
Agendapuntje voor onze vrienden van de AIVD. Vandaag even agent 0,00 richting Leiden sturen. Daar houdt Islamwaarschuwer en Joods broodschrijver
Henryk Broder vandaag namelijk een praatje op de Universiteit. Niets ernstig hoor, gewoon eventjes doopceel lichten. Meneer is een soort kruising tussen Leon de Winter en Geert Wilders, maar dan fanatiek en in het Duits. Reden genoeg dachten wij. Bovendien, als Geert Wilders omwille van twee duikvakanties in Eilat al een
tikkende telefoonlijn krijgt, verdient herr Broder niets minder. Tjek die malloot zichzelf
uitverkoren voelen dan. Meneer is wel een bikkel: Ondanks zijn radicale standpunten over de islam neemt de universiteit geen extra veiligheidsmaatregelen. ,
,Hij heeft daar zelf niet om gevraagd'', zegt een woordvoerster. Gelijk heeft ie. Nederland is er het land helemaal niet naar om op klaarlichte dag te worden doodgeschoten. Zeker niet met alerte kuchregenjassen in de buurt...
Reaguursels
Inloggen-weggejorist en opgerot-
komt precies optijd, we hebben nog wat opstandige berbers in tilburg
een vijand van islam is sowieso mijn vriend.. duitser of niet
enne commentaar mag maar heb liever dat je je muil houdt hahahahah
tja dat optreden van de Israelis tegen de Palestijnen zie ik nog altijd een tikkeltje anders als de Nazi's tegen de Joden. Ik denk dat menig Jood blij was geweest met Israeli als kampbewaarder.
Jeb @ 15:10
Hij is bezig om Europa te reinigen. Niet vergiftigen.
Monsieur Bovary @ 14:47
Das wel vreemd wel het klopt gewoon niet.
Er gingen 6oo.ooo arabieren israel uit er kwamen er 1.000.000 in.
Die miljoen is gewoon gaan werken en huizen gaan bouwen. Die arabieren liggen 5x per dag met hun reedt omhoog en doen verder niets behalve janken. Vandaar in moslim landen nog vluchtelingen- kampen (met 4e generatie vluchtelingen!!!!!!!) en in Israel gewone mensen dorpen en steden.
En Lutser..... volgens de VN (toch geen rechtse joden club , lijkt mij?) is het "palestijnse volk"het snelst groeiend. Factor 6 sinds '48. Nazi praktijken.....?
Kan hij ook een bus besturen?
Weer zo'n zwakzinnige die probeert de Europese samenleving te vergiftigen, voor zover ze al niet vergiftigd was, en daarmee tegelijkertijd geld verdienen. SCHANDE, zeg ik. Indien de Joden wat meer aan zelfreflectie zouden doen, zullen ze merken dat ze de dingen nog erger maken.
Ze geven de extremisten de bevestiging die ze zo nodig hebben om hen aan te duiden als de samenzweerderige erfgenamen van Judas.
@Maaier 23-05-07 @ 14:02
Mijn punt: waar zijn we mee bezig? Wordt het niet eens tijd om duidelijk te zijn -iets wat dertig jaar geleden al had moeten gebeuren? Ja, je mag in ons land je geloof belijden door naar de moskee te gaan, nee, je mag geen handen weigeren, als lerares een niqab dragen, eisen dat kruisbeelden verdwijnen, je vrouw en dochters van hun vrijheid beroven, om een paar voorbeelden te noemen. Waarom niet? Omdat we hier onze eigen regels hebben en die heb je maar te volgen. Stoppen met laveren tussen problemen willen aanpakken en een allemansvriendje willen zijn. Stoppen met pendelen tussen schuld en medelijden.
Malloot of geen malloot, als hij tegen de islam is heeft hij mijn sympathie
"In het Midden-Oosten is het gebruikelijk om het optreden van Israël tegenover de Palestijnen te vergelijken met dat van de nazis in de Tweede Wereldoorlog.
Dat is niet zo vreemd. Je wordt in 1948 en 49 van 70% je land beroofd (meer 400 dorpen verwoest) om vervolgens tot op de dag van vandaag een behandeling te krijgen waarbij nazi-praktijken niet geschuwd worden. (nu even niet beginnen over bommen in bussen, dat moeten zij weer niet doen)
Maar zoals een aantal commenters al schreven: hou de Holocaust er buiten. Heeft er geen zak mee van doen. Vertroebelt elke discussie. Zinloos. Niet doen.
@ [-InFiDeLz!-] 23-05-07 @ 14:20
Of 4: nog niet, en we moeten maar zien of het er van komt
Nederland is er het land helemaal niet naar om op klaarlichte dag te worden doodgeschoten. Zeker niet met alerte kuchregenjassen in de buurt...
het is toch een duitser
@ [-InFiDeLz!-]
Van de week gelezen dat het zeker geen antwoord C is....
Nah.. ogen dicht en kies er maar 1.
@ maaier
haha... je hebt gelijk
zo blijft er bitter weinig over om in te geloven. Ze zoeken het maar uit. Ik zal er geen traan om laten iig.
@heavybas 23-05-07 @ 14:15
er zijn dus 3 opties:
- God bestaat niet
- God bestaat wel, maar Hij heeft al lang een ander volk uitverkoren
- God bestaat wel, maar Hij is geen God van liefde
heavybas 23-05-07 @ 14:15
Ach, ook dat kun je gewoon goedpraten met de tora naast je. Filistijnen enzo
Wat ze met joden en homo's en zigeuners gedaan hebben dat weten we, maar als ze het nu met Finnen gaan proberen, hebben ze dan weer m'n fiets nodig?
@ maaier
Dat klopt idd :-)
Maar theologen zijn het zelden eens onderling.
Bottomline: Als religie moet je doen wat je preekt. Zeggen dat je in een god van liefde gelooft en vervolgens palestijntje gaat schieten gaat er bij mij niet in...
beetje off topic trouwes... excuses hiervoor.
heavybas 23-05-07 @ 14:10
mm, daar denken veel thelogen toch heel anders over..
@ maaier
Jezus kwam als vervulling van het hebreeuwse testament, hij zag dat de Joden hem niet accepteerden en verwierp de natie als geheel. Individuele joden behielden de kans om zich aan te sluiten, maar dat gold niet voor de hele natie. (vrij geintrepeteerd naar pr.chr overtuiging)
Niet zo gek trouwens, de Joden deden alles wat niet mocht, zoals de geschiedenis heeft uitgewezen.
Bovendien als je als volk uitverkoren bent waarom moet je dan zo je stinkende best doen voor een lullig strookje land? Dan zou God je toch moeten helpen?
@ DT71
Uiteraard, maar ik ga toch ook niet verkondigen dat iedereen die serven haat deugt?
overVecht 23-05-07 @ 14:05
en jij in Overvecht
Ken ie niet gewoon in dutsland blijven?
heavybas 23-05-07 @ 14:02
"De leer dat het Joodse volk uitverkoren is klopt voor geen meter met de gristelijke leer."
Tuuurlijk wel, waarom denk je dat ook de joodse bijbel gecanaoniseerd is? Eerste verbond, tweede verbond,de grote verschuiving is echter dat het christendom inclusief werd, open voor allen, het jodendom is exclusief.
"Tjek die malloot zichzelf uitverkoren voelen dan"
Islamwaarschuwer, iets op tegen? Wie zal het anders doen?
Brusselmans is van slag dat graag om zich heen mept, maar absoluut niet weet in wat voor richting hij dat zal doen. Uit geen enkele van de bronnen die Brusselmans nb zelf aanhaalt blijkt dat Henryk Broder een malloot is.
Brusselmans laat zich vandaag als iemand zien die graag met de vingertjes op het toetsenbord ramt, maar geen klap te melden heeft, Ga chatten op seniorenchat, of lycos.nl zou ik zeggen. Daar zitten er honderden..
Taai stukkie tekst...
Joden zijn niet de enigen die het zwaar voor de kiezen hebben gehad tijdens de 2e wereldoorlog. Ik noem:
- Zigeuners
- Homoseksuelen
- Jehovah's Getuigen
- Gehandicapten
En zo zijn er vast nog een aantal groepen die repressie ontvingen van het Duitse bewind.
Hoe erg t ook is, hou es een x op met dat gejank.
De leer dat het Joodse volk uitverkoren is klopt voor geen meter met de gristelijke leer.
Lekker het hele midden-oosten laten afzinken, de rest van de wereld is het opgebalzen ego van die schaapherders daaro meer dan zat.
Murdockyoufool 23-05-07 @ 13:56
Welke mongool zou er ontkennen dat eeen heleboel ellende onder de vlag van de islam is gebeurd de afgelopen jaren. Maar wat is je punt?
@Fred Bonifatiuis:
Ja, en die Bosnische moslims waren me een partij liev! Deden NOOOOOIT wat. Geen kerken slopen, geen groepsverkrachtingen, geen etnische zuiveringen. Schatjes!
Meneer Broder schrijft mooie boeken! Ik kan ze iedereen aanraden.
@krijg 'n hele dikke 23-05-07 @ 13:27
Een essay dat iedereen zou moeten lezen, alleen al omdat het een beeld geeft van de hoeveelheid krankzinnige gebeurtenissen onder de vlag van de islam in de afgelopen jaren. En dit is natuurlijk de moeite waard: The power of denial is not a Freudian invention, but a very useful human trait. Zie de ontkennerts kronkelen als ze waarheid op hen komt toegesneld...
@ Faustus
Wat je zegt, de Serviers waren tenslotte ook allemaal vetgoede mensen. Karazdic en Mladic, die konden me toch een partij moppen vertellen!
Als Henryk tegen de islam is kan hij nooit een slecht mens zijn.
De Joden en de monopolisatie van het leed. Daar kun je beter niet aan komen. Trouwens wel leuk dat er fotofuck's worden gemaakt van mannen als Yitzhaq Rabin, afgebeeld als SS'er, compleet met uniform. Dit soort foto's worden in elkaar gedraaid door extreme joden, die het niet eens zijn met elke vorm van toenadering tot de Arabieren/Palestijnen.
Als je denkt te zijn uitverkoren door een God die geen teken van leven geeft, of zijn woord met vlammend zwaard wilt verdedigen, dan vermoed ik dat het moeilijk samenwonen is. Jammer alleen dat dit soort gelul ook ons land wordt binnen gebracht.
De pliesie kan helaas niet voor extra veiligheidsmaatregelen zorgen. Ze moeten fietsers van de stoep vissen en bekeuren...
"Broder supported the Iraq War and the overthrow of the anti-Israeli regime under Hussein from the beginning."
Zegt al genoeg mijns inziens. Ach ja, deze mensen heb je nodig om een land te besturen. Helaas is het volk dom en erg vatbaar voor populisme, derhalve voor de middelbare sgolieren een cursus staatsrecht.
Joden!
Jammer dat ik er vandaag niet ben. Morgen misschien eens mensen aanspreken erover.
Sisenandus 23-05-07 @ 13:34
soms is het zo, dat je elkaar napraat, omdat de huidige stand van zaken op je vakgebied, dat dicteert. Zo praten veel mensen elkaar na rondom de 'evolutietheorie'. Kennis borduurt altijd voort op reeds bestaande kennis, enzo.. dát bedoel ik ermee.
Maaier
"Dat er op universiteiten veel tot zeer veel weinig zeggende idioten rondhangen, die elkaar nogal eens napraten (al is dat soms nodig voor de wetenschap)"
Typerende gedachtekronkel.
zum kotzen 23-05-07 @ 13:17
Dat is precies d ekern van het Joodse geloof, het Eerste verbond. Zij zijn uitverkoren, niets aan te doen. Christenen ook overigens, tweemaal zelfs. MOslims zullen ook wel uitverkoren zijn, al spoeelt daar volgens mij iets meerr mee dat je zelf Allah moet vinden ipv dat Allah jou heeft uitverkoren, maar het resultaat is hetzelfde.
Hij was ook al eens in Maastricht.. Men was zo slim hem niet alleen het podium te geven maar ook een co-referent in te schakelen. Volle zaal was het zeker niet met hem eens en gaf veel repliek.
video.google.com/videoplay?docid=58745...
tekst:
www.sg.unimaas.nl/oudelezingen/The%20L...
sjaakdeslinksesul 23-05-07 @ 13:20
nee, maar zou jij WIlders op een universiteit willen zien? Leon de Witer heeft wel intelligentie, echter hij is ene beetje verblind. Dat er op universiteiten veel tot zeer veel weinig zeggende idioten rondhangen, die elkaar nogal eens napraten (al is dat soms nodig voor de wetenschap), daar geef ik je helemaal gelijk in.
@Maaier 23-05-07 @ 13:07
Niet op de universiteit nee, terwijl hele vakgebieden met nietszeggende en elkaar nabauwende malloten zitten volgepropt.
Maar die man gaat niet eauk stiekum bussen besturen hier?
Duitse buschauffeurs, Duitse sprekers... het heeft even geduurd maar ze zijn zuruck!!
*gaat alvast oefenen* G'day mate!
DanMaar'NLinkseLul 23-05-07 @ 13:16
Nee, Leon de Winter uit de Langestraat in Emmen.
Eens met zijn analyse over het oneigenlijk gebruik van de term 'holocaust' door Palestijnen en stronthopen als Van Agt, maar hou God er nou buiten man. God moet zelf maar zeggen wie nou zijn volk genoemd mag worden, mensen moeten dat niet claimen.
@redactie
Leon de Winter..? Als in de schrijver..?
gevalletje uitlokking, Brusselmanneke?
Komt u ons redden? zelf zijn we er niet toe in staat.
"door God uitverkoren volk"
* barf *
Mocht er echt een god bestaan, dan heeft hij een zeer slechte keus gemaakt en het verkeerde volk uitverkoren.
-weggejorist-
sjaakdeslinksesul 23-05-07 @ 13:05
komop,
vriend Wilders en vriend De Winter krijgen nooit ruimte n het "maatschappelijk debat"?
Alweer een religieuze gek.
Daar hebben we er hier al genoeg van...
Welkom Henryk, jouw mening verdient het om gehoord te worden tussen de vele nietszeggende en elkaar nabauwreacties, die wel alle ruimte in het maatschappelijk debat krijgen.
'Bizar privilege'. Compensatie krijgen voor jezelf zielig vinden, is anders wel een ontzettend christelijke gedachte. Ik ben geen zionist, maar ik vind wel dat mensen van het recht om zichzelf als zielig te presenteren, spaarzaam gebruik moeten maken. En blijf nou inderdaad eens van die hele Holocaust af.
Deze meneer was tot nu toe niet bekend hier, en behoefde dus geen extra beveiliging.
* Herzlich Willkommen, Herr BroderT*
Kijk Geert hij heeft wel een goed kapper !
oei, tussen GW en Leon de Winter. een dikke pad met geblondeerd haar, die heel neutraal oordeelt over de Joden, de Islam en al wat dies meer zij. Lachen!
REAGEER OOK