
Grote
commotie gisteren in Roermond. Daar werd een juf naar huis gestuurd wegens het dragen van een hoofddoek. Let wel, deze volledig autochtone juf van de volledig witte Montessorischool wilde hiermee een statement maken tegen het dreigende hoofddoekjes-verbod in de Limburgse gemeente. Dat had ze beter niet kunnen doen, want sinds haar eenmansactie zit ze werkloos thuis. De kinderen van groep 8 werd na haar gedwongen vertrek verteld dat juf Ellen iets ergs was overkomen. Gevolg: blinde paniek onder de kiddos, waarop besloten werd de snotapen voorlopig even op te bergen in de gymzaal om hen tot bedaren te brengen. Vreemde zaak natuurlijk, dus stuurden wij onze Rutger en Twan voor hoor- en wederhoor naar reserve-België.
FILMPJE...
Reaguursels
InloggenJuf Ellen is een borderliner, Ruktor. Heb je haar geketst? Haha, je bent ge-owned, Ruktor? Ben je bij die jeaudsche Nico geweest om hem te confronteren met je argwaan? Haha: Ruktor en de borderliner.
Word ze "adjunct-directeur" van een andere school?????
Ik wist wel dat het lesgevende personeel van basisscholen vaak niet al te snugger zijn, maar dat ze imand met het iq van een vistick leiding laten geven slaat toch wel alles.
@wachtmeester de bruy 27-06-07 @ 07:48 het verbieden van het dragen van een hoofddoekje doet mij anders ook erg aan Hitler denken...
Ik heb gisteren even een beetje gebeld en waar rook is, is vuur is voor deze school ontzettend van toepassing.
Juf Ellen kan dan wel aardig zijn, maar het blijft een onnoemelijke naïeve doos als ze de hoofddoek niet ziet als onderdrukking van de vrouw en als een pamflet van een achterlijke uiterst gevaarlijke "religieuze" sekte die uit is op de wereldheerschappij.
En dat staat allemaal in dat boek van de proleet, waarbij vergeleken "Mein Kampf" van Adolf Hitler een Drei Groschen Roman is voor Montessori Juffies.
Als je op het filmpje de straat ziet waar haar huis woont, is daar waarschijnlijk nog nooit een gekopdoekte allahtoon gesignaleerd, laat staan op haar elitaire Montessori school.
Ze gaat nu als adjunct-directeur naar een Montessori-school in Eindhoven met de toepasselijke naam De Tempel.
Volgens haar toekomstige directeur mag ze daar wel haar statements etaleren.
Niet alleen met juf Ellen, maar ook met haar toekomstige directeur "ïs iets ergs gebeurd".
Voor het eerst dat Rutger de landelijke media weet te overstijgen :-)
Overigens snap ik niet dat we besturen van scholen niet kunnen ontdoen van van bekrompen mensen, hoe kan men van deze besturen verwachten om kindertjes klaar te stomen voor de maatschappij?
Aan de andere kant indien we al onze kindertjes op Wilders leren stemmen, dan hoeven we ze ook niet meer te beschermen :-)
ps: vleesboom en co bedankt voor unban, heeft helaas wel een half jaar gekost.
De ervarings_deskundige zegt:
1) Leuke Juf
2) Hoofd onderwijzers lijkt op achterneef van Heinrich Himmler
3) Toch kut hoofddoek af. Dat soort spelletjes moet de Juf maar in haar prive tijd spelen. Het tijdperk van thee drinken en doodknuffelen zijn we inmiddels al lang gepasseerd. Laat we eens de problemen oplossen waar deze groep zelf geen werk van maakt.
Geertje had een hoop stemmen daar, vermoed ik.... Misschien tijd om peroxide haar in een toch zo serieuze aangelegenheid als de tweede kamer te gaan verbieden...
"Er is de juf iets ergs overkomen" Wat een stel lutsers, tjezus....
Die kinderen hebben er een trauma aan over gehouden omdat hun gristenouders dat hebben ingefluisterd. Ze zullen tussen de middag wel naar de opperbahnhoffuhrermeester gebeld hebben.
Gelul dat die kinderen een trauma er aan over hebben gehouden. Ze zitten godverdomme in groep acht mag hopen dat ze iets meer relativeringsvermogen hebben.
Wat een komplete bullshit. Dit staat overigens los van het feit wat ik vind van hoofddoekjes maar een trauma......
gelukkig is ze weg; het linkse indoctrineren van de kinderen moet maar eens stoppen. Is er nu een hoofddoekverbod in heel Roermond? lijkt me goede plek om te wonen dan.
Die kale met die bril lijkt mij niet eerlijk.
Ellen heeft wel een stoute blik.... zou het dan toch.....
Ik hoop dat deze vrouw nergens meer werk krijgt als onderwijzeres.
Zo'n omhoog gevallen pabo k*tje.
Goeie zaak om hoofddoeken te verbieden. Zou een zegen voor het land zijn als dit landelijk navolging vindt. Zijn we eindelijk van dat gezeur over burqa's, niqaab's of hoe ze ook maar mogen heten af.
Feit is in ieder geval wel... dat Juf E. precies het tegenovergestelde heeft bereikt van wat ze had willen bereiken.
Toch jammer...
Even feiten op een rij:
Enkele weken geleden neemt juf E. ontslag na een geschiedenis van conflicten met de schoolleiding.
De vorige week dinsdag, publiceerde de Limbo-krant een brief waarin juf E. als werkneemster (juf) haar werkgeefster (school) allerlei verwijten maakt en enkele klanten (ouders) luid en duidelijk vertelt dat ze niet uit hun nek moeten lullen.
De volgende dag weet deze juf, zo hollandsch als kaas, geen andere manier te verzinnen om een discussie over de vrijheid van meningsuiting te beginnen dan met een hoofddoek de klas in te lopen. Zonder vooroverleg met collega´s. Haar collega´s verzoeken haar hiermee te stoppen. Immers, het dreigende hoofddoekenverbod in Roermond was toen al lang van de baan en betrof niet eens de school waar ze werkte.
De provocaties een beetje beu zijnde en niet wetende wat nog meer van haar kon gaan komen, schorst het bestuur van de school de werkneemster ter plekke.
Gevolg: openlijke ruzie op school, polarisatie alom en de pers buitelt over de kinderen heen. Maar wat zal het juf Ellen bommen, zij is toch binnenkort weg. Kunnen haar collega's en ik als ouder, mooi de troep opruimen.
Hoofddoekjes zijn op de Montessori school in Roermond helemaal niet verboden. Dat zou te gek zijn met een moskee naast de deur. Heeft Rutger die niet zien staan dan?
* Stelt voor na de publieke omroep ook alle Pabeaux van linkse invloeden te ontdoen *
Ik zou haar dus echt NOOIT met de kapotte kant naar boven leggen! Bah!
Ik heb het filmpje bekeken. Wat een enge man zeg.
En die directeur ook....
Dominique Weesie
@ monfer 16:46
Er zijn tal van redenen waarom Ellen dat hoofddoekje om heeft geknoopt. Maar gezien haar eigen verklaring, had het niets met religie of wat dan ook te maken. Jij noemt dat valsspelen. Ik noem dat spelen met (voor) oordelen.
Het dragen van een hoofddoek duidt niet per se op religieuze overtuiging.
Het volgende verhaaltje van een moslima:
Altijd zit ze in de klas, keurig in religieuze kleren. Hoofddoekje, weide kleren ect. tot het moment dat er een schoolfeest was. Daar stond ze, midden op de dansvloer, te swingen, haren los, topje, broek.
De volgende dag zat ze weer in de klas met hoofddoek. De juf vroeg haar de reden:" Ach, 's ochtends heb ik geen zin om m'n haar te doen".
Jij maakt de fout dat je een hoofddoekje direct verbind met religieuze overtuiging, en dus is het logisch dat je dan ook de fout maakt dat deze juf hier de fout in gaat, en dat de school gelijk heeft. Maar de werkelijkheid lijkt toch net even wat anders te zijn.
King of controversy 26-06-07 @ 16:15
Het is gewoon een onzinnige vergelijking die jij daar maakt.
Jij zegt dat een vrouw niet anders is omdat ze een hoofddoekje draagt en dat ga je dan proberen te bewijzen door MIJ van achteren te besluipen (gnmpf...), me een hoofddoekje om te binden en te kijken of MIJ dat verandert.
Dat zal MIJ inderdaad niet veranderen, hoewel ik er misschien knapper van word, maar JIJ bent dan ook degene die MIJ dat hoofddoekje ombindt en niet ikzelf.
Zou ik dat hoofddoekje ZELF hebben omgedaan, dan zou ik dat uit religieuze overtuiging hebben gedaan.
Een vrouw die altijd atheïstisch is geweest en die ineens uit religieuze overtuiging een hoofddoekje omknoopt is dus niet meer dezelfde persoon die zij eerst was, DAAROM knoopt ze dat hoofddoekje om.
Als juf Ellen dat hoofddoekje niet uit religieuze overtuiging draagt, speelt ze dus eigenlijk een beetje vals.
Doe eens niet zo achterlijk stelletje linkse ratten. Zij liet die kinderen zien dat het ok is om onderdanig te zijn aan een religie. Tis maar waar je voor kiest maar ik zou mijn kinderen linea recta naar een ander school hebben gestuurd.
@ monfer
Oke, LOL
Maar nu een serieus antwoordt graag.
King of controversy 26-06-07 @ 15:58
Als jij een hoofddoek over mijn kop trekt ga ik meteen een schotelantenne kopen, dat weet ik zeker.
Rabarberke 26-06-07 @ 15:43
"Een religieus teken kan het immers niet zijn - ze is geen moslima".
En wat betekent dit voor de moslimas die het wel als religieus teken dragen?Want dáár gaat het hier om!
@ monfer 15:51
en stel je nou eens voor, dat ik jouw heel zachtjes van achteren besluip, en zonder dat je het merkt, jouw een hoofddoek over je kop trekt? Wat denk je dat dat met jouw innerlijk doet? Denk jij dat je spontaan tot Allah gaat bidden? Ineens de neiging krijgt om jezelf op te blazen? Ongesteld wordt?
Kortom, word jij een ander persoon, of blijf je monfer?
(wees voorzichtig met wat je nu antwoordt, je wilt me niet in de verleiding brengen jou echt een hoofddoek over je kop te trekken)
Rabarberke 26-06-07 @ 15:43
Jij gooit daar een balletje op, ik weet iets anders: jij gaat bij de ingang van een bank staan en jij vraagt alle vrouwen met en zonder hoofddoek wat hun banksaldo is.
Het zou mij verbazen als de vrouwen met hoofddoek niet op z'n minst gemiddeld 500 euro meer rood staan dan de vrouwen zonder hoofddoek.
"Iemand met een hoofddoek is dezelfde persoon als iemand zonder hoofddoek", en dat geloof jij werkelijk?
En dat is wat zij die arme kindertjes wil leren?Zo'n gedachte kun je alleen ontwikkeld hebben als je minstens tien jaar op de azijnbode geabonneerd bent.
Mmmm...... misschien is juf Ellen bang om te wachten tot die kinderen oud genoeg zijn om zelf een oordeel te vormen.
@monfer
Ter illustratie: trek eens een hoofddoek over je hoofd en check bij je bank of je ineens 500 euro meer rood staat. Dacht het niet. Of je een hoofddoek draagt of niet, je financieelrechterlijke positie tov de bank wijzigt niet.
Probeer het ook eens met een baseballpetje.
Nu doe je het zelfde bij je werkgever. Je hebt een arbeidsovereenkomst die als het goed is geen specifieke eisen stelt aan kleding. Is het dan zo redelijk dat zodra je een bepaald kledingstuk gaat dragen ineens op non-actief wordt gesteld? Nogal kras lijkt me.
Aangezien een hoofddoek niet bij de wet verboden is en er contractueel niets over is afgesproken, mag juffrouw Ellen gewoon een hoofddoek dragen als het haar belieft. Een religieus teken kan het immers niet zijn - ze is geen moslima.
@ monfer 15:16
Ik zou het liever terugdraaien willen noemen.
Zoals Rabarberke je ook al probeerde uit te leggen, maakt de juf geen politiek statement, maar brengt ze haar leerlingen iets bij. Ze leert haar leerlingen iets, namelijk dat "iemand met een hoofddoek dezelfde persoon is als iemand zonder hoofddoek". Daarvoor is ze aangenomen.
Maar wat doet meneer de prutser? Die gaat onderscheid maken: Het is wel goed om kinderen A te leren, maar het is verkeerd om B te leren. Meneer maakt een keuze, meneer maakt daarmee een politiek statement.
En jij draait de boel dus om, door te stellen dat de juf een politiek statement maatk. Het geeft dus ook geen pas om mij ervan te beschuldigen de dingen om te draaien.
@solidstate
Ga jij snel eens weer werken voor je gefactureerde uren it'ertje.
Met zo'n kop, moet je wel een hoofddoek op.
Wat een lelijk wijf met een verrotte gevoel humor.
Het is echt een HILF
Hoofdoek I'd Like to Flog
Voor alle fappers die haar een MILF vinden ontdoe dat beeldscherm eens van de sperma spetters.
King of controversy 26-06-07 @ 14:49
"Meneer hier dringt een politiek statement op aan 1 van zijn werknemers".
Volgens mij ben jij de boel een beetje aan het omdraaien.
Ik vind juf Ellen eauk lief.
Hoofdrekenen leer je niet om te kunnen hoofdrekenen, maar om je hersenen te ontwikkelen.
Als je al moeite hebt met 3 en 2 op te tellen kun je inderdaad beter een rekenmachine pakken. Als je daar al niet te onderontwikkeld voor bent....
Als ik mijn dochter naar school breng en de juffrouw heeft spontaan een theedoek op d'r hoofd, draai ik direct om en ga weer naar huis.(inclusief kind)
Iemand die dit soort staitments wenst te maken gaat dit maar maar lekker doen in iran.
Belachelijk dat mensen helemaal over de rooie raken als ze een stukje stof zien. En het is te gek voor woorden dat mensen andere mensen straffen voor het dragen van een stukje stof.
Maar wat deze hoofdonderwijzer heeft geflikt is echt een brug te ver. Hij heeft iemand van haar inkomen beroofd, omdat zij weigerde de kinderen in haar klas even kortzchtig en bekrompen te houden als meneer hemzelf.
Meneer hier dringt een politiek statement op aan 1 van zijn werknemers, en meneer verbiedt hier een onderwijzeres om kinderen wat te leren over de huidige Nederlandse maatschappij.
@monfer
Flauw en betekenisloos.
Rabarberke 26-06-07 @ 14:31
Kijk een goed naar juf Ellen.En kijk daarna eens goed naar deze foto.
gallery.zoom.nl/image/519005/html/
@ariederechtsebal
Nee en hoofdrekenen hoeft ook niet, want dat kost veel te veel tijd. En tijd is geld. Iemand die in een bedrijf aan het hoofdrekenen slaat mag wat mij betreft snel ontslagen worden.
@monfer
Kijk eens goed naar die hoofdonderwijzer. En kijk daarna eens naar Scent of a Woman. Luister goed naar de monoloog van Colonel Frank Slade Retaaaiardd!
@ Rabarberke 13:28:
Inderdaad, het onderwijs is zo geëvolueerd dat die kinderen tegenwoordig niets meer kunnen. Na het HAVO kunnen ze blijkbaar niet eens hoofdrekenen. Wat dit land nodig heeft is meer mensen die iets kunnen. Mensen die slap lullen zijn er al genoeg.
Draaitafel Demagoog 26-06-07 @ 14:12
Volgens mij kun je in deze tijd dit statement niet los zien van de politiek.
Rabarberke 26-06-07 @ 14:08
Het viel me op dat Rutger niet verder op deze opmerking inging.
btw wat heeft de fucking NSB hier nou weer mee te maken?
Please don't mention the war.
volgens mij is het geen poltieke maar een humaan statement .. maar ach de duitsers moesten ook daar niks van hebben .. laat dat 4de rijk maar komen .. sieg heil !
@monfer
Ja lekker makkelijk om te zeggen dat er iets aan vooraf is gegaan en dan als je man en paard moet noemen zwijgen als het graf.
De NSB mentaliteit ten top.
RLS 26-06-07 @ 14:01
Juist, ze maakt de indruk dat ze het allemaal prachtig vindt.
Maar dat kan ook komen doordat Rutger haar voorafgaand aan het interview eens flink heeft genomen (met hoofddoekje op natuurlijk, juf Ellen dan).
Hoer en wederhoer is essentieel in de hoernalistiek.
Ik vind het maar onzuiver klinken hoor, let er maar op: ze zou nog maar een week op die school werken, dus wellicht dacht ze dat ze nog even kon stangen. Ik vind haar ook wel verdacht parmantig doen voor die camera (en dan niet in het speciaal die van Twan). Ze is wel trots op zichzelf geloof ik.
En alle mensen die haar een MILF vinden: succes jongens, jullie lul past vast gemakkelijk tussen die spleet in haar tanden...
@ Rabarberke,
Ergens halverwege het filmpje zegt een nors kijkende moeder dat ze het terecht vindt dat de juf is weggestuurd, ze voegt daaraan toe dat er al het een en ander aan vooraf is gegaan.
Maar dat zal volgens jou dan wel weer met het pathologisch-achterbakse karakter van de Limburger in het algemeen te maken hebben.
Ik zou jou weleens willen horen als een autochtone Limburgse meester een moslimaatje met wijwater zou gaan besprenkelen.
Kunnen we de rest van die theedoeken voor de klas in de rest van het land er ook niet direct uitsturen? Zou een stuk opknappen voor de klassen.
@monfer
Hahaha wat is er aan vooraf gegaan dan? Zit jij in de oudercomissie?
Feiten:
Mevrouw is geschorst
Reden:
Ze zou met de pers gepraat hebben voordat ze werd geschorst.
Klopt dat: nee
Als 't schoolhoofd niets te verwijten valt, waarom liegt ie?
Rabarberke 26-06-07 @ 13:09
Ja, wat een symphatiek mens, en wat afschuwelijk dat ze zo verschrikkelijk lijdt onder al deze aandacht.
Het komt ook geen moment in mij op dat ze op deze situatie bewust heeft aangestuurd.Nee, echt geen moment.
Wat?Mogen bedrijven geen orde handhaven?Je hebt het hier verdomme over een basisschool, dat is geen plek om het een of ander politiek statement te maken.
Doe es niet zo naïef, hier is van alles en nog wat aan vooraf gegaan.
@Patrick Zweedsey 26-06-07 @ 13:42
hehehe lekker stigmatiserend met je naïef PABO denken opmerking
wat een stomme muts! typisch naief niveau PABO denken. ze heeft er zeker niet bij stil gestaan dat er vanuit de moslim gemeenschap soms/vaak een grote druk wordt uitgeoefend om maar vooral wel zo'n hoofddoek te dragen.
da's geen vrijheid blijheid meer.
Fapperdefapfap op juffie Ellen......... kots....
Grappig wel...
In moslimlanden is het verboden hoofddoeken dragen in openbare functies (ook leerkrachten)
En in onze westerse wereld, politiek correct nederland op kop, doen we er zo moeilijk over...
Hoofddoek => ontslag zonder recht op uitkering
@ariederechtsebal
Kinderen krijgen op school tegenwoordig maatschappijleer en andere sociale vakken. En verder zijn lesmethodes ook verder geevolueerd dan toen jij nog op school zat.
Wat die mevrouw wilde laten zien is dat iemand met een hoofddoek dezelfde persoon is als iemand zonder hoofddoek.
Een leuke vrouw zonder hoofddoek is ook een leuke vrouw met hoofddoek.
En een kutwijf zonder hoofddoek is ook een kutwijf met hoofddoek.
Dat die onderwijzeres geschorst is heeft dan ook meer te maken met het pathologisch-achterbakse karakter van de limburgers in het algemeen en deze directeur in het bijzonder, dan met de belachelijke onderbouwing die deze hoofdpias nu naar buiten brengt.
Zijn verhaal klopt ook niet. Ze is pas met de pers wezen praten nadat ze geschorst is, dus kan ze nooit geschorst zijn omdat ze met de pers is gaan praten.
Nee laat het contact met de pers namens de school maar aan een liegende NSB'er over.
@Rabarberke. Liever een idioot dan een dhimmi.
Politieke statements maakt ze maar in haar eigen tijd. Basisschoolleerlingen moeten leren lezen, schrijven en rekenen. Linkse politieke indoctrinatie behoort wat mij betreft niet tot het takenpaket.
Louis van Gaaall
@Kleines Arschloch .. kijk daar ga je zelf al .. een mening opdringen of een statement maken is een groot verschil ! daarnaast is een barbie met kapitalisme associëren netzo te rechtvaardigen wanneer je een hoofddoek of een che shirt met de anti-kapitalisme associeert .. of ben ik nou zo slim en jij zo dom ?
'T is waar. Tegenwoordig wordt iedereen maar MILF genoemd. Kan Europa daar niets aan doen?
Wat een aardige mevrouw is dit. Lijkt me als kind prachtig om les van te krijgen. Sympathiek mens.
En wat is die directeur een abjecte lul. Ordemaatregel?? Werkgevers hebben geen ordemaatregelen te nemen lulhannes! Dat doet de overheid en de politie. Werkgevers hebben zich te houden aan de arbeidsovereenkomst. Indien een werknemer haar boekje te buiten zou gaan dan past eerst een waarschuwing. Een schorsing op basis van deze enkele affaire is veel te bruusk.
Hoe kan het toch zijn dat de meeste bedrijven terzake kundige direkteuren hebben en dat op scholen, waar toch onze kinderen zitten, de leiding in handen is van idioten?
hmmm.... lekker paardenbekkie!
@Lol at Seveke
Ho ho, ik vind het geen MILF! Ik zag een paar reacties van reaguurders die dat wel vonden, vandaar!
maar deze mevrouw is top!
@Draaitafel Demagoog
Gezien de link die je legt tussen een Che-shirt, barbiepoppen en een lerares die als statement een hoofddoek in de klas draagt, ben je zelf niet wijs. Ik begrijp dat die limbo's van carnaval en verkleedpartijen houden, maar.. nogmaals... politieke statements maken doe je niet in de klas. Daar blijf ik bij.
smerige slikheks
Kleines Arschloch 26-06-07 @ 12:27: wat ben jij een blinde MONGEAUL. Dat mens is zo lelijk als de nacht.
.
Wat een gek zeg!
ik weet nu wat links is in Ndl
1. Lekkere dames
2. lelijke kerels(Spijkerman, Freek de Jonge)
3. zwarte overhemden
4. puntschoenen
5. dagpyama
6. hoog plafond, liefs in grachtengordel
7. minachting voor geenstijl
8. Pim Fortuyn zei veel maar deed niets(toch raar van m??!)
9. mentir
10.filmhuis
@Kleines Arschloch .. zolang ze die kinderen het alleen laat zien en er niks bijzegt wordt er niks opgedrongen .. das een aanname die je zelf toevoegd ! anders zouden alle barbies in deze wereld ook gewoon hun kapitalistische mening opdringen aan de wereld .. wat natuurlijk de grootste onzin is ... what's next een che tshirt weren uit de klas ? en daarom ben je dus niet wijs !
links lullen, zak legen
@Draaitafel demagoog
En waarom ben ik niet wijs? Dat is toch wat ze doet? Ze wilde de kinderen laten zien dat een juf met een hoofddoek nog steeds dezelfde juf is. Dat is een sterk staaltje mening opdringen. Je kunt voor of tegen hoofddoeken zijn, maar het is niet aan Juf Ellen om kinderen voorstander van hoofddoeken te maken. Nu gaat het nog om hoofddoeken, de volgende keer geeft ze stemadvies.
widtvoet 26-06-07 @ 12:35... I know... en de mijne dus eauk niet (goed dat je het toch ff meldde ;-)
In de categorie:
Wereldvreemde wereldverbeteraars:
Trut!
@Triador 12:28
Eauk mijn tanden (alle vijf) weiger ik hun eigenheid te ontzeggen. Wit, geel, bruin, zwart... ze zijn me allemaal even lief.
Bedoelde posting had overigens niet *kuch* voor de volle 100% de intentie aux serieux te zijn {-:
@Kleines Arschloch .. mening opdringen ? je bent niet wijs !
Hier kan ik wel commenten en bij 't filmpje niet (registratie verplicht)? Jammer. Het is iig een lekkere JILF.
widtvoet 26-06-07 @ 12:17 - Het ging mij er uitsluitend om, om te bewijzen dat in NL (althans voor zover ik weet)... geen enkele klas gehéél blank is (om dat te beweren - zoals in veel blogs bij dit onderwerp gebeurde) is tendentieus. Ik beweer verder niets negatiefs over/van de twee "gekleurde" kinderen die in de klas van juffrouw Ellen zitten. Dus als je wat ruikt... (asem)... dan is het je eigen adem, tandenpoetsen widtvoet... dat wil nog wel eens helpen.
Wat een gematigde reacties. Zou dat komen omdat veel reaguurders juf Ellen een milf vinden?
Ik vind dat zo'n mens zich niet over politieke kwesties moet uitspreken ten overstaan van kinderen. Laat politieke hersenspoeling vooral aan ouders over. Als ik een kind had in die klas zou ik pislink zijn. Een discussie over zo'n onderwerp is prima, maar als juf je mening opdringen aan kinderen is fout.
jezus nog steeds een rel om NIKS !
@Triador 11:58
Mag ik je bij deze wijzen op de dubieuze insinuaties die uit zowel je post als je link asemen.
1- Het betreft hier géén VMBO-klas.
2- Die "twee criminelen per klas" kunnen net zo goed anderen zijn.
Toch leuk dat als die Limbo's een beetje moeite doen je ze zelf kunt verstaan.
Maar wat een kwats zeg.
Spreekverbod, ontslag en de hekken dicht.
Dank U wel meneer de kampcommandant...
@Triador zoals ik al zei, welke problemen, daar wil niemand op in gaan namelijk en dan bestaan ze voor mij niet.
Als ik haar was trok ik bij het afschijt een boerka aan. En zouden alle kinderen een bivakmuts op moeten zetten.
Hoe zou deze muts reaguuren als al haar leerlingen in de klas zouden zitten met een bivak muts op.
Dat groene truitje van dat mens ook. Terrible.
De tsunamisering vam de islam is een feit!
Bisdom Roermond weer op z'n smalst.
Lijkt mij duidelijk wie hier gelijk krijgt bij een Rechter. Juf Ellen gaat straks met de hoofdprijs er vandoor. Als zij idd na schorsing met de pers heeft gesproken, heeft zij miz niet die gedragscode overtreden en is dus geschorst omdát ze een hoofddoekie droeg.
Als demonstratie vind ik een hoofddoekie voor de klas wel geoorloofd en een schorsing/ontslag zal afgekocht moeten worden. Dat gaat die school (& ouders) dus flink wat geld kosten. Lekkâh puh, moeten ze maar wat ruimdenkender zijn. Hoewel, Roermond?!
deblankeman 26-06-07 @ 11:44... kijk een goed naar haar klassefoto op de website van de montessouri school... hoezo volledig wit? Open deze link in je browser (klikken voor de vergroting) en oordeel zelf: www.montessoriroermond.nl/images/ellen...
Typisch limbo gedrag vol liegen in de camera en de schuld bij iemand anders neer leggen een woord voor deze man NSBer.
Mijn God, krijgen we dat. Als ik als directeur werd gevraagd naar de reden van haar 'wegsturen', had ik geantwoord 'dat ze stonk'.
Als je die aandachtshoeren zonodig gediscrimineerd willen worden dan kunnen ze het krijgen ook..
Btw Rutger en Twan: nog lekker vlaai gegeten? En koffie met een Els ernaast? Of friet met zuurvlees? Jaja, daar kunnen de Huilanders wel van smullen, niet waar?
zapper 26-06-07 @ 11:33... vraagje: heb je nu wel of niet het filmpje bekeken waar ik eerder een link van hebt gepost? (11:05) Ik citeer: de presentatrice: volgens de directie was dát de druppel die de emmer deed overlopen - en een andere juffrouw in haar klas: gestraft? vanwege een hoofddoekje? dat is onzin, eerder vanwege wat er in de loop van de tijd gebeurd is. Deze juf... zo mag je derhalve concluderen, heeft geen (geheel) "schone handen" en heeft eerdere problemen gehad met de leiding.
@Aars van kiersel (10:59): Nee!
@Dirk Tang (10:50): My words too!
reserve-Belgie? ik dacht dat brabanders reserve-belgen waren en limbo's reserve-duitsers. Verder goed filmpje
@ CoJoNes 26-06-07 @ 11:41
Waar trainen jullie dan?
*ontwijkt bal tevergeefs*
Als belg voel ik me gedescrimineerd!
*waar kan ik me aanmelden voor trefbal??* dat roeleert echt dik!
Ik zie een mooie toekomst voor trefbal.
Het GS-trefbalteam in stijlloos roze...
ik schrijf me in!
*gepeperde column gaat schrijven in de okki en de taptoe*
Een statement maken doe je toch door een voetbalveld op te rennen en van alles te slopen? *in de war is*
volledig witte Montessorischool? Maarach zwart is het nieuwe wit hé.
@Oerhollander 26-06-07 @ 11:38, idd moet ze dat niet doen via de leerlingen en schiet ze ook nog eens haar doel voorbij omdat dat hoofddoekje voor haar geen toegevoegde waarde heeft maar voor een moslima wel. Waar het om gaat is dat je geen politieke of religieuze propaganda toestaat voor de klas.
@Zuma 11:23: Het is maar goed dat jij niet over het onderwijs gaat. Natuurlijk gaat het niet over die hoofddoek, maar over het feit dat ze een politiek statement wilde maken. Prima, maar dat doe je maar in je eigen tijd. Als je het doet tijdens uitoefening van een (semi-) publieke, apolitieke functie, dan moet je niet huilen als je het van je baas voor de kiezen krijgt. En om zoiets voor een klasje van makkelijk beinvloedbare kinderen te doen is helemaal te gek... als ze niet was weggestuurd, dan zou ik als ouder eisen dat dat alsnog gebeurt.
is haar hyves al getraceerd? ;)
@sjaakdeslinksesul 11:34
Toch niet toevallig Peter "het Petertje"? Hoe oud moet die nu wel niet zijn?
Dat was vroeger onze hopman. Aardig, behulpzaam, lief, boylike en hij inspireerde tot het maken van leuke liedjes...
*zet in*
Als het vuur begint te doven
En de vlammen worden zwart
Gaat de hopman kusjes geven
En de meeste zijn voor Bart
...
*gooit bal naar Teen*
@Teen
Hoezo? Alsof trefbal alleen op de basisschool gespeeld wordt. Je zou eens een avond met ons mee moeten trainen.
Het ene moment heeft ie het over ordemaatregel en geschorst, het volgende moment over gepast afscheid nemen...
Weer een Idioot die niet durft te zeggen waar het om gaat in kopvod-zaken.
GS gefeliciteerd met de 55000 leden!
Juf Ellen moet niet provoceren op school. Moet ze lekker in haar eigen tijd doen. Daarnaast vind ik die directeur erg op zijn strepen staan en zeker niet sympathiek, maar ik kan me wel voorstellen dat hij de actie van juf Ellen niet pikt. Dit soort discussies moet je niet via de leerlingen in de klas voeren. Beetje dom, juf Ellen...
Door al dat gepraat over een basisschool krijg ik ineens zin in een fijn potje trefbal.
Goh, ben hartstikke benieuwd: Montessori-school Roermond zet de toon. Alles dat nu dus nog een hoofddoek draagt op een Montessorischool vliegt de laan uit? Enne, alles wat een kruisje op de rever draagt ook? Of - pas op - een Davidsster om de hals? En hoe past dit nu binnen de visie van de Kosmische Opvoeding? www.kelpin.nl/fred/kosmisch2.htm
"Dr. Montessori gave what she called the keys of the world, that is the means to explore and to classify consciously. She also gave them techniques of behaviour, which enabled them to better fit into society. Confronted with the changed tendencies and potentialities of the children from 6 to 12 Dr. Montessori said: If to the small children we have to give the world, to the older ones we must give the universe." Maar voorlopig houden we dat hek dus nog maar even dicht.
Onderwijs behoort seculier te zijn, hetgeen impliceert dat iedere uiting van een bepaalde religieuze overtuiging uit den boze is.
Juf Hofddoek een lekker ding??? nou danis de hand van de gemiddelde reaguurder hier toch gauw gevuld. in dit geval was een hoofddoekje nog niet verkeerd geweest hoor hou maar op dat ding enneuh misschien nog een zak erbij just to be safe...
Rutger, wat pak je dit weer hufterig aan. Geen doortastende journalistiek, nee, pure klootzakkerigheid. Natuurlijk sluit de school de poorten als je met je nichterige roze mike aan komt lopen. En dat denkt dan zo maar direct iedereen te kunnen spreken. Nitwit overvaljournalistiek a la Frequin. Maak liever een afspraak en lul die directeur tijdens een interview klem. Verder: is het nu nodig om een trieste opmerking te maken over het uiterlijk van juf Ellen? Ze is moeders mooiste niet, met dat centenbakkie, maar het getuigt van een enorm slechte smaak om er iets over te zeggen en is bovendien niet-relevant.
Exact widtvoet, toen meester Peter duidelijk wou maken dat naturisme heel normaal is werd hij ook ontslagen.
Twan, hou 'm 's stil.. (of eis van die krent van de eindredactie 's snel een statief)
@Triador onderbouw die 'meerdere incidenten' eens svp, mijn ervaring is dat hoe harder een leerkracht met het bestuur botst, hoe beter deze voor de leerlingen is, pedofielen natuurlijk uitgezonderd, hoewel die over het algemeen niet echt botsen met het bestuur maar dat terzijde.
lol @ widtvoet
Krekwakwou 26-06-07 @ 11:30 - 8 minuten te laat ;-) zie mijn post van 11:22... LOL
In het kader van de nodige weerstand tegen de voortgaande vertrutting en verabnormalisering van seksualiteit (Leve de rigide religies!) had het juf Ellen mi. meer gesierd in haar blote kudt voor de klas te verschijnen.
Montessori Basisschool Elzeneind in Oss: Nieuwe adjunct directeur:
We zijn al een paar jaar op zoek naar een geschikte adjunct directeur. Dat lukte steeds maar niet omdat er geen geschikte kandidaat gevonden werd of omdat er niet voldoende formatie ruimte voorhanden was. Afgelopen maand zijn we er wel in geslaagd een geschikte kandidaat te vinden. Zij heet Ellen Reijners. Ellen heeft de laatste 8 jaar als leerkracht gewerkt aan de montessorischool in Roermond. Zij heeft dus ruime ervaring in het montessori-onderwijs. Uiteraard heeft zij ook de montessori-opleiding gevolgd. December a.s. rondt zij de opleiding voor adjunct directeur af. Ellen zal vanaf augustus a.s. klassentaken gaan vervullen en daarnaast voor ongeveer 2 dagen per week directietaken. U wordt later op de hoogte gesteld op welke onderdelen zij aanspreekbaar zal zijn.
Wij kijken uit naar haar komst en wensen Ellen een fijne tijd bij ons op school toe. Blij dat ze niet naar Eindhoven gaat.
@ juf Ellen
Een christenvrouw zonder hoofddoekje of met hoofddoekje blijft een christenvrouw.
Een moslima met of zonder hoofddoekje is en blijft een potentieële plofkip.
Het gaat niet om het hoofddoekje maar wat er onder zit.
Vies washandje 26-06-07 @ 11:25 - Of de "oude" is blij van haar af te zijn. Nog afgezien van het feit dat je als werkgever nóóit een negatief getuigschrift o.i.d. mag afgeven. Maar misschien kan jij mij ff uitleggen want de zin is van een dergelijke actie als je 1. over een week weggaat, 2. je weet dat dit onderwerp gevoelig ligt en 3. je al eerdere incidenten hebt veroorzaakt. Bij voorbaat dank!
Daar sta je dan met je provocerende gedrag. Dag baantje!
@Triador 26-06-07 @ 11:22
Als die juf zo'n probleemgeval (met een reeks van incidenten) is zou die nieuwe basisschool haar echt niet de functie van adjunct-directeur geven! Tenminste dat is mijn mening....
Ik had zo'n vermoeden dat Juf Ellen een statement wilde maken. Niks geen moslima maar gewoon een betrokken burgert die haar kindertjes wat wilde bijleren. Ha wordt gelijk even duidelijk hoe bekrompen dit land aan het worden. Ik begin te weer te twijfelen om vluchteling te worden. Kudt reli-gekken.
Montessori Basisschool De Tempel: Nieuwe adjunct directeur:
We zijn al een paar jaar op zoek naar een geschikte adjunct directeur. Dat lukte steeds maar niet omdat er geen geschikte kandidaat gevonden werd of omdat er niet voldoende formatie ruimte voorhanden was. Afgelopen maand zijn we er wel in geslaagd een geschikte kandidaat te vinden. Zij heet Ellen Reijners. Ellen heeft de laatste 8 jaar als leerkracht gewerkt aan de montessorischool in Roermond. Zij heeft dus ruime ervaring in het montessori-onderwijs. Uiteraard heeft zij ook de montessori-opleiding gevolgd. December a.s. rondt zij de opleiding voor adjunct directeur af. Ellen zal vanaf augustus a.s. klassentaken gaan vervullen en daarnaast voor ongeveer 2 dagen per week directietaken. U wordt later op de hoogte gesteld op welke onderdelen zij aanspreekbaar zal zijn.
Wij kijken uit naar haar komst en wensen Ellen een fijne tijd bij ons op school toe.
Ik roep al jaren:
"Alles onder de rivieren gewoon teruggeven aan Belgie"
mmm lekker die juf zit echt aan de prozac en/of andere kalmerende middelen. Wat een hysterisch wijf , ze moeten de hele school opdoeken want als je dit mens aanneemt als leerkracht gaat er ergens iets mis .........
ps zegt iets over de ouders ook die hun kind aan de hysterische ontsnapte zus van bokito toevertrouwen.....
Overigens... heeft iemand in het filmpje gezien, dat er aan de landelijke pers werd gerefereerd en men toen (van een afstandje) Rutgers interview met de directeur in beeld bracht :-). Vies washandje 26-06-07 @ 11:13... Ik ga ff Googlen thanks voor de tip!
@Rutger
Blijf altjeblieft 'n beetje jezelf en daal niet verder af in de donkere put van de hoernalistentruukjes. Dat continue schudden en knikken met je hoofd tijdens interviews staat je niet (al "werkt" 't meestal wel natuurlijk).
Die directeur lult natuurlijk uit zijn nek over de reden van de schorsing. Dat betreft het dragen van die hoofddoek en niets anders. Waarom kan hij niet gewoon goed onderbouwen waarom hij dat een aanleiding vond om mevrouw te schorsen? Die limburgers ook altijd, altijd achterbaks en schijnheilig. Wanneer wordt dat nu eens een provincie van België?
@NiVe 26-06-07 @ 11:13 ze staan ontzettend ver van het onderwijs af en krijgen daarvoor een Mercedes voor de deur, je hebt werkelijk geen idee van hoe die besturen geld wegsluisen, oppotten en verkwisten, het gaat in ieder geval niet naar het onderwijs.
Dat wij is idd niet goed bij d'r hoofd. Laten we haar uitzenden naar Islamitisch land, dan moet zij hoofddoek dragen of ze nu wel of niet wil. We leven in NL maatschappij, dus pas je hier ook aan. Overigens ben ik benieuwd naar mening over ROC school, die Islamitisch feestdag heeft ingevoerd ipv gristelijke vakantie dagen. Ook dat zouden we in die schaapjeslanden moeten proberen of we een gristelijke feestdag mogen ipv islamitische vakantie. Ik zeg Geert kom er maar in. ISLAMISERING IS EEN FEIT..!!
Bij de weg --> een link naar het artikel
www.limburger.nl/nieuws/limburg/roermo...
Met alle schaarste aan goed personeel in het onderwijs ontsla je niet zomaar iemand. Dus dit zal vast niet het enige zijn geweest, om een incident krijg je hooguit een berisping.
En Aars van Kiersel, ik vond haar ook niet bijster aantrekkelijk.
@NiVe, nee deze juf speelde in op iets wat op dat moment erg actueel was in de pers. Niets mis, klasse zelfs, een goede meester/juf neemt de actualiteiten namelijk mee in het 'lesprogramma'.
@Triador 26-06-07 @ 11:07
Met wat geGoogle kom je er al snel achter dat er veel meer aande hand is op die basisschool.
Dit vond ik in een artikel van Dagblad de Limburger:
"Het vertrek van een aantal docenten heeft volgens de verontruste ouders te maken met een conflict dat ongeveer de helft van het docentenkorps zou hebben met directeur Frits Hoff"
@zapper
Vreemde opmerking. Ik sta zelf vrij dicht bij een schoolbestuur en denk niet dat jou opmerking daarover klopt. Ik weet de situatie in reserve-belgie natuurlijk niet maar het lijkt me sterk dat ze daar alles in de eigen broekzak doorsluizen. Ik vraag me dan af in welke zin jij corrupt ziet, vast niet in de zin van de nieuwe Merc S voor de deur...
@ Eric@fuall
www.youtube.com/watch?v=zObgHV72gfM
Is niet origineel, wel erg grappig. XD
@zapper
Je weet natuurlijk dat dit soort dingen in de pers gaan komen. Het is uitlokken en je weet dat er een vervolg op gaat komen. Misschien dat er ook wel iets zit in de opmerkingen hierboven, als jij gewoon normaal elke dag voor de klas staat en nog een loopbaan van minimaal 20 jaar op die school verwacht haal je niet dit soort rare fratsen uit. Waarschijnlijk ook een beetje mediageil.
En het gemiddelde schoolbestuur in Limburg heeft alleen het beste voor met haar eigen financiele situatie, er zit daar veel stront bij elkaar zoveel mogelijk het handje boven elkaars hoofd te houden, dat er meer aan de hand is wil ik graag geloven, maar ervaring leert dat het dan meestal om een corrupt bestuur gaat.
@Kees Maf 26-06-07 @ 11:02
Is ook eigenlijk niet eerlijk, ik heb mevr. van Kiersel als vergelijkingsmateriaal.
@NiVe, het blijft natuurlijk knap dat het bestuur in dit geval in de toekomst heeft weten te kijken en haar kennelijk preventief heeft geschorst, want ze was op dat moment nog niet met de pers in contact.
Vies washandje 26-06-07 @ 11:03 - Lekker Belangrijk© 26-06-07 @ 11:06 ... zie de link in mijn post van 11:05 uur.
Er valt wel wat voor te zeggen. Je kunt niet hebben dat je werknemers allerlei dingen naar de pers gaan brengen terwijl jij in dienst bent van een baas. Daar zal ongetwijfeld contact over zijn geweest en dan heb je je aan die regels te houden. Dan hoef je niet zo nodig jouw mening te profileren naar de pers toe, je werkt in een organisatie en die organisatie moet unaniem naar buiten dezelfde mening brengen. Staat je dat niet aan? Ga je thuis zitten of zoek je een baas vanwie de ideeën wel overeen komen met de jouwe.
@Triador 26-06-07 @ 11:01 "lange rij incidenten" vertel!
Meester Fristy gaat hier nog een zware kluif aan krijgen de arrogante kneus.
@bertsje als niemand kan zeggen wat er dan is voorgevallen, dan is het peop en dus pure zwartmakerij. Zoals de zaken nu op tafel liggen, mag van mij het complete bestuur inclusief meester fristy gaan schoffelen.
Stelletje lutsers hier. Winnie de Jong verft haar haar donker en er is niemand die haar herkent!
En nu een juf in een islamitische klas zetten, die met strak topje en minirokje. Nou dat mag dan toch ook volgens juf Ellen???? Dan zal de directeur van die islamitische school, dat geile wijf ook van school sturen.
Zie ook: webtv.l1.nl/player/mediaplayer.asp?roo...
@Triador 26-06-07 @ 11:01
Misschien speelt die directeur wel de vermoorde onschuld....
Volgens mij is dat wijf niet goed bij d'r knar. Ze komt op mij een beetje over als een pshychopaat.
dramdhimmi dus
@Aars van kiersel 26-06-07 @ 10:59
Ben bang van wel. Ik vind 'r ook best leuk!
De juf hoefde nog maar één week (afgezien van haar vakantiedagen) voor de klas te staan (ze ging al naar een andere school). Het hoofddoek incident is er eentje uit een lange rij incidenten met deze dame. Ze "speelt" dan nu wel de vermoorde onschuld, maar mijn inziens heeft de directie gelijk!
Ellen ten Damme?
fapbaar
15:15, mooie tijd was dat altijd. Dan ging de schoolbel. Dan was het weer vunsen in het fietsenhok.
fap fap fap
Als die juf op de dag dat zij die hoofddoek droeg niet direct op haar gedrag is aangesproken door de directeur is er wel iets vreemds aan de hand....
Ben ik de enige die haar lelijk vind ?
mmmm, ik ga morgen in een muts van de KKK over straat rennen.
geloof hoort in de privé sfeer en zeker niet op een lagere school. Als ze zo nodig een statement moet maken, dan maar na 15:15 uur tijdens de buitenschoolse activiteiten.
Lekker ding hoor, die Juf Ellen!!
Bij mij op school hebben alle docenten een hoofddoekje op
wat een flauwkul zeg. Die directeur zouden ze gelijk moeten ontslaan. het lijkt me evident dat wat hij zegt gewoonweg niet klopt. Nederland op zn smalst ... maar ja het is Geert Wilders contry he.
Ik vind dat die directeur gelijk heeft. Als wat die moeder zegt, dat er veel voorgevallen is, dan is de maat ook een keer vol.
Voorbeelden zijn leuk, maar dat soort dingen moet je overleggen.
"Reserve-België" > Scherp!
Montesloerischolen zijn toch juist multi-culti?
Wat een ongelooflijke onzintaal komt er trouwens allemaal uit die directeur zeg. Weet niet of ik volzinnen spreek voor een draaiende camera, maar zijn verhaal lijkt vooraf te zijn geschreven door een dyslectische tokkie.
MILF
Voor activisme heb je barricades
Damn, het is hier iets te druk om het filmpje te gaan bekijken. Kan iemand misschien de tekst uittypen?
Bij voorbaat dank,
Teen
Als ik op mijn werk naar buiten treedt over niet-inhoudelijke zaken, wil de directeur graag even weten wat ik zeg. Mijn politieke mening stop ik ook niet in mijn werk. Ontslaan dus die muts.
Juf Ellen lust er wel pap van.
Religion is the root of all evil.
Ik vind dat juf Ellen wel een punt heeft...
Zo zie je maar weer hoe bekrompen een "witte"school kan zijn. Je zou ze eens op werkweek naar de randstad moeten sturen
*roermond op de kaart zoekt*
Roermond wil een hoofddoekjes verbod - hoe dachten ze dat door de raad van state heen te krijgen - een of andere politieverordening die zegt dat mensen op straat altijd herkenbaar moeten zijn, zeker ? Ik zie ze daar de nonnekes nog niet schofferen.
yeah.. dat is best een milf
REAGEER OOK