Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger op de thee bij Koos Spee

Hoi KoosGroot feest vandaag in de gemeente Soest. Daar werd vanmiddag een flitspaal neergehaald. En dit gebeurde door niemand minder dan Koos Spee. De landelijk verkeersofficier is sowieso lekker bezig met het neerhalen van de gewraakte plaatsen. Laatst al eentje in Brabant en nu nummertje 2 in zijn eigen woongemeente. Nog 7000 te gaan. Om dit heugelijke moment voor eeuwig vast te leggen besloten wij onze Rutger en Twan die kant op te sturen. En tegenover hen vertelde Koos dat hij nog altijd gewoon op verjaardagen wordt uitgenodigd en ook op straat gewoon normaal wordt behandeld. Maarrr... dat internet, dat is geen stijl. Beetje virtuele neqschoten uitdelen. Zo laf, lekker veilig en anoniem. Wees een vent en bel Koos dan gewoon. Zijn deur staat altijd open. FILMPJE...

Reaguursels

Inloggen

P.s.
Koos, doe de wereld een plezier.... Ga is deaud!

wim kokring | 05-07-07 | 17:57

Vroeger als laatste gekozen bij gym, pappa gaf geen dinkytoys, spijt van zn wijf, latent homo, enzovoort enzovoort...

Er moet gewoon een reden zijn waarom iemand als hij is wie hij is....
Nederland in zn geheel moet boeten voor zijn armzalige toestand!

Zijn argument van verkeersveiligheid saboteert hij zelf!!! (luister naar het BNR-fragment bij de audio in de dumpert)

wim kokring | 05-07-07 | 17:56

@Contento-Limbo 05-07-07 @ 15:38
Ik vind het ook een keurige heer, maar ben niet verliefd;-) En ja hij kan zich altijd beroepen op "hab nicht gewusst" wanneer zijn bazen onredelijk zijn.

Frank Culemborg | 05-07-07 | 16:46

@ Frank Culemborg 05-07-07 @ 14:36
Ook het argument mankracht gaat niet op bij een eerlijke benadering: De mensen die langs de grens controleren en die boetes uitdelen (het blauw op straat) zijn niet te gebruiken voor het oplossen van een moord. Heeft volgens mij iets met competenties te maken. En die verdeling cq. prioritering wordt niet door Koos Spee gemaakt maar door onze politieke volksvertegenwoordiging. Zij stellen het kader en o.a. Koos Spee voert uit. M.i. correct en naar eer en geweten.
En als de kiezers van die volksvertegenwoordigers zich aan de regels houden die worden gemaakt door die gekozen volksvertegenwoordigers, dan hoeven de door de volksvertegenwoordigers aangewezen handhavers niet te handhaven.

Contento-Limbo | 05-07-07 | 15:38

+1 voor Koos

Tjongejonge | 05-07-07 | 14:39

@ Contento-Limbo 05-07-07 @ 14:05
Flitsen, boetes is een vaste post op de begroting BV Nederland. Dit maakt het zo onredelijk. Randstad en de slaapprovincies waar pliesie niets te doen heeft dan afhandeling van 1 jaarlijkse pyromaan, lijden hier meest van. In Limburg stonden eerder rond jaarwisseling 1000 agenten aan grens om vuurwerk tegen te houden, terwijl hetzelfde jaar 20 moorden niet werden opgelost door "tekort mankracht". Net zo onredelijk en misschien ligt dit wat minder ver van uw bed.

Frank Culemborg | 05-07-07 | 14:36

Op straat staan vaak van die bordjes met 50 of 80 enz. erop.
In mijn auto heb ik zo'n klokje met ook van die getallen erop.
Zolang dat een beetje synchroon is er niet aan de hand. Rijd ik sneller dan krijg ik van meneer Spee een boete. Aan wie ligt dat dan? Knappe vent als je daar de schuld van bij Koos Spee weet neer teleggen.

En dat kl...-argument met die paar km. te snel?! We weten met z'n allen dat dat na correctie is en dat er op de teller dus een veel ruimere overschrijding heeft gestaan.

Die man doet m.i. dus gewoon (goed) zijn werk.
Hulde voor Koos Spee.

Contento-Limbo | 05-07-07 | 14:05

In begin jaren '40 hadden we mannen in donkere leren jassen die precies in de gaten hielden wat iedereen deed. Nu hebben de kindreen van die donkere leren jassen camera's gemaakt die precies in de gaten houden wat je doet. Alleen konden die mannen in die leren jassen nog een beoordeling maken van de omstandigheden. Die camera's kunnen dat niet. Als je een beetje gas bijgeeft omdat je je sociaal wilt gedragen op de weg en met een klein beetje gas erbij voorkomt dat een ander in zijn ho-ijzers moet klimmen, staat er een flitscamera die gewoon schijt heeft aan jouw sociale weggedrag en zegt" Flitz.... Befehl IST Befehl, du Arschlog!" En als dank krijg je een bon van 60 pleurootjes thuis voor 3 km te hard OP DAT MOMENT.
Kijk, DAAROM zie ik liever mannen in donkere leren jassen mij in de gaten houden dat camera's die door de zoontjes van die leren jassen wordt geleegd en beboet. Want als er 1 in Nederland 'Befehl IST Befehl' krijst, is het Ome Koosje en zijn flitsterreurbrigade wel. Zo heb je toch geen Al Qaida meer nodig om je bedreigd te voelen, wel dan?
Maar, zegt Ome Koosje, het is goed voor het miljeu!
Ja, Ome Koosje, dat geloof ik ook. Vraag het maar aan de bewoners van de 80 km autosnelwegen rondom Rotterdam, Amsterdam en Den Haag. Uit pure angst voor jouw terreurbrigade durft geen automobilist meer 75km + te rijden. gevolg?? Urenlange files elke dag en een stoot luchtvervuiling, waar je U tegen zegt. Dank zij Ome Koosje en zijn terreurbewind!

fokkenmast | 05-07-07 | 13:56

Jaaa doet hem best pijn al die modder. Zo hoort het ook. Zelfverkozen paria. Hij weet dondersgoed dat flitsen geen doden bespaart. Bad bad karma. Goes around, comes around. etc etc. meet you in hell.

Frank Culemborg | 05-07-07 | 11:29

Spee; "Op afstand mensen voor alles uitmaken vind ik geenstijl"
LB©; "Op afstand mensen geld uit hun portemonnee halen voor allerlei onzinboetes vind ik hufterige struikroverij en gemakkelijk machtsmisbruik"
Kom ik je graag 1 op 1 even vertellen.

Lekker Belangrijk© | 05-07-07 | 10:58

@Goldfinger 05-07-07 @ 09:44

Maar... een ander is misschien van mening dat 120 ook nog wel verantwoord is in die situatie.
Mag ik volgens jou doorrijden bij rood licht, als er in de verste verte geen ander verkeer te zien is?
Bestuurders mogen gewoon niet zelf bepalen of het wel of niet verantwoord is om van de regels af te wijken.
Juist op die punten waar mensen denken dat het veilig is, gaan ze de regels aan hun laars lappen. Logisch dat daar juist de flitsers staan.

Akabei | 05-07-07 | 10:07

@Akabei 05-07-07 @ 09:02 FYI: we hebben het over 110 km/h op de teller, na correctie 6 km/h te hard. Als twee van de drie stroken nagenoeg leeg zijn is dat dus allesbehalve onverantwoord. Er zijn niet voor niets meerdere politici die pleiten voor een variabele maximum snelheid.

Goldfinger | 05-07-07 | 09:44

@Tobus 05-07-07 @ 09:08
Fok jezelf niet zo op man, is slecht voor hart.

Akabei | 05-07-07 | 09:23

Is het niet een idee om een handtekeningen actie te gaan beginnen om Leo de Haas weer in de auto's van de diverse politiekorpsen te krijgen? Gewoon ff met zo'n 60.000 handtekeningen richting Den Haag knallen.

Tukker | 05-07-07 | 09:21

Nutteloze zak hooi, in mei '45 werden gasten als hij tegen de muur gezet. Alleen al het feit dat dankzij deze man de verkeerswet zodanig is aangepast dat je schuldig bent tot onschuld bewezen is. Zonder bewijslast een acceptgiro in de bus plempen, ga zelf je onschuld maar eens bewijzen.

ALS je dat doet, blijkt er plots vanalles mis. Camera stond scheef, radar niet geijkt, agent niet gecertificeerd, straatnaam klopt niet, dat soort grappen. Ook stelt men dat je WEL alvast moet betalen bij een bezwaarschrift, een grove leugen! Maar nee, het gros betaald braaf de acceptgiro en is wars van "gedoe". Laffe verkeershandhaving onder de mantel van milieu en veiligheid, veilig vanuit de verwarmde auto in de bosjes. Cijfers over het nut kunnen niet opgehoest worden (onzichtbaar werk), maar de staatskas vaart er wel bij.

Mensen, vraag bij een brief van het CJIB altijd een foto op en doe er alles aan om (desnoods meerdere keren) bezwaar aan te tekenen. De kans is nog altijd aanwezig dat je alsnog moet betalen, maar dan is de winstmarge over de rug van de autorijder in ieder geval flink geslonken. Dan moet er opeens gewerkt worden en schuld daadwerkelijk bewezen worden.

Tobus | 05-07-07 | 09:08

@Goldfinger 05-07-07 @ 08:02

En als het nou een redelijk stille 2-baansweg was, overdag om 13.20?
Mogen bestuurders volgens jou dan nog steeds de maximum snelheid negeren?
Regels hebben weinig zin als iedere bestuurder naar zijn eigen goeddunken van de regels mag afwijken.
Wie ben jij om te bepalen dat jij harder mag rijden dan de maximum snelheid, alleen vanwege het feit dat het 22.10 is en dat het volgens jou "redelijk rustig is"?

Akabei | 05-07-07 | 09:02

Woont de man is Soest? Is zijn salaris blijkbaar veel te hoog, hij klink alsof ie uit een achterbuurt van Den Haag komt.

css.... | 05-07-07 | 08:48

@Assemargalismagalles 05-07-07 @ 02:13
Leo de Haas is kritischer dan die buikspreekpop van Koos Spee, Andre van Lullenstein.
Daarom pruimt KS Blik op de weg niet.
Wat trouwens een goed tegenargument van de Haas cs op de opmerking van KS, dat Blik op de weg opnames maakt in een auto welke geen eigendom is van de politie, is de opmerking van de de Haas dat de politie in lease auto's rond rijdt, en deze dus ook niet in eigendom heeft.

Pajero | 05-07-07 | 08:26

'Zo laf, lekker veilig en anoniem.'
Yeah right, en dat zijn die flitspalen, verdekt opgestelde auto's met kleaudtzakjes en pliesie's in burgerauto's(lees:veel te luxe volvo's) niet zeker??? Spee, jij bent de zwakste schakel!

gigi gorgonzola | 05-07-07 | 08:21

Ongevallen terug?!!!! Snelheid eruit!!! van Spee, jij bent oorzaak van de files en het kloterige rijgedrag in Nederland, je zou een enorme milieuboete moeten krijgen vanwege dit wanbeleid!

css.... | 05-07-07 | 08:16

Van de automobilist wordt verwacht dat hij zijn rijstijl aanpast aan de omstandigheden: oftewel langzamer rijden bij drukte, mist, sneeuw etc. Dat doe ik met liefde en plezier, al is het maar om schade aan mijn auto te voorkomen.
Op diezelfde manier verwacht ik echter NIET geflitst te worden als ik om 22.10 op een redelijk stille 3-baans snelweg rijd... en dat flitsen gebeurt dus helaas wel. Dus Koos: fuck you.

Goldfinger | 05-07-07 | 08:02

Wat je Frank Jacobs hebt aangedaaan met dat gelangdurige juridische getreiter verdien je ook een neqschot! Met ONS belastinggeld jarenlang een individu bestoken vanwege een spotprentje (kan je natuurlijk niet tegen zielepoot.)

Wn over dat gegraai. We helpen je het nog wel ff herinneren hoor fuhrer Spee: www.autoblog.nl/archive/2006/08/10/160...

HARDER = VEILIGER !!!!

R@lf | 05-07-07 | 07:48

als het doel echt verkeersveiligheid is, waarom staan die palen dan niet bij de scholen? OH nee levert niet genoeg op en ach die kindjes overleven het (meestal) wel. Zolang ze liever achter een viaduct op een godverlaten weg staan te flitsen ipv bij scholen en speelparken, etc, etc ga dan maar deaudt en flikker op aub.

eric@fuall | 05-07-07 | 07:05

op een rechte weg een flitspaal zetten.. rij maar is naar sixflags.. 1 rechte weg en een paar flitspalen tuurlijk voor je eigen veiligheid!

Killin Ark | 05-07-07 | 03:37

Al die klagende lutsers over die paar km te hard... (wel eens over tellerafwijking gehoord? Ies nl. altijd meer dan de werkelijke snelheid en dan praat ik niet eens dat er nog een percentage marge vanaf gaat) Er staat een bord met een paar cijfers op... als je te hard rijd weet je (neem je het risico) wat er volgt... klaag dan ook niet!!!

@Spee... blijf van 'Blik op de weg' af, ies vele malen beter da wegmisbruikers met dat domme gezwets van die RTL lutser!

Assemargalismagalles | 05-07-07 | 02:13

Nah Nah Koosie eut de Schildersweik kreig nah de pleuris woont tie Eikel in Soest.

Awasawas | 05-07-07 | 01:35

Als mens mag Koos hier in dit filmpje dan wel symphatiek overkomen zoals een aantal hierboven beweren, feit is echter dat hij als ambtenaar hoofdverantwoordelijk is voor een volslagen doorgeschoten bekeuringsbeleid die elke redelijkheid tart. Dit wordt niet alleen duidelijk door de grote groep van mensen in alle lagen van de maatschappij die zich hier met grote regelmatig uiterst negatief over uitlaten, ook de cijfers bewijzen dit wanneer Neerlands flitsbeleid wordt vergeleken met de rest van de wereld. Koos, dan kun je dus echt niet met droge ogen blijven volhouden dat dit puur voor de verkeersveiligheid of milieu is ingevoerd. Wees JIJ dan nu eens een vent en beken gewoon dat de hoofdreden een alternatieve autotax is, misschien dat dan heel wat minder mensen zich aan jouw beleid zouden hebben geergerd. Als je er niet om heen draait wordt je ook niet voor huichelaar of erger uitgemaakt.

Crusher | 05-07-07 | 01:03

Flauw en voorspelbaar. Laat die man toch.

voorstoppert | 05-07-07 | 00:19

@sjaakdeslinksesul 05-07-07 @ 00:12
M'n jongste dochter is ook nog immer dol op die vinger. En wat betreft de uitlaatklep en de frustraties, daar kan ik altijd nog meer mee dan met Kouwes.

Cookie v. eigen deeg | 05-07-07 | 00:14

Aardige vent die Koos. Beschaafde man.

Shareholder | 05-07-07 | 00:14

@Maaier
Ik ben er nooit echt achter gekomen of hij nou echt gelovig was of hij net deed alsof voor mijn oma. Ergens denk ik dat het hem geen fuck interesseerde.
@Cookie
Ik doe het zelf nu bij kleine kinderen, gegarandeerd succesnummer. op dates werkt het wat minder. En ach, GS is een uitlaatklep voor fustraties voor de meesten (zie reacties hierboven). Zaken die je in je werkkring niet hardop durft te zeggen, of die je maar half meent.

sjaakdeslinksesul | 05-07-07 | 00:12

sjaakdeslinksesul 05-07-07 @ 00:02

hehe, deed ie dat ook op zondag?

Maaier | 05-07-07 | 00:03

@Maaier
*laat vette scheet*
Kijk zo was hij ook ondanks zijn griffemeerdheid.

sjaakdeslinksesul | 05-07-07 | 00:02

@sjaakdeslinksesul 04-07-07 @ 23:58
'beste en slechtste in mensen' Valt geenstijl dan ook onder extreme omstandigheden.
Een LOK @ trek eens aan m...

Cookie v. eigen deeg | 05-07-07 | 00:02

@Pippo van Eenennaam 04-07-07 @ 23:51
Onzin, hij kon er uren over lullen, verslond de boeken van Lou de Jong (hij staat er ook in) en ik heb nog een autobiografie van hem liggen. Van mijn vaders kant zat ook wat familie in het verzet en daar ken ik ook alle verhalen van.

sjaakdeslinksesul | 05-07-07 | 00:01

sjaakdeslinksesul 04-07-07 @ 23:58

Ik weet niet of dat zo'n goed plan is.. Ach, waarom niet, het is immers 5 juli geworden. *trekt aan Sjaaksvinger en wendt hoofd vast af van scherm*

Maaier | 05-07-07 | 00:01

Klopt het is idd vooral mijn schuld. @ 20:45 deelde ik al de Anton Mussertbokaal uit. Zal proberen het niet meer te doen, maar toen ik na een ritje file die rotte gristenkop hier zag ouwehoeren, typte ik het toch...

Pippo van Eenennaam | 05-07-07 | 00:01

Tja Spee is niet de beroerdste, een klere wout had je al meteen op de bon geslingerd.
En over van Joleaux zullen we het maar helemaal niet hebben die verdient een juist ja.... neqsch*t

Tzakje | 05-07-07 | 00:00

Maaier 04-07-07 @ 23:47
Ach voor hetzelfde geldt kwam het door erin gepompt vaderlandsliefde (bea en claus op de schoorsteen) en zijn gereformeerde geloofsovertuiging, wie zal het zeggen. Ik wou maar aangeven (zoals je zelf al aangeeft) dat extreme omstandigheden nu eenmaal het beste en slechtste in mensen naar boven kan brengen, waarbij het aan het karakter van de persoon ligt, welke weg men bewandelt. En dat mensen zowel uit goede of slechte intenties het goede kunnen doen en hoogstwaarschijnlijk geldt dat ook voor het kwade. Trouwens, nu we het toch over mijn opa hebben, trek eens aan mijn vinger...

sjaakdeslinksesul | 04-07-07 | 23:58

@Pippo van Eenennaam 04-07-07 @ 23:51
Die vergelijking kwam ookalweer van.... @ 23:17

Cookie v. eigen deeg | 04-07-07 | 23:54

Ik heb mijn opa wel eens gevraagd over de oorlog en hij zei dan altijd dat mensen die écht in het verzet hebben gezeten zoveel narigheid hebben meegemaakt dat ze daar niet over vertellen...
Maar goed, dit is hier m'n laatste post. De discussie is over: nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Pippo van Eenennaam | 04-07-07 | 23:51

sjaakdeslinksesul 04-07-07 @ 23:43

Dat is in alle verzet, of het nou WWII was ofwel Irakis heden ten dage. Ik geloof meteen overigens dat jouw opa wél idealistisch was, maar dat zal iedereen zeggen..

Maaier | 04-07-07 | 23:47

@cookie
Hehehe, overigens is er een verhaal (ik heb er meerdere gehoord, soms tot treurens aan toe) dat me altijd is bijgebleven. De moord op een Duitse soldaat. Mijn opa weigerde hem om te leggen, iemand anders pakte zijn pistool af en deed het voor hem. Een nutteloze wraakactie waar hij nooit vrede mee heeft gekregen. Een deel van het verzet bestond volgens hem uit misdadigers, die uit puur opportunisme en sensatiezucht de goede kant koos, naast idealisten zoals hijzelf was.

sjaakdeslinksesul | 04-07-07 | 23:43

Koos Spee hou nu eens op met die voortdurende staatspropaganda van je. Zelfgenoegzaamd sta je daar weer indirect te verkondigen dat jij het bent geweest, die het aantal verkeerdoden heeft weten te verminderen als gevolg van intensieve controles.
Maar vertel er de volgende keer ook even bij dat de meeste ongelukken niet op snelwegen plaastvinden, maar op B wegen. (en waar staan jullie graaiers het meest te flitssen.....) niks geen verkeersveiligheid, maar puur gegraai.
En als je dan toch bezig bent, vertel er dan ook de volgende keer gelijk ff bij dat er de laatste jaren enorm veel rotondes zijn bijgekomen. Met als gevolg minder verkeerongelukken, en dus doden en gewoonden. Daarnaast zijn de nieuwe auto's (iedereen in NL rijdt in een leasebak van niet ouder dan 2 jaar) uitgerust met de laatste veiligheidsnufjes. ABS, EPS, ESC, airbags etc.. Deze zaken hebben hoofzakelijk bijgedragen aan de daling van het aantal verkeersdoden en niet als gevolg van dat ziekelijke controlebeleid van jullie ratten, omdat iemand 3 km/h te hard rijdt. Koos Spee je geeft leding aan de grootste criminele organisatie van Nederland, en zo denkt meing automibilist erover als ze na een lange, zware werkdag vermoed thuis komen en eerst worden begroet met een acceptgrio uit Leeuwarden (betalen!) omdat ze even niet op hun km-teller hebben gelet!
Kun jij eigenlijk 's avonds nog wel lekker slapen vraag ik me af?

R@lf | 04-07-07 | 23:39

@sjaak
Nou, eehhh, 't kan ook de vijver achter hun huis geweest zijn.

Cookie v. eigen deeg | 04-07-07 | 23:36

@cookie
In de Biesbosch? Werkelijk?

sjaakdeslinksesul | 04-07-07 | 23:33

@janis 04-07-07 @ 23:28
getinte ruiten, sportuitlaat, neonverlichting?
Jij hebt vast al eens in de dump gestaan met zo'n zelfgemaakt recefilpje.

Cookie v. eigen deeg | 04-07-07 | 23:30

kerel als ik je tegen kom. durf ik het heus tegen te zeggen, hoe achterbaks je bezig bent.. en mocht je het niet met me eens zijn.. krijg je gewoon een tegen je kaanis..

alles maar op gooien op de veiligheid, onzin.. staatskastvuller!!!

leg mij eens uit waarom je geen raderdetector mag hebben??? wat heeft dat met de veiligheid te maken.. in engeland is gebleken als je met zo'n ding rijd, rij je veel veiliger dan zonder.
heeft ook zegt dat je ruiten nooit mag tinten, wat gebeurt er.. politie koopt de tin-man.. nu mag het op eens wel, tot 35% .
ook zo iets je mag helemaal geen sport uitlaat hebben van meneer.
zelfs niet als er een e-keurmerk op staat..
neon verlichting mag je nooit hebben volgens heb.. ook dikke onzin
bij privé of gesloten plekken waar een poort is om af te sluiten(b.v de macdonalds)

janis | 04-07-07 | 23:28

@sjaakdeslinksesul 04-07-07 @ 23:22
Die van jou ook al?

Cookie v. eigen deeg | 04-07-07 | 23:26

@Pippo
Welnee, mijn oma en moeder zaten ondergedoken en mijn opa crosste in de Biesbosch. Tsja, heb je nu spijt van je opmerking? LOL

sjaakdeslinksesul | 04-07-07 | 23:22

@sjaakdeslinksesul 04-07-07 @ 23:08

*pinkt een traantje weg*

Maaier | 04-07-07 | 23:20

@ sjaakdeslinksesul
Dat was in de jaren '40-'45? NSB?

Pippo van Eenennaam | 04-07-07 | 23:17

@sjaakdeslinksesul 04-07-07 @ 23:08
Dat wel, maar hij is zo ongeloveloos saai die man.

Cookie v. eigen deeg | 04-07-07 | 23:10

@Maaier
10.000 kudo's voor jou Maaiert! Mijn opa zaliger heeft Koos Spee nog opgeleid tot pliessieagent, serieus waar. En zoals het interview aantoont en ik al meerdere malen hier beweerd heb, heeft Koos meer integriteit in zijn linkerpink dan de meeste reaguurders in hun hele lijf.

sjaakdeslinksesul | 04-07-07 | 23:08

ik haat die gast echt he.. heb elke keer het probleem als ik hem zie. dat ik de rem met het gas pedaal verwissel.

dus bij deze doe eens dood!!!

janis | 04-07-07 | 23:07

Heb net zo'n navigatiesysteem gekocht dat ook waarschuwt voor flitspalen ( www.flitspaal.nl/ ) leek me wel een goede investering. Maar nu gaat Koos die palen weghalen , kortom voel me weer genaaid door Koos.

Karel kwakbol | 04-07-07 | 22:58

Verrek nu zie ik het... Rudger heeft wel veen beetje weg Van Haan Kraai junior, zelfde intelligente vraagstelling trouwens

Peking Eend | 04-07-07 | 22:55

azijnseiker 04-07-07 @ 22:47
Ik krijg een onrechtgevoel als ik een boete krijg gebaseerd op meetapparatuur die niet deugt en bovendien word bediend door niet gecertificeerde ongekwalificeerde ambtenaren. Als ik er dan door middel van een paar juridische procedures voor kan zorgen dat dit onrechtmatig boetes uitdelen gericht tegen mijn persoontje ophoud heeft dat niets met burgerlijke ongehoorzaamheid te maken maar met rechtszekerheid en je niet laten naaien.

mr. Rugje | 04-07-07 | 22:52

Breinstein, Koerbagh, Rugje e.a.

natuurlijk dient er tekst, uitleg en deugdelijk bewijs te bestaan. Ik ben niet zo heel goed op hoogte wat betreft deze wetgeving, ik geloof u meteen dat die wet Mulder een wangedrocht is. Het essentiele punt blijft gewoon dat je niet te hard moet rijden. Simpel.

Chiant 04-07-07 @ 21:33

ahum, wilt u mj niet beledigen door me te vergelijken met van der Graaf een consorten.

Maaier | 04-07-07 | 22:51

Goeie gast die Koos.

huftur | 04-07-07 | 22:50

Rutger leert manieren, dit is de eerste keer dat hij netjes U zegt.

Tomatenketchup | 04-07-07 | 22:48

Eigenlijk een beetje sneu om te reageren vanuit het onrechtgevoel dat je krijgt nadat je bewust de wet hebt overtreden en een daarbij overeenkomstige straf krijgt.
Om het uiteindelijk allemaal te projecteren op de pliessie.
Zeer sneu allemaal.
125,128,135 who cares..., politiedoelstellingen? don`t change the subject.. enz enz.

En dan die zogenaamde burgelijke ongehoorzaamheid met het in beroep gaan, pathetic!

azijnseiker | 04-07-07 | 22:47

Rutgert, ga es ff terug. Je bent vergeten te vragen of dronken rijden nou een overtreding is of een misdrijf. Verders kan die Spee vast wel vertellen of je in deze wordt aangehouden danwel vervolgd als natuurlijk persoon, als rechtspersoon of als natuurlijk rechtspersoon. Die man lult de hele tijd zo ongelooflijk serieus, die moet een zinnig antwoord op deze nog immer niet afdoende beantwoorde vragen kunnen leveren.
Zou ie wel eens een poepje laten?

Cookie v. eigen deeg | 04-07-07 | 22:45

Ik doe gewoon mijn werk zegt die kwakbol. Goh dat doet me ergens denken aan ich hab das nicht gewuhst of vergis ik me nu????? En koos doe me een lol word snel werkloos dat rijmt en als bonus mag je jezelf ook nog eens in het beton verdichten. In een waarlijk beschaafd land hadden ze jouw soort hypcriet gehuil allang al op waarde weten te schatten.
Mijn deur staat trouwens ook altijd open vooral de achterdeur zodat je er weer snel uit bent!!!!!!!!!

endeldarm | 04-07-07 | 22:39

als Koos met minstens enige duizenden boze verkeersgebruikerts één op één wil praten dan is Koos tenminste voorlopig wel even zoet met het niet plaatsen van flitspalen

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-07-07 | 22:31

Enige wat ik hoop is dat die opper struikrover die flitspaal op zijn kop krijgt en vervolgens exit richting gekkenhuis, waar dit soort figuren thuishoren

protonplof | 04-07-07 | 22:26

Analia von Solmsch 04-07-07 @ 22:22
zucht, ik zag dus 128 staan waarna maaier mij er op wees dat ik 135 had gereden. Niet dus.

mr. Rugje | 04-07-07 | 22:23

@rugje:
als jij 135 ziet staan is dat dus ná de correctie, en mag je er dus niet nog eens een keer 5 km aftrekken...
Dus: Joehoe! pliesie! Kom d´r maar in! Leggus uit!

Analia von Solmsch | 04-07-07 | 22:22

koerbagh 04-07-07 @ 22:09
Tsja, politieke keuzes, wat doe je er aan. Wat ik nou zo jammer vind is dat niet meer mensen nu alsnog in beroep en bezwaar gaan, dan zou het nut van de wet mulder uitblijven, wat namelijk was om het OM te ontlasten. Veel mensen gaan niet meer in beroep nu dat moeilijker en ingewikkelder is geworden, en daar maakt het OM dankbaar gebruik van. Daarom: autorijders aller landen, verzet u!

mr. Rugje | 04-07-07 | 22:13

@Breinstein 04-07-07 @ 22:00
Yep zo is het en goed geformuleerd.

bruinspruit | 04-07-07 | 22:09

@mr. Rugje 04-07-07 @ 22:00:
Dat bedoel ik. Een misdadige wet... "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld". Ik hoef toch niet te vertellen welk grondwetsartikel dat is? De Eerste Kamer heeft zitten S-L-A-P-E-N. En je hebt als burger geen mogelijkheid dat aan te kaarten bij een constitutioneel hof ofzo...
Bananenmonarchie.

koerbagh | 04-07-07 | 22:09

NWA

azijnseiker | 04-07-07 | 22:06

koerbagh 04-07-07 @ 21:53
Ik kan er nog aan toevoegen dat door de wet mulder mensen een ware klassenjustitie is ontstaan onder het mom van: eerst boete betalen en dan pas naar de rechter. Als je wel gelijk hebt maar geen geld om de boete te betalen heb je gewoon pech, geen rechtszekerheid voor jou.

mr. Rugje | 04-07-07 | 22:00

@Koos Spee: flikker toch een end op, hypocriete lul. Met je "Flitspalen staan alleen op plekken waar in het verleden ongelukken zijn gebeurd". Je neus groeit, gek! Flitspalen staan alleen op plekken waar het veilig is om harder te rijden dan een bezopen lage maximumsnelheid, zodat ze zoveel mogelijk cash genereren.

Hoe wil je dan verklaren dat je met de politie prestatiecontracten afsluit voor het aantal bekeuringen dat ze moeten uitdelen? Dat aantal zou afhankelijk moeten zijn van het weggedrag van de automobilist, niet van wat er in jouw wurgcontracten staat.

Stel je voor dat de KNVB aan de heren scheidsrechters oplegt dat ze dit seizoen 700 gele en 350 rode kaarten moeten uitdelen. De scheidsrechters zouden dan, als het kerels zijn tenminste, moeten zeggen: "hoho, dat bepalen we zelf wel, want dat ligt nogal aan de hardheid van het spel. Je kunt toch niet van ons verwachten dat we, als iedereen heel sportief speelt, rode kaarten gaan uitdelen als de sokken van een speler wat zijn afgezakt?""

DAT is echter wel wat er op dit moment op de wegen gebeurt. Zuiver en alleen omdat de politie wordt gekort als ze jouw targets niet aan cash binnenkruien. Vieze gluiperd.

Breinstein | 04-07-07 | 22:00

Analia von Solmsch 04-07-07 @ 21:51
Precies, de meetfout wordt gecorrigeerd, als ik 128 reed volgens de bekeuring wil dat dus niet zeggen dat ik eigelijk 135 reed, zoals meneer maaier in zijn betoog (21:24 uiteenzette), maar dat ik volgens hun apparatuur misschien 135 reed, die apparatuur heeft last van meetfouten zodat ik voor het zelfde geld dus wel mooi 128 reed. Volgens mij zijn wij het volkomen eens en ik begrijp je vraag dan ook niet helemaal.

mr. Rugje | 04-07-07 | 21:55

De wet Mulder is grootste wandaad tegen het rechtssysteem, een grote misdaad tegen de burgers van dit land en wellicht 1 van de grootste schandvlekken op de democratie van de afgelopen paar decennia.
Meer kun je er eigenlijk niet van zeggen.

koerbagh | 04-07-07 | 21:53

Is d´r geen reaguurder die bij de pliesie zit die het kan uitleggen hoe dat nou werkt zo´n lasergun?

Analia von Solmsch | 04-07-07 | 21:53


mr. Rugje 04-07-07 @ 21:44 `correctie is er niet voor niets, die is er omdat er gewerkt wordt met ondeugdelijke apparatuur.´
????
De meetfout wordt standaard gecorrigeerd, de apparaten regelmatig geijkt....

Analia von Solmsch | 04-07-07 | 21:51

Maaier 04-07-07 @ 21:26
Mr Rugje weet er anders ook raad mee, hoor?
Maar goed, er bestaat een wet die je de mogelijkheid biedt om text en uitleg te vragen cq in bezwaar te gaan.
Aan de ene kant goed, er was of is het ? plan dat pliessiemeneren ook buiten functie een boete mogen opleggen ingeval zij een overtreding constateren.
Ik moet er niet aan denken dat pliessiemeneren, omdat ze hun quota (met dank aan Remkes) niet halen, in burger lukraak bonnetjes gaan uitdelen die niet verifieerbaar zijn.

Sikkeneur | 04-07-07 | 21:45

Maaier 04-07-07 @ 21:24,Maaier 04-07-07 @ 21:26
Door je aan de regels te houden nog wel, de enige reden dat ik keer op keer op keer gelijk krijg is dat de politie en het OM zich aan geen enkele regel iets gelegen laten liggen. Die regels zijn er ook of misschien wel juist voor hen. Als alles netjes volgens het boekje ging had ik geen poot om op te staan en betaalde ik iedere boete. Daarnaast heeft dit niks te maken met associaal rijgedrag of verkeersongelukken, iemand met drank op of die een gevaar is voor het verkeer pakken ze het rijbewijs heus wel af, en met mijn applaus. Ik vind het gewoon een schande dat er niet op getreden wordt tegen relschoppende kansenjongeren of activisten die bajesboten slopen maar zodra ik de maximum snelheid met 5 km per uur overschrijd weten ze met direct te vinden, betalen zal ik. Trouwens, over dat zogenaamde 135 wat ik dan volgens jou reed, die correctie is er niet voor niets, die is er omdat er gewerkt wordt met ondeugdelijke apparatuur.

mr. Rugje | 04-07-07 | 21:44

@ .. zapper, Maaier en co.
Er worden heel regelmatig fouten gemaakt bij het flitsen. Geen 'vormfouten' of ander gelul maar gewoon grote blunders waardoor die trieste paar kilometers te hard, waar we allemaal wel eens bonnen voor krijgen, helemaal geen bonnen hadden mogen zijn.
Justitie heeft de Wet Mulder in het leven geroepen alléén om het je bijna onmogelijk te maken de bewijzen daarvan te bekijken. Gewoon alleen maar 1 of 2 velletjes met een fotootje e.d. zouden al genoeg zijn.
Maar dat doen ze niet. Justitie zou het bij geen enkele andere overtreding/misdrijf kunnen maken om iemand zo makkelijk en weerloos te bestraffen en dat hoort gewoon niet.

Pippo van Eenennaam | 04-07-07 | 21:40

Terzijde:
Flitspalen werken wel! Zelfs als uit staan.
In mijn buurt staan ze al zeker een halfjaar op non-actief,
iedereen blíjft netjes vijftig rijden....
Dus neen herr Koos Spee: laat ze maar in de grond staan.

Analia von Solmsch | 04-07-07 | 21:37

rutger: goede vragen, ga zo door
koos: nog betere antwoorden, je eerste pluspunt is binnen

kweettzeker | 04-07-07 | 21:34

@Maaier 04-07-07 @ 21:26
Ga jij eerst eens met je vrind Volkert van der Graaf praten over aan de regels houden en de Staat en belastingbetalert op kosten jagen door het juridische systeem uit te buiten.

Nee, nog beter: Ga jij eerst eens werk zoeken en belasting betalen alvorens een mening te hebben over belastingbestedingen.

Chiant | 04-07-07 | 21:33

@.. zapper 04-07-07 @ 21:23
Als mijn doel is om het systeem op flinke kosten te jagen in de wetenschap verkerend dat ik uiteindelijk tóch die drie tientjes moet dokken, dan vind ik het niet snugger van mijzelf dat ik niet in bezwaar en beroep ben gegaan tegen het besluit dat mij uitstel van betaling is verleend.

Jij moet haast wel uit 040 komen, qua helder licht...

Chiant | 04-07-07 | 21:30

aardige man

Ali Fal Salarm | 04-07-07 | 21:29

Chiant 04-07-07 @ 21:22

En al die kosten kun jij de mede-belastingbetaler besparen door je aan de regels te houden!

Maaier | 04-07-07 | 21:26

Hoeveel geld zou die flitspaal onze Koos gekost hebben dat ie wegmoest? Of hoeveel gezeik moet zijn vrouw in de Aldi hebben gehad?

Rabarberke | 04-07-07 | 21:25

mr. Rugje 04-07-07 @ 21:10

Zielige mensen als jij bedoel ik nou. De volgende keer geen bekeuring bij 135 km/u (dat reed je toen waarschijnlijk), of bij 160. En straks zeker wel janken als er iemand uit jouw omgeving wordt doodgereden. Nee, als je zonodig te hard wil rijden, moet je niet pauperig doen..

Maaier | 04-07-07 | 21:24

@Sikkeneur, precies zo en mensen ala Chiant zorgen dat dat gat er is.

..zapper | 04-07-07 | 21:24

Een bezwaar tegen uitstel van betaling, ja je bent heel snugger Chiant...

..zapper | 04-07-07 | 21:23

Alle voors & tegens of 5 km te hard rijden beboeten terecht is daar gelaten.
In 030 heeft het klaarblijkelijk succes, minder boetes zijn er uitgedeeld dan vooraf "begroot". M.a.w. de a-sociale prestatiecontracten van dhr. Remkes (leeft ie nog?) bezorgen gemeentes nu weer een probleem, of eigenlijk de burger, want die moet dat begrotingsgat op een andere wijze gaan aanvullen.

Sikkeneur | 04-07-07 | 21:22

@mr. Rugje @21:03
Ja dat laatste wat je schrijft is inderdaad op zich al bijzonder hilarisch en zeker de moeite waard! Ik heb het eens bijgehouden wat het kost aan tijd en moeite om een lutser zoals ik die in bezwaar en beroep gaat alleen al van correspondentie te voorzien:

Ontvangen: Beschikking CJIB
Verzonden: (standaard) bezwaarschrift
Ontvangen: Ontvangstbevestiging
Ontvangen: Verzoek om nadere informatie
Verzonden: Kort briefje met nadere info
Ontvangen: Ontvangstbevestiging
Ontvangen: Beslissing van de OvJ
Ontvangen: Nieuwe beschikking CJIB
Verzonden: (standaard) beroepschrift
Ontvangen: Ontvangstbevestiging
Ontvangen: Factuur van kantongerecht
Ontvangen: Brief van kantongerecht
Ontvangen: Ingekomen stukken van OM bij kantongerecht
Ontvangen: Oproeping voor de zitting
Ontvangen: Brief CJIB uitstel betaling
Ontvangen: Uitspraak rechter
Ontvangen: Nieuwe beschikking CJIB

En misschien ben ik er nog wel een stuk of 4-5 vergeten, maar tel nu voor de gein eens op wat dit kost aan ambtenarij in relatie tot een godvergeten flitsboete van 3 tientjes! En dan heb ik nog niet eens een bezwaar tegen de uitstel van betaling ingediend bij het CJIB!

Chiant | 04-07-07 | 21:22

@Jules Verne 04-07-07 @ 21:14
Woorden zeggen zo weinig, een goede pornofilm geeft een aardige indruk:)

bruinspruit | 04-07-07 | 21:21

Pippo van Eenennaam 04-07-07 @ 21:12

Zijn toch de twee dingen waar je in je leven niet aan ontkomt, de dood en belastingen. Maar jij bent werkeloos, hebt geen uitkering, betaalt geen erfbelasting en rijdt in een auto zonder wegenbelasting te betalen? Ja, het kan als je in een oldtimer rijdt.
.
Ps: Je had mijn typfout niet hoeven over te nemen.

Flodder | 04-07-07 | 21:18

Koos had bij dit interview een flitspaal in zijn broek.

monaco | 04-07-07 | 21:14

@ bruinspruit 04-07-07 @ 21:08:
De spanning stijgt ten top, vertel vertel hoe ging het verder
* zucht *

Jules Verne | 04-07-07 | 21:14

@ Flodder 04-07-07 @ 21:08
Paupergelul. Alleen kleinburgelijke arbeiders betalen belasting.

Pippo van Eenennaam | 04-07-07 | 21:12

Fijn, Paal weg, kan ik mijn blik weer op de weg houden.....

topcat | 04-07-07 | 21:12

Flodder 04-07-07 @ 21:08
Je mag me gerust een zeikerd vinden, maar wat ik pas echt gezeik en gemierenneuk vind is dat ze het in hun hoofd halen mij te willen bekeuren voor een gemeten snelheid van maar liefst 128 hele kilometers per uur. Als je 2 tientjes van me wilt, verzin dan eens een goede reden maar ga niet van zulke kinderachtige boetes uitdelen. Als meneer de OvJ zonodig gezeik wil, kan hij gezeik krijgen.

mr. Rugje | 04-07-07 | 21:10

@Chiant 04-07-07 @ 21:06
Neen de buurvrouw was op de koffie.

bruinspruit | 04-07-07 | 21:08

Wat mr. Rugje al zegt die WOB-procedure werkt echt wel: www.flitsservice.nl/juridisch/WOB/wob_...
Als je regelmatig een bon krijgt dan kun je er donder op zeggen dat je met dit geintje er een paar niet hoeft te betalen. Daarbij maak je ook kans op wat centjes als het CVOM er een puinhoop van maakt...
Gewoon altijd doen, dan pest je ook een beetje terug.

Pippo van Eenennaam | 04-07-07 | 21:08

mr. Rugje 04-07-07 @ 21:03

Ja, en zo gaan de belastingen omhoog. Als ik een boete krijg, hoop ik gewoon dat ze het goed besteden aan het wegonderhoud. En loop ik niet zo te zeiken als de standaard kleinburgelijke pauper.

Flodder | 04-07-07 | 21:08

@bruinspruit @21:02
Want je kreeg de bekeuring voor het huis van de buurvrouw???

Chiant | 04-07-07 | 21:06

Chiant 04-07-07 @ 20:53
Als je gelijk hebt, de OvJ heeft de stukken niet gestuurd of de feitelijkheden kloppen niet ( de BOA was niet bevoegd bijvoorbeeld) kun je natuurlijk altijd eens naar een advocaat stappen of in hoger beroep, vooral als je een advocaat of een in het bestuursrecht toegestane gemachtigde (met kennis van zaken) meeneemt word je al een stuk serieuzer genomen. Vooral de OvJ's en zelfs sommige rechters proberen er makkelijk van af te komen als ze toch iemand voor zich hebben die zelf geen kaas heeft gegeten van juridische procedures. Als de OvJ wel netjes overal aan voldoet en alles klopt laat je het natuurlijk niet op een rechtzaak aankomen maar ga je acoord met de transactie, let wel: dit heeft jou ( behalve wat tijd en moeite en een paar postzegels) geen cent gekost terwijl de OvJ het geld wat hij binnen heeft gekregen met jou boete van een paar tientjes al 5 keer heeft uitgegeven om overal aan te voldoen.

mr. Rugje | 04-07-07 | 21:03

@chiant Owkee en een opgestoken groethand door t open dak van superjan

superjan | 04-07-07 | 21:02

Tja toen ik een keer een bekeuring kreeg voor 4 km te hard rijden zakte me broek af. Maar zoals Cruijff zegt, elk nadeel heeft z'n voordeel ik heb nu een goede relatie met mijn buurvrouw.

bruinspruit | 04-07-07 | 21:02

@superjan precies zo.

..zapper | 04-07-07 | 21:01

* Op A1 naar superjan zwaait bij rechts inhalen en rechterbeen uitsteekt als groet en dank bij links inhalen *

Chiant | 04-07-07 | 21:01

Echt zo'n betweterige jaren '50 orgel spelende lijer... die vrome Koos... Waarschijnlijk vroeger op school veel gepest?

Hollandia? | 04-07-07 | 21:00

*gaat van het net af voor vandaag, see you all*

Agent327 | 04-07-07 | 20:58

@chiant> moteauren krijgen van superjan altijd vrij baan... links, rechts, middendoor, maakt me niet uit.

zie je in de file a1, donkerblauwe 993, we zwaaien...

superjan | 04-07-07 | 20:57

@superjan 04-07-07 @ 20:54

Beter niet, zijn ze nog nijdiger.

Agent327 | 04-07-07 | 20:56

Zo! Rutger en Twan zijn redelijk productief bezig geweest vandaag en gisteren. Alweder 't derde filmpje binnen een dag. Goeie zaak, altijd weer entertainment troef. Even kijken maar weer eens.

E-cards | 04-07-07 | 20:55

@agent327> en wel vriendelijk zwaaien naar de jongens in de berm he!

superjan | 04-07-07 | 20:54

@superjan @20:41
Kweethet, kweethet.
Chiant rijdt filegenoopt meestal op 2 wielen en ik moet zeggen, zo'n ZX10R hoekt heerlijk rechts voorbij. Met name die Citroën-lutsers beginnen daarna hevig met groot licht te knipperen omdat rechts inhalen helemaal niet MAG! Kleautvieaulen zijn het.

@mr. Rugje @20:41
Ja, ik weet het, ik was al vanaf het eerste begin een trouwe reaguurdert bij de Tuftufclub en heb ook dankbaar gebruik gemaakt en bijgedragen aan de "bezwaar- en beroephulp" Ik werd echter geconfronteerd met rechterts die hun zitting al begonnen met een diepe zucht in de geest van "daar heb je weer zo'n mongeaul die de ijkrapporten opvraagt en de bevoegdheid van de BOA in twijfel trekt". Zelfs de officier stak op het laatst gewoon een standaard verhaal af waar zelfs nog fouten (lees: details van de vorige) in waren blijven steken. Nadat ik deze zeperd vier keer had meegemaakt ben ik er maar mee gestopt.

Chiant | 04-07-07 | 20:53

@ superjan 04-07-07 @ 20:48:
Ging bij mij goed tot er een lasergun op het viaduct ofzo stond.
+ 1 punt op het beginnersrijbewijs.
Afgelopen 119duizendkm 1 bon dus en bij (bijna) lege snelweg altijd 160!

Jules Verne | 04-07-07 | 20:53

@superjan 04-07-07 @ 20:48
Werkt, heb daar ook baat bij gehad.

Agent327 | 04-07-07 | 20:52

@maaier> precies. en t is ook sport om gemiddeld 40 km te hard te rijden en geen bonnen op te lopen. lukt nog steeds, gewoon spiegelen en daarnaast 200 mtr voor je kijken
opletten op plotselinge afremmers. Kan je niks gebeuren,

superjan | 04-07-07 | 20:48

@is dat mèt rijst? 04-07-07 @ 20:43
Ja, ik ga regelmatig in de fout en heb daar ook voor betaald. Maar ik geef toe dat het MIJN beslissing is om te hard te rijden of nog net ff dat licht te halen. En als ik moet boeten dan ben ik gepakt. Nogmaals, houd je aan de regels en no problem. Dat ik zelf niet altijd die regel volg, ja, mijn probleem en moet ik zelf bloeden ervoor. Dat is niet de schuld van controleurs of Koos, nee, dat doe ik zelf.

Agent327 | 04-07-07 | 20:48

We kunnen Koos ook een handje helpen, treken we allemaal een flitspaal bij ons in de buurt uit de grond. Voor Koos vinden we wel weer een nieuwe baan....

CAPSLOCK | 04-07-07 | 20:48

@zapper> keurig 20 seconden op 10 meter blijven hangen... om de linksrijdert de kans te geven vanzelf op te donderen, dan in een klap opstomen. krijg je mooie reacties van.

superjan | 04-07-07 | 20:46

Agent327 04-07-07 @ 20:19

gelukkig iemand die het met mee eens is. Als er íets zieligs is, is het wel schelden op 'struikrover'Koos Spee, omdat je "stiekem" gepakt bent. Je overeedt de wet, basta. Natuurlijk is dat minder err dan iemand doodvermoorden, daarom krijg je ook slechst een boete. Aaargh, heb zo'n enorme hekel aan mensen die over niets anders kunnen klagen dan snelheidsboetes. Liever 10 kudtfinnen dan een zo'n pauper voor wie de auto het allerhoogste goed is en 10 % te hard (mét marges!) eigenlijk niet te hard vinden. Dan leer je inderdaad maar te ontspannen, je gaspedaal minder hard in te drukken en ergens anders je eigenwaarde vandaan te halen.

Maaier | 04-07-07 | 20:46

Dit verdorven mens komt meer dan wie ook in aanmerking voor de Anton Mussertbokaal. Die ene flitspaal weghalen doet daar niks aan af.

Pippo van Eenennaam | 04-07-07 | 20:45

Aantal verkeersdoden verminderen, een goed idee! Ach, voor hard rijden ga ik wel een keer naar Duitsland toe. Hier geniet ik van de cruise control... nergens last van...

marsm104 | 04-07-07 | 20:44

@agent 327:

Je slaat de plank helemaal mis. Het 'aan de rgeltjes houden' is niet het probleem, maar het maken van nutteloze regeltjes (en flitspalen etc.) wel!

Als ze de enige route van jouw huis naar je werk als 5km weg gaan uitvoeren wil ik je nog wel eens zien!

En hoeveel bekeuringen heb je eigenlijk ooit ontvangen? Elke keer dat je de regels overtrad vond je kennelijk dat de regeltjes op dat monent niet juist waren. En geloof me, ook jij gaat héél vaak in de fout.

is dat mèt rijst? | 04-07-07 | 20:43

Tip om mensen die tegen je voorbumper kleven naar rechts te manen, gas geven!

..zapper | 04-07-07 | 20:43

Een tip tegen bumperkleverts
zet even je ruiterspoeier aan, gegarandeerd dat hij weg is. Behalve natuurlijk met al die regen de laatste tijd maar meestal werkt dat goed.

Agent327 | 04-07-07 | 20:42

@chiant> linksrijderts eerst flink laten schrikken door plots op de bumpert af te racen , dan rechts dr langs en afsnijden. heel simpel.

niet kleven of seinen, dat is weer sukkelig. gewoon even laten schrikken.

superjan | 04-07-07 | 20:41

Chiant 04-07-07 @ 20:34
Je moet niet meteen naar de rechter gaan, vraag eerst alle gegevens op die ook maar enigzinds betrekking hebben op je boete, d.m.v. een beroep te doen op de wet openbaarheid van bestuur bij de OvJ. Schrijf dat je de fotos wilt, de ijkrapporten van de 'meetapparatuur, de certificaten van de dienstdoende smeris enz enz. Door in de bezwaarprocedure de OvJ meer werk te geven dan het ooit oplevert en door de vaak knullige manier waarop met dit soort verzoeken word omgesprongen kom je vaak niet eens in de rechtszaal maar erkent de OvJ gewoon dat er weer een fout is gemaakt, of heeft hij gewoon geen zin in weer maanden gezeik in allerlei procedures, zeker niet als je ook ff subtiel laat weten dat je niet op je juridische achterhoofd bent gevallen en je niet ieder jaar voor honderden euro's laat naaien. Voor meer info www.flitsservice.nl/

mr. Rugje | 04-07-07 | 20:41

@Chiant 04-07-07 @ 20:37

YESSSSSSSSSS
En gaarne filmpje in de dumpert.

Agent327 | 04-07-07 | 20:40

@Chiant @20:37
N.B: en linksklevende Citroëns direct de autopers in. Incluis bestuurdert.

Chiant | 04-07-07 | 20:40

Wanneer word de paal uit Musselkanaal verwijderd?

sgt, pepper | 04-07-07 | 20:39

@Opzekers 04-07-07 @ 20:33

Dat is inderdaad uiterst laf als je ziet hoe integer De Haas zijn programma maakt

Agent327 | 04-07-07 | 20:37

@raples @19:52
Qua linkskleverts wil ik nog wel verder gaan:
Vorder ter plaatse het rijbewijs van linkskleverts in.
En laat het de dader ter plaatse opvreten als het een bestuurder van een bedrijfsbestelbus betreft.
En als het een wit aannemersbusje is: rijbewijs rectaal inbrengen!

Chiant | 04-07-07 | 20:37

Het is goed dat Ko er is. Dat houdt het speeden spannend. Al die sukkels die geen BNR luisteren waar je de controles om de 10 minuten opgelepeld krijgt, al die rukkers die zich laten opjagen door volvae en opels met vage kasten voor de voorruit, verdienen het gewoon om maximaal gesucked te worden. Ko catch me if you can!

superjan | 04-07-07 | 20:36

@is dat mèt rijst? 04-07-07 @ 20:28

Jij vindt dat finnen (groentemannetjes etc) zich aan onze regels moeten aanpassen. Mee eens. Zodra ze die overtreden sta je op je achterste poten, ik ook. Je vindt dat ze zelf eens moeten kijken naar hun eigen gedrag, mee eens. Maar doe dat dan ook zelf.

Agent327 | 04-07-07 | 20:36

Wat mij betreft heeft Koos de status 'aardige sul' bereikt. Mogen we nu onze pijlen richten op Henk Blanken en Joop Atsma?

Wickie de Fustviking | 04-07-07 | 20:35

Agent327 04-07-07 @ 20:31
Natuurlijk doen we het zelf en is het niet de schuld van meneer de controleur, maar van mij mogen ze wel ietsiepietsie minder streng zijn op bepaalde tijdstippen/ plaatsen in het "verkeersveiligste land ter wereld op malta na" nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersveilighe...

mr. Rugje | 04-07-07 | 20:34

@mr. Rugje @19:49
Nou dan doe ik toch iets fout, want het was tot voor kort ook mijn hobby om de zaak te frustreren en ik maakte er een dagje uit van, totdat ik erachter kwam dat de rechtert me toch altijd veroordeelde tot het oorspronkelijke transactiebedrag. Je wilt niet weten welke flauwekul ik uit de kast heb gehaald, maar bloeden moest ik. Wellicht speelt jouw voornaam (Meester) een rol van betekenis bij het komen tot een oordeel.

Chiant | 04-07-07 | 20:34

Koos is een grote leugenaar, dat zeg ik vanuit mijn veilige plekkie. Als ik voor die landverrader zou staan, zou ik hem het liefst een neqschot willen geven, reken maar! Maar als ik ga rekenen, is me dat de jaren gevangenisstraf (nog) niet waard. Bottom line: ik ga 'de dialoog' gráág met hem aan! Maar goed, deze oerleugenaar liegt bij het leven; hij durft niet eens meer onder 4 ogen met Leo de Haas te praten, dat zegt genoeg. www.houdblikopdeweg.nl

Opzekers | 04-07-07 | 20:33

@is dat mèt rijst? 04-07-07 @ 20:28

Ik ben geen moraal ridder. Ik heb ook mijn deel van boetes jaarlijks maar ik geef niet de shculd aan de controleur, ik doe het zelf.

Agent327 | 04-07-07 | 20:31

In de brieven die hij mij stuurt lijkt ie veel minder aardig
*mompelt iets over beginnersrijbewijs*

Jules Verne | 04-07-07 | 20:30

waarom worden 'agent327' en die andere moraalridders niet -weggejorist'- ???

is dat mèt rijst? | 04-07-07 | 20:28

Ach, die kasten staan best vaak op logische punten, heb een stuk meer moeite met verstopte mobiele controles achter bosjes op onbegrijpelijke 50-wegen waar iedereen standaard 60 rijdt. Dat zijn praktijken om aan de boetequota's te voldoen. Blleeeghh!!

Flodder | 04-07-07 | 20:28

@mr. Rugje 04-07-07 @ 20:26

Nope en derhalve heb ik ook diverse boetes mogen ontvangen. Maar ik ga daar niet over zeiken want ik heb dat zelf gedaan. Ik zeg niet dat het raar is als de weg leeg is en je maar 100 mag, maar ga je er overheen en je krijgt een bon, heb je dat zelf gedaan.

Agent327 | 04-07-07 | 20:28

huibie 04-07-07 @ 20:22
Nederland hoort bij de landen met de minste verkeersdoden, ondanks de drukte hier altijd op de wegen, als Koos nu in Zuid of Oost Europa werkte had ik nog begrip voor zijn zaak, die lui rijden als mongolen.

mr. Rugje | 04-07-07 | 20:28

koos... nooit een recht streepje met een diagonaal streepje. En zo'n das mag wel wat vrolijker.

superjan | 04-07-07 | 20:28

Agent327 04-07-07 @ 20:21
Niet iedereen die te hard rijd is meteen asociaal bezig ofzo, mensen die in de file van links naar rechts iedereen voorbij willen moeten natuurlijk keihard worden aangepakt, maar wat is er mis met 140 als er verder toch niemand op de weg is? Als jij s'nachts om 2 uur van Groningen naar Eindhoven wilt, houd je je dan de hele weg aan max 120 en op veel stukken 100? Als dat zo is zou ik maar eens over een auto gaan nadenken die wel harder kan dan 119,5.

mr. Rugje | 04-07-07 | 20:26

@van Heutsz 04-07-07 @ 20:20

Meer dan eens eenzelfde boete gehad. Tja, te hard gereden. Als nou niemand te hard rijd, dan kunnen die agenten ook iets anders gaan doen.

Te hard rijden? Welke tijd van de dag dan ook, wie zijn billen brand........

Ja hoor, ik heb ook 180 gereden op de A12 waar het 3 baans is. was leuk, geen controle daar op zondag ochtend om 7:30 geen verkeer. Maar wel leuk.
Als het druk is, lekker rustig an, muziekje, praatje, je komt er toch wel.

Agent327 | 04-07-07 | 20:26

Ik heb eigenlijk best een beetje met die man te doen. Het lijkt me helemaal niet zo'n kwaaie.

Kleines Arschloch | 04-07-07 | 20:25

ik vin ook dat koos een punt heeft,als er idd minder ongelukken gebeuren ...

huibie | 04-07-07 | 20:22

pffff...

moest ff kotsen...

heb ik altijd van die moraalnicht...

vlugge japie | 04-07-07 | 20:21

@Pajero 04-07-07 @ 20:11

Doen, en bedankt voor de ziekte. Ga zelf effe gauw dood. Oops, dat ga je toch wel met dat rammen door de berm, kom je vanzelf een boom tegen. Zoek zo'n ding zsm op.

Agent327 | 04-07-07 | 20:21

Laatst nog een boete gehad voor 4 km/h te hard op een 80 km/h weg, flikker toch op met je veiligheid.
Ga boeven vangen....

van Heutsz | 04-07-07 | 20:20

1 houd je aan de verkeers regels
2 houd je aan de max snelheid
3 geen drank of drugs als je moet rijden
Volg deze 3 regels en Spee blijft weg van je deurmat
Ik lach me altijd gek als ik op een traject controle gedeelte door zo'n stakker in een lease golf met 150 wordt gepasseerd. Gewoon relaxd naar huis, radio aan, beetje mee bleren ( maar goed dat ik alleen in de auto zit) en je komt er toch wel.

Jaren geleden is er eens een test geweest. Van Maastricht naar Den Helder. Wie er het eerst zou zijn/ wat het tijdsverschil zou zijn.

Tussen de één, racer, hard als mogelijk en de ander, normaal rijdend kwam het verschil uit op 15 minuten. Nou nou wat een tijdwinst. Gewoon rustig blijven, lekker radio station op, file?? Je kan er toch niks aan doen en ja, die andere baan gaat nu sneller en straks jij weer. Kalmte mensen, rust. Kijk om je heen en lach om die gek die heen en weer slingert tussen de banen terwijl jij hem op de rechter baan voorbiij rijd.

Agent327 | 04-07-07 | 20:19

Koos, houd blik op de weg, alsjeblieft.

Hoen | 04-07-07 | 20:18

Neon 04-07-07 @ 20:11
Ok, hij heeft wel gelijk. Als je niet te hard rijd krijg je geen boete. Maar, leg mij nou eens uit waarom de prioriteiten bij de politie in de eerste plaats liggen bij het uit delen van boetes in plaats van het oplossen van misdrijven? Waarom zijn er nog steeds "boetequota" in Spee land. Waarom gaat men onder het mom van verkeersveiligheid achter een bosje zitten in plaats van zichtbaar langs de weg staan? Wat is er erg aan als iemand 135 rijd op de snelweg midden in de nacht, terwijl er in de verre omtrek niemand te bekennen is?

mr. Rugje | 04-07-07 | 20:17

@Agent327 04-07-07 @ 20:06
Krijg eens ongezien de typhus.
Ik bagger wel eens door de berm, niet harder dan 80 hoor buiten de bebouwde kom, en toch krijg ik een bekeuring.

Pajero | 04-07-07 | 20:11

En Agent327 heeft ook 100% gelijk. Gewoon niet zeiken, aan de snelheid houden en als je zo'n Grote Stoere Vent wil zijn die toch te hard rijdt, moet je niet janken.

Zoek een fatsoenlijke baan, dan krijg je misschien wel een auto met cruisecontrol gecombineerd met een limiter. Kun je hem netjes instellen op 124, krijg je nooit een prent.

Neon | 04-07-07 | 20:11

+1 voor Koos. Gewoon stijlvol gereageerd. Neem dáár eens een voorbeeld aan, Van Jeauleau! Onbehouwen slecht opgevoed straatjochie dat je d'r bent met je middelvingertje!

Neon | 04-07-07 | 20:10

En morgen naar Musselkanaal?

Boer Harm uut Twente | 04-07-07 | 20:09

Houd je aan de aangegeven max snelheid en je hebt geen probleem met Dhr. Spee

Agent327 | 04-07-07 | 20:06

brutus68 04-07-07 @ 19:59
Inderdaad, de wannabe boomklevers die met drank/ drugs achter het stuur zitten, hard rijden bij slechte weersomstandigheden, door rood rijden enz. De meeste boetes worden gewoon uitgedeelt aan mensen die net iets te hard rijden, of wel behoorlijk te hard maar wel veilig, s'nachts op een lege snelweg bijvoorbeeld. Boetes moeten gegeven worden als iemand onveilig rijd/ het overige verkeer in gevaar brengt, niet ter opvulling van de staatskas onder het mom van verkeersveiligheid.

mr. Rugje | 04-07-07 | 20:03

@mr.Rugje,
Mee eensch! Vooral op die provinciale weggetjes in die mooie provincie van Max vd Berg.

fuckje | 04-07-07 | 20:03

Spee lijkt me een sympathieke dude, die terecht weet waar hij mee bezig is.
Want wat mij betreft mogen ze keihard aangepakt worden, al die wanna-be boomklevers... Dat er een contradictie in het hele beleid is een tweede, evenals het bedroevende niveau van zijn voetvolk, iets waar Spee weinig aan kan doen, want daarvoor moeten we bij de bazen van Spee zijn....

brutus68 | 04-07-07 | 19:59

Laat ze maar mensen gaan bekeuren die onnodig veel te langzaam rijden. Die zijn een groter gevaar voor de rest dan iemand die net 10 km per uur te hard rijd.

mr. Rugje | 04-07-07 | 19:59

Herr von Spee heeft anders wel het gezicht dat bij een duits uniform past..

MichieldeMuiter | 04-07-07 | 19:58

Lees ik daar het woord paal? PAALTJES :D

RTLNieuws | 04-07-07 | 19:52

Boetes voor <10 km te hard wekken alleen maar aggressie op Koos! Ik weet dat je dit leest dus ik heb hier een paar tips voor je!!
- Minder flitspalen
- Minder radarcontroles
- Meer lasercontroles en rondrijdende VROS teams die de maniakken eruit halen!
- Meer alcoholcontroles!
- Meer gordel/apk (bah paupers op de weg)
- BEKEUR LINKSPLAKKERS (<--BELANGRIJK ISSUE)

raples | 04-07-07 | 19:52

Ik moet bekennen dat ik dr. Spee eigenlijk wel een sympathieke man vind. Gelukkig heeft Karl Noten zich aangemeld als volwaardig vervanger...

Tommygunner | 04-07-07 | 19:51

Nog eens 7000 weg en dan zand erover.

Lobo | 04-07-07 | 19:51

Op mijn verjaardag is Koos Graai echt niet welkom!

Remington.223 | 04-07-07 | 19:50

Koos Spee is de leider van een criminele organisatie. Dat mag best wel eens gezegd worden. Eurlings daarentegen is vandaag de held, omdat kilometerheffing NIET wordt ingevoerd! Wiehoe! www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artike...

tipo | 04-07-07 | 19:50

Het is zo simpel, gewoon bij iedere snelheidsboete in bezwaar gaan, trek alles uit de kast, laat ze de ijkrapporten en de hele rataplan iedere keer maar opsturen, ze maken altijd wel ergens een fout. Nog nooit een boete betaalt.

mr. Rugje | 04-07-07 | 19:49

bagger?! BAGGER?!!! Ik werk me 't zweet in om hier te reaguren en wat voor erkenning krijgen wij als hard ploeterende reaguurders??? BAGGER en BOETES!!! Krijg eens lepra aan je bonnenboekje ofzeau :S

Abugreip | 04-07-07 | 19:49

kom eens gewoon bij mij thuis praten waarom ik 5 km te hard rij, ipv stiekem achter een viaduct een fotootje schieten en dan een accept sturen. Dan leg ik het gewoon nog eens uit. Doe ik op verjaardagen ook.

roses | 04-07-07 | 19:48

Ik heb hem anders laatst in de column van die wachtgeldfucker nog een behoorlijke pluim in zijn aarsch gestopt.

..zapper | 04-07-07 | 19:47

toch +1 voor Koos

blaffer | 04-07-07 | 19:47

neqschot

vernieuwdeVerbatim | 04-07-07 | 19:47

Op zo'n veilige afstand iemand lekker anoniem van achteren stiekem flitsen vind ík geen stijl.
En ik word overigens liever uitgescholden dan bestolen.

Chiant | 04-07-07 | 19:43

Vullen ze dat gat nu op met Spee ?

in de regenjas | 04-07-07 | 19:43

Ik weet wel dat Honecker trots zou zijn geweest op deze stasi praktijken.

Mongeaul | 04-07-07 | 19:41

Gewoon lekker met zijn allen bij hem op kantoor komen tekst en uitleg vragen voor de 4e overschrijding van de max. snelheid met 5 km per uur. Kan hij het nog mooi een potje druk mee krijgen. En tevens even uitleg waarom waarom Leo de Haas (blik op de weg) geen opnames meer mag maken met de diverse verkeershandhavingsteams van de politie.

Tukker | 04-07-07 | 19:41

Mnah, ik vind het wel een sympathieke vent eigenlijk.

mistere | 04-07-07 | 19:41

Zo Eerdmans had gelijk dat dit baantje op de schop kan.Wat een nutteloos werk, beetje Rutger te worod staan en een flitspaal met veel media er uit halen.

Hakbarrr | 04-07-07 | 19:37

Rutger verwordt duidelijk een terugkomend nr.

Matt D | 04-07-07 | 19:37

Ooo, hij vind het niet erg!
Neqschot voor Koos S. en ga es deaud lutser...

da wizard | 04-07-07 | 19:36

sterf !!

preston spears | 04-07-07 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken