zeg je in feite 'het is niet jullie schuld' en is de rust voor een paar jaar gekocht.

waskuip-admiraal | 25-07-07 | 10:36

@Modderfokkert 25-07-07 @ 10:25

Kom er aan hoor. moet alleen na 12 jaar (0031) 010 eerst even wat
Nederlandse les nemen ;-)

Pong | 25-07-07 | 10:36

Geef mij die 3 MILJARD EURO en ik dan ga pas in een achterstandswijk wonen!
En de rest van de 2 MILJARD EURO die overblijftna de kosten aan beveiliging van me nieuwe huurflatje in zo'n wijk, ga ik dat eens goed gaan besteden aan wijken schoonvegen van, al dan niet , allochtoon gespuis, junks en andere kudtcriminelen.
.
SCP Ga es deaud!

De Beste | 25-07-07 | 10:35

Ben erg voorstander van een multiculturele samenleving zonder islamieten en zonder Antillianen.
En voor opheffing van het SCP.

nattebever | 25-07-07 | 10:35

Over 25 jaar, wanneer het overgrote deel van de beschaafde en redelijk tot goed opgeleide Nederlanders verdwenen zijn, zal dit land omkomen van de bijstandtrekkende honger. En politici die hieraan mee hebben gewerkt zullen zich dan achter hun oren krabben en afvragen waarom hun zachte en onrealistische beleid nooit heeft gewerkt.<br />
Nederland stevent af op een ondergang van 3e wereld's formaat als men de profiteurs nu niet gaat aanpakken. En ik heb het dan over alle inwoners, zowel tokkie, allo en bijstandskoning!

Eagle_Eye | 25-07-07 | 10:34

Mogen we eerst de belastingcentjes terug van het verspilde geld dat geen resultaten gaf. Worden de ambtenaren die verantwoordelijk zijn voor het uitgeven van het geld even afgerekend op het resultaat?

Oerhollander | 25-07-07 | 10:34

zum kotzen 25-07-07 @ 10:20

Onmogelijk. Wij blanke Nederlanders zijn met heel andere waarden opgevoed, en het is geen doen om je eigen waarden compleet opzij te zetten en je kinderen tot kleine krijgertjes op te voeden, puur en alleen omdat de politiek de sluizen heeft opengezet voor honderdduizenden kampers zonder enige beschaving of zelfbeheersing.

Shalome | 25-07-07 | 10:34

Mag ik ff zeuren? Pritt geeft zoals meestal karikaturale schets van wat een gemengde wijk is en gaat daar dan op hakken. Stroman taktieken. Heeft dus helemaal niets met Wassenaar van doen, maar gewoon verschil tussen getto (banlieu) en wijken waarin huizen van diverse prijsklassen staan. Vervolgens ga je kijken wat het best werkt. Dat blijken dan gemengde wijken te zijn. Oud nieuw op zich, maar niets om je over op te winden.

finnish humor | 25-07-07 | 10:34

Gemengde wijken lol. Dit soort gezeik is niet al 15 jaar, maar 40 jaar hetzelfde. Ik kan me nog verhalen herinneren van wijken in 070 waar dit geprobeerd werd, Waldeck was het toen geloof ik. En in de krant stond toen ook al dat de proleten in zo'n wijk de beter opgeleidden maar verwaand vonden en de beter opgeleidden de proleten... nou ja proleten vonden met wrakken waar ze op straat aan sleutelden, fijne herrie van de half op straat wonenden etc. Het werkte toen ook al niet, ook zonder allochtonen in dit geval.
Rijk en arm moet je scheiden, het gaat niet samen. Eikelige politici, je kan wel zien dat PvdArmoedzaaiers weer in de regering zit

middleoftheroad | 25-07-07 | 10:30

Paarlen voor de zwijnen, zo kunnen we dat plan noemen

retep123 | 25-07-07 | 10:29

"In de Verenigde Staten gebeuren dit soort verhuizingen volgens het SCP op grote schaal.''

Ooo... dan zal het allemal wel goed gaan als wij naar die amerikanen gaan kijken.
Die zijn immers zo slim!

Honcho | 25-07-07 | 10:27

@Pong 25-07-07 @ 10:20: Done! Bevalt uitstekend!

Modderfokkert | 25-07-07 | 10:25

Maar dan zouden mijn toekomstige buren er toch nooit aan kunnen wennen dat ik overdag niet thuis ben maar op een kantoor werk.

TyfusLeijer | 25-07-07 | 10:24

De voetnoot in het rapport was dat het advies voor gemengde wijken uitsluitend geldt voor ANDEREN and geen betrekking heeft op SCP medewerkers, PvdA kopstukken en andere salonsocialisten.

Masturwasbeer | 25-07-07 | 10:24

Ha ha; op RTL5 is iedere dag om acht uur het bewijs te zien dat het niet werkt!
Maar zonder gein: het allerergste is dat iedereen hierom hartelijk moet lachen behalve Ella Vogelbekje. Die snavelt met ieder windje mee... weer 4 miljard over de balk...;-(

Heikneutertje | 25-07-07 | 10:23

Luftballoon 10:11

"Ik vertik het om alle allochtonen over één kam te scheren."
Dat is ook helemaal niet nodig, als je nu eens begint met de Finnen en de Antillianen. ;-)

azijnseiker | 25-07-07 | 10:23

@ [-InFiDeLz!-] 25-07-07 @ 10:22

lees mijn post @ 10:06. USA verhaal gaat hier niet op...

stuyterkuycken | 25-07-07 | 10:23

noem me een idioot maar ik zie maar een oplossing: R.E.M.I.G.R.A.T.I.E.

te beginnen met elke marokkaan met een strafblad, liefst uit te breiden tot zijn familie en Tofik Dibi. Daarna maar weer eens verder zien.

waskuip-admiraal | 25-07-07 | 10:23

Nou volgens mij gaat er niets verloren aan al die luie mongeaulen die willen emigreren.

sjaakdeslinksesul | 25-07-07 | 10:23

Niet zeuren mensen, in de VS heeft dit ook gewerkt. En aangezien Amerika het grote voorbeeld is van Geert (zie zijn column van gisteren) moet hij dit toejuichen, anders spreekt het Geblondeerde Bleekgezicht weer met dubbele tong.

[-InFiDeLz!-] | 25-07-07 | 10:22

Ja.... En als je daar dan eenmaal woont, loopt er een buurman met een stuk hout tegen je raam te slaan en dat loopt dan helemaal uit de hand en wordt er zelfs een hoop aandacht aan geschonken op Geenstijl en dan gaat een advocaat zich ermee bemoeien en dan de woningbouwvereniging en die concluderen dat het beter is dat je verhuist op kosten van de gemeenschap en dan komt er gewoon weer iemand van wat lager allooi in je huis wonen om de buurman gewoon in zijn eigen tokkietaal af te zeiken. Enzo.........

Lying Dutchman | 25-07-07 | 10:22

Stel: elk jaar vertrekken 100.000 hoger opgeleiden. Stel: 10% van de beroepsbevolking is hoger opgeleid. Dan zou NL in 10 a 15 jaar toch allang zijn leeggelopen? Volgens mij vertrekken de midden-groepen nu ook al.

kwarko01 | 25-07-07 | 10:21

Ik zie me zelf al buurman van onze bijstandkoning worden? dacht het niet.

baggerboer | 25-07-07 | 10:21

Shalome 25-07-07 @ 10:19
Op zich ook geen onaardig idee, maar ook niet pragmatisch.

LuftBalloon | 25-07-07 | 10:21

Ik ga me vanaf 10 minuten geleden de schompes werken om een verhuizing naar 0032 te kunnen betalen. hoef ik in ieder geval niet krom te liggen voor dit soort onzin.
Als ze die pecunia's nou eens zouden besteden aan dingen waar je als integrado nog iets aan hebt, alla (zonder h), maar dit is het zoveelste voorbeeld van een put zonder bodem.

Tip: www.groupb.be/index.asp?welk=aanbod

Pong | 25-07-07 | 10:20

@Shalome 25-07-07 @ 10:11

Dan moeten we onze kinderen anders gaan opvoeden. Fatsoen moet, maar bescherm jezelf en je dierbaren tegen de aso's.
Ik ben in principe tegen de doodstraf maar het zou een goede zaak zijn als er eens een paar loverboys, tasjesrovers en ander straattuig gelyncht zouden worden, voor de afschrikkende werking.

zum kotzen | 25-07-07 | 10:20

LuftBalloon 25-07-07 @ 10:11

Daar is Nederland niet te klein voor, maar daar zijn Riffijnen volstrekt ongeschikt voor. Een Mocrotown zou in no-time een onbeheersbare zone worden en tot islamitisch terrein verklaard. En wat er dán gebeurt, zien we aan de islamitische landen. Als ze een klein Mocro willen, financier ik graag mede hun enkeltje Rif.

Shalome | 25-07-07 | 10:19

Het word toch wel es tijd dat ik ga emigreren ben ik bang.. De regering word steeds gestoorder;dit land word geregeerd door een stel schizofrenen!

Nifelheim | 25-07-07 | 10:19

Nog een reden erbij om te gaan emigreren.

Ondertussen | 25-07-07 | 10:17

bello 25-07-07 @ 10:07

Ja, want waarom zou je die aso's in mooie huizen zetten? Van een paar nieuwe bakstenen worden het heus geen beschaafde mensen. Ik heb voor mijn ogen prachtige, gewilde en sjieke wijken in Amsterdam zien verloederen vanwege het Riffijnse tuig dat ze erin plaatsten. Als er in die huizen gewoon autochtonen waren gezet, hadden die hun stoepje geveegd, hun ramen geschilderd en plantenpotjes op de stoep gezet. Maar de gemeente Amsterdam moest zo nodig een voorkeursbeleid hanteren. Resultaat: tuig van de bovenste richel trappen een v/h mooie wijk tot snot, en nu wil Vogelaar weer miljarden investeren om het te repareren. Zet de volgende zak met geld maar vast klaar, want alles wat vernieuwd en mooi is schoppen ze tóch weer in no-time verrot.

Shalome | 25-07-07 | 10:16

Ik vertik het om alle allochtonen over één kam te scheren. Ik ben het niet eens dat er per sé geïntegreerd en ingeburgerd moet worden. Wél dat deze mensen zich moeten aanpassen aan hun wijk.

Conclusie: Alleen het oprichten, voor mensen die hun eigen cultuur willen behouden, van aparte steden kan een oplossing van het probleem zijn. imho.
Een soort Chinatown of Mormonenstad of Molukkers die vaak hun eigen wijk hebben (Moordrecht).
Alleen ben ik bang dat Nederland hiervoor te klein (in meerdere opzichten) is.

LuftBalloon | 25-07-07 | 10:11

Tobus 25-07-07 @ 09:59

Hahaha... Alsof onze kaakklem Halsema ook maar één seconde zou overwegen om haar dierbare tweelinkje bloot te stellen aan het volstrekt onopgevoede, ruige gespuis dat tot 2 uur 's nachts de straten onveilig maakt in achterstandwijken.
Gek genoeg is er vroeger nog nooit één politicus op het idee gekomen om de keurige autochtoontjes te misbruiken om de kids van die onhandelbare kampers mede te helpen opvoeden. Kampers woonden in hun eigen zone en je liet het wel uit je harses om daar te komen. Nu ze honderdduizenden kampers uit de Rif hebben toegelaten, die nog een paar graadjes erger zijn dan bijvoorbeeld de Vinkenslagers, krijgen ze het Spaans benauwd.
.
Overigens vind ik het een onmenselijke oplossing. Onze kinderen worden zoveel mogelijk opgevoed tot deugdelijke, aardige mensen die zich leren beheersen (dat heet beschaving); zulke beschaafde kinderen hebben geen enkel verweer tegen dat schorem dat met de paplepel krijgt ingegoten dat je voor alles wat in je primatenbrein opkomt je vuisten moet gebruiken.

Shalome | 25-07-07 | 10:11

@stuyterkuycken 25-07-07 @ 10:06<br />
Juist! De regels die de USA hanteert, zouden hier ook moeten gelden. Geen werk is oprotten, eerste 5 jaar jezelf bedruipen zonder staatssteun.<br />
Men vergeet echter, dan het verhuizen van tokkies en overlast veroorzakende finnen naar de 'betere' wijken weer problemen oplevert. Alsof tokkies en finnen zich daar ineens wel gedragen!

Eagle_Eye | 25-07-07 | 10:11

Dit proces is in het schilderachtige 010 al lang aan de gang. Kansenwijken worden gewoon afgebroken ( Crooswijk bijvoorbeeld), de kanslozen die daar wonen worden gehuisvest in nog veel ergere accomodatie veel verder weg bij het stadscentrum, waar ze vervolgens lekker de tering kunnen krijgen.

Gaat hier volgens mij helegaar niet over het 'bevorderen van de integratie', maar gewoon om het geld. Waarom die ouwe zooi vol probleemgezinnen en illegalen nog renoveren, wanneer je de zooi gewoon plat kunt gooien, mooie apartementen neerknallen en er nette dikgebeurste 2verdieners inzetten...

Zit wat in natuurlijk...

bello | 25-07-07 | 10:07

Wat een kortzichtigheid van het CPB: verwijzen naar de USA maar dan niet alles zeggen.
-
0031 kan je niet met de USA vergelijken omdat "vreemdelingen" daar heel anders binnenkomen: ze moeten de taal spreken, aantonen dat ze een baan hebben en aantonen dat ze een sociaal vangnet hebben. Zo niet, dan vette pech maar dan kom je het land niet in.
-
Daarnaast laat de USA nieuwelingen zo'n vijf jaar aan hun lot over. Ben je ziek, wordt je ontslagen: vette pech, maar klop niet bij de staat aan.
-
Wordt je opgepakt vanwegen een misdrijf: het land uit.
-
In 0031 is dat heel anders: hier wordt elke nieuweling gepampert en in de watten gelegd.
-
Zet je enthousiaiste mensen tussen geslaagde mensen neer (USA) dan werkt dat. In 0031 zijn die mensen echter niet zo enthousiast, die vinden het wel best zo (afgezien het feit dat wij haram zijn).
-
Dit CPB experiment is dan ook gedoemd te mislukken.

stuyterkuycken | 25-07-07 | 10:06

met de huidige migratie van hogeropgeleiden is heel nederland binnen no-time een kansenwijk.

waskuip-admiraal | 25-07-07 | 10:04

Sorry, maar er wonen heel wat ''bekende'' namen in Wassenaar, Bloemendaal, en daar om heen, maar die wil ik voor geen goud naast me hebben.
Je zal een Vanessa naast je krijgen, ook een Tokkie van her ergste soort.

pfffpfff | 25-07-07 | 10:02

Niks nieuws, Marcel van Dam zei enkele jaren geleden al dat hoogopgeleide autochtonen vooral niet de probleemwijken moesten ontvluchten. Dat Marcel van Dam zelf in een kapitale villa in het lelieblanke Hulshorst woont maakt natuurlijk niks uit.

zum kotzen | 25-07-07 | 10:00

@ Shalome 25-07-07 @ 09:53

Uw kennis had een vooruitziende blik dan, want uit dit "onderzoek", waarvan de uitkomst natuurlijk allang was vastgesteld door de aanvrager, blijkt dat we straks lekker allemaal die kant op mogen. Die pensioenplannen op Mau'i nemen in ieder geval een steeds duidelijker vorm aan bij mij.

Tobus | 25-07-07 | 09:59

Volgens mij willen ze gewoon alle succesvolle mensen het land uit hebben..

Claude Jacque | 25-07-07 | 09:56

Tobus 25-07-07 @ 09:43

Een kennis van mij heeft in zo'n goedbedoeld pand een maisonette gekocht. Zij betaalde, net als de andere blanke Nederlanders, fors voor de maisonettes, en hun buren zijn werkeloze, gehoofddoekte, dejallabah-dragende niksnutten die exact hetzelfde aan woonruimte in de schoot geworpen hebben gekregen, terwijl de blanken krom liggen voor de hypotheek.
En als je over het balkon kijkt, zie je de mooie tuinen van de Nederlanders, terwijl degenen die de hele dag niksdoen de tuinen volstapelen met teringzooi en vuiligheid. Elke nacht wordt ingebroken in de parkeergarage, ook al zoiets leuks, en er zijn inmiddels al aparte galerijdeuren geplaatst waar het blanke gedeelte woont, omdat er allerlei schimmig allochtoon volk werd binnengelaten die vanaf de 'gemengde galerij' prachtig toegang hadden tot de huizen van de blanken die mooie spulletjes hadden staan waar geen inbreker tegen bestand was.
.
Nee hoor, gemengd wonen is een fantaaaaaaaastisch succes. Ik heb ze ook wel 's zien rondhangen, die leuke buren: met drie kinderen in peperdure speciaal aangepaste rolstoelconstructies, omdat neef en nicht uit het volstrekt achterlijke Rif hun achterlijke genen hadden vermengd en zwaar gehandicapte kinderen kregen. Zo'n gezin kost de staat miljoenen per jaar.

Shalome | 25-07-07 | 09:53

Tjonge, daar worden weer wat belegen denkbeelden van stal gehaald.
Verschillende bevolkingsgroepen willen niet eens met elkaar integreren, waarom zou dhet dan beter worden als je ze gaat dwingen?
De betutteling slaat weer toe.

Zeurders | 25-07-07 | 09:52

achterstandswijken, dit riekt naar discriminasie, men spreekt van prachtwijken of kansenwijken. Tot nu werden de sjieke wijken prachtwijken genoemd maar dat is bij het veranderen van de politieke wind veranderd. In de 'sjieke' buurten worden veel achterstanden gesignaleerd. Door het onder invloed van mogelijk geldelijk gewin transplanteren van tokkies naar Huize "de gouden kooi" blijkt dat de aard van de bewoners niet onder invloed staat de omgeving waarin men vertoeft. Met andere woorden de aard van het beest in de mens zal je nooit veranderen met een zak geld. Integrasie schijnt het toverwoord te zijn al tientallen jaren! Alternatief is gewoon accepteren dat er verschillen zijn tussen mensen en geld kan dat niet veranderen.

hrimthurs | 25-07-07 | 09:48

Plan op zich is reeel, maar dat had elke idioot kunnen bedenken.
Desalniettemin is het plan wel uitvoerbaar, maar niet haalbaar. Geen enkele succesvolle autochtoon die het in zijn hoofd haalt om in klein Marokko of klein Nigeria te gaan wonen waar de veiligheid ver te wensen overlaat, intimidatie aan de orde van de dag is en je van je huis een fort Knox zal moeten laten maken.
Het is de overheid zelf die volledig faalt in bewaken van de openbare orde in de achterstandswijken, sommige zijn zelfs no-go area's.
.
Ga dan niet als een laffe daad succesvolle burgers als schaakpionen in die wijken plaatsen.
Moet de MKB zijn personeel gaan beschermen in die probleemwijken?
En wie beschermt dan de succesvolle burgers in die probleemwijken?
Op de overheid hoef je niet te rekenen.
.
Maar een goed begin van het plan zou een goed voorbeeld zijn.
Dus Bea, JP, Wouter en vooral Femke; op de naar 5-kamerflat in de Bijlmer, Kanaaleiland etc.
Laat maar zien dat je het goede voorbeeld DURFT te geven!

lion@night | 25-07-07 | 09:46

Incompetente trut Vogelaar had gelijk permanent intrek moeten nemen in Ondiep om het goeie voorbeeld te geven, in plaats van één naggie.

Shalome | 25-07-07 | 09:46

@azijnseiker 25-07-07 @ 09:38
Zeggen die onderzoekers van het SCP ook: de problemen verhuizen mee. Nou goed, laat ze maar in paniek raken over de hoogte van hun belastingaanslag in 2007 en hun gedwongen verhuizing richting gaza-020. Een terechte straf als je de leugenaars van de televaag gelooft.

sjaakdeslinksesul | 25-07-07 | 09:45

In de USA gebeurt dit op grote schaal?

ammehoela ja. Met muren, prikkeldraad en centrale poort met bewapende beveiligers uitgerustte villawijk in het midden van een tokkie 801-555. In South Brooklyn dus, zelf geweest tijdje terug. Mooi blanke rijke wijk in het midden van schorriemorrietown, verscholen achter muren en bewaking.
Zie ook googleearth: 40-34-24.00 N, 74-00-10.00 W, vanaf surf-avenue de westelijke punt van Coney Island. Prima integreren hoor, echt waar. Schorriemorrietown mag overdag komen schoonmaken, 's avonds woont rijk en blank in mooi huisie aan het strand, gescheiden van schorriemorrietown door hoge muren.

Genoeg projecten, integratie en interetnisch contact, maar wel zo gescheiden mogelijk.

SCP, ga es deaud, ipv een onderzoek te verrichten waarvan de uitkomst door mevrouw Veaugelaar allang was vastgesteld. Is de in het vooruitzicht gestelde subsidie al binnen, of was die van te voren al betaald door diegenen die volgens u mogen verkassen van ruime 2-onder-1-kapper met tuin aan het water naar 3-hoog-achter met uitzicht op 23721 schotelantennes?!

Tobus | 25-07-07 | 09:43

@Pritt Stift
Het is trouwens "Endlösung". Detail.

Henk op de Bres | 25-07-07 | 09:43

Zal er nog een tietentopic komen vandaag?

Teen | 25-07-07 | 09:43

Voor een land waarvan het moraal van haar bewoners toch al een aantal jaar onder het dieptepunt staat, gebruikt de regering wel erg vaak het woord 'kans'. M.a.w.: we sluiten de zekerheid uit. Maar idd sjaak, dat is de taal van de gemiddelde telegraaflezer: pappen en nathouden

OoO | 25-07-07 | 09:41

Hahahaha. Wouter Bos wonende Mercatorlein in 020. Balkie Kanaleneiland. Rouwvoetsje Schildersbuurt. Volgens mij geloofd niemand dit.

Contra | 25-07-07 | 09:41

sjaakdeslinkselul 9:36

Met als aanvulling nog een citaat van Sako:
„Maar als je nou een paar miljard gaat uitgeven, dan is het misschien wel handig om te kijken of het ook werkt"

azijnseiker | 25-07-07 | 09:38

@ Marv007 25-07-07 @ 09:29

Daar moet je ook geen VVD voor stemmen

Robin Hood | 25-07-07 | 09:38

Huh? Persbericht over hetzelfde rapport:
Te weinig zicht op effectiviteit van initiatieven ter bevordering van integratie
Aangezien er weinig evaluatieonderzoek beschikbaar lijkt te zijn, valt er ook weinig met zekerheid te zeggen over de effecten van deze interventies.In binnen- en buitenland wordt veel ondernomen om etnische en/of armoedeconcentraties in woonwijken tegen te gaan. Alleen in Angelsaksische landen gaat dergelijk beleid vergezeld van evaluatieonderzoek om de effecten ervan te meten. In Nederland bestaat weinig zicht op de werking en het succes van dergelijke maatregelen.
Er bestaat momenteel te weinig inzicht in de resultaten van de genomen initiatieven. Voor de toekomst is het daarom van belang initiatieven en maatregelen vergezeld te laten gaan van (deugdelijk) evaluatieonderzoek, zodat de effecten van het beleid kunnen worden gemeten. En dan nog resteert de vraag of eventuele positieve effecten op de lange termijn ook beklijven."
Dit zijn de echte conclusies van de onderzoekers, nergens beweren ze dat menging van wijken dé oplossing voor de integratie is. Iedereen weet toch dat je de Telegraaf niet moet geloven.

sjaakdeslinksesul | 25-07-07 | 09:36

Opvallend is dat het bevorderen van inter-etnisch contact vooral in Nederland lijkt voor te komen”, aldus het SCP.

Wie zou daar nou verantwoordelijk voor zijn.. regering kom er maar in!

djiezuskrijst | 25-07-07 | 09:34

Ben ik nou Korsakoff?
Gister wist een prof. Sako Musterd mij nog te vertellen dat dit juist niet werkt.

Nog een citaat van hem in Trouw:
"Een rijkere buurman en een nieuw huis maken mensen niet minder crimineel, of kansrijker op de arbeidsmarkt"

azijnseiker | 25-07-07 | 09:33

@ZI

Dat dacht Dick Maas ook 20 jaar geleden toen hij aan z'n Flodderfilms begon...

OoO | 25-07-07 | 09:32

Stop nou eens met die door de overheid, herstel: belastingebetaler betaalde nep onderzoeken....

Hakbarrr | 25-07-07 | 09:32

En dan komen we er straks achter dat de rijke mensen niet naar die wijken willen verhuizen (en waarom zouden ze ook?) en dan gaan we maar de arme mensen naar de rijke buurten verhuizen. Let maar op. Het grotere plan is de arme mensen naar veel te dure huizen krijgen, zonder dat het ze meer geld kost.

ZI | 25-07-07 | 09:31

Mentorprojecten? Integreren? Inter-etnisch contact?

Oh my. Welke bralaap heeft dit uit zijn management-cursus gevist... "In de USA gebeurt dit al op grote schaal". Need I say more??

"Met elkaar sporten, eten en tuinieren". Moet ik m'n kostbare vrije tijd ook nog eens gaan opofferen om die lui aan een uitkering te helpen. "Kansrijke inwoners" hahaha...

OoO | 25-07-07 | 09:29

daar gaat me villa... ik stem VVD om ze ERUIT te gooien, niet om te RUILEN...

Marv007 | 25-07-07 | 09:29

Wacht ff... als er een Tokkie010 is... en een Gaza020... wil ik ook een Finland030!!! (Vraag maar aan Overvecht :-)

Triador | 25-07-07 | 09:28

Stelletje MONGOLEN zijn het die SCP!! Je eigen de tyfus werken fokking belasting betalen om vervolgens tussen de kanslozen te gaan wonen die hun hele leven al geen flikkert hebben gedaan...

djnivel | 25-07-07 | 09:28

Dan lever ik m'n flesje Rothschildt in en trek gezellig een halve liter Hollandia
bier open...

MichieldeMuiter | 25-07-07 | 09:28

"DEN HAAG - Integratie van etnische minderheden lukt het best door succesvolle mensen naar achterstandswijken te laten verhuizen. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP)."

Goh wat slim, maar ik dacht dat het probleem juist de achterstanden van die inwoners in de achterstandswijken zelf was.
Probleem: er ligt op plaats A veel peop op de steop, de zgn. achterstandsteop. Oplossing: we verspreiden de peop ook naar de sucesolle schone steop B zodat we een integratie van steops krijgen. Briljant!

ILT | 25-07-07 | 09:28

* pakt koffer en raced naar schiphol

Fockel und Suckel | 25-07-07 | 09:27

Geert, ben je al wakker ?

djiezuskrijst | 25-07-07 | 09:25

Eeuhm, het SCP is hier niet bedenker van een plan, dat plan is al jaren geleden bedacht. Het SCP stelt slechts vast dat dit plan, het plan dat jullie nu dus afkraken, het enige plan uit het verleden is dat enigszins succes heeft geboekt voor de integrasie.

..zapper | 25-07-07 | 09:24

Goed plan! Heb zojuist de bouwvereniging van de Bijlmer aan de telefoon gehad. Ze maken in elke flat de vierde etage leeg voor de medewerkers van het SCP.

kwarko01 | 25-07-07 | 09:24

Iedereen met geld en een gezond stel hersens gaat in het buitenland wonen waar meer ruimte is en waar men niet zo op je centjes jaagt.

souty | 25-07-07 | 09:24

Betekent dit dat mijn gezellige immer aangeschoten buurman plaats moet maken voor zo'n volgevreten manager?
Bah..

Teen | 25-07-07 | 09:23

Geert, kom dr maar in!

Robin Hood | 25-07-07 | 09:21

hahaha
SCP ga een een harttyfus krijgen!

RedScorpion | 25-07-07 | 09:20

Mensen die economisch succcesvol waren hebben in de 80-er jaren al de kuierlatten genomen uit de 'kansenwijken', raad eens wat de reden was?
Nee, huur maar een pandje naast Ali Ben Heftruck voor 800 per maand, Ali heeft huursubsidie die is dus 400 kwijt.
Ow, maar dan bouwen we toch wat nieuwe huizen, ja, appartementen van nog 90 vierkante meter voor 2 ton.
Wie wil er eens aan me verstandkies voelen?
Ze willen dus als therapie voor allochtonen een gezin met 2 kinderen als buren die elk jaar de caravan 2 maanden voor de vakantie naar Frankrijk voor de deur zet.
Dit alles om de caravan schoon te maken en die 20 kilo aardappelen te stouwen.
Kan me voorstellen dat ze wel wat reisadviezen uit kunnen wisselen met Ali, die staat te hannessen met zijn dekzeil van de Gamma die over de kamerbrede imperiaal van zijn Transit gespannen moet worden.
Nee, da's integratie!

Maaknieuitjoh! | 25-07-07 | 09:17

ik denk dat dit wel het juiste verhaal is om die vier miljard zonder szorgen uit te kunnen geven.

waskuip-admiraal | 25-07-07 | 09:17

Dus als ik het goed begrijp verhuizen alle politici van de Eerste en Tweede Kamer + leden van het kabinet nu naar een achterstandswijk? Goed idee, dan weten ze meteen waar de normale burger dagelijks mee te maken heeft. Briljant idee!

Shani | 25-07-07 | 09:15

Okay, als het kabinet het goede voorbeeld geeft en zelf in probleemwijken gaat wonen.

Snijbonenmolen | 25-07-07 | 09:14

Ik woonde ooit vlakbij Hollands Spoor in Laakkwartier. Maar ben na een aantal jaren ellende toch maar verhuisd naar een wijk waar de sociale woningbouw minimaal 3 km verwijderd van is. Brede 15m. sloot om het hofje heen... Ps we zoeken nog een ophaalbrug.

Corleone | 25-07-07 | 09:14

Wat is er mis met het woord kanswijken?

Henk op de Bres | 25-07-07 | 09:14

Ella Hakbarrrrrr!

Professor Plons | 25-07-07 | 09:14

Alweer moet de meerderheid zich aanpassen aan de minderheid. Zucht.

En dan, zodra die halfmensen in mijn straat komen wonen, houden ze dan op met roven en moorden (zie statistieken van column geert w.)? En mag ik mijn vrouw dan verstoten door drie te iets te roepen?

Bern | 25-07-07 | 09:13

Wat een visie.

braadlap | 25-07-07 | 09:12

Het beleid in Nederland wordt bepaald door bijzonder domme mensen, speciaal die Vogelaar, en nu dit weer!

fuckje | 25-07-07 | 09:12

En het kabinet zal dit beleid waarschijnlijk toejuichen en met spoed gaan bewerkstelligen.
Gristenhonden, fundamentalistische Gristenhonden en de partij van de allochtonen, achterlijken en absurde ideeen.
Wat word ik er toch verdrietig van dat dit zootje ons land regeert.

Atheisme.nu | 25-07-07 | 09:11

Tja niets meer aan toe te voegen. Chapeau voor bericht met het juiste cynische gehalte.

Enige wat ik nog wil vermelden is dat het mij toch behoorlijk begin te ergeren dat ik voor zo'n 15 jaar hetzelfde gezeik en stomzinnige ideëen hoor. Ella Vogelaar begrijpt er volgens mij helemaal niets van. Wanneer ik die club rukketrekkers zou leiden, zou ik iemand met zulke onoriginele en belachelijke ideëen direct de straat optrappen. Ons land wordt geleid door mensen zonder enige inspiratie. Ze zijn bedroevend saai en vallen 100% onder de noemer: politici...

Pauperheaumeau | 25-07-07 | 09:10

Ik maak bezwaar tegen de term "Tokkie010" aangezien de Tokkies uit Amsterdam komen.

John McClane | 25-07-07 | 09:09

Joehoe! Krijg ik dan ook eindelijk een fatsoenlijke buur die mij kan leren hoe ik miljonair ga worden?

Robin Hood | 25-07-07 | 09:07

Heb ik jaren moeten sparen om uit zo'n buurt te kunnen vluchten, moet ik nu weer terug, ik vraag dan wel een uitkering aan want je moet je wel aanpassen vind ik.

souty | 25-07-07 | 09:06

Ja, lijkt me gezellig!

fjodor | 25-07-07 | 09:03

Jaaaa, ik wil mijn huis wel als achterstandshuis aanbieden in ruil voor een mooi pand in het Statenkwartier.

..zapper | 25-07-07 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken