Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Technologische doorbraken uit de States

amazingbla.jpgDit weekeinde was op CNN een special te zien (filmpje) over energiezuinige huishoudens. Dat is heel wat in een land dat onder energiezuinig het aanschaffen van een grotere driedubbeldeurskoelkast verstaat. Het programma stond bol van de *KUCH* technologische doorbraken. Zo zijn Amerikanen helemaal onder de indruk van een splinternieuwe uitvinding: de wc-knop met TWEE knoppen! "yes, this is a new technology", aldus de 'uitvinder', die er ongetwijfeld wereldwijd patent op zal aanvragen. Maar wacht even... Wij zuinige ollanders hebben toch al dertig jaar dit soort wc-technologie voorhanden? Goed, de uitzending gaat verder: Amerika maakt kennis met raar gevormde, bochtige lampen. Een redacteur van semi-wetenschapsblad legt uit wat die amazing dingen zijn: w00t spaarlampen! Bespaar je honderden dollars per jaar mee. Vervolgens zien we nog een boiler staan die ALLE verdiepingen van heet water en verwarming voorziet en als klap op de vuurpijl een programmeerbare thermostaat, zodat je het 's nachts niet 25 graden in huis hoeft te houden. Joh, die knappe Amerikanen toch!

Reaguursels

Inloggen

Gelukkig zie ik hier het woord USA-ers, laten we er VSA-ers van maken (Vetzuchtigste Stomste Amerikanen). Want ik erger me er al jaren aan dat men, vooral in zichzelf als intellectueel opgeworpen programma's, het altijd over Amerika heeft. Het is de USA en lekker Hollands de VS al prefereer ik dan VSA.

Wat betreft die uitvindingen, ze doen maar wat ze niet laten kunnen.

SuperTed | 08-05-07 | 15:22

de USA-ers (en de rest van het Amerikaanse continent eigenlijk ook) zijn wel nazaten van Europeanen (en Afrikanen uiteraard) en als zodanig zouden ze ons als meerderen moet erkennen omdat wij ze leven hebben geschonken

T3rm1n@t0r | 08-05-07 | 13:47

USA bashers, onwetende rifneuqerts,Meeloperts. Verloochen je afkomst en bestaansrecht. Geloof je nou werkelijk met die achterlijke culturen op deze planeet dat er überhaubt sprake zal zijn van volledige vrede ?

The Patriarch | 08-05-07 | 10:18

Nog even en dan blijkt dat de Amerikanen zichzelf ontdekt hebben...

QZNYWRLD | 08-05-07 | 03:10

Zolang het niks met oorlog voeren te maken heeft is het niet interessant. Ooit een tank gezien met een wc? Dus waarom 2 knoppen nodig? Of een tank met koplampen? Dus waarom spaarlampen nodig?

RightOfMind | 08-05-07 | 00:39

GS hoezit het met die game die je met een bh of onderbroek kunt besturen ? Dat is pas eenvooruitgang voor de mensheid.

nadenkeniseenkunst | 07-05-07 | 22:38

@FrAgFo0d 07-05-07 @ 21:01

Yep vandaar dat de USA nog steeds denkt de wereld te kunnen besturen...

Tzakje | 07-05-07 | 22:17

ignorance is a bliss...

FrAgFo0d | 07-05-07 | 21:01

Tja maar wie is nou de grootste kneus ... de amerikanen in dit filmpje of de analfabeet van GS die denkt dat de man met de dikke bierbuik en vaal jasje een 'uitvinder' is .... Developer ... Ontwikkelaar .. *oink* ... gaat eens fluks trug naar sgool!

Fluffy the Anaconda | 07-05-07 | 20:36

achterlopende cultuur ...?

M0USE | 07-05-07 | 20:34

Alweer het wiel uitvinden?

firecow | 07-05-07 | 19:42

@Mona Lisa 07-05-07 @ 19:12:
Ach ja... Het was een iets ander principe. Maar goed... het probleem met uitvindingen is dat ze op verschillende plekken en tijden onafhankelijk van elkaar kunnen worden gedaan.

koerbagh | 07-05-07 | 19:31

@ Dwaaas;
Nog veel belangrijker.
Uitvinders van het condoom?
Chinezen.
Een paar duizend jaar gebruikten ze linnen zakjes voor dat doel.
Later gebruikten ze varkensdarmen.

The eimer | 07-05-07 | 19:16

@De Vrolijke Kaafir© 07-05-07 @14.14
Leuk verhaaltje hoor, maar-eh een machine ''opnieuw'' uitvinden als het al was uitgevonden? ( ja ja, ik weet het wel. Wie als 1e het patent op zijn naam heeft staan is de uitvinder). Ik vind het alleen zo raar klinken.

@Koerbagh 07-05-07 @ 17.22
Thimonnier de uitvinder van de naaimachine?
Zou ook zomaar Thomas Saint Engeland 1790 kunnen zijn.
But correct me if I'm wrong.

*gooit 'n chinees in de microwave - Percy Spencer 1945*

Mona Lisa | 07-05-07 | 19:12

@The eimer 07-05-07 @ 18:05:
Het gaat om het uitvinden van het principe alles principes zijn simpel, maar je moet er maar opkomen... En da's nu net niet de kracht van Amerikanen.

@The eimer 07-05-07 @ 18:09:
Tsja, je zou er voor kunnen kiezen om geen oorlogseconomie te onderhouden.
't Is een keuze.

@DutchWax 07-05-07 @ 18:31:
Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is?

koerbagh | 07-05-07 | 18:58

@ Dr. Faustus:
En een euro die je bijna naar de afgrond heeft gebracht.
Dat vergeet je. Ik zal het nooit vergeten.

The eimer | 07-05-07 | 18:53

Ik ben liever afhankelijk van Amerika dan van Brussel. Amerika heeft ons in de 20e eeuw alleen maar voorspoed en vrede gebracht, Brussel alleen maar bureaucratie en landbouwsubsidies.

Dr. Faustus | 07-05-07 | 18:49

@ Dutch Wax:
1 druk op de knop in de VS en je kan al je GPS TomTommetjes in de container flikkeren. Moesten wij in Europa toch ook zonodig ontwikkelen om niet afhankelijk van de VS te zijn?
Hersens zat hier, slinternieuw zelfs, nooit gebruikt.

The eimer | 07-05-07 | 18:44

Twee dingen die opvallen: 1) Waar het uitvindingen en positieve ontwikkelingen betreft spreken we niet van Amerikanen, maar van Europeanen, Afrikanen en Aziaten die in de loop van hun leven in de VS zijn gaan wonen (want de enige echte inwoners van Amerika zijn 'de indianen'; waar het racisme, bommengooien, oorlog voeren, massamoorden, dictators in het zadel helpen en algeheel slecht doen betreft, spreken we wèl van 'de Amerikanen'. 2) Wanneer reaguurders hier bepaalde bevolkingsgroepen - ik noem mensen uit het Rifgebergte - over één kam scheren worden ze (terecht) aangesproken op blind generaliseren, maar alle Amerikanen (300 miljoen geloof ik) zijn dom. Sorry, maar een beetje nuance kan ook (of misschien 'zelfs') in het geval van Amerikanen geen kwaad, lijkt me zo.

De Vrolijke Kaafir© | 07-05-07 | 18:33

@ koerbagh 07-05-07 @ 17:22<BR>
Blijft over: de laser, de atoombom en de filmcamera.
Dus met uiterste precisie een bom afwerpen en daar foto's van maken. Dat is het inderdaad in een notedop. Klopt precies!<BR><BR>
Wat is daar mis mee? USA RuleS

DutchWax | 07-05-07 | 18:31

@ De beul van..:
Correctie; of je het weer zou veranderen met minder autorijden is grote onzin.
Verder: wij betrekken voor 70 % elektriciteit uit Franrijk.
Voor de rest stoken wij hier peperduur aardgas en olie.
Daarom vervuilen we meer per hoofd van de bevolking dan de VS.
De CO2 uitstoot in de EU is de laatste 3 jaar 30 % hoger gestegen dan in de VS.
Waar heb je het allemaal over?

The eimer | 07-05-07 | 18:23

@ de Beul van....:

In de VS maak je je eigen show en kan iedereen alles worden.
Nieuws: Meneer Buffet, superbelegger en straatarm gestart, heeft 34 miljard dollar over voor te beleggen.
Of je weer verandert met niet veranderd met minder autorijden.
Dat weer is altijd aan verandering onderhevig geweest.
Enne, ik doe niet mee aan de Gore hype. Lul je me ook niet aan.

The eimer | 07-05-07 | 18:14

@ Koerbagh;
Hier betaal je over die milieuheffing BTW, mag ook niet.
Een heffing is namelijk geen dienst of levering.

The eimer | 07-05-07 | 18:09

The eimer 07-05-07 @ 17:47
De rijke elite heeft het daar inderdaad erg goed. Jammer als je daar niet toe behoort, dan laten ze je gewoon links liggen. Gebrekkig/afwezig zorgstelsel, werkeloosheid, noem maar op. Als je daar niet rijk geboren wordt ben je vaak de lul.
En over die milieutax, ik vind een land dat moedwillig het milieu naar de kloten help on het mom 'dat geeft on een leuk voordeeltje op de rest van de wereld, de gevolgen zien we later wel' erg kortzichtig. Misschien dat onze milieutax niet altijd in de juiste handen terecht komt, maar wij proberen in ieder geval *iets* te doen tegen de vervuiling. Als deze planeet op een gegeven moment onleefbaar is geworden, maakt het echt geen drol meer uit of je nou supermacht bent of niet, dan ondervinden we allemaal de gevolgen. Bedankt US of A.

De Beul van Den Haag | 07-05-07 | 18:08

@ Koerbagh:

Je vergeet de uitvinding van de helicopter door Leonardo da Vinci.
Al die door jouw genoemde uitvindingen zijn vergelijkbaar met da Vinci,s primitieve gewrocht. Het waren simpele principes en meer niet.
Zie je Nederland een atoom aangedreven vliegdekschip met bijbehorende vliegtuigen enzv. produceren? En betalen? En dan nog de lef hebben om hem te gebruiken?

The eimer | 07-05-07 | 18:05

wat een enorme eikels!

bunneke | 07-05-07 | 18:02

@The eimer 07-05-07 @ 17:47:
Oh jawel hoor... Voorbeeldje: Ze betalen federale inkomstenbelasting terwijl de federale overheid grondwettelijk helemaal geen belasting over de vruchten van arbeid MAG heffen. Daar zouden in NL al vele kabinetten over gestruikeld zijn.
De maandagavond hoofdfilm:
www.youtube.com/watch?v=zsZO6G7dfpI

koerbagh | 07-05-07 | 18:00

Die Yanks hoeven geen 50 % milieutax te betalen voor de salarieering van zakkenvullende ambtenaren en multiculdromen te financieren.
Hun energieprijzen liggen een kwart lager dan hier het geval is.
Ze zijn dan ook niet zo,n stom lullenvolk die zich tot op het bot laat beroven als wij dat zijn.

The eimer | 07-05-07 | 17:47

wopper 07-05-07 @ 16:21
Gehersenspoeld SSlinks tuig? Pff gaan we weer met de vergelijkingen met de nazi's. Zegt Godwin's law je misschien iets?
Sterk argument trouwens. Getuigt van intelligentie, goed onderbouwd enzo.

stakker

De Beul van Den Haag | 07-05-07 | 17:39

nu die Americanos nog aanleren dat je oorlogvoeren ook energieverslindend is

Patrick Zweedsey | 07-05-07 | 17:30

onze bevrijding in W.O.II (Canada) ;-) Engelsen & Polen niet vergeten hé!

Commandant Che Gueva | 07-05-07 | 17:26

@De Vrolijke Kaafir© 07-05-07 @ 14:00:
koelkast (William Cullen, Schotland)
de lift (Archimedes, Griekenland)
televisie (John Logie Baird, Schotland)
wolkenkrabbers (William Strutt, Engeland)
fax (Alexander Bain, Schotland)
televisie (John Logie Baird, Schotland)
vliegtuig (Gustav Albin Weißkopf, Duitsland)
het internet (Tim Berners Lee, Engeland)
computer operating system (Alan Turing, Engeland)
calculator (Charles Babbage, Engeland)
onze bevrijding in W.O.II (Canada)
telefoon (Alexander Graham Bell, Schotland)
naaimachine (Barthelemy Thimonnier, Frankrijk)

Blijft over: de laser, de atoombom en de filmcamera.
Dus met uiterste precisie een bom afwerpen en daar foto's van maken. Dat is het inderdaad in een notedop. Klopt precies!

koerbagh | 07-05-07 | 17:22

@ De Vrolijke Kaafir© 07-05-07 @ 14:00
dat lijstje van jou is wel heel ruim....
dus NL met koffiezetapparaat, CD speler, muziektapes, DVD, kaas, microscoop etc etc kunnnen ook mee doen.
Atoombom werd door Albert Einstein ontwikkeld,
Internet is op basis van zwitsers protocol.
vliegtuig door een Duitser...

holistic river | 07-05-07 | 17:09

nu moeten we op gaan passen, dadelijk vinden ze ook diezel motoren uit voor de autos

stijlloze1988 | 07-05-07 | 17:00

Ach ja ... De VS heeft al bijna 25 jaar een prima werkend GPS systeem in de ruimte .... De EU is nog niet verder dan één test satellietje.
.
Maar klaag rustig verder over de onnozelheid van de VS hoor. Dan vlieg ik er volgende maand weer in een Amerikaans vliegtuig naartoe.

Professor Plons | 07-05-07 | 16:58

Haha, wat een volk is het toch ook zeg! Straks komen ze er nog achter dat roken ook schadelijk is...

Aatje | 07-05-07 | 16:50

TM 07-05-07 @ 14:13
DAt is mijn werk manneke. Hier lullen we maanden en gebeurt er weinig, daar besluiten ze iets te doen en gooien er dan ook een bak geld tegenaan. Er wordt daar VEEL meer geinvesteerd in de ontwikkeling van de nieuwe generatie energiedragers en nieuwe processen daarvoor dan hier in Europa, ondanks alle rhetoriek hier over hoeveel biobrandstoffen we wel niet bij gaan mengen. Kennis is hier zat, maar het gaat allemaal zoooo traag. Daarom werk ik nu met een bedrijf in de VS en niet in Europa. Daar gaan ze gewoon voor een doel. Er is genoeg is met ze, maar die mentaliteit mag ik wel.

middleoftheroad | 07-05-07 | 16:43

... ik moet steeds vaker concluderen dat de Amerikanen niet alleen arrogant zijn, maar ook steeds dommer schijnen te worden. (En dikker, daar lach ik nog steeds om.)
Maar dit slaat alles: met veel poeha 'de nieuwste technologie' presenteren die elke gemiddelde Europeaan al een paar decennia in huis heeft, slaat werkelijk alles. ik dacht eerst dat ik naar een skecth zat te kijken trouwens, haha!!

looprekje | 07-05-07 | 16:22

Zo te lezen is het crapuul van Nederland (van vmbo tot academie) oververtegenwoordigd in de anti-Amerika comments; had ook niet anders verwacht van gehersenspoeld SSlinks tuig.. dat Bushènco niet geliefd is, allaaah, maar om een heel volk als dom te betitelen doen alleen ultra domme lieden.

wopper | 07-05-07 | 16:21

Ja zo gezien is dr. Phil zelfs reuzeintelligent.

PsychiatrischPatient | 07-05-07 | 16:20

Watte? 500 dollar besparen? 900 liter water kost een dollar daar (2004)

www.ci.laramie.wy.us/cityservices/wate...

Een snelle rekensom zegt dat de amerikaan dus al snel ruim 1200 liter water per dag bespaart... Bespaart! Hoevaak moeten die Yanks naar de plee dan?

W?doedammel? | 07-05-07 | 16:06

//zet de verwarming hoog en de airconditioner aan.

Pepp1 | 07-05-07 | 15:50

De grootste en waarschijnlijk enige kwaliteit van de Amerikanen is dat ze een idee van een ander jatten en dan met veel geld en mankracht het perfectioneren. Vervolgens roepen ze met veel bombarie dat ze iets nieuws hebben uitgevonden.

Dus binnenkort de nieuwste hit: noclass.com!

noorderling | 07-05-07 | 15:50

pittautus 07-05-07 @ 15:31 Ik vind jouw reactie zo nutteloos. Net zo nutteloos als alle Amerikanen!

Willy Vanilly | 07-05-07 | 15:44

Waarom al dat gezibbedee over wie nou wat heeft uitgevonden. Ook al zouden er (en ik betwijfel het ten zeerste) 1 miljoen briljante mensen wonen, dan wonen er nog steeds meer dan 299 miljoen idioten. Je moet toch met me eens zijn dat de gemiddelde amerikaan niet als al te slim te boek staat, is misschien een stereotype, maar waar rook is, is vuur.
En over dat argument dat we veilig onder amerka's raketschild zouden leven: als die mongolen op de eerste plaats al geen atoombom gebouwd zouden hebben dan was er waarschijnlijk geen wapenwedloop geweest en hadden we dat hele schild niet nodig gehad. Voor zover het uberhaubt werkt.
En dat ze (naast de russen, canadezen, polen, etc.) ons in WW2 bevrijd hebben betekent niet dat we alle rotzooi en idioterie uit dat land maar klakkeloos hoeven te slikken. Amerika, notabene, heeft haar eigen onafhankelijkheid voor een groot deel te danken aan de nederlanders, de fransen en de spanjaarden.
Maar goed, het probleem zal zich zelf oplossen; als over enkele decennia het amerikaanse imperium instort en de chinezen of india die rol overnemen zal ik de laatste zijn die rouwt. Good riddance.

De Beul van Den Haag | 07-05-07 | 15:43

Ze zijn ook onder de indruk van Hollandse kranen. Als je daar de kraan opendoet heb of een druiper of spuit 11. Niets ertussen, zoals je hier de waterstraal kunt doseren.

Frank Culemborg | 07-05-07 | 15:42

Als nou nog één mongool zegt dat de U.S. op ons voor loopt...

M299 | 07-05-07 | 15:37

Ik vind al die sneue reacties nog dommer dan die Amerikanen en die vind ik héééééééél dom

pittautus | 07-05-07 | 15:31

@ dam-dame 07-05-07 @ 15:19
Damn!!

Teen | 07-05-07 | 15:29

aldus de 'uitvinder', die er ongetwijfeld wereldwijd patent op (ZAL) aanvragen

krasser | 07-05-07 | 15:26

De domheid van de journalisten van CNN moet men natuurlijk niet een heel land aanrekenen. Het is goed om de spot te drijven met het treurige neveau van hun wetenschapsjournalistiek. In de USA neemt geen zinnig mens CNN serieus.

Johannes26 | 07-05-07 | 15:24

@Teen 07-05-07 @ 14:50
Helaas Bigi Bana Boy heeft gewonnen

dam-dame | 07-05-07 | 15:19

Spaarlamp??? Wij hebben toch de LED al? Da's voor de VS zeker ook nog een "amazing discovery"?

T'o Malaak | 07-05-07 | 15:13

De VS zijn natuurlijk op dat gebied een ontwikkelingsland. Vraag een papoea wat hij met een kedoom mot...

Murdockyoufool | 07-05-07 | 14:57

@MDA 07-05-07 @ 14:11
Heb niet zo'n zin in een Wikipedia-opzoekwedstrijd, maar volgens mij was het nog altijd de Amerikaan John Gorrie die het patent heeft op 'mechanische koeling' en dus de koelkast. En wat de telefoon betreft... tja, er is over geen enkel andere apparaat zoveel heisa over wie het nou precies heeft uitgevonden als over de telefoon. Het lijkt erop dat Meucci (die erin slaagde een soort van telefonische verbinding te maken in zijn eigen huis) postuum met de eer mag pronken, maar ja... dat huis stond wel weer in Staten Island, New York he ;-). Hij verhuisde namelijk al vrij snel vanuit Florence naar Cuba en daarna naar de VS.

De Vrolijke Kaafir© | 07-05-07 | 14:56

beter goed gejat dan .........

Ze kennuh daar ook niks zelf he..... jah die knopjes wat ronder maken.. geloof je zelf dat dit aanslaat de gemiddelde auto daar rijdt 1 op 2!

sjonzonnekanon | 07-05-07 | 14:55

Binnenkort gaat GS energiebesparen met postings die in één keer goed gaan!

makkie | 07-05-07 | 14:51

Ik heb gewonnen met drie identieke postings!

Teen | 07-05-07 | 14:50

@Dr.Bob 07-05-07 @ 14:28
Ja, en een Hummer is zuiniger dan een Kever als tweede auto.
De gemiddelde amerikaan heeft die driedubbeldeurskoelkast als extra koel/vries ruimte omdat de koelkast in de keuken meestal te ver van de plasmatelevisie af staat.

makkie | 07-05-07 | 14:46

Succes met het editen van dubbelposts gast! Hahaha

sjaakdeslinksesul | 07-05-07 | 14:41

@Bigi Bana Boy 07-05-07 @ 14:38

Gewoon minder met je mond open fietsen, anders zijn het inderdeed bijna brosjes.

KaiserSoza | 07-05-07 | 14:40

Over Griekenland gesproken, de spoelkracht van die plee's daar houdt ook niet over. Kent iemand hier het veschijnsel van de floater, of wel "the thing that wouldn't leave" ? Of ben ik de enige met deze ervaringen ?

Bigi Bana Boy | 07-05-07 | 14:38

het posten gaat niet zo vlot vandaag.... mijn excuses voor het soms dubbel dubbel posten posten.

MDA | 07-05-07 | 14:37

Komt alleen daardoor dat alle knappe koppen uit europa naar de US van A zijn verhuisd in de 2e WO. Tesla en al die andere knappe koppen zijn jammergenoeg niet echt uit america hoewel ze daar hun uitvindingen hebben gedaan.. En tot slot dus ook hun genen daar hebben verspreid.. Maar 't blijven europese genen ;-)

ManiacMansion | 07-05-07 | 14:36

Die Yanks bouwen betere websites dan de fekking dutch.

kuttekrap | 07-05-07 | 14:33

@Redactie
De homepage geeft nog steeds 73 comments aan......

Euroknaller | 07-05-07 | 14:31

@Kaafir: wat hebben die Amerikanen eigenlijk ooit voor ons gedaan?
Euh: oorlog met Vietnam tot een drama laten komen, Mujaheddin trainen in Afghanistan (o.a. Osama), wapens leveren aan Saddam tegen Iran, wrede dictators aan de macht geholpen in Zuid-Amerika....

MDA | 07-05-07 | 14:30

George Rules!!
*zucht diep en spoelt braaf door met de besparingsknop*

porn-o-graaf | 07-05-07 | 14:30

Dat kan nog eens interessant worden voor die Janks als daar over 10 jaar de LED geintroduceerd wordt...

da wizard | 07-05-07 | 14:28

De Vrolijke Kaafir© 07-05-07 @ 14:14

En die eerste naaimachine van die Hunt was zeker een naald en garen? :-)

kwarko01 | 07-05-07 | 14:28

@Redactie
De homepage geeft nog steeds 73 comments aan......

Euroknaller | 07-05-07 | 14:28

driedubbeldeurskoelkasten zijn vaak zuiniger dan veel van die ouwe kudt koelkasten die menig Nederlands gezin als extra koel/vries ruimte gebruikt omdat niet alles in de koelkast in de keuken past.

Dr.Bob | 07-05-07 | 14:28

George Rules!!
*zucht diep en spoelt braaf door met de besparingsknop*

porn-o-graaf | 07-05-07 | 14:28

@ G-unite doe eens testbidi doen.

KaiserSoza | 07-05-07 | 14:27

Dat kan nog eens interessant worden voor die Janks als daar over 10 jaar de LED geintroduceerd wordt...

da wizard | 07-05-07 | 14:26

Grappig, wacht maar af wanneer China en al die andere landen het geleende geld eindelijk eens terug willen hebben.....
Ik vind de vergelijking met een tokkie die bij leen z'n geld gaat halen voor een nieuwe Mercedes die daar dan patserig in rond rijd dan ook hetzelfde als Amerika die zich de vergetelheid in leent, om vervolgens met ''uitvindingen'' aan te komen die overgens bijna allemaal door Europeanen Chinezen Japanners zijn bedacht die naar de VS zijn gegaan....
Echt een geweldig land ja, Die mensen hebben echt geen gevoel van planning in de toekomst of wat dan ook. Zolang ik nu 5 miljard elke dag kan lenen zit ik wel snor... Ja maar die gasten willen hun geld ook wel eens terug zien als je snapt wat ik bedoel..

blendedperfection | 07-05-07 | 14:24

@Willy Vanilly 07-05-07 @ 14:13
Is dat niet het hele idee van de USofA; dat het Europa versie 2.0 is?

De Vrolijke Kaafir© | 07-05-07 | 14:24

MDA: correctie: internet is een Amerikaanse uitvinding --- is begonnen als het ARPAnet. In het CERN is het WWW-principe uitgevonden; het internet bestond toen al lang.

Lagonda | 07-05-07 | 14:23

@ MDA 07-05-07 @ 14:00

Okee, MDA.

wopper | 07-05-07 | 14:23

Ik denk dat men in Amerikaanse wetenschappelijke kringen goed op de hoogte is van deze belangrijke energiebesparende mogelijkheden. Alleen de journalisten van CNN, die worden geselecteerd op achterlijkheid en hun 'nieuws' is daar dan ook naar.

Johannes26 | 07-05-07 | 14:22

@Kaafir: wat hebben die Amerikanen eigenlijk ooit voor ons gedaan?
Euh: oorlog met Vietnam tot een drama laten komen, Mujaheddin trainen in Afghanistan (o.a. Osama), wapens leveren aan Saddam tegen Iran, wrede dictators aan de macht geholpen in Zuid-Amerika....

MDA | 07-05-07 | 14:22

LOL @ telegraafhoerrr
Je hebt heel wat uit te leggen als je van de zomer weer naar hetzelfde hotel terug gaat!

Teen | 07-05-07 | 14:21

Je moet nu eenmaal prioriteiten stellen, schijten kun je tenslotte overal.

Eppo | 07-05-07 | 14:20

off topic : wanneer zijn die migraties met die servers nou eens opgelost? gaat vanalles fout; hier en op NN. stelleje pruts technologen!

Krassimir | 07-05-07 | 14:19

LOL @ telegraafhoerrr
Je hebt heel wat uit te leggen als je van de zomer weer naar hetzelfde hotel terug gaat!

Teen | 07-05-07 | 14:19

LOL @ telegraafhoerrr
Je hebt heel wat uit te leggen als je van de zomer weer naar hetzelfde hotel terug gaat!

Teen | 07-05-07 | 14:17

Spaarlampen.....
De veroorzaker van een van de toekomstige milieu rampen.
maar dat zegt het milieu bewuste ( over hel algemeen linkse ) nederland niet.
Ignorrance is a bliss.

Duke ACID | 07-05-07 | 14:17

@wopper @ 13:55
Zoals ik het lees is er nog steeds alleen sprake van indirect bewijs, net als tijdens de eerste hype rond koude kernfusie. Toen bleken de resultaten van het experiment niet reproduceerbaar (voorwaarde voor wetenschappelijk bewijs), nu wel. Er zijn volgens de auteurs aanwijzingen (productie van bepaalde elementen) dat er kernfusie heeft plaatsgevonden, maar daarvoor moet het model dat deze productie van elementen verklaart wel correct zijn. Zou dus best nog kunnen dat hun model niet klopt en de oorzaak elders gezocht moet worden. Interessant dus, maar nog steeds geen echt bewijs.

sjaakdeslinksesul | 07-05-07 | 14:16

Ik denk dat men in Amerikaanse wetenschappelijke kringen goed op de hoogte is van deze belangrijke energiebesparende mogelijkheden. Alleen de journalisten van CNN, die worden geselecteerd op achterlijkheid en hun 'nieuws' is daar dan ook naar.

Johannes26 | 07-05-07 | 14:15

Gaat iets mis met mijn comments posten..

Willy Vanilly | 07-05-07 | 14:14

@kwarko01 07-05-07 @ 14:02
Dat wil die naaier van een Singer je natuurlijk graag laten geloven! In werkelijkheid was het de Amerikaan Walter Hunt die rond 1834 's werelds eerste naaimachine had uitgevonden (nadat hij onder meer de vulpen, messenslijper, een kolenoven en een ijsploeg had uitgevonden). Hunt is ook de uitvinder van de veiligheidsspeld, die hij voor $400,- verkocht aan een man bij wie hij nog een schuld van $15,- had uitstaan, maar goed. Hunt wilde geen patent op zijn naaimachine aanvragen (zo gaat het verhaal) omdat hij bang was dat het voor massale werkloosheid zou zorgen. Mede-Amerikaan Elias Howe had daar minder moeite mee en vond precies dezelfde machine een paar jaar later opnieuw uit.

De Vrolijke Kaafir© | 07-05-07 | 14:14

Je kan precies de commenters uit de USA eruit halen. hehehehe

Armageddon | 07-05-07 | 14:14

De Vrolijke Kaafir© 07-05-07 @ 14:00 Tenzij het door een indiaan is uitgevonden, is het sowiso uitgevonden door een ex-Europeaan of ex-Afrikaan. Wat hebben die indianen ooit voor mij gedaan? Amerika had schijt aan nazi's / Hitler totdat Pearl Harbor werd aangevallen, bij de weg.

Willy Vanilly | 07-05-07 | 14:13

@middleoftheroad 07-05-07 @ 14:07 : "De oplossingen voor de volgende generatie (bio)brandstoffen zullen uit de VS komen omdat ze daar wel willen investeren."

????? Op welke planeet leef jij? Noem eens een paar goeie initiatieven en maatregelen van de U.S.A. dan? Alsjeblieft? En dan niet California noemen want die doen alles dat Washington niet wil zien in dit opzicht.

TM | 07-05-07 | 14:13

Ik heb een geheel automatische toilet. Afhankelijk van de soort en het gewicht van de boodschap wordt de hoeveelheid spoelwater berekend.

Karel kwakbol | 07-05-07 | 14:12

@ MDA 07-05-07 @ 14:00

Okee, dan hou ik me als leek maar vast aan jou als wetenschapper.

wopper | 07-05-07 | 14:11

koelkast (carnoyt: engelsman), de telefoon (Meucci , Italie), de lift, televisie, filmcamera, wolkenkrabbers, fax, magnetron, televisie, vliegtuig, atoombom (jawel), laser, het internet (CERN: zwitserland), computer operating system, calculator, onze bevrijding in W.O.II, de telefoon (stond er al en is nog steeds fout) en de naaimachine... wat hebben die Amerikanen eigenlijk ooit voor ons gedaan?"

MDA | 07-05-07 | 14:11

het blijft een kudt volk

retba | 07-05-07 | 14:11

twee knoppen, wat ouderwets, onze plee kan stoppen met dezelfde knop als waar je hem mee start.

Snijbonenmolen | 07-05-07 | 14:10

De Vrolijke Kaafir© 07-05-07 @ 14:00 Tenzij het door een indiaan is uitgevonden, is het sowiso uitgevonden door een ex-Europeaan of ex-Afrikaan. Wat hebben die indianen ooit voor mij gedaan? Amerika had schijt aan nazi's / Hitler totdat Pearl Harbor werd aangevallen, bij de weg.

Willy Vanilly | 07-05-07 | 14:10

Telegraafhoerrr 07-05-07 @ 13:56:
dat is om je gebruinde pleepapier in te gooien, dork.
niet om op te gaan zitten!..
muhahaha

Commentatort | 07-05-07 | 14:10

@wopper @ 13:55
Zoals ik het lees is er nog steeds alleen sprake van indirect bewijs, net als tijdens de eerste hype rond koude kernfusie. Toen bleken de resultaten van het experiment niet reproduceerbaar (voorwaarde voor wetenschappelijk bewijs), nu wel. Er zijn volgens de auteurs aanwijzingen (productie van bepaalde elementen) dat er kernfusie heeft plaatsgevonden, maar daarvoor moet het model dat deze productie van elementen verklaart wel correct zijn. Zou dus best nog kunnen dat hun model niet klopt en de oorzaak elders gezocht moet worden. Interessant dus, maar nog steeds geen echt bewijs.

sjaakdeslinksesul | 07-05-07 | 14:09

Telegraafhoerrr 07-05-07 @ 13:56:
dat is om je gebruinde pleepapier in te gooien, dork.
niet om op te gaan zitten!..
muhahaha

Commentatort | 07-05-07 | 14:09

@BBB
lol, ik weet niet wat er loos is, maar je comment wordt ongeveerd na 3 minuten pas gepost en dan nog is ie aan het rekenen. Gewoon een nieuw window openen, kijken of je comment gepost is, en dan de window met de comment sluiten.

controle | 07-05-07 | 14:08

@De Vroolijke Kaafir
Misschien is dat ook het probleem wel: veel van die dingen die jij opnoemt zijn milieuvervuilend. Bovendien zijn ze ontwikkeld uit zaken waarvan de wortels in Europa lagen. De nazi's waren namelijk een heleboel wel, maar dom zeker niet.

Horror Skopie | 07-05-07 | 14:07

@ telegraafhoer
Dat is voor het papier, niet je stront

@VS bashers
Ze doen veel domme dingen, maar als ze echt allemaal van die debielen waren hadden ze niet de grootste economie ter wereld en waren ze niet de enige supermacht op deze aardkloot.
En als ze iets willen dan gaan ze er tenminste voor ipv eerst 300 ouwehoerrondes in te lassen waarbij natuurlijk steeds net geen consensus gevonden kan worden waarna er een compromis volgt dat eigenlijk niemand echt fijn vind. De oplossingen voor de volgende generatie (bio)brandstoffen zullen uit de VS komen omdat ze daar wel willen investeren.

middleoftheroad | 07-05-07 | 14:07

@Dr. Faustus 07-05-07 @ 13:51

Dat zijn miljoenen mensen die ook allemaal consumeren en meehelpen aan de global warming en al dat gezeik. Was dus veel beter geweest voor het milieu als ze wat meer hadden platgegooid dan 'alleen' Hiroshima en Nagasaki.

Protumia | 07-05-07 | 14:07

controle

Heb jij wel eens deja-vu gehad ?

controle

Heb jij wel eens deja-vu gehad ?

controle

Heb jij wel eens deja-vu gehad ?

Bigi Bana Boy | 07-05-07 | 14:06

Ik schijt gewoon in een gat in de grond in de tuin van de buren, geen knoppen nodig.

SODEP | 07-05-07 | 14:06

driedubbeldeurskoelkasten zijn vaak zuiniger dan veel van die ouwe kudt koelkasten die menig Nederlands gezin als extra koel/vries ruimte gebruikt omdat niet alles in de koelkast in de keuken past.

Dr.Bob | 07-05-07 | 14:06

@MDA 07-05-07 @ 14:00

En die x-ray brillen doen het ook nooit.

KaiserSoza | 07-05-07 | 14:06

Excuseez pour le double post, maar le internet deed raar.

De Vrolijke Kaafir© | 07-05-07 | 14:05

Komt alleen daardoor dat alle knappe koppen uit europa naar de US van A zijn verhuisd in de 2e WO. Tesla en al die andere knappe koppen zijn jammergenoeg niet echt uit america hoewel ze daar hun uitvindingen hebben gedaan.. En tot slot dus ook hun genen daar hebben verspreid.. Maar 't blijven europese genen ;-)

ManiacMansion | 07-05-07 | 14:04

@Dr. Faustus 07-05-07 @ 13:51

Dat zijn miljoenen mensen die ook allemaal consumeren en meehelpen aan de global warming en al dat gezeik. Was dus veel beter geweest voor het milieu als ze wat meer hadden platgegooid dan 'alleen' Hiroshima en Nagasaki.

Protumia | 07-05-07 | 14:03

Ik moet mijn wc altijd vier keer doorspoelen na een grote boodschap. En als klap op de vuurpijl heb ik dan ook nog de wc borstel nodig.

Armageddon | 07-05-07 | 14:02

@MDA 07-05-07 @ 14:00

En die x-ray brillen doen het ook nooit.

KaiserSoza | 07-05-07 | 14:02

De Vrolijke Kaafir© 07-05-07 @ 13:58

Hallo! De naaimachine komt van dhr. Singer af. Die heeft zijn fabriek verhuisd naar de states toen meneer Nassi aan het woord kwam in Germany.

kwarko01 | 07-05-07 | 14:02

@BBB
Ben je weer aan het zuipen? lol

controle | 07-05-07 | 14:00

@wopper: Nee, niet goed. Ik werk in dat vakgebied, en ik kan je vertellen dat Naturwisseshaften echt niets voorstelt. Net als de regelmatige claims van koude kernfusie (ook hier in Nederland trouwens). Er komen ook vaak verhalen over anti-zwaartekracht uit Rusland in dat soort bladen terecht... vermakelijk, maar niet echt waardelvol. Probeer het anders eens bij Nature of Science...

MDA | 07-05-07 | 14:00

Die simpele Yank-bashers doen me telkens weer denken aan Monty Python's Life of Brian. Jeweetwel: "Apart from the sanitation, medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh water system and public health, what have the Romans ever done for us?". Zo van: afgezien van de koelkast, de lift, televisie, filmcamera, wolkenkrabbers, fax, magnetron, televisie, vliegtuig, atoombom (jawel), laser, het internet, computer operating system, calculator, onze bevrijding in W.O.II, de telefoon en de naaimachine... wat hebben die Amerikanen eigenlijk ooit voor ons gedaan?"

De Vrolijke Kaafir© | 07-05-07 | 14:00

@Willy Vanilly: Dat bedoelde ik niet te zeggen. Het gaat er om wie de bom als eerste heeft --- ook Hitler was bezig er een te ontwikkelen, en ook de Russen en de Chinezen hebben uitgevogeld hoe het moet. Wat was er gebeurt als nazi-duitsland als eerste de beschikking over de bom had gehad? Of Rusland? Of Japan? Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken.

Lagonda | 07-05-07 | 13:59

Dit is zeker een grapje?! Weet je hoeveel meer dingen wij daarheen zouden kunnen brengen als dit aanslaat bij die idioten!!! Het enige wat je aan marketing hoeft te doen in de VS is zeggen dat je niet kan achterblijven op je buurman en dat hij een beter mens is omdat hij dit doet.

Pablo's ijscocar | 07-05-07 | 13:58

Lagonda 07-05-07 @ 13:46 Is Adolf door tha bomb gestopt met oorlogen?? Nee was gewoon het goeie ouwe tanks en militairen die dat voor mekaar hebben gebokst. Eer wie eer toekomt. Een atoombom bezitten betekend niet automatisch wereldmacht zijn. Mag ik je er even aan herinneren dat Rusland meer bommen dan Amerika had. Duss..

Willy Vanilly | 07-05-07 | 13:58

Die simpele Yank-bashers doen me telkens weer denken aan Monty Python's Life of Brian. Jeweetwel: "Apart from the sanitation, medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh water system and public health, what have the Romans ever done for us?". Zo van: afgezien van de koelkast, de telefoon, de lift, televisie, filmcamera, wolkenkrabbers, fax, magnetron, televisie, vliegtuig, atoombom (jawel), laser, het internet, computer operating system, calculator, onze bevrijding in W.O.II, de telefoon en de naaimachine... wat hebben die Amerikanen eigenlijk ooit voor ons gedaan?"

De Vrolijke Kaafir© | 07-05-07 | 13:58

@Lagonda 07-05-07 @ 13:46

Je valt in herhaling, en ja Teen lult altijd dom, maar tegelijkertijd 500 keer zo amusant dan dat gebrabbel van jou, lutser

Big Ern | 07-05-07 | 13:58

In het midden oosten (en het begint al in Griekenland) zie je vaak een mandje naast de WC staan, waar je in kan kakken, omdat de leidingen te klein zijn. Daar zullen ze in de VS wel helemaal van opkijken.

Telegraafhoerrr | 07-05-07 | 13:56

Laat me niet lachen... Het vooraanstaande tijdschrift "naturwissenschaften"??
@ MDA 07-05-07 @ 13:44

Niet goed?
De onderzoekers hebben hun methode en resultaten gepubliceerd in het tijdschrift Naturwissenschaften, een peer-reviewed tijdschrift waarin ook Albert Einstein, Werner Heisenberg en Konrad Lorenz hebben gepubliceerd.

www.springerlink.com/content/75p457264...

wopper | 07-05-07 | 13:56

Kom zeg, in WOII hadden ze reeds de atoombom die veel zuiniger met grondstoffen omging dan conventionele bommen. Dat nog los van het voordeel dat één vliegtuig maar één keer naar Japan hoefde te vliegen ipv iedere nacht een paar honderd. Dus ze zijn altijd al heel bewust met het milieu omgegaan.

Bigi Bana Boy | 07-05-07 | 13:56

Dit is zeker een grapje?! Weet je hoeveel meer dingen wij daarheen zouden kunnen brengen als dit aanslaat bij die idioten!!! Het enige wat je aan marketing hoeft te doen in de VS is zeggen dat je niet kan achterblijven op je buurman en dat hij een beter mens is omdat hij dit doet.

Pablo's ijscocar | 07-05-07 | 13:55

Laat me niet lachen... Het vooraanstaande tijdschrift "naturwissenschaften"??
@ MDA 07-05-07 @ 13:44

Niet goed?
De onderzoekers hebben hun methode en resultaten gepubliceerd in het tijdschrift Naturwissenschaften, een peer-reviewed tijdschrift waarin ook Albert Einstein, Werner Heisenberg en Konrad Lorenz hebben gepubliceerd.

www.springerlink.com/content/75p457264...

wopper | 07-05-07 | 13:55

Kom zeg, in WOII hadden ze reeds de atoombom die veel zuiniger met grondstoffen omging dan conventionele bommen. Dat nog los van het voordeel dat één vliegtuig maar één keer naar Japan hoefde te vliegen ipv iedere nacht een paar honderd. Dus ze zijn altijd al heel bewust met het milieu omgegaan.

Bigi Bana Boy | 07-05-07 | 13:54

Lagonda 07-05-07 @ 13:46 Is Adolf door tha bomb gestopt met oorlogen?? Nee was gewoon het goeie ouwe tanks en militairen die dat voor mekaar hebben gebokst. Eer wie eer toekomt. Een atoombom bezitten betekend niet automatisch wereldmacht zijn. Mag ik je er even aan herinneren dat Rusland meer bommen dan Amerika had. Duss..

Willy Vanilly | 07-05-07 | 13:54

Kom zeg, in WOII hadden ze reeds de atoombom die veel zuiniger met grondstoffen omging dan conventionele bommen. Dat nog los van het voordeel dat één vliegtuig maar één keer naar Japan hoefde te vliegen ipv iedere nacht een paar honderd. Dus ze zijn altijd al heel bewust met het milieu omgegaan.

Bigi Bana Boy | 07-05-07 | 13:53

Wat zijn die amerikanen toch dom!

great bay | 07-05-07 | 13:53

Komt alleen daardoor dat alle knappe koppen uit europa naar de US van A zijn verhuisd in de 2e WO. Tesla en al die andere knappe koppen zijn jammergenoeg niet echt uit america hoewel ze daar hun uitvindingen hebben gedaan.. En tot slot dus ook hun genen daar hebben verspreid.. Maar 't blijven europese genen ;-)

ManiacMansion | 07-05-07 | 13:53

Dankzij de atoombommen is het nu al meer dan zestig jaar vrede in Europa. Dat zijn miljoenen mensenlevens.

Dr. Faustus | 07-05-07 | 13:53

Kom zeg, in WOII hadden ze reeds de atoombom die veel zuiniger met grondstoffen omging dan conventionele bommen. Dat nog los van het voordeel dat één vliegtuig maar één keer naar Japan hoefde te vliegen ipv iedere nacht een paar honderd. Dus ze zijn altijd al heel bewust met het milieu omgegaan.

Bigi Bana Boy | 07-05-07 | 13:52

Laat me niet lachen... Het vooraanstaande tijdschrift "naturwissenschaften"??
@ MDA 07-05-07 @ 13:44

Niet goed?
De onderzoekers hebben hun methode en resultaten gepubliceerd in het tijdschrift Naturwissenschaften, een peer-reviewed tijdschrift waarin ook Albert Einstein, Werner Heisenberg en Konrad Lorenz hebben gepubliceerd.

www.springerlink.com/content/75p457264...

wopper | 07-05-07 | 13:52

Maar wel raketten naar de maan sturen en Smart bommen maken.

Neehè | 07-05-07 | 13:52

Wat zijn die amerikanen toch dom!

great bay | 07-05-07 | 13:52

Dankzij de atoombom is het nu al meer dan zestig jaar vrede in West-Europa. Dat zijn miljoenen mensenlevens die gered zijn.

Dr. Faustus | 07-05-07 | 13:51

Kom zeg, in WOII hadden ze reeds de atoombom die veel zuiniger met grondstoffen omging dan conventionele bommen. Dat nog los van het voordeel dat één vliegtuig maar één keer naar Japan hoefde te vliegen ipv iedere nacht een paar honderd. Dus ze zijn altijd al heel bewust met het milieu omgegaan.

Bigi Bana Boy | 07-05-07 | 13:51

@ Teen 07-05-07 @ 13:42

AIDS en kinderporno amerikaanse vindingen ? Jezus wat ben jij een ongelovelijk domme mongool. Ben je een kruising tussen Bonnie en Marco Bakker of zo ?

diepgraver | 07-05-07 | 13:51

Ik heb zelfs *Maar 1 Knop* op mijn WC. En die kun je op twee manieren gebruiken.

Of gaat dat de Amerikanen nog te ver? ;)

TM | 07-05-07 | 13:51

Flauw hoor GeenStijl, alleen bij de dubbele toiletknop wordt gezegd dat het een nieuwe techniek is. Zeiken kan natuurlijk over alles, maar hey?!, dat is GeenStijl. Een zelfde soort "info"filmpjes zal je ongetwijfeld ook terug vinden bij eigen huis en tuin.

meneer wouterse | 07-05-07 | 13:49

Die uitzending was - op initiatief van de AIVD - gericht op Noordafrika en het Midden-Oosten. Op die manier hoopt men de simpele moslimzieltjes ervan te overtuigen dat de Amerikanen helemaal niet zo ver voorliggen.

ventus_aqualis | 07-05-07 | 13:46

@Teen: Oh, je lult gewoon dom. Ik dacht dat je werkelijk ook over dingen had nagedacht. Sorry, mijn fout.

@Willy: Ja --- of dierenliefhebber Adolf H., of mensenvriend Jozef S., of de grote denker Mao.

Lagonda | 07-05-07 | 13:46

@Teen: Oh, je lult gewoon dom. Ik dacht dat je werkelijk ook over dingen had nagedacht. Sorry, mijn fout.

@Willy: Ja --- of dierenliefhebber Adolf H., of mensenvriend Jozef S., of de grote denker Mao.

Lagonda | 07-05-07 | 13:45

Sorry hoor, maar wat een bullshit verhaal.
Ik kom de laatste 6 jaar ieder jaar in de US of A (vakantie enzo) en spaarlampen worden daar allang gebruikt.
Programmeerbare thermostaat, ook allang daar aanwezig
2 knops schijthuis? nee die heb ik niet gezien, maar wel plees die maar 1.5 gallon = +- 6 liter per spoelbeurt gebruiken.
.
Ik denk dat CNN dit op de teevee gepleurt heeft voor de achterstandswijken, daar willen ze nog wel iets achter lopen.
Maar daar zullen ze ook niet zo snel warm lopen voor een spaarlamp, want dat is duurder in aanschaf.

MDE | 07-05-07 | 13:45

Ik zeik de schijt gewoonweg en verder is het een kwestie van de pleedeur goed dichthouden tegen de vliegen.

Biff Eagleburger | 07-05-07 | 13:45

@wopper: De afdeling 'Space and Naval Warfare Systems' van de Amerikaanse marine bleef echter geloven in de theorie en beweert nu in het vooraanstaande wetenschappelijke tijdschrift Naturwissenschaften dat ze bewijs hebben voor de reactie.

Laat me niet lachen... Het vooraanstaande tijdschrift "naturwissenschaften"??

MDA | 07-05-07 | 13:44

Ja domme Teen! Die japannertjes zijn ze nog dankbaar voor die zes vingers aan iedere hand.

sjaakdeslinksesul | 07-05-07 | 13:44

Whauuuu it's amayzing shopping at the Kruidvat in the Netherlands

Awasawas | 07-05-07 | 13:44

wauw en hoe zit het met de windmolen en zonne energie? wat een doorbraak!

paddo | 07-05-07 | 13:44

Whauuuu it's amayzing shopping at the Kruidvat in the Netherlands

Awasawas | 07-05-07 | 13:43

Lagonda 07-05-07 @ 13:38 Ja anders was inderdaad Japan wereldmacht geworden en aten wij de hele dag sushi. :-s

Willy Vanilly | 07-05-07 | 13:43

Yanks rule. In dit filmpje alleen even niet. Tot nu toe wordt alles in de wereld omgerekend in dollars en zijn ze per definitie de leiders van de wereld. 10x liever een yank in m'n huis dan 1 ayatollah in mijn achtertuin.

Rest In Privacy | 07-05-07 | 13:42

@ Lagonda 07-05-07 @ 13:38
Je hebt gelijk. De atoombom is geweldige uitvinding, net als AIDS en kinderporno.

Teen | 07-05-07 | 13:42

@wopper: De afdeling 'Space and Naval Warfare Systems' van de Amerikaanse marine bleef echter geloven in de theorie en beweert nu in het vooraanstaande wetenschappelijke tijdschrift Naturwissenschaften dat ze bewijs hebben voor de reactie.

Laat me niet lachen... Het vooraanstaande tijdschrift "naturwissenschaften"??

MDA | 07-05-07 | 13:41

De Amerikanen hebben nog nooit wat aan energiebesparing gedaan, het is dus te verwachten dat ze deze 'technologieen' niet kennen, maar ze zijn ook geweaun dom natuurlijk.

Willy Vanilly | 07-05-07 | 13:40

De getoonds tweeknops spoelbak is van de variant die kleine/grote boodschap niet start/stop.

fjf | 07-05-07 | 13:39

Het enige wat er mis is met dat tweeknoppensysteem is dat er twee principes zijn uitgewerkt, een model waarbij de kleine knop voor een kleine boodschap wordt gebruikt, en een model waarbij de grote knop juist voor een kleine boodschap wordt gebruikt. Dus dat hele tweeknoppen systeem werkt voor geen meter.

..zapper | 07-05-07 | 13:38

@Teen: Als je niet begrijpt dat het een zegen voor de mensheid is geweest dat Amerika als eerste land de atoombom heeft uitgevonden en heeft durven te gebruiken, dan begrijp je weinig van de gang van zaken op het wereldtoneel.

Lagonda | 07-05-07 | 13:38

Maar goed, ik heb liever dat ze nuttige dingen uitvinden dan waar wij ons zuinig volkje zo druk om maken. Een kruisraket bijvoorbeeld. Met een zuinig toilet is het slecht terrorisme bestrijden.

Zo jammer! | 07-05-07 | 13:38

Aan alle USA bashers: sterph!

wopper | 07-05-07 | 13:37

Ja, nee marginale toiletdoorspoeldingessen en spaarlampen, daar redden we de wereld mee. Intussen zijn onze redders uit WOII gelukkig wat structureler bezig met dingen die meer tijd en geld kosten maar die wel structureel ons hele energie + milieuprobleem oplossen zoals b.v. idd cold fusion ipv. onze fision reactors. Maar ondertussen rijden wij wel even door in onze fiat panda's opgelegd door ons superieure moraal...

CaptainGrunn | 07-05-07 | 13:36

Ach ja ze lopen daar een beetje achter he, je kan van een derdewereld land ook niet anders verwachten.

Brederodekater | 07-05-07 | 13:36

Lagonda 07-05-07 @ 13:34
Ja, zo'n atoombom, daar zouden ze er meer van moeten uitvinden.

Teen | 07-05-07 | 13:36

@holistic: dom genoeg om ons te bevrijden, in elk geval. En dom genoeg om ons de atoomparaplu te geven waar we jarenlang veilig onder hebben kunnen schuilen. Amerika is en blijft het enige baken van licht in een steeds duister wordende wereld. Tis alleen erg jammer dat er op dit moment zo'n malloot aan het roer staat.

Lagonda | 07-05-07 | 13:34

Energiezuinige huishoudens is nieuw in de USA, niet zo zeer de producten zelf (maar was voorheen ontinteressant voor de markt).

Joeper de poeper | 07-05-07 | 13:34

Patent: een KNOP om het licht UIT te doen.

Pigha Lal | 07-05-07 | 13:34

*loopt naar de wc en gaat eens lekker poepen*

poeslikker | 07-05-07 | 13:34

Als de Amerikanen slim waren geweest, waren ze nooit als dolle cowboys Irak binnen gevallen. Maar Amerikanen doen gewoon domme en lompe dingen, daar zijn het Amerikanen voor.

Horror Skopie | 07-05-07 | 13:34

@ Kees Maf : Je leest teveel tweakers.. De Yanks hebben namelijk inderdaad als eerste koude kernfusie voor elkaar.
Sja, en DOM dat ze zijn.. Nou, laten we het anders zeggen, de prioriteiten liggen gewoon anders.

diepgraver | 07-05-07 | 13:33

Ik las een laatst Amerikaans automagazine, daarin noemde ze diesel-auto's fresh new technonogy. Wat een lutsers zijn die gasten, ze bezorgen de wereld alleen dood en verderf.

Sociaal Anaal | 07-05-07 | 13:33

hahaha wereldnieuws!!

Alcoholic | 07-05-07 | 13:32

Ik spoel sowieso alleen na het schijten de plee door.

Teen | 07-05-07 | 13:32

Ach ja ze lopen daar een beetje achter he, je kan van een derdewereld land ook niet anders verwachten.

Brederodekater | 07-05-07 | 13:32

Ach, de Amerikanen waren dan wel weer eerder met nuttige technologie zoals maanlandingen en atoombommen.

Dr. Faustus | 07-05-07 | 13:31

@Lagonda
1 Onze beste IT specialsiten werken in de US. (i.e. zij niet hier, zelfredzaam dus)
2 ESA staat los van NASA en hebben in 2006 meer satellieten in omloop gebracht
3 een hypermodern leger is zeau 1939

PS de US lenen elke dag meer dan 3 miljard van China en Japan, ze hebben geen ziekteverzekering voor armen, en rascisme praat ik nog niet eens over. Ze vallen landen binnen voor olie, en sluiten mensen op zonder proces. Ja, Amerikanen zijn dom !

holistic river | 07-05-07 | 13:31

Hilarisch! .... en triest tegelijk.

Over 10 jaar introduceren ze ook de hybride-auto daar. (misschien)

Pindaboer | 07-05-07 | 13:31

"Zo zijn Amerikanen helemaal onder de indruk van een splinternieuwe uitvinding: de wc-knop met TWEE knoppen! "

Kan je zowel links, als rechtsklikken terwijl u uw behoefte doet!!!

*gewoon stortbak doortrekt aan ketting*

KaiserSoza | 07-05-07 | 13:30

Zo', spaarlamp overleeft vergelding van god in de vorm van de jaarlijkse tornado's niet :D

Ik weet het beter | 07-05-07 | 13:30

Een tijdje terug stond op GS toch ook al een topic dat je als actieve Amerikaan voor je ene weekje wintersport geen grote SUV hoefde te kopen maar dat men in Europa had gezien hoe je met een skibox en winterbanden op een gewone auto ook best de bergen in kunt....
Ze leren het nog wel!

knurfie | 07-05-07 | 13:30

Hilarisch! .... en triest tegelijk.

Over 10 jaar introduceren ze ook de hybride-auto daar. (misschien)

Pindaboer | 07-05-07 | 13:30

... en 99% van u leest GS op een computer met Amerikaanse processoren en Amerikaans besturingssysteem. Neem straks nog een Amerikaans colaatje. De medicijnen die u slikt komen veelal ook uit de US and A, net als vele medische doorbraken. Ik kan me vergissen, maar als ik zou moeten gokken, denk ik dat de Yanks de eerste zullen zijn die koude kernfusie voor elkaar krijgen. Dat ze de 'slimme plee' nu pas ontdekken is ze wat mij betreft vergeven.

Kees Maf | 07-05-07 | 13:29

@ Lagonda 07-05-07 @ 13:24
Mevrouw Lectuur en ikzelf vinden dat er toch wel een verschilletje zit tussen een ruimtevaartpreaugramma en een spoelstop op het toilet. En sinds gisteren zijn wij banger voor de Love Bug 2 dan voor het Amerikaanse leger!

Hannibeaul Lectuur | 07-05-07 | 13:28

We kunnen nog veel leren van die Amerikanen

taakplanner | 07-05-07 | 13:27

Je lacht je echt kapot om dat land. Ze kunnen middels laser, satelliet en GPS een geleide bom precies in je neusgat geleiden en tot ontploffing brengen, maar een 2-knops toilet om water te besparen is NASA-materiaal.

Zo ook lampen die door Edison/Göbels nog werden uitgevonden met een rendement van wel 5 hele procentjes, enorme boilers voor warm water en airco's om de overmatige hitte van de boilers in de huizen terug te brengen. Jaja, milieu ies belangrijk over de plas. Geen wonder dat die knakkers het Kyotoverdrag niet willen ondertekenen.

Tobus | 07-05-07 | 13:26

Hebben ze in Nederland toiletten al dertig jaar? Voor die tijd was het zeker gewoon een gat in de grond.

Alibombalie | 07-05-07 | 13:25

Och, och, och, wat zijn die Amerikanen toch weer *dom*. Fijn dat we met ons vaderlandse ruimtevaartprogramma, IT-technologie en hypermoderne leger zo zelfredzaam zijn.

Lagonda | 07-05-07 | 13:24

Hahahaha, giller.

Zo jammer! | 07-05-07 | 13:24

ROTF-lol!!! Die zuunige ollanders....

Comrade | 07-05-07 | 13:23

Aangezien de temperaturen hier 5 graden per jaar stijgen is het een kwestie van weinig tijd en hopla een energiezuinige airco.

..zapper | 07-05-07 | 13:23

Het lijken soms net Amish...
*Zet nog even Kleine Huis Op De Prairie op*

RobDrop | 07-05-07 | 13:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken