
Uitkeringsgerechtigden in Almelo zijn de nieuwe zonnekoningen. Wij allen hebben het voorrecht ons dagelijks in te zetten opdat deze nieuwe elite zich tegoed kan doen aan eten, bankhangen, internetten en lekker de hele dag winkelen. Maar liefst 56 procent van alle steuntrekkers uit deze gemeente is
vrijgesteld van de sollicitatieplicht om een baan te zoeken. Dan hebben we het over 45-plussers, moeders met jonge kinderen of 'inwoners met te weinig werkervaring'. Sterker nog, Almelo schijnt exemplarisch te zijn voor veel meer gemeenten. En waag het niet op kritiek te hebben op de steuntrekkers: ze hebben namelijk gewoon internet en hebben de hele dag de tijd voor hun reaguursels. Check de reacties maar onder
dit artikel. Gelezen? Nou hup, weer aan het werk. De nieuwe zonnekoningen willen vanavond ook gewoon vreten op tafel!
Reaguursels
Inloggen*belt de verhuisservice en koopt een huis in almelo*
Hoen 03-05-07 @ 19:35
he does it again!
GEERT........... HELD!!
Niemand is te onervaren om in de fabriek te werken.
Vaak is het zo dat die werklozen te hoog zoeken en niks aannemen en ook niet uitgenodigd worden. I
k zeg duurt het vinden van een baan te lang.... werk=werk ookal heb je universiteit gedaan.
@Fred V 03-05-07 @ 21:45:
Waarom? Los van alle ellende die daar misschien aan vooraf is gegaan. Mijn vrouw en ik werken allebei; ik 4,5 dag en zij 3 dagen. Ons kroost gaat naar een creche voor 1,5 dag per week. Die andere dag wordt opgevuld door oma. Ook al is het maar 2 dagen per week: waarom zou je als bijstandsmoeder niet kunnen werken? Goed voor de sociaal-maatschappelijke beleving en voor de werkervaring. Met het huidige regeringsbeleid hoef je het voor de kosten niet te laten.
Catch 22: je bent net zolang vrijgesteld van werken totdat je te weinig werkervaring hebt om te gaan werken waardoor je vrijgesteld wordt van werken.
Dat er een uitzondering gemaakt wordt voor alleenstaande moeders met kleine kinderen, vind ik best redelijk.
www.smo-ov.nl/pdf/Schets%20van%20de%20...
@KABAAL: inderdaad! ... zo werd er in de trein omgeroepen bij Almelo: 'Klein Ankara!'... en evenlater 'Klein Ankara de Riet'... Tyfus, daar wonen me inderdaad een partij Turken.
Almelo, het Ankara van Twente.....
Hoen 03-05-07 @ 19:32
Mijn heldl! www.geertwilders.nl/index.php?option=c...
Tijd voor Kamervragen. Geert?
Uitkeringen door belastingdienst laten uitkeren, fysiek laten ophalen, in een straal van 10KM van belastingkantoor trajectcontrole met gezichtherkenning, zodat iemand die met een auto aankomt en geen toestemming hier voor heeft meteen zijn autopapieren en sleutels mag inleveren en met een boete kan oprotten.
Een tijdje geleden las ik een artikel over mensen die met een dure duitse auto's hun uitkering gingen ophalen, het systeem werkt niet tijd voor verandering.
Overigens in geen enkel geloof mag je bedelen. Dus het is naast a-sociaal, ook nog eens ongelovelijk (letterlijk en figuurlijk)
Wat nou niksdoen? Ik heb vandaag nog naar het UWV gebeld wanneer ik nou mijn vakantiegeld krijg.
Wat ik me afvraag: waarom zou iemand er wat op tegen hebben om mennsen die in de bijstand zitten en gewoon kunnen werken vrijwilligerswerk te laten doen? Ik snap het niet! Laat die mensen is aan oplossingen gaan denken inplaats van altijd maar slachtoffertje van de maatschappij te spelen!!
Afknallen
Almelo is goed op weg om een socialistisch bolwerk te worden.
Immers, het voortbestaan van de socialistische religie is enkel mogelijk dankzij het hoge parsitair gehalte van haar aanhangers.
Hou toch eens op te zeiken, dan had je maar niet jarenlang PvdA of anders links moeten stemmen, stelletje lutsers!!<br />
<br />
Eigen schuld dikke bulT
@cavaco
Lijkt me nogal frustrerend werk wat je doet..... elke dag al die lutserts die niets willen over de vloer....
Hopen dat het Twente Afscheidings Front (TAF) binnenkort de onafhankelijkheid uitroept, zijn we tenminste van die gasten verlost. Next: Friesland, Groningen en Limburg!
@Kleines Arschloch:
Absoluut, heb je helemaal gelijk in.
Eerlijk is eerlijk, er zitten best schrijnende gevallen in de bijstand die ook écht nooit aan baan zullen komen, hoe hard ze hun best ook doen, maar er is ook een ruim gedeelte wat gewoon te lui is om te werken en gewoon lekker iedere maand weer zijn/haar hand ophoudt om poen van de overheid te krijgen.
Laatst een dossier gezien van iemand die zijn/haar 25-jarig jubileum in de bijstand kon vieren... Te triest voor woorden...
@Cavaco
Ik twijfel niet aan je observaties, maar het blijft natuurlijk wel een subjectief gegeven zo.
@Paranoia
Ja klopt ook wel, ik bedoelde alleen dat die mensen wel recht hebben op zorg. Maar de manier waarop die wordt geboden is, zoals jij ook al uit de doeken doet, op z'n zachtst gezegd niet efficient.
Weet je, ze zouden al die instituten en potjes moeten opdoeken. Per regio een groot kantoor waar iedereen zich meldt die geen werk heeft, ziek is of zorg nodig heeft. Geen geschuif met papieren meer tussen al die instituten, meer inzicht in geldstromen etc. Helaas zal dat nooit gebeuren want we moeten al die ambtenaren aan de vreet houden.
@Teen
Deze ondernemert haalt haar tijd vanavond of in het weekend wel weer in. Straks eerst eens de stad in om wat omzet stuk te slaan.
Iedereen kan wat voor de samenleving betekenen. Als wij al kunnen bedenken wat mensen allemaal kunnen doen, wat doen die sjappies in de regering dan? Die zoeken alleen maar manieren om de mensen dom te houden, je moet ze dan echter ook wel zoethouden met iets, dus een uitkering komt van pas, nu is er nog geld zat. <br>
Er is zat dat men kan doen, alleen sommige hebben een flinke schop onder die (uitgezakte) kont nodig. Voor niets gaat de zon op, en voor de rest moet je je handen gebruiken. Vroeger moest je ook met een pijl en boog achter een varken ofwat aanrennen om te kunnen eten, toch? Toen kwam het ook niet zomaar je hut binnenrollen.
@paranoia
klopt, maar worden deze sollicitaties allemaal gechecked? natuurlijk niet... en dan heb je ook nog zoiets als open sollicitaties.. die mogen ook gewoon...
@ Kleines Arschloch
Dan is het nog niet goed om te F5-en. In de tijd dat de ondernemer F5't genereert hij geen omzet, waardoor de overheid BTW misloopt en inkomstenbelasting, waardoor de uitkeringen weer niet betaalt kunnen worden, met als gevolg dat IK weer vroeger mijn bed uit moet!!
@Kleines Arschloch 03-05-07 @ 10:08
Ik deel je mening, alleen het punt van gehandicapten niet.
Deze hebben namelijk de AWBZ, elke werkende Nederlander betaald per maand tussen de 200 en de 400 euro alleen al hieraan.
Dit potje is zo groot dat je elke gehandicapte in een vila kunt stoppen met alle gemakken vandien.
ECHTER..... door de vele thuis-hulp bedrijfjes en de managers die goed zijn in verstoppen van kosten, is het AWBZ potje amper vol.....
Als je naar georganiseerde misdaad wilt zoeken, is Holleeder met die paar miljoen door afpersing slechts een peuter ingevergelijking met de miljarden die verdwijnen uit het AWBZ potje door thuis-hulp bedrijfjes en attributen verhuur bedrijfjes. Of wat te denken aan verzorgingstehuizen die ziekenhuizen hebben, zodat ze klanten uit een gesubsideerde bed in een in een bv ondergebrachte bed kunnen stoppen die zowel via AWBZ als ook CASH rechtstreekt van de patient krijgen.....
Ik verbaas me steeds meer, niet zozeer wat er allemaal gebeurd, eerder waarom ik niet op het idee ben gekomen :-)
Wat zegt de Allochtoon_O_Meter over deze stad waar altijd wel wat gebeurT?
@Kleines Arschloch:
Ik werk als gedetacheerde bij gemeentes bi jde Sociale Dienst.
Doe een klus van een paar maanden bij een gemeente, als de klus klaar is, komt de volgende gemeente.
In alle gemeentes waar ik heb gewerkt is 90% van de klanten gewoon blank..
Is inderdaad niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik heb ondertussen de dossiers van ettelijke duizenden bijstandstrekkers gezien...
Waar vele Nederlanders hun neus ophalen voor productiewerk en liever zielig gaan klagen over rugpijn en daardoor tot hun 65e in de bijstand zitten, gaan Mohammed, Rashid en Achmed vaak nog wel aan de lopende band staan...
@ed.. 03-05-07 @ 09:50
Als iemand willens en wetens zijn sollicitaties verpest kom je daar zo achter.
1) Kijk of zijn vooropleiding aansluit op de functies waarna hij solliciteert
2) Bel af en toe eens een bedrijf op en vraag naar motivering afwijzing.....
Geen enkele ondernemer zal een uitbuiter er niet op willen wijzen dat iemand erop uit was om niet aangenomen te worden.
En dan kort je gewoon op zijn uitkering net zolang totdat er niets meer van over is.
@Teen
Misschien is iedereen hier wel eigen baas....
Als ze nu werklozen met behoud van uitkering bij bedrijven laten controleren of iedereen wel aan het werk is en niet aan het F5-en sla je een dubbele slag!
@sjaak
kost ook weer zoveel geld..... laat anders een stel werklozen andere werklozen controleren op provisie basis..
@paranoia
als de beroepssubsidietrekkers (theaters, dansgroepen etc.etc) zichzelf niet kunnen bedruipen, kunnen klaas, mien en jan uit tjietjerkstradeel met hun versie van een midzomersnachtdroom dit dan wel?
@Paranoia
Instituten als UWV, CWI enzovoort zijn slecht papieren instituten die bedoeld zijn om een grote berg raamambtenaren aan de vreet te houden. Ik heb me de laatste tijd voor m'n werk moeten verdiepen in dit wereldje (voor m'n plezier zou ik het nooit doen) en ik vind het echt schokkend hoe dingen in dit land geregeld zijn. Als je beroepswerkloze bent (en er dus pertinent voor weet te zorgen dat je niet aan het werk gaat), krijg je niet alleen een uitkering, maar ook nog allerlei toeslagen (huur, zorg, nieuwe wasmachine). Er zijn zoveel potjes met geld voor dit soort lui. Echt zuur! Ons belastingstelsel is al zo scheef, maar de werkelijkheid is nog veel schever. Werklozen worden werkelijk voor alles gecompenseerd. Wie lijden hieronder? De mensen die het echt nodig hebben, zoals zieken en gehandicapten.
@Cavaco
Doe eens een linkje ofzo met bewijs. Geloof er geen reet van.
@barf 03-05-07 @ 09:55
Beleidmakers ontvangen geen klanten, dat zijn "beleidmedewerkers" wat niet meer is dan een balie juf die een door wel intelligent persoon gemaakte webbased formulier mag invullen en verder niets anders kan doen en tegenwoordig ook niet meer weet dan wat die invulvelden betekend. (neem de proef op de som en bel voor de grap eens het UVW of ze je kunnen vertellen hoeveel WW-uitkering je krijgt indien je een aanvraag zou doen, is hilarisch)
Maar het zijn wel mooie-raamfuncties.
Tenminste het waren mooie raamfuncties, totdat ze voor hun eigen veiligheid achter glas gezet werden. Die schreeuwende figuren hebben overmatig speeksel die de ramen vervuilen.
Cavaco 03-05-07 @ 09:56
Dat scheelt dan weer mooi 10%
Ach ja, ik heb op m'n werk ook gewoon internet en houd aan het einde van de maand nog altijd meer over dan die klaplopers. 'k Kan me niet voorstellen dat ze gelukkig worden van de hele dag niksen. Bovendien zou ik nog niet voor een driedubbele uitkering in Almelo willen wonen dus voor wat het dat betreft mogen ze het lekker uitzoeken daar. Stelletje zelfbenoemde kanslozen steuntrekkers kunnen hun uitkering lekker daar steken waar de zon niet schijnt. Daaaaaaaaaaag.
ach het positieve aan dit verhaal is dat er kennelijk al over elektra is in Almelooooo, anders hebben ze geen internetS.
@ Matisha 03-05-07 @ 09:50
Ja, vast contact is heel belangrijk.
En laat godverdomme die kanslozen en proviteurs met een emmertje water op de Veluwe zoom staan om ons mooie Nederland te behoeden voor een alles verzengende brand. Of leid ze op tot bermbomhond. Of iets in die richting.
Wie niet werken wil moet maar voelen.
@ dr.Spin: Dan blijft zo'n 90% gewoon waar ze zitten... Grootste gedeelte bestaat namelijk uit blanke profiteurs hoor...
@ Dr00gkl00t 03-05-07 @ 09:32
Hm, beleidsmaker? Is dat niet ook een soort beroepswerkeloze?
Matisha 03-05-07 @ 09:50
tuurlijk ligt allemaal aan de instelling..... als je als jonge, laaggeschoolde moeder een vaste baan hebt verdien je niets minder dan respetk van mijn kant, als je laat blijken een goede arbeidsethiek te hebben kun je met cursusje hier en daar nog aardig wat bereiken.
als je zo'n instelling hebt van "kom het geld maar lekker brengen" kom je nergens in dit leven
ed.. 03-05-07 @ 09:50
Dus iedereen in de bijstand sollicitatieplicht en controleren.
@ed.. 03-05-07 @ 09:47
Bloemencorso is inderdaad nuttig, echter als je weet hoeveel geld er in de bloemen omgaat, dan zijn de loonkosten voor de mensen die bloemencorso verzorgen een fooitje.
Maar plaatselijke suffertje, decorbouwen bij de toneelvereniging vind ik geen zinvolle tijdbesteding, waaraan ik indirect moet mee betalen.
Vaak krijgen die organisaties al subsidies, die ik al indirect betaal, dus zo word je dubbel genaaid (nu wil ik zoenen en een peuk!)
Overigens als het plaatselijke suffertje gecombineerd is met een stage/ervaringsopleiding voor verschillende functies (dtp'er, redactioneel, drukken etc..) waarbij mensen daadwerkelijk na een korte tijd doorstromen naar een betaalde baan, dan is het wel acceptabel.
Maar eigenlijk moet je naar een systeem waarbij sociale initiatieven zichzelf het best kunnen bewijzen door volledig zichzelf te financieren, immers een toneelvereniging hoeft niet in een pand op te treden die een paar miljoen kost en jaarlijks duizenden euro's aan kosten met zich meebrengt. Terwijl hun leden maar een paar euro's hoeven bij te dragen.
Matisha 03-05-07 @ 09:50
Ik ben blij voor je, dat je nu een vast contact hebt bladiebla.
Ik verbaas me over de enorme baggerstroom aan drogredenen die die gast van de gemeente uitbraakt. Waarom kan iemand van achter in de veertig niet aan de bak komen? Een vrouw van vijftig kan een hele leuke kantinejuffrouw zijn. En gebrek aan werkervaring? Hoeveel werkervaring heb je nodig om plees schoon te maken of onkruid te wieden bij de plantsoenendienst? Allemaal flauwekul, ook wel links gelul genoemd.
Zolang je niet chronisch ziek of gehandicapt bent, is er geen reden om thuis op je reet te zitten profiteren.
@sjaak
ik snap het wel, maar dan heb je weer van die goochemerds die snel ff 100 sollicitaties de deur uitjassen of gewoon drie jaar lang solliciteren op een onmogelijke positie... en wie niet waagt wie niet wint... en het schoffelen van een bloemenperkje kan toch iedereen?
Okay okay .. ik ben ook jong moeder geworden, (19) alleen mavo-d, en ja ook in de bijstand gekomen. Na een jaar naar school gegaan en werk nu meer dan 2,5 jaar, vast contact bladiebla,. ligt ook een hoop aan de persoonlijke instelling .. want ach ja, laaggeschoold, jong kind, en ik kan er nog wel een paar noemen .. dan had ik nog steeds op de soos kunnen teren..
Ik zou ze allemaal terugsturen naar hun land van herkomst.
@Auke 03-05-07 @ 09:43
Binnenkort op de voorpagina telegraaf: "Nederlanders kiezen massaal voor vervroegde VUT door met een soos-uitkering in Zuid-Spanje te gaan wonen".
Wat veel mensen niet weten is dat je een soos-uitkering mag exporteren, van 1000 euro netto kun je als een Nederlandse minister leven in zuid-spanje.
Auke, je moet het wel slim spelen, eerst je woning verkopen, dan onder een naam van een katvanger je vila met 10 hectare grond en zwembad kopen, of in een LTD stoppen, vervolgens je uitkering aanvragen, zodra ze over je vermogen uit verkoop beginnen zeggen dat je het hebt vergokt en klaar is Auke.
ps: nodig je me wel uit voor een vakantie ?
Dit is een buitengewoon triest land, zwalkend onder het juk van linkse politici met een rem op de welvaartsontwikkeling.
@paranoia
je hebt natuurlijk verschillende soorten vrijwilligerswerk, het verplegen van oude dametjes is een ding.. maar het meehelpen bij het plaatselijke suffertje, decorbouwen bij de toneelvereniging van schubbekutteveen of meedoen met het bloemencorso een ander... wat is nuttig (en dus betaalbaar) vrijwilligerswerk???
ed.. 03-05-07 @ 09:37
Dat heeft meer met de wet te maken, niet of het goed of fout is. De gemeente mag wel een inhoudelijke eis stellen (dus bv 100 mislukte sollicitaties of al drie jaar werkzoekend), maar geen verboden onderscheid maken op leeftijd of de vraag of iemand kinderen heeft. Dat zegt namelijk niet zoveel over iemands kansen op werk. Misschien kan de gemeente nog stellen dat een persoon die wel moet solliciteren niet benadeeld wordt als anderen niet hoeven te solliciteren, maar niet als die persoon hiervoor een strafkorting krijgt. Dan wordt hij wel degelijk "gediscrimineerd" op zijn leeftijd of kinderloosheid.
@Hellsmurfje 03-05-07 @ 09:24
In een land dat zichzelf sociaal noemt, behoren mensen geen liefdadigheidswerk te doen. Naar mate er meer vrijwilligers in een land (kennelijk) nodig zijn, naarmate het land a-sociaal is.
Het is belachelijk dat bewoners van bejaardentehuizen afhankelijk zijn van vrijwiligers terwijl hun eigen familie niet naar hun omkijkt, ik zou zeggen (net als in Duitsland) verhoog de belasting voor die familieleden en neem die vrijwiligers in loondienst. Daar heeft iedereen wat aan.
Los hiervan zijn vrijwiligers een gevaar voor bepaalde beroepen immers, waarom zou je iemand in loondienst nemen indien je hetzelfde werk ook door vrijwiligers kunt laten doen?
Graties bijstand vanaf je 45e is trouwens wel een mooie regeling. Ik denk dat ik tegen die tijd maar voor die regeling ga, ik vind de vooruitzichten voor een AOW toch wat onzekers gelet op de komende vergrijzingsgolf.
Teen 03-05-07 @ 09:36
maak me gek
Klukkluk 03-05-07 @ 09:30
Samenstelling gemeenteraad Almelo: 3 maal PVDA en 2 maal CDA. Holladieeeeeeee!
@Dr00gkl00t
Als iemand weigert om te wegen voor zijn uitkering, kan dat ook betekenen dat hij zich er tegoed voor voelt, dat soort mensen worden vaak uiteindelijk beroepscrimineel, immers met een VMBO diploma krijg je tegenwoordig geen geschoold werk, laatstaan een een salaris die meer is dan een uitkering.
Los hiervan dacht ik dat het beleid dat jongeren onder de 27 jaar sowieso geen uitkering konden krijgen. (en terecht)
Verder ben ik niet van mening dat er veel mensen zijn die niet door zichzelf veroorzaakte problemen zoals geboorte met downsyndroom, amputatie benen na aanrijding etc.. een uitkering moeten krijgen.
Immers mensen die drugs en alcohol gebruiken kiezen daar zelf voor en ik vind niet dat ik moet betalen voor iemand die door zijn eigenschuld in de goot is beland.
Zodra de Polen dat horen, komen ze allemaal hier wonen.
@sjaak
snap de redenering niet zo, waarom iemand belonen (niet solliciteren) voor zijn of haar falen (x sollicitaties)? en waarom niet een paar van die uitkeringstrekkers in een leegstaande school als crechemedewerkers.. kunnen de tienermoeders gewoon weer aan het werk of weer naar school....
* schiet vol *
"vaker als mij"
Ik heb net een extra bijdrage van de sociale dienst losgekregen voor een nieuwe computer. Zogenaamd voor sollicitaties, maar binnenkort kunnen jullie nog meer reaguursels van mij verwachten!!
Te weinig ervaring? Dus als je van de middelbare school afkomt kan je in Almelo maar beter meteen een uitkering aanvragen. Ervaring heb je niet en zal je op deze manier ook nooit krijgen... Raar dat ik zonder ervaring wel meteen een goede baan heb!! Ga maar weer gauw aan het werk voor die verliezers.
Trouwens als we nu iedereen met een socialedienst uitkering naar Uruzgan of Irak sturen voor een sociale dienstplicht (Taliban of Fedayeen verzorgen), dan is het probleem toch ook zo uit de wereld?
Ik hoor en lees vaak dat men klaagt dat het moeilijk rondkomen is van een soosuitkering, maar ik vind het wel raar dat ze vaker als mij op vakantie kunnen.
Misschien is het waar wat ze zeggen, als je meer vrije tijd hebt, heb je meer geld nodig om de tijd de doden.
Hm, ik ben zelf beleidsmaker in R'dam en bij mij krijgen alle jongeren die een uitkering aanvragen direct een bezem in hun handen: ga maar vegen, dan doe je wat terug voor je uitkering. Grootste deel bedankt dan voor die uitkering en gaat toch werken of terug naar school. Alleen die gasten die echt zorg nodig hebben vanwege complexe problematiek komen er in.
Wacht eens even, dit beleid is dus in strijd met de wet! De gemeente Almelo discrimineert namelijk uitkeringsgerechtigden op niet rechtmatige gronden: als ze kinderloos of te jong zijn of al werkervaring hebben. Dan moeten ze nl wel opeens solliciteren. Minimaal zou een regel moeten gelden dat als iemand al tig jaar in de bijstand zit of een x aantal vruchteloze solliciaties heeft gedaan, hij van sollicitatieplicht ontslagen is, maar niet op deze gronden. Nou werkeloze Almeloers, stap eens naar de CGB of naar de rechter.
@sjaakdeslinksesul 03-05-07 @ 09:15
Uh, je hebt ook tienermoeders en begin twintig alleenstaande moedertjes...
Die zijn ruim genoeg voor mij :-)
Maar die mevrouw kan zich opgeven als model voor tandartsen opleiding, waarin men op haar kunnen leren. Is ze tenminste nog ergens goed voor.
Maar misschien is het wel iets voor je, waar het hart vol van is, stromen de gedachten van over.
@kwarko01 03-05-07 @ 09:27
Tuurlijk, domme vraag van mij...
van mij mogen ze de volgende regeling wel invoeren: werken voor je uitkering....
als jij niet wil/kan werken ok, maar dan moet je wel wat voor de samenleving betekenen. vrijwilligerswerk dus.
of gewoon heel bestand van werklozen opstellen zodat als een boer mensen nodig heeft voor seizoensarbeid (aardbeien plukken, asperges steken etc.) hij geen oost europees spiritus drinkend volk hoeft te halen maar gewoon werklozen........
die moeten dan gewoon komen werken waarna de boer het arbeidsbureau of wie het ook regeld betaald, daarvan worden dan de uitkeringen betaald.
oftewel zoals de amerikanen zeggen: " don't look what your country can do for you, look what you can do for your country"
ik doe naast mijn studie en bijbaantje trouwens ook gewoon vrijwilligerswerk, maar dan uit pure interesse
Oh ja Draaitafel Demagoog 03-05-07 @ 09:21, Ik ken mensen die in een soort van callcenter werken (lees beleggingsmaatschappij belgeiten) en die pakken mooi een tonnetje of 5 per jaar. Ze zijn gewoon belgeiten, maar noemen zichzelf financieel adviseur of vermogensbeheerder. In principe bellen ze de hele dag mensen om te laten investeren..... Verdien dat maar met je stadstoezicht (tenzij je provisie krijgt op je geschreven bonnetjes).
Klukkluk 03-05-07 @ 09:21
*mompelt iets over vragen naar de bekende weg* :-)
Dus een laag werkeloosheids cijfer...
Heb ik wat gemist in de aanpassing van spellingsregels? Schrijf je tegenwoordig 'gebid' in plaats van 'gebit'?
Er staat ook een reactie van een vrouw die 12 uur per dag vrijwilligers werk doet. Je kan aan de ene kant zeggen dat ze profiteerd van de staat, maar het is wel een feit dat als alle vrijwilligers ermee zouden kappen en betaald werk gingen doen. Dat de hele maatschappij op zijn gat zou gaan. Met name ouderen / minder validen en alle vrijwillige thuishulp gaat dan naar de knoppen.
Ik denk dat er wel even een nuance gemaakt moet worden tussen de draaideurtjes/ beroepsnietsnutters (daar heb ik een ongelofelijke teringhekel aan) en degene die echt niet meer kunnen door:
-lichamelijke klachten (iedereen die wel eens zwaar door zijn rug is gegaan zou het moeten kunnen snappen)
-degene die het per ongeluk zijn geworden niet aan baan kunnen komen ondanks verwoede pogingen en nu hun tijd besteden aan vrijwillgers werk. Want voor deze groepen heb ik wel sympathie.
Als al die losers zonder uitkering nou een baan zouden gaan zoeken ipv commentaar geven op het artikel...... LOSERSSSSSSSS.
Wat is de samenstelling van het bestuur van deze klaplopersstad eigenlijk?
hehehehe .. er is werk genoeg in callcenters .. hehehe hoeveel idioten hier hebben daar ooit gewerkt ? das wel heel kansloos werk hoor ! kan je nog beter zeggen dat je voor stadtoezicht werkt ..
@DenLangel*l 03-05-07 @ 09:16
Ja, zo werkt het, wen er maar vast aan en nu weer aan je niet al te makkelijke studie! Ik ga nu ff naar Appie voor een tray huismerkpils, is in de bonus vandaag.
Een stoplicht staat op rood, een ander staat op groen
In Almelo, is altijd wat te doen
Quote: H. Finkers
Zo, en nu weer een dag niets doen op mijn werk.
wat zeei de regering ook al weer? " iedereen moet aan het werk"
sla die luie drommels dan godverdomme gewoon naar het werk in plaats van dat ze op andermans centen liggen te teren.
ik ben 21 en volg al een tijd een niet al te makkelijke studie om wat van mn leven te maken en een goede baan te kunnen krijgen, dan moet ik dus voor een stelletje jankers met excuusjes als "te onervaren" vanalles af gaan staan?
dikke vinger !
Spoedig op Spunk: Tien tips van uitkeringstrekkers, zodat je nooit meer hoeft te werken.
@paranoia 03-05-07 @ 09:10
Check deze reactie dan:
Bert, toevallig kom ik, als ongeaccepteerde alleenstaande vrouw van 56 jaar die maar een half gebid heeft en een kapotte bril met een werkloosheidskapsel om op te sch--ten, die extra kosten voor gebidssanering niet kan betalen, ondanks dat ik een braaf mens ben geweest in deze hardwerkende maatschappij elke dag om 6 uur uit mijn bed om netjes ELKE dag vaak meer dan 8 uur vrijwilligerswerk ten voordeel van de gemeente Enschede en mantelzorg te verrichten. Blablabla.
Ik wil jou ook mijn e-mail adres wel geven, dan laat ik je de wereld van hardwerkende gekken zien die verplicht zijn alles voor noppes moeten te moeten doen (behalve de mantelzorg, die doe ik uit pure noodzaak en naastenliefde)
R. Jonker - 02/05/07 - 18:54:44
Eentje heb je er dus al gescoord! Gewoon even mailen naar tubantia.
Als je maar zorgt dat je de eerste paar jaar niet werkt, hoef je vervolgens nooit meer te werken omdat je te weinig werkervaring hebt? Hier wil ik geen belasting voor betalen. Waar moet ik op stemmen om hier een eind aan te maken?
Hee, dat gaat over mij!
Ze hebben daar dus wel internet, maar waar is dan de Bijstandkaning?
Generaliseren = zelden goed. Te jong, te oud, te onervaren? Allemaal dingen die aangepakt kunnen worden via meerdere wegen of cominaties daarvan. Niet ziek? Werken dan! En niet aankomen met versleten ruggen en dergelijke, daarmee kun je prima callcenterwerk verrichten.
Pim had gelijk, laat uitkeringsgerechtigden sociale dienstplicht vervullen bij mensen die hun indirect betalen.
Ik als onderhouder van twee alleenstaande moedertjes, wens wekelijks door twee moedertjes verwend te worden!
En voor vrouwen zoals Nina brink die vele Marokkaanse mannen onderhoud, die kan zich laten verwennen of SM meestertje spelen.
Ik garandeer je dat ook mensen zonder sollicitatie plicht werk gaan zoeken.
Ongelofelijk gewoon. Valt de gemeente Almeleau onder Poolse wetgeving? Iedereen die niet ziek is kan werken en zou ook werken MOETEN zoeken. Welke gemeente doen dit ook? Als dit er veel zijn, kan Bos zijn begroting nog snel sluitend maken.
en ik maar werken, voor dat soort lui volk.... laat ze het anders even lkkr zelf uitzoeken als ze dan toch openlijk ervoor uitkomen lui te zijn.
Dus deze mensen zijn te jong, te onervaren of te oud? Toch wel mooi dat je als beroepswerkeloze ook aan carrièreplanning kan doen.
*zegt zijn baan op, zoekt op funda en koopt hangmat*
Laat die mensen toch.
Ze wonen in Almelo, die zijn al genoeg gestraft!
ja maar wie wil er dan ook in almeleau wonen?
daar hebben we toch niks aan. we kunnen dat inteeltdorp beter aan duitsland geven.
werkelijk een schande
REAGEER OOK