
Uitermate lastig voor activistisch Nederland. Want net nu vandaag de G8-top van start gaat, is de zogenaamde 'mediabus' van het ongewassen langharige werkschuwe krakerstuig
in beslag genomen. Volgens de Duitse politie fungeerde het voertuig als illegale opruiende radiozender en is het ding zodoende geconfiskeerd. Links ontkent natuurlijk in alle toonaarden en stelt dat de bus slechts werd gebruikt als wifi-punt voor bevriende media, (lees: de Volkskrant en de NOS moeten op zoek naar een naburig internetcafé). Prutsers, een stinkende, oude vervuilende bus gebruiken voor mediadingetjes doen. Nooit van bloggen met je mobieltje gehoord zeker? Maar belangrijker is dat ook Indymedia op zn gat ligt, hetgeen een forse tegenvaller betekent voor het activistische thuisfront. Alsnog naar Duitsland afreizen is geen optie, vanwege
een inreisverbod voor 'linkse mensen'. Iemand trouwens een idee waarom linkse mensen altijd
onherkenbaar op de foto willen. Zou het dan toch te maken hebben met die ziekmelding voor dit uitje bij hun kapitalistische werkgever...
Reaguursels
Inloggen@Sikkeneur 07-06-07 @ 20:04:
Onzin. Je snapt er geen snars van, anders had je die vraag niet gesteld.
errug voor die mense die op die bus staan te wagte
OOhhhhh een oude CSA1, DAF SB201 met Hainje carrosserie. Oude stadsbus, vol-automaat, versnellingsbak type 2HP45 of 4HP500 van ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen). Reed ik altijd graag mee.......
koerbagh 07-06-07 @ 18:31
Je wordt voorspelbaar Koer. Ik begreep heel goed wat je probeerde te posten.
De inconsequentie zit 'm in je zo geadoreerde vrijdenkerij versus voorgenoemde post. Hoef ik je verder niet uit te leggen, snap jij best.
Krijg ik nu semantiek, drogredeneren enzo als vervolg post?
Echt lache allemaal. Mensen wordt eens wakker!!! Er moet duidelijk onderscheid gemaakt worden. Ik denk persoonlijk dat 80% van de mensen die in Rostock protesteerd dit op een normale manier doet. (daar hoor je in de linkse media uiteraard niks van!) De overige 20% wil alleen maar rellen en structureel geweld. En als dan de politie eens een keer ingrijpt dan het in de linkse media opeens: veel te veel politie geweld! Daarom ben ik voorstander van dat de volgende G8 top in Rusland plaatsvindt. Daar zijn de ordetroepen tenminste bewapend met stiletto's!!
@miko 07-06-07 @ 19:18:
Wie is "ons"? Het gaat bij de EU-discussie niet om grenzen, wel om regels. En vooral het teveel eraan. Het één heeft niets met het ander te maken.
koerbagh 07-06-07 @ 18:35
het gaat me meer dat er een hoop mensen zeuren over grenzen regels etc.Complete globalisatie of alleen als het ons uitkomt??
@miko 07-06-07 @ 18:30:
Het één heeft geen reet met het ander te maken. Tegen de EU zijn is iets wezenlijk anders. Daar staat de verregaande politieke integratie van de EU ter discussie en heeft helemaal niks met vrijhandel te maken. Tegen de Europese grondwet zijn heeft ook niks te maken met isolationisme of antiglobalisme.
@Sikkeneur 07-06-07 @ 18:13:
Je mist het punt weer eens ouwe boekenverkopert.
whatisup? 07-06-07 @ 10:00
Vandaag staat hier iedereen dikke boe te roepen tegen de antiglobalisten en morgen op een ander topic is het weer nee tegen de EU en kunnen we het wel alleen af.Globalisatie is prima maar realiseer je wel dat er niet alleen hamburgers en cola uit amerika komen maar dat er dan ook een hoop drek aankomt..
koerbagh 07-06-07 @ 16:37
Vaak heb je gelijk maar er zit toch een voutje in je verhaal. Cambodja is toch wel gelukt?? pol Pot wilde iedereen terug naar de steentijd en dat is hem prima gelukt.Jammer dat dat links tuig uit Vietnam hem weer verdreef.
koerbagh 07-06-07 @ 16:37
Aan u dan ook maar een vraag, mijn beste... n.a.v.:
" Het enige wat je kunt doen om de dingen te proberen een beetje beter te regelen is je mede-burgers te overtuigen van je ideaal, ze laten stemmen op de persoon van jouw keuze en je gekozen leiders op de wereld met elkaar in gesprek te laten gaan " - versus - " Hun koppen zitten vol met waanideeën, idealistische nonsens, utopistische kul waarvan ze denken dat het allemaal maakbaar en afdwingbaar is. De maatschappij is niet maakbaar, de mens is niet maakbaar, een utopie is niet afdwingbaar."
Wat is de overeenkomst?
Een stoeptegel naar pliessiemeneren gooien is imho absoluut niet goed om je 'idealen' te verwezenlijken.
Aan de andere kant, zo'n G8 clubje heeft geld en bommenwerpers om zijn 'idealen' te verwezenlijken, toch?
@aequalitas 07-06-07 @ 13:27:
En vertel me eens m'n beste... Hoe krijg je een betere wereld door een stoeptegel naar een pliesie-agent te gooien? Erg benieuwd.
Hoe krijg je een betere wereld door met een hele horde door een korenveld te sjouwen naar een hotelletje waar 8 idioten een meerdaagse vergadering houden?
Wat is er eigenlijk mis mee dat de regeringsleiders van de belangrijkste industriële landen regelmatig met elkaar babbelen? Het merendeel van die types is nu weliswaar conservatief, maar is ook een tijd geweest waarbij het merendeel socialisten/sociaal democraten waren (Teun Blèr, Bil Klinton, Frans Mitterand, Gerard Schreuder, die knakker uut Italoland, en de voormalige gozert van Canada). En toen ook vierde de alu-hoedjes paranoia hoogtij...
Dat is het probleem van socialisten/utopisten/autonomen/axie-voerderts. Hun koppen zitten vol met waanideeën, idealistische nonsens, utopistische kul waarvan ze denken dat het allemaal maakbaar en afdwingbaar is. De maatschappij is niet maakbaar, de mens is niet maakbaar, een utopie is niet afdwingbaar. En helemaal niet door met stoeptegels naar agenten te gooien, of daar met een spandoek achteraan te sjokken, als de eerste de beste domme koe. Stompzinnig kuddegedrag. Als je achter de kudde aanloopt, stap je in de stront van anderen. De enige manieren om een utopie te verwezenlijken, de maatschappij te "maken" en de mens te "maken" is al geprobeerd en op een grandioze mislukking uitgelopen. Ik noem nog maar eens een Sovjet-Unie, een China, een Cambodja, een Noord-Korea, een Zimbabwe...
Het enige wat je kunt doen om de dingen te proberen een beetje beter te regelen is je mede-burgers te overtuigen van je ideaal, ze laten stemmen op de persoon van jouw keuze en je gekozen leiders op de wereld met elkaar in gesprek te laten gaan... (hee, verdomd... de G8 is zo'n clubje)...
Wat is dat eigenlijk dat Indymedia? Heeft het soms met de racerij in usa te maken of met een blad over indianenvolken?
"... maar mijn punt was dat de mensen die tegen G8 demonstreren strijden voor een eerlijke wereld en niet voor zichzelf"
Ze zullen het ongetwijfeld goed bedoelen, ze zijn nog jong en onpragmaties. Maar ze bevinden zich wel erg dicht bij een duidelijk zichtbaar gewelddadig bevolkingsdeel. Is dat goede PR?
@aequalitas
Mensen die zeggen dat het niet helemaal eerlijk gaat in de wereld, heb ik geen problemen mee.
Het wordt pas een probleem wanneer de manier waarop dit gezegd wordt uitmondt in de grootste rellen sinds jaren. Ook lijkt het mij geen probleem een dergelijke mening herkenbaar te geven. Waarom die geheimzinnigheid met die bivakmutsen? Misschien omdat toch niet alles even legaal is wat er gebeurt tijdens het ventileren van je mening?
Opkomen voor je idealen <> die idealen met grof geweld aan anderen opleggen (onder het motto: wij zijn intellectueel en moreel superieur)
aequalitas 07-06-07 @ 13:38
Vandaar dat de foto's van de personen in indymedia bus onherkenbaar zijn gemaakt.
Identiteit prijsgeven om op te komen voor je idealen is kennelijk niet toevertrouwd aan indymedia figuren.
Dit wordt dan weer toegeschreven dat ze tegen de id plicht zijn.
Strijden met open vizier ipv strijden in clownspakken en zwarte bivakmutsen.
En even dat men het hier ook weet: Er zijn genoeg groepen daar aan het protesteren die mensen die aan het rellen zijn of bewust de wet overtreden gewoon aangeven bij de politie
@dlseth 07-06-07 @ 13:29
Quote van mezelf hierboven:
"En nee, ik vind het niet okee dat politie-agenten worden afgerost, winkels worden gesloopt en auto's in de fik worden gestoken."
Goed lezen, dat helpt! Als een willekeurige Nederlander in het België een moord pleegt voel jij je dan ook verantwoordelijk als Nederlander? Ben je het er dan ook mee eens als Belgen zeggen dat alle Nederlanders moordenaars zijn?
@aequalitas 07-06-07 @ 12:53
Oeh, leuk, het "het is maar een minderheid!" excuus! Dus als 10 kaakopjes van de de groep van 10000 een stel asielzoekers afmatten, dan is er eigenlijk niks aan de hand met kaakopjes op zich want "het is maar een minderheid"?
@ lavrenti_beria:
ik zeg dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat het niet helemaal eerlijk gaat in deze wereld. Daar kan je het wel mee eens zijn toch? Of vind je dit wel eerlijk: dieoff.org/famine.jpg
wat ik al zei: veel mensen hier kijken niet verder dan hun persoonlijke levenssfeer
[quote]
"Typisch links als of er maar een gelijk is, het gelijk van aequalitas
Politiek correcte moralische Ueberlegenheit van deze aequalitas
Stigmatiseren,verdacht maken, het monopolie op het "gelijk" denken te hebben, De handelsmerken van hokjesdenkers als aequalitas"
[/quote]
Ik stigmatiseer en denk in hokjes???
En met "rechste homo's" richt ik me tegen de mensen hier die dingen zeggen als:
"links moet dood", "vies langharig werkschuw tuig", "alle mensen die daar protesteren hebben een uitkering, gooien met stenen en molesteren politie-agenten"
Ik heb er totaal geen problemen mee als mensen het niet met mij eens zijn hoor. Jij andersom blijkbaar wel, want ik mag niks zeggen wat tegen de hier heersende mening hebben of IK ben een stigmatiserende hokjesdenker. Mijn formulering was misschien wat ongelukkig en moeilijk te nuanceren zo via internet, maar mijn punt was dat de mensen die tegen G8 demonstreren strijden voor een eerlijke wereld en niet voor zichzelf, en dat het ongefundeerd is om iedereen daar als stenengooiend langharig werkschuw tuig te bestempelen. En dan zeggen dat linksen stigmatiserend zijn. Lijkt me een beetje domme opmerking
aequalitas 07-06-07 @ 12:53
"maar zeik niet over mensen die gelijk hebben als ze duidelijk willen maken dat het een stuk eerlijker en socialer in deze wereld kan "
Typisch links als of er maar een gelijk is, het gelijk van aequalitas
Politiek correcte moralische Ueberlegenheit van deze aequalitas
Wie het niet met hem eens is, is kennelijk een rechtse homo.
Stigmatiseren,verdacht maken, het monopolie op het "gelijk"denken te hebben, De handelsmerken van hokjesdenkers als aequalitas
@ azijnseiker 07-06-07 @ 12:27
Wat ben jij een domme lozer zeg. Hoe kan je "links" nou vergelijken met de RAF en Volkert?
@ de rest van de rechtse homo's hier:
Stelletje lutsers, dat jullie nou allemaal bang zijn om voor je idealen uit te komen moeten jullie weten, maar zeik niet over mensen die gelijk hebben als ze duidelijk willen maken dat het een stuk eerlijker en socialer in deze wereld kan. Als jullie je eens verdiepen in wat de G8 en globalisatie doen met de wereld dan zouden jullie wel anders denken. Oh, nee, jullie nemen overal genoegen mee als het maar goed gaat in je eigen persoonlijke levenssfeer.
Opmerkingen als "ze protesteren alleen maar voor hun eigen hachje" zijn natuurlijk dan ook helemaal te dom om verder op in te gaan
En nee, ik vind het niet okee dat politie-agenten worden afgerost, winkels worden gesloopt en auto's in de fik worden gestoken. Erg ongefundeerd om zo simpel het verband te leggen tussen mensen van indymedia en stenengooiers. Ik denk dat nog geen procent van alle mensen die daar protesteren een steen heeft vastgehouden de afgelopen dagen
anarchisten = links = krakers
Hoe zit het met de aangenomen motie voor het kraakverbod.
Gaan we nog iets doen Vogelaar? of wil je je vrindjes beschermen.
Welke werkgever?
Dits soort lui mag je gerust over een kam scheren als al die Hakbarrrrrrs!
Die kraakpanden moeten echt vol met dit soort lui zitten, want ik ze het hele jaar niet. Behalve dan bij die leipe festivals en demonstraties.
@BlackMetalDeath (over het algemeen zie je aan de nick met wie je te maken hebt, ahum)
Weet je wat het met links is; ze denken over een superieure moraal te beschikken waarvan ze vinden dat ze daar patent op hebben.
Alles wat anders is, is asociaal. Dat is ook de reden van de "linkse Kerk". De gelovigen hebben echter nog regels waarvan ze van binnenuit niet echt zeker zijn, er knaagt wat. De linkse broeders daarentegen denken echter dat ze het ultieme gelijk hebben vanwege hun superieure moraal. Dat maakt hun extra gevaarlijk. Zie bijv. RAF leden, V.vd G nooit excuses hebben gemaakt.
Die superioriteit zie je ook in iets mindere mate terug bij moslim extremisten.
Het linkse alrtuisme heeft echter gezorgd voor een paar pijnlijke fouten in de historie. Dan heb ik het over: ontwikkelingshulp , uitkeringen (verantwoordelijkheden weghalen) , vluchtelingenverhaal (waar veel is verdiend door handelaren) enz enz.
Het mooie is dat links het wel goed bedoelt, alleen de idealen waarvoor je staat moet je wel waar kunnen maken. Anders is het hypocriet en waardeloos. Persoonlijk leg ik de lat iets lager waardoor ik in ieder geval niet de hypocriet ben die het ene beweert en het andere doet. Maakt mij dat een egoist, misschien, maar dan wel een realistische egoist.
Het is een beetje warrig geschreven maar ik geef graag een toelichting als je iets niet begrijpt.
@ Muxje 07-06-07 @ 11:53
Extreem rechts heeft ook heus wel contacten binnen de politiek!
www.blokwatch.be/images/userimage/smit...
@LoudAndProud 11:43: Daarom verbaas ik me altijd over de angst voor extreem rechts... de meesten van hen zijn ontevreden taxichauffeurs die te dom zijn om voor de duvel te dansen. Die kunnen nog geen zuippartij in een bar organiseren.
(Extreem) links daarentegen is uiterst strak georganiseerd: ze hebben communicatieplannen, weten de pers te bereiken en te bespelen, hebben aanvalsplannen en een strategie, kennen de wet en de mazen er in, weten subsidiebronnen aan te boren, en hebben hun netwerkjes binnen de politiek. Allemaal veel enger dus.
Gewoon NIET GOED!!!
Rechter fluit dit ALTIJD terug, vrij verkeer van personen in EU en meer van die "onzin" maarja dan is die flop al voorbij! en daar is het ze om te doen, paar schadevergoedinkjes meer of minder malen ze niet om....
En ik ben niet eens links...
Die media bus in beslag nemen was trouwens ook een domme zet, dat wordt een geheid gewonnen rechtszaak tegen de Duitse staat.
Persvrijheid.. vrije nieuwsgaring.... take your pick!
Een mooie schadevergoedingssom voor nog meer media bussen!
Prachtig die rechtsstaat!
BlackDeathMetal 07-06-07 @ 10:40
Ik zit te wachten op de dag dat die linkse demonstranten die het zo goed met van alles en nog wat voor hebben hun zelfreinigend vermogen eens inschakelen (sic!) en die geweldadio's er eens uitflikkeren.
@ da wizard 07-06-07 @ 10:41
"Een demonstratie verbod is een aanval op de vrijheid van meningsuiting."
Nee, het is een demonstratie verbod. En afgaande op de puinhoop die ze er van maken tijdens zo'n *kuch* demonstratie volkomen terrecht.
@da wizard 10:41: Als er een aan zekerheid grenzende kans bestaat dat de demonstranten zelf (en dus niet eventuele tegendemonstranten) er op uit zullen zijn om de openbare orde te vestoren, zich te vergrijpen aan eigendommen, en zoveel mogelijk agenten het ziekenhuis in te meppen, dan is een demonstratieverbod zo gek niet.
Wat is er trouwens met GS aan de hand? DDOSje van IndyMedia, de notoire haters van het vrije woord?
Inreisverbod naar Duitsland voor linkse mensen? ja?
Ik wip anders in en uit zonder problemen.En mobiel bloggen?Via Luxemburgse providers (zoals deze waar ik nu op zit) zijn we allemaal onderling prima bereikbaar, maak je geen zorgen Fleischbaum!
Groeten uit een zonnig Rostock allemaal
@bokkenrijder 07-06-07 @ 11:34
Goed nieuws ,van de schadevergoeding die de Duitse staat weldra zal betalen kan Greenpeace dan een splinternieuwe trawler (misschien wel 2?) aanschaffen!
Net Live op de Duitse TV: bootje van Greenpeace (ook van die naieve linkse sukkels) geramt door Duitse kustwacht!
Toch nog maar vlug effe The Great Global Climate Swindle downloaden!
LOL
Een geisoleerd dorp met een hek erom heen, een inreisverbod, inbeslagname van 0031 eigendom....
Ze zijn weer bezig die Duitsers! Vanochtend is ook al de invasie begonnen (ze hebben een extra lang weekend).
@da wizard 07-06-07 @ 10:41
Verbod op rechtse demonstraties? Bedoel je bijvoorbeeld linkse facisten van de ANTIFA die NVU demonstraties verstoren dmv rellen ofzo? Ja, dat zie ik ECHT niet gebeuren hier in democratisch 0031. Lijkt me ZEAU onwaarshijnlijk!
LOL Geisoleerde dorp, hek er om heen, inreisverbod, inbeslagname van 0031 goederen,....
Jongens die Duisters zijn weer bezig LET OP JE FIETS!
Oh ja ze hebben deze week ook een extra lang weekend, De invasie is vanochtend al begonnen.
@dr.spin007
hm ik geloof daar niet zo in. mijn fiets is alweer gejat en een goede vriendin van me is door een kaalkopje in elkaar geslagen.
het zou een mooie oorzaak-gevolg discussie kunnen worden!
LOL Geisoleerde dorp, hek er om heen, inreisverbod, inbeslagname van 0031 goederen,....
Jongens die Duisters zijn weer bezig LET OP JE FIETS!
Oh ja ze hebben deze week ook een extra lang weekend, De invasie is vanochtend al begonnen.
Mensen die echt idealen hebben moeten niet kraken, en hun idealen bijstellen aan de echte wereld. Alleen kinderen hebben idealen.
LOL Geisoleerde dorp, hek er om heen, inreisverbod, inbeslagname van 0031 goederen,....
Jongens die Duisters zijn weer bezig LET OP JE FIETS!
Oh ja ze hebben deze week ook een extra lang weekend, De invasie is vanochtend al begonnen.
WaarDeWindWaait 07-06-07 @ 10:38
Briljant! Als je een vrouw was, zou ik je beffen ;-)
FidelZandro 07-06-07 @ 10:35
Persoonlijk voel ik me niet veiliger maar die jongen die 4 weken geleden in de Utrechts binnenstad zwaar mishandeld werd, heeft wel zijn leven te danken aan een van die 10.000 camera's. Voor hem geef ik graag een stukje zogenaamde privacy op.
Even buiten beschouwing gelaten dat deze mensen ongewassen tuig zijn.
Een demonstratie verbod is een aanval op de vrijheid van meningsuiting.
Zou eigenlijk niet mogen in een werelddeel als de EU.
Nu is het links en kan iedereen lekker schelden, straks is het rechts.
En dadelijk ben jij het...
@ kolonel klootoog
Je hebt voor een gedeelte gelijk
Inderdaad je moet erg ziek zijn wil je niet meer werken, en geloof me dat zijn toch best wel een aantal mensen. En natuurlijk moet je die aso's aanpakken die niet willen werken omdat ze verdomde lui zijn. Maar dat over een kam scheren zoals alle uitkeringtrekker zijn lui, willen niet werken en vreten uit de staatsruif enz enz is ongegrond.
Je moet een verschil maken tussen mensen die echt idealen hebben en huizen kraken omdat ze het zonde vinden dat ze leeg staan (ben zelf meer voorstander van anti-kraak wonen) en mensen die gewoon spullen slopen en jatten omdat ze schurft aan de maatschapij hebben.
In duitsland is er een groep idealen, die tegen de globalisatie zijn ( dus ook mensen die in de vakanties naar een arm land gaan om weeshuizen te bouwen) en een groep aso's die gewooon willen rellen en niet willen werken.
je kunt heel links niet over 1 kam scheren
@ Vuurmuur
Die "dictators" zijn anders gewoon democratisch gekozen, dat betekent dat er miljarden mensen achter staan. Ook bepalen deze 8 niet alles zelf maar hebben ze elk een democratisch gekozen regering achter zich staan waar ze zich aan moeten verantwoorden. Als je het niet eens ben met de meerderheid
heb je pech in een democratie, al houdt niets je tegen, geweldloos, de oppositie te steunen.
Deze 8 landen besteden miljarden aan ontwikkellings en voedselhulp, als ze dat morgen zouden stoppen zouden er miljoenen mensen in de wereld in de problemen komen.
@ dr.spin007
ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze. maar je begrijpt wat ik bedoel...
maar goed, ik hoop dat je je veiliger voelt met je hoofd op 10.000 camera's en met je paspoort in je binnenzak.
ik in elk geval niet.
Walgelijk om te zien hoe Abraham Flippo (CDA) heeft gereageerd in het Leidsch dagblad (05-06 16:46). Komt daar een beetje met het verhaal aanzetten dat het weigeren van mensen bij de grens wel terecht zou zijn voor voetbalsupporters, maar niet voor activisten. Zou deze Flippo beseffen dat er tussen die linkse activisten heel wat meer stenengooiende relschoppers zitten, die in een paar dagen meer politieinzet vragen dan het hele betaald voetbal in 2 seizoenen bij elkaar? En dat die politie in Duitsland volledig wordt ingezet en meer gewonden heeft dan ooit bij een voetbalwedstrijd voor zal komen, terwijl de politie bij voetbalwedstrijden in 98% van de gevallen uit de neus staat te peuteren?
Zolang die Flippo nog bij het CDA zit wil ik vanuit die hoek zowel over 'vooroordelen van rechts' als over politieinzet bij voetbalwedstrijden geen woord meer horen!
Vuurmuur 07-06-07 @ 10:28
Op welke manier beweeg jij jezelf over een van de ultieme symbolen van dat volgevreten kapitalistisch dictatoriale maatschappij anno nu?
Vuurmuur 07-06-07 @ 10:28
Op welke manier kom jij aan je vreten?
Ik blijf erbij; niks inbeslag nemen of mensen dwingen om te vertrekken. Gewoon een B52bommenwerper die hele godsgeklaagde linkse krakersbeweging platgooien...
Ik moet die kudthippies ook niet.
Maar die neo-kapitalische dictators van de G8, die de hele wereld willen onderwerpen aan het heilige kapitaal van een klein groepje elite mogen van mij net zo deaud als dat linkse tuig.
Kapitalisme moet een middel zijn, geen hoger doel.
Ik snap het niet,eerst is het langharig werkschuw kraaktuig,en daarna hebben ze wel ineens een baan bij een kapitalistische werkgever? Yeah mmkay..
FidelZandro 07-06-07 @ 10:20
Volgens mij is er een nogal genuanceerd verschil tussen "integriteit" en "privacy". Integriteit is een intrinsieke menselijke (karakter)eigenschap. Schuldvraag staat daar al helemaal verre van.
Laat ik het zo zeggen: als ik zaken zou moeten doen met iemand die niet bereid is zijn gelaat te tonen noch zijn naam te noemen... vul zelf maar verder in en kleur de plaatjes.
@ BlackDeathMetal 07-06-07 @ 10:08
Altijd maar weer dat gezeik over mensen die willen werken en niet kunnen. Dat is hartstikke erg en dat weten we nu wel. Je moet trouwens ernstig gehandicapt zijn om helemaal niets meer te kunnen. Dikke boehoe. Ik hoor jou niet over de duizenden die lekker frauduleus naar de televee zitten te boeren in de wetenschap dat ze zo op kosten van de rest van nederland een nieuw kratje brouwmeester kunnen gaan halen.
Bovendien gaat het hier om een stel uitermate achterlijke uitvreters die willens en weten huizen stelen, stinken, spullen van anderen slopen, een beetje de gewelddadige bink uitlopen te hangen in de hoop dat men ze dan opeens wél serieus neemt en al met al een flinke smet op de maatschappij zijn. Al was het alleen maar uit esthetisch oogpunt. Als ze dan toch een betere wereld willen, laat ze dan in afrika negerts gaan helpen of in noord korea tot aan de liezen in de rijstvelden. Een beetje de boze boeroeper uithangen maakt dus, als je naar de resultaten van de afgelopen 20 jaar kijkt, helemaal niets uit.
@ dr.spin007
Nou dan verschillen we daarover behoorlijk van mening. Ik vind het een gigantisch verschil in benadering van persoonlijke integriteit. dwz niet "innocent until proven guilty" maar andersom.
en ja, ik ben bereid een beetje extra risico te lopen als mijn eigen integriteit daardoor intact blijft.
denk je btw dat mijn boek van noam chomsky een goede basis is voor een discussie of zal ik de harry potter van mijn vriendin jatten?
en excuses als de hilariteit van die ene post mij ontgaan is, het ligt nogal gevoelig... maar ik blijf erbij dat inperking van de privacy niet de juiste oplossing is.
Zoals benjamin franklin zei: "any society that would give up a little liberty, to gain a little security, deserves neither and will lose both"
@ dr.spin007
Je moet niet denken dat ik extreem-links ben en achter deze acties in duitsland staa. Ik ben er niet voor om ideeen en idealen aan andere mensen op te dringen. Ik ben er voor om mensen bewust te maken van een situatie, zodat ze zelf een mening er over kunnen vormen.
Dat inreisverbod is ook volstrekte nonsens. Natuurlijk wordt er bij de grens gecontroleerd. De polizei vraagt je naar je "PASSE, bitte" en je moet vertellen waar je heen gaat (althans bij de Venloosche grensovergang van de A67). Lijkt me sterk dat ze dan personen "zomaar" terugsturen.
Typisch huilverhaal van de linkse UBERmenschen.
Betogen, uitkering trekken, je "opvallend" kleden en niet douchen, allemaal rechten waar dit groepje gefrustreerde tribalen graag gebruik van maakt. Politie agenten invalide trappen en de lokale middenstand ("fascistoide kapitalistische zwijnen!") terroriseren valt niet onder die rechten.
BlackDeathMetal 07-06-07 @ 10:08
huh?
We hebben het hier over die linkse fascisten die Noord Duitsland ontwrichten. Die (luister je even mee Raberberke?) hun recht om te demonstreren en die alom bevochten vrijheid van meningsuiting een beetje erg ruim interpreteren en misbruiken om hun beperkte visie op de wereld, die slechts door een fractie van de maatschappij gedragen wordt, door middel van geweld aan iedereen op te dringen.
Denken onder dwang? Opgedrongen gedrag? Fascisme, me dunkt.
En als ze zich afvragen wat die illegale zender nu is.....
Met wifi mag je in europa max 100mw zendvermogen produceren op een meter van de punt van de antenne per kanaal.(op de 2.4 ghz)
Mensen klagen over die umts masten maar dat zit dus indezelfde frequentie band.
Dat ze nu in 0031 niet optreden tegen hoog rendements en richtantennes wil nog niet zeggen dat ze dat in het buitenland ook niet doen.
Richtantennes produceren in de richting waarin ze staan meer vermogen en worden dus aangemerkt als illegale zend installatie.
Nu ben je extreem links (dus niet een beetje), je hebt schijt aan alles, en rij je met je busje duitsland in met daarin dus een wifi installatie die teveel vermogen prodceerd.
Nog steeds geen probleem in pricipe, totdat je het aanzet. Stelletje noho's.
(je mag het namelijk wel in je bezit hebben maar dus niet gebruiken.
*zich afvraagt of er niet ergens in de buurt van Rostock nog een oud vakantiekamp leegstaat waar de linkse fascisten zich zouden kunnen wassen*
@dr.spin007
heb ik gezegd dat ik achter die lui staan die winkels beroven, auto's jatten en politie molesteren? Nee dat heb ik niet. Ik heb alleen gezegd dat ik links verkies boven rechts. Ik vind dat het allemaal wel wat socialer kan hier in dit land er er buiten. Dat gezeik altijd over mensen die een uitkering krijgen, ooit wel eens bedacht dat er mensen zijn die tegen hun zin thuis zitten? Die niets liever willen doen als werken maar noodgedwongen thuiszitten omdat ze lichamelijk niet in staat zijn? Rot toch op rechtse lutsers...
Betogen is een grondwettelijk recht, net als die alom bevochten vrijheid van meningsuiting op basis waarvan een hoop mensen hier graag op andere bevolkingsgroepen losgaan.
Ze hebben de doodstraf niet voor niets uitgevonden.
hey, morrugu knel...
Inreisverbod-wet speciaal ingevoerd voor voetbal vandalen.
Je mag niet discrimineren dus toepaspaar voor elk willikeurige groep mensen.
APPLAUS @ dr.spin007 07-06-07 @ 09:50
@sjaakdeslinksesul 07-06-07 @ 09:35
Jij bent dan weer zó slecht, dat het weer goed is ;)
FidelZandro 07-06-07 @ 09:46
Een vereselijk mak schaap, lutser, dat ben ik...
Donderstraal op gek. Ten eerste was dat een hilarische, ik herhaal: HILARISCHE reactie op Hadjewat en ten tweede meen ik het nog ook. Bij mij gaat veiligheid boven privacy.
Er zit een wereld van verschil tussen privacy en "iets te verbergen hebben". Privacy beschermt de persoonlijke, ik herhaal: de PERSOONLIJKE levenssfeer en als je daar met een leger randdebielen de openbare, ik herhaal de OPENBARE orde probeert te beïnvloeden (als in eufemisme) dan heeft dat nulkommaniksnie met persoonlijke levenssfeer te maken. Lees eens een keer een boek. ik herhaal: EEN BOEK en dan bij voorkeur geen science fiction van Orwell en zo.
"Zou het dan toch te maken hebben met die ziekmelding voor dit uitje bij hun kapitalistische werkgever..." Mooi!!
Een vriend van mij claimt ook altijd dat hij zo 'goed bezig is voor de wereld'. Gewoon lekker links. Anti-globalist, maar toch vreten bij de Burger King, drinken bij Starbucks en een Microsoft Xbox hebben....
Prima deal. Elk land heeft het recht elementen te weren waarvan zij het risico groot acht dat zij niet met de beste bedoelingen komen. Bovendien hadden de ietwat agressievere collega's het al voor de rest verpest. Zoals al jaren bij kansenjongeren, tokkies, kakkerlakken, boeren en andere kanslozen het geval is moeten nu dus ook op links de goede onder de kwade lijden.
Laat dit heerschap met zijn organisatie zich eens richten op die zogenaamde autonomen en hun alles te buiten gaande vernielzucht. Lekker autonoom trouwens; je allemaal het zelfde kleden, ruiken en doen. Als hij ze nou even aan het verstand peutert dat knokken en dingen slopen nou niet echt de meest effectieve middelen zijn om als volwassene je mening over te brengen kan hij volgend jaar weer gewooon lekker op protest-vacance. De lutser.
@FidelZandro 07-06-07 @ 09:56
Da's altijd leuk, natuurlijk.
links is niet goed
rechts is niet goed
stenen gooien naar de pvda dan maar?
Dat van die ziekmelding lijkt me in de categorie mogelijk maar onwaarschijnlijk te vallen. Toegegeven: raamambtenaar, buurtregisseur, redacteur bij de NOS: zou kunnen.
om maar even Reagan te quote *they walk like tarzan look like jane and smell like cheeta* .. meer hoef ik er niet over te zeggen ,ik had ze het land ook niet ingelaten .. en uit de lucht halen ,das een kwestie van eens grondig desinfecteren en dat krokante laagie eraf wassen
Keihard alles stuk slaan,zowel de apparatuur als die 'mensen'. Verdiende loon voor die terroristen.
Wat als deze geitensokkenlinkserakker nu gezegd had dat hij op doorreis was naar een leuke vakantie in Spanjolenland ofzo??
Blijft vaag dat preventief ruimen!
Ziekmelding, kapitalistische werkgever? ik vind dit weer tendentieus, nodeloos kwetsend en buitengewoon stigmatiserend.
'... Werkgever'. Haha. grappig.
Ja, heel goed! Eindelijk iemand die roept wat ik ook al heel de tijd roep: waarom altijd onherkenbaar? Schamen ze zich voor hun standpunten dan? Heel byzar!
@Hadjewat
Politierterreur? Misschien toch nog eens goed kijken naar de beelden uit Rostock van afgelopen weekend waar gemaskerd TUIG willekeurig met stenen om zich heen gooit.
Al dat linkse tuig deporteren naar arbeidersparadijzen als Noord Korea! Hebben ze gegarandeerd geen last meer van zaken als welvaart, uitkeringen, gezondheidszorg en de G8! Het is ook beter voor het milieu en de wereldvrede want Noord Korea heeft gelukkig helemaal geen nucleaire agenda en met de mensenrechten is het ook prima gesteld!
Wanneer wordt Nederland eens wakker en eindigt onze tollerantie voor deze neo-marxisten? Extreem rechts of extreem links: same shit, different name!
Ze willen onherkenbaar op de foto omdat ze graag kokketeren met het idee dat het een soort vrijheidstrijders zijn die in de illegaliteit opereren om de wereld te redden.
Maar wanneer mensen hun gezicht bederven bederft dat voor mij hun beweegredenen.
Een redder van de wereld hoeft zich voor mij nergens voor te verbergen.
En die politie-repressie... laat me niet lachen 'repressie' die lui weten niet eens wat dat betekent. Het is ongeveer het ergste wat en activist kan overkomen: dat de politie *geen* repressie hanteerd. Schop een ME'er voor z'n schenen en als je dan een knal met de lat krijgt roep je dat het een fascist is. Dat bedoelen ze met repressie.
Het zijn een stelletje maatschappelijke verliezers die geen flikker uitvoeren en zich een beetje ophijsen aan het belachelijke idee dat ze het goed met de wereld voor hebben.
BlackDeathMetal 07-06-07 @ 09:37
Met een beduidende minderheid bossen slopen, weilanden vernietigen, winkels leegroven en auto's van totaal onschuldige mensen in de fik steken is ook knap egoïstisch als je het reduceert tot op daderniveau.
Stel: je loopt daar als linkse fascist door een dorpje omdat je een "boodschap" hebt en je denkt: "hey, een winkel, laat ik die eens beroven". Of je meent de hele wereld te moeten mobiliseren voor jouw zaak en steekt een auto in de fik. Zomaar een auto, van iemand, die hem misschien keihard nodig heeft om naar zijn werk te gaan om zodoende zijn kindsertjes te kunnen voeden.
Knap egoïstisch nietwaar?
En nu niet gaan liggen zeveren dat "anderen" dat doen want op zich is het creëren van een maatschappelijke situatie waarin dit soort uitwassen zich kunnen voordoen al egoïstisch genoeg.
pauper...
Hebben die gasten geen sollicitatieplicht?
Indymedia is dus echt www.DeSjaak.com! Stelletje prutsers
Toch interessant dat 'inreisverbod'. Even toetsen aan de europese wetgeving, en als het allemaal door de beugel kan, nou, dan kan dus elk europees land op elk willekeurig moment een inresiverbod uitvaardigen voor willekeurig welke groep. Nou het omgekeerde nog, en we zijn van alle problemen gevrijwaard....
@ dr spin007
"als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen"
bent u een schaap?
waar kan ik het kwartje erin gooien voor een pleidooi over veiligheid boven privacy?
laat me raden, tussen uw uier en uw staart
Daar rechts op de foto, de tweede, die kale. Die is wél herkenbaar als ik het goed heb...
...
Speelt hij niet een hoofdrol in de coneheads?
@dr.spin007 07-06-07 @ 09:36
True, very true...
Heerlijk Tendentieus en ongefundeerd stukje, Fleisch! Hardcore GS. Mijn complimenten.
@ Armageddon
veel te vroeg het is half 10 man...
BTW; gaat zelf eens deaud
Jump Arma Jump!
Wat zitten jullie allemaal tegen me aan te praten? Ga eens dood! Het is veels te vroeg.
@ Armageddon
beter links dan dat egoistische rechts
pooface 07-06-07 @ 09:32
Geen flauw idee. Natuurfotootjes maken?
Pagan Bastard 07-06-07 @ 09:30
Jij en ik doen dat toch?
Armageddon: zou niet leuk voor je zijn als linksch is uitgestorven, waar moet je anders op canceren dan? Marokkanen, sorry even vergeten.
@ KaiserSoza
Hun oude pand is al afgefikt voor de sloop, een hoopgevend begin..
Wordt eens tijd dat de Vrijplaats ontdaan wordt van dat krakerstuig..
@Criticaster 07-06-07 @ 09:14
Ik ben dan ook slecht, heeeel slecht.
@ Armageddon 07-06-07 @ 09:32
Moet AL het linkse deaud? Ik hoop toch van niet, agz ik linksdragend ben...
Sterf links sterf!
wat doen die gasten met feauteau toestellen én een videocamera daar in dat busje?
Pagan: ja erg he, gelukkig dat ze niet van voetbal houden
@dr.spin007 07-06-07 @ 09:29
Dat is nu ook weer niet helemaal waar: quis custodiet ipsos custodes. Wie controleert de controleurs??
F*cking hippies...
De grens met duitsland ligt er hier net zo verlaten bij als alle andere dagen van het jaar.
De agenten zijn zeker op...
Mooie reacties op de site van het Leidschdagblad. Kwoot:
Ongelofelijk dat een stel puriteinen hier die Van Duijn nog gaat zitten verdedigen. Walgelijk gewoon. Anarchisten zijn de nagel aan de doodskist van democratie, en verfoeilijk volk dat op geen enkele wijze aan de maatschappij bijdraagt. Uitschot, vullis. Ik heb een bloedhekel aan die tegen alles aanschoppende parasieten die de maatschappij bakken geld kosten zonder enige contributie aan diezelfde maatschappij. Beroepsafzetters, zuigers, schorem en geteisem. Ja ik generaliseer en ja ik trek ze allemaal over een kam, graag een puntige. Ik heb geen goed woord over voor die types. Als ze echt wat wilde betekenen gingen ze naar Afrika om de kanslozen daar te helpen, maar ze vechten alleen voor hun eigen hachje. Schijt aan de wereld, schijt aan alles wat regel is. Onder het mom van sociaal zijn het extreem asocialen. Feestelijk dat ze aan de grens zijn teruggestuurd. Dikke pluim voor de Duitsers.
Gepost door Arie G-V. op 06-06 01:10
Hadjewat? 07-06-07 @ 09:21
als je niets verkeerd doet, heb je niets te vrezen.
Het staatsjournaal van 12.00 zal er wel schande van spreken.
@Hadjewat? 07-06-07 @ 09:21
Wie terroriseert hier nou?
Heb je de beelden van de rellen gezien? En dat noem jij politieterreur???
Die linkse activisten hebben trouwens ook behoorlijk veel overeenkomsten met Nazi-Duitsland.
volproppen met dat werkschuw tuig en de fik dr in !
@ Hadjewat? 07-06-07 @ 09:21
Nee, auto's van mensen die TOTAAL niets met die G8-top te maken hebben in de fik zetten, of winkelpanden slopen en leegroven omdat je het ergens niet mee eens bent, dan ben je lekker bij je kokosnoot.
@KaiserSoza 07-06-07 @ 09:12: Het oude pand van dat stelletje uitvreters vlakbij het station van 071 ziet er tegenwoordig een stuk beter uit (lees: met de grond gelijk gemaakt)
Is de reden dat ze geblurred willen worden niet dezelfde reden als dat ze tegen de ID-plicht zijn? Simpelweg omdat ze weten dat ze dingen doen die niet in de haak zijn en zo vervolging proberen te voorkomen?
Ja, ik begrijp heel goed waarom ze onherkenbaar op de foto willen. Ooit wel eens gehoord van politieterreur? Kijk dan maar eens in Dordrecht waar ze hangjongeren fotograferen die geen vlieg kwaad doen. Argument: als er ooit iets is, weten we ze te herkennen. Het lijkt godverdomme nazi-Duitsland wel!
Trouwens, geen wonder dat dit soort idiote politie-acties juist daar weer wordt uitgevoerd.
En ga niet blaten dat je niks te vrezen hebt als je niks gedaan hebt, want "dat geboefte uit Nederland" dat zogenaamd wapens bij zich had, werd alleen maar gearresteerd omdat er twee met een zwart halsdoekje om hun nek liepen. Wie dat nog normaal vindt, moet toch echt gaan twijfelen aan zijn eigen verstandelijke vermogens.
Lol ik ken die gast @ dat plaatje
Het begint steeds meer op een militaire operatie te lijken, zo'n demonstratie. Met verbindingsdiensten, strategische plannen, verkenners, voorbereidende gevechten (schermutselingen), omtrekkende bewegingen. Alles best wel redelijk zorgvuldig gepland door...? Hey, dat betekent dat er ook leiders moeten zijn.
Soms zijn het net echte mensen, die linkse fascisten.
Ik had liever gezien dat Duitsland ze met open armen had ontvangen.
En daar gehouden had, waren wij mooi verlost van dat linkse tuig.
Eerst m'n opa's fiets en nu een bus. Het moet niet gekker worden zeg.
Who cares
Dit is pas nieuws
www.telegraaf.nl/buitenland/65140451/M...
Politie kraakt bus.
Een goede linksesul is een deaude linksesul
Nee, helaas, het kraakpand aan de Koppehinksteeg, te 071 staat ook nog steeds (Eurodusnie).
Hierrrrr mit dem bus, schnell, schnell, verdamd noch mal, schweinehunde.
en voor straf die bus naar huis duwen
Aan de titel meende ik te lezen dat hun site uit de lucht was, maar nee.
Onherkenbaar in beeld willen - ik vermoed dat bepaalde redactieleden achter bepaalde blogs van hetzelfde probleem last hebben...
Laat het geteisem turf gaan steken!
deaud moeten ze
DEAUD
Nee, je moet tegenwoordig eerst bij het CWI melden dat je naar het buitenland gaat.
Schop het schorremorrie de mijnen in!
REAGEER OOK