Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zo en nu regeren

Wat nou NEE?Voor een ieder die het vergeten was: Nederland heeft alweer een tijdje een nieuw kabinet. Honderd dagen om precies te zijn. Maar nog nooit was het echter zo stil rondom een nieuwe coalitie. Eigenlijk ligt het land gewoon plat en dat al bijna gedurende een jaar. Want sinds de val van Balkenende 2, op 29 juni 2006, zijn er geen essentiële besluiten meer genomen. Maar daar gaat nu verandering in komen. Honderd dagen heeft u onder het motto: “samen werken, samen leven samen besturen” het nieuwe kabinet mogen uitleggen wat er nu echt leeft. Vanavond wordt het tournee afgesloten bij Knevel & Van den Brink, die voor de gelegenheid eenmalig in de jaarbeurs in Utrecht zijn neergestreken, omdat het kabinet zo nodig nog een vorkje wilde prikken met 250 modelburgers. De 21 bewindslieden hebben overigens allemaal precies 2 minuten en 38 seconden om te vertellen wat hun onderonsjes met de burgerij hebben opgeleverd. Vervolgens krijgen zij nog drie weken de tijd om van uw wensen chocola te maken. Op 14 juni horen we dan uiteindelijk of zij hierin zijn geslaagd. De financiële uitwerking volgt overigens pas met Prinsjesdag. Geen honderd dagen dus, maar tweehonderdacht. Dat neemt niet weg dat we inmiddels een eerste wapenfeit kunnen melden: een verbod op de gloeilamp. Wie over 4 jaar nog een peertje heeft branden, kan rekenen op een forse douw. Dit land kan zoveel beter. Vraag maar aan Philips...

Reaguursels

Inloggen

wat een stelletje luie ********. hebben ze nou echt niks beter te doen??? daar gaan dus weer je belastingcentjes. waarom is er nou niemand die wat tegen die milieu flauwekul doet?? Sorry hoor maar het kabinet doet dus echt helemaal niks behalve de nederlands burger helemaal uitknijpen.

jahdenk | 23-05-07 | 09:27

we zijn er gloeiend bij! das toch jammer dat we op dit speerpunt van de huidge samenleving niet goed scoren! JP en consorten, hoezee! Vooral doorgaan! Laten we ajb ook de deurbel op stroom verbieden, buiten de slechte invloed op het miljeu praten we ook over geluidsoverlast! Of wat dachten we van het miljeu onvrindelijk zakje om ons half wit? Nog een punt, laten we snel gaan vergaderen, kunnen we over 208 dagen weer met een geweldig en gewild agenda punt komen!

McFly | 23-05-07 | 01:45

Ik heb zo'n spaarlamp in mijn fietslamp gemonteerd. Je moet jezushard trappen voordat zo'n ding een keer een vonk geeft. Geen goed idee van die Cramer.

Rietsigaar | 22-05-07 | 21:28

Verbod op de gloeilamp?
En de halogeenlamp op 220 volt en op trafo?
En de floodlights?
Studiolichten?
Straatlantaarns, versterkers, PC's, radio's, vibratoren etc etc.

Gewoon een paar kerncentrales erbij, of weer terug naar 1900?

Neerlands | 22-05-07 | 21:12

Help, het CO2 gehalte stijgt door de Schinezen!
Verbod op flatscreens kopen, sound machines, scheerapparaten, wassers en drogers, foto en video apparatuur komt eraan.
Dus allemaal als de bliksem potkacheltjes en knijpkatten kopen, want we krijgen hongerwinter toestanden.

The eimer | 22-05-07 | 19:43

dat worden weer ouderwets kaarsen aan steken .
of de spaarlampen moeten goedkoper worden zoniet jammer dan.
en wie betaalt dat die spaarlamp
het kabinet hoop ik.

cast | 22-05-07 | 18:24

Hoe zou mijn werkgever reageren als ik zei dat ik eens 100 dagen een herorientatieperiode zou inlassen ?

Prikker | 22-05-07 | 18:15

Stil rondom de nieuwe coalitie? Ik vind het actiever dan ooit. Alleen al dat er hier over de politiek geschreven geeft al aan dat het niet stil is toch?

r0bert | 22-05-07 | 17:30

-weggejorist-

gnomidion | 22-05-07 | 16:20

"Eigenlijk ligt het land gewoon plat en dat al bijna gedurende een jaar. Want sinds de val van Balkenende 2, op 29 juni 2006, zijn er geen essentiële besluiten meer genomen."

Ergo : we hebben hier te maken met 150 lanterfanterende uitkeringstrekkers in Den Haag... Hééé werkschuw tuig doe eens werken voor de (€ 80.000,- à € 120.000,- p.p.p.j.) kost !

Edie Hitler | 22-05-07 | 16:08

Dit kabinet doet voor ons allen het licht uit. Doe nog es honderd dagen en dan ook voor dit KB het licht uit. Graag, ja.

Die Jan Peter toch, hij heeft altijd kabinetjes van hele korte duur.
<BR/>
Nu kruipt ie met het hele zooitje voor 100 dagen onder een steen, zodat dit gristenroedel niet het aller kortste kabinetje wordt. Want dan zou die dit jaar nog tegen het unieke record oplopen. 4 keer premier, maar langer demissionair dan in functie. Auw, auw, auw.

MadDieu | 22-05-07 | 12:21

Ik vind het wel een uitdagende gedachte om eens een jaar lang de politiek links te laten liggen. Geen opinies of commentaartjes, gewoon nu even niet. Zo krijgen de Haagse regelneven een jaar om in stilte te werken, misschien dat dit ons zo goed bevalt dat we er ook voor de rest van de periode geen woord meer aan vuil maken. Komt er meer ruimte op tv voor kwaliteits tv en kunnen we ons eindelijk eens bezig gaan houden met de opbouw van ons land, iets wat we na WO II blijkbaar vergeten zijn... O.K. de lamp kan uit.

QZNYWRLD | 22-05-07 | 11:40

is het misschien een optie om de volgende 100 dagen eens te luisteren naar de bevolking over problemen die er echt spelen?
of is een gloeilamp het hoogst haalbare voor dit stelletje zakkevullers?

Baron Jaeger | 22-05-07 | 11:25

hoor ik Lijst GS?

Lebowski Achiever | 22-05-07 | 11:18

@Brederodekater en andere geinteresseerden: ziehier en huiver, met je gemoedsrustbevorderende groene stroom:

www.sdnl.nl/knollen.htm

Breinstein | 22-05-07 | 11:03

@Brederodekater 22-05-07 @ 10:14: groene stroom zeg je? Wist je dat daarvoor onder andere geimpregneerde houtresten worden verbrand? Een activiteit die in bijvoorbeeld in Duitsland ten strengste VERBOTEN is, want zwaar, zwaar giftig? Gij onwetenden!

Breinstein | 22-05-07 | 10:58

hoor ik Lijst GS?

Lebowski Achiever | 22-05-07 | 10:56

Even mijn eerdere commentaar aanvullen, gloeilampen verbruiken een beetje meer dan spaarlampen maar zijn wel gezellig dimbaar,led lampen zijn nog niet goed(koop)genoeg maar ook uitstekend te dimmen.
Maar wat maakt dat stroom verbruik nou uit voor het miljeu, ik heb toch al groene stroom.

Brederodekater | 22-05-07 | 10:14

Dom links buitelt maar over elkaar heen met gebruikmaking van argumenten die bij greenpeace achterban goed scoren maar geen enkel draagvlak van betekenis in de maatschappij hebben.

Als producten beoordeeld zouden worden op hun totale energiebalans (dus van grondstof winning, via gebruik naar recycling) i.p.v. onderbuikgevoelens, dan zouden er nooit subsidies op windmolens, groene stroom, openbaar vervoer, fietsplannen, enz. gegeven worden.

Zo werkt dat in policor NL echter niet, immers volgens dom links is lopen of fietsen veel millieu vriendelijker alhoewel er bijna een hectare aan landbouwgewassen nodig is om een volwassene 10 KM te laten lopen of 16 KM te laten fietsen.

Als je de energieopbrengst van een hectare aan landbouwgewassen echter in de energiebalans van een kleine gezinsauto stopt, dan kom je met 4 volwassenen ca. 190 KM ver.

Nogmaals, voor de dom linkse onderbuik is lopen of fietsen veel millieu vriendelijker dan autorijden en zijn gloeilampen millieu onvriendelijker dan spaarlampen, want bij dom links heerst vooral de politiek van het selectief negeren van contra argumenten.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 22-05-07 | 09:40

Gloeilampen zijn zeau 1940... Maar een overheid die soorten lampen verbiedt... te triest voor woorden dit land

Tobus | 22-05-07 | 09:38

Zal wel leuk staan in de baccaratkristallen kroonluchters in onze villa: die niet dimbare LED-lampen...

Breinstein | 22-05-07 | 09:27

Gloeilampen?

Dat zijn toch die dingen van vroeger, van lang geleden, toen we nog geen spaarlampen hadden? Maken ze die dingen nog dan?

DoorEnDoorPaul | 22-05-07 | 09:25

Tig jaar geleden waarschuwden mensen met gezond verstand al voor de problemen met moslims.

Nu sturen ze de blauwe petten naar Poolse les, om het contact met deze groep criminelen gezellig te houden. We hadden nog niet genoeg problemen, dus importeren we er wat balkantuig bij.

Iedere mongeaul zag dit toch allang aankomen met die open grenzen. Alle crimineel tuig komt hier de zooi leegroven en de politiek weet weer van niks.

Sterf met je luistersessies, stelletje landverraders.

Colossie | 22-05-07 | 09:14

NL een beleid?? Yeah right, elke 4 jaar (als we mazzel hebben) een bijeengeraapt zootje plannetjes dat helemaal tot niets wordt teruggecompromiteerd. NL is een land van halfwassen pogingkjes tot beleid. Een prachtig voorbeeld is het verkeers"beleid" van de afgelopen 40 jaar.

Oh, ik heb er net 2 uur over gedaan om 40 kilometer te rijden, omdat iemand 2 uur geleden een noodstop moest maken. Ik weet het, heeft niets met de wegen te maken, er zijn gewoon te veel auto's. Regeren is vooruitzien, TOCH????

Tobus | 22-05-07 | 09:12

fuckje 22-05-07 @ 08:49
Tuurlijk!

Sikkeneur | 22-05-07 | 09:09

Tijd voor het kabinet Wilders - Verdonk!

fuckje | 22-05-07 | 08:49

Een groot misverstand om zogenaamd 'naar de mensen te luisteren'. Het gaat de meeste mensen erom dat het land goed bestuurd wordt. Van dat goed bestuur is de afgelopen 100 dagen niets gebleken. Geen plannen, geen doelstellingen, niets. Overigens moet een kabinet niet in de eerste plaats naar 'het volk' (zorgvuldig geselecteerd notabene) luisteren, maar naar de Tweede Kamer. Laten ze daar eens mee beginnen. Voor de rest is dit een hypocriete vertoning voor de bühne.

De Ware Vrijheid | 22-05-07 | 08:48

@Aktivist 08:26: Het is nog erger: de socialisten en ggristenen hebben elkaar in verbieden en betuttelen gevonden. Er staat ons nog veel treurigs te wachten.

Muxje | 22-05-07 | 08:48

Tijd voor Bakellende 5

hommeles | 22-05-07 | 08:45

Ik mis de optie "iek bin reik, wan mij papa heb un opel".

..zapper | 22-05-07 | 08:41

Zo, en nu emigreren

Stijlicoon | 22-05-07 | 08:39

dat dimt lekker zo'n spaarlamp, gezellig!
terug naar de restaurants met TL verlichting...

Bezorgde Buurtvader | 22-05-07 | 08:37

Verboden en betutteling zijn het kenmerk van een goed socialistisch bewind.
En dan vooral stiekum multinationals spekken, die zo van hun voorraden te dure en milieuvervuilende "spaarlampen" afraken....

Aktivist | 22-05-07 | 08:26

Wat een gehuichel. Alsof ze ook maar één seconde overwegen om andermans voorstellen te gebruiken. Honderd dagen mensen beleefd aanhoren en vervolgens als vanouds gewoon op hun kop schijten.

Niemand wil Turkije bij de EU, dus ze zoeken naar slinkse manieren om het toch voor elkaar te krijgen.

We zeggen massaal nee tegen Europa, dus houden we geen referenda meer en beslissen gewoon zelf over deelname.

Deze PR excercitie is misselijkmakend. Het welzijn van burgers interesseert de politiek geen reet, daarom liegen ze met iedere ademhaling.

Colossie | 22-05-07 | 08:20

Die Cramer is een betuttelteef van het zuiverste water. Waardeloos kabinet!

fuckje | 22-05-07 | 08:04

Gloeilampen zijn van glas en metaal,en volledig relatief goedkoop te recyclen.
Spaarlamp is opgevouwen TL das kwikdamplamp.
TL buis is chemisch afval er zit kwik en fosfor in en regel elektronica om het voorschakel apparaat te vervangen,allemaal netjes verpakt in een plastic gedrocht.
Yep gloeilampen zijn echt evil en smerig.

Brederodekater | 22-05-07 | 07:49

NL: Het eeuwige braafste jongeje van de klas...... Blub bulb... De ondergang is nabij..

huftur | 22-05-07 | 07:20

Geen verbod op TL-balken? Dat zou je toch verwachten van Balken-ende.

BSE rundfunk | 22-05-07 | 07:08

Raar gebeuren, ze hebben allemal een partijplan, dat men eigenlijk meteen in werking had moeten zetten, teslotte had de meerderheid daarvoor gekozen, nee, gaan ze honderd dagen een beetje aan de burger vragen wat die wil. Wat moet ik nu van deze regering gaan verwachten.

Zo jammer! | 22-05-07 | 06:47

@koerbagh 22-05-07 @ 03:50

Hoe toepasselijk op m'n werk noemt m'n chef mij ook een tijger omdat ik op m'n werk een einselganger ben.

bruinspruit | 22-05-07 | 03:56

Flipsen heeft enigSzins verkeerd geschreven en beseft derhalve dat het al laat is en gaat dus de bedstede opzoeken.
*bruinspruit het beste wenscht voor zijn kroost*
*koerbagh ook een goede nachtrust toewenst www.youtube.com/watch?v=cWXEXYZvW-8 *

Herman Flipsen | 22-05-07 | 03:55

@bruinspruit 22-05-07 @ 03:37:
Ik ben een kattenmens. Ik heb het niet zo op kuddes en roedels. Honden zijn per definitie niet eigenzinnig.
artfiles.art.com/images/-/Patrick-Vegu...

koerbagh | 22-05-07 | 03:50

@Herman Flipsen 22-05-07 @ 03:41
Ik heb wat Frans bloed (bijde ouders hebben een franse naam) dus is de familie belangrijk het enige waar ik om geef is m'n vrienden en familie en natuurlijk Holland.

bruinspruit | 22-05-07 | 03:47

@bruinspruit
met die foto kwam je gisteren ook al, zit je nu te wachten op een intieme date met botte, of fok je die honden zelf? ~!

Neemt niet weg, dat inmiddels al wel enigzins is gebleken dat de maakbare mens afhankelijk is van de maakbare samenleving. de maakbare samenleving is onmogelijk, dus.....

Herman Flipsen | 22-05-07 | 03:41

@koerbagh 22-05-07 @ 03:28
Je zou eens een keer bij onze hele familie op een feestje moeten komen.
Een zooitje ongeregeld maar wel eerlijk.
Ooit wel eens van een Saarloos Wolfshond gehoord? Neen dat zijn nu eigenzinnige types en daar hou ik van. Kruising tussen een wolf en een herder.
img408.imageshack.us/img408/7460/kksaa...

bruinspruit | 22-05-07 | 03:37

@bruinspruit 22-05-07 @ 03:24:
Nee, maar mijn wereld- en mensbeeld is niet zo rooskleurig. Ik heb het niet zo op vaagheden als harmonie, tolerantie en respect. Als ik om me heen kijk in de gezinnetjes om heen is dat grote flauwekul. Schone schijn, dat wel... Heel veel schone schijn. Maar ze modderpoel van ellende erachter is overal hetzelfde.

koerbagh | 22-05-07 | 03:28

@koerbagh 22-05-07 @ 03:19

Tis duidelijk dat we niet op een lijn zitten. Heb je slechte ervaringen?

bruinspruit | 22-05-07 | 03:24

@koerbagh 22-05-07 @ 03:17

Ja, maar zonder het vertrouwen van de meerderheid van de volksvertegenwoordiging (die 150 pipo's) kan ze echt niet haar stompzinnige plannen er door heen jassen

Hakbarrr | 22-05-07 | 03:21

@bruinspruit 22-05-07 @ 03:16:
Nee, omdat ze weten dat jij hun kost, inwoning en studie betaalt. Toegegeven, da's ook een soort van gelijk.

koerbagh | 22-05-07 | 03:19

@Hakbarrr 22-05-07 @ 03:12:
Nee, ze is minister. Ze is door de kroon benoemd, niet door het volk gekozen.
Wake up.

koerbagh | 22-05-07 | 03:17

@koerbagh 22-05-07 @ 03:00

Neen je berijpt het verkeerd. Opstandig worden ze altijd maar ik heb daar geen moeite mee, ik amuseer me zelfs daarom ik was geen haar beter. Als ze klote acties uithalen , ruzies in cafés en degelijke haal ik ze gewoon op. Om deze redenen laat ik ze gewoon thuis hun drankjes met vrienden op hun kamer zuipen en soms betrap ik ze op een jointje. Zo fock dat deed ik zelf ook maar het houd ze wel van de straat. Maar tegen me keren doen ze nooit om dat ze weten dat ik gelijk heb.

bruinspruit | 22-05-07 | 03:16

@Hakbarrr 22-05-07 @ 03:10:
Dat wordt een verdomd lastig wetje met zoveel uitzonderingen... Dat is voor 2010 onmogelijk allemaal te meten en te beschrijven. Hoeveelheid kw/h en m³ gas per m³ huis... huur of koop, isolatie of niet, aantal bewoners per m³ huis... ga zo maar door. En dan komen haken en ogen van de inkomens er nog bij.
Nee, dit is een wild en ondoordacht proefballonnetje van niks.

koerbagh | 22-05-07 | 03:14

@koerbagh 22-05-07 @ 03:07

Al is het een proefballonetje. Mensen met zulke proefballonetjes moeten per direct weg uit Den-Haag. Net of het volk dit wil???? Ze is een VOLKSVERTEGENWOORDIGER.

Hakbarrr | 22-05-07 | 03:12

politici zijn een noodzakelijk kwaad*, dus nee, ik haat ze niet.
ze hebben alleen verdomd veel slechte ideeën, dat haat ik dan weer wel.
(*=uitzondering:2x PvdD en Kaakklem)

Herman Flipsen | 22-05-07 | 03:11

@koerbagh 22-05-07 @ 03:07

Mooie reden om weer een blik ambtenaren open te trekken die per huis gaan berekenen, naar rato van inkomen, hoeveel meer belasting betaalt dient te worden.

Hakbarrr | 22-05-07 | 03:10

@Hakbarrr 22-05-07 @ 03:00:
Ach joh, da's een proefballonnetje. Dat krijg je nooit voor elkaar. Het is onmogelijk een gemiddeld verbruik toe te passen op alle huishoudens. De resultaten zouden ook nog wel eens enorm kunnen tegenvallen voor de groene policor ... Waar wordt het meest gestookt? In slecht geisoleerde, vooroorlogse huizen... Wat woont daar? Allochtonen en tokkies.
Dat plan kan morgen in de prullebak.

koerbagh | 22-05-07 | 03:07

@Herman Flipsen 22-05-07 @ 03:03

Die belasting gaat voor alle reaguurders hier gelden. Want tsja, maar energieverbruik dankzij de computer die aanstaat.

Hakbarrr | 22-05-07 | 03:06

@Herman Flipsen 22-05-07 @ 03:03

Nee, ik HAAT politici? Jij niet?

Hakbarrr | 22-05-07 | 03:03

@Hakbarrr 22-05-07 @ 03:00
slechte avond gehad?

Herman Flipsen | 22-05-07 | 03:03

En jawel! EXTRA BELASTINGEN dankzij de milieuhoax:

img262.imageshack.us/img262/3953/crame...

Cramer: Het is geen straf, maar een prikkel!

Cramer mag van mij door prikkeldraad heen de HOER!

Hakbarrr | 22-05-07 | 03:00

@bruinspruit 22-05-07 @ 02:53:
Ik vraag me in hoeverre kinderen in staat zijn tot daadwerkelijk doorleefd respect. Het is altijd gebaseerd op een of andere angst of dreiging.
Maar wat niet is kan nog komen (dat echte respect of erger worden dan jij.) ;-)

koerbagh | 22-05-07 | 03:00

@koerbagh 22-05-07 @ 02:49

Natuurlijk jongen jij hebt gelijk. Laat ik het anders zeggen ze zijn nooit erger geweest als ik en ik was geen lievertje maar er is altijd respect.

bruinspruit | 22-05-07 | 02:53

@bruinspruit 22-05-07 @ 02:46
Thuis misschien niet en misschien niet als jij thuis bent... Ze vrezen de karwats van paps meer dan de klapjes van elkaar.

koerbagh | 22-05-07 | 02:49

@koerbagh 22-05-07 @ 02:39

Ik zeg toch niet dat ze braaf en ideaal zijn maar ze hebben we respect en nooit ruzie onder elkaar. Nou jij weer

bruinspruit | 22-05-07 | 02:46

@bruinspruit 22-05-07 @ 02:37:
Ik zou als ik jou was alvast maar gaan sparen voor de psychiater voor je kids. Of een aanvullende verzekering afsluiten. Die kids van je gaan nog erg duur worden.

koerbagh | 22-05-07 | 02:43

@Herman Flipsen 22-05-07 @ 02:37
Je moet niet alles te letterlijk nemen. Ik probeer een situatie te schertsen.

bruinspruit | 22-05-07 | 02:42

@Koer @ 2.39

Hij heeft een dochter;dat staat er toch. Het geheim is het verhaal van je ouders vertellen. Dat moet verplicht gesteld worden.

piquant | 22-05-07 | 02:42

@Herman Flipsen 22-05-07 @ 02:37:
Ach, bruinspuit is of zelf nog geen ouder of hij heeft nog heeeeele jonge kids die natuurlijk het allermooiste en allerliefste zijn van de heeeeele wereld.
In beide gevallen ontbreekt de realiteitszin.

koerbagh | 22-05-07 | 02:39

koerbagh 22-05-07 @ 02:27

Natuurlijk dat deed ik zelf ook...

bruinspruit | 22-05-07 | 02:39

@koerbagh 22-05-07 @ 02:17

Als je eens wist van voor een basterd ik ben hoef je daar niet bang voor te zijn. Wat ik doe is een Hollandse spruit mijn en m'n ouders verhaal te vertellen dan weet ze wat voor een unieke kansen ze heeft en dat maakt indruk geloof me. Maar er is een wederzijds respect voor nodig. En om mijn respect te krijgen moet je eerst jezelf leren kennen. Solly ik ben nu eenmaal hard en zo nodig zo soft als het nodig is. Ik heb veel aan vechtsport gedaan en ook nog iets in het leger. Zodoende weet ik wat het uiterste is wat je van een mens kan verwachten

bruinspruit | 22-05-07 | 02:37

@bruinspruit
even voor het geval, dat jouw kinderen de "gouden eieren" zouden zijn (onmogelijk, maar de term zou ze toekomen). Je gaat ervan uit dat het hele lieve en brave wezens zullen zijn, geen vlieg kwaad zullen doen en altijd oprecht/eerlijk zullen handelen.
Welnu, hoezeer ik voor je mag hopen dat je kinderen het enigszins kunnen benaderen, zal de omgeving die kinderen veranderen in; pesters (omdat ze als verweer tegen de harde omgeving de aanval kiezen) ofwel suïcidale depressieve wezens, omdat ze zich niet weten te verdedigen tegen de buitenwereld en derhalve gepest worden.
Kies maar uit...
Vandaar mijn opmerking, dat je dan ook maar even de rest van de samenleving mee moest krijgen.

Herman Flipsen | 22-05-07 | 02:37

@bruinspruit 22-05-07 @ 02:21:
Er bestaan geen gouden eieren. Ook jouw kids zijn achter je rug om vervelende etters, die op school de boel terroriseert, of als meeloper een ander pest, snoep uit de Jamin jat; of als ze ouder zijn in de dixo ruzie zoekt en zich het leplazarus zuipt. Geen enkel kind is een engeltje. Dan kun je nog zo "harmonieus en tolerant" zijn en in de waan zijn dat jouw kind dat niet doet: hij/zij doet het wel.

koerbagh | 22-05-07 | 02:27

@piquant 22-05-07 @ 02:08
Volgens mij zijn dat geuzennamen voor U geworden.
Weest er maar trotsch op.

kuttekrap | 22-05-07 | 02:27

@Bruinspuit @ 02.21

Wat denkt u; als ik mezelf niet kietel, een ander doet het niet?

piquant | 22-05-07 | 02:24

@Herman Flipsen 22-05-07 @ 02:15
Nehh... niet ieder kip legt gouden eieren.

bruinspruit | 22-05-07 | 02:21

@bruinspruit 22-05-07 @ 02:10:
Je constateert geen enkel feit, je geeft een mening weer die nergens op gebaseerd is. Het enige dat je kind kunt bijbrengen is lopen, netjes in de pot poepen en plassen, zichzelf aankleden en praten. Dan stuur je het naar school om te leren rekenen, schrijven en lezen en breng je het de kennis en vaardigheden bij om de wereld te snappen. "Harmonieuze en tolerante" opvoeding? Klinkt mooi, maar betekent geen kudt.
En bovendien, als het er niet inzit, dan kun je harmonieus en tolerant zijn, het wordt niks. Bovendien als je het volstopt met tolerantie en harmonie loop je eerder het gevaar een nieuwe Hanneke Groenteman te kweken. Chachacha-tja wat zullen we eten. Stop je het vol met een godsbeeld kweek je een nieuwe Andries Knevel. Allemaal geen zaken waar je de maatschappij een plezier mee doet. Maar goed, dat soort maakbaarheid had ik het helemaal niet over.

koerbagh | 22-05-07 | 02:17

@bruinspruit 22-05-07 @ 02:10
en nu de rest van de samenleving nog mee zien te krijgen, anders zadel je het kind op met een enorm probleem...

Herman Flipsen | 22-05-07 | 02:15

bottehond 22-05-07 @ 02:03
T'is alleen zo jammer dat je na oeverloze discussies, heel soms zo tering dronken kan worden, en je des morgens toch moet participeren in het arbeidsproces.

ondergrondse24 | 22-05-07 | 02:15

@koerbagh 22-05-07 @ 02:05

Ik droom niet ik contateer alleen de feiten.
Je zult mij niet zeggen dat het makkelijk is, daar is een hoop inspanning voor nodig en het moet wel een goed kind zijn.

bruinspruit | 22-05-07 | 02:10

@Botte @ 02.03
Het wordt eng; we zijn het eens,maar dan wel om een onbenullig zinnetje.Maar het begin is er.
Vandaag geen zure pismerrie;nachtsletje.?

piquant | 22-05-07 | 02:08

@bruinspruit 22-05-07 @ 02:02:
Droom lekker verder...

koerbagh | 22-05-07 | 02:05

piquant 22-05-07 @ 01:53

En in die kroeg doen én bespreken ze zaken die dit kabinet niet welgevallig zijn.

bottehond | 22-05-07 | 02:03

@koerbagh 22-05-07 @ 01:48

- Geloof in Maakbare Mensch & Maatschappij.
Mwa... Als jij je kind in een goede harmonieuze en tolerante manier opvoed en haar/zijn beleving’s wereld begrijpt en stuurt heb je een grote kans dat degene gelukkig word in het leven en een contributie aan de maatschappij kan leveren.

bruinspruit | 22-05-07 | 02:02

@ Koer @ 1.57

Ik dacht;ach laat ik ook eens cynisch zijn,maar tegen jou kan ik niet op.

piquant | 22-05-07 | 01:59

@piquant 22-05-07 @ 01:53:
Politici geloven nergens in. Alleen in macht en de eigen bankrekening.

koerbagh | 22-05-07 | 01:57

Jeugdhonken waren vroeger een verlenging van de sociale controle van de - voor mij - paapse kerk. Verder was je gewoon lid - zonder soepsidie - van een (sport)vereniging. Niets mis mee, dacht ik.

ondergrondse24 | 22-05-07 | 01:57

@CoJoNes 22-05-07 @ 01:52:
Eh ja... Het was ook zo bedoeld... Als dieper oorzakelijk lijstje van het jouwe, Daar komt het allemaal uit voort, denk ik.

koerbagh | 22-05-07 | 01:56

@Koerbagh @ 01.48

Een kliene aanvulling:
Politici die in zichzelf geloven ; voorop lopen en niet in de gaten hebben dat de muziek allang in de kroeg zit.

piquant | 22-05-07 | 01:53

@koer
- Geloof in God = idealisme
- Geloof in Marx = idealisme en afgunst
- Geloof in Maakbare samenleving= idealisme en vakbond
- Geloof in ik weet het beter = idealisme en vakbond

CoJoNes | 22-05-07 | 01:52

@bottehond 22-05-07 @ 01:37:
@CoJoNes 22-05-07 @ 01:43:
- Geloof in God
- Geloof in Marx
- Geloof in Maakbare Mensch & Maatschappij.
- Geloof in "ik weet het beter voor een ander".
Allemaal nergens op gebaseerd, maar hardnekkig.

koerbagh | 22-05-07 | 01:48

@Koerbagh
Vandaar, dan toch maar liever kijken naar de drie dames van de JOVD, al was het alleen maar voor het plaatje.

Herman Flipsen | 22-05-07 | 01:45

@bottehond
Hoe het ooit zover heeft kunnen komen?
- Afgunst
- Cultuurrelativisme
- Idealisme
- de Vakbonden

CoJoNes | 22-05-07 | 01:43

onzekant 22-05-07 @ 01:41

Bij mij niet, ik ben een nachtMensch.

bottehond | 22-05-07 | 01:43

de honden blaffen... 22-05-07 @ 01:41

tsja het is een bijzonder mens en dat is het zullen we maar zeggen

onzekant | 22-05-07 | 01:42

@Bottehond @ 01.40

Ik had idd nog iets willen toevoegen,maar bedacht net op tijd "less is more"en verder was het al flauw genoeg. Heb geen TV gezien dus kan verder niets toevogen aan het topic.

Wel weer erg oplettend,maar dat verbaast me niet (meer) van je.

piquant | 22-05-07 | 01:42

Goed... ik heb die hele onzin van dat zootje ongeregeld even in herhaling bekeken, en ik ben er nu al van overtuigd dat we uiterlijk in maart 2009 weer naar de stembus moeten, zoniet volgend jaar al. Dit wordt echt helemaal niks.

koerbagh | 22-05-07 | 01:42

bottehond 22-05-07 @ 01:37

bottehond 22-05-07 @ 01:40

de avond eist zijn tol .

onzekant | 22-05-07 | 01:41

onzekant 22-05-07 @ 01:23
Mij ook.
Overigens heb ik haar "oplossing" voor de problemen op haar vakgebied(namelijk jeugdhonken)in je analyse gemist.
Jeugdhonken dan ben je toch wel een groot denker,wie had daar op kunnen komen?

de honden blaffen... | 22-05-07 | 01:41

piquant 22-05-07 @ 01:28

Dat?

bottehond | 22-05-07 | 01:40

@ Cojones

Hoe is het ooit zo ver kunnen komen. In max. vier zinnen, graag.

bottehond | 22-05-07 | 01:37

@onzekant 22-05-07 @ 01:30

Ad Melkert kunnen we missen als kiespijn, gelukkig weet de hele wereld dat nu.

bruinspruit | 22-05-07 | 01:36

BTW, dat hele CO2 verhaal komt meer en meer op losse schroeven te staan. Steeds eer geronomeerde 'believers' worden sceptici. Het is een indrukwekkend lijstje en GL en Greenpeace krijgen binnenkort echt wat uit te leggen. Cramer ook trouwens. Goed nieuws dus, die maximum snelheid zal er niet komen in Duitsland.

CoJoNes | 22-05-07 | 01:35

bottehond 22-05-07 @ 01:18

ad melkert is een dwaas . die amerikanen probeerde hem ook al de zaak wolfowitz in de schoenen te schuiven , ik had zijn kwallucop wel willen zien . van mij hoeft die niet meer terug te komen , ik ben er nog beroerd van die vent .

onzekant | 22-05-07 | 01:30

Arme Willie Wortel; mag nooit meer met een gloeilampje worden afgebeeld. Dat

piquant | 22-05-07 | 01:28

Gelukkig voldoe ik -als braaf burger- wel aan de eis van Cramer; ik heb nu laptop, 42"plasma, HiFi installatie + subwoofer, 12 halogeenlampen en 1 spaarlamp aan...
Geen enkele gloeilamp, precies zoals Cramer het wil.

Herman Flipsen | 22-05-07 | 01:28

ondergrondse24 22-05-07 @ 01:16

net een poppespel eigenlijk ja , met balkje als jan klaasen . alleen dit keer geen happy end vrees ik .

onzekant | 22-05-07 | 01:26

de honden blaffen... 22-05-07 @ 01:12

het zijn de kleine dingen die het verhaal vertellen , het viel me nogal op hier .

onzekant | 22-05-07 | 01:23

Cramer komt met dat verbod op gloeilampen na een bezoek aan Philips. Het bedrijf dat honderden miljoenen heeft gepompt in de ontwikkeling van LED-verlichting.
De spaarlamp, minister Cramer? Word wakker het is 2007. Over drie jaar gaat die gekrulde mini-TL de boekjes is als Video 2000. Over 10 jaar is LED de norm en branden de plafonnières draadloos, dankzij Tesla.

CoJoNes | 22-05-07 | 01:22

Herman Flipsen 22-05-07 @ 01:17

Niets, au contraire. Maar da's te laat.

bottehond | 22-05-07 | 01:20

Hou toch gvd eens op met het idee dat we in fucking klein Nederland ook maar iets kunnen veranderen. Het zal toch echt in de VS en China moeten gebeuren en die luisteren nou eenmaal niet naar het braafste jongetje in de Europese klas.

PAALman84 | 22-05-07 | 01:18

vander F 22-05-07 @ 01:12
onzekant 22-05-07 @ 01:13

Het zijn regenteske charlatans. hoe kun je van hen verwachten íets te begrijpen in deze context. het gaat hun zelfopgelegd beperkte verstand te boven. Arme drommelsch zijn het. Herinner jij je dat ad melkert volgens een collega als een bang deaud vogeltje zat te bibberen in zijn kamer in 070 toen het haagsch janhagel een derde broeder de Witt zocht inzake de executie van de kale professor? Dát is exemplarisch veur dat seaurt. Hoe zouden zulke luiden veur confrontatie en onscrupuleus handelen moeten kunnen laten zien. Dit zooitje is de facto ongeschikt om Nederland anno 2007 te leiden.

bottehond | 22-05-07 | 01:18

Kaarsen zijn ook veel gezonder dan gloeilampen.

Ongeacht hoe je een kaars inbrengt, hij knapt nooit.
Terwijl je bij gloeilampen erg vaak naar de eerste hulp moet, vanwege de splinters.

Het is maar goed dat het volk nu om advies is gevraagd, ook voor dit soort intieme, persoonlijke zaken. Sinds JP kaarsen gebruikt, kijkt hij gelijk veel minder moeilijk.

DoorEnDoorPaul | 22-05-07 | 01:17

@botte
ik heb de uitzending met een half oog bekeken, nu kijk ik met de andere helft van het oog, maar ik heb niets anders gezien dan indekken "Nee, die prachtwijken komen er niet binnen vier jaar"voor falend beleid.
Wat het door, onzekant, aangehaalde terugdringen van de criminaliteit van 25% betreft, dat is een terugdringing t.o.v. het criminaliteitcijfer in (naar ik meen) 2002, nu is al een afname van 18% bereikt.
Verder enkel holle frases, dus geen inhoud. Niets nieuws onder de zon....

Wat dat afrekenen betreft, botte, dat hoef ik niet te doen. De huidige situatie zal niet verbeteren, eerder verslechteren, want ze (politiek) begrijpen het nog steeds niet in 070.
Ze gaan het land in, maar wie spreken ze daar...
Niet het ruwe geluid van "de burger", ze horen enkel het geluid van de balangengroepjes en de sociaalwerkers.
Vogelaar vindt het een schande dat er te weinig hangplekken en jeugdhonken zijn, ik stam nog uit een generatie die gewoon 's avonds thuis was, of anders bij vrienden thuis een biertje zat te drinken. Wij hadden geen jeugdhonken, sociaal/maatschappelijkwerkers nodig. Wij vermaakten onszelf wel, zonder anderen (al te veel) overlast te bezorgen.
Ik baal er toch al van dat imo steeds de verkeerde kant gekozen wordt in conflicten. We gaan kransen 's avonds weghalen van de Dam, omdat ze anders gebruikt worden als voetbal, we bouwen jeugdhonken, omdat jongeren anders overlast veroorzaken in de buurt, etc. etc.
Wat is er mis met handhaven van de wet, desnoods met harde hand?

Herman Flipsen | 22-05-07 | 01:17

onzekant 22-05-07 @ 01:03
Het vervelende van die pedante lui is dat zij het zelf nog geloven ook! Een hernieuwd soort etisch reveil komt er aan! Wat een bevoogding. Nu nog de witte missie-bh's. De tranen schoten in mijn broek na het zien van de uitzending. "Komies", was het, maar ook intens triest.

ondergrondse24 | 22-05-07 | 01:16

Achterlijke bullshit. Die debiele hippies zijn gewoon wereldvreemd. Vergeleken met landen als China en India stellen we he-le-maal niets voor qua vervuiling. En dan willen ze gloeilampen gaan verbieden. Ongelofelijk. Ik wil helemaal geen spaarlampen in mijn huis. Koud, ongezellig licht geven die dingen. Wat interresseert mij hun zielige, onrealistische ideaaltjes nou? Ik betaal toch voor de energie die ik gebruik? Donder toch een end op! Worden stofzuigers en waterkokers straks ook nog verboden?

Dickstar | 22-05-07 | 01:16

bottehond 22-05-07 @ 01:06

ja schijnbaar zit de kloof hem niet alleen tussen de burger en de politiek , maar ook in de belevingswereld tussen de burger en de politiek , zij spreken van een totaal ander nederland als waar wij in wonen , zou er iets in het water zitten in het tweede kamergebouw ? ik ga je stukje even lezen van de ruyter , ik ben gek van historie en zeker van holland .

onzekant | 22-05-07 | 01:13

Ik was nooit fan van Pin omdat ik het een engerd vond. Zo langzamerhand word ik wel bewust dat hij de enige was die alle heilige huisjes omver zou kunnen trappen. Heel jammer ik hoop dat z'n moordenaar gelijk na z'n vrijlating omzeep geholpen word.

bruinspruit | 22-05-07 | 01:12

@botte,
Redeloos, radeloos, reddeloos en in geen velden of wegen een de Ruyter te zien...

vander F | 22-05-07 | 01:12

onzekant 22-05-07 @ 00:55
"minister vogelaar kreeg er alvast een trofee voor uitgereikt , zij heeft in de probleemwijken geen spoor van onveiligheid aangetroffen , slechts lekkere hapjes . voor alle zekerheid zat er wel een hoofddoekliefhebster achter haar op de tribune , die even in de gaten hield of dat minister vogelaar zich niet zou verspreken over de probleemwijken"
Geniaal.

de honden blaffen... | 22-05-07 | 01:12

Maar dat hou je toch, verder maak ik me zorgen om al mijn prachtige oude lampen. Bulkige spaarlampen in de kroonluchter van chroombollen, die alleen kopspiegellampen verdraagt, en in de statige lamp van de heer Kalff, waarbij het peertje zichtbaar is. Niet alleen onzinnige plannen, maar ook nog 'ns esthetisch onverantwoord, om over de lichtkwalitett maar te zwijgen. Dit horrorkabinet: www.youtube.com/watch?v=nKfNYsyGYlw

Murdockyoufool | 22-05-07 | 01:11

Cramervraag: Hoe zit dat met die LED-zaklampen, mogen die wel? Er staat op dat ze tien maal zuiniger zijn, maar het tien maal fellere licht heft dat meteen weer op.

DiagnosisTyphus | 22-05-07 | 01:10

onzekant 22-05-07 @ 00:55

Ik zeg: de 0031-ers gaan het zélf oplossen. die kale had de gehele augiasstal uitgemest, en daarom ligt hij in een tombe te rotten. Zo simpel is het. Dit land is ziek. En het gaat deur de gieren opgevreten worden. Het lijkt 1673 wel!

www.deruyter.org/chronologie_link_slag...

bottehond | 22-05-07 | 01:06

ondergrondse24 22-05-07 @ 00:59

ik had er 100 dagen op gewacht .

onzekant | 22-05-07 | 01:03

onzekant 22-05-07 @ 00:55
Zo, dat ben je ff kwijt. Moet een grote opluchting voor je zijn.
< spatie punt>

ondergrondse24 | 22-05-07 | 00:59

Ze luisteren voor geen meter. dus die 100 dagen zijn verspild. Iedere keer werd bureaucratie, papierwerk en ellenlange formulieren als schuldige aangewezen. Dat geldt voor politie, jeugdzorg, onderwijs, aanpak probleemwijken en het ziekenhuis. Maar er is geen minister ter bestrijding van bureaucratie. Als je vervolgens Bos, Rouvoet, Balkenende en vooral Hirsch Ballin hoort 'antwoorden', dan zie je de schrik om het hart slaan van de jeugdzorgverlener, de leraar, de politieagent, de kansenjongere... De burger beseft na een goed verhaal gehouden te hebben dat er gewoon wat geld geschoven gaat worden, dat er over 4 jaar weer meer formulieren bijgedrukt zijn en meer bureaucratie is.
.
Na 100 dagen beseft de burger dat ze er wederom alleen voorstaat, met nog meer papierwerk.
.
Degenen die er echt verstand van hebben op de werkvloer krijgen hun vakmanschap gewoon niet teruggekoppeld in de hoofden van de leeghoofdige ministers. Die zijn bezig met vreten en afslanken en met veels te lange zinnen zonder iets te zeggen.

tipo | 22-05-07 | 00:58

bubkanl 22-05-07 @ 00:48

Geef het een kans? Are you kidding me?

Herman Flipsen 22-05-07 @ 00:44

De greautste grap ende is natuurlijk dat de SStaat niet goed begrepen heeft wat bedoeld wordt met de kloof tussen polletiek en burger. De schijnverteauning van vandaag bewijst dat. Die kloof bestaat niet uit het in het land komen van die idioten, maar doordat burgers hun ideeen (ik noem mijn stokpaardje) niet terug zien in beleid. Wat 070 doet (en het heeft daartoe een massief agitpropapparaat in de hand) is haar eigen beleid slijten, mede door het domhouden van Menschen. Een schande. We leven in een fluwelen dictatuur. Die lutsers vanavond hebben zulks weer aangetoond. HeSSa uitkramerT gezien? Dwingen, dwingen en nog eensch dwingen. Over (max) 4 jaar is de toestand in 0031 NIET verbeterd. En daar mag iedereen botte op afrekenen. Zelfs jij, Flipse.

bottehond | 22-05-07 | 00:57

Hahaha een verbod op de gloeilamp. Dan moeten we straks nog een spaarlamp in het dashboardkastje zien te schroeven om de boetes van Koos Speer te ontlopen.

En waar niet nog meer in: in de koelkast, in de zaklantaarn, in de lichten van de auto (de achterlichten, knipperlichten, parkeerlichten als je xenon hebt).

En straks zooo gezellig al die kroegen met spaarlampen en 't rookverbod. Nu nog Soylent Green als vleesvervanger en de ideale samenleving is helemaal klaar.

Rabarberke | 22-05-07 | 00:57

100 dagen luisteren naar de burger deed het kabinet met zijn dovemansoor . dat sloten ze vanavond af met een televisieshowtje waarop de harlekijnen even hun zegje mochten doen . ze begonnen met een filmpje , waarop rouvoet al dansend te zien is , in een land waar intimidatie en criminaliteit de leiding hebben . verders had rouvoet weinig te melden , slechts dat hij zich ergert aan jongelui die met kratten bier de supermarkt uitlopen en na het nuttigen van deze naar een uitgaansgelegenheid verdwijnen . vreemd vindt ik dat niet met de horecaprijzen die de pan uitrijzen , je mag blij zijn als je de toegang nog kunt betalen tegenwoordig , om van een drankje maar niet te spreken . als ik rouvoet was had ik me eerder zorgen gemaakt om van middelkoop , die zijn eigen defensie aan het opvreten is met zijn bezuinigingen . dan bos , hij had van alles gehoord en achter de schermen werkt wim kok ondertussen aan een noeiuwe eu grondwet . de heer bos had het over sociale samenhang , je staat er niet alleen voor is het motto . als iedereen meedoet in de buurt dan ben je samen sterker volgens hem , rouvoet had het goede voorbeeld al gegeven ; hij was getuige geweest van een fietsendief , maar bleef op veilige afstand staan , hij dacht schijnbaar anders over het kabinets motto en dacht ; ik kies eieren voor mijn geld . volgens bos had hij ongeveer 10 jaar nodig om in de probleemwijken , de problemen opgelost te hebben . 10 jaar ja , u hoort het goed en we hebben prachtwijken . nou als iemand hier 10 jaar voor nodig heeft , dan adviseer ik hem/haar vandaag nog zijn /haar ontslag aan te bieden , want dat is onacceptabel . minister vogelaar kreeg er alvast een trofee voor uitgereikt , zij heeft in de probleemwijken geen spoor van onveiligheid aangetroffen , slechts lekkere hapjes . voor alle zekerheid zat er wel een hoofddoekliefhebster achter haar op de tribune , die even in de gaten hield of dat minister vogelaar zich niet zou verspreken over de probleemwijken , ik weet genoeg . balkje belt tegenwoordig de slachtoffers van zinloos geweld thuis maar eens op , om het ze nog even lekker in te wrijven zijn beleid . bij mij had hij als antwoordt de belgische ambulance gekregen . slechts onmacht is wat de man kent , ze steken liever weer miljoenen in belachelijke projecten , als hard op te treden . volgens een fin uit kanaleneiland komt het geld op de verkeerde plek terecht en niet bij de probleemjongeren , hij sprak in raadsels maar we weten allemaal wat hij bedoelde . ook vonden deze jongeren problemen bij het vinden van een baan , goh wat erg ik ben er kapot van , ben in ieder geval blij dat ik er niet mee samenwerk . geef die jongens toch een kans hollands volk , 1001 kans . de politie mensen uit woensel hebben hun eigen oplossing gevonden , zij zetten turken in bij wijkactiviteiten , zij willen er de handen niet aan vuil maken en geen repressailes kunnen verwachten thuis aan de deur , want er is geen hond die op zulke alarmmeldingen afkomt weten zij als geen ander . maar al met al heeft de normen/waarden yell van balkje het helemaal gemaakt in de samenleving , ik vraag me af van welke planeet de man komt . een portier die ook in de zaal zat had ook veel geklaag over balkjes zijn veiligheid en twijfelde ook aan zijn aards bestaan . de portier begon over de vele harddrugsproblemen bij zijn werkplek en in de straten , vervolgens begint balkje een heel verhaal terug te geven over coffeeshops , een vreemde snuiter als je het mij vraagt .evenals zijn plannen dat hij 25 procent minder criminaliteit wil in 2010 , hij gokt alvast op het volgende kabinet met wilders waarschijnlijk , want met balkje zie ik het schip niet komen . wel had balkje een goed voorbeeld van hoeveel veiliger de samenleving is geworden ; een vrouw durfde de straat niet meer op , maar nu weer wel , dus het was veiliger geworden , ik begin er eng van te worden hier . voor de scholen was er ook goed nieuws , die krat met weekpost die ze krijgen daar wordt aan verwerkt zodat de leraren weer tijd krijgen om les te geven naast de regeltjes die het krat post biedt ; hij dacht erbij dat de tijd je vriend zal worden . ook was er minder instroom in de wao , iedereen zit nu in de ww of bijstand te zitten , verders is de situatie gelijk onder de clienten , er wordt nog steeds niet gewerkt . nou ik ben blij dat de heren zo genoten hebben van hun 100 daagjes off en lekker hebben kunnen bijkletsen met hun achterban . voor mij was dit kabinet al een gedrocht voordat het geboren werd .

onzekant | 22-05-07 | 00:55

het vreemde is dat ik nog steeds niet begrijp dat balkenende dit zooitje wil aanvoeren. Iets in me zegt dat hij doodongelukkig is als hij Bos hoort spreken, en met al die katholieke ministertjes kan hij het t ook niet hoog op hebben. Het is alsof hij gegijzeld is door de Geest van Beetsterzwaag.

Hoop echt dat de mp tot inkeer komt en de zaak opblaast. Of hij toont karakter en geeft het stokje over aan apparatsjik wijffels. Dan zijn het in ieder geval alleen onze erfvijanden, katholieken en socialisten, die het land de das om doen.

waskuip-admiraal | 22-05-07 | 00:53

Ja, het eten was lekker in de jaarbeurs.

pfff | 22-05-07 | 00:53

En dan nu regen. Dacht ik even.

zeurdertje | 22-05-07 | 00:50

Geef het een kans, nu eens eindelijk honderd dagen zonder geouwehoer, zijn we al vergeten dat het eerste kabinet-balkenende die niet eens vol wist te maken?

bubkanl | 22-05-07 | 00:48

Opmerking van Vogelaar:"Weet u hoe wij ons noemen...., Rouvoets Angels....",
werkelijk, ik lach mij de penis uit de pantalon....

Maar ze heeft gelukkig wél een psychiatrisch patiënt gezien: "er was iemand die dacht dat ik Bridget Maasland was"

Herman Flipsen | 22-05-07 | 00:44

Net die 100-dagen idioten gezien bij evil en knevil. Hilarisch: bos: "soms moet je de moed hebben om verder te gaan dan logisch is", haha, hoe verzin je zo'n persiflage op de pvdapolletiek van de voorbije 38 jaar. Rot toch op, bos. We zijn die onnozele sosjaal eksperimenten spuugzat. De balk neuzelt en coached murmelend een niet bestaan team. De woordenbrij en holvatige plattitudes van ingebeeld staatsmanschapsche allure kletterden als natte drollen tegen mijn beeldbuis. Wat een sinistere dominee, die knijpt de kat in het donker, polletiek gezien. En dan rouvoet: die proleet kletst over de jeugd en de wijken en bla en de man heeft niet het begin van een flauwe notie dat hetgeen hij als volleerd buikspreekpop van de ambtenarij onderricht allemaal pronken is met beleid dat minstens 1 tot 3 jaar terug is voorbereid. Minister van helemaal niets. Als ik deze sukkelaarsch bezig zie op teevee, zo'n vogelaersch en kramer zijn echt the bloody limit van establishments neocalvinisme met of zonder god of allah, als ik ze dus bezig zie, dan denk ik: mot die bende dilettanten een land in nood regeren.

bottehond | 22-05-07 | 00:39

@ koerbach
Niet helemaal waar; LED's hebben een lichopbrengst van 30 a 40%
Gloeilampen 4 a 5 %
Dans cul!

Koos Virtuoos | 22-05-07 | 00:36

Dit land kan zoveel heter.

edonkey | 22-05-07 | 00:35

@koerbagh 22-05-07 @ 00:29
Trek eens een trui aan...

da wizard | 22-05-07 | 00:34

AAAAAAAAAAAAAAAAAAN DE SLAG!
maw:
handen uit de mouwen, de beuk er in, vele handen maken licht werk, ff buffelen, geen woorden maar daden

.....
Maar we zullen merken dat uiteindelijk toch beste stuurlui aan wal staan

Koos Virtuoos | 22-05-07 | 00:30

@Mark d'Aviano 22-05-07 @ 00:24:
Je vergeet even dat gewone ouderwetsche gloeilampen 90% van hun elektriciteitsverbruik afstaan als warmte. Da's bij een LED-lamp 0%. Dat betekent dat in de winter bij normale verlichting de kachel een graadje warmer moet.
Daar gaat je winst.

koerbagh | 22-05-07 | 00:29

derkcs 22-05-07 @ 00:04
Bedoelde eigenlijk ook de aanstaande nieuwe tegenvallers. Niet zoiets als mijn voorlopige aanslag 2006, die ik vandaag binnen kreeg.
Off topic. Het team van Odyssey vond de MERCHANT ROYAL (lost in 1641, South of Cornwall). Dat was geen "ech" geen tegenvaller. Hebben de oude media gemist.

ondergrondse24 | 22-05-07 | 00:28

@flappie10 21-05-07 @ 23:04
Het feit dat de spaarlampen qua aanschaf+gebruik duurder zijn dan gloeilampen (anders zou een verbod niet nodig zijn), geeft te denken dat ze ook in totaal niet energiezuiniger zijn. En als ze dat wel zijn, laat iedereen ze langer branden, omdat ze toch zo weinig verbruiken. Of je spaart wel energie en van het verdiende geld ga je lekker eens extra op vliegvakantie. Wat moet je anders met het geld?

Mark d'Aviano | 22-05-07 | 00:24

Heb het zonet bekeken bij de EO allemaal, wat een zouteloze vertoning

Lavrenti_Beria | 22-05-07 | 00:22

dlseth 22-05-07 @ 00:16
Maak je niet druk de pliesie mag niet zomaar je huis binnenlopen.

bruinspruit | 22-05-07 | 00:22

@Muxje 22-05-07 @ 00:17,
snoeiharde waarden en normen ook,
dat snapt iedereen.

TOCH?!?

vander F | 22-05-07 | 00:20

Muxje 22-05-07 @ 00:17
Nou Ella Vogelaar had het over jeugdhonken.(echt waar)

de honden blaffen... | 22-05-07 | 00:20

@koerbagh 22-05-07 @ 00:12,
Troy, moeten ze in Den Haag ook eens vaker naar kijken.
Steken ze misschien nog iets van op.

vander F | 22-05-07 | 00:19

@koerbagh
de opmerking betrof ook meer het optische, over de (zakelijke/politieke)inhoud van de dames kan ik niet veel zeggen, daarvoor ken ik ze niet genoeg. Net als velen, ken ik ze enkel door Rukter.

Herman Flipsen | 22-05-07 | 00:17

Godallemachtig. "Samen, aanpakken, oplossen, luisteren, zorgen dat het geld op de goede plek komt, blah blah blah". Heeft iemand ook maar 1 concrete maatregel gehoord?

Muxje | 22-05-07 | 00:17

@blaffer 21-05-07 @ 23:11
Breng ze nou niet op ideeën... Voor je het weet sluipt "illegale verlichting" in het bonnenquota van de KLPD en komt ome Koos je portemonnee verkrachten omdat je een gloeilampie op zolder heb hangen.

dlseth | 22-05-07 | 00:16

@Herman Flipsen 22-05-07 @ 00:08:
Dat weet ik niet, ik heb het verder niet gezien... Ik keek naar Troy op de campingzender en schakel nu net over voor het journaal en pakte nog net de afkondiging van herr Knevel mee.

koerbagh | 22-05-07 | 00:12

@blaffer 21-05-07 @ 23:11
"Komt er dan ook een kliklijn, waar je je buren kan aangeven als zij nog een dergelijke milieu ramp boven de wc hebben hangen ?"

ROFLOL!
*geeft vander F bokaal weg voor opmerking-van-de-dag*

vander F | 22-05-07 | 00:11

min "een" natuurlijk, maar dat had je vast begrepen.

Herman Flipsen | 22-05-07 | 00:09

Kijk,dat is tenminstende een vaag lichtpuntje in de duisternis van de dikke grijze woorden.

de grote Anti | 22-05-07 | 00:09

@koerbagh
In ieder geval een beter aan te zien dan; Bos, Rouvoet en Balkenende.

Herman Flipsen | 22-05-07 | 00:08

Morgen de hockeytrutjes van de JOVD bij Andries en Thijs.

koerbagh | 22-05-07 | 00:06

Morgen de JOVD-fapmeisjes aan de gristenborreltafel van Knevel en v/d Brink

die hofstadtgruppe | 22-05-07 | 00:06

@ondergrondse24 22-05-07 @ 00:02
Die tegenvallers zijn er al en men laat het financieringstekort gewoon oplopen (dat komt wel weer een keer als anderen regeren) en waradoor NL van de EU al een waarschuwing kreeg.

derkcs | 22-05-07 | 00:04

Deze aflevering is best cewl zeg..

de grote Anti | 22-05-07 | 00:03

W. Bos: "We hebben leuke plannetjes". Het wachten is op de eerste grote financiële tegenvaller(s).

ondergrondse24 | 22-05-07 | 00:02

Het zomerreces begint op 6 juli... Maar het kabinet is wel doortastend: Liegende asielzoekers mogen blijven en ook criminele antilianen zijn welkom. Wie betaalde die uur durende comercial vanavond? Inderdaad wij met ons belastinggeld. Poetin eat your heart out!

derkcs | 21-05-07 | 23:58

100 dagen lanterfanten om te zorgen dat dit kabinet niet binnen 3 maanden valt.

HoiIkBenBoy | 21-05-07 | 23:56

Boehoe dit land laat zich met spaarlampen afkopen. Philips kan nu gerust naar India. Want iedereen hier heb straks een levenslange lamp ;) Hulde en bravo aan de haardkoor boorden. Dit land is zeau "af" - what's next?

Shareholder | 21-05-07 | 23:56

Morgen is de naamdag van Sinte Rita, patrones van de hopeloze gevallen.. we zullen haar nodig hebben de komende tij..

HeiligeEland | 21-05-07 | 23:55

Ach, ze hebben in elk geval honderd dagen geen kwaad aangericht...

TM | 21-05-07 | 23:51

Ze moesten zich diep schamen dat stelletje zakkenvullerts. Er valt toch geen eer te behalen met deze groep lapswanzen. Ik schaam mij ervoor nederlands zaadburger te zijn, bah!

miereneukert | 21-05-07 | 23:51

100 dagen slaapwandelen. 100 dagen media gesprekken. 100 dagen volzinnen over een Nederland dat verlost gaat worden van alle grote problemen die passen in een boekwerkje getiteld Samen werken en samenleven.Wat we niet gezien hebben is niet zo belangrijk. Wat niet in het financieel kader past moet zichzelf oplossen.Wat ontkent kan worden is geaccepteerd als er maar en meerderheid voor is. Het milieu
en alle onzinmaatregelen die we van plan zijn wordt onze melkkoe. En de bureaucratische machine die veel tegenhoudt gaat ook ons helpen met ons nieuw beleid en zo zijn we gauw weer terug bij af. Maar dat ligt dan niet aan ons maar aan alle kwade krachten en zijn er weer verkiezingen en verzinnen we wel iets nieuws.

nadenkeniseenkunst | 21-05-07 | 23:46

zijn ze de afgelopen 100 dagen ook nog de betonrot in het fundament van de vrije westerse samenleving tegengekomen die islam heet ?

quasi modo | 21-05-07 | 23:43

Balkenende?

Reez | 21-05-07 | 23:41

@kapotte_stofzuiger 21-05-07 @ 23:36
Ben maar niet bang.
Geen gezeik iedereen rijk...

da wizard | 21-05-07 | 23:40

wat schreeuwt die vrouw met die rode trui.

Il brutto | 21-05-07 | 23:39

quasi modo 21-05-07 @ 23:35

Zeer gevat, ook correct, met één nuance: 'achter' mag weg, 'klein' misschien ook.

v Maerlant | 21-05-07 | 23:37

@da wizard
Prima, maar ik heb geen zin tweede viool te spelen na de staatsgreep.

kapotte_stofzuiger | 21-05-07 | 23:36

PvdAfbraak is toch die club die ervoor garant staat dat de hardwerkende nederlander financieel wordt uitgekleed zodat onze achterkleinkinderen verplicht met een hoofddoekje moeten lopen

quasi modo | 21-05-07 | 23:35

Dus als ik het goed begrijp krijgen we allemaal een uurtje elektra per dag, een halve kuub gas voor het koken en gaan we versneld rekening rijden wat het autorijden 5x zo duur maakt, vliegen wordt onbetaalbaar en krijgen alle kansrijken een doctorsbul.
Laten we voorlopig maar wat lampen inslaan, want een ritje Belgie kost meer.

The eimer | 21-05-07 | 23:35

Geen beleid... prima! Vooral nog een poosje zo doorgaan. Luisteren naar de burgers, of niet luisteren, maakt niet uit, en verder niets uitvoeren. De samenleving regelt het zelf wel.

Dr. Mabuse | 21-05-07 | 23:33

Nu prijzen Balk en co de 'Rotterdamse aanpak' de hemel in, terwijl gelijksoortige mensen deze 'onorthodoxe methoden' in eerste instantie afkraakten. Kleuters.

Murdockyoufool | 21-05-07 | 23:31

Zo, en nu regeren:Zomerreces 2007: vrijdag 6 juli t/m maandag 3 september 2007

de honden blaffen... | 21-05-07 | 23:31

@Devos 21-05-07 @ 23:24:
Het goedste antwoordt is dus... C
Strickfraach!

koerbagh | 21-05-07 | 23:27

Bakellende heeft zelf het licht niet echt gezien. Misschien dat daarom gloeilampen niet meer mogen. Ik ga morgen 1 miljard gloeilampen en op marktplaats kwakken als je ze niet meer kan kopen. En bruinspuit zei het al: Wie is er weer de dupe? Lampje van Willie Wortel.

Ali Fal Salarm | 21-05-07 | 23:26

Geeft volgens mij wel een leuk effect; spaarlampen in de kerstboom. hop

blaffer | 21-05-07 | 23:26

Naast mn lege dvd's en cd's zal ik dan ook maar mn lampjes uit het buitenland gaan halen. Stelletje communisten:

www1.be.conrad.com/scripts/wgate/zcop_...

Jammer voor de Nederlandse economie.... maar ja.. heeft de overheid minder meevallers om leuke cadeatutjes mee te geven...

Hakbarrr | 21-05-07 | 23:25

@Devos 21-05-07 @ 23:24

jij bent egt goed man,

blaffer | 21-05-07 | 23:25

staat er nu express 'ik wordt later rijk' .. dus wordt met DT (ipv gewoon een D zoals het hoort) in de poll???

Devos | 21-05-07 | 23:24

toch?

preston spears | 21-05-07 | 23:22

Hoeveel is 21 maal 158 seconden? 'Klinkt errug lang. *gaat verder met starcraft 2 downen*

de grote Anti | 21-05-07 | 23:22

"Laten we toch eens blij zijn met elkaar!"

koerbagh | 21-05-07 | 23:21

paars was zo slecht nog niet. en dat was al kut.

weedo | 21-05-07 | 23:20

Het lijkt wel of Bokito bij Vogelaar is langsgeweest

ALT130 | 21-05-07 | 23:19

Gatverdarrie wat een geslijmzooi daar bij die EO, en ook hier weer de beeldvullende grijns van Dijksma en viswijf Vogelaer.

fuckje | 21-05-07 | 23:17

Wouter de onzekere-ik-ben er-ook-hakkel-kabouter.

Kenny013 | 21-05-07 | 23:17

Eeeh... psssst.... jij.... ja jij... gloeilampie kopuh?

Murdockyoufool | 21-05-07 | 23:16

Willie Wortel zal hier niet blij mee zijn..


bruinspruit | 21-05-07 | 23:15

@kapotte_stofzuiger 21-05-07 @ 23:05
Het ergste is dat het waarschijnlijk ook nog zal werken ook... De ergste tegenstand die ik verwacht voor een coup is een verdwaalde parkeerwacht die wanhopig een wielklem probeert aan te brengen op een Leopard 2 tank...

dlseth | 21-05-07 | 23:15

Wat een gezeur. Ik neem er wel een monitor bij. Soortement van ambilight-ding en het is ook nog eens lekker warm...

Ik weet het beter | 21-05-07 | 23:11

100 dagen rust. Dat noemen we in het schaken een tempoverlies (dat is als je stukken doelloos heen en weer schuift en het initiatief aan de tegenstander laat) lekker voor de economie. Wij, de regering hebben geen idee, wat vindt u?

Die spaarlampen zijn inderdaad giftig, en KOUD. Als je huis volhangt met spaarlampen krijg je een gasrekening waar je niet overheen kunt kijken. Zal Putin wel aardig vinden.

klaas.heitinga | 21-05-07 | 23:11

mwoahahahahahahahaahahahahahaa, rotfl enzo. OMG dit is volgens mij het meest achterlijke kabinet sinds jaren. Een paar gristenhonden gecombineerd met een paar naïeve ideologische knuffelaars. Je hoort er idd weinig van, behalve dat alle leuke dingen (auto, vliegen etc) duurder gaan worden, en af en toe komt er een nog achterlijk iets voorbij als een verbod op gloeilampen. Komt er dan ook een kliklijn, waar je je buren kan aangeven als zij nog een dergelijke milieu ramp boven de wc hebben hangen ?

blaffer | 21-05-07 | 23:11

“samen werken, samen leven samen besturen”. Je vergeet "Samen Jumpstyle "

zooishettoch | 21-05-07 | 23:10

Echt dat dit kabinet zich eens bezig gaat houden met ECHTE problemen! Ik voel kamervragen van Wilders aan komen....

jemoederszus | 21-05-07 | 23:10

ok welpen .... vlag hijsen en in de benen !!

Ervarings_deskundige | 21-05-07 | 23:08

@da wizard
Als u wat tanks aanschaft ben ik best bereid ermee het Binnenhof (en Noordeinde) op te rijden.

kapotte_stofzuiger | 21-05-07 | 23:05

waskuip-admiraal 21-05-07 @ 23:02
De VARA,indoctrineren en debiliseren.

de honden blaffen... | 21-05-07 | 23:04

Een spaarlamp bevat electronica. Electronica bevat zwaar giftige stoffen! De PL-buis in een spaarlamp bevat zwaar giftige chemicaliën! De kunststoffen waaruit een spaarlamp is opgebouwd breken nauwelijks af in het milieu! Voor het produceren van een spaarlamp is vele malen meer energie nodig dan voor een normale gloeilamp! De goedkopere spaarlampen gaan bijna even snel stuk als een normale gloelamp! Zet een dimmer voor een normale gloeilamp en hij gaat bijna 10 jaar (!) mee! Onderzoekje, iemand..?

flappie10 | 21-05-07 | 23:04

@Klukkluk 21-05-07 @ 23:02
Heeft wel iets romantisch... In het donker of bij kaarslicht een bruine beer uitlaten...

dlseth | 21-05-07 | 23:03

Waneer wordt er eens een coup gepleegt...

da wizard | 21-05-07 | 23:02

Tegen de tijd dat dat spaarlampie eindelijk licht geeft, ben ik al uitgescheten

Klukkluk | 21-05-07 | 23:02

zie net dat francisco van jole vanaf deze week elke donderdagavond op de vara tv mag preken...

waskuip-admiraal | 21-05-07 | 23:02

tera lol @ foto + kop

bd | 21-05-07 | 23:01

Regeren?
Het gaat toch prima zo.

de honden blaffen... | 21-05-07 | 23:01

De enige manier waarop ik me gloeilampen in wil leveren is als ik ze elleboog-diep in Cramer's reet mag rammen.

dlseth | 21-05-07 | 23:00

Gelukkig hebben we onze Diepfries Tiggelaer, die langzaam aan Wouter B. de strot afknijpt, vooral zo doorgaan!

fuckje | 21-05-07 | 22:59

Het was ze bijna gelukt om ons allemaal in slaap te laten vallen en net te doen of er geen problemen zijn in dit land...

da wizard | 21-05-07 | 22:58

Is dit het resultaat van 100 dagen naar de werkelijke problemen in de samenleving luisteren?

spooky | 21-05-07 | 22:58

he wat hoor ik? bakellende die ons 80 keer per jaar wakker wilt houden met extra vluchten op rotterdam airport?
omdat ie dat makkelijker vindt, zodat ie als ie s'nachts weer in holland land, lekker snel weer tegen de bips van moeder de vrouw aan kan schuiven?
en de rest van ons de tering kan krijgen, want wij mogen dat niet, VERBOTEN!!! OM NA 23.00 TE LANDEN OP 16 HOVEN!!
maar voor hunnie motte me een uitzondering maken omdat het handiger is??
fok me niet ophe? want daar worre me agressief van!!!
nee , kom op ff wel realisties blijve he schele tering hypocriet!! gewoon netjes op schiphol landen en met de auto nog ff een uurtje naar huis racen, en niet ons wakker maken met je kudt regerings toestel! en de konigin ook!! gewoon s'nachts op schiphol landen!!! klaar ermee!!!!

The Birdman flies | 21-05-07 | 22:57

Geen gloeilamp meer in huis, maar wel op elke verdieping een airco.. :-)

flappie10 | 21-05-07 | 22:56

Vrije markt is ok, maar we regelen het wel graag centraal. Was getekend; PvdA/ Grijs1

Rest In Privacy | 21-05-07 | 22:54

Als hiermee (gloeilampen verboden) de trend gezet is, voorspel ik een kabinet dat geen twee jaar standhoudt en een recordscore voor Wilders & C° -gesteld dat 'operatie Beschadiging' niet al te veel vruchten heeft afgeworpen tegen dan, natuurlijk.
-
Ik tracht niet over spelfouten te zeuren, maar voor redacteurs maak ik graag een uitzondering. Minstens 5 op een lapje tekst van zie-ik-je-wel... Doe eens integreren Chileen, of stap die takatakaboot op.

v Maerlant | 21-05-07 | 22:53

Alles komt goed!

deaardeisplat | 21-05-07 | 22:53

Het is een complot tussen DûHaag en Einthovûh de gakste!

Rest In Privacy | 21-05-07 | 22:52

en de grap is dat deze regereing ook nog eens denkt dat de bevolking deze hele vertoning op prijs stelt...
We worden met z'n 16 miljoenen einfach voor dom versleten door die uitvreters

waskuip-admiraal | 21-05-07 | 22:52

@windje
Dan weet je tenminste wel wat je hebt: varkens.
Balkende & Co kan de wolf in schaapkleren zijn (*voorziet "leuke" dingen voor de brave burgers).

kapotte_stofzuiger | 21-05-07 | 22:52

donder op, spaarlampen kan ik niet dimmen met mijn klik-aan-klik-uit setje

Meneer de Leeuw | 21-05-07 | 22:52

"Honderd dagen heeft u onder het motto: “samen werken, samen leven samen besturen” het nieuwe kabinet mogen uitleggen wat er nu echt leeft."
Was het maar zo'n feest dat ik iemand persoonlijk sprak...

Tommygunner | 21-05-07 | 22:51

Ik heb zo'n vermoeden het produceren van zo'n spaarlampje veel meer energie kost ten opzichte van een gloeilamp dan dat ding ooit gaat besparen. Maarja. Het is natuurlijk wel fijn dat je ze wat minder vaak hoeft te vervangen.

..zapper | 21-05-07 | 22:49

Zolang de SP in hun varkenshok blijft, vind ik alles best

windje | 21-05-07 | 22:49

Tijd dat het licht wordt uitgedaan voor dit kabinet, tenzij Nederland graag vier jaar lang aan de hand van de PvdA door het leven geleid wil worden en blootgesteld wil worden aan een tenenkrommende betutteling

die hofstadtgruppe | 21-05-07 | 22:48

Hutland!

Utopiad | 21-05-07 | 22:46

Die Cramer moet echt eens zoo hard optyfen.
Met haar stomme kudtplannetjes, om het milieu te 'verbeteren'...
Ik vind het ok als je het milieu wat minder wil gaan belasten maar ga dan niet lampjes verbieden maar pak het echt aan.

sj00n | 21-05-07 | 22:45

Hmmm, ik geloof er geen reet van. Politiek den haag luistert per definitie niet naar de burgers. Er wordt weer met zand gestrooid. af en toe is dit zo'n vermoeiend kutland.

oligofreen | 21-05-07 | 22:42

Leve de gloeilamp! :D

Glow | 21-05-07 | 22:42

Verbod op gloeilamp? Je kan beter priusrijders opsluiten

jaapaapeend | 21-05-07 | 22:41

Ik zal een kaarsje branden voor dit kabinet

Gorbatsjev | 21-05-07 | 22:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken