
Tijd voor echt geruchtmakende kamervragen! Bij monde van de vroegkale
simpelmans Van der Staaij heeft de Staatsgevaarlijke Grefo Partij weer een nieuwe steen des aanstoots gevonden. Deze keer is kinderboekenschrijver Paul van Loon de sigaar. Die schreef namens het Ministerie van Verkeer en Waterstaat een
voorlichtingsboekje dat kinderen op de gevaren van de dode hoek moet wijzen. En dus schreef Van Loon geheel in zijn stijl een verhaaltje over een duivelse Ferluci die aangereden kinderzieltjes oppikt met zijn griezelbus om ze naar de helse verblijfplaats van een heuse zielenverzamelaar te brengen. U begrijpt dat dergelijke pedagogisch
onverantwoordelijke literatuur tegen de bijbelse waarden en normen van de SGP in druist. Vandaar dat Van der Staaij gristelijke scholen oproept het boekje te boycotten. Tenslotte jaagt het controversiele werkje de kids onnodig angst aan. Dat kan natuurlijk niet in het gereformeerde geloof. Bovendien wil Van der Staaij juist dat fietsende schaapjes onbevangen en onbevlekt onder de wielen van een tientonner tot de Heere kunnen komen. Amen!
Reaguursels
Inloggen@mmmmmm 25-04-07 @ 19:29:
Nou, die grote goede almachtige heeft er wel een puinhoop van gemaakt!!! Op elk gewoon kantoor was hij wegens prutswerk allang ontslagen!!!
De almachtige heeft alles geschapen toch??!! Dus ook de duivel!! Kan hij die niet beter in de hand houden dan??!! Hij is toch almachtig??!! En goed?!! Of misschien kan god het wel allemaal wel geen reedt schelen?!! Is dat dan een god die het waard is om in te geloven?!!
En type niet zoveel uitroeptekens!!! Je bent hier niet op fok!!!
@ Ella 25-04-07 @ 19:00
Volgens mij leg je een paar linkjes verkeerd
@ 25-04-07 @ 19:00
Volgens mij leg je een paar linkjes verkeerd
Wat vreselijk zeg de reacties op deze site!!! en ja hoor we doen allemaal mee aan deze vreselijke maatschappij. De duivel hebt je in je macht en wat ben je dom als je dit niet inziet. Onze God die wilde al deze ellende niet hoor! op de aarde!!! (verslavingen, discriminatie seksueel misbruik en ga zo nog maar ff door) Wij mensen zijn eigenwijs en durven hier niet voor uit te komen!!! En over de reactie dat God de mens naar zijn eigen beeld en gelijkenis geschapen heeft!!!! Dan moet je toch wel heel dom zijn om dit niet te geloven. We mochten willen dat we echt!!! op God leken!! Dan was er tenminste niet zoveel rottigheid in onze maatschappij!! En waarom is het verkeerd dat christenen zich niet inenten en niet aan seks doen voor het huwelijk!! Waarom mogen andere mensen wel voor hun mening uitkomen en de christenen niet!!
De man schiep God naar zijn eigen beeld en gelijkenis.
Waarom? Omdat de mens niet kan accepteren dat hij ten dode is opgeschreven.
@spooky 25-04-07 @ 09:09:
Ehm... wijs me even aan waar ik precies het voorbeeld van de artikel 31 kerk extrapoleer naar de situatie van de hele gereformeerde kerk of christendom? Of waar ik precies beweer dat dat voorbeeld de basis is voor mijn mening dat godsdienst (álle godsdienst) niet deugt?
Of bestaat dat verband alleen in jouw hoofd...?
Wie bedient zich nu van een drogreden? Ik niet hoor. Ik weet precies waar ik mij baseer als ik het christendom (het hele christendom, en de islam, en wicca, en hindoeisme, sjamanisme en noem maar op) afwijs, en dat is heus niet op een splinter. Desalniettemin is het wel aardig om een splinter belachelijk te maken en dat jij dan denkt dat jouw balk daarmee beschadigd wordt is geheel voor jouw rekening.
@koerbagh
Dit is nu precies wat ik bedoel, jij noemt artikel 31, een oude naam voor de vrijgemaakt gereformeerden. Vrijgemaakt wil zeggen, wil geen deel meer uitmaken van de protestantse synode. Gisteren beschuldigde jij mij van een drogreden. Jij nu baseert je je oordeel over de kerk met al haar stromingen op basis van het deel dat niet onderdeel is van die kerk. Deze extremistische splinter komt wel voort uit de boom van het christendom maar om uitspraken over de boom te doen op basis van die vreemdsoortige splinter?
@Koerbagh @ 1.17
Gelukkig,ik was bang dat je op dit punt naief was;nee,dan zijn we het helemaal eens.
@HY@ 1.13
Laten we het erop houden dat mannen nooit zo(emotioneel )
volwassen worden als vrouwen.
Ik heb niet beweerd dat "tot de dood ons scheidt,in alle omstandigheden"een pre is.
Nee,ik zie er niks in als 2 mensen(en vaak kinderen erbij) ongelukkig zijn,je bij elkaar blijft,maar ik ben geen art.31 aanhanger.
@piquant 25-04-07 @ 01:13:
Jawel, het is wel bah... Met je eigen vrouw! Als het geen kinderen maken is...
Kijk, met je dochter, een hoer of de buuv, dat is een ander verhaal. Dat is lekker, maar dat mag niet. Dus dat zeg je dan gewoon niet.
@piquant 25-04-07 @ 01:00
Ik vermoed dat mannen (als zij al ooit volwassen worden) in ieder geval geen stokoude vrouwen worden, die de rouwpagina's van de lokale sufferdjes kunnen opvrolijken.
Overigens, het was geen hersenkraker, maar slechts een luchtige (en flauwe) opmerking tussendoor.
Serieus: ik heb geen idee hoe sterftecijfers op de Veluwe zich verhouden tot die in andere rijksdelen. Zou best waar kunnen zijn. Maar U merkte eerder iets op over lage echtscheidingscijfers in Art.31-kringen. Ook dat zou waar kunnen zijn. Maar is een door dogma's en traditie in stand gehouden huwelijk nu wel zo te prefereren? Dat is iets waar ik zo wat twijfels over heb. Trouw is goed. Trouw tegen beter weten in, is vrij uitzichtloos voor beiden, ben ik bang.
@Koerbagh @ 1.04
Ik denk dat je je nu vergist. Zij vinden dat niet bah.
Het is algemeen bekend dat als de landbouw RAI in 020 is,dat er extra hoeren worden aangetrokken.
@piquant 25-04-07 @ 00:49:
Welnee... neuqen is bah in die kringen. Tenminste, dat zeggen ze.
Maar een plotselinge aanval van polio of rode hond kan natuurlijk... Ze doen ook niet aan inenten. Dat zal dan ook wel vaak door de arts als doodsoorzaak worden opgeschreven. "Acute polio"... tsja... ze dekken het goed in.
@HY78 @00.49
Heb er even over moeten nadenken,maar ik snap het. Zou hetzelfde dan niet voor mannen moeten gelden of worden die niet wedergeboren?
@piquant 25-04-07 @ 00:49
Welnee, veel suffer: bij iedere wedergeboorte gewoon opnieuw beginnen met tellen. Zo blijft zelfs een stokoude vrouw (statistisch gezien) jong.
@koerbagh @ 00.45
Ik heb dezelfd facinatie;ook in het btld lees ilk als eerste de rouwadvertenties.
Al eens aan de mogelijkheid gedacht dat deze vrouwen of zijn bezweken in het kraambed van het 11e kind of.... doodgeneuqt!!
@piquant 25-04-07 @ 00:40:
Nou ja... ik kom weleens bij een vriendin die op de Veluwe woont en ik heb een fascinatie voor rouw-advertenties in regionale sufferdjes (ik vind kerkhoven ook prachtig, sue me) en het valt mij altijd op dat in die regio jonge getrouwde vrouwen zomaar doodgaan. In het DvhN lees ik dat zelden. Hier is de rouw-pagina voornamelijk gevuld met stokoude bejaarden.
@Koerbagh@ 00.29
Maar dat zijn geen echtscheidingen;gewoon slechte huwelijken en een vroeger dan geplande hemelopneming.
Maar dat zou toch erg ongristelijk zijn en de angst voor God is te groot,dus dat geloof ik nou weer net niet.
Een klein voorbehoud moet ik wel maken;ik geloofde vroeger wel meer dingen niet,die toch bestaan.
@piquant 25-04-07 @ 00:07:
Nee, in de art.31 kerk (die bedoel je waarschijnlijk... art. 15+16, zoals wij ze thuis noemen) daar trouwen ze tot de dood hun scheidt. En dát kan natuurlijk een handje geholpen worden. De arts die dood constateert is van dezelfde kerk dus het is dan al snel een natuurlijke en zachte dood (pardon: een vroegtijdige verblijde opneming in de hemel en erbarmen in het aangezicht gods...)
Kijk de rouw-advertenties maar eens na in de Veluwse regio-sufferdjes... Jonge moeders, zomaar, kerngezond *plop*...
@koerbagh @ 23.58
Maar bij artt 33 gemeenten, de echtscheidingen minder.
@Tzakje 24-04-07 @ 23:34:
Leuk dat je dat even meldt. Statistisch is druggebruik en de verslaving aan medicijnen hoger onder gelovigen dan niet-gelovigen.
@Fred V 24-04-07 @ 22:25:
De bergrede het mooiste stuk tekst? Dan heb je niet zoveel gelezen in je leven. Het is stilistisch nogal zwak, grammaticaal ondeugdelijk en tamelijk vreemd en intern tegenstrijdig als je het goed leest.
Van Mattheus 5:1 tot 7:29 (daar heb je het waarschijnlijk over, kun je niet anders concluderen dan dat het nogal onzinnig is. 5:17-18: "Meent niet dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden (etc..)" En dan in de rest van 5:17 t/m 48 zegt hij precies het tegenovergestelde. Maar daar moet je niet over nadenken natuurlijk, want "zalig zijn de armen van geest".
De zachtmoedigen erven de aarde, maar wil je naar de hemel is dat niet genoeg. Je moet vervolgd zijn door de gerechtigheid... dus eh... moordenaars, dieven en criminelen die krijgen zomaar een vrijkaartje hemel (Mat. 5:10 & 1 Pet. 3:14)
Nu ja, ik kan nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet, ik heb wel wat beters te doen.
Maar eh, fijn stukje tekst.... Mooi geloof man!
@koerbagh 24-04-07 @ 23:23
Altijd gezellie die religie ; geloof maar nergens in behalve jezelf .....
dokter nog een prozac aub..
Voor als je niet kan slapen: pinker.wjh.harvard.edu/articles/media/...
Mee eens, Joepert.
@spooky 24-04-07 @ 23:00:
Dat is dus essentie van geloof: Mind-control, hersen-slavernij. Dat staat in de bijbel. Je moet je overgeven en onderwerpen aan de here. De Islam betekent letterlijk: onderwerping (in het Engels: submission). Snap je nu waarom ik zelfs het aanpraten de gedachte van een "god" bij kinderen 'mindrape' noem?
Want dát is nu juist wat ik bestrijd... en ja, ik schreeuw het van de daken. Sue me. Ik ben inderdaad anti-religie, maar het is geen hobby. Ik zou willen dat het niet nodig was. Postzegelverzamelaars, marathonlopers en gelovigen verdienen het om geridiculiseerd te worden als ze hun afwijking, en daarvan afgeleide ideeën dwingend opleggen aan anderen, of vrije meningsuiting van andere denkbeelden verbieden en dat is met deze Van Der Staaij aan de hand. Daartegen en tegen iedereen die dat soort waanzin in bescherming neemt, neem ik keihard stelling. Ik hak niemand de kop af, leg geen bommen en indoctrineer kinderen niet om te geloven wat ik geloof en daarmee voor de rest van hun leven verpestend. Maar ik zeg wel dat het dwingend opleggen van regels vanuit een sprookje abject is. Wat de motivatie voor jou handelen in het leven is dat kan mij verder niet boeien, wat mij betreft geloof je in een vliegend spaghettimonster. Hou het lekker voor je.
Goede nacht, ik ga ook 'down'.
@ spooky, wausss en Fred V
Waar een onzin- en domtopic al toe kan leiden.
Tot vandaag kende ik jullie niet, en nu nog maar een klein beetje.
Hoewel we soms enorm ver uit elkaar liggen, delen we iets moois.
Geloof en interesse gecombineerd met lef heeft ons hier gebracht.
Goede nacht...
@Brusselmans
Ik begrijp de GS-ironie van de text onder de foto van van der Staaij, maar erg netjes is het niet.
@Spooky. Nou ja, daar ging het topic dus over. De SGP heeft m.i. boter op het hoofd als ze beweren dat de duivel opvoeren niet geschikt is voor kinderen.
@knutsel
Nee tuurlijk niet ben net in een beregoed humeur ;) Dit soort teksten is heel erg slecht voor dat humeur: partijvoorzitter ds. A. van Heteren opende de partijdag met een meditatie over Romeinen 12:11: Dient den Heere. Het woord dienen duidt op het dienen als een slaaf. Van nature zijn we slaven van de duivel. God maakt naar Zijn welbehagen nog mensen van slaven van de duivel tot slaven van Hem, aldus de Urker predikant.
Brrrrr wat een engerd die man, zou eens naar zichzelf moeten kijken waarom hij slaven wil en geen volgelingen. Dat soort mensen is geen discussie waard die zijn rijp voor de psych.
Spooky, mooi dat je gelooft! Ik denk dat we als gelovigen verschillend kunnen zijn en mogen denken. Put er kracht uit en draag het uit, zou ik zeggen, want hiermee kun je ook andere mensen helpen.
Geloof zonder daden, lijkt me dood geloof. Hierover zijn we het eens.
Goede nacht!
:):):)
Ben echt blij door alle leuke reacties zo spontaan en ga slapen.
@Fred V
Dat is jou goed recht maar zoals ik als zei tegen Joepert we komen links of rechtom hetzelfde uit mits we ons inzetten voor onze medemens en geloven in God en Jezus zijn zoon, dat dan weer wel. Krijg nu Koerbach weeeer over me heen maar ook hij heeft elke dag een nieuwe keuze. En die keuze is niet perse de rechtlijnigheid van de SGP, geloof ik tenminste.
@Spooky. Je gaat zeker niet meer reageren op het gegeven dat je me loopt uit te schelden terwijl ik gewoon on-topic was he?
@ spooky:
ziet er goed uit, toen nog niet de 50 uit gelopen..:-)!
Spooky, ook succes met de studie.
U mag kiezen bedoel ik ook als levensbeschouwelijk. Wil je in een lege kosmos leven waar je 'vrij' kunt zijn of wil je aanvaarden dat God boven je staat met de wetenschap dat hij van je houdt. Mijn bedoeling was het polariseren tussen het atheisme en het christelijk geloof.
Ik ben wel een vrij rechtlijnig gelovige. Ik geloof de Bijbel en kan niets afdoen van het evangelie van Jezus. Het was niet de bedoeling iemand boos te maken.
Mooi dat je je goed inzet in de thuiszorg. Succes er verder mee.
@iedereen die het over de 4D heeft, dit ben ik en geen idee hoe Traag aan mijn foto komt en dat ik dit weekend inderdaad een kwart 4D gelopen heb???http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/144101.html
(erg blij ben ik ook niet met ongevraagd op GS te komen maar het was niet met naam en dit topic lezen de puberts toch niet meer)
@Fred V
Ja dat geloof ik en zondig ben ik door het G******me in vorig comment. Amen en geintje dat moet ook kunnen anders is het wel wat zwaar op de hand. Ik deed het bewust ja, ik kan boos worden dat ik met die fanatici op een hoop gegooid wordt en ik wordt boos vanwege u mag kiezen. Ik heb gekozen (denk ik??) Maar ik geloof niet in 1 weg en anders hel en verdoemenis. Ik geloof in daden gaan woorden te boven. Ik geloof in helpen van hen die dat niet kunnen, daarom werk ik me de pleuris naast mijn studie in de thuiszorg. Niet om mijn ziel te redden maar omdat ik die mensen wil helpen en al doende niet onder doe voor jullie rechtlijnig gelovigen!
Inderdaad, spooky, succes met 4-daagse. Ik heb hem een aantal keer gelopen, mijn vrouw ook en we hebben elkaar tijdens het lopen leren kennen.
Het is voor ons nog altijd nostalgisch en willen eigenlijk weer lopen, maar het komt er steeds niet van.
@ spooky
succes met de voorbereiding op de 4-daagse! Heb m gelopen en intens genoten!!
@Spooky. Eh, het onderwerp van het artikel waar we nu onder zitten te reaguren ben niet jij hoor.
@knutsel
Gaan we weer niet iedere gelovige is godverdomme een SGP-ert, gooi ons allen op een hoop en verketter iedereen simpele ziel.
@koerbagh
Niet is niet anti. Geen postzegels verzamelen is geen hobby. Het bashen van postzegelverzamelaars kan wel een hobby zijn. Net als de AFA een club is die als hobby heeft fascisten zieken en andersom. Geen fascist zijn is normaal en beschaafd, van antifacisme je baan maken en de bijstand plunderen een hobby of erger. Niet is niks en anti is een tegen actie. Op bijvoorbeeld lucaswashier is het een gezellig clubje met Lucas Michiel Mans en TRS.... tegen religie. Niks tegen jullie en genoemde personen waardeer ik zeer maar het is een groep die gelooft anti een ander geloof en daarmee wel degelijk gelooft en wellicht net zo anti anders gelovigen is als ieder ander geloof die ze zo verwerpelijk vinden. En het is spooky met een Y, dit staat verwijfd met een verkleinwoord.
Even scrollen naar de zevende alinea: www.sgpj.nl/Page/sp803/ml1/from_sp_id=...
Koerbagh is een zendeling, die zijn geloof uitdraagt. Hij heeft het recht om dit te doen. Echter, als Christen, mag ik mijn boodschap ook uitdragen en die is:
God houdt van je, hij is op aarde gekomen in de persoon van de Heer Jezus en heeft laten zien hoeveel hij van je houdt. De Bergrede is het mooiste stuk text dat ik ooit gelezen heb. Hij werd gekruisigd en door hem ben je met God verzoend en gered.
U mag kiezen.
@spoekie 24-04-07 @ 21:39:
Tsja, ik kan het ook allemaal wel uittypen in mijn eigen woorden, maar dan zegt iedereen: dat is veel te lang, heb je geen linkje. Ja, heb ik. Joetoep is niet heilig, het is een medium voor filmpjes. En inderdaad, mijn ideeën zijn niet nieuw, de jouwe ook niet. Geloof is, in de meest letterlijke betekenis, onzin. Het is onzinnig, onredelijk en naar bescheiden mening gevaarlijk. Die mening verkondig ik. Dat doe ik op redelijke wijze, ik snij niemand de kop af, leg nergens bommen, ik daag slechts uit dat diegenen die menen de hoogste waarheid in pacht te hebben op basis van een sprookjesboek en een angst voor de dood en het hellevuur, die waarheid dan ook maar te bewijzen. Dat schijnt niemand te kunnen en dan gaat men de boel maar omkeren: ik geloof in een superwezen en dat is goed en iedereen die daartegen is, is net zo'n geloofsfanaat. Geen geloof is niet hetzelfde als geloof. Niet postzegels verzamelen is geen hobby.
Oh, en ik heb verder met TRS niks te maken.
Als ik van Staaij in mijn dodehoek zie, neem ik de bocht extra krap.
SGP ga je eens druk maken over dingen die er toe doen.
@koerbagh
In de trant van van, omdat jullie mij niet willen geloven dat geloof onzin is presenteer ik u drie filmpjes waarvan ik geloof dat wat jullie geloven onzin is. Van mij mag je hoor; geloof in de heilige youtube en de dicipelen Dawkins en de hoogeerde TRS waarvan jij op lucaswashier de filpjes op GS zet zodat jij JOU evangelie kan verspreiden. Echt je hebt zo een houding van superioriteit die ik normaliter alleen bij de wereldgodsdiensten zie maar ik heb de waarheid in pacht is blijkbaar ook tot het atheisme doorgedrongen. Ik heb het over het geloof waar het mij betekenis geeft en beweer NOOIT de waarheid in pacht te hebben. En zie hier HEAR HEAR koerbach zijn seculiere evangelie onderbouwd met de mooiste (van een andere gekopierde ideeen) die zijn geloof onderbouwen.
@spooky 24-04-07 @ 21:11:
Nee, elke verandering is gewoon dat. Een verandering. Of het positief of negatief is dat moet maar blijken, en dan is het nog maar de vraag of het een verandering ten goede of ten slechte is ten op zichte van wat? Dat hangt van je uitgangspunt en perspectief af. Geloof komt er niet bij kijken.
@Wausss 24-04-07 @ 21:00:
Jij gaat het toch niet bekijken/beluisteren want je wilt het niet... Maar voor ieder ander dan maar.
www.youtube.com/watch?v=8H7UXNWyrkM
www.youtube.com/watch?v=ACrRgpviNgA
www.youtube.com/watch?v=xZuknsnphEU
@koerbagh
Is elke afwijking van de standaard een handicap. Is elke verandering een verslechtering of een verbetering. Kwestie van geloof geloof ik.
@ koerbagh 24-04-07 @ 20:54
Dat ik mijn God niet ter discussie stel is inherent aan mijn geloof! Ik zou het niet eens willen. Geloven is ook een gevoelszaak. Alleen het gaat me te ver om dat onder te schikken aan die 'redelijke leer' omdat nogmaals er mijns inziens altijd een geloofsaspect aan zit, ook al heb je al een aantal keer uitgelegd dat dat allemaal verklaarbaar en wetenschappelijk is. Voor mij staat God boven jouw of wiens wetenschappelijke theorien dan ook. En op dit punt staan we vermoedelijk het verst van elkaar af.
@Ella 24-04-07 @ 19:50:
Daarom is het ook zo verdomd gevaarlijk. Eenmaal aangepraat is het er bijna niet meer uit te krijgen. Geloof is inderdaad een repliceerbare neurologische afwijking. en.wikipedia.org/wiki/God_helmet
@Wausss 24-04-07 @ 20:40:
Ja... en? Het feit is dat gristenen (en andere geloofssukkels) nooit hun sprookjesboekje (of godje) ter discussie stellen, ook al is gewoon aantoonbaar dat het leugens zijn, intern tegenstrijdig is, de herkomst onduidelijk en de autoriteit al helemaal. Wetenschappelijke aannames (en de axioma's waarop het de hele rede is gebaseerd) zijn inwisselbaar zodra een betere zich aandient. Dat is het hele verschil. Dat is geen peuleschilletje, dat is fundamenteel, wezenlijk verschil en een heel ander principe. Ik ben er vrij zeker dat " x = -x " flauwekul is. Bewijzen kan ik dat niet, het is een axioma dat de ontkenning van iets niet hetzelfde kan zijn als dat iets. Of om het in kleutertaal te zeggen: 'geen snoepje' is niet hetzelfde als 'snoepje'.
Maar het is aardig dat je schrijft: "Maar het principe is in mijn ogen hetzelfde" en daarmee bewijst dat je niet op je zintuigen kan vertrouwen.
Ongezien de tiefus voor Jezus in de politiek!!
@Joepert
Zou het zo zijn; jij linksom en ik rechts? Ik geloof er niks van. Ik geloof er niks van dat ik de SGP weg moet gaan om op hetzelfde punt te komen. Maar het gaat te ver om hier op GS ver over te bomen. Leuk eens zo eens een verrassend gesprek te hebben. Ook met Koerach en al die andere die een beetje redelijk geformuleerd een mening hebben, oneens zijn is ook heel leerzaam als degene niet aankomt met ga eens deaud of luitser als je het oneens bent.
@wopper
Een fijne wandeling heb ik net tussendoor ook even gedaan. En heel goed dat je zonder handicap loopt en aan twee benen zat hebt. Ik train voor de vierdaagse en loop zelf erg vaak.
@ koerbagh 24-04-07 @ 20:32
Je weet het mooi te omschrijven. En puur feitelijk gezien zal je gelijk hebben. Maar 1 ding blijft vast, ook jij vult onzekerheden/gaten in met passende onbewijsbare puzzelstukjes. Het verschil met de mijne is dat dat jij nieuwe puzzelstukjes zoekt als de oude niet blijken te passen. Maar het principe is in mijn ogen hetzelfde.
Ps. de Van Dale:
ver·on·der·stel·ling (de ~ (v.))
1 wat verondersteld wordt => aanname, gis, gissing, onderstelling
Gheghe..
*ziet koer eauk als een of andere god*..
@Wausss 24-04-07 @ 19:40:
Ik ben maar doordrenkt met 1 verlichtingsidee (niet ideeën) en dat is dat het menselijk verstand al dat noodzakelijk is om de wereld te verklaren, moraliteit te ontwikkelen. Een axioma is geen geloof, het is noodzakelijk veronderstelling. Even cartesiaanse voorbeelden: het axioma dat gedachten gedragen worden (impliciet in Descartes, maar wel aanwezig). Het axioma dat x = -x een onmogelijkheid is (de demon-hypothese). Dat is geen geloof, maar een toetsbare aanname die, zodra een anomalie in de wereld zich aandient waarmee zij onhoudbaar wordt, vervangen kan worden door een andere.
@Joepert 24-04-07 @ 20:07:
De rede heeft geen zintuigen nodig. Zintuigen zijn zelfs nogal te wantrouwen. Kijk de christmaslectures van Dawkins maar even: www.unpronounceable.com/dawkins/ (nou ja, even... je bent eventjes bezig)... Of beluister Dan Dennett www.ted.com/index.php/talks/view/id/10...
De empirische wetenschap gaat nu juist niet uit van zintuigelijk bewijs, maar kan bewijzen dat de zintuigen je kunnen bedriegen. Dus je hele reactie slaat nergens op. Je schrijft een vals bewering, gebruikt een vals argument en komt uit op een onzinnige conclusie. Een duidelijk voorbeeld dat er nog veel werk te doen is om domheid uit de wereld te helpen.
Joepert 24-04-07 @ 20:26
Tsja, de God van het kapitalisme rules!
@ Attila23 24-04-07 @ 20:12
antwoord in kenmerkende stijl.
Spijt me dat ik er op reageer....
@wausss
Dank je... fijn om te weten!
@ piquant 24-04-07 @ 19:39
M'n laatste comment voor vandaag is voor u (ik ga wandelen (nee, niet met noorse stokken!) de schemer is erg mooi en de vogels fluiten weer,):
Ik lees 's morgens nog weleens de comments als ik zin heb en zo stuit ik af en toe op de gezellige keuvels tussen u en 2 heren; ik 'ken' u dus een beetje - ik daarentegen ben voor u een volslagen vreemde (in commenten tot diep in den nacht, heb dat ooit eens gedaan en 't is verslavend, dus pas op! heb ik geen zin meer)... enfin, zodoende die zgn. zelfbenoemde adelaarsblik, net doen alsof je meer weet van iemand en dat is ook zo, terwijl u van niets weet... duidelijk? Hahahah, ik kom er niet echt uit, maar wat kan 't rotten! Het stamcafé is gesloten en slap gelul op een toch al heavy site als GS/NN is af en toe zeer vermakelijk.
Een genoeglijke avond gewenst!
Wausss 24-04-07 @ 20:10
Wat leuk dat je eauk geleauft! ik eauk, in Mamon!
@ Joepert 24-04-07 @ 20:07
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel en ook probeer te zeggen. Stoort me vaak in gesprekken met 'andersdenkenden'. Ben zelf ook gelovig.
WHOEHaHaHoeWHoeHaHaHargHargHargGrGr...*Borp*
@koerbach
Jij gaat er dus van uit dat je zintuigen je niet bedriegen... Zie daar, de voorveronderstelling van de hele empirische wetenschap. Het Geloof in de eigen zintuigen is noodzakelijk om empirische wetenschap te bedrijven. Zelfs Koerbach gelooft!
@ Ella 24-04-07 @ 19:55
Je zegt het zelf: dan heb je wel een theorie... En een theorie heeft nou eenmaal grote geloofselementen in zich
Als je gelooft is je Heilige Boek uit het jaar nul of uit 700+.
Als je probeert rationeel de fenomenen te bekijken dan heb je wel een theorie maar die zal je verwerpen als de feiten iets anders zeggen. Gelovigen met een Heilig Boek beschikken niet over deze mogelijkheid.
Mensen die geloven hebben andere hersenstrukcturen ontwikkeld dan mensen die niet geloven.
Vergelijk: mensen die alcoholverslaafd zijn hebben ook andere hersenstructuren ontwikkeld dan mensen die nooit alcohol drinken.
Je komt er niet uit het blijft appels met peren vergelijken.
@koerbagh
Hetgeen ik opnoemde is kennis waarmee iemand vaardigheden kan uitoefenen. Mijn kennis over oa het geloof bepaalt hoe ik met mensen omga maar dat doet de kennis over het humanisme ook, dat zou ook geloof kunnen zijn of kennis waarmee ik vaardigheden opdoe. Sociale omgang is een vaardigheid gebaseerd op een bepaald kader, een mensbeeld, voor mij een combinatie van humanisme en het christelijk geloof in basisvorm want ik ben geen fanatiek christen.
Als ik een kind over mijn geloof vertel geef ik kennis over verschillende geloven en een verklaring waarom ik denk (en dus niet zeker weet) dat het christelijke geloof voor mij betekenis heeft, zou dus sowieso nooit vertellen dat er 1 god is.
Jij gelooft bijvoorbeeld dat alle gelovige ouders indoctrineren en bang maken en altijd vertellen dat er maar 1 echte god is 1 echte weg die ons zondaars van de hel zou redden. Dat is jou geloof niet de mijne. Vanuit dat geloof want een feit is het niet ga je mijn geloof invullen zonder mij te kennen of te weten wat ik geloof. Dat mag hoor maar de felheid alsof ik jou zou aanvallen vind ik opvallend.
@ koerbagh 24-04-07 @ 19:26
Alleen de zin al: ik maak gebruik van de zuivere rede duidt erop dat je doordrenkt bent met verlichtingsideeen. Een axioma blijft trouwens een axioma. Metafysich bestaanrecht of niet. Toch aannames dus, toch een geloof dus...
@Wopper
Sorry,nu begrijp ik uw adelaarsblik. (te laat)
Maar om daar jezelf een punt voor te geven,vind ik ver gaan,maar oke,deze keer dan.
@Wopper@ 19.24
Sportieve reactie! Die 1-0 is terecht;maar waar komt opeens die 1-1 vandaan?
Uw adelaarsblik?? Kan ik niet controleren en vooralsnog maakte u met uw blik een vergissing.
ter geruststelling: Ik gebruik eiderdons; zo zacht.........
Om u nog verder gerust te stellen op ander topic hebben de heer @K en ik toch echt een meningsverschil.
@Wausss 24-04-07 @ 19:14:
Ik heb geen geloof. Ik maak gebruik van de zuivere rede. Toegegeven: dat heeft ook een aantal axiomatische vooronderstellingen zonder welke het niet zou werken, maar die zijn gewoon benoembaar, te onderzoeken en volledig acceptabel want zij behoeven geen metafysisch bestaansrecht. Elk ander axioma zou namelijk de rede zelf (en ook elk geloof trouwens) onmogelijk maken. En nu ga ik even eten. Tot later.
@Spooky. Je mag de lieve heer op je blote knietjes danken dat hij je met voldoende verstand heeft toegerust om zelf te kiezen of je die onzin gelooft.
@ piquant 24-04-07 @ 19:18
Over 't hoofd gezien! 1-0!
Heb een adelaarsblik! 1-1!
Gebruikt u wel zachte donsveren voor Heer Koerbagh goddelijke aersch?!
@ koerbagh
Zouden mensen die de "indoctrinatie" aan den lijve hebben ervaren het gewoon niet eens beter kunnen weten. Echt beter weten, gelijk hebben, dat soort dingen. Spooky nd me zijn zulke mensen. Op een bep. leeftijd kom je tot de ontdekken dat je KUNT nadenken. En dat doe je ook. Dan maak je je eigen keuze. Goed, spooky ging linksom en ik rechtsom (of andersom, net van welke kant je t bekijk) maar het geval is dat je die indoctrinatie vooral bestaat in de hoofdjes van mensen die er geen ervaring mee hebben. En gewoon denken dat het zo is. Sorry, ik zeg het niet graag, maar je zit helemaal fout beste mede-reaguurder...
@Wopper @ 19.17
Zie @ 18.21
Maar mijn hoofdtaak is de heer @K veren in zijn reet te steken. Scherp gezien.
@ piquant 24-04-07 @ 19:10
Heeft u zelf ook nog iets te melden of bij te dragen behalve heer Koerbagh (waar ik overigens restecp voor heb) continu veren in den reet te steken?
@ Koerbagh
Jammer dat zoveel mensen afgeven op 'het geloof', maar zelf hun wijsheden/principes/gedachtegoed ook halen uit boeken of van grote denkers, zoals bijvoorbeeld de verlichtingsfilosofen. Iedereen gelooft wel in iets.
@Koerbagh @ 19.07
Scherp;bijzonder scherp. ben benieuwd naar antwoord.
@spooky 24-04-07 @ 18:51:
Je reactie zelf bewijst dat je er wel degelijk schade van hebt opgelopen. Met een drogreden ankomen om indoctrinatie van een geloof te rechtvaardigen. Is communiceren, rekenen en sociale omgang een geloof? Nee. Het zijn vaardigheden.
Elke opvoeding die leert dat er maar 1 god is dat dat de enige juiste god is een mindrape. Alle geloof is gif. Het is bullshit en gevaarlijk. Als je dan toch iets wilt aanbidden, aanbidt dan de zon. Dat ding bestaat tenminste en zorgt aantoonbaar voor alles wat je nodig hebt, licht, warmte, voedsel... (soms wat huidkanker, maar goed...)
www.youtube.com/watch?v=8uBAPbOWLxc
Fantasie, menschen! Fantasie....
@koerbagh
Leer vooral je kind niet praten, rekenen, omgang met mensen want voor je het weet is het mindrape. Ik heb zelf geen schade van de mindrape opgelopen en rond mijn 11e was ik geheel vrij om niet meer te gaan. Ik heb een prima opvoeding gehad. Die doodsangst als indoctrinatie middel om het geloof op te dringen ken ik wel uit mijn omgeving. Maar hun geloof is niet de mijne. Compleet ongelovige gooien het allemaal veel te veel op een hoop en roepen erg veel zonder veel kennis. Nu ben jij de domste niet hier op GS, je kan echt geloven op een manier die niks met mindrape en indoctrinatie te maken heeft. Niet iedere gelovige is een biblebelter.
@piquant 24-04-07 @ 18:21:
Nee, de ware gelovige heeft zeer effectief theologische trucje. "Probeer nooit met de duivel te argumenteren, de duivel heeft 1000-en jaren ervaring en dat win je dus niet". Dus bij elke discussie die ware gristengelovige niet kan winnen is de andere een zetbaas van de duivel en daar moet je niet naar luisteren, dat kun je gewoon negeren. Je zou toch zeggen: Zij denken dat god de schepper van alles is (dus ook van de duivel) en dan een door god geinspireerde argumentatie en logica veeeel sterker moeten zijn, en god's woord en redenatiekunst is toch nóg veel ouder dan die van de duivel? Maar zelfs dat kleine beetje kritisch denkvermogen is er bij gristenen in de vroege jeugd al uitgeperst.
Het gaat er ook niet de ware "gristen" (of moslim) te overtuigen van het gif van het geloof (welk geloof dan ook), maar diegenen die niet echt geloven, maar het wel maatschappelijk ok vinden en denken dat het geen kwaad kan. Het kan wel kwaad. Het kan heel veel kwaad en als ik daar gewone, weldenkende mensen van doordringen is het al goed. Elk idee is als een "meme", een soort gedachtenvirus. Het geloofsvirus heeft al te lang, te veel vrij spel gehad. Tegenwicht en een gezonder gedachtenvirus is hard nodig.
God bestaat ook niet.
Hij heeft gelijk. De duivel bestaat niet en dus hoef je er niet bang voor te zijn. Alle ellende komt dus door GOD. En daar moet je dus bang voor zijn. En dat is dus ook precies wat ze zijn. Godsvrezende nozems aan de macht. BAH! Nu echt mijn mening. Ik vind het inderdaad onzin dat kinderen aan de hand van de duivel verteld wordt dat ze moeten oppassen. Dat is net zo dom als kinderen vertellen dat god bestaat en dat het van allah moet die hoofddoek.
@Koerbagh @ 18.11
Ik ben het natuurlijk met je eens,maar heb je nu werkelijk de fiducie dat je comments bij gelovigen iets uithaalt??
Overigens hoop ik wel dat je niet opgeeft. Ik heb het gevoel dat de Gristelijke partijen veel meer invloed hebben,dan hun achterban rechtvaardigt(maar dat is een subjectief gevoel).
Wat mij opviel gisteravond,na het uitkomen van het rapport over kindermishandeling(en dan is opgedrongen geloof niet eens meegenomen)waarvan iedereen zich de pl.... is geschrokken,dat ONZE minister van gezinszaken "geen commentaar"gaf. Tja
@spooky 24-04-07 @ 17:45:
En dat is begin van apartheid. Het scheiden van kinderen omdat het éne kindje van God is en het andere van Allah. BULLSHIT.
Daar begint het religieuze "wij-zijn-beter-dan-zij" virus. Christen-kindjes en Moslim-kindjes bestaan niet. Kinderen weten helemaal niet wat ze geloven en waarom, dat wordt ze aangepraat. Kinderen hebben geen idee wat dat andere geloof is, ze hebben er geen bewuste keuze gemaakt, het zijn leugens en flauwekul door hun ouders aangepraat.
video.google.com/videoplay?docid=-6169...
video.google.com/videoplay?docid=-5752...
@spooky 24-04-07 @ 17:50:
Als je het beste voor kinderen voor je kinderen wilt laat je ze goedverdoeme met rust en doe je niet aan die krankjoreme indoctrinatie. Kinderen zijn GEEN bezit, je bent als ouder slechts waakhond. Hun hersenen volpompen met idiotie en doodsangst voor iets dat niet bestaat is eigenlijk nog erger dan een mindfuck, het is mindrape.
Iedereen die gelooft in een eeuwig leven na de dood acht ik niet erg verstandig , als je dat als SGP -gestapoër denkt te bereiken door de bijbel zeer , zeer rigide te interpreteren en op iedere slak zout te leggen , mensen hun vrije keus te ontnemen , iedereen te pas en te onpas confronteren met je apostolische kolder ,dan ben je echt ver van huis .
Van der Staaij is geen kaalhoofdige simpelmans maar een staatsgevaarlijke idioot : als de leer van Jezus in zetpilvorm te verkrijgen was dan zou deze meneer de apotheek leegkopen en deze pillen hoogstpersoonlijk inbrengen bij alle schoolgaande kindertjes van Nederland , de perverseling , trouwens de eeuwigheid is helemaal niet zo leuk , in de eeuwigheid ontbreekt de factor tijd en daar zit hem nou het probleem , niets is zo leuk dat je het een eeuwigheid kan volhouden : den heere loven ? volgens mij zit je dan in de hel
Nee , alle leuke dingen worden geplaatst in de context van de tijd :
-Over vijf jaar ga ik met pensioen
-Het is bijna weekend
-Donderdag ga ik zuipen met mijn vrienden
-Als mijn vrouw geyl is vanavond , dan geef ik haar een beurt
De eeuwigheid ? wat een kolder ........
@koerbagh
Als ouder wil je het beste voor je kinderen en als je als ouders denkt dat dat het christelijke geloof is mag je ze die bagage best meegeven. Dat is geen incest of mind fuck. Mind fuck is ze onthouden van het inzicht dat ze met die berg bagage later de instrumenten moeten kiezen die ze zelf nodig vinden.
Die gristenen hebben natuurlijk zoveel kinderen omdat het god's wil is dat ze één voor één vermalen worden onder de wielen van een vrachtauto. Anders houden de er geen meer over.
De kinderen van van der Staaij moeten ter bescherming uit huis worden gehaald. Pa denkt natuurlijk dat ze nog in de tijd van paard en wagen leven.
Waarom reageert Wilders nou niet op die extremistische rotzooi?
Christen zijn heeft zo zijn voordelen, een christen school mag hoofddoek verbieden. Het dragen van kleding die naar een andere godsdienst dan de protestants-christelijke verwijst, mag worden verboden. Hoe zou de rechter het rechtbreien dat elk symbool anders dan het seculiere mag worden verboden op elke school.
religie.blog.nl/nederland/2007/04/24/c...
Nee, VanderStaaij, die bijbel van je... da's een lekker boekje. Geloof je niet in de goeie god, dan ga je voor altijd en eeuwig naar de hel. En dat wordt er bij kleuters van 3 al ingepompt. De meest vuige en abjecte vorm van incest. Een smerige mindfuck op weerloze kids. Schaam je!
Paul van Loon is FICTIE en dat kun je gewoon uitleggen. (Die kutbijbel ook, maar dat is dan volgens jullie weer niet zo.)
@Klompvoetje
Ja met extremisten in de familie voor mij gelukkig maar schoonfamilie (nu ex schoonfamilie) is lastig leven. Bewondering heb ik voor je laatste twee reacties. Klomvoetje is voor mij de reaguurder van de dag!
@Murdock, yep, joe zegt het! (zoals ik het eauk gezegd zou kunnen hebben)! En je hebt gelijk! O0k nog!
Die gladgestreken gereformeerde zondagsfetisjisten ook altijd.. Wat dat betreft zijn het ook een stel kortzichtige ellendelingen die hun bescheiden *kuch* klotemening weer eens willen opdringen aan het merendeel van het volk..
Ik word er een beetje onpasselijk van.. Wel op zondag achter de gordijntjes een beetje op gristelijke wijze tititwister spelen met je koters... Maar een boekje lezen met wat tips over veilig verkeer gaat te ver...
kansloos..
@ Klompvoetje 24-04-07 @ 16:45
Moeilijk voor je, ik kan 't me heel goed indenken. Heb je alle opties geprobeerd? Of zit je qua baan vastgebakken?
Ben een nieuwsgierig mens, je hoeft niet te antwoorden.
Je felle reacties zijn nu begrijpelijk; ik heb dat bijvoorbeeld met de politieke islam, ik hoef maar naar een bepaalde site te gaan en na een mum van tijd zit ik vloekend en tierend en razend achter de pc... maar die kan ik uitzetten, ik hoef die site ook niet per se te lezen.
Sterkte, vriend, er komt wel een oplossing.
@KarelJansen
Ja hoor is prima allemaal en ondertussen heb ik een leuk gesprek met Joepert Klomvoetje Wopper..... Het enige leuke van GS zijn de reaguurders en niet die domme stukjes van de redactie.
die SGP doet hier toch helemaal niets verkeerds mee?
ze willen gewoon niet zelf dat boekje hoeven lezen..
laat een ander dat lekker lezen als hij dat leuk vind maar zij willen dat niet
laat ze
@wopper 24-04-07 @ 16:36
Kan niet..... 1 ervan is mijn zus. (een kwart mijn vader, de rest is geen familie, alhoewel de doofheid toch op de 1 of andere manier erfelijk lijkt te zijn ;) )
Ik ben niet anti geloof.... ik ben anti-extremist (links, rechts, onder, boven of door het midden)...
SGP is naar mijn beleving een extremistische organisatie. Hierop reageer ik met mijn eigen extremisme.... ;)
@Joepert 24-04-07 @ 16:37
/*Klompvoetje, Beseft dattie een beetje extremistisch heeft gereageerd*/
OK... In dat geval respect.....
Verder vindt ik toch nog steeds dat een publieke voorlichting niet op een kleine minderheid (dat is de SGP echt getuige de verkiezingen) moet worden afgestemd, maar op de grote gemene (niet valse, maar gemeenschappelijke) deler....
@ klompvoetje
Kijk, nu begrijp ik je reactie beter...
Mijn reactie kwam voort uit een ervaring die exact tegenovergesteld is.
puur omdat ik mij ooit in een debat liet ontvallen SGP te stemmen, werd mijn bijdrage die dag door niemand meer serieus genomen. Er werd letterlijk gezegd, dat ik van "die antivrouwenpartij" was en daarom niet serieus genomen diende te worden.
Sindsdien ben ik sta ik GROTENDEELS achter deze "antivrouwenpartij"
- behalve het vrouwenstandpunt dan weer ;-) -
@ Klompvoetje 24-04-07 @ 16:24
Kijk eens aan, nu toont zich de ware Klompvoetje... d'r is dus tog iets gebeurd met dank aan Joepert hier...
Misschien kun je je eigen opstelling tegen de SGP-ers veranderen? Zeg gewoon rustig tegen die lieden dat ze je met rust motten laten, dat je daar niet van gediend bent.
Het controversiele werkje van de analfabetische Mo boezemt ook angst in (met name bomschoenen in vliegtuigen) en daar staat helemaal niets in over de duivel (ferluci) of afgod maar over de duivelse uitwassemen van de volgerTs.
@Joepert 24-04-07 @ 16:08
Wat geloof aan gaat: Ik respecteer ieder geloof wat ook andere (of mensen zonder geloof) respecteert.
Mensen van de SGP die ik ken (heb langere tijd in een uitwas van de biblebelt gewoont) laten ondanks meerder malen vragen andere mensen niet met rust en respecteren hen niet.
Totdat dit niet meer gebeurt (en dat is nagenoeg dagelijks) ben ik allergisch tegen alle uitwassen van de SGP.
Misschien ben jij niet zo, echter je reactie op het artikel maakt mijn histamineniveau al weer ontoelaatbaar hoog......
.
OK ik zal je eens vertellen wat ik wel respecteer:
Op een zondag moest ik werken nabij staphorst, waarbij 1 van mijn collega's zijn eten vergeten was.
Omdat wij aan het spoor moesten werken en tot laat doorgaan hebben we besloten een plaatselijke buurtwinkel lastig te vallen.
Na aanbellen werden wij te woord gestaan en onze bestelling aangenomen: traytje bier, fris, brood, beleg en wat appels.
De brave man ging naar binnen en kwam met de vogende dingen:
2 flessen fris, een brood, kaas, worst en appels.
Dit heeft hij aan ons gegeven met de volgende boodschap:
Het is Zondag, en ik werk niet op een Zondag. Bier is niet noodzakelijk, maar ik laat jullie niet werken op een lege maag.
Hierbij krijg je alles wat je nodig hebt, en ik wil hier geen geld voor. ook morgen of later in de week niet...
...
Je kunt zeggen wat je wilt: maar voor dergelijke mensen heb ik respect, diep respect zelfs, onafhankelijk wat hun geloof is.
..
Ik geloof dan ook dat een dergelijke houding, door een grrrristen, katholiek, moslim, hindoe of wat dan ook eerder is wat God heeft bedoeld dan de hel en verdoemenis die ik (bijna) dagelijks door diverse SGP-ers voor mijn kanus krijg.....
@ Murdockyoufool 24-04-07 @ 16:12
Ja daar komt het wel op neer:
"Indien een koninkrijk tegen zichzelf verdeeld is, hoe kan het bestaan?"
@Spooky
@Joepert 24-04-07 @ 15:52
Was dat het antwoord van Jezus, het licht-en-donkerverhaal? En ik maar denken dat ik origineel was. Nee, zonder gekheid, ook dat wist ik niet (meer).
@spooky 24-04-07 @ 15:48
Ach ja, het nieuwe testament, het fundament van het christendom bestaat uit het meest gekunstelde deel van de bijbel. Nu ik je wikilink doorlees, komt er weer wat bovendrijven, de christelijke indoctrinatielessen op de lagere en middelbare school zijn dus niet voor niets geweest. Het aanbidden der afgoden werd altijd hoofdschuddend voorgedragen.... Hé, niets mis met lessen geestelijke kaart, maar toon dan wel wat respect voor andere geloven, hehehe. Of je nu Baäl, Ra, Zeus, de Moedergodin, de Mammon of God aanbidt, het concept blijft hetzelfde: het juiste dienen om er (na je dood) beter van te worden.
@spooky
Ik meende al zoiets te lezen... Die weet er verrekt veel van dacht ik.
Ach, zolang iedereen mij mijn mening gunt, leg ik geen bom hoor ;-)
PS Hoe heette die opa?
@Joepert
Ben chisten, een beetje dan en ja doopsgezind opgevoed nl.wikipedia.org/wiki/Doopsgezinden. De familie van mijn ex kwam uit Tholen en nu uit Cappelle ad IJssel en haar opa was dominee van de refo kerk. Ik ken mijn pappenheimers.
@Joepert
Ik heb een aantal zeer zware kerkdiensten mogen meemaken. Dat wij zo zondig zijn en helemaal weerloos en reddeloos verloren zonder herder is wat er elke keer ingehamerd werd. In hoeverre is er dan sprake van kiezen om god te volgen. Ik zie het als kiezen uit angst en uit zonde en niet uit vrije wil; JA ik wil. Twee ex refo's uit Zeeland die ik goed ken beamen dat ook, volgen omdat je bang gemaakt wordt. Zij zijn overigens nog wel samen op weg chisten en nu uit eigen keuze en zonder angst.
@tafkaFM
Ik heb het niet over mezelf dus waar heb jij het over? Ik bedoel dat mijn ouders niet van het type waren volg mij ik weet wat goed is en zonder ons ben je verloren. Ik kan prima zonder dat zij mijn handje vasthouden. Maar ik heb het niet over mijn ouder?
@Conan de Rabarber 24-04-07 @ 15:48
ROFLOL
wopper 24-04-07 @ 15:47
Ben je boos... pluk een roos.... stop hem in je eigen doos...
@ spooky 24-04-07 @ 15:48
Dat was inderdaad jezus' antwoord, ja.
BTW: Je weet er veel van? vroeger christelijk opgevoed?
Hoxha, geeft die Joepert ook een wekelijkse column, hij verkoopt net zo veel onzin als Eerdmans
@Murdockyoufool
Dat van duisternis dat door licht verdwijnt zal ook wel het antwoord van jezus tegen de schriftgeleerden zijn geweest. En ja Beëlzebub is een naam van de duivel maar zoals het geworden is in het nieuwe testament. Echter het komt van van Baäl of moloch; dat heer of meester betekent. Maar het is ook een afgodsbeeld waar men mensenoffers bracht. Dit deden de oosterse godsdiensten (de moslims) en de joden. nl.wikipedia.org/wiki/Ba%C3%A4l Beëlzebub is dan een verbastering, een scheldnaam de heer van de vliegen. De heer van de mensen uit die grote zandbak, die vieze stink zooi met vliegen, de filistijnen.
@ Klompvoetje 24-04-07 @ 14:50
Wat een domme doos ben jij, met dit zielige comment diskwalificeer je je danig, lutser.
Joepert dringt niets op en mag net zoals jij zijn mening geven; dit itt tot jou en je SSlinkse vrinden, rot zelf op naar je stompzinnige hel, truttebak.
@ Spooky,
jouw ouders zorgden ook voor jou, neem ik aan? Jij was dus slaafs en zonder eigen wil? Take a life!
@ spooky
Je zit er niet veel naast. Christenen KIEZEN er ook voor om God te volgen. Niet willloos maar met hun eigen wil. De herder leidde de schapen naar grazige weiden, maar belangrijker: hij beschermde ze. Ze konden dus niet helemaal zonder herder.
istie toch in een "bijligging" bij z'n vrouw geschoten en zit zich nu te vermenigvuldigen?
Damn.... Ze zijn erger dan ziekten.... denk je ze op te ruimen worden ze resisitent.....
@Joepert
Een herder die zorgt voor een zwak schaap, een schaap dat niet denken moet maar volgen. Opvallend ook dat in het psalm de functie van de groep schapen niet genoemd wordt. Schapen kunnen prima zonder herder zoeken naar grazige weide. En al is er een herder dan nog zijn de andere schapen wezenlijk belangrijk . Wij elkaar helpen, samen sterk staan, als groep beslissingen maken over de route en eventueel KIEZEN de weg van god te volgen maar niet zo slaafs en zonder eigen wil.
@spooky 24-04-07 @ 15:27
Mijn parate kennis van de bijbel reikt niet zover. 'k Dacht altijd dat Beëlzebub één van de namen van de duivel was. Het is natuurlijk ook een vreemde veronderstelling dat alleen het opperste kwaad het kwaad kan uitdrijven. Duisternis verdwijnt alleen door licht en niet door meer duisternis...
@Attila23 24-04-07 @ 15:21
Iesj prachtige quote uit The Usual Suspects. En natuurlijk kunnen grefo's hierbij aansluiten, maar het is ook het bewijs dat ze het kwaad nodig hebben om hun geloof te staven, want waarom geloven in God, het goede, als ongeloof zonder consequenties kan blijven?
psssst..... Als we nu zorgen dat onze Joepert reactie 666 post............
a: vermenigvuldigt hij zich niet
b: istie verdoemt
c: istie geen SGP-ert, maar een stangert
d: a, b en c
Wat is daarop uw antwoord....?
@Murdockyoufool
Dat je de vorst van de demonen Beëlzebub noemt, oftewel de heer der vliegen.
In de evangeliën komt men deze naam tegen wanneer Jezus in conflict is geraakt met de Schriftgeleerden Laatstgenoemden gaan zelfs zo ver dat zij Jezus Zelf voor Beëlzebub uitmaken (Matteüs 10:25). Alleen de vorst der demonen kan demonen uitdrijven. De messias als stroman van de duivel dus. Moest eraan denken toen Attila23 dit zei: The Greatest trick the devil ever puld was convinsing the word he was a Christian!! Dus niet een christen maar christus zelf als dekmantel voor de manupulaties van de duivel aldus de schriftgeleerden.
Klompvoetje 24-04-07 @ 15:20
Je ziet het zoals het is, lijkt me!
@ Joepert
"Ik heb het alleen geopperd om aan te geven dat veel mensen NIET doen wat ze WEL zeggen..." .... wat is nu je punt??
@ spooky
PS23 heeft niet de bedoeling een samenvatting van god-mensverhouding te zijn...
De nadruk ligt op de goede zorgen van de herder (of Herder) voor het schaap.
Trouwens, SGP volgzaam? volgens mij zijn ze redelijk vaak in het verweer tegen coalitie/actiegroepen/enzovoort
@ Klompvoetje 24-04-07 @ 15:16
DKTP?inenting. Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Polio
Murdockyoufool 24-04-07 @ 15:18
Jaaaaaahaaaa, dat is wat gggristenhonden zeggen..
@Attila23 24-04-07 @ 15:17
Vaticaan = antichrist voor een rechtgeaarde EsGeePeejer.....
religie is de edele kunst van het volk domhouden, in prehistorische tijden al uitgevonden en verfijnd door parasiterende stamleden die te lui waren om te jagen en heel slim het bedelen maskeerden met religieuze symboliek. Hun nazaten in de vorm van guru's, sjamanen, imams, pastoors en politici zijn ondertussen zo bedreven in het gratis verkrijgen van geld en goederen dat de 90% waarop geparasiteerd wordt het zonder morren accepteert en zelfs verheerlijkt.
@Attila23 24-04-07 @ 15:14
.... was convincing the world he didn't exist.
Bornloser 24-04-07 @ 15:15
Je kan bij het vaticaan een aflaatje kopen waarop geschreven staat dat je in de hemel komt! Halelula!
@Bornloser 24-04-07 @ 15:15
Moet je wel eerst die DKTP "afstoten/uitspugen" anders helpt niks meer..... Sorry.
Moet ik nou eigenlijk op de SGP stemmen om in de hemel te komen, of brand ik anders dood in het eeuwige vuur van de hel?
Murdockyoufool 24-04-07 @ 15:11
The Greatest trick the devil ever puld was convinsing the word he was a Christian!!
Nu ja, het is natuurlijk al eerder gemeld, maar toch nog even over het evenwicht tussen hemel en hel; god en satan, lucifer, beëlzebub, de prins der duisternis, he-who's-name-cannot-be-mentioned. Ooit een leraar Godsdienst, natuurlijk op een protestant-grrristelijke middelbare school, gehad, Meneer verbood het om in zijn aanwezigheid de duivel uit beelden, bijvoorbeeld met twee wijsvingers op het hoofd of de pink en wijsvinger opgestoken. Zo bang zijn de grefo's van 'het kwaad'. Een spelletje Risk is ook uit den boze, want stel dat je drie zessen dobbelt. Om maar te zwijgen van kaartspelen. Angst voor hetgeen ze nodig hebben. Zonder duisternis is licht immers niet aan te tonen, dus, hypocriete christenen, koester de zorgvuldig door jullie geëxploiteerde tegenstander van de Heere. en houd op met zeuren over afbeeldingen, verhalen, muziek, tv-programma's en internet.
ik als radicaal zelfmoord Sgper (pro abortus en pro condoom over het hoofd van alle sgpers) is het volledig eens met van der Staaij. Hij heeft nog steeds nachtmerries na het zien van de griezel bus. SPG leeft met je mee.
spooky 24-04-07 @ 15:06
Zelfs DNA copieert...
@Joepert
Welke kennis van zaken mis ik; is PS23 niet een vrij korte samenvatting van het mens- en godsbeeld van de SGP-er of heb ik PS23 niet goed begrepen. Overigens ben ik blij dat je je in het hol van de leeuw begeeft en uitkomt voor wat je vind. Er wordt hier veels te veel gepapagaait.
@dr.spin007 24-04-07 @ 15:00
en gelijk geen echte grrrristenmeiden meer maar grrrrristen hoer.. (en dat zijn idd de beste)
volgens mij zat die van der staaij nog uit de duivelse playboy lezen en zie ik hem nu om de duivelse site van gs staan.
Nu we het er toch over hebben, jip en janneke vond ik ook al heel agresief, dan nog maar niet te praten over Pietje bell. des duvels!
Joepert 24-04-07 @ 14:51
Wat in jou ogen dom schijnt, kan wel uit een geheel onverwachte hoek slim sluimeren..
gristenmeisjes daarentegen, die zijn goed in geyle neuqsex
@spooky
Ik heb ook niet gezegd dat ik het directe democratie idee van GS toejuich...
Ik heb het alleen geopperd om aan te geven dat veel mensen NIET doen wat ze WEL zeggen...
En wat PS23 betreft... Je wordt niet gehinderd door kennis van zaken.
@spooky 24-04-07 @ 14:54
En dat is ook prcies wat mij aan die Hypocriete Grrrristenhond stoort.
Hij moet (volgens de bijbel....) tuis op zijn vrouw liggen en doen wat de dominee hem opdraagt (vermenigvuldigen).
...
Goden zij dank.... Hij zit hier (en vermenigvuldigt iig nu niet...)
In het kader van deze zoveelste achterhaalde discussie over het geloof verwijs ik de sprookjesaanbidders naar dit draadje op het heidense smartvannederland.
Daar legt Ome Koerbagh het allemaal nog een keer uit. (lachstuipalert)
smartvannederland.nl/2007/04/20/uit-de...
@Klompvoetje
Joepert vroeg naar directe democratie ergens in de comments en het godsbeeld van een SGP-er is daarmee 100% in tegenspraak. De mens is volgens psalm23, de oldtime classic voor SGP-ers, het gedwee volgen van de heer van de rottigheid nu naar de grazige weiden. Niet zelfontplooing maar follow the leader mentaliteit. En Joepert begon op eens over directe democratie en zelf nadenken.
@Joepert 24-04-07 @ 14:51
En dat noemtie niet ontwijkend...
Eerst keihard ontkennen en dan verdraaien....
Taakstraf voor Peppie: Opruimen biblebelt istie iig nuttig bezig met zijn daden...
@klompvoetje
Ben jij SGPvrouw? Heb jij er last van. Hebben die vrouwen geen recht op eigen keuze van wel/geen lid worden.
De partij is destijds niet verboden omdat de SGPleden er zelf geen moeite mee hadden.
Trouwens. De partij redt het zonder subsidie ook wel. De achterban staat tenminste ergens voor. Ik heb alle andere partijen zien zwalken en draaien!
@attila
Geen ontwijkende antwoorden, maar op domme vragen moet je soms zo dom mogelijk antwoorden. Op ongericht verwensingen en verdachtmakingen ga ik niet in.
@Derrek Wilder 24-04-07 @ 14:48
Doe ik ook niet....
Ik probeer hem zo lang mogelijk op dit goddeloze medium rond te laten hangen...
Humor, en langzamerhand teert zijn ziel weg en wordtie veroemd....
en eerlijk wezen: voor mensen met een dergelijke mening is er geen beter alternatief dan voor eeuwig te rotten in de hel die zij anderen opdringen....
@Attila23
Het is het schip der dwazen geeft zeker een kant van de mensheid weer en ik ken nog een matroos voor dat schip.
Verdomd, echt, verdomd, als het niet waar is. 'k Zat net deze zin te lezen: 'The simple chronological progression of our lives, by contrast, rarely affords us the same feeling of proper fullness or correctness, which may be one reason we feel compelled to keep telling stories that re-order events in more satisfying, narrative, bounded ways.', da's nog eens toeval. Dus het lag voor de hand om tot de conclusie te komen dat wij d.m.v. religieuze fictie onze levens willen "re-orderen", waardoor realiteit tot onzin verwordt. Toen dacht ik: 'Grutjes nog aan toe zeg, laat ik mijn geest tot verpozing brengen op GS', wat tot een vuige confrontatie leidde met de fictie van de S.G.P.
Om het simpel te houden: religie is niet alleen een vorm van zelf-ontkenning, het ontkent ook de realiteit, een vorm van massa-psychose, het ware gevaar voor de tere kinderziel.
Joepert 24-04-07 @ 14:45:
@ spooky
Wat wil je precies zeggen?
....
Een SGP-er die de bijdel en zijn betekenis niet kent.... Dat zijn de ergste van hun soort!!!
In discussie gaan met gristenen is als je lul in een eiersnijder steken.
Niet doen.
Joepert 24-04-07 @ 14:45
Is het niet erg makkelijk om ontwijkende antwoorden te geven, als gggristen??
@Joepert 24-04-07 @ 14:45
Wel met grondwet...
Discriminatie op geloof, sexe en sexuele geaardheid is hierin VERBOTEN.
En krijg nou iets van kinkhoest, polio of een andere te voorkomen ziekte.... ingeent ben je toch niet..
@ attila
Doet er even niet toe. Hier wordt een partij afgebrand om 0,0001 % van hun ideeën. OT: Ja!
@klompvoetje
Had niets met grondwet te maken. enkel en alleen interpretatie van internationaal vrouwenverdrag
@ spooky
Wat wil je precies zeggen?
Hebben gggristenhonden zich ooit afgevraagd of hun demagogisch geblaf en gegrom, vanaf de kansel en vanuit iedere hoek waar ze in gekropen of in getrapt waren, negatief uitwerkt op de kinderziel? Nee meneer, nee mevrouw.
Hebben gggristenhonden een alleenrecht op hel en verdoemenis, op duivel en kwaad? Nee meneer, nee mevrouw.
Hebben gggristenhonden dus het recht om de verspreiding van voorlichtingsboekjes, op de gevaren in het verkeer betrekking hebbende en betaald zijnde van uw en mijn belastingafdracht, tegen te werken? Nee meneer, nee mevrouw.
Dat die gggristenhoden hun eigen kinderen de dode hoek in schoppen door ze niet te laten inenten, erg, maar daar kunnen we niks aan doen voorlopig. Maar dat vrijheid van onderwijs ontaardt in het systematisch weigeren van onderwijs-hulpmiddelen lijkt toch een beetje te aanvallerig.
Wij lezen: "Aanstaande dinsdag zal Paul van Loon het boek presenteren in Waddinxveen, samen met minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat. Paul en de minister zullen allebei een aantal hoofdstukken van het boek voorlezen."
Dus Camiel, toch ook een gggristenhond, maar dan van wat andere signatuur, heeft er kennelijk geen problemen mee. Benieuwd hoe de gggristenhonden dit onderling gaan oplossen. SGP is geen ChristenUnie, dus de hel zal wel niet losbreken.
ecvht ik HAAT kutchristenen met hun domme geswets.. zijn gewoon net zo erg als de moslimmongolen
De tering vor het geloof!
Joepert 24-04-07 @ 14:40
Geloof jij?
@Joepert
Wat moet een SGP er in Lucifers naam met directe democratie. Mijn broeder Joepert gaat van de rechte weg af. De Heer is mijn Herder, mij ontbreekt niets;
Hij doet mij nederliggen in grazige weiden; Hij voert mij aan rustige wateren;
Hij verkwikt mijn ziel. Hij leidt mij in de rechte sporen om Zijn naams wil....(psalm 23) Legt u neder en volgt de HERE.
@Joepert 24-04-07 @ 14:37
Iedere partij die zich aan de grondwet houd krijgt subsidie....
SGP houd zich niet aan de grondwet door vrouwen blijvend te discrimineren....
SGP krijgt geen subsidie....
SGP vindt dit oneerlijk.....
SGP brult dat de wet moet worden gehandhaafd....
ergo: HYPOCRYSIE, en nou opgetiefstraald
Oke, ook goed, begin maar...
@ Joepert
Wie heeft het over hypocriet? Eerder gewoon abject en intolerant.
spooky 24-04-07 @ 14:35
Het schip der zotten... Is dat de aarde?
Okee... wie begint met de hypocriete kanten van de SGP... Wauw, daag me uit!
Die kinderen een beetje bang maken voor het Openbaar Vervoer. Er zijn geen griezelbussen hoor. Dat hebben de vieze autoverkopers bedacht.
De duivel is een trademark van de SGP? Alleen zij mogen over hel en verdoemenis preken? Gaan we nu ook gelijk Jeroen Bosch en iedereen die een beeltenis maakt van de zondige mens en het slechte verketteren?
@Derrek Wilder 24-04-07 @ 14:33
Een wonder... Een Wonder... Een wonder.
Dat hebben we toch allemaal mogen aanschouwen.
God / Allh is oppermachtig...
ROFLOL
Hoe is Joepert door het solcon filter geglipt?
@Joepert
Je eigen mening vormen mag toch niet (Staat in ieder geval niet zo in de bijbel, net als wao, aow, vakantie, ww en wat dies meer zij waar jullie wel van meeprofiteren).
Het bovenstaande resulteert in 1 conclusie: Hee hypocriet wat doe je hier behalve langzaam deaudgaan en in de hell terechtkomen?
Oei, Oei, boos??
De SGP wil alleenrecht op dreigen met de duivel?
@Joepert
Tief eens een eind op, hypocriet stuk vreten..... d'r staan allerlei onreine onkuise zaken op GS die zijn niet voor jou streng gereformeerde bakkus bestemd zijn.
Aha... en die man in die caravan was Hoxha?
Grappig al die opgefokte reacties hier, heb het boekje in mijn handen gehad en vind het niet geschikt voor kinderen.
De SGP is toch de partij van de niet-inenters. Jij zal maar een kind van van
der Staaij zaijn. Dat is pas echt eng -doodeng.
Jongens, wees eens trots op de enige van oorsprong Nederlandse uit geloofsovertuiging extremistische groepering... Het geeft een beetje tegengas voor Burka&Co...
@KarelJansen 24-04-07 @ 14:16
De SGP is een zich niet aan de grondwet houdende MINDERHEIDS partij.
Als wij aan elke de niet de grondwet respecterende burger tegemoet moeten komen lopen gasten als volketr en mohammed nog steeds rond.
Kortom ga eens deaud met die opinie van jou....
Wacht maar, tot we een PvDA (Partij voor De Allah), krijgen, dan piepen we wel even heel anders!!
@Joepert 24-04-07 @ 14:19
Crixus en consorten hebben vier maanden lang onderhandelt over een naam voor de nieuwe partij. Toen ze die eindelijk hadden: PNVD, hadden ze wat problemen met het vergaren van voldoende handtekeningen.
Ach... SGP doet tenminste wat ze zegt. Punt. Op GS was ooit het plan voor een directe democratie... wat is daar van over? Komt er nog wat van?
Attila23 24-04-07 @ 14:17
Nee, dat is voor het drukken van gemeentefolders in alle mogelijke talen.
sjaakdeslinksesul 24-04-07 @ 14:16
Is het niet; Babylon?
"Zo is ook een standpunt over geluidsnormen terug te voeren op een bijbels verantwoorde politiek." Jericho?
Dit is vanaf het geloof van deze mensen gewoon niet te accepteren. Laat het ministerie gewoon rekening houden met deze mensen. Er zijn manieren genoeg om het probleem van een dode hoek aan de orde te stellen op een manier die mensen niet kwetst.
Laten we elkaar respecteren!
*ziet kruistochten in wording*
www.sgp.nl/Page/nctrue/sp648/index.htm...
Beter iets weten over de dode hoek, dan het dode boek...
@Joepert
SGP stemmen en hier rondneuzen da klopt ook nie....... wat wil je nou eigenlijk ?? Fapfapfap of kuisheid, zwarte sokken etc ?
ALS IEMAND DE KINDEREN ANGST AAN MAG JAGEN IS DAT DE KERK NIET DE STAAT!!!
stelletje randdebielen... hun geloof doet die kinderen meer schade aan dan een spannend boekje.
Tevens wil de SGP graag het woord 'Kruispunt' vervangen door een minder blasfemische term...
moge de duivel je halen krontjong!
en ga deaud eauk!
Oi fuckje. Heb jij inside information over de ware identiteit van Brusselmans?
@ Alibombali
Net als jullie... gewoon kijken wat er gebeurt in de wereld, oké? Politiek he, snap je? Overal mening over kunnen vormen, blabla
waarom voorlichting? het is toch de wil van God als je onder een vrachtwagen komt?
vd Staaij is het levende bewijs dat mensen met een geestelijke handicap het ook ver kunnen schoppen
Van der Staaij heeft wel wat weg van Traag. Is het zijn oudere broer?
Die radicaal eXtremistische fundamentalisten moeten hun SGP bek eens dicht houden.
@Alibombalie 24-04-07 @ 13:53
Je moet ook niet alleen maar openbaringen lezen, beetje depressief allemaal...
@ Teen 24-04-07 @ 13:45
Viespeuk!!!!
@glyce 24-04-07 @ 13:51
Jawel.... De wil van God.....
Nu ff veel vrachtwagens met groote deaude hoeken door SGPLAND laten rijen... Komt er iig geen nieuwe aanwas...... en..... De wil van God, wat wil je nu nog meer?
Laat ons bidden voor Joepert de Poepert, die met de hand aan zijn pielemoos en z'n oogballen strak tegen de monitor stiekem alle purnosites afstruint
@ Joepert 24-04-07 @ 13:54
Mag dat wel van Bas, op zo'n godslasterlijke site surfen?
Tja als gelovige moet je toch eigenlijk hopen dat je kind onder een auto komt. Je wilt toch zeker dat je kind gelukkig is? En de hemel zorgt daar voor. Dus hou eens op met janken, of hebben jullie toch zo je twijfels over the afterlife.
Hey, gadtvandamme! GGGristenen geloven in de duivel...
en van der vlies moet een straatverbod voor het Binnenhof krijgen.
Hé lady's SGP heeft in het verleden al dingen genoemd in de kamer wat toen niet mocht... politiek correct denken enzo... Kijk nu eens: allemaal 'SGP-ertjes' in de kamer... zeggen precies hetzelfde. Alleen SGP is eng... Nou ik vind PvdA en Partij voor de Dieren enger! BRRR Links! Nee ik heb SGP gestemd, en blijf dat doen!
De SGP wordt hier een behoorlijk Dodenboek spiegel voorgehouden ...
Die hele SGP moet verboden worden
Ze rijd dan in een vrachtwagen, al schaterend van het lachen over me heen.
Terug naar 1950.... akelig volk, die conservative gristenen... Wie heeft er ook alweer op ze gestemd hiero?
Ik geef mijn kind liever een 'van Loon' dan een bijbel, de Griezelbus is in elk geval een stuk minder eng dan de bijbel.
Het doel heiligt de middelen. Hé Van der Staaij, ga je eens druk maken om zaken waar ons land écht behoefte aan heeft.
Ik wordt s'nachts nog wel eens schreeuwend wakker met het beeld van de hex Eucalyptus op mijn netvlies.
Vind ik ook raar, een voorlichtingsboek over het verkeer, met duivelse personen en een zieleverzamelaar. Aan de andere kant vind ik ook dat ze Dick Bruna hebben verneukt met hun normen en waarden gelul. De overheid houd ervan om dingen raar te brengen.
Paul van Loon is eng!!!! *rilt nog na* Ik kon nachten niet slapen van die verhalen van hem! Bere effectief me dunkt!Maar ergens begrijp ik wel dat de SGP het geen goed plan vindt; het druist in tegen hun geloof.
Komen ze met een alternatief om de kids te wijzen op de gevaren van de dode hoek?
Nee, dat dacht ik al wel niet...
Joehoe; SGP, durven jullie op je zwarte kousen vrijdag-avond naar de satans-kerk?
@Murdockyoufool 24-04-07 @ 13:39
De grevo`s worden nu geconfronteerd met hun eigen beleid, geen wonder dat ze dan op hun achterste poten gaan staan.
@Attila23 24-04-07 @ 13:43
Niet nodig, 99% van de christenen zal het waarschijnlijk uitermate vermakelijk vinden. SGP en de zwarte kousen veluwe schreeuwen veel, maar daar stopt het mee. Daarentegen krijgt fuckje het moeilijker... zodra zij mohammed erbij gaat betrekken worden de messen geslepen en gaan er koppen rollen.
Alsof constant:"Je komt in de hel, je komt in de hel.", geen angst aanjaagt.
@Teentje, Dat heb ik nou net zo met 'Natural born killers', maar dan anders..
Komen er soms leidinggevende vrouwen in het boek voor?
Of een vrouwelijk rolmodel dat niet achter het aanrecht staat.
Ja heel eng hoor...
@fuckje
iets met maagden als je onder de vrachtwagen komt? lijkt me een top plan...
Ik vind het wel slim om een griezelverhaal te gebruiken om mensen op te voeden. Nadat ik 'The exorcist' had gezien, durfde ik maandenlang geen kleine meisjes meer aan te raken. Gelukkig ben ik daar nu vanaf.
Hij heeft groot gelijk, waarom kinderen bang maken voor hel of duivels, wanneer een 10-tonner al eng genoeg is? als ik overdag soms de TV aanzet, zie ik soms tekenfilms van tegenwoordig met skeletten, haat en geweld, waardoor ik het ineens niet meer zo vreemd vindt dat de ene jongen op school de ander doodslaat...
Als ouder lijkt mij dit geen nuttig boekje voor een kind... net zoals ik die bangmakerij van de sgp ook niet nuttig vind voor de jeugd...
Dan voortaan alle vrachtwagens op zondag laten rijden.
Grefokindertjes netjes binnen aan de soep, luisterend naar vader die uit de bijbel voorleest, andere kinderen veilig over straat omdat ze het boekske wel lezen..
*Is bang veur bezeten GGGristenen*..
Och, laat die refo's toch rellen over zo'n boekje. Ik kan me er niet druk om maken.
-weggejorist en opgerot-
Wat doen al die vrachtwagens dan ook nog op de weg? Laat staan op fietspaden binnen de bebouwde kom.
Hebben we daar half nederland voor niet voor omgespit om die vrachbeesten over de rails te laten lopen?
Ik erger me er dan ook kapot aan die bakbeesten.
Ze halen elkaar met 2 km/h in, ze stinken, ze veroorzaken files en last but not least pletten ze ook nog je kroost als vliegen.
Wat nou sprookjes en geleuter over dode hoeken enzeau, ik zeg een bom op of onder dat vrachtverkeer op de weg.
Hmmm, juist de grefo's zijn meesters in het zaaien van angst. Hel en verrrrrrdoemenis en het knersrrrren derrrrr tanden!!! Het boekje van Van Loon zou ze juist moeten aanspreken, vanwaar die ommezwaai?
Hé... een boekverbranding?
een dooie hoek ? is dat netzoiets als antimaterie ? .. voor de rest is 't volgens mij ook zo dat als een kind niet rekening houdt met een dooie hoek en vervolgens onder een auto komt dat god dat zo gewild had .. zoiets was het toch ? ik zie het probleem weer eens niet .. schrijft iemand eens iets in die gristenhondentaal om ook hun als doelgrope te kunnen bedienen is het godverdomme weer niet goed !
-weggejorist-
"Tenslotte jaagt het controversiele werkje de kids onnodig angst aan. "
Wat ILT zegt, is dat geloof van ze niet compleet gebaseerd op angst aangezet door hun eigen controversiele boekwerkje?
De SGP is liev....
Triest om te zien hoe Gedankenpolizist Brusselmans en zijn nihilistennozems wederom een keurige landgenoot demoniseren.
@ Godward 24-04-07 @ 13:30
Juistem!
www.telegraaf.nl/binnenland/62468831/p...
Eh, verzeihung @ Redactie en andere reagluurders, kon deze link niet laten liggen, nergens aan linken, dus dan maar hier...
Het land wordt mijns insziens naar de kleaute ende pokken geholpen door een paar selecte groepjes geloofsfanatici..
Het is de Heere. Blasfemist!
-edit: Vergeef ons Heer, we weten niet wat we doen -
De SGP is net als Al Qaida!! Alhoewel ze zichzelf niet opblazen natuurlijk. Jezus Christus wat een stel rand mongeaulen. Kdenk dat "God" zich maar weer eens de rug toekeerd richting aarde. Die zal ook wel bij zichzelf denken nu, wat een geschifte lutsers absoluut geen stijl!
wat een azijnpissers
@mzelf: www.geenstijl.nl/mt/archieven/046058.h...
De Paul van Loon is een lutser met die permazonnebril op zn harses maar die Van der Staaij is helemaal gestoord.
Alsof het Gereformeerde geloof kinderen niet onnodig angst aanjaagt. Laat me niet lachen!
De SGP kan beter zeggen dat dat boekje schadend is voor moslim-gevoeligheden, dan doen de regeringspartijen gelijk dat boekje in de ban.
Ik vind de SGP angstaanjagend.
@wopper: als het spannend is dan blijft het veel beter hangen. Ik vind leuk. Die klote SGP moet opsodemieteren met hun aangepaste (woorden)boekjes!! Middeleeuws volk!
Tieft nou eensch en voor altijd op met dat incontinente gezeik over duivels en goden in de politiek!! Lutsers!
Van Loon is een lutser, het is zo would be; waarom niet gewoon in heldere taal uitgelegd?
We hebben toch veel betere kinderboekenschrijvers.
Al die christo's bij Scheveningen de grens over zetten.
"Tenslotte jaagt het controversiele werkje de kids onnodig angst aan."
En het vooruitzicht van het hellevuur als je niet vroom genoeg bent niet zeker...
Goedemiddag Fuckje, fijne dag nog en veel plezier met je nieuwe boek. Laat even weten wanneer het uit komt, stuur ik een exemplaar naar een haat imam, kunnen we lachen.
man zo leren kinderen nog eens wat, ik vond het vroegah hartstikke leuk om de griezelbus te lezen dan is zo'n verkeersboek toch fucking leerzaam... stelletje gristelijke zeikerttts
Harry Potter schijnt ook al een probleem te zijn. Persoonlijk vind ik Paulus de Boskabouter geloofwaardiger.
Ik ben al bezig met een boek, speciaal voor Islamitische scholen.
REAGEER OOK