Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuw: de slurptaks

klein maar stom. mag dit dan wel regering?Na het tijdelijke *kuch* kwartje van Kok heeft Balkenende IV een nieuwe truc uitgedokterd om u een poot uit te draaien. De belasting op fatsoenlijke auto's gaat FORS OMHOOG. Dit is zogenaamd bedoeld om het milieu te redden, maar geheel toevallig harkt Wouter Bos er wel 100 miljoen euri extra mee binnen. Het besluit heeft dus grote gevolgen voor veel van onze lezers. Want u bent allemaal redelijk vermogend, rijdt volgens eigen zeggen minimaal een Audi A4 over groter. Dus let op. De autobelasting komt bovenop de al bestaande BPM, een SUV gaat duizenden euri's meer kosten en dat is kudt. Maar er is ook goed nieuws. Want leaserijders die binnenkort een nieuwe auto mogen uitzoeken, doen er goed aan de folders van de Audi A3, Seat Leon, Volkswagen Passat en Volvo V50 ongezien de prullenbak in te lazeren en zich eens te verdiepen in de fantastische rijeigenschappen van de Citroen C1 en de Peugeot 107. Oké, het maakt misschien wat minder indruk wanneer je in zo’n koekblik komt voorrijden, maar in plaats van de gebruikelijke 22 procent kost zo’n naaimachientje je vanaf volgend jaar slechts 14 procent aan bijtelling. Kijk dat zijn nog eens berichten. Uitgaande van een nieuwprijs van 10.000 euro levert je dat dus mooi een besparing op van 67 euro per maand. Wie wil voor dat geld nou niet voor lul rijden. Overigens blijft de bedenker van dit plan, staatssecretaris Jan Kees de Jager, wel gewoon Mercedes rijden. Maar hij heeft dan ook een representatieve functie...

Reaguursels

Inloggen

ah, millieupretentie. Ok, nog 21.000 gezichten te gaan Bos.

Multikuli | 02-06-07 | 13:22

Wat ik dus eigenlijk wilde antwoorden op css..... is dat de enige politieke partij die hier de WIL heeft plus over voldoende LEF beschikt om ook maar tegen de politiek correcte zere schenen te kunnen trappen (zonder dat -zo is hopelijk iedereen eens- geen verandering van de status quo) de Partij Voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders is.

Opzekers | 01-06-07 | 20:49

@css het is weinig verbazend , volgens mij heb je een hoofdstuk GeenStijl gemist www.geenstijl.nl/mt/archieven/886871.h... de politiek correcte media laten geen kans onbenut om Geert Wilders en andere goedwillende realisten neer te halen met domme en abjecte argumenten. Check anders deze "documentaire" maar. Schandelijk, in "democratisch" Nederland. Echt te gek voor woorden. player.omroep.nl/?aflID=4702999&md... Oordeel zelf

Opzekers | 01-06-07 | 20:46

Ik blijf me verbazen dat we nog steeds hele domme mensen kiezen voor onze regering. Echte oplossingen liggen voor het oprapen.... ze zien ze niet.

css.... | 01-06-07 | 20:21

Er zijn door de jaren al zoveel oproepen voor protest gedaan. Maar de Nederlander is al te ver gehomoniseerd. Doet slechts valsenichterig klagen. En druk, druk, druk, werk=goed enzo. Den Haag kent z'n pappenheimers. Maar juist in Den Haag huppelen de ubermietjes rond. En ies zo siempel: 4 vrachtwagens per snelwegblokkade en wat 10 Stijllozen ibv auto en thermos daarachter. Wel rijbewijs thuislaten. Met 15 man heb je overwicht op de zwaar beledigde KLPD: "zoiets doe je toch niet??=rijbewijs inleveren". Maar die heb je dan niet bij en je zit toch vast. Dit een week lang elke dag een paar uur volhouden en Den Haag zal langzaamaan beginnen met vooroverbukken.

Frank Culemborg | 01-06-07 | 19:56

>Overigens blijft de bedenker van dit plan, staatssecretaris Jan Kees de Jager, >wel gewoon Mercedes rijden. Maar hij heeft dan ook een representatieve >functie...

Aha, wie der Al Gore war, viele verbrennen am Selbst, aber alle andere Nutzer schuldig machen, Sie sind alle Naturverbrecher. Bald gibt es aus diesem Grunde viele neue Verbrennungsgesetze von Reich für alle, aber es gibt naturlich Ausgesetz für den sozialistischen Führer, und auch Glühlampe sind VERBOTEN, das LICHT geht aus, In Zukunft bekommen wir kein GAS mehr von Rusland hat Zimmerman gesagt, darum mußen wir alle Heim ins EU-Reich sein. Andernfalls soll da ein neue KRIEG enstanden sagt Heinrich Donner.

Ach, milieu, meer CO2 is uiteindelijk weer meer voedsel voor planten, groeien er sneller en beter van, is dat dan niet beter voor het milieu? De uitstoot van roet verduistert tevens een beetje zon, dus weer minder effect van het broeikaseffect. En voor degene die zich nog steeds zorgen maakt, met meer broeikaseffect wordt er ook minder gestookt. Maar is accijns niet nagenoeg evenredig aan uitstoot (en als je toch wilt gaan heffen), dus al afdoende?

.HerNihilist | 01-06-07 | 19:45

En hup alweer een nieuwe maatregel waardoor de controle van de regering op de bevolking groter wordt. Alweer een reden om te gaan emigreren.

huftur | 01-06-07 | 18:37

@ Opzekers:
Wat voor aftreksel we ook van wie zijn is niet zo interesant.
Feit is dat je van linkse idiote machtshebbers altijd en overal ter wereld idiote iedeeen kan verwachten.
Daarom gaat iedere crisis bij links ook gepaard met wie de idiootste iedeeen kan ophoesten.
Was het niet den Uyl die vond dat iedereen maar in een kleine Simca 1000 moest gaan rijden om het klasseverschil op de wegen op te heffen?
25 jaar na dato hebben we dat idee weer opgegraven.
Nu onder het mom van het milieu.
Je ziet dat de tijden veranderen, maar linksche mensen niet.

The eimer | 01-06-07 | 18:32

Gewoon weer een maatregel die niks helpt, maar wel de schatkist helpt vullen en daar gaat het om.
De overheid geeft niks om het milieu, maar het is een goede smoes om de schatkist te vullen.

Aegir | 01-06-07 | 18:16

@Eimer wist je niet dat Nederland NIETS anders is dan een slap aftreksel van Duitsland? Peit Hein Donner, Guusje ter Horst, het zijn gewoon allemaal mislukte wannabe nazi's. En in NL kan het en mag het ook! Wij zijn tenslotte Nederlanders geen moffen.
-
@Vleermuis, inderdaad. Zie mijn reaktie boven, Nederland wil zo graag, maar met alleen willen kom je er niet. Nederlanders hebben last van een zwak karakter. Wat mij betreft wordt Nederland gewoon een Duitse deelstaat: de regels en snelheidslimieten zijn daar bovendien op redelijkheid gebaseerd, niet op "rendement". Zo mag je op sommige autosnelwegen zelf je snelheid bepalen, en op N-wegen 70 km/h bij kruisingen/gevaarlijke trajecten, verder 100 km/h.

Opzekers | 01-06-07 | 18:14

Hahaha en weer hebben we het aan ons zelf te danken. Wie stemden er toch ook weer allemaal PvdA?

OpperGek | 01-06-07 | 18:13

@ Veldwebel:
Ik was laatst in Duitsland en zag daar de prijzen van nieuwe auto,s.
Ongelofelijk. Ik voelde me aan alle kanten opgelicht en uitgeklopt.
Mijn niet nader te noemen merk auto stond daar in de showroom voor een meer dan een 1/4 lagere prijs.
Hebben die moffen dan zoveel mindere wegen als wij?
Vervuilen hun/ onze auto,s meer of minder?
Ik kan nog wel even doorgaan met onverklaarbare verschillen in kosten,
Maar 1 ding is zeker: er klopt iets totaal niet.
Wij rijden niet in een melkkoe, maar per per persoon in een hele veestapel!

The eimer | 01-06-07 | 17:36

@ Reinaert 13.41:

Die 80 uur werken is wat overdreven gesteld, maar dergelijke graaitaxen werken nivilerend en ontmoedigen iedere persoonlijke inspanning.
Het komt daarop neer dat je een fors salaris verdient en dat wegbelast ziet zodra je dat omzet in goederen. En dan nog te bedenken dat je belastinggeld besteed wordt aan doelen die stroken met je principes.
Dat geld wordt gewoon in de grote pot gestopt om bv 25000 assielzoekers te matsen en niet voor milieubesparende maatregelen.
bovendien verwijs naar de enorme pot geld, 9 miljard, die provinciale staten opgepot heeft door de provinciale opcentenheffing op de wegenbelasting.
Hoort dat geld dan niet in milieumaatregelen gestopt te worden?
Daarom is die belasting op SUVs een ordinaire jatbelasting die past in de miezerige visie van een stel bijelkaargeraapten.

The eimer | 01-06-07 | 17:26

Het gaat niet zo goed met het verkoop van nieuwe wagens...
Dus BMP verlagen , het aanzetten tot kopen van ... nieuwe wagens...
kleine wagens extra goedkoper door milieukorting op de prijs, doel: burger met een kleiner beurs auto aansmeren. mensen met grote beurs vinden het toch niet erg om meer BPM te betalen. Dus in het kort men wilt meer auto's op straat is extra inkomsten ; benzineaccijns, bpm, autobelasting, meer apk keuringen enzo... Als men echt de milieu zou willen beschermen hadden ze op aardgas of een g3 installatie een grote milieukorting gegeven.

The_Truth | 01-06-07 | 17:22

Prima idee van die minister. Ik haat die kleautzakken die in hun eentje in zo'n fucking SUV zitten en denken dat ze de koning van de openbare weg zijn. Optiefen!

TM | 01-06-07 | 17:04

Ik was ff druk. Maar wij in marbella hebben, als je genationaliseerd bent (zonder inburgings geleuter) Gewoon een Vette volvo cabrio zonder BPM en een 4wd van welk merk dan ook. dat is lekker goedkoop hier.

Veldwebel | 01-06-07 | 16:59

Ja hoor eens mensen, mijn S60 diesel doet gewoon 1 op 22. Ik snap het punt niet.

De Zwits | 01-06-07 | 16:36

koerbagh 01-06-07 @ 16:19
Daar heb je een punt, journaal nog niet gezien. Ging af op je post m.b.t. als er staat een lawine van kritiek, deze afgedaan worden als verdeelde reacties.
Lijkt mij dat de voorstanders dan de critici zijn, ook al zijn ze niet in beeld.

Sikkeneur | 01-06-07 | 16:29

@Sikkeneur 01-06-07 @ 16:14:
Je hebt het dus niet gezien: er was geen 1 voorstander in beeld... Konden ze niet vinden, waarschijnlijk.

koerbagh | 01-06-07 | 16:19

koerbagh 01-06-07 @ 16:08
Kom, kom Koer. Er kunnen best verdeelde reacties zijn. De meest belanghebbende zullen best anders tegen het rapport aankijken dan de minder belanghebbende criticasters. Het Staatsjournaal stelt zich dus objectief op....

Sikkeneur | 01-06-07 | 16:14

*Staatsjournal kijkt..... Proest*
En hoe noemt het Staatsjournaal alle kritiek? Met andere woorden, met welke taal probeert Hans Laroes deze de lawine van kritiek op deze slinkse plannen te downplayen?
VERDEELDE REACTIES! Jawel... de reacties zijn verdeeld. Niet gewoon wat het is: keiharde kritiek op onzin, maar verdeelde reacties....
Nee... het Staatsjournaal is NIET links. www.bbrussen.nl/2007/05/30/hans-laroes...
*Proest*

Tijd om Hans even aan de tand te voelen.
www.nos.nl/nosjournaal/overig/chat.htm...

koerbagh | 01-06-07 | 16:08

Winst winst winst, iedereen blijft dezelfde kar leasen en gaat meer betalen. Wie ruilt er zijn Leon/A3/Passat nu in voor een C1 of een 1007? Zeau komt er automatisch meer geld weer in t laatje, die 100 miljoen dus en betaal je eigenlijk nog dubbel ook want je bak verbruikt meer dus betaal je ook meer accijns via de brandstof.

Achiel | 01-06-07 | 15:47

ZDEV:
"- Brandstof winst (de staat is mede-eigenaar van Shell en deelt in de absurde winsten, ook uit gaswinning uit potdomme eigen bodem)"
.
Begrijp ik het goed dat je vindt dat de staat niet mag delen in de winst op gaswinning uit eigen bodem????

makkie | 01-06-07 | 15:32

De derde wet van Chiant:
Experimenten van links zijn al mislukt voordat ze aanvangen.

Chiant | 01-06-07 | 15:18

@broodje vleermuis @14:55
Iedereen die PvdA, GL of SP heeft gestemd had kunnen weten dat dit soort onzin in stortvloeden over ons zou gaan worden uitgestort.
En let op mijn woorden: we staan pas aan de vooravond van een tsunami aan contra-effectieve, kapitaalverslindende en regeldruk genererende bullshit van onze linkse companen.

Chiant | 01-06-07 | 15:14

synchronicity 01-06-07 @ 13:14
beetje kort door de bocht dat je zegt dat iedereen die op deze partijen heeft gestemd dit ook wilt.
of je moet een glazen bol hebben staan waar je in de toekomst mee kan kijken...

broodje vleermuis | 01-06-07 | 14:55

Komt Jan Kees de Jagert ook uit Groningen?

Ma_Se_Poes | 01-06-07 | 14:53

Duitse Auto's zijn wel leuk, maar veranderen bijna allemaal na een maand of zes in een Turkenbak™. Engelse, Duitse, Franse, Italiaanse en Japanse auto´s hebben dat probleem niet.

Maar goed, Nederland heeft met een constante politieke onderstroom van kleinburgerlijkheid en hufterigheid te maken. Het straatbeeld zal er dan ook over een paar jaar ongeveer zo uitzien: img218.imageshack.us/img218/9406/traba...

Rabarberke | 01-06-07 | 14:50

Puik plan: Ik denk dat de temperatuurdaling al vanaf 2008 meetbaar zal zijn. Bijkomend voordeel - Ik hoef me minder zorgen te maken over dat gat van een paar miljard in de begroting door de toelating van die 25.000 zielepieten.

Upperkut van rechts | 01-06-07 | 14:48

Dat is geen slurptax, dat is jaloesietax. Slurptax betalen we al aan de pomp. Kan overigens iemand zich deze nog herinneren:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/047311.h...

En dan nog iets. Bestaat er geen Europees regeltje dat dit plan kan torpederen? Andersom zijn er altijd wel van die onzinnige Europese bemoeizuchtige kontregels. En deze Europese ongelijkheid wordt met het nieuwe verdrag vast niet rechtgetrokken...

Chiant | 01-06-07 | 14:46

Of Jan Kees de Jager mercedes blijft rijden zal hopelijk binnenkort duidelijk worden als meneer aan de tand gevoeld wordt over zijn beroerde werkgeverschap.

Rabarberke | 01-06-07 | 14:35

Puik plan: Ik denk dat de temperatuurdaling al vanaf 2008 meetbaar zal zijn. Bijkomend voordeel - Ik hoef me minder zorgen te maken over dat gat van een paar miljard in de begroting door de toelating van die 25.000 zielepieten.

Upperkut van rechts | 01-06-07 | 14:23

EFTA!
Goed... Mijn volgende auto wordt dus gekocht en geregistreerd in Noorwegen, Zwitserland, Liechtenstein of IJsland ofzo... Ze kunnen de kolere krijgen in Den Haag.

koerbagh | 01-06-07 | 14:21

dr.spin007 01-06-07 @ 11:47
Afgelopen zondag bij Buitenhof werd wel duidelijk dat de VVD (met de PvdA en D'66) voorlopig ook met een interne crisis zitten; gaan ze de neo-liberale of klassiek liberale kant op.
Hoe dan ook, het inzetten op met nadruk economische aspecten (o.a. privatiseren en marktwerking) hebben 0031 en de VVD niet geholpen.
Paars betaald nog steeds de prijs voor de opkomst van wijle Pim.

Sikkeneur | 01-06-07 | 14:19

@redactie: Wat hebben jullie toch met die A4?? Zeker weten dat niemand van jullie meer dan - laten we zeggen - 25000 km rijdt en bovendien komt dat kloteding inmiddels net zo vaak voor als een Astra.

gigi gorgonzola | 01-06-07 | 14:13

Heerlijk die voorbeeldfunctie van Nederland. In landen als China, India, Rusland en Brazilie zullen de komende jaren tientallen miljoenen nieuwe autorijders een klein karretje kopen. Die aankomende vervuiling doet alle Europese maatregelen teniet. Woutertje heeft blijkbaar geld nodig om de afgunstige medemens te helpen.

RoestendeRus | 01-06-07 | 13:46

@The eimer 01-06-07 @ 13:35:
Je maakt een rekenfout. Of een denkfout. Of allebei.
Als jij 80 uur per week werkt dan heb je geen enkel probleem met het energieverbruik thuis. Je bent namelijk niet of nauwelijks thuis, en zo ja dan breng je het overgrote deel van die tijd slapend door.
En summa summarum kost dat niet veel energie.
Tenzij je natuurlijk de verwarming permanent op 30 graden hebt staan en de airco op 20, dan wordt het duur uiteraard :-)

Reinaert | 01-06-07 | 13:41

Dit soort bullshit "oplossingen" spelen alleen maar in de hand dat nog meer mensen oldtimers gaan rijden. Krijgen we nog meer file (ook buiten de spits omdat ze altijd zo langzaam rijden met die oude barrels) en nog meer slechte uitlaatgassen. Maar ja, weer een makkelijke manier om geld te collecteren om weg te geven aan het buitenland bedacht door onze sociale vrienden die de schreeuwende minderheid vertegenwoordigen........ zucht

Ed Meiners | 01-06-07 | 13:36

O ja, vergeet ook even niet dat straks de gemiddelde thuis- energieverbruikers ook nog een extra gepakt worden met hun boven gemiddelde verbruik.
Kortom, leer je op school een versuffing, knok je in je cariere omhoog met 80 uur werken per week en zie vervolgens hoe je salaris wegbelast worden tot bijstandsniveau. Want daar komt hier toch op neer in dit belastingparadijs.
Met belastingparadijs bedoel ik dan het haagse paradijselijke jatwerk.

The eimer | 01-06-07 | 13:35

Drukte om niets.
De prijs van een fatsoenlijke auto gaat een paar mille omhoog. Who cares?
Wie het kan - en wil - betalen koopt toch wel een dergelijke auto.
Het gejank is van paupers die wel willen maar eigenlijk niet kunnen, mensen die hun laatste cent spenderen aan een auto die ze eigenlijk niet kunnen betalen.
Dan lenen die paupers toch gewoon wat meer? Who cares! Dirk Scheringa c.s. lachen zich nu al bij voorbaat een hoedje en rekenen uit hoeveel méér er binnen gaat komen van mensen die hun 'stand' hoog moeten (!) houden.

Reinaert | 01-06-07 | 13:30

Misschien wordt het eens tijd voor een SUV actie rond Den Haag. Iedereen met z'n dikke bak 80 op de snelweg rijden... alle banen bezetten. Effe laten zien dat we net als die vrachtwagenchauffeurs acties kunnen houden...

ZDEV | 01-06-07 | 13:27

en een arbeidert rei.. ijdt geen dure auto ,althans' de mercedes diesel van de in de kansrijke migranten gebieden heeft een mercedes diesol.. nou als dat ding start lijkt er wel een machine geweer af te gaan zo rattelt dat ding.. en heeft tegelijkertijd het eviqualent van mijn auto in een jaar te pakken.. de toppers bij de pvda zijn weer lekker bezig,, ik zweer het ik zweer het de eerste de beste groene boomschorskikkert rijdt ik hoogst persoonlijk invalide!

o0hdw0o | 01-06-07 | 13:23

Vergeet niet dat de meerderheid van de Nederlanders op deze partijen heeft gestemd en dit dus wil. Als ze wat aan vervuilen willen doen, dan moet je gewoon de brandstof 3 euro maken... en de wegenbelasting afschaffen natuurlijk!

synchronicity | 01-06-07 | 13:14

En terecht. Die ouwe Volvo van mij slurpt ook veel te hard, het wordt tijd dat dat eens bestraft wordt.

Remi Poppe | 01-06-07 | 12:51

*rijdt nu naar den haag toe om de JagerT aan zijn bullbar te rijgen*

koyt | 01-06-07 | 12:48

Wanneer presenteert ons kabinet de Volksempfänger?

Murdockyoufool | 01-06-07 | 12:42

@ Opzekers 01-06-07 @ 12:21 : lol :) Dat is ook een optie... naar de hel met die roetfilter :)

Kris | 01-06-07 | 12:37

@ Het Oordeel: een qudt-slurper is een cunnilinguswagen

hoogh | 01-06-07 | 12:36

En daar is deel I van de PVV:

Extra parkeerheffing 'vieze auto's' absurd - Kamervragen


donderdag 31 mei 2007
Schriftelijke vragen van de leden Madlener en Brinkman (PVV) aan de Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en koninkrijkrelaties over het mogelijk maken van een extra parkeerheffing voor “vieze auto’s” in gemeenten(*).

1.)
Bent U inderdaad voornemens om Gemeenten meer vrijheid te geven om de milieubelasting door auto’s een grondslag voor Gemeentelijke belastingheffing te laten zijn?

2.)
Zal dit geen woud aan nieuwe regeltjes en belastingen op gaan leveren welke voor de burgers moeilijk te begrijpen zijn?

3.)
Hoe denkt u de mate van vervuiling door een auto te kunnen vaststellen?

4.)
Worden de parkeerlasten voor burgers zo langzamerhand geen structureel deel van het uitgavenpakket van bijna alle burgers?

5.)
Bent u voornemens de Gemeenten te korten op uitkeringen van het gemeentefonds, aangezien deze zelfverrijking van de Gemeenten een steeds zwaardere belasting van de burgers betekent? Zo nee, waarom niet? Hoeveel parkeergeld wordt er jaarlijks opgehaald door alle Gemeenten, inclusief naheffingsaanslagen?

6.)
Vind u het eerlijk en wenselijk dat mensen die weinig rijden en weinig milieubelasting veroorzaken meer moeten gaan betalen dan een veelrijder in een “schone” auto of trein?

(*) De Telegraaf, 29 mei 2007 “Hoger parkeertarief voor vieze auto mag”

frenkie4alllll | 01-06-07 | 12:35

Lui het gaat om "vieze" auto's Dus zo nu en dan naar de carwash en het is opgelost

doskabouter | 01-06-07 | 12:32

-weggejorist-

RJ rush | 01-06-07 | 12:32

wat is een qudt-slurper? een beflap?

Het Oordeel | 01-06-07 | 12:25

Voorstanders, moeten jullie de Van Jolo-show niet kijken??? Hij mist nog wat kijkcijfers !!!! player.omroep.nl/?aflID=4648135&md... Veel beter tijdverdrijf dan hier reaguren.

Opzekers | 01-06-07 | 12:23


Ik twijfel nog tussen 2 oldtimers, een Mercedes 560 SEL met 6.9 liter blok of alvast een BMW 750iL kopen 2 jaartjes ongezien met LPG rijden en dan als oldtimer. Heerlijk, om die C1/Aygo/Auris rijders vergast te zien worden achter mijn sloep. Reken maar, rij je met je regenboogkleurige lelijke eend achter me, dan geef ik extra gratis voor jou ff volgas.

Opzekers | 01-06-07 | 12:21

Als de autobranche kritiek heeft, dan kan het alleen maar een goed plan zijn. Weg met die qudt-slurpers!

hoogh | 01-06-07 | 12:20

Dit is weer een totaal nutteloze actie van 'onze' regering. De patsers die hun ego moeten opkrikken met zon pc hoofd tractor maakt het echt niet of het een paar euro meer kost. Hoe duurder de auto hoe meer status natuurlijk. Het goedkoper maken van relatief schone auto's heeft dan meer zin. Ik denk dat het nog het beste zou zijn als er regels voor het verbruik en de vervuiling in de wet worden vast gelegd. Dan weet je zeker dat er geen millieuvervuilende monsters meer rijden.

wulfe | 01-06-07 | 12:18

Hoe meer drempels op de weg, hoe meer SUV's... daar doet een belastingwetje geen enkele moer aan...

Het Oordeel | 01-06-07 | 12:16

Dit is natuurlijk een anti-file maatregel. Vrij naar Johan Cruijff: Als mensen dus gemiddeld in een kleinere auto rijden, dan kennen er op hetzelfde baanvak, met dezelfde gemiddelde afstand tussen de auto's, meer auto's rijden. Ik dank God op mijn blote knieen voor het sturen van zulk een visionair kabinet.

Spreewaldgurk | 01-06-07 | 12:08

dennis van arkel@11.40. Met een 0034 kenteken betaal je toch ook nog wel 98 euri wegenbelasting per jaar voor een midden-klasser diesel.

Contra | 01-06-07 | 12:08

Zo te zien heeft de Jagert last van obesitas..

Attila23 | 01-06-07 | 12:03

Ik hoop dat de bedenker hiervan vandaag nog te pletter rijdt tegen een boom... Het idee van hoe meer je betaald hoe schoner het mileu schopt gewoon geen kont. Als het echt doorgaat doe ik expres een scheutje meuk in mijn benzine want dan zal ik vervuilen ook :)

Kris | 01-06-07 | 11:59

Muxje 01-06-07 @ 11:32

Dreaagvlak hè, dat is een beetje "ons" probleem.

dr.spin007 | 01-06-07 | 11:47

En op termijn wil deze meneer dus de bpm met 5 a 10% verlagen en de wegenbelasting met eenzelfde percentage verhogen. Dus eigenlijk betaal ik straks netto gewoon meer wegenbelasting ... want die auto heb ik al. Bovendien is wegenbelasting ook een belasting op bezit en niet op gebruik.

Wat is het ook weer typisch dat dit soort kortzichtige, niet-doordachte, inzichtloze mongolen zich weer een positie hebben weten te verwerven binnen het landelijk bestuur.

Dat men bijvoorbeeld die stinkende, zwarte rook genererende Oostblok bussen van Arriva hier in Brabant eens naar de sloop brengt !!

En als je de auto's weg wilt pesten .. zorg dan tenminste voor een fatsoenlijk openbaar vervoer.

BoX | 01-06-07 | 11:44

een goude tip van een echte wooonwagenbewoner.
laat je lekker inschrijen op een post adres in duitsland of spanje.
en koop daar je auto, doen wij ook allemaal ,kijk maar eens op een kamp staan allemaal mercedesen met duits kenteken, en lachen dat wij doen ,
geen wegenbelasting,geenbpm,dus eenfijne middelvinger voor de regeringen groenlinks.
wij riezegers hebben hekel om te vell te betalen,indit leven heb je 2 soorten mensen die naaien en mensnen die worden genaaid.
groet een echte kamprat franske

dennis van arkel | 01-06-07 | 11:40

@dr.spin007 11:11, ben al jaren lid! Maar ook de VVD heeft bitter weinig gedaan aan de mobiliteitsproblematiek.

Muxje | 01-06-07 | 11:32

Nederland, leuker gaan ze het niet maken, goedkoper ook zeker niet.

ShadowBMX | 01-06-07 | 11:23

Schoon is over het algemeen gelijk aan levensgevaarlijk koekblik. Niets met 5 NCAP sterren valt hier onder, dus blijkbaar is een mensenleven weinig waard in NL. Maar minder mensen is wel goed voor het milieu, dus zo dom is deze maatregel niet. Gelijk ook de kinderbijslag afschaffen en een enorme heffing op milieuvervuilende kinderen. Wel consequent blijven.

Gea Ruurder | 01-06-07 | 11:20

bottehond 01-06-07 @ 11:17

Niet alles is haalbaar, helaas. Zalm bleef toch altijd een beetje de PvdA-er die hij ooit was.

dr.spin007 | 01-06-07 | 11:20

gaat alleen maar om cashen!
als ze het echt goed voor hebben met het milieu, moeten ze de extra belasting afschaffen op de meest mileuvriendelijke brandstof: LPG.
als een SUV 5 kilometer rijdt is hij dan milieu-onvriendelijker dan een peugeot 107 die 40.000 kilometer rijdt?
komt hier op neer: hoge belasting op LPG, hoge belasting op SUV. over 2 jaar gaan ze het allemaal "rechttrekken": iedere auto betaalt de hogere belasting!

ijzeren blub | 01-06-07 | 11:18

"Overigens blijft ... Jan Kees de Jager, wel gewoon Mercedes rijden. Maar hij heeft dan ook een representatieve functie..."
Goh... En de rest van Nederland niet gelukkig.

MDA | 01-06-07 | 11:18

Een ordinaire belastingverhoging, volgens de bovag. Nagerekend en wel en ze hebben gelijk. Tsja: al die mooie plannen kosten wat, dus de automobilist mag weer betalen. Enne, spin: was het nou de "liberaal" zalm die het kwartje van kok teruggaf aan de automobilist, hmm?

bottehond | 01-06-07 | 11:17

Motto kabinet: Samen regeltjes maken, samen tax betalen.
Alles wat leuk is moet kappot, de schatkist word weer lekker gespekt en dat geld gaat dus echt niet gebruikt worden voor infrastructuur, milleu of schone technologie..
Het wordt steeds leuker hier.

Banalo | 01-06-07 | 11:17

@dr.spin007 01-06-07 @ 11:10. Dankjewel, en iedereen die mijn standpunten naar voren kan brengen heeft mijn stem :-) Dus maak je geen zorgen.

YOU-trechter | 01-06-07 | 11:14

@Muxje 01-06-07 @ 11:07 Helemaal met je eens wat betreft de opbrengsten die je kruijgt vanuit een zuiver 'vervuiler betaald heffing' op gebruik van een auto. Dat moet je naar mijn idee inderdaad investeren in opruimen van de veroorzaakte vervuiling én voorkomen ervan.

YOU-trechter | 01-06-07 | 11:12

Muxje 01-06-07 @ 11:07

Leg je oor eens bij de VVD te luister ;-)

dr.spin007 | 01-06-07 | 11:11

YOU-trechter 01-06-07 @ 10:45

Mooie liberale gedachte! Meld je aan bij de VVD in Utrecht!

dr.spin007 | 01-06-07 | 11:10

@YOU-trechter 10:45, de vervuiler betaalt. Prima, ben ik helemaal voor. Kom maar op met dat rekeningrijden. Maarrrr..... de betalende vervuiler mag dan toch wel verwachten dat van zijn bijdrage de vervuiling ook wordt opgeruimd. Op het moment gaat het leeuwedeel van de opbrengsten uit autoverkeer naar de algemene middelen, dat wil zeggen dat allerlei bevlogen linkse types in staat worden gesteld op onze kosten hun hobbies te bedrijven. En het is een grof schandaal dat een minister met droge ogen kan beweren dat er geen geld voor versnelde aanleg van de A4 is, en dat we misschien daar een tol moeten gaan betalen.

De eerste politieke partij die eens een ander geluid wat betreft auto's laat horen heeft mijn steun, al is het een marxistisch-fascistische dierenpartij. Ik zelf zou het ongeveer zo doen:
- autorijden wordt niet duurder. Ook niet stiekem.
- de baten gaan niet meer naar de algemene middelen maar naar een ontwikkelingsfonds
- het geld wordt alleen nog gebruikt voor (in deze volgorde): bestaande infrastructuur (inc. OV), nieuwe infrastructuur, schone technologie (wetenschap en geen gekut), schone energie (wetenschap, subsidies maar geen ge-hobby), en andere groene projecten.
Er is geld zat voor deze zaken. Bovendien moet je uitgaven aan R&D in schone technologie ook zien als investering... nog niet zo lang geleden waren wij een vooraanstaand land op het gebied van technologie op het gebied van zonne-energie. Maar na het stoppen van subsidies is dat dus allemaal naar Duitsland gegaan. Nederland kennisland m'n reet...

Muxje | 01-06-07 | 11:07

Ik wil best belasting betalen, alleen zou ik dan ook graag zien waar mijn belastinggeld aan besteed wordt.
Verder is het natuurlijk niet meer dan terecht dat de vervuiler betaalt, maar belast het dan op het moment dat men werkelijk vervuilt.

broodje vleermuis | 01-06-07 | 11:04

Net als strax rekening rijden. Zou eigenlijk ipv BMP en houderschapsbelasting komen. Ik durf wel een gokje te wagen dat ook het rekeningrijden bovenop de toch al niet geringe lasten komen. Puur spekken v/d staatskas dit.

Rest In Privacy | 01-06-07 | 11:03

kermistax, BPM verhoogd, vliegvakantietax: Balkendende 4: DE BELASTINGSLURPERS

derkcs | 01-06-07 | 11:02

Het grote ecograaien is begonnen! De enige die hier beter van worden zijn de overheid en de subsidiesponzen die de poet mogen verdelen. Misschien zou Geert Wilders eens kunnen eisen dat al het geld dat in naam van de strijd tegen de klimaatverandering wordt geheven ook daadwerkelijk in natuur en milieu of ophogen van dijken enz. wordt besteedt? Voor onze brave overheid helemaal op hol slaat?

Shani | 01-06-07 | 11:01

Waar is Geert ?

Vervelend Ventje | 01-06-07 | 10:53

Wacht ff, waar hebben we dit meer gehoord? De rest van het land in een Lada of Trabant willen jagen om zelf in een BMW 7-serie te kunnern blijven rondscheuren. Was het Walter Ulbricht uit communistisch Oost Duitsland, was het Putin in bijna-dictatoriaal Rusland of was het Lenin, die zijn tijd ver vooruit was.
Oprotten met die linkse zooi. Weg met die wegenbelasting, oprotten met die BPM... regelrecht diefstal en lijnrecht in tegen de EU, waar driekwart van politiek Den Haag op geilt (op die leuke post in Brussel dan, waar je ongestraft mag blunderen zonder dat het opvalt).
Gewoon extra belasting op brandstof, maar dan wel transparant zodat iedereen kan zien waar de centen blijven. Nu zouden NU al een wegennet moeten hebben zonder ook maar 1 file, zonder ok maar 1 kuil en zonder ook maar 1 verkeersdode, als het geld dat al die decennia van ons gejat is inderdaad aan het verkeer zou zijn besteed. Maar ik vrees dat het zwarte gat niet te dempen is, dus wederom: GELUL van de eerste orde.

fokkenmast | 01-06-07 | 10:50

Zou Linkse snol Femke Halsenekketrekker en haar Groningse uitkeringstrekker hun walmende en stinkende uit 1970 stammende rammelbakken nl een mercedes met een verbruik van 1 op een emmer en een VW buis omdat die vent in een trip is blijven hangen in 1960 ook eruit sodeflikkeren..... Heeft geen ruk met milieu te maken, maar om nogmeer schapentellers hier een riant onderkomen te geven.... LET WEL... de BPM wordt 10% verlaagd en de Houderschapbelasting evenredig verhoogd. Gefeliciteerd als je al een auto hebt...... wat een mooie gristelijke gospe van Nederlands grootste oplichter.. O, ja..... persioenfons krijgt nog geld.. misschien?????

Modzilla | 01-06-07 | 10:50

Hoezo representatieve functie, dan zou die dus in een auto moeten rijden waar hij ons het liefst in ziet. Het doel is dus bewezen niet millieu maar harken! Het verschil is overigens dat die Mercedes van Henk Kees de Plager OOK door ons betaald wordt. Hij lacht zich suf!

..zapper | 01-06-07 | 10:50

@ VTRDopey 01-06-07 @ 10:48

Dit valt nou eens niet in de categorie taal- of spelfout. Ken je het begrip typfout? Zeikerd!

Monsieur Bovary | 01-06-07 | 10:50

Het REICH heeft weer besloten.. Wil iemand nu eindelijk de milieu-nazi's van onze Haagse kleptocratie terugjagen in hun hok!!!

a-omega | 01-06-07 | 10:49

Te absurd voor woorden. Door de belachelijk hoge BPM op dergelijke auto's betaal je als je zo een auto koopt al een modaal jaarinkomen aan belasting. Het is letterlijk zo dat je door de Nederlandse BPM in Duitsland een 5 serie voor de prijs van een Nederlandse 3 serie rijdt.. En de wegenbelasting, is die ook al niet veel hoger voor dergelijke auto's? Om ten slotte nog maar te zwijgen over het vermogen dat er verdiend wordt aan de benzine die deze auto's gebruiken.
Laten ze 's wat doen aan al die oude diesels, dat is pas echt vies. Die CO2 heb ik een stuk minder last van. Misschien trouwens een ideetje om mensen met veel kinderen ook een naheffing te sturen, onder het credo 'de vervuilert betaalt'? Al die kinderen stoten immers ook aardig wat CO2 uit. Waar gaat het heen met al die belastingen hier. Vies rood k*lereland wordt (is) dit.

bribrab | 01-06-07 | 10:49

ik zie balkellende al in een C1 door het land rijden...

broodje vleermuis | 01-06-07 | 10:49

@ BoX 01-06-07 @ 10:42

Denk eens na:

Er is geen verschil tussen een ambtenaar die betaald wordt om andere ambtenaren te controleren en een onafhankelijke instantie die ambtenaren controleert.

Tyler-Durden | 01-06-07 | 10:48

Ik vraag me af wat voor een bolide de Jager heeft..

Attila23 | 01-06-07 | 10:48

@Fleischbaum: "... rijdt volgens eigen zeggen minimaal een Audi A4 over groter..."
.
over = of. Lijkt me.

VTRDopey | 01-06-07 | 10:48

@frenkie4alllll 01-06-07 @ 10:38

Prima som. Levert geen reet op qua CO2. Bovendien: wie 'm kan betalen koopt toch wel een vette SUV en laat zich niet afschrikken door een paar duizendjes extra. Symbool politiek op z'n best.

Monsieur Bovary | 01-06-07 | 10:46

@BoX 01-06-07 @ 10:35. Iedereen die in een auto rijdt is tegen het milieu bezig, niet alleen de Hummer rijders, ook de prius rijders. Het best is nog altijd geen auto rijden. Dus als je het milieu wilt compenseren moet je het RIJDEN ontmoedigen (door bijvoorbeeld hogere accijns op benzine) niet het BEZIT van een auto (door deze nieuwe heffing en wegenbelasting).
Wat mij betreft gaan de accijnzen enorm omhoog, mits je wel de wegenbelastign afschaft en belastingen op aanschaf/bezit van een auto, dan dragen de mensen die het meest rijden/gebruiken ook het meest bij, DAT is pas echt eerlijk en de vervuiler betaald.

YOU-trechter | 01-06-07 | 10:45

we hebben vannavond een leuk feesie in groningen ...... kom je ook De Jagert???

Amen | 01-06-07 | 10:43

met die (in verhouding) anderhalve benzinezuiperT, die er in 0031 op kenteken staat, gaat zo'n taks geen noemenswaardig effect op het miljeu hebben. het is een ordinaire nivelleringsmaatregel oud-sosjialistiese stijl. niets meer, niets minder. en 't levert de staatskas extra pecunia op. zeg maar : een sosjialistiese versie van een win-win situatie.

baba4oog | 01-06-07 | 10:43

We kunnen ook die kudt-chinezen dwingen om minder te vervuilen, wij letten hier in NL al meer dan genoeg op het milieu.

Hodja | 01-06-07 | 10:43

hoerrrren, uitzuigers, linkse krakers!!! blijf eens met je rooie poten van de auto af! dat jullie te lame zijn om een goede begroting te maken, hoeft niet steeds bij de automobilisten gehaald te gaan worden... Stuur eens een aantal finnen extra aan het werk, maar daar hoor ik jullie niet over!

Tommygunner | 01-06-07 | 10:43

@Tyler-Durden

Door een of andere onafhankelijke instantie. Ik denk dat mensen (ik in ieder geval wel) GRAAG betalen (of een deel van de schatkist hier aan opofferen) voor deze dienst.

BoX | 01-06-07 | 10:42

Volgens mij klopt dat rekensommetje (67 euri) voor geen meter.
ga het niet zitten uitrekenen in mijn eigen tijd (ik werk niet voor een baas) maar
het gaat natuurlijk niet om het verschil tussen hoge bijtelling van een goedkope en zuinige auto en de lage bijtelling van een goedkope en zuinige auto, maar tussen het verschil in bijtelling tussen een duurdere en onzuinige auto voor het standaard tarief en een goedkope auto voor het lage tarief. Maak je mij niet wijs dat dat het verschil 67 euro is.

Overigens zit er op de Citroen C1, de peugeot 107 en de Toyota Aygo een milieusubsidie van €1000, waardoor de aanschafprijs voor het goedkoopste modelletje even boven de €8500 uitkomt.

Andreas B. | 01-06-07 | 10:42

@ BoX

En door wie moeten die ambtenaren dan gecontroleerd worden? Door andere ambtenaren?
Of ga jij het geheel belangenloos en graties doen?

Tyler-Durden | 01-06-07 | 10:40

Laten we nu eerst snel de wereldolievoorraad er doorheen jagen, want dan hebben we dat milieugelul gehad en moeten we wel op waterstof gaan rijden.

Wil Brusselaars | 01-06-07 | 10:40

@ TV Dominee 01-06-07 @ 10:37

Nee echt? Zou er daarom '3D studo' (i weggerenderd?) op de deur staan? *zucht*

ShadowBMX | 01-06-07 | 10:39

Het in de politiek zo populaire de-vervuiler-betaalt-principe is perfect voor autogebruik in te voeren door alle belastingen af te schaffen en de accijns op bradstof flink te verhogen zoals YOU-trechter al stelt. Je betaalt pas als je verbruikt en de mate van vervuiling is evenredig aan je brandstofverbruik en op deze wijze ook aan de hoogte van de belasting die je betaalt.

Frans Laarmans | 01-06-07 | 10:39

Sterf deaud. Ik heb net n lekker vervuilende audi 90 quattro 2.3 5 cylinder gekocht. Niks extra bpm, lekker 3e hands kopen en karren met die hap. Verder is het natuurlijk belachelijk. Lekker over de grens tanken voor nog geen 1,40 per liter, die duitsers zijn lekker goedkoper. Helaas kan niet iedereen dat. Is toch maar 5 km rijden. Dat ze verdomme als ze daadwerkelijk vervuiling terug willen dringen derdewereldlanden enzo aanpakken, of die motiveren minder te vervuilen. De hele eu (samen met al die stinklanden als polen) is verantwoordelijk voor 20% van de wereldwijde co² uitstoot. Nederland dus voor 0,5% ofzo. Waarvan het verkeer hooguit 0,1%. Wat de fuk willen ze er dan mee bereiken door zgn vervuilende auto's nog duurder te maken? Een nieuwe volkswagen polo 1.2 maakt op de autoweg bij 120 precies maarliefst 4000 rpm, omdat het zo'n klein motortje is, en verbruikt dan ongeveer 1:11, bij constante snelheid (uit ervaring). Das nog meer dan mn moeders audi a4 avant 1.8 Turbo. Ze zijn allemaal zo schmiechtig bezig daar, het is pure geldklopperij, en het heeft helemaal niks meer te maken met milieu. Bovendien is een prius, dankjewel groenlinks voor het subsidieëren van die zuurkisten, niet veel onzuiniger maar heeft wel honderden kilo's accu aan boord waar nooit meer iets mee gedaan kan worden. Die dingen moesten VERBOTEN worden! Maar nee, omdat die hufters daar in den haag zo ongelofelijk ongenuanceerd zijn en maar alles aannemen wat autofabrikanten beloven (sterf, toyota), krijg je dit soort scheve acties. Ze moesten eens wakker geschud worden.

volautomatische_aard | 01-06-07 | 10:39

* Alu-hoedje aan BoX geeft *

holtor | 01-06-07 | 10:38

Wat is nu het effect? Ik heb even GeGoogled. Een SUV: heeft eenCO2 uitstoot van gem. 250 gr / km, Er worden ongeveer 31.000 SUV per jaar nieuw verkocht in NL. Stel er worden15000 SUV’s minder verkocht die elk 30.000 km hadden gereden. De vervangende auto heeft een uitstoot van100 gr / km. Er is dus een netto CO2 effect: 150 gr / km. Dat is15.000 x 30.000 x 150 gr = 67,5 ton CO2 minder per jaar. Het perspectief? VROM-staatssecretaris Van Geel (2004): Max. uitstoot 38 mln. ton CO2 voor verkeer en vervoer.67,5 ton effect is dus 0,00017% van de maximale uitstoot. En dit is een optimistische schatting in 10 minuten in elkaar gedraaid. De vlag kan uit.

frenkie4alllll | 01-06-07 | 10:38

Ach, met de overheid als doorslaggevende opdrachtgever gaat bij mij gewoon het uurtarief rechtevenredig omhoog. Verder is Wouter Bos een misselijke schoft maar dat weet hij zelf ook al. Met zijn buikspreekpop genaamd Jan Cees de Jager. Mag ik even een teiltje?
Hoe vaak heb ik die quasi-mongolen nu al verteld dat je vooral scoort door het bezit te ontzien en het gebruik te belasten? Volgende week maar eens in die gereformeerde kutkop gaan slaan, me dunkt. Oja, en die goedkope kutkarretjes die "zuinig" heten zijn ook zo lekker veilig.

dr.spin007 | 01-06-07 | 10:38

@ShadowBMX 01-06-07 @ 10:33: Das wel duidelijk een 3d render

TV Dominee | 01-06-07 | 10:37

@zooishettoch
Ja, ze vervuilen als de tiefus hier. Gister in het nieuws dat de regering eindelijk targets gaat zetten om de CO2-uitstoot van bruinkoolgestookte centrales te beperken. Goed nieuws, en zet een stuk meer zoden aan de dijk dan iedereen in Nederland in een nog kleiner kut-otootje.

holtor | 01-06-07 | 10:37

@BoX: Je pleit dus eigenlijk voor het privatiseren van de overheid. Prima, wmb meteen invoeren.

TV Dominee | 01-06-07 | 10:36

poursuivant@10.15. Het is en blijft een hulpje van Wouter.

Contra | 01-06-07 | 10:35

ShadowBMX 01-06-07 @ 10:33
.
w00t! *Wil eauk een hells angel trabbie*

Attila23 | 01-06-07 | 10:35

Mensen mensen ... de staat is hier niet de vijand . Er is nou eenmaal geld nodig om de maatschappij draaiende te houden. Liever dat het komt van Hummer , X3 rijdende patsers die toch genoeg geld hebben en weten dat ze met zo'n bak volledig tegen het milieu werken ,terwijl dat momenteel aardig belangrijk aan het worden is, dan dat de kleine man met zijn lelijke Opel hiervoor moet dokken.

De echte vijand is : het groeiende probleem (en verdenking) dat gemeenschapsgeld onjuist, graaiend , frauduleus en / of verspillend wordt besteed. Veel bestuurlijke personen zijn hun verantwoordelijke functie niet waard. Ze gaan niet legitiem en behoorlijk zelfverrijkend met het belasting / gemeenschapsgeld om. Om nog maar niet te spreken over het terug laten vloeien van overschotten naar de burger.

Ik ben persoonlijk van mening dat er een NOG betere controle moet komen op de besteding van belasting en gemeenschapsgeld. Landelijk, provinciaal en regionaal.

Transparantie en controle is het toverwoord als je het mij vraagt.

BoX | 01-06-07 | 10:35

@ G-unite

Oproer tegen wie? Alsof de pluchezitters in den haag de begunstigden zijn van dergelijke taxen.....
Als er een gat in de begroting zit kun je 2 dingen doen:
a) meer tax heffen om toch genoeg cash te hebben.
b) uitgaven die gepland zijn, toch maar niet doen.

Linksom of rechtsom - geheven belastingen komen altijd ergens terug in de maatschappij.
In plaats dat er meteen geroepen wordt dat we met zijn allen verneukt worden en dat die 100 mln pleite is, zouden we ons eerst eens moeten afvragen waar die opbrengsten naar toe gaan..........

* Deze reactie is op persoonlijke titel alsmede uit naam van het Fight Club hoofdkantoor *

Tyler-Durden | 01-06-07 | 10:34

holtor 01-06-07 @ 10:31
En Australie heeft de hoogste CO2 uitstoot per hoofd van de bevolking in de wereld. Maar dat land verkrachten daar zijn ze wel goed in daar.

zooishettoch | 01-06-07 | 10:34

@holtor, dat van die kutwegen maakt niet uit, want je kunt er elke dikke SUV betalen die je wil. We komen er aan! :)))

ZDEV | 01-06-07 | 10:34

Juist, zeau moet dat.
Ik stond net op het punt om zo'n SUV te overwegen ivm ruimte (hond/kinderz/boodschappen/whatever) en hoge instap etc, zuiniger dan mijn keurige gti en stationwagen, dan krijg je dit gezeur weer.

Die lui zouden zelf eens een goed voorbeeld moeten geven ipv ons uitmelken.

Pindaboer | 01-06-07 | 10:33

Precies CoJoNes. Ik stel voor een dat we een vlaktax in gaan voeren, hoewel een degressief belastingstelsel mij ook wel wat lijkt.

TV Dominee | 01-06-07 | 10:33

Met die 100 miljoen, kan Woutert toch weer mooi wat hongerige monden voorzien van schapevlees.

Meh | 01-06-07 | 10:33

Fijn he, zo'n gristelijk links kudtkabinet
*drukt op de START ENGINE button en blaast met een druk van den grote teen 10 liter fuel de lucht in*

Klukkluk | 01-06-07 | 10:33

Tijd voor een krachtige reactie: een hek om Groningen. De gaskraan gaat dicht, de geldkraan dus ook. Elke Groninger rijdt gratis op gas. Zonder belastingen. Andere Nederlanders betalen de gas-kostprijs, zonder belastingen. Dit kost het kabinet jaarlijks een slordige 5 miljard op de begroting, die ze mogen terugverdienen met snijden en besparen in de eigen organisaties. Scheelt veel meer geld dan dat deze asociale heffingen kunnen opbrengen.

ZDEV | 01-06-07 | 10:33

@fuckje 01-06-07 @ 10:16
In Grunn? Hebben die boeren in het noorden dan nog stemrecht? Goedverdomme. GEERT! DOE ER WAT AN!

dlseth | 01-06-07 | 10:32

@PreventiefRuimen 01-06-07 @ 10:29
De enige reden dat ons criminele belastingstelsel kan blijven bestaan, is omdat te weinig mensen weten hoe pervers het is.

CoJoNes | 01-06-07 | 10:31

Ik snap niet dat er zo verbaasd gereaguurd wordt....

Toen we met zijn allen bij de stembus stonden en dit betuttelende, rovende, lapzwanzende kabinet bij elkaar stemden (ik dus niet, voor de goede orde), wisten we toch al dat de deuren wagenwijd open gingen, dat uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog mochten blijven, dat we aan alle kanten financieel genaaid zouden worden, dat er allerlei leuke miljardenverslindende projecten zouden komen voor tuig van de richel dat nog nooit een poot uit heeft gestoken om iets bij te dragen aan Nederland en dat we hieraan de komende jaren geen ruk meer veranderen kunnen ?

En natuurlijk worden er allemaal mooie, nobele redenen verzonnen waarom we steeds meer moeten inleveren. Het milieu en zo.

Van Rechts | 01-06-07 | 10:31

* Geen wegenbelasting
* Benzineprijs = dieselprijs = 80 Eurocent de liter
* Geen BPM
* Geen milieuheffing
* Geen kwartjes
* Geen rekeningrijden

Groetjes uit Australie.

Wel kutwegen overigens, dat wel.

holtor | 01-06-07 | 10:31

We doen het gelukkig allemaal voor een goed doel, extra geld voor de tokkies en bijstandstrekkers! Hulde aan dit nieuwe kut kabinet!

Erhnam | 01-06-07 | 10:30

De milieubeweging is het nieuwe communisme. Langzaamaan worden er steeds meer absurde regeltjes ingevoerd om de macht va de overheid te vergroten. Dit onder het mom van woorden als "klimaatverandering" of "CO2". Hoe vaker deze woorden uitgesproken worden, hoe meer het volgens de bewindspersonen van belang is om hun stompzinnige maatregelen in te voeren.
Ook deze maatregel is weer een nieuwe vorm van nivellering, net zoals de businessclass vliegtax dat is.

TV Dominee | 01-06-07 | 10:30

een goude tip van een echte wooonwagenbewoner.
laat je lekker inschrijen op een post adres in duitsland of spanje.
en koop daar je auto, doen wij ook allemaal ,kijk maar eens op een kamp staan allemaal mercedesen met duits kenteken, en lachen dat wij doen ,
geen wegenbelasting,geenbpm,dus eenfijne middelvinger voor de regeringen groenlinks.
wij riezegers hebben hekel om te vell te betalen,indit leven heb je 2 soorten mensen die naaien en mensnen die worden genaaid.
groet een echte kamprat franske

dennis van arkel | 01-06-07 | 10:30

De belastingen, Perverser kunnen we het niet maken (hoewel...)! De eigenaar van zo'n auto betaalt natuurlijk al extrrra via de benzine en of dieselprijs die voor 80% uit belasting bestaat (en ja, we rijden dus al rekening). Plus een groot aantal euros via de BPM en de BTW daar weer over. Ik reken op nog veel meer van dit soort idiote heffingen ter meerdere eer en glorie van Het Milieu (lees: de schatkist, en alle "leuke" plannetjes die veel geld kosten. GP anyone?). Ik maak zo meteen even een rondje binnenstad Nijmegen in mijn gepimpte Hummer: uitgerust met 2 turfgestookte generatoren welke 5000 fantasievol gemonteerde gloeilampen van stroom voorzien. Alleen om die ecoterroristen een beetje te sarren.

PreventiefRuimen | 01-06-07 | 10:29

Wat een geldklopperij weer. En wedden dat als je een Prius koop extra subsidie krijgt. Maar een Prius is slechter voor het milieu dan een Hummer.
Leest u even meer....

Hummer beter voor het milieu dan de Prius

De Hummer is beter voor het milieu dan de hybride Toyota Prius. De productie van hybride auto's kost veel meer energie, en geeft veel meer milieu-schade. Bovendien rijdt de Hummer zo'n 300.000 mijl rond, terwijl de Prius na 100.000 mijl vervangen moet worden.

clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/edit...
www.autoweek.nl/myweblog.php?id=174&am...

frenkie4alllll | 01-06-07 | 10:29

ZDEV 01-06-07 @ 10:25
idd, in landen als Belgie en Duitsland zijn fatsoenlijke auto's een stuk betaalbaarder, in Nederland heeft onze calvinistische regering liever dat iedereen in tweedehands kutautootjes de boel vervuilt.

Zeurders | 01-06-07 | 10:28

Belachelijk. Energie, Industrie en Landbouw maken 61% uit van de totale CO2 uitstoot in Nederland. Verkeer en Vervoer 16.2%, waarvan auto's dus weer een kleiner percentage zijn en SUVs nog veel kleiner. Ga's lekker gauw kolencentrales sluiten en energieverslindende industrieen taxen. Waar blijven die windmolenparken? Check die stats www.energie.nl/index2.html?evn/2004/ev...

zooishettoch | 01-06-07 | 10:28

Ik word zo moe van al die belastingen die geheven worden onder het mom van "ies goed voor milieu" terwijl het in feite gewoon lapmiddelen zijn voor een lekke begroting van ons kikkerlandje.

Is het geen tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid met betrekking in deze?

*Oproep doet voor oproer*

Deze reactie is op persoonlijke titel en vertegenwoordigd niet noodzakelijkerwijs het standpunt van de redactie.

G-unite | 01-06-07 | 10:28

kudtland

Reflector | 01-06-07 | 10:28

* Intussen braken de Oosteuropese fabrieken hun bruinkool uit, en dankzij de Oostenwind helpen onze milieumaatregelen geen fuck*

fuckje | 01-06-07 | 10:27

Als het communisme in NL oprukt kunnen we ''de blauwe walm'' er eauk wel bij hebben! (minder verbruik maar vervuilt meer)!
images.google.be/images?hl=nl&q=tr...

Attila23 | 01-06-07 | 10:27

Zeurders 01-06-07 @ 10:25
oeps...
dat kleine puntje had ik over het hoofd gezien...

broodje vleermuis | 01-06-07 | 10:27

Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

OF OP WELKE GROND DAN OOK !!!

kaatsheuvel | 01-06-07 | 10:27

Of mensen met geld nu 50.000 of 52.000 moeten neertellen voor hun favo auto, ze kopen hem toch wel.
Dit is gewoon oneerlijk. Als je lange afstanden moet rijden wil je gewoon een fatsoenlijke auto...

da wizard | 01-06-07 | 10:26

30 jaar anti-auto beleid heeft ervoor gezorgd dat het aantal auto's met 300-400% is gestegen in NL......
en die rijksambtenaren blijven lekker zitten......

Lebowski Achiever | 01-06-07 | 10:26

Arme Fleisch.

De StoorZenDer | 01-06-07 | 10:26

@broodje vleermuis 01-06-07 @ 10:22
Da's niet waar, van dat geld worden hele mooie en nuttige milieuvoorlichtingintegratieprojectenonderzoekontwikkelingssubsidieverstrekkingsorganisaties betaald.

Zeurders | 01-06-07 | 10:25

In het 'Europa zonder grenzen' wordt niet toegestaan dat je je auto over de grens koopt en registreert. Wat nou vrije marktwerking?

De situatie is nu zo dat burgers er voor zijn om de staatskas te spekken.

Terwijl de staat er voor ons zou moeten zijn: vrijheid van mobiliteit tegen de laagst mogelijke kosten, vrijheid om een auto naar keuze te kopen, ongeacht merk, herkomst, leeftijd, kleur of brandstof verbruik.

Bovendien betalen minder zuinige auto's al meer via wegenbelasting en aan de pomp. Deze extra belasting is dan ook illegaal en discriminerend.

ZDEV | 01-06-07 | 10:25

@Zeurders 01-06-07 @ 10:22
Inderdaad, dat zei ik ook al (post 10:14), dit heeft helemaal NIETS te maken met de vervuiler betaald, maar is een belasting op het kunnen kopen van een dure auto.

YOU-trechter | 01-06-07 | 10:25

Prachtig.

djurk | 01-06-07 | 10:24

89 euro per maand extra en een paar 1000 op de aanschafprijs. Ja, dat schiet écht lekker op! Ik denk dat die PC Hooftstraattypes hier alleen maar blij mee zijn, wordt het alleen wat exclusiever van, gaan ze nog meer van die dingen kopen.

Granaatappel | 01-06-07 | 10:24

Mn Wagen is en 61er Pontiac Bonneville station, op gas, grote V8 en belastingvrij.. ik lach me krom :P

basezum3,14 | 01-06-07 | 10:23

wanneer er idd met het geld van al die belastingen iets gedaan wordt, waardoor je ziet dat er verbetering in zit, dan is het tot daar aan toe
nu zie je de belastingen in een groot zwart slurpend gat verdwijnen
waar je niks meer van terugziet...

broodje vleermuis | 01-06-07 | 10:22

Grote kolder dit, als je een grote auto hebt die de hele dag voor de deur staat betaal je dus meer anti-vervuilingsbelasting dan als je de hele dag in een klein autootje uitlaatgassen over het land verspreid. Als je mensen wil belasten naar gelang hun mate van vervuiling is de enige nuttige manier de belasting op de bron van de vervuiling te heffen, en dat is de brandstof.

Zeurders | 01-06-07 | 10:22

@BoX 01-06-07 @ 10:14
die winsten zijn al afgevloeid naar de provincies en gemeenten.

daskapitalist | 01-06-07 | 10:21

Moet zijn:
*gooit z'n 230 liter tank van z'n NickName nog maar eens vol*

HoerenSloep | 01-06-07 | 10:21

WAAR IS PIM ALS JE HEM NODIG HEBT!?

Armageddon | 01-06-07 | 10:20

Goede zaak...

koffiepot | 01-06-07 | 10:19

Goed hè, democratie..

*gooit z'n 230 liter tank van z'n <NickName> nog maar eens vol*

Mijnheer de Jager maakt vrienden met z'n personeel.

HoerenSloep | 01-06-07 | 10:16

Het generaal pardon moet toch ergens van worden betaald?

Hodja | 01-06-07 | 10:16

@Professor Plons,
ik voel me niet aangesproken, ik heb op geen van deze drie partijen gestemd. Dit Kleaute-Kabinet is mijn kabinet NIET!
In Grunn hopen we op snel nieuwe verkiezingen, ( of een staatsgreep natuurlijk ) en dan een kabinet SP, VVD en PVV, met als Premier Verdonk, en als vice premieres Agnes Kant en Geert Wilders , de laatste op BIZA.

fuckje | 01-06-07 | 10:16

@ ZDEV

Dat is een aardig lijstje.

Maar als je nou met zoveel stelligheid dit weet te posten, waarom doe je er dan niks aan? Je hebt de mogelijkheid om je belasting aan te vechten.
Dus als jij werkelijk vindt dat de BPM illegaal is, begin een zaak.
Zo niet, zeur dan ook niet zo dat je bestolen wordt.

Tyler-Durden | 01-06-07 | 10:16

Ik heb tijdens mijn afstuderen voor die jan-kees-de-jager gewerkt. Het is echt een fantast en gruwelijk hypocriet. Overal afficheren dat je het wagenpark van de company (destijds ISM eCompany) uitbreidt met alleen priussen; bleek het 2 maanden later dat het gewoon een geborneerde eikel is die het management in bmw / lexus etc. laat rond darrelen, bah.

sleng | 01-06-07 | 10:14

Kan Minister Bos mij misschien uitleggen hoe het heffen van meer belasting op het AANSCHAFFEN van een auto het mileu helpt? Het milieu wordt niet geschaadt door het hebben van een auto maar door erin te rijden, dus als je dan iets wilt doen Bos, dan moet je de accijns op brandstof verhogen. En de wegenbelastign afschaffen. We zijn nu wel heel erg goed in het straffen van mensen die een auto hebben en ze doen het daar dus volledig niet volgens het princiepe dat de vervuiler betaald.
Kortom ordinaire belastingverhoging om de komende terkorten alvast te vullen.
.
En net alsof ik me daardoor laat weerhouden en auto te kopen, ik koop een auto omdat ik hem mooi vind en lekker vind rijden, dus ik blijf gewoon bij mijn eigen merk, wat Bos er ook aan doet.

YOU-trechter | 01-06-07 | 10:14

ja joh zelf lekekr in de audi a8 rondcrossen en dan wel zeggen dat ik geen suv mag kopen.. wouter bos vuile communist

gekkehuus | 01-06-07 | 10:14

In het kader van de milieuverbetering :

- Dit is een goeie zaak. Klinkt cliché, maar voor het milieu ben je ook ZELF verantwoordelijk. Dus .. als jij zonodig die dikke Hummer of X5 moet rijden .. dan betaal je maar ! En het gaat hier heus niet om Audi A4'tjes ofzo. Die zijn al behoorlijk zuinig en efficient.

- Gisteren op het nieuws moest ik kotsen : energiebedrijven willen geld zien van de overheid en consument om milieuvriendelijker te werk te gaan. WAT ????? Wat dachten ze ervan om die ontzettende winsten die behaald zijn door de absurd hoge olieprijzen (energie is daaraan gekoppeld) eens te gebruiken hiervoor ? Walgelijk graaien weer !!

BoX | 01-06-07 | 10:14

die btw op accijns smaakt extra zoet as je bedenkt dat dat geld allemaal rechtstreeks naar kansfinnen enzo gaat.... kunnen ze nieuwe thee kopen, en blijven ze misschien van de straat.... OF NIET!!

cebass | 01-06-07 | 10:13

- Invoerbelasting op auto's (alsof je alleen maar in Nederlandse auto's wil rijden)
- BTW op auto's
- BPM op auto's (illegaal volgens Europa!)
- Wegenbelasting voor die paar kutkilometers in de file
- Verzekeraars die prijsafspraken maken en niemand die er iets aan doet vanwege de bijbaantjes van politici aldaar
- Bijtelling die op de nieuwwaarde ipv de dagwaarde is gebaseerd (wtf!)
- Brandstof winst (de staat is mede-eigenaar van Shell en deelt in de absurde winsten, ook uit gaswinning uit potdomme eigen bodem)
- Brandstof accijnzen (nog meer winst)
- Brandstof BTW (lekker spekken)
- Brandstof belasting: Kwartje van Kok (hoezo tijdelijk!?!?!?)
- Maffia parkeertarieven (veel gemeenten exploiteren zelf bovendien parkeergarages, hoezo marktwerking?)
- Parkeerboetes en snelheidsboetes (Stasi achtige flitspraktijken)
- Milieutoeslagen zoals hier aangekondigd
- Straks rekeningrijden

Je vrij kunnen bewegen is een grondrecht van elke Nederlander, maar de staat doet alsof het een voorrecht is. Tegen een hoge prijs. Alles vloeit naar de algemene staatskas, en niet naar het milieu, of naar betere wegen, of naar oplossing van het file probleem. En er is goddomme geen politieke partij die hier op tegen is.

ZDEV | 01-06-07 | 10:13

@ CoJoNes 01-06-07 @ 09:59 Hmm ja heb je gelijk in. Het 'voordeel' dat de leasert nu krijgt gaat gevoelsmatig wel over de rug van de particulieren. Een beetje geven om veel te nemen. Maar dat is die De Jager wel toevertrouwd.

poursuivant | 01-06-07 | 10:13

Daarom doet de politiek (net als het bedrijfsleven) lekker mee de milieu hetze: Er is geld mee te verdienen en het is hip!

Van mij daarentegen, mogen ze lekker deaud gaan, hypocriete zooi.

Lange Neus | 01-06-07 | 10:11

Geert, kom er maar in.

Zaans Blok | 01-06-07 | 10:10

En 'n sigaretten zijn ook weer een duppie duurder geworden. Scheetgezichten.

CoJoNes | 01-06-07 | 10:10

godverdomme daar gaat mijn XC90

Agamemnon_NL | 01-06-07 | 10:10

godver, die proefballonnetjes van het kabinet worden echt met de dag erger. houdt een op!

daskapitalist | 01-06-07 | 10:10

Mmmm. Ik dacht de auto is wel zón beetje uitgemolken maar toch vinden onze vrienden wel weer iets nieuws. Belasting verhoging zit de PvdA in de genen niet zeiken dus. Wat gebeurt er trouwens met die dure (slurpende) Mercedes-Jeeps die nu nog rond de papaver veldjes rijden?

Contra | 01-06-07 | 10:09

het communisme nadert....

A.J | 01-06-07 | 10:08

Eaups... mijn Seat Leon is een slurpert. Daarnaast ook een bekeuringstrekkert dus rot toch op met deze bshit jullie krijgen al genoeg!

ConfuZor | 01-06-07 | 10:08

In België heb je ook geen drempels, alleen keûhle....

brommerpech | 01-06-07 | 10:08

Een audi a4 over groter ja... dusss..

sleng | 01-06-07 | 10:07

Tja, die miljarden voor dat generaal pardon moeten ergens vandaan komen, nietwaar?

Shalome | 01-06-07 | 10:06

*Gooit zijn Hummer nog maar eens vol*

doodvanbierlala | 01-06-07 | 10:04

Goh, in België heb je geen bijtelling...

Generaal Pardon | 01-06-07 | 10:03

Laten we het ook nog eens hebben over de BTW op accijns. Dat is pas ranzige diefstal, de overheid berekent toegevoegde waarde over accijns op brandstof. Grotesk heet dat!

CoJoNes | 01-06-07 | 10:01

Geeft niets, voor het goede doel moeten we als collectief wat offers willen maken.
*ziet op MTV`s 'my supersweet 16' hoe 15-jarige brat tegen moeder jengelt dat de wítte porsche cheyenne zo goed bij haar persoonlijkheid past*

Koekje-dr-bij? | 01-06-07 | 10:01

ShadowBMX 01-06-07 @ 09:57
Dan kunnen we beter in tanks rond gaan rijden!

Attila23 | 01-06-07 | 10:00

regeringsautos onder deze regeling, ja die 100 miljoen is na aftrekken van hun kosten waarschijnlijk want dat betalen we toch zowieso

Pilshaas 861 | 01-06-07 | 10:00

Want u bent allemaal redelijk vermogend, rijdt volgens eigen zeggen minimaal een Audi A4 over groter.

Over groter...

NiVe | 01-06-07 | 10:00

Kunnen autorijders niet op hun uiterlijk worden belast? Knappe meisjes worden extra zwaar belast zodat ze op de fiets moeten, terwijl lelijk meisjes in hun koekblik kunnen blijven zitten, ver weg van mijn netvlies.

Teen | 01-06-07 | 09:59

@poursuivant 01-06-07 @ 09:52
PArdon?
Een leaserijder wordt geacht zijn auto in 5 jaar naar 0 af te schrijven, zie ik een particulier niet doen.

CoJoNes | 01-06-07 | 09:59

tja, het generaal pardon zal toch ergens van betaald moeten worden

Bijvangst | 01-06-07 | 09:58

Uitmelken heet dat, let maar op, hier bovenop komt dan ook nog de kilometerheffing... dat we al jaren kilometerheffing betalen in de vorm van ACCIJNS wordt gemakshalve vergeten....
Hark maar weer binnen Woutertje, kun je fijn thee voor kopen!

brommerpech | 01-06-07 | 09:58

@ Attila23 01-06-07 @ 09:56

Nee joh, dat zijn allemaal heul milieuvriendelijke hybrides ;)

ShadowBMX | 01-06-07 | 09:57

De zuipende voertuigen van het leger worden dan zeker eauk fors duurder?

Attila23 | 01-06-07 | 09:56

Als Flater dit leest! Of is-ie al flauwgevallen?
Wat een briljant systeem weer, onze regering loopt echt met z'n hoofd in de bips recht op een catastrofe aan.

Maaknieuitjoh! | 01-06-07 | 09:56

terecht!

Octavianus | 01-06-07 | 09:53

Het is wel jammer dat alles wat nog een beetje leuk is in dit land wordt verboden of kapot gemaakt door dit kudtkabinet.

Aussie | 01-06-07 | 09:53

Niet zeiken, jullie hebben zelf deze dievenbende verkozen.
.
Er waren alternatieven genoeg maar neehoor jullie moesten zonodig het CDA tot grootste partij kiezen. Dan moet je nu niet zielig gaan zitten doen.
.
Groeten uit het zonnige zuiden waar mijn veel te grote bolide bijna niks kost.

Professor Plons | 01-06-07 | 09:52

Oftewel de niet-leasende consument (een vrij grote -zo niet de grootste groep mensen) is weer de lul. Verrassend. Er is niets nieuws onder de zon. Ik wil niet eens weten van welke fijne partij deze bokkelul afkomstig is. Het maakt toch geen reet uit...

poursuivant | 01-06-07 | 09:52

Kunnen ze niet beter dat cadeautje wat ze naar Palestina hebben opgestuurd/ willen opsturen storneren/blokkeren levert ook 6,25 mil op.

Nageboorte | 01-06-07 | 09:51

@ Twix 01-06-07 @ 09:49

Het zou inderdaad een hoop schelen als die oude (Kansen-)schijtbakken die er door het hele land rondrijden van de weg getrokken worden, geef de eigenaren wat centjes zodat ze een C1 kunnen kopen en kijk es aan wat een hoop vervuiling dat scheelt...

ShadowBMX | 01-06-07 | 09:51

Het geld dat janmodaal bespaart met een zuinige auto kan hij mooi steken in een extra vliegreisje naar de zon! (à 15.000liter kerosine per trip)

flying dutchman | 01-06-07 | 09:49

De gevevens heb ik van Carbase van www.autoweek.nl.

Voorbeeld: Het verschil tussen een Honda Civic Coupé 1.6i LS uit 2001 en een Citroen C6 2.2 HDiF uit 2007.

De Honda civic heeft een uitstoot van 173 g/km, terwijl de Citroen C6 een uitstoot heeft van 172 g/km.

Ben ik nou zo eerlijk of zijn jullie (kabinet) leugenaars?

Twix | 01-06-07 | 09:49

@ Kakbouter 01-06-07 @ 09:47

Oh... JP gaat in een C1 rijden?

Zoloft | 01-06-07 | 09:49

Als ze dan voor dat geld meer asfalt neerleggen kan je beter doorrijden, en een rijdende auto is minder milieuvervuilend dan een auto in de file... Maar dat stelletje dipsticks zal met die 100 miljoen wel hyperluxe AZC's gaan bouwen enzo... :(

ShadowBMX | 01-06-07 | 09:48

Wel netjes om te vermelden dat ook de regeringseauteau's onder deze regeling gaan vallen. Bovendien zal de regering zich aan deze regeling confirmeren, en in de toekomst zuinigerer gaan rijden. Alleen, de huidige vloot moet eerst worden afgeschreven.

Kakbouter | 01-06-07 | 09:47

wat een schaamteloos kudt voorstel

De 40 Bantieten | 01-06-07 | 09:43

"Uitgaande van een nieuwprijs van 10.000 euro levert je dat dus mooi een besparing op van 67 euro per maand. Wie wil voor dat geld nou niet voor lul rijden."

Lol @ Fleisch

zwubu | 01-06-07 | 09:43

broodje vleermuis 01-06-07 @ 09:41
en dat mag ook geweaun, alleen betaal je meer

Criticast | 01-06-07 | 09:43

Eindelijk! Optieften met die ASO bakken.

Kakbouter | 01-06-07 | 09:43

een zogenaamde "Jahreswagen" uit 0049 importeren, ....

Lassie | 01-06-07 | 09:43

Ze verzinnen het allemaal zo mooi, ik moet het allemaal nog eens zien.

K3ffi3 | 01-06-07 | 09:42

de pot verwijt de ketel...

broodje vleermuis | 01-06-07 | 09:41

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino