Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TBS-er ontsnapt deel XX

doe je wel het licht uit als je vertrekt?Het is open huis in Veldzicht te Balkbrug. Sinds woensdagmiddag is er weer een tbs-er ontsnapt uit deze symbolisch gesloten inrichting. De man kwam niet terug van zijn onbegeleid verlof, blijkbaar was de porno op. Jawel, na een lange ophokperiode mochten de veldzichters onlangs weer met verlof, want dat binnenhouden was zeau onmenselijk... Natuurlijk wil het OM helemaal niets kwijt over wat voor soort tbs-er het gaat. Moeten we dit maal de bejaarden binnenhouden, de buurmeisjes, de dieren of hebben we alweer een nieuwe afwijking losgeslagen rondlopen. Veldzicht werd beroemd vanwege de vele ontsnappingen waaronder die van Wilhelm Schippers, de man die een bejaarde om zeep hielp. Het is die kliniek waar tbs-ers in de zomer lekker mogen bootjevaren op de Friesche meren. Hoe dan ook, het maakt niet uit al worden er 30 BreEzahtjes kapotgetrokken. Donner blijft, want zo heeft god het volgens hem gewild. Ach... You lose some, you win some. UPDATE:Terug bij pappa.

Reaguursels

Inloggen

Ach , dit nieuws heeft weinig waarde . Donner blijft toch zitten waar die zit ... zeker met de steun van JPB die de harten heeft "gestolen " van alle Nederlanders door zijn diepste medeleven te betuigen aan de mensen die een middagje in de file stonden vrijdag j.l. . Je blijft lachen met dit kabinet ....

Marley | 27-11-05 | 09:46

@Hammiehetvarken: wat ik beschreef was theoretisch, maar wel iets wat (regelmatig) voorkomt in de praktijk en van een foute diagnose was geen sprake ;)

Ik ben het absoluut met je eens dat de mensen die jij hierboven beschreef nooit meer vrij mogen komen.

Electriq | 27-11-05 | 01:24

Electriq 09:05 Wel jammer dat er eerst eenverpleegkundige neergestoken moet worden voordat de foute diagnose aan het licht komt. Ik ben het wel met je eens dat je hier een geval van "patient" beschrijft, de mensen die ik niet meer in de maatschappij wil hebben zijn gestoorde misdadigers of beter misdadige gestoorden, zoals gewelddadige kinderverkrachters, mensen die bij hun misdrijven buitenproportioneel geweld gebruiken zonder direct aanwijsbaar doel (behalve dan het bevredigen van een zieke afwijking die zich niet alleen tijdens psychoses manifesteert), mensen die bij hun volle verstand/bewustzijn een gestoord beeld hebben van wat toelaatbaar is zodat anderen, onschuldigen daardoor gevaar lopen.

Hammiehetvarken | 26-11-05 | 21:35

Ik noem dit geen "ontsnapping" Daarbij moet ik denken aan escape from Alcatraz of Papilon. Niet zomaar de deur achter je kont dichtgooien en een eind wandelen.

Rapunzel | 26-11-05 | 18:57

Kan er niet een soort 'duckhunt' worden georganiseerd op die gasten? Dat ze vogelvrij worden verklaard. Lijkt me prachtig. Kan de kudtjeugd zich ook een keer uitleven, voordat ze auto's in de fik gaan steken.

Stijlbaat | 26-11-05 | 17:26

Laten we het eens over de neus van Donner hebben,volgens mij zit er een geschiedenis achter.

stoeffie | 26-11-05 | 15:24

V E L D V L U C H T ! ! !

pennestront | 26-11-05 | 10:57

Ik vind het zorgwekkend dat onze ggz niet weet waar ze mee bezig is. Ik hoor te vaak verhalen van mensen die naar een RIAGG gaan, en gediagnostiseerd worden (Lees: bestempeld) waarna maar al te vaak een foutief vervolgtraject ingeslagen word.

Extreem voorbeeld: Mijn Pa word door huisarts naar Riagg gestuurd "Voel me niet lekker in mijn vel".
Na gesprek van een klein uurtje met 'geschoold PSYCHiater' krijgt Pa pilletjes mee naar huis. Weekje later: Pa in ziekenhuis; hartinfarct.

Nu is dit het ernstigste geval uit de reeks, maar het geeft wel aan hoe snel er een fout gemaakt word. Eén foute diagnose, en je bent jaren verder.

Eén foute diagnose met een TBS-patiënt, en je hebt een herintreder...

Pjeutr | 26-11-05 | 09:39

Vervolg:
Het is natuurlijk het veiligst om iedereen die een misdaad heeft begaan, binnen te houden. Bedenk je echter wel wie je allemaal binnenhoudt:
stel je hebt een zoon van een jaar of 18, hij gaat naar het Vwo, haalt goede cijfers. Hij blowt met zijn vrienden, waar jij niets vanaf weet. Door een blowtje wat verkeerd valt raakt hij in een paranoïde psychose. De situatie thuis is niet meer houdbaar wanneer hij de muren open wil maken omdat er stemmen in zitten. Je zoon wordt opgenomen op een PAAZ-afdeling, waar hij een behandeling zal krijgen. Daar steekt hij uit angst een verpleegkundige neer met een bestekmes omdat hij ervan overtuigd is dat 'ze hem willen ontvoeren voor medische experimenten'. Je zoon komt in een Tbs-instelling terecht.
Met de juiste medicatie en behandeling kan hij na een X aantal jaren ook prima functioneren in een 'normale' psychiatrische setting of in sommige gevallen zelfs een RIBW. Op deze manier stel je hem óók op vrij voeten, je houdt alleen wel een slag om de arm door hem in een veilige, prikkelarme setting te plaatsen waar hij zeker is van sociale controle. Ik vind dan ook dat deze categorie patienten recht heeft op een behandeling en niet zonder meer voor eeuwig achter slot en grendel moet.

Electriq | 26-11-05 | 09:05

@ Hammiehetvarken: de 80% waar ik op doelde is een allegaartje van patienten en niet specifiek 80% van alle pedofielen. In feite: 75% van alle sexueel delinquenten zal recidivegevaar blijven houden. Dat is een groot aantal en er komen er dan ook maar erg weinig weer vrij, en terecht.

Electriq | 26-11-05 | 08:31

Electriq 23:43, dus 20% van de o.a. kindverkrachters doen het weer, voor mij genoeg reden om ze allemaal binnen te houden.

Hammiehetvarken | 26-11-05 | 08:16

@ DT71: ik dacht meer aan medicatie.

@ doktersnuggles: .. wat niet wil zeggen dat je dan niet toerekeningsvatbaar bent ;)

Electriq | 26-11-05 | 01:15

@Electriq
Als je iemand met je volle verstand omlegt ben je ook echt niet in orde hoor :-)

doktersnuggles | 26-11-05 | 00:53

@Electriq:
Shocktherapie ondergaan soms?

Rest In Privacy | 26-11-05 | 00:50


Ag ja reden 100nogwat waarom Donner een uistekende minister van justtie is en dat hij nog 1,5 mag aanblijven.

sluw maar stijlloos | 26-11-05 | 00:13

@ Need for Speed: wanneer iedereen op dezelfde manier gestraft zou worden voor zijn/haar daden zou je alleen maar meer schade aanrichten. Denk aan mensen die 6 jaar krijgen voor een moord etc. Zij komen vrij en that's it. Behandeling is gewoon soms nodig, like it or not.
Daarnaast heeft het hele Tbs-systeem meer succes dan het hele gewone gevangenissysteem: waar het gewone gevangenissysteem meer mensen terug ziet komen, boekt het Tbs-systeem succes door 80% van haar patienten die de maatschappij weer in mogen, SUCCESVOL te resocialiseren.

Persoonlijk vind ik mensen die moorden door een stoornis als bijv. een psychose wel een stukje minder eng dan mensen van wie hun geweten en volle verstand hen niet in de weg staat iemand om te leggen.

Electriq | 25-11-05 | 23:43

Verbazingwekkend hoe slecht sommige mensen hun huiswerkjes doen. Oordeel niet te snel en laat je niet teveel door de media beïnvloeden, het is lang niet zo simpel als het allemaal lijkt.

Met de uitvoering van Tbs is in het geheel genomen weinig mis, vergis je alleen niet in de verantwoordelijkheid die rechters hebben in het al dan niet toestaan van een resocialisatietraject, het op vrije voeten stellen etc. Ondanks negatieve adviezen van oa Veldzicht trekken zij wel hun eigen plan en oordelen op eigen houtje of iemand weer de maatschappij in kan of niet.

Lekker makkelijk om het weer op de geytenwollensokken te gooien maar vergeet niet wat je daarmee over het hoofd ziet.

Electriq | 25-11-05 | 23:29

Ach joh... Balkbrug?? Onder mijn 'alter ego (met vuur)' heb ik daar zeer lang geleden al mijn gal over gespuwd! (return Beastj...?) Dat was o.a. over het open deur beleid aldaar. (Was ten tijde van de ramp in Enschede dat ik er was, zeer vreemde gewaarwording trouwens)
Er mocht in Balkbrug zelfs een Limburgse debiel buiten de poort lopen, had 'alleen maar' enkele kids verkracht waaronder zijn eigen kroost... de jongens die daar toen timmer- en andere werkzaamheden moesten verrichten stonden al met de oren te klapperen, en met de hamer in het vuistje! Deze TBS'er mocht zelfs in kontakt komen met mensen die, letterlijk volgens de wet toen, buiten de poort werkten. Als je de zgn. CP (commando post) ziet..... naaah, zo extreem uitgebreid, als je vlakbij of verder weg onder een bosje ligt en je laat een wind zien ze het overduidelijk op de pc's...

"symbolisch gesloten inrichting"

Dan maar zo | 25-11-05 | 22:47

@brutus68 :
Die liquideurs (mooi woord!) uit 020 mogen van mij exact dezelfde 'behandeling' krijgen als de slachter van Nienke. Levenslange dwangarbeid.

Rest In Privacy | 25-11-05 | 22:40

Zou Donner nu niet zelf een beetje moeten lachen al hij blamage nummer zoveel in de krant moet lezen ?
Ik krijg toch de indruk dat ze het niet echt onder controle hebben daar in Den Haag.
Wat een zooitje is die justitie de laatste paar jaar geworden.

Moi | 25-11-05 | 22:13

TBS-klinieken: het is bijna onmogelijk om erin te komen en als je er eenmaal in zit, wandel je er zo weer uit!

griekse | 25-11-05 | 21:56

TBS-ers op proefverlof naar het verre oosten, ik geloof dat ze er al een pedo gezien hebben, in Dubai op het damestoilet.

Hammiehetvarken | 25-11-05 | 21:50

@Hammiehetvarken
Vol is relatief.
Het is kudt in het oosten, dat is geen nieuws dat wisten we al.
Hier in 023 is het rustig en nog steeds windstil.

Dur ken Be only 1 | 25-11-05 | 21:03

@Need for Speed
Ik zou niet durven mijnheer.

doktersnuggles | 25-11-05 | 21:01

@DT71 20.44

Ik denk dus wel dat er gradaties zijn. Je hebt gelijk als je stelt dat bv. die klootzak die Nienke heeft vermoord levenslang opgeborgen moet worden. 100 % mee eens. Deze gast is simpelweg ziek, en moet voorgoed uit de roulatie worden genomen. Maar je hebt ook mensen die willen en wetens slecht zijn, en niets ontziend zijn. Denk maar aan wat er momenteel in 020 gaande is.

brutus68 | 25-11-05 | 20:59

@dr. Snuggles: niet proberen mij een richting op te duwen, hou ik niet zo van.

Verklaar eens nader waarom pedo's behandeld moeten worden ipv opgesloten (jouw post van 20:19)

Need for Speed | 25-11-05 | 20:58

Natuurlijk is het vol in Nederland, vandaag de langste avondspits ooit ! Maar dat is geen reden om de TBS-ers op proefverlof te laten gaan, dat is slechts een druppel op een gloeiende plaat.

Hammiehetvarken | 25-11-05 | 20:58

Als die TBS-er nu eens een kick zou krijgen van oude stijve mannetjes in drie-delig grijs, met een lelijke bril en een ietwat rode neus.... wat zou dat dan ironisch zijn in de Wassenaarse sneeuwnacht

WillemIII | 25-11-05 | 20:57

Als de kwaliteit van de nederlandsche geestelijke gezondheidszorg maatgevend is voor het TBS-beleid, kun je het misschien Donnert nog niet eens kwalijk nemen. Dan kun je hem op zijn hoogst naiviteit ten laste leggen.

Pjeutr | 25-11-05 | 20:56

Wat nou barbaren?
Tis allemaal gewoon Retro, en dus een hype.
Barbaren waren we en zijn we dus gewoon weer geworden.
Donnert heeft dat begrepen, Retro is hip, dus doet gewoon mee aan de hype.
Wat is daar nou mis mee?

Dur ken Be only 1 | 25-11-05 | 20:56

@DT71 Juist

Ik vind iemand verstandelijke vermogens geen excuus voor een beperkte strafmaat, je dient te worden gestraft voor de gepleegde daad. Daar staat immers een sanctie op, niet op iemand's welzijn.

Het moet maar eens afgelopen zijn met het hele TBS systeem. De hele discussie over terugkeer in de maatschappij, GPS enkelbanden enz. is z'n doel (te) ver voorbij geschoten.

Need for Speed | 25-11-05 | 20:53

@Need for Speed
Laten we het eens over de Joden hebben. Dat hebben we al een tijd niet gedaan.

doktersnuggles | 25-11-05 | 20:52

@brutus68:
"En hoe ga je bepalen of iemand totaal onbehandelaar is of in en in slecht is, dus ziek?"
-
Het begint al met je eerste aanname: 'de dader is DUS ziek'. Mensen die ZIEK zijn, zijn patienten, dus zielig, dus slachtoffer, dus moeten we ze 'behandelen'. Terwijl nu wel blijkt dat de meesten niet ziek zijn, maar weerzingwekkende barbaren waar je niets mee kan aanvangen. Heel soms lukt het door ze vol te douwen met pillen. Maar alstie nu eens een weekje z'n medicijnen niet inneemt? Veel te gevaarlijk.
-
Om te bepalen of iemand nooit meer een kans mag krijgen op een vrij leven moet je gewoon naar de daad kijken. Ik ben van mening dat wanneer een mens bijv. een kind aan stukken scheurt zoals in het geval met Nienke, deze idioot levenslange dwangarbeid moet verrichten zonder mogelijkheid op strafvermindering of voortijdige vrijlating. Laat 'm z'n detentie maar terugverdienen. Ook als het 'maar 1 keer' is gebeurd. Heb je ook dat gezeik niet met proefverlof.
-

Rest In Privacy | 25-11-05 | 20:44

No need for afdwalen

janfortune | 25-11-05 | 20:42

Ik heb er geen moeite als de hoge heren criminelen het nodig vinden om elkaar af te knallen. Ruimt lekker op, zou ik zeggen.

Bomen over druk/vol Nederland land gaat wel erg off-topic, maar is wel een topic waard hier op GS. Altijd goed voer voor discussies.

Need for Speed | 25-11-05 | 20:38

Nou ben ik vrij goed in crypto's maar geitebeuker fucked me up.

janfortune | 25-11-05 | 20:35

Gevangenis=staal+steen+slot

Geitenbeuker | 25-11-05 | 20:33

@Need for Speed
Wat mij betreft mag er wel wat meer gemoord worden hoor in dit land. Tis hier zo druk joh, vindt je niet???

doktersnuggles | 25-11-05 | 20:32

@janfortune: LOL, I couldn't agree more.

Need for Speed | 25-11-05 | 20:31

Laat mij dan maar leek zijn.Je hoeft voor mij ook geen levenslang op te leggen maar 80 jaar zou wel een begin zijn

janfortune | 25-11-05 | 20:30

@drsnuggles: dat is dus een van de redenen waarom ik pleit voor lekenrechtspraak. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat Nederlanders vinden dat er te laag wordt gestraft. Dat ik die mening deel moge duidelijk zijn.
Punt van aandacht vind ik op dit moment de werking die uitgaat van de te lage straffen en alle mogelijke redenen voor strafvermindering. Iemand moet het wel heel bont maken wie hij/zij levenslang krijgen (wat het in de praktijk niet eens is, maar dat is een andere discussie). Er wordt nu teveel naar de persoon gekeken en te weinig naar de daad. Alsof iemand doodmaken om emotionele redenen minder erg zou zijn dan iemand dood maken omdat hij/zij (door z'n geestelijke toestand) niet 100% kan bepalen wat 'ie doet. Het slachtoffer is in beide gevallen nog steeds even dood, terwijl beiden volgens mij dondersgoed weten dat iemand doodmaken strafbaar is.

Need for Speed | 25-11-05 | 20:28

Wilders zal wel weer een spoeddebat eisen. Maar waarom kunnen ze die gasten niet via gps opsporen? Het lijkt mij, dat dat wel te realiseren valt. Maar het kost waarschijnlijk teveel geld voor die paar moorden/verkrachtingen per jaar. Afbraak van het vertrouwen van het volk in justitiele instanties, waardoor een democratie kan functioneren, is iets waar dit kabinet niet bij stilstaat. Volgende verkiezingen worden ze toch afgeschoten, waarom dan lange-termijn denken.

Flodder | 25-11-05 | 20:27

Ik woon inzo'n west europees land nederland ,hier later we moordenaars en verkrachters na 6 jaar weer vrij om dat het zo inhumaan is om ze lang op te sluiten.Waar leef jij e?

janfortune | 25-11-05 | 20:27

@Nemo
Dat klopt. Hij zit hier naast me te rukken tijdens het F5-en op GS. Dat heeft hij zo gemist.

doktersnuggles | 25-11-05 | 20:22

Balkbrug. Daar woon ik vlakbij. Gelukkig loopt hij niet in de buurt rond.

Nemo | 25-11-05 | 20:20

Heeft die Donner het I.Q. van een foetus of vergis ik mijzelf?
Zelfs mijn hond is slimmer. Die weet (of lijkt te weten) wat hij wel of niet mag.
Doet hondje iets wat niet mag, dan is baasje boos en wordt hondje verdrietig.
Hondje wil baasje graag blij maken, want dan krijgt hondje een knuffeltje en dat vindt hondje fijn.
Als die TBSer gewoon het keeltje van Donner doorsnijdt, dan zijn er meteen twee problemen opgelost. Donner weg en geen ontsnapteTBSerflauwekul meer, daar kan je gif op innnemen!
Bovendien geef ik mijn hond dan een extra knuffel!
Ik ga lekker niet zeggen dat ik het schandalig vind. Het is kneuterig, sneu, stom en geeft aan dat Donner niet gechikt is voor hetgeen ik (onder anderen) hem heb aangenomen. Ik denk dat ik (onder anderen) hem maar eens moet ontslaan.
Functioneringsgesprek heeft toch geen zin meer.

Rubberen Robbie | 25-11-05 | 20:19

@ Need for Speed
Ik denk dat je crimineel gedrag vooral als een ziekte moet zien. Pedofielen moet je behandelen, niet opsluiten. De meeste moordenaars zijn psychisch niet OK. Ik begrijp wel dat er gestraft moet worden maar laat daar het accent niet op liggen. De mensen komen uiteindelijk weer terug in de maatschappij, want maar weinigen krijgen levenslang.

doktersnuggles | 25-11-05 | 20:19

@DT71

Ruimen van zwakzinnigen is zeau 40-45..., maar je moet idd accepteren dat er figuren zijn die totaal onbehandelbaar zijn en volledig ongeschikt zijn om los rond te lopen. Maar in het huidige systeem is dat moeilijk te peilen en dus ingewikkeld. En hoe ga je bepalen of iemand totaal onbehandelaar is of in en in slecht is, dus ziek?

brutus68 | 25-11-05 | 20:16

De reaguurders hier vergeten wel eventjes dat deze MENSEN (de TBSers) vaak een nare jeugd achter de rug hebben. Zo kreeg de jonge Dutroux geen ijsjes van zn ouders en moest hij weleens alleen met de trein. Als mensen op deze manier behandelt worden moet je er niet raar van staan te kijken als het later volledig mis gaat, hetgeen jaren therapie kost voordat de persoon weer kan functioneren in de maatschappij.

Hammiehetvarken | 25-11-05 | 20:14

@Dr.Snuggles. Dan zal het wel aan mij liggen, maar ik kan het met de beste wil van wereld niet zien. En nou weet ik ook wel dat de media hier een rol in heeft, omdat het slachtoffer vaak de anonimiteit in gaat en de dader vaak terug komt in de media.

Ik sta op het standpunt dat je je als crimineel van te voren moet realiseren wat de consequenties zijn, en niet achteraf moet zeuren over verminderde toerekeningsvatbaarheid en een slechte jeugd. Opsluiten die gasten en geen resocialisatieprojecten meer bekostigen! Kost klauwen met geld, houd veel mensen aan het werk (da's dan wel weer positief) en het resultaat is onzeker.

Need for Speed | 25-11-05 | 20:08

@janfortune 20.00

Nou, dat moest jij maar eens naar zo'n land emigreren. Ondergetekende is bereid om evt. transportkosten te vergoeden. Heb je suggesties qk wensen over de evt. gewenste bestemming?

brutus68 | 25-11-05 | 20:07

Men (' behandelaars', maar ook vele idealistische wereldverbeteraars, politieke idealisten en andere idioten) weigert te accepteren dat er gewoon 'mensen' zijn op deze aardkloot die zo in-en-in slecht zijn dat je ze beter kan ruimen of opsluiten en de sleutel weggooien. Die ZIJN er. FACE it. DEAL with it. Nix terugkeer in de maatschappij. Waarom wordt iedere keer over de ruggen van onschuldige burgers (toekomstige slachtoffers) dit experiment volgehouden?

Rest In Privacy | 25-11-05 | 20:03

In normale landen noemen ze watw ij TBS-ers noemen gewoon gestoorde criminelen en schieten ze deaud of voeren ze uit naar west-europa.

janfortune | 25-11-05 | 20:00

@Pannie

Precies. De hele gedachte rond het TBS-systeem is gebaseerd op een humane behandeling van de "patient". Die gedachtegang is natuurlijk op zich ok, maar de heren & dames behandelaars slaan soms door, door dit soort figuren tot in de lengte van dagen een nieuwe kans te bieden. Dit heeft deels te maken dat dit soort figuren buitengewoon geslepen zijn, en in staat zijn hun behandelaars te manipuleren en om de tuin te leiden door zogenaamd "mee te werken" aan de therapie, deels door de wereldvreemdheid en goede bedoelingen van die zelfde behandelaars. Tis en blijft lastig en moeilijk...

brutus68 | 25-11-05 | 19:50

@Need for Speed
De wetenschap zegt het omgekeerde van wat jij stelt!

doktersnuggles | 25-11-05 | 19:48

@pannie
een beetje? De uitvoering klopt naar mijn mening van geen kanten. Volgens mij Donnert een weddenschap lopen met andere ministers over hoeveel ontsnappingen er zijn in 2005.

Wat doet die vent anders nog op die positie? Ze worden voor minder weggestuurd.

Need for Speed | 25-11-05 | 19:42

@Pannie 19.12

Mooie quote: "waarschijnlijk onbehandelbaar"...., ik weet het wel zeker dat zo'n idioot onbehandelbaar is..

brutus68 | 25-11-05 | 19:41

Volgens mij is het tbs systeem best een goed systeem, alleen de uitvoering is een beetje rottig...

Pannie | 25-11-05 | 19:34

Welk godvergeten geytenwollensokkenduinkonijn heeft dit ooit toegestaan????

Wanneer accepteren de heren en dames "gedragswetenschappers" nu eens dat veroordeelde TBS'sers niet te vertrouwen zijn. Dat gelul over terugkeer in de maatschappij. Afschaffen dat TBS systeem. Het is zo lek als een mandje.

Wanneer gaan we in dit land nou eens fatsoenlijk straffen en wanneer telt in dit land nu eindelijk eens het slachtoffer een rol van betekenis i.p.v. de dader? Ik pleit voor lekenrechtspraak!

***neemt snel wat te drinken, om af te koelen.

Need for Speed | 25-11-05 | 19:30

@Pannie
Hoe wereldvreemd kan je wezen...

bethundered | 25-11-05 | 19:13

Ook zo'n fijne TBS'er:
-------------------------------------------------------------------------
'Beul van Twente' sneed geslachtsdeel van zwerver af

Enschede/Almelo - De Twentse dierenbeul die jarenlang tientallen dieren heeft mishandeld en doodgestoken, en ook nog een zwerver in het Enschedesese volkspark doodstak, blijkt een psychopaat te zijn die totaal ongevoelig is. Dat zeggen onderzoekers van het Pieter Baan Centrum. Justitie wil dat de man levenslang achter de tralies verdwijnt

De toen 49-jarige Rudolf K. werd in de nacht van 8 op 9 april gearresteerd in de wijk Deppenbroek. Lang speurwerk van de politie leidde uiteindelijk naar zijn adres. Een kwade buurman bekladde uit woede zelfs zijn huis. De rechtszaak tegen de man was vandaag in Almelo, er is levenslange gevangenisstraf tegen hem geeist.

De man blijkt een psychopaat te zijn die totaal ongevoelig is. Hij is waarschijnlijk onbehandelbaar. Hij handelde uit opgekropte woede en sexuele frustratie, bij de dieren die hij doodstak verwijderde hij meestal de geslachtsdelen. Hij heeft tientallen paarden, schapen en pony's mishandeld en doodgestoken.

In het Enschedese volkspark stak hij op 28 juni 2003 zwerver Frank Storm dood die onder een luifeltje lag te slapen. Ook heeft hij bij hem zijn geslachtsdeel afgesneden. Ook heeft hij in 2003 nog 3 andere mensen met een mes gestoken. De man pleegde zijn daden terwijl hij op proefverlof was.

Pannie | 25-11-05 | 19:12

Offtopic maar ook mooi:
-----------------------------------------------
AMSTERDAM - Misschien nu moeilijk voorstelbaar, maar de gemeente Amsterdam overwoog drie jaar geleden serieus om de Hells Angels een nieuw te bouwen kasteel cadeau te doen.

De burcht - omtrek vijftien bij vijftien meter, hoogte zestien meter - had waarschijnlijk meer dan een miljoen euro moeten kosten. De motorbende wordt nu door justitie verdacht van moord, doodslag, afpersing en drugshandel.

De gemeente wil Angel Place aan de Wenckebachweg het liefst ontruimen, maar de rechter heeft dat verboden. Daarom besloot het stadhuis de bende een riant aanbod te doen. ''Men wilde scoren bij de Hells Angels, dat was wel duidelijk,'' aldus Ernst van der Gugten, architect van het kasteel.

De Angels waren akkoord met het plan, de welstandscommissie was positief over het 'onbevreesde' ontwerp, maar de Angels gooiden zelf roet in het eten. Het imago van de bende was zo crimineel geworden (onder andere door de begrafenis van topcrimineel Sam Klepper), dat het politiek niet meer te verantwoorden was op kosten van de gemeenschap een dergelijk kasteel voor de Angels te laten bouwen.

Pannie | 25-11-05 | 19:04

Aaagh ze zouden die knuffelaars toch gewoon een keer tegen de muur moeten zetten!

Ariel | 25-11-05 | 18:58

@ Conan
Lekker dicht bij de halsslagader plaatsen die chip, succes verzekerd.

egwel | 25-11-05 | 18:54

Zeker weer een van die beroemde uitzonderingen? Kijken wie er nou weer vermoord wordt. En Donnert maar arrogant blijven. Maar ja, die is ook gehandicapt, die heeft namelijk geen schaamspieren.

zweefvlieger | 25-11-05 | 18:47

@Conan de Rabarber 25-11-05 @ 17:57
Geweldig idee, geef ze voor de zekerheid toch even een scheermes als ze het er alsnog willen uithalen...

da wizard | 25-11-05 | 18:38

Niks aan de hand. TBS'ers jagen alleen op hun natuurlijke prooi: zwakke, oude of suffe exemplaren. Dat versterkt de soort.
Ik hoop dat meneer weer snel onbeschadigd in een therapeutisch kringgesprekje zit.

Jan Passant | 25-11-05 | 18:31

@Tiswat
Ik zou maar uitkijken. Die tbs-ers krijgen, behalve zeiltochtjes, ook wel voetbalwedstrijden aangeboden. Dat heet resocialiseren....

prettything | 25-11-05 | 18:26

@Don Quichote
Dat is niet afkorten, dat is verkorten.
GPP!

Dur ken Be only 1 | 25-11-05 | 18:10

De wedstrijd speelde zich af binnen Veldzicht (penitraire inrichting)

tiswat | 25-11-05 | 18:10

Er staat buiten een vreemde man voor de deur. Hij lijkt verdacht veel op die man die ik een gele kaart gaf tijdens een thuiswedstrijd voetbal (uit of thuis, wat maakt het uit).

tiswat | 25-11-05 | 18:08

Trouwens:
Al weer geen liquidatie vandaag......

"Maar ik zie daar een TBS-er een pistool aannemen. Draaien, kappen. Dan moet natuurlijk nu dat schot wel komen. Komt dat schòòòòòòòòt.....

Wie zou het slachtoffer zijn? Hugo Walker?

prettything | 25-11-05 | 18:05

glasplaspas! dus...

Don Quichote | 25-11-05 | 18:00

plaswaspas!
beter?

Don Quichote | 25-11-05 | 17:59

Wat is er mis met het idee om zo'n gast te chippen? Chipje ergens onderhuids waar je niet aan denkt om zelf te gaan snijen en sateliet tracking.
Met mobieltjes kan het ook, frot hem desnoods een ouderwetse mobiel in zijn endeldarm.

Conan de Rabarber | 25-11-05 | 17:57

Mensen, mensen, geen paniek.
Gewoon in de gaten houden waar er de komende dagen weer wat onschuldige mensen worden vermoord of verkracht; dáár gaat de pliesie dan op af en dan hebben we 'm over een weekje of twee wel weer in zijn verwarmde cel met televisie (zonder pr0n) zitten hoor !

Van Rechts | 25-11-05 | 17:56

Een beetje slimme, ontsnapte TBS-er verkleedt zich nu als Sinterklaas.
Ooit gezien dat een Sinterklaas naar zijn identiteitsbewijs werd gevraagd?
Laat staan dat ie gefouilleerd wordt....

prettything | 25-11-05 | 17:52

@Don Quichote

Ja, zou beter zijn ... Glasplaswas....
Maar dat kan beter....

prettything | 25-11-05 | 17:50

kortom Donnert urineert zich een ongeluk.
@prettything: is daar geen afkorting voor te bedenken?

Don Quichote | 25-11-05 | 17:46

Wat een kudtland met al die linkse jammer verhalen.

Ronny Teauber | 25-11-05 | 17:43

Komt er weer een parlementair onderzoek?
Dan nu al vast: zij dronken een glas, zij deden een plas en alles bleef zoals het was...

prettything | 25-11-05 | 17:38

Ze hebben daar vast van die wc-deur slotjes die je met je nagels nog open krijgt.
Maar het toont wel aan dat een parlementair onderzoek totaal onvoldoende is. Donner heeft al waarschuwingen genoeg gehad. Tijd voor billekoek en zijn weekendverlof in te trekken.

Gavrilo | 25-11-05 | 17:37

de 1e TBS-er die Marijke uit elkaar wil scheuren verdiend vrijgelaten te worden zonder proeftijd.
Dat zal 'm leren!

Don Quichote | 25-11-05 | 17:34

I love TBS!

Smokesave | 25-11-05 | 17:34

TBS = Ter Bevrijding Stelling

Wel gaaf dat moordenaars en voornamelijk de zeer kwaadwillende en de ongeneeslijken altijd gewoon "vrij gelaten" worden. Dat houd het spannend in Nederland.
Na dreiging van Moslimterreur nu ook gewoon het dagelijkse TBS-terreur.

Ach zo blijven de nieuws sites en omroepen ook werk houden, totdat het echt niet meer nieuwswaardig is... Nederland is echt een voorbeeldland, van hoe het niet moet

zinloosgekweld | 25-11-05 | 17:30

TBS MAW SOS, AUB JP DOA!
afkorten dus...

kuifjes | 25-11-05 | 17:28

Shit. Nu moet Marijke Vos van GL weer oppassen niet uit elkaar gescheurd te worden door een loslopende TBS-er, anders kan ze haar meelij-verhaal niet meer kwijt.

ventus_aqualis | 25-11-05 | 17:28

wat maakt het uit, heel nederland is een tbs kliniek

desi | 25-11-05 | 17:28

@Unicorns 25-11-05 @ 17:21
Of hij heeft iemand uitgehold en gebruikt de huid als jas. Dat kan dan weer wel.

blawablawa | 25-11-05 | 17:26

Hij ligt nu al ergens zwaar onderkoeld buiten met dit weer hou je het nooit lang uit in de buitenlucht of hij moet ergens een huisje zijn binnegedrongen

Unicorns | 25-11-05 | 17:21

lol@Bunt, zou me niets verbazen als die Donert ooit zelf ontsnapt is

McCool | 25-11-05 | 17:17

"De Kamer is inmiddels begonnen aan een parlementair onderzoek naar het tbs-stelsel in Nederland."
-
Een onderzoek naar Donners geestelijke gesteldheid zou meer voor de hand liggen.

Bunt | 25-11-05 | 17:16

ik mag hopen dat hij buiten slaapt dan sneeuwt hij vannacht onder of vriest kapot

hans_1975 | 25-11-05 | 17:15

Was zeker de TBS'er die de uploads van de fotofucks verzorgde *update hint*

blawablawa | 25-11-05 | 17:14

Weer tbs'er ontsnapt uit kliniek in Balkbrug

Uitgegeven: 25 november 2005 16:19

www.nu.nl/news/632266/13/Weer_tbs%27er...

Maar goed.. 17.00 uur betekent weekend dus het is jullie ook vergeven ;-)

McCool | 25-11-05 | 17:12

Goeie kans dat'ie in de file staat.

Huh..? | 25-11-05 | 17:10

Nee...................................

De server(t) is tyfus traag van wegen het F5en

mois

mois | 25-11-05 | 17:08

zeau, dat duurde lang. Las het al een tijd geleden op nu.nl. Waren jullie nog steeds donuts aan het maken?

McCool | 25-11-05 | 17:07

En.....

Dat gebeurt toch dagelijks!

Nieuwswaarde "0"

Thats Olanda. Toch, Donnert

mois | 25-11-05 | 17:07

Straks ben je nog veiliger IN een tbs-kliniek dan erbuiten...

Aldi informeert | 25-11-05 | 17:05

jaja dat is er weer een

bokwokker2105 | 25-11-05 | 17:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl