Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VMBO Aardrijkskunde. Moejluk!

VMBO Examen Aardrijkskunde Vier wijken van verschillende grote steden In vier wijken van verschillende grote steden is een foto gemaakt die het karakter van die wijk weergeeft. In welke wijk wonen waarschijnlijk de meeste allochtonen? A - in de wijk op foto 1 B - in de wijk op foto 2 C - in de wijk op foto 3 D - in de wijk op foto 4 Zelf uw aardrijkskundige vaardigheden testen? Hier het hele VMBO-examen. Succes.

Reaguursels

Inloggen

Mag je ook hulplijnen gebruiken?

Italie88 | 31-05-07 | 16:58

Foto 4 natuurlijk,
klote satteliet schotels :P

Liroy | 31-05-07 | 14:03

Waarom? Ze hebben tegenwoordig een navigatiesysteem in de mercedes/BMW

Wolverine | 31-05-07 | 12:04

Aardrijkskunde gaat tegenwoordig dus ook alleen over allochtonen?????

Waardeloos dat die vmbo-ers blijkbaar meer moeten weten over de achtergrond van die mede-alloch-klasgenoot/...

het is inderdaad maatschappijleer in een fel ROOD jasje... SCHANDELIJK!, je kunt ze beter leren hoe je van A'dam naar E'hoven rijdt.

ls13 | 31-05-07 | 10:14

-weggejorist-

dommelsch-man | 31-05-07 | 09:33

Gewoon linkse propaganda dit examen! Ik ben benieuwd wat Geert hiervan zou zeggen...

Fulgrim | 31-05-07 | 02:51

Ik dacht eerst ook dat het een grap was,.. kon gewoon niet waar zijn. Maar verassing, het staat er echt in. De migratievragen kan ik nog wel in aardrijkskunde plaatsen,.. maar hoort deze vraag niet in maatschappijleer thuis ofzo?

Of is dit een nieuw vak; allochtonenkunde? Want het valt me op dat zo'n beetje het hele examen over die multicul gaat. Hier heeft Femke Halsema zeker aan meegewerkt...

Fulgrim | 31-05-07 | 02:48

Wat de fuk? Ik dacht dat het een stijlloos geintje was... staat die vraag gewoon echt in dat examen... waar gaat dat over man... worden die examens soms samengsteld door politieke partij Nieuw Rechts ofzo?

spoednik | 31-05-07 | 01:25

Ehhh, bijna het hele examen gaat over allochtonen? Toeval? Of gaan al die VMBO'erts bij de gemeente werken ofzo.
Ow ik zie het al! Het VMBO is anno 2007 verworden tot een soort pre-(semi)ambtenaarsopleiding!

Zeau Zeau, om maar even in't jargon te blijven....

BlackNovember | 31-05-07 | 01:16

Ziet er voor mij uit als een examen maatschappijleer, maar ik ben er dan ook al een poosje uit.

Duitse helm | 31-05-07 | 00:55

LOL@Hyppo Kriet om 12:53 en twisted en eric@ even later.
Mooi gesproken!
Het taalgebruik in de examenvragen daarentegen was een stuk lastiger. Slechte zinnen ook, bijvoorbeeld: "Minder allochtonen wonen naar verhouding in achterstandswijken dan in nieuwbouwwijken." .
Ik weet niks van taal, maar deze zin is binnenstebuiten en achterstevoren.
Een beetje met de woorden schuiven en je hebt tig manieren om een mooie nederlandse zin te schrijven, maar nee, de commissie komt met dit gedrocht.
Dat hele examen was trouwens een gedrocht, je zal maar voor aardrijkskunde hebben gekozen, dan krijg je dus een paar jaar les in zielige allochtonen.

zetje01 | 30-05-07 | 22:45

LOL@PreventiefRuimen 30-05-07 @ 20:28

Hertogin v. Pauperen | 30-05-07 | 22:22

Ach, op de rijksuniversiteit te Groningen mag een promovenda zich bezig houden met dikke wijven en dunne vazen. Dat getuigt van niveau.

d´omgebouwde | 30-05-07 | 21:51

Is foto 2 niet toevallig het huis van de familie Flodder ?
Lijkt er verdacht veel op.

SteenGijl2.0 | 30-05-07 | 21:40

1foto x2 fotos x 3 fotos x 4fotos = 89
ANTWOORD = 89
jullie allemaal fout hebben.

(jaja iek goed geleerd voor wiskunde vandaag)

aardt | 30-05-07 | 21:23

op geen van de foto's want er staan nergens bmw's van 25 jaar oud

neemjemoederindemali | 30-05-07 | 21:23

Staat de egte antwoord photo er wel bij?

Fietzschurft | 30-05-07 | 20:58

@Miss Dushi 30-05-07 @ 15:31
'k Zal het examen vanavond, als ik uit ben gewerkt, eens maken. Tip aan mezelf: niet doordenken. Reaguurder met Pimstropdas heeft het antwoordvel reeds gepost.

Murdockyoufool | 30-05-07 | 20:56

Dit examen is wel HET voorbeeld van hoe droevig het gesteld is met het Nederlands onderwijs. De VMBO'ers kunnen er niets aan doen dat ze lessof van dergelijk laag niveau aangereikt krijgen. Het zijn al die raamambtenaren, semi publieke bureaus, en hun 'leveranciers/vrinden' die het land verpesten met deze linkse indoctrinatie en propaganda van het allersimpelste niveau.

Kees3382 | 30-05-07 | 20:33

Gemeen zeg, een strikvraag! De foto's zijn genomen op een werkdag, omstreeks 11 uur 's ochtends. Het goede antwoord is : Foto 1.

PreventiefRuimen | 30-05-07 | 20:28

Is dit aardrijkskunde? Ik herinner me meer dingen zoals topografie, erosie etc. Dit gaat alleen maar over focking allochtonen. Het is toch een grof schandaal dat dit in een Nederlands examen staat! Dit is multicultureel geindoctrineerde maatschappijleer, bedacht door een Groen-Linkser met geitewollen sokken, gatverdamme.

WinX | 30-05-07 | 20:25

Een sociaal vriendelijk op de gemiddelde kansenjongere afgestemd examen.

Jeremia | 30-05-07 | 20:24

haha geweldig! en helaas dieptepunt niveau!

yener | 30-05-07 | 20:18

ik dacht dat het een grap van jullie was... maar het is dus ook nog echt een vraag uit dat examen en dan gaat dat examen ook nog eens de helft over hun eigen soort! belachelijk!

Reivilo | 30-05-07 | 20:17

- migranten komen hier omdat wij wel toiletpapier hebben
- migranten komen hier zodat ze voor de kinders in het land van herkomst ook centjes kunnen vangen van ONS
- migranten komen hier omdat wij het makkelijkste inburgeringsexamen hebben (zie boven)

Pastafari-|RAmen|- | 30-05-07 | 20:10

Er zijn weer vele stijlloze zakkers voor het examen te betreuren. Het antwoord is blijkbaar D (foto 4): www2.cito.nl/vo/ex2007/700013-1-728c.p...
Vraag 6 is ook leuk: Geef een voorbeeld van een reden waarom imigranten naar Nederland komen. Open deur bied openeing voor vele stijlloze suggesties...
Officieel:
Voorbeelden van een juist antwoord zijn:
− Migranten komen om hier te studeren.
− Migranten komen om hier te werken / economische reden.
− Migranten komen hier in verband met gezinshereniging.
− Migranten komen hier in verband met gezinsvorming
Maar de examencomissie is ongetijfeld niet rechts en niet recht door zee...

Stropdasje | 30-05-07 | 19:47

Is dit een grapje????? Mijn zoontje van 9 jaar kan dit zelfs!

Wolverine | 30-05-07 | 19:38

Het is niet D, want door al die nieuwe zandbakzenders in het standaardpakket van JoePieSie is Jan met de Pet straks aangewezen op satelliet TV.

Hertogin v. Pauperen | 30-05-07 | 19:36

Jokkebrok 30-05-07 @ 19:31
ongeveer een stuk of duizend, of bedoel je inwoners?

Zo jammer! | 30-05-07 | 19:33

en wat gebeurt er wanneer dit omslagpunt is bereikt ? pinkpop, mtv , golf, paul de leeuw, de mus, de allochtoon, de teletubbies ? ? ja ja ... zeg het maar , wat gebeurt hiermee, je weet het wel .

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:33

Hoeveel mensen kan de aarde maximaal voeden ?

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:31

ruim 1,2 miljard mensen oftewel 20 procent van de wereldbevolking is ????

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:30

Welke rivier in azie is is 4909 kilometer lang ?

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:29

ok dan nu eentje die wat moeilijker is, Ivoorkust is een land in Afrika en grenst aan ???

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:26

Myanmar is een land in ?

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:25

Ouagadougou [waga-dū'gū]? ook kortweg "Ouaga" geheten, is de hoofdstad en grootste stad van ??

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:22

@Zo jammer! 30-05-07 @ 19:13

LOL

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:20

Dit lijkt meer op maatschappijleer. Nu even weer normaal.
1.Wat is de hoofdstad van Peru
2.Hoeveel inwoners telt China
3.Waarom vestigen mensen in Bangladesh zich toch steeds weer in de delta, ondanks het gevaar.
4.Wat is de hoofdstad van Nebraska.
5.Waarom gaat 0031 naar de klote
Gegroet

Zo jammer! | 30-05-07 | 19:13

@peterpanadventures 30-05-07 @ 18:05

Ja demografie was vroeger ook een onderdeel van aardrijkskunde.
De demografische opbouw van Nederland is de afgelopen ,zeg, behoorlijk veranderd maar wanhoop niet 'alles zal reg kommen".

Jokkebrok | 30-05-07 | 19:06

Is dit het nieuwe, moeilijkere inburgeringsexamen?

Pastafari-|RAmen|- | 30-05-07 | 19:04

Wat een examen..
Kijk ieder zijn eigen niveau.. Het gaat mij er echt niet om dat ze VMBO hebben gedaan.. Voor hun is VMBO net zo moeilijk als voor een ander HBO..
Maar zulke vragen.. Dat weten kinderen van groep 6 nog wel..

..Just..Me.. | 30-05-07 | 18:53

Wie weet waar Wouter absoluut NIET woont?

colonnecinco | 30-05-07 | 18:53

CoJoNes 30-05-07 @ 12:52
Kijk niet verbaasd als dat nu juist een minder intelligente loodgieter blijkt te zijn, maar dit geheel terzijde.

Overigens zijn de vragen al gemaakt voordat Mej. Dijksma iets te zeggen kreeg op het departement.
DUs: prijsvraag van de week: wie was staatssecretaris op OCW in Balkie III ?

Sikkeneur | 30-05-07 | 18:48

LOL. Volgens mij wonen de minste allochtonen bij de schotels :D

Nifelheim | 30-05-07 | 18:36

Jesus! Aardrijkskunde op het VWO gaat teminste nog ergens om, maar dit gaat alleen over allochtonen en migranten...

peterpanadventures | 30-05-07 | 18:05

Helaas, jullie zijn alemaal te lang blijven hangen bij deze ene vraag (beetje te moeilijk?), de tijd is nu om en jullie zijn allemaal gezakt.

ziekehond | 30-05-07 | 18:04

Ies een rekunmachiene toegestaan?

Satin Dolls | 30-05-07 | 17:58

Munnir, munnir! Mag iek for dizze fraag ook een hoelp-laintje gebroiken?

borderlijntje | 30-05-07 | 17:21

Dit doet me nog het meest aan m'n Cito-toets van destijds denken...

Klefbeer | 30-05-07 | 17:17

Dit meen je niet! Is dit een examen...

Pavoni | 30-05-07 | 17:15

@The eimer 16:47

Kga net neuqen. Do you mind?

Maar even nog dan: de bom staat reeds op scherp. Hier en daar wordt er slechts moeilijk gedaan over het tijdstip van detonatie. Widtvoet maakt zich watdataangaat geen enkele illusie (meer).

Maar aan wie (uit de poll) zullen we nu het Parnassus-tracking systeem uitbesteden en haar overduidelijke krankzinnig- en onrechtmatigheid?

widtvoet | 30-05-07 | 17:03

@ widtvoet:
jammer voor jou, voor mij en nog een paar miljoen anderen, maar allochtonen druppelen hier niet naar binnen om te werken, maar voor onze uitkeringen. Anders liepen hier geen 150.000 Polen rond.
In een hopeloze poging ze toch aan het werk te krijgen zijn alle schoolsystemen zo afgezwakt dat je niet meer kan spreken van onderwijs geven. Daarmee degradeer je het hele schoolsysteem tot een grote farce.
Bovendien zijn we van een agrarische maatschappij naar een industiemaatschappij en verandert in een dienstverlenende maatschappij getransformeerd. Daar passen laagggeschoolde allochtonen totaal niet in.
Voeg daarbij dat je al 250.000 vroegtijdige allochtone schoolverlaters hebt, jaarlijks aangevuld met nog zo,n 60.000 dropouts en je hebt een aardig beeld welke kant het op gaat.

The eimer | 30-05-07 | 16:47

Die examen vragen makers moet zich eens goed in hun hoofd laten nakijken.

Lijpe Jopie | 30-05-07 | 16:46

Omg dit examen lijkt meer iets voor het vak allochtoonkunde. Allemaal bedoelt om die walgelijke multicultuur aan te prijzen.

Hansje Brinker | 30-05-07 | 16:41

Ten eerste geen Vooroordeel kunde!! dat is onzin, het is nou eenmaal zo dat in dit soort wijken vaak veel allochtonen wonen omdat ze zo goedkoop zijn, het gaat hier uiteraard over de kansarme allochtonen!!

Ten tweede zet er voortaan ff bij dat het KADER is of BB zoals bij wiskunde!! Denk maar niet dat je bij Tl zulke vragen krijgt

John.E | 30-05-07 | 16:33

Vraag 2: In dienst van het doordraaien van menig verouderd industrieel machinepark (filmpje) werden sedert de jaren vijftig ongeletterde arbeiders naar Nederland gelokt. Deze handarbeiders verdienden hier een jaarsalaris per maand (irt. de salariering in het land van herkomst) en zouden na gedane arbeid weer vertrekken. Welk van onderstaande alternatieven is het meest van toepassing gebleken op deze gedachte?

A) Jammer dat wij nooit kennis hebben kunnen nemen van deze beweging, daar op het moment dat de werkgelegenheid in bedoelde sektoren uitspande, deze mensen allen, zoals afgesproken, terugkeerden naar hun thuislanden en families.
B) Deze "gastarbeiders" waren gedurende hun werkzame leven half-Nederlander geworden en hebben met recht hun bestaan hier gevestigd en daartoe uiteraard hun families en aanverwandten overgehaald.
C) Bedoelde groepen gastarbeiders hebben misbruik gemaakt van de lankmoedigheid die in het puissant rijke 0031 hoogtij vierde en hebben ten onrechte hier honderdduizenden na- en meekomelingen geinviteerd die nu oneigenlijk bogen op de bijdrage die opa Habibi hier gedurende twaalf jaar heeft geleverd.
D) Nederland heeft deze mensen een kans geboden als gast (goedbetaald) te arbeiden en de vooruitzichten en leefsituatie na terugkeer in het thuisland voor deze gastarbeiders derhalve verbeterd.
E) ...

widtvoet | 30-05-07 | 16:31

Wat een stigmatiserende vraagstelling zeg...

Templar | 30-05-07 | 16:23

Hyppo Kriet 30-05-07 @ 13:23
Een nadere beschouwing van foto één heeft ons doen gissen dat hier waarschijnlijk géén allochtonen woonachtig zijn, aangezien de motorvoertuigen gemiddeld in een prijsklasse vallen die slechts is voorbehouden aan de autochtone medemens, tenminste als wij er nog steeds van uit mogen of moeten gaan dat gemiddeld de betere banen worden toebedeeld aan autochtonen, zeker als zij namen dragen als Henk en Piet, en de mindere banen overblijven voor allochtonen, vooral indien zij Mohammed of Samira heten, hetgeen ons via overheiddspotjes te pas en te onpas wordt ingeprent, terwijl óók een opvallend aantal van diezelfde motorvoertuigen niet is uitgerust met oorspronkelijk niet tot het model behorende lichtmetalen velgen dan wel spoilers dan wel achterlicht-richtingaanwijzer-remlicht-units dewelke statistisch gezien erg vaak door de allochtone medemens worden toegepast op automobielen als Golf GTI en BMW 3-serie.

Schoorsteenveger | 30-05-07 | 16:23

@ henriette;
Kijk, alleen het woord Nederland al riekt naar ongezond nationalisme. En een vlag uithangen is een regelrechte provocatie tegen de multicul maatschappij.
Bij hoge uitzonderingen wordt onze vlag op verdekte plekken getolereerd met koneginnedag.
Dan ga je toch niet alle NL steden aan allochtonen leren?
Ergere fouten kan je dan niet maken.

The eimer | 30-05-07 | 16:21

Ahh 1 mijn buurtje :) lomp geparkeerd die Passat, ik zou z`n ruit eruit hebben geflikkerd btw

The Patriarch | 30-05-07 | 16:21

Tering, het is écht een examenvraag....

B-is-for-Biatch! | 30-05-07 | 16:19

@widtvoet 30-05-07 @ 16:04
Dhimmi's! Nee...?

Murdockyoufool | 30-05-07 | 16:15

@ widtvoet:
Hoezo ,,D,, ?
Dollanders?
Dederlanders?

The eimer | 30-05-07 | 16:13

Is dit een vmbo examen of het moeilijker gemaakte inburgeringsexamen ?

Days-Of-Wild | 30-05-07 | 16:12

Geen wonder dat ik tegenwoordig jongeren spreek die denken dat Zeeland een provinciehoofdstad is. De jeugd leert maatschappijleer tijdens aardrijkskunde.

henriette | 30-05-07 | 16:11

he wtf veel vragen?? in mijn mavo tijd had ik volgens mij nooit zo veel vragen?

Arnoudo | 30-05-07 | 16:11

Foto 4 is vast een optrek van een kleine minderheden- hulpverlener die zijn klantenkring voor een zacht prijsje van de hand heeft gedaan.
Vermoedelijk een Amsterdams raadslid die voor dit feit is ontslagen en van zijn afvloeingregeling ook een huis in Spanje heeft gekocht.
In afwachting van zijn benoeming tot EU parlementslid verblijft hij daar momenteel genietend van zin riante wachtgeldregeling.

The eimer | 30-05-07 | 16:07

@The eimer 15:58 (& @topcat 15:46)

Het meest gehoorde antwoord hier was geweaun "D"...

widtvoet | 30-05-07 | 16:04

Is dit examen een Hoax?

Zo jammer! | 30-05-07 | 16:02

@widtvoet 30-05-07 @ 15:36
Angsthazen?

Murdockyoufool | 30-05-07 | 16:02

@ widtvoet:

Mm, Trollokanen.
Of Nurkostanen.
Marotrunners.
Pfff.

The eimer | 30-05-07 | 15:58

Foto 3 is een 18e eeuws monumentaal herenhuis dat nu dienst doet als asiel opvang (want particulier is het niet te betalen). Moet dus wel foto 3 zijn...

Stropdasje | 30-05-07 | 15:57

-weggejorist-

gnomidion | 30-05-07 | 15:51

Pritt stift is een linkhoer met plaatjes.

Shareholder | 30-05-07 | 15:46

E) Ik ga liever naar het buitenland om buitenlanders te zien wonen

topcat | 30-05-07 | 15:38

Een alternatief examen iemand?

Vraag 1: In Nederland (plaatje) noemt men de inwoners vaak bij een van de landsnaam afgeleide naam. Dit is niet ongebruikelijk. In Frankrijk heeft men de neiging haar inwoners "Fransen" te noemen in Belgie voor vanhetzelfde "Belgen".
Welk een benaming zou u het meest van toepassing achten op de inwoners van Nederland?

A) Fransen
B) Duitsers
C) Europeanen
D) Nederlanders
E) ...

widtvoet | 30-05-07 | 15:36

@ Murdockyoufool 30-05-07 @ 15:10..... vroeg ik mij ook af.
Ik had meer dan 10 jaar geleden mijn examen aardrijkskunde gedaan op Curacao. Waarom kregen wij zulke vragen niet? (kon ik makkelijk een 10 halen en slagen voor het examen!!)
Waar zijn de vragen of rivieren van USA,Rusland, Nederland etc, vragen over de hoofsteden, vragen over een bepaalde gesteente? tjonge jonge jonge jonge.... zelfs ik als allochtoon vind de vmbo aardrijkskunde een aanfluiter.

Miss Dushi | 30-05-07 | 15:31

Wat is dit weer voor pro allochtoon examen? Alsof die kansenjongeren zelf niet weten waar te vandaan komen. Je kunt ze beter vragen waar ze naar toe gaan...

Oerhollander | 30-05-07 | 15:30

Dit heeft niet echt veel met aardrijkskunde te maken, meer over waar onze kansjongeren vandaan komen

Anarki | 30-05-07 | 15:27

Moet je vraag 22/23 is zien, lache dat joh!

BratwurstAkbar | 30-05-07 | 15:22

Hoevaak komt het woord allochtoon eigenlijk voor in dit examen? een stuk of 87 keer?

Ronman2k | 30-05-07 | 15:22

Ik dacht dat die vraag een grap was van geenstijl, maar dit is dus ECHT het examen?

Is dat een nieuw vak op school allochtonenkunde?

Ronman2k | 30-05-07 | 15:20

@ paranoia:

Ik kan er niet van onder de indruk raken.
Dat is doodgewone lagereschoolstof.
Voornamelijk gebaseerd op zinnen- intepretaties.
Dat is namelijk de botleneck voor allochtonen.
Overigens is bekend dat allochtonen amper kunnen lezen en schrijven na het VMBO ( als ze niet vroegtijdig afhaken).
Dat staat wel los van het ERG examen, want daar bestaan gradaties in de leerstof.
Maar het erbarmelijke peil van zo,n VMBO examen zegt voldoende.

The eimer | 30-05-07 | 15:18

Ha, aardrijkskunde, één van mijn favoriete vakken. Maar, maar, maar... waar zijn de vragen over bodemsoorten en klimaten? Dit is migratiekunde!

Murdockyoufool | 30-05-07 | 15:10

Hoezo vooroordelen?
er wónen simpelweg de meeste allochtonen.

flying dutchman | 30-05-07 | 14:58

Leuk dat er ook nog mensen zijn die serieus denken dat deze vraag in het examen zat -_-

GekkeWous | 30-05-07 | 14:57

Je kan wel merken dat de multiculti indoctrinatie op volle toeren draait hier.

Ariel | 30-05-07 | 14:51

Dit is is een examen???

Boe!! | 30-05-07 | 14:46

Dit is een hoax, right?

Tuig Is Back | 30-05-07 | 14:38

hey! dat is het huis van de flodders!

-Sores- | 30-05-07 | 14:36

@The eimer 30-05-07 @ 14:09

Ik denk dat jij allochtonen ERG onderschat.

Ik denk dat 70% van alle Nederlanders de inburgeringsexamen met Nederlands op Niveau3 niet eens zou halen.

Het is vreemd dat ze het te licht vinden en willen verzwaren, want alle allochtonen met niveau 3 beheersen de Nederlandse taal in geschrift beter dan de meeste Nederlanders wat straks problemen gaat veroorzaken, zeker als je ziet op wat voor niveau mensen vandaag de dag hun examens doen.

paranoia | 30-05-07 | 14:32

Antwoord: A
Toelichting(voor extra bonus punten): De auto staat fout, met de rechter achterband op de stoep!

RedScorpion | 30-05-07 | 14:30

*wenst het onderwijssysteem de zichtbare harige tyfus*

Shalome | 30-05-07 | 14:10

Als ik al die G.S. kwoots zie, dan vraag ik me af of de simpele recht op en neer en pas geimporteerde allochtoon wel die extreme vragen kan behappen.
Ik bedoel, je kan natuurlijk een absurd moeilijk examen inelkaar draaien, maar daar is niemand bij gebaat.
Enige aanpassing in deze is geboden om te voorkomen dat de studenten gefrustreerd raken en een verdere studie opgeven.
Ik stel dan ook voor de examinanten bij het afnemen van het toch loodzware examen bij te staan door een werkloze autochtone universitair afgestudeerde.
Twee weten tenslotte meer dan een.
Ook bij het solliciteren naar een baan kan de assistentie en begeleiding van diezelfde afgestudeerde autochtoon worden toegepast.
Samen met het nieuwe voorkeursbeleid om allochtonen eerst aan te nemen kan de kansloze autochtone afgestudeerde verder blijven werken aan de examinering van kansvolle VMBO ers ,

The eimer | 30-05-07 | 14:09

En dit wordt straks ons personeel.

De Heere | 30-05-07 | 14:08

DIt is letterlijk om te zorgen dat onze allochtone mede-jongeren ook het examen kunnen halen. Het niveau van onze opleidingen is jaar na jaar langzaam verlaagd, aangepast aan kanslozen, zodat de slagingspercentages maar ok blijven. Geef iedere jongere van nu een examen van 10 jaar geleden, en ze zakken jammerlijk.

A.de Knaller | 30-05-07 | 14:06

*wenst naast de kommersjelen de bewust verdwaalden, de romeinen en de poppenkast nu ook de sstaatSSsindoctrinatieinstituten de hartgrondige ongeziene*

Rooie tyfuszooi

hallevvezool | 30-05-07 | 14:03

ROFL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vraag 7 van het eindexamen kaderberoepsgerichte leerweg aardrijkskunde vonden wij er generaliserend.

Bij de vraag werden 4 foto's van wijken getoond. De vraag bij deze foto's was in welke wijk de meeste allochtonen zouden wonen. In het correctiemodel stond dat het de foto was met flatgebouwen waar veel met veel schotels. Het was een armuitziende buurt. Wij van het LAKS vinden dit kleinerend. Dit mag niet als feit gezien worden. We zullen dit doorgeven aan de examenmakers.

Annemiek Lely

_xD_ | 30-05-07 | 14:02

Weten ze toevallig ook waar Maastricht en Berlijn te vinden zijn ?
Ik ben van de oude stempel, maar met aardrijkskunde heeft dit examen weinig te maken. Gelukkig bestaat TomTom en wat je tegenkomt merk je vanzelf.

Muggenzifter | 30-05-07 | 13:57

Het politiek correcte en dus gewenste antwoord is: plaatje 1, of 2, of 3.
Maar absoluut niet 4. Dat antwoord is stigmatiserend en dus ongewenst. Dat moeten we niet willen op een examen in Nederland.

brulkikker | 30-05-07 | 13:56

Foto 2

Hassan mijn dealer woont ook in zo'n huis

Ouweschool | 30-05-07 | 13:55

lol @ de shotels

sgt, pepper | 30-05-07 | 13:52

En het ergste is nog wel dat deze mensen vanaf hun 18de gewoon stemrecht hebben.

blaffer | 30-05-07 | 13:50

Het is overduidelijk feauteau 2, ze handelen allemaal in drug en zijn crimineel, dus hebben ze zat geld om in zo'n huis te wonen. Of zeg ik nu iets ongefundeerds, tendentieus en buitengewoon kwetsend?

Hellsmurfje | 30-05-07 | 13:49

@Azijnseiker
jammer dat VMBO 'studenten' niet weten dat ze 25% kans hebben, die zien gewoon vier bolletjes en proberen ze dan door te slikken

zwubu | 30-05-07 | 13:47

@azijnseiker
wtf bedoel je met voetbalhoofdstad?

overVecht | 30-05-07 | 13:47

alle satelietschotels staan naar mekka.

Stiff | 30-05-07 | 13:45

Aangezien ze in de drugshandel zitten, foto 1.

Overigens is dit wel erg discriminerende vraag, immers Nederlanders hebben ook
schotels, zeker als je een 1080p scherm aan de muur hebt hangen en in FULL-HD eens TV wil kijken, want geen enkele andere infrastructuur kan FULL-HD stream leveren.

paranoia | 30-05-07 | 13:44

@Zwubu,

Je zal inderdaad maar niet weten wat een allochtoon is, ga je meteen al nat op deze vraag. Ik ken dorpen (in de uithoek van Groningen; voetbalhoofdstad btw) waar mensen nog nooit een allochtoon hebben gezien.

Gelukkig heb je dan nog die 25%

azijnseiker | 30-05-07 | 13:44

Op feauteau 1 woont in ieder geval 1 allochtoon.

Lekker Belangrijk? | 30-05-07 | 13:43

Volgens mij is het iig niet foto 1, want daar staat ergens op de achtergrond een gulp open. Dat moet dus wel van een rechtse journalist zijn.

kolonel klootoog | 30-05-07 | 13:41

Het is inderdaad wel vrij lullig voor alle vmbo 'rtjes die nu elke dag heel zenuwachtig zijn voor hun examen terwijl iedereen nu kan zien dat het allemaal geen reet voorstelt.......
@douwe fappert
ik moet bekennen dat ik je opmerking eigenlijk wel erg kan waarderen!

overVecht | 30-05-07 | 13:41

halve examen over allochtonie. het niveau ligt gelukkig wel een stukje hoger dan bij dat wiskunde examen.

.kapitein k | 30-05-07 | 13:39

Ik heb dat hele examen eens doorgelezen, maar vond het toch best pittig voor een VMBO'er. Wel een leuk examen trouwens, erg afwisselend in vraagstellingen.

Barbarella | 30-05-07 | 13:38

Ik geloof dit niet meer.

Frank Culemborg | 30-05-07 | 13:38

Huh.. is dit nu een examen aardrijkskunde of maatschappijleer?

De dikke vandaal | 30-05-07 | 13:37

Heeft iemand die VMBO minnende Baron al gezien?

kolonel klootoog | 30-05-07 | 13:37

Dit is een grapje... ? Toch ?!?!!!
Dit kan niet waar zijn !!!!

Prikker | 30-05-07 | 13:33

en daar is mijn stiefzoon 2 jaar geleden voor gezakt? * rent schamend weg...*

DrSnuggles | 30-05-07 | 13:31

Dit is echt diep en diep triest. Heeft niks meer met aardrijkskunde te maken. Het lijkt meer op een examen maatschappijleer from hell. Is de bedoeling hiervan dat allochtone vmbo leerlingen hun huis leren te vinden omdat ze daar van zichzelf te stom voor zijn? Ik kan alleen maar raden naar de samenstelling van het brein dat het begin 21ste eeuws verdriet zo onbedoeld krachtig heeft samengevat en gemeend heeft dat vmbo leerlingen zo nadrukkelijk op hun afkomst en sociale klasse gewezen moeten worden.

Matatan | 30-05-07 | 13:31

Lekker vertekend beeld, dit examen. Zitten er eigenlijk wel aardrijkskunde vragen in? Er werd al de vergelijking gemaakt met maatschappijleer. Nou, inderdaad, het heeft met van alles te maken, BEHALVE met aardrijkskunde.

RightOfMind | 30-05-07 | 13:31

GeenStijl:

Doe een stoer, plaats eens een VWO-examen. Schelden op simpele VMBO'erts kunnen we allemaal!

douwe fappert | 30-05-07 | 13:30

@KayJay
Werk je daar in de buurt?
Zijn we collega's misschien.

Macrohard | 30-05-07 | 13:30

Foto 4 de tokkie hood langs de Graadt van Roggeweg. Wat een bagger straat daar

KayJay | 30-05-07 | 13:27

Ben van m'n leven nog nooit in de stad geweest. Hoe moet ik dat nu weten?
Maar ik kreeg laatst wel een grote bek van een zwarte meneer, vol goud, in een kapitale auto. Dus het zal foto 2 wel zijn.

tiswat | 30-05-07 | 13:27

Wat heeft dit in godesnaam met Aardrijkskunde te maken? Lekker vooroordelen door die scholieren hun strot aan het duwen (die 99,9% van de gevallen ook waar blijken te zijn, daar niet van).

Nr. 18 met bami | 30-05-07 | 13:27

Het wordt ze wel ingeprent: kansloos ben je en kansloos zul je blijven.
Laten we inderdaad dat VMBO niet zo bashen, maar diegenen die dit soort belachelijk bevooroordeelde examenvragen bedenken. CITO moet deaud!

De Ware Vrijheid | 30-05-07 | 13:26

foto 4..... daar woon ik dus...

vroegerrrr | 30-05-07 | 13:25

Heeft geenstijl het examen mogen opstellen?

ikky | 30-05-07 | 13:25

Schoorsteenveger 30-05-07 @ 13:07
Uw bevindingen zijn niet alleen scherp, maar ook een getuigenis ener inzicht van realisme en een welgevoelenheid jegens de scooterloze medemens. Ik hecht er veel waarde aan om aan te geven dat van de door u gesignaleerde schotels ook niet kan worden vastgesteld of dit dagschotels zijn of niet. De vraag moet ook gesteld worden of de gebruikers van deze schotels ook vrijelijk kunnen beschikken over electriciteit (in de volksmond: stroom).
Aanwijzingen die ontbreken in de vraagstelling maar van dusdanig belang zijn om het onderwerp op serieuze wijze te behandelen.
Ook is niet bekend of in een van de getoonde woonwijken Rob Oudkerk is geweest, daar van hem in algemeenheid kan worden aangenomen dat hij de bewoners op treffende wijze weet te typeren, althans in zijn perceptie.
Kortom, een lastige opgave.

Hyppo Kriet | 30-05-07 | 13:23

Ach, dat VMBO-ertjes bashen gaat wel vervelen.

Okee, die wiskunde is rekenen op niveau 2e klas basisschool (vooruit dan, 5e klas!), en de Aardrijkskunde is een poging om allochtone leerlingen een hoger cijfer te laten halen. Maar het probleem is niet die VMBO-erts, maar het feit dat het op de basisschool al fout gaat. PABO studentjes daar zou het bij moeten beginnen als we er nog wat van willen maken.

Macrohard | 30-05-07 | 13:19

hahahaha foto 4 is de raaphorstlaan in Den Haag ik heb daar Anti kraak gewoond

huizen zijn inmiddels tegen de vlakte

Bill Bixby | 30-05-07 | 13:19

@Alcoholic 30-05-07 @ 12:17
@DennisJ 30-05-07 @ 13:13
Bedankt voor jullie antwoord en verklaring, daar was ik zelf echt noooooit op gekomen.

Kees Maf | 30-05-07 | 13:18

foto 1: molensteen-hypotheken, stemmen 100% Wilders, daar heb je als allochtoon geen leven

foto 2: nouveau riche, ergo drugs & smokkel, ergo allochtonen

foto 3: in zulke panden zit meestal de Stichting Vluchtelingenwerk voor een symbolische huur van 1 euro per jaar, ergo allochtonen

foto 4: in zulke trieste wijken wonen alleen uitgerangeerde cito-docenten, en allochtonen

alleen 1 valt af, maar verder is het nog zo eenvoudig niet

borderlijntje | 30-05-07 | 13:17

overvecht??

ow kut het is multiple choice...................

overVecht | 30-05-07 | 13:16

Dit examen heeft bijna niets te maken met Aardrijkskunde maar eerder met multiculti-kunde. Meer dan de helft van de vragen gaan over allahtonen, de nivellering van het onderwijs is tot een nieuw dieptepunt gekomen.

TyfusLeijer | 30-05-07 | 13:16

Degene die dit examen in elkaar geflanst heeft mag zelf terug naar school.

verwend pokkejong | 30-05-07 | 13:15

ps foto 2 lijkt wel het huis van flodder haha..... mis alleen t kapelletje

Retiarius82 | 30-05-07 | 13:15

Ik houd helemaal niet van allochtonen.

Akabei | 30-05-07 | 13:15

foto 4... kijk maar naar die schotels.. om naar die alcaida zenders te kijken

DennisJ | 30-05-07 | 13:13

ur kiddin' aight?!

Retiarius82 | 30-05-07 | 13:12

die vraag kan helemaal niet. Nu lijkt het net of allochtonen allleen maar in rijtjes huizen wonen, flats, of alleenstaand. En omdat er een aantal schotels voor Aljazira op zijn gevestigd,, zou het opeens een allochtoonse wijk zijn.

Arnoudo | 30-05-07 | 13:12

Foto 1; een wijk met eengezinsrijtjeshuizen, gebouwd eind jaren '70, begin jaren '80, woonerfjes, uitgegaan van één auto per gezin, tuintjes, vermoedelijke bewoners beuren 1,5-2,5 keer modaal, gem. huizenprijs -wanneer in "rand" grote stad- rond de 300K, leasebakken en tweede boodschappenkarretjes

Foto 2; villawijkje, gebouwd begin jaren '90, ruimte voor groen, (magere) nouveau riche of (bijna) pensionado's die vóór de laatste prijsexplosie vh. vastgoed hun geld goed geinvesteerd hebben, eveneens aan de randen vd. stad, eventuele golfbaan nabij, lexusrijders en protserige sportwagens

Foto 3; duurste huizen van de foto's, notabelenwoningen, oud geld, vergelijkbaar met 'n wijk als Kralingen, "middenin" de stad, huizen soms al generaties in de familie, degelijk wagenpark, opvallen met je bolide is voor proleten

Foto 4; appartementen/portiekwoningen, wellicht onlangs nog es opnieuw ingedeeld, voor de oorlog gebouwd, sociale sektor, huur of MGE, oude stadswijken, starters, ondermodalen, uitkeringtrekkers en ouderen met vooral AOW, fietsen in de berging en bescheiden auto's op de betaalde parkeerplekken


Of zou 't geweaun en vooreerst om die afzichtelijke (kopje) theeschotels gaan? "Vermoedelijk de meeste allochtonen" obv. de notie van die van verre zichtbare (satelliet)verbinding met de thuislanden en helega niet obv. sociaal-maatschappelijke omstandigheden...
Vuig heaur.

widtvoet | 30-05-07 | 13:11

@ Meadowmeal 30-05-07 @ 12:19
Inderdaad Utrech't's Graad van Roggeweg op de Grens van Kanaleneiland / Leidsche Poort. Het stikt daar van de schotels dus moet dit een oude feauteau zijn.

TyfusLeijer | 30-05-07 | 13:10

Wat zijn dat eigenlijk; allochtonen?

zwubu | 30-05-07 | 13:09

Absoluut foto nummer 4. In die flat wonen bijna alleen maar geëmigreerde Nederlanders.

Achtertuyn | 30-05-07 | 13:08

@Koerbagh

Gaarne.

Klaaswitz | 30-05-07 | 13:08

Gelukkig waren er al scholieren aan het klagen m.b.t. multiculti gel*l in de vragen van de examens.

TyfusLeijer | 30-05-07 | 13:08

Hyppo Kriet 30-05-07 @ 12:53
Inderdaad. Was bijvoorbeeld Hanneke Groenteman op één van de foto's duidelijk in beeld, als bewoonster van de betreffende wijk, dan wel voor een etentje op bezoek bij een vriendin die in de betreffende wijk woont, dan zouden we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mogen concluderen dat in die wijk níet 'de meeste allochtonen' wonen. Ook indien een linkse kerk op één of meerdere van de foto's zou zijn afgebeeld zouden wij voorzichtig mogen stellen dat ook dáár waarschijnlijk geen allochtonen wonen. De hoeveelheid schotels op foto 4 zouden kunnen duiden op bewoning door allochtonen, maar aangezien we de exacte richting waarin de schotels zijn gericht niet kennen, en als we die zouden kennen nog steeds niet zouden weten op welke kanalen de televisietoestellen doorgaans worden afgestemd, lijkt een al te voorbarige conclusie niet gepast, te meer daar geen scooters kunnen worden waargenomen.

Schoorsteenveger | 30-05-07 | 13:07

Nu nr. 4, na een jaar intensief dealen, stelen en overvallen nr. 2.

rode boseend | 30-05-07 | 13:05

Het GW Burgerplein, postcode 3021AV. Het huis van Fortuyn en 50,4% allochtonen, volgens de Allochtoon-o-meter.

CoJoNes | 30-05-07 | 13:05

@ fat bassard:

Nee, bidden.
Dat die kansrijken jouw pensioen nog betaalbaar kunnen houden.
Maar ik vrees het ergste.

The eimer | 30-05-07 | 13:04

Demografie en maatschappijleer. Waar is de fysische geografie gebleven?
Sommige vragen zijn wel minder lachwekkend dan die bij wiskunde.

Don Quichote | 30-05-07 | 13:04

Dat VMBO-examen loopt gewoon keihard voorop in lesgeven: laat je leerlingen zien waar ze na school naartoe moeten fietsen met behulp van Google Maps Street View.

JudgeJuly | 30-05-07 | 13:04

Mosselprikker 30-05-07 @ 12:25 Hoofdstad van Groningen? ehhh... moeilijk... ehhh... Assen? of tog Delfzijl? Wacht nee ik ken het van het voetbal! Het is Heerenveen.

Mubbenschonster | 30-05-07 | 13:04

Wellicht iets voor Barbarossa, verplicht al die VMBO examens maken. Leert ie mogelijk toch wat beter begrijpend lezen.

Karel kwakbol | 30-05-07 | 13:02

Ik dacht dat het een leuk GS grapje was.... :S

Moet ik nou lachen of huilen?

fat basstard | 30-05-07 | 13:02

Kaladus dus 30-05-07 @ 12:58
Nee, stratemaker, heb nou pauze...

Hyppo Kriet | 30-05-07 | 13:02

Geen wonder dat de Nederlandse kenniseconomie achter loopt op de rest van Europa. Dit soort vragen is te gek voor woorden.

Ice84 | 30-05-07 | 13:01

En in welke wijk woont waarschijnlijk de werkende Nederlander, met een hypotheek van 300000 voor een kaveltje van 110m2, in geschakelde woningen rond "leuke" pleintjes in een Vinexwijk. Zonder voldoende parkeerplaatsen omdat Groenlinks vindt dat ie met het openbaar vervoer naar zijn werk moet, zodat de lease-VW half op de stoep moet? Zonder groen en speelplaatsen omdat dat de m2 prijs te ver opdrijft hetgeen hij niet betalen kan vanwege de belastingdruk en zijn genivelleerde inkomen? Waar hij bij het verlaten van zijn wijk 5 keer over een CO2-uitstoot verhogende drempel moet en 3 x geflitst wordt omdat hij harder dan 30km/h rijdt?

hekkesluiter | 30-05-07 | 12:59

Alleen al om de reden dat er op foto 4, de meeste woningen staan, kan al genoeg zijn om dat antwoord te kiezen.

Jolly_Jop | 30-05-07 | 12:59

@Hyppo Kriet 30-05-07 @ 12:53

Ben je deurwaarder van beroep?

Kaladus dus | 30-05-07 | 12:58

En ik heb het gevoel dat foto 4 het juiste antwoord is. Om het toch wat moeilijker te maken is de bewuste foto genomen voor 14.00 uur.

DJTriest | 30-05-07 | 12:58

Sukkels, misschien is de examenstof van dit jaar VMBO wel migratie?

koennn | 30-05-07 | 12:57

foto 2 ziet eruit als het huis van de familie flodder

borderline | 30-05-07 | 12:57

@ RickH;

O,o, wat naief van je.
Die examens worden helemaal niet nagezien.
Veronderstel dat er iemand zou zakken.
Dat kan toch niet.
Je gooit dan geheid een glanzende toekomst aan duigen!

The eimer | 30-05-07 | 12:57

Dit heeft meer weg van allochtonenkunde dan van aardrijkskunde. Meer dan de helft van de vragen gaat over allochtonen.

binnengewoon | 30-05-07 | 12:56

@blaffer 30-05-07 @ 12:48

Ik had niet de intentie om bokito te kwetsen.
Ik bied daarom mijn excuses aan aan bokito en ik hoop oprecht dat hij de moed en integriteit kan vinden om mij te vergeven.

Ik begrijp nu hoe dom en ongefundeerd de vergelijking van VMBO' er en Bokito moet zijn geweest.

* buigt nederig zijn hooft en durf bokito net meer in de ogen te kijken*

eric@fuall | 30-05-07 | 12:56

Hebben we het hier nou gvd over aardrijkskunde of over allochtonenstudie?
het is niet te geloven, welke randdebiel heeft dit examen bedacht? weet iemand hier nou nog wat de hoofdstad van bijvoorbeeld peru is? het gaat nergens over, al dat gezeik over die kutallochtonen, alles in nederland draait om allochtonen en om intergratie, vind je het gek dat al die turkies zich elke keer aangesproken voelen als je iets zegt, iedereen heeft het er maar over continu, zelfs aardrijkskunde is maatschappijleer geworden, volgens mij staat het juist voor aard (aarde) - rijk (land/natie) - kunde (leer/wetenschap) en niet voor bosneger-turk-waar-kom-jij-je-uitkering-halen-wetenschaapjes.

----TWISTED---- | 30-05-07 | 12:55

@de grote Anti 30-05-07 @ 12:53:
e) Dystopia

koerbagh | 30-05-07 | 12:54

Waarom zijn die programma's dan ook niet op de kabel?

Bernhard Bang | 30-05-07 | 12:54

Het punt is, dat je op de foto's niet kunt zien wie waar woont. Dat maakt het een stuk moeilijker c.q. onmogelijk om aan te geven in welke wijk de meeste allochtonen wonen of niet. Dergelijk problemen doen zich voor als duidelijk wordt dat de bewuste personen, of althans bewoners van zekere afkomst, zelf niet op de foto's zijn terug te vinden. Nu lijkt mij de vraag van dien aard dat verondersteld moet worden dat in een van de getoonde wijken allochtonen wonen, of althans bewoners van zekere afkomst en dat dit in relatie zou kunen worden gebracht tot hetgeen aan uiterlijkheden van de getoonde woonwijken zou kunnen worden vastgesteld, altans in dier voege dat een zodanige relatie zou bestaan, en dat het een of het ander het gevolg is van de situatie waarin de getoonde woonwijk wordt voorgesteld of door de aanwezigheid van allochtonen, of althans bewoners van zekere afkomst. Vooralsnog zijn wij van mening dat zulke aanwijzingen ontbreken.

Hyppo Kriet | 30-05-07 | 12:53

VMBO b

Aardrijkskunde

Amsterdam is de hoofdstad van:
a)Marokko
b)Afrika
c)Europa
d)Nederland

(antwoorden naar waarheid,niet perceptie)

de grote Anti | 30-05-07 | 12:53

Ik zou zeggen foto 4, maar ik zie verder geen hangjongeren en scooters op die foto dus ik twijfel toch.

Harry Turtle | 30-05-07 | 12:53

Het nivo is niet zo boeiend, lijkt me. Het is VMBO, dus het is vrij zinloos om daar laatdunkend over te doen. Bovendien is het verschil met een tentamen Nederlands in het WO niet schrikbarend groot.
Mensen die zich toch druk over het nivo en niet inzien dat de vraagstelling (en daarmee de leerstof) nogal gekleurd is, zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Misschien liggen de prioriteiten verkeerd. Ik heb liever een minder intellectuele loodgieter, dan een collectivistisch socialistisch bevooroordeelde.

CoJoNes | 30-05-07 | 12:52

The eimer 30-05-07 @ 12:28
10 extra bijlagen met buitenlands gestelde vragen?
Hoop voor de gemiddelde autochtoon dat het cyrillisch schrift betreft, en niet hiërogliefen. En meerkeuze natuurlijk! (3 mogelijkheden)
A: alle 4 fout
B: weet het niet
C: Geen van beide

RickH | 30-05-07 | 12:51

Foto1: Opels, hier wonen de reaguurders.
Foto2: Bungalow, hier woont "de chef".
Foto3: Door "de chef" gestichte kolonie voor GS Redactieleden.
Foto4: Ies thuis.

H_C_Q | 30-05-07 | 12:51

@ Klaaswitz.. waar slaat dat op? Onze overheid gebruikt kk zelf ook. Ben net met een nieuw huisje bezig en alle betrokkenen hebben het non-stop over kk.. wat is daar mis mee?

DJTriest | 30-05-07 | 12:49

Als het aan de linkse kerk ligt, wonen we binnenkort allemaal in de "woningen" van afbeelding 4. Behalve VARA-bonzen natuurlijk.

D.V. | 30-05-07 | 12:49

@eric@fuall 30-05-07 @ 12:45
Ik vind die opmerking tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend tov Bokito.

blaffer | 30-05-07 | 12:48

Het is eigenlijk een strikvraag.Dit is een toekomstbeeld.Feauteaux 1,2 en 3 zijn correct. Feauteau 4 beeldt een wijk af van platbelaste autochtonen die om nog een beetje objectief te kunnen ontvangen op de buis per schotelantenne amerikaanse" Born again Christian" zenders binnenhalen.

artegui | 30-05-07 | 12:48

@Klaaswitz 30-05-07 @ 12:42:
Als we dan toch bezig zijn: kan iedere VMBO mongool die 'zeker' schrijft als 'cker' en 'succes' als 'suc6' dan ook mee in het massagraf?

koerbagh | 30-05-07 | 12:46

Na het examen wiskunde, dacht ik WEER dat dit een geintje was. Maar niet dus. Jezus.

whatisup? | 30-05-07 | 12:46

on-be-grij-pe-lijk dat dit echt waar is.

Iedereen die hier een onvoldoende voor kan halen is;
1) Allochtoon die geen nederlands spreekt
2) Klinisch dood
3) bokito
4) blind en niet in bezit van een pen.
5) potentiele orgaan donor .
6) combinatie van eerder genoemde punten.
7) Trombone speler bij de jostie band.

eric@fuall | 30-05-07 | 12:45

Feauteau 2, want daar woon ik toevallig en ik heb Spaanse, Russische en Amerikaanse buren.

zum kotzen | 30-05-07 | 12:45

@ vraag: Voor of na Ella Vogelaar?

ILT | 30-05-07 | 12:45

dit is echt discriminerend!

slagroomkippiej | 30-05-07 | 12:44

Hahaha geweldig, ik dacht dat het een grap was, maar staat gewoon echt in het examen. Super.

albundy_33 | 30-05-07 | 12:44

Trouwens wonen in het wijkje van foto 3 ook veel allochtonen. Anders Moberg bijv. ies ook geen Ollander

blaffer | 30-05-07 | 12:44

Waarom moet je dit uit je hoofd weten? Daar hebben we toch een allochtoon-O-meter voor?

Teen | 30-05-07 | 12:43

Moerluk. Ik probeer het volgend jaar nog een keer.

Ik weet het beter | 30-05-07 | 12:43

wat hilarisch.. sinds wanneer word een minderheid gekoppeld aan minder welvaart! Nu lijkt het wederom alsof het niet hun eigen fout is als ze het dadelijk niet halen in de maatschappij! Schandelijk!

Captiosus | 30-05-07 | 12:43

Nou, aangezien onze enthousiaste jeugd tegenwoordig de gaten in zijn kleine hersenen aan het snuiven is zal de vraag nog best wel als extreem moeilijk worden ervaren.. Zal dus wel gokken worden.

DJTriest | 30-05-07 | 12:43

@bloodzone

mongolen die de uitdrukking 'kk' gebruiken in hun dagelijkse communicatie zouden wat mij betreft gewoon direct geexecuteerd moeten worden, dat is bijna net zo veelzeggend als dit examen..

Klaaswitz | 30-05-07 | 12:42

Wat een vreselijk leidende vragen. Het erge is, dat de examenstof in de laatste 2 klassen wordt behandeld, dat betekent dus een ongebreidelde indoctrinatie van de toch al intellectueel zwakkeren. Kijk maar eens goed Jan Marijnissen, over 2 jaar mogen ze stemmen! Feli!

CoJoNes | 30-05-07 | 12:40

Wat is dit finproof ofzo :S

dsilence | 30-05-07 | 12:40

Steinerr 30-05-07 @ 12:36
Pas op, de spellingsGestapeau is watching..

RickH | 30-05-07 | 12:39

-weggejorist-

Bloodzone | 30-05-07 | 12:38

De grootste ellende is dat mensen die dit papiertje in de wacht weten te slepen (ja er zijn er zelfs die dat niet lukt) aan de slag gaan bij de belastingdienst. Krijg je een of andere kutbrief omdat ze er weer een zootje van hebben gemaakt met een telefoonnummer erop, en dan krijg je een vmbo klungel aan de lijn. Nee meneer, u moet niet met deze afdeling bellen maar met uw regiokantoor. Oh waarom staat dit nummer dan op die brief? Ik weet het niet meneer. Oh wat is dan het regio kantoor? Ik weet het niet meneer? Oh weet je dan wel het nummer waar ik mee moet bellen? Geen idee meneer. Krijg toch de strontschijt. Mensen die dit als examen doen moeten een tattoo op het voorhoofd krijgen die er voor zorgt dat ze in ieder geval geen maatschappelijk verantwoord werk mogen doen.

..zapper | 30-05-07 | 12:38

qua compositie is feauteau 2 het meauist, dat dan weer wel, maar het is natuurlijk feauteau 4 stelletje domeauren!

Steinerr | 30-05-07 | 12:36

Als nu de vraag zou zijn waar het Nederlandse deel der PvdA en GroenLinks stemmerts wonen zou ik zelf gokken op antwoord 3..

DJTriest | 30-05-07 | 12:36

@ .2bme 30-05-07 @ 12:13
<br>
"er kwamen woorden als suburbanisatie en ruimtelijke segregatie in voor..."
<p>&nbsp;</p>
Maar voor zulke woorden mogen ze een woordenboek gebruiken tijdens het examen. Men hoeft zoiets helemaal niet meer zelf te onthouden. Dit laatste geldt overigens ook voor Havo en VWO.

kwik kwek en kwakje | 30-05-07 | 12:36

Ik vraag me af welke mongolen er verantwoordelijk zijn voor de leerstof, dit is een belediging voor ieder westers land.

Klaaswitz | 30-05-07 | 12:35

@hij doet het alweer, begrijp ik goed dat vmbo b voor mensen is die groep 4 t/m 8 hebben overgeslagen?

..zapper | 30-05-07 | 12:35

Weer een knap stukje Multiculti propaganda/indoctrinatie. Je kan wel merken dat Sharon Dijksma nu op onderwijs zit. Binnen 100 dagen resultaat. Od zich wel knap, dat dan weer wel.

Bwork | 30-05-07 | 12:34

Het is al heel wat voor kansenmenschen om aanwezig te zijn bij het examen. Daar mag best een soort diploma tegenover staan.

Jan Passant | 30-05-07 | 12:34

@John McClane 30-05-07 @ 12:24
Ach, shidt..
auteax ipv auteaux, je bent een wereldverbeteraar, ik aanbid U!

RickH | 30-05-07 | 12:34

het antwoord volgens Hanneke is 1 t/m 4

QB (ja die.....) | 30-05-07 | 12:33

gaan we weer hoor mensen leer het verchil tussen vmbo b en vmbo t

hij doet het alweer | 30-05-07 | 12:33

Dit is geen aardrijkskunde. Dit is soosjale geografie.

Willem VanDer Decken | 30-05-07 | 12:31

Ik stel voor dat ze dat VMBO diploma gewoon gratis weggeven bij aanschaf van een uitkering. Bespaart ontzettend veel kosten aan het opleidingenwezen.

..zapper | 30-05-07 | 12:31

wonen: D
gestolen auto's dumpen: A
Stelen: C
Meisjes gangrapen: B

Deadkennedy | 30-05-07 | 12:30

Ze zijn in de war, dit moest vast onderdeel zijn van de inburgeringscursus.

apostrofje | 30-05-07 | 12:30

@John McClane 30-05-07 @ 12:24
Schatje, ik heb helemaal niet "grappig" gespeld.
VMBO lezen achter de rug?

RickH | 30-05-07 | 12:29

@ Mosselprikker.. Hoofdstand van Groningen?? Weet ik eigenlijk ook niet... effe raden.. Missionaris?? Standje 69??

DJTriest | 30-05-07 | 12:28

Curieuze vraag idd.
Voor de rest een beetje zielig om elke dag een ander VMBO examen erbij te pakken als illustratie van het lage niveau. Morgen Scheikunde?

salonrealist | 30-05-07 | 12:28

@ RickH:

Dan heb je de volledige examentext nog niet gezien.
Die bestaat uit 10 extra bijlagen met buitenlands gestelde vragen.
Speciaal voor de studenten die de inburgeringscursus nog volgen.

The eimer | 30-05-07 | 12:28

Hahahaha... duidelijk een strikvraag! Het is foto 2!! Ik herken dat huis! Het staat in Belgie net over de grens! En daar in die wijk wonen alleen maar raszuivere Nederlandse belastingduikende VVD stemmerts! Allochtonen dus!!

DJTriest | 30-05-07 | 12:26

Afgaand op de voorkeur van Joegoslaven voor protserige BMWs en Mercedessen... foto 1.

Dr Faustus | 30-05-07 | 12:26

In die Passat diesel met 7 ton op de teller natuurlijk! Sjeesus wat triest zeg...

blbean | 30-05-07 | 12:26

LOL @ Joost Maghetweten 30-05-07 @ 12:24

eman resuym | 30-05-07 | 12:25

Aardrijkskunde? Maar als je ze vraagt wat de hoofdstand van Groningen is, dan weten ze het niet.

Beetje jammer weer.

Mosselprikker | 30-05-07 | 12:25

@RickH 30-05-07 @ 12:22. Als je zogenaamd ook "grappig" wil spellen, doe het dan wel goed.

John McClane | 30-05-07 | 12:24

Ja zeg lekker is dat, zo haal ik m'n examen ook! Vraag de doelgroep die het examen maakt alles over waar ze zelf mee te maken hebben, dan weten ze het antwoord al! Ik mis het topic over handtasjes stelen, en in welke steden je dan het meeste ophaalt.

pwman | 30-05-07 | 12:24

Ik zou zeggen feauteau 1, gezien de aso geparkeerde auteau

Aztec Convector | 30-05-07 | 12:24

Ik dacht dat vmbo=allochtonen? Dus eigenlijk is de vraag: "waar woon je?"
Of ben ik nu té generaliserend bezig?

Joost Maghetweten | 30-05-07 | 12:24

Mijn god, wat is het nut van dit soort Mickey Mouse examens?? Het invullen van een gemiddelde enquette is nog moeilijker.

John McClane | 30-05-07 | 12:23

Weer lekker tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend deze stigmatisering van onze toekomstige regenten!
Vergeet niet dat deze studenten een langdurige vooropleiding lezen en schrijven achter de rug hebben.
En, jah.. feauteax 1 (Éen) natuurlijk, daar staan zo te zien 4 auteax per onderkomen.

RickH | 30-05-07 | 12:22

Het examen VMBO-levensbeschouwing.

Vraag1

Waarom doet u examen?

a) Het heeft allemaal geen zin, dit is één grote farce.
b) Dan lijkt het net alsof wij toch iets kunnen.
c) Je moet toch iets doen, al weet ik niet waarom.
d) Omdat ik antwoord a nog steeds niet begrijp.

eman resuym | 30-05-07 | 12:22

Echt zo kinderachtig, het makkelijkste VMBO examen uitkiezen en de deelnemers ervan hier uit gaan lachen. Wordt het niet weer eens een keer tijd in het landelijk nieuws te komen? Dit is wel enorm goedkoop namelijk.

Asmodean | 30-05-07 | 12:22

Ze kunnen het beter 'eindexamen allochtonen en migratieleer' noemen ofzeau. WTF heeft een stuk papier met 3/4 vragen over turken en marokkanen in hemelsnaam met aardrijkskunde te maken??

padjakker deluxe | 30-05-07 | 12:22

Bij foto 4 zie ik niemand op straat hangen, die valt dus zoiezo af..

verdraaid lastig, die VMBO'ert examens

Marianne Thieme | 30-05-07 | 12:21

deze is ook wel erg ingewikkeld, zijn twee antwoorden ook goed??

blaka-tara | 30-05-07 | 12:21

@ kapotte stofzuiger:
Ben je een paar weken op cruise, wordt je huis misbruikt voor linkse propaganda. Niets is te dol om de sosiealistiese heilstaat te krijgen.

The eimer | 30-05-07 | 12:21

Dan zit je dus zo'n vier jaar op de middelbare sgool en leer je dit...
Vind je het gek dat zo veel VMBO-ers er voortijdig mee stoppen!!

Sjakie Snel | 30-05-07 | 12:21

-weggejorist-

de Bruijn | 30-05-07 | 12:20

O Jezus.. Ik hoop dat de iets slimmere jeugd doorheeft dat dit examen een HOAX is.Rot op,vroegah kregen we aardrijkskunde,niet multikultikunde.

de grote Anti | 30-05-07 | 12:19

Als ik me niet vergis is foto 4 gemaakt aan de Graadt van Roggenweg in Utrecht (naast de Jaarbeurs). Behalve in die flats zelf wonen er in dat buurtje verder volgens mij niet bar veel allochtonen. Slecht voorbeeld dus.

Meadowmeal | 30-05-07 | 12:19

En hier moeten mensen jarenlang voor 'leren'?
Het is slecht gesteld met de Nederlandse bevolking.......

huismuis | 30-05-07 | 12:19

en de rest van het examen gaat ook over allochtonen? geert, kom er maar in!

Didadaniel | 30-05-07 | 12:18

Typisch een examen, samengesteld door Sharon Dijksma.

fuckje | 30-05-07 | 12:18

He Fuck, die grijze schotel op foto 4 is vorig jaar gestolen uit de tuin van mijn buitenverblijf.

Pajero | 30-05-07 | 12:18

@Digitaal[FM]
Waarom zijn al mijn auto's bij foto 1 gebruikt?

kapotte_stofzuiger | 30-05-07 | 12:17

hahaha ik had niet verwacht dat die vraag er echt in zou staan..
antwoord 4 natuurlijk,.. zie schotels

Alcoholic | 30-05-07 | 12:17

Hmm.. vraag 1 t/m 5 waren zo moeilijk dat ik maar gestopt ben.. ik kreeg een black out...

Bonk | 30-05-07 | 12:17

Waarom allochtonen in een wijk 4 wonen wordt niet vermeld.
Over linksche propaganda op scholen gesproken; het is zo zielig en onrechtvaardig dat allochtonen niet in wijk 1 mogen wonen, daar moeten We wat aan doen.

The eimer | 30-05-07 | 12:16

Waarom zie ik dat mijn huis bij foto 2 gebruikt is hier?

Digitaal[FM] | 30-05-07 | 12:16

Ik vermoed A daar staan gepimpte auteaux.

bad to the bone | 30-05-07 | 12:15

ik zie nergens een rifgebergte of fruitplukbos

The Hedge 30-05-07 @ 12:09

Lutser eerste klas. In het rifgebergte zijn het geen allochtonen...

Japster | 30-05-07 | 12:14

foto 2, da's makkelijk!

Sjakie Snel | 30-05-07 | 12:13

oef, een lastige!

Polderboy | 30-05-07 | 12:13

Lekkere vraag dit:

Waarschijnlijk... dus interpreteerbaar.

Alle 4 de antwoorden goed.

Tyler-Durden | 30-05-07 | 12:13

Da's geen aardrijkskunde, maar vooroordeelkunde.

TaLoN.NL | 30-05-07 | 12:13

Dit examen was wel moeilijker dan het wiskunde examen... er kwamen woorden als suburbanisatie en ruimtelijke segregatie in voor...

.2bme | 30-05-07 | 12:13

Toch zijn ze het meest te vinden in de wijk van foto 2........

derkcs | 30-05-07 | 12:13

* geen mening *

preston spears | 30-05-07 | 12:12

Moeiljuk! deze sa ik maar eauver

WelStyl | 30-05-07 | 12:11

maar 4 schotels? moet een opgezette foto zijn

gristen | 30-05-07 | 12:10

Ow geweldig dit !!!
Daar kunnen minstens een paar kamervragen over gesteld worden !!

salutem | 30-05-07 | 12:10

Waarom sturen we die lui gewoon niet meteen de bijstand in. Met een dergelijk niveau lijkt het me onmogelijk om nog een baan te vinden. De echt simpele baantjes zijn mi verschoven naar oost europa en china.

blaffer | 30-05-07 | 12:10

*doet hand opsteken* "Meneer, ies deze een strikvraag?"

X4I | 30-05-07 | 12:10

Zie ook geen groepen op straat staan ..

Matisha | 30-05-07 | 12:10

Zeer slap topic!!

*heeft spijt van keuze stijlloze poll*

pittautus | 30-05-07 | 12:10

Ik denk A, al die auto's op die feautea is geen zuivere koffie, wat ik je brom.

ZI | 30-05-07 | 12:10

D!!!!!!

boinzor | 30-05-07 | 12:10

Foto 4. Weet je waarom? Er loopt niemand op straat.

sleng | 30-05-07 | 12:10

ik zie nergens een rifgebergte of fruitplukbos

The Hedge | 30-05-07 | 12:09

Wat is de vraag?
In welke wijk stelen meestal de allochtonen???

dehik1958 | 30-05-07 | 12:08

Kansloos!

Jayke | 30-05-07 | 12:08

Oh. Aardrijkskunde is maatschappijleer geworden? Dat verklaart een boel.

koerbagh | 30-05-07 | 12:08

Ik zie geen foto van een groenbak, dus is het een strikvraag....

Criticaster | 30-05-07 | 12:07

Geef onze linkse vrienden de kans en het antwoord is foto 3!

Just my opinion | 30-05-07 | 12:07

jeetje... staat dat echt in het examen?

matjak | 30-05-07 | 12:07

Is het echt zo erg? Dit is gewoon een lesje vooroordelen. Vraag me af of er nog een aantal kansenjongeren zijn die hun eigen huis niet herkennen.

M299 | 30-05-07 | 12:06

Uhhhhhhhhhhhhh, ik denk ............ C, feauteau 3 dus.

Cybernautic | 30-05-07 | 12:06

Wonen zullen ze er niet, maar nachteljik vertoefen zal foto 2 zijn...

Eagle_Eye | 30-05-07 | 12:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken