Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heil GJB Hitlerman

De Volkskrant is een kudtkrant!We gaan even meta, beste lezers. Want Geert-Jan Bogaerts, de lognazi van het Volkskrantblog, heeft voor het eerst een kudtkrant-blogger koudgemaakt En dat is natuurlijk voer voor blogologen. Henk Blanken schrijft er over, zo ook MarketingFacts en natuurlijk is ook R-win er als de kippen bij. Maar geen van de voornoemde internet-clavannetjes noemt man en paard. Wij wel. Het gaat namelijk om blogger Robert Engel - hij meldde zich reeds in de GS-comments - die inmiddels hierrr verder blogt. Robert had de euvele moed om onder zijn eigen naam iets met zijn vrijheid van meningsuiting te doen, en dat mag niet van de Volkskrant. Driewerf pech, Robert. Dergelijke rechten zijn nou eenmaal voorbehouden aan Volkskrant-columnisten als Kader Abdolah*, die in de papieren editie onbestraft neqschoten mogen uitdelen... Terzijde, maar eigenlijk ook niet. Diezelfde Kader Abdolah mag trouwens ook ongebreideld onder andermans naam posten. Bij het Volkskrantblog hebben ze daar trouwens een schurfthekel aan. Ja ja. het is tijd voor een liedje. Allemaal de pompoms aan en dans met ons mee. We hebben een H. We hebben Y. We hebben een P. We hebben O. We hebben een C. We hebben een R. We hebben een I. We hebben een E. We hebben een T.

Reaguursels

Inloggen

De Volkskrant is een kutkrant ...

Maar ik snap niet waar geenstijl het nu vandaan haalt om het bannen van personen zo enorm 'hypocriet' te vinden ...
iemand die niet voldoet aand e GS-regels, wordt ook op non-actief gesteld en kan niet door blijven postten ...

en dat is terecht ...
natuurlijk de redactionele pennenlikkers doen er zelf een beetje dramatisch over met hun 'redactionele commentaar', waar ze een heel bekrompelen en oubollige visie laten uitten door kennelijk de hoofdredacteur van die blogs ... maar ja, het is nu eenmaal oude media, en zo gedragen ze zich dan .... soit

RM-rf | 17-11-05 | 17:38

Inmiddels had Bogaerts het redelijk druk, afgelopen avond en nacht, met het verwijderen en aanpassen van reacties.

robertengel.web-log.nl

RobertEngel | 17-11-05 | 14:32

Gs doet ook aan censuur buiten de huisregels om. Vooral als er een hoop zwarte kippen beginnen te tokken dan hokt gs liever zichzelf op. Hoe heette dat ook al weer. Iets van de kool is de soep niet waard en dat soort dingen.

Gavrilo | 17-11-05 | 12:38

Trouw - Joop Visser

De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant wordt steeds dikker en d'r staat steeds minder in
Vroeger was 'ie katholiek, een pijler van bedrog
Nu is 'ie niet meer katholiek, maar toch maar toch maar toch
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant, 't is mij niet gauw te dol
Maar als ik 'ns een krant lees, als ik 'ns een krant lees
Dan wil ik ook een krant en geen papieren drol
Waar de redaktie drijft op drank en zelfcensuur
Je krijgt de halve waarheid, maar wel twee keer zo duur
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant, ik houd hem voor gezien
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant heeft geen mening, de Volkskrant heeft er tien
De Volkskrant is een pokkeblad, een geitenwollen-sokkenblad
Een jouno-ego-kokke-blad, het lijkt wel een riool
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant, geef mij maar Trouw

pek en veren | 17-11-05 | 11:36

@ bogie 17-11-05 @ 11:15
..
dat is mijns inziens het verschil tussen GS en de volkskrant. hier word gezeken en geziekt, bij de volkskrant moet nieuws objectief gebracht worden. een beetje het verschil tussen het journaal en NSE.

kolonel klootoog | 17-11-05 | 11:29

@kolonel klootoog
daar heb je gelijk in. Maar als je een edit van joris krijgt of een ip ban dan komt daar meestal ook nog wel een (terechte cq. grappige) sneer bij. Dit heeft bogaerts ook gedaan en dan notabene hier wordt er verwontwaardigd gereageerd door een aantal

bogie | 17-11-05 | 11:15

@ DJ 17-11-05 @ 09:53
..
ik vind het altijd zeer vermakelijk als mensen hun vetes via een publiek kanaal uitvechten (iemand nog iets van komkommer? gezien?). a flame a day keeps the doctor away.
..
@bogie 17-11-05 @ 10:26
..
volgens mij krijgen alleen spamhoeren, kaalkopjes, schreeuwo's en andere vervelio's een ban bij gs, zoals ook in de "voorwaarden" is aangegeven. bovendien is die ban via een aardig verzoek en een belofte tot beterschap in somige gevallen gewoon op te heffen.

kolonel klootoog | 17-11-05 | 10:49

@pritt
gutgut, gs is roomser dan de paus. jullie flikkeren er zelf ook mensen uit en publiceren mails die aan jullie worden gestuurd ook (niet dat ik dat erg vindt maar wat een non issue en zoooooo hypocriet)

@rabarberke
met twee maten meten is ook een vak, burgertrutje!! Lezers van de volkskrantblog vragen om een uitleg vanwege de verwijdering, deze krijgen ze, met een licht cynische ondertoon die hij verdient. Niets meer en niets minder. Waar maak je je druk om terwijl je comment op GS waar mensen veel scherper worden afgefikt door de redactie.

bogie | 17-11-05 | 10:26

Het enige dat mij aan Robert Engel opviel was dat hij slecht schreef. Wat de afgelopen dagen nogal opviel, was zijn geborneerde toon. Maar hoog te paard zitten is een kwaal die onder journalisten vaak voorkomt.

Der Icebear | 17-11-05 | 10:00

@ Pyro: Heb een kan koffie getapt. Ga mijn best doen. Ben bang dat zelfs 3 kannen niet gaan helpen.

Armageddon | 17-11-05 | 09:56

Ik vind 't zwak om je persoonlijke vetes uit te vechten via een publiekelijk kanaal, daarmee twijfel je aan je eigen mening en probeer je je actie te rechtvaardigen bij je lezers?! Emo's...

DJ | 17-11-05 | 09:53

@Arma, luciferstokjes om je ogen open te houden gecombineerd met véél koffie drinken?

~Pyro~ | 17-11-05 | 09:51

-edit voor nadere kennismaking is het stamcafe-

Rest In Privacy | 17-11-05 | 09:47

-edit voor nadere kennismaking is het stamcafe-

Geyle Pijp-NeuqSledt | 17-11-05 | 09:45

Iemand een oplossing voor me? Zit met bloeddoorlopen ogen achter mijn pc op het werk en ze vallen steeds dicht.

Armageddon | 17-11-05 | 09:41

Het boek "Spijkerschrift" van Kader Abdulah is nochthans een streling voor de literaire geest.

de visser | 17-11-05 | 09:35

BOEIEND

blt | 17-11-05 | 08:42

Is dit nieuws? Is dit uniek? Is dit niet des Geen Stijls?

Volgens mij zijn ze bij GS jaloers dat de VK iets kan wat ze zelf ook kunnen. Webloggen niet alleen meer voor de profs als GS, maar ook voor de amateurs van de VK. Met alle professionaliteit erbij. En dan mag je natuurlijk geen censuur plegen.
Doet GS ook noooooooit.

Jongens, blijf het over doodgeschoten mussen houden. Of doe wat nuttigs en val een 19 jarige serieverkrachter aan die er ook nog trots op is dat hij met zijn vuile pielemuis kleine meisjes aan stukken scheurt.

Martentje | 17-11-05 | 08:36

Die kader abdolah heeft trouwens exact dezelfde snor als professor zonnebloem.

superjan | 17-11-05 | 08:28

Er kan overigens nog naar hartelust geraeaguurd worden op die VKsite.

superjan | 17-11-05 | 08:26

Volkskrantblog is kudtkrantblog...

da wizard | 17-11-05 | 08:24

@zweefvlieger> tja volgens mij waren Adelmundt en van der Louw toch echt de laatste abonnees van de volkische zeitung.

superjan | 17-11-05 | 08:19

Er werd hem in ieder geval nog in een "niet onplezierig telefoongesprek" duidelijk gemaakt wat hij fout heeft gedaan. Hem wel...
Bloghoeren zijn we, allemaal. Alhoewel ik durf te beweren dat de GeenStijl-redactie ervan overtuigd is dat het om echte journalistiek gaat. Mwoehaha !

1200 | 17-11-05 | 07:44

Welke gek leest er dan ook de Volkskrant? Let op, als we hier Stalinistische toestanden gaan krijgen door links, is dat nog de enige toegestane krant hier. Zo werkt dat in het linkse kamp.

zweefvlieger | 17-11-05 | 07:12

Geert-Jan Bogaerts, is dat niet SSL zijn holmaatje? Evengoed een achterlijke actie om dit gedoe zo neer te plempen. Wat dat aangaat heeft Rabarberke wel gelijk.

@a.nekschot/ 00:29, hoezo? heeft ons neukdiertje een ban ofzo? Vond het al vrij rustig. ;)

~Pyro~ | 17-11-05 | 04:49

Ach hier op geenstijl wordt anders ook hoog opgegeven over ipbans voor mensen en de "Pim Fortuyn" cultuur van alles moet gezegd worden zoals ik laatst in de krant las. Dan is het een beetje pot verwijt de ketel om over de Volkskrant heen te blazen. Het internet kan gewoon niet zonder hier en daar ingrijpen. Dat is wat anders dan censuur.

basszje | 17-11-05 | 02:30

@ boasatlas..
Je bent niet helemaal lekker als je na 107 comments wachten er nog nix van snapt en dan vervolgens nog ff de zure pruim gaat uithangen.

FrankieXX | 17-11-05 | 01:55

Ik begrijp geen Spee van het hele stukje. Waar gaaaaat het over? Maar waar hebben we het over. En er is maar één Clavan, laat dat duidelijk zijn.

Dr. R. Clavan | 17-11-05 | 01:35

Wat Faustus zegt. Gewoon precies wat Faustus zegt.

Shareholder | 17-11-05 | 01:00

De Volkskrant moet je gewoon niet meer lezen, hoef je je ook niet te ergeren.

Dr. Faustus | 17-11-05 | 00:48

En weer iemand die meer geeft om de verpakking dan om de inhoud. Elitair gedrag is zooo jaren 60

heldje | 17-11-05 | 00:33

Ik mis fuckje.

a.nekschot | 17-11-05 | 00:29

Ik heb effe gewacht. 107 comments en nog niemand die enige notie heeft van, danwel referreert aan GBJ Hilterman.
Dat geeft aan, helaas voor jullie, hoeveel SBS6/Pim-volk hier reageert. De rubriek 'Wat U Zegt' doet hiervoor niet onder.

boasatlas | 17-11-05 | 00:20

rabarberke en commentaarder zijn naar bed. Where's the fun in that?? we heben een b. we hebben een O. we hebben een R. we hebben een I, we hebben een N. we hebben een G

@Nickname | 17-11-05 | 00:19

OK, new topic!

Smokesave | 17-11-05 | 00:18

@Nickname:
Pijpen neuken 50

Rest In Privacy | 17-11-05 | 00:17

o ja: kopieer url en plak in je mediading.

Rest In Privacy | 17-11-05 | 00:16

@d71
jij spam hoer

@Nickname | 17-11-05 | 00:16

@heldje
je bent een heldje

@Nickname | 17-11-05 | 00:14

@hypokriet
nu geen filosofische bullshit over wat je nu daadwerkelijk schreef. daar ben ik te moe voor.

@Nickname | 17-11-05 | 00:11

@hiepokriet
Ja, weldegelijk. als jij in een rechtzaal erkent dat je hypokriet bent, dan ben je dat weldegelijk.

@Nickname | 17-11-05 | 00:09

Ik krijg zo een gevoel als bij die Hans Teeuwen voorstelling waar hij een of ander 'prachtig' gedicht geeft aan het publiek, het licht valt uit, en applaus. Hups licht weer aan en men gaat bekijken wat er werd gezegd en hoe serieus hij de mening van het publiek nu moest nemen.
Sorry hoor, maar dat verhaal op Dhr Engel z'n site is Bagger! Echt ongelooflijk.

heldje | 17-11-05 | 00:07

tekentjes lukken niet. Ik zei dus: als daar (pijltje naar links) de plank is, dan sla je er daar (pijltje naar rechts) naast

@Nickname | 17-11-05 | 00:05

ik zei dus:
als < ----------- daar de plank is, sla je er daar ---------------------------------- > naast

@Nickname | 17-11-05 | 00:04

@Tafkaal
als <------ daar de plank is, dan sla jij er daar --------------------------> naast.
@ rabarberke
wat is je e-mail adres. met jou wil ik een date

@Nickname | 17-11-05 | 00:02

Kan die spelling van in het bericht laatst gespelde niet anders?

We hebben een H. We hebben I. We hebben E.We hebben een P. We hebben O. We hebben een K. We hebben een R. We hebben een I. We hebben een E. We hebben een T.

Als ik erken dat ik hiepokriet ben, ben ik het dan nog wel?

hiepokriet | 17-11-05 | 00:00

Ik citeer Bogaerts: "Het is heel simpel: in de gebruiksvoorwaarden van het Volkskrantblog staat dat alle content verboden is die 'als bedreigend kan worden ervaren door een natuurlijke persoon', net zoals 'content die de persoonlijke levenssfeer van een natuurlijke persoon (onevenredig) schendt'.
Ik zie niet dat daar sprake van is. (al begrijp ik de term evenredig niet in dit verband daar het om een vete ging. Als één over de grens gaat dan mag de ander dat ook?)
Engel stelt dat hij uit de blogschuur is geflikkerd omdat hij de fictiefe naam gebruikt heeft van een medeblogger waar hij toevallig ruzie mee heeft. Als ik lees hoe hij die naam heeft gebruikt dan zie ik ook niet dat hij daarmee zelfs naar een betsaand persoon verwijst of iemand kwetst .
Wellicht doelt Bogearts dan ook op een ander stuk van Engel anders snap ik zijn redenering niet.

Gavrilo | 16-11-05 | 23:56

oei, slecht argument. ik ga slapen. truste

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:52

Mijn posts op geenstijl zijn weleens weg-ge edit (jezus hoe schrijf je dat?) terwijl ik geen flauw idee had waarom ingodsnaam. in die posts absoluut geen racisme oid. Dat zijn regels c.q. normen die op dat moment, op die datum, voor iemand (joris?) gelden. Internet is snel, hard en vluchtig. Daarvoor gelden andere normen dan een krant, waar heel suf krantlezend Nederland toegang toe heeft.

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:50

@gavrilo

Gelijke monniken, gelijke kappen. Of die robert ook laten schrijven of anderen ook het zwijgen opleggen.

Rabarberke | 16-11-05 | 23:46

@Rabarberke En hoe moet de redactie de ruggegraat houden?

Gavrilo | 16-11-05 | 23:44

@tafkaal

Ja en welke afweging maakt blogaerts dan om de blog van die robert te verwijderen? Een redactionele toch? Daar is hij autonoom in.

Zo niet een redactionele afweging, wat dan? Een morele of etische? Volgens welke normen dan?

Rabarberke | 16-11-05 | 23:44

het gaat niet over redactionele rechten..... het gaat over een blog. haal die zaken aub niet door elkaar rabarberke

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:41

@tafkaal

nah, het gaat niet om recht, het gaat om redactionele kwaliteit en ruggegraat.

Rabarberke | 16-11-05 | 23:39

@commentaarder

Met het pleiten voor een redactioneel recht van een krant trap je een wagenwijde open deur keihard in. Een krant is autonoom in wat zij publiceert en wat niet. Big deal. Het gaat er om welke keuzes ze binnen dat recht maakt. En als die keuzes krom zijn, arrogant en doortrapt, dan mag dat gezegd worden. Pritt heeft dat gedaan en ik heb er een schepje bovenop gegooid.

Rabarberke | 16-11-05 | 23:38

Gut gut, deze reacties zijn allemaal terug te voeren naar dat uitgekauwde concept van "vrijheid van meningsuiting". Zowel die narcistische ruksmurf als die eikel van een engel mag zeggen en schrijven wat ie wil.

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:36

Dus terwijl jij voor het botte recht van de volkskrant pleit, pleit ik voor het fatsoen om je gasten op gelijkwaardige wijze te behandelen en de een evenveel credit te gunnen als de ander.

Ik bedoel, de volkskrant heeft het recht om naar willekeur mensen aan het woord te laten op zo'n blog. Dat is haar goed recht.

Maar daarmee is het tegelijk een kutkrant, omdat ze haar pretenties niet waar maakt, met twee maten meet, immoreel is, aanmatigend en samengevat een kutkrant.

Nu had zij de kans om van dat imago af te komen, maar het bleek weer eens te hoog gegrepen.

Rabarberke | 16-11-05 | 23:35

Excuus dat ik je tekst verkort weergaf:

Ik heb het niet over per se over schrijfstijl, hoewel die stijl ook aanmatigend is. Ik heb het over het enerzijds wegmaaien van een blogger en nadien er narcistisch en zelfgenoegzaam over schrijven, TERWIJL men anderen gewoon wel alles laat opschrijven wat hen goeddunkt.

Laat ik nu denken nadat ik bovenstaande las dat je bedoelde dat het je ging om het niet consequent toepassen van regels....

Maar nee!!

Je komt keihard terug in je volgende reactie!

Natuurlijk heeft men al het recht om naar willekeur mensen er uit te smijten die dingen schrijven die de redactie onwelgevallig zijn. Daar is het ook een links-reactionair kutblad voor.

Dat jij dat recht dan weer fuckt. Dat leek me al een meningsverschil tussen ons 2.

Ik zei al. Herhaling van zetten....

Commentaarder | 16-11-05 | 23:34

Die Kader Abdolash mag ook aan het hek.

MvvM | 16-11-05 | 23:34

@rabarberke
Ruksmurf? Dat zijn geen woorden die in mijn ogen een dame hanteert!

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:32

@commentaarder

Ik bepaal wel wat bijzaak is in mijn betoog.

Natuurlijk heeft men al het recht om naar willekeur mensen er uit te smijten die dingen schrijven die de redactie onwelgevallig zijn. Daar is het ook een links-reactionair kutblad voor. En FUCK dat recht. De vraag is of men het fatsoen kan opbrengen om een andersdenkend iemand aan het woord te laten, waar men in andere gevallen anderen die even onaangepast schrijven wel hun gang laat gaan.

En daarnaast zou het de heer Bogaerts sieren zijn toon wat te matigen en eens wat afstand te nemen in plaats van zich zo te laten kennen als narcistische ruksmurf.

Rabarberke | 16-11-05 | 23:30

Commentaarder heeft een punt Rabarberke

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:28

@Gavrilo
Met zwaar preutse pulp?

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:25

@21. 17 het stukkie is hautain
@22.09: je mag hem er uitgooien, maar doe het niet hautain
@23.08: ik heb het over het niet consequent toepassen van regels, dat hautaine is maar bijzaak.

We zijn terug bij af, en ik uitgepraat. Want nu zou ik weer moeten reageren zoals ik al deed in mn eerste post

21.14. 21.29

Die reactie ging er juist om dat ik vind dat de VK-redactie, net als die van GS of andere logs, het recht heeft de sfeer in eigen huis te bewaken.

En dat zei je zelf ook al tenslotte, om 22.09
Herhaling van zetten.

Commentaarder | 16-11-05 | 23:24

Wie hangt er nog eens een mus aan een hekje?

MvvM | 16-11-05 | 23:24

@commentaarder
Dus jij kiets voor inhoud. Maar wat houdt dat in? Is dat hetzelfde als steeds op farizeïsche wijze uitleg willen geven aan alles wat achter elke komma staat?

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:20

Als Robert Engel zijn vijanden bestrijdt met licht erotische poëzie dan ben ik benieuwd naar hoe hij met zijn vrienden omgaat.

Gavrilo | 16-11-05 | 23:19

sja,
Als je mn vraag zo uitlegt lijkt het me meer niet wIllen lezen wat er staat.

Enne, dat het gecommentarieer je niet kort-door-de-bocht genoeg is kan mij dan weer niks schelen. Dus, ik leg je voorstel naast me neer en kies voor inhoud.

Tot nader order,

Commentaarder | 16-11-05 | 23:12

@rabarberke
Nee, de sensatiebeluste schooierigheid overtreft de pretentie van misplaatst intellectuisme

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:12

*Staat op en geeft Rabarberke @23:08 een ovatie*

Chiant | 16-11-05 | 23:10

@commentaarder

Ik heb het niet over per se over schrijfstijl, hoewel die stijl ook aanmatigend is. Ik heb het over het enerzijds wegmaaien van een blogger en nadien er narcistisch en zelfgenoegzaam over schrijven, TERWIJL men anderen gewoon wel alles laat opschrijven wat hen goeddunkt. Maar goed, het is maar wat je jezelf als norm oplegt. Journalisten zijn, enkele uitzonderingen daargelaten, doorgaans sensatiebeluste schooiers, waar op zich niets mis mee is, zolang ze maar niet pretentieus worden.

En de volkskrant is nu eenmaal een krant waar de sensatiebeluste schooierigheid zelfs overtroffen wordt door de pretentie van misplaatst intellectualisme.

Rabarberke | 16-11-05 | 23:08

yeah, cowboy bebop op TMF!!!

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:07

@Commentaarder 16-11-05 @ 22:53

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:06

damn, moeten we niet over over op sbs6-modus. Zoals: Geert rulez en zijn haar ook. Hij is de shit. Geert zzou de duizend eurie moeten uitlofen voor diegene die die volkskrantmonchool kan vinden en uitroeien... oid. Met dit gezwam verliest GS publiek!

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 23:04

uhm, waar lees je dat nu weer Tafkaal?

Commentaarder | 16-11-05 | 23:03

Dan zijn we het eens.

Karel kwakbol | 16-11-05 | 23:02

Ik vind het stukje kleinzielig. Allerminst hautain, eerder verlagend naar het nivo dat hij beweert te veroordelen.

Ik zie het als totaal mislukte poging tot bijtend cynisme en daardoor in het omgekeerde resulterend.

Commentaarder | 16-11-05 | 23:01

nee, ik weet het. een wens is geen eis.

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 22:57

Zie mijn post van 21:38.

Karel kwakbol | 16-11-05 | 22:56

@commentaarder
Ok dan. een antwoord op een eerdere vraag. Commenteerder bepaalt iig de regels op geenstijl?!

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 22:56

@kwakbol

Ga eens in op wat er geschreven wordt. Zou zo maar een leuke discussie kunnen worden. Of niet natuurlijk, dan weet ik voortaan hoe te reageren op je.

Commentaarder | 16-11-05 | 22:53

Gut, een nieuwe Jan Molendijk. Nee toch.

Karel kwakbol | 16-11-05 | 22:49

LOL @ chiant

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 22:42

Wat denk je. Natuurlijk heb ik het gelezen, en het stuk van pritt.
en de reacties van rabarber.

In het stuk van pritt zie ik werkelijk geen verwijzing naar schrijfstijl.

Als je dan toch aan het lezen bent, lees die van mij dan ook even dan zal je hopelijk zien dat ik naar pritt verwijs.

Zo niet, laat het even weten.

Altijd bereid tot zelfreflectie groet u,

Commentaarder | 16-11-05 | 22:42

@tafkaal @22:26
www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?z...
-
Mijn posting was echter sarcastisch bedoeld. Zie ook:
www.google.com/search?hl=nl&q=%22f...
-
Offtopic: Zoals je ziet gebruik ik dat citaat wel vaker. Zo ook onlangs toen mij door een agent gevraagd werd of ik nog een verklaring wilde geven waarom ik de maximum snelheid met 8 Km/u op een buitenweg had overschreden. Betrokkene vroeg me nog of het noodzakelijk was de verklaring letterlijk over te nemen. Dat was uiteraard de bedoeling, want we laten het natuurlijk ook voorkomen, waarna de 30 Euri met een glimlach zullen worden overgemaakt aan Gerrit Zalm.

Chiant | 16-11-05 | 22:36

tafkaal

we hebben het over het stukje van pritt, toch?

Commentaarder | 16-11-05 | 22:35

PB heeft hedenavond uit solidariteit met de eruitgeflikkerde mede-Volkskrantbloggert zijn laatste stukkie in zijn Volkskrantweblog geramd. Voor wie het interessert waarom: <a href="http://www.volkskrant.com/weblog/pub/blogs/blog.php?uid=1651">
www.volkskrant.com/weblog/pub/blogs/bl...>

pb | 16-11-05 | 22:33

hehe,

kommaneuker meldt zich.....
misschien was t wel bewust?

enne of ik begrijpelijk lees, dat weet alleen ikzelf.....

Kraak je hersenhoofd daar maar eens op.

Commentaarder | 16-11-05 | 22:32

@commentaarder
rabarberke zegt dat ze vindt dat er een narcistisch syukje geschreven is. Zegt dat niet iets over gedrag en schrijfstijl?

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 22:31

Commentaarder

Wederom geef je erg blijk van dat begrijpelijk lezen kennelijk erg moeilijk voor je is. Het is Rabarberke

Karel kwakbol | 16-11-05 | 22:30

@chiant
dude, ik heb geen woordenboek bij de hand. En nee ik ben geen vmbo'er, maar wtf betekent farizeisch?

TAFKAAL (The Abject | 16-11-05 | 22:26

Excuus dame. Rabarber leek me mannelijk, zal wel met de vorm te maken hebben.

Maar, als ik je samen vat: want ik probeer je echt te volgen, zeg je dat t stukje hautain is en dat dAt de reden is van je afwijzende reacties hier.

Das prima, echter zoals ik de post lees lijkt het of de volkskrant hypocriet gevonden wordt omdat ze een blogger niet toestaan wat ze hun eigen journalisten wel toestaan.

Nergens zie ik een verwijzing naar gedrag of schrijfstijl.

Ik probeer dan ook te reageren op de post van GS, en niet op wat jij ervan vindt.

Nog even terzijde, het is wel weer aardig om te zien hoe je los gaat over dat punt. Het maakt me benieuwd naar je reactie als er iets belangrijks langskomt zeg maar.

Commentaarder | 16-11-05 | 22:25

Allemaal goed en wel, maar laten we niet steeds op farizeïsche wijze uitleg willen geven aan alles achter elke komma.

Chiant | 16-11-05 | 22:22

-weggejorist-

Pieter Baan | 16-11-05 | 22:12

Internet "draait" wel op een aantal servers ergens ter wereld. als die plat gaan is het bekeken.
Ergens op de wereld staan ook kernwapens. als die afgaan is het bekeken.

mmm leuk, die vergelijking internet en de aarde. ben wel ff vergeten wat ik wilde zeggen

@Nickname | 16-11-05 | 22:10

@commentaarder

a. Ik ben een zij en b. waar lul je over?

Als mijn buren kutherrie schoppen dan spreek ik ze daarop aan.

Wat anders is het dat je een of andere kutsite begint als krant en dan onder het motto van hey wij zijn ook hip op zijn calvinofascistisch iedereen aan het woord laat. Dan valt er iemand buiten de boot, misdraagt zich etc. Oke schop hem er uit en meld dat netjes. Motiveer het desnoods als het nodig is.

Maar het gaat mij echt te ver als een of andere afgezogen lul van de Volkskrant ter afscheid van die Robert een of ander narcistisch stukje gaat schrijven om zijjn eigen ego ten koste van die Robert op te krikken.

Want who the fuck is Geert Jan Bogaerts nu eigenlijk?

Rabarberke | 16-11-05 | 22:09

@rabarberke
ok, u lost me

@Nickname | 16-11-05 | 22:05

Volgens mij is internet van niemand. Was de aarde ook niet trouwens ooit.
En daar hebben we ook hekjes neergezet. Zodat iedereen zn stukje wereld in kon richten zoals het hem of haar goeddunkt.

Ik kan me niet voorstellen dat er 1 GS-er is die het niet toestaat dat een gast die zich misdraagt t huis/land/domein afgegooid wordt. Sterker nog, ik ben nog merkwaardig mild in mijn gastheerschap vergeleken bij de commentaren die ik hier wel eens lees.

Bij Rabarber bespeur ik dat hij het wel ok vind dat de buren een bbq organiseren in zn tuin, tot diep in de nacht kabaal maken met muziek waar hijzelf een hekel aan heeft.

De volgende dag t zwembad leeg, patio vernield, bloemenperkje omgeploegd. Allemaal geen probleem, want Rabarber was slechts te gast in zn tuin... Hij is eigenlijk van de buren.


We lijken tegenvoeters rabarber.

Commentaarder | 16-11-05 | 22:04

@nickname

De Volkskrant is d000000000000000m3d

Rabarberke | 16-11-05 | 22:02

m.a.w. wie is de eigenaar van het internet?

@Nickname | 16-11-05 | 22:01

is wel een beetje naar, maar volkskrant zit gewoon dik in de shite. Kunnen ze er vast niet bijhebben als er een rel vanwege hun weblog ontstaat omdat theo II daar zou huizen. Logisch dat je maatregelen neemt, voorkomen is beter dan genezen. .

Maar wel leuk om over te zeiken natuurlijk.

daft stiyjle | 16-11-05 | 21:58

@rabarberke
Wie stelt de regels op internet dan? Ik zie het zo dat zowel robert als de volkskrant op bezoek zijn op internet.

@Nickname | 16-11-05 | 21:57

@commentaarder

Ik zie het anders. Niet die Robert is op bezoek bij de Volkskrant, maar de Volkskrant is op bezoek op het internet.

Rabarberke | 16-11-05 | 21:54

offtopic (nouja, ouwere topic)

Die poll op nbc13.com begint zachtjesaan weer in het voordeel van de anti-Aruba lobby te geraken. Het is nu 47 om 53%. Laat die Yanken niet winnen (maar laat ze janken!)!

broomstick | 16-11-05 | 21:49

we hebben een B. we hebben een O. We hebben een R. we hebben een i. we hebben een i. we hebben een N. we hebben een G.

@Nickname | 16-11-05 | 21:48

Mijn initialen... ik schrok al.

Gain Style | 16-11-05 | 21:46

In elk geval zijn de Turken er niet bij in 2006. Dat is dan tenminste een positief bericht.

aardappel | 16-11-05 | 21:40

9-buts heeft volkomen gelijk. De lamlul... :lol:

Anyway : wie blogt er nou toch op de Volkskrant en verwacht dan ook nog vrijheid van meningsuiting? Oude media mensen! OuDe Media!

TM | 16-11-05 | 21:40

@Commentaarder

Requiem voor een journalist

Een dom en onsympathiek hoofd heeft hij, onze journalist. Een gemene grijns onder een morsig hoofddekseltje wekt het vermoeden van een vervaarlijk man met wie je beter geen kersen kunt gaan eten.

Zielig he zo'n stukje tekst, net zou zielig als dat van Bogaerts.

Karel kwakbol | 16-11-05 | 21:38

met de vrijheid(van meningsuiting) komt ook de verantwoordelijkheid, je loopt toch ook niet langs een bushokje en zegt ineens kudthoer tegen een passant of oma ik vind het helemaal niet erg dat je ongeneeslijk ziek bent. in de "echte wereld" snappen we het wel maar als we denken anoniem te zijn denken sommigen, niet iedereen, dat alles mag en je in mijn bier kunt zeiken, proost.

9-buts | 16-11-05 | 21:30

Dan lees je meer dan ik rabarberke.

Ik lees vooral niks aan de hand

blogger blogt
blogger overtreedt de huisregels
blogger wordt geband

Het roepen van "vrijheid van meningsuiting" begint langzamerhand net zo irritant te worden als een Surinamer die meteen discriminatie begint te roepen zodra hij onrecht vermoedt.

Ik leerde het vroeger zo: Als je ergens op bezoek bent heb je je aan de regels van de gastheer te houden. Bij oma ben je stil, op school draai je je niet om als de leraar praat, en in de bus zit je niet met je voeten op de bank.

Of die regels consequent gehandhaafd worden of niet, dat doet helemaal niet terzake. Als je je onheus bejegend voelt kan je altijd vertrekken.

Lijkt me een heel doenbare houding, en in zeer veel gevallen toepasbaar.

Immigranten, werknemers van asociale bedrijven, eens of oneens met de lijn van je politieke partij, weblog hosters

De eigenaar stelt de regels, en als het je niet bevalt lazerstraal je maar op.

kan toch?

Commentaarder | 16-11-05 | 21:29

@commentaardert

het gaat niet om het bannen van een blokkie, het gaat om de hautaine reactie die die boogaarts daar geeft.

Als ik balkenende was, begon ik een weblog elders.

Rabarberke | 16-11-05 | 21:17

volgens mij geven de huisregels van GS ook genoeg ruimte aan de beheerders om de sfeer te handhaven die ze zelf goed dunkt. Daar is ook niks mis mee. Het lijkt me dat hier ook aardig wat ip-bannetjes uitgereikt zijn inmiddels.

Over hypocriet gesproken

check de huisregels....

Het geven van een 'comment' op een posting is niet vrijblijvend. We hebben te maken met wettelijke regels en daarnaast hebben we zelf zo onze ideeën over wat we wel en niet toestaan.

GeenStijl is ons kindje. We laten de sfeer niet door vervelio's verpesten. Open discussie betekent niet hetzelfde als een open platform. Iedereen kan op een laagdrempelige manier een weblog beginnen, dus als u uw opinie niet gewaardeerd ziet raden we u aan uw heil bij bijvoorbeeld web-log.nl te zoeken

Commentaarder | 16-11-05 | 21:14

Wat kinderachtig zeg!
- U L T R A - L I N K S -

ultralinx | 16-11-05 | 21:13

@Black is beautiful 16-11-05 @ 20:59

Tja. De uitslag op mijn poll spreekt boekdelen.

*pinkt nog een traantje weg terwijl hij aan de vroegha GS tijden terugdenkt*

TRS | 16-11-05 | 21:08

Mooi verhaaltje van Jantje en Marlis, ik heb een zoontje van 8 en hem maar snel uitgelegd wat een vulva is. Want voor zn 18e moet ie toch aan een vrouw. De moraal van het verhaal ontgaat me (ik heb niet zo veel met hoogdravende kinderboekenschrijfsters), maar de schunnige taal, mjammie.

Hammiehetvarken | 16-11-05 | 21:00

En ik vind die nieuw lay-out zwaar k*t. Lettertype veels te klein, en die meuk aan de rechterkant moet heel snel weer naar een eigen pagina, wat interesseert dat de gemiddelde GS reaguurder nou!!!!!!!!

Black is beautiful | 16-11-05 | 20:59

@rabarberke
was benieuwd naar je stukje maar het 'valt weg' bij de reacties. weet jij hoe dit kan?

manna | 16-11-05 | 20:57

Sjees, ik zie dat onze MP, JP Balkenende daar blogt. Ben ik dan de enige nog zonder blog?

Rabarberke | 16-11-05 | 20:56

Wie de neuk leest er nou volkskrant?

Sherloc | 16-11-05 | 20:55

Triest en tragisch..., de stumper die het verhaal schreef kan, na toepassing van een klein stukje zelfreflectie, zijn eigen lutserige persoontje verwijderen van dat elitaire blogje.

goeroeroe | 16-11-05 | 20:54

@waakflam

Ga je kudtsite es bij de volkskrant promoten voordat ik 'm uitblaas.

Rabarberke | 16-11-05 | 20:52

zou het inderdaad geen RECHT van meningsuiting moeten zijn,inplaats van vrijheid?,want dat betekent toch geen klote meer vandaag de dag

Mamaloe de 2de | 16-11-05 | 20:51

@waakvlamfm, spamhoer ?
Ontopic, wat is precies het probleem als blogger kan je toch typen wat je wil ? Veel succes met je nieuwe web-log robert...

NoClass24 | 16-11-05 | 20:50

@geldwolfje 16-11-05 @ 20:40

Ach, echt? Van wie dan wel denk je?

TRS | 16-11-05 | 20:48

HYPOCRIET!

Krijg ik nu een wamre zetel, first row, bij het omgooien van een paar dominosteentjes a.s. vrijdag?

Br33z4h_T1nuzzZ | 16-11-05 | 20:47

Kolere Pritt heeft aan Spuiten en Slikken meegedaan?

style.councillor | 16-11-05 | 20:46

-weggejorist-

waakvlamfm | 16-11-05 | 20:43

Ik heb ook even een reactie gepost bij de volkskrant.

Rabarberke | 16-11-05 | 20:42

Goed bezig, die Volkskrant. Sommige mensen hebben eigenlijk gewoon geen recht op een mening. Elke knurft die twee dagen op het internet zit denkt tegenwoordig maar alles te kunnen zeggen zonder daarvoor ter verantwoording te worden geroepen. Moest maar eens afgelopen zijn met dat liberale gestuntel van jan en alleman. Je hersenen heb je niet voor niks, en kennelijk hebben sommigen dringend behoefte aan een handleiding.

BobbyDrake | 16-11-05 | 20:41

Fleur Woudstra-stijl?

Imhotep | 16-11-05 | 20:40

als je de hoofdletters achter elkaar zet, krijg je hypocriet!
scherpte vandaag..

Spleetmagneet | 16-11-05 | 20:40

Dr. R. Clavan is GEWELDIG

Mach10 | 16-11-05 | 20:34

Jeetje Bert!

Bloggen is helemaal 2006 op het moment!

Junkie XL | 16-11-05 | 20:33

Marketingfacts is echt een ballensite. Een stelletje nono's die lukraak overal nieuws overkalken. Als een trend voor hun neus zou ontploffen zouden ze 'm niet eens opmerken.

Rabarberke | 16-11-05 | 20:33

En bedankt voor al het GS bezoek aan marketingfacts. Hadden we net nodig voor een goede discussie

mjorter2 | 16-11-05 | 20:31

Ooooh, Hossein Sadgadi Ghaemuraghami Frahani!

Jan Vlag | 16-11-05 | 20:30

Gaat het over SSL ?

TRS | 16-11-05 | 20:30

Censuur is van alle dagen. Niks voor GS? Heeft GS er gelijk nog wat aandacht bij! Ach ja, schandalig dat die weg moet. Maar wat doe je er aan? Een petitie opstarten?

Hollandia | 16-11-05 | 20:30

Volks-krant?

MvvM | 16-11-05 | 20:28

heeeee inspiratie opgedaan bij LLL Pritt ?

TRS | 16-11-05 | 20:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken