Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peter wil jou!

Ik wil jou!Peterrrr heeft zojuist Den Haag opgeschud. De komende zes weken mogen we gaan nadenken of we onze misdaadverslaggever op het pluche willen zien. En Peter heeft de lat hoog gelegd voor zichzelf. Zo wil hij op 16 december 41 procent van de Nederlanders achter zich hebben. Gezien onze altijd representatieve poll zal het er om hangen. En waar wil Peter ons mee over de streep trekken? Welnu, met 55 punten. Zo zitten we, als het aan de PRDV ligt, straks tussen alle gymlessen door allemaal legaal aan de waterpijp, kan de NS de tiefus krijgen met de jaarlijkse tariefsverhogingen en krijgen we ook nog eens het kwartje van Kok terug. Daarnaast moet de pliesie harder gaan werken, wordt het aantal ambtenaren flink verminderd, worden gemeentelijke leges bevroren en is het over en sluiten met het bijzonder onderwijs. Oh ja, het is een voorrecht om in dit land geboren te zijn. Van iedere volwassen inwoner mag de maatschappij een bijdrage verwachten die ten goede komt aan een beschaafde samenleving. Ask not what your country could do for you, ask what you can do for your country…

Reaguursels

Inloggen

1) Veel mensen zijn bang voor verandering
2) De beste stuurlui staan aan wal
3) Nu al zeiken over gebrek aan financiele onderbouwing is wel heel sad en zegt meer over de intelligentie van de poster dan iets anders

It's time to change mensen! Als we meer daadkrachtigen als politici zouden hebben, zou het er hier heel anders uitzien!

Een land moet gemanaged worden door een leider die respect afdwingt, ondersteund door een evenzo daadkrachtig team. Regenten zijn passe!! Leve de toekomst!

Panchorito | 02-11-05 | 00:14

Dat Peter R. de Vries afgaat lijkt me nog het meest voor de hand liggend.
-
Alhoewel, met het achterlijke gedeelte van onze bevolking als achterban kan hij het nog wel eens ver gaan schoppen.
Maar wat maakt het uit, met Nederland is toch al geen eer meer te behalen.

Bunt | 01-11-05 | 19:45

okeey hebben jullie allen het partij programma van onze peterR bekeken?
okeey een aantal punten GRATIS openbaar vervoer om de files te verminderen(waar die het geld van daan haalt weet ik niet maar ok) vervolgens wil hij ook het kwartje van kok terug geven aan de burger, OOK om de files te verminderen zeker. OOK dit kost de overheid miljoenen per jaar. vervolgens gekopierde d66 ideeen: tegen de monarchie, mp regstereeks gekozen. kortom er KLOPT niks van zijn plannen waar die al het geld van daan haalt weet ik niet maar is er iemand die mij dit kan vertellen?
ik denk het niet het geld is er gewoon weg NIET! wil de heer peter mischien een amerikaanse staatschuld op gaan bouwen?!
agh als je met dit soort onzin komt blijf dan liever weg, onze GROTE leider JP bakt er meer van, verder wil ik niks van het CDA weten maar om even ene vergelijking neer te zetten. dankuzeer:)

roo | 01-11-05 | 19:32

DIT IS PAS EEN PROGRAMMA PETER MIJN STEM KRIJG JE ! graaaatis openbaar vervoer heerlijk overal in het land feesten

pellepelle | 01-11-05 | 18:44

De PRDV staat alleen in de schijnwerpers omdat Peter R. de Vries lijsttrekker is (doh). Verder is het programma van de PRDV een samenraapsel van standpunten van allerlei partijen.

Hans Wiegel, ik wacht op uw terugkeer.

Ferdie | 01-11-05 | 17:10

Gelukkig is Hazes dood, anders was zelfs die MP geworden

marijn00250 | 01-11-05 | 16:57

Dat geld halen we gewoon weg bij de salonsocialisten!

Pannie | 01-11-05 | 10:45

@Nummertje Het emmertje met vooroordelen weer leeggekwakt? Het doorzien van de wereld is voor jou duidelijk een nummertje te groot.

Starf*cker | 01-11-05 | 10:34

Er zitten ontzettend veel goede punten bij, maar het moet ook doorgerekend worden op haalbaarheid idd.
Afschaffen van de 1e kamer zal bijv. heel wat geld schelen.

Meer ontwikkelingshulp vind ik een prima idee. We zijn toch wel zo beschaafd dat we elkaar niet laten doodhongeren? En we hebben het echt niet zo slecht hier.

Teatime042 | 01-11-05 | 10:17

Peter R.de Vries met zijn partijtje PRVD
wat een klote naam trouwens bracht zijn verkiezingspunten naar buiten,
Werken tot je 67-ste jaar omdat het anders onbetaalbaar dreigt te worden!
Ontwikkelingsgeld van 0,8 naar 1 procent
kost ons belastingbetalers enkele miljarden eurries!
Openbaar vervoer gratis,kost ons 6 miljard per jaar!
Deze drie punten staan lijnrecht tegenover elkaar,en duit op amateurisme in de notendop!
Gewoon dom neergekalkt onder het genot van een fles NAGEL-WIJN die meestal zuur zijn!Dan geen woord over de Hypotheek-rente aftrek want ja PETERTJE wil ook onder de VVD stemmen weg halen!
Dan die Klaas Wilting de voorlichter en kontenlikker van Dirk Scheringa met die Geitewollensokken!
Opinie peilingen laten zien dat mensen willen stemmen op Peter rukker de Vries,vanwege ze betrouwbare koppie,maar als er echt verkiezingen komen en mensen het program van die PRVD lezen zullen ze massaal weglopen,want de buitenkant ziet er leuk uit,maar de binnenkant is zo rot als een beerput!

nummertje | 01-11-05 | 09:25

@Starf*cker 01-11-05 @ 08:26
Wouter Bos heeft daar wel een goed punt, ik lees in de 55 punten alleen maar over lastenverlaging, er moeten heel wat reorganisaties plaats vinden (laten we hopen dat die mensen ook een baan kunnen vinden). Maar waar het geld vandaan moet komen? Verder mikt PRDV op 20 zetels wat betekend dat ze samen met 1 of meerdere partijen samen zal moeten werken om in de regering te komen. Anders wordt het een middenmoter in de oppositie.

Enenem | 01-11-05 | 09:15

@witwas juist!

Starf*cker | 01-11-05 | 08:37

Ik gun Peter het voordeel van de twijfel. Het huidige kabinet heeft zijn onvermogen al dubbel en dwars bewezen maar blijft toch 4 jaar lang met superlijm aan het pluche geplakt. Als Peter er net zo'n potje van maakt kan hij per direct weggestuurd worden.

witwas | 01-11-05 | 08:35

@Veest van Pim Peter R is een gerespecteerde journalist wiens werk verder is gegaan dan alleen 'een stukkie' maken. 1) De affaire Mabel. Leuk of niet, hij dwong JPB de premier wel om afstand te nemen van het maffiameisje. 2) Puttense moordzaak. Meer aandacht voor onschuldig veroordeelden. 3) De computer van de pedofiel. 4) de druk die de onderwerelduitoefende op het Openbaar Ministerie inclusief de chantage van mr. Valente. Beste Veest, als jij graag de rol van Domme August wilt spelen op GS vind ik dat prima, maar schakel niet je grijze hersencellen uit. Peter R. vind ik tenminste ballen hebben. Hij tart het systeem en durft de uitdaging aan. Hier op GS is het vrolijk kankeren maar is het meer een parade van "schreibtisch-moerder". Bovendien, dat gemekker dat De Vries "maar"misdaadjournalist is. So what? Het parlement zit vol met onderwijzers, welzijnswerkers, ambtenaren en andere pennelikkers.

Starf*cker | 01-11-05 | 08:34

@deurbel: wat nou, links wil geen afschaffing van speciaal onderwijs? Dus ff echt wel en het liefst zo snel mogelijk! belachelijk gedoe, is extreem slecht voor de integratie en verhoudingen tussen allochtoon en autochtoon.

pietje ruk | 01-11-05 | 08:30

Ik heb er maar een nachtje over geslapen. Zijn plannen zijn wellicht een tikkeltje te wild, maar wel een heerlijk contrast met de machtsgeilheid van het CDA van Maxime Verhagen, de braafheid van Wouter Bos, het vrijblijvende gemekker van Jozias, het wereldvreemde gezever van Donner en de vagina-theorien van Femke. Ik zou stiekem een kaarsje opsteken voor een meerderheid van Peter R. met Jan M. Even om 4 jaar het bed op te schudden.

@Veest van Pim Hoezo? Ken jij Klaas Wilting of begint de armzalige onderbuik van je op te spelen?

Ter lering ende vermaeck nog 2 reacties uit de Volkskrant van vanochtend.

Wouter Bos, fractievoorzitter PvdA: ?Wij kunnen ons in veel van De Vries? voorstellen goed vinden, zoals de legalisering van softdrugs, versterking van de rechterlijke macht, de uitbreiding van de ontwikkelingssamenwerking en meer gymnastieklessen op school. Van andere voorstellen zien we wel de urgentie, maar is de vraag hoe je het voor elkaar krijgt. Het moet tenslotte ook betaald worden. Maar daarover gaan we graag met hem de discussie aan.?

Geert Wilders, onafhankelijk Tweede-Kamerlid: ?De Vries is een verrijking voor links Nederland. Wie echt wil dat softdrugs legaal worden, dat we nog meer ontwikkelingshulp geven en dat Nederland een immigratieland blijft waar asielzoekers de Nederlandse werknemers van de arbeidsmarkt verdringen, moet GroenLinks stemmen of op Peter R. de Vries. Zijn adviseurs Jan Nagel en Bram Peper kunnen tevreden zijn.?

Starf*cker | 01-11-05 | 08:26

De beste stuurlui staan weer aan wal zo te lezen...

Pannie | 01-11-05 | 06:51

bah ik haat die peter r de vries wa een grote eikel met zn BIG voor mij is t gwn brand illegale games

flashie | 01-11-05 | 02:06

Nou, ik weet niet waar die Peter zijn plannen vandaan haalt, maar dit is allemaal grote onzin. Ten eerste zijn de plannen onbetaalbaar, ten tweede is zijn systeem té democratisch, dat houdt dus in dat straks alle leuke plannen door gaan, en alle 'harde' maatregelen nooit. Daarbij komt dat elk van zijn 15 punten bijna een grondwets wijziging vereisen. Dus tenzij Peter bij de verkiezingen 101 zetels verdient, is het snel over met dit geintje.

Der Steef | 31-10-05 | 23:17

@burp,

Dat hele gezeur over dat koningshuis... dat kost (net zoals je president) echt op het geheel gezien helemaal niets! Moet je eens kijken wat die OV-studentenkaarten kosten aan die scholieren die nog gewoon thuis wonen op 5 km afstand van hun school... Totaal onzinnige uitgave om er maar 1 te noemen.

GJH | 31-10-05 | 22:45

Voor iedereen die een koningshuis duur vind.. een president kost een hoop meer..

burp | 31-10-05 | 22:26

Én Klaas Wiltink zit er bij. Kun je er donder op zeggen dat het niet deugt.

veest van pim | 31-10-05 | 22:19

@plofje
Neen, niet pleitos, echter naast GS ook een sociaal leven.
Hierbij de replieken:
- Gratis OV: Waarom de hele gemeenschap laten opdraaien voor de kosten van OV, terwijl het OV niet in staat is om te voorzien in vervoer van deur tot deur? Het OV biedt geen alternatief voor de (vracht-)auto. Een vorm van gesubsidieerd OV om woon- werkverkeer te ontlasten is daarentegen wél bespreekbaar wat mij betreft.
- Kwartje van Kok: OK, zie @chiant @20:48
- 1e Kamer afschaffen: Het is goed dat er een finaal controle-instrument bestaat dat eventuele impulsbesluiten van 2e kamer en regering controleert en zonodig corrigeert. Zeker in een tijdperk dat gedomineerd wordt door media met haar domme horigen. Hetzelfde argument gaat deels op voor instandhouding van het Koningshuis.
- Sociale dienstplicht. Wat wil men daar in vredesnaam mee bereiken? Een stel geitenwollensokken in een bejaardenhuis die jongeren normen en waarden gaan bijbrengen? Neen, dat lukt alleen in militaire dienst "oude stijl". Oftewel afbreken van de eigen identiteit en daarna opbouwen van de "groepsmentaliteit" door zware fysieke inspanning en het inbrengen van situaties waarbij men van elkaar afhankelijk is. Oftewel, onder fysiek en mentaal verzwaarde omstandigheden de noodzaak van groepsbinding aantonen en daardoor het besef aanbrengen. Thee rondbrengen in bejaardenhuizen zal hier niet aan bijdragen.
- Legalisering softdrugs. Als enige land in de hele wereld softdrugs legaliseren en tegelijkertijd de illusie hebben dat de problemen die daarmee verbonden zijn verdwijnen als sneeuw voor de zon? Alstjeblieft zeg! Het resultaat zal zijn dat wij massaal lieden aantrekken waar we niet op zitten te wachten. En dat dan nog naast het feit dat we internationaal totaal ongeloofwaardig worden (voor zover we dat al niet zijn).
- Gekozen Premier. Ik moet toegeven dat ik daar op het moment alleen gevoelsmatige bezwaren en niet echt onderbouwde bezwaren tegen heb. Het doemscenario moge voor zich spreken, ofschoon ik er ook vele voordelen in zie.
- Streep door de Monarchie: Onze Monarchie is reeds in ruime mate aan banden gelegd. Naast de traditionele waarde die Ons Koningshuis in nationaal maar ook in internationaal verband vertegenwoordigt, heeft het ook een belangrijke controlerende taak in onze nationale poltiek. Mocht er wijtzij onze almachtige Big-Brother/Herken de Heaumeau/Robinson Island/en andere TV-braak mediagiganten ooit één of andere kuddevee gekozen mongeaul met waanideeën in het zadel geholpen worden, dan is het Godzijdank altijd nog de Koning die e.e.a. tot een halt kan roepen.

Chiant | 31-10-05 | 22:18

Waarom kon dat mannetje nou niet gewoon verder misdaadverslaggeven? Is de misdaad op? Lijkt me niet als ik lees dat zelfs GS zich al op schietpartijen gooit. En dat verhaal van 'er moet vanalles veranderen in Nederland en dat ga ìk doen, samen met een hompje lui dat al tot over hun oren in de politiek zìt', dat gelooft niemand. Partij voor Daadkracht en Vooruitgang en Wat was het nog allemaal? Grote grap om Peter zelf wat extra inkomen te geven nu elke omroep zijn eigen Peterkloon heeft en steeds harder opvalt dat hij niet waar kan maken wat hij roept. Ik bedoel, z'n laatste 'zaak' is n jaar of wat oud en hing helemaal op aan een computer die iemand hem op een zilveren schaaltje is komen brengen.
Ik pas voor deze Nieuwe Hoop van het Volk.

veest van pim | 31-10-05 | 22:17

ik mis de incontinentie string voor bejaarden

frenske | 31-10-05 | 22:16

41% nog altijd voor, manipulatie? Peter wil volgens mij iets te graag de politiek in...

MysteryQuest | 31-10-05 | 22:11

Waar staan bij Peter de echte (lange termijn) issues?

- Investeringen in Research...(Nederland krijgt een instituut van niveau a la Harvard)
- Investeringen of Desinvesteringen in (on)zinning milieubeleid...(Scheelt vermogens)
- Kennis krijgt macht...(Bijv. ziekenhuizen laten leiden door medische specialisten ipv de huidige HBO Personeel en Organisatie leken.)
- Infrastructurele aanpassingen cq. investeringen in de (publieke) ICT voorzieningen...(Laat die UMTS opbrengsten renderen)
- Stoppen met het progressieve belastingstelsel... (Zodat kwaliteit in Nederland blijft)
- Beta vakken promoten (Bijv. Wiskunde leraren meer betalen dan muziekleraren, zodat er misschien weer wat kwaliteit in Nederland opstaat. Beta vakken zoals wiskunde zijn namelijk wel cool!)
- Stoppen met Privatiseren van Nutsbedrijven (Eerlijke concurrentie bestaat pas in een eerlijke markt. Nuts bedrijven kennen doorgaans geen (echte) concurrenten)

Hoe te financieren?

Milieu beleid aanpassen. Pachtgronden afschaffen. Derde geldstroom promoten (vooral HBO). Hypotheekrente aftrek afschaffen. Subsidies herzien. Afschaffen WAO, Bijstand en wat nog meer ten gunste van 1 enkele uitkering. Staatsschuld terugbrengen. Ouderenzorg aanbieden van hoge kwaliteit tegen betaling.(Mensen nemen hun geld doorgaans niet het graf in, lekker cashen de komende jaren.)Regelgeving vergemakkelijken. Daarna verdient dergelijk beleid zich op lange termijn grotendeels terug.

Ja ja, zo zijn er vast meer denkbeelden maar echt diep denkt Peter er niet over na. Hij zal vast een hele goede minister van Justitie zijn. (Hier heeft hij duidelijk wel verstand van) Toch lijkt hij mij niet geschikt om alle politieke issues juist af te handelen. Zijn korte termijn visie levert vast stemmen op maar kost hem over 4 jaar ook weer de kop.

Peter, succes!

GJH | 31-10-05 | 22:10

Ik lach me rot, net als met Pim Fortuin lopen vooral de ontevredenen en kankeraars achter dit soort heren aan zonder de moeite te nemen waar ze eigenlijk voor staan.

Sommige comments hierboven zijn perfect cabaret. Niks van t programma gelezen en alles weten. Heerlijk!

Helaas echter denk ik dat Petertje te snel piekt en de mensen die op hem zouden kUnnen stemmen op tijd doorkrijgen dat hij ze niets te bieden heeft. Sterker nog, hij gaat ze aanpakken.

Dat is eigenlijk best wel jammer, want een partij tegen de aso's die door diezelfde aso's aan de macht geholpen wordt.

Dan zou Nederland pas verlicht worden, in meerdere opzichten.

Commentaarder | 31-10-05 | 22:08

PrdV heeft in ieder geval 54 punten meer dan Geert Wilders...

da wizard | 31-10-05 | 21:51

Pfff. Weer meer van hetzelfde. Bijzonder onderwijs afschaffen is al een meerderheid voor nu VVD bekeerd is. Dat wil links ook. Voor een ministerie van veiligheid kun je ook bij het CDA terecht. Softdrugs legaliseren kon je ook altijd al voor terecht bij de linkse partijen, maar die hebben nooit een duidelijke meerderheid. Bemoeizucht uit Den Haag met de gemeentes hebben we al 20 jaar van iedere regering, en het openbaar vervoer daar gaat Den Haag niet meer over want dat is al uitverkocht. Geen leges voor gemeentelijke diensten leidt tot inefficientie omdat mensen met teveel tijd dan doorlopend ambtenaren aan het werk gaan houden voor niks, en bovendien gaat Den Haag daar niet over. Die 'bestuurlijke vernieuwing' is zo d66: daar wordt niemand warm of koud van. Die sociale dienstplicht is alleen een goed idee als het niet over jou gaat, en meer geld naar ontwikkelingshulp is ook niet echt een topprioriteit van de Nederlandse kiezer. Minder ambtenaren = meer dure externe consultants zoals ingewijden de laatste paar jaar hebben mogen aanschouwen. Mensen worden blijkbaar niet vanzelf efficienter omdat dat in Den Haag geroepen wordt.

Leuk geprobeerd, maar zonder tweederde plus 1 meerderheid gaat PRDV veel beloftes niet nakomen. MET tweederde plus 1 meerderheid kunnen de zittende partijen ook daadkrachtig zijn, maar dat is nog nooit gebeurd. PRDV is naief: misschien komt dat omdat hij al twintig jaar niet gestemd heeft?

dajak | 31-10-05 | 21:44

Gelukkig was er vandaag ook nog de uitslag van een echt 'representatieve poll', die van TNS NIPO:

21% van de ondervraagden ziet de PRDV wel zitten, maar Peterrr doet pas mee als dat 41% wordt, dus er is in de komende weken nog werk aan de winkel!

Verder had de potentiële aanhang zich nogal verkeken op de politieke boodschap van de beste man:

De PRDV bleek in het TNS NIPO onderzoek populair onder niet-stemmers, maar ook bij potentiële Wilders- en VVD-stemmers. Niet echt het publiek wat je zou verwachten bij een partij met als standpunten dat de ontwikkelingshulp moet worden verhoogd en dat in Nederland een immigratieland ziet.

www.nieuwsbank.nl/inp/2005/10/31/r169....

Flip | 31-10-05 | 21:40

Werken tot mijn 65 ste, nee ik mag van Peter tot mijn 67 ste. Waarom niet gelijk tot je dood. Hebben we dat ook maar gehad.

meer | 31-10-05 | 21:36

De man had best nog wel eens kunnen rekenen op mijn stem ware het niet dat hij het koningshuis alle macht wil ontzeggen...

MAXIMO | 31-10-05 | 21:34

Chiant is pleitos?

plofje | 31-10-05 | 21:03

7eerste kamer afschaffen:
zie jij wat ze doen? volgens mij levert het alleen maar extra vertraging voordat er uberhaupt iets gebeurd.
kost alleen maar weer bakken met geld en een stuk of wat recessen

plofje | 31-10-05 | 21:00

6gekozen premie:
het idee vin ik prima: een gekozen premier die zelf zijn kabinet vormt. met meerdere partijen 1 kabinet vormen, levert niet veel daadkracht op, dat is wel gebleken. alleen maar geneuzel onderling

plofje | 31-10-05 | 20:58

1openbaar vervoer gratis:
vermindering fileprobleem, tevens vindt ik dat er een 80km strook moet komen voor ouwe sokken, caravans en vrachtwagens die de boel ophouden

2kwartje van kok:
beloofd is beloofd, de benzine in nl is de duurste in heel de wereld
3sociale dienstplicht:
kijk naar de agressie in nl, een beetje meer begrip en respect in onze samenleving zal eea zeker ten goede komen
4legalisering softdrugs:
kijk naar de agressie in nl, alcohol en hard drugs maakt sommigen agressief. van een blowtje heb ik dat nog nooit iemand agressief zien worden
5streep door monarchie:
het kost bakken met geld en het lijkt me redelijk achterhaald. als je ziet wat je al verdiend als je bij de familie hoort dat gaat nergens over

plofje | 31-10-05 | 20:53

@plofje:
Ho! Er gaat wat fout, ik had "1e kamer afschaffen" gewist in plaats van "kwartje van Kok terug".
Mijn 5 kontverhalen uit de keuze van 8 zijn dus:
.
-openbaar vervoer gratis
-1e kamer afschaffen
-sociale dienstplicht
-gekozen premier
-legalisering softdrugs
.
En voor wat betreft de reorganisatie van de politiek wil ik een heel eind meegaan, maar PrdV overdrijft.

Chiant | 31-10-05 | 20:48

@plofje
Deze vijf:
-openbaar vervoer gratis
-kwartje van kok terug
-sociale dienstplicht
-legalisering softdrugs
-streep door monarchie
.
Wat mij betreft big-time kontverhaal, dus laat maar horen!

Chiant | 31-10-05 | 20:41

De gozer heeft een paar goede dingen, maar ook een hoop onzin die hij toch nooit voor elkaar krijgt.. Dna databank waar iedereen in moet. Als hij dat ooit voor elkaar krijgt verhuis ik mooi naar een ander land!
1ste kamer afschaffen? lukt hem toch nooit, laat staan de sociale dienstplicht...

burp | 31-10-05 | 20:31

@Chiant
welke 5?

plofje | 31-10-05 | 20:30

@plofje:
Gaarne onderbouwen, want ik ben het met 5 van die 8 punten zeer zwaar oneens, dus ik wil je graag op inhoud en argumenten aanvallen en overtuigen.

Chiant | 31-10-05 | 20:28

Bijzonder verrasend en aangenaam hoe hij zich profileert. De kritiek dat de punten waar hij mee aan de slag wil niets nieuws zijn klopt natuurlijk wel. Als er echter bepaalde veranderingen logischerwijze zó voor de hand liggen en er toch niets mee wordt gedaan, is het blijkbaar allemaal nog niet goed verwoord of er nog niet hard genoeg ingeramd.
Bijzonder ludieke poging ook om zijn pamflet op te spijkeren. Aan daadkracht zal het de man zeker niet ontbreken. Tevens is het altijd weer verfrissend om te merken dat iemand slim genoeg is om het rebelse in de weg van Jezus te zien en niet het compleet misplaatste conformistische.
Ook al beschouw je de bijbel als een als propagandamateriaal geschreven geschiedenisboek en niets meer, dan nog is er sprake van een rebelsheid die gevaarlijk genoeg was om hem met veel vertoon te executeren.
Zelf ben ik te fundamentalistisch om van mijn keuze voor de SP af te wijken (bovendien vind ik Marijnissen echt top) maar Peter R. de Vries lijkt mij een redelijk alternatief voor de mensen die de SP te links en de Christenunie te christelijk vinden.

houdoe en bedankt! | 31-10-05 | 20:18

Er komt meer zinnigs uit de man dan de afgelopen 10 jaar uit Den-Haag:
-openbaar vervoer gratis
-kwartje van kok terug
-1e kamer afschaffen
-sociale dienstplicht
-gekozen premier
-legalisering softdrugs
-streep door monarchie
-reorganisatie politiek

8 punten van 1 partij waar ik het mee eens ben. nu nog even financieel onderbouwen en mijn stem heeft ie!

plofje | 31-10-05 | 20:04

@ magic marine,

Dus die debielen, die te dom zijn om zelf over zaken te beslissen, zijn dus wel slim genoeg politici te kiezen, die dan voor hen over die zaken gaan beslissen? Logische redenering *kuch*!

pazzo | 31-10-05 | 19:16

Wat een socialist die Peter.. jakkie

pazzo | 31-10-05 | 19:10

Punt 56: Burka verplicht voor vrouwen boven de 50 en onder de 50 die gewoon lelijk zijn.

Zeus | 31-10-05 | 18:36

Tijd voor een deconstructie.
Peter is tegen het maken van loze verkiezingsbeloftes. Peter wilt minder ambtenaren en wel extra centen voor een nieuw op te richten ministerie van veiligheid.
Peter is tegen de versplintering van de politiek, maar hij wil alleen aan de politiek meedoen met zijn eigen partij ipv zich aan te melden bij de sp of pvda.
Peter staat midden in de maatschappij en hij wilt de jeugd weer fysiek gezond maken met meer gymnastiek. Voor de mentale gezondheid is er de sociale dienstplicht. Blijkbaar is hij niet op de hoogte van hoe de meeste jongeren reageren op dit soort plichten en dwingelandij.
Verkiezingsrethoriek is altijd hol omdat het nog bewezen moet gaan worden in de aanstaande regeerperiode. Maar Peter weet nu al dat zijn beloftes niet hol zijn.

Gavrilo | 31-10-05 | 18:34

Punt 55: Alle mannen van boven de 18 moeten verplicht hun snor laten staan.

Pannie | 31-10-05 | 18:31

@oude man: heb je meer over die diamantzaak? Is bij ons nooit echt in het nieuws geraakt... Onderzoeksjournalistiek is hier dan ook weinig meer dan een nieuwsanker met een valse snor en een camerabril op die à la Borat een fout feestje binnen probeert te komen.

Hoe heette die diamanthandelaar die Hans Knoop in bescherming nam?

veest van pim | 31-10-05 | 18:29

Het meeste klinkt wel goed in theorie. Voor een echte daadkrachtige regering heb je waarschijnlijk inderdaad 1 partij nodig die zijn doelstellingen ook kan verwezenlijken.

Toch vind ik dat er een heleboel nog niet aangestipt is. Het is nog een jonge partij dus het programma is nog niet compleet.

Toch zie ik liever Dhr Marijnissen praten. Bij Peter zit toch wel een beetje dat show element er in. Niet best voor een politicus. Maar als extraatje in de politiek is het niet slecht. Ik wil hem best zien interrumperen in de kamer. Tenminste als hij zijn beloftes nakomt. Kunnen we misschien nog eens lachen bij een verslag in plaats van in slaap vallen.

KlaasVaak | 31-10-05 | 18:21

@Pornstar @14:30
Zo zo, u kunt snel lezen! Het artikel stond er om 14:29 en het heeft mij toch een stief kwartiertje gekost om me door PrdV's proclamatie heen te worstelen.
-
Alles gelezen hebbende: ik houd het toch maar op Groep Wilders...

Chiant | 31-10-05 | 18:16

"LSD richt minder maatschappelijke en economsiche schade aan dan alcohol en roken. LSD wordt gelegaliseerd..." Shit man, groovy vogel die Peter..

Kim Jong-il | 31-10-05 | 18:09

Softdrugs worden gelegaliseerd!! Waar kan ik tekenen?

Kim Jong-il | 31-10-05 | 18:06

Check die poll dan!

Peterrrr staat precies op 41%!

Corpus Delicti | 31-10-05 | 18:02

Ik heb er globaal doorgelezen want ik was na een aantal punten al helemaal klaar. Sociale dienstplicht, gekozen burgemeester, verhogen van ontwikkelingshulp, legaliseren van soft-drugs, meer referenda, daar zit ik niet op te wachten en het stelt me wel teleur. Wat mij betreft heeft Wilders toch wel betere ideeen, alleen heeft die ook een aantal radicale punten waar ik me niet in kan vinden. Vooralsnog lijkt de gevestigde orde toch nog de beste keuze voor mij. Wanneer komt lijst geenstijl met haar punten? ;-)

CaptainGrunn | 31-10-05 | 17:41

hoedt u voor de kommersjelen

hallevvezool | 31-10-05 | 17:39

Op 22 oktober j.l. verscheen het navolgende bericht op www.klokkenluider.nl :

Peter R de Vries heeft nooit openbaarheid gegeven wat er echt rond Mabel aan de hand was: wapens en/voor drugs handel voor geheime operaties, zoals het leveren van wapens aan Moslems rond Sebrenica (met als doel later een excuus voor militaire interventie en olie en mineralen uitbreiding naar Irak en Eur-Azie te hebben) Toen eenmalig een Bosnische journaliste op RTL kwam dat zij en collega's de wapenhandel met Al Qaeda en Mabel hadden uitgezocht, was de Mabel affaire op haar hoogtepunt plotsklaps afgelopen en ging de gehele Nlse media op zwart. Inclusief marionet Peter R de Vries.

Ook heeft hij nooit de moord op Fortuyn uitgezocht, waartoe hij wel zijn woord had gegeven.

Verder is Hans Knoop zijn vriend, wiens dochter Peters eindredatrice was die weer met Cor van Houten ging. Hans Knoop is betrokken bij zeer louche zaken. Zo was hij de 1e oprichter van JDL, heeft hij de Belgische overheid gedreigd dat de diamanthandel daar zou weggaaan toen men een zaak tegen een drugshandelaar wilde doorzetten, is die met o.a. moord in verband gebrachte pornobaas van Sala zijn jeugdvriend, heeft hij Volkert & Co woedend gemaakt toen hij een succesvolle lobby bij Fortuyn deed voor de Vereniging van Pelsdieren fokkers. Hierbij was Hans mogelijk ingehuurd door Control Risks van Kees Sietsema (schreef rapport 'niet in de Haak' ) e/o ABC van Peter Siebelt die ten doel hebben het links-activisme slim tegenspel te bieden. Hetgeen de moord op Fortuyn kan zijn.

Let op zijn woorden; Peter doet alsof hij de nieuwe Pim Fortuyn is en refereert daaraan! Niets is minder waar: hij is een infiltrant van de ' Hans Knoop maffia' en andere randgroepen die officieus geheime dienstje spelen .

oude man | 31-10-05 | 17:33

"De huidige politici beloven in verkiezingstijd van alles en zeggen goed
naar de burger te hebben geluisterd en dat zal in hun politiek tot uiting
komen."
Daar gaat het mis. Politici moeten niet naar de burgers luisteren. Burgers moeten naar de verschillende politici luisteren, en dan hun afweging maken wie het beste hun belangen kan vertegenwoordigen. Als de burger vervolgens besluit dat geen enkele volksvertegenwoordiger geschikt is, moet hij zelf maar politicus worden. Peter wil nou juist dat politici meer naar de burgers gaat luisteren, wat zal leiden tot een verwatering van de politieke standpunten van een partij en de verwatering van het hele politieke stelsel. Peter is daarmee dus fout bezig, en krijgt mijn stem niet.

King of controversy | 31-10-05 | 17:33

Peter is een vieze linkse lul. Go Geert!

benage | 31-10-05 | 17:32

Kunnen we er niet een dictatuur van maken? Zijn we van al die partijen af...

jokari | 31-10-05 | 17:28

Peter is een randmongeaul. Stemt allen Geert Wilders!!

aardappel | 31-10-05 | 17:25

@Ksi-Ziks: Ik zie ook allemaal punten die ook elders al wel eens heb gelezen. Het vernieuwende is wel dat het een bonte verzameling van concrete plannen is, in duidelijke taal verwoord. Links snoert hij de mond met zijn verhoging van ontwikkelingshulp en gratis openbaar vervoer en rechts met zo'n beetje de rest van zijn programma. Ik lees de invloed van Bram Peper tussen de regels door.

Dokter Spin | 31-10-05 | 17:25

Leuk, op Hervormingsdag...
Op 31 oktober 1517 sloeg Maarten aan aan de deur van de slotkapel in Wittenberg. Hethet begin van de Reformatie, opstand tegen de verdeling geestelijken vs. leken in de Katholieke kerk, het begin van het protestantisme.

Peter R. de Vries heeft een gereformeerde opvoeding gehad, dus het is zeker niet toevallig dat zijn proclamatie wordt ingeleid met:

"Door Peter R. de Vries, mede-oprichter van de PRDV, op maandag
31 oktober 2005, bevestigd aan de deuren van de Tweede Kamer in
Den Haag."

Henceforth | 31-10-05 | 17:21

@Pannie 31-10-05 @ 17:05
Wanneer men over taalvouten begint, heeft men verloren met argumenten.

Ronnie M. | 31-10-05 | 17:17

Ook al is Peter iemand die kennelijk goede contacten heeft met lekkende (dus corrupte) justitie/politieambtenaren plus goede contacten bij de het boevengilde, ik wil hem toch het voordeel van de twijfel geven. Positief is dat hij tegen verzuiling is, en artikel 23 wil aanpakken: assimilatie dus.

Hammiehetvarken | 31-10-05 | 17:16

waar zijn die 55 punten dan? het moet wel overzichtelijk blijven, niet zo'n lang verhaal aub...

Onderbuik | 31-10-05 | 17:05

Polderdrama 31-10-05 @ 16:47
En ik zat nog te twijfelen 'jou' met of zonder w.. ;)

Pannie | 31-10-05 | 17:05

Laten wij allen stemmen op vernieuwers al hebben ze nog zo'n populistisch programma. De PvdA b.v. is immers ook populistisch maar noemt haar programma doordacht.
.
Ik kan mij bij het PRDV verhaal niet aan de indruk onttrekken dat ik vele van de gekozen zinnen eerder ben tegengekomen op diverse fora, als ik tijd heb zal ik Copernicus er eens op loslaten om te zien of PRDV zeer of weinig oorspronkelijk of eigelijk een copy/past club is, waar ze Peter als een uithangbord bij gehangen hebben.

Ksi-Ziks | 31-10-05 | 16:55

@ Prins
Ken je klassiekers zou ik zeggen, Kennedy hield 'literaire' speeches, waarin hij het Engels wat oprekte. In de link van Icequeen kan je het origineel lezen.

SmerigeHarrie | 31-10-05 | 16:52

@Prins

Als je het zo quote als kennedy het zei zou er moeten staan:
"ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country."
zie: www.americanrhetoric.com/speeches/john...

is het nog nodig dat ik nu iemand quote over kennis van zaken en een discussie?

Rupie | 31-10-05 | 16:52

Ik vind dat hij zeker zinnige dingen zegt. Als er een financiële onderbouwing komt heeft hij mijn stem. De collectieve lastendruk moet sowieso naar beneden om belastingen te kunnen verlagen en de AOW te kunnen betalen. Of hij het voor elkaar krijgt is natuurlijk twijfelachtig, maar het huidige zooitje ongeregeld verdient in ieder geval een schop onder de kont met landing op de keien.

witwas | 31-10-05 | 16:51

@Pannie Ja, ik dus niet. En het is net als JIJ en niet niet als JOU. Misschien had je beter Jenaplan kunnen doen :-)

Polderdrama | 31-10-05 | 16:47

We kunnen ook Hans Klok tot 'queen' kronen, gaat het vast nog veel beter met de 'handelsbetrekkingen'

Pannie | 31-10-05 | 16:43

sorry: politiek gezieN

Panchorito | 31-10-05 | 16:43

Polderdrama 31-10-05 @ 16:39
Ik had het over landen met prima handelsbetrekkingen zonder koningshuis net als jou.

Pannie | 31-10-05 | 16:42

Dit land is politiek geziek dichtgeslibt... Vanuit de historie gezien zijn partijen geschoeid op religie of liberalisme, socialisme etc. best logisch, maar heden ten dage is er naar mijn idee meer behoefte is simpelweg een adequate aanpak van zaken, LOS van de achterliggende politieke of levensbeschouwelijke overtuiging. Als ik vvd-er zou zijn, dan wordt ik geacht mijzelf volgens bepaalde liberale lijnen op te stellen. Zelfs als het gaan om issues waar een niet-liberale aanpak de beste zou zijn. Dat is in de kern toch belachelijk? Zijn we in Nederland deze oude politiek niet voorbijgegroeid? Net als de verzuiling mbt het omroepstelsel: vroeger logisch, nu niet meer! Bij problemen dien je te kijken naar de beste oplossing, niet naar de oplossing die het best past bij je ideologie!

Panchorito | 31-10-05 | 16:42

WTF @ Fleischbaum

Nooit opgelet bij engels vroeger? Dan zou je weten dat je een flink spelfoutje maakt...

Ask not what your country could do for you, ask what you can do for your country

Ooit van de samenvoeging van 'Do' en 'Not' in de vorm van "Don't" gehoord? Als je het dan toch voluit wil schrijven, maak er dan 'Do not ask what your country ....' van. Dit slaat alles. Hollander!

Prins | 31-10-05 | 16:40

ja met drugs koeriers terug halen moeten we erg blij zijn. Volgens mij gaat het bij handels contracten voor over contacten tussen bedrijven.

bigalow | 31-10-05 | 16:39

@pannie De chinezen en de russen een democratie? Zijn sowieso landen waar je Nederland niet mee kunt vergelijken. Probeer eens een ander land zoals Oostenrijk, Zwitserland, Joegoslavie, griekenland. Allemaal republieken

Polderdrama | 31-10-05 | 16:39

Wie de lat hoog legt, springt er onderdoor...

Rupie | 31-10-05 | 16:39

Polderdrama Ja in Amerika houden ze wel van kitch.
Daar zouden ze het liefst Mickey Mouse als staatshoofd hebben.

Pannie | 31-10-05 | 16:38

41% Denk dat dat toch wel duidelijk maakt dat Peter R. de Vries in het geheel geen zin heeft om de Nederlandse politiek in te gaan. Maar wel mooi lekker in de aandacht zo toch? Daar geilt ie volgens mij nog het meest op.

Achtertuyn | 31-10-05 | 16:36

Dat jenaplan en montessorie onderwijs komen alleen labiele junks vanaf die het grootste deel van hun leven in de WAO slijten.
Noem mij eens EEN 'waardevolle' Nederlander die daar vanaf komt?

Pannie | 31-10-05 | 16:36

PRDV heeft wel humor, moeten we binnenkort ook allemaal zwarte uniformen aan?

Klummie | 31-10-05 | 16:36

eens een B.I.G..

G-unite | 31-10-05 | 16:35

@Bigalow. Ja, dat zie je verkeerd. In Amerika staat ons koningshuis aanzienlijk hoger aangeschreven dan Balkenende. Wel eens opgevallen?
Het valt voor dat soort landen niet mee om nee te zeggen tegen een koningin. Balkenende heeft relatief weinig status. Kan je zeggen dat het onzin is, maar zo werkt het wel. Opgevallen dat Trix zonder al te veel problemen een aantal drugskoeriers uit Thailand ophaalde. Daar was de minister al een tijdje mee bezig.

Polderdrama | 31-10-05 | 16:34

Bigalow je vergeet de Russen en Chinezen.

Pannie | 31-10-05 | 16:33

'prdv' dat klinkt als een stinkende natte scheet

schele henk | 31-10-05 | 16:33

Nogmaals GS heeft zich vergist en heeft het over speciaal onderwijs.
Dit moet zijn bijzonder onderwijs.
Peter wil dat bijzondere onderwijs dus afschaffen, dan wel door de ouders laten bekostigen.
Hieronder vallen de verschillende geloofsrichtingen, maar ook aparte vormen zoals Montessori, Jenaplan ed.
Dit dan door ouders laten betalen wordt veel te duur voor ze, dus dan kweek je een immense elite die Peter juist wil tegengaan, als ik hem goed begrijp tenminste.
In het Openbaar Onderwijs wordt al veel te veel geïndotrineerd met Staatswaarheden, en dat verdient een behoorlijk tegenwicht in een vrije schoolkeuze.
Juist één van onze verworvenheden.
Dit wordt geofferd door de opkomst van de moslims en hun Staatsvijandige doctrines.
Die islam-scholen moet je juist aan banden leggen, niet onze vrijheden die niemand kwaad doen!
Ams, CDA propageert geen strijdige staatsvorm zoals de islam dat wel doet.
Die SGP is trouwens nog veel erger, met hun vrouwenachterstellende beleid, volgens mij in strijd met de Grondwet.
Maar ja wie ben ik.

Oude Heks | 31-10-05 | 16:31

Wat is er tegen betalen voor software?
Jammer die kruideniers die met hun portemonnee stemmen.

Pannie | 31-10-05 | 16:31

Volgens mij hebben de Fransen, Duitsers, Amerikanen, enz. Prima handelsbetrekkingen zonder een Koningshuis of zie ik dat verkeerd?????????

bigalow | 31-10-05 | 16:30

Hij staat nu wél op 41% "ja" in de poll. Dat telt ook, Peter!

Mindset | 31-10-05 | 16:26

Die Peter he, dat is toch dezelfde vent als diegene die wil dat we netjes voor alle software en games gaan betalen?
Mmm zegt genoeg denk ik zo...
Dus Peter voor jou ongezien...

Klantenservice | 31-10-05 | 16:25

Voordeel monarchie. Ze kunnen handelsbetrekkingen makkelijker realiseren dan ministers. Ze doen plichtplegingen die anders door machtsgeile ministers worden gedaan. En die moeten nu juist zinnigere dingen doen.
En bovendien heb ik duizend keer liever dat ik kan zeggen dat trix de baas is van Nederland dan een idioot die een beetje populair probeert te doen. Aan Trix kan ik tenminste niets doen.

Polderdrama | 31-10-05 | 16:24

En al die "slimme" geenstijlers die over Peter's ontwikkelingshulpparagraaf vallen moeten eens wat beter gaan nadenken over tariefsmuren, internationale handel, bananen, koffie en biet/rietsuiker voordat ze roepen...
Wat zou je zelf gaan doen als je honger hebt en er is een land waar de vuilnisbakken elke week meer caloriëen binnenkrijgen dan jij in 'n maand?
Dat wij van die halve zachten zijn en er een multi-culti samenleving van willen maken met begrip voor vrouwenbesnijdenis en tasjesroof kan je een simpele asielzoeker toch niet kwalijk nemen?
Voor het klimaat komt ie hier echt niet hoor!

tichtus | 31-10-05 | 16:22

De helft van Nederland is ambtenaar of geniet staats subsidie. Daarom zal het PRVD beleid niet echt populair zijn. Waarom bericht trouwens de Telegraaf en AD online niet over PRDV? Opzettelijk censuurtje omdat deze gevestigde media ook afhankelijk zijn van overheids subsidies?

GrijpgrageGraaierd | 31-10-05 | 16:19

Noem mij eens 1 voordeel van de monorchie.
kijk naar de Moffen. Daar kiest het parlement een president die welliswaar niks te vertellen heeft, maar wel gekozen wordt integenstelling tot het oneerlijke erfsysteem wat we nu hebben. Je maakt mij niet wijs dat een "lintjesknipper president" net zoveel kost als een Koningin die door een Middeleeuwse traditie het recht heeft om het staatshoofd te zijn. Volgens mij waren wij de eerste republiek ter wereld dus rot op met traditie en cultuur. Hoe kun je NL een democratie noemen als we geen gekozen leider hebben. Ten tweede vind ik het belachelijk dat Trix aangesproken moet worden met eer en niet beledigt mag worden door het simpele feit dat zij lid is van de Oranje bende.
Hoezo ben je een hippie als je tegen het koningshuis bent?

bigalow | 31-10-05 | 16:19

@pannie:
linkje a.u.b., dat klinkt net als het fok adagium... bron?
Ga naar de lokale bibliotheek. Je weet wel zo'n gebouw waar ze boeken uitlenen... Waar je nog nooit binnen bent geweest. Ga DAAR eens zoeken.
Zelf.
Luilak.

vergruizer3 | 31-10-05 | 16:17

@Brusselmans
Ja, als trix er niet meer is, dan zal de media opeens over zinnige dingen gaan schrijven..... Tuurlijk.....
Wat zal onze regering opeens veel beter gaan functioneren. Och och. En wat een geld zal het besparen als we eindelijk die paleizen kunnen afbreken. Ik zie prdv al hele dagen lintjes knippen.

Polderdrama | 31-10-05 | 16:15

Ik heb indertijd na het lezen van Wilders z'n plan via z'n site gevraagd waarom hij artikel 23 van de grondwet niet durfde aanpakken. Nooit antwoord gekregen - behalve automatisch bedankje. Peter durft dat in elk geval wel.
Toch ben ik bang dat Nederlanders wel willen klagen en jammeren dat ze verandering willen maar terugschrikken als er iemand opstaat die ze dat wil geven.
@Thom_Holwerda: Democratie in Nederland begon indertijd met de Bataafse republiek. Dat het geen onmiddellijk succes werd maakte de prins niet beter dan de kale Fransen dus met de legitimiteit van republiekijnen zit het wel goed hoor! We mogen de pest hebben aan voetjebal en erfopvolging...

tichtus | 31-10-05 | 16:10

Maxima op de middenpagina van de Penthouse en mij hoor je niet meer.

Pannie | 31-10-05 | 16:10

shit, heb ik echt "toe te wijven" geschreven??

fuckface | 31-10-05 | 16:08

@Pannie, dies wel een boomknuffelaar maar geen stink hippie.
Tja dit koningshuis heeft de 20e eeuw niet echte wapenfeiten; mabel-gate, lockheed en ga zo maar ff verder.
Maar volgens mij heb je geen idee wat het koningshuis voor NL betekent. Zonder het koningshuis is er geen NL. Wie zou naar ons willen luisteren?? Luister jij graag naar onze MP Balkie??
Dan gaat het overgrote meerderheid natuurlijk zeggen: "Het koningshuis heeft nix in te brengen in de politiek".
En dat geloof je zelf? Achterkamertjes werk, Het koningshuis is wel het gezicht van NL.
Maareh wie ben ik om zo over hun te denken...

Ronnie M. | 31-10-05 | 16:08

vergruizer3 31-10-05 @ 16:02
Mag ik jou zin "zonder kennis van zaken hoef je je niet in deze discussie te mengen" quoten ?, want dat is wat mij betreft een van de meest geniale uitspraken ooit op GS gedaan, temeer daar jij dit waarschijnlijk gewoon meent!
Voor wat betreft de rest: geloof je het zelf?
Linkje graag dan aub.

Pannie | 31-10-05 | 16:07

Die arrogante houding van dat hele koningshuis, zich een paar keer per jaar verwaardigen om het klootjesvolk toe te wijven, bah, wat een geldverslindende poppenkast, het lijkt de Tweede Kamer wel.
Er is wat voor te zeggen om dat gedateerde kliekje van Oranje maar eens helemaal af te schaffen natuurlijk.
Verder weinig vernieuwends bij de PRDV, ouwe wijn in nieuwe zakken, en het verhogen van de ontwikkelingshulp, ja daar zal hij echt mee gaan scoren...........

fuckface | 31-10-05 | 16:07

@Pannie, dies wel een boomknuffelaar maar geen stink hippie.
Tja dit koningshuis heeft de 20e eeuw niet echte wapenfeiten; mabel-gate, lockheed en ga zo maar ff verder.
Maar volgens mij heb je geen idee wat het koningshuis voor NL betekent. Zonder het koningshuis is er geen NL. Wie zou naar ons willen luisteren?? Luister jij graag naar onze MP Balkie??
Dan gaat het overgrote meerderheid natuurlijk zeggen: "Het koningshuis heeft nix in te brengen in de politiek".
En dat geloof je zelf? Achterkamertjes werk, Het koningshuis is wel het gezicht van NL.
Maareh wie ben ik om zo over hun te denken...

Ronnie M. | 31-10-05 | 16:07

Een president kan tenminste fatsoenlijk worden weggestemd na zijn of haar nachtelijk escapades.

Brusselmans | 31-10-05 | 16:07

Niks mis mee toch. Wel dat de helft waarschijnlijk op zoveel kritiek kan wachten, dat het niet door kan gaan.

Swiffer | 31-10-05 | 16:07

Laat Peter maar schuiven. Sterker nog: volg zijn voorbeeld! Nooit hebben wij in Belgie zoveel lol gehad als toen er vlak voor een verkiezing ineens een stuk of vijf schertspartijtjes opdoken en ééntje nog verkozen geraakte ook - jammer genoeg was 't net de meest corrupte ploert van het stel, uitgerekend diegene die er om niks dan eigenbelang aan was begonnen. Kun je nagaan hoe goed wij Belgen met de democratie kunnen omgaan.

Maar in jullie heb ik dus meer vertrouwen. Fuck die kiesdrempel! Als er honderd zo'n kleine partijtjes komen met allemaal niet meer dan vijf echte strijdpunten - ze mogen zelfs van elkaar afgeschreven zijn - dan halen die 'grote' partijen hun eigen kiesdrempel niet eens meer. Doen dus! Aan het handtekeningenjagen, lui! Breng Hadjememaar terug.

veest van pim | 31-10-05 | 16:06

Een voordeel van de monarchie is, zeker in deze tijd met allerlei semi politici, dat er tenminste in iemand in de regering zit die weet waar ze over praat. Het valt me namelijk op dat Balkenende op vrijdag de minst onzinnige uitspraken doet. Vergeet niet dat Beatrix al ruim 25 jaar regeringservaring heeft. Om die ervaring weg te gooien in een redelijke onstabiele periode, is gewoon stom.
Een ander verhaal wordt het natuurlijk wanneer Beatrix afreed.

King of controversy | 31-10-05 | 16:05

@brusselmans:
zinnig in de zin van:
de nachtelijke escapades van de eerste nederlandse president?

De media zijn al jaren ziek. Dat komt echt niet goed door de afschaffing van het koningshuis.

vergruizer3 | 31-10-05 | 16:04

Alleen de media al zou veel belang hebben bij de afschaffing van het koningshuis. Dan kunnen die slaafse schurkende hielenlikkers teminste weer over zinnige onderwerpen schrijven.

Brusselmans | 31-10-05 | 16:02

@pannie:
zonder kennis van zaken hoef je je niet in deze discussie te mengen.
Uit allerlei studies is pijnlijk duidelijk geworden dat een president net zo duur, zo niet duurder is dan een koningshuis.
Bovendien is het een van de krachtigste export promotors die we in Nederland hebben.

vergruizer3 | 31-10-05 | 16:02

Ronnie M trouwens ze hebben ook zo'n zieke ongewassen boomknuffelaar hippie in de familie volgens mij?

Pannie | 31-10-05 | 16:01

Ronnie M wat heb jij met dat overbetaalde inteelt geteisem? Ok die corrupte rat van een Bernhard die op z'n 60ste de 19 jarige dochter van z'n vrienden volblafte, daar kan ik nog wel om lachen, maar verder...?
Moet je toch eens uitleggen!

Pannie | 31-10-05 | 16:00

Tip voor Petah: dienstplicht weer terug!

Klukkluk | 31-10-05 | 15:58

meneer wil de grondwet op de schop gooien. Daar gaat de rest van de kamer niet mee akkoord. Ook de eerste kamer niet.
Puntje speciaal onderwijs afschaffen kan alvast als mislukt beschouwd worden.
Monarchie afschaffen: Van hetzelfde laken een pak.
2 mislukkingen al.
.
.
Gaat lekker Petert!

vergruizer3 | 31-10-05 | 15:54

Zeg Henk hunk, weet je dat jij voor die uitspraak een x paar maanden Mohamed B mag bezoeken!!
En als je ff langs me huis in Den Haag komt gratiz 2 blauwe ogen krijgt.
Op zulke uitspraken zou ik echt trots zijn, stink hippie.

Ronnie M. | 31-10-05 | 15:54

Peter heeft het te hoog in zijn poll. benieuwd hoe lang hij nog leeft.

neuzel | 31-10-05 | 15:51

-weggejorist-

Henk Hunk | 31-10-05 | 15:45

Op die punten valt hij niet aan te vallen. Ik wens hem er veel succes mee. Maar toch moet hij eens uitleggen waarom hij al jaren "dapper" kreumeldieven op de hielen zit voor volks vermaack, terwijl hij met de heren uit het milieu die er echt toe doen zit te dineren. Dan ben je corrupt. Ik denk niet dat politiek Nederland zit te wachten op iemand die deals maakt met de onderwereld hun niet aan te pakken.

Henk Hunk | 31-10-05 | 15:42

@Zeurders: Ten eerste is het niet off-topic (dit gaat toch over de PRDV? Die willen toch min of meer een republiek maken van ons land?).
Ten tweede zie ik dat je niet een legitieme reden kunt bedenken om de monarchie af te schaffen, en dus lijk je verdacht veel op een meeloper. Zo iemand die denkt dat als je het volk maar zo veel mogelijk en zo vaak mogelijk laat stemmen, dat dan opeens alles goed zal gaan.
Sorry, maar daarvoor vertrouw ik mezelf en mijn mede-landgenoten niet goed genoeg. Waar stem je voor? Wat het beste is voor jezelf, of wat het beste is voor ons land als geheel?
@RonnieM: Omdat het hardstikke hip is om tegen de monarchie aan te schoppen, da's vet cool man. Waait wel weer over.

Thom_Holwerda | 31-10-05 | 15:41

Het spijt me zeer maar ik vraag me af hoelang Peter blijft leven als hij echt zo hoog in de politiek komt..... hij heeft zowiezo al niet veel vrienden, en als hij zich gek gaat gedragen komt er vast wel weer een geek die ook hem de mond snoert!!

pollie_vld | 31-10-05 | 15:38

Er zitten zeker een aantal punten in z'n verhaal die zinnig zijn, maar over het geheel genomen loopt hij populaire zaken te roepen die heel veel mensen veranderd willen zien. Ik mis de complete financiële onderbouwing van het verhaal. Dus in mijn ogen populistisch en niet realistisch! Geen stem van mij.

Need for Speed | 31-10-05 | 15:36

Ik ben niet zo gek op mensen die zeggen dat ze alleen in de politiek willen zitten als ze een x aantal zetels krijgen. Wat gebeurt er als ik er op stem en ze halen die zelfverkozen kiesdrempel niet? Juistem, dan heb ik voor Jan Lul gestemd.

Het zou hem sieren als hij gewoon in de kamer zou gaan zitten als hij die zetels binnen haalt. Per slot van rekening is de SP ook zo begonnen en iedereen heeft de bek vol positieve geluiden over Jan Marijnissen.

Voor de rest; PrdV wil gewoon een republiek van Nederland maken. In Amerikan zou het een 'compassionate consdrvative' zijn. 24 % ambtenaren minder in 4 jaar, wel de service omhoog, politie moet weer de straat op(en wat gaan we dan doen met de aangiftes meneer de Vries? Op straat noteren of zo?).

Kweenie, er zitten aardige punten tussen hoor, maar ook wel wat luchtfietserij vind ik persoonlijk.

TM | 31-10-05 | 15:35

Jan Nagel.
Klaas Wilting.
.
.
Grote Flop.

Voorts moet Petert zich bezig houden met journalist spelen en niet proberen de Hans Smolders van den Haag te worden.

"ik ben anders..."
bla bla bla....

Als ik niet genoeg stemmen krijg doe ik het niet...

Kortom, voor je begint toon je al dat je een slappe zak bent.

Dahaaag Petert...

vergruizer3 | 31-10-05 | 15:34

waarom zoveel mensjes Anti-Monarchie?
Het is toch prachtig om een koningshuis te hebben of ben ik gek?
Dat levert allerei voordelen op en is gewoon leuk, traditie/cultuur etc.
Kijk dat hippies de monarchie aanvallen, logisch maar waarom de rest ook?

Ronnie M. | 31-10-05 | 15:33

@Oude Heks
Hoe zit het dan het CDA en de scheiding tussen kerk en staat?

ams | 31-10-05 | 15:32

afschaffing speciaal onderwijs: geen linkse stemmers voor de boefjesvanger; bijdrage voor de beschaafde samenleving; zal wel weer inkomensafhankelijk worden, dus ook geen reschte stemmers.

daarnaast lijken een aantal punten niet doordacht of gewoon gekopieerd van fortuyn

zie weinig toekomst voor deze sensatiezoeker.

deurbel | 31-10-05 | 15:31

@Oude Heks 31-10-05 @ 15:00

Die zmokkers of lomp kindjes zo als we ze vroeger noemde, moeten gewoon een paar vette klappen krijgen, niet leren? VOELEN!!!.
Tuurlijk niet, zulke scholen zullen altijd wel bestaan en moeten ook bestaan.
Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt dat er offers moeten worden gemaakt voor anders gelovigen? Maar dat zal wel met je opleidingsniveau te maken hebben.

Ronnie M. | 31-10-05 | 15:29

Helaas is er een groot verschil in Nederland tussen plannen en werkelijkheid.

Plannen maken, die het elecatoraal goed doen kan bij wijze van spreken iedereen.

Je moet Peterr dan zeker ook beoordelen op zijn capaciteit om items van zijn program over de uiteindeljke formatie Búhne te krijgen, er van uit gaandat dat PRDV geen absolute meerderheid zal behalen.

style.councillor | 31-10-05 | 15:28

Wat mij betreft mogen alle scholen op religieuze en politieke grondslag per direct worden afgeschaft. Indoctrinatie hoort niet op scholen thuis. Kinderen gaan naar school om kennis tot zich te nemen en verder moeten ze gewoon lekker met rust worden gelaten zodat ze in alle rust hun eigen meningen kunnen ontwikkelen.

graaf Dracula | 31-10-05 | 15:27

En een kwart minder ambtenaren binnen 4 jaar, heerlijk!

Pannie | 31-10-05 | 15:22

pff.. hij wil majesteitsschennis laten vervallen! Schande! LEVE DE KONINGIN!

de aap | 31-10-05 | 15:21

Peter heeft vergeten te melden dat zijn voorgangers zich bij de rechter moeten verantwoorden vanwege lidmaatschap van een criminele organisatie. Want dat IS de huidige regering en parlement!

wimpie | 31-10-05 | 15:21

Bizar eigenlijk dat ik als van nature linkse inborst door een paar van die idiote pleurisberbers nu alweer voor de 3e keer 'rechts' ga stemmen.

Pannie | 31-10-05 | 15:20

@oude heks
Peter bedoelt dat ouders die hun kinderen bijvoorbeeld naar een christelijke school willen sturen, dat in het vervolg zelf gaan betalen. De keuzevrijheid blijft dus bestaan. Prima zaak. En wees toch niet zo bangig. Al die onzekere types hier die denken dat de staat ze straks gaat indoctrineren.... Pffff.

Tiepe | 31-10-05 | 15:17

Lang leve onze aanstaande Republiek

bandito | 31-10-05 | 15:14

@Thom Holwerda: nog meer off-topic over jouw monarchie? Het is een verouderd en achterhaald principe dat je een baan erft, in plaats van hem verdient doordat je er beter in bent dan anderen. Dus weg met de monarchie!

Zeurders | 31-10-05 | 15:13

*begint klokken te luiden*

Ali Bi | 31-10-05 | 15:08

@ronnie007
Hij wil alleen heerschappij. Of dat haalbaar is, en/of wensbaar....

Kenny013 | 31-10-05 | 15:06

@ oude heks.
met speciaal onderwijs bedoelt peter dus islam en christelijk / katholiek / gereformeerd onderwijs. en niet de ZMOLK scholen.

chinese kinderen gaan op zaterdag naar een chinese school (zou dat ook wat zijn voor de moslims als peter aan de macht komt.

DJmarco | 31-10-05 | 15:05

Het lijkt wel wat. Vernieuwing is goed. Zitten goed punten tussen. Of het haalbaar is, is een tweede.
Volgens mij legt hij de lat iets te hoog. En wie te hard wil vliegen, zal ook wel hard op z´n bek gaan. Als die het rustiger aanpakt, verwacht ik langzamerhand wel succes. Zie SP als voorbeeld. Blind stemmen op een partij die in de politiek nog niks verzet heeft zie ik niet zitten.

ronnie007 | 31-10-05 | 15:03

Als ie toch bezig is heb ik er nog wel een paar: Belastingen halveren, uit de EG, Gulden terug, openbaar vervoer gratis, benzineaccijns halveren BTW eruit etc.
Het was iets met stuurlui en een wal of zo? Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar dan toch: ga alsjeblieft boeven vangen of zo....

jokari | 31-10-05 | 15:02

Iovanni: Je zou misschien zelf het citaat op kunnen zoeken voor je begint te blaten.

"And so, my fellow Americans, ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country." -Kennedy

www.americanrhetoric.com/speeches/john...

Icequeen | 31-10-05 | 15:00

Ik stem ook deze keer niet!

~Pyro~ | 31-10-05 | 15:00


GS bedoelt ws. PRDV wil het bijzonder onderwijs afschaffen.
Speciaal onderwijs is ook voor zmokkers ( zeer moeilijk opvoedbare kinderen),en fysiek en verstandelijk gehandicapten; die moeten echt hun eigen scholen hebben.
Als je het bijzonder onderwijs afschaft, mogen scholen dus uniforme Staatscholen worden waar kindertjes gehersenspoeld gaan worden met de laatste modegrillen van Harrie Potter.
Begin van het kommunisme dus.
Montessori, Jenaplan etc. mogen dan naast Christelijke scholen ed. ook niet meer.
Hij moet gewoon islamitische scholen verbieden , want de islam kent geen scheiding tussen kerk en Staat en de Christelijken wel.
Onze vrijeid van onderwijs moet dus maar even opgeofferd worden aan een stel Middel-Eeuwse gelovigen uit de woestijn.
Dank je feestelijk; mijn stem krijgt hij NIET.

Oude Heks | 31-10-05 | 15:00

goh, nog een borrelpraatpartij - en waar is peters financiele paragraaf?

ikbengeweldig | 31-10-05 | 14:59

Wel een beetje ingewikkeld allemaal voor 'Tante Truus uit Meppel'. Je moet nu tegen het NIPO vertellen dat je Peter wel ziet zitten in Den Haag, maar daarmee stem je niet op hem. Lijkt me een uitdaging voor het NIPO om de vraagstelling goed en duidelijk te krijgen. Ik denk dat Peter niet wil afgaan en daardoor een soort voorverkiezing houdt. Beetje slap wel. Als je echt gelooft in wat je doet, ga je ervoor met heel je hebben en houwen.

ErachterKijkerd | 31-10-05 | 14:58

@Zeurders: noem eens één reden waarom de monarchie slecht is voor dit land, waarin het ons de beweginsvrijheid beperkt, en waarin het de ontwikkeling van ons land heeft tegengewerkt.
Nog best lastig he?

Thom_Holwerda | 31-10-05 | 14:58

Ik moet zeggen dat z'n standpunten niet eens zo dramatisch zijn. Hij heeft paar goede punten maar een stem van mij zou die nooit krijgen. Elke politieke partij (of kamerlid) die zegt dat hij/ zij anders zou zijn als de gevestigde orde zal ik NOOIT serieus nemen.
Volgens mij zou het veel beter met de Nederlandse politiek gaan als de polarisatie wat minder zou worden. Dus nieuwe partijen die weer eens tegen de huidige partijen gaan schoppen heb ik niet zo'n vertrouwen in.

Gerie | 31-10-05 | 14:56

Ai helaas bij Peter gaat ook de publieke omroep volledig op de schop en dan red je het niet. De trukendoos die ze dan bij vooral het onafhankelijke en objectieve 3e net opentrekken liegt er niet om, dan was Pim nog maar een opwarmertje. Tipje voor Peterrrrr: S-T-I-G-M-A-T-I-S-E-R-E-N

Lucifer | 31-10-05 | 14:55

@ magic marine 31-10-05 @ 14:51
"En dat soort debielen wil je over alles in NL mee laten praten?" Pssst, sterker nog ze praten al mee, noemen we hier democratie.
Over debielen gesproken.

Kenny013 | 31-10-05 | 14:53

klinkt goed. of ie het waar kan maken heb ik ernstige twijfels over..

ijelert | 31-10-05 | 14:52

Peter Pretenties de Vries ......

Kakbouter | 31-10-05 | 14:51

Thuis = kwijt |(

TheBartman | 31-10-05 | 14:51

En na het debacle met het referendum over de grondwet is wel duidelijk dat het volk vragen wat ze ergens van vinden totaal niet werkt. Het volk haalt er namelijk allemaal argumenten bij die nergens op slaan: "ja, de euro is zo duur en daarom stem ik tegen!" En dat soort debielen wil je over alles in NL mee laten praten? Hij heeft duidelijke het beste met ons voor!

magic marine | 31-10-05 | 14:51

Die vent moet het lekker bij loterijen houden, daar hoort hij thuis. Zijn geloofwaardigheid is hij iniedergeval thuis sinds zijn reclamesmoel

TheBartman | 31-10-05 | 14:50

Klinkt tot nu toe niet verkeerd die PrdV...

da wizard | 31-10-05 | 14:49

gaat hij alle politieke & ambtelijke misdaden oplossen?

zlogg | 31-10-05 | 14:49

Mijn stem krijgt hij niet...

Fleau | 31-10-05 | 14:48

@Thom Holwerda: Dikke middeleeuwer ben je met je monarchie...

Zeurders | 31-10-05 | 14:48

Het is misschien wel wind, maar geen frisse hoor. Eerder de ietwat zure lucht van oude wijn in nieuwe zakken...

Jo de la Hi Ti | 31-10-05 | 14:47

"Ask not". Da's toch geen Engels? Goed citeren of gewoon Nederlands praten.

Iovanni | 31-10-05 | 14:47

Ik ga dus never-nooit-niet stemmen op een of andere debiel die van dit land in feite een republiek wil maken.

Nog even en ook hier maken de mensen met het meeste geld de dienst uit, omdat zij zich dure persoonlijke campagnes kunnen veroorloven, zoals in de VS nu het geval is.

En niemand komt aan onze monarchie. Die doet het al 170 jaar hardstikke goed; waar komt toch al die haat jegens Oranje opeens vandaan?

Thom_Holwerda | 31-10-05 | 14:46

Dit wordt weer zo'n partijtje dat aan interne machtsstrijd ten onder gaat, met name Jan Nagel heeft op dat gebied een fijne reputatie.

Zeurders | 31-10-05 | 14:46

klinkt goed allemaal..

Bono | 31-10-05 | 14:46

Noem mij iemand in Nederland met politieke ambities, die het charisma van Fortuin heeft. Niet dus.

ffulpen | 31-10-05 | 14:45

Een heel hoop beloven maar als het er uiteindelijk op aankomt kunne we het schudden. Kok heeft ook ooit gezegt dat we dat kudt kwartje terug krijgen, nou ik zie nog niets. Die penis (lees: balkelende) denkt meer stemmen te krijgen dan P.deV(iezerik). Nou ik heb sterk mijn twijfels. Ook PRDV komt niet ver, maar mensen gaan gewoon stemmen op die partij al is het alleen maar om het te zien falen...

skaars | 31-10-05 | 14:44

ik zo denk, is het weer een welkome frisse wind, maar wellicht iets beter georganiseerd met meer back up dan de lpf.

Trouwens mooie foto bij vorig bericht, ik verbaas me er wederom over hoe GS iemand lekker weet neer te zetten.

Dol op Post | 31-10-05 | 14:44

En vooral de industrie die ontwikkelingshulp wordt genoemd extra spekken.

Daar zitten we inderdaad op te wachten. Maak Afrika vooral NOG afhankelijker dan het al is.

Anti-links | 31-10-05 | 14:43

Staat er iets in zijn programma over giften van bedrijven aan politieke partijen?
Zijn website is nl. gratis gemaakt door het bedrijf Mediaxplosion. Zit de heer Michel Meijerink van Mediaxplosion binnenkort in het bestuur? Lijkt wel op het begin van de LPF.

aivd | 31-10-05 | 14:43

leuke punten heeft ie. Het is alleen jammer dat die losers van een Klaas "Waku Waku" Wilting en Jan "ik richt weer een nieuwe partij op" Nagel in het bestuur van zijn clubje zitten.

achtung panzer | 31-10-05 | 14:39

Pfff, de zoveelste ! En dan hebben we Jan Molendijk ook nog .....

duive030 | 31-10-05 | 14:39

Eer komt meer zinnigs uit de man dan de afgelopen 10 jaar uit Den-Haag.

ams | 31-10-05 | 14:39

Op zich heeft hij geen slechte punten maar heb geen vertrouwen in hem.Maar goed een frisse wind door het duffe kabinet kan nooit kwaad.

NoClass24 | 31-10-05 | 14:38

@AIVD: Hij is vervroegd uitgetreden volgends google. Weer zo'n profiterende babyboomer dus. Een infiltrant, wat ik he brom.

FriescheHengst | 31-10-05 | 14:38

Ja van mij mag ie, ik ben de gevestigde 'orde' zat...

Antwerk | 31-10-05 | 14:35

kiesdrempel van 3 á 5 procent, die gaat tie zelf niet eens halen

Bengski | 31-10-05 | 14:35

Hij wil mij?? Heeeeelllppp!

zweefvlieger | 31-10-05 | 14:34

Ik stem al op Geert Wilders maar anders kreeg Peterrrr mijn stem.

Dr. R. Clavan | 31-10-05 | 14:34

klinkt goed, ik ben erg benieuwd.

Kenny013 | 31-10-05 | 14:34

prima punten, lekker is een goede reorganisatie in de politiek!

Mad Scientist | 31-10-05 | 14:32

"Wytze de Back, het weggestuurde hoofd communicatie van de provincie, wordt voorlichter bij de politieke partij van Peter R. de Vries, de PRDV."
Hoezo weggestuurd? Waarom?

aivd | 31-10-05 | 14:31

nou nou wat een pretenties!!

Pornstar | 31-10-05 | 14:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl