Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pas op, niet roken thuis!

mooi heHet lijkt er op dat Donner en Verdonk er sinds vanochtend een fiks probleem bij hebben. Want Donners' cellen blijken niet bepaald brandveilig te zijn. Zo voldoen ze bijvoorbeeld niet aan de veiligheidseisen. Dat stelt althans het brand- en rampeninstituut Nibra. Nu blijkt dat de noodcellen zeer waarschijnlijk zijn gebouwd door bouwbedrijf Ursem, de grootste cellenbouwer van het land. In totaal heeft Ursem ongeveer 2500 van cellen neergezet. Straks komen daar trouwens nog gevangenissen op megaschepen bij. De criminaliteit in Nederland gaat wellicht nog flink dalen, met dank aan Ursem. Ach, dat gaat goed komen. Ze hebben vast goede crisismanagers gezien hun betrokkenheid bij de bouwfraude. Het gaat trouwens sowieso stil op straat worden. Ursem bouwt ook prefab-scholen, bejaardentehuizen, aanleunwoningen en 'normale' huizen. Inspector Pieter van Vollenhoven gaat het druk krijgen... We zijn erg benieuwd of Van Vollenhoven ook verbanden vindt tussen bouwbedrijf Ursem en de brand. UPDATE: Uittip van Gentle Giant. Om de geschrokken uitgeprocedeerden te steunen, roept Indymedia op om met brandende fakkels naar de onheilsplek af te reizen.

Reaguursels

Inloggen

Wat nou 'wij'?

Pannie | 30-10-05 | 22:13

Goh ,wat hoor ik vanmiddag op de radio .... De cellen waren wel veilig , de cellen die niet veilig zouden zijn waren andere cellen in een ander gebouw aldus JUSTITIE .
Hoe kan het ook anders , Donner alweer voor de kamer en verantwoording afleggen voor de blunders van Justitie . Donner heeft zijn neus helemaal vol van al die shit bij zijn departement . Snap het wel niet , hij hoeft zich nergens druk om te maken . Al zou justitie een pubber van 8 jaar op straat overhoop knallen dan nog zou Jan Petertje hem door dik en dun steunen ( zie de overige puinhopen van Justitie als voorbeeld ) . Dus kom op meneer Donner , de hele waarheid a.u.b wat daar op schiphol aan de hand is geweest . Dat dit niet pluis is ziet Stevie Wonder nog . Wij zijn de leugens en het bedrog kotse moei , en ook dat Jan Petertje elk schandaal onder een grote mat veegt om zijn kabinet te redden zijn wij meer dan kotse moei .

Marley | 30-10-05 | 00:07

@Stacheldraht Lijkt er anders wel erg veel op, en ze hebben het zelf over het uitzet centrum.

Kenny013 | 28-10-05 | 22:46

@kenny013
Dat bedoel ik, je moet beter je research doen.
Ursem heeft wel degelijk zulke cellen gebouwd bij Schiphol, maar niet deze. Er zijn meerdere. En geloof me, mijn bron is zeer betrouwbaar.

Stacheldraht | 28-10-05 | 21:26

@Stacheldraht 28-10-05 @ 19:29 Nee, jij moet de posts lezen, zie:
Kenny013 27-10-05 @ 20:16

Kenny013 | 28-10-05 | 21:06

@puntenslijper
jazekers, een werkbezoek, burgemeester Hertog zou hoogstpersoonlijk in Thailand gaan checken of het strand, een klein jaar na de tsunami, alweer geschikt was om op te liggen.

zum kotzen | 28-10-05 | 19:40

Jullie moeten beter jullie research doen.
Ursem heeft het betreffende cellencomplex juist niet gebouwd. Dat heeft een ander bouwbedrijf gedaan. Klein misstapje ...

Stacheldraht | 28-10-05 | 19:29

Beetje laat misschien: Burgemeester A. Hertog van Haarlemmermeer
heeft zijn werkbezoek
aan Thailand afgebroken
nadat hij op de hoogte werd
gebracht van de brand. Hertog
keert vandaag terug naar
Nederland.
Uit de metro van vandaag. Een werkbezoek, stelletje @$@#%#@$

Puntenslijper | 28-10-05 | 13:44

@MAXIMO We zijn een beschaafd land, maar we beschermen de een wat beter dan de ander, prioriteiten.
Vuurtje?
Donner en Verdonk hebben hier niet zoveel mee te maken, tenzij blijkt dat ze met een jerrycan en een aansteker op het terrein zijn gesignaleerd.
Volgens mij heeft niemand het zo gewild.
Ministeriele verantwoordelijheid, weet ik wel..., je moet toch iemand de schuld kunnen geven. Laten we in dat perspectief niet de idioot vergeten die zijn eigen cel in de fik steekt.

Zodiac | 28-10-05 | 13:33

@Zodiac.
Waarom Nederland vergelijken met die landen?
We moeten ons richten op wat hier speelt en het goede voorbeeld geven....
We zijn toch een beschaafd land?
Of toch niet?

MAXIMO | 28-10-05 | 13:07

Zou er in Marokko of Somalie ook een minister moet verdwijnen als er een paar drugssmokkelaars affikken?

Zodiac | 28-10-05 | 12:55

Jammer dat we te maken hebben met zulke incompetente harteloze regeringsleiders die levens op het spel zetten door onze beveiliging in de schoot van de private sector werpen die enkelt gebruik maakt van laag-gekwalificeerde medewerkers.
Ze staan niet alleen op de tram of metro.
Nee, tegenwoordig staan ze ook bij de douane op schiphol passagiers te 'checken' :S
De huidige regering moeten we daarvoor verantwoordelijk houden, vind ik.
Alle schuldigen; de bewaking, Verdonk en Donner moeten in 1 zo'n cel worden opgesloten.
"Vuurtje erbij?"

MAXIMO | 28-10-05 | 12:14

Sjezus, ik sta niet positief tegenover het geld & energie die aan veiligheid van 'onze' criminelen wordt uitgegeven.

Heb wel respect voor personen die trachten gewoon hun werk te doen en zeker in een andere wereld hun geluk zoeken en zo aan hun einde moeten komen.

Trouwens wie mag er roken in OB gebouwen, het beleid dient toch juist opvoedkundig te zijn?

sjezuz | 28-10-05 | 12:03

D'r heeft er gewoon een zitten zzzzlapen. Werd pas wakker toen hij aangebrand vlees rook. Die Securicor gasten zijn in Rotterdam wagenbegeleider op de tram, ze weten nog niet wat de voor of achterkant is. Ik zou niet graag voor mijn leven afhankelijk zijn van zo'n gast dus ik heb besloten om geen bolletjes te gaan slikken. (simpel eigenlijk)

Zodiac | 28-10-05 | 11:45

Als je gevangenissen niet op gevangenissen wil laten lijken dan is er niet zoveel keus, als daarbij ook nog tijdelijkheid gevraagd wordt, gevoegd bij de energie prestatienorm, dan is er zo weinig materiaal keus dat je het roken wel volledig moet verbieden.
.
Het in brand steken van je cel is een veel gebruikt protest middel, evenals hongerstaking, in beide gevallen zuigt dat media aandacht, echter een brand gaat sneller.

Ksi-Ziks | 28-10-05 | 11:39

Voor die cellen gebruikt men niet de duurste materialen, maar die gasten betalen ook niet zo'n hoge huur, toch??

Zodiac | 28-10-05 | 11:26

Het probleem is dat hier in dit land alles zo goedkoop mogelijk gebouwd moet worden.
De gebruikte materialen zijn dan ook vaak Naadje.

NahUnd? | 28-10-05 | 11:22

Is het gek dat ik meer geschokt was door die cafebrand in Volendam, of hebben meer mensen dat?

Zodiac | 28-10-05 | 11:19

Weleens bij zo'n overhaast belegde persconferentie geweest? Je bent net onderweg naar je werk, geen visagiste, geen make-up, geen kapper, nog niet volledig geinformeerd, slecht licht en uitgelicht, blauw filter voor de cameralens en zelfs het lekkerste stuk ziet eruit alsof het zojuist ontsnapt is aan een aanslag met de schrik nog in de benen. De bende van de NOS en zijn linkse poliepen waren weer goed op dreef en natuurlijk zouden bewindslieden van de rechterzijde zich moeten hoeden voor dit soort journalistieke vuilkuilen, maar ja, je gedachten zitten vooral nog bij je dossiers en dus laat je je weer onoplettend misbruiken door een links propaganda clubje dat je zeer vijandig gezind is omdat je aan hun bestaansrecht (P.O.) zit.
.
Feitelijk zouden alle "rechtse" kamerleden en bewindslieden onder een publicitaire curatele gesteld moeten worden, ze hebben vaak de gedachte dat zij mans en vrouws genoeg zijn om zich tegen dat geteisem te weren, echter zij vergeten in hun mediageilheid de uitgebreide digitale manipulatie technieken die de huidige generatie linkse programmamakers ter beschikking hebben.
.
Vroeger waren er nog slimme journalisten, nu zijn het vooral domme vraagherhalende doorzeikers geworden en de technicus doet de rest.

Ksi-Ziks | 28-10-05 | 11:19

@Der Icebear
Titels zeggen m.i. helemaal niets, zeker als je 'drs' voor je naam zet ben je een enorme kneus: doctorandus betekent 'hij die doctor moet worden', oftewel, het geeft alleen maar aan dat je nog niet klaar bent.

Het zijn niet alleen aannemerts die het zonder diploma's tot een leuk inkomen schoppen, of bedoelde je dat niet? Ondernemen heeft maar weinig met intelligentie te maken, meer met durf/visie hebben (negatief geformuleerd: overmoedig zijn, af en toe blind voor de risico's).

Het is hier in het oosten best leuk ja, nog behoorlijk relaxed vergeleken met het agressieve, opgefokte en a-sociale westen.

zum kotzen | 28-10-05 | 11:01

Had vluchtelingenwerk bij de demonstratie al de onschuldigmakend witte puntmuts op en een neutrale witte werkjas meegenomen uit de inrichtingen waar de meesten schijnen te wonen? Of had men gekozen voor de rode "keer het tij" outfit van de FNV en de PvdAsieligen? Waren er fakkels, kruizen en halve manen? Ik heb niets gezien op het nieuws want de NOS/NPS/NOVA/VARA/ZEMBLA komt al met een 15 persoonsreportagewagen als een links clubje kucht dat zij een actie gaan ondernemen in een rechts muizenholletje.

Ksi-Ziks | 28-10-05 | 10:58

@Pannie
He pannie, tijd niet meer gehoord. Als ik niet zou werken, zou ik lekker naar buiten gaan.

Der Icebear | 28-10-05 | 10:47

@Drs. zum kotzen
Het gaat dus niet om geld hè, als we het over die titels hebben. Vind jij dat aannemerts een mooie maatschappelijke carrière hebben? Ik ben ook een keer in het oosten van het land geweest en ik vond het daar best leuk.

Der Icebear | 28-10-05 | 10:34

@mezelf 9:28
kleine correctie, af en toe wordt er flink weggejorist, maar dat heeft dan niets te maken met (politiek-)inhoudelijke standpunten.

zum kotzen | 28-10-05 | 10:33

da wizard 28-10-05 @ 09:59
Vette lul met je 'door hun beleid zijn nu 11 mensen dood'
Al jij in de rest van de wereld zonder papieren of verblijfsvergunning rond gaat hobbelen moet je op een gegeven moment ook een cel in.
En er zijn de afgelopen 10 jaar al meer dan honderd mensen gedood door illegalen of asielzoekers die gewoon vrij konden rondlopen, op wiens conto schrijven we die dan?

Pannie | 28-10-05 | 10:31

Donnert: "Het personeel heeft adequaat gehandeld" ROFLOL!!

Lekker Belangrijk© | 28-10-05 | 10:13

Let op er gebeurt weer niks: " we zijn geschokt", aanbevelingen,volgende keer beter, een glas, een plas etc.

"Geschokt", hoe vaak hoor je politici dat woord jaarlijks niet gebruiken?
Je gaat toch zo langzamerhand denken dat de heren en dames politici in een permanente toestand van geschoktheid verkeren....
Mag ik even een teiltje?

prettything | 28-10-05 | 10:08

Verdonk keek bezopen en Donner keek stoned. Of ze het waren weet ik niet, maar door hun beleid zijn er nu 11 mensen dood.
Houd de eer aan jezelf en stap op.
Mensen met bloed aan hun handen die op hun stoel blijven zitten is zo dictator achtig...

da wizard | 28-10-05 | 09:59

Mijn heldin Verdonk deed wel hele rare uitspraken gisteren...

Pannie | 28-10-05 | 09:57

Er komen wel 3 onafhankelijke onderzoeken naar oorzaken van de brand.
Een van die onderzoeken wordt door Pieter van Vollenhoven geleid.
Dus die gaat zijn (o)or(en) eindelijk nuttig gebruiken en ze her en der te luisteren leggen.
Wat keek die Verdonk trouwens bezopen zeg op het Journaal...

prettything | 28-10-05 | 09:34

Jemig wat een gebral over titels gisteravond? alsof dat ene ruk voorstelt in je maatschappelijke carrière. Hier in het oosten des lands heb je ondernemers die amper kunnen lezen en schrijven, maar wel veelvoudig miljonair zijn.

Groet
drs. zum kotzen

@tyfus
indymedia presenteert zich wel degelijk als webforum. Er worden nieuwsberichten geplaatst en daarop kan gereageerd worden. Die reacties worden vervolgens onder het nieuwsbericht geplaatst, maar alle reacties die de linkse dogmatici niet welgezind zijn, worden geweerd.
Je kunt zeiken dat geenstijl rechts is (en de meeste reaguurders zijn dat ook), maar hier laten ze tenminste alle comments staan, zelfs van rasdebielen als Jan Molendijk en wannabecool.

zum kotzen | 28-10-05 | 09:28

Het is de schuld van de brand! Ik pleit voor 10 dagen schoffelen, dat zal de brand leren!

pimpampet | 28-10-05 | 09:24

NRC: "Voor gevangenissen bestaan bouwvoorschriften. Die moeten voorkomen dat gedetineerden tijdig kunnen vluchten. Waarom werkten die niet?".

Werkten wel.

poppermotje | 28-10-05 | 07:59

@Rommie: Indymedia verwijdert berichten omdat het geen discussie-site is. En als er dan zo'n stortvloed aan GS-debielen de boel komt verzieken geef ik ze geen ongelijk als ze maatregelen nemen.

Tyfus | 28-10-05 | 05:37

@Gavrilo
Ik heb Dommer al wat vaker zien zweten maar volgens mij heeft iets te veel gristelijke engeltjes boven z`n muil zweven die hem iedere keer weer sparen.

incapable | 28-10-05 | 02:22

Juist!
de typhus met Securicor!

vander F | 28-10-05 | 02:09

@Incapable Donner zijn bril zat scheef en zijn haar was slecht gekamd. Hij is duidelijk in paniek.

Gavrilo | 28-10-05 | 02:08

Oh wacht, het is de schuld van de het particuliere bewakingsbedrijf. Zij hadden te weinig mensen daar aan het werk en het personeel onvoldoende opgeleid.

Gavrilo | 28-10-05 | 02:05

Was de regel in Den Haag niet.... Een glas en een plas maar donner blijft als kreukherstellende was?

incapable | 28-10-05 | 02:00

Het is de schuld van de brandweer. Zij hebben wel aanbevelingen gedaan voor de brandveiligheid en vervolgens hebben zij verzuimd om te controleren. Bovendien als het waar is dat het brandalarm in direct contact staat met een centrale meldkamer dat zij dan toch wel een melding hebben genegeerd.
Btw Dat spoeddebatje was een totale aanfluiting. Donner moest zich verantwoorden voor iets wat Verdonk gezegd had. Voor de rest alleen maar domme vragen over zaken die nog onderzocht moeten worden. Blijf dan gewoon thuis.

Gavrilo | 28-10-05 | 01:54

Jammer hoor.
Er zijn geen fondsen gevonden op de naam Ursem.
Dit zou namelijk de beste periode zijn om er warmpjes bij te zitten met wat aandelen van Ursem.

incapable | 28-10-05 | 01:24

/verdonk mode/
Het is afschuwelijk, er zijn "maar" elf mensen omgekomen. Er zaten er toch honderdvijftig.
/verdonk mode uit/

K1100 | 28-10-05 | 00:43

Wat een ellende, elf dooien. En dat alleen maar omdat geenstijl en de rechtse kliek altijd zo hard heeft geroepen dat geen enkele bolltjesslikker vrijuit mocht gaan vanwege een cellentekort. In allerijl heeft justitie een gevang in elkaar getimmerd en subiet zo geschikt mogenlijk personeel (lees: geen ambtenaren) ingehuurd. Justitie heeft te veel hooi op de vork genomen om antwoord te kunnen bieden aan de roep van "het volk". Geenstijl moordenaars.
Btw Zit Verdonk aan de dope ofzo? Ze komt over als Elvis in zijn late jaren. En is Lousewies weer zwanger? En vogelteller Marijke Vos heeft volgens mij een griepje opgelopen.

Gavrilo | 28-10-05 | 00:27

zijn er ook t-shirts te koop met I love Indymedia? haha..
was wel mooi om die krakers weer op tv te mogen zien, trommelen kunnen ze ook nog steeds goed.

Rommie | 28-10-05 | 00:25


De Nederlandse politiek is een grote incompetente bak ellende, nu letterlijk én figuurlijk.

Achtertuyn | 27-10-05 | 23:48

@. aivd
Nederlandse politiek moordenaar...

da wizard | 27-10-05 | 23:46

Donner moordenaar?

aivd | 27-10-05 | 23:32

Ja, en de emoties lopen (terecht!) hoog op, maar dan is het weer de hoogste tijd voor Nance...... wat een Kudtprogramma is dat toch!!!!!

fuckje | 27-10-05 | 23:07

Leuk, die grote bek van Jan Mulder bij BvD. Rita Verdonk deed vandaag precies hetzelfde als Klaas de Vries op 6 mei 2002. Toen heette het 'adequaat optreden'.

ventus_aqualis | 27-10-05 | 23:00

vander F 27-10-05 @ 21:11 , je gaat je toch afvragen of indymedia aanhangers stiekem illegalen niet zo lief vinden ;-).

NoClass24 | 27-10-05 | 22:36

wat een leuke site heeft Indymedia, berichten die tegen hun actie zijn worden er gewoon afgehaald. Berichten die helemaal niet racistisch zijn!
Ja extreem links is heel erg democratisch. Zet die linksen eens aan het werk in plaats van te kraken en dom te gaan fakkel lopen!

Rommie | 27-10-05 | 22:35

Uit mijn staatsinrichtingsboek van het VWO herinner ik me DS'70, democraten socialisten, een gematigde afscheiding van de PvdA, met wat liberale trekjes. De partij van Drees junior.

fuckje | 27-10-05 | 22:32

@Chiant & fuckje,
zoiets inderdaad.
ik heb de laatste keer dan ook d66 gestemd, voor de laatste keer.
Lastige klus als je vind dat je moet stemmen wil je mee kunnen brullen over politiek.

vander F | 27-10-05 | 22:24

@vander F:
Liberale socialist? Dan denk ik meer in de richting van D66.
Mijn klacht over de VVD betreft niet zo zeer het gebrek aan liberalisme als wel het gebrek aan daadkracht. En dat verwijt leg ik dan uitsluitend ter linkerzijde van de VVD, want ik ben zeer te spreken over de daadkracht van bewindslieden als Kamp en Verdonk (en zelfs Zalm, ondanks zijn Euro-inflatie-leugens).
Maar de SP? Nee. Dat was nog niet in mij opgekomen. Ofschoon dat wél de partij aan de linkerkant is waar ik het meeste rspect voor kan opbrengen, omdat ze bijzonder consequent en principieel zijn.

Chiant | 27-10-05 | 22:17

Een socialistische liberaal, klinkt goed, slaat nergens op, dus een beetje D66-achtig.

fuckje | 27-10-05 | 22:06

uit de brand, in het land
nieuwe programma van de Mol

de zigeunerbaron | 27-10-05 | 22:04

*Liberale socialist, kan dat?*

vander F | 27-10-05 | 22:00

@Chiant,
ach ik ben behoorlijk liberaal, maar dat vind je steeds minder terug bij de VVD.
Ik ben betrokken bij de maatschappij, hou van pragmatische oplossingen en geen zachte heelmeesters, wat weer aardig bij de SP is terug te vinden.
Nu nog even de spagaat oefenen.
*auw!*

vander F | 27-10-05 | 21:59

Hebben ze knuppels gebruikt ofzeau..

vander F | 27-10-05 | 21:56

@vander F @21:06
Je móet dan welhaast schizofreen zijn gelet op de partijprogramma's van VVD en SP. Ik vraag me werkelijk af wat je overwegingen zijn om juist tussen díe twee partijen te twijfelen.

Chiant | 27-10-05 | 21:56

@da wizard,
ze wisten 11 man in ieder geval lang genoeg binnen te houden...

vander F | 27-10-05 | 21:55

Ik vraag me af waarom die tent niet eerder ontruimd is. En hoe die gasten zijn ontsnapt. Er staat toch een hoog hek om die barakken heen...

da wizard | 27-10-05 | 21:54

Er zitten daar trouwens meer mensen op 1 cel, maak daar maar 2 matrassen per cel van.

vander F | 27-10-05 | 21:48

. Black is beautiful
Dat maakt het dan alleen maar raadselachtiger.
Matrassen fikken doen ze in cellen al eeuwen.
Zo snel zou een vuur in een cellecomplex niet mogen overslaan.
De medische verzorging aldaar is beroerd.
Mensen zouden niet langer als 3 dagen daar moeten zitten maar verblijven er soms weken.

vander F | 27-10-05 | 21:47

De cellen zelf zijn van beton, maar ers taan natuurlijk wel een tafel en een stoel in, en tevens een bed met een matras en dekens. Nou wil het wel eens zo zijn dat gevangenen om aandacht te krijgen een (klein) brandje stichten in de hoop op wat extra aandacht. Helaas gaan brandjes wel eens wat sneller dan verwacht, en als dan 's nachts het aantal bewaarders ook nog minder is dan overdag, (dat zijn er de laatste weken zelfs overdreven veel) is de kans dat je celdeur op tijd geopen d wordt miniem. De rest van het complex is inderdaad van zeer brandbaar materiaal. Maar het is dan ook een noodgebouw wat snel gebouwd moest worden om de grote stroom bolletjesslikkers e.d. in op te bergen. Het is de bedoeling dat het pand over ongeveer 1 jaar weer afgebroken wordt.

Black is beautiful | 27-10-05 | 21:43

" Het NIBRA onderzocht twee eerdere branden in het detentiecentrum op Schiphol, op 30 november en op 16 december 2002. Het NIBRA concludeerde destijds dat de bouwvoorschriften niet waren nageleefd en deed de aanbeveling om de brandwerendwerendheid van de cellen te verbeteren."
Dit dus.

vander F | 27-10-05 | 21:42

En ze zaten niet met z'n 10 'nen in 1 cel (mag ik hopen)

vander F | 27-10-05 | 21:34

@gentle giant,
leg dat eens uit aan een cafebaas die WEL aan allerlei krankzinnige regels moet voldoen?
Hotels en ziekenhuizen, inrichtingen en winkels die all over the place nooduitgangen moeten hebben etc.

vander F | 27-10-05 | 21:33

@ vander F. Als iemand suicidiaal is, en hij wil er zelf mee stoppen, dan kan niemand dat voorkomen, maar als hij dan ook nog nog 10 man ( vrouw, kind ) meeneemt, ( ik weet niet of dit het geval was, maar het zou mij niet verbazen ), of iemand wil verwarring schoppen en steekt een matras in brand ? Wie is er dan verantwoordelijk ? Moet je opletten welke organisaties de grootste smoelen open trekken ( Joke ) als je alleen nog maar betonnen matrassen verstrekt.

gentle giant | 27-10-05 | 21:29

Maar waar zijn die 8 gebleven?

Wacht: de lieve jongens en meisjes staan daar met fakkel en al klaar om ze met open armen op te vangen.
Neem niet weg dat ik het toch triest vind. Mensen die vanwege niet geldige of opgegeten papieren in de cel vertoeven, dachten het grote geluk hier in dit landje aan de Noordzee te vinden en hadden daar duizenden dollars voor neergeteld, opgepakt bij het illegaal tomatenplukken, berooid en gedesillusioneerd zit je er misschien nog net 3 dagen en dan kom je zo aan je einde.

BLIJFT triest... hoe dan ook

Net zoals een hek overklimmen, door de Maroc politie bij de lurven gegrepen te worden en daarna zonder eten en drinken in de woestijn gedropt (hoor je dat bwahaha???!!, daar kan Rita nog een punt aan zuigen)

FNV-lidaf | 27-10-05 | 21:23

. FNV-lidaf
Dat bedoel ik maar..

vander F | 27-10-05 | 21:16

@gentle giant,
die keet heeft 3 jaar geleden ook al in de fik gestaan.
Men heeft ons verzekerd dat er maatregelen zouden worden getroffen.
Ik ben benieuwd.
En idd, als je iemand detineert en z'n grondrechten ontneemt ben je als justitie verantwoordelijk voor iemands veiligheid en welzijn.
Lijkt me nogal logisch.

vander F | 27-10-05 | 21:15

@van der F/ No Class
Dat bewijst maar weer dat er zeker geen negerts zijn bij Indymedia.... wat een blank tuig is het die niet eens hun klassiekerts kennen!

FNV-lidaf | 27-10-05 | 21:13

Lijkt me toch sterk dat hier geen kopje gaat rollen indien die gevangenis inderdaad niet aan de eisen voldeed.

Pannie | 27-10-05 | 21:12

. NoClass24
op indymedia zelf had ook al iemand z'n bedenkingen.
Kan vreemd overkomen, een joelende groep mensen met fakkels......
Puntmutsje d'r bij enzeau.

vander F | 27-10-05 | 21:11

@ vander F. Statistisch lijkt het mij goed mogelijk dat 1 van de opgeslotenen een brandje heeft gesticht, is ontsnapt en nu door de weilanden loopt met een gevoel van "ik heb 11 doden op mijn geweten", laat ik eens met korrelatie gaan praten.
Maar om nu de staat der Nederlanden overal de schuld van te gaan geven.

gentle giant | 27-10-05 | 21:10

Met fakkels ?? Is dat een zieke indymedia grap of wat.Daar zullen ze veel steun uit putten die asielzoekers als er een groep mensen met fakkels daar buiten staan...

NoClass24 | 27-10-05 | 21:09

van der F

laat hem maar pica's maken en als het kan ook zijn camphone inschakelen. Ik ben wel benieuwd...

FNV-lidaf | 27-10-05 | 21:08

Ik heb een mol daar op Schiphol.
Ik hoor wel wat er gebeurd is.

vander F | 27-10-05 | 21:07

Ik heb nog NOOIT PvdA gestemd, en zal dat ook ZEKER niet doen.
Ik zit meer op VVD en SP, lastige spagaat.

vander F | 27-10-05 | 21:06

BTW

Zijn er geen mollen bij die Indymedia optocht want ik mis de pica's.
Is er geen vertegenwoordiging van GS in de vorm van Lucas erop af gestuurd?
O wacht... die heeft het te druk met het zieltogende programma NSE

FNV-lidaf | 27-10-05 | 21:06

van der F

Ik denk dat het TOCH PvdA wordt....

FNV-lidaf | 27-10-05 | 21:04

FNV-lidaf
Alsjeblief zeg.
Alhoewel ik geen idee heb wat Peter voor ons in petto heeft.
Ik zie wel, nieuwe ronde nieuwe kansen.
Maar op partij vastheid heb ik mezelf nog nooit kunnen betrappen.

vander F | 27-10-05 | 21:01

Tja van der F, wordt nog moeilijk voor je.
Ik zie je ook niet zo snel bij VVD/D66 en gezien je houding tav religie ook geen CDA en kleine chr partijen...

Peter R misschien?

FNV-lidaf | 27-10-05 | 20:59

@gentle giant,
na wat gruwlijk creperen houden in ieder geval een man of 11 nu hun smoel.
Tof hè?

vander F | 27-10-05 | 20:58

@FNV-lidaf
Geen socialist, dat moge duidelijk zijn.
Om eerlijk te zeggen weet ik het niet meer.
Na 22 jaar stemrecht zie ik mezelf ineens staan in een troosteloos politiek landschap, op zoek naar een frisse loot tussen de afgestorven ambities van vergane glorie.

vander F | 27-10-05 | 20:56

Kijk eens op CNN.com
"They were illegal aliens waiting to be extradited to their countries of origin,"
Planeet Iroko ozo. Of toch maar weer planeet Nigeria.

Mongeaul | 27-10-05 | 20:56

@ vander F, als liegen zeer deed, werd er nog veel meer afgeleden in asielzoekerscentra, @ pannie, volgens mij bedoelde jij een itempje hoger op fok.

gentle giant | 27-10-05 | 20:56

Die gasten maken nog vuur met stokjes natuurlijk.
Ze moeten voortaan die botjes door die neuzen ook in beslag nemen.

Pannie | 27-10-05 | 20:53

Lache, netwerk laat nu zien dat Verdonk heeft gelogen voor het parlament.
Waarom verbaasd me dat niet....

vander F | 27-10-05 | 20:51

@vanderF
"Alleen al het feit dat ze ineens de (Islam) religie gaan lopen verdedigen is toch ten hemelschrijende kolder?
(althans de PvdA en aanhang)"

Ik ben toch wel benieuwd naar jouw politieke voorkeur van der F!

FNV-lidaf | 27-10-05 | 20:50

Dat krijg je met die dure brandstof:
Benzinebolletjes slikkers!

Nooit meer slapen | 27-10-05 | 20:48

Geen tweede termijn, zou de Kamer tevreden zijn?

fuckje | 27-10-05 | 20:43

Ahh, het personeel...
Vaag, wie werkte nu in die vleugel vannacht?

vander F | 27-10-05 | 20:40

WTF?
onevenwichtig beeld!!!??
pardonn...

vander F | 27-10-05 | 20:34

Donner klinkt nu extra stichtelijk zeg,foei.

vander F | 27-10-05 | 20:33

@fuckje Hij is echt dodelijk.

Kenny013 | 27-10-05 | 20:31

Hoe zou onze Donnert zich hier weer uit redden.. "het is niet aan mij, dat het zo slecht gaat met justitie, het is de schuld van de media, ik doe mijn werk *kuch* juist wel goed"

Karel Kruizenruiker | 27-10-05 | 20:30

van die site:
Alle cellen krijgen betegelde vloeren die voorzien zijn van vloerverwarming.

moet toch niet gekker worden...

MikkeL | 27-10-05 | 20:29

@rimpelkit,
jammer dat de snelle realisatie niet congruent loopt met de snelheid van evacuatie van het complex.

vander F | 27-10-05 | 20:26

debat is begonnen, Donnert aan het woord.

fuckje | 27-10-05 | 20:24

@kenney013

Cellencomplex Schiphol
Locatie: Luchthaven Schiphol
Ontwerpfase: maart - juni 2002
Bouwfase: maart - november 2002
Ingebruikname: eind 2002
Capaciteit: 106 cellen en neven ruimten

info van architect: www.i-aa.nl

Het plan kenmerkt zich door de snelheid waarmee het tot stand is gekomen en gerealiseerd is. Het gebouw is opgebouwd uit prefab units. Met name deze keuze maakte de snelle realisatie mogelijk. Planontwikkeling en uitvoering liepen praktisch gelijk op.

rimpelklit | 27-10-05 | 20:20

Moeha, protest met fakkels!

SakyMoto | 27-10-05 | 20:17

20.20 u, idd op internet

fuckje | 27-10-05 | 20:14

@fuckje,
kijk Den Haag, interessant, 20.30 zij je?
Via internet te volgen neem ik aan?

vander F | 27-10-05 | 20:12

Om tien voor half negen wordt het spoeddebat hervat.

fuckje | 27-10-05 | 20:10

Bij het journaal doet Donner alsof z'n neus bloedt.
Allemaal geweldig, kijken hoe we de volgende keer de boel wat minder aanbraden etc.
Het lijkt wel het TBS debat.
It wasn't me......

vander F | 27-10-05 | 20:06

@Pannie,
de indy's zijn allang de weg kwijt.
Alleen al het feit dat ze ineens de (Islam) religie gaan lopen verdedigen is toch ten hemelschrijende kolder?
(althans de PvdA en aanhang)

vander F | 27-10-05 | 20:01

Die indymedia figuren gaan behalve met brandende fakkels toch niet ook met witte puntmutsen op daar postten toch?

Pannie | 27-10-05 | 19:57

Zodra de letselschade advocaten eraan te pas komen zul je zien dat de papieren ineens geen enkel probleem meer zijn..

Pannie | 27-10-05 | 19:55

Ik hoorde net:
3 man bewaking, Securicor (particulier beveiligingsbedrijf), op 350 gevangenen.
Stelletje VMBO'ers die een papieren bajes met 350 gedetineerden runnen.
Elke celdeur moet per deur geopend worden, er is geen noodknop die alle deuren in 1 X opent.
Etc.
Lakse onderbemenste gevaarlijke van te voren bekend want al eerder een fik maar helemaal geen flikker gedaan zaak.
Verantwoordelijk, justitie.
Gevolgen, waarschijnlijk niets.
11 dooien who cares.
Realiteit voor de gewone burger:
Geen mogelijkheid tot het starten van een bedrijf wegens krankzinnig strenge brandveiligheidsregels, zaak moeten sluiten, enorm op kosten gejaagd worden, niet kunnen verzekeren etc.
Realiteit kabinet:
regels gelden alleen voor burgers, de staat is onaantastbaar alwetend en almachtig.
Gaat echt niet verantwoording afleggen over 11 doden of zo iets lulligs.
(Pikmeer syndroom)

vander F | 27-10-05 | 19:43

Er zaten wat criminelen en uitgeprocedeerde asielzoekers. Dus zeg ik met mijn harteloze kant: boeiend.
Er zijn er volgens mij meer ontsnapt dan gestopt met roken.

Framoes | 27-10-05 | 19:41

maar 11 doden, dus Donnert blijft gewoon weer zitten. die mensen waren toch al onderweg het land uit, dus waar zul je je als tweede kamer dan eigenlijk druk over maken. het gaat toch niet over echte problemen, zoals de NS of de salarissen van topmannen. bovendien waren het geen echte mensen, het waren allochtone buitenlanders zonder verblijfsvergunning met een illegale status en stuk voor stuk met een heus uitzetrapport. zo. maar de minister moet natuurlijk wel weten dat dit echt niet kan... spoeddebatje, dus. en dan om 22 uur snel kijken wat er op nova over gezegd wordt. morgen naar oma.

puntennel | 27-10-05 | 19:37

Evengoed.
Meneer Donner?

Jan Passant | 27-10-05 | 19:34

@ FastForward: Als een gevangene iets z'n cel uitspookt (iets in de fik steekt bijvoorbeeld), hoort er nog altijd een bewaarder te zijn die dit in de gaten houdt. Of wat denk je van rookalarmen? Nu zijn er meer dan tien mensen overleden zonder dat ook maar iemand doorhad dat de boel in de fik stond. Dat spoort gewoonweg niet.

Nordthiad | 27-10-05 | 19:33

In dit geval hebben de ontsnapten mijn zegen, je eige een beetje laten affakkelen in een onderbemande papieren ophokplek.

vander F | 27-10-05 | 19:33

Het vreemde van deze episode is dat niemand vragen stelt over de ontsnapten!
Welnu, meneer Donner?

Jan Passant | 27-10-05 | 19:31

@Tyfus,
Het woordgebruik doet wat gadateerd aan, proleet.. bourgois maak ik er dan van, verder ongetwijfeld geheel waar.
Maar die ouwe socialistentaal wordt ik een beetje moe van.
Zeker sinds socialistisch nederland ineens de religie omarmd, de oude socialisten draaien zich om in hun graf

vander F | 27-10-05 | 19:29

Bovendien zijn de motieven van Indymedia heel anders. Zij hebben weer een takje gevonden om mee te slaan naar het beleid van Verdonk. Ze gaan er niet heen om te demonstreren tegen de mogelijk verkeerd gebouwde gevangenissen.

TV Dominee | 27-10-05 | 19:24

@vander F: Dat proleterige sloeg op het niveau van de reacties die sommige GS-lezers meenden te moeten plaatsen op Indymedia. En het was een rake karakterisering.

Tyfus | 27-10-05 | 19:21

@Nordthiad
"laksheid en onverschilligheid"
10 tegen 1 dat het een gevangene is die zijn cel of iets dergelijks in de fik gestoken heeft. Dus laksheid mijn aars.

FastForward | 27-10-05 | 19:19

@Northiad,
niks met indymedia te maken, we lullen er hier op GS toch ook over?
Het is inderdaad een mooi staaltje laksheid en halof werk.
Met wwer een paar dooien op het conto van deze regering?
Slaapt u nog lekker meneer Donner?

vander F | 27-10-05 | 19:18

@. Nordthiad

Volgens mij heb je geheel gelijk!
Ik denk dat het een actie is geweest van kaalkopjes die stiekem een aansteker in de cel van een van de asielzoekers heeft gestopt.

(Tuurlijk joh, droom lekker verder)

Black is beautiful | 27-10-05 | 19:14

Wat is er mis met een paar mooie plastic cellen?

vander F | 27-10-05 | 19:12

Ik geef de lui van Indymedia dit keer groot gelijk. Men kan mij echt niet overtuigen dat er enkel sprake was van een nare samenloop van omstandigheden. Hier is sprake geweest van laksheid en onverschilligheid. Van wie weet ik niet, maar hier moet gewoonweg uitvoerig onderzoek naar komen.

Nordthiad | 27-10-05 | 19:12

@. vander F

?? SBS staat TV?????????????

Black is beautiful | 27-10-05 | 19:12

Dat Nibra moet je met een korreltje zout nemen. Typisch gevalletje van meneer hoog in de ivoren toren die wel even komt vertellen hoe het in *theorie* zou moeten zijn. Ja hallo.. we leven wel in een echte wereld. U wilde snel cellen? Dan krijgt u snel cellen.

FastForward | 27-10-05 | 19:11

SBS als indymedia backup, kijk dat is mooi.
Staats tv valt het kabinet aan.
Balkenende heeft dus nergens niet geen enkele mediasteun meer.
Heel mooi.

vander F | 27-10-05 | 19:11

proleet, schocklog.
Hmm, indymedia is dus een bourgois en rustgevend log?
*proest*
Heej, van jeaule loopt nu te zagen over dit topic bij de vara.

vander F | 27-10-05 | 19:05

Op SBS6 zie je beelden van de Indy-gangers!!!!

Black is beautiful | 27-10-05 | 19:04

Hey, stelletje proleten!

Geenstijl
M02 - 27.10.2005 17:54

Deze indymedia pagina is gelinkt op de beruchte populaire schocklog 'Geen Stijl'. Vandaar de proleten reacties ineens. Welke weer snel zullen verdijnen. 't is maar even dat U het weet...

Website: geenstijl.nl/mt/archieven/008812.html

Lepo | 27-10-05 | 18:40

@pyro
Is dat voor de rokers of de niet-rokers.

janfortune | 27-10-05 | 18:37

Het uitgebrande deel is niet door Ursem gebouwd! Dit deel is door een andere maatschappij gebouwd!

carmen | 27-10-05 | 18:35

Het is jammer dat mijnheer Verdonk kampbewaarder is en geen brandweerman....

toatec | 27-10-05 | 18:20

iemand een chupa chup?
is goed voor je hoofd.

Roberto Carlos | 27-10-05 | 18:17

Nieuwe brandweervoorschriften;
Elke cel dient zijn eigen nooduitgang te hebben... ;-)

core | 27-10-05 | 18:13

Brandbare cellen, waarom niet? Schept werkgelegenheid, en spaart verzorgingskosten. Ik zie alleen maar voordelen.

aardappel | 27-10-05 | 18:12

@FNV-lidaf 27-10-05 @ 18:03
Ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft. Alleen als mensen het nut van anderen in de maatschappij gaan wegen en bepalen wat die mensen wel of niet mogen doen, dan houdt het voor mij op. Dan kets ik het terug zodat ze zichzelf ook eens kunnen bekijken.

blawablawa | 27-10-05 | 18:12

Ik kwam net een paar zwartgeblakerde asielzoekerts tegen in de kroeg. Waren een flink feestje aan het vieren.

Whipple | 27-10-05 | 18:11

ik mis een post

janfortune | 27-10-05 | 18:08

@blawablawa

OK dan, je bent geen scheefwonen er pikt niet de huisvesting van studenten in dus

En ik vind dat Fuckje goede studies doet. Hoe kan je zo neerbuigend doen over studeis Nederlands en Geschieenis.
Bullshits studies zijn die studies die ze hier aan de UvA hebben met de naam Communicatiewetenschappen of zo

FNV-lidaf | 27-10-05 | 18:03

bc. Vander F gaat boodschapjes doen.

vander F | 27-10-05 | 18:03

@Der Icebear 27-10-05 @ 17:56
De sociale vaardigheden van de vrouwen zelf laten hier anders ook aardig te wensen over. Maar zo'n studie is eigenlijk ook niet geschikt voor vrouwen. Die kunnen beter op kosten van hun vriend Nederlands gaan studeren.
.
@FNV-lidaf 27-10-05 @ 17:56
Al een tijdje niet meer zei ik.

blawablawa | 27-10-05 | 18:00

Ik ga een biertje doen.
Groet aan iedereen van Der Icebear PhD.

Der Icebear | 27-10-05 | 17:59

Joke heeft reeds een vlammend betoog geschreven wat zij vanavond voor de rokende puinhopen ten gehore zal brengen.

vander F | 27-10-05 | 17:58

kudtbunkers op het water die in brand vliegen? of bouwen ze die tegenwoordig van plastic dan.

geytennöker | 27-10-05 | 17:57

@FNV-lidaf 27-10-05 @ 17:54
nee, helaas... het is ir, master of science in het Engels.

blawablawa | 27-10-05 | 17:57

Dat voorspelde ik vanmiddag toch al, en nu nog een mooie toespraak van Job.

Levereter | 27-10-05 | 17:57

Ik denk dat Joke Kaviaar met een brandende vlag iets te enthousiast was.. ;-)

core | 27-10-05 | 17:56

@blawablawa

Maar eigenlijk is het nog veel erger gesteld met jou... je bent afgestudeerd en je woont nog steeds in een studenten huis.

1. Ben je een asociale scheefwoner
2. Onthou je een arme student zijn huisvesting
Ga je schamen!

FNV-lidaf | 27-10-05 | 17:56

@blawablawa
Het komt vast goed met fuckje, net zoals het op den duur wel goed komt met de sociale vaardigheden ten aanzien van vrouwen van de meeste studenten uit Delft.

Der Icebear | 27-10-05 | 17:56

Jaaa, protestwake met fakkels, KKK-days are here again.

Lepo | 27-10-05 | 17:55

@ blawablawa

Twee ir titels???
Zeker weten dat dat niet stiekem van die lousy ing's zijn?
In mijn tijd geloof ik bachelor

FNV-lidaf | 27-10-05 | 17:54

@Der Icebear 27-10-05 @ 17:52
Al een paar jaar niet meer. Maar maak je liever druk om mensen als fuckje. Die komen met zo'n studie per definie in een uitkering terecht.

blawablawa | 27-10-05 | 17:54

. ventus_aqualis
Ik spreek 'm volgende week weer, benieuwd om te horen wat er nu werkelijk gebeurd is.

vander F | 27-10-05 | 17:53

@blawablawa
ik begrijp dat je al heel wat jaartjes in een studentenhuis woont? Misschien eens tijd om je als werkzoekende in te schrijven?

Der Icebear | 27-10-05 | 17:52

@FNV-lidaf 27-10-05 @ 17:51
Twee ir. titels :D

blawablawa | 27-10-05 | 17:52

> een bachelor- masterdegree
.
Is het nog maar 3 jaar tegenwoordig? Wat een gepruts. Nederland kennisland. Die talenstudies moeten ze sowieso weggooien.

blawablawa | 27-10-05 | 17:51

@blawablawa

En wat heb jij dan zelf op je CV staan waardoor je het recht hebt om zo smalend te doen over de twee studies van fukkie?

FNV-lidaf | 27-10-05 | 17:51

@Fuckje
Hoe ambitieus. Ik vind het onderscheid tussen HBO en WO wel relevant. Te meer daar er mensen zijn die meao een studie noemen. Vind je het geen giller dat je na je studie Nederlands een bachelor- masterdegree krijgt instede van drs.?

Der Icebear | 27-10-05 | 17:49

Herstel, het is zelfs universiteit. Maar ja, eerste jaar stelt nog steeds geen ruk voor. Hoeveel huisgenoten ik niet heb zien langskomen die eerstejaars waren... Alhoewel zo'n 4 jarig alfa studietje is misschien nog wel te doen voor een aantal.

blawablawa | 27-10-05 | 17:49

@.vander F|17:44
Die collega zal met vannacht dus geen moeite hebben.

ventus_aqualis | 27-10-05 | 17:48

Brandende fakkels? Doet me denken aan Duitsland in de 30er jaren.

aivd | 27-10-05 | 17:47

@Der Icebear 27-10-05 @ 17:40
hbo-tje. Kan ze na har studie de administratie doen bij het kinderdagverblijf.

blawablawa | 27-10-05 | 17:45

@Der Icebar,
niet dat het belangrijk is, maar om op jouw belangstellende vraag te antwoorden;
ik doe twee studies, nederlands en geschiedenis aan de Uni. Eerste jaar.

fuckje | 27-10-05 | 17:44

Het is een ranzige ophokplek, lekker bij mekaar gepropt, bloedheet, slechte tot geen medische zorg en nu ook nog lekker brandbaar ook.
Een collega van me werkt daar regelmatig, vindt het volstrekt beneden de maat, ze laten nog wel eens iemand sterven door achteloosheid.
Probeer daar maar eens als verslaggever met een camera binnen te komen, dat kun je dus vergeten.

vander F | 27-10-05 | 17:44

Ijsbeer.... een LOI cursus.

LOL @ ventus_aqualis 27-10-05 @ 17:31
Jij kan toch wel een beetje water geven?

~Pyro~ | 27-10-05 | 17:42

-edit probeer fok! eens?-

mightyspawn | 27-10-05 | 17:42

@fuckje
Studie of hbo-cursus?

Der Icebear | 27-10-05 | 17:40

@blawablawa,
maar mn vriend en de maatschappij krijgen daar ook weer veel voor terug. Heb jij niet gestudeerd? Dat heet: investeren in de toekomst!!! En ik studeer ja!

fuckje | 27-10-05 | 17:38

Gedetineerden zijn niet gelijk aan criminelen. Het gaat zeker in de vreemdelingendetentie vaak om verdachten, in afwachting van uitzetting. Ook zijn er mensen tegen wie lijfsdwang wordt toegepast, zoals bijvoorbeeld dat vrouwtje dat 400k van de fiscus had opgemaakt en weigerde info te geven. Als dit grapjes zijn over 13 doden, heb ik ze wel eens leuker gehoord.

Der Icebear | 27-10-05 | 17:37

@.fuckje|17:32
De combinatie Marga van Praag/Tottenham Hutspot verwarde me dan kennelijk.

ventus_aqualis | 27-10-05 | 17:36

@ventus_aqualis,
zeker weten het journaal. Met die grote blauwe Ajax-ogen keek ze zo ontwapenend dom de camera in.......

fuckje | 27-10-05 | 17:32

@.~Pyro~|17:30
Als ik zo heette zou ik maar oppassen.

ventus_aqualis | 27-10-05 | 17:31

@fuckje 27-10-05 @ 17:17
Mensen met een grote mond over eigen verantwoordelijkheid, maar die zelf teren op de zak van hun vriend en van de belastingpot.

blawablawa | 27-10-05 | 17:31

OW.. Indymedia... Fak(kel) joe!

~Pyro~ | 27-10-05 | 17:30

@.fuckje|17:26
Dat was toch niet in het journaal, maar in de vagina monologen.

ventus_aqualis | 27-10-05 | 17:28

Gaat het kabinet nu dan eindelijk vallen?
Reden te over, aangezien zij wisten dat de brandbeveiliging niet in orde was.
Dit lijkt me wel een gevalletje waarin gewetenswroeging tot aftreden kan leiden.
Maar aangezien we het over de kille Verdonk en eigenwijze Donner hebben ben ik bang dat ons feestje al bij voorbaat is verpest.

MAXIMO | 27-10-05 | 17:26

@Black,
ik hoor het Marga van Praag nog zeggen op het staatsjournaal, een paar jaar geleden. Ze had het in 1 journaal over azoelziekers en Tottenham Hutspot.
Nu is ze weg! :-)

fuckje | 27-10-05 | 17:26

Mag ik een fakkel werpen op Indymedia?
Na een brand met dodelijke afloop, een beetje oproepen tot demonstreren met FAKKELS??
Heerlijke achterlijke alsook ondoordachte actie! Vraag mij "spontaan" af hoe de nabestaanden hier op zullen reageren.

~Pyro~ | 27-10-05 | 17:26

@ Black is beautiful 17:20
Deze persoon verkondigde toch alleen dat hij moeite had met ademen door de rook enzo?
Kan best een crimineel zijn geweest die een deurtje verder zat...

castamara | 27-10-05 | 17:25

Ben wel eens met zo een Indymedia bus meegeweest en dat was een doodgewone vet commerciele touringcar-bus. De chauffeur werd wel verboden om Sky Radio op te zetten en weldra zaten we maar naar Radio de Vrije Keyser of zoiets te luisteren. Dus als ze willen zijn ze best pragmatisch

FNV-lidaf | 27-10-05 | 17:24

@Black

Ja ik vond het al vreemd toen ik die gedetineerde hoorde op het journaal: hij klonk toch behoorlijk Amsterdams

FNV-lidaf | 27-10-05 | 17:21

@.KaiserSoza|16:39
Die ene bus is voor Indymedia-aanhangers die van hun uitkering-plus-toeslagen nog steeds geen vierwielig motorrijtuig kunnen rijden.

ventus_aqualis | 27-10-05 | 17:20

Ach jammer voor die Indy-gangers er rijden geen bussen naar dit cellencomplex. Dus dat wordt veer lopen, ligt aan de andere kant van Schiphol in Oude Meer. Is trouwens een huis van bewaring met daaraan vast een rechtbank, wat tijdelijk is neergezet omdat de oude rechtbank in Haarlem te vol werd. De bedoeling is om binnen een jaar alles weer in Haarlem af te handelen. Er zitten zowel asielzoekers als criminelen die op Schiphol zijn aangehouden. De asielzoekers en de criminelen gaan na ca. 3 dagen door naar andere huizen van bewaring in Nederland. En je wordt er af en toe gek van die gasten die constant maar aan de deur staan te schreeuwen. Moest er vanochtend even zijn en het leek er op dat de gehele Nederlandse rioolpers aanwezig was om plaatjes te schieten. En nog even dit, die persoon die "zogenaamd" een gedetineerde was en dat intervieuw gaf, was gewoon een ingehuurde. In de vleugel die uitgebrand is zaten alleen asielzoekers en die spreken geen Nederlands.

Black is beautiful | 27-10-05 | 17:20

Blawawa en bwahaha weten natuurlijk heel veel over nuances

FNV-lidaf | 27-10-05 | 17:18

@blawablawa,
mijn soort.... interessant! Vertel!

fuckje | 27-10-05 | 17:17

die riekt weer naar een ouderwets gezellig bouwfraude verhaal

Mad Scientist | 27-10-05 | 17:16

@fuckje 27-10-05 @ 16:59
Tja... als dingen op elkaar lijken, moet je met nuances gaan werken. En dat is voor jouw soort nu eenmaal niet zo eenvoudig.

blawablawa | 27-10-05 | 17:15

Nee, Joke, stop eens met fikkie stoken!

gentle giant | 27-10-05 | 17:15

Waarom heeft Ursem naast www.ursem.nl ook www.ursum.nl?

. Ward 27-10-05 @ 16:23

nou omdat die mensen alles willen vol spammen!

iwannariot | 27-10-05 | 17:14

Tijd voor een strenge evalutatie in de asielindustrie. 11 werknemers met een burn-out in 1 dag!

Jan Passant | 27-10-05 | 17:14

Ik vind dit maar omslachtig.
Ongezien een gevangenisbootje laten zinken levert veel meer op

castamara | 27-10-05 | 17:13

poe poe die mensgen moeten van alles een probleem maken

iwannariot | 27-10-05 | 17:13

Zou Joke Kaviaar vanavond nog komen opdagen?

brutus68 | 27-10-05 | 17:12

Hoppa, witte puntmuts erbij en klaar is klux. Die spandoeken kunnen ze toch niet lezen.

Oersoep | 27-10-05 | 17:09

@fuckje
*Maakt de account 'fuckme' ff aan om de verwarring compleet te maken*
-
Zijn er serieus mensen die nog fakkels hebben? Of heeft Veerman er nog wat liggen, naast de collectie hooivorken.

DiagnosisTyphus | 27-10-05 | 17:06

Maar weten we nou wie die 8 zijn?

FNV-lidaf | 27-10-05 | 17:04

Samen met vijf andere bedrijven heeft Ursem meegedongen naar de opdracht voor de bajesboot. "Vier partijen hebben zich teruggetrokken, vermoedelijk vanwege de complexiteit van het project en de extreem korte tijd waarbinnen het werk gerealiseerd moet worden." Met het vijfde bedrijf zijn ze dus gaan samenwerken en de rest is toevallig opeens afgedropen. Dat riekt naar ouwerwetse bouwfraude. En dan ook nog eens een wanprodukt leveren waardoor elf mensen als ratten in de val zaten en levend gebbqd zijn. Laat de directeur van Ursem maar eens een tijdje genieten van zijn eigen produkt.

Gavrilo | 27-10-05 | 17:04

Waren de coke bolletjes allemaal uit de illegalen gehaald voordat ze in de fik vlogen?

kalief | 27-10-05 | 17:02

Wanneer blawablawa op bwahaha gaat reageren , dan raak ik in de war.

fuckje | 27-10-05 | 16:59

whoehahahaha, hilarisch: protestwake met brandende fakkels. Tsssssk.

yumpie | 27-10-05 | 16:56

@bwahaha 27-10-05 @ 16:07
Ook al liegen ze of het gedrukt staat, zijn ze incompetent, te licht en doen ze alles fout, ze blijven toch zitten. Verantwoordelijkheid nemen heet dat. Maar ja, als salonsocialist weet je natuurlik niet wat dat woord betekent.

blawablawa | 27-10-05 | 16:53

!!!Wannabecool ALERT!!!
Oefff het is gentle giant.

bethundered | 27-10-05 | 16:48

@ KaiserSoza, ik denk dat Lucas, Wannabecool en Bwahaha al onderweg zijn.

gentle giant | 27-10-05 | 16:43

@gentle giant 27-10-05 @ 16:35
Ze verwachten nogal een fikse opkomst; "Vanavond om half 6 bus zal er een bus vanaf het Victoriahotel in Amsterdam
(tegenover CS) vertrekken richting de vreemdelingendetentie UC Schiphol om
daar een solidariteitsprotest te houden. "

KaiserSoza | 27-10-05 | 16:39

Wat maakt het nu uit dat die cellen af fikken. Afgefikt staat netjes!!!

quickshare | 27-10-05 | 16:38

Verrekte handig voor Verdonk! Lastige gevallen die de rechter verbiedt uit te zetten krijgen gewoon een 1-persoons-woning in een flat gebouwd door Ursum. Wanneer de flat vol is, 'saneren' maar! (of flamberen maar!)

Peter

Ishamael666 | 27-10-05 | 16:37

Oproep op Indymedia, hedenavond avondwake bij de "grensbajes Schiphol", spandoeken en fakkels meenemen, fakkels ?

gentle giant | 27-10-05 | 16:35

Donnert, ouwe crisiskoning. Ben wederom benieuwd naar je verhaal.

Whipple | 27-10-05 | 16:35

LOL @ Rasses

Lucifer | 27-10-05 | 16:34

Hey wie heeft de steen weggehaald waar toatec onder vandaan is gekropen? Wil de verantwoordelijke die steen weer onmiddellijk terugleggen?

Lucifer | 27-10-05 | 16:32

Zijn er dan ook onbrandbare watten om de gevangenen in te leggen?

Rasses | 27-10-05 | 16:32

Die naam Ursem die is wel heel goed gekozen voor een bedrijf dat gevangenissen maakt. ... Moet je maar eens naar het gelijknamige Noord-Hollandse plaatsje gaan! Je wilt er niet dood gevonden worden, dan nog liever de Bijlmer... als de brandweer...

kleinmannetje | 27-10-05 | 16:32

25989 gezichten!

Dat schiet op!

Nooit meer slapen | 27-10-05 | 16:31

Is deze brand niet een uitstekend aangrijppunt om het roken in gevangenissen volledig te verbieden of zou de Coornhertliga dat afwijzen als zijnde een strafverzwaring?

Ksi-Ziks | 27-10-05 | 16:30

Duizenden 'veilige' prefab onderkomens bouwen en nog je vak niet verstaan...
Moet je eens tegen een hoer zeggen!

Kakbouter | 27-10-05 | 16:30

@zweefvlieger: ja, ze vonden aparte kamertjes met schoorsteen wat te opzichtig. Dit werkt ook, zolang de aantallen niet te groot worden :-S

BlackMagic® | 27-10-05 | 16:30

Ik vind dat die cellen met heel veel visie gebouwd zijn. Gaan ze niet weg? Dan roken we ze wel uit.

zweefvlieger | 27-10-05 | 16:26

@ bwahaha, voordat de zon ondergaat zijn we het helemaal eens, ( jammie ,) we zijn het nu al eens over de capaciteit en betrouwbaarheid van de gerechtelijke macht in NL.

gentle giant | 27-10-05 | 16:23

Die brand is gewoon aangestoken door e.o.a. kaffer, die hiermee dacht te bereiken, dat de celdeuren open gingen. Helaas dus niet.
-
Heeft dus niets met Ursem te maken, die levert alleen maar een hokje waarin de proleet droog kan verblijven.
-
Het is sowieso al jammer, dat er van die noodgebouwen neergezet moeten worden, extra cellen zou eigenlijk niet nodig moeten zijn......

KABAAL | 27-10-05 | 16:22

Dan maar gewoon de Arena ombouwen tot cellencomplex, al te veel geld zal dat niet kosten lijkt me zo. Kan Ajax in een fatsoenlijk stadion gaan "voetballen".

Puntenslijper | 27-10-05 | 16:18

@Bwahaha, verkeerd informeren van GL is geen doodzonde. Ik denk eerlijk gezegd dat de kop van de gemiddelde GroenLinkser uit elkaar knalt als hij/zij teveel met de waarheid te maken krijgt.

Muxje | 27-10-05 | 16:17

Als ik het goed begrijp, probeert Pieter van V ergens een vinger tussen te krijgen.

kneuterzak | 27-10-05 | 16:16

@gentle giant: Ik zal dr Phil even mailen dat papa vd Sloot via collegarechters het lijk van Nathalee Slutoway naar de cellen heeft laten brengen voor permanente verdwijning... :)

bwahaha | 27-10-05 | 16:15

Ach ja, we horen over 2 jaar wel of het veilig is of niet.
Is de bajes in de Bijlmer niet van dat spul gemaakt?

kw_nl | 27-10-05 | 16:14

@ bwahaha, dat zal nooit duidelijk worden, de identiteits papieren waren al lang opgevroten.

gentle giant | 27-10-05 | 16:13

Het was eigenlijk een soort Westerbork als ik het goed begrijp...

Last stop to no man's land

Die smerige Rita Verdonck toch...

toatec | 27-10-05 | 16:13

Zou er onder de doden trouwens een Amerikaan zijn? Dan heb je echt de poppen aan het dansen! Dan gaan die kontedraaiers in de kamer wel ineens schuld geven en straffen. (Iedereen elkaar natuurlijk.)

bwahaha | 27-10-05 | 16:09

Dat hebben die yanks op Guatanomo bay beter geregeld, gewoon wat staal en beton, maar of je dat hier voor elkaar krijgt ?

gentle giant | 27-10-05 | 16:08

Ik las net op internet dat Geert Wilders die gevangenis voor illegalen in de fik heeft gezet..

Persoonlijk beleidsprogramma..

toatec | 27-10-05 | 16:07

Op kamervragen van Groenlinks, die bezorgd was over (brand)veiligheid van het cellencomplex te Schiphol, hebben de kamerleden gezegd dat wel aan alle veiligheidseisen werd voldaan.

Das dus het verkeerd informeren van de 2e Kamer. Maar sinds kabinet Kok weg is trekt NIEMAND zich meer wat aan van deze zogenaamde DOODSZONDE. Hirtop staat dus eigenlijk standaard ontslag. Verdonkjes die de kamer meerdere malen toeliegen (Congo!) lijken nu boven de (ongeschreven) wet te staan.

bwahaha | 27-10-05 | 16:07

Hebben ze ook dat café in Volendam gebouwd? Of mag daar dan geen grapjes over maken...

da wizard | 27-10-05 | 16:06

kan ik dit bedrijf sponseren?
doe mij nog maar wat ontvlambare cellen.. als ze dan maar wel de rest van de gebouwen beter maken...

toch lullig dat er ondertussen 8 gevangenen ontsnapt zijn....

lubbie | 27-10-05 | 16:03

ursem zorgt voor lebensraum, letterlijk.

bandito | 27-10-05 | 16:03

Ursem: Gaat vergrijzing en criminaliteit te lijf!

de aap | 27-10-05 | 16:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken