Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We krabbelen...

gepakt!Zo gaat dat dus: Kom niet aan het Anne Frank Huis want dan sta je zomaar in de Chicago Tribune (hier ook) en nog duizend andere kranten over de hele wereld. Twee jochies van 16 en 17 jaar bekladden de binnenstad van Amsterdam, en werden voor de verandering gepakt. De internationale pers sprong er op omdat het de trefwoorden 'joden en verf' bevatte. Aangezien de ventjes gepakt zijn, is tijd van oogsten voor sommingen onder u begonnen. Check hun handtekening. Ook van die mooie grafitti op je pand/huis/omgeving gezien? Gewoon de pliesie even bellen, kun je de rekening doorsturen. Want krabbelen op muren is niet mooi. Het is geen vet coole urban culture. Het is lelijk, vies en ongeinspireerd kopieergedrag en de makers moeten dood. Keith Haring kreeg er zelfs aids van en stierf, nu de rest nog.

Reaguursels

Inloggen

toys

sulkava | 22-05-07 | 15:02

@Frits Boem! 21-05-07 @ 19:32

jos kom er maar in!

blaka-tara | 22-05-07 | 08:19

Die gassies bekladden overal in de binnenstad, maar omdat ze toevallig OOK het Anne Frank huis onder handen namen, is het ineens wereldnieuws, en vraagt iedereen zich af of het geen rasistische achtergrond heeft. Kan het nog Hollandser?

RightOfMind | 21-05-07 | 23:14

@Frits Boem! 21-05-07 @ 19:32
Schrijver? Ex-artist bedoel je, lutser eerste klas.

@iknietwetuh 21-05-07 @ 20:16
Nog zo'n betwetertje. Ehm... joh!

Murdockyoufool | 21-05-07 | 20:46

wa noem je een echte schrijver dan? ...... tis trouwes grappig dat veel mensen de grootste bek hebben over graffiti [tags throwups pieces enz] maar eigenlijk geen idee hebben hoevaak per dag ze het werk van een [ex] graffiti schrijver tegen komen op tv magazines enz... [fackerz]

magoed al met al spoorde deze actie niet! der zijn grezuh toch

iknietwetuh | 21-05-07 | 20:16

Echte schrijvers praten er niet over op het net...
Stelletje Sparvar snuivertjez :D

Frits Boem! | 21-05-07 | 19:32

Murdockyoufool 21-05-07 @ 17:09

Uit betrouwbare bron weet ik overigens dat onze troonopvolger in een grijs verleden ook actief was als grafitteur. Eerst bij zijn ouderlijk huis, later in Leiden. Op zich kon Trix dat nog wel lijen. Minder vond ze het toen Alex tramhaltess ging sleaupen, want ja, dan stond ze zelf in de kou als ze even voor boodschappen de stad in moest.

LJBrinkhorst | 21-05-07 | 17:22

@LJBrinkhorst 21-05-07 @ 16:53
Met je vette tectylbus een prachtig wit monumentaal pandje bekladden is een doodzonde. Een dichtgetimmerd krot mag van mij echter van top to bottom aan d'n spuitbus en/of Edding 500 worden onderworpen. Geeft de gemeente/projectontwikkelaar een prikkel om er iets mee te doen (ik noemT leuke appartementen, mediacomplexje, nieuwe winkel). Om langs het spoor te taggen, of gekker op een trein, moest je seer seker een vent sijn, de spoorwegpolitie stond erom bekend je kop van je romp te trekken. 'k Ontmoette ze gelukkig nooit.

Murdockyoufool | 21-05-07 | 17:09

@ blaka-tara 21-05-07 @ 16:59

Go ahead mijnheer blaka-tara ;-) Er staat en rijdt zat materiaal in de Randstad-Zuid.

LJBrinkhorst | 21-05-07 | 17:04

LJBrinkhorst 21-05-07 @ 16:53

weesch eens een vent en doe een dikke fullcolor wholecar dubbeldekker

blaka-tara | 21-05-07 | 16:59

@ Murdockyoufool 21-05-07 @ 16:45

Met jouw laatste constatering kan ik het slechts eensch zijn. Edoch, in mijn woonstede moeten niet enkel de door jou opgegeven voorkeurslocaties geloven aan de hand van de grafitteur, doch ook woonhuizen in de binnenstad. Dat vind ik persoonlijk dan weer minder. Weesch een vent en ga aan de slag langs het spoor.

LJBrinkhorst | 21-05-07 | 16:53

@LJBrinkhorst
Excellentie, taggen en pieces zetten (spreek deze woorden bekakt uit voor meer diepgang) maken samen grafitti. Iesj bomben. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wat zeg(t) ik, een piece is eigenlijk niet meer dan een uitvergrote, opgeleukte tag, eventueel gelardeerd met figuren.
Een tag zet je inderdaad zoals een hondje z'n territorium afbakent. Effe laten weten: hier was ik. En natuurlijk bij anderen de reactie ontlokken: die gozert staat overal! Verder kun je het als onderdeel van het nobele reclamevak zien, mijn waarde. De tag is de advertentie voor de piece. Althans, zo zou het moeten zijn. Verder heb ik liever met 25 taggers dan met één architect van de Rijksgebouwendienst te maken. Het werk van de laatstgenoemde prutser is namelijk vele malen vernietigender voor een stadsaanzicht. Een echte grafitteur is trouwens niet geïnteresseerd in woonhuizen of achterafbedrijfjes. Wanden langs het spoor, verkeersborden, fietstunnels, scholen, die plekken vragen om een tag.

Murdockyoufool | 21-05-07 | 16:45

graffiti is uit, alleen nog in bij losers..

quasi modo | 21-05-07 | 16:36

Er zijn meer Jehova getuigen op de wereld dan joden.
Die zie je ook niet in de krant.

gewoon geen aandacht besteden aan die lui.

hemaworstje | 21-05-07 | 16:22

blaka-tara 21-05-07 @ 16:14

I.d.d. smaken verschillen zuigerT. De meeste tags zijn zo simpel, zo lelijk, zo sneu, zo random, sorry hoor, die verdienen echt niet het predicaat grafitti. Er zijn ook mensen die de Televaag een goede -echte- krant vinden, maar daar hoef ik het toch niet mee eens te zijn?

LJBrinkhorst | 21-05-07 | 16:19

LJBrinkhorst 21-05-07 @ 16:03

taggen is echte graffiti lutser, je begrijpt er dus gene fuck van! Over smaak valt echter niet te twisten.. je vindt tags lelijk of je smult ervan! En dat het enkel vandalisme is weet iedereen wel...

blaka-tara | 21-05-07 | 16:14

@ jay_afca 21-05-07 @ 14:36

Als je gepakt wordt bij het beschadigen van iemands huis of goed, moet je niet dikke boehoe gaan doen. Het is natuurlijk wel weer erg triest dat e.e.a. direct wordt opgeblazen tot een daad van antisemitisme, soort Pavlovreactie. BTW, de politie vangt weldegelijk boeven, namelijk jouw maten die huizen onderkladderen, mensen die fout parkeren en asocialen die met 80 door een woonwijk karren. Erg sneu dat mensen nooit willen toegeven dat ze zelf iets fout hebben gedaan en dan direct verwijzen naar anderen die 'veel ergere dingen' doen.

LJBrinkhorst | 21-05-07 | 16:10

Tags vinnik zeau lutserig. Een beetje sneu overal je a-creatieve krabbel op zetten, is enkelT vandalisme. Of eigenlijk gewoon sneu hondengedrag, die tillen ook bij iedere boom ff hun achterpoot op. Echte grafitti kan ik wel waarderen, maar dan wel liefst in een grootstedelijke omgeving. Een piece op een partycentrum in Eindhoven of Almere is zeau provinciaal.

LJBrinkhorst | 21-05-07 | 16:03

@Sick Chick
@Black 'a' tara
Nee, 'pathetisch' was bedoeld ter afleiding; het is een ander Nederlands woord... vertaal het naar het Engels en I'm busted.

@jay_afca 21-05-07 @ 14:36
Dude, je hebt helemaal gelijk. De media hadden het liefst gezien dat er 'Smerige Joden' of hakenkruizen op het AF-huis waren gekalkt, de bloedhonden. Waarschijnlijk hadden je maten niet eens door dat ze op of naast het huis stonden te spuiten. Gezien worden met naam, da's het enige wat telde.

Murdockyoufool | 21-05-07 | 16:00

path of tish? verder kom ik niet.. zieke kip fotologking dat je er bent state yo name hihi

blaka-tara | 21-05-07 | 15:32

@ Murdockyoufool 21-05-07 @ 14:34

ik ga eens goed na denken :)

Zieke Kip | 21-05-07 | 15:11

Voor de goeie orde de 2 tags waar het om gaat zijn mole en monster.
het zijn 2 vrienden van me en ik zal julie vertellen het gaat niet om disrespect of anti semitisme dat zij op het anne frank huis hebben getaged een van hen is zelfs een jood!! deze gasten worden wel genaaid het is ze gezegd dat ze heel goed nog een maand kunnen vast zitten! dit is gewoon weer een goed voorbeeld van een voorbeeld stellen!! maar al dat gedoe omdat het het anne frank huis is vind ik een beetje onzinnig. het halfe blok is inmiddels het annefrank huis. ze hebben trouwens op het restaurant gedeelte getaged en niet op het echte pant waar annefrank heeft gewoont!!

mijn idee is laat de smeris is boeven vangen in plaats van jongen jochies te naaien!!!

jay_afca | 21-05-07 | 14:36

@blaka-tara 21-05-07 @ 13:48
Heterdaad? Dat zou op mijn leeftijd behoorlijk triest zijn. Maar goed, 'k mocht destijds willen bij het rijtje Cosh, Shoe, Joker, Delta te behoren. Neen, zo koninklijk goed was ik ook weer niet, ondanks een aantal opdrachten en een verhaaltje in de krant. Bovendien was/is mijn woonplaats te provinciaal om een rol van betekenis op grafittigebied te spelen. Genoeg hiereuver, 't begint welhaast pathetisch te weurden. De schrijfnaam -een woord- staat ergens in dit stukkie, in het Nederlands that is.

Murdockyoufool | 21-05-07 | 14:34

ik wil dit soort dom geklieder geen grafitti noemen. Ik haat die achterlijke tags van die randdebielen en vind derhalve dat zij dood mogen door kanker van inademen van al die verf.

Kielzog | 21-05-07 | 14:32

graffiti is an art...

Ali Bi | 21-05-07 | 13:52

@murdockyoufool..

cosh de king! maar ik denk niet dat er kosten zullen volgen bij een openbaring;) neem nu kroonjuwelen iedereen staat er met zijn kop op! alleen heterdaad kan je de neq kosten! behalve high en again dan... still burnin

blaka-tara | 21-05-07 | 13:48

@blaka-tara 21-05-07 @ 13:10
Cosh! Geintje, hahaha. Aangezien ik niet zeker weet of die shit al is verjaard -verjaart vandalisme uberhaupt?- kan ik je mijn schrijfnaam niet geven. Zou weer iets voor mij zijn, bijna twintig jaar na dato nog even voor de kosten van muurreiniging opdraaien...

Murdockyoufool | 21-05-07 | 13:35

@murdockyoufool..

wat schreef je dan ouwe bakkenrocker

blaka-tara | 21-05-07 | 13:10

Sukkels jullie zijn Toys

Zieke Kip | 21-05-07 | 13:08

Troep vergeleken bij mijn tag in de good old eighties. Ten eerste: waarom is die shit niet aan elkaar geschreven? Tweedens: monster... welk een diepdroeve naam. Derdens: de 'R' rockt niet hard genoeg; een krul van niets.

@Pheser
@Ed..
Het mooiste van alles was the day after. Wakker worden, met toegeknepen oogjes naar de plaats des onheils en je verbazen over de grootsheid van je piece. Ook: even blijven staan om de reacties van jeugdige voorbijgangers te peilen. Slaat ie in...?!

Murdockyoufool | 21-05-07 | 12:49

@ bribrab 21-05-07 - 11:16
doel je op mijn link met graffitikunst die ik persoonlijk wel waardeer?
ik zie daar geen kwaad in, maargoed excuses als je dit opvat als spam.

appeltje | 21-05-07 | 11:34

Waarom doen ze niet graffiti spuiten op lelijke huizen enzo...

Queen of Chaos | 21-05-07 | 11:18

Wat ik irritant vind, is die reclame hierboven!

bribrab | 21-05-07 | 11:16

wat een toys.. pheser wh00t wh00t zit jij ook op graffiti? ik ga je pakke gek! stomdiggy finest hihi

blaka-tara | 21-05-07 | 11:07

busje verf ; 3 euro 50
straf pliese ; zaterdag middag busje schrobben
je tag wereldwijd in het nieuws ; priceless

drijflijk | 21-05-07 | 11:07

@pheser
ach ja, die goeie oude tijd, op sokken de trap af, afspreken in de stad, wegduikend in alle hoeken en gaten (wat moet je ook als twaalfjarig gasssie in de stad om 4 uur s'nachts?), dan stinkend naar verf en thinner weer de bedstee in en de volgende dag voor school eerst langs je pieceje om daarna gniffelend en vol slaap de dag door te sukkelen.. en ja gepakt worden, heb een hele zomer lang (vlgns mij was ik 13) elk dag in een stomerij (van de buurvrouw) lopen buffelen om mijn boetegeld bij elkaar te sprokkelen... leer je ook weer van zeg ik maar...

ed.. | 21-05-07 | 10:59

Heeft de redactie niet een lijstje met ALLE bij de Pliesie bekende "handtekeningen" ?
In de lak van onze auto staat met een scherp voorwerp een "tag" gekrast.
Zou ik ook graag een rekening van sturen, maar de afzender is vergeten zijn NAW gegevens erbij te zetten.

Andreas B. | 21-05-07 | 10:57

@bwahaha (10:07)
Inderdaad geen anti-semitisme. Bekladden ze het Anne Frank Huis, is het nieteens met een hakenkruis. Duidelijk geen greintje historisch besef bij die twee...

DiagnosisTyphus | 21-05-07 | 10:53

Joden en verf, doet me meteen aan IG Farben in Auschwitz III - Monowitz denken. En OT: Het is niet echt graffiti en het is binnen, maar dit vind ik de mooiste muurkunst die ik ken. www.picsearch.com/info.cgi?q=Global%20...

spooky | 21-05-07 | 10:45

Wel tof hoe zo'n cultuur nog steeds kan bestaan.

het kost je geld
je wil niet gepakt worden want je mag alle schade betalen
je moet er midden in de nacht voor opstaan

Toch zijn er nog gasten die dit doen.
blijkbaar heeft het toch iets moois.... iets wat maar weinig mensen begrijpen, terwijl iedereen weet dat het bestaat... prachtig toch?

Ik ben het trouwens met edje eens.. Deze gasten liepen gewoon toy te doen in de binnenstad, en hadden echt niet door waar ze op spoten... Dit is echt geen wereldnieuws ofzo........

Pheser | 21-05-07 | 10:44

@.. ed
vJole?
Ladies and gentlemen, we've got him!

CoJoNes | 21-05-07 | 10:43

Graffitti is zeau 1992, of nog ouder eigenlijk. Houd een sop!

De Ware Vrijheid | 21-05-07 | 10:43

Ooit waren er codes. Je schrijft niet op huizen, graven, kerken en Anna frank huizen. Deze twee taggen een beetje in het rond om de stoerdoenerij en kennen de geschiedenis en "het wereldje" duidelijk niet. Tags lijken ook nergens op. Taggen doe je zeau: www.crayone.com/crayonetags/tagbigs2/c...

Bassem | 21-05-07 | 10:38

Overdrijven is ook een vak, jullie halen de joden erbij.
Staat alleen dat het Anna Frank huis is beklad.

yewi | 21-05-07 | 10:38

joden, verf.. monsters... ja, altijd wat he met die lui..

Mr MoFo | 21-05-07 | 10:37

Hox heeft er zin an heden ochtend

Tobi | 21-05-07 | 10:34

"Het is geen vet coole urban culture. Het is lelijk, vies en ongeinspireerd kopieergedrag en de makers moeten dood"
Lelijk, vies, ongeïnspireerd kopieergedrag? Makers moeten dood? Dat klinkt toch echt als urban....

Teen | 21-05-07 | 10:32

@cojones&kwarko
ooit ook tot het graffersgilde (80-tigerjaren, wat gaat de tijd toch snel..)behorend kan ik jullie zeggen dat hier staat;
MONSTER en VYOLE (of JYOLE)... dus eigenlijk gewoon twee tags, de boys hadden waarschijnlijk niet door waar ze hun vandalisme op botvierden...

ed.. | 21-05-07 | 10:32

Slechte tags, duidelijk rookies.

John McClane | 21-05-07 | 10:32

Volgens mij luidt die tweede tag 'Molest', vooruitlopende op wat de keppeldragende versie van Bubba met ze van plan is.

DiagnosisTyphus | 21-05-07 | 10:31

@ Hodja 21-05-07 @ 10:24


Dat en toeristen, duitsers, boeren en duiven.

kolonel klootoog | 21-05-07 | 10:30

Sowieso, mensen die Kiefff heten mogen wel deaud. Doe eens kappen met onuitspreekbare kudtnamen.

DiagnosisTyphus | 21-05-07 | 10:29

*tsjikketsjikketsjikke* SJAAK WAS HERE *pompiedom*

sjaakdeslinksesul | 21-05-07 | 10:28

kolonel klootoog 21-05-07 @ 10:25
Yeah, Anne Guevara!

ThijsConvert | 21-05-07 | 10:27

Daders zijn al gepakt, begrijp ik.
Ik krijg altijd de neiging om met een grote verfspuitbus in de slaapkamer van deze jongens aan de gang te gaan, computertje, Ipodje en andere leuke spulletjes onderspuiten.

Dr. Mabuse | 21-05-07 | 10:25

de hoogste tijd dat men dit vandalistische prutswerk eens wat harder aan gaat pakken. De hele monumentale binnenstad is verneukt door dit soort ventjes.

Hodja | 21-05-07 | 10:24

Die mooie betonnen muur vraagt er gewoon om ...

Bjoert | 21-05-07 | 10:21

Goed, de halve stad zin onder die, grap(tja ook van deze 2 heaumeau's) maar, de rekening voor het bekladde van het Anna Frank huis gaat tenminste nog wel de goede kant op, nu de 6 duizend andere tags, ook nog ff in rekening brengen en klaar...

Zuigert | 21-05-07 | 10:19

@fuckje
Nou, wat het dus nog erger maakt, is dat het gewoon Germaans lijkt. Ik bedoel, dat kan toch niet!

CoJoNes | 21-05-07 | 10:19

ohja. sic!

Krelis | 21-05-07 | 10:16

Monster & Holster! Voor al uw Buitenschilderwerk!

Comrade | 21-05-07 | 10:16

Gewoon Oud-Arabisch letterschrift.

fuckje | 21-05-07 | 10:15

Gekken en dwazen schrijven hun namen op muren en glazen.

Krelis | 21-05-07 | 10:15

Registeren voor de Chicago Tribune..?

OoO | 21-05-07 | 10:14

... die laatste opmerking over Keith Haring is weer heerlijk stijlloos, Hoxha! Zo kennen we je weer!

Comrade | 21-05-07 | 10:13

Laat die eikels maar alles betalen

uchman | 21-05-07 | 10:13

Gewaun twee ajaks supportertjes die met geschiedenis nog niet bij anne frank aangekomen waren!

heavybas | 21-05-07 | 10:10

Volgens mij is het gewoon 'Mole' en schrijft hij nog niet zo lang. Hij eindigt zijn 'L' zo kut dat die 'E' er achteraan gekut wordt en het bijna niet leesbaar is. Graffiti is te gek zolang het met enig moraal gedaan wordt .. goed dat die kut kinderen gepakt zijn.

Casper Cris | 21-05-07 | 10:08

bwahaha 21-05-07 @ 10:07

En als het Marokkanen zijn is de beer helemaal los.

kwarko01 | 21-05-07 | 10:08

Frank, die naam zegt mij wel iets, maar ik kan het niet helemaal plaatsen. Heeft zij zich niet op laten sluiten in een huis om zo op tv te komen?

Teen | 21-05-07 | 10:08

Wat frappant is is dat deze jochies iets van 13 plekken in de buurt hebben getagt. Maar omdat 1 van die 13 dus 'Joods' is, is NL weer antisemitisch bezig.

bwahaha | 21-05-07 | 10:07

Hoxha geef ff je e-mail address and password van die Chicago Tribune.

Karel kwakbol | 21-05-07 | 10:06

"Sam & Moos vereeuwigen naam middels kopie van eeuwenoude Hebreeuwse muurschildering"

***SLETBEK*** | 21-05-07 | 10:04

Met een Griekse Y. Maar molsex typeert wel je gedachtengang op deze maandagochtend. Odol?

kwarko01 | 21-05-07 | 10:02

www.Bugmenot.com is je vriend DonnieD.

Gewoon taggende skatertjes dunkt me, erg dom om het anne Frank huis uit te kiezen voor je 'kunst'

Multikuli | 21-05-07 | 10:02

@kwako01
Nee, Molsex.

CoJoNes | 21-05-07 | 10:01

Joden is een werkwoord
Alleen het heeft niet gewerkt :X

Westwoud | 21-05-07 | 10:00

CoJoNes 21-05-07 @ 09:59

Er staat volgens mij VIOLENS.

kwarko01 | 21-05-07 | 10:00

Viral voor Shrek?

Dirk Tang | 21-05-07 | 10:00

monster kan ik lezen maar die andere.... vdMolen?

CoJoNes | 21-05-07 | 09:59

en hoppatee weer een zielig item. Hier hebben we justitie voor. Redactie doe je best en schrijf een echte post!

waskuip-admiraal | 21-05-07 | 09:58

Hoxha, kun je even voor mij inloggen bij de Chicago Tribune?

kwarko01 | 21-05-07 | 09:58

ik ga me echt niet registreren om dat artikel van chicago tribune te kunnen lezen..... mirrortje??

DonnieD | 21-05-07 | 09:58

Krabbelen op muren is ouderwets, krabbelen doe je op ... . (kots)

..zapper | 21-05-07 | 09:57

Monster, dat is een plaatsje in het schilderachtige Westland!

RTLNieuws | 21-05-07 | 09:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken