Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fiscus Flitst

de lease renault 4U gaat wellicht nog op vakantie, maar de Belastingdienst is nog hard aan het werk. Het is hoogseizoen voor Wouters little helpers. Op dit moment staan op snelwegen bij de grens namelijk flitsapparaten. Neen, geen verdekt opgestelde snelheidsflitsers maar duidelijk zichtbare fototoestellen op een driepoot naast zo'n blauwe auto met gele kenmerken. Dus was u als leaserijder nog van plan om met de bak van de zaak op vakantie te gaan, bedenk dat dit u een kwart van de aanschafprijs van de auto kan kosten. Toch geen zin om met de Twingo van mevrouw naar de costa te gaan? Dus verzin een goede smoes waarom u met de Passat inclusief caravan voor klantenbezoek naar Duitsland moet. Zeiken over leaserijden in de comments is verboden trouwens.

Reaguursels

Inloggen

Nederland controlestaat.

souty | 21-07-07 | 10:34

Heb een auto van + €80k en die rijd ik gewoon prive, zakelijk heb ik een normale bedrijfsauto.
Totaal geen gezeur met bijtellingen oid. enne het allermooiste is van die 80k zit geen euro BPM omdat die net over de grens in duitsland op naam staat

k.uthaar | 21-07-07 | 10:24

Een prima maatregel tegen fraudeurs en niet duur : de kentekens gaan rechtstreeks naar de computer en de eigenaar/berijder komt eruit. De computer meldt of deze eigenaar/bereider geboekt staat als een persoon, die opgegeven heeft minder dan 500 km. per jaar met de leaseauto van de zaak prive te rijden. Indien dat zo is, zal deze persoon na inlevering van zijn 2007 belastingopgave verzocht worden zijn logboek op te sturen. Dit logboek zal met de boekhouding van de werkgever vergeleken worden.
Indien fraude blijkt, volgt een aanslag van 22% van de cataloguswaarde van de leaseauto, verhoogd met 11% van dezelfde waarde als boete.
Een auto van 30.000 euro kost dan 9.900 euro voor privegebruik.

poedel | 20-07-07 | 22:18

't Is gewoon een kudtland hier: ALLES wordt hier gezien als inkomen en mag je voor de inkomstenbelasting bijtellen bij je salaris, onderhand tot en met de koffie die je op de zaak krijgt -nou, da's dan net 't enige wat de regereung er net niet doorheen kreeg- en het salaris van de minister-sinterklaos en zijn minister-hulppieten en 2e-kamerpieten inclusief schimmel kunnen zonder pardon wel 10% of 30% omhoog...

Nou, ik betaal voor die leasebak, dus ik rij me héééééélemaal het schompes in m'n vrije tijd, tank nog ff voor 80 euri Dieselt vlak voor de grens -en op de laatste druppel weer terug- en desnoods zet ik 'm op 4 kratjes bier op mijn oprit met een baksteen op 't gaspendaal om aan mijn gewenste privékilometers te komen...

Ik krijg er een paarse krokodildo van...

p.s. Als ze nou eens rechtvaardig zijn dan laten ze je 19 cent per privékilomtert bij je salaris tellen, want dat krijg je ook vergoed als je privé voor de zaak rijdt... Tel je ongeacht de nieuwwaarde van je leasebrik bij 10.000km 1900 eurootjes op a 42/52% belasting = 798/988 netto per jaar...

Loesert | 20-07-07 | 14:40

Vliegtuigen zijn slegter voor het mieljeu, daarom ga ik vliegen. Auto blijft thuis dus geen risico

huftur | 20-07-07 | 08:20

Anyway. Fuck Da Fiscus waar en wanneer je maar kunt. Ze maken er zelf een soepzooitje van met hun niet werkende software en Jenny T. als opperhoofd (ziet er uit als een schoonmaakster), die de integratie van BD en UWV moet regelen.
Je kunt doen wat je wilt. De meeste aangiften worden afgestempeld, bij gebrek aan mankracht.
Ben een kenner - altijd zeggen: echt waar, dat wist ik niet.
Succes. Alles boven de 25% is diefstal. Zelf vind ik alles boven de 10% al misdadig, maar hiero, in NL, lijkt 25% nog acceptabel.
Last thing: altijd uitstel vragen, minstens 2 maanden uitstel vragen voor elke vraag, en nog eens. Worden ze het zat, ze willen naar huis. Meestal kom je goed weg, tenzij je een uitslover tegenkomt. Dat is 1:100.

Niet bijtellen dus. Ies graties atvies.

nattebever | 20-07-07 | 00:28

@Just my opinion: Goeie keus. Ik moet 'm binnenkort inleveren, maar rijd nu een fully dressed Seat Ibiza. Fiscaal 21.090 euro. Afhankelijk van de werkgever kan je het 'overgebleven' bedrag van je leasebedrag ook nog eens uitgekeerd krijgen in welke vorm dan ook. Ik betaal nu met alle ++ && --, voor de laatste maand..., 115 euro netto per maand.

Voor degenen die er mee sjoemelen: succes! Het blijft een sport, hè?
Maar niet huilen als je door de mand valt.

Chipdude | 19-07-07 | 23:55

@ Dikke Chinees 19-07-07 @ 15:19, neen, met kloppende rittenadministatie en andere bewijzen is er niks aan het handje..

great dictator | 19-07-07 | 23:47

@ Boer Harms 19-07-07 @ 10:51 en anderen, Zkert geen hoax, heb eigenhandig feauteaux geschoten, dus kan erover meepraten.
en @ titano, is wel degelijk verantwoordelijkheid van werknemer zoals nattebever opmerkt.
@ inquisitra, ook op andere plekken buiten de autobahn ben je niet veilig, check ook www.nu.nl/news/1161176/30/Fiscus_houdt....

great dictator | 19-07-07 | 23:44

Bijtelling is sowieso pure diefstal. Helemaal omdat deze over de nieuwwaarde (!) inclusief de illegale BPM (!) wordt berekend. Terecht dat Nederlanders er massaal mee sjoemelen. Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid moet kunnen, stelletje zakkenvullers in den Haag. Accijnzen, wegenbelasting, BPM, flitsen, bijtelling, BTW, rekeningrijden. De eerste de beste politieke partij die Nederland een economische impuls geeft door mobiliteit van burgers te subsidiëren in plaats van kapot te heffen heeft meteen mijn stem. En dan heb ik het over goede snelwegen, goedkope auto's. Geen openbaar vervoer, want dat is voor tenalady's. Die helaas nu massaal 65 KM/u op de snelwegen rijden, met hun caravans.

ZDEV | 19-07-07 | 23:33

titanio82 19-07-07 @ 22:26
Is geen hoax. Als je aannemelijk kunt maken dat je minder dan 500 km privé rijdt per jaar heb je in de loonsfeer geen bijtelling. Praktisch betekent dit dat je een km-administratie moet bijhouden. En dus 800 per maand niet hoeft te betalen.
If not, ja, dan kun je maandelijks aan de fiscus betalen. Vroeger liep dus de bijtelling via de IB-sfeer, nu via de LB-sfeer, maar de kosten blijven hetzelfde. Je hebt, kortom, minder netto-inkomen.
Wat jij zegt is dus gelul. Bewijsplicht ligt wel degelijk bij de werknemer. Die moet dat zelfs verklaren, dat hij de auto voor minder dan 500 km per jaar privé gebruikt.

Elk bezoek aan het buitenland is acquisitie, of verkenning van nieuwe markten. Verzin er een lulverhaal bij, schakel een fiscalist in, en jij hoeft je 800 euri per maand netto niet te betalen.
Je moet trouwens wel een typische kar rijden wil je 800 per maand moeten aftikken. Wat de cataloguswaarde van je auto is, weet ik niet, maar bij die bedragen lijkt het dat je in 52% zit. 800*12 is 9.600. Die 9.600/22% (is de bijtelling bij je inkomen) is dus 43.636, being de cataloguswaarde van je auto.
Opgevoerde Lada of instapmodel BMW 3-serie?
Verdere tips kosten 250 ex.

nattebever | 19-07-07 | 23:01

geen bijtelling willen betalen maar toch stiekum privérijden... zooow zielig... vast met een audi a4tje, zwart pak vd C&A en witte sokken... caravan volgeladen met de boodschapjes vd Lidl dr achter op weg naar zo'n lekker goedkope camping in Frankrijk... zelfs de wijn vd Lidl gaat mee... en niet te vergeten ff over Luxemburg om te tanken... losersss

krem | 19-07-07 | 22:47

Wat een grote hoax dit verhaal zeg. Bijtelling bestaat dus sinds vorig jaar niet meer. Wordt gewoon via het salaris verrekend. Bewijsplicht van niet prive rijden ligt dus bij de werkgever sinds 1 januari 2006. Hiervoor schok ook ik zo'n dikke 800 euris in de maand.

titanio82 | 19-07-07 | 22:26

Dikke bestelbus van zaak met bijtelling en een dure prive bak voor de deur, nu jullie weer.

Think again | 19-07-07 | 20:18

/apocalypswotsj mode . het beest beperkt de mobiliteit / In dit kader gezien restecp voor nieuwe kenteken reaguurdert, en welkom in het kamp der gedachtencriminelen. (tenzij hij of zij Bijstand is die een pinda kan betalen ;-)

hallevvezool | 19-07-07 | 19:30

overblijfselen van de wo ii? nsb in het kabinet

Rens | 19-07-07 | 18:36

@pisvinger 14:06
Ik moet van de belastingdienst gewoon de nederlandse nieuwwaarde bijtikken.
Helaas niet de Duitse.

@overvecht
Je wilt niet meemaken wat ik naar me toegewenst krijg !

_danoize_ | 19-07-07 | 18:22

Dan neem je toch een binnendoorweggetje? En daarna ga je gewoon de Autobahn op. Wat is daar nou moeilijk aan?

inquisitra | 19-07-07 | 17:27

Waarom moet die auto meebetalen aan de multiculturele samenleving ?

ventus_aqualis | 19-07-07 | 16:28

Die Citroën C1 is gewoon van mezellef!

Pharos | 19-07-07 | 16:26

Paar reserve nummerborden zijn altijd makkelijk.........wel zorgen dat die anders zijn uiteraard.

bloke | 19-07-07 | 15:55

En heeft de fiscus ook erover nagedacht dat sommige bedrijven ook klanten in het buitenland hebben?

Rij je als monteur met het VW busje van de baas de grens over om de wasmachine van Frau Schicklgruber die 500 meter over de grens woont te repareren mag je gelijk 5000 euris lappen.

Dikke Chinees | 19-07-07 | 15:19

Het wordt pas echt gezellig als leaserijders pech krijgen in het buitenland en er dan achter komen dat veel leasebedrijven in die situatie slechts minimale of geen service verlenen.

houdoe en bedankt! | 19-07-07 | 15:09

@ _danoize_ 19-07-07 @ 12:35
Ook in Dld heb je bijtelling (Geldwerter Vorteil).

@ overVecht 19-07-07 @ 12:39
Ja dat ken ik, maar het is niet zo erg meer als een paar jaar geleden.

@Gay Niaal 19-07-07 @ 13:30
Nee, dat schiet lekker op. Eerst met 2 auto's richting grens rijden en na je vakantie de Twingo leeggestolen terugvinden.

PisFinger | 19-07-07 | 14:06

Boeien wat kan mij die 40k nou schele

powermax | 19-07-07 | 13:53

@ gnomidion 19-07-07 @ 11:01

heb er nog één tegoed

17 / 22 km te hard op een 80 Km strook

ik zit met smart te wachten

DonutFrutter | 19-07-07 | 13:48

Aanpakken die fraudeurs, oplichters en mede leasebak maten-naaiers! Duur mee willen doen met je leasebak is dus ook betalen! Belastingdienst: Vette boete erboven op en licht gelijk de rest van hun inkomsten even door want het blijft waarschijnlijk niet bij het niet opgeven van de prive-kilometers.

hrimthurs | 19-07-07 | 13:40

Mooie actie! Misschien is dit een manier om het aantal irritante bouw-bestelbusjes van de beunhazen te beperken. Op vrijdag zijn 't drankorgels, door de week maken ze slachtoffers door hun dichte achterruit en hun absurde remgedrag.

marijn01 | 19-07-07 | 13:32

Kilometertje voor de grens effe die trektent achter je Twingo en kilometertje over grens weer wisselen. Twingootje parkeren en hupsakee!

Gay Niaal | 19-07-07 | 13:30

Er zijn mensen die willen een schaap van de zaak.......

De Schaapherder | 19-07-07 | 13:17

@small_town_dude 19-07-07 @ 11:13
Eh ja, maar dan heb je eerst wel 4 jaar het volledige leasebedrag afgetrokken. Of bent u wellicht een dief van de eigen portemonnee?

Quadrifoglio | 19-07-07 | 13:14

overVecht 19-07-07 @ 12:39 : Ik heb op de weg niks tegen de Duitsers, ik vind ze zelfs beter rijden en hoffelijker dan de gemiddelde leaserijdert.
Een middelvinger opsteken, kleven of niet laten invoegen doe je alleen bij die Franse kudtdrugsrunnerts in hun afgetrapte Renault 5!

RobDrop | 19-07-07 | 12:47

@_danoize_ 19-07-07 @ 12:35
t'is te makkelijk om nu iets te gaan roepen over de kleur van je nummerplaat cq. land.
.
Vriend van me heeft ook duitskentekenplaat en das echt opvallend en lachen als ik met hem mee rij! Hoeveel +31 wel niet gaan bumperkleven terwijl je al 160 rijdt. Hun middelvinger zomaar opsteken, je niet in laten voegen enz. enz.! herken je dat?

overVecht | 19-07-07 | 12:39

is toch een belachelijk systeem: het grootste deel van de leaseautos zijn niet eens nodig voor bedrijfsvoering maar alleen secundaire arbeidsvoorwaarde.
leasebakken zijn oververtegenwoordiger in de file
leasebakken zijn de grootste km vreters
optelling voor een leasebak moet gewoon naar 30% ongeacht aantal privekilometers.
bedrijven welke hun personeel een leasebak verschaffen dienen per gereden kilometer een heffing te betalen ongeacht prive of zakelijke kilometrs
De optelling die leasers nu betalen is nog niet eens de afschrijving van het voertuig.
Ook kan het grijze keneken helemaal te komen vervallen.
l

tokkie | 19-07-07 | 12:38

@OverVecht
oh ja motorrijders, vrachtwagens en alle weggebruikers exclusief ikzelf --> zie kampeerders. Bedankt dat je me er aan herinnerde.

Zerma Shredder | 19-07-07 | 12:37

Ik wil niet gecontroleerd worden als ik ook eens één keertje de belasting ontduik. Die grote graaiers doen de hele week nix anders, daarom gaan zíj ook niet met de leasebak.
Ik moet, achjakkie, hard genoeg werken voor mijn f*ng lease wrak.
Met drie (twee was weer niet genoeg voor dat wijf) kinderen naar een kokende camping in Z Franklrijk is trouwens geen privé gebruik. Da's een cursus weerbaarheid en die heb je in mijn vak gewoon nodig.
Ik kan wel janken.

bolknak | 19-07-07 | 12:37

@overVecht 12:29
je brengt me op foute iedeeen;-)
Rijdt trouwens wel een leasebak, een met een Duits kenteken zelfs.(ik werk voor een Duitse firma)
Ik heb niet zo'n last van die flits brigade

_danoize_ | 19-07-07 | 12:35

Ik passeerde zojuist een rode auto met witte stippen?????!!!!!

Dr.Dreetje | 19-07-07 | 12:33

@Bokkiedropzak 19-07-07 @ 12:32
hahaha........... nee................. dus.........?:S

overVecht | 19-07-07 | 12:33

Word je ook geflitst als je met je leaselaarzen over de grens gaat?

Bokkiedropzak | 19-07-07 | 12:32

@_danoize_ 19-07-07 @ 12:25
klopt, maar ik kan maar jij doet dat vast niet omdat je lease rijdt maar om iets anders?;-)
@Zerma Shredder 19-07-07 @ 12:24
Die beelden zijn leuk maar helaas gebeurt te vaak dat motorrijders het niet meer kunnen ontwijken of dat, zeker in het buitenland, de wegen daarna niet goed schoon worden gemaakt waardoor het voor motorrijders te vaak een levensgevaarlijke situatie wordt en geregeld ook met dodelijke afloop. Verder vind ik trouwens dat gasten met caravans gewoon 90 moeten gaan rijden of in ieder geval ervoor moeten zorgen dat vrachtwagens ze niet gaan inhalen want das helemaal irritante voor zowel de vrachtwagenchauffeurmanbestuurder als voor de overige weggebruikers.

overVecht | 19-07-07 | 12:29

Brinkie 19-07-07 @ 12:19 : Nog erger, die hebben een Transporter van de zaak....

RobDrop | 19-07-07 | 12:26

Waar doen we moeilijk over jongens (en meisjes natuurlijk)
Als je de grens over gaat dan natuurlijk niet over de A2/A67/A12 maar gewoon de laatste afrit voor de grens eraf en dan via een N-weg de grens over.
Klaar is Klara !

_danoize_ | 19-07-07 | 12:25

als je met een leasebak + caravan tussen 06.00 en 22.00 op de openbare weg komt en geen bijtelling wil betalen, verdien je geen boete.

Dan verdien je het om uit je auto te worden gesleurd en langzaam doch pijnlijk aan je einde te komen. Misselijk volk, kampeerders...

BTW, ik verheug me nu al op de beelden van ANWB-TV ofzo van een aan flarden gereden caravon op de Route de Soleil. Meteen mn dag weer goed als je zo'n betreuterd gezin achter de vangrail naast de platgereden aardappels, hagelslag en kaas ziet staan...

Zerma Shredder | 19-07-07 | 12:24

Ik zeik niet, ik lease! Net zo vreauluk tog? Kudtfiscus, kudtpliesie, kudtholland, kudtkoningin en zeau kan ik nog wel ff doorzeiken.

gigi gorgonzola | 19-07-07 | 12:23

@Brinkie 19-07-07 @ 12:19
nee die kunnen ze via veilingsites vaak goedkoop een legaal van bepaald volk overkopen.

overVecht | 19-07-07 | 12:23

Niet zeiken op leaserijden vind ik nogal ok. Maar die kudt caravans achter die leaseauto... Opzouten met die sleurhut, zeker van de linker baan!
Dat er überhaupt leaseauto's met trekhaak zijn... Krijgen bouwvakkers en beunhazen tegenwoordig ook een leasebak van de baas?

Brinkie | 19-07-07 | 12:19

Gewoon een Soezoekie Stift Gti gekocht voor een schijtprijs en die bak van de zaak lekker zonder bijtelling laten staan.
*Kijkt in de vakantiefolder wat er allemaal voor leuks rondloopt in Cannes*

RobDrop | 19-07-07 | 12:19

-weggejorist-

Zwadderneel | 19-07-07 | 12:12

@TheCavorka 19-07-07 @ 12:02
zoals ik al aangaf lutser is dat ik geen auto heb lutser dus loop niet zo te lutseren met je lutscomment.

overVecht | 19-07-07 | 12:11

*Draait een dikke drol op de voorruit van de leasebak van Hoxha en zet ruitenwissers aan*

Klukkluk | 19-07-07 | 12:11

Ik betaal gewoon mijn bijtelling. Stom gejank van die pruts leaserijders die niks willen bijlappen omdat ze te billig zijn. Jakkes.

Bokkiedropzak | 19-07-07 | 12:05

Niet zeiken over leaserijden????????
Zeker allemaal een leasebak van de zaak met geenstijl er op, lutsers.

TheCavorka | 19-07-07 | 12:02

@Andreas B. 19-07-07 @ 12:01
ow dan had ik het verkeerd ;)

overVecht | 19-07-07 | 12:01

@overVecht 19-07-07 @ 11:48
Baader ?

Andreas B. | 19-07-07 | 12:01

@Andreas B. 19-07-07 @ 11:43
Andreas Bos?broer van?
.
Ik rijd overigens gewoon alles met het openbaar vervoer. Iets te veel gezeik gehad met snelheden en kapudte auto's in het verleden. Ik krijg overigens alles vergoed en voor sommige afspraken heb ik even een auto nodig maar dan kan ik er altijd gewoon één meepakken die op de zaak staat. werkt prima :)

overVecht | 19-07-07 | 11:48

Je bent toch een ontzettende zielige kniep als je in een leaseauto rijdt en dan te bescheten bent om bijtelling te betalen. Ik vind het een prima actie van de belastingdienst, hoop dat ze veel belastingontduikers weten te pakken en dat deze actie een hoop oplevert voor de schatkist.

Andreas B. | 19-07-07 | 11:43

@small_town_dude 19-07-07 @ 11:13
@Rabarberke 19-07-07 @ 11:08
Ja, hehe, je rijdt er toch ook ieder jaar weer in? Maar als jullie je al gepakt voelen: ga dan lekker voor het alternatief: koop prive diezelfde auto. Enig idee hoeveel BPM (en de BTW daar weer over) je dan betaalt? Ik wel namelijk. En daar word je niet vrolijk van. Aanpakken dus, die kudtfraudeurs.

Breinstein | 19-07-07 | 11:41

Nog twee jaar en dan ga ik met mijn gehuurde vliegtuig op vakantie. Beat that. ;-)

Armageddon | 19-07-07 | 11:35

Wat is nu helemaal het probleem als je toch al je bijtelling betaald. Lekker crossen met die leasebak naar zuidelijke oorden. En als je die bijtelling niet betaald. Tja dan moet je het zelf weten. Terecht als ze je pakken.

TheLazyMan | 19-07-07 | 11:33

Heb een 'auto van de zaak' die ouder is dan 15 jaar. Bijtelling over de dagwaarde ;-)

Corleone | 19-07-07 | 11:31

@Rabarberke 19-07-07 @ 11:28. Lijkt me een leuk verhaal, ga verder!

John McClane | 19-07-07 | 11:31

Nee dan ben je vertegenwoordiger en dan rijd je in zo'n VW Passat TDI leasebak. Altijd links natuurlijk, want je moet naar de volgende kutklant die toch niks van je koopt omdat ie je een lul vindt.

Rabarberke | 19-07-07 | 11:28

@Carpa 19-07-07 @ 11:12. Rittenregistratie is niet zo complex als je dagelijks hetzelfde ritje maakt...

John McClane | 19-07-07 | 11:27

Leasebak rijderts zijn de paupers van de snelweg.

kneuterzak | 19-07-07 | 11:26

@ Deport: Wat ben je dan als je een ex-leaseauto koopt?

commenteerdert | 19-07-07 | 11:24

@Deport 19-07-07 @ 11:22
Niet leasen als je wel de mogelijkheid hebt is voor masochisten.

padjakker deluxe | 19-07-07 | 11:24

Alsof mijn bijtelling niet van de poes is... ik betaal me scheel dus rij gewoon over die 3-poot heen ^^ (toch allrisk verzekerd)

ConfuZor | 19-07-07 | 11:23

Leasen is voor mietjes.

Deport | 19-07-07 | 11:22

gewoon een citroën ID19B uit "67, op gas.. net zo duur om te hebben en te rijden als een gemiddelde bromscootert. dan heb je geen leasebak meer nodig.

van dal | 19-07-07 | 11:22

Noemt u eens drie dingen die u gedaan heeft om de hoge inkomens aan te pakken (*citeer Bos*) ; balk had uiteraard de leaseregeling kunnen noemen

small_town_dude | 19-07-07 | 11:19

LOL @van dal 19-07-07 @ 11:17

Blfrt | 19-07-07 | 11:18

@John McClane 19-07-07 @ 11:11

Ja dan is het ook zonde! Ik gebruik de auto prive heel veel, dus ik haal het er echt wel uit! En ik heb geen zin om alles bij te gaan houden!

En motor rij ik pas als de zon schijnt ;P

Just my opinion | 19-07-07 | 11:18

@sieb13 19-07-07 @ 11:12: De Jager is alleen maar de hulppiet van Bos. Staatsrechtelijk gezien is Bos eindverantwoordelijk.

General Lee | 19-07-07 | 11:18

@sierra... je nick verraadt je auto....

van dal | 19-07-07 | 11:17

EN TERECHT DAT DE FISCUS DIT DOET.
Die gasten van mijn centen op vakantie zeker?

reuzenpanda | 19-07-07 | 11:16

Ik heb een Jaguar uit 1976 van de zaak, en betaal bijtelling over de dagwaarde :-) is toch snel 4 tientjes per maand, maar dan hoef ik de peut gelukkig niet zelf te betalen

Sierra | 19-07-07 | 11:15

@ stretched.truth 19-07-07 @ 11:11: Met weemoed terugdenken? Ga je nu dan toch ook met de Laguna en familie op kampeervakantie?

commenteerdert | 19-07-07 | 11:15

bijtelling is niet erg, verhoogt namelijk je BRUTO inkomen, kom je in een hogere belastinggroep... mag je ook meer hypotheekrente aftrekken... schuld bij de bank zo hoog mogelijk houden... (aflosvrije hypotheek)....
wouter en femke doen dat ook zo.

van dal | 19-07-07 | 11:14

@Breinstein 19-07-07 @ 11:05

Ho ho het wel per jaar. De leasetermijnen zijn meestal 4 jaar en al die tijd betaal je belasting OVER de NIEUWWAARDE.
Dus na 4 jaar: 4x11% is 44%

small_town_dude | 19-07-07 | 11:13

Even voor de duidelijkheid: de belastingdienst valt onder Staatssec Cees de Jager. Niet Woutertje Bos.

sieb13 | 19-07-07 | 11:12

gewoon de volledige bijtelling lappen, scheelt ook een hoop gezeik met rittenregistratie. 'K ben godverdomme geen taxi.

@ Rabarberke 1/3 ??

Carpa | 19-07-07 | 11:12

In mijn tijd mocht je 500 km. privé rijden, is dat niet meer?

LuftBalloon | 19-07-07 | 11:11

@commenteerdert; I wish! Niks mis mee toch? 18 jaar, het lichaam van een jonge god en dan 15 dagen los gaan in Salou (desnoods met touringcar)! Daar zou ik nog graag voor tekenen...
*denkt met weemoed terug aan andere tijden*

stretched.truth | 19-07-07 | 11:11

@Just my opinion 19-07-07 @ 11:05. Ah OK, dat 4 weken verhaal maakt wel verschil.

Hoe dan ook, ik merkte dat ik zo weinig privé km's maakte (omdat ik privé liever de motor pak) dat ik ongeveer 1 euro per prive km betaalde.
Noem me een azijnzeiker, maar dat vind ik best prijzig.. voor dat geld kan ik beter indien nodig een auto huren.

John McClane | 19-07-07 | 11:11

Ik zie ze wel eens rijden, die lease-auto's. Nou, dan weet ik het wel.

Teen | 19-07-07 | 11:10

@stretched.truth: Jij gaat zeker met een luxe touringcar naar Salou?

commenteerdert | 19-07-07 | 11:08

@breinstein

Dat is dan 11% per jaar meneer de boekhouder. En bij een gemiddelde leasetijd van 3 jaar is dat...?

Rabarberke | 19-07-07 | 11:08

Typische doorsnee GS reaguurdert; met je geleasde laguna, vrouw, kinderen en kipcaravannetje naar Spanje/Frankrijk/Italië op kampeer 'vakantie'.
LOOOSERTS!!!

stretched.truth | 19-07-07 | 11:07

Hoeveel leaseauto's rijden er inmiddels in 0031 rond? Zullen er inmiddels wel zo'n 800.000 of meer zijn. Als onze vrinden van de fiscus er 1000 op de korrel hebben dan moeten ze eens rap aan het werk gaan want volgens mij heb ik die 1000 hier al langs zien komen.

commenteerdert | 19-07-07 | 11:07

Mensen die de bijtelling niet betalen en een klein autootje ernaast hebben zijn azijnzeikers en zitten op de centen. Daarnaast hebben ze ook nog eens ongelijk want die kleine auto is duurder dan de bijtelling van de grote.

-=PyP=- | 19-07-07 | 11:06

"bedenk dat dit u een kwart van de aanschafprijs van de auto kan kosten.""
.
Ehm, volgens mij kost dat je maximaal 52% belasting over maximaal 22% bijtelling, een goeie 11% over de aanschafprijs dus. Da's bij mij geen kwart. Maar wel altijd zielig doen, die lease-rijderts...

Breinstein | 19-07-07 | 11:05

@ John McClane 19-07-07 @ 11:03

Heb eigenlijk ook geen flauw idee wat ik exact betaal, weet alleen dat mijn auto 24K is. (Oh en ik betaal in periodes van 4 weken en dus niet per maand)

Just my opinion | 19-07-07 | 11:05

Als je weet dat de belasting het smerige vreten op nederlande schepen ook bijteld bij je loon als nederlandse zeevarende , zou je je kapodt moet schamen als nederlander , wannneer je onder bijtelling van je auto probeert uit te komen.

sparrow | 19-07-07 | 11:04

thefonz 19-07-07 @ 10:37
Herstel: leaserijders die niet prive mogen rijden zijn losers.
De rest zijn helden van de autosnelweg!
*trapt er nog even een dikke rookpluim uit*

quutje | 19-07-07 | 11:04

Ben je ook wel een beetje simpel, als je niet de bijtelling wil betalen maar er wel snoeihard mee op vakantie gaat... ik betaal de bijtelling ook niet, en van het geld dat ik daarmee bespaar kan ik gemakkelijk een motor betalen.

@Just my opinion 19-07-07 @ 10:30. 200 netto? Was het maar waar. Dan zou je dus een auto van 20.000 hebben...

John McClane | 19-07-07 | 11:03

Wat doen ze met politieagenten die met de auto van de zaak even langs de snackbar rijden? Met ministers die de corporate jet van trix gebruiken om even op een neer te vliegen van uit Thailand? Met Koos Spee's strijders die met de flitscar van de zaak even een homo-ontmoetingsplek freguenteren? Nou Wouter, Nou?

r@face | 19-07-07 | 11:02

-weggejorist-

gnomidion | 19-07-07 | 11:01

Ik begrijp niet waarom mensen die last hebben van hun lease niet de grens over zouden mogen. Bovendien, een breukband zie je toch niet zitten? Ik wil dat wel graag weten.

Het CDA | 19-07-07 | 11:00

@MrFancyPants 19-07-07 @ 10:30: Je draait de boel om. Belastingontsduiken is een NSB-praktijk.

Zippy | 19-07-07 | 10:59

Het moet welhaast een joods-christelijke traditie zijn, dat frauderen met bijtelling.

Rabarberke | 19-07-07 | 10:59

@ Reflector 19-07-07 @ 10:48: "Ik rijd in een V70 D5 van mijzelf en lag iedereen uit"

Je lag iedereen uit? En jij zit in zo'n wagen van jezelluffff? KAMPER!

Armageddon | 19-07-07 | 10:58

Grappige strategie van de fiscus, periodiek effe de hardwerkende, economie aanjagende, burger bang maken. Ik geloof er echt niks van dat de fiscus 1.2 miljoen autos gaat fotograferen, langs de kant van de weg, om die vervolgens te analyseren.

Goed, misschien is het niet helemaal de schuld van de fiscus, die is gewoon een uitvoerder van ons draconische belastingstelsel. Hoog tijd dat dat 's gemoderniseerd wordt... 54% inkomstenbelasting, van wat er overblijft mag ik vervolgens 19% extra betalen voor elk dingetje dat ik koop, 20.000 euro meer betalen voor een auto dan net over de grens, en als ik op 1 of andere manier in staat ben om te sparen zodat ik iets aan m'n kinderen kan nalaten, mogen zij gevoegelijk de helft van mijn restvermogen onmiddelijk naar de fiscus brengen bij mijn overlijden.
Vrij absurde situatie ... maar goed, je moet wat he als meer dan de helft van al het werk volk op de loonlijst van de staat staat.

m3taverse | 19-07-07 | 10:57

Sja, autorijden kost geld. Van mij mag je proberen de boel te flessen maar ga alsjeblieft niet lopen zeiken als je gepakt word en een naheffing aan je broek krijgt.

commenteerdert | 19-07-07 | 10:57

Je moet gewoon zorgen dat je genoeg verdient om de bijtelling voor je Astra, Leon of Mondeo kunt betalen. Verder kop houden en doorrijden!

stuyterkuycken | 19-07-07 | 10:56

Dus voordat je de grens overgaat even een ander nummerbordje erop schroeven of een paar flinke klodders modder op het eerste cijfer, na de grens er weer af en presto!
'
Of je betaalt gewoon je bijtelling, zoveel is dat nu ook weer niet en om nu een heel jaar lang kilometers te verzinnen om de kilometerregistratie rond te krijgen is een *klein* beetje triest als je verder kostenloos in een auto van de zaak kunt rondgassen.

padjakker deluxe | 19-07-07 | 10:54

@Boer Harms 19-07-07 @ 10:51
Helaas gaat het hier fout. Bij de belasting is de bewijslast omgekeerd. Zij beweren iets en JIJ moet dan het tegendeel bewijzen.
Hun bewering word dus: jij met carvan over de grens, jij dus privé-gebruik.
Vervolgens moet jij met allerlei verklaringen van klanten enzo het tegendeel zien te bewijzen.

fzwart | 19-07-07 | 10:54

Dat hele leasesysteem is trouwens ook nog eens slecht voor het milyeu, dus laat de regering daar eens wat mee doen. Ik betaal jaarlijks zo'n 3500 netto voor privé gebruik. Nou dan wil ik dat er ook uithalen. Reken maar dat ik de weekeinden alles met de auto doe, ik heb er immers al voor betaald. Met een privé auto zou ik dat denk ik wel wat minder doen, maar ja daar zit zo schofterig veel BPM op dat ik die niet zomaar nieuw koop....

small_town_dude | 19-07-07 | 10:54

Je zet de caravan op naam van een familielid of katvanger. Of van een meerderjarig (18+) kind. Dan wordt het voorde belastingdienst heel moeilijk om je te matchen. Zo niet onmogelijk

Geenwiekent | 19-07-07 | 10:53

Bolkestein 19-07-07 @ 10:51
12000 km? Wie zegt dat? En wie controleert dat? Nooit iets van gemerkt namelijk.

Blfrt | 19-07-07 | 10:53

Allemaal gelul en bangmakerij van de fiscus. Ze hebben administratief een achterstand van enkele jaren en nu gaan ze in auto's met gele stippen recreëren.
Laat je niet opnaaien. Wij gaan gewoon met de auto van de zaak naar Zuid Frankrijk; laat de fiscus maar aantonen dat ik geen Franse klanten mag bezoeken met de caravan. Ik heb er graag een juridisch gevecht voor over om aan te tonen dat het klaar moet zijn met de jacht op en het zwartmaken van de leaserijdert.

Boer Harms | 19-07-07 | 10:51

@Blfrt:

Niemand vertelt jou dat idd, zolang je minder dan 12000 per jaar rijdt.

Bolkestein | 19-07-07 | 10:51

Mensen die een Volvo XC90 zelf kopen sporen niet.

Armageddon | 19-07-07 | 10:49

Ik betáál die bijtelling gewoon. Geen zin in gedoe met registraties en ander geneuzel.
En niemand vertelt mij waar ik wel of niet naartoe mag rijden.

Blfrt | 19-07-07 | 10:48

Ik rijd in een V70 D5 van mijzelf en ik lag iedereen uit.

Reflector | 19-07-07 | 10:48

Mijn dikke Volvo XC90 is gewoon van mezellef

Jeauleauheaumeaux | 19-07-07 | 10:47

@Armageddon 19-07-07 @ 10:44
Klopt, maar er zijn ook mensen die met de sleurhut naar één van onze buurlanden gaan, en dan komt die A6 2.8 TDI best goed van pas.

uberkleeft | 19-07-07 | 10:46

De douane staat ook al jaren te flitsen op zaterdag bij de bouwmarkten.
Gewoon bedrijfskilometers

in de regenjas | 19-07-07 | 10:46

@Just my opinion 19-07-07 @ 10:43
6000 E per jaar zit je zo aan. Ruwweg is dat een auto van 60k, dus een gewone bmw5 of audiA6 oid

small_town_dude | 19-07-07 | 10:46

Plakt nummerbord af.

Karel kwakbol | 19-07-07 | 10:44

Ze hebben dus weer een nieuwe manier gevonden om geld te verdienen, leaserijders naaien. Als de aanschaf van een nieuwe auto (geen kia of deawoo ofzo) niet zo achterlijk duur zou zijn zou het probleem van leaserijders die hun auto voor privé gebruiken ook wel aanzienlijk minder zijn lijkt me, maar ja dan lopen ze nog meer geld mis.

uberkleeft | 19-07-07 | 10:44

Ik heb ook een leasewagen maar je gaat toch niet met de fokkin' auto naar Spanje of iets dergelijks? Vliegtuigen heersen.

Armageddon | 19-07-07 | 10:44

Een beetje leaserijder zeikt niet over geld want dat heeft hij gewoon (oh sorry tegenwoordig hij/zij). Dus, gewoon doorrijden er is niets aan de hand.

small_town_dude | 19-07-07 | 10:43

@ dr.spin007 19-07-07 @ 10:38

Haha, net geen twingo, ik rij Ibiza van 24K en daar betaal ik geloof ik 180 netto per maand over. (Praat wel over netto he!)

Just my opinion | 19-07-07 | 10:43

@Gabr
Caravans hebben tegenwoordig een eigen kenteken..... zie de comment van Geenwiekent

Bolkestein | 19-07-07 | 10:42

*start vliegtuig met sleep 'de belastingdienst heeft gelijk' erachter*

zum kotzen | 19-07-07 | 10:41

-weggejorist-

apenstaartjesaus | 19-07-07 | 10:41

@Geenwiekent

Dat werkt niet, bewijsplicht ligt bij leaserijdert, dus toon maar aan dat jij die auto gehuurd had.
En die twingo mag die caravan niet sleuren...
Dus toch maar de Opel van de buurman :-(

Bolkestein | 19-07-07 | 10:41

Groot gelijk, ze moeten die lease rijders flink aanpakken. En ik maak zelf wel uit of ik wel/niet ga zeiken over lease rijders.

ipje | 19-07-07 | 10:40

@fzwart:
Klopt niet wat je zegt. De caravan heeft het kenteken van je lease-auto, niet andersom. Of je moet je caravan een ander kenteken geven dan je auto, maar dan loop je weer kans op een boete. Of je moet op je lease-auto en op je caravan een ander kenteken doen, maar dan geldt hetzelfde..

Gabr | 19-07-07 | 10:40

jezus! niet zeiken over leaserijders is moeilijk hoor.

schaerer | 19-07-07 | 10:39

Een beetje leaserijder neemt z'n caravan mee op vakantie. Bijna allemaal hebben deze een eigen kenteken (beginnend met W)
Het kenteken van de trekkende auto is niet te lezen (daar zit die caravan voor) en is dus het enige wat aangetoond wordt dat de caravan op vakantie is gegaan. De auto ervoor is uiteraard gehuurd en lijkt sprekend op je eigen leaseauto. ;)

Geenwiekent | 19-07-07 | 10:38

Geen stress dus, m'n lease A6 rijdt toch op Luxembrugs kenteken....

Bolkestein | 19-07-07 | 10:38

Big Bos is watching you!

En iedereen altijd maar zeuren dat "rechts" zo eng is.

Just my opinion 19-07-07 @ 10:30
200 euro? per jaar? rij je in een "twingo" van de zaak of zo? Ik mag jaarlijks bijna 6000 euro aftikken.

dr.spin007 | 19-07-07 | 10:38

Als Wouter Boslim op eenzelfde wijze al die uitkeringstrekkers zou controleren, die ontrecht in de WAO zitten, heb ik er niet zon probleem mee.
Maar dat heeft ongetwijfeld geen prioriteit.

R@lf | 19-07-07 | 10:38

Voor leaserijders in de Randstad: Als je België binnengaat gewoon zeggen dat je een afspraak in Limburg had (Maastricht, Heerlen etc.) en dat je via Antwerpen rijdt om files te vermijden bij Eindhoven (Is nog waar ook, scheelt soms meer dan 30 minuten)....
En als vanuit Oost Nederland in Limburg moet zijn en andersom geldt ook dat ook.... Belastingdienst heeft het nakijken!

BCO | 19-07-07 | 10:37

leasen is voor losers

thefonz | 19-07-07 | 10:37

Terecht. Te lang is deze kwetsbare groep onder de radar gebleven.

Multikuli | 19-07-07 | 10:37

Hoax en dan nog, een beetje leaserijder gaat met het vliegtuig op vakantie.

Claude Jacque | 19-07-07 | 10:35

ik ga lekker met mijn lease twingoot op vakantie.

NGDB85 | 19-07-07 | 10:34

Maar dat is toch geen probleem? Dan flitsen ze het zwart-witte kenteken van je caravan. Geen hond die op de foto kan zien wat er voor hangt aan trekpaard.

fzwart | 19-07-07 | 10:31

Dan blijf ik wel thuis.
Geeneens een leasebak, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.

Kudtkip | 19-07-07 | 10:30

Tsja, beetje NSB-achtige praktijken, maar aan de andere kant kan ik 't wel begrijpen. Ze hebben immers een goed voorbeeld aan Koos Spee. Want zeg nu zelf, verkeershandhaving is toch wel één van de meer lucratieve bezigheden van de Nederlandse overheid want regels zijn regels, ook om drie uur 's nachts op een bijna lege vierbaans snelweg.

MrFancyPants | 19-07-07 | 10:30

Plassen op leaserijden mag wel?

Hellsmurfje | 19-07-07 | 10:30

Wat is de moraal?
Ga in NL op vakantie!

Reaguurdert007 | 19-07-07 | 10:30

Betaal gewoon die fuckin' bijtelling! Dat geouwehoer over die 200 euro netto, daar rij je toch niet tegen op met je "Twingo"

Just my opinion | 19-07-07 | 10:30

1 April is al lang geweest toch?

Patrick Bateman | 19-07-07 | 10:29

Ik wil ook een auto van de zaak.

boneless | 19-07-07 | 10:28

Wie op de grens een blauwe auto met gele stippen passeert, weet dat hij geflitst is.
--

Weer die gele stippen.

Tis goedverdoeme een complot!

G-unite | 19-07-07 | 10:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken