"En dat hebben we, zo heb ik me laten vertellen, allemaal te danken aan die eikel van een Al Gore, die op zijn landhuis in de VS in één maand tijd meer energie verbruikt dan het dubbele van een doorsnee Amerikaans gezin in één jaar tijd. Slechts de aardgasrekening van Gore bedroeg vorig jaar al gemiddeld 1080 dollar per maand! Voor zo'n vent valt Femke Halsema als een geile tiener in katzwijm". Dus u dacht dat alleen rechts-reactionaire ketters van conservatief allooi lopen af te geven op de milieumaffia concerten van Live Earth? Het aloude cliche van de zeurende SUV bezitter met 2000 jaarlijkse intercontinentale vlieguren onder de belt die inhakt op alles dat ruikt naar klimatologische neutraliteit? Après moi le déluge. Dat werk. Tjek dan voor de grap eens de
column van kraakjournalist Alex van Veen op het extreem-linkse bolwerk Ravage Digitaal. Meneer trekt even de hele
neukende kermis rondom Al Gore door. Rigide en recht in de leer. Zoals het traditionele linksmensen betaamd. Progressieve wereldverbeteraars, doe de gelederen eens sluiten!
Reaguursels
Inloggen@Bennie
(Naar aanleiding van je eerste beleefde post heb ik op een rustig moment even verder gekeken) ROFLOL:
"een wetenschapper die historische analyses maakt op basis van het materialistische paradigma in de kennistheorie." (Weet je zelf nog wel waar je het over hebt?) Ik heb de moeite genomen je "Marxiaanse"(?) denker even te lezen; ik zal hem ook maar even afslachten dan.
De eerste regel van het hoogstaande betoog van Wallerstein is al onjuist:
"Today, virtually everyone agrees that there has been a serious degradation of the natural environment in which we live, by comparison with 30 years ago, a fortiori by comparison with 100 years ago, not to speak of 500 years ago."
In bijvoorbeeld Europa of de VS is het milieu er over het geheel een stuk beter aan toe dan 30 jaar geleden, dat kun je met je eigen ogen zien. Voor honderd jaar terug moet je eens naar schilderijen van honderd jaar oude steden kijken of lezen in boeken van die tijd over industriesteden en dan weet je genoeg. De inheemse Amerikaanse bevolking had 500 jaar geleden beide continenten bijna geheel in cultuur gebracht.
Kort daarop bewijst jouw licht in duistere tijden meer onjuiste uitgangspunten te neemt:
"... increased level of danger (for example, holes in the ozone layer, or greenhouse effects,..) "
Het gat in de ozonlaag (de menselijke rol daarbij was de vorige hoax) is inmiddels dicht en de menselijke rol in het broeikaseffect ontken je zelf al in puntje 5 van die schitterende post van je om 09-07-07 @ 13:13. Vervolgens het centrale verwijt aan het kapitalisme van deze gelauwerde wetenschapper:
"An essential element in the accumulation of capital is for capitalists, especially large capitalists, not to pay their bills. This is what I call the "dirty secret" of capitalism."
Het niet betalen van rekeningen kapitalistisch noemen, is de wereld op zijn kop. Kapitalisme heeft tot op heden al haar rekeningen betaald, inclusief de rekening voor het wereldwijd afschaffen van de slavernij (in Afrika bijvoorbeeld was de verhouding vrij/ slaaf 1:1). Voorzover socialistische regimes niet aan oorlog sneuvelen (bijv. Nationaal Socialistisch Duitsland of Cambodja), gaan ze failliet (bijv. USSR, Cuba of Noord Korea) om van de Islam nog maar te zwijgen. Even verder maakt deze fantast duidelijk welke rekening hij bedoelt, de rekening van een verpest milieu enkapitalisme zou de mensheid zover hebben gedreven:
" expansion nor the conquest of nature What historical capitalism did was to push these two themes the actual expansion and its ideological justification to the forefront, and thus capitalists were able to override social objections to this terrible duo. This is the real difference between historical capitalism and previous historical systems."
De man kakelt als een kip zonder kop. Het kapitalisme wordt gekenmerkt door het te gelde maken van toekomstig potentieel. Aldus kunnen mensen hun toekomstig verdienvermogen aanwenden voor huidige investeringen. Op die manier krijgen meer mensen de kans hun mogelijkheden te gelde maken. Talent wordt algemener, en daardoor efficiënter benut en wint aan belang boven afkomst. Naar vermogen maakt de mens gebruik van de natuur. Onvermijdelijk vinden er excessen plaats hier en daar. Daar winden mensen zich over op en er worden maatregelen getroffen om dat in de toekomst te voorkomen en te herstellen. Met succes. Een andere grote leugen komt een klein stukje daarna, het venijn zit in de staart:
"More people are demanding their rights, and this includes quite centrally their rights to a cut in the pie. But a cut in the pie for a large percentage of the world's population necessarily means more production, not to mention the fact that the absolute size of world population is still expanding as well."
De leugen van Wallerstein is de groei van de bevolking aan het kapitalisme te wijten. De groei van de wereldbevolking heeft een heleboel oorzaken, maar niet het kapitalisme. Kapitalisme is het beste en meest natuurlijke alternatief voor de mensheid. De natuurlijke drang naar de vrije markt is universeel. Gezien waarmee hij begon, kan zelfs Wallerstein dat niet ontkennen. Aan zijn openlijke erkenning koppelt hij echter misleidend de groei van de wereldbevolking, want hij vervolgt met:
So it is not only capitalists but ordinary people who want this.
Even verder geeft Wallerstein zelf de reden waarom kapitalisme ook de milieuproblemen oplost, maar hij is te Oost-Indisch blind om dat in te zien:
"This does not stop many of these same people from also wanting to slow down the degradation of the world environment.
Omdat mensen in zijn algemeenheid het milieu als belangrijk ervaren, is een schoon milieu een prima product. Een product dat zichzelf verkoopt, niet alleen in de westerse wereld maar ook steeds meer in de rest.
De essentie van het stuk, kapitalisme betaalt haar rekeningen niet, is onjuist. Het succes van het kapitalisme bewijst nu juist dat het wel haar rekeningen betaald. Hoe anders dan bijvoorbeeld het socialisme, of de nonproductieve wereldwijd uitkeringtrekkende Islam (Olierijkdom wordt ook niet "geproduceerd" door Arabieren en is uiteindelijk ook slechts een subsidie van de rest van de wereldbevolking op conto van moeder aarde.)
Zijn ware Marxistische/Socialistische/Fascistische aard laat die onzalige Wallerstein aan het eind van zijn artikel zien:
"It involves not only a new social system, but new structures of knowledge, in which philosophy and sciences will no longer be divorced, and we shall return to the singular epistemology within which knowledge was pursued everywhere prior to the creation of the capitalist world-economy."
Ambitie wordt wederom als deugd verpakt. Wijze übermenschen die met wetenschappelijke wijsheid die het volk in een pre-kapitalistische economisch systeem zullen leiden...
Wat een kutverhaal van die zak hooi van een Wallerstein, dat je me daarmee lastigviel. Gadver. Dan is www.richel.org/grk/reisman/index.htm toch echt veel beter...
.HerNihilist 09-07-07 @ 06:28
Meesterlijk. Je bent gezegend met een perfecte uitdrukkingsvaardigheid en dito inhoud. Overweeg eens daar iets mee te doen.
Ik moet zeggen, de man schrijft interressanter stukken als geenstijl de laatste tijd produceert, misschien inlijven of vind de televaag dat geen goed idee?
@ Conan 09-07-07 @ 13:45
OK, zal ik doen, dank voor je goede wensen, zal ik nodig hebben.
Bernhard Bang 09-07-07 @ 13:13
Ik begon te twijfelen bij "Tokkies", en hield het voor gezien bij "analfabeet", zie Conan 08-07-07 @ 23:58. Succes!
modorate
@Conan 09-07-07 @ 11:10
puntje 1: U kunt dus niet lezen. Da's niet erg, de meeste Tokkies zijn analfabeet en u kunt tenminste nog overweg met een toetsenbord, dus count your blessings zou ik zeggen.
puntje 2: wat Wallerstein in 1997 in een leesbaar stukje voor het grote publiek opschreef (ucsc.edu/oncampus/currents/97-03-31/pe... ) was al jaren de wetenschappelijke lijn. Dat je de primaire literatuur niet leest zal overigens niemand je aanrekenen, daarom zijn er nou juist dit soort vereenvoudigde samenvattinkjes voor de doorsnee Barbaar.
puntje 3 (H): een Marxist is een bepaalde variant politiek onderdrukker, dat is iets anders dan een wetenschapper die historische analyses maakt op basis van het materialistische paradigma in de kennistheorie. Zo iemand kun je eventueel een Marxiaanse denker noemen en Wallerstein zal daar zeker geen bezwaar tegen hebben. Wat je bedoelt met 'veredeld' is mij niet meteen duidelijk, maar het zal wel ironisch en dus als denigratie zijn bedoeld. Discutable zijn wij allemaal, maar je zal hem wel controversieel vinden en dat is hij zeker. Einstein was ook controversieel en is dat in sommige kringen nog steeds of opnieuw. Keppler, Darwin, Flemming, Freud, Bohr, Dawkins, noem ze maar op, allemaal discutabele en controversiele reaguurdertjes...
puntje 4: Benhard is voor niemand Bang, en jij mag voortaan Bennie zeggen.
puntje 5: Man Made Global Warming is een reparatie-idologie van het kapitalisme, noem het een hoax, mij best, maar je vergist je helemaal als je denkt dat ik erin geloof. Bronnen?
puntje 6: "een lange weg te gaan"... laten we het hopen. Zie jij nou maar je Suske & Wiskes uit te krijgen voor ik aan mijn eind kom, ja?
@HerNihilist. Dik ok.
Het is LA déluge
Bernhard Bang 09-07-07 @ 09:45
Een onleesbaar stuk uit 1997 van een veredelde en dsicutabele Marxistische politiek econoom overtuigt mij niet bang Bernardje. En als je daarmee de Man Made Global Warming Hoax wil onderbouwen, heb je nog een lange weg te gaan.
HULDE @ stukkie
@ Conan 08-07-07 @ 23:49
For your information: Wallerstein is geen econoom. Hij opereert in het vakgebied politieke economie (wat iets anders is als economie, maar dat wist jij natuurlijk al). Hij is past-president van een internationaal toonaangevende associatie op het terrein van zijn discipline, alom gewaardeerd en met vele tientallen dissertaties in zijn lijn van onderzoek: de ontstaansgeschiedenis van het wereldsysteem sinds de late middeleeuwen.
Als jij dacht dat jouw aangehaalde bron daar enig gewicht tegenover kon plaatsen, dan moet je nog een boel stripverhalen lezen, barbaartje.
Zoals een groot filosoof hier eerder reaguurde:_
"Denk niet links, denk niet rechts, maar anti-links."
ik vind wel dat het dappere publiek van de concerten geeerd moet worden ; Ongelofelijk wat doie allemaal over hebben om uiteindelijk de aarde te redden . De meeste kunnen mujziek absoluut niet verdragen en balen ook echt als een stekker dat ze zo'n evenement mee moeten maken .
live earth is toch een scam van de platenindustrie om hun verliezen geleden door het illegaal kopieren van muziek een beetje terug te dringen, je weet toch?
@.HerNihilist 06:28 Jeetje man, dit lijkt het Unabomber manifest wel. Ik ga het niet eens helemaal lezen. Less is more, weetje?
@koerbagh 08-07-07 @ 17:33 @ 22:48
Zou het? Waarom is dan altijd al zo geweest dat de overheid het niet zo heeft met anarchisten? Met permissie enig cynisme: Toch niet omdat de anarchist als persoon van de overheid een autoritaire en mechanische machtsmachine zou wil maken? Voor een beter inzicht waar anarchisme of nihilisme (niet zomaar uitwisselbare begrippen) over gaat, mag ik je aanraden het boek "De Eenling en zijn Eigendom" te lezen geschreven onder het pseudoniem Max Stirner. Verborgen motiveringen en spookpretenties zijn namelijk niet enkel voorbehouden aan de activist zoals jij kortzichtig generaliseert... Als de overheid direkt in het leven van miljoenen mensen wil gaan ingrijpen, vind ik daarbij vergeleken een uiting van ongenoegen zoals een gloeilamp gevuld met verf tegen een muur gooien een ademtocht in een storm. Ik zou het persoonlijk niet op de persoon willen gooien, betreft privebezit, maar het verantwoordelijke departement opsieren met een rode vlek als herinnering (rood.. de kleur van... wat ook al weer?). Of het zin heeft is een tweede, dat is een geloofskwestie, rechtgeaarde nihilisten zijn niet activistisch. Je kunt lachen over activisme als grondleggers van een democratie die geen democratie blijkt te zijn, en je hebt nog gelijk ook, want met activisme heeft de huidige democratie weinig meer van doen, maar waar ligt, zou een democratie wel goed willen functioneren, de basis van een democratie zelf, from bottom to top of andersom? In de variant van bottom to top ontkom je er niet om aan activisme een historische plek toe te bedelen, als het verzet van personen die zich geregeerd wisten door een minderheid. Voor elke idealistische activist is er altijd ergens een punt waarbij hij besluit cultureel activistisch te worden, en men bij wijze van besluit om bijvoorbeeld een bevolkingsregister te verbranden. Een ondemocratisch en staatsgevaarlijke actie, die het belang van de zaak schaadde aldus de autoriteit van destijds. Welk nut daarmee gediend is? Iemand als Gerrit van der Veen heeft geen democratie gesticht, maar waar de overheid zich wilde bedienen van informatie om individuele mensen het leven te willen ontwrichten de zaak vernietigd. Dat dat iets anders is dan gloeilampen gooien erken ik, men moet geen gloeiappels met gloeipeertjes vergelijken om maar in de gloeilampsfeer te blijven, het betreft allebei een daad van verzet tegen de overheid, de legitimiteit ervan ondermijnend, dat is het punt. Op de vraag op het een en ander wel of niet afkeuringswaardig is, is het egoistische standpunt van het individu over de vraag over hoe de overheid functioneert en de methode van verzet doorslaggevend. Extrapolatie van en sympathie voor de morele activist die zich bedient van de verkeerde methodes is afkeurenswaardig, maar geldt hetzelfde niet voor de overheid? Jij noemt het belang van argumenten, ik ben het met je eens. Maar hoe argumenteer je tegen een organische machine die zelfs doof is voor de meest basale argumenten omdat zij zelf gelooft dat zij voor haar eigen voortbestaan min of meer 'bewezen' afhankelijk is van opinierende leugens??? Toch kan ik in bepaalde specifieke thema's als deze positief zijn over deze zeldzame vereniging van het 'links' en 'rechts'-anarchistische spectrum, nu toch vaker in het 'linkse' milieu het 'spaarzame' licht begint te dagen dat veel van haar vertegenwoordigers bijna zonder uitzondering een andere zaak dienen dan het oorspronkelijke ideaal dat ze plegen uit te dragen, en ter 'rechterzijde' het besef dat de overheid als een sluipmoordenaar bezig is de individuele vrijheid van de mensen te vernietigen, haar onderdanen wil wurgen in moraal, en daarbij ook zonder scrupules de gehele leugencontainer van de milieupriesters heeft geadopteerd, als zou iemand met een bepaald consumptiegedrag een minderwaardig mens betreffen, tegen het hedonisme. Door mij mag het hopelijk nog wel gezegd worden: CO2 is goed voor het milieu, het is onze natuur, deel van het organisme die wij zijn, wij ademen het allen uit. En nog beter: All vegetables on earth love this stuff, het is hun voedsel. Voor de laatste eeuw: miljoenen jaren van opgeslagen energie komen weer in de circulatie (thermostaat kan lager), de aarde begint weer te leven! Meer groen op aard! So why bother, goede zaak... Ook de fictie dat e.e.a. oorzakelijk afwendbaar is wordt weer pijnlijk zichtbaar zoals het onvermogen om de wereldwijde bevolkingsgroei te temmen, misschien is in dat opzicht een nuclaire winter voor de milieudokters een goed idee, om het broeikaseffect weer tegen te gaan, daarmee snijdt ook het scheermes van Ockham weer aan 2 kanten, een eenvoudige oplossing, voor een eenvoudig probleem, wie weet, once upon a time in the future, concerten voor meer straling. En dit alles gebeurt terwijl het politieke christendom onverminderd doorgaat met hun eigen communistische project, namelijk het communitarisme. Daarom tot slot, in herinnering aan Orwell: het bedrijven van de liefde is een politieke daad.
deBe 09-07-07 @ 00:25
The Doors of Perception - Aldous Huxley
Lees jij dat dan lees ik wat van spengler, bon?
@LoL @ S?v?ke 09-07-07 @ 01:07
Volgende keer zal ik een ironie teken plaatsen. (playstation hoeft nog niet in de stal, voetballen daarentegen weer wel binnenkort..)
Trouwens, die dieren produceren niet zo heel veel CO2 (niet meer dan een mens), maar de enorme hoeveelheid methaangas dat vrijkomt uit de mest, kan weer goed gebruikt worden als brandstof bij een BBQ.
Schitterende wezens toch, als je ze uitnodigt op een BBQ, nemen ze vlees en brandstof mee....
Herman Flipsen 09-07-07 @ 00:47: het gaat niet om het leed van die beesten, maar het gaat om de grote hoeveelheid CO2, dat die beesten uit schijten, daar is een SUV niks bij!
nou staat mijn tekst ook op zijn kop!
@LoL @ S?v?ke 09-07-07 @ 00:34
Zolang we de biggetjes maar verdoofd castreren en ieder varken een PS3 in zijn hok heeft, blijven we voorlopig nog wel even niet-vegetarisch BBQ'en.
Het klimaat is een religie geworden en dat kan beangstigend zijn.
Herman Flipsen 09-07-07 @ 00:29: daar komt volgens mij ook een hoop gas bij vrij.
.
Van vlees weten we in ieder geval zeker dat het straks verboden is.
@DT71 09-07-07 @ 00:23
Natuurlijk, met biologisch verbouwde granen en hop, dat wel..... maar toch.
@Borrob 09-07-07 @ 00:10
Gewoon je monitor ff op de kop zetten, probleem opgelost.
Sommige zombie-achtige mensen hier zouden is wat meer bijzondere boeken moeten lezen, om zo hun lege hoofdjes te vullen met wat meer waarheid en wat minder illusietjes. Deze zijn goed:
Decline Of The West - O. Spengler
Man and Techne - O.Spengler
A Study Of History - Toynbee
Bestudeer ze eerst even op Wikipedia anders...
Blijft bier eigenlijk gewoon bestaan?
Wat die kraker vertelt in zijn column ben ik het 100% mee eens!
.
Sinds ik word geïndoctrineerd door de propaganda van Al Gore, doe ik alles om het milieu te verzieken.
kunnen jullie deze lijst niet in omgekeerde volgorde weergeven?
Heeeeeeel erg oud nieuws.
.
Damnnnnnn wakker worden.
Vorige post was uiteraard voor Daikan 08-07-07 @ 23:51
*verwijtend glaasje lagavullin aankijkt*
Conan 08-07-07 @ 23:49
Voldoende studie om te weten wanneer dit advies opgevolgd moet worden: "Never argue with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience."
@ Conan,
ja, en beiden praten peop, maar fijn dat je dat zo duidelijk aanhaalt. Wat had je ook alweer voor studie gedaan?
Daikan 08-07-07 @ 23:33
Ik haal een econoom aan om een econoom te weerleggen. Dus je tirade is nergens op gebaseerd.
Dag jongens en meisjes, Bennie gaat droompjes draaien
|
* denkt glimlachend terug aan de moeder van Koos Zwart, die enkele weken na haar aantreden alle EU-leiders angst aanjoeg toen zij zich voorstelde met de historische woorden "Moi, je suis la nouvelle ministre du milieu" *
Wowzers 08-07-07 @ 22:28:
Babyboomer zeker? Ook zo overtuigd van het (linkse) gelijk van die klote generatie? Sterf! Babyboomer, sterf!
@Bernhard
Maak je geen zorgen hoor, met mijn leesvaardigheid is niks mis, alleen Conan meent wel vaker het alleenrecht te hebben op de Echte Waarheid. En ja, wanneer dat dan eens kritisch aan de tand wordt gevoeld, dan rest er natuurlijk niks anders dan er reflexmatig vanuit gaan dat je opponent wel dom zal zijn he. Maar goed, ieder zijn plek in het geheel der dingen.
"Ze gooien niet de binnenstad op slot, maar verhogen het parkeertarief dat reeds buitenproportioneel hoog ligt."
.
HiHi, hij woont zeker in ex-kraakpand in het centrum van 020. Had ie eerst gekraakt met z'n maten. Jaren later, toen het hele gebouw totaal uitgewoond was, konden ze het voor een symbolisch bedrag kopen van de gemeente. Nu kan ie d'r een miljoentje ofzo voor vangen. Maar hij moet wel parkeergeld betalen. Haha!
@ Conan 08-07-07 @ 23:19
Grappig dat je in één en hetzelfde comment oordelen hebt over auteurs die je zegt niet te willen lezen, en iemand de oren wast omdat-ie iets vindt over jouw post zonder 'm misschien helemaal goed bestudeerd te hebben... jouw nic verwijst waarschijnlijk naar de Barbaar (en niet naar Ashby)?
Of het milieu achteruit gaat en of dat dan overdreven snel zou gaan, dat kan ik allemaal niet volgen hoor.
@Conan
Ja, kortom, hij doet een kwalitatieve uitspraak hierover, maar toch blijft het gevoel beklijven dat het hier om een econoom gaat die een harden plasser kreeg toen hij leerde hoe hij het volume van de aarde uit kon rekenen uit de formule voor de inhoud van een bolvormig lichaam.
De beste man die jij aanhaalt is niets anders dan wat pseudo-intellectuelen zoals jij graag doen: het onmogelijke beloven zonder echt onderbouwde kwantitatieve inschattingen te doen. Want hij stelt wel mooi dat dat afhankelijk is van de stand van de technologie, maar zelfs met technologie is nog niet alles mogelijk. Kortom: weer iemand die snel een rationele uitvlucht probeert te verzinnen om te beargumenteren dat de Titanic niet zinkt maar gewoon hard neer aan het deinen is en straks wel met de golven omhoog komt. Maar droom lekker verder. Deze wereld gaat naar de klote, en mij boeit het verder niet, maar probeer het niet te ontkennen. Leuk dat hij zich op een derde eeuwse uitspraak beroept om aan te tonen " dat riepen ze altijd al en kijk eens wat er gebeurd is", maar beste Conan, als we nu dan toch de technologie en bijbehorende meetmethoden hebben, kunnen we dat voorbeeld dan alsjeblieft even aanmerken als niet relevant?
Heb die hele Al Gore kutfilm nooit gezien, hoef ik ook niet. Ik laat mij niet door één of andere Amerikaan vertellen dat ik zuiniger met energie om moet springen. Hele volksstammen trappen in die zut, Femke voorop (al was het met enige vertraging, want ze keek natuurlijk wel ff de kat uit de boom).
De eco-fascisten willen eigenlijk ook niet toegeven dat al die jaren protesteren geen ene ruk voorstelden totdat er een Amerikaan met veel geweld z'n gewicht erachter ging zetten. Je moet toegegeven, die Yanks weten wat echte marketing is.
Daikan 08-07-07 @ 23:20
Citaat:
"Hoe veel van deze immense hoeveelheid materie en energie omgezet kan worden in de kleinere categorie van natuurlijke hulpbronnen die economisch bruikbaar zijn en toegankelijk voor de mens hangt af van de stand van de stand van wetenschap en de technologie en de beschikbaarheid van machinerie. Met andere woorden, het hangt af van de menselijke kennis van de natuur en diens fysieke vermogen om die naar zijn hand te zetten."
Zullen we het er maar op houden dat begrijpend lezen te moeilijk voor je is?
@Conan,
heb ik gedaan. Zullen we het maar 1-0 voor mij maken, aangezien je bekraste grammofoon weinig gehoor vindt hier?
@Bernhard Bang 08-07-07 @ 23:05
De eerste alinea's van je link gaan vooral over een overdreven snelle achteruitgang van het milieu. Dat uitgangspunt deel ik al niet. Ik heb nu even geen zin om al de onzin van die man te lezen en te weerleggen. En verder is het - in elk geval deels - een Marxist.
@Dailan
Lezen. Als je dat niet kan: niet op reageren.
@Conan
Wist je dat het binnenin de aarde heel heet is? Hoeveel procent van het ontginbare aardvolume zou er dan nog overblijven denk je? Dat krijg je wanneer economen zich met natuurwetenschap bezig gaan houden.
@ Conan 08-07-07 @ 22:58
Het gaat niet om de spullen en of er nog voorraad is of niet, het gaat om de wijze van verdeling en wie daar waarom opgewonden van raken
Wallerstein kun je eventueel een Marxiaanse denker noemen, met de term Marxist moet je wat voorzichtig zijn, dat betekent iets anders
-weggejorist-
Bernhard Bang 08-07-07 @ 22:28
Je kunt een Marxistisch georiënteerde ecenoom (Immanuel Wallerstein) als uitgangspunt nemen.
Je kunt ook een objectivistisch georiënteerde econoom (bijvoorbeeld George Reisman) nemen die -overigens met een stuk minder woorden en een begrijpelijker verhaal - meent dat de mijnbouw met factor 100 kan groeien en er nog genoeg gerondstoffen zijn voor een miljoen jaar. www.richel.org/grk/reisman/index.htm
Je loop maar een end weg vogel, gelijk heb je... de ligging van Amersfoort zal er niks door veranderen
Ik wordt schijtziek van al dat stomme gelul over klimaatverandering. De hele linkse kliek lult maar wat. De aarde is sinds het ontstaan ervan al aan het veranderen en dat heeft geen flikker met uitlaatgassen of wat dan ook te maken. En het is gewoon zakkenvullerij en politiek gezwets. Die Gore Gore wil gewoon vast een duit in het zakje van de volgende verkiezingen doen.
Ik blijf gewoon flink co2 lozen en als mijn omgeving minder doet, doe ik er nog 5 scheppen bovenop en koop ik de allersmerigste auto die ik kan vinden, GVD! Fuckers!
en Conan & Ashby, voor wie het interesseert: www.ida.liu.se/~eriho/JCS/images/Conan...
"Dankzij maatschappij kritisch activisme in de jaren 50 en 60 is Nederland van naoorlogse aristocratie tot een volwaardige democratie verworden."
@Wowzers 08-07-07 @ 22:28:
Bedankt. Ik heb nog niet zo vaak zo hard gelachen achter de PC. Verworden nog wel! En volwaardige democratie! Man, ik deed het bijna in m'n broek. Heerlijk.
de link, hopelijk werkt deze wel: www.binghamton.edu/fbc/iwecol.htm
@ Zo Jammer 17.43:
Jij snapt niet wat democratie betekent hè? Activisme is een ruim begrip hoor vrind. Dankzij maatschappij kritisch activisme in de jaren 50 en 60 is Nederland van naoorlogse aristocratie tot een volwaardige democratie verworden. Maar ga jij lekker door met F5en. Over een paar decennia weet toch niemand meer wie je was, wat je hier eigenlijk kwam doen en - bovenal - wat je hebt bijgedagen tijdens je leven. Gelukkig zijn er door de eeuwen heen talloze activisten geweest die wij vandaag nog herinneren om wat zij hebben bijgedragen aan de wereld waarin wij vandaag leven.
Het klimaat is een symptoom en de planeet redden is symptoombestrijding.
Het corrigeren van systeemfouten kan alleen door regulatie op een hoger plan (Conant and Ashby, 1970) en valt niet te verwachten van individuen.
Al Gore is het verwarde boegbeeld van een kapitalisme dat vergeefs probeert aan zijn zelfgeschapen monsters te ontkomen. De immanente strijd in de moderne wereld is allang verschoven naar het ecologiefront (Wallerstein, 1997: www.binghamton.edu/fbc/iwecol.htm).
De rest is humbug, goedenavond.
Inderdaad hoeven en moeten wij helemaal niks.
Wij betalen belasting aan een overheid zodat die moet zorgen dat burgers een leefbaar leven kunnen leiden. En als dat gepaard moet gaan met een energieverbruik dat geen schadelijke stoffen oplevert, dan moet de overheid zorgen dat er energie beschikbaar is die wel schoon is.
Wat nu gebeurd is dat er verkeerde energie verkocht wordt, die notabene nog zwaar belast is, en waar vervolgens door burgers op bezuinigt moet worden omdat die energie te veel vervuilt.
Het bewijs dat er duidelijk iets goed rammeld is de kromme redenering van Cramer om gloeilampen te verbieden maar wel zeer vervuilende kolencentrales te bouwen.
Hun argument om geen kerncentrales te bouwen is het kernafvalprobleem.
Vreemd genoeg zijn er wereldwijd nooit problemen geweest om kernafval op te slaan, terwijl er al tientallen jarenlang grote aantallen kerncentrales draaien. Bovendien zou met voldoende kernenergiecapaciteit waterstof opgewekt kunnen worden.
Kortom, wat hebben burgers met foute beslissingen van regeringen te maken inzake hun verkeerde energiepolitiek en moeten ze daar de dupe van worden?
Tja progressief... Als je stigmatisering op lagere energierekeningen vooruitgang noemt dan wel ja.
-weggejorist-
goed stuk van die Alex.
Kernenergie lijkt me een goede oplossing.
-weggejorist-
@Lizzard 08-07-07 @ 21:20:
Vul maar wat in. Een actiegroep, een kerk, een omroep, een politicus, een Fransisco van Jole... Klopt altijd.
Wat ze moeten? Helemaal niks. Dat is nu juist het hele punt. Ze moeten altijd wat van zichzelf. Van mij moeten ze helemaal niks. Maar ik geef het advies om eerst in de spiegel te kijken en dan pas een ander uit te kafferen of nog het lef te hebben te zeggen dat een ander iets "moet" omdat zij dat vinden.
@ Koerbagh
Als dierenliefhebber kun je sowieso geen medestander zien in PETA, de huichelaars die nota bene zelf dieren afmaken om schimmige redenen.
sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/c...
www.petakillsanimals.com/
-weggejorist-
@brulkikker 08-07-07 @ 21:10:
Tsja... ben je jarenlang bezig om aan te tonen dat zeloten eigenlijk farizeeërs zijn en omgekeerd; en dan gaan plotseling de farizeeërs de zeloten beschuldigen van huichelarij en de zeloten de farizeeërs van fanatisme.
Mensen zijn eigenlijk hele rare wezens.
Heeft een lekkere geile kop idd, die Femke.
@die hofstadtgruppe 08-07-07 @ 21:09
Probleem is dat die gasten zo vreselijk stinken dat alle sprinklerinstallaties aanspringen.
Daarbij komt dat ik de indruk heb dat die activisten geen probleem hebben met de HOAX, maar de hypocritie van Al Goor. Een rijke stinkerd die aan de haal gaat met de ideaaltjes. Maar dat is geloof ik al duidelijk gemaakt.
Die activisten zijn, i.t.t. Al Goor waarschijnlijk echte gelovigen.
En ik weet zo net nog niet wie uiteindelijk gevaarlijker is: de huichelaar of de zealot. Persoonlijk blijf ik liever verder uit de buurt bij een abortuskliniek-terrorist dan bij een TV-dominee.
Misschien een leuke nieuwe linkse columnist voor Buitenhof?
............ effe wat peuken halen op de hoek voor in de kroeg met mn SUV.
Bovendien, die AFA jongens en meisjes zijn allesbehlave anarchistisch. Het is een variatie op collectivisme met een nóg repressiever eigen gelijk.
Anarchisme in de meest zuivere vorm raakt aan libertarisme, als persoonlijke hygiëne al niet belangrijk is hoe kun je dan in godsnaam roepen dat je restecp hebt voor een ander.
Lizzard 08-07-07 @ 19:55
Leg eens uit wat anarchisme is en hoe je dat in een wereld als die we nu hebben kunt invullen.of kom je weer niet verder dan een zin vol gal en denigratie?
@brulkikker 08-07-07 @ 20:57:
Precies. Ik ga ook niet met de PETA op stap omdat ik toevallig ook tegen stierenvechten ben. (Nou ja, dat doodsteken in de Arena stuit me tegen de borst - dat dansen in nichterige mailliots en korte jakjes met roesjes en frutsels met stieren en zwaaien met lappen dat mag best blijven).
PETA blijft een abjecte club en ik blijf gewoon ossestaartsoep eten en leren schoenen dragen. The enemy of my enemy is not necessarily my friend.
@brulkikker
Je hebt gelijk, het vertrekpunt is dusdanig anders dat een samenwerking volledig kansloos is. Alsof een slachter en een koe consensus bereiken over het open zetten van de deuren van het slachthuis. De één wil meer frisse lucht en een prettiger uitzicht, de ander de mogelijkheid om te ontsnappen.
Naïeve nonsens dus.
Op een dag als vandaag zou iedereen moeten BBQ-en op steenkool.
Gewoon, voor de lekkere hapjes en als "fuck you" richting Live Earth.
...
Voor wat betreft gemeenschappelijkheden tussen vrijdenkers en activisten.
Probeer eens vijf minuten te praten zonder elkaar naar de haren te vliegen.
We zien die unholy alliances tegenwoordig ook onder kaalkopjes, activisten en hakbars, in hun gezamenlijke jodenhaat.
Nee dank je. Ik ben het ook met activisten eens dat de aarde rond is, dat wil nog niet zeggen dat ik ze als deeltijdsvrienden zie.
doe eens poll vernieuwen
wil iedereen de kachel wat hoger zetten en meer benzine/olie/gas gaan verbruiken? Die klimaatverandering kan me niet snel genoeg komen. Wat een kloteweer de laatste weken.
@bottehond
"Het is niet zinvol om je op deelonderwerpen te concentreren. De activisten kennen eenzelfde ideologisch vacuum als liberalen, libertijnen en libertariërs"
Idealen:
Geen dwang om dingen te doen of te laten, zolang je andere mensen niet schaadt
Geen afpersing
Geen diefstal van je eigen spullen
Zo min mogelijk door de overheid, aangezien de overheid winig efficient werkt, terwijl je er wel hard voor betaald.
Alex van Veen I love you.
Om kotsmisselijk van te worden dit milieu hoax weekend.
Nooit zoveel eco fascisten met privé jets en zakkenvullende achterban gezien.
Flikker ( zoals altijd ) mijn lege wijn flessen weer ouwerwets gewoon in de grijze ton.
Femke krijg even ongezien te tyf met je groene vrindjes erbij.
Lizzard 08-07-07 @ 19:55
Als je dat nou eens vertaalde naar
* over wie heb ik het
* wat raad ik ze aan
Als je iets zinnigs te melden hebt is het handig als Menschen je ook nog begrijpen, dudette.
Hannalore 08-07-07 @ 19:22
Jij hebt de film klaarblijkelijk niet begrepen. Hint: de film gaat over verschillende gelaagdheden van de werkelijkheid en perceptie. In the end is de film een aanklacht tegen de ontmenselijking van de samenleving, vervreemding en de ware aard van de Mensch. Bovenal is het een satirisch werk, dat met anarchisme niets van doen heeft, maar alles met nihilisme en hoe nihilisme een Mensch kan helpen. Maar bovenal dealen boek en ook de film met zelfspot en onthechting als voorwaarden voor Vrijdenken..
Hier een kwoot van de schrijver van het boek, Chuck Palahniuk
What is the one thing you truly want people to get out of Fight Club and your other books?
That we need to be more comfortable and more accepting of chaos, and things that we see as disastrous. Because it is only through those things we can be redeemed and change. We should welcome disaster, we should welcome things that we generally run away from. There is a redemption available in those things that is available nowhere else.
Deze is voor jou wellicht cryptisch, maar wil ik je niet onthouden:
"What you see in Fight Club is a generation of men raised by women."
Ministerie van Pr0n & D0pe
-weggejorist-
Ministerie van Knuffelzaken?
Is de tijd niet zo langzamerhand rijp voor een ministerie van M&M (Moslims en Milieu)?
gezeik van de heer van veen, wel en passant duidelijk maken dat meneer geen auto rijdt en nooit met het vleigtuig gaat... bah
Of het nu Links of Rechts is, het is gewoon hilarisch te noemen dat de grootste blaaskaken op milieugebied zelf de grootste milieuproblmen ZIJN.
Al Gore met z'n gezwam:
Elektra: 220.00 KWu p/j
Gas: +/- $1080 p/j
We worden hier gek gemaakt vooral zuinig aan te doen en ons scheel te kopen aan spaarlampen welke overigens allerlei GORE giftige stoffen bevatten (kwik etc.). Gloeilampen (Dat wat Phillips ooit groot gemaakt heeft) zou verboden moeten worden om vervolgens de chemobox te overspoelen met spaarlampen, terwijl LED verlichting nog veel langer meegaat.
En of we even allemaal in een prius willen gaan rijden, moet je eens op internet kijken wat de fabrikage van zo'n prius voor het milieu betekend.
Over het milieu wisten we jaren geleden al, toen er nog wel wat aan te doen was en nu er niets meer aan te doen is, zullen we de hele wereld gek maken om er iets aan te gaan doen.
Wat mij betreft mogen ze eerst eens een groene bezem door al die Live Earth kneuzen halen.
www.telegraaf.nl/prive/67107131/Madonn...
Leuk, "Fight Club" was weer eens op de televisie. Ook leuk, boze anarchisten op 't net.
Die ene verklaart de andere, Tyler Durden, een imaginaire persoonlijkheid uit de narcistische waanwereld van de anarchist die nooit iets anders zal zijn dan een slaaf. De anarchist zal nooit gehoord worden, ook als zijn politieke standpunten waar worden gemaakt dan wordt zijn zucht naar macht (vrijheid) niet bevredigd. Hij blijft altijd een "wannabe", een speelbal in de handen van hen die regeren, rechts of links, J.P. of Femke Onnozele-Hals-ema, de Staat of Multinational.
Een anarchist slaapt terwijl hij/zij wakker is, hij/zij droomt van Tyler Durden maar mist zijn/haar tanden. Vandaar die frustraties. Arme anarcho's. Truste dan maar.!
Voor de meeste linke linkers is Amerika rechts, dus als een Amerikaan iets organiseert is het een "hype". Mij interesseerde dat concert geen moer, maar t is me wel duidelijk waarom links zo verdeeld is. Ik zal er ook de volgende keer niet naar kijken, maar van mij kunnen er niet genoeg van dit soort concerten komen, als blijkt dat het lnkse gepeupel elkaar hierdoor in de haren blijft vliegen.
@Jan-Joris-Jaap-Joop 08-07-07 @ 19:13
Hadden ze in de middeleeuwen al last van Finnen?
@G-unite 08-07-07 @ 19:03:
En ik maar denken dat Nadal Roland Garros had gewonnen... Of telt dat niet?
-edit had ik het in het Frans getiept -
Kloothommel 08-07-07 @ 19:11
Dat wordt te ingewikkeld voor me.
En ze hadden natuurlijk ook geitenhoeders die Federers!
@Jan-Joris-Jaap-Joop 08-07-07 @ 19:12
een lastige boer dus
betaamD ?
@ Kloothommel 08-07-07 @ 19:05
In de middeleeuwen waren zij die nu Zwitsers zijn zo'n beetje de enigen in Europa zonder ridderlijke macht. Wel hadden ze boeren die van bovenop bergtoppen boomstammen en rotsblokken naar beneden lieten rollen als er zich weer de één of andere Italiaanse of Franzosische of Duitse of Hongaarse of weet ik veel welke Europeïstische invasiemacht van ridders en hun loopjongens zich in het dal bevonden.
Zoiets is Federer.
k3 08-07-07 @ 18:03
Nederland heeft een wat meer gesoficidinges gasdistributie omdat het hele land erop kookt, maar gaswinning is niet duur. Als je een gasrekening bekijkt (na cursus crypotologie) zie je dat aan gaskosten je een drol betaalt en meerwaarde zit in heffingen. Sinds de eurowisseltruc is energie 6x zo duur geworden en dit heeft maar weinig te maken met de hoge olieprijs en helemaal niets met winnning.
@duimdrop 08-07-07 @ 19:10
Maar de vijanden van de vrienden van je vijand dan?
De vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden NIET.
@G-unite 08-07-07 @ 19:03
What the fuck is an Federer?
5 in a row Federer. Netjes.
Das een tennisspeler voor de n00bs onder ons.
Conan 08-07-07 @ 18:50
Eens. Ik blijf echter heel nadrukkelijk bij mijn pleidooi voor thematische bongenootschappen, ook onder de Vrijheidsminnenden.
Hyp, hypo, hypocriet !
Allemaal maar "Global Warming" beloven en ik zit ondertussen met de koudste zomen sinds mensenheugenis opgescheept :(
bottehond 08-07-07 @ 18:28
Het is een naar zijn aard moeilijk te organiseren groep. Maar ik heb zelf juist het idee dat de kerngedachten onder een steeds breder publiek gaan leven.
Al Gore die zijn SUV's wegdoet, zijn gehele kapitaal doneert aan een goed doel en een flatje betrekt samen met al die hypocriete, verspillende kutartiesten. Dàt zou een stunt zijn.
Leuk stukje, maar het ironische is wel dat ie de zich ermee in een hoek verft want hij loopt zelf ook blind achter de 'anti-kapitalistische rethoriek' aan.
De een verpakt zijn neo-marxisitsche boodschap in een groen eco jasje, de ander zet een bivakmuts op en gooit met verf gevulde gloeilampen tegen een huis stuk.
Het blijven gewoon gevaarlijke extreem linkse losers, net als dat extreem rechtse Londsdale tuig. Voor voor psychologen en de geheime dienst!
Was Hitler niet ook een gefrustreerde loser?
die hofstadtgruppe 08-07-07 @ 18:30
Dát had je nou niet motten zeggen. van muilezelwinkel, wát een verschrikking. Die man heeft als reserve inquisiteur van het polikorestablishment al zo veel schade toegebracht aan dit landje. Bah!
static.flickr.com/33/45230267_450d751a...
Gisteren gaf de toch niet al te rechtse Erik van Muiswinkel bij de ook niet al te rechtse VARA ook al af op alle domheid rond deze klimaathype
Conan 08-07-07 @ 18:03
het is verdeeldheid wat de klok slaat, imho. Op details weliswaar, maar deze superindividualisten hebben de neiging kleine verschillen uit te vergroten, naar mijn smaak en ervaring. Dát, en een chronisch gebrek aan de wil (of mogeliojkheid) zich pront te organiseren maakt dat ik ook bij deze luiden durf spreken over een ideologisch vacuum. Ideologie als denkoefening is niet het hele plaatje. Bij ideologie hoort net zo goed een handelingsgerichtheid. En die mis ik. Ondanks de zeer sterke issues waar deze "groep" zich om bekommert.
k3 08-07-07 @ 18:15
Het heet de Verenigde Staten van Amerika voor zoveer ik weet. Staten, die als je zelf al aangeeft, veel groter zijn dan 0031. Landen niet te vergelijken met provinicies. Dus voor zijn situatie pakt dr. Paul het goed aan. De roverheid in 070 is niet de Federale Roverheid van de VS.
Gebeurt niet zo vaak dat zo'n hardcore fulltime activist zo veel zinnige meningen achterelkaar uitbrengt een niet meeteen teruggrijpt op de ideeën van Karl Marx of andere ideologische dinosaurussen. Geeft een kleinbeetje hoop als je de ecomaffia ziet en haar almacht.
@Conan (18:13)
Heb je gelijk in. www.energie.nl/index2.html?evn/2005/ev...
@Conan
'Dr No' is gewoon een cowboy. De man is tegen de invloed van de federale overheid en voor de lokale overheid. Met lokale overheid bedoelt hij de overheid per staat. De staat is 16 maal Nederland. De staten in de VS hebben al een macht die veel groter is dan de politieke macht van de provincies. Hij wil gewoon een land in een land, waar ze lekker hun rechts-religieuze system op kunnen bouwen. Inderdaad een goed voorbeeld voor Nederland... Hadden we niet en partijtje als 'Leefbaar Nederland' dat dat ook wilde? Ze hebben alleen tegenstemmers gekregen...
k3 08-07-07 @ 18:03
De gasprijs wordt in 0031 alleen niet op basis van de kostprijs, maar op basis van de (internationale) marktprijs (op basis van de olieprijs en uiteraard vermeerderd met verdere lasten) aan de 0031 consumenten berekend.
@firecow 08-07-07 @ 18:08
Ik sheid mijn afval al jaren hoor, GFT gooi ik aan de linkerkant van de weg en restafval aan de rechterkant van de weg vanuit mijn auto
Goed stukje van die Van Veen.
Bedrijven als Nuon maken nu de norm wat groen en wat niet groen is en menschen als Sophie Hilbrand en Nicolette Kluijver onze nieuwe Klimaat jehova's hebben opeens het licht gezien... Toch eigenlijk te hol lands voor woorden.
Nu maar hopen dat een aantal van die grijzen wollen sokken die al sinds de jaren 70 ons waarschuwen voor Al Gore achtige klimaat scenario's zich enorm gaan radicaliseren en laten zien dat kolencentrales zelf ook prima branden.
Al gore woont dan ook in een zeer groot huis. Een groot huis kost veel energie.
Al gore mag dan hypocriet zijn maar dat betekent niet dat de gemiddelde burger niks meer aan het milieu hoeft te denken. Ik heb ook zo mijn twijfels bij de co2 hoax echter afvalscheiding, groene stroom etc zijn hele mooie beginnen.
@bottehond 08-07-07 @ 18:01
we zullen G-Unite op de GS manier herdenken,
** herdenkte G-Unite **
oke volgende topic
'Tuurlijk! Bier en tieten, feit is dat het gewoon lekker is!
Ach, de wereld is toch een grote ravage.
allemaal leuk en wel, feit is dat we toch allemaal wel naar de klote gaan. ''mileubewust'' leven is slechts uitstel van executie. Het is feitelijk nogal wat aan de late kant om nou ineens de noodklok te luiden.
En gelijk hebben ze!
@Conan
De overheid pikt er een lekker graantje van mee, dat is waar. Maar een groot deel van de prijs hangt ook af van de investering die gedaan moet worden door de bedrijven die het gas winnen en verwerken. Dingen als safety systemen (beveiligingen die er voor zorgen dat er geen gas lekt, als er bijvoorbeeld een stroomstoring optreedt) en veiligheidskleppen (ESD valves van bijvoorbeeld Mokveld) kennen ze hier nauwelijks. Dergelijke systemen zijn heel duur en dan duurt het lang om de investering terug te verdienen. In .nl zijn dit soort systemen verplicht. In de VS niet. De ja-knikkers staan bij de mensen in de achtertuin. In Groningen worden hele gebieden leeg gemaakt en complexen gebouwd. Het is gewoon duur om gas te winnen.
Niet schieten GU, da's mijn dak!
bottehond 08-07-07 @ 17:39
Dat ideologisch vacuum bij liberalen, libertijnen en libertariërs zie ik niet. Vrije markt, eigen verantwoordelijkheid, kleine (r)overheid, etc. lijkt me een vrij helder ideologisch kader. Ron Paul in de VS geeft het goede voorbeeld. Maar ik deel je mening als je bedoelt dat er in 0031 geen noemenswaardige politieke beweging in die richting bestaat.
@koerbagh 08-07-07 @ 17:14
Tuurlijk, laat-negentiendeeeuwse grootindustrielen met hoge hoed, joodse bankiers met grote haakneuzen, moddervette priesters en dominees en voor de rest nobele hongerlijders, dat is het ideaal van die figuren. Alles wat er tussenin zit, staat alleen maar de wereldrevolutie in de weg.
G-unite 08-07-07 @ 17:50
Gaan ze je neerknallen? We zullen je martelaarsdeaud wreken!
k3 08-07-07 @ 17:52
Het is meer dat de roverheid in 0031 de gasprijs aan de olieprijs heeft gekoppeld. En energie hier belachelijk zwaar belast wordt, wederom onder meer in naam van het milieu.
Hahaha ze vechten met zijn allen om het thema. Niet dat ze erachter staan maar je moet toch een thema hebben dat lekker verkoopt. Ik zou zeggen ga eerst maar is een concert in China of Thailand houden want daar zitten de grote vervuilers en de meeste mensen.
@Draak
Relatief wel. De VS is een land dat op grote schaal gas produceert. Mede daardoor is het een stuk goedkoper dan in .nl. (Ja, wij produceren ook gas in Gruning, maar dat is relatief duur om te winnen.) Milieu en omgevingseisen zijn in .nl (in mijn optiek) heel wat beter. Dus is het gas duurder.
OT
Er zitten nu 3 gitzwarte raven me grijnzend aan te kijken vanaf het dak .
Het was me een genoegen.
" Alle ijsblokjes verzamelen!!!! Vanavond Giel met naakte Lange Frans" !!!
-edit lullen in 3e persoon enkelvoud is voor homo's -
Activisten zijn doorgaans lui die niet actief aan de samenleving bijdragen.
koerbagh 08-07-07 @ 17:33
Dan ken je ze toch niet zo heel goed, denk ik. Vergeet niet dat veel activisten anarchistische wortels heeft. Ergo: I disagree.
Conan 08-07-07 @ 17:31
Het is niet zinvol om je op deelonderwerpen te concentreren. De activisten kennen eenzelfde ideologisch vacuum als liberalen, libertijnen en libertariërs. Over het neo- conservatisme wil ik het in dit verband even niet hebben. Maar vandaar wel mijn oproep tot thematische bondgenootschappen. Uitgangspunt: wat hebben we gezamenlijk is productiever dan: wat scheidt ons.
* zet schietstoelhelm op ivm joris *
www.bitterlemon.eu/
Een schisma binnen de linkse kerk over patentrechten op het milieu?
@bottehond 08-07-07 @ 17:26:
Tsja, maar zij willen "roverheid als een zakkenvullend machtsinstituut" vervangen door hun eigen machtsinstituut. Liefst nog een beetje groter en totalitairder.
bottehond 08-07-07 @ 17:26
Dat zeg je vaker, maar het ligt er zo dik bovenop: een van de politieke argumenten voor die Noord-Zuidlijn was nu juist het milieu.
*slapen masseert*
*aandelen linksdraaiende aluminiumfolie koopt*
Conan 08-07-07 @ 17:23
Shift perspective. Zij zien de roverheid als rechts, jij als links, maar beiden zien de roverheid als een zakkenvullend machtsinstituut. Dat opent perspectieven. De activistische Mensch en de Vrijheidslievenden zijn elkaars natuurlijke bondgenoten in deze.
De Rabarber?
Waarom deze Van Veen niet snapt dat de mens het milieu belast en zal blijven belasten en dat hypocriete lieden dat maximaal te gelde kunnen maken juist door idealisten als hijzelf is me een raadsel.
Hij onderkent de hypocisie immers wel feilloos:
"Ze gooien niet de binnenstad op slot, maar verhogen het parkeertarief dat reeds buitenproportioneel hoog ligt. Om vervolgens de opbrengst te dumpen in het steeds dieper wordende financiële gat vanwege de aanleg van de Noord-Zuidlijn waar niemand om heeft gevraagd, behalve de machtige bouwmaffia dan."
Het milieu als excuus voor maximale geldklopperij door de socialistische roverheid.
Groenepuntmuts. 08-07-07 @ 17:04
Je vertroebelt de discussie. Ik kan je nu om de oren slaan met artikelen waarin haarfijn aangetoond wordt dat nazisme links is. In het Euston manifesto (een club van progressieve sociaal democraten) wordt duidelijk stelling genomen tegen de in linkse kringen opkomende jodenhaat. Maar laat ik dat nu eens niet doen en je voorstellen om deze achterhaalde en onnutte attributies aan "rechts" of "links" los te laten. Er is alle reden om htematische bondgenootschappen te zoeken. dat brengt iedereen verder dan de oude loopgravenoorlogen, die in feite niemand anders dan het establishment in de kaart spelen. Kun je hier iets mee?
Links, waar de lul naartoewijst.
Kijk dat links het perpetuum mobile van de negatieve krtiek is
is natuurlijk niets nieuws.
Infrarode elementen sukken.
@sjaakdeslinksesul 08-07-07 @ 17:04:
30 jaar lang roepen dat de overheid en het bedrijfsleven er iets aan moeten doen, en dan doen die wat (al is het onzinnige kolder) is het wéér niet goed.
Je blijft lachen met ze. Ik durf te wedden dat als het internationale bedrijfsleven morgen aankondigt dat wereldwijd alle werknemers van hoog tot laag voortaan een gelijk aandelenpakket in de bedrijven krijgen dat ze daar een complot in zien en het slavernij gaan noemen ofzo.
1080 dollar valt nog best mee als je met hier vergelijkt.
Ik doe zuinig met energie, omdat de olie eens opraakt en dan ben ik al gewend aan weinig.
Ach, extreem-ultralinkse rakker is pissed omdat nu ook andere groeperingen met het miljeu aan de haal gaan wat natuurlijk altijd hun stokpaardje was.
Het is nogal zuur natuurlijk dat tijdens je protestrit met bakfiets met anti-kernenergie spandoek je ineens ingehaald word door een SUV met hezelfde spandoek erop.
Voor mij maakt het niet uit. Het is allebei niks.
Aardig stukkie, maar de ware actievoerder verloochent zich niet.
"Heb dan ook met wat medestanders de actiegroep Gloeiende Lampjes in het leven geroepen, die zich ten doel stelt kapotte bolletjes te recyclen. We doen dit door ze te vullen met rode verf, die we vervolgens tegen de Arnhemse woning van Cramer zullen smijten."
ACTIE-ACTIE-ACTIE. We gaan een huis besmeuren! ACTIE-ACTIE-ACTIE
Argumenten gebruiken om een mening te onderbouwen of ideaal te rechtvaardigen? Welnee! Privébezit van een ander vernielen! Dan luisteren ze wel! ACTIE-ACTIE-ACTIE
Kapotmaken, demonstreren en schreeuwen. Het blijft toch een merkwaardige afwijking van die gasten.
ik krijg net berict dat extreem-rechts het antisemitisme en nazisme zat is.
Hoe doorzichtig, eerst iets links tot rechts bombarderen en vervolgens er tegenaan gaan trappen. Dat is het enige wat Alex van Veen kan.
"Heb dan ook met wat medestanders de actiegroep Gloeiende Lampjes in het leven geroepen, die zich ten doel stelt kapotte bolletjes te recyclen. We doen dit door ze te vullen met rode verf, die we vervolgens tegen de Arnhemse woning van Cramer zullen smijten."
Waar kan ik mij aanmelden??? Wat een geweldig plan. ik ben om, ik ben links!
@bottehond en blawablawa
Het is redelijk infantiel van de publieke omroep om het volledige politieke spel samen te willen vatten in rechts midden links en kerkelijk voor goedgekeurde politieke partijen en extreem rechts en extreem rechts voor afgekeurde politieke partijen
@ blawablawa
Links/ rechts? Denk jij echt nog in zulke termen? De schrijverT zegt weinig inhoudelijks, dus wat wilde je geloven of niet geloven?
Ben onder de indruk. Vooral van kraakjournalisten. *vuurkorf aansteekt*
Dus helemaal geen amesfoort aan zee, maar oberhausen an mer.
U citeert Madame de Pompadoure?
Meer internetten is beter voor het milieu. Bij het smelten van al het ijs op groenland en antartica komt de zeespiegel 60 meter hoger te liggen.
Meneer Stijl, moeten we links nu wel of niet geloven? Ik raak in de war.
REAGEER OOK