Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jofele spuitgasten in Baarn

Old firefighters don't die, they just stop arson around Brandweermannen zijn kewle gasten. Stel. Iemand steekt je huis in de fik. Komen die mannen de boel toch maar mooi blussen. In hun stoere monstertrucks. Verder peuteren ze geregeld zonder zeuren boomklevertjes uit het boomschors. Gewoon omdat het moet. Community service pur sang. Moeten we zuinig op zijn, die miskende protagonisten. Dus toen er gisteren een ietwat zuur mailtje op de deurmat plofte over schandalige bijkluspraktijken van de brandweer in Baarn huiverde Brusselmans. Tjek voor uzelf HIER de intens spannende pica's van 2 bemiddelbare spuitgasten die clandestien een antenne demonteren. Zo maar midden op de dag. Het halve land had wel af kunnen branden. Driewerf schande, was de strekking het bericht. Maar, gewaardeerde verontruste en mailende belastingbetaler, zo gaat dat nu eenmaal in durpjes. Ons kent ons. Noem het elkaar matsen. Noem het desnoods menselijke maat. Voor een kratje bier spuiten ze in Sijbekarspel na elk buurtfeest de straat schoon. En in Zwartebroek hebben die kevlar-boys een complete partybar in de kazerne tot hun beschikking. Lekker belangrijk. Vannacht staan ze weer ergens verkoolde kinderlijkjes te bergen. Laat maar horen wanneer u pica's heeft van werkelijk misdragende overheidsdiensten.

Reaguursels

Inloggen

Echt erg dom nieuws zeg...

De kranten in de regio publiceren dit ook al. Zelfs dat opruiende flutkrantje als de Baarnsche Courant. De redacteur daar denkt ook dat hij zomaar alles mag/kan schrijven. Vaak slaat hij de plank finaal mis.. Nu ook haalt hij weer zaken boven water die al lang niet meer van toepassing zijn...

Brandweermensen die moet je koesteren.. Straks als alle plannen doorgaan en de vrijwilliger ten dode opgeschreven is, door allerhande regels enz. Moet de belastingbetaler ineens meer gaan betalen omdat de brandweerzorg van een geheel ander niveau wordt. Dan moeten we de sukkels uit Baarn nog eens horen, dan weet ik niet of brusselmans zijn fototoestel nog wel pakt voor dit soort zaken, en of dan het Baarnsche suffertje nog wel kraait zoals ze nu doen...

Wat mij wel opvalt is dat de heren binnen de brandweer ook niet echt met een eenduidend verhaal naar buiten komen, in de ene krant roepen we zus en de andere krant roepen we zo...

Daar mag ook nog wel eens een mediatrainingkje aan besteed worden..

Nieuwsgierig | 06-07-07 | 00:01

is er geen ander nieuws.
dit is stijlloos nieuws.

Wie maakt de deur open als je toevallig zo stom bent om de sleutels thuis te
laten liggen? de brandweer

wie ruimt de troep op als je met je neus vol poeier tegen een overstekende boom geknalt bent? de brandweer.

ze zijn in dienst van de maatschappij, maakt mij niet uit wat doen met een deel van mijn geld als het maar eerlijk is..

jankaas | 04-07-07 | 16:44

@ Hieronymus van Alphe

Je hebt helemaal gelijk... In hollywood is de rook alleen echt dicht en alleen daar zie je niks in een met rook gevulde ruimte.. Maar in nederland stelt rook niks voor, is gewoon doorzichtig en je kan rustig adem halen, niks aan het handje. Als je een kijkt na firefly87, wij (vrijwillige) brandweerlieden hebben niks met helden of helden verhalen, dat soort bullshit brengt je alleen in problemen als je je kop erbij moet houden! Dat jij zo minachtend praat over de brandweer zegt wel genoeg over jezelf.. Wel jammer, maar goed uiteindelijk zal ook jij dankbaar zijn als er ooit iets gebeurd met jou of je kinderen, dat er mensen zijn die uit hun bed komen om te helpen. Iets wat ik jou niet zo snel zie doen... Verder vraag ik me wel af waar jou frustraties over de brandweer vandaan komen? Zelf niet door de test gekomen?

En trouwens er zijn ook vrijwillige brandweermensen die helemaal geen enkele cent krijgen, waaronder ik.. al ons geld gaat na de kazerne waar we leuke dingen voor doen..

jj756342 | 04-07-07 | 14:20

lekker makkelijk brandweervrienden als je je zwembad wilt laten vullen

fritspecial | 04-07-07 | 12:23

Bargemaster 04-07-07 @ 09:41

Met een enkele uitzondering daargelaten, wonen de brandweermannen die jij beschrijft niet in Nederland, maar in Hollywood.

Hieronymus van Alphe | 04-07-07 | 12:09

Brandweermannen staan erom bekend heel veel te zuipen.

Pajero | 04-07-07 | 11:41

@ Hieronymus van Alphe
Ik geloof ook niet dat jij ooit een brandend huis bent binnen gekropen, vol met rook en op zoek bent gegaan naar de kinderen die nog in het huis moeten zitten. Om dan op de tast te vinden wat je zocht. Als iemand dat zou doen, op vrijwillige basis of niet, dan ben je voor mij een held! Dan nog afgezien van het stukje hulpverlening waar jj756342 het over heeft.

Je moet je rot schamen Van Alphe!

Bargemaster | 04-07-07 | 09:41

Wat een onzin zeg hier. Ik ben zelf (vrijwillig) brandweerman. Ik heb hier zelf voor gekozen en mij zal je niet horen zeggen dat brandweermannen helden zijn. Wij worden geacht ons werk goed te doen. Sterker nog als wij fouten maken waardoor er meer letsel onstaat of waardoor er zelfs doden vallen komen wij net zo goed voor de rechter. Het oude beeld van de brandweer is niet meer. De verhalen van vrijwilligers die zich klem drinken na een oefening of uitruk kan niet meer. Ik zelf zit bij een korps in Gld-mid en wij rukken zelfs naar reanimaties ( compleet met AED en andere middelen )uit in onze gemeente omdat daar de ambulance niet op tijd kan zijn. Brandweer ( vrijwilliger ) is een mooie hobby alleen het wordt kapot gemaakt in Den Haag. (BiZa)

firefly87 | 04-07-07 | 02:45

@ Hieronymus van Alphe

Wat ben jij een domme zak zeg... Maar wat voor werk deed jij ook alweer??Dan zullen we daar een foto van op het internet plaatsen, dan ben je misschien niet zo zielig, en kan je heel stoer gaan vertellen hoe tof jouw werk wel niet is! Ga maar eens mee helpen de stukjes van mensen bij elkaar te rapen wanneer ze voor de trein zijn gesprongen.. of een persoon uit een auto knippen waar niet meer veel van over is... Kijken of je dan ook nog zo'n stoer mannetje bent... Je hebt echt totaal geen idee waar je over praat vriend. "verhalen" die jij gehoord hebt zeggen me niks, je moet het mee maken... Voortaan eerst nadenken voor je zo reageerd?

jj756342 | 03-07-07 | 21:25

Hieronymus van Alphe 03-07-07 @ 16:56

Stompzinninge opmerking gewoon :)

c0ne | 03-07-07 | 21:16

K gooi dr wat extra peut op denk ik

c0ne | 03-07-07 | 21:15

ik kom hem niet uitmaken deze keer....

Timbo de Pimbo | 03-07-07 | 20:48

Hieronymus van Alphe 03-07-07 @ 16:56
Brand dood, lul.

d´omgebouwde | 03-07-07 | 19:35

Ik weet nu weer waarom ik Sikkeneur als nick heb gekozen.....
Iemand al Hyvesbeelden en namen van die brandweerlieden?

Sikkeneur | 03-07-07 | 17:59

Kan wel zien dat t komkomertijd is niveau daalt tot dat van sbs6 hart van nederland.
Die Foto knippende lutser mag wel eens werk gaan zoeken ofsow

Stiff | 03-07-07 | 17:35

is toch handig als iemand kent die brandweerman is?
niks nieuws aan

aardt | 03-07-07 | 17:35

Wie zegt dat dit gratis gebeurt? Misschien valt het onder begroting onvoorzienen van de gemeente of provincie en kost het gewoon net als 8m grafittiverwijdering 50.000 euro.

Frank Culemborg | 03-07-07 | 17:32

In dat geval begrijp ik helemaal niet meer waarom je echt denkt dat brandweerlui echt zulke helden zijn. Je zou toch beter moeten weten. Maar goed, iedereen vind van zichzelf dat ie een zware baan heeft. In jou geval zelfs hobby. Ook ambtenaren komen moe thuis na een zware dag uit het raam staren.

Verder ben ik benieuwd naar je onderhoudsschema. Misschien toch maar gewoon de olie van je kraanwagen laten verversen bij de erkende dealer, dan is het wel binnen een kwartier gedaan.

Hieronymus van Alphe | 03-07-07 | 16:56

Brandweer is OK. Met gevaar voor eigen lever helpen ze iedere dag weer anderen. Als ze dan een keer iets doen wat 85% van Nederland niet eens een probleem vind moeten er koppen rollen????? Klaag eerst Marijke Vos eens aan voor moord en dan die lijperds die dag en nacht in de berm zitten om de staatkas te spekken. En dan naar jezelf.

Frotklob | 03-07-07 | 16:54

1) Ik ben een vrijwillig brandweerman, Hoofdbrandwacht, en na 5 jaar opleiding en honderden uitrukken heb ik een aardig idee hoe het werkt bij de brandweer.

2) over onderhoud: Probeer maar eens in gesprek te komen met vrijwillige brandweerlui. Leer je wat van.

Timbo de Pimbo | 03-07-07 | 16:50

linksisooknietalles 03-07-07 @ 16:26

Doet er niet toe.

Timbo de Pimbo 03-07-07 @ 16:39
Kennelijk ben jij degene met een gebrek aan kennis. Effe een getalletje over vrijwilligers opgooglen betekend niet dat je weet waar je het over hebt. Probeer maar eens in gesprek te komen met vrijwillige brandweerlui. Leer je wat van.

Verder moet je wel 4 pallets en een stuk golfkarton hebben omgetoverd tot je huis. Bovendien rijdt je waarschijnlijk in Opel uit 1911. Anders had je geweten dat onderhoud van gebouwen en machines niet zoveel werk is.

Hieronymus van Alphe | 03-07-07 | 16:46

Onder onderhoud aan gebouwen versta ik overigens ook op een veilige en verantwoorde wijze demonteren van antennes die niet meer gebruikt worden...

Timbo de Pimbo | 03-07-07 | 16:40

@ Hieronymus van Alphe 03-07-07 @ 16:12
It is better to be thought a fool, than to open your mouth and remove all doubt

Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. 85% van de brandweerlieden zijn vrijwilligers in nederland. Dat zijn dus mensen die 24/7 van hun werk of gezin weggeroepen kunnen worden. De overige zijn in overheids- of bedrijfsdienst. Deze mensen hebben tijdens hun 24 uurswachten gewoon werkuren waarin onderhoud aan voertuigen, materiaal eb gebouwen gedaan wordt, er controles op brandveiligheid worden gedaan etc etc.

Timbo de Pimbo | 03-07-07 | 16:39

@Hieronymus van Alphe

Volgens mij heb jij ook een boeiend leven.

Alleenstrijders | 03-07-07 | 16:32

@hieronogwat, watdoejijdanalsikvragenmag?

linksisooknietalles | 03-07-07 | 16:26

Daargelaten dat het hier inderdaad dom gezeik betreft, wordt ik het ongefundeert vereren van de brandweermannen ook zat. Die lui voeren de hele dag geen flikker uit, redden af en toe een katje, en ja, af en toe snijden ze iemand uit hun auto. Boeiend. Hadden ze ander werk moeten gaan zoeken als ze daar niet tegen kunnen. Stratenmaker, plantsoenendienst ofzo.

Nee de gemiddelde GSer vereert lui die gewoon hun werk uitvoeren. Werk dat vooral bestaat uit rustig een kaartje leggen, een websiteje maken, een oude brandweerwagen opknappen en zo af en toe es een schoorsteenbrand blussen.

En pieperdiensten, Agent327 03-07-07 @ 14:20, die hebben zoveel mensen. Kunnen ieder moment worden opgepiept. En de rit naar hun werk is net zo gevaarlijk als het werk van een brandweerman.

Hieronymus van Alphe | 03-07-07 | 16:12

@Brusselmans, ja, ik kan wel begrijpen dat je nog wat meer foto's zaoals uit je laatste linkje wil. Krik je de bezoekersaantallen weer een beetje mee op.

linksisooknietalles | 03-07-07 | 16:11

Alsof ze vanuit een dergelijke straat niet kunnen uitrukken en van uit de cazerne wel? :S Spreiding van wagens in het dorp is alleenmaar goed! Ik ben een Baarnaar, en mij hoor je niet klagen! Toppers die Baarnse spuitgasten! ;)

MichMich | 03-07-07 | 15:30

Rustig aan Opa, wij hardwerkende reaguurders stellen uw AOWeetje veilig.

Lekker Belangrijk© | 03-07-07 | 15:08

Dit wisten we toch al? Nooit die reclame gezien? "Bij de brandweer doen we meer dan alleen blussen!" En houden zo. Je ziet mij niet de waal induiken opzoek naar verkrachte kinderlijkjes of voor oma aan de overkant de kat uit de boom halen.
Off topic: lekkere NSB-er die deze feauteaux maakte

WyattEarp | 03-07-07 | 15:07

Brusselmans, je bent naast Pritt Stift een van de redactieleden die wel goed kan schrijven. Daar kan Traag nog wat van leren, wat een lutser zeg.

Maar helaas kies je meestal slaapverwekkende onderwerpen, waardoor je dus weinig comments krijt. Volgende keer beter..

SSRA | 03-07-07 | 15:05

@Agent327
dat was ons al bekend

The Nameless | 03-07-07 | 14:51

Typische communisten/fascisten mentaliteit. Mensen verklikken die zelfstandig bijklussen in plaats van toestemming vragen aan vadertje staat.
Zolang ze ter plekke zijn als er brand is, mogen ze van mij doen wat ze willen, en zoveel bijverdienen als ze willen.

brulkikker | 03-07-07 | 14:50

@The Nameless 03-07-07 @ 14:38

U heeft gelijk. Echter is het meervoud en niet meervouden

Agent327 | 03-07-07 | 14:44

Deze meisje vind de raar dat 'het boomschors' wordt geschreven in die stukje

Paula van Vliet | 03-07-07 | 14:43

Alsof we hiervoor ook maar 1 cent belastinggeld verspillen. Of ze nou in de baas z'n tijd in de kazerne zitten te klaverjassen of in de baas z'n tijd een antenne demonteren. Dan zie ik zelfs nog liever dat laatste. Scheelt weer een stukje horizonvervuiling...

Breinstein | 03-07-07 | 14:41

112 bellen voor een stukkende antenne, bij stormschade of lekkende dakgoot... top!

Monsieur Bovary | 03-07-07 | 14:41

Over misdragende overheidsdiensten gesproken, heeft Rutger nou al z'n gevangenisstraf uitgezeten?

Pippo van Eenennaam | 03-07-07 | 14:40

zijn brandweervreauwen eigenlijk eauk spuitgasten?

lammebertje | 03-07-07 | 14:39

meervouden van brandweerman is brandweerlieden

The Nameless | 03-07-07 | 14:38

Niets dan lof voor de brandweer!

@Alleenstrijders 03-07-07 @ 14:16
Het is inderdaad typisch NSB, om een ander erbij te willen lappen.
Of zullen we dit "Ik zou wel willen weten welke eikel het mailtje gemaakt heeft" maar laten vallen onder het hoofdstukje Stasi, of KGB'er.

Herman Flipsen | 03-07-07 | 14:26

@mezelf
Brandweervrouwen ook trouwens

Agent327 | 03-07-07 | 14:26

Mijn (ex) schoonvader was commandant in een kleine plaats in NH. Elk urr, dag of nacht kon hij gepiept worden en dan stond hij ook binnen 5 minuten gekleed en klaar om naar de kazerne te rossen samen met de andere vrijwilligers.
Als de foto NIET over een regulere opdracht gaat, verbaasd het mij dat ze hun brandweer kleding dragen. Die kleding is nml niet van de meest soepele stof. Hulde voor alle brandweermannen. Elk alarm kan nml hun laatste zijn.

Agent327 | 03-07-07 | 14:20

Waar maken we ons druk over. Tot voor kort kluste in 020 het ambulace-personeel bij als prins van oranje.

Schoorsteenveger | 03-07-07 | 14:20

Is vogens mij gewoon de installatie van KPN internetbellen.

DJTriest | 03-07-07 | 14:19

Ik zou wel willen weten welke eikel het mailtje gemaakt heeft, heeft zeker niks beter te doen. zeker NSB voorouders.

Alleenstrijders | 03-07-07 | 14:16

Ach, tegenwoordig de kliklijn hier? Kunnen we de buurman aangeven aan den bezetter? Of melden wanneer iemand fout is geweest? Of al die f5-ende kantoorpikkies aangeven die inproduktief zitten te wezen omdat ze op GS zitten in de tijd die ze betaald krijgen om voor hunne werkgever bezig te zijn?
Telegraaf.....? Bah...

-edit: Bril op zetten, opoe -

Opa-Buiswater | 03-07-07 | 14:16

komkommer in je kont

koffiepot | 03-07-07 | 14:14

Wat een acherlijk stukje tekst brusselmans. De brandweer gaat wel vaker op pad om antennes te helpen verwijderen die een gevaar vormen omdat ze niet meer goed vast zitten. Niks aan het handje dus.

-edit: u kunt niet lezen? -

..zapper | 03-07-07 | 14:14

en ik moet hier over oordelen tijdens mijn werkuren op de computer van de baas? (wel een kutcomputer overigens)

The Nameless | 03-07-07 | 14:11

Timbo de Pimbo 03-07-07 @ 14:03

Hulde.

befke | 03-07-07 | 14:10

Wat een nieuws zeg, laat die helden toch is er geen ander belangrijker nieuws. echt weer telegraaf nieuws.

-edit: lutser leer eens lezen -

Alleenstrijders | 03-07-07 | 14:09

Brandweer heeft nou eenmaal ook een sociaal-maatschappelijke functie. Ga zo door!

T'o Malaak | 03-07-07 | 14:07

Wel eens in een stink gracht gezocht naar een kleintje?
Waar gaat het over?
huh?? 03-07-07 @ 13:58

Inderdaad
Zielig

befke | 03-07-07 | 14:07

@Derrek Wilder 03-07-07 @ 13:51

en werken er op de kindercreche niet alleen maar pedofielen?

Timbo de Pimbo | 03-07-07 | 14:04

Nederland Saboterende Bezorgde

hallevvezool | 03-07-07 | 14:04

De antenne die hier weggehaald wordt is een mobilofoon-antenne. Deze zijn na invoering van P2000 en C2000 overbodig geworden.
Wat deze mannen hier dus doen is de gewoonste zaak van de wereld.
Dus, bezorgde brandweerfotograaf, in plaats van een duur particulier bedrijf in te schakelen doen deze mannen het zelf.
Enne... volgende keer niet meer in de weg lopen, als wij midden in de nacht opgepiept worden om boomklevertjes uit te zagen...
Wist je dat 85% van alle brandweerlieden vrijwilligers zijn die weggepiept worden van werk of familie?

Timbo de Pimbo | 03-07-07 | 14:03

Volgens mij verwijderen ze gewoon de oude analoge antenne. ( door komst C2000 niet meer nodig) = hun werk!!!

Mr.White | 03-07-07 | 14:03

plofde, hmmm ...

uninvited guest | 03-07-07 | 14:00

@PJP de II 03-07-07 @ 13:50

Of kamikazeonderdelen langs het spoor verzamelen.

KaiserSoza | 03-07-07 | 13:58

Wat een zielig mannetje die deze foto's gemaakt heeft..

heeft zelf blijkbaar ook geen nuttige baan dat hij overdag de tijd heeft om hier foto's van te maken..

huh?? | 03-07-07 | 13:58

big fucking boeiend, zolang de antenne niet van een brandend huis wordt gedemonteerd mogen ze van mij

The Nameless | 03-07-07 | 13:58

In het dorpje Amsterdam waren de mannen van de brandweer, voor de komst der Polen, veelgevraagde badkamertegelaars.

Dr. Mabuse | 03-07-07 | 13:56

PJP de II 03-07-07 @ 13:50
Nee, helaas willen mijn lijken niet branden.

Teen | 03-07-07 | 13:56

Wie zegt dat dit Baarn is? Ach maakt ook niks uit. Hier kan het nog.

@Lekker Belangrijk
Ik heb ze hier nog nooit zien controleren, oh wacht he is ook graties!

Karelknetter | 03-07-07 | 13:55

kut toch niet....

iknietwetuh | 03-07-07 | 13:55

Valt gewoon onder de noemer: OEFENING!

NEXT!

kwarko01 | 03-07-07 | 13:55

Misschien zijn ze wel gewoon betaald, dat kan natuurlijk ook nog...

John McClane | 03-07-07 | 13:55

-edit: Nee, je hebt een BAN -

iknietwetuh | 03-07-07 | 13:54

Ach, d'r zat eerst een zielig poesje in. Na die te hebben bevrijd, demonteren ze de antenne uit veiligheidsoverwegingen.. Hulde voor de spuitgasten!
Brusselmans: graag een linkje naar de betreffende email..

BroncO | 03-07-07 | 13:53

Gezeur eerste klas inderdaad... Anders zitten ze op de karzerne te kaarten.. en inderdaad zoals BB al aangeeft zijn er ontzettend veel vrijwillig..

Gezeur pur sang..

Rest In Privacy | 03-07-07 | 13:52

Hallo hallo! Zijn niet 99% van de pyromanen in het dagelijks leven van die heldhaftige spuitgasten?

Derrek Wilder | 03-07-07 | 13:51

Teen heeft zeker nog nooit een verbrand lijk uit een wagen mogen snijden?

PJP de II | 03-07-07 | 13:50

Vergeet niet dat een groot deel van de spuitgasten NIET in loondienst zijn maar vrijwilligers. Als het binnen de grenzen blijft zie ik persoonlijk dit soort taken als een soort van oefening waarbij je ook de vaardigheid met de laderwagen kunt testen. Ik vind het minder dat een half korps met gillende sirenes etc optreed in reclame spotjes (oa bij frisia).

Bluto Blutarsky | 03-07-07 | 13:50

*rilt van positieve insteek*

Teen | 03-07-07 | 13:48

"Ontvangst C2000 ondermaats"

Snuifje | 03-07-07 | 13:46

Mark Weg?

raweenkatwaroo | 03-07-07 | 13:45

Zurebommen tijd!

De StoorZenDer | 03-07-07 | 13:45

Zo gaat in dat in ons dorp, bromsnor die een oogje dichtknijpt bij de blauwe zone en je alsnog een parkeerschijf voor 5 euri verkoopt.

Lekker Belangrijk© | 03-07-07 | 13:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken