Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aboutaleb: Allemaal Eerlijke Laptops!

Wie Maakt Me Los!?Bericht aan alle bijstandsgerechtigden van Nederland. Jullie zijn nog niet afgeschreven. Jullie gaan er weer helemaal bijhoren. Jullie kunnen binnenkort de hele dag onbeperkt F5-en. En dat allemaal op een graties en een gloednieuwe computer. Hebben we voor jullie geregeld bij Ahmed Aboutaleb. Kostte wat overtuigingskracht, maar na enkele honderd-dagen-dialogen op onze redactieburelen is de staatssecretaris van Sociale Zaken om. Binnenkort zijn jullie weer online. Aboutaleb gaat jullie tracteren op een pc uit een speciaal bijstandspotje. Heeft Ahmed Sinterklaas zelf nogmaals toegegeven in een gesprek met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Binnenkort dus tegen de glazen loketwand aantikken van uw gemeentelijke raamambtenaar en vragen waar uw Macbook Pro blijft. Geen dank! Krijgt GeenStijl eindelijk een sociaal gezicht...

Reaguursels

Inloggen

Is het een ideetje om die paar hardwerkende menschen in Nederland nou gewoon eens een keer te belonen, in plaats van de eeuwige subsidiering van luiheid van inactieven? Zo gaat het hier al decennialang: als je niet wilt deugen, word je in de watten gelegd van wieg tot graf. Gratis geld, gratis voedsel, gratis OV-kaart, gratis knipbeurt, gratis bibliotheekabonnement, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen (hier zelfs van de hondenbelasting, tsss) en ga zo maar door. Nu is het weer een gratis PC. Maar wie zich hier iedere dag de pokkepleuris werkt, wordt alleen maar gesard, afgeknepen en benadeeld. Maar goed, het is maar zolang je dat zelf toelaat natuurlijk...*surft weer dagdromend langs de diverse emigratie-sites*

Breinstein | 24-05-07 | 13:30

tuma's willen alleen maar een lamtop die bheee kan bheeen.
nog meer nieuws van die 2 pasp. pinter

gerritj123 | 24-05-07 | 13:23

En dan vervolgens de site van marktplaats plat laten leggen, doordat die TUMA's* allemaal tegelijk hun pc weer te koop zetten.

* alles wat onder de categorie turk of marokkaan valt.

willem ruis | 24-05-07 | 12:30


whahahaha je word gewoon melig van al die stomme ideen. denk je nou echt dat mensen met een uitkering geen banden hebben met spullen die zo genaamd van de vrachtwagen vallen. wat moeten hun nou met betalingen in natura. zucht idioten

RJ rush | 24-05-07 | 12:24

Vind ik ook zo gelul he.. Dat die categoriale verstrekkingen zijn afgeschaft... Alsof daar in het gemeentelijk beleid niet omheen te zeilen is....

Categoriale verstrekkingen betekende alleen dat iedereen die binnen een bepaalde doegroep valt, automatisch een bepaald bedrag krijgt. Bijvoorbeeld 'gift duurzame gebruiksgoederen'. Dat was een paar honderd euro die mensen elk jaar kregen om bijv. dingen als een tv te vervangen. Maar goed. Die gift bestaat niet meer, maar de bijstand in deze kan op individuele grond nog steeds verstrekt worden.
Wat is er dus veranderd?? Meer werk, omdat mensen het nu individueel aanvragen.

mereggie | 24-05-07 | 11:32

Oja. En om iedereen voor te zijn (hoezo inkoppertje :):

Deze ambtenaar zit niet te internetten op werk. Heb gewoon een vrije dag.

mereggie | 24-05-07 | 11:11

Ik werk bij sociale zaken.. Dankzij ons gemeentelijk beleid deelde wij al veel langer extra-gratis pc's uit.....
En tv's, koelkasten, bankstellen, bedden, stofferingskosten, fietsen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dan natuurlijk niet te vergeten de financiele extraatjes... Het mooiste is: Hoe langer je het volhoud in de bijstand, hoe meer geld je krijgt!
Luie-reet-premie. Zeg maar.

mereggie | 24-05-07 | 11:10

bijstand: een halfuur ongehinderd nootjes plukken in het notenbos

Patrick Zweedsey | 24-05-07 | 10:39

En een gratis scooterT voor elke fin met 1 jaar aan graties brandstof bonnen.

TyfusLeijer | 24-05-07 | 10:11

Ah snel stoppen met werken, het is weer sinterklaas tijd voor de luie nederlander

OpenDeur | 24-05-07 | 09:56

Begrijpen doe ik het niet.... Als eigen baasje ben ik naarstig op zoek naar personeel, maar hoe ga je mensen prikkelen om aan t werk te gaan als ze dit soort voorzieningen krijgen. Bij mij krijgen ze een goed salaris, maar ze moeten er wel voor werken. En daar wringt de schoen blijkbaar.

En als ik per ongeluk een dag vrij ben en ik loop door de stad dan vraag ik me echt af of iedereen in de nachtdienst werkt ofzeau

heavybas | 24-05-07 | 09:53

De bijstanders mogen mijn laptop wel hebben, maar dan wil ik hun BMW.

3*links=rechts | 24-05-07 | 07:46

Eigen volk eerst, dacht ik zeau... *herinnert zich de bijstandscijfers nog over 2006*

3*links=rechts | 24-05-07 | 07:42

Heeft die mamaneuqer ook nog laptops gestolen in Tilburg dat ie ze uitdeelt??

veel vaak en vet | 24-05-07 | 07:13

Hehe, werk al jaren maar heb nooit een laptop kunnen betalen. Denk dat ik me maar laat ontslaan, kan ik er gratis eentje afhalen!!

RedFrits | 24-05-07 | 07:10

bijstand in natura, staat dat in de koran dan?

Tekkeldief | 24-05-07 | 06:20

dus als je een dubbel paspoort hebt......

bamipakket@tofoeboy | 24-05-07 | 00:48

@.DenkZelfstandig 23:35
Zo slim is hij toch niet. De ene na de andere rechter verbiedt controles op het gebied waar hij verantwoordelijk voor is. Denk je echt dat de notoire bijstandtrekkers zich laten afschepen met een laptop die ze allang - en een veel betere - hebben ? Dat wordt de volgende rechtzaak omdat weer een vrijheid wordt aangetast.
Echt slim was hij geweest als hij direct had gedaan wat hij na de eerste uitspraak zei: de wet aanpassen. En nog zeer onlangs werd Rutte - maar in feite het ministerie - veroordeeld voor racisme omdat Somaliers gecontroleerd moesten worden. Daartegen gaat hij niet in beroep.
In Amsterdam heeft hij als wethouder nog geen deuk in een in de zon liggend pakkie boter geslagen.
Een aanwinst ? Nou neuh.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 23:42

bottehond 23-05-07 @ 23:31

ventus_aqualis 23-05-07 @ 23:33

smile haha

onzekant | 23-05-07 | 23:38

Wat de Linkse Pers er in het algemeen weer niet bijvertelt is dat Ahmed er bij zei dat NU die extra steun in veel gevallen dezelfde dag nog helemaal in de gokkast verdwijnt.
-
Aboutaleb is een grote aanwinst voor Nederland. Eén van de zéér weinige goeie linkse politici (misschien wel de enige). Wilders had hem juist moeten prijzen en vervolgens de anderen tegen wie hij ageerde moeten bekritiseren.

DenkZelfstandig | 23-05-07 | 23:35

@.onzekant 23:16
Wij niet, hij wel. Laat hem 1% vangen van de kosten van dijkverzwaring, daar kun je heel wat jaartjes van op een warm strandje zitten.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 23:33

onzekant 23-05-07 @ 23:16

Let's face it: iedere meute, zelfs de islamwatchenden heeft een profeet nodig. Zij hun profeet en wij de onze. Ik weet wel dat hij een fles wijn kan veranderen in een lege fles wijn. Maar ik weet niet zo zeker of de waterwandelkampioen van galilea ook wel helemaal letterlijk geciteerd is he. Alsof dat er toe doet, hahaha.

* damn, een theologische (contradictio in terminaal) weaurdenworsteling *

bottehond | 23-05-07 | 23:31

bottehond 23-05-07 @ 23:06

als hij dan ook water in wijn kan laten veranderen , dan zijn we helemaal binnen .

onzekant | 23-05-07 | 23:16

onzekant 23-05-07 @ 22:55

Kewl. Weet je wie een échte gristen is? Jeremia, die dude heeft een profetische opdracht lijkt het wel. Tot heden heeft hij in álles gelijk gekregen. De GS jomanda zo te zeggen.

bottehond | 23-05-07 | 23:06

bottehond 23-05-07 @ 22:31

de naam christen zijn ze niet waardig daar , zo noemen ze zichzelf om het volk te misleiden . degene die het dichtst bij een christen in de buurt komt hier in holland , is wilders en die heeft geen christelijke partij . een christen die een ander geloof toejuicht is volgens de bijbel verdoemd en zal vervloekt worden , het eerste gebod telt het zwaarst . het complete cda en de cu zal slechts het vagevuur kennen met hun duivelse preken .

onzekant | 23-05-07 | 22:55

staan dr binnekort veel goedkope laptopje op mrktplaats.
ze hebben toch ''internetcafe's''??

M0USE | 23-05-07 | 22:43

The eimer 23-05-07 @ 22:12

Kijk: je kunt je geïntimideerd voelen deaur de acties van het establishment. Besef echter wel dat: ten eerste het establishment nauwelijksch invloed heeft op de "werkvloer" en ten tweede dat de macht van deze fluwelen dictatortjes flinterdun en breekbaar is. Zoals ik tegen @ Lagonda zei: als je ze individueel massaal aanvalt drijf je ze uit elkaar en kun je ze één voor één (liefst inhoudelijk) kortwieken. Het stelt allemal niets veaur, dat establishment, een samenraapsel van gristenrentmeesters die geen hoger doel kennen dan de maatschappelijke vrede bewaren en wanhopige ossjaaldemonkraten, die almaar venijniger te werk gaan en nog zo veel mogelijk schade aan het land wenschen toebrengen, in de heaup dat hun frankensteineske dreaum alsnog uit zal komen. Racaille en zemelaars, meer is het niet. We gaan ze pakken. Desespereert niet!

bottehond | 23-05-07 | 22:31

Wil Aboutaleb alleen zijn eigen geld weggeven en niet dat van mij? Dan zeg ik verder niets over die uitzuigers die iedere maand hun hand op houden en nog klagen ook.

Joltcan | 23-05-07 | 22:14

@ Botte;
Daarom is den Haag tot het bot toe verlamd en durft geen tegengas te geven.
Wat rest is een pathetisch zwijgen over de islamlobbyisten die onbeperkt via de bekende linkse roeptoeters hun gang kunnen gaan.
Niemand wil en kan ze tegenspreken.
Zelfs een Tichelaar wil Wilders kamervragen afschaffen.
Verbieden kan hij het niet, maar hij ziet het nut ervan niet in.
Misschien heeft hij wel gelijk.

The eimer | 23-05-07 | 22:12

The eimer . Scherpe analyse.De gevolgen daar heeft hij nog een kijk op en de burger, ach dat is gewoon... eh een burger. En volgens hem zijn er altijd erger dingen dan dit te moeten betalen.

nadenkeniseenkunst | 23-05-07 | 22:11

@ nadenkeniseenkunst;
Als technicus moet je juist een koele pragmaticus zijn die effectief kan denken.
Aboe vertelt alleen aan gemeentes dat er meer materiele zaken moet worden verstrekt inplaats van geld.Maar hij vergeet nog een paar dingen.
Gisteren kwam er een bericht dat den Haag zich gepakt voelt door de regering omdat zij totaal niet gecompenseerd werden om de blijvende iilegalen van een uitkering e.d. te voorzien. Dat kost den Haag 20 miljoen extra. Andere steden kampen straks ook met dit euvel.
Samen met Aboe,s plannetje, en ongetwijfeld de vele andere nog komende plannetjes, drijven de gemeentelasten voor de burgers torenhoog.

The eimer | 23-05-07 | 22:03

The eimer 23-05-07 @ 21:33

OT?

Vanavond bij profiel weer een taqiyya-ende islamist in het zonnetje gezet. Die polikor blijft maar "rolmodellen" en "uncle toms" aandragen. Net als abu thaleb, tariq ramadan, marcouch en het onderwerp van vanavond karacaer blijken die keer op keer onvervalste moslimbroeders te zijn. Houdt ze in de smiezen. Deze slimmerikken plannen lange termijn en spreken zich daarom uit tégen terreur en straatjihaddisme. Om die reden zijn ze stuk voor stuk (en reken maar dat ze mekaar goed kennen) levensgevaarlijk voor 0031 as we know it. Zegt de policy of the womb je iets? dat komt uit die kringen. En het establishment laat zich maar al te graag verleiden.

bottehond | 23-05-07 | 21:55

Hij doet zijn bijnaam "Abou betaalt wel"" alle eer aan. Ook heeft hij niet in de gaten dat het CDA zich steeds meer begint te irriteren aan zijn "gulle"beleid en heeft hij nu een battle met Ella Vogelaar (die ongever 50% begrijpt van waar ze mee bezig is) over wie als eerste gedumpt wordt als het moment daar is. Electrotechnische ingenieurs zijn nooit goede bewindslieden omdat ze altijd op zoek zijn naar de meest eenvoudige "+" en "-" verbinding waarmee het lampje moet gaan branden. En als er kortsluiting is kijken ze paniekerig om zich heen. Maar daar komt hij nog wel achter en dan zal hij wel weer als een held worden binnengehaald in 020.

nadenkeniseenkunst | 23-05-07 | 21:50

@ ventus:
Achot, wat een ellende.
Nou, mijn innige deelneming.
Alleen de Gazastrook is erger.

The eimer | 23-05-07 | 21:33

Terugwineffect op uitkeringen ??? Hahahahahahaha, alsof je Ella Vogelaar hoort zeggen dat ze een normale vent aan de haak heeft geslagen.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 21:30

@.The eimer 21:23
Man dan moet je toch eens komen kijken. Maar ga asjeblieft eerst naar de dokter voor wat pilletjes Seresta of zo; als je er zo plotseling middenin kiept kan dat tragisch aflopen. Ik zit in Nordhollastan niet zo ver van wat ooit Amsterdam was.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 21:28

@ ventus:

Die vonden de cijfers van Lakeman sterk overtrokken.
Die hadden het over het terugwineffect op de uitkeringen die aan allochtonen werd uitbetaald, Inmiddels weten we wel beter.

The eimer | 23-05-07 | 21:25

@ ventus:

Het schaamrood staat op min kaken, maar die zie ook nooit.
Wel in een barrel op een rijksweg. Met een stofdoek ernaast.
Waar wonen jullie dan allemaal?

The eimer | 23-05-07 | 21:23

@.de honden blaffen... 21:05
Ik denk dat Pieter de cijfertjes niet zo makkelijk meer boven water krijgt. Na het eerste boekje is waarschijnlijk anders geboekhoudt door de overheid.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 21:22

@.The eimer 21:04
Je hebt er geen tomtom voor nodig. gewoon in de gaten houden waar gehaakte mutsjes naar toe gaan. Daar is het.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 21:18

@ de honden blaffen;

Inderdaad, dat zou een volksopstand veroorzaken.
Zo geeft men ook geen exacte cijfers vrij wat die multiculgrap ons jaarlijks kost. Ik denk dat je daarbij een hartverlamming krijgt als je zou weten.
Buiten dat, wij betalen alleen al 7 miljard aan de EU en 4 miljard aan ontwikkelingshulp.
Dat wordt opgebracht door 7 miljoen werkenden.
Allemaal opgebracht uit die 80 % belastingvoet.

The eimer | 23-05-07 | 21:11

The eimer 23-05-07 @ 20:58
Onlangs opperde een reaguurder om Lakeman een up to date versie van binnen zonder kloppen te laten schrijven.
Dat zou explosief materiaal zijn.

de honden blaffen... | 23-05-07 | 21:05

@ ventus:

Ha,ha, nee, niet echt.
Ik zou het niet weten waar die dingen zijn.
Maar in de bijstand belanden zal ik ook niet gauw doen, denk ik,

The eimer | 23-05-07 | 21:04

@.The eimer 20:51
Zorg dan dat je geen bezit hebt maar er wel gebruik van kan maken. Jij zit niet vaak in het koffiehuis merk ik.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 21:00

The eimer 23-05-07 @ 20:46

die ministers weten precies wat er aan de hand is , zij zijn tenslotte de ministers . een brief aan een dovemansoor krijg je dan , ik wil niks meer met dat soort van doen hebben in dit leven .

onzekant | 23-05-07 | 20:59

@ Botte 20.42:

Voeg daarbij dat ook het overgrote gedeelte van de zorgpremie- wanbetalers allochtoon zijn, in de bijstand zitten, en straks aanvullende AOW krijgen inplaats van nu aanvullende bijstand op hun verkorte AOW uitkering en de kostencijfers van Lakeman destijds zijn een lachert van de eerste orde geworden.

The eimer | 23-05-07 | 20:58

metalgrandpa 23-05-07 @ 20:56

LOL

DC® | 23-05-07 | 20:57

--Altijd prijs met Achmèèèèd---

metalgrandpa | 23-05-07 | 20:56

ga maar werken lui pleuris volk

BLOODYBIGBADBULL | 23-05-07 | 20:54

bottehond 23-05-07 @ 20:42

zo ben ik dat ook gaan ervaren inderdaad . er wordt daar in 1 gesprek vaak wel 3 keer de woorden 'we worden zo vaak opgelicht gebruikt' en als je dan om je heen kijkt daarbinnen , dan krijg je vanzelf je bedenkingen als je ziet waar je mee vergeleken wordt .

onzekant | 23-05-07 | 20:52

@Ventus;
Natuurlijk kan hij dat , maar dan speelt het eigen bezit/ geld weer een rol.
Heb je dat, dan gaat die regel weer niet op.

The eimer | 23-05-07 | 20:51

@ onzekant;
Je bent duidelijk tussen de wal en het schip gevallen en wordt gemalen tussen de systemen.
Nu begrijp ik je.
Schrijf een brief naar een minister, dat wil nog wel eens helpen.

The eimer | 23-05-07 | 20:46

Waarom komt in Den Haag niemand op het idee om mensen in de bijstand, na toetsing, verplicht iets voor het algemeen nut te laten doen ? Plantsoenen schoffelen, zwerfafval opruimen, grafitti verwijderen, ouderen helpen met klusjes etc. etc.
En de weigeraars, tsja .... -10% in de 1ste maand, -20% 2e maand etc.

En dan nog: " PvdA-milieuminister Jacqueline Cramer wil de aloude gloeilamp gaan verbieden" en partijgenoot Abu iedere bijstaander aan de laptop ? Er is blijkbaar altijd duidelijk en consequent overleg binnen de partij.

DC® | 23-05-07 | 20:44

@.bottehond 20:22
En wat voor hangmat ! www.st-ab.nl/abwnorm23.htm Moet je wel even bijtellen
bijzondere bijstand
kwijtscheldingsregelingen
volle huursubsidie
matigingsregelingen
stadspas
bergen vrije tijd.
@.The eimer 20:23
Nu het lijstje er toch ligt. Kijk maar eens naar de netto bijstanduitkering voor 65 plusser met jongere partner. De AOW voor hetzelfde stel is netto 1139,24. Volgens mij moet iedere AOWer zonder aanvullend pensioen gewoon maandelijks 100 euro dij de soos gaan halen.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 20:43

onzekant 23-05-07 @ 20:25

Menschen die klagen over de laagte van uitkeringen mogen zich wel eensch afvragen hoeveel cultuurverrijkerTs er eigenlijk profiteren van die sosjale verworvenheden van dit landje. Dáár durft zelfs Geert Wilders niet over te praten. Het laatste taboe. Maar juist en vooral omdat we die parasieten toegestaan hebben zich lekker te nestelen en ze op de koop toe nog geld toe te geven moeten luiden als jij daar onder lijden. En anderen, denk aan de vele wao-erTs die de dupe zijn, chronisch zieken die plots vorkheftruckchauffeur motten worden, ik noem maar een voorbeeld. Ergo: de Nederlander die klaagt in deze moet eerst maar eensch heel diep na gaan denken wie de "solidariteit" met die cultuurverrijkerTs betaalt, anders gezegd: wie draait op voor de kosten van dit waanzinnigste sosjaal ekperiment aller tijden? Vandaar dat jij een verdubbeling, nee wacht: een verviervoudiging krijgt. Voor luiden als jij VOEL ik ook solidariteit. Wat men hier onder de noemer solidariteit schaart is niets meer dan het over de rug doorvoeren van dromerige levensgevaarlijke projecten die ontspruiten aan luiden die de realiteitsbeleving van een aardappel hebben. @ Amen.

abu de moslimbroeder: doe je matties eensch aan het werk schoppen en onderzoek trouwens ook eensch de verhalen dat 30 % van de ziekenhuisopnames en (dure) operaties onder de allahtoonsche patiënten uitgevoerd wordt op neven, ooms, tantes en zussen uit de thuislanden?

bottehond | 23-05-07 | 20:42

@Onzekant. Ga je toch gewoon wiet kweken, wat kan jou het schelen.

knutsel | 23-05-07 | 20:41

The eimer 23-05-07 @ 20:27

jazeker en gewonnen ook al , helaas betaald de verzekering niks tot weinig uit als je door het uwv goedgekeurd wordt of bijna goedgekeurd bent , ook al zegt het ziekenhuis iets heel anders als de keuringsartsen van uwv , ikzelf ben in 3 ziekenhuizen geweest onder langdurige behandelingen . dan kun je dus een letselschade advocaat in de hand gaan nemen en die gaan alles uitpluizen en dat kost jaren , of je laat je natuurlijk belazeren . ik heb 1 dag vrijwillig gewerkt en heb een stortbak van commentaar over me heen gekregen van de verzekering , omdat het werk te zwaar was en hoe ik het in mijn hoofd haalde , terwijl de keuringsdienst mij daartoe in staat achte , nou ging het ook niet goed maar het bewijst maar eens hoe dubbel het allemaal is . werken doet het voor geen meter .

onzekant | 23-05-07 | 20:39

@ kuttekrap;
Aha, meneer klust overdag, Kunnen we zo zien, want een echte bistandstrekker kijkt alleen overdag 100 keer naar zijn bankrekening naar porno.

The eimer | 23-05-07 | 20:36

Eeh, meneer Achmed, doet U mij anders maar een plasmascherm, een laptop heb ik al.
Graag in de avonduren afleveren want overdag ben ik klussen.
En o ja, doe er ook maar een home-cinema setje bij.

kuttekrap | 23-05-07 | 20:32

@ onzekant:

Nooit je dader een proces aangedaan voor een schadevergoeding?
Zo nee, dat kan ook nog achterstallig gebeuren.

The eimer | 23-05-07 | 20:27

bottehond 23-05-07 @ 20:24

u wordt vriendelijk bedankt weer .

onzekant | 23-05-07 | 20:25

onzekant 23-05-07 @ 20:20

Ik deel U mede dat de commissie ongelijke behandeling heeft besloten Uw toelage te verdubbelen. Beroep is niet mogelijk.

bottehond | 23-05-07 | 20:24

@ Ventus...:
Klopt.
Waar denk je waar het FNV met samenwerking uiteraard met de pvda mee bezig is?
Natuurlijk krijgen ze hun zin, Bos of niet, maar dan ben ik benieuwd of een autochtone Nederlander ook zijn huis moet blijven opeten als hij in de bijstand beland.
Het antwoord daarop is niet zo moeilijk te raden: hij wel.

The eimer | 23-05-07 | 20:23

Een beter voorstel is om bijstandstrekkers helemaal geen geld te geven, maar een sobere woning, eten, kabel, kleding (tweedehands) etc. Dan wordt het in ieder geval weer waar het voor bedoeld is: een vangnet. De bijstand is anno 2007 nog steeds een hangmat. Allemaal aan het werk schoppen goffedomme!

bottehond | 23-05-07 | 20:22

The eimer 23-05-07 @ 20:10

dat riep ik ook altijd , en werken deed ik al vanaf mijn 15de voor 50 a 55 uur in de week meestal . tot iemand mij aanreedt en ik nek en rug en schouderletsel opliep . ik besloot gewoon te gaan werken de volgende dag , maar werd door de arbo naar huis gestuurd , ik mocht absoluut niet werken (ik had ook echt wel pijn , maar dacht f*ck it). na een half jaar mocht ik nog steeds niet werken en ben ontslagen . de rest had ik al uitgelegd hierboven . er is geen hond die jou nog fatsoenlijk werk aanbiedt als je letsel hebt opgelopen . je rest dan slechts nog wraak en nuteloos solliciteren iedere week . het is mij niet vreemd dat het aantal geweldsdelicten schrikbarend stijgen in deze instanties , mijn vingers jeuken ook als ze alleen al naar me kijken met die zure lach .

onzekant | 23-05-07 | 20:20

Geen slecht idee, anders zullen sommigen het allemaal verdrinken of vergokken.

Guantanamo Airways | 23-05-07 | 20:19

@ Morax:
Reken maar dat heel de G.S.aanhang achter een AIVD keylogger staat.
Zeker weten.

The eimer | 23-05-07 | 20:19

@.The eimer 20:04
In Nederland geldt dat je niet door je bladgoud heen mag donderen, dus al zou jouw systeem ingang krijgen dan nog is er niets aan de hand op je 65e verjaardag. Daar was kortgeleden nog enige commotie over maar weiigen begrijpen dat helemaal.
Stel je hebt tussen je 15e en 65e niet alle jaren in Nederland gewoond en ook niet de vrijwillige premie betaald; stel dat aantal jaren op 10. Dan krijg je 10 x 2% korting op de AOW. Maaaaaaaaar dat wordt weer aangevuld door e bijstand +let wel+ even over de 100% AOW, want dat is het sociale minimum, vat je ?
Nu was er kortgeleden weer - uit de linkse hoek - iemand die riep dat iedereen gewoon 100% AOW moet krijgen. Als je leest wat ik hiervoor zei zul je zeggen 'dat maakt toch geen moer uit'.
Een Turk verwoordde het in het staatsjournaal heel treffend: als hij de volledige AOW krijgt - waar hij geen recht op heeft - kan zijn vakantiehuisje in Turkije blijven staan, maar als de bijstand gaat aanvullen moet hij dat opvreten.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 20:18

Als ze er meteen een keylogger inzetten en info doorsturen aan AIVD, kan het misschien nog wat opleveren. Mohammed Bouyeri was tenslotte ook een uitkeringstrekker voordat hij het nodig vond Theo naar de andere wereld te helpen.

Mordax | 23-05-07 | 20:13

@ onzekant:
Er zijn uitwassen ontstaan bij het uitvoeren van vroegere WAO keuringen.
Voorbeelden te over, we weten dat allemaal.
Om dat gigantisch aantal arbeidsongechikten terug te dringen waren ook utwassen nodig. Voor sommigen die nu daar het slachtoffer van zijn geworden
mag het een bittere pil zijn, maar we leven in Nederland.
Hier valt immers geen mens op zijn bek.

The eimer | 23-05-07 | 20:10

Ah wat, ze hebben er vast nog een paar duizend staan bij 'de domeinen', die zijn toch al afgeschreven.

knutsel | 23-05-07 | 20:10

En ja hoor ik moet vlink dokken voor me laptop en die gasten waar ik mijn loon heffing aan af moet staan krijgen zo een kreng gratis. Laat ze lekker met hun luie reet aan de slag gaan. Kut mongooltjes...

Oh well las net op tweakers dat er een tekort aan ICTers is dus na en tijdens me studie toch nog bakken met geld.

Grtz,
Mitta

Mitta | 23-05-07 | 20:07

@ CoJoNes:
Dat bedoelde ik ook met zelfverdiende AOW.
In feite betaalt iedereen AOW premie, als je werkt, werk je niet, dan krijg je ook AOW. Opzich is dat ook heel vreemd.
En ja, ook de bijstandsuitkering wordt belast met die premieheffing.
Dus de staatsliefdadigheid wordt vreemd genoeg ook belast.

The eimer | 23-05-07 | 20:04

Don Knieschot 23-05-07 @ 20:00

als ik er 1 krijg mag je hem overnemen voor een zacht prijsje

onzekant | 23-05-07 | 20:04

Ik ben ook wel toe aan een nieuwe PC.

Don Knieschot | 23-05-07 | 20:00

@mezelf
Kappen met die mojito's, ga je slordig van typen.

CoJoNes | 23-05-07 | 19:57

@The eimer 23-05-07 @ 19:25
AOW is zelfverdiend? dacht het niet. AOW wordt opgebouwd met rechten. tussen je 15e en 65e. Elk jaar dat je tussen je 15e en 65e in nederland hebt gewoond (tot en met de babyboomers dan, hè, tis nu afegelopen) bouw je 2% AOW recht op. Af je nu gewerkt hebt of niet.
Dus... ook als bijstandstrekker bouw je AOW rechten op die, lachen gieren brullen, betaald worden uit je BRUTO uitkeringsbedrag. Ik verzin het niet.

CoJoNes | 23-05-07 | 19:56

The eimer 23-05-07 @ 19:31

er zullen er heus een hoop bijlopen die niet willen , maar het overgrote deel wat er zit is belazerd volk door de keuringen van uwv . zo een keuring zit je dus 2 uur te praten met een keuringsartsarts die ziekenhuizverklaringen en doktersverklaringen niet als serieus beschouwt en er zijn eigen oordeel over heeft en als afsluitertje tikt hij nog even met een hamertje op je knieen en ellebogen en keurt je dan goed met een stalen gezicht . vaak zijn dit mensen die nog niet eens eigen schuld hebben aan hun handicap , maar die veroorzaakt is door een derde of bedrijf . dan ben je toch een achterlijke als je je eigen laat belazeren door hun . ik persoonlijk hoor nooit niks van ze , want ik sleep ieder woord voor de rechter met hun bedreigingen dus zijn ze voorzichtig geworden , uitgenodigd wordt ik ook niet , want dat verpest hun hele dag . en mensen die een bijstandsuitkering hebben die een rechtszaak hebben lopen , die moeten tegenwoordig hun uitkering na ontvangen van de schadeclaim terug betalen , maar het gezeik en intimidatie is er niet minder om , terwijl het in die gevallen eigen geld is , want iemand die geen rechtszaak heeft lopen hoeft niks terug te betalen , discriminatie eigenlijk . dus nemen ze je eigenlijk met je eigen geld te grazen in een hoop gevallen en tegenwoordig ga je dan claimen bij iemand die jou je vrijheid heeft ontnomen . tenslotte zijn die mensen verplicht om zich te melden bij de bijstand i.v.m ziekteverzekering en de zeer trage werkwijze van ambtenaren en hun eigen wetboeken , anders had de verzekering het vaak kunnen oplossen zonder de bijstand(dus het volk) aan te spreken , maar dat is onmogelijk gemaakt door het herenvolk , zij maakten de wetten en dit is het resultaat . vandaar dat door die herkeuringen van uwv , mensen slechts verplaatst zijn op papier , niet in het leven . zijn gewoon mensen die opgelicht zijn vaak op alle mogelijke manieren , die vertrouwen niemand meer en al helemaal niet degene die hen hun leven afgepakt hebben .

onzekant | 23-05-07 | 19:52

Wat is er mis met een PC in de bieb waar je voor kunt inschrijven? Meteen een paar Melkertbanen voor de toezichthouders.
Give it away gaat niet werken. Mooie stimulans om nog even geen baan te vinden.

DonJohnson | 23-05-07 | 19:51

@ventus_aqualis 23-05-07 @ 18:13

Duidelijk.

De Beste | 23-05-07 | 19:46

Aboutaleb bedoelt hier de bijzondere bijstand. Het "extraatje" naast de reguliere bijstand, zeg maar. Nou wordt die bijzondere bijstand al sinds jaar en dag in natura uitgekeerd (wasmachines, vloerbedekking e.d.), dus ik heb werkelijk geen idee waar de goede man het over heeft.

wegmetdebijstand | 23-05-07 | 19:32

Volgens mij kunnen mensen die onder modaal verdienen het beste hun baan opzeggen en hun handje op gaan houden, het is toch te gek voor woorden !!
Er is werk zat in NL, en meer dan de helft van die gasten kan gewoon werken hoor!

ik kom van rechts | 23-05-07 | 19:31

@ onzekant:
Mogelijk zie ik het een beetje zwart- wit.
Maar hier wordt inderdaad werken niet beloond ten opzichte van uitkeringen ontvangen.
Maar het gros van de bijstand- uitkeringstrekkers wil eenvoudig niet werken. omdat het verschil tussen hun uitkering, inclusief toeslagen en belastingkortingen of salaris te gering is.

The eimer | 23-05-07 | 19:31

@ de honden blaffen;
AOW is een zelfverdiende uitkering.
Bijstand is staatsliefdadigheid, waar nooit premie voor betaald is.
T Blijkt dat als je levenslang gewerkt hebt, hetzelfde krijgt als je levenslang geen premie betaald hebt en geen slag werk verricht hebt.
Werken is dus volslagen zinloos en dom.

The eimer | 23-05-07 | 19:25

The eimer 23-05-07 @ 19:12

ligt eraan in welke situatie je zit , veel mensen gaan er zwaar op achteruit financieel als ze gaan werken , of kunnen het werk niet eens aan doordat ze verkeerd gekeurd zijn , maar dienen wel te gaan . deze mensen moeten zich dus melden op een werkvloer bij een baan die ze nooit wilden hebben en gaan na een uurtje weer ziek naar huis , want ziek is ziek . vaak zijn dit mensen die tot het uiterste getercht zijn door de ambtenaren en die al jaren geen priveleven meer hebben door deze ambtenaren . en die zal jij als bijstandstrekker geloven als hij met een pctje voor je deur staat , bij mij krijgt hij hem gelijk achter zich aan geworpen als hij aan de deur staat . oplichters zijn het . ze weten het mooi te brengen maar in de realiteit ligt het toch even anders vaak als dat ze zeggen .

onzekant | 23-05-07 | 19:23

Deze maatregelen helpen niet voor een grote groep, “Het kabinet komt binnenkort met maatregelen om meer mensen aan de slag te helpen.” Der staat helpen, dat had moeten zijn “schoppen”.

..Whatever | 23-05-07 | 19:20

@ Ervaringsdeskundige:

Ergens is het wel te begripen van Aboetalep, vroeger in het Rif had hij geen geen ene mallemoer. Nu hij onbeperkt in de belastingkassen kan graaien gaat hij zijn clienten belonen met allemaal leuke dingen.
Natuurlijk weet hij wel dat het kort dag voor zijn sociokliek, maar voorlopig is hij niet te stuiten met strooien.

The eimer | 23-05-07 | 19:19

Bijstand:1236 euro.
AOW:1307 euro.
(Beide voor gehuwden).
Dus iemand die zijn hele leven gewerkt heeft,belastingen en premies afgedragen,wordt afgescheept met vrijwel dezelfde fooi als de eerste de beste gelukzoeker die door de asielprocedure is gerold.
Een van de grootste onrechtvaardigheden van het huidige "sociale" stelsel.

de honden blaffen... | 23-05-07 | 19:18

-weggejorist-

Ervarings_deskundige | 23-05-07 | 19:13

@ onzekant:
Met baan?
Zou ik niet pikken.

The eimer | 23-05-07 | 19:12

die nieuwe internetSgebruikerTs kunnen dan fijn allahmaal op STAND.NL gaan zitten reaguren, want dat is tegenwoordig weer geheel links correct, en weer onder volledige controle van de gedachten politzei.

QB (ja die.....) | 23-05-07 | 19:11

The eimer 23-05-07 @ 19:04

dan ben jij niet goed op de hoogte , want hier in de buurt zijn ze hem al aan het aanbieden sinds een paar weken bij de bijstand met een baan erbij .

onzekant | 23-05-07 | 19:11

Uw Verzekeringsadvis 23-05-07 @ 18:58

een pc in huis dat mag niet volgens ieder geloof , tenslotte is het in de privesfeer . verders heb ik geen commentaar , afgezien dat ik midden in een al 4 jaar durende rechtszaak zit met dure advocaten enzo , die ik overigens al gedeeltelijk gewonnen heb en op het punt sta de rest van de overwinning ook binnen te halen . mij rest slechts het graf aanstampen van de betreffende instanties en ambtenaren en ik zal ze uitmelken zoals ze bij mij geprobeerd hebben . al die geestelijke ellende die ik eraan overgehouden heb door die oplichters , moet tenslotte wel vergoedt worden .

onzekant | 23-05-07 | 19:10

Macbook Pro, een PC? FF sponsortje noemen, zeker. Kunnen z' um inruilen voor een plek in de gaarkeuken.

Peter_S | 23-05-07 | 19:08

bookie 23-05-07 @ 17:24: Blijkbaar niet vaak genoeg want er zijn duizenden gezinnen die hun zorgpremie niet afdragen.

Zippy | 23-05-07 | 19:04

@ onzekant:
Wat een cynisch verhaal zeg.
Bovendien begrijp je het niet allemaal, het is helemaal de bedoeling niet om met die gratis p.c. werk te zoeken. Je hoeft hem ook niet van je uitkering af te trekken. Begrijp het nou es, het is gewoon een weggeefproject van die pvda. Zo hebben ze er tientallen op stapel staan, geloof me.
je krijgt straks ook een nieuw huis, met alles erop en eraan. Gratis.
En misschien krijg je straks ook nog een nieuwe auto. Maakt niet uit.
Maar onthoud, je hoeft echt geen slag te werken.

The eimer | 23-05-07 | 19:04

@onzekant 18.23.
Hoop dat u snel een baan zult vinden.
En veel plezier met de nieuwe PC.

Uw Verzekeringsadvis | 23-05-07 | 18:58

Uitkering in natura. Briljant plan voor iemand van een partij die schande spreekt over voedselbanken. Doe eens verschil uitleggen.....

hekkesluiter | 23-05-07 | 18:57

Pc, tje gratis. Uiteraard ook de kosten internetprovider betaald. Meubeltje om in te zetten, stoeltje ervoor volgens Arbo. Cursusje computerbedienen volgen.
Een derde van die dingen sneuvelt de eerste maand al.
Bij de etteljke honderduizenden bijstandstrekkers zullen er misschien 150.000 zijn die zo,n ding willen hebben.
Rekensom: 150.000 maal het bovenstaande setje a E 1500,- = E 2,2 miljard. eenmalige kosten. Vervolgkosten minimaal een paar ton per maand.
Hoeveel kregen onze AOWers er ook al weer per maand netto erbij?
3 of 4 euro, dacht ik.

The eimer | 23-05-07 | 18:45

Zijn er al vacatures voor hulp-Jorissen?

Don Quichote | 23-05-07 | 18:44

@widtvoet 23-05-07 @ 18:18
Het trieste is dat ik je post nog begrijp ook... Overigens zijn belasting beambten gewoon ambtenaren. Lijkt me nogal suf in bed, aangezien die types sowieso niet vooruit te branden zijn... Dan toch maar belasting betalen?

dlseth | 23-05-07 | 18:38

Ja! Dat is wat ze nodig hebben! Laptops van onze belastingcenten!
.
Zullen we ook meteen internet abbo's voor ze betalen? 20mbit ofzo?
.
Ga Eens Werken En Koop GvD Een Laptop. Zoals Iedereen.
.
Of ga naar de bibliotheek, het buurthuis, vrienden of familie als je eens op internet moet zijn. Of zitten die ook allemaal thuis te wachten op nog meer van onze belastingcenten?

299792458 | 23-05-07 | 18:32

ik krijg zojuist te horen dat 1ieder die die computer aanneemt direct een baan heeft , jawel als verkoper achter uw eigen pc , u mag dan de hele dag klantjes gaan lokken en mensen overhalen om andermans zure waar te kopen .

onzekant | 23-05-07 | 18:31

hahahaha het ouderwetse telefoonbelletje werkt niet meer bij de bijstandtrekkers en nu blijven die ambtenaren constant zitten met hun goedbetaalde koninklijke baantjes die ze graag uitgedeeld hadden . erg gek vindt ik het niet aangezien de helft van de bijstandtrekkers mensen zijn die verkeerd gekeurd zijn door het uwv en vanuit de ziektewet de bijstand in gedonderd zijn met een stalen gezicht . bellen doen ze je alleen tussen 9 en 10 s'ochtends , als ze met hun pleurishumeur op hun kudtwerk komen om een ander ook even uit ze nest te bellen voor een baan als schilleboer of dergelijke . ze denken zeker dat ze met achterlijken te maken hebben . er is geen bijstandstrekker die de telefoon overdag nog opneemt met het nummer onbekend en dan moeten ze weer brieven gaan schrijven enzo , weer extra werk voor die goedwillende altijd vriendelijke ambtenaren . helpen doen ze je graag , het liefst je graf in . nu hebben ze weer een nieuw idee , een pctje voor de bijstandstrekkers , die gelijk even wordt meegeteldt in je eigen vermogen lijstje van de bijstand (kunnen ze je weer korten op je uitkering). ze willlen precies weten wat je doet de hele dag en het liefst hangen ze camera's op in je huis , alle inkomsten worden in 3voud gecheckt en een priveleven is verleden tijd geworden . nu denken ze de oplossing gevonden te hebben met een pctje , zodat ze je ergens op af kunnen rekenen als jij s'avonds je email niet gecheckt hebt , omdat zij je weer een koninklijke baan proberen op te dringen . het zal wel net zo gaan als met het gratis kippetje voor alle bijstandstrekkers een jaar of 2 terug , die bleek maar voor enkelen weggelegd , nadat ze met groot bravour verkondigden dat ze zulke goedheiligmannen waren voor de minderbedeelden . het enige waar ze daar goed in zijn is je bloed onder de nagels vandaan trekken en je slecht betaald of ongezond werk aansmeren , iets anders hebben ze geen ervaring in daar . ik ben benieuwd hoeveel computers er defect zullen raken die uitgedeeldt worden , door tal van mysterieuze redenen . de bijstand die wat weggeeft , geloof het zelf .

onzekant | 23-05-07 | 18:23

@dlseth 18:04

In dit stadium lijkt het onverstandig op voorhand reeds zaken uit te sluiten. Dat het aangedragen alternatief uwerzijds de tweede ronde beraadslagingen waarschijnlijk niet haalt doet daaraan niets af. Vleesstokslagen en belastingen gaan echter moeilijk samen. Bovendien betaalt @widtvoet voornamelijk vermogensbelasting en daaromtrent worden eventuele dealtjes met name in de White's gemaakt. Vrouwelijke inspekteurs voelen zich daar nu eenmaal vaak minder op hun gemak.

widtvoet | 23-05-07 | 18:18

Op de een of andere manier moet de PvdA weer een partij van betekenis worden. Met leuke dingen voor de mensen die de hufters van die rechtse partijen dan weer tegenhouden. Maar de goede wil was er toch, toch, toch ?? Aan ons ligt het niet.
Nou maar eens kijken wat er na de 13% van de ambtenaren van een bezopen burgemeester en de laptops van een schromelijk tekortgeschoten wethouder van SZ nog meer in het vat zit. Ik tel die paar miljard voor het GP, de bakken geld voor wijken die nooit zullen deugen maar even niet mee.
In 2011 zullen degenen die het allemaal hebben betaald er wel achter komen dat werken tot 80 jaar nog de mildste klap op hun bek is.

ventus_aqualis | 23-05-07 | 18:13

Krijgen ze dan ook graties porno accounts? Ik bedoel, wat moeten ze anders de hele dag doen?

Joost Jolijt | 23-05-07 | 18:11

@howthewestwaswon 23-05-07 @ 18:03:
Ik zou wel willen, maar helaas ben ik niet gequalificeerd om dit land te mogen regeren, en wel hierom:

(1). Cursus "pispaal" niet met goed gevolg afgelegd;
(2). Cursus "prügelknabe" ook al niet volbracht;
(3). Helaas niet corrupt en/of uit corrupt geslacht;
(4). Allergisch voor thee (m.n. rooibosthee overigens).
(5). Reeds veelvuldig betrapt op nadenken en realisme.
(6). Slechts behept met één enkel paspoort.

Al met al dus géén geschikte kandidaat.
Het land zal verder moeten lijden, mea culpa!

Reinaert | 23-05-07 | 18:11

@widtvoet 23-05-07 @ 17:52
Ow, ik dacht bij 'in natura' dat je de mevrouw belastingbeambte een paar stevige anale vleesstokslagen zou toedienen... Is op zich ook een optie...

dlseth | 23-05-07 | 18:04

@Reinaert 23-05-07 @ 17:53:

Je kunt ook te bescheiden zijn. Ga het land regeren. Doe het! Voor ons!

howthewestwaswon | 23-05-07 | 18:03

@howthewestwaswon 23-05-07 @ 17:53:
Ik weet het, ik weet het.
Een land regeren is niet zo moeilijk als het lijkt hoor, alleen gebeurt het altijd maar weer door de verkeerde figuren. Figuren die kennelijk niets beters te doen hebben dan wel nergens anders echt welkom zijn.

*Zingt Reinaert's lijflied: "'t Is moeilijk bescheiden te blijven, wahahaneer je zo goehoehoed bent als Ik!"*

Reinaert | 23-05-07 | 17:56

@Reinaert 23-05-07 @ 17:46

Verdorie zeg........... je hebt gelijk

howthewestwaswon | 23-05-07 | 17:53

Kzou mijn belastingen trouwens eauk graag in natura betalen. In plaats van die euri's zouk me zeau veur kunnen stellen dat je je oude laptop, je derde tweedehands motor, je te klein geworden amerikaanse koelkast, je onzuinige vaatwasser en je overtollige kleding in gaat leveren bij oom inspekteur...

widtvoet | 23-05-07 | 17:52

Handig als je ook nog eens techie bent, en geen prijs op x86 en ATA stelt...

realloc | 23-05-07 | 17:51

@howthewestwaswon 23-05-07 @ 17:44:
Andersom redenend kun je zeggen dat iemand die in de bijstand zit ook geen wasmachine nódig heeft, ik herhaal: géén wasmachine nodig heeft.
Betrteffende persoon heeft namelijk de godsganse dag de tijd om de was te doen, bovendien spaart het energie, dus waarom wasmachines?

Reinaert | 23-05-07 | 17:46

Goed nieuws ook weer: "... blijkt dat huishoudens met kinderen er „procenten" op vooruit gaan in de komende jaren, aldus de staatssecretaris. Dat komt onder meer door maatregelen als gratis schoolboeken en een hogere kindertoeslag." Vorige maatregel was een godsgruwelijk veel duurdere zorgverzekering die ook weer gratis voor kinderen was. De alleenstaanden zullen wel weer de lul zijn.

Muxje | 23-05-07 | 17:46

Je kunt er gerust vanuit gaan dat eenflink deel van de mensen die bijstand hebben, dat terecht krijgen. Je kunt er ok vanuit gaan dat het leven duur is. Voor mij als werkende boven-modale-met-gezin is het ook niet best las de wasmachine stuk gaat. Als je in de bijstand zit...... is het een ramp. Aboe (niet per definitie mijn vriend, overigens) denkt buiten de geldende kaders. Prima. Gewoon doen dus. Maar wel controleren of het werkelijk nodig is anders trek ik mijn steun gewoon weer in!

howthewestwaswon | 23-05-07 | 17:44

@Kees Maf 23-05-07 @ 17:38:
Als de overheid dat gaat beslissen dan zie ik de ellende al komen:
1. De Bijbel, het Boek der Boeken, namens de CU,
2. De Bijbel, het Boek der Boeken, namens het CDA,
3. De verzamelde werken van K. Marx en F. Engels, namens de PvdA (uiteraard in de volledige editie, 52 delen, Aufbau-Verlag, Berlijn, DDR)
Moeten al die tokkies en finnen ook nog gaan lezen ..........

Reinaert | 23-05-07 | 17:44

@dlseth 23-05-07 @ 17:41

tja, u kunt altijd nog in de avonduren de bouwvakkert uithangen, die polen doen het ook allemaal ;-)

Kloothommel | 23-05-07 | 17:43

@Kloothommel 23-05-07 @ 17:39
Helaas is er in mijn bedrijfstak weinig mogelijkheid tot zwart werken... Ik had misschien toch de bouw in moeten gaan... Beetje bijbeunen bij de buurman van een neef van de postpode. Dat soort klusje.

dlseth | 23-05-07 | 17:41

Voor de langdurig bijstandstrekkende denk ik overigens aan een wat meer stabiel en diefstalongevoelig modelletje.
Dus géén MacBook of andere zut maar gewoon het échte gereedschap:
members.chello.nl/mlampers/images/IBM%...

Reinaert | 23-05-07 | 17:40

Het is me volkomen onduidelijk wat Aboutaleb bezielt met deze voorstellen.

Wel weer een ideetje uit de koker van de PVDA die kennelijk nog steeds tot de nok toe gevuld zit. Aboutaleb gaat tracteren op een pc uit een speciaal bijstandspotje. Nee lekkere stimulans om aan het werk te gaan. Ook meteen maar een gloednieuw Acer notebook aan de grens verstrekken aan Polen Roemenen, Esten Letten, en Bulgaren + abonnement op de provider ?

Lavrenti_Beria | 23-05-07 | 17:40

@dlseth 23-05-07 @ 17:35

Kan veel makkelijker hoor, gewoon zwart gaan werken.

Kloothommel | 23-05-07 | 17:39

@kwarko01 23-05-07 @ 17:30
Mensen die hun eigen broek kunnen ophouden, moet je niet betuttelen. Als mensen hun geld van de overheid krijgen, dan mag diezelfde overheid van mij best tot op zekere bepalen waar dat geld aan word besteed.

Kees Maf | 23-05-07 | 17:38

Als ze maar Macbook's weggeven vind ik het geen bezwaar.

vander F | 23-05-07 | 17:38

Zie het van de zonnige kant .......................... :-)
Voor een leuke (en dan bedoel ik dus ook een écht leuke) laptop ben ik best bereid een dagje níet te gaan werken hoor!
Ik hoop dat dat genoeg is om me te qualificeren voor zo'n ding, denk het haast wel, ik ben tenslotte toch ook inwoner van dit land.
De andere 364 dagen van het jaar betaal ik dan wel weer gewoon (teveel) belasting.
No problem.

Reinaert | 23-05-07 | 17:36

Ey, Ik wil ook wel een Gratisch Laptop, maar k'zit nie in de bijstand, ik -werk- voor me geld.. waarschijnluk is dat mijn vaut.

Synner | 23-05-07 | 17:36

Ow, toch maar weer even onder een valse naam een paar goedkope laptops scoren en verpatsen op Marktplaats. Via een omweg me eigen gestolen belastinggeld terug verdienen...

dlseth | 23-05-07 | 17:35

Ik ben sowieso tegen. Als je een MacBook wil moet je daar voor werken. Geen die loserts een dell, is ruim voldoende.

kolonel klootoog | 23-05-07 | 17:33

goh,dan krijgt GS ook weer meer reaguurders!!

waarom moet je iemand die amper wat te vreten heeft (volgens hunzelf) een computer geven?

Behangdelul | 23-05-07 | 17:32

Op zich wel een punt om vaste lasten in te houden op de uitkering. Maar is dat ook niet een vorm van betutteling?

kwarko01 | 23-05-07 | 17:30

Een van Jeaule vingertje zie ik.

Mossad.il | 23-05-07 | 17:29

Tuurlijk. Schulden eauk en misschien wel eerst meenemen. Doe maar onder bewind plaatsen... Wat zullen we GVD nou hebben? Teren op andermans zak en 't dan verdommen je nieuwste mobieltje bij de rentepooiers te laten liggen... Sommige mensen behoren die keuze helega niet te (hoeven) maken!

widtvoet | 23-05-07 | 17:26

Ik vind 1 bijstandskoning hier op GS al meer dan genoeg ellende.

Aussie | 23-05-07 | 17:25

Binnenkort dus erg veel laptops op marktplaats

Lobo | 23-05-07 | 17:25

@zippy 17.13 Dat je gebeurt al heel vaak. Niet lullen over zaken waar je geen verstand van hebt.

bookie | 23-05-07 | 17:24

Ik word hier heel verdrietig van... Afvoeren die man...

RTLNieuws | 23-05-07 | 17:22

Tja, maar lees ik nou dat dat onder andere is omdat ze er anders onnuttige uitgaven mee doen, zoals schulden afbetalen?? ZEG!

alpha_mannetje | 23-05-07 | 17:22

@SDI 23-05-07 @ 17:19
Sinds wanneer zijn MacBooks snel?

Wouter de Ddos kabou | 23-05-07 | 17:22

Waarom?

RTLNieuws | 23-05-07 | 17:22

Vanuit de kinderbijslag de ouderbijdrage betalen, 't schoolreisje, de overblijfkosten, schoolboeken en het eenvoudige doch voedzame ontbijt.

Vanuit de oetkering van pappa en mamma de schooluniformen, de studierekening voor de kids, de huur, verzekeringen, elek, water, gemeentelijke belastingen en wat @zippy verder nog opsomt...

Waar blijft de invoering van die Sociale Rekening Koerant trouwens!?!

widtvoet | 23-05-07 | 17:21

Kwootje uit Trouw:
"Geldelijke steun wordt vaak gebruikt om schulden af te lossen of om uitgaven te doen waar de kinderen in het gezin niet van profiteren."
Dat moeten we natuurlijk niet hebben dat ze hun schulden gaan afbetalen!

Patrick Bateman | 23-05-07 | 17:21

Waarom niet gewoon een desktop? Bij voorkeur een Pent I of II want ze hoeven alleen nog maar het internet te surfen om bij te dragen aan mocro.nl etc. Daar heb je geen snelle mac books oid voor nodig.

SDI | 23-05-07 | 17:19

Ik vind een Ferrari ook wel nuttig eigenlijk

*handje ophoudt naar de Spaanse Fin*

dr.spin007 | 23-05-07 | 17:19

Sinterklaas komt toch uit spanje?

Koos Virtuoos | 23-05-07 | 17:18

Vreselijk plan!!! Maar waar ik nog erger van moet braken (en ik ga er vanuit dat er binnen een uur een item over op GS staat) is het vreselijke bericht dat volgens vrouwtje Ter Horst 50% van alle stages bij de overheid naar allochtonen moet gaan!

cultheld | 23-05-07 | 17:17

Een PC kost niets meer. Voor 3 fokking tientjes heb je al een complete Pentium 3, en het werkt!

Dus waarom zo'n oplossing? Ook een bijstandstrekker heeft 3 tientjes over voor een PC.

DatDus | 23-05-07 | 17:17

Leuk voor bijstandskoning maar voor het overige weer een heel eng sosjaaldemokraties experiment, gedoemd om te mislukken natuurlijk. Domme betutteling, ze moeten toch een keer leren om zelf met geld om te gaan, voor het geval dat ze ooit een baan krijgen. Ik zeg voor het geval dat ze ooit een baan krijgen he, je weet immers maar nooit.

sjaakdeslinksesul | 23-05-07 | 17:14

Starf*cker, kom er maar in! Dit was /is toch je man? Aboutaleb was toch degene die van wie je zo hoog opgaf toen je nog elke week een stukje mocht krabbelen in dit kappersblaadje?

Rest In Privacy | 23-05-07 | 17:13

Beste Abou: als je nu praktich wil denken, trek dan de vaste lasten als huur, energie, verzekeringspremies, betalingsachterstanden etc. af van hun uitkeringen voordat je ze uitkeert.

Zippy | 23-05-07 | 17:13

Opzich slimme zet.
Ook uitkeringen krijgen gaat steeds meer digitaal, en door dat proces te automatiseren, heb je minder ambtenaren nodig.

King of controversy | 23-05-07 | 17:12

En waar blijft mijn citycruiser, stepmaster, Wii en Ipod? Anders wordt de kloof tussen hip en pauper steeds groter.

Zeddegeizot | 23-05-07 | 17:11

mmmmmmm en wie betaald dan de provider?
die finnen die in de bijstand lopen verpatsen hem meteen op marktplaats.

eric@fuall | 23-05-07 | 17:09

bijstand in natura lees ik... Een schop onder hun hol kunnen ze krijgen denk ik dan.

Jazzper | 23-05-07 | 17:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl