Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erbijgelapt!

Jazeker, we hebben ze geteld, gerangschikt en genummerd. Dat deden ze vroeger, dus dat doen we nu ook: De commenters die hun mond niet kunnen houden. Grote mond over kransenvoetbal, maar even twee minuten niet commenten is teveel gevraagd. Driewerf bah! Voor straf deze site van voor tot achter doorlezen. Dit jaar gaat de koude douche dus naar: Jan-Joris-Jaap-Joop en Koerbagh. En op NieuwNieuws: Zware Guy ViagraFalls. Ga je schamen, schenders!

Reaguursels

Inloggen

Net als Jane was ook ik stijlvol aan het herdenken in het pittoreske wijnstadje Gau Algesheim. Tijdens de 2 minuten stilte trokken wij met onze Duitsche vrienden nog een lekkere halve liter Paulaner Hefeweizen open en nodigden ze hartelijk uit om weer eens in Nederland langs te komen. Misschien dat het dan alsnog lukt om de Republiek ook hier in te voeren.

RobbieG | 07-05-07 | 14:46

@koerbagh @19:21
Ik keek naar de NOS uitzending. Chez eveneens. We zagen je comment na afloop van de stilte. Ik was in Duitsland. Da's pas symbolisch en wiedergutmachend.

Jane Doe | 06-05-07 | 19:58

@Jane Doe 06-05-07 @ 13:41:
Your point being? De mensen die werkelijk respect hebben voor die 2 minuten waren niet rond die tijd als een bezetene aan het F5-en maar stonden op de Dam, op de Waalsdorpervlakte, op voormalig Kamp Westerbork of bij een ander oorlogsmonument.

koerbagh | 06-05-07 | 19:21

ik kwam om 8 uur perongeluk de sportschool binnen lopen

boinzor | 06-05-07 | 16:44

PS@koerbagh, in vervolg op comment@11:04
Uiteindelijk lijken we wat pedanterigheid en betweterigheid betreft natuurlijk wel op elkaar maar ik heb een excuus (ik ben een oud wijf... wat is jouw excuus?) en ik heb de ballen dat als ik iemand onheus heb bejegend, ik dat durf te bekennen en dat later niet als een windvaan weer terugneem.
.
De twee minuten stilte stellen niets voor als je het louter en alleen als symboliek beschouwt en de boodschap de rest van het jaar vergeet. Ieder mag herdenken en gedenken op eigen wijze. MAAR.... de boodschap betreft respect voor het leven en voor elkaar en in het verlengde daarvan zou je respect moeten kunnen opbrengen voor de mensen die die twee minuten niet louter en alleen als symboliek beschouwen.
Het zijn altijd degenen die de mond vol hebben van een respectvolle omgang met elkaar die dat juist zelf moeilijk kunnen opbrengen.

Jane Doe | 06-05-07 | 13:41

@koerbagh
Gisteren niet gelogd. Vandaag je opmerking @ 21:28 gelezen en gezien dat je na het zoete broodjes bakken hier (Wiedergutmachungsmuziekje) alsnog je gram en gelijk wenste te halen op het blog van chez et moi. In de openbaarheid van de grote GS site doe je wat water bij de wijn maar in feite stelt je Wiedergutmachung geen reedt voor. Toon ruggengraat Barbarossa en wees een kerel in plaats van een pedanterig, betweterig meisje.

Jane Doe | 06-05-07 | 11:04

@bottehond 04-05-07 @ 20:37; sorry hoor, maar de familie van Cohen is grotendeels door de Duitsers om het leven gebracht, dus hij heeft alle recht om daar te staan

topcat | 06-05-07 | 00:20

Vreemd want de Noordelijke helft is toch nog heel lang bezet geweest. Wanneer zaten de geallieren dan voor de rivieren?

Stijno | 05-05-07 | 19:12

Zo, heeft er nog iemand lekker met kransen gevoetbald?

CYFAWS | 05-05-07 | 19:07

@Stijno 05-05-07 @ 11:55:
Band of Brothers is geen documentaire en het zijn geen archiefbeelden.

koerbagh | 05-05-07 | 16:44

@Stijno, slag om de Ardennen begon op 16 december 1944., en was een paar weken daarna afgelopen
Datum zelfmoord Hitler schrijf je net zelf: gerucht dus

Lavrenti_Beria | 05-05-07 | 16:08

Jane I love you

King Wasimoo | 05-05-07 | 14:44

Sinterklaas en kerstmis doe ik ook niet aan.

Pannie | 05-05-07 | 12:56

Kan iemand mij helpen?
Gister der untergang gezien (had ik al gezien maar viel me nu pas op). Het viel me dus op dat Hitler zelfmoord pleegde op 30 april 1945 (konninginendag bah) Maar ik heb ook de serie Band of Brothers gezien. Toen zaten ze op een gegeven moment in de ardennen en toen zeiden ze al dat Hitler zelfmoord had gepleegd. Heb dat volgens mij ook in andere films gezien (longest yard).
Heb ik dit gewoon verkeerd gezien ofzo of was dat toen een gerucht?

Stijno | 05-05-07 | 11:55

vM
Goede zaak, ik maak er ook een nuttige dag van.
*out*

bejaarde op brommer | 05-05-07 | 11:41

Bob

Moet toegeven dat van die lageloonlanden misschien onvoldoende in overweging te nemen. Blijf er wel bij dat het nogal, heu, ongelukkig is om bijvoorbeeld Carlsberg te kopen in het land van het bier, of Zwitserse chocoladetabletten in het land van de chocolade. You'll get my drift...

'Trouwens, 11 is wel erg jong voor harde actie...'

Zo hard was het nu ook weer niet hoor. Was wel vroegrijp, tot eigen scha en schande. Moet er uit nu, onderhoudswerken wachten. Bweekes!

v Maerlant | 05-05-07 | 11:36

vM
Nee, dat is geen nationalisme volgens mij.
Wel een soort verknochtheid aan je eigen 'omgeving' in de ruimste zin.
Sinds Nl bedrijven werken in goedkope-loon-landen voel ik me in dat opzicht niet meer verplicht.
Milieu (om daar weer eens op terug te komen) is overigens weer erg internationaal, de regenwouden zijn echt belangrijker dan het groene hart. Kortom, ik ben een rooie, laten we het maar onder ogen zien.
Trouwens, 11 is wel erg jong voor harde actie...

bejaarde op brommer | 05-05-07 | 11:28

bejaarde op brommer 05-05-07 @ 11:15

Voor mij is het een kwestie van prioriteiten, Bob. Op m'n elfde was ik al milieu-activist - jaja, de wetteloosheid in. Nu zeg ik: eerst zorgen dat we überhaupt overleven, dàn leefbaar maken of houden. First things first.
Over nationalisme... Enkele jaren geleden gaf ik m'n madame een standje, omdat ze met Carrefour-producten thuiskwam. Die kwaliteit is op z'n best middelmatig, dus gewoonlijk ondermaats. Door zoiets te kopen verschraal je op termijn ook nog eens het aanbod, en doe je de Franse aandeelhouder stijgen en je eigen producent kapot. Is die redeneertrant nationalistisch? So what. Als ik tussen evenwaardige producten in prijs en kwaliteit moet kiezen kies ik het Belgische. Is dat nationalisme? So be it.

v Maerlant | 05-05-07 | 11:21

v M
Ik hou links er mooi in hoor, anders lopen we oeverloos vast in definitie- discussies. Milieu is hier links, alle rechte partijen waren tot de TK verkiezingen eensgezind over milieu: dat bestaat niet. Na de verkiezingen trokken ze de haren uit het hoofd en maakten ze een draai van zo'n 180 graden, want meerderheid in parlement kwijt aan groen rechts (=links?)
Zonder groene zone kunnen we van dit land net zo goed een zandbak maken, de minaretten staan er al. Ligt hier erg moeilijk, die boodschap.
Nationalisme was een scheldwoord voor links. Niets mis mee, met nationalisme, zolang ze maar niet in uniform achter marsmuziek aanlopen
(hoewel, die Sensation-link van me... verdacht)

bejaarde op brommer | 05-05-07 | 11:15

'(' vergeten na het woordje onafhankelijkheid o wat heb ik een katerkop

v Maerlant | 05-05-07 | 11:05

Volgende keer die server-migratie maar plannen op 4 mei, zo rond een uur of acht.

Schoorsteenveger | 05-05-07 | 11:04

bejaarde op brommer 05-05-07 @ 10:59

Toont weer mooi aan hoe de begrippen links en rechts niet meer mee zijn, niet langer adequaat zijn om de beangstigende tijd waarin we leven mee te vatten. Naar aanleiding van de Schotse verkiezingen lees ik dat de Schotse Groenen (en de Schotse Socialistische Partij) zich uitspreken voor onafhankelijkheid met streepjes op de oo's van voor). Zijn ze nou links of rechts?? Want nationalisme is toch iets voor enge rechtse rukkers?

v Maerlant | 05-05-07 | 11:03

v Maerlant,
Ook een goede bevrijding! (o.k., jullie waren al een hongerwinter eerder vrij, maar hoe dan ook)
Nee heur, rechts zitten al mijn spieren en pezen al muurvast dankzij muisgedrag, nu via links- naar rechtervoet. Straks iets met irisscan graag, heren nerds!
Links ben ik alleen met milieuvraagstukken, maar dan ook weer meteen extreem, dat dan wel weer, hou je toch.

bejaarde op brommer | 05-05-07 | 10:59

@v Maerlant 05-05-07 @ 10:53
bejaarde op brommer is alleen links als hij het internet opgaat.
Is een gebruik wat bij meer surfers voorkomt.

Alex J | 05-05-07 | 10:57

bejaarde op brommer 05-05-07 @ 10:49

Wa zie'k nu, ben jij links? Nature is cruel.

v Maerlant | 05-05-07 | 10:53

Ik krijg dubbele RSI van al die TUBE-links hierboven, maar het is het waard.
*verlegt muis van linkerhand naar rechtervoet*
Genoeg PF, dit past beter vandaag, want feest:
www.youtube.com/watch?v=tZfFZ1EXn8E

bejaarde op brommer | 05-05-07 | 10:49

Lijkt een beetje op de Libelle, in dat geval.

OoO | 05-05-07 | 10:47

Kennelijk zijn er nu dus ook topics voor premiumreaguurders. "Lees meer" is dan alleen voor de Happy few.

Weest gegroet | 05-05-07 | 10:46

funny

cugel | 05-05-07 | 10:43

Wat ik het ergste vindt is dat er "lees meer" staat, en er blijkbaar ten minste 1 persoon het verhaal wel heeft kunnen lezen, en ook een comment heeft kunnen plaatsen.
SpannenD!...

Alex J | 05-05-07 | 10:26

@weekendjoris:
U heeft klasse!

Alex J | 05-05-07 | 10:23

Stelletje minkukels, prutsers, nitwits, subsidievreters. We zouden als één groot en stoer GS zelf wel even een servermigratie uitvoeren en de tientallen servers verhuizen naar verschillende landen over de hele wereld met een centrale 30,84 Terabit Big Iron switch in Ierland.
Alleen vergeten om de bijscholings-cursus "Linkjes maken" te volgen.

Karel kwakbol | 05-05-07 | 10:15

He Joris, ga maar weer naar bed en probeer het andere been is.
-edit tss...-

3bier1melk | 05-05-07 | 10:14

-edit ook goed, tot morgen dan maar -

Harige Bangmaker | 05-05-07 | 10:07

@weekendjoris:
Harige Bangmaker een ban?
Da mag nie, hoor!

Alex J | 05-05-07 | 10:02

Of is dat de humor? GPS stuk dus artikel stuk. Dan hierbij een niet-gemeend haha.

ik ben er even niet | 05-05-07 | 10:00

batterijtje leeg?

dr.spin007 | 05-05-07 | 09:58

Europees GPS nu al stuk. Zal vast wel, de link doet ut ook niet

gerimpelde voorhuid | 05-05-07 | 09:58

-edit doe eens niet zo lollig -

Harige Bangmaker | 05-05-07 | 09:57

Doe dat artikel is fixen Joris.

Washandt | 05-05-07 | 09:54

Kudt!

Harige Bangmaker | 05-05-07 | 09:54

Gps kaput ..... site kaput ?

Aboriginal | 05-05-07 | 09:51

@DanOr
Tuurlijk moet je meer doen dan 2 minuten ztilte.
Maar je boodschap is een beetje tegenstrijdig. 2 minuten zijn niet genoeg, maar wel het begin. En als jij je wel verdiept in de WOII en de gruwelheden dan moetan vanuit jou kant die 2 minuten ook wel kunnen.
Mocht je die 2 minten stilte hypocriet vinden etc doe het dan op zijn mins uit respect voor een ander.

firecow | 05-05-07 | 09:44

@redactie: jullie linkjes bij het GPS-topic doen het niet. >

Stelletje minkukels, prutsers, nitwits, subsidievreters

De Beste | 05-05-07 | 09:36

@redactie: jullie linkjes bij het GPS-topic doen het niet.

ik ben er even niet | 05-05-07 | 09:07

dr.spin007 04-05-07 @ 22:33 Ik zeg niks.
Ronnie M. 04-05-07 @ 22:39 Je hebt gelijk. Ik ben een afvallige.

Dirrek | 05-05-07 | 09:00

Dan0r 05-05-07 @ 07:38

Precies! Ik zie dus ook niet in waarom dat in die 2 minuten zou moeten en wie de hell dat voor mij zouden moeten gaan bepalen. Stil zijn voor je omgeving omdat die daar wel waarde aan hechten; prima, lijkt me gewoon normaal sociaal gedrag net als dat je stil bent als iemand wilt bidden ookal doe je dat zelf niet.
.
Het is echt niet alsof 2 minuten lang genoeg zijn, om je te verdiepen in de (rijke) historie van de 2de wereldoorlog. En stilte is nog steeds geen synoniem van of definitie voor respect. Respect, mag je laten blijken uit je acties, uit je eigen manier van leven. Dat massaal respect zitten hebben en vervolgens weer net zo hard mee werken aan andermans leed is wat mij betreft pas echt RESPECTLOOS.

Ohja | 05-05-07 | 08:29

-edit veel plezier dan maar. -

De Regenjas | 05-05-07 | 08:29

2 minuten internetstilte is Boelkoek!
Of, hoe, waar en wanneer ik herdenk is helemaal persoonlijk IMHO.
IK heb respect voor de mensen die het wel in acht nemen en zal dus niet zoals de buurjongetjes luidkeels de straat door rennen, maar het is gewoon niet mijn ding om 2 minuten mn bek te houden (en waarschijnlijk ook nog eens in de 2 minuten aan een lekker wijf te zitten denken)

Dan0r | 05-05-07 | 07:38

En waar denkt Ú aan gedurende die twee minuten?

Gay Niaal | 05-05-07 | 05:07

Neem aan gewoon een ban?

Killin Ark | 05-05-07 | 03:24

@botte
Dude, wat ging er door je heen tijdens die 2 minuten. Klinkt gay, maar ik moest even aan je denken.

CoJoNes | 05-05-07 | 03:11

Herman Flipsen 05-05-07 @ 02:40<br>
Je beschrijving van Billy Joel over 7 speakers + alcohol riep ff beginscenes op van Apocalypse Now, 's all. Neem aan dat je die toch kent...

zak_arme_turf | 05-05-07 | 03:10

@ bottehond

What a bitch. But which one? Mwoehahahaha!!!! Grappig woord als je god omdraait. Life is a bitch.

bd | 05-05-07 | 02:53

have you seen the accident outside? 7 people... took a ride...

dreamweaver | 05-05-07 | 02:44

@ bottehond 05-05-07 @ 02:33

I bd, accept thou plea for wisdom may come to me. My gratitude fellow human friend, for we will find peace, and will, to communicate eachother balanced. Ciao my friend, For I, will remember you till our paths cross again.

Hé bottehond bijdeweg, "ik ga mijn teef dekken" was hilarious. Moeha!!!

bd | 05-05-07 | 02:42

@zak_arme_turf 05-05-07 @ 02:30
Ik weet niet wat jij allemaal doet als je muziek aan het luisteren bent, maar ik heb meestal kleren aan (behalve als ik onder de douche sta), tevens vind ik het zonde om een spiegel te slopen.

Maar goed, Herman merkt dat het tijd is om de bedstede te betreden en wenscht allen een goede nachtrust toe.

Herman Flipsen | 05-05-07 | 02:40

bd 05-05-07 @ 02:14

Jij kunt natuurlijk aanzienlijk beter, maar dan wordt het zo'n Anthony Robbins verhaal of godbeter't sonja bakker. Not! Anyway: deze wilde ik je niet onthouden en the rest is up to you, dear. Get off your high horse.
Onderga eerst dit maar eensch alvorens je denkt álle gevoelens doorgewerkt te hebben. Je hebt een stukje overgeslagen. Apport! als je deze braintraining aankunt. Is mijn vak, kijken of ik met jou in zee zou gaan. Ik peer hem. Ciao.

www.youtube.com/watch?v=4fxR4ZXd9yE

bottehond | 05-05-07 | 02:33

Herman Flipsen 05-05-07 @ 01:47<br>
En naakt door de kamer dansen en spiegels stukslaan? Wel beetje Apocalypse Then, hoor. :P

zak_arme_turf | 05-05-07 | 02:30

@ bottehond

Hé, nog steeds live and kicking, slowchat partner?

bd | 05-05-07 | 02:26

@ bottehond

Frank Zappa was een aangename verassing, thanks. Huil maar niet voor mij, ik ben geen opblaaspop met een aangeslagen indruk. A.l.s.o.f. ik iets aan any ellende whatsoever kan doen, leuk of niet leuk vind. Ik lijd god-zij-dank (lees: dank aan fictief wezen) aan relativiteit catogorie as-good-as-it-gets.

bd | 05-05-07 | 02:14

@ bottehond 05-05-07 @ 01:55

Smaken vershillen maar who-fucking-cares, ging mij om de tekst. Het is 't einde van de wereld en we zitten op de eerste rij, wat wil je nog meer.

bd | 05-05-07 | 02:00

WIIILheeelmus Vaaahanassaue die had eeen ouwe fiets!
Z'n maaat die moOohos hom douwe want traaappers had 'ie niet!

VanFrikschoten | 05-05-07 | 01:58

@ bottehond 05-05-07 @ 01:41

Evolutie bereikt jack-squad, mits hij zijn/haar/whatever creaties weerhoudt om in de collectieve destructiefus te gaan.

bd | 05-05-07 | 01:58

@fluh 05-05-07 @ 01:48:
Nee. DG is er niet bij. En bovendien: het Gelredome zuigt.

koerbagh | 05-05-07 | 01:57

@ bd

Tsja. Danschen op de vulkaan is populair. Not my cuppa tea.

bottehond | 05-05-07 | 01:55

@ bottehond 05-05-07 @ 01:48

Ok respect

bd | 05-05-07 | 01:53

fluh 05-05-07 @ 01:48

echt wel

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:52

&#9834; Er zit een IJstijd in mijn tuin &#9834;

bd | 05-05-07 | 01:51

@ Koer & Spin:
Morgen (vanavond) ook naar RW in Gelredome?

fluh | 05-05-07 | 01:48

Ongezien de typhus veur een ieder op deze heugelijke dag, waar wij allen mogen bepalen of we de gevallenen recht in de eaugen aan mogen kijken!

www.youtube.com/watch?v=dX-hMhMTjEg&am...

bottehond | 05-05-07 | 01:48

@koerbagh
Ach, wat is goedkoop, die goedkope slobber van een kaapsche pracht (aldi) is ook prima te drinken. Persoonlijk beschouw ik goodnight saigon, als één van de beste nummers ooit, keihard door 7 luidsprekers met heli-intro, prachtig.

Ik ben wel een liefhebber van semi-klassieke melodramatische muziek (op zijn tijd) www.youtube.com/watch?v=AY7p6EIWavc

Herman Flipsen | 05-05-07 | 01:47

In stilte getikt...

QZNYWRLD | 05-05-07 | 01:46

firecow 05-05-07 @ 01:42

mosterd... maaltijd...

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:44

@Shareholder 05-05-07 @ 01:36

Ook hilarisch :)

fluh | 05-05-07 | 01:44

@ bottehond 05-05-07 @ 01:39

Mwah is mwah. Maar nochthans begrijp ik je audio motivio. Niks mis met deze.
Ja is lekker. Deze pianospeler is top-notch.

bd | 05-05-07 | 01:44

bottehond 05-05-07 @ 01:39

verrek, hummin' Keith... klasse apart

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:42

In 1 woord respectloos. ALs je die 2 minuten van de 525600 die een jaar rijk is je bek niet kan houden ben je echt sneu.
Doe het op zijn minst nog voor een ander of kijk een keer een geschiedenis boek in.

firecow | 05-05-07 | 01:42

Eind jaren 80 reisde ik veel zakelijk en toen heb ik PF tussen 88 en 91 wel een keer of 10 gezien. Rotterdam, Rome, Bercy, Nijmegen, Bercy, Versailles was helemaal top...

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:41

bd 05-05-07 @ 01:34

De evolutie leert dat de beste genen zeer kieskeurig zijn. Beetje nihilistisch, maar absoluut waar.

bottehond | 05-05-07 | 01:41

@bd@01:34

Ik ga voor optie 3.

Lt. Winters | 05-05-07 | 01:37

-- weggejorist -- 04-05-07 @ 20:13

Hilarisch! Of beter: Hitlarisch?

fluh | 05-05-07 | 01:36

@Koerbagh Duyck onder -stop- neem andere nick -stop- IP coordinaten 127.0.0.1 t/m 127.0.0.255 zijn veilig -stop- vertrek vanacht nog -stop- niet meer omkijken - nadere orders volgen - oh koer, please please -stop-

Shareholder | 05-05-07 | 01:36

koerbagh 05-05-07 @ 01:22

Niet vreemd. De volledige PF heeft eigenlijk alleen in 1970, 1972 en 1977 in 0031 gespeeld. Animals was mijn eerste live concert (77) en daarna was het ineens 1988 (010). Reprise in 1989 (Goffert)

Tussendoor alleen Gilmour in 030 en Waters in 010 (1984).

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:36

Sorry for double post.

*later*

Lt. Winters | 05-05-07 | 01:35

@ bottehond

Bedoel je dat we in de trieste minderheid zitten? Like, being in a room with 3 (3!!!) naked women but you cant fuck them, while evolution told you to?

@ Lt. Winters 05-05-07 @ 01:31

Als in, ik moet pissen/schijten/neuken/aftrekken?

bd | 05-05-07 | 01:34

@bd@01:26

Mooie bijdrage geweldig nummer/clip, but duty calls...

Lt. Winters | 05-05-07 | 01:33

@bd@01:26

Mooie bijdrage, but duty calls...

Lt. Winters | 05-05-07 | 01:31

@Herman Flipsen 05-05-07 @ 01:23:
Billy Joel. De grootmeester van het (goedkope) sentiment. Maar het moet gezegd: Beethovensiaanse harmonieën doen het altijd goed.

koerbagh | 05-05-07 | 01:29

@Herman@01;23

Damn, mooi. Waar Y.T. al niet goed voor is.

*gaat (moet) nu echt naar de vrouw*

Lt. Winters | 05-05-07 | 01:29

@ koerbagh 05-05-07 @ 01:22

Ik een keertje, ik was 16 destijds. Maar indrukwekkend desalniettemin, nochthans, niet tegenstaande. Lasers in particulary waren jawdropping.

bd | 05-05-07 | 01:28

bd 05-05-07 @ 01:23

Vermeld je rokdragendheid op GS en je wordt bedolven onder een tsunami van mannelijke aandacht. ze zijn pathetisch, vind ik. Dolle haantjes. En eerlijk gezegd vind ik zulks een bloody disgrace. Maar het feit dat jij die braintraining aangenaam vindt zegt me dat je vanavond met botte slowchat. Santé!

bottehond | 05-05-07 | 01:28

@ Lt. Winters 05-05-07 @ 01:21

Vind'j niks?

@ bottehond 05-05-07 @ 01:21

Mwah. Echt?

bd | 05-05-07 | 01:26

*zich 19 feb. 1977 herinnert*

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:24

dr.spin007 05-05-07 @ 01:15

Wat kan ik je nog meer zeggen om je te overtuigen. Ik geleauf dat my defence rests. Time will judge us, spiderman118. Ik most je dat nog even posten. Extra uitleg, zeg maar. Mijn instinct joeg me weer achter het toetsenbord. Scusi he.

bottehond | 05-05-07 | 01:24

@Lt. Winters 05-05-07 @ 01:02
nog een klassieker, volledig on-topic ook www.youtube.com/watch?v=5VsLeK_uNKU&am... al dat geneuzel over RW (hoe goed dan ook), hij haalt het niet bij Billy.

Herman Flipsen | 05-05-07 | 01:23

@ bottehond 05-05-07 @ 01:16

Kostte even wat braintraining, maar dan heb je ook wat. Ach vloeken in de kerk is not-to-be-ashamed-of, sterker its de sheppard that leads the hurd. If you know what i mean. ;-)

bd | 05-05-07 | 01:23

@bd 05-05-07 @ 01:13:
Yep. Meermalen. Helaas niet in de oude samenstelling met DG en RW samen. Beiden wel weer afzonderlijk solo.

koerbagh | 05-05-07 | 01:22

@bd@01:16

*Snik, gaat maar slapen ofzeau*

Lt. Winters | 05-05-07 | 01:21

Kan alle Pink Floyd fans aanraden naar het concert van Roger te gaan. Zit goed in elkaar en de gebreken van Roger worden goed opgevangen door de andere muzikanten.

Duitse helm | 05-05-07 | 01:19

@schele henk 05-05-07 @ 01:08:
Het grappige is eigenlijk dat conceptueel gezien The Division Bell eigenlijk het allesterkste is geweest wat PF ooit heeft gemaakt, terwijl het muzikaal gezien weer een beetje tegenviel. (Doe maar even google op Publius Enigma). Maar dat concept is allemaal het werk van Douglas Adams. Een ander (helaas te vroeg gestorven) genie.
Nou ja, er gebeurt genoeg spannends op dat album, qua muziek, maar het is nergens uitgesproken sterk.

koerbagh | 05-05-07 | 01:19

bd 05-05-07 @ 01:08

Het summum van de wijnkunde, wat mij betreft. Geen wodka achtige reaude wijntroep waar men van gaat lallen noch pisgele appelsapachtige rommel vol tinine aka witte wijn. Rosé vergt meer van de maker dan het massaplempspul. Rosé bevindt zich tussen de beste champagnes en de top van de reaude en witte wijnen in, wat mij betreft. Maar goed: ik houd van vloeken in de Kerk.

* grijnst scheef *

bottehond | 05-05-07 | 01:16

Raving and droolin' we fell on his neck with a scream...

Ik heb het nog ergens op een bootlegg

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:15

@ koerbagh

PF wel eens live meegemaakdt?

bd | 05-05-07 | 01:13

@schele henk 05-05-07 @ 01:03:
Niet helemaal... (ook, maar 't is niet het hoofdthema). Wiki geeft wel een (summiere, maar) goede interpretatie, mijns inziens.
en.wikipedia.org/wiki/Sheep_%28song%29...

koerbagh | 05-05-07 | 01:12

verwent... duh

drank...

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:09

Botte je verwend me met al deze kennis. De muziek was bekend uiteraard maar de info...

*Takamine op schoot neemt*

dr.spin007 | 05-05-07 | 01:08

@ bottehond

Ik heb er van gehoordt, maar ik moet toegeven dat ik niet zeau thuis ben met Rosé. Al ben ik het wel steeds meer gaan drinken lateliteit.

bd | 05-05-07 | 01:08

@ koerbagh 05-05-07 @ 01:02
Zeker ik vond alleen dat het voorprogramma van ze op live8 zo lang duurde.
Ik denk dat DG en RW het beste uit elkaar naar boven hebben gekregen. A momentary lapse laat zien dat DG , compositorisch gezien het niet alleen af kan. Zijn gitaarwerk is natuurlijk subliem.

schele henk | 05-05-07 | 01:08

@ Botte 00:59
Waters kennende zal ie met sheep wel de suffe consumenten van de consumptie maatschappij op het oog hebben. Z'n pa was een communist en de appel zal niet ver van het stammetje gevallen zijn.

schele henk | 05-05-07 | 01:03

@schele henk 05-05-07 @ 00:58:
Het is geen richtingenstrijd. Het is een op juiste waarde schatten van de bijdragen van die 2... En ja, ik ben een enorme DG fan. Ook een RW fan, maar anders. PF zoals het hoort op Live8 was voor mij het allermooiste half uur van die hele dag.

koerbagh | 05-05-07 | 01:02

@ bottehond

*bd neemt dankbaar het wijntje van bottehond en beseft tegelijkertijd dat het nog maar 2 dagen rokjesdag is*

bd | 05-05-07 | 01:01

@ spin

Als je nog eens in een peinzende stemming bent over onze main issues, draai "Sheep" dan een keer op VOLLE kracht. Vooral het begin. Dat aanzwellen van die dreigende bas in het vredig landschapje, dat ik persoonlijk het allermooiste stukkie popmuziek ever vind. Ik herontdekte het twee jaar terug en plots begreep ik de tekst en de muziek nóg beter. Ervaringsdeskundigheid qua mijn eigen landje, so to speak. Wie had dát gedacht? Ik had pf afgezworen.

www.youtube.com/watch?v=tcxKR1GqeKs

bottehond | 05-05-07 | 00:59

@ Lt. Winters 05-05-07 @ 00:55
Idd. Het begint met 2 minuten stilte overtreders en het eindigt met PF discussies. Hele richtingenstrijd tussen DG en RW aanhangers.

schele henk | 05-05-07 | 00:58

bottehond 05-05-07 @ 00:43

Klopt, dat ene mosterdzaadje kan uitgroeien tot een gehele pot Zaanse.
Rosé (doet me ff denken aan een topic van gisteren,(Jordaan,ouwe heaumeaux)maar serieus helemaal lekker alleen iets te laat voor en Corsica staat (even off topic) in de belangstelling komende zomer om heen te gaan, de pest is dat er gvd 3 zwarte zaterdagen zijn in la douce france en Corse stikt van de Fransen(scandaleux). Idee is smaandags te tuffen naar Genua en de boot te pakken...

Captain Orange | 05-05-07 | 00:56

O.T.

Hadden we nog maar een GS-café...(tsja Log-Nazi's hè, hoe toepasselijk vandaag).

Lt. Winters | 05-05-07 | 00:55

bd 05-05-07 @ 00:47

Domaine d'Abbatucci, zelf en masse meegenomen.

* schenkt een zonnig wijntje ipv een bitter oranje in veur bd *

bottehond | 05-05-07 | 00:54

@koerbagh
*vergeeft koerbagh zijn zonden en gaat over tot de orde van de dag*

Mag ik je deze ook nog even aanraden voor vanavond www.youtube.com/watch?v=gIva5JW5uqQ hij is wel enorm bekend(foute oorlog, goede muziek), maar hij blijft i.m.o. één van de muzikale pareltjes.

Herman Flipsen | 05-05-07 | 00:54

Gilmour was (is?) het hart, Waters het brein.

schele henk | 05-05-07 | 00:52

goefedoeme, vroeger ging je nog eens een nacht met veel drugs in je donder jammen... tegenwoordig moet het allemaal van papier.

niets ontstaat meer spontaan uit het hart...

drank!


dr.spin007 | 05-05-07 | 00:50

@bd@00:44

LOL, idd. Make peace not war, All Gore enz.

Lt. Winters | 05-05-07 | 00:50

Lavrenti_Beria 05-05-07 @ 00:39

LOL, het is gewoon weer wachten op een zinnig onderwerp van Gs, wellicht morgenochtend.. en laat me raden... over bevrijdingsdag en of we uberhaupt wel bevrijd zijn.... of moet ons onself bevrijden van het juk vd overheid of whatever..
sterker nog morgen gaat die Jurgen weer een grappig (not) filmpje maken...

Captain Orange | 05-05-07 | 00:48

@ bottehond 05-05-07 @ 00:43

Viva Revolution! Doe mij een glaasje Corsi

bd | 05-05-07 | 00:47

Goeie NSB actie Chileen.

ILT | 05-05-07 | 00:44

@ Captain Orange 05-05-07 @ 00:34

Niet neem mij verkeerd, ik heb daar zeker repect voor. Gaat om vooruit kijken. Al is het maar een analyse maken van de toekomende realiteit.

@ Lt. Winters 05-05-07 @ 00:39

Het gaat inderdaad om het idee. Repect voor them, maar vooral repect voor ons nageslacht. Ik bedoel, er zijn leukere dingen te doen dan IJstijd of WOIII.

bd | 05-05-07 | 00:44

Captain Orange 05-05-07 @ 00:24

Doe de dingen zoals jij ze wilt. Ik vind dat het aantal voorstanders van de Republiek ridicuul laag is en de oranjes zijn @ the moment een sta in de weg met hun ge- apease. Als mijn hagepreek een mosterdzaadje blijkt ben ik geheel ende tevreden en anders zal ik je daar mee blijven lastigvallen op gezette tijden. Ik heb een uncanny instinct veaur de mosterdzaadjes bussiness. And you can't blame me for trying. Overigens drink ik een Corsicaansche rosé, ik ben wellicht iets internasjonale(r) georienteerd dan jij. Hehehehe...

bottehond | 05-05-07 | 00:43

bottehond 05-05-07 @ 00:34

Wist je dat niet? Weet je dan nog meer niet misschien? Nu niet meteen iedereen "erbijlappen" hoor!

dr.spin007 | 05-05-07 | 00:43

@bottehond 05-05-07 @ 00:34

Uw I.P. is veilig, dat noemt men vrijheid.

Lt. Winters | 05-05-07 | 00:43

@kuttekrap 05-05-07 @ 00:21:
Luister ook eens naar een zwaar ondergewaardeerd album "Obscured by clouds", een tussendoortje, als soundtrack voor een film, vlak na "Meddle" en voor "DSOTM". Bijna in z'n geheel werk van DG.
www.youtube.com/watch?v=7Rxy3EX5a4k

koerbagh | 05-05-07 | 00:41

@bottehond 05-05-07 @ 00:34
da's toch die rare meneer uit het noorden met een stro-hoedje op zijn hoofd...

Herman Flipsen | 05-05-07 | 00:39

@bd@00:32

1 min. / 30sec. kan ook. Het gaat om het idee, hoe hypocriet het soms is.

Lt. Winters | 05-05-07 | 00:39

@Captain Orange 05-05-07 @ 00:28
Of ik geil was ?
Lavrenti staat tolerant tegenover de homofiele seksbeleeving van heeren onderling, maar is niet prakitizeerend.
Klaar.
Nu geen trek meer in een ellenlange dicussie over Fortuyn, die zelf ook wel zag waar de schoen wrong: "U vindt mij rechts? Dan moet u mijn achterban zien ;) "

Lavrenti_Beria | 05-05-07 | 00:39

der_Tim 05-05-07 @ 00:08

Ik denk dat juist de combinatie Waters - Gilmour stond voor het grandiose succes van PF. Vandaar dat ze wat mij betreft best wel weer eens samen de studio inmogen.

Waters voor de concepten en Gilmour voor het kippenvel.

dr.spin007 | 05-05-07 | 00:38

bottehond 05-05-07 @ 00:34
Hé leg eens uit, ik vat hem ff niet

Captain Orange | 05-05-07 | 00:37

nl.wikipedia.org/wiki/Geenstijl

Krijg nou wat. Rolf Swart is barbarossa. Moeha. En ik me maar druk maken om veest van Pin die bij mijn IP adres zou kunnen komen. Haha. Wát een grap. The joke is on me, obviously. Heheheheheh....

bottehond | 05-05-07 | 00:34

bd 05-05-07 @ 00:32
Gaat niet om de wereld redden, gaat over respect voor je grootouders bijvoorbeeld.

Captain Orange | 05-05-07 | 00:34

Alsof 2 minuten stilte de wereld gaat redden. Het is dat ik in een goede bui ben anders had ik het woord hypcriet er in gemikkerdt.

bd | 05-05-07 | 00:32

Houzee?

Captain Orange | 05-05-07 | 00:31

Veel krieg op T.V. vanavond; war is hell.

2 min. stilte valt dan wel mee.

Lt. Winters | 05-05-07 | 00:31

leve de vrijheid.

M0USE | 05-05-07 | 00:30

Hebben de schuldigen zich al onderworpen aan een stevig portie zelfkastijding?
Zo ja, mooi jullie verdienen het ook lummels, boefjes, kwajongens..
Niet, foei!
Maar dat was gisteren, vandaag zijn we vrij!

Herman Flipsen | 05-05-07 | 00:28

Lavrenti_Beria 05-05-07 @ 00:21

duh duh. Nee hoor niet met die kwasten.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat 5 jaar geleden een gehele volksstam geil van Forruyn was.... en jij ook!

Captain Orange | 05-05-07 | 00:28

@kuttekrap 05-05-07 @ 00:21:
Nope... Muzikaal was het echt Barrett en daarna DG. De concepten en teksten nadat Syd cuckoo werd zijn van Waters en kudos voor hem daarvoor, maar zonder DG was het niks geworden met dat bandje.

koerbagh | 05-05-07 | 00:25


Bottehond en NU SERIEUS!!!!

Bier is op en ik zit aan de Apfelkorn.
Is dit verantwoord op 4 en 5 mei of moet dat Oranjebitter zijn?

Captain Orange | 05-05-07 | 00:24

Alleen homo's hebben een Nokia N95

Remi Poppe | 05-05-07 | 00:23

Jesus word net wakker, 2 minuten stil en... hey tis al nacht..

De StoorZenDer | 05-05-07 | 00:22

@CaptainOrange. Met wie wou jij Pim vergelijken? Goebbels ? Baldur von Schirach ? wat voor ander laag soort mens ?
Dat was het slag volksmenner waar ik het over had. en vertel me nou niet dat JIJ Marcel van Dam niet een prima vent vindt.

Lavrenti_Beria | 05-05-07 | 00:21

@der_Tim 05-05-07 @ 00:08
Ik denk nog steeds dat Syd barretde grondlegger is van de PF-sound..
Ik ben momenteel The Piper at the gates of Dawn aan het draaien. Master!
Maar wie de bewaker is van de PF- sound? Imo is dat toch Roger Wates.

kuttekrap | 05-05-07 | 00:21

Captain Orange 05-05-07 @ 00:04

Fascistoïde nog wel? De meest ellendige deauddoenerT aller tijden. Ik neem aan dat zulks een Witz is. A propos: je ging zelf op mijn hagepreek in, dude.

bottehond | 05-05-07 | 00:14

Ik luister nu naar een eerdere link van koerbagh van RunRig. Maar ik ben een landverrader :(

ViagraFalls | 05-05-07 | 00:11

Lavrenti_Beria 05-05-07 @ 00:02

5 miljoen man die Pim fortyn helemaal geweldig vonden en vertel me nou niet dat JIJ het een a-hole vond.

Captain Orange | 05-05-07 | 00:11

@dr.spin007 05-05-07 @ 00:01

15 jaar geleden, maar Pink Floyd met Waters én Gilmour is 22 jaar geleden, en Comf numb zelfs 28. Mijn punt was dat Gilmour dus niet het enige muzikale genie in PF was, wat door anderen wel beweerd wordt. Amused to death is één de albums die mij overtuigen dat ook Waters retemuzikale dingen heeft bedacht.

Maar ik moet wel toegeven, Gilmour is muzikaler ingesteld en Waters legt meer nadruk op de tekst en het concept. Dat merk je als je de Comf Numbdemo's van beide heren luistert. Gilmour schreef de muziek voor een soloalbum en neuriede de vocals (zonder tekst dus). Waters' demo voor The Wall draait om de tekst, muziek lijkt bijna bijzaak.

der_Tim | 05-05-07 | 00:08

bottehond 04-05-07 @ 23:51
Hm, het getuigt in ieder geval van een fascistoide trekje om je zgn intelligentie zo neer te zetten. Geen bezwaar om de discussie met je aan te gaan hoor...
ethisch/filosofisch/ politieke luiheid heeft hier gen drol mee te maken ik mag toch wel aannemen dat ik mag reaguren wat ik wil zonder hier drie kwartier over na te denken

Captain Orange | 05-05-07 | 00:04

Ik ben een ras VVD'er, maar helaas word ik strontziek van die Van Baalen. In alle comments is hij eenmaal genoemd, maar direct komt de kots weer uit mijn maag. Dat gelul om 62 jaar na dato nog een onderzoek te eisen n.a.v de vluchten van de KLM is zo enorm dom. Die gast werkt er aan mee om de joden en de staat Israel nog dagelijks van excuses te voorzien. We leven nu in 2007 en we hebben andere kopzorgen. Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer toestaan dat zoiets als de joden vervolging plaats vindt, voor zover dat in mijn macht ligt. Maar laat dat verleden nou eens met rust. Welke KLM'er die nu nog leeft heeft ooit zo'n vlucht uitgevoerd. Welke mof die nu nog leeft heeft ooit in zo'n toestel gezeten. Dr Lou de Jong is dood, leve Dr Lou de Jong.

Duitse helm | 05-05-07 | 00:04

Captain Orange 04-05-07 @ 23:57
Bernhard was een meeloper tegen wil en dank in die tijd. Ik neem dat die man niet kwalijk,
Je ontheft hem van individuele verantwoordelijkheid ?
Denk dat dat het grote probleem is, daar waar mensen in groten getale naar grote leiders luisteren, laaiend enthousiast worden, en er als schapen achteraan hollen.
Bernhard was geen schaap, maar een opportunist.

Lavrenti_Beria | 05-05-07 | 00:02

@bottehond 04-05-07 @ 23:42 - Ik vergeef mezelf niet. Ik geef toe dat het mijn eigen domme schuld was ;)

ViagraFalls | 05-05-07 | 00:02

BEVRIJDINGSDAG

Laat het een meomerabele dag worden waarop iedereen die zichzelf serieus neemt nadenkt over Vrijheid.

* out *

bottehond | 05-05-07 | 00:01

der_Tim 04-05-07 @ 23:54

AtD, dat is ook alweer... 10 jaar geleden? Het is briljant, dat geef ik toe maar ook echt het laatste van Waters (of wil je Ca Ira meetellen?)

Tribune zuid voor mij, rij 20, op een stoel met een dikke joint in het hoofd, net als vroegah

bottehond 04-05-07 @ 23:55: dan maar vrij ;-)

dr.spin007 | 05-05-07 | 00:01

beetje S.R.E.T.K.P.E. jongens

DenLangel*l | 05-05-07 | 00:00

@der_Tim 04-05-07 @ 23:54:
Amused to Death is alweer 15 jaar oud. Maar kun je nagaan wat het geweest zou zijn als die plaat met de rest van PF gemaakt was. Dan was het 10x beter geweest, want het concept is prima, maar er zitten ook wel zwakke momenten in en er staan ook muzikaal nogal luie tracks op. Lui als in: tè makkelijk.
Anyway: Het is 5 mei... bevrijdingsdag
www.youtube.com/watch?v=dTYPsP8dAR4

koerbagh | 04-05-07 | 23:59

Lavrenti_Beria 04-05-07 @ 23:45

Ja hoor, mij om het even, Bernhard was een meeloper tegen wil en dank in die tijd. Er zijn zat docu's over. Ik neem dat die man niet kwalijk, zo ging en zo gaat dat nog steeds.
Kijk maar eens om je heen op je werk. De hele maatschappij is ingesteld op jaknikkers en jalikkers. Tuurlijk is het dramatisch maar het is een gegeven.
Zelf zat ervaring met schoppen tegen die zgn topmanagers. Ooit eens wijze les van collega gehad die lekker zn muil hield en vrolijk meedenderde met zn manager, de man maakte 800 eur per maand meer dan ik.
Dacht je dat ie er slecht van sliep, no way... maar goed ik draaf door.

Captain Orange | 04-05-07 | 23:57

dr.spin007 04-05-07 @ 23:45

Tis een beetje als the matrix: blue pill of red pill. Vrij of veilig in de kudde met de bijbehorende mores. Het heeft in ieder geval op mij grote indruk gemaakt en wie weet me wel iets geleerd. Maar tis koers' galgenmaalfeestje, dus hey, we plakken er nog één aan vast voor de @ Rustige.

www.youtube.com/watch?v=uLJ_QVfT_wM

bottehond | 04-05-07 | 23:55

Roger speelt morgen zonder Bramhall, maar mét Kilminster. Jammer, want Bramhall vind ik persoonlijk beter.

Overigens, ik vind Roger Waters solo beter dan David Gilmour solo. On An Island is een mooie plaat heur, maar kan écht niet op tegen Amused To Death (met Jeff Beck op gitaar).

In ieder geval, ik ben er morgen bij (vak 121) en ik heb er heeel veel zin in!

der_Tim | 04-05-07 | 23:54

Captain Orange 04-05-07 @ 23:50

Een overtuiging nog wel. En die luidt? Je mag van mij stoppen als je wilt heur, no hard feelings, tis een moeilijk onderwerp veur de meeste 0031ers.

bottehond | 04-05-07 | 23:51

bottehond 04-05-07 @ 23:35
Dus jij prefereert het koningshuis omdat van hen niet onthuld wordt met wie ze het doen?
***Ja interesseert me geen ene reedt
Staat je fraai. vanwaar die ethisch/filosofisch/ politieke luiheid.
***Ledigheid is des duivels oorkussen, maar seruiesu is geen luiheid maar een overtuiging, de barricaden zijn slechts tijdelijk.
Is je vergund, zonder meer: maar die infantiele adhesiebetuigingen zijn veaur botte erger aan te horen dan een nagel op een schoolbord.
*** Infantiel beschouw ik als 43-jarige als compliment. Liever een nagel die krast op een schoolbord dan geen schoolbord,
Inhoud graag! Of is het slechts de gesuggereerde luiheid?
***Tsja ik doe mn best. Over inhoud valt sowieso te twisten.

Captain Orange | 04-05-07 | 23:50

@Captain Orange Als ik zeg dat wijlen ZKH Bernhard, afhankelijk van de omstandigheden, veranderde van inzicht, heb ik het dan politiek correct genoeg verwoord?

Lavrenti_Beria | 04-05-07 | 23:45

bottehond 04-05-07 @ 23:41

Sheep: de reden dat ik het PF-virus nog steeds bij me draag

dr.spin007 | 04-05-07 | 23:45

@dr.spin007 04-05-07 @ 23:42:
Ja, ik ken 'm, ik kan nooit op z'n naam komen... Dus ik heb even de DVD erbij gepakt: Doyle Bamhall II (de tweede dus)

koerbagh | 04-05-07 | 23:44

a propos Koer, in die CN clip speelt en zingt die Doyle huppeldepup ook

dr.spin007 | 04-05-07 | 23:42

ViagraFalls 04-05-07 @ 23:38

Ego te absolvo, maar belangrijker is dat je jezelf vergeeft.

bottehond | 04-05-07 | 23:42

In 0031 wordt de schijndemokratie aangestuurd door door De Kroon benoemde C'envdK, burgemeesters en overige niet-gekozen kornuiten.

Onze nazionale Regeringsleider wordt geboren met deze pet in de schoot van de hoeren des Oranges. Nederland incestland!

De huidige SStaatSSvorm past mi. overigens prima bij een land dat bezetters en feodale uitbuiters aan de borst koestert. Nederland Avondland!

widtvoet | 04-05-07 | 23:41

weet je, ik vond het niet eens zo'n probleem dat ze aant posten waren tijdens de 2 minuten stilte.. wat ik jammerlijk vond was het feit dat mensen in het algemeen op GS aan het discusseren waren over 4 mei met de meest uiteenlopende reacties.. Dodenherdenking is nederlandse cultuur en een begrip! als je niet weet uit te drukken op zo'n moment ga dan alsjeblieft niet geenstijl lopen spammen met al je onzin!

En wat dan nog als iemand links-liberaal, homo, dierenvriend (ahum), en weet ik veel wat nog meer de meeste leden hier overgenomen hebben van de site zelf (lekker origineel), is! Zolang je een beetje begrijpt wat er allemaal speelt en/of ji jzelf dat begrijpt, kom je een stuk verder dan dat onnozele gelul!

iedereen krijgt van mij...... DE SWAFFEL DER SWAFFELEN!

Gunner | 04-05-07 | 23:41

kuttekrap 04-05-07 @ 23:34

CN = vooral Gilmour (muziek)

dr.spin007 | 04-05-07 | 23:41

Aanvulling @ 23:38:
En het is ook de beste zanger van het stel....

koerbagh | 04-05-07 | 23:40

Lavrenti_Beria 04-05-07 @ 23:32

Over de schrijver van jouw referentie:

Wikipedia: Charles Destrée (geboren 1926) is een ex-verzetsman en amateurhistoricus die zich via Internet uitlaat over verschillende zaken. Vooral de geschiedenis van het Nederlands Koninklijk Huis, de Tweede Wereldoorlog en Nederlands-Indië hebben zijn aandacht. Zijn bijdragen zijn over het algemeen zeer kritisch aan het adres van gerenommeerde wetenschappers zoals Lou de Jong en Cees Fasseur. Hij wordt door serieuze wetenschappers en historici beschouwd als een fantast wiens ongefundeerde verzinsels geen kern van waarheid bevatten.

Captain Orange | 04-05-07 | 23:40

koerbagh 04-05-07 @ 23:31

Ik heb geen idee hoe de line up is maar de kans is ook aanwezig dat die Doyle Brabham III of iets dergelijks meedoet en die schopt redelijk kont. Veel PF-fans hopen soms toch op een klein wondertje...

De laatste keer dat ik Waters echt perfect hoorde was in 010 met The Pros and Cons. Daarna (Berlijn, Parijs, Sevilla, London) was er altijd wel iets mis.

dr.spin007 | 04-05-07 | 23:39

Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden van de waarheid dan leugens, wat het niet ?

Lavrenti_Beria | 04-05-07 | 23:39

@bottehond 04-05-07 @ 23:09 - Vrijdenkert hier, en een enorme weerzin richting De Oranjes. Ja, ja. Kweet. Ook ik was te laat of te vroeg met commenten. Mea Culpa.

ViagraFalls | 04-05-07 | 23:38

@kuttekrap 04-05-07 @ 23:34:
Met alle respect: DG was in het post-Barrett tijdperk het muzikale genie en RW het conceptuele. Het beste van Floyd (post-Barrett) draagt muzikaal de handtekening van DG, en dat blijkt wel uit Comfortably Numb. Op de tekst na 100% Dave Gilmour.

koerbagh | 04-05-07 | 23:38

Is het al voorbij? Mag je alweer praten?

VanFrikschoten | 04-05-07 | 23:37

Captain Orange 04-05-07 @ 23:24

Dus jij prefereert het koningshuis omdat van hen niet onthuld wordt met wie ze het doen? Staat je fraai. vanwaar die ethisch/filosofisch/ politieke luiheid. Is je vergund, zonder meer: maar die infantiele adhesiebetuigingen zijn veaur botte erger aan te horen dan een nagel op een schoolbord. Inhoud graag! Of is het slechts de gesuggereerde luiheid? Tsja.

bottehond | 04-05-07 | 23:35

@dr.spin007 04-05-07 @ 23:23
Waters en Barrett waren de ziel van Pink Floyd.
Ziehier één van mijn PF nummers.

www.youtube.com/watch?v=invo5D6SuBQ

kuttekrap | 04-05-07 | 23:34

Dat de roep van het volk om KOUWES steeds groter wordt moge duidelijk zijn!
Kouwes zou een aardige vervanger zijn. Vindt neuqen gelijk PWA ook lekker en is ook niet vies van een sigaartje.. kortom perfecte combinatie

Captain Orange | 04-05-07 | 23:33

Zèlfs henkie hield z'n muil en tikte nix.
*zet 'Bad timing' van dEUS maar weer eens lekker open*

schele henk | 04-05-07 | 23:31

@dr.spin007 04-05-07 @ 23:22:
Tsja... zonder de stem van Dave Gilmour en zijn specifieke gitaaraanslag doet me dat dus niet zoveel. Het zal technisch wel perfect klinken, als Snowy White en Andy Fairweather Low weer van de partij zijn (zijn ze dat?) maar het doet me veel minder dan Dave.

koerbagh | 04-05-07 | 23:31

bottehond 04-05-07 @ 23:09
Ik hoop je strekking te begrijpen, anders mea culpa Maar ik geloof nog steeds in de Monarchie, zie het als brood en spelen voor het volk. Meewarig kijken naar volwassen kerels met een oranje hoedje die het koekhappen met strenge edoch rechtvaardige hand begeleiden.. fantastisch. Alles beter dan de secretaresse die een sigaar vaginaal leegzuigt of een domme debiele aap die aan de touwtjes van de wapenlobby de zoveelste 10 miljard vraagt om kamelen te nuken. Doet mij maar headlines in de krant over (hoe heet dat kind) de dochter van Maxima en PWA die een lichte neusverkoudheid heeft.
Vergelijk voor de grap eens de headlines in de Telegraaf en CNN... zie de humor... me een beetje (80 IQ) steek je al boven de meute uit! Enjoy!

Captain Orange | 04-05-07 | 23:24

Toch redelijk toepasselijk, Waters op 4 en 5 mei.

*zich in alle oprechtheid afvraagt wat een president aan 0031 zou kunnen toevoegen*

dr.spin007 | 04-05-07 | 23:23

koerbagh 04-05-07 @ 23:19

Thx, alles staat hier in het archief op DVD ;-) Het schijnt dat RW morgen de hele DSOTM gaat spelen.

dr.spin007 | 04-05-07 | 23:22

Lavrenti_Beria,
en als je nog verder zoekt, kom je er achter dat Bernhard de vader is van Maxima.
Verklaart gelijk de oogopslag van de oudste dochter van WA van Buren.

fuckje | 04-05-07 | 23:21

@ Lavrenti_Beria @ 23:17
Naar verluid zou Bernhard bijzonder graag Rijkscommissaris van het door de Duitsers bezette Nederland zijn geworden. De geallieerden hebben hem nooit vertrouwd en de Nederlands waren ziende blind.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-05-07 | 23:20

Mee eens, @bottehond
Ik zit al een tijdje op google uit te zoeken wat onze grote verzetsheld wijlen ZKH Bernhard in Duitsland uitvrat, één klein citaatje :
Tijdens zijn Berlijnse studietijd, begin jaren dertig, werd Bernhard lid van de SA, de Sturm Abteilung van Hitlers NSDAP. Daarna kwam hij terecht bij de SS. Na zijn studie kwam de prins in dienst van het Duitse chemieconcern I.G. Farben, dat het Zyklon B-gas produceerde dat Hitler grootschalig inzette in de vernietigingskampen.

en dat haal ik uit het archief van de NOS nota bena.
( Bernhard: de vlotte levensgenieter)

En dan gisteren op netwerk moeten horen dat de man zich zeer waarschijnlijk inzette voor lucratiev NAZI vluchten richting Zuid Amerika........

Lavrenti_Beria | 04-05-07 | 23:17

koerbagh 04-05-07 @ 23:01

Ik ben bang dat je dat kunt vergeten. Overigens deel ik verder jouw voorkeur.

dr.spin007 | 04-05-07 | 23:14

Captain Orange 04-05-07 @ 23:12

Enjoy it while it lasts of doe er iets aan.

bottehond | 04-05-07 | 23:14

ondergrondse24 04-05-07 @ 22:58

Klopt, het gedrag van de Haagse politie was zwaar verdacht (helemaal fout) tijdens de Besetzung, de goede natuurlijk (ja die waren er ook)daargelaten.
Mar wel lekker lullig, je respect betuigen en vervolgens door de Polizei genaaid worden....
Probeer het hoofdbureau eens te contacten, die matsen (ja das een joods woord) je vast wel.

Doet trouwens wel deugt zoveel comments van mede-hagenezen op GS te lezen... kwaliteit verloochent zich niet...

Captain Orange | 04-05-07 | 23:12

@ superjan
Maar ik postte pas in de derde minuut na 20.00 uur en deed dus hoegenaamd helemaal niets fout.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-05-07 | 23:11

Valt me tegen dat GS om 20.00 niet even 2 minuten deaud was.
Tijdens de migratie is dit vele uren lang wel gelukt.

Karel kwakbol | 04-05-07 | 23:10

Uw Verzekeringsadvis 04-05-07 @ 22:38

De zaken die wij MOGEN weten over juultje (dement en onschadelijk) en willemien (deaud en onschadelijk) en al die parvenues en beledigingen aan de Vrije Mensch gaan steeds over verdwenen levens, hooguit een rimpeling in de hofvijver. Dát is de truc: onthullingen na de ter aardebestellingen svp. Vind jij het niet vreemd dat in 0031 de overgrote meerderheid pro- oranjes is? terwijl ze het volk verachten om hun lompe aanhankelijkheid. Die idioten menen een Instituut aan de praat te moeten houden en de meute wordt dom en braaf gehouden, desnoods met "enige" druk. Maar altijd met ondubbelzinnige keuzes. Boekje, buiten etc ring a bell?

www.planet.nl/planet/show/id=62967/con...

www.nu.nl/news/930369/1205/Beatrix_en_...

www.vn.nl/web/show/id=61474/contentid=...

J'accuse en ik roep iedere VrijdenkerT op zich nog eens goed te beraden op zijn principes. Er bestaat geen natuurlijke orde als het om een SStaatSSbestel gaat, Nederland was een Republiek en nog wel een eigeenhandig bevochten Republiek en al zeker niet als het om de interMenschelijke verhoudingen gaat. Een staatshoofd omwege een bloedlijn? Geleauf jij in Thor Wodan en Donar? Nuf said tog. het is heel simpel en vergt een klein beetje lef.

bottehond | 04-05-07 | 23:09

Ach GS, maak je niet druk, ook Job Cohen maakt zich alleen politiek correct druk om onze vrijheid.

Achtertuyn | 04-05-07 | 23:09

In de bak ermee, we vieren niet voor niets de vrijheid.

PsychiatrischPatient | 04-05-07 | 23:08

@Ondergrondse, ik neem aan dat ze je die bon met het zelfde kritiekloze plichtsbesef gegeven hebben als waarmee de Amsterdamse politie in WO 2 samen met de Duitsers de joden richting Westerbork stuurden....

Lavrenti_Beria | 04-05-07 | 23:06

@ondergrondse24 22:58

In (oa.) Rotterdam maakten diegenen die met de moffen hadden mitgearbeitet na de Bevrijding schaamteleaus de dienst uit bij de pliesie.
Buigen voor de BezetterT wordt in 0031 van overheadswege uit niet zelden beloond...

widtvoet | 04-05-07 | 23:03

@Schijnheilig boontje 04-05-07 @ 22:45:
www.youtube.com/watch?v=5MNmDOkVNPc

@dr.spin007 04-05-07 @ 22:42:
Ik ga alleen als Dave Gilmour ook komt. Op het toneel, wel te verstaan.

koerbagh | 04-05-07 | 23:01

valt me van je tegen JJJJ. Ik heb de porsche keurig de berm in geshuffeld tijdens het plechtige stilte festijn.

superjan | 04-05-07 | 23:00

@de grote Anti 04-05-07 @ 22:56
Schandalig!

ik ben er even niet | 04-05-07 | 22:59

Kom net terug van de fusilladeplaats Waalsdorpervlakte Monument 1940-1945 in Den Haag, krijg ik een kilometer daar vandaan een bekeuring wegens foutparkeren. Volgende week maar weer eens de politiedagrapporten 1940-1945 in het gemeentearchief Leiden doorlezen en tot de conclusie komen dat er bij de politie niets veranderd is.

ondergrondse24 | 04-05-07 | 22:58

de grote Anti 04-05-07 @ 22:56

het is vast een incident...

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:58

Na de dodenherdenking was ik even naar de Turk om wat biertjes te halen.. En wat schetste wederom mijn verbazing? Overal uitbundige donkere jongeren,die ik zelfs nog nooit eerder in de buurt gezien heb... Maarja,zal wel toeval zijn geweest.

de grote Anti | 04-05-07 | 22:56

Oestertje iemand?

*ridderhandschoen aantrekt*

widtvoet | 04-05-07 | 22:51

bah, ik spuug op die gasten

thefonz | 04-05-07 | 22:48

@dr.spin007 04-05-07 @ 22:42
Waters roeleert, jammer dat Syd nooit meer mee kan doen.

kuttekrap | 04-05-07 | 22:47

Nu het toch feest is Koerbagh, doe eens een leuk muziekje.

Schijnheilig boontje | 04-05-07 | 22:45

@ tasmaniandevil 22:39
Dank u, dank u, ik was ook al bang dat een tautologie 'too much' zou zijn!

laffe haas | 04-05-07 | 22:45

@de grote Anti 04-05-07 @ 22:42
De dag is nog niet om.

ik ben er even niet | 04-05-07 | 22:44

Fred V 04-05-07 @ 22:40

We kunnen natuurlijk met zijn allen gaan demonstreren in 010. Dat wil zeggen: ik niet want Waters speelt in Arnhem.

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:42

Jezus,koerbagh,je leeft nog.. Ik had al een kaarsje voor je aangestoken.Bijna was de vrijheid van meningsuiting door de meute gelynched. lol .

de grote Anti | 04-05-07 | 22:42

Anne Frank ist verboten
kein teppich auf hoft

Weatherman | 04-05-07 | 22:42

Even die 2 minuten het mondje dicht en de kin op de borst. Daarna uit volle borst volkslied meezingen en je heb je respect weer even getoont aan je land. Zo moeilijk is dat niet toch?

degekkekoei | 04-05-07 | 22:42

@Dirrek,
InterlinerT is al lang blij dat ie rijdt.

fuckje | 04-05-07 | 22:40

Wat ik erger vind is die bijeenkomst van die Palestijnen in Rotterdam en dat ons ministerie van BuZa gewoon visa verstrekt aan die Hamas terroristen. Gelukkig dat Verhagen hier een stokje voor gestoken heeft. Eigenlijk vind ik dat die hele samenkomst verboden moest worden. Ik ga eens kijken op het web of er een tegendemonstratie gepland staat, en wie weet ga ik morgen op reis naar R'dam.

Fred V | 04-05-07 | 22:40

laffe haas 04-05-07 @ 22:34
U grossiert in pleonasmen

tasmaniandevil | 04-05-07 | 22:39

@Dirrek 04-05-07 @ 22:28
Een echte Hageneez vlucht zijn stad niet uit zoals u.

Dus heeft u het recht niet om het haagse lied te verkrachten alleen echte echte hagenezen mogen dat.

Ronnie M. | 04-05-07 | 22:39

@bottehond 22.29.
Mooi te zien dat we een gemeenschappelijke interesse hebben , wat mij steekt is dat er archieven open gaan, over allerlei onderwerpen, als wij al lang de pijp uit zijn , en de waarheid aan een generatie openbaar zal worden gemaakt die het hun r *** zal roesten.

Uw Verzekeringsadvis | 04-05-07 | 22:38

@daskapitalist 04-05-07 @ 22:31:
Nou... het is verder lopen dan (pak 'm beet) van de Schilderswijk te 070 naar de Waalsdorpervlakte, dus dat argument weegt niet al te zwaar.

koerbagh | 04-05-07 | 22:35

koerbagh 04-05-07 @ 22:14
ROFL.. geweldig!!!!

Nieuwe in de Dikke van Dale: vanaf heden ben je een "Knuffelreaguurder"

Captain Orange | 04-05-07 | 22:35

@ Bupa
U hoort heel het jaar door stil te zijn...

laffe haas | 04-05-07 | 22:34

Dirrek 04-05-07 @ 22:28

Werkendam? Hank? Dongen?

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:33

2 minuten stilte 1x per jaar. Bijna-definitie van respect.

tasmaniandevil | 04-05-07 | 22:33

Mijn god, ik heb voor de grap eens alle comments doorgelezen hier, en nog durven jullie te beweren dat het hier minder erg is dan op FOK!? Laat me niet lachen...

Bupa | 04-05-07 | 22:32

@Fred V 04-05-07 @ 22:23
volgens mij ligt kamp westerbork praktisch in koerbagh's achtertuin, dus zo snel zou hij het eigenlijk niet moeten vergeten :)

daskapitalist | 04-05-07 | 22:31

@ Rabarberke
Ik wil wel een 'debatje' met je aangaan, uw ip-adres of het mijne?

laffe haas | 04-05-07 | 22:31

Uw Verzekeringsadvis 04-05-07 @ 22:14

Avec plaisir, amice.

bottehond | 04-05-07 | 22:29

Spin, als je geen Noordelose hebt geneukt, ken je Noordeloos niet (vrij naar Jan Cremer). Helaas reed ik er langs. Als je wist wat mijn eindbestemming was, was jouw hoon mijn deel.
Verders: Captain Orange, mijn dito. Wezelrade, 60'er jaren. Auto's turven samen met papa op het balkon. Opel Kadett, Ford Cortina, van dat werk. En tevreden in je gestreken pyjama naar bed.
En nah ? Oh oh Den haag, kankerstad, met al die bruine . . . .
Tis wat.

Dirrek | 04-05-07 | 22:28

Rabarberke 04-05-07 @ 22:18

Plenty. Kies je prijshengst van de dag maar uit, we hebben ze in alle soorten en maten.

* Maison pretty boy voor al uw intieme damenswenschen *

bottehond | 04-05-07 | 22:26

Rabarberke 04-05-07 @ 22:18
Jij bent me er eentje, hoest met de kundtst?

kuttekrap | 04-05-07 | 22:26

Rabarberke 04-05-07 @ 22:19

alleen oraal

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:23

@Weatherman 04-05-07 @ 22:22

volgens mij zijn ze jou voorouders helaas vergeten, ga eens lekker deaud ofzo

Kloothommel | 04-05-07 | 22:23

Ik denk dat Koerbagh en JJJJ de dodenherdenking even vergeten waren. Kan gebeuren, we zijn allemaal mensen. Voor zover ik het kan beoordelen heeft Koerbagh wel een hart voor Israel en ook voor de Joden.

Fred V | 04-05-07 | 22:23

De tweede wereld oorlog heeft nooit plaatsgevonden toch?
Geert overbodig.
Sharua!
Lekker voetballen met je doden!

groetjes uit 010

Weatherman | 04-05-07 | 22:22

Woordgrapje geslaagd, patient overleden.

Darkness88 | 04-05-07 | 22:22

ik bedoel 'debatteren', sorry, slip of the tongue

Rabarberke | 04-05-07 | 22:19

zo, valt er nog wat te neuken vanavond?

Rabarberke | 04-05-07 | 22:18

Blotebelg 04-05-07 @ 22:13

In Dongen? Nooit!

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:16

Ik denk... pek & veren, hallelujah

laffe haas | 04-05-07 | 22:15

@Bottehond 21.57.
Info in link had ik niet bekeken, is nieuw voor mij.
Zet je wel aan het denken en twijfelen, er is inderdaad meer tussen hemel en aarde !.
Bedankt voor deze link.
Toch raar dat deze info niet in boekvorm c.q. echt publiek verkrijgbaar is, wel halfslachtige uitleggen , zet mij ook weer aan het denken.

Uw Verzekeringsadvis | 04-05-07 | 22:14

@dr. spin007 waren ze wel 2 minuten stil?

Blotebelg | 04-05-07 | 22:13

Ah Dongen... waar de meskes nog lachen

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:11

Dirrek 04-05-07 @ 22:03

Ahhh. zo ik iets ben ben ik een Hagenaar:)

Vroegah.. voor het raam op de Laan v. NOI, kijken of iemand doorreed en hem samen met pappie een lantaarnpaaltje toewensen.
weleens meegemaakt dat een mof gewoon doorreed...

@Koerbagh; wodt tijd voor een verzoeningsbiertje!!!

Captain Orange | 04-05-07 | 22:09

Prima. Ook weer gehad.

Darkness88 | 04-05-07 | 22:09

Dirrek 04-05-07 @ 22:03

Wat moet je dan ook in een interliner op weg naar Noordeloos? Ik bewonder jouw openhartigheid, dat dan weer wel want dit opbiechten is zwaarder dan uit de kast komen.

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:09

*turft*

dr.spin007 | 04-05-07 | 22:07

@Dirrek 04-05-07 @ 22:03
Gebeurt hier in Den Haag nog steeds. De Trams en Bussen EN auto's (niet allemaal jammer genoeg) stoppen nog steeds om 20.00

Ronnie M. | 04-05-07 | 22:05

Ik wilde ook graag twee minuten herdenken, maar die Interliner ragde gewoon door. Hij had even kunnen stoppen bij Noordeloos, maar jammer.
Ach, tijden veranderen.
Vroegah, klein kind in Den Haag. De Meppelweg. Iedere automobilist stopte. Indien niet, dan was het een woonwagenbewoner. Op weg naar handel. Maar dat kon je plaatsen.
Anno nu ?

Dirrek | 04-05-07 | 22:03

dr.spin007 04-05-07 @ 21:59 Wat heeft dat er mee te maken dan?

Ohja | 04-05-07 | 22:03

@koerbagh 04-05-07 @ 21:50
Geef toe, tis je avond niet
En je debatingtricks helpen je ook niet
Integendeel

anarchez | 04-05-07 | 22:02

@dr.spin007 04-05-07 @ 21:59
Ja und?

ik ben er even niet | 04-05-07 | 22:01

-edit: boeit niemand-

dr.spin007 | 04-05-07 | 21:59

Uw Verzekeringsadvis 04-05-07 @ 21:52

Bernhard had volgens mij niet zo veel op met die oranjes. Ik mag types als Bernhard graag. En over de vraag of het klopt of niet: Heb je die link goed bestudeerd? Ik ga er van uit dat e.e.a. klopt. Vloeken in de kerk, uiteraard. Und?

bottehond | 04-05-07 | 21:57

Ronnie M. 04-05-07 @ 21:36

Het is heel simpel en ik heb het reedsch gezegd in mijn eerdere post. Niets aan toe te voegen. Hezbollah doet overigens ook veel goede dingen veur de Menschen.

piquant 04-05-07 @ 21:37

Heel bewust gedaan, dear. Ik dacht wel dat je het niet kon laten er op terug te komen.. heheheheh

bottehond | 04-05-07 | 21:53

Mensen mensen, het is globaal en mondiaal gezien een dag als alle andere,
laten we proosten en alvast onze vrijheid vieren!

*mug doodslaat*
kutbeesten

Big Ern | 04-05-07 | 21:52

@Bottehond 21.24.
Als het je niet kan schelen moet je de vermeende Stadhoudersbrief ook niet zo stellig als zijnde een feit neerzetten .
Luitjes die de historie niet zo goed kennen kunnen daardoor op het verkeerde been worden gezet.
Daarnaast , het koningshuis ok , wat mot men daarmee.
Vond Bernard wel een leuke vent , lekker dwars.

Uw Verzekeringsadvis | 04-05-07 | 21:52

@rosalie 04-05-07 @ 21:45:
Schermen met je religieuze/etnische achtergrond als rechtvaardiging voor het leiden van een volksgericht valt je wel mee? Merkwaardig.

koerbagh | 04-05-07 | 21:50

@koerbagh 04-05-07 @ 21:28
Op je pik getrapt? Dan zat ze zeker wel dicht bij de waarheid?

ik ben er even niet | 04-05-07 | 21:48

@rosalie 04-05-07 @ 21:45

Don't fuck with Wormen en Naarden...... juist vandaag ;)

Big Ern | 04-05-07 | 21:48

*Cheers*
4 mei de dag van Koerbagh

Ronnie M. | 04-05-07 | 21:48

Volgende onderwerp graag

Herr Manus | 04-05-07 | 21:46

ken beter auto's in de fik steken ala parijs of niet dan?

Weatherman | 04-05-07 | 21:46

Goed bezig, koerbagh. Eerst door de dodenherdenking heen typen en dan ook nog over joden en NSB-ers beginnen.

Elegast | 04-05-07 | 21:45

Big Ern 04-05-07 @ 21:36,
Tuurlijk heeft koer geen schuld aan zijn commenttijd, maar hoe hij daar op reageert....valt me tegen.

rosalie | 04-05-07 | 21:45

*Alfa voor Ronnie*
Cheers mate!

kuttekrap | 04-05-07 | 21:42

koerbagh 04-05-07 @ 21:28,

Jezus koer, heb jij dat getypt?

rosalie | 04-05-07 | 21:42

ikel

Big Ern | 04-05-07 | 21:40

@kuttekrap 04-05-07 @ 21:37
Doe eens een Alfa hierheen gooien...

Ronnie M. | 04-05-07 | 21:40

test

dr.spin007 | 04-05-07 | 21:39

Maarreh? De vrijmibeau? Afgelopen zeker, gaan we elkaar weer ouderwetsch gezellig bashen? Count me in dan...

kuttekrap | 04-05-07 | 21:37

@Bottehond@20.54

Waar de gedachten vol van zijn.....

piquant | 04-05-07 | 21:37

@Captain Orange 04-05-07 @ 21:33:
Ja, ik heb het vak over de hypocrisie van "Normen & Waarden" die ik dan ook "Wormen en Naarden" noem. Klopt helemaal. Een betere illustratie daarvan dan dit hele topic is dan ook nauwelijks denkbaar.

koerbagh | 04-05-07 | 21:37

@Jane Doe 04-05-07 @ 21:19:
Als Jodin zou je toch beter moeten weten dan met een opgeheven NSB-vingertje de meute aan te voeren en "J'accuse" te roepen.
koerbagh 04-05-07 @ 21:28

.
Triest koerbagh, erg triest
Je gaat zó af
Jongen toch

anarchez | 04-05-07 | 21:37

@bottehond 04-05-07 @ 21:24
Leg eens uit gozer waarom het Koningshuis op moet zouten terwijl het wereldwijd zoveel goeds voor het land doet???
Leg eens uit wat voor waarde het heeft wanneer nederland geen Koningshuis meer heeft.

Ronnie M. | 04-05-07 | 21:36

Ik wed een geeltje dat Koerbagh zijn comment al om kwart voor acht postte, maar vanwege die rete-Trage serverTs hij pas om 20:00 uur doorkwam.

Big Ern | 04-05-07 | 21:36

koerbagh 04-05-07 @ 21:28
Stomme focking a-hole; jij roept toch altijd over wormen en naden;
Hou voor eens en altijd je blabla kapsones muil.
Lul met je j'accuse!!!

Captain Orange | 04-05-07 | 21:33

@rosalie 04-05-07 @ 21:30
bottehond is van voor de oorlog.

daskapitalist | 04-05-07 | 21:33

*Denkt even aan 2 November 2004, op diezelfde Dam*

koerbagh | 04-05-07 | 21:30

Jane Doe 04-05-07 @ 21:19

Tja, in dat oogpunt gezien, was het grof van koer, maar de man was ook aangetast in zijn eer, moet je maar denken.....
En wij zijn toch allemaal van na de oorlog, dus persoonlijk is het vast niet bedoeld, maar het geeft wel een bittere kruidachtige smaak, das waar.

rosalie | 04-05-07 | 21:30

@fuckje
Damn, had die koerbagh nog 24 minuten over ook. Of bedoelde je 19:59.999? ;-)
-
@mezelf
Ach, de volgende schandpaal is reedsch weer over 365 dagen.
*Oud verenkussen aan da wizard overhandigt*

DiagnosisTyphus | 04-05-07 | 21:30

k heb jullie allemaal niet gezien bij de waalbrug in nijmegen .
ook dit jaar weer indrukwekkend .
nog 62 jaar !

M0USE | 04-05-07 | 21:29

@Jane Doe 04-05-07 @ 21:19:
Als Jodin zou je toch beter moeten weten dan met een opgeheven NSB-vingertje de meute aan te voeren en "J'accuse" te roepen.

koerbagh | 04-05-07 | 21:28

Landverraders!!!
*zoekt scheerapparaat en pot verf voor JJJJ en Koerbagh*...

da wizard | 04-05-07 | 21:27

@bottehond 04-05-07 @ 21:24
Symbolisch koningshuis kan best. Zolang ze bij de politiek niets in te brokkelen hebben vind ik het nog steeds een achterhaald idee maar wel acceptabel.

dlseth | 04-05-07 | 21:26

Toen ik bezig was met replyen, lette ik idd effe niet op de tijd. Ik had echter wel de telefoon neergegooid om stil te zijn.
.
Hen gelijk getracht mezelf te oorigeren: "@ViagraFalls 04-05-07 @ 20:01 - Excuus. Mijn klokkie loopt blijkbaar iets achter.

ViagraFalls 04-05-07 @ 20:03
"

ViagraFalls | 04-05-07 | 21:26

Hmm gelukkig zit ik op lokale tijd hier.

Brederodekater | 04-05-07 | 21:25

@Shareholder 04-05-07 @ 21:16:
Ik vind het harstikke lief.

koerbagh | 04-05-07 | 21:24

Uw Verzekeringsadvis 04-05-07 @ 21:18

Mij kan het niets schelen of het waar is of niet. Een democratie behoort geen koningshuis te hebben. En alles wat die lui terug kan bonjouren naar het pauperdom waar ze vandaan komen is mij even lief.

bottehond | 04-05-07 | 21:24

Sinds wanneer is stilte synoniem voor respect dan? Dat iets traditie is wil nog niet zeggen dat het ergens op slaat. Wat ik meer een uiting van respect vind, is die 2 minuten gebruiken, om actief een bijdrage te leveren aan het voorkomen van oorlog in de toekomst. DAT is volgens mij respect.

@ kenny harder, dat was precies 1 Engelse zin. Nog een simpele ook. Maar goed dan weet ik dat als jij t niet mag horen ik gewoon *Engels praten* kan zeggen.

Ohja | 04-05-07 | 21:23

@Schijnheilig boontje @ 21:12
Koerbagh heeft het voordeel van de twijfel al vele malen verspeeld.
Een man die als ie aangepakt wordt met zeer veel historisch besef de hakken klikt en nazi-termen gaat brullen naar een Jodin. HULDE>
Nee, daar winnen we de oorlog wel mee.

Jane Doe | 04-05-07 | 21:19

@Bottehond 20.54.
Is nog nooit bewezen is ,voor sommigen onder ons blijft dit een gewenste theorie.

Uw Verzekeringsadvis | 04-05-07 | 21:18

Heb er abusievelijk volledig doorheen geslapen. Of er sprake was van stilzijn danwel van een lichte brom tijdens het ademhalen; geen idee.
*Boze Buur uit de juke laat schallen om het vuur nog wat verder op te stoken* www.bozebuur.nl/files/04.05.2006%20Eve... Is de beste man inmiddels al eens verhuisd?

DiagnosisTyphus | 04-05-07 | 21:18

De Chileen als DictatorT?
Koerbagh doet aan vrijheid van meningsuiting om 19.599999u.

fuckje | 04-05-07 | 21:17

Ach Koerbagh, je hebt eindelijk een eigen topic hier. Dat wilde je toch ;)

Shareholder | 04-05-07 | 21:16

Koerbagh was precies op 20:00 dus voordeel van de twijfel.

Schijnheilig boontje | 04-05-07 | 21:12

@Ohja 04-05-07 @ 20:52
Ik heb helemaal niets met mensen die zich door veelvuldig gebruik van engelse termen/zinnen proberen duidelijk te maken.

kenny harder | 04-05-07 | 21:12

En 5 minuten na de stilte een NSB-actie uitvoeren getuigt wel van respect?

artbrut | 04-05-07 | 21:09

Wellicht heeft dit land gewoon weer een stevige oorlog nodig voor we eens REPSETC voor een ieder gaan krijgen en er een fatsoenlijke moraal door dit land waait !

Matisha | 04-05-07 | 21:07

@ bottehond 04-05-07 @ 20:54

Verdomd, zijn hele site is (voor mij dan) uiterst interessant!
Hier een lekker bot als dank voor nieuw leesvoer voor een leeswolf.

wopper | 04-05-07 | 21:07

ik snap het probleem niet, je kan toch in stilte typen?

dweeb | 04-05-07 | 21:06

Zelfs als je zelf die 2 minuten al onzin vindt (dat recht heb je gewoon) dan is het nog steeds een kwestie van repsect. Simpele casus eigenlijk.

Shareholder | 04-05-07 | 21:05

@Ohja
Het gaat er gewoon om dat je even stilstaat wat die miljoenen mensen 5 jaar lang in jou land hebben meegemaakt.
Is dat zo moeilijk?

Stijno | 04-05-07 | 21:01

@Jan-Joris-Jaap-Joop 04-05-07 @ 20:47:
Ach, je bent in goed gezelschap. Overigens, is het pas over 40 minuten echt 20:00 uur. Amsterdam-tijd, wel te verstaan. nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdamse_Tijd... .
Feitelijk is iedereen een paar minuten stil geweest op de tijd van de voormalige bezetter.
-edit: hmmnope, amsterdamse tijd is 40 minuten vroeger dan de deutsche-

koerbagh | 04-05-07 | 21:00

@ Turrukje 04-05-07 @ 20:28<br>
Nee hoor, tot morgen, dan kun je herdenken dat zij meegestreden hebben voor onze bevrijding. Dus veel plezier morgen !!

Matisha | 04-05-07 | 20:59

@Ohja 04-05-07 @ 20:52
Ja, die kudtjeaudeau ook, die in de jaren 30 met groepen hangjeaudeau de buurt verziekten en met grote groepen alles en iedereen bedreigden en intimideerden. Die jeaudsche subsidiesponsen ook altijd, waar miljoenen per jaar aan belastinggeld verspild werd. Om nog maar te zwijgen over de belachelijke eisen van radicale jeauden in Nederland en hoe ze dreigen van Nederland een jeaudsche staat te maken met geweld. Schande!

dlseth | 04-05-07 | 20:58

-edit: die hebben er niks mee te maken-

RokuStrikesAgain | 04-05-07 | 20:57

wopper 04-05-07 @ 20:47

Kort samengevat (maar evengoed leeswaardig voer) komt het er op neer dat Berbnhard in 1941 Hitler aanbood Stadhouder van 0031 te worden in het 1000 jarige Reich. De brief waarin hij wat deed staat bekend als de Stahoudersbrief. Verders piquant: de telegrof doet nog steeds haar best degenen die de brief gezien hebben te intimideren om hun mond te houden en verklaringen te herroepen. Tsjek de lijntjes telegrof/ oranjes. HuiverT!

bottehond | 04-05-07 | 20:54

Eigenlijk vind ik het nogal bullshit die 2 minuten stilte. Wie heeft daar wat aan dan? Helemaal niemand? Of lekker 2 minuten stilte en dan gewoon weer roepen dat alle Marrokanen stom zijn en het land uitmoeten (vervang Marrokanen door Joden en vraag je af waarom je ook alweer 2 minuten stil moest zijn). Het is een oppervlakkige uiting van 'fatsoen' en daar heb ik niezoveel mee.

Fatsoen is gewoon een simplificatie van een absoluut gemaakt stukje relatief bedoelde moraal; een soort moreel doen voor smaldenkende mensen. Nothing more nothing less. Als mensen dat willen doen, dan vind ik dat best maar doe er dan tenminste niet zo verheven over. Be the change you want to see...

Ohja | 04-05-07 | 20:52

En waar hebben we aan gedacht deze 2 minuten?

kuttekrap | 04-05-07 | 20:52

Turrukje 04-05-07 @ 20:43

Lees mijn post nog eensch.

bottehond | 04-05-07 | 20:51

@colonnecinco 04-05-07 @ 20:37
Dat komt om dat zijn geweten, z'n eer en al zijn geloofwaardigheid morsdood begraven liggen onder de ING bonussen. Ies persoonlijk voor die man.

dlseth | 04-05-07 | 20:51

Wanneer onze kransen ter nagedachtenis al politie bescherming nodig hebben ben ik bang dat die twee minuten beter besteedt zijn met een schreeuw der wanhoop uit te schallen.

Weatherman | 04-05-07 | 20:49

Heeft iemand enig idee hoe laat Racoon morgen in Wageningen optreedt?

Rest In Privacy | 04-05-07 | 20:49

En wat doen al die GOD BESTAAN EN JIJ dingen op de dumpert :S

Stijno | 04-05-07 | 20:48

Mooie op herdenkingspunt Apollolaan is, dat men daar het tweede couplet van het Wilhelmus ook kent. En hard aanzet. Dat heeft op zo'n moment, daar, wel erg veel betekenis. En Koerbagh is een lul.

Shareholder | 04-05-07 | 20:47

wat die hofstadgruppe zegt.

Turrukje | 04-05-07 | 20:47

@ bottehond 04-05-07 @ 20:37

Dank voor deze links, dit ga ik eens op m'n gemak uitpluizen; de oranjes zaten en zitten vuistdiep in allerlei smerige zaken.

wopper | 04-05-07 | 20:47

nou driewerf bah dan maar
jeetje zeg heb ik weer

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-05-07 | 20:47

Wat nu bereikt wordt met deze post is dat volgend jaar iedereen op 4 mei van 20:00 tot 20:02 de boel gaat volspammen

die hofstadtgruppe | 04-05-07 | 20:46

wtf heeft je bek houden met respect te maken :|
Geloof dat we ons beter druk kunnen maken over andere dingen in dit vertiefde land dan 2 minuten stilte :|

CipherNL | 04-05-07 | 20:45

Vanaf 20:00 uur 2 minuten, dat duurt van 20:00:00 t/m 20:01:59.
 
Om 20:02 zijn die twee minuten al voorbij, beetje lam om mensen die dan posten met toenaam te noemen, wanneer de herdenking al voorbij is.

Rinze | 04-05-07 | 20:45

Wie was er nou wel stil? Hypocriete herdenking, toch koerbagh?

RokuStrikesAgain | 04-05-07 | 20:44

@bottehond
Het heeft niks met Nederlanders of Turken te maken, maar met GS-reaguurders.
En het was een reactie op een edit, dus nu lijkt het alsof ik Polen afrkaak.
Maar het was meer sarcaistisch. Iemand zei wat ik zei, maar dan over Polen.
Verder heb ik me niet misdragen hoor. Ik was tenminste stil om 20:00..

Turrukje | 04-05-07 | 20:43

@ nickname
Wat bedoel je? Talpa enz hadden wel dodenherdenking. Alleen die kut "urban jongeren" zenders niet. GVD kunnen DIE sukkels nou niet is 2 minuten RESPECT hebben. Zingen ze toch de hele tijd.
En discovery valt me ook tegen. De zender die er veel aandacht aan besteed denk er ook niet aan :S

Stijno | 04-05-07 | 20:41

Grinnik. Strafwerk!

Lobo | 04-05-07 | 20:40

Turrukje 04-05-07 @ 20:29

Eigen verantwordelijkheid ring a bell? Je bent aardig geconditioneerd door de polikor, vrind: jij misdraagt je en dat is de schuld van de 0031-ers. Next!

bottehond | 04-05-07 | 20:40

@Chileen:
Je had server ook even kunnen resetten... Of de juiste tijd instellen: www.worldtimeserver.com

koerbagh | 04-05-07 | 20:40

@daskapitalist: omdat we nog steeds in 'goed' en 'slecht' denken. We laten oude mannen in uniforms met insignes opdraven en kunnen dan de illusie handhaven dat de wereld overzichtelijk is. Waarom gedenken we de Indonesiers en Papouas niet die wie na WO II hebben vermoord, toen ze opkwamen voor hun iegen land en vrijheid? Oorlog is een blijft een smerig iets; aan welke kant je ook staat.

Paulusdebosbouter | 04-05-07 | 20:39

Nou gefeliciflapstaard iedereen. Jullie konden 2 minuten jullie muil houden. Wat een prestatie.

kuttekrap | 04-05-07 | 20:39

Stelletje honden dat het zijn, fusileren die hap :P

Liroy | 04-05-07 | 20:39

Ik wilde om 20:00 wel reageren op NieuwNieuws, maar om de een of andere reden lukt het me al een tijd niet om daar in te loggen. Jammer, want ik had die 4/5 mei site best eens willen lezen.
-edit: probeer cookiesync linkje-

SODEP | 04-05-07 | 20:38

Commissaris Kok was voortdurend in beeld; werd ie soms per shot uitbetaald?

colonnecinco | 04-05-07 | 20:37

waarom worden de slachtoffers van het regime van joseph stalin nooit herdacht?

daskapitalist | 04-05-07 | 20:36

triest dat t weer die koerbach is

twents neuqkevertje | 04-05-07 | 20:33

@M299 04-05-07 @ 20:31
Nee da's morgen pas. Vandaag zijn de levenden stil voor de doden; wel eerlijk aangezien het normaliter andersom is.

ik ben er even niet | 04-05-07 | 20:33

Nu moet ik hier toch een lans voor Koerbagh breken! Ook op mijn GPS-systeemtijd werd zijn post op 19:59 geplaatst.

Chiant | 04-05-07 | 20:32

Koerbagh en JJJJ, troost je, morgen herkansing, gaan we de Duitsers herdenken

Apollo | 04-05-07 | 20:32

Ja je mag best even stil zijn om 8 uur. Als het niet om de slachtoffers is dan gewoon voor vrijheid in het algemeen. Vrijheid !

M299 | 04-05-07 | 20:31

een beetje website had de comment mogelijkheid gewoon voor 2 minuten uitgeschakeld.

Kloothommel | 04-05-07 | 20:30

@Bunt

Ga eens heel hard met je hoofd in een herdenkingskrans hangen!

Meneer Pastoor | 04-05-07 | 20:30

@ Turrukje 04-05-07 @ 20:28

Verklaar u eens nader.

wopper | 04-05-07 | 20:29

Ik wordt echt zo ongenuanceerd van deze website he, ik ga maar weer ff iets leuks doen.

Turrukje | 04-05-07 | 20:29

Ik denk dat we over een paar jaar dan ook de slachtoffers van de polen invasie moeten herdenken.

Turrukje | 04-05-07 | 20:28

-edit: kan je het ook eens NIET over moslims hebben? -

Bunt | 04-05-07 | 20:26

Een documentalist zonder historisch besef, stijlleaus is het zeker

die hofstadtgruppe | 04-05-07 | 20:25

Lavrenti_Beria 04-05-07 @ 20:21

stop trouwens maar met walgen en conclusies trekken, want conclusies trekken doe je over het algemeen NA het onderzoek, niet van te voren!

Hardcore Puddingfan | 04-05-07 | 20:25

Talpa en TMF zijn de grootste schenders! en MTV en alle andere zenders behalve RTV dus...

@Nickname | 04-05-07 | 20:24

Geen stijl doet er wat aan!

Hardcore Puddingfan | 04-05-07 | 20:24

Voor straf deze site van voor tot achter doorlezen.

en wat lezen we daar ?

In de ochtend van 5 mei 2005 heeft Z.K.H. de Prins van Oranje in het provinciehuis van Noord-Brabant de lezing ‘Aan de vrijheid verplicht’ uitgesproken

en dit las ik zonet in de Elsevier

VVD-Kamerlid Hans van Baalen wil een onderzoek naar het verleden van KLM. De luchtvaartmaatschappij zou nazi's direct na de Tweede Wereldoorlog een ontsnappingsroute naar Argentinië hebben geboden

de rol van prins Bernhard wordt onderzocht: Bernhard was direct na de oorlog commissaris van de KLM en moet dus, net als de rest van de KLM-top, van de nazi-vluchten hebben geweten.

Bernard, was dat niet de man die zo geweldig leiding gaf aan het verzet >?
Trek je eigen coclusie maar, ik walg hiervan.

Lavrenti_Beria | 04-05-07 | 20:21

@ronnie m
Niet dat ik weet.

controle | 04-05-07 | 20:17

@controle
Redelijke film, goede tip.
*out*

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 20:15

@controle 04-05-07 @ 20:10
Kan je live RTL5 kijken via het Internet???

Ronnie M. | 04-05-07 | 20:14

Was het zo moeilijk om ff je bek te houden?
Ik vind dat deze mensen per direct naar een ander land gestuurd moeten worden.
RESPECTLOOS!!!!!
Waar gaat het heen met dit land??

Turrukje | 04-05-07 | 20:14

Koerbagh: plein aanvegen met een tandenborstel, barbaar!

Klukkluk | 04-05-07 | 20:14

Dag Koerbagh het ga je goed bij Fok

Ronnie M. | 04-05-07 | 20:13

Tja,
Jan- Joris- Jaap- Joop, het is ook wel moeilijk om al die hoofden stil te houden.

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 20:13

Het is een schande, het maakt me verdrietig dat de zogenaamde "moraal Nederlanders" niet even 2 minuten in stilte kunnen denken aan wat ons Vaderland te lijden heeft gehad in die vreselijke jaren van oorlog verwoesting en extremisme...

perchloorazijnpisser | 04-05-07 | 20:13

-edit: lul niet-

Servowire | 04-05-07 | 20:12

2 minuten waren net aan de gang toen we van werk naar huis fietsten en gezellig aan het ouwehoeren waren, kom ik nou in de hel?

Jellert | 04-05-07 | 20:12

Vind eerlijk gezegd der untergang een beetje een verkeerde keuze. Toch een zware film die zeker mooi is maar ook confrontered voor mischien oorlog slachtoffers.

Stijno | 04-05-07 | 20:12

Kijktip: der Untergang op rtl5.

controle | 04-05-07 | 20:10

zijn de 2 minuten nu wel voorbij?

Fratsen | 04-05-07 | 20:10

En zo hoort het. Een beetje respect is toch niet veel gevraagd? :S

Qun | 04-05-07 | 20:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken