Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dooie scooterdief: 27.000 euri

PANG, jij bent doodEen topic op GeenStijl. Onbetaalbaar! Mensen doodschieten mag niet. Dus scooterdieven ook niet. En daarom moet de Nederlandse staat 27 mille overmaken aan de familie van scooterdief Moravia Ramsahai. Aldus het Europees Hof voor de Rechten van De Scooterdief. Best veel geld nog, voor zo'n scooterdief. Zelf hadden we 150 euro in gedachten. Tis tenslotte gemeenschapsgeld, en dan is 150 euri meer dan genoeg voor een dooie scooterdief. Want laten we wel wezen. Wat er niet in dat AT5-stukje staat is dat scooterdief Moravia Ramsahai in de zomer van 1998 op het Kwakoe Festival iemand AT GUNPOINT van z'n scooter beroofde. Een scooterdiefstal dus met een pipa. Geen wonder dat de surveillerende pliesiemannen Bultstra en Brouns alert waren en scooterdief Ramsahai meteen door z'n flikker knalden toen scooterdiefje het pistool op de agenten richtte, na eerdere waarschuwingen om het wapen te laten vallen. Hebben die agenten eigenlijk ooit een medaille gehad? Vast niet...

Reaguursels

Inloggen

jammer dat je perse vd pliesie moet zijn om dat te doen. maar die 27.000,90 euro schadevergoeding heb ik er wel voor over. hoewel dit meer schadebeperking aan de nederlandse samenleving is. FF tussendoor, hoe krijgen we het voor elkaar dat 4jaar gevangenis ons 511k kost?¿? dan ga ik tog denken aan opknopen die handel. het touw kan je dan tenminste hergebruiken...

cebass | 17-05-07 | 11:35

bottehond 16-05-07 @ 02:29

Je bedoelt waarschijnlijk rapalje

batvoca | 17-05-07 | 01:29

Inderdaad, hoelahoep, dan is dit een belachelijk klein bedrag.....

Fred V | 17-05-07 | 00:15


Toe maar, 27 000 euri's..( en 90 eurocent voor de kogel)

maar aan de andere kant: wees maar blij: 4 jaar gevangenisstraf kost de gemeenschap 4 x 365 x 350 euri's = € 511 000.

hoelahoep | 16-05-07 | 23:23

Welicht dat de marktprijs van een scooterdief nog wel wat hoger wordt nu die zo prominent in het nieuws is. Volgende levert vast een kleine 100k op.

Sjors Remmerswaal | 16-05-07 | 19:16
-weggejorist-
Lagging | 16-05-07 | 18:14

ik denk niet dat de meesten het arrest hebben gelezen.

Het stelt dat het geweld dat de agenten gebruikten, in de gegeven omstandigheiden, redelijk en proportioneel was.

Wat het Hof de Nederlandse staat wel verwijt is dat het onderzoek naar de dood van de dief, gebeurd is door hetzelfde politiecorps.

Spijtig dat deze nuance niet doorklinkt, het debat zou heel wat eerlijker zijn. De veroordeling is me dunkt dan ook niet onterecht. Het is niet onvoorstelbaar dat de ene pliesie zijn collega dekt.

gardeville | 16-05-07 | 17:18

Ik vind het nog meevallen, zo'n ontspoord 18 jarige mannelijk import productje, daar smijt Nederland over het algemeen het geld met zo'n vaart naar toe, dat ie van gekkigheid niet weet wat ie er mee moet doen. In de 60 jaar die hij anders had gehad had hij nog veel meer gemeenschapgeld opgesoupeerd.

alpha_mannetje | 16-05-07 | 15:52

Eindelijk doen de mannen (en vrouwen) in blauw iets nuttigs. Ga zo door, wie weet wordt het dan weer eens wat normaler in plaats van steeds gekker in Nederland.

Flerwin | 16-05-07 | 14:53

@ Edwiin020 16-05-07 @ 00:38,
Volgens mij heeft die agent juist heel goed gericht...

AJ74 | 16-05-07 | 12:15

Agenten die een (gewapende!) scooterdief doodschieten moeten 27000 euro krijgen ipv de nabestaanden van het stuk uitschot. Maar goed, het scheelt wel een vermogen aan uitkering en gevangeniskosten, re-soosiejalisatie geytenwollensokken, re-integratiewerkers, begeleidingscoaches en wat er nog meer aan staatsruifvreters om iedere probleemallochtoon zwermt, dus eigenlijk is die 27k euro een koopje. Tegen de NL-politie zou ik willen zeggen: happy hunting!

Brouhaha | 16-05-07 | 11:44

Boeie zeg. Het is toch vrij algemene kennis dat ouders van straatcrimineeltjes voor geen ene moer met geld om kunnen gaan. In no time is dat geld verbrast en vloeit het weer de economie in.
Als je iedere scooterdief die at gunpoint een scooter jat uit de weg kan ruimen voor 27k. Prima, goedkope oplossing. Medaille voor de agenten die deze methode uitvonden.

.kapitein k | 16-05-07 | 11:22

goed uitgegeven belastingsgeld. Ik wil best betalen voor het doodmaken van dieven.

kebabeter | 16-05-07 | 10:36

Die kerel mag van mij best 27.000 euro hebben op een rekening waar ALLEEN hij bij kan en vooral niet zijn familie. En als hij het niet binnen 1 jaar opmaakt bij zijn 72 hoeren in de hemel dan krijgen wij het terug uiteraard met rente.

nilsini | 16-05-07 | 10:19

Als ik me het goed herinner had deze 18-jarige werkeloze criminele vroegtijdige schoolverlater/scooterdief reeds een meisje met een kind geschopt. We betalen dus ook 20 jaar lang bijstandsuitkeringen, kinderbijslag, huursubsidie, bijzondere bijstand, schoolvoorzieningen, kwijtscheldingen... Zit ik er veel naast als ik dat op 250.000 euro totaal inschat?

jansen666 | 16-05-07 | 10:10

GVD wat leven we toch in een klote land. Alsjeblieft geef die 27.000 aan die agenten voor de goede daad die ze hebben verricht

zoeperman | 16-05-07 | 09:53

zow, dan weten moravia's vriendjes meteen waar wat geld te halen is. coppermine parafraserend : RIP die nabestaanden.

baba4oog | 16-05-07 | 09:53

Hmmm... In China stuurden ze de rekening van de kogel naar de familie.

Zeddegeizot | 16-05-07 | 09:39

WEL GOEDVERDOEME!!

Harige Mammoet | 16-05-07 | 09:28

Wat een lef, geld vragen voor het afknallen van je criminele kroost. Koop een Puch en cross ff heel snel de grens over.

ing. kleaudtviool | 16-05-07 | 09:25

ga eens deaud o dat ben je al

Agamemnon_NL | 16-05-07 | 09:24

-weggejorist-

frodo de kabouter | 16-05-07 | 09:06

geweldig......... net toen ik dacht dat we al redelijk diep waren gezonken in dit land.
kom op man.... als je in je huis wordt bedreigd door een inbreker mag je brommen als je hem je huis uit mept en gewapende scooterdieven neerschieten mag als agent ook niet.
als het een mes was ok...... maar met een vuurwapen ben je nog een gevaar als je nog adem in je longen hebt.

DenLangel*l | 16-05-07 | 08:51

27.000 is in vergelijking wat deze klojo zou kosten als ie 80 geworden zou zijn een schijntje. Uitkering, politieuren, celverblijf, diefstal, vernieling, enz....

keltie | 16-05-07 | 08:47

"als je nou t vonnis gelezen had dan zou je weten dat je juist NIET de rijksrecherche t onderzoek deed die eerste uren.
Alles onder de pet dus, vandaar de veroordeling.

Nogmaals: lijkt me volkomen terecht."

Alles onder de pet? De rijksrecherche heeft toch onderzoek gedaan? Wat is je punt?

musclehedz | 16-05-07 | 08:43

Wat een onvoorstelbare klap in het gezicht van die politieman, en dat terwijl de klappen echt ergens anders zouden moeten vallen, bij de opvoeders, of wat daar in dit verdomde geval ook voor door mogen gaan.
totaal van de zotte, gemeenschapsgeld opeisen, omdat je zelf je gore criminele zoon niet in de hand had.
hoe verrrot kan je zijn.

pfffpfff | 16-05-07 | 08:31

Veel geld voor een dooie...

Kris | 16-05-07 | 08:26

-weggejorist-

Bill Bixby | 16-05-07 | 07:36

OPROT-PREMI
jonges het mag weer ..
lol @raar land

creamer | 16-05-07 | 07:36

@FredFlinstone 16-05-07 @ 01:50

'Op hun geweten'??? Dit is onderdeel van hun werk. Als een lutser een pistool op je richt moet je hem uitschakelen, ik zou daar acheraf weinig moeite mee hebben.

zum kotzen | 16-05-07 | 06:51

Als elke dooie dief EUR 25.000,= kost is dit misschien De oplossing voor de draaideurcriminelen. Lijkt me dat een half jaar cel veel duurder is. En het probleem is dan ook weer opgelost...

alumaximum | 16-05-07 | 05:20

1998, 9 jaar geleden... who gives a f*ck! Wel veel (veels te veel) geld btw.

@botte

Hou eens sop met je "sch" it's annoying. We leven in 2007.

Lt. Winters | 16-05-07 | 03:36

FredFlinstone 16-05-07 @ 02:59

Die is nog erger dan de EU, ik verwar ze niet. Stap twee is om ál die europeesche waanzin van het braafste jongetje dat minstens 20 miljoen Menschen in een eeuw tijd uitroeide. Dus het verdrag van Warschau dat islamofobie strafbaar wil stellen gaat de open haard in.

bottehond | 16-05-07 | 03:05

Hulde voor de agenten, zo mag ik het graag horen. Pipa trekken is kapot knallen, je kent de consequenties. 150 eurie is teveel, die agenten zouden een 14e maand moeten krijgen, bonus voor het schoon houden van de straten op effectieve en financieel aantrekkelijke wijze. Althans wanneer de zaken een juist beloop zouden hebben gehad. Hoewel een 14e maand is nou ook weer niet nodig, het blijft werk natuurlijk, bij zeg een 20 in 12 maand zeg ik, kan een 14e maand wel als blijk van waardering.

..Whatever | 16-05-07 | 03:02

Menschen: verwar de EU niet met het Europese Hof voor Rechten van de Mensch: nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Hof_voo...
De Europese Unie of EU is een intergouvernementele en supranationale organisatie van in meerderheid Europese staten, die momenteel 27 lidstaten heeft
Het EHRM is een Europees gerechtshof waar individuen, groepen, organisaties en landen een klacht kunnen indienen tegen een (van de 46) lidsta(a)t(en) van de Raad van Europa.

FredFlinstone | 16-05-07 | 02:59

Overigens begrijp ik uit het vonnis dat het Europese hof geen enkele kritiek heeft op het optreden van de politieagenten. Onze scooterdief heeft gewoon dikke pech gehad dat het enige afgevuurde schot zijn halsslagader raakte. Dat lukt je niet als je er gericht op mikt met een pistool.

Er is dus vanuit de EU *geen* kritiek op het politieoptreden.

holtor | 16-05-07 | 02:51

Hoe kansloos ben je als je op je 38e jaar een scooter steelt. Een scooter!

holtor | 16-05-07 | 02:47

@Botte
die €27.000 zijn een straf voor de overheid (lees: Korps 020-amstelland), omdat ze geen zorgvuldig en onafhankelijk onderzoek hebben verricht. Het korps 020 had dat onderzoek over moeten laten aan een ander politiekorps, dan waren die euro's in de zak van de staat gebleven.

Maar ik neem aan dat je wel weet hoe die paupers in 020 werken www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/N...

Herman Flipsen | 16-05-07 | 02:43

Stel: er komt een tijd dat na eindeloos getouwtrek de eu bepaalt wat er op een bepaald thema gebeurt in 0031 en de bevolking wil dat niet. dat moment gaat zéker komen. En dan? Motten spanjaarden dan weer Nederland bezetten? Het is een heilloze weg met die EU, kijk maar hoe ze Polen behandelen en Servi:e. En als we niet uitkijken gaat het EU gedrocht Europa alsnog in een oorlog storten.

* mand, zoek het maar uit allemaal *

bottehond | 16-05-07 | 02:37

SP en PVV, doe jullie voordeel hiermee, want het gaat uit de klauwen lopen. Ik wil graag dat Nederland een souvereine natiestaat blijft. Dat kán niet binnen europa. Wat ze ook lispelen en sussen. Weg ermee en pronto, voor het te laat is. We hebben die pleuro al als een brandmerk waar we moeilijk van af gaan komen. EU is einde oefening Nederland, EFTA is een revival als in de beste tijden.

EFTA, dus!

bottehond | 16-05-07 | 02:32

Deze standrechterlijke executie kan mijn goedkeuring wegdragen. 27 ruggen voor dat racaille?

EFTA!

Let goffedomme op uw saeck, Nederland.

bottehond | 16-05-07 | 02:29

@ miko 16-05-07 @ 01:53
gwoon: naar de Gaza-strip deporteren en een sandwich-bord Fuck Hamas&Fatah omhangen...

FredFlinstone | 16-05-07 | 02:27

Laten we nog even een referendum houden over de Europse grondwet!! Whoehahahahaha

kruisridder | 16-05-07 | 02:07

@ Shani 16-05-07 @ 01:09
Eerst eens mr. Rugje 15-05-07 @ 19:47 checken voordat je op de EU gaat afgeven
EU heeft hier helemaal nix mee te maken; kortom je hele (knip/plak) betoog is hier totaal ongepast!!!

Verder vind ik de €27.000 totaal irrelevant. Evenals de afgeknalde scooter-mongeaul.
Ik heb medelijden met de agenten die een levenlang een dode op hun geweten hebben door zo'n imbeciel!!!

FredFlinstone | 16-05-07 | 01:50

Probeer nu maar eens aan het volk uit te leggen dat de Europese Grondwet goed voor ons is; Een hele slechte beurt van dat Europese Hof.. In ieder geval worden ze bedankt dat ze Europa een goede dienst hebben bewezen.

bijtertje | 16-05-07 | 01:15

@Shani 16-05-07 @ 01:09
Linkje alleen had het ook wel gedaan denk ik....

EFTA!

Herman Flipsen | 16-05-07 | 01:15

Tijd dat we uit de EU stappen:

Why the EU cannot go on like this
EUOBSERVER / COMMENT - Between 1998 and 2004, according to the German ministry of justice, 23,167 legal acts were adopted in Germany, of which 18,917, some 80% of the total, were of EU origin, meaning that only one-fifth originated domestically.

Referring to this, former president of Germany Roman Herzog wrote in Welt Am Sonntag on 14 January "By far the largest part of the current laws in Germany are agreed by the Council of Ministers and not the German parliament... Therefore the question has to be asked whether Germany can still unreservedly call itself a parliamentary democracy."

While the proportion of domestic to European laws will differ from country to country, it seems safe to say that in every EU member state at present well over half the laws each year come from Brussels. Only a minority originate domestically. Dr Herzog's question may therefore also be asked of them: can they unreservedly call themselves parliamentary democracies any longer?

This prompts further questions: why is it that national parliaments have been so willing to divest themselves of so much of their power to make laws? Why have governments and government ministers, and aspiring ministers on opposition benches, gone along so readily for decades with such a shift of power from the national to the EU level, when it has left their national parliaments but shells of their former selves? I suggest that the only plausible explanation is something along these lines:

At national level when a minister wants to get something done, he or she must have the backing of the prime minister, must have the agreement of the minister for finance if it means spending money, and above all must have majority support in the national parliament, and implicitly amongst voters in the country.

Shift the policy area in question to the supranational level of Brussels however, where laws are made primarily by the 27-member Council of Ministers, and the minister in question becomes a member of an oligarchy, a committee of lawmakers, the most powerful in history, making laws for 500 million Europeans, and irremovable as a group regardless of what it does.

National parliaments and citizens lose power with every EU treaty, for they no longer have the final say in the policy areas concerned. Individual ministers on the other hand obtain an intoxicating increase in personal power, as they are transformed from members of the executive arm of government at national level, subordinate to a national legislature, into EU-wide legislators at the supranational.

For national ministers operating on the EU stage, keeping in with their fellow-members of the exclusive council of ministers "club" of EU lawmakers tends gradually to become more personally important to them than being awkward in defence of their own people's interests.

Dissent from the predominant consensus on the council risks one being branded as a trouble-maker. Ministers tend to identify ever more with the EU state-building project. They see themselves as political architects of a superpower in the making.

Increasingly they come to see one of their key functions vis-a-vis their fellow EU Council members as delivering their national electorates in support of further European integration. It is an especially attractive prospect for government ministers from smaller countries.

At the same time as it turns national ministers into supranational legislators, the shift of policy areas from the national to the EU level frees the national civil servants dealing with them from scrutiny of their actions by elected national parliaments.

It increases their bureaucratic power as they interact with their opposite numbers in the Brussels commission in drafting and often deciding on EU legislation. For the great bulk of European laws are never debated at council of minister level, but are formally rubber-stamped if agreement has been reached further down amongst the civil servants on the 300 council sub-committees or the 3,000 or so committees that are attached to the commission.

EU integration therefore has become not just a process of depriving Europe's peoples of their national democracy and independence. Within each member state it represents a gradual coup by government executives against legislatures, and by politicians against the citizens who elect them.

It hollows out the nation state, sucking the reality of power from its traditional government institutions, while leaving these still formally intact.

They still keep their old names - parliament, government, supreme court - so that their citizens do not get too alarmed, but their classical functions have been transformed.

Their prime purpose now is to be transmitters of EU laws, executive edicts and legal judgements, as the attempt to subsume the nation states of Europe into a highly centralised supranational EU federation grinds relentlessly on its way.

This is why sensible people everywhere will surely echo the concluding words of the former German president to his article "Most people have a fundamentally positive attitude to European integration. But at the same time, they have an ever increasing feeling that something is going wrong, that an non-transparent, complex, intricate, mammoth institution has evolved, divorced from the factual problems and national traditions, grabbing ever greater competences and areas of power; that the democratic control mechanisms are failing: in brief, that it cannot go on like this."

By Anthony Coughlan

The author is senior lecturer emeritus in social policy at Trinity College, Dublin, and secretary of the National Platform EU Research and Information Centre, Ireland.

www.free-europe.org/blog/english.php?i...

Shani | 16-05-07 | 01:09

@Mokum: kali nigta

Paulusdebosbouter | 16-05-07 | 00:49

@Paulusdebosbouter: Amen... Lailah tov, buenas noches and goodnight all.

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:49

@Mokum Kosher: helemaal eens, maar het vermogen om dat in te zien onbreekt nu eenmaal. Daarom komen ze ook (zelfs de familie) in de problemen. Een normaal mens zegt: als je bejaarde vrouwen verkracht, moet je wel gek zijn. Een psychiater zegt: omdat hij gek is, komt hij tot de verkrachting. Criminelen worden niet alleen gemaakt, maar helaas ook geboren. Dat vind ik het moeilijke, maar met diegene voor wie het een keuze is, kan ik geen medelijden hebben.

Paulusdebosbouter | 16-05-07 | 00:47

@jackje66: Verhuis lekker jongen. Alsof het in het buitenland zoveel beter is. Waarom denk je dat die arme sloebers wereldwijd hier naar toe komen. Omdat het hier zo KUT is? Hell no boy! Ik ben in veel landen geweest. Nederland roeleert nog steeds.

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:45

@Edwiin020 : JIj bent er ook weer zo een die denkt dat er in zo'n situatie nog rustig gehandeld kan worden. Als je schiet dan schiet je om uit te schakelen. Met de huidige politie (G3) munitie lopen veel daders gewoon lekker weg nadat ze beschoten zijn. Als je kan lopen dan kan je ook nog schieten. Agenten nemen dus geen risico en schieten om te raken, te doden en uit te schakelen. En gelijk hebben ze. Eigenlijk worden ze in de steek gelaten door hun eigen hardware. Als de politie een beter stoppende patroon zou gebruiken, zouden ze misschien eerder nog proberen op benen te schieten. Maar ik geef het je te doen. Alleen in films schieten de helden met hun ogen dicht precies raak in het been van de dader. Zie The A-Team. Die schoot altijd expres net naast. HA HA HA HA.

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:44

en dan vragen mensen zich af waarom ik wil verhuizen naar het buitenland..
en op dit land moet je trots zijn met zoeen rechtssysteem ? jezus wat triest.
die smeris heeft correct gehandeld, hij had em zelfs meteen mogen neerknallen.
datsoort randfiguren zwerven er teveel rond in nederland

jackje66 | 16-05-07 | 00:43

Natuurlijk is het triest. Maar het is nog steeds een keuze die iemand maakt. Kijk een invalide kind of een kind met meervoudige handicaps heeft er niet voor gekozen. Snap je wat ik bedoel? Het zijn toch volwassen mannen die op een dag de beslissing nemen om een pipa in het gezicht van een ander te douwen om zo bezit te krijgen. Keuze. Verkeerde keuze. En dan moet je soms wel eens op de blaren zitten. Ik snap dan ook wel dat familie baalt en dat zij een goed onderzoek eist. Maar soms moet je als familie ook kunnen toegeven dat het gewoon een eikel van een gozer was.

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:41

Dat valt nog reuze mee in vergelijking bij de € 90 000,- die de PvdA wil instellen als gouden handdruk voor overheidspersoneel (en dat is zo'n jochie natuurlijk).

Duitse helm | 16-05-07 | 00:39

Maar volgens het verslag is hij in zijn nek geraakt.
Waarom niet in zijn been?
Kon mijnheer de agent niet richten?
Of was het 'shoot to kill' ?

Edwiin020 | 16-05-07 | 00:38

@Mokum Kosher: ik heb zelf ooit stage gelopen bij de reclassering, maar toch niet verder gegaan in het strafrecht. Mij ligt het niet, die confrontatie met volledig mislukte levens; eigenlijk is een crimineel ook zijn eigen slachtoffer. Ik ga het niet goed praten, maar triest is het wel.

Paulusdebosbouter | 16-05-07 | 00:35

@Paulusdebosbouter: Dat is inderdaad droevig. Zo'n hufter maakt slachtoffers aan beide kanten.

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:29

@Mokum Kosher: nee, ik had je wel in de smiezen. Moeders roepen dat ook van seriemoordenaars: 'het is toch je kind, he'.

Paulusdebosbouter | 16-05-07 | 00:23

Natuurlijk wist je dat.. ;-)

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:21

@Paulusdebosbouter: Ik mag toch hopen dat je begreep dat de SARCASME modus bij mij vol aanstond! Hier in Amsterdam hadden ze toen zo'n optocht voor die modderfokking dief (plets tegen een boom, je weet wel). Zijn familie beweerde bij hoog en laag dat het een jongen met een gouden hartje was.

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:19

In ieder geval het bewijs dat de politie soms, heel soms tussen het bekeuren door toch nog wel eens nuttige dingen doet.

Crusher | 16-05-07 | 00:16

@Mokum Kosher: vast ook heel lief voor zijn moeder. Nu ook weer; toch een mooi verlaat moederdagkado.

Paulusdebosbouter | 16-05-07 | 00:13

-weggejorist-

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:13

<Mocro modus aan>: Het was een jongen met een gouden hartje. <Mocro LIEG modus uit>

Mokum Kosher | 16-05-07 | 00:10

@Traxdump: eerst lezen, dan posten. De uitspraak zegt juist dat er terecht geschoten is door de agenten. Alleen is het onderzoek naar het incident niet volgens de juiste procedure gegaan. De beslissing is begrijpelijk; ook goed dat je als burger naar een onafhankelijke rechter kunt, die bekijkt of je wel een eerlijk proces hebt gehad.

Paulusdebosbouter | 16-05-07 | 00:05

27000 euro is minder dan 2 jaar detentie...

Gripzz | 16-05-07 | 00:03

Volgens mij mag je slechts in zeer exceptionele gevallen een wapen trekken tegen een politie agent, en dit geval valt daar niet onder.

Als je een wapen trekt tegen politie, moet het zo zijn dat politie op jou mag schieten, om hun eigen veiligheid te waarborgen.

Mijns inziens slechte beslissing.

Traxdump

traxdump | 16-05-07 | 00:02

-weggejorist-

MDE | 16-05-07 | 00:00

en terecht!
geef die dienders een mooi lintje.

Larry B. Max | 16-05-07 | 00:00

londehul 15-05-07 @ 23:40

we horen je wel!

miko | 15-05-07 | 23:58

Ervarings_deskundige
Neemt niet weg dat je toch wil dat de politie aan bepaalde voorwaarden moet voldoen of ben jij voorstander van het venezulaans systeem waar de politie meer slachtoffers maakt dan de criminelen?
En volgens mij was het geen mocro.

miko | 15-05-07 | 23:50

@londehul: je blaft uit je nek

Paulusdebosbouter | 15-05-07 | 23:47

-weggejorist en opgerot-

londehul | 15-05-07 | 23:40

commentaardererrr 15-05-07 @ 23:11

Eeb beetje kut ja van die Politie. Moet zeer zeker gecorrigeerd worden ....... maar veertel mij eens hoe vaak worden die Mocro's gecorrigeerd er ze weer eens iemand proberen te beroven .... hoor net weer een verhaal van een kenisje die het zaterdag is overkomen ....... wederom Mocro kids. We maken allemaal wel eens een foutje ...... Mocro's wat vaker en de Politie heel soms. Gelukkig kunnen we vetrouwen op hun ouders die biddend in de moskee ..... die ons ongelovigen best wel de teering wensen. Dit is uiteraard wederzijds met wederom uiteraard wederzijds respect.

Ervarings_deskundige | 15-05-07 | 23:21

commentaardererrr 15-05-07 @ 23:11
Doe geen moeite, dat ik ik al (te vergeefs) gedaan.

Karel kwakbol | 15-05-07 | 23:19

Ervarings_deskundige 15-05-07 @ 23:07

ramsahai mmm niet echt een mocro naam eerder uit de catogorie kalpoe of zo.
Maar dat vragen met een gun ies toch koeltoer??

miko | 15-05-07 | 23:11

en weer 5 comments van mensen die alleen koppensnellen zonder zich te verdiepen in t artikel waar de post over gaat.

de pliesies die schoten wordt helemaal niks verweten. de post is tendentieus, ongefundeerd, en wellicht kwetsend voor teerhartigen.

Henk: pliesie mag scooterdieven doodschieten.
lekker ervarings-deskundige: we zullen je criminele neefje doodschieten. En niet onderzoeken.
Gaan jij en ik lekker de kroeg in biertje pakken, en verder doen we niks.

commentaardererrr | 15-05-07 | 23:11

Gaan die ouders van dat tuig er nu een bus met een groot imperiaal van aanschaffen?

Troetel Mocro's koeziekoeziekoezie .........

Ervarings_deskundige | 15-05-07 | 23:07

musclehedz 15-05-07 @ 22:19

Nedrland is over het algemeen het netste jongetje van de klas dus die zullen wel betalen.Ik neem aan dat Spanje het niet zou doen want met hun guardia civil blijven ze dan betalen.

miko | 15-05-07 | 23:00

treedt de pliesie een keer op is het weer niet goed. Moge de pliesies nog veel (scooter)dieven deaudschieten.

schele henk | 15-05-07 | 22:53

... met terugwerkende kracht Hulde aan de agenten...!

HennyHenny | 15-05-07 | 22:52

je blaag niet opvoeden en dan nu geld opstrijken goor tuig.. nou als al die galbakkies eraan mogen voor 27.000 p/s dan vertel em maar waar ik kan doneren..

gekkehuus | 15-05-07 | 22:48

hier gaat het om:
"However, the proceedings for investigating the death of Moravia Ramsahai fell short of the applicable standards, in that part of the investigation was left to the police force to which Officers Brons and Bultstra belonged – the Amsterdam/Amstelland police force – and in that the Court of Appeal’s decision of 26 April 1999 was not made available for public scrutiny."

@musclehedz
t europees hof heeft dat mandaat natuurlijk wel. Na je opmerking over de rijksrecherche lijkt het wel of je geen zin hebt om t artukel te lezen, maar wel al weet van de hoed en de rand.

Wees blij dat er een plek is ergens waar je terecht kan als je vindt dat de staat je onjuist behandeld heeft.

commentaardererrr | 15-05-07 | 22:43

@musclehedz 15

als je nou t vonnis gelezen had dan zou je weten dat je juist NIET de rijksrecherche t onderzoek deed die eerste uren.
Alles onder de pet dus, vandaar de veroordeling.

Nogmaals: lijkt me volkomen terecht.

commentaardererrr | 15-05-07 | 22:41

@Renee Ramsahai, Mildred Ramsahai, Ricky Ramsahai: wordt maar gelukkig met die van eerlijke mensen gestolen EUR 9.000 voor ieder van jullie.

Voor ons blijft het een prettig idee dat jullie fijne lieve Moraviaatje mooi door de wormen wordt opgevreten en voortaan dus wel van ONZE spullen afblijft, dat kudtjong.

Breinstein | 15-05-07 | 22:29

-weggejorist-

malloc | 15-05-07 | 22:19

Zal de Nederlandse staat dit ook daadwerkelijk uitbetalen? Ze hebben toch geen mandaat, net zoals de VN met hun veroordelingen?

musclehedz | 15-05-07 | 22:19

Ben jij wel helemaal lekker in je hoofd? In dit geval heeft de rijksrecherche gewoon hun taak gedaan, zoals gebruikelijk. Natuurlijk zijn die ook van de politie, wie wil je anders het onderzoek laten doen?

Weg met dat socialistische stinkeuropa.

musclehedz | 15-05-07 | 22:17

"However, the proceedings for investigating the death of Moravia Ramsahai fell short of the applicable standards, in that part of the investigation was left to the police force to which Officers Brons and Bultstra belonged – the Amsterdam/Amstelland police force – and in that the Court of Appeal’s decision of 26 April 1999 was not made available for public scrutiny.

The Court therefore found that there had been a violation of Article 2 concerning the investigation into the shooting."
Toch een vreemd verhaal. Wat maakt dat geld nou goed? (20.000 als ik het goed begrijp, de rest is restitutie voor advocatenkosten)

looskuh | 15-05-07 | 22:13

However, the proceedings for investigating the death of Moravia Ramsahai fell short of the applicable standards, in that part of the investigation was left to the police force to which Officers Brons and Bultstra belonged – the Amsterdam/Amstelland police force – and in that the Court of Appeal’s decision of 26 April 1999 was not made available for public scrutiny.

The Court therefore found that there had been a violation of Article 2 concerning the investigation into the shooting.

Met andere woorden. De agenten wordt niets verweten, en daar wordt de vergoeding dan ook niet voor toegekend.

Wat wel verwijtbaar is, en terecht lijkt me zo!!!!, dat de pliesie zn eigen handelen onderzoekt. Dat kan en mag natuurlijk nooit, zeker niet als het om een dodelijke schietpartij gaat.

Een meer dan terecht vonnis lijkt me zo. En laten we wel wezen, 27.000 euro is ook weer niet een bedrag waar je wakker van ligt als staat.

Veel belangrijker is het om vast te stelllen dat de nederlandse politie er maar eens aan wennen moet dat ze zelf ook aan wetten en regels moeten voldoen.

Hulde voor het Europees Hof. Ik ben heel blij met zo een instituut.

commentaardererrr | 15-05-07 | 22:12

Waar gaat dit in godsnaam naar toe?!

Jawel | 15-05-07 | 22:12

Patrick Bateman 15-05-07 @ 21:24
Mooi, misschien krijgen ze bij het AD door wat leeft onder hun lezers. Al zie ik ze nooit, wel veel volkskrantlezers. Valt me altijd weer op dat ze allemaal blank en oud zijn, zuur kijken en ontzettend lelijke schoenen dragen.

sjaakdeslinksesul | 15-05-07 | 22:03

die hebben pinnekort een hele mooie diefstalgevoelige plasma aan de muur hangen gehehe:P

aardt | 15-05-07 | 22:02

zie je wel dat agenten ook goed werk kunnen doen, daar moeten we trots op zijn

stijlloze1988 | 15-05-07 | 22:02

Zonde van het geld, das waar.
Maar de scooterdief is tenminste wel hartstikke dood, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Akabei | 15-05-07 | 22:00

-weggejorist-

kremo | 15-05-07 | 21:52

Hoeveel slokt die advocaat op van die 27k?

vanrechtsheeftvoorra | 15-05-07 | 21:50

levende scooterdief, niets waard
doodgeschoten scooterdief, 27.000,-
tegen boom fijngeprakte scooterdief, onbetaalbaar

Auke | 15-05-07 | 21:46

Geen Kouwes of Niceau vanavond? Dan ga ik zo maar even The Matrix kijken op Veronica.

koerbagh | 15-05-07 | 21:42

27.000 zlotys

bierisgoed | 15-05-07 | 21:35

@gentle giant 21:30

Prem als de Hikmat Khan van de PVV, dat zou nog eens leuk zijn.

Aussie | 15-05-07 | 21:35

Weer zo een rare tip van de overheid, heb je een arme familie ?, offer een gezinslid op door bijvoorbeeld een scooter te stelen met een pipa en bedreig de politie met die pipa zorg dat je dood geschoten wordt en je familie leeft een jaar in rijkdom....

leijpeideaud | 15-05-07 | 21:34

@ gentle giant 15-05-07 @ 21:30

Dat zag ik zo snel niet staan toen ik gisteren tijdens het kleien de krant doorscande, maar goed, geef hem es ongelijk :)

ShadowBMX | 15-05-07 | 21:32

ShadowBMX 15-05-07 @ 21:26

Ik heb vernomen dat na dit verhaal ook Prem er over nadenkt om PVV te stemmen.

gentle giant | 15-05-07 | 21:30

gLITZ 15-05-07 @ 20:52

Normaal gesproken zal dat wel gebeuren.

Is het mischien een idee om scooter dieven gesubsideerd naar dumdum kogels te laten zoeken??

miko | 15-05-07 | 21:24

@ sjaakdeslinksesul 15-05-07 @ 21:15
AD is duidelijk niet geschrokken van Knoester...

Patrick Bateman | 15-05-07 | 21:24

@ General Lee 15-05-07 @ 21:13
Dat is dan ook typisch nederlands: de verpakking is meer interessant dan de inhoud. De inhoud was duidelijk, maar zo is het ook makkelijk geld scoren.

De Volvo-rijder | 15-05-07 | 21:24

wacht maar tot ik aan de macht ben.

zeiksmurf | 15-05-07 | 21:23

16 miljoen ongeveer Nerlandse burgers a 5 euro per maand extra belasting (bezwaar iemand?). dat is dan E960.000.000.-
Delen over 72.000... Dan kom ik op zo'n 13.333 criminelen op jaarbasis.
Dat is ook een goed doel.....

Cymen | 15-05-07 | 21:22

Mooi,dit lijkt een beetje op het verhaaltje van Driss,de maffe Marokkaan die een wout met een mes bedreigde en doodgeschoten werd. Deze agenten mogen wat mij betreft een medaille krijgen ;)

Nifelheim | 15-05-07 | 21:21

-weggejorist-

CipherNL | 15-05-07 | 21:21

ik heb nog wel 27000 in een oude sok, mag ik zelf kiezen welke fin ik afknal ? of is er een wachtlijst ?

toshke | 15-05-07 | 21:20

Ik vind het een hele goede uitspraak. Actie politie was juist, navolgend onderzoek was niet geheel correct, daar hangt in het juridische wereldje natuurlijk altijd een prijskaartje aan, dat anderen mogen betalen. En dank zij deze uitspraak leerde ik ook dat vader Ricky Ramsahai ooit een hele goede American Footballspeler was bij de Delft Dragons. Dus dat is mooi meegenomen.

batvoca | 15-05-07 | 21:19

Het vuile lef van dat tuig om de pollitie aan te klagen!
Je aso zoon dreigt met een vuurwapen op agenten te schieten, een meer gegronde reden om iemand uit te schakelen bestaat bijna niet!
Hou toch op met je schadevergoeding, poot stijf houden en niet zwichten voor dat eeuwige zelfmedelijden.
Laat die familie maar opdraaien voor de kosten van de slachtofferhulp voor die agenten, geef er maar een draai aan...

van Heutsz | 15-05-07 | 21:18

Ach, niet getreurd:

Eigen vermogen en bijstand:

Uw eigen vermogen heeft invloed op uw recht op een bijstandsuitkering: Wie te veel eigen vermogen heeft, kan geen bijstand krijgen.

Eigen vermogen is bijvoorbeeld uw spaargeld, een boot of een caravan. Ook opgebouwd spaarloon telt mee. Maar het tegoed uit een levensloopregeling behoort niet tot het vermogen. De afkoopwaarde van een levensverzekering kan wel meetellen.

Bezittingen die algemeen en noodzakelijk zijn, zoals het meubilair in uw huis of de wasmachine, worden niet meegeteld voor het vermogen. Of uw auto als vermogen wordt meegeteld en voor hoeveel, is afhankelijk van uw situatie. Hebt u een aangepaste auto omdat u gehandicapt bent, dan wordt deze vaak niet of niet helemaal als vermogen meegeteld. Hebt u een dure auto en hebt u deze niet per se nodig, dan wordt de auto wél meegeteld als vermogen. Wat de grens is tussen een 'dure' auto en een auto 'van weinig waarde' (dus wel of niet meetellend als vermogen) verschilt per gemeente.

U mag een vast bedrag van het vermogen houden. Voor alleenstaanden is dit in 2007 € 5.245 en voor alleenstaande ouders en gehuwden of samenwonenden het dubbele: € 10.490. Als u meer hebt dan dit bedrag, moet u dat eerst op verantwoorde wijze opmaken voordat u recht hebt op een bijstandsuitkering. Schulden worden van uw vermogen afgetrokken. Maar studieschulden en andere niet-direct-opeisbare schulden worden níet van uw vermogen afgetrokken.

Neerlands | 15-05-07 | 21:17

@General Lee 21:13
En door de nabestaanden een zak belastinggeld te geven zullen dit soort onderzoeken voortaan beter en betrouwbaarder uitgevoerd worden? Een gotspe, dat is het.

Aussie | 15-05-07 | 21:17

Even rekenen' De Nederlandse staat is sinds juli 1997 verlost van Moravia Ramsahai op dat moment nog een bromfietsdief met schandknaapverleden. Echter met potentie tot vervolg carriere als vuurwapengevaarlijk tasjesrover. Het is te gek voor worden dat zijn familie die blijkens dit proces er de oorzaak van waren dat een rotjoch kon uitgroeien tot crimineel alnog beloond wordt met 27.000,-- Euro. Echter objectief gezien is dit veel goedkoper dan begeleidingsprojecten, gevangenis, schade aan slachtoffers etc. die ontstaan zou zijn in de periode 97/07 dit gegeven afgezet tegen de 6 milioen welke weer worden vrijgemaakt om een oplossing te bedenken tegen de Marokaanse probleem jongeren in de vier grote steden zou DE definitieve oplossing betekenen voor 6.000.000 / 27.000 = +/- 220 probleem marokkanen. Een druppel op een gloeiende plaat maar wel een begin.

Awasawas | 15-05-07 | 21:16

@Patrick Bateman 15-05-07 @ 21:09
Die eerste met die beer is vrij hilarisch toch? Valt me dan weer mee van die gasten...

sjaakdeslinksesul | 15-05-07 | 21:15

Er moet ook geen schadevergoeding betaald worden omdat er iemand is doodgeschoten maar omdat het onderzoek naar de gang van zaken niet op betrouwbare wijze is uitgevoerd.

General Lee | 15-05-07 | 21:13

Ik begrijp het wel, gewoon een aanmoediging voor de geweldige opvoeding die ze die jongen gegeven hebben. Dat kan je niet genoeg belonen!

Stuurman aan wal | 15-05-07 | 21:13

koerbagh 15-05-07 @ 21:07

Altijd leuk he als mensen doodgaan...

Captain Orange | 15-05-07 | 21:11

Moeten we vaker doen dit soort dingen! Zelfs Joegeslaven zijn tegenwoordig duurder!

Hertog Joris | 15-05-07 | 21:11

Een omgekeerd kruis aan de nek is nog geen nieuw evangelie.

vinque | 15-05-07 | 21:10

Deze 'gangsters' solliciteren ook naar een schadevergoeding:
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1375609.ece

Patrick Bateman | 15-05-07 | 21:09

Officer Bultstra saw Moravia Ramsahai draw a pistol from his trouser belt. Officer Bultstra drew his service pistol and ordered Moravia Ramsahai to drop his weapon. Moravia Ramsahai failed to do so. Officer Brons then approached. Moravia Ramsahai raised his pistol and pointed it towards Officer Brons, who drew his pistol and fired. Moravia Ramsahai was hit in the neck. At 10.03 p.m. Officer Brons called for an ambulance. When it arrived, at about 10.15 p.m., Moravia Ramsahai was already dead.

Wat heb ik zin om die linke klererechters af te knallen.

musclehedz | 15-05-07 | 21:09

@General Lee 21:02

Het gaat erom dat er vanuit Straatsburg ons weer wat opgelegd waar de gemiddelde Nederlander op z'n zachtst gezegd niet vrolijk van wordt. En zo is het met heel veel zaken die vanuit Brussel of Straatsburg over onze hoofden worden geregeld. Daarom: EFTA!

Aussie | 15-05-07 | 21:06

Meld anoniem een kansjongere 0800-7111

sjaakdeslinksesul | 15-05-07 | 21:05

Na de Darwin Awards en de Stella Awards zijn er nu de Ramsahai Awards: voor de best lonende misdaden.

Korreltje Zout | 15-05-07 | 21:02

Ik vind 150 euro ook nog te veel. Ze zouden de politiekogel in rekening moeten brengen.

knurfie | 15-05-07 | 21:02

Lopen al die nitwits hier weer te drammen over de EU. Heeft er dus helemaal niks mee te maken.

General Lee | 15-05-07 | 21:02

nou vooruit dan maar, 27k is te doen. Met zijn allen wat bij elkaar lappen om een fonds op te richten om preventief te gaan ruimen?

Wannabe a poepstar? | 15-05-07 | 21:01

@ Blotebelg 15-05-07 @ 20:57

Lees de post van Koyt @ 20:35...

ShadowBMX | 15-05-07 | 21:01

-weggejorist-

Hellehu | 15-05-07 | 20:58

@ShadowBMX 20:52
Wie is Will?

Blotebelg | 15-05-07 | 20:57

Milosz; ja maar zijn vader neukt alleen varkens en dat is nog steeds niet strafbaar....

Hun_Hadde_Begonne | 15-05-07 | 20:57

Wel typisch dat in dat europese rapport volledige voor- en achternaam inclusief geboortejaar genoemd worden. In nederland halen ze dat weg als ze het openbaar maken. wel zo logisch want met een beetje google heb je meteen alle info over z'n vader.

Milosz | 15-05-07 | 20:57

Wat vind Kouwes hier eigenlijk van? Als de grenzen van de parlementaire democratie destrastreus worden ondermijnd hoor je hem opeens niet meer...
Alleen maar kloten in de marge.. Jammer zeg ik.
Alsof je het Duitsche 88. kanon vergelijkt met de 115 mm Houwitzer...
Wie zou er winnen?

dr. Goebbels

Hun_Hadde_Begonne | 15-05-07 | 20:56


als alleen zelf je onderzoek doen de heel stomme fout is
kan het geld kan beter naar een bijscholingscursus van het politiekorps gaan.

ranqneuzeKleinburger | 15-05-07 | 20:56

@ koyt 15-05-07 @ 20:35

Will won't like being shot at ;)

ShadowBMX | 15-05-07 | 20:52

Denk dat het ook wel de reden waarom men de Nederlandse Politie niet serieus neemt. Ze mogen niets en als ze wat doen mag het niet van de "wet" of anders lopen ze zielig boetes voor op de stoep te fietsen uit te delen..

Mossad.il | 15-05-07 | 20:52

Dan ook gelijk die bijstand inhouden voor een paar maanden.

gLITZ | 15-05-07 | 20:52

Milosz 15-05-07 @ 20:49
Zie OversteKarremans 15-05-07 @ 19:53

Karel kwakbol | 15-05-07 | 20:52

9 mm x 2; nog geen 1 euro, ik snap het echt niet....
De familie zal de winst verdubbelaar wel ingezet hebben, plus alle hulplijnen en dan nog de straatprijs erbij; nu snap ik het, dan is 27.000 best weinig. (tenzij je met 1 lot meespeelt natuurlijk...).

Marc Klein Ass-ink

Hun_Hadde_Begonne | 15-05-07 | 20:50

Berichtje van Pritt is selectief ja, maar toch blijft het wel de waarheid wat Pritt schrijft. En selectief in het opzicht dat het onderzoek goed is uitgevoerd door een partij die dat eigenlijk niet mocht. tja,.. als een onderzoek gewoon goed wordt uitgevoerd en het allemaal netjes gaat lijkt me er nog steeds niks aan de hand hoor.

Milosz | 15-05-07 | 20:49

mhh Ricky Ramsahai is oud american footballspeler.Z'n hersens zijn blijkbaar aangetast door die sport dat hij zo'n zaak durft aan te spannen.

Blotebelg | 15-05-07 | 20:47

Altijd leuk die selectieve berichtgeving van Pritt.
wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=1133595&am...

What was more, Officers Brons and Bultstra had not been kept separated after the incident and had not been questioned until nearly three days later. Although there was no evidence that they had colluded with each other or with their colleagues on the local police force, the mere fact that appropriate steps were not taken to reduce the risk of such collusion amounted to a significant shortcoming in the adequacy of the investigation. Those shortcomings in the investigation were all the more regrettable in that there were no witnesses who saw the fatal shot fired from close by, except Officers Brons and Bultstra themselves. There had therefore been a violation of Article 2 concerning the inadequate investigation into the circumstances surrounding Moravia Ramsahai’s death.

Independence of the investigation

Karel kwakbol | 15-05-07 | 20:46

Wat de fack maakt het nou uit dat het onderzoek niet meteen goed ging. Betaal die boete dan aan de EU, niet aan die pistolentrekkert zen familie.

HopHop | 15-05-07 | 20:46

27k. Kan je toch best een mooie kist voor kopen, denk ik zo.

bwahaha | 15-05-07 | 20:46

Leuk zo'n europees hof. Zou die rechter wel geweten hebben waar Nederland eigenlijk ligt?

doskabouter | 15-05-07 | 20:46

Liever eenmalig € 27.000 dan levenslang een uitkering en/of op onze kosten in de cel. Best goedkope oplossing eigenlijk, zo'n opruiming. Lintje voor de agenten!

shock'nblog | 15-05-07 | 20:45

-weggejorist-

Milosz | 15-05-07 | 20:45

Preventief ruimen kost nou eenmaal een paar centen. Echter als je al het rotte vlees snel wegsnijd, ben je na verloop van tijd juist goedkoper uit.

blaffer | 15-05-07 | 20:41

Sorry Jongens. Geen tijd voor Kamervragen. Geert heeft het te druk met salueren voor de Russische.., eeh Franse.., eeh Nederlandse vlag. En daarnaast moet hij ook nog een "Pledge of Allegiance" schrijven als strafwerk.
www.geertwilders.nl/index.php?option=c...

Hoen | 15-05-07 | 20:39

Ik betaal de kogel wel, moet toch voldoende zijn!

bad to the bone | 15-05-07 | 20:39

27000 roebels .meer is die stelende kut Fin niet waard ...
gadverdamme ,neerlands trots den top !

gr(kl)ote_smurf | 15-05-07 | 20:36

Hoeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan?
Niet teveel als het aan mij ligt, voor dit soort bedragen zijn er goedkopere oplossingen. Ik zeg; Lange Frans had het nooit zo gewild. (pim ook niet).

Mat Herben

Hun_Hadde_Begonne | 15-05-07 | 20:36

Trouwens, had onze regering niet onlangs 6 miljoen euro uitgetrokken om het probleem met kansenjongeren op te lossen? Dat zijn 222 oplossingen!
.
.
Mogen de buurtbewoners aanwijzen wie voor 'een oplossing' in aanmerking komt? Of wordt het shoot at will?

koyt | 15-05-07 | 20:35

Ik neem aan dat die 27000 euro een oprotpremie is? Omdat we ook niet zitten te wachten op broedmachines in soepjurken die aan de lopende band straatcriminelen uitpoepen??? FUCK DE EU, geef dat geld liever aan het slachtoffer van die scooterroof of aan die agenten. BE-LA-CHE-LIJK!

Rashit | 15-05-07 | 20:33

Die 27k zal wel ergens op gebaseerd zijn, denk je dan. We weten nu dus wat er in zo'n kansenzone moet: 27k x aantal kansrijken. We leren hier ook uit dat we die 27k best aan die jongeren ter beschikking stellen. Had deze hart-van-goud z'n 27k gehad, dan had hij helemaal geen scooter moeten lenen! Zo zie je maar weer: voorkomen is beter dan genezen, en repressie lost niets op. Wanneer zullen we het snappen, wanneer is het genoeg geweest?

v Maerlant | 15-05-07 | 20:31

@shadowBMX

betaal ik dan voor mijn eigen deaud ?

Fendergear | 15-05-07 | 20:30

weg met die europese regels ,maar ja rouvoet bos en balk zijn voor europa jammer alleen sp en pvv zijn nog tegen verdere europese bemoeizucht

p-aard | 15-05-07 | 20:30

-weggejorist-

Hun_Hadde_Begonne | 15-05-07 | 20:30

@sjaakdelinkselul:

goed gelezen.

The Court therefore considered that the use of lethal force did not exceed what was “absolutely necessary” for the purposes of effecting the arrest of Moravia Ramsahai and protecting the lives of Officers Brons and Bultstra; that being so, the shooting of Moravia Ramsahai by Officer Brons did not constitute a violation of Article 2

en

However, the proceedings for investigating the death of Moravia Ramsahai fell short of the applicable standards, in that part of the investigation was left to the police force to which Officers Brons and Bultstra belonged – the Amsterdam/Amstelland police force – and in that the Court of Appeal’s decision of 26 April 1999 was not made available for public scrutiny.

The Court therefore found that there had been a violation of Article 2 concerning the investigation into the shooting.

more ron | 15-05-07 | 20:30

@Pilshaas 20:18
Tis vlg de uitspraak 20.000 eureau voor non-pecuniary damage, zeg maar smartegeld en 7.299 eureau voor hun (advocaat) kosten.

martelaar van gorkum | 15-05-07 | 20:28

dat geld gaan ze doneren aan degene die toen beroofd was van zijn scooter als smartegeld neem ik aan?

rylands | 15-05-07 | 20:26

Daar wil ik nog wel een keertje voor geflitst worden. Zo'n persoon minder is een fijn gevoel, en JA dat had ik ook gezegd als het een agrarisch type met een pipa was. Opgeruimd staat netjes.

Exorcist | 15-05-07 | 20:24

@Miko 20:13 Zal ik je eens wat verrassends vertellen? Ik ben ook voor de deaudstraf. Het is vast de tofu, wordt je lijp van in je hoofd.

knutsel | 15-05-07 | 20:24

en de agenten een lintje....

van dal | 15-05-07 | 20:23

Aan de andere kant.... 27.000 voor een dooie Fin.... Ik ben bereid om wel wat extra accijns bij elkaar te roken en te zuipen!

Den Heaupeleauze | 15-05-07 | 20:21

27K is niet veel zolang ze er maar de verplichting aan koppelen dat de hele familie het land wordt uitgezet. Wat een kudtmentaliteit bij zo'n familie: een zoon die onder bedreiging van een vuurwapen een scooter rooft om vervolgens zijn pipa op de pliesie te richten. Enige nederigheid zou op zijn plaats zijn. Maar nee hoor, laten we de Nederlandse Staat aanklagen bij het EHRM. Geef anderen maar de schuld; laten we toch vooral niet de hand in eigen boezem steken. Beetje de Nederlandse belastingbetaler geld uit de zak kloppen over het lijk van je eigen criminele zoontje. Walgelijk.

Klint Ostwald a.k.a. | 15-05-07 | 20:21

maarre moet de winnaar niet iets van procedure kosten betalen aangezien de rest van nederland onze advocaat heeft betaald die verloren heeft, en die in totaal vast iets meer dan 27 000 euro gekost heeft

Pilshaas 861 | 15-05-07 | 20:18

ROFLOL@shalaschaska @ 20:12

sjaakdeslinksesul | 15-05-07 | 20:17

@ Hightown 15-05-07 @ 20:12

Iedere NLse inwoner twee euro: 32mln/27000= 1185 delinquents minder... Yo HirschBallin, doet maar van mn salaris inhouden die twee euro'tjes!

ShadowBMX | 15-05-07 | 20:17

Adres van die pippo de pippa?..........kunnen we samen eens een feestje houden van ons geld?

bloke | 15-05-07 | 20:15

Wat een flessentrekkers zeg! Aan de andere kant, gezien hun achternaam zal de schuld voor de gepimpte Civic er wel mee afgelost worden ofzoiets, dus het geld stroomt gedeeltelijk weer terug in de economie hier...

Verder ronduit gelachelijk, ik ga me ook in mn poot laten schieten door de pliesie, en dan bij de EU aanklagen omdat ik mn werk niet meer kan uitvoeren, mn hobby niet meer én de rest van mn leven mank loop en aangepaste schoenen moet... wordt vast meer dan 27k.

ShadowBMX | 15-05-07 | 20:14

Heeft diegene die "at gunpoint" beroofd is al een schadeclaim ingediend? Zo niet, wil diegene dat nu direct gaan doen.

Tarak | 15-05-07 | 20:13

@koerbagh 15-05-07 @ 20:10
Dat klopt ook wel een beetje, maar ik heb er nog een paar voor het geval dat je ook nog andere overseese gebiedsdelen gaat beledigen!

TheDiplomat | 15-05-07 | 20:13

knutsel 15-05-07 @ 19:36
Je bent wel geweldadig voor een vegetarier niet??Vriendje van Volkert? ;)
Een beetje loisch is die vergoeding wel want wie moet er nu brood op de plank brengen?

miko | 15-05-07 | 20:13

LOL @ shalaschaska

Ja das natuurlijk ook een oplossing.

Aussie | 15-05-07 | 20:13

Ach de voordelen zijn groter dan de nadelen in dit gteval zeg maar. De geweldadige dief is opgeruimd dus dat is goed nieuws. Dit berichtje is wel een bevestiging dat ik toendertijd heel juist op NEE heb gedrukt. Fuck die EU. Weg ermee.

Chinuk | 15-05-07 | 20:13

27.000 Euro per dode crimineel.........
Als we allemaal wat lappen ?
Levend had die de staat het 10 voudige gekost.

Hightown | 15-05-07 | 20:12

Als het toch zo gaat. Kunnen we dan niet meteen 20 miljard er voor uittrekken zodat de plisie er rustig op los kan knallen?

shalaschaska | 15-05-07 | 20:12

IK WORD GEK HIER.
Ik wil hier weg :S Heb geen zin meer om er nog worden aan vuil te maken :S

Stijno | 15-05-07 | 20:12

@TheDiplomat 15-05-07 @ 20:03:
Het klinkt als een Duitse benaming voor een binnenzee.
Das Geenstijlmeer.

koerbagh | 15-05-07 | 20:10

Als die sgoitsmerissen nou niet eerst met hun garnalenbreinen geprobeerd hadden het onderzoek binnenshuis te houden had dat mooi wel een peut belastinggeld gescheeld. Maar nee, smeris denkt superieur te zijn en vertrouwd op niets anders dan 't eigen superbeperkte oordeelsvermogen. Dank jongens!

Lepo | 15-05-07 | 20:10

27k voor een dode crimineel?
.
.
Is dat de norm? Wordt dat de standaard? Gaan we dat doen?
.
Waar kan ik doneren?

koyt | 15-05-07 | 20:10

D'r zijn gelukkig ook nog agenten die bezig zijn met andere dingen als bonnetjes schrijven en daarbij ook nog eens weten hoe je van zo'n probleemjonger af komt.

Dat dat 27.000 euri moet kosten is een koopje. Die jongen met waarschijnlijk een slechte jeugd zou in de toekomst oneindig veel meer gekost hebben. Bedenk daarbij dat hij jouw scooter niet meer steelt en dan kom ik tot de conclusie dat we niet mogen klagen.

realistischer | 15-05-07 | 20:08

@lion@night 15-05-07 @ 20:00
Ja, maar het is niet "ten faveure van de misdaad", zoals jij meent... Daar reageerde ik op.

SODEP | 15-05-07 | 20:06

@Big Ern 15-05-07 @ 20:01
Zie je wel dat diplomatiek werkt!

TheDiplomat | 15-05-07 | 20:03

Goh, voor 27 ruggen per stuk wil ik me lijstje ook wel afwerken....

Waarvoor | 15-05-07 | 20:02

-weggejorist-

onzekant | 15-05-07 | 20:01

Geert, kamervragen please! Ik wil Hirsi Ballin weer net zo zien stotteren als vanmiddag.

Aussie | 15-05-07 | 20:01

DutchWax 15-05-07 @ 19:58 leuke variant,maar deze gedachtengang van bijna gelijke strekking was al eens geopperd!dodgepowert 15-05-07 @ 19:52

dodgepowert | 15-05-07 | 20:01

OversteKarremans 15-05-07 @ 19:53
En zo zou het moeten zijn. maar dat onderzoek naar die moord in het Ondiep vlot ook voor geen meter.

Karel kwakbol | 15-05-07 | 20:01

SODEP 15-05-07 @ 19:43
Jawel, de uitspraak tot schadevergoeding is gedaan door het Europese Hof, niet door een NL-se rechtelijke instantie. Daar volgt de reactie op van weep 15-05-07 @ 19:36.
Op basis van een - wettelijk gezien blijkbaar - rammelend onderzoek.
Dát is de NL-se politiek te verwijten.

Rest In Privacy | 15-05-07 | 20:00

Natuurlijk! een beetje nat en langzaam maar ze horen erweer bij. Laat me ff met Desi praten en voor jouw m'n ontschulgigingen aanbieden en alles is weer in orde

TheDiplomat | 15-05-07 | 20:00

@DutchWax 15-05-07 @ 19:58
Dus dit is de " entlosung" voor het probleem?
In het duits klinkt het wel een beetje eng.

Pigha Lal | 15-05-07 | 20:00

Geert doe er wat aan!

lasco | 15-05-07 | 19:59

Waarom €27.000?? Waar hebben ze al dat geld voor nodig gehad? Ik neem aan dat een schadevergoeding nog steeds een vergoeding voor alleen geleden schade is.

Tomatenketchup | 15-05-07 | 19:59

Ik eis Kamervragen! Schandalig dat een crimineel (of in ieder geval zijn familie) nog geld vangt ook! Als het gvd alleen aan dat foutje met de collega's van de agent die geschoten had ligt, dan is dat één van de vele redenen waarom ik dit Nederland steeds minder begin te waarderen...

Wie stuurt hem een mailtje en vraagt om kamervragen?
g.wilders@tweedekamer.nl

Sgt. SuperJost | 15-05-07 | 19:59

Ik dacht dat alleen Nederland niet op hufters berekend was, maar blijkbaar is de het virus overgewaaid...

Weeraanmelden | 15-05-07 | 19:58

Het lijkt een hoop geld maar wij komen er zeer goedkoop vanaf want dit soort zal zijn hele leven geen dag werken en van uitkering naar uitkering gaan en zo uiteindelijk vele malen dit bedrag hebben gekost. Dat hij dood is kunnen we ook alleen maar positief noemen want hij kan geen slachtoffers meer maken.

DutchWax | 15-05-07 | 19:58

Wat voor pistool is er eigenlijk gebruikt?

Pigha Lal | 15-05-07 | 19:58

Iedereen die denkt dat het EHRM iet van de EU is, is oerdom. Prijs jullie jezelf maar gelukkig dat dit Hof bestaat. Het is de enige instelling die ons, burgers, wat bescherming biedt tegen de aantasting van onze rechten.

martelaar van gorkum | 15-05-07 | 19:56

Overste kar 19:53
Ben jij die onschuldige uit srebin die alle kogels trachtte te ontwijken?

Pigha Lal | 15-05-07 | 19:56

@TheDiplomat 15-05-07 @ 19:45:
Hebben ze internet op de Marowijne rivier dan?

koerbagh | 15-05-07 | 19:56

Ik denk dat de Nederlandse regering dit oordeel van het Europese Hof voor de rechten van de mens het beste naast zich neer kan leggen. Er zijn geen mensenrechten geschonden, dus hadden ze geen oordeel moeten vellen.

Johannes26 | 15-05-07 | 19:55

@ dodgepowert 15-05-07 @ 19:52:

Deze gedachtegang stelt me dan toch weer gerust.

Overigens lees ik dat de ouders van die figuur toch goed zijn ingeburgerd, een rechtszaak over de kleine lettertjes! En dan nog winnen ook, chapeau.
Ach jah, een rechtszaak winnen tegen de Nederlandse prutspolitie is niet zo heel moeilijk.

PAALman84 | 15-05-07 | 19:55

EU ...... gaat u ook weer (tegen) stemmen ???

Kwatz | 15-05-07 | 19:55

De agenten hebben dus 15 uur de tijd gehad om de zaak onder de pet te krijgen, de ware toedracht was daarna niet meer te achterhalen. De rijksrecherche moet bij een dodelijke politiekogel altijd gelijk ingeschakeld worden. Een dode scooterdief kan me niet schelen, maar er worden ook nog weleens onschuldige burgers getroffen door politiegeweld (waaronder ooit ondergetekende) en dat is het triest om te zien dat er geen onafhankelijk toezicht is maar dat het hoofd van de basiseenheid zich mag gedragen als de advocaat van zijn mensen in plaats van een onafhankelijke onderzoeksrol in te nemen. Hij zit je gewoon recht in je gezicht te liegen.

OversteKarremans | 15-05-07 | 19:53

Mijn god .. is de Nederlandse mietjesrechtspraak nu zelfs al doorgedrongen tot in Europa? Waar gaat het heen met Europa?

Europa afschaffen, Geert aan de macht?

@ Pilshaas 861 15-05-07 @ 19:26:
Dit gebeurde tot voor kort juist veel in Nederland.

PAALman84 | 15-05-07 | 19:53

ach ,we zijn zo en zo goedkoper uit op deze manier,nog afgezien van de uitgespaarde detentiekosten.
vanaf 1998 tot aan nu had de ellendeling alweer het veelvoud aan scooters en ander glimmend spul bij elkaar geplunderd!

dodgepowert | 15-05-07 | 19:52

Pecunia non odet.

de honden blaffen... | 15-05-07 | 19:52

nummer niet te telle 15-05-07 @ 19:45
Ja, zo werkt dat nu eenmaal.

Karel kwakbol | 15-05-07 | 19:51

"Weet iemand waar het huis van de familie Ramsahai woont?
fuckje 15-05-07 @ 19:26"
Waarom? Wou je ze ook nog even duidelijk maken wat je van negers vindt en hoe blij je met hun dode zoon bent? Dat weet iedereen wel inmiddels.

blikjegrolsch | 15-05-07 | 19:50

Ik heb een paar vragen:

- Is die 27.000 voor of na belasting afdracht?
- Zijn die paar centen waar naar geld?
- Is de scooter terugbezorgd bij de rechtmatige eigenaar?

Dat was het wel weer .... over op de orde van de dag

Ervarings_deskundige | 15-05-07 | 19:48

Jammer.

Dirrek | 15-05-07 | 19:47

Iedereen zit hier een beetje te kankeren op de EU terwijl de EU hier geen fuck mee van doen heeft. Het europese hof van de rechten van de mens is een instelling van de Raad van Europa, een clubje mensenrechtenbeschermers met leden uit bijna alle landen van europa, waar bijvoorbeeld ook rusland lid van is. Doe je huiswerk de volgende keer voor je begint te zeiken.

mr. Rugje | 15-05-07 | 19:47

Het recht is zoals altijd weer krom...

Maxx | 15-05-07 | 19:46

@sjaakdelinkselul,precies mijn gedachten. Vooral dat standrechtelijk afgeknald worden.

pflurbur | 15-05-07 | 19:46

koerbagh 15-05-07 @ 19:35

Ehh, Suriname... Heb net met veel moeite de diplomatische betrekkingen met de overseese waddeneilanden weer hersteld www.dasgeenstijlmeer.nl heb daarmee geen stijl en JGD weer online gegeven en nu begint hetzelfde voor Suriname... allemaal jouw schuld... maar ik heb Desi al gebeld...

TheDiplomat | 15-05-07 | 19:45

-edit je schreeuwt -

tuute | 15-05-07 | 19:45

@Karel kwakbol
Maar dat dure procedurefoutje komt zeker weer op ons bordje terecht?

nummer niet te telle | 15-05-07 | 19:45

27000 euro? Als dat het probleem (van nog veel meer misdaden van deze dader) oplost is dat geen gekke prijs. Dat is er na 10 scootertjes alweer uit. Kan dat meer gebeuren?

uberdude | 15-05-07 | 19:44

Tsja, formeel gezien staan ze in hun recht, in dit soort gevallen moet de pliessie dit soort akkefietjes door collega-pliessies van andere korpsen laten onderzoeken, dit om -kug- de onafhankelijkheid van het onderzoek te garanderen. Lijkt in dit geval niet helemaal volgens het boekje te zijn gegaan. Niet dat ik daar trouwens van wakker lig overigens.
Wat steekt is dat er waarschijnlijk een sluwe advocaat is, die deze familie er op wijst dat er nog wel wat doekoe aan hun zo veelbelovende, maar helaas te jong gestorven oogappeltje te verdienen valt...., how low can you go.....
Waar niet over nagedacht wordt, is dat er 2 agenten met een trauma rondlopen, want iemand omleggen, al betreft het een ordinaire scooterdief, is voor normale mensen redelijk ingrijpend lijkt me zo...

brutus68 | 15-05-07 | 19:44

EU en kut-finnen (en hun hele familie) zijn de vijand van NL. Dat blijkt uit dit soort berichtjes.

tipo | 15-05-07 | 19:44

*ruikt dat er onweer in de lucht hangt*

hallevvezool | 15-05-07 | 19:44

Krankzinning. Maar 27,000 euro is niet veel voor wat het oplevert.

Dr.Bob | 15-05-07 | 19:44

Het onderzoek klopte niet????
Wat hij deed klopte zeker tot in de puntjes??

nummer niet te telle | 15-05-07 | 19:43

gelukkig hebben ze hem 100% geraakt, en niet 50% ofzo. dan had hij nog wel meer gekost dan 27.000. eigenlijk best wel een koopje. had hij ook een uitkering?

daskapitalist | 15-05-07 | 19:43

@lion@night 15-05-07 @ 19:39
Juist niet. De uitspraak is gericht tegen het, blijkbaar, slecht uitgevoerde onderzoek na de schietpartij. De schietpartij wordt niet veroordeeld.

SODEP | 15-05-07 | 19:43

Volgens de nabestaanden was er geen onafhankelijk onderzoek naar de toedracht: de eerste vijftien uur werd de zaak onderzocht door collega's van de agenten.
Gewoon een duur procedure foutje.

Karel kwakbol | 15-05-07 | 19:42

Schieten = OK.
Zelf onderzoek doen ernaar = niet OK.

Prima uitspraak!

Lasagnebladen | 15-05-07 | 19:42

Heeft die vervelende voormalige crimineel nog een mooie nalatenschap geregeld voor zijn familie.

wasbeerfan | 15-05-07 | 19:41

weep 15-05-07 @ 19:36
Dit kun je Nederland niet verwijten, is uitspraak Europese Hof.

Rest In Privacy | 15-05-07 | 19:40

that makes me a sad, sad panda.

gfdhj | 15-05-07 | 19:39

Als het Europese Hof zich ook al gaat uitspreken ten faveure van de misdaad dan zijn we onderhand kansloos verloren.
Bovendien bevestigt het nog eens dat misdaad wel degelijk kan lonen.

Rest In Privacy | 15-05-07 | 19:39

Het hof zegt dat de actie van de agenten volledig gerechtvaardigd was, maar dat het onderzoek achteraf niet deugde. De familie wou natuurlijk horen dat die racistische politie geheel ten onrechte hun lieve zoontje standrechterlijk heeft afgeknald, maar helaas de feiten liggen anders. Dan vraag je je af wat Renee Ramsahai, Mildred Ramsahai and Ricky Ramsahai wensen te bereiken behalve 20.000 euro op de bankrekening. Want nou weet iedereen dat jullie wegrottende zoon Moravia een laffe dief en een potentiele moordenaar was, waarvan het goed is dat hij er niet meer is.

sjaakdeslinksesul | 15-05-07 | 19:39

-weggejorist-

wieowie | 15-05-07 | 19:38

Was het dan zo moeilijk om dat onderzoek goed te laten verlopen vraag ik me af... Leer die lui eens hoe ze hun werk goed moeten doen en dan ben je van dit soort zaken af.

SODEP | 15-05-07 | 19:38

Zijn die 27.000 euri dus een soort van oprotpremie voor Moravia?

Tobi | 15-05-07 | 19:37

Judgment was given by a Chamber of seven judges, composed as follows:

Boštjan M. Zupan&#269;i&#269; (Slovenian), President,
John Hedigan (Irish),

Lucius Caflisch (Swiss)[1],
Margarita Tsatsa-Nikolovska (citizen of “the Former Yugoslav Republic of Macedonia”),
Vladimiro Zagrebelsky (Italian),
David Thór Björgvinsson (Icelandic), judges,
Wilhelmina Thomassen (Netherlands), ad hoc judge,

Ramsahai: douze points.

gentle giant | 15-05-07 | 19:37

Een lintje voor 'officer Brons' lijkt me hier wel op zijn plaats. Ere wie ere toekomt.

lono | 15-05-07 | 19:37

Ik vind het eigenlijk best goed geregeld. In het cachot zou deze boef veel meer centen hebben gekost. Laten we het maar gewoon invoeren, boeven afknallen en familie 27k euri betalen, lost heel wat problemen op.

knutsel | 15-05-07 | 19:36

Nederland kutland!

weep | 15-05-07 | 19:36

Dacht dat de kogel een afdoende verjaardagscadeau was...

Co Rupsie | 15-05-07 | 19:36

een burgeroorlog kan nooit lang meer duren.

blendedperfection | 15-05-07 | 19:36

@Onatopp 15-05-07 @ 19:25:
Tsja, die inflatie in Suriname hè... Je moet de koersschommelingen surinaamse gulden/euro niet onderschatten. Het was inderdaad ooit gewoon € 150 overheidsbijdrage voor de begrafeniskosten... Dat loopt mooi uit de klauwen op deze manier.

koerbagh | 15-05-07 | 19:35

Van dat geld kan je zo 10 nieuwe scooters kopen. O nee kopen is iets voor die domme Nederlanders.

Hansje Brinker | 15-05-07 | 19:34

Voor een medaille is meer goed werk nodig, Srbrenica of zo....

Fendergear | 15-05-07 | 19:34

nog ongeveer 10 jaar en dan begint de nieuwe kruistocht die al dit tuig weer de zee in zal drijven richting afrika.

megapaal | 15-05-07 | 19:32

Renee Ramsahai, Mildred Ramsahai, Ricky Ramsahai.
Bedankt.

gentle giant | 15-05-07 | 19:32

Wat Pim zei...

Sebastiaan | 15-05-07 | 19:32

is goedkoper dan ze naar de gevangenis sturen...

Shepherd | 15-05-07 | 19:32

-weggejorist-

wolftour | 15-05-07 | 19:32

"The applicants, all Netherlands nationals, are: Renee Ramsahai, Mildred Ramsahai and Ricky Ramsahai" welcome on the internet, and may you have a jolly good time.
Hoe heten de familie leden ook al weer?

gentle giant | 15-05-07 | 19:31

Ik neem aan dat het om 27000 roebels of lires gaat?

Hellsmurfje | 15-05-07 | 19:31

27000€ !
Hij doet niet eens meer scooterdieven, waarom zou je er dan nog voor betalen?

fweddy | 15-05-07 | 19:31

Nee tegen de EU is nu dus ook een Nee tegen verplicht geld uitkeren voor het neerknallen van een crimineel
EU ga es deaud

Tobi | 15-05-07 | 19:30

Ik wil 150 zetels voor Geert en wel NU!

derkcs | 15-05-07 | 19:29

Wat een land.

EU, gaat eens deaud...

Howard Roark | 15-05-07 | 19:28

Precies genoeg voor een 150 jarige excursie met de hele familie naar het land van herkomst. Mazzels!

Den Heaupeleauze | 15-05-07 | 19:27

daarom moet de EU ook opflikkeren

Pilshaas 861 | 15-05-07 | 19:26

Weet iemand waar het huis van de familie Ramsahai woont?

fuckje | 15-05-07 | 19:26

27.000? Vanmiddag was het nog 20?!

Onatopp | 15-05-07 | 19:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl