Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant ten onder aan amateurs

20041027-vingerw00t.gifGedistingeerd stukje vandaag op de achterpagina van de Azijnbode. Onze favoriete pillendraaier Francisco van Jole legt in onbewimpelde taal nog maar eens uit hoe het allemaal eigelijk zit. Moraal van het verhaal? De wereld gaat kapot en U als internetter hebt het weer eens gedaan. U bent namelijk een bloggende beunhaas die niets anders doet dan de ganse dag duurkostende nieuwspagina's over te pennen. En dan vaak nog alleen maar om aan te tonen dat oude media niet deugen. Bovendien kost uw op Marktplaats te koop aangeboden meuk diezelfde oude media hun zuurverdiende advertenties. Strekking van het Jolo's verhaal: HOU EEN SOP! Stelletje intellectueel eigendom slopers! Amateuristische jatdieven! Onwetende burgerscribenten met een camera! Bravo voorzitter Francisco! Weer een stemmig opgeheven vingertje uitgepoept. En dat in een kwaliteitskrant die vandaag haar grootste rectificatie ALLER TIJDEN moet plaatsen. Amateurs! UPDATE: Henk Blanken leest dezelfde boeken als Van Jole. U is niet alleen amateur. U is een NAZI!

Reaguursels

Inloggen

Aahhh, een mede-undergrounder... Kom er maar (van achteren) in, De Bruijn!!!

Jeauleauheaumeaux | 03-07-07 | 17:07

En wat is de uitslag van het debat?

H_C_Q | 03-07-07 | 12:38

-weggejorist-

de Bruijn | 03-07-07 | 09:59

Er wordt nog weinig aandacht besteed aan deze mastodonten. Heel goed. Het toont dat de betekenis van jeauleau en blankert van nul en generlei belang geacht worden. Up yours, kwezelende neo- calvinisten. Vrijheid ring a bell? Een perfect uitgangspunt. Jullie hebben nog veel te leren bij mediadebat. Om over jeauleau maar te zwijgen. Wéér een organisatie die zich voor het karretje van de personnlijke vendetta jegens GS van van jeauleau heeft laten spannen. Die rat weet met zijn gladde pratjes toch steeds idioten te bewegen zijn reactionaire praatjes te ventileren in de massamedia. Een prestatie op zich, want de man heeft verders intellect, inhoud noch charisma.

bottehond | 03-07-07 | 01:14

@Bigi Bana Boy 02-07-07 @ 18:09
Ok, al goed, maar ik wordt zo enorm kotsziek van dat linkse geblaat over de vermeende domheid van Wilders-stemmers! Bij Pim-stemmers probeerden ze ook al zo'n sfeer te creeren van: het zijn maar domme, misleide Schilderswijk-bewoners die op Pim stemmen... Alsof het electoraat van de PvdA uit louter intellectuelen bestaat.

Ja, er zijn veel onopgeleide mensen die op Wilders stemmen; maar uit eigen ervaring weet ik dat er ook zeer veel erg hoogopgeleiden zijn, die zich ernstig zorgen maken over de toekomst van onze liberale, enigszins democratische maat schappij!

Tja, en generaliseren moet, want anders worden de reaguursels veel te lang. Als ik het heb over DE islamiet, dan bedoel ik een bekrompen zielepoot die achter een fictieve godheid aanloopt, zich laat leiden door leefregels uit een 600-jaar oud boek en in een gewelddadige kinderneukert zijn leidsman ziet. Er zijn ook 'verlichte' islamieten, maar dat is een heel kleine minderheid en als ze hun mond opendoen krijgen ze een mes tussen de ribben, dus dat ga ik niet steeds vermelden. Kortom, als vuistregel geldt: islamieten zijn bekrompen en gevaarlijk. Nuancering is niet nodig!

Brouhaha | 03-07-07 | 00:24

@ventilator 02-07-07 @ 11:10 "Van Jole dit van jole dat.... Het zit jullie diep schijnbaar..." mmmmmm dieper, dieper !!!

Jeauleauheaumeaux | 02-07-07 | 23:49

@Ariederechtsebal 02-07-07 @ 22:01:
Vandaar dat "Is dat wel zo?" zonder publiek wordt opgenomen.

koerbagh | 02-07-07 | 22:52

Ha,ha. Het blijft leuk deze nostalgische elitaire potloodventers. Vanavond zatten ze weer bij elkaar om hun natte droom te verkondigen. En ze hebben genoten.

Geen stijl bewijst volgens hun hen weer hun gelijk. Anonimiteit is een ziekte met demonische gevolgen. Anonimiteit is synoniem voor domheid, neergang, haat en wetteloosheid. Het leidt het internet naar de afgrond en verzieken de samenleving. Maar de apostelen van de wijsheid en verlichting zullen onder aanvoering van uberintellectueel Jeaulau de dagen van 40-45 doen herleven (inclusief de overwinningsparade). Nederland zal weer hoogten gaan zien en op een proper internet een rein maatsschapelijk debat voeren. En de Volkskrant zal de fakel met ons mee dragen. Opdat ons nageslacht standbeelden voor ons zal oprichten.

Amen. (Denkt Van Jole en geniet na van zijn dagelijks monoloog voor de webcam en ontvangt een applausje van zijn bloedbroeder Blanken).

nadenkeniseenkunst | 02-07-07 | 22:51

Die van Jeauleau stinkt ongelofelijk uit zijn muil. Als je met hem lult, bewaar dan minstens een meter afstand, want, godkolere wat loopt die mongeaul uit zijn straatje te rioleren. Gewoon goor man.

Ariederechtsebal | 02-07-07 | 22:01

Stropdasje 02-07-07 @ 20:40

Zelfde intolerante gedachtengoed. Ze zijn nu bezig, neem ik aan. En: Parbleu! De wereld draait gewoon door. jeauleau en die henk BLANKen zijn van nul en generlei belang. Ingebeelde hansje brinkers.

bottehond | 02-07-07 | 21:51

-edit dont feed the trolls -

Stropdasje | 02-07-07 | 20:40

Keen: De amateur maakt de cultuur kapot want hij maakt goedkope filmjes en een dominante encyclopedie. Door het kopiëren van cultuurproducten is de cd-markt ingestort.

van Jole: De professional is mede-verantwoordelijk voor het verloren vertrouwen van het publiek. Digitale technieken bemoeilijken het uitbaten van intellectueel eigendom.

Ik: *Ziet gelijkenis met de strijd tussen Open Source en MS Windows en gaat het artikel 'De kathedraal en de bazaar' maar eens opzoeken: www.opensource.nl/bazaar.html *.

Hoen | 02-07-07 | 20:30

Internet is het allerbeste dat deze wereld ooit overkomen is. Journalisten en stompzinnige stemmingmakers zoals Jole worden erdoor weggeblazen, maar zij zijn de enigen die dat jammer vinden.

driest vannacht 02-07-07 @ 20:10

Heil, O grote Swami!

* pakt de medalje voor "post van de draad" uit de kast *

bottehond | 02-07-07 | 20:30

Oh, mein Himmel, wat is dit erg...! Over "duurkostende nieuwspagina's overpennen" gesproken, overpennen, ja overpennen. Goed dan, het is tijd voor een beetje koppie-peest: 'De angst van deze netcritici is voorstelbaar. De geschiedenis heeft uitgewezen dat collectivisme tot geweld leidt. Er zijn film- en videobeelden die aan je netvlies blijven kleven: Hitler die duizenden aanhangers toespreekt in een stadion,....'
Ah, ja hoor, daar is Hitler weer, ach: 'Als het ons niet bevalt, dan halen wij Auschwitz te voorschijn.' Trouwens, was het collectivisme tegenwoordig niet ten zeerste in de mode..?, Balkenende enzo, de S.P., en het communitarisme.. Hm, Jan Peter Balkenende.., een nazi.., tjonge.., wie had dat gedacht.? Wat een gelul allemaal. Zonde van me tijd, burp.!

Hannalore | 02-07-07 | 20:16

Internet is het allerbeste dat deze wereld ooit overkomen is. Journalisten en stompzinnige stemmingmakers zoals Jole worden erdoor weggeblazen, maar zij zijn de enigen die dat jammer vinden.

driest vannacht | 02-07-07 | 20:10

@bottehond,<br>
Yep, zijn naam = klote.<br>
Ik heb me wel ingehouden en het geprobeerd neer te zetten zonder al te veel scheld en andere schunnige woorden. Is wel gelukt alleen is nu de inhoud van mijn post sterk verminderd...<br>
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het zal gaan met het MediaDebat vanavond. Wel jammer dat er niemand van GS bij is.

Sulfuric-Acid | 02-07-07 | 20:06

Sulfuric-Acid 02-07-07 @ 19:33

Het is alleen een k*dtpost omdat de naam jeauleau er in voorkomt. Net zo k*dt als deze post van mij dus, hehehehehe....

jeauleau: sterph, sslinksse misantreaup

* trapt jeauleau nog eens in de micro-testikeltjes *

bottehond | 02-07-07 | 19:37

* Ziet dat het een k*dt post is, maar wel opgelucht is *

Sulfuric-Acid | 02-07-07 | 19:33

Van Jole is gewoon een oelewapper die niet kan hebben dat iemand anders een mening heeft die verschilt van de zijne. Dit komt wel tot uiting vanwege het feit dat hij tegen anoniem reageren is en die mensen die dat doen gelijk uitmaakt voor Wilders-adepten en extreem rechts tuig. Ofte wel, het over één kam scheren van mensen. Daar waar hijzelf dus zo op tegen is maar tegelijkertijd ook doet omdat 'ie niet kan hebben dat hij niet gelijk krijgt. Ook is één van zijn manieren om de mensen die anoniem reageren (en dat zijn er op GS / NN behoorlijk wat) de schuld te geven van zo ongeveer alles wat er mis is in deze wereld. Hijzelf maakt zich hier uiteraard niet aan schuldig...<br>
Dus deze gesjeesde student, die de snelheid van het Internet e.d. niet bij kan houden kiest dus logischerwijs voor een regulering van / op Internet, in dit geval om de auteursrechten te beschermen. M.a.w. hij kan dus niet verder kijken dan dat zijn neus lang is en is niet in staat om commentaar te krijgen wat tegen zijn 'mening' in gaat.<br>
<br>
Tot zover ff een korte beschrijving van van Jole.<br>
<br>
PS. van Jole, doet je oogkleppen is af wil je, of flikker anders lekker op naar Urk. Lutsert.

Sulfuric-Acid | 02-07-07 | 19:32

inquisitra 02-07-07 @ 17:10

'nough said.

Otman | 02-07-07 | 19:26

lol@BBB

G-unite | 02-07-07 | 19:13

Sven31 02-07-07 @ 18:13 LOL
Daag mij niet uit Sven want ik ben toevallig vandaag in een milde bui en dat kan zeau weer omslaan hoor. Overigens had ik een IQ van 83 maar dat was dan wel weer het hoogste in Langatabbeje en Drietabbetje (waar die schijt Marrons wonen) samen. Sindien is mijn bijnaam "Sabi man" in het Nederlands vertaald als wijze man. Dus weet met wie je te maken hebt hier. Bepaald niet de eerste de beste.

Hee, maar geen woord van die Brusselmans he ? Blijkbaar kun je op de GS redactie verschrikkelijk de plank misslaan en hoef je daar verder niet op terug te komen. Maar rustig zelf wel een sneer over die rectificatie van de Volkskrant plaatsen ... Hoe was dat spreekwoord weer over pot verwijt de ketel ?

Bigi Bana Boy | 02-07-07 | 18:49

Sven31 02-07-07 @ 18:05

Sven, je hebt gelijk, maar dan wel op intellectueel en ethisch niveau. Jeauleau is een melkkoe voor GS en daar maakt hij het zelf heel nadrukkelijk naar. En bedenk dat het hemzelf ook geen windeieren legt. tenslotte: jeauleau heeft vreemde totalitaire ideeen over het internet. Ooit was hij (dacht hij) de vleeschgeworden internetgoeroe. Juist sites als GS doorkruisen zijn ideeen over hoe dat internet moet functioneren. Het is daarom niet alleen een vete tussen de @ Redactie en jeauleau. Het gaat veel verder dan dat. GS staat voor Vrijheid en heerlijke anarchie, jeauleau staat voor gedachtenpolitie en internetInquisitie.

bottehond | 02-07-07 | 18:37

Bigi Bana Boy 02-07-07 @ 18:09
stiekem ben je wel een beetje jaloers he, op dat IQ van 158... geeft niet hoor.

Sven31 | 02-07-07 | 18:13

Brouhaha 02-07-07 @ 13:31
Tsja maat, dat heeft een aantal oorzaken. Ten eerste, en dan is al vaker genoemd, is zo'n posting als jij deed inderdaad een inkoppertje. Los van of het klopt of niet, is het gewoon al leuk om je even te treiteren.
Sven31 heeft daar eauk ruime ervaring mee, al is Bigi inmiddels gestopt met hem te plagen (het was leuk maar genoeg is genoeg).

Verder roept de manier waarop je je stelling deponeert ook gewoon een reaktie uit omdat je zeau lekker generaliseert. Ik weet dat links dat evengoed doet met hun wIlders-adepten, maar goed dit keer was jij het en ook dat nodigt uit tot een treiterige reaktie.

Tot slot is opscheppen over je IQ nooit erg slim hier op GS.

Dat was eigenlijk alles. Til er niet te zwaar aan zou ik zeggen want dit is immers maar slechts GS and the soup is nog eaten that hot.

Bigi Bana Boy | 02-07-07 | 18:09

@ inquisitra 02-07-07 @ 17:51
Karaktermoord zeg je... daar is GS ook niet altijd vies van natuurlijk, hoe terecht ook vaak. Ik blijf het dubieus vinden. Nogmaals, negeer de man dan ook gewoon verder op de site. Dan ben je tenminste helder bezig.

Sven31 | 02-07-07 | 18:05

@ Sven31

Ik vind het vrij evident ja. Als je al aan ziet komen dat deze confrontatie niet opgezet is om te debatteren, maar om in de klassieke oude media-val van de karaktermoord te komen, dan moet je gewoon niet gaan. Dat is namelijk het enige wapen dat ze hebben tegen GS. Heel slim dus eigenlijk om niet te gaan.

inquisitra | 02-07-07 | 17:51

inquisitra 02-07-07 @ 17:37
O ja, is die nederlaag echt zo evident. Je moet natuurlijk wel een figuur erop afsturen die ook in real life scherp kan acteren, dan zijn er vast puntjes te pakken.
Liever heroisch ten onder dan eindeloze van J. bashing topics te publiceren en vervolgens een echte confrontatie uit de weg te gaan; negeer dan de man in zijn geheel. Maar goed, dat is mijn mening.

Sven31 | 02-07-07 | 17:47

Ik vrees ook van niet. Maar het zou op Mugabe-achtige toestanden uitlopen daar. Als je als GS gaat, dan wordt je in elkaar getrapt als wraak voor de aantasting van hun wereldje. Ga je niet, dan ben je laf. De aloude truc. Het zal een gezapig avondje worden met veel getrap in de richting van nieuwe media. Het is gewoon een fase in hun doodsstrijd. :-)

inquisitra | 02-07-07 | 17:37

inquisitra 02-07-07 @ 17:10
Prima betoog, jammer dat een dergelijk geluid er niet zal zijn vanavond.

Sven31 | 02-07-07 | 17:20

Dit is werkelijk waar bijzonder pathetisch van Keen en de schijnbare fans Van Jole en Blanken. Dit toont gewoon aan dat oude media inderdaad een oude vastgeroestemn en bijna gefossileerde bende is. Daar is maar 1 oorzaak voor en dat is het vreselijke onvermogen tot aanpassing in relatie tot de opkomst en massaal gebruik van een nieuw medium. Dat zou onze internetgoeroe *kuch* van Jole wel moeten weten.
Maar nee, het wordt over de boeg gegooid van de anomieme meute die de enkeling platwalst. Het moet voor deze heren een bijzondere schok zijn dat hun intellectueel zelfopgetrokken paleisje ineens voor iedereen toegankelijk is en dat het oordeel zo rechtstreeks gevoeld kan worden. Als een schrijver vroeger een kut-boek schreef en je vond dat als consument consument ook dan kocht je het niet. Het enige wat zo'n schriver merkte was dat de verkoopcijfers laag bleven. Maar nu kan de consument ook gelijk als recensent zijn oordeel geven. Dat is een me een partij wennen en slecht dat dat is volgens deze heren!!!!! wat is er dan slecht aan? Omdat oude media en betrokken personen bij wankwaliteit nu niet buiten schot kunnen blijven. De elitaire muren worden door nieuwe media geslecht en het is ineens pijnlijk te erkennen dat ze rekening moeten houden met -en verantwoording behoeven- af te leggen. Natuurlijk heeft het ook met macht te maken. Niets is machtiger dan deel uitmaken van een instituut dat zich volledige gevrijwaard weet van kritiek en klakkeloos via de oude media de opinie kunnen sturen in de richting die zij goeddunkt. De nieuwe media maken die macht dag na dag kleiner, waardoor de schuilende heren zoals Blanken en Van Jole ineens zelf in de vuurlinie komen. Als zichzelf hoogachtende deskudigen *kuch* zouden ze volwassen moeten zijn te realiseren dat de mensen die ze jarenlang konden bepraten, nu ook terug kunnen praten. Dat dat soms niet zo netjes gebeurt is hypocriete jankerij. Sinds de oude media bolwerken zijn van linkse netwerkjes tot aan de partijen in de tweede kamer aan toe, worden mensen (Fortuyn, Bolkestein, Verdonk, Wilders ook niet zo netjes bejegend. Wie herinnert zich niet een Job Frieso wapperend met Mein Kampf om via de gecontroleerde oude media Fortuyn in de extreem-rechtse hoek te zetten? Is dat wel beschaafd? Is dat de nette manier van Van Jole en cs?
En natuurlijk draait het ook om vertrouwen. Een flink substantieel deel van de bevolking noemt de oude media links, gekleurd in de berichtgeving en ziet censuurpraktijken (Arninkhof bv.). Dat vertrouwen in het gebruik van de oude media door linkse invloeden is totaal verloren gegaan. De geloofwaardigheid stelt nauwelijks meer wat voor. En hoe harder de oude media en hun broodeters dat merken, des te harder ze spartelen. En dat doen Van Jole en Blanken.... als een vis op het droge.

inquisitra | 02-07-07 | 17:10

@hemaworstje 02-07-07 @ 16:38
media hoererij waar GS nooit en te nimmer deel van uit zal maken?

Volgens mij wordt GS straks verkocht (of is al) aan de hoogst biedende A-dverteerdert en leeft Weesie nog lang en gelukkig.

Roodvleugel | 02-07-07 | 16:51

jullie zijn gotver holmaatjes met van jole. zelfde nest.
afblaffen hiero is gewoonweg spam voor eyebrown v jole.
denk je dat de commenters compleet vd pot gerukt zijn?

media hoererij waar GS nooit en te nimmer deel van uit zal maken.

de telegraaf is de meest gerectificeerde krant in nederland.
steek die danoontje dus maar in een plek where the sun don't shine.
brusselmans u Zuigt.

hemaworstje | 02-07-07 | 16:38

@Brouhaha 02-07-07 @ 16:22
Die taal-linguisten van de Taalunie worden vast gesponsort door Unilever. Amateur-journalisten maken nu eenmaal meer spelfouten dan professionals, al was het maar omdat zij het zich kunnen veroorloven. Als ik het mocht zeggen, hoera dat mag hier: klinkt als t, schrijf als t, klinkt als d schrijf als d. Dat is logica, of is het logika?

Echt off-topic is dit niet, omdat politiek oa drijft op het pakken van de tegenpartij die zich uitdrukt in woorden en dus alleen daar op gepakt kan worden. Daarom houden poitici ook zo van dubbelzinnen en "geen commentaar".

Roodvleugel | 02-07-07 | 16:33

@Roodvleugel 02-07-07 @ 16:03
Daar heb je een punt. Ook ik heb al wat spellingswijzingen meegemaakt, maar toen dat stelletje pseudo-linguisten van de Taalunie, of hoe dat sukkelclubje ook mag heten, begon af te dwingen dat we het voortaan over panneNkoeken zouden hebben i.p.v. panne-koeken en kippeNsoep i.p.v. kippe-soep (met 1 pan en 1 kip vallen beide gerechten heel goed te bereiden, dus waarom meervoud), of als het dan toch anders moet, pankoeken (vlg. Pfannkuchen, pancakes) of kipsoep ben ik afgehaakt. Ik wist toen zeker dat ik met randdebielen te doen had die van taal en logica geen benul hadden. Een beetje off-topic, maar het heeft ook met amateur-journalistiek te maken, toch?

Brouhaha | 02-07-07 | 16:22

@Rabarbeke
Bovendien ben ik zo oud dat ik de Nederlandsche spelling al (te) vaak heb zien veranderen. Daar vreten er een hoop goed van. Het is iedere keer weer een impulsch voor de Nederlandsche economie en zonde van al die oude kladblokken.

As je me maar begrijp wat ik bedoel.

Roodvleugel | 02-07-07 | 16:03

@mi hoen

Je hebt ook nog als loempia bakkers verklede rode khmers met een grote waffel.

Rabarberke | 02-07-07 | 16:02

De enige nazi op GS was toch Joris ?

Mi Hoen | 02-07-07 | 15:58

't is gewoon luiheid om af te haken als iemand gepubliceerte of beschadigte schrijvdt.

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:54

@roodvleugel

Nou ik hoor hier dagelijks dat moslims de Nederlandse taal moeten leren en vervolgens maken Nederlanders er een tyfuszooi van, vandaar mijn opmerking.

Bovendien, 't is gewoon luiheid. Je zou b.v. nooit gepubliceerte of beschadigte schrijven.

Rabarberke | 02-07-07 | 15:52

@Rabarbeke
Ja, ik was nooit zo goed met d's en t's. Fijn voor je dat jij het wel bent. Wat heb je niet begrepen?

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:47

@roodvleugel

Het is ook een feit dat het met het onderwijs ook al niet al te best gestelT is.

Rabarberke | 02-07-07 | 15:43

k*t stofzuigert.

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:43

De grote grap is natuurlijk dat Van Jeauleaux precies datgene doet wat Keen in z'n boek veracht. Het kopieren en beroerd vertalen van een recensie uit de New York Times en met een beetje "google-de-google" een artikeltje produceren.

koerbagh | 02-07-07 | 15:43

@Brouhaha 02-07-07 @ 15:22
Sorry, het was zo'n mooie voorzet. Ik kon het niet laten.

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:42

@Brouhaha 02-07-07 @ 15:22
Sorry, was zo'n mooie voorzet.

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:41

Het is wel duidelijk dat het vak journalist as we know it binnen enkele jaren is uitgestorven. Ik zal ze misssen in 't cafe, de betweterige shagrokende alcoholisten met grote ego's en kleine pikkies.

Rabarberke | 02-07-07 | 15:41

@Brouhaha 02-07-07 @ 15:20 En dan nog dit: nu kunnen we nog gaan ....

Of er veel of weinig over gepubliceert is, is niet echt relevant. Feiten, daar gaat het om. Het is een feit dat de meeste gletschers aan het verdwijnen zijn, het is een feit dat olie zo schaars is geworden dat de olie in zandgronden rendabel gewonnen kan worden en we nog honderen jaren vooruit kunnen met het verstoken ervan, het is een feit dat onze atmosfeer beschadigt is door onze uitstoot. Gewoon om het feit dat het meetbaar en aantoonbaar is. Symptomen negeren gaat goed tot het fout gaat.

Ontkennen heeft alleen maar zin tot het tegendeel bewezen is, maar als zelfs figuren als Tropical Danny er niet meer omheen kunnen, zegt mij dat genoeg.

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:39

Kan iemand mij vertellen wat we precies verstaan onder "oude media"

vannikname | 02-07-07 | 15:36

"Als er geen traditionele nieuwsvoorziening meer is, zullen de online sites hun jacht op de waarheid dan staken en gewoon alle feiten maar gaan verzinnen?"

Dat argument geeft dus precies aan waarom die oude media gewoon (altijd) zullen blijven bestaan. Verder geen al te sterk stukje van Francisco.

fluh | 02-07-07 | 15:32

@Roodvleugel 02-07-07 @ 15:19
Ja, maar zelfs ik kan niet in de hersens van Big Bana Boy kijken; daarom vraag ik HEM om zijn reactie uit te leggen.

Brouhaha | 02-07-07 | 15:22

@Roodvleugel 02-07-07 @ 14:12
Nou, met die onderbouwing van A. Gore valt het ook wel mee, hoor. Meneer is niet heel erg schetenwappelijk onderlegen, en dat is te merken aan zijn verhaal. Als je het nu over een hype hebt.... Er is op internet een heleboel te vinden wat Al's verhaal behoorlijk onderuit haalt, of op z'n minst tegenspreekt. Maar begrijp me goed, het is zeker goed dat hij de zaken voor het voetlicht heeft gebracht; dat is zeker een verdienste.

En dan nog dit: nu kunnen we nog gaan en staan waar we willen en zeggen wat we willen, zolang het niet over de islam of over allochtonen of andere politiek-correcte onderwerpen gaat, maar dat neemt allemaal in rap tempo af. Als je dat niet ziet, ben je erg naief!

Brouhaha | 02-07-07 | 15:20

At Brouhaha 02-07-07 @ 15:14
Ja, hallo. JIJ hebt een IQ van 158!

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:19

@Bigi Bana Boy 02-07-07 @ 14:41
Zou kunnen natuurlijk, maar kun je ook uitleggen waarom?

Brouhaha | 02-07-07 | 15:14

Blanken kom d´r maar in:
Ik niet verstaan, mijn oor log en onverdraagzaam zijn. Uch.

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:14

At vannikname 02-07-07 @ 15:04
Ja, precies. Als zijn log wordt gevult door zijn reaguurders, heeft hij dan wel of niet wat met ze te maken? Blanken kennelijk niet. Oost indische doofheid is nog steeds een moeilijk te behandelen ziekte.

Roodvleugel | 02-07-07 | 15:10

Hij zegt "mijn log, mijn regels" das nou net het hele probleem.
Hierdoor zou het altijd anoniem blijven!

vannikname | 02-07-07 | 15:04

At vannikname 02-07-07 @ 14:56
Ik zou zeggen: Wie heeft het nu NOG niet begrepen?

Roodvleugel | 02-07-07 | 14:59

Die Henk Blanken haalt alle reacties op zijn weblog die hem niet aanstaan gewoon weg! Wie heeft het nou niet begrepen?

vannikname | 02-07-07 | 14:56

At LinksIsLeuk 02-07-07 @ 14:33
Nieuws is bij uitstek kwaliteit en wordt niet bepaalt door wat het kost, maar door zender en ontvanger. De echte onderzoeksjournalisten gaan desnoods op eigen kosten onderzoeken wat ze willen onderzoeken. Doen ze dat niet dan ruikt het toch naar subjectiviteit (www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/).

Wat wil je zijn journalist of hoernalist? Dat zou ik me afvragen als ik in de media zou werken.

Roodvleugel | 02-07-07 | 14:49

Brouhaha 02-07-07 @ 13:31

Wat een pathetische posting. Een posting waarmee je jezelf volslagen belachelijk maakt.

Bigi Bana Boy | 02-07-07 | 14:41

At LinksIsLeuk 02-07-07 @ 14:33
intellectueel eigendom is een verzinsel van zelfbenoemde genieen, verpakt in terminologie, zodat jan met de pet het nakijken heeft.0

Wat voor kwaliteit levert wisdom of crowds op?
Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm, zei de burgemeester tegen de pastoor/dominee/imam/watdanook.

Roodvleugel | 02-07-07 | 14:38

Shoot the messenger! Da's een stuk makkelijker dan inhoudelijk erop ingaan. Natuurlijk, dat is niet de taak van GeenStijl (veel te journalistiek om dat te doen), maar toch.

De discussie is wel interessant. Wat voor kwaliteit levert wisdom of crowds op? Iedereen wil alles gratis, het nieuws, de filmpjes, de muziek, en dat verhoudt zich moeilijk met intellectueel eigendom en productiekosten. Kwaliteitsnieuws kost geld, je kan geen horde onderzoeksjournalisten onderhouden van wat google ads. Als je die boodschap bekijkt, los van het conservatieve doemdenken, doet je dat wel even vrezen. Zonder kwaliteitsnieuws geen controle, zonder controle geen invloed als burger. Zonder geld voor kwaliteit geen goede produkten meer. You get what you pay for.

LinksIsLeuk | 02-07-07 | 14:33

Bovendien vind ik Al Gore tot nu toe `soeverijner` dan Michael Moore en Geert Wilders bij elkaar.

Roodvleugel | 02-07-07 | 14:33

LOL @Roodvleugel 02-07-07 @ 14:14, al moet het met een tondeuse.

Lekker Belangrijk© | 02-07-07 | 14:30

Desoeverein 02-07-07 @ 14:22
Nee, lezen pik, ik zei overtuigender.

Roodvleugel | 02-07-07 | 14:24

@ Roodvleugel 02-07-07 @ 14:12

Jij vindt Al Gore overtuigend? Ik vind hem net zo overtuigend als Michael Moore. NIET DUS. Die onderbouwing waar jij het over hebt is geen echte onderbouwing. Verdiep je er eens in, voordat je deze rattenvanger achterna loopt als hij op zi'n fluitje blaast.

Desoeverein | 02-07-07 | 14:22

Lekker Belangrijk© 02-07-07 @ 14:03
In een anonieme meute komt het unieke talent van het individu vanzelf boven het maaiveld uit. In Nederland gaan we dan het gras maaien.

Roodvleugel | 02-07-07 | 14:14

At Desoeverein 02-07-07 @ 13:52
Wat heeft Al Gore er mee te maken?

Eh, de grootste bedreiging van onze civilisatie volgens Brouhaha 02-07-07 13:49. Wilders zal eerst met goede argumenten moeten aankomen ipv in te spelen op gevoelens en het zaaien van tweedracht.

Al Gore doet dat misschien ook, maar wel een stuk overtuigender, omdat hij het weet te onderbouwen en bovendien niet discrimineert. De problemen die hij aansnijdt kennen geen verschil tussen links en rechts, boven of beneden. Kortom, we gaan allemaal kapot als hij gelijk heeft en we er niets aan doen.

De grootste bedreiging is afhankelijk van wat je hebt en tot nu toe hebben we een leefbare omgeving en de vrijheid om te gaan als het je niet bevalt.

Roodvleugel | 02-07-07 | 14:12

De belangrijkste bijdrage ooit van GeenStijl meute aan de nederlandse samenleving was de introductie van GeenStijl Doritos. Ondertussen luiden jeauleaux en blankerT de noodklok, whoohahahaha!! Lutsers.

Lekker Belangrijk© | 02-07-07 | 14:06

@AdolfJoling 02-07-07 @ 13:39 Ik citeer;
".. De anonieme meute (van internet .LB©)walst over het unieke talent van het individu heen, zeggen ze. In dat online collectief verdwijnt de stem van de enkeling en waar dat toe leidt, weten we, aldus de critici: een totalitair systeem dat onmenselijk is en destructief.."
".. De geschiedenis heeft uitgewezen dat collectivisme tot geweld leidt.."
".. Hitler die duizenden aanhangers toespreekt in een stadion.."
"... Ook online collectieven kunnen gewelddadig zijn; denk aan de lynch mobs van GeenStijl en andere afzeiksites..."

nuf said.

Lekker Belangrijk© | 02-07-07 | 14:03

@K030 12:11
In je eerdere post staat "U met een Hoofdletter in het midden van een zin betekend god".

God en niemand anders dus. En dat is onzin.

Nu schrijf je "Dat kan bijvoorbeeld de koningin zijn, of God. " Dus toch iemand anders dan God. Dat is zeer juist.

Ik ben blij dat je jezelf corrigeert.

van Sinteren | 02-07-07 | 13:58

Wat heeft Al Gore er mee te maken? Dat de wereld vergaat omdat we als mensheid een min mini fractie van de CO2-uitstoot produceren?
Het zal wel aan mij liggen.

Van Jole is wel weer erg zuur. Misschien maakt ie het wat zuurder om een reden te hebben voor een artikel, of misschien is ie echt oprecht zuur. In dat laatste geval is hij volgens mij een ongelukkig man.

Verder worden wij GS-reaguurders op één hoop geveegd met Wilders-aanhangers. Ik wil even kwijt dat ik absoluut geen Wilders-aanhanger ben. Ik stem D66. Maar ik respecteer de aanhang van Wilders evenzeer als anderen. Als je dat niet doet ben je tegenstander van ons democratisch stelsel. Neem de mensen eens serieus.

Desoeverein | 02-07-07 | 13:52

@AdolfJoling
Lache Dolf!

Lachen om het feit dat mensen zich niet meer vrij durven uit te spreken, lachen om het feit dat je een bom, mes of kogel kunt krijgen als het iemand niet zint.

Ja, echt lachen man!

Roodvleugel | 02-07-07 | 13:49

@Lekker Belangrijk© 02-07-07 @ 13:38
Ik noem mij ook liever niet zo, maar dat is de term die het linkse geteisem bezigt en dus gebruik ik die maar, want anders snappen ze het weer niet.

Ik ben sowieso nergens een adept van, maar ik stem op Wilders omdat hij en zijn partij nu eenmaal de enigen zijn die de grootste bedreiging van onze civilisatie, de Islam, ook als grootste probleem van deze tijd erkennen. De rest is allemaal geneuzel.
Meer kan ik helaas niet doen binnen het kader van wat wij democratie noemen.

Brouhaha | 02-07-07 | 13:49

Henk Blanken maakt helemaal geen vergelijking met Nazi's. Beter dat stukje lezen. Wel grappig dat onder zijn artikel een hele zwik anonieme reageersels staat.

AdolfJoling | 02-07-07 | 13:39

links progessief ? ja in the sixties mischien !!!

vicecity | 02-07-07 | 13:38

@Brouhaha @ 13:31
Het feit dat iemand zichzelf een "Wilders-adept" noemt vind ik nou niet bepaald intelligent.

Lekker Belangrijk© | 02-07-07 | 13:38

Nog steeds wentelen de linkse intellectuelen (proletariers met PABO-diploma, niet noodzakelijkerwijs ook intelligent) zich in de waan dat Wilders-adepten, die hier op GS ruim vertegenwoordigd zijn, dom zijn! Welnu, ik ben een Wilders-adept en ik daag dat domme linkse volk uit zich te meten met mijn ieku van rond de 158. Kom maar op, sukkels!

Brouhaha | 02-07-07 | 13:31

uuuuuuuuuh .......
fu all.. of zo
ennu oh ja jealauo ga eens deau(d)(T)

eric@fuall | 02-07-07 | 13:27

Ik heb zo een idee dat het een dolle avond gaat worden in 010..

G-unite | 02-07-07 | 13:22

Nazi?!? Ja kom nou zeg, ik lees niet de televaag
Otman: Van Jole is geen stijl... althans het spiegelbeeld.

Peking Eend | 02-07-07 | 13:19

Van Joleaux = geenstijls voor gevestigde orde in medialand.

Roodvleugel | 02-07-07 | 13:19

van Jole had zo gehoopt om minister van ruimtelijke ordening voor het internet te worden.

CheapCharlie | 02-07-07 | 13:18

Die Keen is ook niet wijs. Traditionele nieuwsvoorziening? Flikker toch op! Ik lees mijn nieuws echt niet meer van een stuk leisteen.

Roodvleugel | 02-07-07 | 13:17

Geef van Joleaux toch de aandacht die hij verdient. Geen dus.

Otman | 02-07-07 | 13:17

Henk Blanken is een vuile racist die onderschijt maakt tussen on-line collectieven en het collectyphus waar hij zelf deel van uitmaakt. En als je je bronnen van inkomsten ziet uitdrogen, wordt het tijd om...

Ja, wat eigenlijk, Blanken?

Hulde aan de journalist en mens die zich in deze tijd toch aan het media-collectief durft te ontworstelen, door kritisch te zijn over wat sommigen liever niet horen!!!

Roodvleugel | 02-07-07 | 13:13

ROFLOL wat zijn ze toch benauwd, Blanken moet wikipedia eens raadplegen over de wet van Godwin voordat die met de 'Hitler volgende meute' op de proppen komt.
Bovendien zijn dat soort totalitaire dictaturen de eersten die een hek om internet heen zetten en anonimiteit verafschuwen, dus wie de schoen past trekke hem aan. Laat Blanken ook eens kijken naar wat trolling nu precies inhoudt want ook daar heeft hij geen kaas van gegeten.

Lekker Belangrijk© | 02-07-07 | 13:13

Gezeik allemaal weer van die Keen (spr uit kane). Het internet is tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend en nu ook nog koeltuurvernietigend. Het zorgt voor betere marktwerking en daar hebben die cryptocommunisten het niet zo op.

Willem VanDer Decken | 02-07-07 | 13:12

Wie is toch die van Jole waar ze het de hele tijd over hebben?

bidlip | 02-07-07 | 13:06

Progressieve meningen zijn goed, conservatieve meningen zijn slecht. Als je die gouden regel van het linkse denken in je gedachten houdt, dan is de meeste retoriek goed te verklaren.
(Met dat verschil dat ze nazi's of totalitaire stromingen zeer onterecht als rechtse fenomenen zien, dat zijn linkse uitingen. Maar ja, ze moeten wel, anders klopt de regel niet meer.)

jimmy | 02-07-07 | 13:05

De link halfwaarde, je verzint het niet. De waarde dus waar het piek vermogen van een link tot 50% gereduceerd is. Doortrekkend kom je bij de kwartwaarde welke over het algemeen niet lineair beken kan worden. Evenals de restwaarde welke in eerste instantie direct gerelateerd is aan de scroll index, d.w.z. zolang de link een primaire pagina verrijkt. Wanneer de link richting een secondaire pagina geëvalueerd wordt, projecteert deze restwaarde zich evenredig aan de google index van de funderende pagina waarbij screen resolutie de bepalende factor is voor de reductie.

Dat ben je overigens vergeten V. Jole, het is niet enkel de scroll index, screen resolutie speelt hier ook een stevige factor.
Wanneer de halfwaarde gepasseerd is zul je in je statistieken zien dat de resterende bezoekers op hogere resoluties draaien, in combinatie met een lage dpi.

Lul er maar wat moois van.

En wat de wij scrollen niet, bijkans 1000 comments. Scroll me de tyfus op .GS in de regel. Sterker elke week kijk ik even in de shop of de boys al een eigen gecoated roze scroll wieltje leveren.

Een pleuris hekel heeft whatever aan zwetser.

..Whatever | 02-07-07 | 13:05

Intellectueel eigendom, oftewel eigenaar van je eigen verstand? Ik mag het hopen. Maar als je meent een intellectueel (iemand met verstand, dus bijna iedereen) te zijn, laat dat verstand dan eens werken over hoe je aan je verstand komt. Zonder de kennis van onze voorouderen, overgebracht dmv oa scholing wordt het een stuk moeilijker om verstandig te zijn. Copy, paste en modify en doe alsof het van jezelf is, daarin onderschijt de intellectueel zich van de verstandige.

Zichzelf benoemde intellectuelen zetten veel mensen in een discussie aan de kant door zich intellectueel te noemen, terwijl de term verstandig de lading ook kan dekken en door de meeste mensen eenh stuk beter begrepen wordt. Abacadabra, hokus, pokus...

Roodvleugel | 02-07-07 | 12:57

Ga toch eens dood met je Jolo-complex.

General Lee | 02-07-07 | 12:57

Mother F*cking Groet

hug | 02-07-07 | 12:56

Ik kon al drie dagen niet schijten maar na het lezen van het verhaaltje van meneer Blanken (wiesda?) gaat het weer prima !

fart majeur | 02-07-07 | 12:55

Wat nu pas ECHT grappig is, is dat in het stuk wordt gezegd dat de webloggers vanalles bijeenrapen en verzinnen, en dan opeens het gaat over de New York Times die gaat verdwijnen door zulk volk. Misschien als de schrijver van het boek (alsook Van Jole) zich eens beter deden informeren, zouden ook zij weten dat de NYT nu niet de meest betrouwbare bron is:
www.weeklystandard.com/Content/Public/...
en.wikipedia.org/wiki/New_York_Times
en.wikipedia.org/wiki/Jayson_Blair
www.nationalreview.com/comment/comment...

ExtremeExtremist | 02-07-07 | 12:50

@redactie:
Als van Jole en Blanken het bij het verkeerde eind hebben dan hoeven jullie er ook niet langer aandacht aan te besteden. Dan zijn ze een tijdelijk, wellicht irritant, verschijnsel wat vanzelf weer verdwijnt. Ik wordt doodmoe van die tweezijdige eenzijdige benadering, beetje stoeien is leuk, maar dit begint op een ordinair potje moddergooien zonder inhoud te lijken.

Jeblijftjeverbazen | 02-07-07 | 12:48

Mooie typfout onder het plaatje. Het is verdoemme "inconvenient truth", stelletje laagopgeleide apen.

lewney | 02-07-07 | 12:46

Opa-Buiswater 02-07-07 @ 12:31

Inderdaad. Leer alsnog begrijpend lezen als dat op het VMBeau je sterkste vak niet was, voor je ongefundeerd leegloopt op Van Jeauleau.

En Brusselmans, nogmaals ... waar blijft je mea culpa ?
Toen je eens groots.

Bigi Bana Boy | 02-07-07 | 12:40

En kom nou toch jongens, Blanken... Henk "who the fucking hell is Henk" Blanken. Bammetje eten en dan maar weer aan d'arbeid jongens, zoveel tijd is dat hoernalistieke fossiel niet waard.

Neon | 02-07-07 | 12:37

Een krant die een onderschrift plaatst met als tekst "inconveniAnt truth" neem ik al niet meer serieus. Dat onderschrift is van Van Jole zelf, vrees ik. Ons Franske is namelijk niet zo heel erg hoog geschoold, en dat hangt weer samen met een nogal beperkte intelligentie. Geeft niks, hij had alleen op het niveau van het clubblaadje van V&D's MCN moeten blijven zitten. Dat past bij hem.

Neon | 02-07-07 | 12:36

Blanken zegt: "Behalve dat groepsgedrag kennen we natuurlijk ook het gezeur en getrek van de trol, de anonieme eenling die de massa gebruikt om, nou ja, trol te zijn: lastig, parasitair, soms destructief, verongelijkt"
maar eh.......
Ik zeg: Zijn die krakerts, volkerts, Milieu-activisten, G8 oproerkraaierts, enz, ook: lastig, parasitair, soms destructief, verongelijkt? Dacht het echt wel!

wILL | 02-07-07 | 12:36

Ik heb het betreffende stukje toch zeker vier maal doorgelezen en kan toch echt niet anders concluderen dat Jolo slechts een ander citeert!
Dat GS en Jolo niet helemaal elkaars grootste vrienden zijn is de afgelopen dagen wel duidelijk geworden, maar wordt het nu niet een beetje triest met al die Jolo-afzeik-stukjes?
Hoppa...... bakkie koffie en weer op zoek naar échte scoops en écht nieuws!
Vort...!!

Opa-Buiswater | 02-07-07 | 12:31

Intellectueel eigendom bestaat in de vorm dat mensen naar je komen kijken en daarvoor betalen. Of dat je iets doet, en daarvoor betaald krijgt, van Jole. Als jij een loodgieter een nieuwe badkamer laat zetten betaal je hem daarvoor en betaal je niet meer voor iedere keer dat je een bad neemt. Ook betalen derden niet bij als ze bij jou een (openbaar) bad komen nemen. Waarom moeten die 'kunstemakers' dat dan wel hebben. Laatst kreeg de gemeente Rotterdam een rekening van een een bureau omdat ze een fotograaf opdracht hadden gegeven de Erasmusbrug te fotograferen. Dat was schending van intellectueel eigendom van de architect (die al heel veel belastinggeld had ontvangen voor het ontwerpen van de brug). Zo was de belastingbetaler weer dubbel de klos door types als van Jole, die eerst vette vergoedingen krijgen voor hun programma's, en daarna nog eens ieder jaar vangen voor herhalingen (die door niemand worden bekeken).

Kees3382 | 02-07-07 | 12:29

Keen en Van Jole praten poep. Cd markt stortte in, omdat ouderwetse platenbranch te laat is mee gegaan in de ontwikkelingen. Nu zijn er idd online winkels en is het ook volkomen duidelijk dat gratis samples verkoop stimuleert. Ontzettende conservatieve nep academische badlul!

Koelie | 02-07-07 | 12:29

@FvJ, laatste stuk
Dus de CD-markt is wat ingezakt. En? Daar werd ook belachelijk geld aan verdiend ten koste van het gros van de artiesten. Twintig ouderwetse guldens voor een single, ik heb het ze zien doen. Daarbij is de CD gewoon niet meer bij de tijd, laten we wel wezen. En hoezo is dat nergens mee gecompenseerd? Legale online verkoop loopt als een trein, en initiatieven als MySpace en YouTube geven de broodartiest de mogelijkheid zelf de hand in eigen succes te hebben. Eerlijke concurrentie als je het mij vraagt. Als overtuigd VARA-adept gaan we nu toch niet de platenbazen verdedigen, Frans?

DiagnosisTyphus | 02-07-07 | 12:28

@-weggejorist-

Pigha Lal 02-07-07 @ 12:09

Joris; waarom, waarom?

-edit: linken naar Wim stinkt! -

Pigha Lal | 02-07-07 | 12:26

beste geenstijl, mijn weggejoriste berichtje met link, geeft toch aan, dat het kwakzalvers zijn, daar bij de volkskrant.... Stelletje loosers die jaloers zijn op Geenstijl. Niemand kan aan jullie kwaliteit tippen... Zeer vefrissende website die past in deze tijd van de huidige media.... Zal voortaan achterwege laten, mijn excuses.

Twix | 02-07-07 | 12:22

Als ik eens een krant lees, als ik eens een krant lees dan wil ik ook een krant en geen papieren drol.
boomp3.com/m/4dfdce516bea

Stijlloos Superieur | 02-07-07 | 12:22

"Strekking van het Jolo's verhaal: HOU EEN SOP!"

Goed voorbeeld doet volgen, dus van Jole kas eens een eind op!

Patrick Zweedsey | 02-07-07 | 12:20

jajaja en wij die die internet lezen zijn allemaal sukkels en geloven alles wat we lezen! hij gelooft zeker ook dat de wereld nog plat is deze azijnzeikerd.

lara | 02-07-07 | 12:17

Man, wat een kudtstuk. Zwakke boodschap met een apocalyptische view en een air van "vroegâh was alles beter"....

Ga ik toch liever lezen over Jack Bauer

Zuur04 | 02-07-07 | 12:13

Thijs de Poedel 02-07-07 @ 12:09

Hulde! Alleen snapt de politiek het nog niet helemaal.

OoO | 02-07-07 | 12:11

@van Sinteren
www.onzetaal.nl
"
In speciale gevallen is een hoofdletter op een andere plaats dan aan het begin van een zin wel mogelijk. Dan moet U of Uw wel verwijzen naar iemand die volgens de schrijver veel eerbied toekomt. Dat kan bijvoorbeeld de koningin zijn, of God. "

K030 | 02-07-07 | 12:11

Een stel bejaarden die niet beseffen dat de oude media een deaud paart is waar je tot het graf aan kan trekken. Geen zorgen, aan Fransisco en Andrew komt ook een eind.

Pepp1 | 02-07-07 | 12:11

-weggejorist-

Pigha Lal | 02-07-07 | 12:09

Van Jole en Blanken constateren iets wat al sinds mensenheugenis een feit is. Mensen praten mensen na. Of het nu in de kerk is, op de markt, rond de dorpspomp of op internet. Maakt niet uit. Van Jole onderschrijft de constatering dat Internet economische waarde onttrekt aan cultuurproducten als film, muziek en nieuws. Ook dat is niks nieuws. De komst van de film in de jaren twintig heeft talloze reizende toneelgezelschappen brodeloos gemaakt. Machiavelli schreef al dat vernieuwingen altijd gepaard gaan met slachtoffers en verliezers. Wie laat zich nog scheren bij de kapper? Wie haalt nog warm water bij de waterstoker? Waar is de kolenboer gebleven? Artikel is een nietszeggend schrijfsel. De dominante foto van Al Gore slaat helemaal nergens op.

Thijs de Poedel | 02-07-07 | 12:09

Volgens mij gaat dat stuk achterop de Azijnbode meer over de mening van ene heer A. Keen dan over de mening van ons aller Fransje van Jeaule. Fransje kijkt alleen of hij vindt dat meneer Keen gelijk heeft.

RedBill | 02-07-07 | 12:06

@ Twix 02-07-07 @ 12:00:

Dat artikel is van Wim Heitinga. Ik denk dat iedereen al weet dat we die man niet al te serieus moeten nemen. Een man zonder leven ..

PAALman84 | 02-07-07 | 12:06

LOL @huetter 12:01

Sorry K030, da's nog grotere onzin dan wat Keen beweert (en Jeauleau probeert te citeren).

van Sinteren | 02-07-07 | 12:06

Ik zie niet in wat er nu anders is behalve dan het medium/de hardware.
vander F 02-07-07 @ 11:43

...
Daar moest je vrienden voor hebben van wie je het kon overnemen. Had Van Jole vast niet, en nou slaat hij als een huilend schooljongetje om zich heen. Heeft die man ooit wel eens van een tweedehands winkel gehoord? Moet hij ook maar eens binnen gaan en roepen dat ze de hele textiel-industrie om zeep helpen.

Mag deze simpele ziel aub niet meer aandacht krijgen dan dat hij al gehad heeft?

OoO | 02-07-07 | 12:05

@Burgerlijke ongehoor 02-07-07 @ 12:02. "Wij bloggers" ?
Wat is dit voor "power to the people" speech man, dramaqueen.

John McClane | 02-07-07 | 12:04

ik snap nooit ene kut van wat jole schrijft

dental | 02-07-07 | 12:03

Mischien moet die van Jole voor dat ie deaud moet zich ook eens gaan realiseren dat wij bloggers, in tegenstelling tot die oud media kadavers, graag ook onze eigen mening willen delen en terug zien ! En dat de oude media ons dat niet kan bieden.
.
En aangezien we hier op een democratische manier hebben gekozen voor vrijheid van meningsuiting en natuurlijk vrijheid van pers ( in welke media ook) moet die gozer echt eens gaan realiseren dat zijn aandelen in de oude media gewwon niet meer waard zijn dan een rolletje WC Papier !
.
@ Jole: doe je familie is een lol en spring voor een trein aub ?
.
Maken wij op GS op je begravenis het grapje "het is geel en als het in je oog komt ben je deaud rara wat is het ?
.
Een trein !

Burgerlijke ongehoor | 02-07-07 | 12:02

En wat betekent Hoofdletter met een hoofdletter dan? De opperletter?

John McClane | 02-07-07 | 12:02

@K030: dat betekent dus dat de hoofdletter U eigenlijk niet bestaat.

huetter | 02-07-07 | 12:01

och och. Van Jolo loopt weer als vanouds te zeiken over het ongevraagd krijgen van weerwoord. Zelfs als het van een autoriteit op het gebied van copyright komt als Lawrence Lessig en dus niet anoniem mag het kennelijk niet. Misschien een mooie vraag voor het mediadebat...

Die Blanken is nog veel erger. Lekker de vergelijking maken met Hitler, dan zeggen dat het eigenlijk niet klopt, kan niemand je erop aanspreken, maar je hebt het toch maar even lekker gezegd. Onleesbaar stukje trouwens. Het argument anonimiteit=collectivisme=geweld slaat nergens op.

Don Juan | 02-07-07 | 12:01

-edit: niet linken naar hox troll pagina -

Twix | 02-07-07 | 12:00

Even offtopic: God is een internetter?
"De wereld gaat kapot en U als internetter hebt het weer eens gedaan"
U met een Hoofdletter in het midden van een zin betekend god.

K030 | 02-07-07 | 11:59

Verdoeme, waarom zit ik weer over die Van Jeauleau te lezen ipv over Jack Bauer die menschen redt

Tobi | 02-07-07 | 11:59

Wat een enorme fixatie voor de man, met regelmatig terechte en soms ook onterechte aantijgingen, zoals deze.
Waarom niet de kans gegrepen met open vizier de confrontatie aan te gaan vanavond?
De gegeven argumenten ertegen snijden geen hout, aangezien jullie elke keer weer als door een wesp gestoken reageren op elke scheet die van J. laat.

Sven31 | 02-07-07 | 11:58

Wordt het niet eens tijd dat de GeenStijl Holding een speciale subsite - zoals dumpert en nieuwnieuws - in het leven roept waar de dagelijkse Van Jole topics zich kunnen afspelen?

Gezellig! | 02-07-07 | 11:58

-weggejorist-

Twix | 02-07-07 | 11:54

flauw zeg..... Van Jole Bashen wordt een btje een doel opzich op Geen Stijl.
Gaap
Hou es op

huurie | 02-07-07 | 11:54

Ach ja, bangerikken als Blanken en van Jole zien hun vertrouwde normen en waarden afbrokkelen.
Maar dat wil niet zeggen dat het ook slechter wordt: ook in de nieuwe media wordt er geselecteerd op kwaliteit.
Verder wil ik GS adviseren dit sort trollen niet meer te voederen, laat ze lekker gaarkoken in hun eigen haatsop, en ga gewoon verder met je eigen ding.
Voor persoonlijke vetes kun je beter ff samen naar buiten gaan om het uit te vechten...

Zeurders | 02-07-07 | 11:53

@DENNIS79: Nuanceren is iets anders dan distantiëren. Het lees-advies geldt ook voor u.

HoerenSloep | 02-07-07 | 11:49

Internet als de duivel voor de papier jongens.
Rot een eind op. Daar ook nog de ondergang van de CD bij betrekken is echt triest.
Over een paar jaar is er weer een nieuw medium (blue ray, draagbare spelers met 100 Gig) populair.
Schijfjes met 1 bandje erop of 1 filmpje worden verdrongen door nieuwe uitvindingen.
Jankerts...

da wizard | 02-07-07 | 11:48

Tja de oude media gaat langzaam deaud, net zoals oude medewerkers van een bedrijf schelden op de 'jonkies' doet jole dit nu ook. Maar helaas, dit proces is niet te stoppen. Papier is oud, stinkt en is ook nog eens mileuvervuilend (distributie nog niet eens meegerekend).

blaffer | 02-07-07 | 11:47

Gelul over die muziek industrie,
ik teepte me vroegah ongans, alles van de radio opnemen, plaatjes van vrienden etc., ik heb nog een zak vol tapes op zolder.
Ik zie niet in wat er nu anders is behalve dan het medium/de hardware.

Meneer Blanken schrijft een nogal warrig stukje Joop Den Uyl proza,
een en al mits en maar, 'heeft een punt, maar is eigenlijk het tegenovergestelde' hij vraagt maar raak, bij zichzelf.

vander F | 02-07-07 | 11:43

In ander nieuws: Felix Meurders is overleden.

huetter | 02-07-07 | 11:41

Ik snap de commotie nie zo. Of zou ik toch blont zijn?

foppe | 02-07-07 | 11:41

Kom Op geenstijl

Julie zakken af naar het nivo Telegraaf.

Dazs91 | 02-07-07 | 11:41

Ik heb geen persoonlijke mening over die van Jole. Ken die gast daarvoor niet goed genoeg en weiger me er eentje aan te laten meten door de constante berichtgeving van GeenStijl over dit figuur.

In het aangehaalde artikel lees ik eigenlijk nergens dat van Jole het eens zou zijn met die Keen. Sterker hij nuanceert dat verhaal en is van mening dat Keen zijn boodschap niet geloofwaardig brengt.

TIP aan alle reaguurders die zomaar wat reaguren; lees het artikel eens helemaal.

DENNIS79 | 02-07-07 | 11:40

Als Fransje zichzelf serieus neemt dan komt hij niet terug op TV met dat kudtprogramma van hem. Als er iemand de amateur uithangt en compleet clueless over de sociale wetenschappen heenwalst is het onze Fransje wel.

H_C_Q | 02-07-07 | 11:40

Jeauleaux is bang voor vooruitgang. Weinig progressief stuk. De SGP is bijna nog progressiever dan de stalinistische oude media tegenwoordig.

.kapitein k | 02-07-07 | 11:37

Op de Henk Blanken website:
Alttag: Foto Mark van der Zouw? Ik dacht dat dat Henk Blanken was..

Sjakie Snel | 02-07-07 | 11:37

Tsja van Jolo, nothing lasts forever man. Het siert hem overigens wel enigszins dat hij nog kanttekeningen durft te plaatsen bij het inderdaad nogal apocalyptische gebazel van Keen.
Maar evengoed: auteursrecht? Auteursrecht? Bakken met geld zul je bedoelen. Auteursrecht is ontstaan in een tijdperk waarin informatie analoog werd overgedragen en daarmee veel controleerbaarder was. Die tijd is nu voorbij. Maar onze olijke bebrilde vriend poetst het koperwerk op de Titanic nog eens extra mooi op! Hulde!

Daikan | 02-07-07 | 11:36

Eigenlijk is de mening van een van Jole, Keen en Blanken helemaal niet interessant.. Het voegt namelijk niets toe en veranderd ook niets aan de huidige ontwikkeling..

Chow | 02-07-07 | 11:35

@Brusselmans, doe es toegeven dat je ongelijk hebt en toon de wereld eens iets geheel nieuws ... een rectificatie van GS ?

Bigi Bana Boy | 02-07-07 | 11:35

De paniek is groot onder linkse pulp hoernlistiek, zoveel is duidelijk. Hoewel de kop "ten onder aan amateurs" in combinatie met de foto van Al Goor wel op mijn instemming kan rekenen. Goor, Van Joolo, all swindlers verzamelen

derkcs | 02-07-07 | 11:32

Ik vind het helemaal niet erg om als reaguurder door Henk Blanken als Lynch Mob te worden neergezet want dat was één van mijn favoriete bands met mijn held George Lynch op gitaar .

Bigi Bana Boy | 02-07-07 | 11:30

@Bigi Bana Boy: You're damn right.
Jeauleau probeert Keen nog een beetje te nuanceren (voor zover zijn relativeringsvermogen dat toelaat, Keen = Jeauleau in het kwadraat), maar Brusselknul geeft er helemaal een dwaze draai aan. Jammer.

HoerenSloep | 02-07-07 | 11:29

Ja en als we de overheid de regels voor de burger vereenvoudigt, hebben we minder ambtenaren nodig. O nee!!!!

Murdockyoufool | 02-07-07 | 11:27

Tja als er geen vraag meer is naar karrewielen is het een beter idee om autobanden te gaan produceren.

..zapper | 02-07-07 | 11:26

HOU EEN SOP met die kut poop-up achtige dingen. Ik maak graag zelf uit hoe groot ik mijn windowtjes maak. Dank u.

John McClane | 02-07-07 | 11:25

Wel een heel akelig stukje zetwerk, die rectificatie.
Zulke lelijke dansende letters en krakkemikkige spatiëring verwacht je in het foldertje van de Turkse pizzeria, niet in een echte krant.
Maar goed, het is de Volkskrant maar, daar ligt de lat op alle fronten wat lager.

Andreas B. | 02-07-07 | 11:24

Tja, als macht en ivoren torentjes in het gedrang komen zijn de bezitters altijd bang.
Overigens blijkt Jole ook nog onbedoeld jolig: iets overpennen waarin op het overpennen wordt gescholden is wel het toppunt.

noorderling | 02-07-07 | 11:24

over recificaties gesproken: vermeldt dan ook dat de krant van wakker nederland ipv rectificeert gewoon berichten verwijderd (babyfabriek hoax)

ostposa | 02-07-07 | 11:24

Tja loopt die van Jole over amateurs te klagen maar zet ondertussen wel mooi een joekel van een schrijffout in het foto onderschrift. Het is 'inconvenient' Francisco. Niet inconveniant. En wat heeft Al Gore trouwens met dat hele artikel te maken?

Moenen | 02-07-07 | 11:22

Pffft Geenstijl, hij is zo'n makkelijk slachtoffer. Kan hij er wat aan doen dat ie met oogkleppen is opgevoed?
Richt je pijlen op mensen die WEL invloed hebben! :))

ZDEV | 02-07-07 | 11:22

Bigi Bana Boy 02-07-07 @ 11:16
Precies, je hebt gelijk. Het wordt Geenstijl kennelijk zwart voor de ogen zodra Van Jole in het vizier komt. Van Jole is inderdaad nogal kritisch op het betoog van Andrew Keen, hij zegt dat het dus eigenlijk wel meevalt met de teloorgang van de oude media tengevolge van de amateurs.
*
Ondertussen blijft het een feit dat Geenstijl zonder de 'oude media' nergens zou zijn. Beetje knippen en plakken en het lijkt weer alsof Geenstijl eigen nieuws gemaakt heeft. Dit item zelf is er een goed voorbeeld van.
*
Ook heeft Keen gelijk wanneer hij zegt dat amateurs met het gejatte nieuws meestal niet veel meer doen dan beweren dat de oude media niet deugen.

vet | 02-07-07 | 11:21

*gaap*datconstantegeluloverdieduffelulvaneenvanjolebegintnouweleenbeetjeheelsaaiteworden*gaap*

kolonel klootoog | 02-07-07 | 11:21

overschrijven? OVERSCHRIJVEN??!! Deze zelfingenomen zak apenkots heeft nota bene zijn hele column uit een boek overgepend, beetje vreemd om dat ineens het vingertje belerend naar andere te wijzen..

imperator_magnificus | 02-07-07 | 11:19

Bigi Bana Boy 02-07-07 @ 11:16: helemaal mee eens! Rectificatie van GS.... nooit van gehoor!

Archimedes | 02-07-07 | 11:17

Van Jeauleau, ga eens ...

Tobi | 02-07-07 | 11:17

Hij heeft gelijk.
Hij bewijst zelf uitermate doeltreffend dat de krant geen fatsoenlijke journalist meer kan betalen.
Nieuwswaarde = nul.

bennietboosmaar verd | 02-07-07 | 11:16

joh, hij doet zelf mee. armoedig overschrijven van Keen zijn mening.... Wat een losert toch, die vent. <br> Meer als 10x Keen noemen, en dan je eigen naam eronder zetten..... en dan letterlijk 'dat amateur weblogs het nieuws overschrijven...' <br><br>Franjo, je doet hetzelfde. misschien heeft GS nog wel werk voor je!!

DasDude | 02-07-07 | 11:16

Brusselmans, ik neem aan dat begrijpen lezen niet je sterkste punt op het VMBeau was ? Van Jeauleau bashing is prima als je dat zo nodig wilt maar lees dat stuk nog eens goed en schuif hem geen mening in zijn schoenen die hij niet heeft. Wat jij beweerd zegt hij namelijk helemaal niet.

Ik zie maar één keiharde fout in zijn stuk en dat zit in de laatste alinea over CD's. want anders dan hij beweerd is er wel degelijk een compensatie methode gevonden door de muziekindustrie in de vorm van totaal idiote prijzen voor concerten en merchandising. ik vind 95 euries voor de goedkoopste plaast in Carré voor Tom Waits namelijk waanzinnig, net als 45 euro voor een klote metallic T-shirtje.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij in dit geval wel eens mag rectificeren.

Bigi Bana Boy | 02-07-07 | 11:16

De oude media als beschermer van ons cultuurgoed. De oude media als beschermer van ons cultuurgoed. De oude media als beschermer van ons cultuurgoed. De oude media als beschermer van ons cultuurgoed - to infinity.
Nee, ook als herhaal ik het 30 keer, ik blijf oude media toch juist vooral zien als iets wat medeschuldig is aan het huidige verval van onze cultuur.
FvJ weet waarschijnlijk echt niet beter.

jimmy | 02-07-07 | 11:15

Hmpf. Ik kan mijn software wel in de oude media adverteren, heb ik ook wel eens gedaan. Kost een paar duizendjes voor een paar millimeter en je bereikt er geen hond mee.
Nee, dan een advertentie op Marktplaats voor een euro of 9: het staat er minstens een maand op en ik verkoop mijn software als zoete broodjes ermee.
Opzouten dus met die oude media.

Grasgriezel | 02-07-07 | 11:14

Spelfout bij foto-onderschrift. Lullig stukje van webcharlatan Van Jole is trouwens eigenlijk slecht vertaald artikel uit New York Times, aangevuld met een totaal irrelevante verwijzing naar Al Gore (??)

BassiesMooisteWalthe | 02-07-07 | 11:14

Wat een jankstuk van die van Jole. Accept the change, want de tijd dat info, muziek, en films je door grote maatschappijen door de strot werden geduwd is gelukkig ten einde. Eindelijk kan iederen lezen, luisteren en kijken WAT ie wil en WANNEER. Het is een geweldige revolutie en ik kan er met bewondering van genieten. Power to the people!

looprekje | 02-07-07 | 11:14

Als Van Jole zegt dat het vandaag maandag is dan wordt het zeker ook een lul-item voor GS? Mannen hou nou eens op met die ongein!

Archimedes | 02-07-07 | 11:14

Beetje jammer dit. Van Jole nuanceert het verhaal van die Keen prima en wat betreft intellectueel eigendom heeft hij gewoon gelijk.

aarie | 02-07-07 | 11:14

Er zit wel een kern van waarheid in. Mensen willen bijvoorbeeld niet meer met mij praten sinds mijn opmerkingen online staan.

Teen | 02-07-07 | 11:13

Van Jole geeft louter een beschouwend stuk. Het punt dat gemaakt moet worden, ontgaat mij eventjes.

Ferdinand van Aragón | 02-07-07 | 11:12

Deze man is onze eigen Paris Hilton. Nix fixen en toch iedere dag in het nieuws.

El_Guapo | 02-07-07 | 11:11

Van Jole dit van jole dat.... Het zit jullie diep schijnbaar...

ventilator | 02-07-07 | 11:10

Volgens mij citeert Jolige Jole alleen maar iemand anders en zegt daarbij dat ie em wel een beetje pessimistisch vind. What is the point?

De dikke vandaal | 02-07-07 | 11:10

verkutterdekut het wordt weer een van jeauleau dag, nu al dit en vanavond dat debat, wat een ellende kan die man niet weg?

matjak | 02-07-07 | 11:09

wanneer gaat rutger is bij hem thuis langs? Voor een kopje koffie als teletubbie!!

terrorwally | 02-07-07 | 11:09

@ redactie: Wat flauw zeg. Van Jole is alleen maar aan het citeren uit dat boek, en alleen zijn laatste alinea is zijn eigen mening. Daar is hij overigens niet zo sterk mee, wat is nou eigenlijk zijn punt? Ik vind het geen sterk betoog, maar ja, dat zal wel aan de persoon liggen.

PAALman84 | 02-07-07 | 11:08

Die van Jole zal zo langzamerhand wel zeven kleuren strondT scheiten van GS.

fuckje | 02-07-07 | 11:08

Dat ding heet toch Azijnbode?

Dr. Mabuse | 02-07-07 | 11:07

Ik roep Martelhoax, en de Volkskrant is een kwaliteitskrant dat altijd hoor en wederhoor toepast....

Hakbarrr | 02-07-07 | 11:07

Hahaha, wat een afgang!

gain_style | 02-07-07 | 11:06

Ja, ik kijk liever op Nieuwnieuws. Da's beter dan de volkskrant

Megazand | 02-07-07 | 11:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl