Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Palestijnse HaatMuis

ga eens doodMickey Mouse is niet langer dat laffe, politiek correcte muisje dat altijd alles goed doet. Inmiddels is de Disneyfrancise doorgedrongen tot diep in de Palestijnse territoria en Mickey kreeg een cursus Hamas. Ieder volk krijgt de stripboekhelden die het verdient tenslotte. Waar Donald Duck het bij ons heeft over 'respect' voor de politie, gaat het bij de Palestijnen uiteraard over hele andere dingen. De vernietiging van Israel om maar iets triviaals te noemen. Of de destructie van Amerika, of de wereldheerschappij voor alle Palestijnen. Gelardeerd met vrolijke vernietigingsliedjes, is lache! Check het Filmpje.

Reaguursels

Inloggen

Volgens mij zit Gretta Duisenberg in dat pak

die hofstadtgruppe | 10-05-07 | 13:54

Awasawas 08-05-07 @ 17:09

Ben je daar lang mee bezig geweest.... Heb je schoolvakantie?

Deadkennedy | 09-05-07 | 08:52

Deadkennedy 10-11-06 @ 16:42 LucasDeLinksel*l | 10-11-06 | 15:59 Sinterklaas is net als Islam een mythe. Alleen is de Islam een mythe gebouwd om een pedo die kleine meisjes uitscheurde en zei dat ie door god was gestuurd
Herken je je bovenstaande tekst nog. Jongen wat is er in jou leventje gebeurt dat je zo getekend bent. De stoppels van je baard komen al door, geen grapjes meer.
Dikke hug van mij, sterkte

Awasawas | 08-05-07 | 17:09

Awasawas 08-05-07 @ 15:17

Waar haal je al die wijsheid vandaan joh. Die profielschets van gisteren van jou. Daar klopt geen kloot van. Je bent gewoon een opgeschoten puber met een googlefetish en een misplaats en vooral dom idee van rechtvaardigheid jegens mensen die jou moedwillig en met alle benodigde middelen willen bestrijden. En me vader kent trouwens geen opgeschoten pubers.

Deadkennedy | 08-05-07 | 15:28

Nu nog iemand die de rol van de man met het kleine snorretje (in dit geval de man met de baard..) inneemt en de oorlog kan beginnen..!

G1CE | 08-05-07 | 15:19

Deadkennedy 08-05-07 @ 14:57
Tsja ik heb je vader nog zo gewaarschuwd, dat gat in een bagel is niet voor sex, daar krijg je gekke kinderen van. En heb ik gelijk gekregen???
Zo nu jij weer

Awasawas | 08-05-07 | 15:17

Deadkennedy 08-05-07 @ 14:57
Vind dat je in percentages moet denken niet in aantallen. Een bommetje nu is veel efficienter en dan zijn er ook nog vele doden die een combinatie van geloof/bezetting zijn en dus niet helemaal op conto van het geloof komen.

Maar geloof wat je wil hoor. Die eeuwen Christendom is ook allemaal zo goed vastgelegd. CNN bestaat namelijk ook al sinds het begin van het Christendom ;-)

Maar goed zoals Wishbone en ikzelf al in al onze wijsheid (kuch voor mezelf) hadden besloten dwalen we met deze discussie af en dus zie ik jou net zoals Wishbone graag terug in een topic waar deze discussie eventueel wel past of wellicht de vele andere topics met een geheel andere topic.

Als jij nu net zoals ons ook je waterpistooltje mee naar Den Haag neemt!

SuperTed | 08-05-07 | 15:12

SuperTed 08-05-07 @ 12:40

.... Daarnaast is de Islam een jonger geloof dan bijvoorbeeld het Christendom en hebben ze nog wel wat jaartjes aan geweld tegoed hoor. Of heb je nooit gehoord van kruistochten?....

Wat een gelul zeg.. Die kruistochten waren een verdedigingsreactie op Islamitische overheersing en onderdrukking.Door die kruistochten loop jij nu niet in een jelebba... En er worden jaarlijks meer mensen vermoord door de religie van vrede dan honderden jaren katoliek of elk ander geloof bij elkaar.

Deadkennedy | 08-05-07 | 14:57

Wishbone 08-05-07 @ 13:30
Ik ga mijn mama lastigvallen voor die vette supersucker die ik net op de TV heb gezien ;-)

SuperTed | 08-05-07 | 13:35

SuperTed 08-05-07 @ 12:59
Ik ben het voor een groot deel met je laatste comment eens. ik ben het alleen niet eens met het inburger verhaal. Het zijn mensen die hier geboren zijn, hier naar school zijn geweest en alle voordelen hebben gehad die de autochtone jeugd ook heeft gehad. Ik leg het dus ook voor een deel neer bij de overheid maar het grootste deel toch echt bij de mensen zelf die het verdommen om zich aan te passen een de Nederlandse cultuur en normen en waarden.
.
Van mij mogen ze best vast houden aan hun achtergrond, maar dat moeten ze lekker thuis doen en de rest van de tijd gewoon meedraaien in de Nederlandse maatschappij. Maar we dwalen af...... We komen elkaar vast wel weer tegen op een ander topic........... Ik zoek alvast het waterpistool op......

Wishbone | 08-05-07 | 13:30

Wishbone 08-05-07 @ 13:12
Kijk nu snap ik waar je mening vandaan komt en kan ik je begrijpen. Ik wil alleen maar benadrukken dat de oorzaak vooral moet worden gezocht bij onze fijne bestuurders van het land. Als de groep mensen waar jij last van hebt namelijk de kans had gehad in te burgeren (en inburgeren doe je dus vooral niet door iedereen bij elkaar neer te zetten, want in die 'Nederlandse dorpen' in Duitsland spreekt ook iedereen gewoon Nederlands) had jij nu niet de problemen gehad.
Daarom ook mijn eerdere opmerking dat we eerst maar eens de zooi (en dan heb ik echt over alle zooi van zorg tot integratie) in Nederland moeten oplossen. Maar ja die hoop is met vijf jaar Balkellende al lang vervlogen. Jammer dat die linkse extremist Fortuyn moest vermoorden. Ik was het niet met alles eens, maar dat was de persoon geweest om heel dat Den Haag eens flink schoon te vegen van al dat zelfverrijkende peupel. En ja ik weet dat je in de politiek niet zo ontzettend vet verdiend, maar het is dan ook maar een opstapje he.

Misschien moeten we ook maar zo'n filmpje maken. Pak je waterpistooltje en spuit JP nat!

SuperTed | 08-05-07 | 13:22

SuperTed 08-05-07 @ 12:59
Ik woon in een van de vele overlast/radicaliserende buurten. Dat jij meer last hebt van jehova's vertelt mij dat je ergens in een achteraf stadje/dorpje woont en daar je ervaringen op basseert. En een dagje Limburg tot rust komen...... Ik ga regelmatig met mijn nicht op stap in Heerlen, en de overlast begint daar ook al aardig door te dringen............
.
1 miljoen moslims........... toch raar dat de meest overlast dan uit die hoek komt en nee ik vergeet de antilianen niet want de overlast van die groep is minstens zo groot, maar die willen niet mijn manier van leven ondermijnen door een alles overheersende religie..........

Wishbone | 08-05-07 | 13:12

Wishbone 08-05-07 @ 12:46
We kunnen hier lang over doorgaan, maar dat doen we voor de gezelligheid maar niet. Ik vroeg je gewoon wat jijzelf aan problemen ervaart en daar kun je of wil je blijkbaar geen goed antwoord geven. En dat is je goed recht, maar stop dan ook gewoon met de discussie.

Het gaat niet om 'waarom kruistochten' jij stelde dat alleen de Islam zich schuldig maakt aan geweld terwijl dat dus onzin is.

Zolang Jehova's nog altijd degene zijn die ons prive-leven in proberen te dringen moet je het toch met me eens zijn dat je daar meer last van hebt dan Moslims. Even voor de duidelijkheid: ik heb geen last van Moslims en de Jehova's die bij mij aan de deur komen zijn verder ook aardige mensen, maar toch proberen ze je prive-leven binnen te dringen.

Dan nog voor een ieder die denkt dat ons land overspoelt wordt door Moslims. Er zijn ongeveer 1 miljoen Moslims in Nederland en net zoals bij andere geloven zitten daar extreem-gelovigen tussen en ook mensen die zich alleen in prive-kring tot het geloven wenden. De enige reden dat sommige mensen denken dat we worden overspoelt is omdat onze eigen regering het nodig vindt immigranten op een kluitje bij elkaar te gooien. Dus als je dan in de randstad rondloopt, ja dan zie je zo'n 90% van de Moslims en tja dan lijkt het op de randstad-bevolking erg veel. Doe eens een dagje Limburg ofzo dan kun je weer wat tot rust komen. Overigens een immigrant is niet per definitie Moslim.

Maar goed we dwalen af.

Het is niet normaal dat kinderen door dit soort programma's geradicaliseerd worden. Al is de methode natuurlijk helemaal niet nieuw. Want denk je dat Nederlandse kinderen uit zichzelf denken. Oh lekker Chips. Je moet kinderen beschermen en wat mij betreft geldt dat ook voor reclame. Al vallen die in het niets bij dit fijne filmpje.

SuperTed | 08-05-07 | 12:59

SuperTed 08-05-07 @ 12:40
Ik ben niet van plan om je geschiedenisles te gaan geven. Als eerste moet je maar eens gaan nadenken over waarom de kruistochten gehouden zijn.
.
En de jihad bestaat al 1400 jaar dus maak je geen zorgen want het is nog altijd bezig. En het land wat Islrael bezet heeft is overwonnen van de landen die het in eerste instantie geanexeerd hadden maar na oorlogen verloren hebben aan de Israeli......... Sommige landen waren zo verstandig om het terug te ruilen voor vrede........... Maar ja, sommige landen ook niet.............

Wishbone | 08-05-07 | 12:46

Wishbone 08-05-07 @ 12:25
Vertel me dan eens waar je last van hebt. Want ik begrijp het dus niet. Dan bedoel ik echt zaken waar jij als persoontje last van hebt...

De een preekt haat en de ander niet. Nee joh. Al die Joodse kolonisten denken spontaan met ze alleen 'kom we gaan een stukje Palestina bezetten'.

Daarnaast is de Islam een jonger geloof dan bijvoorbeeld het Christendom en hebben ze nog wel wat jaartjes aan geweld tegoed hoor. Of heb je nooit gehoord van kruistochten?

Daarnaast noem ik geweld van Palestijnen jegens Joden geen geloofs-geweld. Dat is gewoon vechten tegen de bezetter.

En wijsneus... Als je goed had gelezen had je kunnen lezen dat ik zelf al aangaf er net zoveel verstand van te hebben als de rest hier.

SuperTed | 08-05-07 | 12:40

SuperTed 08-05-07 @ 12:10
Hahahaha SuperTed zoveel wijsheid in een paar zinnen. Ik werd al droevig op deze site. Provo's in lange zwarte rokken Dat is de beste definitie die ik in jaren gehoord heb.

Awasawas | 08-05-07 | 12:30

SuperTed 08-05-07 @ 12:10
Ik ben me daar heel erg goed van bewust. Bij mij in de buurt zijn er talloze moskees en twee buurten verderop in Oud Zuid zitten er een hoop joden, het grootste deel van Amsterdam is katholiek maar van joden en kaholieken ondervind ik geen hinder. Verschil is dus, van de een heb ik last en van de ander niet. de een preekt haat en de ander niet, de een pleegt aanslagen en de ander niet............
.
Dus doe me dus een plezier en ga niet de wijsneus uithangen omdat er een moskee bij je in de buurt is en het daarom allemaal wel zal weten....

Wishbone | 08-05-07 | 12:25

Wishbone 08-05-07 @ 11:19

Dan wist jij zeker nog niet dat Orthodoxe Joden hun vrouwen ook met een pruik laten rondlopen en nog vele malen erger zijn dan Moslims. Ben je wel eens in H.I. Ambacht geweest? Daar staan die Provo's ook gewoon in lange zwarte rokken op de kindjes bij school te wachten hoor?

En heb je er eigenlijk last van? Waar ik woon wordt en een grote Moskee gebouwd en niet veel verderop ook een grote Kerk. Vind ik vanuit mijn westerse architectonische achtergrond die Kerk mooier, maar ik heb geen last van die Moskee.

En ja toegegeven, het beangstigd mij wel dat ik straks als bejaarde niet naar lekker jonge wijven in minirokjes meer kan kijken. Maar als je dat dan als reden opgeeft dan begrijp ik je.

SuperTed | 08-05-07 | 12:10

Wishbone 08-05-07 @ 11:19

Dan wist jij zeker nog niet dat Orthodoxe Joden hun vrouwen ook met een pruik laten rondlopen en nog vele malen erger zijn dan Moslims. Ben je wel eens in H.I. Ambacht geweest? Daar staan die Provo's ook gewoon in lange zwarte rokken op de kindjes bij school te wachten hoor?

En heb je er eigenlijk last van? Waar ik woon wordt en een grote Moskee gebouwd en niet veel verderop ook een grote Kerk. Vind ik vanuit mijn westerse architectonische achtergrond die Kerk mooier, maar ik heb geen last van die Moskee.

En ja toegegeven, het beangstigd mij wel dat ik straks als bejaarde niet naar lekker jonge wijven in minirokjes meer kan kijken. Maar als je dat dan als reden opgeeft dan begrijp ik je.

SuperTed | 08-05-07 | 11:54

Awasawas 08-05-07 @ 00:39
Het begint er op te lijken dat jij denkt dat ik een jood zou zijn. Ik kan je geruststellen; mijn ouders waren beide katholiek en ik ben een ongelovige hond met een duidelijke mening en een afkeer van terrorisme/islam en islam/terrorisme-knuffelaars....... Met gewoon nadenken kom je een heel eind zonder in een sprookje te hoeven geloven.....
.
SuperTed 08-05-07 @ 11:19
Nou speciaal voor jou dan nog maar even een keertje Ted: je haalt walging en angst door elkaar...... Mensen haten geen moslims, mensen haten islam die op een orthodoxe manier beleefd wordt.......

Wishbone | 08-05-07 | 11:32


Heb je die Van Agt gezien met zijn PLO sjaaltje om ?

Is zelf zeker vergeten dat hij het was die de molukkers in de trein bij Beilen
( volgens zijn definitie nu waren het geen terroristen, maar legitieme vrijheidsstrijder voor een onafhankelijk molukkistan) met starfighters, mariniers en arrestatieteams naar de andere wereld heeft geschoten ?

Van Agt: je hebt bloed aan je handen... Waar haal je het lef vandaan om tussen Hamas terroristen te gaan zitten ???

hoelahoep | 08-05-07 | 11:31

Deadkennedy 08-05-07 @ 10:06 vanuit hun religieuze achtergrond vredige
Beste baäl shem tov
Oog om oog predikken is wat anders dan de ander wang toekeren en zeker niet vredig. Maar je gaat vooruit want deze keer heb je in ieder geval geen citaat volgens copy en paste geplaatst goochem hoor helaas neem jij de haggada te serieus. Is de jesjiewe niets voor jou ??? Ik heb geprobeert te begrijpen waar die haat vandaan komt en ik blijf misschien tegen beter weten in strijden tegen voorordelen maar en daar kan jij niets aan doen dibboek zit in je hoofd.

Awasawas | 08-05-07 | 11:31

Zozo wat een hoop experts hier. Kijk als iedereen nu drukt maakt over hoe ze kindjes daar hersenspoelen, maar nee de hele kwestie wordt er weer bijgehaald. En wat weten jullie er nu vanaf? Net zoals ik waarschijnlijk bar weinig.
Aan de kant van de Joodjes altijd het gezeur over het beloofde land. Dus eigenlijk hadden de Duitsers ook groot gelijk in de 2e WW, want tja heel lang daarvoor was Nederland toch ook gewoon een deel van het Germaanse rijk.
Aan de kant van de PLO-sjaaltjes dan weer mensen die vinden dat de Joodjes moeten oprotten. Terwijl hun grootouders eigenlijk wel blij waren met de toekenning van het land door de VN aan de Joodjes, want eigenlijk was het merendeel het gewoon eens met de duitsers omdat ze toch wel errug jaloers waren op de rijkdommen die veel Joodjes daarvoor hadden.
Had je dat landje pik, sloop een dorp, bouw eigen huisjes volk dan liever hier gehad?
En voor de kant van de Joodjes, vind je het gek dat die kinderen naar dit soort onzin luisteren. Een toekomst hebben ze door jullie vrinden toch al niet dus dan kun je maar net zo goed lijpe dingen gaan doen.

En zo kunnen we de hele dag wel doorgaan met dit soort fijne zaken. Laten we ons maar eerst druk maken over die bende die Nederland heet en dan gaan we braaf de rest van de wereld helpen, ok.

En om het dan toch maar luchtig af te sluiten:
Oh ja, wat ik me nog afvroeg voor alle Moslim vrinden. Hoe doe je dat nu als je voor Ajax bent. Ik zag Ali B. namelijk poseren in Ajax tenue, maar ik zie jullie toch niet Joden, Joden, Joden roepen.
En ja dit is serieuze vraag!

Oh ja en dan nog voor de Moslim-hatertjes die hier in grote getale aanwezig zijn, aangezien die haat toch alleen maar door angst wordt veroorzaakt. Wees niet bang. Zolang Chinezen geen Moslims zijn zal er nooit wat aan de hand zijn.

SuperTed | 08-05-07 | 11:19

Awasawas 07-05-07 @ 17:04

Ik kan me ook niets bedenken dan dat wat ik dagelijks zie. En al je profielgelul zegt mij toch niets. Alsof je dan alles weet en geheel objectief kunt zijn. Ik ben ook erg gekant naar 1 zijde van het verhaal en kom daar regelrecht en schaamteloos voor uit met als argumenten dagelijkse toch vrij feitelijke weergaven die ik tegenkom op mijn subjectieve zoektocht. Al met al ben jij voor de palestijnse, geweldadige, en religieus fanatieke hakbars en ik voor de tevens geweldadige maar vanuit hun religieuze achtergrond vredige joden. Opdat zij deze eindeloze strijd mogen winnen en als klein stukje westerse beschaving stand mogen houden in een woestijn van achterlijkheid en ongelijkheid.

Deadkennedy | 08-05-07 | 10:06

@botte
Ik sta overal open voor

firecow | 08-05-07 | 07:02

Hadjewat, de eerste de beste havoscholier had jou zo enorm op je nummer gezet tijdens de maatschappijleerles.

Einstein | 08-05-07 | 03:23

bottehond 05-02-07 @ 09:36 Ik baal van die landverraderlijke samaritanitislijdende gristenhonden..................................................
Dit zij jou woorden botteop nieuw nieuws. Wees maar blij dat die gristenhonden wereld het oude testament vervangen hebben voor het nieuwe. Doe wat aan je probleem en misbruik het woord hond niet in je naam honden zijn nobele dieren. schiet mij nog een spreuk op jou geschreven te binnen : De afgunst van de armen ten opzichte van de rijken is kinderspel vergeleken bij de dodelijke haat van de dommen tegen de denkenden

Awasawas | 08-05-07 | 02:01

Allemaal 1 pot nat!

tietenbekkie | 08-05-07 | 01:46

Ik vind dit zeer stigmatiserend! De Islam is een zeer vredelievende religie naar de medemens, en Iran heeft ook echt geen blauwdrukken van kernwapens aangeschaft in Pakistan, een boompje opgezet over die grote knallen met Noord-Korea en gezellig zitten beppen over lanceerinstallaties met Noord-Korea en China! Echt niet! Nou ja.. Hooguit om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de wereld dan!

tietenbekkie | 08-05-07 | 01:44

Awasawas 08-05-07 @ 00:39

Aha, dat was het. U was van het andere Jeaudsch geluid. Hekelt de vriendschapsbanden tussen jeauden en gojem, zag ik eerder in een post. Neem je verantwoordelijkheid, verrader, of ga ten onder met je vrinden van de maeckbare islam, de pvda. De makkes van het jeaudsche volkje is altijd geweest dat er immer een judas te vinden was. Different time, same story. Ik sta er buiten, maar ik zeg je: jíj staat aan de verkeerde kant. Als het indruk op je zou maken zou ik je een speldje geven.

www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/H...

Ik naar mijn nest, maar deze is nog veur jou. Negeren is communiceren, dude. Het is eerder gebeurd met jouw Volkje. Doe er iets aan, nu het nog kan. No hard feelings what so ever, trouwens. Zoek je tekst er zelf maar bij.

youtube.com/watch?v=tcxKR1GqeKs

bottehond | 08-05-07 | 01:05

Uch bin migchchchy mousgche
Ga eens deaud stenen gooiende kut muis

firecow 08-05-07 @ 00:14

* Überproest *

Koei, wil je met botte trouwen? Hahaha. Post van de avond, echt.

bottehond | 08-05-07 | 00:51

Wishbone 07-05-07 @ 23:57 Ik denk dat even wat verder moet lezen dan je schoolboeken.............................. Ik heb er rondgelopen Wishbone, en hier plaag ik een beetje, maar ik voel hier weer die intense haat tegen alles wat niet orthodox joods is en die haat begrijp ik niet. Mensen zijn mensen en gelijkwaardig aan elkaar waar dan ook. Alleen zij die zich uitverkoren voelen door afkomst, geloof of voor mijn part een lot uit de postcodeloterij zijn mijn inziens geen knip voor de neus waard. Leg me uit waar die agressie, koppigheid en eenzijdig denken vandaan komt. Ik probeer het te begrijpen.

Awasawas | 08-05-07 | 00:39

Uch bin migchchchy mousgche
Ga eens deaud stenen gooiende kut muis

firecow | 08-05-07 | 00:14

Awasawas 07-05-07 @ 23:54
Ik denk dat even wat verder moet lezen dan je schoolboeken.......... De meeste Palestijnen zijn Jordanië uitgejaagd toen Arafat in Libanon de wereld op zijn kop ging zetten............ En dat de Palestijnen in vluchtelingenkampen wonen i.p.v opgenomen te worden in het land van de Arabieren, zou toch wel een clou voor je moeten zijn..........

Wishbone | 07-05-07 | 23:57

Awasawas 07-05-07 @ 23:54

Gelukkig zijn er eauk jeauden die ze allemaal nog op een rijtje hebben, verveelde lutser.

bakoenin 07-05-07 @ 23:47

Dat was het wellicht ooit. Maar nu niet meer. The times they are a changing (again), bakoenin. Steun aan hamas is een fiat veaur de vernietiging van de staat Israel, geef je dáár goed rekenschap van. Veur de rest: restecp, as usual.

bottehond | 07-05-07 | 23:57

Leuk Wishbone een gebbetje is goed. Maar waarom moet je aansluitend weer de mensen vernachelen en beseibelen met dat grijsgedraaide propagandafilmpje, er is weing woestijn ontgonnen, maar wel bestaande olijfboom plantages met dieselolie onvruchtbaar gemaakt. heb ik altijd geleerd uit boekjes van de openbare school De oorspronkelijk bewoners van die plantages zitten nu reeds drie generaties in vluchtelingen kampen Dat is wat men in 60 jaar gezaaid heeft. de oogst is ons allen helaas bekend De meeste Palestijnen wonen trouwens al in Jordanie zoals je weet. Maar beste Snees laten we eens smoezen. Is de sex echt zoveel slechter ????

Awasawas | 07-05-07 | 23:54

bakoenin 07-05-07 @ 23:52
Nope, no hard feelings...... Geoon een verschil van mening.......... Truste.......

Wishbone | 07-05-07 | 23:53

Wishbone 07-05-07 @ 23:46
Het hoeft niet eens bindend te zijn, maar een leidraad voor verdere voorzichtige besprekingen.
Kortom waar zijn ze bang voor.
Over 1 generatie valt het belang van het gebied weg, dus ook veel internationale steun voor Israel, wedden dat er dan wel een oplossing komt ?
En nu ga ik pitten, no hard feelings.

bakoenin | 07-05-07 | 23:52

bakoenin 07-05-07 @ 23:41
Oh en het zijn gewoon uitzendingen van de Palestijnse tv.......... Dus ik weet niet precies wat je bedoelt met je uitspraak............. De site is dus eigenlijk een spiegel die ik voor je neus hou

Wishbone | 07-05-07 | 23:48

bakoenin 07-05-07 @ 23:41

En daar zou jij rouwig om zijn, maak ik op uit je posts. Dude: met ons seaurt referentiekader zullen wij nimmer een sluitend oordeel kunnen geven over het gedrag van de palestijnen. Die Menschen denken en handelen echt heel anders dan jij en ik. Live with it, want als je onze waarden- en normen (per definitie arbitrair, je weet tog) blijft projecteren op die islam (want het zijn islamisten die daar de capo zijn), dan bereid je zélf de weg veaur veaur onheil. De tijd van morele haarklaverij is voorbij. Je bent tog geen hippie die meent dat alles met peace and hapiness op te lossen is? Ook uit die tijd, remember? Get real, dude:

www.atwa.info/sharontate.jpg

bottehond | 07-05-07 | 23:48

bottehond 07-05-07 @ 23:31
Sorrie botte, ook al is Hamas sterk islamitisch en ik geef toe dat de strekking van het filmpje belachelijk is, de kern van het conflict ligt buiten de godsdienst sfeer.
Het is een demografisch conflict wat Israel dreigt te verliezen.
Sharon zag dat goed, vandaar de "teruggave" van gaza.
Over het gevaar van de Islam en de SStasitv zijn we het wel eens.

bakoenin | 07-05-07 | 23:47

bakoenin 07-05-07 @ 23:41
Het moet helemaal niet tot een juridische toestand komen want er is geen partij die zich gebonden zal voelen aan de uitslag als het in het nadeel uitvalt. Niemand is dus ergens bang voor, de enige mogelijkhed is het bestaansrecht van elkaar te respecteren, en een oplossing in het heden zoeken en niet in het verleden.......

Wishbone | 07-05-07 | 23:46

Wishbone 07-05-07 @ 22:4
Zij die niets anders dan haat kennen, beschuldigen anderen van haat.
Daar is deze site een voorbeeld van.
Nergens beweer ik hier dat ik het met alle doelstellingen van Hamas eens zou zijn, net zo goed als ik de poging tot het vernietigen van de Palestijnen door Israel afkeur.
Daarom is de juridische weg de enige, laat er eens een uitspraak komen, waar zijn de Israeli's en Amerikanen bang voor ?
Israel heeft Hamas niet nodig voor zijn vernietiging, het is slechts een demografische tijdklok.
Over drie generaties bestaat Israel niet meer, als ze deze weg blijven volgen

bakoenin | 07-05-07 | 23:41

Awasawas 07-05-07 @ 22:59

Hey: een psychologiserende gesublimeerde jeaudenaterT!

bottehond | 07-05-07 | 23:32

@ bakoenin

Tsjek: zeg ik: dit soort filmpjes toont de SStaatSSomroep niet, wat denk je... Is het bij knevelaer en brinker. Maar never worry: die islamofascist van haram mocht vertellen dat moslims in 0031 zulks nooooooooooooooit zouden doen. De zaken staan er kennelijk heel goed veaur.

bottehond | 07-05-07 | 23:31

Awasawas 07-05-07 @ 22:59
Ach laten we gewoon de Palestijnen naar Jordanie verhuizen, dan kunnen de joden ook van dat stukje woestijn een vruchtbaar stukje grond maken. Over drie generaties weet niemand het meer........

Wishbone | 07-05-07 | 23:02

De haat tegen een ieder die voorzichtig een andere kant van het verhaal wil laten zien is hier ongelofelijk. Het is natuurlijk zo dat als je ouders je genitalieën uit geloofsovertuiging hebben laten verminken zoals bij een besnijdenis,dit van grote invloed is op je latere geestensgestedheid, mede als gevolg van het missen van een belangrijk gedeelte van het sexueel genot . want er blijft feitelijk slechts een redelijk gevoelloos vleesboompje over Maar dat de hierdoor opgewekte frutratie zo groot zou zijn had ik nooit in kunnen schatten. Misschien nog niet eens zo gek idee om genitalieën verminking ook bij deze volken te verbieden. want als een onschuldige battle of minds al zoveel agressie opwekt ga je jezelf afvragen hoe erg de Autochnome bevolking van Palestina gekleineerd en gedecimeerd wordt en groot gezien of de wereldvrede wel gediend is met een Israel op die plaats (hypotetisch) Misschien is het beter (natuurlijk binnen VN mandaat) om te praten over een stuk land elders op de aardbol met een voldoende grote woestijn rondom als buffer waar met de door de VN gemaakte fouten in het achterhoofd, een rustig israel de tweede opgebouwd kan worden en breng de mensen daar naartoe. Druk een paar dode rollen waarin staat dat dat het beloofde land is en binnen 3 generaties is iedereen blij ???? Klinkt nu misschien gek maar over drie generaties gezien ????????

Awasawas | 07-05-07 | 22:59

bakoenin 07-05-07 @ 22:41
www.pmw.org.il/tv%20part11.html
www.pmw.org.il/tv%20part3.html
www.pmw.org.il/tv%20part12.html
www.pmw.org.il/getresults/political/in...
.
Ik kan zelf denken, ik kan me dus aansluiten bij mensen die mijn mening delen of met ze discussieren als ze dat niet doen. Dat heb ik dus ook gedaan met sylvian toen hij zijn mening over Geert gaf.
.
Laat me niet de video's van Hamas leden opzoeken die de zogenaamdeweg van het internationale strafhof willen bewandelen.......... Er is maar een ding wat die honden willen en dat is Israel vernietigen......... Je kan je dus voorstellen hoe ik over mensen denk die dat verdedigen.......

Wishbone | 07-05-07 | 22:47

bottehond 07-05-07 @ 22:30
Nee botte, dit verhaal heeft meerdere kanten, maar een stevig robbertje op een site van US/israel lobby prima, de vissen hebben aardig gebeten vandaag.

bakoenin | 07-05-07 | 22:45

Wishbone 07-05-07 @ 22:24
Een ieder die niet past in jouw paradigma, en ook methodieken gehanteerd die je niet aanstaan word door jou als van geen niveau afgespiegeld.

Daaraan kun je niet onsnappen, het zit diep in je geworteld. eenzijdig redeneren.

Je loopt achter een ieder aan die op dat moment je mening kan staven, intellectueel oportunisme , zwalken op de rand om maar gelijk te krijgen.

We hebben het over het juridische aspect van het Palestijns Israelisch conflict, waar de ene partij de volledig legale weg van het internationaal gerechtshof wil bewandelen en de andere partij dat afwijst.
Niet zomaar een rechtzaakje (zoals ik al zei ridiculiseren is een beproefde tactiek)

Verder bedien je je weer van scheldwoorden, wat jouw niveau weer eens duidelijk onderstreept.
En misbruiken van kinderen zijn de Israelisch ook zeer goed in, door hun kleintjes haatboodschappen op de granaten te laten schrijven.
Zoals gewoonlijk weer eens selectieve verontwaardiging van de zijde der nieuwe correcten.

bakoenin | 07-05-07 | 22:41

@ bakoenin

Give it up. Er is geen eer en geen restecp te verdienen met islamapologisme.

bottehond | 07-05-07 | 22:30

bakoenin 07-05-07 @ 22:12
Nee een artikel neerzetten van een antropoloog die mensen als Sylvian neerzet als rascist getuit van een buitengewoon hoog niveau. Denken dat mensen blind achter een Theo van Gogh aan zouden lopen getuigt van een heel hoog niveau.
.
Wat voor niveau hebben we het eigenlijk over. Eht niveau van iemand die een rechtszaak wil voeren om het gelijk van Israel vs "Palestina" te beslegten. Een belofte die in een verklaring staat als absoluut verklaard........
.
Ga nog maar even verder slapen en als je dan ooit een keer wakker geworden bent discussieren we wel verder.............
.
En een discusie beginnen over hoe slecht Israel wel niet is op een topic waarin Palestijnse kinderen misbruikt worden door een paar religieuse mongolen, plaats je jezelf gelijk aan het niveau Abos, die durfde het keel doorsnijden van een spion door een kleuter goed te praten.........
.

Wishbone | 07-05-07 | 22:24

De islam- apologeten van de SStaatSSteevee brengen dergelijke zaken niet op de buis en onthoudt daarmee het 0031 volkje van relevante informatie om zich een juist beeld te kunnen vormen over de islam. Te bizar veur weaurden, veur weldenkenden, that is. Hopeloze naivisten houd je tog.

bottehond | 07-05-07 | 22:19

bakoenin 07-05-07 @ 22:12
Ga je nu eens naar je nest, vlegel! Je moet uitzieken! GVD!

Zo jammer! | 07-05-07 | 22:14

Het zou mij niet verbazen als een of andere PVDA rand debiel repect wilt tonen met een nederige bijdrage in de kosten door het Nederlandse volk.

Mag het misschien nog iets meer zijn ......... respect, respect , respect voor dit arme volk

Ervarings_deskundige | 07-05-07 | 22:13

Wishbone 07-05-07 @ 22:00
Buiten gedkope beledigingen en ridiculisering heb je nog niets inhoudelijks laten zien.
Je hebt geen enkel niveau, jij word nooit meer wakker

bakoenin | 07-05-07 | 22:12

bakoenin 07-05-07 @ 21:00
Google maar even op je vredesactivist.............. Heb ik ook gedaan, dat Theo een mening heeft over Sylvain zou mij op een andere gedachte moeten brengen? Als ik zo zou reageren dan functioneer ik op niveau Bakoe....... En zou ik dat willen denk je ?
.

Ik sluit me dus aan bij Zo Jammer......... Slaap rustig verder Bakoe.........

Wishbone | 07-05-07 | 22:00

Ik heb die hele Walt Disney kokosnotenzooi nooit gemogen...

Horror Skopie | 07-05-07 | 21:21

Dan is Sesamstraat toch andere koek zeg....
De stompzinnigheid druipt er vanaf. Het zegt toch wel wat over het niveau van het publiek daar. Geef die kids een barbie of een doos lego, dan is het over 15 jaar pais en vree.

donderop | 07-05-07 | 21:20

Waarom zijn die kinderen helemaal ingepakt, inclusief hoofddoek ?
Zeker om de volgelingen van de pedo proleet niet op vunzige gedachten te brengen.
Wat een leuk educatief programma.
Dan zijn onze kinderen toch maar gestraft met die Goebbels figuren als Kabouter Plop, Barbapapa, Piet Piraat maar vooral die Teletubbie-nazi's....

l

wachtmeester de bruy | 07-05-07 | 21:16

Kent iemand het Palestijnse voetbalelftal van voor 1948?

Fred V | 07-05-07 | 21:15

Dit soort filmpjes zijn dieptriest. Zo worden kinderen al met haat opgevoed. Eppo verwoordt het eigenlijk heel goed: Er is nooit een Palestijnse staat geweest. Voor 1948 woonden er al Joden in het huidige gebied Jisreel. Ook woonden er arabieren. Later zijn er vanaf WW2 steeds meer ondernemende Joden bijgekomen en toen is de staat Israel gesticht. Voorheen was het een woestenij maar de Joden hebben het land doen bloeien.

Arabieren die er woonden mochten er wonen. Echter de omringende landen kozen al snel voor oorlog......

Dit dwingt mij bewondering af. De Joden zijn altijd vervolgd en ze worden dit nog steeds. Ik sta achter ze en ben een groot supporter van de staat Israel. De Joden zijn het volk van God.

Fred V | 07-05-07 | 21:14

Zo jammer! 07-05-07 @ 19:33
Ach het toont een menselijk gezicht..... gezopen ?

bakoenin | 07-05-07 | 20:56

Wishbone 07-05-07 @ 18:13
Sylvain Ephimenco
Moet je die halfzachte er nu bijhalen ?

bakoenin | 07-05-07 | 20:55

Dit is zo banaal en stompzinnig, dat het op satire lijkt.
Tis dat de westerse satire-boeren zich zelden aan die cultuurgroep wagen, dus moet dit ernst zijn.

Jan Passant | 07-05-07 | 20:25

@Lavrenti_Beria 07-05-07 @ 19:28
Het leuke is, vrouwen met een grote bek gaan het eerste deaud in islamitische landen. Daarom zie ik wel wat in 2 jaartjes marrokaans-islamitische overheersing van Nederland. Alle linkse rasmongolen en landverraders die de moeftis met open armen binnenhalen zullen de eerste kogels vangen. Openbare executies op de Dam van ongelovige heidense potten zoals Meulenbelt, van Velzen en Halsema en opheffing van GroenLinks door de islamitische rechtbanken omdat voor moslims sommige diertjes als 'kwetsend' worden ervaren.

dlseth | 07-05-07 | 19:56

Met haat en indoctrinatie kan je maar beter vroeg mee beginnen.
Zoekt Hamas weer jonge ''slacht-offertjes" voor een nieuwe media campagne?

huppelkudtje | 07-05-07 | 19:55

bakoenin 07-05-07 @ 17:56
Ga terug je bed in, je bent nog steeds ziek. Denk nu eens aan je zelf. En de mede GS leden willen ook dat je beter wordt. Of ben je echt aan het slaapwandelen, dan meteen terug voordat je weer zoals gewoonlijk jezelf belachelijk maakt door op je bek te gaan. Truste, en nu zeg ik het niet nog eens jochie!

Zo jammer! | 07-05-07 | 19:33

Wat een schatten, hé ? die kinderen.
Wie van jullie zet het even op het weblog van senator Anja Meulenbelt
Ik zou het filmpje er zelf graag neerzetten, maar haar log is voor mij een no-go area, K-lined, denial of service.

Lavrenti_Beria | 07-05-07 | 19:28

Wanneer gaan al die kudtpalestijnen nou eens eindelijk deaud? Ik word die mongolen daar helemaal zat.

dlseth | 07-05-07 | 18:47

@ Wishbone 07-05-07 @ 18:13

Bedankt voor deze link, Wishbone; was na Bakoe's comment gaan lezen op de site van Feddema en kreeg er een naar gevoel bij, alsof deze engerd je vanaf zijn site hypnotiseert.

wopper | 07-05-07 | 18:46


Is de aan het eind van de 19e eeuw door Theodor Herzl in het leven geroepen succesvolle beweging van het zionisme thans in het eigen zwaard aan het vallen?

door Hans Feddema

De mogelijk fatale hersenbloeding van de zionistische strateeg Ariel Sharon bepaalt me bij die vraag. Zionisme, een vorm van joods nationalisme en verlaat kolonialisme, begon eerst gematigd en idealistisch. Europa was vol en Palestina ook, waarom dan niet op een lege plek in Oeganda of Argentinië, zo dacht Herzl eerst. Later koos men voor onderhandelingen met de Turkse sultan en na 1918 met het Engelse bewind om joodse immigranten naar het al bevolkte Palestina te krijgen. Deze kochten land van grootgrondbezitters op, waardoor vele Palestijnse pachters hun plek verloren. Dit gaf al spoedig spanningen, mede door arrogant gedrag van de nieuwkomers, maar deze immigratie was op zich niet onoverkomelijk.
Ernstig werd de situatie pas met de plannen tot oprichting van de staat Israël. Ook in eigen kring is hier krachtig tegen gewaarschuwd, onder meer door de vermaarde joodse politiek filosoof Hannah Arendt. Ze stelde in 1944, dat zo’n westerse staat met de joodse davidster als symbool in een traditionele Arabische regio tegennationalisme zou oproepen en in elk geval tot “een onoverkomelijk joods-palestijns conflict zou leiden”. Ze voorspelde vijandschap, isolatie in de regio, een grillige moeilijk te winnen oorlog, teloorgang van idealisme, militarisme en degeneratie van het jodendom tot een grimmige kleine krijgerstam in de geest van het vroegere Sparta.
Een ieder weet dat thans het echte kibboetsidealisme voorbij is, dat er verharding, verrechtsing en militarisering voor in de plaats kwam en dat Israël vooral na 1967 door de bezetting zijn ziel verloor. In een interview voor NOVA gaf Leon de Winter, die voorts slechts ellende voorzag, openlijk toe dat Israël hard en wreed is geworden.
Hannah Arendt lijkt bijna naadloos in het gelijk te zijn gesteld. Erger nog, Israël is nu een apartheidsstaat geworden met een meerderheid van autochtonen onder zich, die in aparte enclaves wonen en alleen in de joodse nederzettingen mogen komen werken, net als voorheen in Zuid-Afrika de praktijk was. De nu al bijna 40 jaar durende bezetting en de politiek van maar doorgaande “landjepik” via het vestigen van joodse nederzettingen in Palestijns gebied, heeft, - los van opkomst van terrorisme in Israël en internationaal -, geleid tot zo’n apartheidsstaat. Het zionisme viel daardoor in haar eigen zwaard van voortgaande expansie. Door de politiek van macht en het stellen van voldongen feiten richting Groot Israël, wonen Joden en Palestijnen thans zozeer naast en door elkaar, dat het vroegere Palestina een soort eenheidsstaat is geworden, zij het met bevoorrechte eersterangs-burgers en een onderworpen tweederangsbevolking die demografisch de meerderheid is, of zal zijn. De sluwe Sharon onderkende recent ineens de dreiging hiervan, inziend dat een Palestijnse meerderheid op termijn de joden zouden overstemmen. Daarom stootte hij het kleine zeer dichtbevolkte Gaza af.
Ik was altijd voor “Twee volken twee staten”, zoals in 1947 door de VN als compromisoplossing voor het conflict is gedicteerd. Maar door het decennia lange getraineer dit te realiseren, ook door Palestijnen maar vooral door Israël, is de optie van twee leefbare staten naast elkaar, beiden gebaseerd op etniciteit en/of religie, door de feiten achterhaald. Israël wilde de tweedeling niet, maar creëerde een apartheidsstaat met een lappendeken van reservaten voor autochtonen. Daarmee heeft het succesverhaal van het zionisme zich uiteindelijk zelf in de staart gebeten. Afstoten van de Gazastrook en het oprichten van een apartheidsmuur baten niet, zijn in wezen de laatste stuiptrekkingen van het zionisme. Een seculiere democratische staat met gelijke burgerrechten is net als voorheen in Zuid-Afrika vandaag nog het enige toekomstperspectief. Het zal trouwens ook voor Palestijnen nog wel wat tijd kosten gezien de opgeroepen haat, voordat de onafwendbare realiteit van een eenheidsstaat tot hen doordringt. Hun kracht is echter hun aantal. Misschien is een federale binationale staat à la België een mogelijkheid voor joodse Israëliërs om op termijn de pil van verlies van de joodse meerderheid in de eigen staat te kunnen slikken.

bakoenin | 07-05-07 | 17:56

Joden wonen al vijfduizend jaar in Kanaän, Arabieren pas vijftig jaar.

Dr. Faustus | 07-05-07 | 17:36

@ Hannalore 07-05-07 @ 16:51

You made my day, het meest de spijker op z'n kop slaand comment!

wopper | 07-05-07 | 17:05

Deadkennedy 07-05-07 @ 15:14. Zeg vaarwel tegen je religie. Mag dat mag eigenlijk ook niet want daar staat ook de doodstraf op..................... Ik zal een keer een stukje van mijn profielschets aan je blootgeven. IK heb geen geloof anders dan geloof in mensen en de wetenschap dat we conform de theorie van Darwin onstaan zijn. Mijn overgrootouders zijn opgehaald in 1944 mijn overgrootvader heeft het niet overleefd. en dat allemaal omdat mijn grootouders een paar joodse mensen en een op de lijst staande KPer onderdak verschafte. Mijn grootouders hebben in 47-48 in een jappenkamp gezeten Zelf heb ik begin 80er jaren in de Sinai mogen vertoeven en met verbazing om me heen gekeken omdat die zielige verhalen over israel die we op school leerde absoluut niet klopte (de schoten welke wij daar hebben mogen ontvangen kwamen altijd van achter) . Dikke pret als we in Tel aviv een paar dagen konden uitblazen en (daar heb je nu eenmaal de leeftijd voor) wippen met de plaatselijk meer dan gewillige schonen wiens man of vriend aan de grens diende. Ik heb meer dan genoeg kruitdamp in de familie gehad en vergeef me dat ik mijn wenkbrowen frons als ik boekwerkciterende nitwits bespeur. Ik weet ook zeker dat onder die laag van veilige anonieme retoriek van je een aardig zij het geestelijk beschadigd persoon zit. En om op je citaten uit andermans werk terug te komen."Minus stultus est is, cui nihil in mentem venit, quam ille, qui, quod stulte alteri venit in mentem, comprobat. " Wat ik speciaal voor jou zal vertalen met: Hij, die niets kan bedenken, is niet zó dom als hij, die een domheid, door een ander bedacht, prijst

Roeieber 07-05-07 @ 15:41
Klopt net zoals Duitsland zich verdedigde tegen agresieve landen zoals Belgie, Nederland, Luxemburg etc.

Awasawas | 07-05-07 | 17:04

Ben je als kind goddomme klaar mee, met dat soort hansworsten. Nee, mijn lieve kindertjes, in de wereld zie je de psychopaten in 't rond krioelen, door hun eigenste drek. 't Zaait uit als kanker, en dan nog geëmancipeerd ook, door nieuw links.
De pedo kruipt in je holletje, maar Hamas spuit zijn verdorven zaad bij voorkeur in je bolletje. Hoedt u voor hen die 't slachtofferschap aanbidden, zonder aanziens des persoons, dat wel. Luister niet naar al die historische lulkoek, dat niet meer is dan verbale porno. Maar bovenal, die Mickey was altijd al een reactionaire hufter, kies liever voor de teletubbies, mijn kleine grut. Die zijn pas echt space.

Hannalore | 07-05-07 | 16:51

Media wat door een een israelische zender de lucht in wordt geworpen.prrrrropaganda.

Ooh mama ik heb de buurjongen doodgestoken en nu is zijn papa boos
hellup helllup. waar is het nummer van de U.N als je het nodig hebt..

hemaworstje | 07-05-07 | 16:27

bakoenin 07-05-07 @ 16:12
scuse Herzl natuurlijk

bakoenin | 07-05-07 | 16:16

Deadkennedy 07-05-07 @ 15:36
Als jij nou eens zelf leert argumenteren in plaats van copy pasten, en met links te gooien, dan nemen we je ooit nog eens serieus.

bakoenin | 07-05-07 | 16:14

Hadjewat? 07-05-07 @ 14:13

Nope, de joden die geimmigreerd zijn hadden absoluut niet Palestina op het oog, Herzberg ging eerst voor het toenmalig Rhodesie, dat leek hem beter.
Als ze dat hadden doorgezet waren de Boeren de lul geweest
Later is dat dus Palestina gewoden, het is maar wat ze konden jatten met behulp van John Bull nietwaar

bakoenin | 07-05-07 | 16:12

@Awasawas 07-05-07 @ 12:42 "en dat sinds 47 steeds weer stukjes land zijn gepikt van de buren"
-
Volgens mij begonnen die buren telkens een oorlog, maar kregen ze er keer op keer flink van langs, waardoor Israel tot de huidige vorm gegroeid is.

Roeieber | 07-05-07 | 15:41

@ Bodde 07-05-07 @ 15:20

En welke niet-meuk sites heeft Bodde in de aanbieding?

wopper | 07-05-07 | 15:36

Bodde 07-05-07 @ 15:20
Toegang hebben tot "meuk" sites als TROP enz en het toch niet willen zien van de waarheid is stom.. Zo simpel. Ik ken ook de sites van Cair en heb een Qur'an. Lees en wees "verlicht" door de vrede in Is lam. De cijfers spreken toch voor zich of zijn dagelijks berichten als deze www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/05/bl... niet genoeg.

Deadkennedy | 07-05-07 | 15:36

rare burka...

voor de rest was ik al gewend aan het feit dat die kinderlokker met zn grote oren aan geschiedvervalsing deed, manipulatie, indoctrinatie - maar dit is een nieuwe variant. geinig taaltje. is dat belgisch? klinkt als samson.

wat word ik moe van dit soort gasten zeg.

krasser | 07-05-07 | 15:34

@Deadkennedy 07-05-07 @ 14:44
Posten van quotes van meuk sites als TROP, Jihad watch etc etc laat alleen maar zien dat je het niet begrijpt. Dit zijn sites die schrijven vanuit een christelijk conservatief Amerikaans perspectief . Dit heeft dus geen enkel waarde in de discussie.

Bodde | 07-05-07 | 15:20

Awasawas 07-05-07 @ 14:55

Op sodomie staat de doodstraf in meer dan 20 landen waar de sharia wetgeving van kracht is. Dus daar kun jij je dan maar beter niet vertonen. Maar ik ben wel erg lief ja. En jij kunt er wel wat aan doen. Zeg vaarwel tegen je religie. Mag dat mag eigenlijk ook niet want daar staat ook de doodstraf op. Wat een vredelievende religie is die Is lam toch. “Just like the Bible, the Qur’an also says ‘Thou Shalt Not Kill.’” (Qur’an, Verse 5:32)The Muslim Game:Many Westerners prefer to believe that all religion is either equally bad or equally good, and eagerly devour anything that seems to support this preconception. The myth usually works to Islam’s advantage as well, since it either raises it to the level of others, or brings the others down to it. To compete with Western religion, Muslims vigorously employ verse 5:32, which is the closest thing they have to the Old Testament command of ‘Thou shalt not kill.” It reads, in part:“…if any one slew a person… it would be as if he slew a whole people; and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of a whole people…”. (as quoted by the Fiqh Council of North America in their ultimately meaningless “Fatwa against Terrorism”)
The Truth:Oh goodness… if only the Qur’an stopped right there! What would the world be like without large numbers of Muslims eager to commit mass murder in the name of their religion across the globe each day? Think of the lives, money and heartache that would be spared if Muhammad had commanded Muslims to cherish human life in the Judeo-Christian tradition
Unfortunately, nothing could be further from the truth. This fragment of verse 5:32 is what Muslim apologists want non-Muslims to believe is in the Qur’an, rather than the dozens of other open-ended passages that command warfare, beheadings and torture. But even what they usually quote from 5:32 isn’t quite how it appears. Remember all those ellipses? There's something being left out.Here’s the full text of the verse:“On that account: We ordained for the Children of Israel that if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people. Then although there came to them Our messengers with clear signs, yet, even after that, many of them continued to commit excesses in the land.” First, notice the gaping loophole. Killing is allowed in cases of murder or “for spreading mischief in the land.” Murder is pretty straightforward, but “spreading mischief?” If anything begged for a careful and precise explanation, this phrase certainly would. But generations of Muslims are left to apply their own interpretation of what “mischief” means. (Needless to say, the standards vary).Secondly, note the broader context of this verse. It turns out that this isn’t a command to Muslims after all. It’s a recounting of a rule that was handed down to the Jews. It isn’t an admonition against killing. It’s an indictment against Jews for violating God’s law. “Any one” doesn’t mean “anyone,” but rather “any one” of the Jews.
Rather than encouraging tolerance, Sura 5 as a whole is actually an incitement of hatred with a hint of violence. Jews and Christians are explicitly cursed as ‘wicked’ people with ‘diseased hearts’ and as hateful ‘blasphemers,’ respectively. Muhammad goes on to coyly remind his people that Allah loves those who “fight” in his service (and it’s fairly obvious who the enemy is).Muslims also conveniently leave out the fact that the verse which follows 5:32 actually mandates killing in the case of the aforementioned “mischief.” It even suggests crucifixion and “the cutting off of hands and feet from opposite sides.”With this being the best that Islam has to offer, it’s not hard to guess why the religion contributes over a thousand deadly terrorist attacks each year.

Deadkennedy | 07-05-07 | 15:14

Deadkennedy 07-05-07 @ 14:44

Vanaf nu, tot in lengte van jááááren, ben je een échte bagel De allerbeste bagel welke ons herinnerd aan terugkeer van de Zomerbagel, als alles fris, geurig en zoet is".

En toen kwam er wél een allergrootste olifant met een nog groter-dan-allergrootste slurf, en die blaast het verhaaltje nu wel écht uit. Echt waar? Ja, echt waar

je blijft een lieverd hoor, jij kan er ook niets meer aan doen.

Awasawas | 07-05-07 | 14:55

Awasawas 07-05-07 @ 14:24

Ik eet geen bagels. En inhoudelijk ben je erg sterk. Lijkt een beetje op je profeet Mo de pedo..

“Verses of violence are taken out of context.”
The Muslim Game:Verses like, “Slay the infidels wherever ye find them,” were issued during times of war, according to the apologists. They accuse critics who use Qur’anic verses to discredit Islam of engaging in “cherry-picking” (pulling verses out of context to support a position, and ignoring others that may mitigate it).The Muslims who rely on this argument often leave the impression that the Qur’an is full of verses of peace, tolerance and universal brotherhood, with only a small handful that say otherwise. Their gullible audience may also assume that the context of each violent verse is surrounded by obvious constraints in the surrounding text which bind it to a particular place and time (as is the case with many Old Testament passages).

The Truth:The truth, unfortunately, is just the opposite. This is why new Muslims and non-Muslims alike, who begin studying the Qur’an and Hadith, are often confronted with an array of disclaimers and warnings by well-meaning Muslims who caution that it takes “years of study” to fully understand the meaning of certain passages. Neophytes are encouraged to seek the counseling of a Muslim scholar or cleric to "help them along" with interpreting what they read.It is not the verses of violence that are rare, however, it is the ones of peace and tolerance. Neither is the “historical context” of these verses of violence at all obvious from the surrounding text (in most cases). In the Qur’an, ideas and topics often seem to come from nowhere, emerging almost at random in a jumbled mess that bears no consistent or coherent stream of thought. But, with external references to the Hadith and early biographies of Muhammad’s life, it is usually possible to determine when a Qur’anic verse was “handed down from Allah,” and what it may have meant to the Muslims at the time. This is what apologists opportunistically refer to as “historical context.” They contend that such verses are merely a part of history and not intended as imperatives to present-day Muslims.But “historical context” cuts both ways. If any verse is a product of history, then they all are. Indeed, there is not a verse in the Qur’an that was not given at a particular time to address a particular situation in Muhammad’s life, whether he wanted to conquer the tribe next door and needed a “revelation” from Allah spurring his people to war, or if needed the same type of “revelation” to satisfy his lust for more women (free of complaint from his other wives).Here is the irony of the “cherry-picking” argument: Those who use “historical context” against their detractors nearly always engage in cherry-picking of their own by choosing which verses they apply “historical context” to and which they prefer to hold above such tactics of mitigation.Islamic purists do not engage in such games. Not only do they know that the verses of Jihad are more numerous and authoritative (abrogating the earlier ones), they also hold the entire Qur’an to be the eternal and literal word of Allah… and this is what often makes them so dangerous.

Deadkennedy | 07-05-07 | 14:44

Deadkennedy 07-05-07 @ 13:04 Other religions kill, too.”
Lieve deadkennedy, bagellruimels van je kin geveegd Geen 1 geloof heeft het recht om anders denkende te overheersen of doden. In een ideale wereld zou ook geen geloof nodig moeten zijn, maar eenmaal goedbedoeld vergifitgd door je ouders is het moeilijk om van een geloof af te komen. Maar even to the point Je wordt aardig lui want je zit steeds stukjes uit een soort "mein kampf voor verdwaalde geloofsfanaten" te kopieeren kan ik ook kijk maar "Jaws is een Amerikaanse film uit 1975 naar het gelijknamige boek van Peter Benchley". jeetje ik dacht dat ik een stukje uit Jew''s gekopieerd had :-) probleem is dat er sinds mensenheugenis miljoenen boeken zijn geschreven waarin de een verklaart dat zwart wit is en de ander visaversa. Ik zou zeggen trek een vlekvrije onderbroek aan ( eerst even douchen; tandenpoetsen en een kam door je resterende haar) en waag de stap naar buiten om te kijken hoeveel moois er op de wereld is . De Timothy McVeigh die je siteert is ook begonnen zoals jij. UItgelachen, gepest, vervet, en last van vervreemding en pizavergifteging. Kop op Deadkennedy als je goed zoekt is er best wel iemand die ook van jou houd.

Awasawas | 07-05-07 | 14:24

@bakoenin 07-05-07 @ 13:39
Feit blijft dat de Joden er eerder waren en de Palestijnen het land dus van de Joden hebben afgepakt, niet andersom.

Hadjewat? | 07-05-07 | 14:13

@Bakoenin
Om te beginnen is het Cro Magnon.
Het was ironisch bedoeld.

Maar ook na de Bar Kochba opstand (132-135) zijn er grote groepen Joden in Judea blijven wonen.
Dat er vele Joden vanuit de hele wereld (maar vooral de Arabische) naar Israel is gekomen is algemeen bekend.
Net zo goed als dat er vele die zich nu Palestijnen noemen uit omringende gebieden naar Israel en dan vooral de kiboetzen zijn gekomen.
Want een kibboets genereerde werk.
Zodat ook de pappie van de grote Palesijnse voorman Yasser uit Egypte naar dit gebied ging.
Yasser was altijd nog herkenbaar aan zijn Egyptische uitspraak van het Arabisch.

Morrizz | 07-05-07 | 14:09

bakoenin 07-05-07 @ 13:38

Het is in geheel geen juridische kwestie wat zich in de kwestie Israel/palestijnen of het filmpje afspeelt. Het is een stel rasmongeaulen dat zielig doet en met afleidend gelul probeert Is lam door geweld te verspreiden en claimt eigenaar van een stuk land te zijn. Het waren de palestijnen die de eerste religieus getinte klappen uitdeelde.Nu bombarderen ze het land vanuit stellingen die ze expres tussen burgers plaatsen en blazen ze zichzelf op.. Jij kunt uiteraard proberen het filmpje voor jezelf te rechtvaardigen maar luister eens naar de mens in jezelf en niet naar de Cro Mangon. Hebben er in ook maar 1 instantie in de geschiedenis van het westen mensen zichzelf opgeblazen omdat hun land werd "bezet". Deden de verzetsstrijders in WO2( dat in NL. Kan ik me niet indenken en is ook gewoon niet gebeurt(al waren er wel de kamikazepiloten uit Japan (Is daarna ook niet meer voorgekomen)).Dat doen alleen hakbars.Vroeger sinds de stichting van Is lam en tot nu toe. En moslims in het algemeen passen niet in mijn agenda.

Deadkennedy | 07-05-07 | 14:07

@Bakoenin
Om te beginnen is het Cro Magnon.
Het was ironisch bedoeld.

Maar ook na de Bar Kochba opstand (132-135) zijn er grote groepen Joden in Judea blijven wonen.
Dat er vele Joden vanuit de hele wereld (maar vooral de Arabische) naar Israel is gekomen is algemeen bekend.
Net zo goed als dat er vele die zich nu Palestijnen noemen uit omringende gebieden naar Israel en dan vooral de kiboetzen zijn gekomen.
Want een kibboets genereerde werk.
Zodat ook de pappie van de grote Palesijnse voorman Yasser uit Egypte naar dit gebied ging.
Yasser was altijd nog herkenbaar aan zijn Egyptische uitspraak van het Arabisch.

Morrizz | 07-05-07 | 14:04

bakoenin 07-05-07 @ 13:39
Hup je bedje in, en uitzieken.

Zo jammer! | 07-05-07 | 13:55

bakoenin 07-05-07 @ 13:38

Het is in geheel geen juridische kwestie wat zich in de kwestie Israel/palestijnen of het filmpje afspeelt. Het is een stel rasmongeaulen dat zielig doet en met afleidend gelul probeert Is lam door geweld te verspreiden en claimt eigenaar van een stuk land te zijn. Het waren de palestijnen die de eerste religieus getinte klappen uitdeelde.Nu bombarderen ze het land vanuit stellingen die ze expres tussen burgers plaatsen en blazen ze zichzelf op.. Dus je kunt uiteraard proberen het filmpje voor jezelf te rechtvaardigen maar luister eens naar de mens in jezelf en niet naar de Cro Mangon. En moslims in het algemeen passen niet in mijn agenda.

Deadkennedy | 07-05-07 | 13:54

@bakoenin 07-05-07 @ 13:39
Feit blijft dat de Joden er eerder waren en de Palestijnen het land dus van de Joden hebben afgepakt, niet andersom.

Hadjewat? | 07-05-07 | 13:54

bakoenin 07-05-07 @ 13:39
Hou es op met slaapwandelen. Straks ga je weer op je bek.

Zo jammer! | 07-05-07 | 13:53

Morrizz 07-05-07 @ 12:19
Als ik zo het oude testament erop na sla, zijn de joden er ook maar naar toe gereisd... dan kom je vanzelf in de tijd van de Cro Mangon.
Deadkennedy 07-05-07 @ 12:20
Wat jij wel of niet vind is niet relevant het is zeer subjectief, 1 keer allah 3x allah, al met al geen enkele invloed op de juridische kwestie.
Het is geen varhaal van Moslims en Joden maar van Israel en Palestijnen.
Dat dit niet in je agenda past is jouw probleem

bakoenin | 07-05-07 | 13:39

Morrizz 07-05-07 @ 12:19
Als ik zo het oude testament erop na sla, zijn de joden er ook maar naar toe gereisd... dan kom je vanzelf in de tijd van de Cro Mangon.
Deadkennedy 07-05-07 @ 12:20
Wat jij wel of niet vind is niet relevant het is zeer subjectief, 1 keer allah 3x allah, al met al geen enkele invloed op de juridische kwestie.
Het is geen varhaal van Moslims en Joden maar van Israel en Palestijnen.
Dat dit niet in je agenda past is jouw probleem

bakoenin | 07-05-07 | 13:38

Zou leuk zijn wanneer van Nieuwkerk dit fimpje vanavond draait bij DWDD in plaats van zo'n lekker gekke Finse reclame voor telefoonkaarten.

Luud Rubbers | 07-05-07 | 13:24

Awasawas 07-05-07 @ 12:42
Leuk verteld maar er klopt nog minder van dan wat Bakoe altijd beweert.....

Wishbone | 07-05-07 | 13:14

Dit is door en door ziek. Aan de andere kant: was er werkelijk iets anders dan haat en een oproep tot geweld te verwachten?

dr.wolffenstein | 07-05-07 | 13:08

Awasawas 07-05-07 @ 12:42

Ik wilde nog even melden dat die doden in naam van het Katolieke geloof uiteraard niet goed te praten zijn. Toch het volgende:

“Other religions kill, too.”
The Muslim Game:Bringing other religions down to the level of Islam is one of the most popular strategies of Muslim apologists when confronted with the spectacle of Islamic violence. Remember Timothy McVeigh, the Oklahoma City bomber? Why pick on Islam if other religions have the same problems?

The Truth:Because they don’t.
Regardless of what his birth certificate may or may not have said, Timothy McVeigh was not a religious man. At no time did he credit his deeds to religion, quote Bible verses, or claim that he killed for God.
The so-called “members of other faiths” alluded to by Muslims are nearly always just nominal members who have no active involvement. They are neither inspired by, nor do they credit religion as Muslim terrorists do, and this is what makes it a very different matter. Islam is associated with Islamic terrorism because that is the association that the terrorists themselves choose to make.Muslims who compare crime committed by people who happen to be nominal members of other religions to religious terror committed explicitly in the name of Islam are comparing apples to oranges.
Yes, some of the abortion clinic bombers were religious (as Muslims enjoy pointing out), but consider the scope of the problem. There were five deadly attacks over a 35 year period in the U.S. Seven people died. This is an average of one death every five years. By contrast, Islamic terrorists have staged over seven thousand deadly attacks in just the five years following September 11th, 2001. If one goes back to 1971, when Muslim armies in Bangladesh began the mass slaughter of Hindus, through the years of Jihad in the Sudan, Kashmir and Algeria, and the present-day Sunni-Shia violence in Iraq, the number of innocents killed in the name of Islam probably exceeds five million over this same period.In the last six years, there have been perhaps a dozen or so religiously-inspired killings by people of all other faiths combined. No other religion produces the killing sprees that Islam does nearly every day of the year. Neither do they have verses in their holy texts that arguably support it. Nor do they have large groups across the globe dedicated to the mass murder of people who worship a different god.
Muslims may like to pretend that other religions are just as subject to "misinterpretation" as is their “perfect” one, but the reality speaks of something far worse.

Deadkennedy | 07-05-07 | 13:04

een leuk maar ook educatief filmpje

spruitjesvreter | 07-05-07 | 13:01

Awasawas 07-05-07 @ 12:42
Wordt je ook af en toe niet moe, om dit steeds weer uit te leggen. Knap hoe je het weet vol tehouden.
Ik was er al lang geleden mee gekapt. Of alleen nog ALT-COPY toe gaan passen.
Ondertussen blijft het linkse tuig de terrorist maar steunen, bah.

Zo jammer! | 07-05-07 | 12:53

@ Deadkennedy 07-05-07 @ 12:50
De palestijnen zijn eeuwenlang verjaagd uit Jeruzalem en als tweede rangs burgerTs beschouwd door de volgerTs van de religie van vrede, tolerantie en respect (allemaal vallend onder de heersende dhimmy terminologie).

TyfusLeijer | 07-05-07 | 12:53

Awasawas 07-05-07 @ 12:42
Elk verhaal heeft 2 kanten.

Kant 1: Moslims die gedreven door haatzaaiende teksten uit hun heilige boek alles dat niet moslim is uit willen roeien en nog steeds lullen over kruistochten inquisities en dat ze zo zielig zijn.

Kant 2: De rede. De realiteit en menselijke aard. Die indruist tegen wat dat boekje genaamd Qur'an leert. En dan zie je dat Is lam verantwoordelijk is voor 250000000 dodelijke slachtoffers. Waaronder een hoop joden. Wat er in de jaren voor WO 2 in palestina gebeurt is is dat de moslims hun menselijke aard lieten spreken en niet hun religie.

En lul me niet over geschiedenis want als er een hypocriet zooitje de geschiedenis vormt en verkracht dan zijn het wel de verkondigers van "de religie van de vrede"

Deadkennedy | 07-05-07 | 12:50

Deadkennedy 07-05-07 @ 11:57 Het waren de Palestijnen die in 1947 zijn begonnen de joodse vluchtelingen te kleineren en vervolgen..................... Beste Deadkennedy deze reactie is bij dit onderwerp voorspelbaar en is in basis de oorzaak van het tragische wat zich daar afspeelt. daarom plaag ik graag een beetje Er wordt hier veel te vaak op een Gubelse wijze haat gezaaid tegen de hier genoemde zg hakbars (nee ik bedoel niet het marokaanse probleem waar nederland mee kampt want dat erken ik best) Zodra er iets gezegd wordt over Israel dat slaan de stoppen door Alsof ze dat land eerlijk verdiend hebben. Wrang is dat tijdens de Spaanse Incuisitie vele joodse families vervolgd in Europa, opgevangen werden door palestijnen en een veilige slaapplaats en voedsel kregen na de tweede wereldoorlog begon men er over te praten dat het wel handig zou zijn als het Joodse volk een eigen land kregen. Na de tweede wereldoorlog kwam dit in een stroomversnelling door de tragische holocast welke had plaats gevonden. Een stuk van Palestina wat toen nog onder Brits gezag stond werdt de uitverkoren plaats, even vergetend dat hier al Palestijnen woonden. Maar in eerste instantie ging het redelijk. Totdat de de grote verhuizing vanuit de hele wereld richting Palestina/Israel op gang kwam. Het eerste slachtoffer waren Engelse soldaten die de overdracht in goede banen moesten leiden deze werden met alle mogelijke middelen aangevallen en vermoord. Ben Goerion staat dan ook aan de wieg van het moderne terrorisme zoals we het nu kennen middels bomaanslagen alleen heet dat van andere zijde gezien patriotischme. Nadat het stukje land door de VN verdeeld was en de staat Israel een feit was begon de elende pas goed. Enerzijds de Palestijnse boer die zijn land terug wilde, anderzijds de Joodse immigrant getekend door de oorlog en verziekt door zijn geloof. Kijk je naar de orginele kaart van Israel uit 1947 en nu dan zie je dat daar nog maar weinig van klopt en dat sinds 47 steeds weer stukjes land zijn gepikt van de buren. Een Kibutz door ons voorgesteld als een groepje goed bedoelende mensen die land van woestijn maken is dan ook nooit anders geweest dan een bewapende voorpost in Palesijns gebied. Tsja dat moet fout lopen. IK begrijp dat het moeilijk is om je open te stellen voor een realiteit die je nooit in (oude) schoolboekjes terug vind maar een verhaal heeft altijd twee kanten. En nu hup deadkennedy netjes je bagel opeten. :-)

Awasawas | 07-05-07 | 12:42

Met Allah wil dit en met Allah wil dat.... Geinig, maar ze verliezen op alle fronten. Misschien een ideetje hoor, maar misschien wil Allah helemaal niet dat ze Israel aanvallen.

maartsen | 07-05-07 | 12:41

fruitel1a 07-05-07 @ 12:31
Werken? Wat is dat? Is dat zoiets als f5-en?

Deadkennedy | 07-05-07 | 12:38

Flodder 07-05-07 @ 12:30
Ja, da' waar ook, maar die heeft zijn aandelen verkocht.
Deadkennedy 07-05-07 @ 12:30
Hij slaapt

Zo jammer! | 07-05-07 | 12:35

@deadkennedy:

Ik denk dat ie gewoon verder aan het werken is.....

fruitel1a | 07-05-07 | 12:31

@Bankoenin.
Waar zit je nou. Geen excuses meer. Geen oneliners? Geen doorzichtig gelul over verzet en vrijheid? Geen misleidend geouwehoer over de vrede van Mo de pedo en dat de palestijnen eigenlijk wel heel erg zielig zijn?

Deadkennedy | 07-05-07 | 12:30

Zo jammer! 07-05-07 @ 12:24
Heb je geen pensioenfonds?

Flodder | 07-05-07 | 12:30

Pigha Lal 07-05-07 @ 12:26
LOL!

Zo jammer! | 07-05-07 | 12:29

Altijd gezellig tijdens de lunch, de blame-game over het MO-conflict. Mijn opa zei altijd; waar twee vechten hebben er twee schuld. Maar ja, hij zei ook; Maria praat tegen me via de fluitketel.

Flodder | 07-05-07 | 12:28

Tja, in Nederland gebeuren dat soort dingen wat gedistingeerder en genuanceerder (Jeugdjournaal).

Auke | 07-05-07 | 12:26

ik woude dat ik wilden had geschreven

Pigha Lal | 07-05-07 | 12:26

wilden

Zo jammer! | 07-05-07 | 12:25

Toen de europeanen het jeaudeprobleem wouden oplossen (rond 1940)konden de jeaude niet anders dan israel stichten.

Pigha Lal | 07-05-07 | 12:24

Welke mongeaul kan dit overigens goed praten? O ja, een mongeaul, ik zeg het zelf al. sorry.
Meestal doen ze dit door een excuus te zoeken door bijvoorbeeld maar weer Israel de schld te geven, of de VS, of misschien wel de Engelsen. Feit is gewoon dat dit niet door de beugel kan van elk fatsoenlijk nadenkende mens. Lul er dus niet omheen, maar veroordeel dit gewoon.Kinderen indoctrineren haat te ontwikkelen is fout, punt. Anders koop ik aandelen clusterbommen hoor. Als kinderen nu ook al vijandig worden.

Zo jammer! | 07-05-07 | 12:24

bakoenin 07-05-07 @ 12:09
Volgens mij is religie en palestina hetzelfde gezien ik meer dan 10 keer Allah hoor en als allah het wil enz enz.... Voor hakbars is alles religieus. en in de Hadith staat:

Ishaq 262 - "Some Muslims remained friends with the Jews, so Allah sent down a Qur'an forbidding them to take Jews as friends. From their mouths hatred has already shown itself and what they conceal is worse

Deadkennedy | 07-05-07 | 12:20

Ik hoop dat de ondertitels goed zijn maar ik ga dr maar van uit. Wat een misselijke scheele muis. Valt me wel mee dat ze een meisje zomaar op tv laten presenteren. Haal leeftijdgenootjes worden geslagen omdat ze voor het eerst het eten hebben laten aanbranden.

M299 | 07-05-07 | 12:20

@Bakoenin
Bedoel je dat het gebied van de Joden gestolen is?
Lijkt me niet.
Joden hebben er altijd gewoond.
Totdat de Arabieren ze uit o.a. Hebron en Jeruzalem verdreven.
De oude stad van Jeruzalem werd veroverd door de Jordaniers en de Joodse bwoners werden verdreven.
Toch iets heel anders dan toen Jeruzalem door de Israeli heroverd werd en de Islamitische bewoners daar mochten blijven wonen.

Morrizz | 07-05-07 | 12:19

@bakoenin 07-05-07 @ 10:55
Hoe DURF je! Heb je daar bewijzen voor?

@bakoenin 07-05-07 @ 12:09
NOG MAAR EENS: DE MOSLIMS HEBBEN IN HET JAAR 66 HET LAND VAN DE JODEN GESTOLEN! NIET ANDERSOM!

Overigens wel lekker he, dat opvoeden in haat. Islam was toch vrede? Niet dus. Rot maar op naar Iran of zo.

Hadjewat? | 07-05-07 | 12:19

bakoenin 07-05-07 @ 12:06

Als maar 1 van de spelers zich aan de regels houdt. Heeft het spelen geen zin. Je kunt het de Joden toch niet kwalijk nemen dat zij zich zullen blijven verdedigen. Gezien de palestijnen zich door Is lam geroepen voelen zich tussen onschuldigen mensen op te blazen kun je als staat weinig anders doen dan je aanpassen aan het spel dat de agressor speelt en als je chronologisch kijkt zul je niet anders kunnen dan concluderen dat de eerste klappen vanuit het is lam kamp kwamen. Joden zijn vanuit hun religie gezien vredig. Zelfs tegen hun vijanden. Maar genoeg is genoeg. En bestaansrecht mag je verdedigen. Hakbars zijn vanuit hun religie geweldadige beesten en moeten alles dat niet moslim is uitroeien. En zou het niet die strijd zijn dan zouden ze wel liggen janken over de kruistochten. Laat die geitenneuqers lekker kijken naar hun eigen zooitje en daarover janken. Moslims zouden zich als rechtgeaarde mensen moeten schamen dat ze moslim zijn en zich zo snel mogelijk moeten distantieren van deze uiterst kwade en geweldadige religie.

Deadkennedy | 07-05-07 | 12:17

boeka,
Van wie is het land? De jood die er al veertig jaar leeft of de arabier uit de Bijlmer die alleen weet dat zijn (groot)ouders er geleefd hebben?

Pigha Lal | 07-05-07 | 12:16

sjonnie 07-05-07 @ 12:14
Om te leren hoe je dhimmi wordt............?

Wishbone | 07-05-07 | 12:15

De crux van de palestijnse kwestie is dat er nooit een palestijnse staat heeft bestaan. De palestijnen komen oorspronkelijk uit een gebied in Jordanie, waar ze op enig moment uitgetrapt zijn(bijna uitgemoord door arabische "broeders"). De overige omringende landen wilden ze ook niet hebben, dus zit nu Israel met de gebakken peren, en houd de rest wijselijk zijn mond.

Eppo | 07-05-07 | 12:15

En Maxime Verhagen moet op cursus bij Dries van Agt.

sjonnie | 07-05-07 | 12:14

bakoenin 07-05-07 @ 12:10
En, al genoeg centjes bij elkaar gespaard voor je rechtszaak ?

Wishbone | 07-05-07 | 12:13

bakoenin 07-05-07 @ 12:10
En slaap jij maar leker door, truste.

Zo jammer! | 07-05-07 | 12:11

Zo jammer! 07-05-07 @ 12:08

Slaap lekker

bakoenin | 07-05-07 | 12:10

Deadkennedy 07-05-07 @ 12:04

Je haalt 2 dingen door elkaar, het geloof van mensen, en de aanspraak op land wat ze ontstolen is.
Als jij zegt ik ben tegen de islam, prima, maar dat heeft niets met de palestijnse kwestie te maken.

bakoenin | 07-05-07 | 12:09

bakoenin 07-05-07 @ 12:01
Gaap

Zo jammer! | 07-05-07 | 12:08

@bakoenin
Helemaal gelijk.
Daarom dienen we niet te zwichten voor de tirannie die hier beloofd wordt.

Morrizz | 07-05-07 | 12:07

“If Islam were a violent religion, then all Muslims would be violent.”

The Muslim Game:
Most Muslims live peacefully, without harming others, so how can Islam be a violent religion? If Islam were the religion of terrorists, then why aren’t most Muslims terrorists?The Truth: Simply put, because it’s wrong to kill people, regardless of what Islam may or may not teach.All religions align in some form or fashion with intuitive utilitarian principles. Many Muslims in the West often hold an interpretation of Islam that is much closer to Judeo-Christianity than to the actual way of Muhammad, since that is how their religion is presented to them. They only know the biographical details of their prophet that are in line with moral restraint, and not the ones that speak of hedonism, deception, power and violence.Decent Muslims are that way because they are more loyal to the moral law written in their hearts rather than to the details of Muhammad’s religion. They filter out evidence to the contrary - when they may encounter it - and truly believe that their religion is inclusive of the many freedoms and values that are cherished in the West (perhaps never questioning why they are not found in Muslim lands).Although it is a broad religion, it is no coincidence that the purists in Islam – those most prone to taking the words of Muhammad literally – are almost always the more dangerous. They may be called ‘extremists’ or ‘fundamentalists,’ but, at the end of the day, they are always the more dedicated to the Qur’an and following the path of Jihad as mandated by Muhammad.Of course, the same question can easily be turned around. If Islam is a religion of peace, then why is it the only religion that consistently produces religiously-motivated terrorist attacks? Why are thousands of people able to cut off an innocent person’s head or fly a plane into a building while screaming praises to Allah? Where’s the outrage among other Muslims when this happens… and why do they get more worked up over cartoons?
Bron: www.thereligionofpeace.com .

Deadkennedy | 07-05-07 | 12:07


Wat doet zo'n verderfelijk amerikaans stripsymbool in een hakbar propagandafilm?
Als ie nou verbrand zou worden of opgeblazen maar nee hoor, wat is dit voor een misleiding?

Eppo | 07-05-07 | 12:07

Deadkennedy 07-05-07 @ 11:57

gaatie weer, gezien de Balfour declaration is het een juridische kwestie, wat alles wat daarna volgt irrelevant maakt.
Eerst maar eens uitvechten bij het internationaal gerechtshof, (de palestijnen willen wel, israel en de US niet) en daarna verder zien.
Verder, hoe kan een land wat systematisch iedere VN resolutie verwerpt, zijn bestaansrecht ophangen aan een VN resolutie ?
Tamelijk contradictioneel.
Koerbagh kom er maar in LOL

bakoenin | 07-05-07 | 12:06

bakoenin 07-05-07 @ 12:01

Is lam is de tiran. Kinderen indoctrineren met duivelsverzen. Dat is tirannie. Kinderen hun jeugd stelen. Dat is tirannie. Vrouwen hun rechten als mens ontnemen. Dat is tirannie. Is lam. Dat is tirannie.

Deadkennedy | 07-05-07 | 12:04

Hmmm, een volk wat niet zwicht voor tirannen, daar lijkt me niets mis mee.

bakoenin | 07-05-07 | 12:01

Heeft iemand al Van Agt opgebeld?

ExtremeExtremist | 07-05-07 | 12:00

Wat is een (Disney-)francise? Oh, een francHise!

uninvited guest | 07-05-07 | 11:59

@ Hakbarrr 07-05-07 @ 10:28
Zie die reactie van Anja Vuilnisbelt eens, ik dacht toch echt dat ze schrijverscapaciteiten zou hebben...
In een deelzin al twee vauten, bah wat een muTs.
.
"Het is een verademing om eens een interviewer mee te maken die zich gewoon tot doel stelt om jou [sic] verhaal zo goed mogelijk over [sic] het voetlicht te krijgen"

TyfusLeijer | 07-05-07 | 11:58

Awasawas 07-05-07 @ 11:13

Dikke BULLSHEIT. Het waren de Palestijnen die in 1947 zijn begonnen de joodse vluchtelingen te kleineren en vervolgen. In 48 heeft de UN Palestina gesplitst in Israel en Palestina om diezelfde reden. Om de Joden een staat te verschaffen waar ze veilig en zonder vervolging konden leven. De omliggende I slamitische landen zijn toen direct begonnen met oorlogvoering waar tegen Israel zich m.b.v. The US of A heeft verdedigd.Sindsdien doen die vuile stink hakbars zooooooo zielig. Ohhh.. bezetting ohh... moordenaars ohh.. we willen ons land terug. Het was je land niet eens... Die terroristische honden en geitenneuqers vergelijken met met de verzetstrijders van NL gaat niet echt op he. Dus lul niet over bevrijdingsmachten en verzetsstrijders zoals hier in NL in WO 2 want dan doe je de helden die voor JOU hebben gestreden in WO 2 tekort.

Deadkennedy | 07-05-07 | 11:57

Zo jammer! 07-05-07 @ 11:17

Tís maar wat voor speeltjes je je kinderen geeft.
Heel wat gevaarlijker dan Mickey Mouse

bakoenin | 07-05-07 | 11:56

Hier krijgen ze precies dezelfde "opleiding" op de islamitische scholen. Mocht je er ooit iets van zeggen dan krijg je een dagvaarding wegens racisme aan je broek.
Nou Gretta "OntplofKapsel" DuitsenBerg doet er een sin komm'n, bitte.

TyfusLeijer | 07-05-07 | 11:50

En waar is gristenhond Pluto? Godverdomme, je kunt ook niets aan de muzelmannen overlaten... doe het dan gelijk goed. Lutsers.

Murdockyoufool | 07-05-07 | 11:47

Je zal maar naast zo'n bende racistische, etnisch zuiverende en extremistische Joden wonen, zoals die Palestijnen moeten. Dan ga je dit soort flimpjes heel normaal vinden.

sjonnie | 07-05-07 | 11:45

Godver, elke keer als ik dit soort dingen zie ga ik types als Van Agt meer haten.

zum kotzen | 07-05-07 | 11:39

Teen 07-05-07 @ 11:33
Door het broeikast effect krijgen we meer mutaties in de dierenwereld, en dat komt de natuurlijke evolutie in het gevaar, of zoiets.

Zo jammer! | 07-05-07 | 11:37

bello 07-05-07 @ 11:22
Dus de zelfmoordterrorist is egenlijk een slachtoffer? slacht-offer, hmm vreemd woord eigenlijk.

Flodder | 07-05-07 | 11:30

Naast alle slachtingen die der palestinen al op hun naam hebben, zegt het feit dat dit soort treop gewoon de gangbare maat is in palestijnse entertainment op zich toch al genoeg over de mentaliteit van die 'mensen'?
Welk weldenkend mensch kan zich nou inzetten voor dit soort tuig? Peretz lijkt me opeens weer een puike gozerT.

Koekje-dr-bij? | 07-05-07 | 11:27

@bello:

Oh dus zó werkt het. Heb me altijd al afgevraagd hoe dat nou precies ging.

fruitel1a | 07-05-07 | 11:25

In 1 woord: walgelijk filmpje. Maar dit soort hersenspoelerij is heel normaal bij die lui. Van jongs af aan worden kinderen opgeleid tot martelaren van de politieke 'wereldveroverende' islam. Mensen die dit soort gif maken zijn fanatici, godsdienstkrankzinnig en uiterst gevaarlijk. Immers: je weet nooit wat de gek morgen weer zal uithalen. In ieder geval deinzen ze er niet voor terug kinderen te hersenspoelen en voor gewelddadige acties in te zetten ( bv zelfmoordacties met boemgordels etc.) Hoe het werkt : niet al te snugger mensje word onder hoede genomen door extremisten die hem volpompen met haat jegens alles wat niet muslim is. 24/7. Men geef de kneus een leuke mobile telefoon,zakgeld en er gaat extra geld naar de familie uit de Hamas - pot. Op een gegeven moment heeft de recruut het idee dat hij in het krijt staat bij zijn nieuwe vrienden ( immers, zelf had hij nooit die telefoon kunnen betalen of dat geld voor de familie genereren), en dat is het punt dat hij ontvankelijk wordt voor een extreme daad. Zeker ook als ( zoals algemeen bekend ) Hamas PENSIOENEN uitkeert aan de achtergebleven familie van 'martelaren. Zo word het schuldgevoel afgekocht. Een dodelijk melange van extreem gedachtegoed ( de islamisering van de aardbol, te vuur en te zwaard indien nodig ) en platte omkoperij. Neeeeee, fijn volk.

bello | 07-05-07 | 11:22

BTW, je mag van de Koran toch geen beeltenissen van de profeet gebruiken?

Zo jammer! | 07-05-07 | 11:19

@ asawasawas:

Wanneer stoppen moslims/arabieren/[palestijnen/aanhangers van hamas nou eens met de schuld te geven aan israel, en eens te kijken naar alle foute beleidsbeslissingen die ze hebben genomen.

BOE HOE. Calimero.....

fruitel1a | 07-05-07 | 11:19

Ergenekon 07-05-07 @ 10:49

*ben zelf moslim btw

Beterschap, van harte.

bakoenin 07-05-07 @ 10:55
Nou en? Die mogen toch ook de welgemeende groeten krijgen? Wat een afgunst zeg. Zeker ok moslim?

Zo jammer! | 07-05-07 | 11:17

plaatjes ies haraam, bewegende plaatjes haraamer, de verderfelijke imperialistische rat van de sjaitaan kapen om bewegende plaatjes mee te maken.
Een volk voor eeuwig verdoemd.
WOLLA

hallevvezool | 07-05-07 | 11:16

sjonge jonge ... dit is egt te triest. Rare mannen, die van Hamas *zucht*

millertje | 07-05-07 | 11:14

Als Israel de gehele Palestijnse infrastrutuur, scholen en ambtenarencorps niet systematisch platgebombardeerd hadden dan gebeurde dit niet. Trouwens met 5 mei kort in het geheugen, dit soort teksten aangepast aan de tijd en omstandigheden sprak Koninging Wilhelmina vanuit Radio Oranje ook tijdens de Duitse bezetting. alleen soldaat van Oranje heet daar Hamas.

Awasawas | 07-05-07 | 11:13

Wie verstuurt dit filmpje even naar Dries van Agt op Hyves en wellicht naar al zijn ""vrienden". Hij pleit er voor dat we weer vooral geld storten naar deze facisten.

derkcs | 07-05-07 | 11:10

Misschien een leuk programma voor de PvdA/GL-kindertjes? Bosje, Hamaskema? Misschien iets voor op de kabel??

Shani | 07-05-07 | 11:08

@ bakoenin @ 10:55
Is ook niet correct. Dus?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-05-07 | 11:02

De ironie dat ze hét icoon gebruiken van de, in hun ogen, imperialistische zwijnen van de US of A. Verzin zelf iets.

Flodder | 07-05-07 | 11:01

@ klootoog
'ha ha'
ik had er een knipoog bij moeten zetten maar dacht dat het zo wel duidelijk was

bidlip | 07-05-07 | 11:01

*Klinkt allemaal erg cliche*

Attila23 | 07-05-07 | 11:01

Ach ja, zo gaat er weer een generatie verloren. En al die linkse debielen hier dit soort rotzooi maar goedpraten. Drieste Eikel, Femke Hamaskema en Gretta "hoer van Arafat" Duisenberg moeten maar eens snel daarheen gaan om dit soort lui een hart onder de riem te steken. Met een beetje geluk valt er net per ongeluk een bom op ze, collateral damage.

middleoftheroad | 07-05-07 | 11:01

By the way: We love war! Oorlog is sexy en stoer, van een vechtpartij op het schoolplein tot 09/11. Miljarden spenderen we aan oorlog, van wapentuig tot bioscoopfilms waarin oorlog als spannend en noodzakelijk wordt afgeschilderd.
Je kunt er dus niet vroeg genoeg mee beginnen en wat dat betreft kunenn we hier in NL dus nog een puntje aan die GAZA aanpak zuigen want als Allah's horden dadelijk voor de poort staan zitten wij met die pafferige Oilily potkapsels opgescheept die net weten hoe een gameboy werkt.

bidlip | 07-05-07 | 11:00

@ bidlip 07-05-07 @ 10:54

Waarom moet je er bijzetten dat je zelf atheist, vrijdenker, hetero, liberaal bent. Who cares. Waarom moeten al die religieuzen altijd zeggen waar ze in geloven? Niet interessant, niet relevant. Lekker voor jezelf houden. Val me niet met die onzin lastig. Lijkt wel een verontschuldiging.

(zelf ben ik Fenomeen, maar dat doet dus echt niet ter zake)

kolonel klootoog | 07-05-07 | 10:57

Joden hebben gisteren anders wel gewonnen....

Harige Bangmaker | 07-05-07 | 10:57

Tuurlijk, kinderen in Jaffa groetjes op granaten laten schrijven is nog veeeeel correcter

bakoenin | 07-05-07 | 10:55

@Ergenekon
Waarom moet je er bijzetten dat je zelf moslim bent. Who cares. Waarom moeten al die religieuzen altijd zeggen waar ze in geloven? Niet interessant, niet relevant. Lekker voor jezelf houden. Val me niet met die onzin lastig. Lijkt wel een verontschuldiging.
(Ben zelf atheist, vrijdenker, hetero, liberaal)

bidlip | 07-05-07 | 10:54

*geeft ergenekon schouderklopje voor coming-out* Ik ben sjaak en ook ik ben religieus, nederlands hervormd!

sjaakdeslinksesul | 07-05-07 | 10:54

Filmpje is dus zeer misselijkmakend. Net zoals Israel zelf ook misselijkmakend is. Waarom zijn er zo weinig normale mensen die gewoon vrede willen in die regio. Smerige zionisten en vuile fundi's.

*ben zelf moslim btw

Ergenekon | 07-05-07 | 10:49

Dit komt ook op de AMSTERDAMSE KABEL!!!! let maar op!

De Beste | 07-05-07 | 10:49

Dat noemt zich journalist, die Fleischbaum.

Einstein | 07-05-07 | 10:47

Via mijn connceties in het Midden Oosten heb ik begrepen dat Israel een enorme rattenval in ontwikkeling heeft gebracht! Die gaan ze eerdaags uittesten...

Hyppo Kriet | 07-05-07 | 10:43

"GroenLinks sluit zich aan bij de uitspraak van de PvdA dat de Palestijnse premier Haniyeh niet moet worden geweerd uit Nederland. Er is geen grond om hem een visum te weigeren."
-
Wellicht is nu een nieuwe grond erbij, Femke en Jacques? Of zijn in naam van het cultuurrelativisme nu ook alle Mickey Mouses gelijkwaardig?

Godward | 07-05-07 | 10:41

Islam == vrede!

GSJunkie | 07-05-07 | 10:40

Ja, tuurlijk is die muisch fout en propaganda afvuren op kotertjes nog veel fouter..
Maar tocg: "Ach wat schattig!" Krijg helemaal flashbacks naar de jaren 80. Elke eerste maandag van de maand die eerste paar seconde van aangeleerde angst en haat: "De rooie komen!!" (Toen was massahysterie nog heel gewoon).
Met enige heimwee denk ik bij dit soort filmpjes terug aan de tijd dat ik na school voor de buis ging zitten om te zien of 'die dapperre vrijheidsstrijderts' die 'kudt Russen' al uit afgani-land getrapt hadden..
*doet wegpinken nostalgisch traantje*
...
Oh, ik bedoel: "Boeh" natuurlijk, "Boe! Foute muisch! Ons is veel morelerder dat jij, foute muisch!"

X4I | 07-05-07 | 10:36

@sjaak (10:18)
Moet dat niet zijn "D.A.D ALLE JE.. DEN"?

DiagnosisTyphus | 07-05-07 | 10:36

What the fuck man, de EU links?
Goeie grap.

Ridge Forrester | 07-05-07 | 10:35

@sjaakdeslinksesul 07-05-07 @ 10:18
Ik wou graag een klinker kopen. De 'i' graag.

schele henk | 07-05-07 | 10:34

Ik zeg: alles wat niet te verstaan is gewoon uitroeien.

Te beginnen in Limburg en Friesland.

W?doedammel? | 07-05-07 | 10:33

En dan maar klagen dat het de Joden zijn die de media controleren.

Bobberedosio | 07-05-07 | 10:33

Tis geen muis, maar een rat eigenlijk.

Zo jammer! | 07-05-07 | 10:30

Betere tv dan de teletubbies, dat dan weer wel.

SODEP | 07-05-07 | 10:29

Liever een anti-semitische muis dan een homofiele spons.

Teen | 07-05-07 | 10:25

mickey mouse is kwaadaardig ik wist t wel

Tomasco² | 07-05-07 | 10:24

Waarschijnlijk wordt dat tv station betaald door Brussel.
Hoe triest zitten die linkse brusselse ambtenare mensen in elkaar.
Wordt tijd dat we de problemen in het midden oosten eens echt gaan benoemen en niet alleen zoeken naar redenen waarom die lutsers er een puinhoop van maken.

Waar zijn knir, knar en knor? Ies discriminatie!

H_C_Q | 07-05-07 | 10:22

Hamas-TV, mogelijk gemaakt met steun van de EU!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-05-07 | 10:22

bah

paddo | 07-05-07 | 10:19

OMG.. Von8 in een Micky pakje..

wopper | 07-05-07 | 10:19

Daar heb je je islamitische samenleving. Voor al die PvdA stemmers op GS kijk wat je wilt, want op Nl hebben ze ook een oogje en ze zijn niet te beroerd om zichzelf op te blazen voor hun idealen. Zie ook www.religionofpeace.com . En ieder hakbar op GS. Kijk wat je religie kinderen aandoet in de naam van Mo de pedo.

Deadkennedy | 07-05-07 | 10:18

Hoe zouden Hamas belspelletjes eruit zien? "Zet de letters in de juiste volgorde, inshallah en bel, welke zin staat hier: D.. D ALLE J.DEN."

sjaakdeslinksesul | 07-05-07 | 10:18

wel mondig meisje, mag dat nu ook al daar?

boneless | 07-05-07 | 10:17

@ appeltje.
Mjah, maar volgens mij is dit wel echte ondertitelling, je hoort hem ook kalashnikov zingen en toen deed mickey een schiet beweging.... terwijl er AK in de vertaling stond... dus zal wel kloppen.

blendedperfection | 07-05-07 | 10:17

Hmmmmm....'t is een soort bewegende Feauteauf#ck denk ik dan maar. Wellicht in den Dumpert?

Beukomatic | 07-05-07 | 10:16

ies mickey dan wel wel halal?

preston spears | 07-05-07 | 10:16

hmm volgensmij kan iedereen zon ondertiteling eronder plakken

appeltje | 07-05-07 | 10:15

Wat een vreselijk moedig kind die ''surrender'', aankaart!

Attila23 | 07-05-07 | 10:15

zucht.....................................

latinha | 07-05-07 | 10:15

En dat masker maar vashouden omdat het anders van z'n hoofd aflazert. Zelfs een goed Mickeypakje kunnen ze niet maken. Randdebielen.

Achtertuyn | 07-05-07 | 10:14

Misselijk

Snuifje | 07-05-07 | 10:13

Grappig dat ze daar een inperialistische muisch voor gebruiken.

Ik zie het ook al helemaal voor me: voordat de zelfmoord-hakbar voor de allerlaatste keer "aloe-hakbar" roept, eerst nog even een Whoppertje kanen en de laatste aflevering van Seinfeld kijken.

Ik weet het beter | 07-05-07 | 10:13

Allahjugend propaganda en indoctrinatie, ausradieren die Hamas.

Zo jammer! | 07-05-07 | 10:13

Ik denk niet dat Kijkwijzer dit programma zou vlaggen als alle leeftijden....

je moet ook kijken naar die ''Mickey Mouse'' ( wat waarschijnlijk een Imam in vermomming is). Als dat kindje over een ak 47 zingt..
Ja mensen zo word de nieuwe generatie Westerlingen haters geboren.
Je zou er maar naast wonen als jood zijnde.

blendedperfection | 07-05-07 | 10:13

Sharon dood? coma, maar niet dood

Detox | 07-05-07 | 10:12

Kijkt iemand nog naar dit soort waanzin?

kwarko01 | 07-05-07 | 10:11

Wat een kuttaaltje spreekt Mickey daar.

holtor | 07-05-07 | 10:09

Hij legt het wel duidelijk uit.

Teen | 07-05-07 | 10:09

BIZAR, lijkt wel een sketch

alpha_mannetje | 07-05-07 | 10:09

Bwhaha dit is wel een dikke 9+ op de raar-o-meter

globius | 07-05-07 | 10:08

Allah dit, Allah zus, Allah zo.
Allah kan mijn hol in, stelletje holbewoners.

Ridge Forrester | 07-05-07 | 10:08

Mickey Mouse & Politiek Correct?!
Vergeten we maar weer even dat Walt Disney een rasechte rascist was.

Mickey Mouse strip met veel vermeldingen van het woord "NiGGeR"
www.momentsintime.com/Disney%20Book%20...

TaLoN.NL | 07-05-07 | 10:08

Dit is wel zo triest.

Dirrek | 07-05-07 | 10:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken