
Attentie, forensjes van Nederland, in jullie Seat Leonnetjes en A3-tjes van de zaak. Het kan wel eens een lastig weekje worden op de weg. De shagbekken en zweetsnorren gaan
prikacties houden. Niet dat er veel verandert op de weg, meeste files worden al veroorzaakt door die
kudtvrachtwagens. Maar goed, chauffeurs zijn ontevreden over de CAO-onderhandelingen. Geen idee waarom. Ze mogen de hele dag op hun reedt zitten, radio luisteren en naar de
meisjes kijken. En hun kinderen ongestraft
Kelsey en
Kevin noemen. Hebben chauffeurs nieuwe skills dan? Welnee, vroeger kenden ze nog wel eens een stratenboek uit hun hoofd, maar sinds de TomTom rijden truckers onze dorpen aan gort. Om over al die moorden die ze met hun dode hoek plegen maar niet te spreken. Dus om nu te zeggen; jongens, jullie doen goed werk, hup 3% erbij. Neen. Evengoed gaan de chauffeurs dus komende week axie voeren. Tot woede van de KLPD, die streng gaat toezien of chauffeurs de verkeersveiligheid niet aan hun laars lappen. Quote:
"Ook wil het KLPD voorkomen dat automobilisten de dupe worden." Met de groeten van Koos Spee, uw nieuwe beste vriend...
Reaguursels
InloggenRubberduck 01-05-07 @ 15:07
Ik, een echte kantoormongeaul moet wel eens van brabant naar het westen. Wat een kudtzooi. Rubberduck, you're fully right! 99% van de chauffeurs zijn toffe gasten en laten heeeeel wat toe van ons, stelletje ingeblikte randdebielen.
Denkt daar maar eens aan, als ge weer es als een mongeaul naar rechts schiet, op den rem trapdt terwijl er een heule groodte jongen achter je zit!
Kwestie van inzicht, Goedverdoeme, geef elkaar toch de ruimte!
In de zomer gaan we altijd naar Engeland, wauw, what a relief! Die engelsen kunnen veul beter eautoreijden. Gelukkig hebben ze daar geen Koos $pee, eghter, wel Gatso, dus oppassen geblaezen!
Sprakeloos ben ik van al die domme leeghoofden geen stijl voorop
hulde aan de klootzakken vd weg ga zo door blokken die zooi
Al die randdebielen die toevallig de beschikking hebben over een vrachtwagen/tractor/sleepboot/bulldozer en dan overal maar voor gaan liggen als ze hun zin niet krijgen. Dit zou zwaar bestraft moeten worden, andere beroepen die geen groot apparaat te bedienen hebben kunnen dit toch niet?
Waarom er files staan in Nederland? Omstreeks de wederopbouw in de 40/50er jaren zijn de trends gezet. Kijk naar de laatste (fantastische) reportage van Gewest tot Gewest
.
omroep.nl/nps/geweest/welcome.html?Gew...
.
In de rechterbalk "Nederland is Leeg" veel kijkplezier
-weggejorist-
leer eens fatsoenlijk scripten
got.sa007.nl/kenteken/?text=%7Bgeen%7D...
"trucker werkt ongeveer 60 tot 80 uur in de week en is bijna nooit thuis"
Lekker argument! Daar kun je zeker zelf nix aan doen?
Files: Simpel tog. NL is te vol. Ook de wegen. Of misschien wel: vooral de wegen.
Ik zeg spreiden die ellende.
Thuis werken verplicht stellen op straffe van vette geldboetes en vrachtverkeer verplaatsen naar rustiger momenten => 's nachts dus. Dan mogen ze hun 3% best hebben. En nu niet roepen dat kan niet, want die en die en dat en daar is pas zus en zo laat open... Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen: autodealers laten hun onderdelen ook 's nachts bezorgen als er niemand aanwezig is..... Waar een wil is is een weg! (Heej meer weg????!))
Ik ben zelf ook trucker, ben het niet eens met deze actie.
Als die collegatruckers nu gewoon het lidmaatschap opzeggen van de vakbond(14,95 euro per maand) dat is precies 3 procent winst.
Files worden veroorzaakt door kantoorpikkies die op het laatste moment voor mij langs schieten de afrit op, waardoor ik moet remmen,en achter mij dus harder remmen.
Ik ben de hele week van huis als internationaal chauffeur, kachel door heel europa heen en daarbuiten,maar nergens is het zo'n teringbende als hier.
Het rijgedrag van de nederlandse automobilist is dermate aso dat alles vast loopt.
iedereen wil voorop rijden.
In files rij ik meestal een file in en de auto naast mij (linkerbaan) zal en moet er bij mij tussen omdat onze baan 1 km sneller gaat.
En het vrachtverkeer 'snachts laten rijden is ook geen optie omdat bedrijven dan niet open zijn.
En hoe kan het dan dat ik op een zondag ook nog in de file sta met mijn personenauto en er geen truckers op de weg zijn?
Dat komt omdat er niemand afstand houdt, als er 1 gaat remmen staat alles stil.
Waarom moeten wij rijden? omdat iedereen een mooiere tv dan zijn buurman moet hebben, of een snellere auto (waarmee je lekker snel in de file staat).
Zolang wij consumeren zullen wij rijden.
En Wie wil er geen loonsverhoging?
Wij moeten onderweg ook eten, sinds de invoering van de euro is alles 2 keer zo duur geworden, Was de kofie bij de shell eerst 1 Gulden nu 1 euro.
Waarom mogen wij er geen geld bij?
een trucker werkt ongeveer 60 tot 80 uur in de week en is bijna nooit thuis.
Alleen maar omdat meneer kantoorpik zonodig zijn koelkast gevuld moet hebben, maar als de melk op is in de winkel, dan moet je ze eens horen zeiken.
Zolang je een pak melk nog niet via de e-mail kan verzenden, zul je de weg met ons moeten delen.
staak dan gewoon, dan heeft de rest er niet direct last van.
heb gehoord dat ze heel langzaam zouden rijden op de snelweg en een paar rondjes om een rotonde gaan rijden. irritant, gevaarlijk en kinderachtig!
Ze komen toch de Hollandse brug niet over hier op de A6. Er staat een speciale politiepost om ze tegen te houden.
Wat een bullshit
de meeste veroorzakers van file's zijn de de zondagrijders. leaserijders en andere zogenaamd woon-werk verkeer
baantje wisselen als die 1 km/u sneller gaat dan van hunzelf
wel eens op gelet dat de meest rechtse rijstrook het beste doorstroomt?
hoe zou dat nu komen?
misschien omdat daar de truckers rijden die weten hoe het moet?
dus laat maar komen die acties, zijn terecht!
zolang de truckerTs lekker rechts blijven rijden is er geen enkel probleem.
al die fucking files op bv. de A12 komen omdat er:
1. teveel op en afritten zijn.
2. te weinig rijbanen zijn op hele stukken van de A12 (van Bunnik tot Arnhem maar twee rijstroken)
3. idioten rijden die gewoon thuis moeten blijven s'ochtends en s'avonds met hun aanhangertje of caravan ipv in de spits de boel lopen ophouden.
anyway, het is een fijne gedachte dat je op de A12 toch wel een keer of drie per jaar 97Km binnen een uur kan overbruggen (2 januari bv.), voor de rest van het jaar is het tussen de anderhalf en drie uur.....
@Behangdelul 01-05-07 @ 11:33
Die hoor je nog op de radio!!! Ja, dat is precies waar Balkellende zich nu over buigt: we moeten de burger beter informeren...
Na carpoolen,
Na 80km zones.
Na flexwerken,
Na matrixborden,
Na spitsstroken,
Na (dadelijk) rekeningrijden,
Na beter fileinformatie,
Komen ze wellicht tot de conclusie dat we de wegen moeten verbreden.
-weggejorist-
Een schijnbare paradox:
Truckers willen inhalen om sneller te zijn, waardoor meer files ontstaan, terwijl de files gemiddeld 15 minuten korter worden als ze níet inhalen.
Hé Pritt, wat heerlijk ongenucanceerd en tendentieus is dit weer!
Maar goed, laat ze maar voor die paar procent gaan. Worden ze uiteindelijk zo duur dat al het werk weer naar oostblokkers gaat.
En ik zal even zwaaien als ik op m'n fietsje de A2 passeer.
Vrachtwagens zijn verantwoordelijk voor 3% van de files. De ellende is dat er te weinig wegcapaciteit is voor het steeds maar toenemende aanbod van voertuigen. Een groot deel van de files hoeft niet eens te ontstaan, maar wordt veroorzaakt door idiote bumperkleverTs en dan toch plotsklaps in de ankers moeten (of oudjes die het allemaal niet meer zo goed zien of mongeaulen die wat zich links of rechts naast de rijbaan bevindt interessanter vinden dan wat er voor hen gebeurd) ... het verkeer erachter wordt door een schokgolf van remmende auto's tot stilstands gebracht. Et voila ... daar heb je je file
OT + @Redactie: Mogen we aub een klaagzangtopic over waarom struikrover Spee nou weer de Gumball 3000 moest verneuken?
@Tray Hornay 01-05-07 @ 11:32
Klopt,daar bij roelofarendsveen is het ook gewoon kudt,
maar veel erger is, ik sta meestal bij Gouda waar het van 4 naar 3 banen gaat, er ruimte is voor zeker 5 banen en ik altijd in een file sta die NIET genoemd wordt!!! die op de A4 hoor je tenminste nog op de radio :P
@Behangdelul 01-05-07 @ 11:19 en 11:23,
Ja, ik zie ook wel dat we prachtig asfalt hebben, schitterende tunnels en moderne bruggen. Maarrrrr... ze zijn idd niet breed genoeg. Dat bedoel ik met verouderd.
.
Het is een schande dat er bijv. op de A4 tussen Delft en Adam een gedeelte 2baansweg is. Dan kan je de truckchauffeurs de schuld geven maar net zo goed alle Fordrijders of Opelrijders of Rodeautorijders.
@Barry Balzak 01-05-07 @ 11:08
No way! En dan het bewijs leveren dat je met staken je zin kunt krijgen? Dan is het hek van de dam.
Overigens schieten de chauffeurs zichzelf op deze manier in de voet; hoe duurder zij worden, hoe aantrekkelijker het is om de boel inderdaad lekker door Poolse chauffeurs te laten vervoeren. Over een paar jaar hoeft niemand meer een Nederlandse trucker.
@QB (ja die.....) 01-05-07 @ 10:29
ik had de mazzel dat het 30 sec daarvoor was gebeurd, dus ik had de gewone dagelijkse 13km voor de boeg..... ze zijn nu overigens nog bezig!
En van die achterste witte zat er overigens een aardige ster in de voorruit waar de truckert zat.... gordeltje vergeten?
Staat trouwens nu 9km aan jou kant, kan dus niet veel erger zijn geweest vanmorgen :P
@Tray Hornay 01-05-07 @ 11:07
en dat is dus dikke BS... de wegen zijn VERRE van oud! zeker als je het vergelijkt met files in het buitenland waar het wegdek veel slechter is. IN NL hebben we het beste wegdek van de wereld.... Dat de wegen niet breed genoeg zijn is een ander verhaal! Er is gewoon te weinig asfalt voor al het verkeer.... maar goed... dat zal met die linkse stinkwind ook wel niet veranderen....
Ik bedoel natuurlijk goedverdoemme want ik wil de André Rouwvoets in dit land niet kwetsen, excusé moi...
Ik bedoel natuurlijk goedverdoemme, want ik wil de André Rouwvoets in dit land natuurlijk niet kwetsen...
-weggejorist-
Ik zit ook de hele dag op mijn dikke Reedt. Daar is helemaal niks mis mee.
Maar, omdat de gemiddelde vrachtautobestuurderT vanwege de vette hap, liters gore snelwegkoffie en stress door zelfgemaakte files een levensverwachting heeft van een eendagsvlieg, mogen die arme jongens er best een procentje of wat extra bij...
Kan ik eindelijk commenten, is alles al gezegd...
*loopt teleurgesteld naar de koffieautomaat*
@QB (ja die.....) 01-05-07 @ 10:29
ik had de mazzel dat het 30 sec daarvoor was gebeurd, dus ik had de gewone dagelijkse 13km voor de boeg..... ze zijn nu overigens nog bezig!
En van die achterste witte zat er overigens een aardige ster in de voorruit waar de truckert zat.... gordeltje vergeten?
Staat trouwens nu 9km aan jou kant, kan dus niet veel erger zijn geweest vanmorgen :P
Er van uitgaande dat het gemiddelde loon van een vrachtwagenchauffeur een eureautje of 1500 tot 1600 is, hebben we het hier dus over een halfprocent meningsverschil à euri 7,50 / 8,00
Waar gaat het godverdoemme over! Geef ze die Jodenfooi, dan zijn we tenminste van het gezeik en de acties af.
Hmm, alles werkt weer.
.
Maarre het wegennet in NL is gewoon verouderd. De overheid is de schuldige van de files, niemand anders.
Zonder Transport Staat Alles Stil, daar ben ik het ook wel mee eens. De chauffeurs moeten het zich ook niet persoonlijk aanrekenen, maar feit is wel dat vrachtauto's nogal vaak bij (dodelijke) ongelukken betrokken zijn. Ook veroorzaken ze files, doordat Nederlandse vrachtwagenchauffeurs internationaal bekend staan om hun egoistische rijgedrag, door te menen overal te moeten inhalen, ookal gaat dat met een gangetje van 3 km/h verschil. Nee, ik ben het wel eens dat zonder transport alles stil staat, maar vrachtauto's, houd gewoon rechts als je anderen hindert jou met 20km/h of meer in te halen!
Breakiebreak hier santu, is ibje staandbij? Kanaaltje 15 santu, daar zit B75 ook over. Ok, ik wou even weten of jullie straks nog even bij die Poolse hoer in die caravan langs de A58 langsgaan over. Ok over. Ok over.
Die pica verklaart waarom zoveel vrachtwagens achterin files denderen. Bedankt Pritt, zeer verhelderend.
Ligt het nou aan mijn computer dat mijn comments niet doorkomen of heb ik een ban?
staken is zeau 1972
Alle trukkers ontslaan en door Peaulen laten vervangen zeg ik.
Jawoor zonder de truckers gaan we allemaal doodt nou goed woehaha!
Jawoor zonder de truckers gaan we allemaal doodt nou goed woehaha!
@fuckje.
Voor 1 moet je meer kunnen lezen dan het display van een TomTom.
2 ben ik niet zo voor. Ik ben 's avonds en 's nachts ook wel eens op 's Heeren Wegen.
-weggejorist-
Behangdelul 01-05-07 @ 10:04
Dat was bij Gouda, stond zelf namelijk in de schau-stau aan de andere kant.
Het zag er weer feestelijk uit, vooral die witte daf (achterste op elkaar rijderT) had een fijne restyle ondergaan.
Gaarne een NSFW stickert op meisje. Mijn buurman heeft zojuist een nitro tabletje moeten nemen.
Kan die Spee misschien eindelijk iets nuttigs doen. Lijkt het nog alsof hij dat lintje verdiend heeft.
Kudtvrachtwagens
Staken en actievoeren is tegenwoordig alleen toegestaan als niemand er last van heeft. Ieder voor zich en god voor ons allen, de meeste kantoorpikkies zijn bang voor hun baan als ze te laat op hun werk komen, zeggen "ja en amen" tegen de baas. Jullie hebben geen durf meer, zijn afgestompt en zitten onder de plak thuis en op het werk.
Chauffeurs jullie hebben groot gelijk, nu de wegen plat en binnenkort het treinverkeer want daar lopen de CAO onderhandelingen ook niet soepel.
Ze voeren toch al een hele tijd actie, met die gekantelde vrachtwagens.
Echte chauffeurs heb ik geen problemen mee. Het zijn meer die lui van die coureursdiensten die zoveel ellende veroorzaken. (of was het nou koeriersdiensten). Maar met die 3% heb ik wel problemen. Das veels te veel. Zoveel krijg ik ook niet dus jullie ook niet. En waag het niet voor mijn auto'tje (Ford Fiesta) de boel te gaan blokkeren!!!! Ik ga dwars door jullie heen.. (Heb nog een TLV in de kofferbak liggen)
@DrSnuggles
Moet jij niet ergens op straat met stenen gooien nu?
Tijd voor nog wat meer Peaulse stakingsbrekerts..
Leuk meisje.
laten ze maar eens heel het land platleggen, en niet voor de CAO, maar om die kloteregering eens te laten zien dat we het niet meer eens zijn met hun geldplukkerij!!
Ik vind dan ook wel dat als ze 3 procent meer loon willen dat ze 3 procent meer ongelukken moeten veroorzaken.
Flitsridder Spee, geef ze een prent.
1. Cursus volgen" hoe schaar je niet".
2. Alleen 's nachts rijden.
Jammer genoeg worden files vaker veroorzaakt door van die mongolen die de hele tijd van links naar rechts schieten, kei hard rechts gaan inhalen, veel te laat remmen etc. Vrachtwagens veroorzaken minder files dan gedacht en het wordt voor die mensen steeds gevaarlijker op de weg (voor ons ook maar wij zitten niet heel de dag voor ons werk op de weg). Daarnaast kampen ze vaak met overbelading en oververmoeidheid omdat de werkgever weer snel geld willen verdienen.
zonder die lui sta ik op straat, sta dus achter deze prikacties
@ Santtu 01-05-07 @ 10:03
Mét logistiek staat alles stil!!
Een verplichte cursus "vrachtwagen beladen" gevolgd door een opfrisdagje "Niet door de middenberm ploegen" lijkt me dan wel noodzakelijk voordat we het over loonsverhoging gaan hebben.
om te beginnen klapten er vanmorgen al 3 op elkaar voor mij neus op de a12... hulde!
Lekker over één kam ascheren deze mensen...
Logistiek (waarvan vrachtwagenchauffeurs essentieel onderdeel van zijn!) is één van de drijvende krachten achter onze economie!
ZONDER LOGISTIEK STAAT ALLES STIL!!!!!!!
REAGEER OOK