Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vegen kreng!

Tourist staat met mand op de damDe boten zijn de stad nog niet uit of plots begint het bij de vuilophalerts weer te kriebelen. Bedankt namens het gehele Nederlandse volk wegens het op de kaart zetten van ons land als één grote vuilnisbelt. Gelukkig heeft hun actie, op wat imagoschade en volgevreten zwervers na, geen tiefus uitgehaald en moeten ze deze week extrahard werken om 020 weer ratvrij te krijgen. Helaas stelletjes uitzuigerts, werken zullen jullie! Maar mogen de vuilnismannen voor ze los gaan nog wel even uw aandacht: want ze vinden het nogal zuur dat we zo weinig begrip hadden voor hun staking...

Reaguursels

Inloggen

Pannie:Zoo dan heb je niet veel geslapen gezien je post van 23-08-05 @ 00:40.

Mijn antwoord hier op: Ik viel rond 20:00 (bekaf)in slaap op de bank rond die tijd werd ik met een stijve nek en pijn in me rug wakker en kon het niet laten om de reacties even te lezen en te beantwoorden .
Greets Flyaaha
ps:Waar is dat stamcafe haha

flyaah | 24-08-05 | 16:37

yes 23-08-05 @ 18:47
Nee hoor yes, dat zien ze niet.
Ze zien alleen een enorme kankerzooi.

Pannie | 23-08-05 | 22:25

vriendendienst volgens mij hoef jij niet te staken,Met bazenlikken als vriendendienst komen veel mensen aan een aardig salaris.
Wat het voorschut zetten van Amsterdam betreft, toeristen hebben kunnen zien hoe de gem A-dam met zijn medewerkers om gaat.Ik hoop dat je je beentjes niet breek over een vuilniszak.

yes | 23-08-05 | 18:47

flyaah en woensdag was je pas echt vroeg klaar toch?
Waar kan ik me aanmelden? ;)

Pannie | 23-08-05 | 16:58

Zoo dan heb je niet veel geslapen gezien je post van 23-08-05 @ 00:40.
Wel grappig om iemand op GS te hebben die ECHT werkt voor z'n geld, naast al die studenten en kantoorklerken/ambtenaren hier.
Een arbeider op Gs, die moeten we koesteren! Als je trek hebt in een biertje in het stamcafe, laat hem maar op mijn naam zetten! ;)

Pannie | 23-08-05 | 16:56

Haha ja inderdaad we zijn maandag om 05:45 begonnen tot 16:00 en vandaag van 05:45 tot 13:00 zonder pauzes gewoon snel een broodje eten onderweg naar de stort wel eerst netjes me handen gewassen bij de shell:).Morgen nog een beetje naronden wagen schoon maken en groot onderhoud. en dan donderdag weer het huisvuil ophalen zal wel meer zijn als normaal want niet iedereen heeft zijn vuil naar buiten gegooit.En inderdaad ik lag net ff te slapen :P greets

flyaah | 23-08-05 | 16:05

@pannie
sssssst! Hij ligt te slapen! ;)

Lof der Zotheid | 23-08-05 | 15:29

flyaah 23-08-05 @ 13:52
Jij bent om 13.52 al klaar met werken en al thuis? Is dat inclusief die overuren waar je het over had ivm. achterstallig?
Of begin je om 5.30 uur?

Pannie | 23-08-05 | 14:24

Joh die Vriendendienst kan er niks aan doen. Die is gewoon een beetje de weg kwijt en werkt waarschijnlijk niet. Dus wij werken alsnog voor hem:) Iniedergeval westerpark is weer afval vrij en ik ga nu lekker genieten van een lekkere massage van mijn vrouwtje greets de vuilnisman

flyaah | 23-08-05 | 13:52

@vriendendienst
Helaas begrijp je het niet helemaal. Buiten het uitkleden van de pensioenregelingen voor iedereen (ook voor jouw en mij) krijgen bepaalde groepen ambtenaren te maken met nog een ernstige verslechtering. Het gaat om banen die regelrecht met lichamelijke slijtage te maken hebben. Een stratenmaker, een brandweerman, dat zijn mensen die gewoon simpelweg eerder 'op' zijn dan kantoorbaanmensen (volgens FvJ overigens hier de bulk van de doelgroep).

En zoals je een bedrijfswagen eerder vervangt dan een personenwagen (want meer kilometers, zwaardere belasting) moet je dat ook doen met bepaalde beroepsgroepen. Neem die kosten gewoon mee in kostprijsberekening. Het werken houdt voor die mensen gewoon eerder op dan voor mensen met een kantoorbaan.

Het grappige is dat het ook in jouw en mijn belang is. Het gaat namelijk om mensen die (statistisch bewezen) in doelgroepen zitten die anders in de WAO terecht komen. En wie betalen dat? Juist, jij en ik.

Verder is het ook gewoon een verslechtering van de overeengekomen arbeidsvoorwaarden. Nu mag jij het zonder slag of stoot goed vinden dat jouw werkgever jouw arbeidsvoorwaarden verslechterd, ik zou zelf óók in verzet komen. Dus dat deze gasten dat doen, middels het stakingsrecht, is hun goed recht.

De vuilnismannen betonen met hun actie hun solidariteit, dat is zeg maar een soort vriendendienst. Of heb je liever dat de brandweer zelf gaat staken?

En als een maatschappij met stakingsrecht je niet bevalt, dan verhuis je toch lekker naar een leuke dictatoriale staat, zoals Iran of zo. Daar heb je pas leuke arbeidsvoorwaarden...

Lof der Zotheid | 23-08-05 | 11:12

Waarom moeten mensen eigenlijk jaarlijks een loonsverhoging krijgen?

Pannie | 23-08-05 | 09:12

Namens de VN ben ik gisteren in A'dam een kijkje gaan nemen en het viel me behoorlijk tegen. In elke andere wereldstad zouden de zwervers er dankbaar gebruik van hebben gemaakt en er een complete nieuwe woonwijk van bouwen. Maar niet hier, de armoede valt blijkbaar wel mee.

Gavrilo | 23-08-05 | 06:42

Vriendendienst: lastig werken hoor als de poort dicht is en niet open gaat. volgende keer leen ik je koekblik wel kan ik in iedergeval je kofferbak vol gooien . Maar waarschijnlijk krijg jij jaarlijks wel loonsverhoging. Je had trouwens zelf ook je vuil weg kunnen brengen. Of was je te lui???

flyaah | 23-08-05 | 00:40

Flyaah: "We moeten doen wat de bond ons verteld "

Pardon? Jij moet helemaal niks. Maar je bent te bang dat je door je "collega's" wordt afgezeken als jij wel aan het werk gaat. Terwijl je dan gewoon doet wat je doen moet: werken voor je vreten. Tegen steeds slechter wordende condities, zeker. Maar doe nou niet alsof dat alleen voor jullie geldt, want daar hebben we allemáál last van.
.
En dat verschuilen achter stijgende salarissen van topmensen, daar word ik dus ook schijtzat van. Erg makkelijk. Bovendien zullen die zakkenvullers branden in de hel.

De Vriendendienst | 22-08-05 | 22:28

"2. Staken is per definitie een chantagemiddel. Mede dank zij dit chantagemiddel hebben jullie (en ik) al die fantastische arbeidsfaciliteiten."

Gelul. Staken is chanteren en dient strafbaar te worden. Zoals anderen al zeiden: dan zoek je lekker wat anders als je het niet zint en als je dat niet kunt omdat je voor vuilnisman nét niet te stom was, moet je gewoon je bek houden of onder een brug gaan liggen. Gemakzuchtige klaplopers zijn het. En dat werkt voor de gemeente. Trots op hun stad zijn ze in elk geval niet, anders hadden ze Amsterdam niet zo voor schut gezet tijdens een evenement van wereldallure.

@Lof der Zotheid: Salarisverlagingen zijn niet aan de orde. Voor IEDEREEN die werkt voor zijn/haar vreten geldt dat het de afgelopen jaren slechter is geworden. Pensioenregelingen worden uitgekleed omdat ze onbetaalbaar worden, VUT-regelingen worden bijgesteld en ik verbaas me niet als straks blijkt dat de AOW pas met je 70e ingaat. Staken? Waarom? Om het bedrijf waar ik werk naar de kloten te helpen? Om anderen dwars te zitten die er ook niks aan kunnen doen? Ophoeren! Stakingsrecht dient te worden geschrapt!

De Vriendendienst | 22-08-05 | 22:23

Als ambtenaar geef ik nu al twee jaar het goede voorbeeld in opdracht van minister Zalm: Loonmatiging zij het credo! Zo heb ik er de afgelopen twee jaar geen stuiver bijgekregen. Ook mijn chefs doen actief mee in het uitdragen van dit beleid; zij hebben een andere rol toebedeeld gekregen en laten de publieke sector zien hoe het níet moet: salarissen van topambtenaren stijgen wél.
-
Als ik deze lijn doortrek, dan zouden de bodemambtenaren dus juist inkomen moeten inleveren. Of zijn vuilophalers tegenwoordig ook topambtenaren?
Ik weet het: kromredeneren is ook een kunst...

Chiant | 22-08-05 | 22:19

sail was top! geen vuilnis te zien!

jantje666 | 22-08-05 | 21:31

Als er nou een paar mensen twijfelen aan het werk van een vuilnisman rijd eens door westerpark en zie zelf wat voor klote zooi daar ligt aanrader is dan bv de novazemblastraat goed voor 9000 kilo huisvuil wat kapot gescheurd is. En de veger wandelt dan rustig achter ons aan in de hoop dat we op onze knieen de propjes ook mee nemen. Vraag me af of ik op mijn vijftigste nog een redelijke neuqpartij kan hebben zonder hulpmiddelen:P De meeste ouderen binnen ons bedrijf die zijn kreupel en versleten. Dus neem de moeite eens om op een dinsdag of een vrijdag eens door de nova heen te lopen of elke andere willekeurige straat binnen westerpark.
:( word hier wel een beetje verdrietig van. Hoop dat ik morgen nog gemotiveerd ben om toch me best te gaan doen en mijn wijk weer schoon achter te laten.
greets Flyaah

flyaah | 22-08-05 | 20:24

den volgen zou het stukke aangenamer werken. Wat betreft het staken voor mij hoeft dat niet zo. Ik zei al eerder dump die zooi op het binnenhof. Maarja daar heb de reiniger niks tegen in te brengen. We moeten doen wat de bond ons verteld terwijl ik niet eens lid ben van een bond. Dus het heb mij gewoon een week verlof gekost zoals de meeste.En over de hoofdreden dat er gestaakt werd. Is meer van toepassing op de brandweer en ambulance dienst en volgens de bond moeten wij die steunen die paar tientjes die wij er bij willen kom op die mogen ze bij balkenende diep in zijn gleuf schuiven. Btw van die 1300 euro gaat nog een verplichte particuliere verzekering af van 150 euro plus de reiskosten die er gemaakt worden .Ik ben beter af met een uitkering maar dat is tegen mijn principes in. Maar als ik somige verhalen hier lees dan bevestigd het toch de gedachte dat er weinig waardering is voor de mensen die de tering zooi opruimen voor de amsterdammers.Voor de mensen die er wel begrip voor op kunnen brengen sorrie voor de overlast. voor de rest schrijf je in bij uitzendburo sga en ga zelf een week vuilniszakken op halen en oordeel dan pas of het wel of niet terecht was.
Greets de vuilnisslet

flyaah | 22-08-05 | 20:09

Mja de binnenstad en westerpark is een heel verschil. Daar zitten voornamelijk containers en die hebben 17 huisvuil wagens rijden. Ik heb zelf ook wel eens geveegt en vind dat niet echt zwaar werk elke hoek een peuk roken beetje auwehoeren. Bij ons in de wijk staan maar een paar containers 95% is zakken en westerpark bestaat voornamelijk uit alochtonen mensen die slecht of geen nederlands spreken leg die maar uit dat een zak met vlees/fruit/zand/aarde/stenen ver boven die 7 kilo uit komt. Je wilt niet weten wat wij met ramadan voor onze kiezen krijgen westerpark is een van de weinge deelraden die maar niet over willen/kunnen stappen op containers. 1300 is niet bruto. Maar zeg nou eerlijk hoeveel rekening houd jij er mee als je je vuil aan bied en er zitten wat glas scherven in in die 10 jaar als vuilnisman ben ik 1 keer een briefje tegen gekomen op een zak (pas op zit glas in) als meer mensen dat voorbeeld zou

flyaah | 22-08-05 | 19:56

Mja de binnenstad en westerpark is een heel verschil. Daar zitten voornamelijk containers en die hebben 17 huisvuil wagens rijden. Ik heb zelf ook wel eens geveegt en vind dat niet echt zwaar werk elke hoek een peuk roken beetje auwehoeren. Bij ons in de wijk staan maar een paar containers 95% is zakken en westerpark bestaat voornamelijk uit alochtonen mensen die slecht of geen nederlands spreken leg die maar uit dat een zak met vlees/fruit/zand/aarde/stenen ver boven die 7 kilo uit komt. Je wilt niet weten wat wij met ramadan voor onze kiezen krijgen westerpark is een van de weinge deelraden die maar niet over willen/kunnen stappen op containers. 1300 is niet bruto. Maar zeg nou eerlijk hoeveel rekening houd jij er mee als je je vuil aan bied en er zitten wat glas scherven in in die 10 jaar als vuilnisman ben ik 1 keer een briefje tegen gekomen op een zak (pas op zit glas in) als meer mensen dat voorbeeld zou

flyaah | 22-08-05 | 19:56

vuilnismensen jammer dat jullie actie al gestopt is.Als ik de reactie,s leest dan
ga ik over me nek.Ik denk dat de meeste van die malloten gestoord zijn.
mischien moeten ze zich druk maken over de mensen in de gemeente raad,Die het belasting geld gebruiken voor zich zelf.
Ik hoop dat de C.A.O. er snel doorkomt dat verdienen jullie.En zonder vakbond kunnen jullie het schudden.
Mischien kan er van de miljoenen die verdiend zijn met sail er voor jullie wat afkan.

yes | 22-08-05 | 19:37

Iedereen heeft het recht om te staken, dus ook de vuilnisdienst. Vind het wel eens goed dat mensen die vaak toch minderwaardig denken over dat werk nu eens door hebben dat ze erg nodig zijn, net als artsen, stratenmakers, magazijnmedewerkers afijn noem ze maar op. Met elkaar maak je de maatschappij en de 1 kan zonder de ander niet goed functioneren, dat blijkt maar weer.

Thygros | 22-08-05 | 19:25

" Bedankt namens het gehele Nederlandse volk wegens het op de kaart zetten van ons land als één grote vuilnisbelt. "

Amsterdam een grote vuilnisbelt? kom nou, ten eerste wil de rest van nederland niet zomaar vergeleken worden met Amsterdam en ten tweede was het een vuilnisbelt, is het een vuilnisbelt en zal het altijd een vuilnisbelt blijven..

Momus | 22-08-05 | 19:20

flyaah 22-08-05 @ 17:46
Bedankt voor je antwoord.
Ik vind zo'n staking van een week, ook nog tijdens sail niet echt van ballen getuigen nee, ongeacht de reden.
Hadden jullie dat vuil nou gewoon op het binnenhof geflikkerd dan hadden jullie ongetwijfeld meer resultaat geboekt.

Pannie | 22-08-05 | 18:25

@Flyaah
1300 bruto, neem ik dan maar aan?
Varkens, ja. Ik heb eens meegedraaid met de vuilnisophaaldienst in binnenstad, omgeving Leidseplein (die lekkere kotscontainers van de Chinees)Maar de ergste waren die panden vol zgn socialistiese krakertjes, die altijd zo goed weten wat er mis is met de maatschappij. Die flikkerden gewoon al hun huisraad op straat zonder aan een touwtje of een zak te denken.
Zakken van 30 kg kan ik me niet herinneren. Echt zwaar vond ik het straatvegen. Dan gooien mensen gewoon een prop neer voor je bezem. Of mensen komen aanwijzen wat je ook nog moet opruimen.
Fijn voor je dat je in Almere woont. Maar bij de vorige staking woonde ik op 35 m2 zonder balkon, (en dus ook zonder container) en het is niet prettig hoor, die zakken in je douchecabine. Dus verbaas je niet dat je niet altijd even positieve reacties krijgt op een staking.

kniebelknuistje | 22-08-05 | 18:13

Over het feit dat we het in 1 week redden is omdat er auto's in gehuurt zijn en we overuren maken die niet uit betaald worden somige noemen dat goodwill. Ik kom uit almere het lag mij niet in de weg. Hier word het vuil 1 keer per week op gehaalt en dan niet meer als 4 zakken meer past er niet in de mini container als het uitsteekt volgt er een boete. dus zit niet zo te zeiken in een jaar tijd heb ik meer litekens op gelopen als een prof boxer mensen houden er namelijk weinig rekening mee dat als ze wat weg gooien en er zit een stuk glas in dat de vuilnisman dat wel eens in zijn benen kan krijgen mijn ervaring in westerpark is dat het een bende varkens zijn

flyaah | 22-08-05 | 18:02

Kom net terug uit Turkije (je weet wel, dat land dat bij de EU moet). Daar ligt de hele zwarte zeekust van de Georgische grens tot halverwege richting Istanbul bezaaid met vuilnis. Zo kan het dus ook. Die laten dat gewoon naar Rusland drijven.

kniebelknuistje | 22-08-05 | 18:01

btw een vuilnisman die werkt 36 uur maar draait er 40. Dan bouwt hij 4 uur verlof op die hij verplicht op woensdag moet opnemen das een rustige dag. We gooien gemiddelt 21.000 kilo huisvuil per dag met twee man in een auto. En krijgen daar 1300 euro voor dat is in westerpark. Waar we prakties geen containers hebben en die zakken staan niet allemaal netjes dichtgeknoopt maar eerder open gescheurd en over de straat verspreid dan wil ik het nog hebben over het feit dat een vuilniszak niet meer mag wegen als +- 7 kilo die zakken zijn schaars ze wegen eerder 20 a 30 kilo als 7 vriendelijke groet u vuilnisman:P

flyaah | 22-08-05 | 17:52

Helaas heeft geen stijl geen benul van waarom er gestaakt werd. Maar de reden was omdat we sinds 1985 geen salaris verhoging hebben gekregen terwijl de rest van het land jaarlijks om hoog gaat wees blij dat er nog mensen zijn die de troep van een ander willen op ruimen.Het liefst had de reiningsdienst al het vuil naar denhaag gebracht om het te deponeren op het binnenhof.Maar ja daar hebben de hoge heren van de bond geen ballen voor en der waren zat vuilnismannen die door wilde werken alleen mocht dat niet. zeik bij de bond niet bij de hardwerkende vuilnisman wil trouwens wel een dagje ruilen en op de redactie van geenstijl uit me neus vreten

flyaah | 22-08-05 | 17:46

Weet iemand wat die gasten ECHT verdienen trouwens?
En hoeveel uren ze daarvoor draaien?

Pannie | 22-08-05 | 17:41

Hehe het wil maar niet lukken met wannabecool...
Het blijft een heetgebakerd pubertje!

Pannie | 22-08-05 | 17:37

Wannabecool: "Einde discussie, Out of here." - beeindigt hiermee een discussie volgens de beste socialistiese tradities: met de schoen op tafel slaan en weglopen. :-)

kniebelknuistje | 22-08-05 | 17:01

@wannebecool
Niemand heeft hier iets over afschaffen van het stakingsrecht gezegd, maar wel dat sommige beroepsgroepen makkelijk misbruik kunnen maken van een recht dat is ontstaan in fftjes zwaardere tijden dan de huidige. Het personeel in bejaardentehuizen kunnen zich niet permitteren om te staken, eenvoudigweg omdat de gevolgen desastreus zouden zijn. Dat recht werkt dus maar voor enkelen, en in dit geval niet voor de mensen die het 't zwaarst hebben. Nederlanders moeten er gewoon aan wennen dat de grote ruif is leeggegeten.

kniebelknuistje | 22-08-05 | 16:56

die vuilnisophalers verdienen ongeveer 1300 euro in de maand en dat is gewoon niet genoeg meer.
einde discussie
out of here

wannabecool | 22-08-05 | 16:47

Heeft de reinigingsdienst gestaakt in Amsterdam?

Tampeloeris | 22-08-05 | 16:43

@wannebecool
Nee, 50 euro boven uitkeringsniveau betrof de straatvegers, niet de vuilnisophalers. Beter lezen, bespaart mij weer moeite. De vuilnisophalers verdienen prima, maar zij staakten ook. Ik schreef dat ik voor de vegers wel respect had, omdat dit geen geld voor zwaar werk is. Tot zover de herhalingen.
Akties met een K en de term 'landverrader'. Jeminee.. volgens mij zat ik er met die posters van mijnwerkers niet zo ver naast....

kniebelknuistje | 22-08-05 | 16:40

En als jij het zwaar hebt als kleine zelfstandige is ook het gevolg van de politiek van de regering en niet van die vuilnismannen. Reageer je dus niet op hen af zou ik zeggen. Zij hebben het volste recht om voor hun belangen op te komen. Zodra je dat afschaft heb je fascisme.

wannabecool | 22-08-05 | 16:38

Je had het over 50 eu boven uitkeringsniveau. Daar kan een mens dus niet meer van rondkomen als gevolg van de akties van de landverrader Zalm.

wannabecool | 22-08-05 | 16:32

@wannabecool. Ik heb geen bedrag genoemd, maar ik weet dat het gemiddelde salaris van een vuilnisophaler bij de gemeente amsterdam niet verschilt van het salaris van bv een grondstewardess of een secretaresse. En toevallig ken ik enkele mensen die laatste beroepen uitoefenen en daar ook een gezin van onderhouden. Volgens heb jij nog sosialistiese posters van bezwete en beroette mijnwerkers aan de muur hangen die schreeuwend hun ketenen verbreken. Veel stakingen in het Nederland van deze tijd vinden plaats onder het motto: 'Nee heb je, ja ken je krijge.' Ja toch, niet dan? (Sorry, maar als bijna verdrinkende kleine zelfstandige zonder verleden in, of uitzicht op, welke overheidssteun dan ook, heb ik weinig clementie met deze rondbuikige slenteraars die aan de wagen hangen...)

kniebelknuistje | 22-08-05 | 16:24

@kniebelknuistje
Gewoon bij je gemeente aan de bel trekken! Er is vast wel een 'stakingspotje' voor (in dit land is immers niks te dol) en anders declareert de gemeente de gederfde inkomsten gewoon maar bij de reinigingsdienst.

MediaPiglet | 22-08-05 | 16:22

kniebelknuistje: dat is een probleem tussen jouw en de gemeente. Zou nik me als staker niets van aantrekken. Kun je ook niet aan beginnen, je vecht voor je eigen boterham, van je medelanders moet je hier uberhaupt niet hebben.
Ik geef het je te doen om van dat bedrag wat jij noemt een gezin te onderhouden.

wannabecool | 22-08-05 | 16:18

@Wannabecool.
Ja, ze staakten. Dus staak ik mijn betaling ook. Waarom betalen voor iets dat ik niet ontvangen heb? Zou raar zijn als supermarktpersoneel staakte maar wel zou afrekenen, nietwaar?

En die vuilnisophalers verdienen niet slecht. Ik heb wel eens een dag meegelopen, vond het bovendien prima te doen, helemaal niet zwaar. De vegers wel, daar heb ik respect voor (zitten 50 euro boven het uitkeringsniveau) - want dat is echt teringzwaar werk.

kniebelknuistje | 22-08-05 | 16:13

@kniebelknuistje : ze STAAKTEN. Wat snap je niet?

wannabecool | 22-08-05 | 16:09

Mag ik nu ook een deel teruggestort krijgen van de gemeentebelasting (129 euro p/maands!!!) die ik betaal omdat ik in het centrum van Amsterdam woon? Een deel daarvan is immers bestemd voor het ophalen van mijn huisvuil, dat nu staat te walmen op het balkon! (Ze komen bij mij pas morgen) Stelletje kutterts.

kniebelknuistje | 22-08-05 | 16:00

Geen Gezeik, Iedereen Rijk. Sluit je aan bij Van Kooten en De Bie's Tegenpartij!

MediaPiglet | 22-08-05 | 15:48

1300 euro is gewoon niet genoeg om van te leven. Laat die liegbeesten van een zalm en bak ellende zelf inleveren. Skip die joint Strikefighter maar zou ik tegen die bende landverraders die zich regering noemt willen zeggen. Dan houdt je geld genoeg over om die (ieg) 10% die Zalm van ons gestolen heeft weer terug te geven.

Staken is gewoon een mensenrecht waar veel te weinig gebruik van wordt gemaakt.
zie ook het topic over het groeiende aantal mensen in .nl wat op voedselbanken is aangewezen..

wannabecool | 22-08-05 | 15:41

@Wannabecool
Wat is jouw voorstel? Iedereen maar 50K salaris? Dan gaat het met de reinigingsheffing dezelfde kant op als met de benzineprijzen in dit land.

MediaPiglet | 22-08-05 | 15:37

Die lui hebben gewoon gelijk. Hoeveel zullen ze verdienen? 1300 Euro oid?

wannabecool | 22-08-05 | 14:57

Gewoon ontslaan die hap, als ze niet willen werken, dan hoeft dat ook helemaal niet? Weg met het stakinsrecht, het is dankzij deze klootzakken dat er over 5 jaar geen hond naar SAIL zal komen (niet dat ik snap wie er wel naar SAIL komt, ik ben er geweest en vond er geen flikker aan.)

Qantrix | 22-08-05 | 14:37

@rooter
Even origineel als het fenomeen staken, zeker bij grote gebeurtenissen als Sail.

style.councillor | 22-08-05 | 14:31

@ style.councillor

Erg origineel hoor.....

Rooter | 22-08-05 | 14:22

Worden ze vandaag eindelijk het land uitgesmeten,of hoe moet ik het begrijpen?

mefke | 22-08-05 | 14:11

Onze Pim heeft ooit eens een doorrekening gemaakt van een maatschappij zonder ambtenaren, het bleek zeer goed mogelijk en was zeer profitabel voor mensen alsook voor ambtenaren en andere werkelozen.

Ksi-Ziks | 22-08-05 | 14:08

@XINIX prima dat het stakingsrecht bestaat, alleen niet iedereen ziet bij het groeiende vuilnis op straat het begin van een nieuw en mooier machtsevenwicht tussen de vuilnisman en de gemeente ontstaan. Maar ik heb geen stem in die onderhandelingen. Wel ondervind ik de overlast en daarmee ontstaat voor mij het ongecompliceerde zeikrecht. En het uitoefenen van dat zeikrecht heeft zijn weerslag op de vuilnisman die dat weer afreageert op zijn werkgever en daarmee heb ik over de rug van de vuilnisman mijn gal kunnen spuwen net zoals over mijn rug de onderhandelingen worden vlotgetrokken.

neuzel | 22-08-05 | 14:05

@Lekker belangrijk
In elk geval wel positief dat de overheid zich langzamerhand wat zakelijker opstelt. Ze hadden dit ook als ambtenaren onderling op een akkoordje kunnen gooien.

MediaPiglet | 22-08-05 | 13:55

@MediaPiglet, Ik heb weinig respect voor een gemeente die hard werkende mensen een ppot probeert uit te draaien.

Lekker Belangrijk© | 22-08-05 | 13:49

@Loekieloek
"Dan weet je ook dat ze bedongen hebben dat de gemeente 020 geen particuliere ophaaldienst mocht huren om de rotzooi op te ruimen.

Hiermee kozen ze er opzettelijk voor dat de burger maximale last had vand de actie."

Jouw glas is half leeg, het mijne halfvol:
Wederom hebben de actievoerders gekozen voor overleg. Niet (net als de werkgever) eenzijdig zaken bepalen, maar dingen afstemmen. Nu is er gekozen voor eenmalige overlast, ipv wekenlange stakingen, zoals bijv. in de jaren tachtig. Geloof me, toen was het pas een zooitje. En bij het inhuren van externen zal de boel escaleren. Dan zullen velen van de collega-ambtenaren mee gaan staken. Ook degenen die het nu nog niet nodig vinden (grappig verschijnsel: solidariteit).

Voordat iedereen mij aanziet voor vakbondsbobo. Die gasten bij de NS die staakten omdat ze geen 'rondje rond de kerk' wilden rijden, die hadden ze van mij op staande voet mogen ontslaan. Het doel van de staking moet in verhouding zijn tot het actiemiddel. En voor het behoudt van de FLO komt daar in ieder geval meer in de buurt, dan het rondje rond de kerk.

Lof der Zotheid | 22-08-05 | 13:46

@Lekker belangrijk
Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ik geen erkenning heb voor de generaties voor ons, integendeel. Maar ik heb wel weinig respect voor het stakingsmiddel en mensen die vervolgens ook nog eens piepen dat ze de handjes niet op elkaar krijgen van het publiek voor een dergelijke actie.

MediaPiglet | 22-08-05 | 13:45

@carloz
Toch een beetje jammer dat heaumeau weer als scheldwoord gebruikt wordt. Maargoed, OT realiseer ik me.

XINIX | 22-08-05 | 13:42

@Ksi-Ziks
Wees gerust, de vakbondsdino's sterven vanzelf uit. En in rap tempo!

MediaPiglet | 22-08-05 | 13:41

Wacht ff... een week lang geen flikker doen en dan beweren dat je een week nodig hebt om weer helemaal bij te zijn. Die gasten kunnen dus twee keer zo hard werken dan ze doen en willen een loonsverhoging? Beetje onhandig gebracht.

kezie | 22-08-05 | 13:41

@MediaPiglet, De geneugten van de samenleving waar jij van kan genieten zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen of het gevolg van de acties van een eenling.

Lekker Belangrijk© | 22-08-05 | 13:40

@neuzel
@plofje
@m.u.f.f
Even één korte reactie nog: mijns inziens is er weldegelijk verschil tussen het al of niet opbrengen van respect voor de acties (dat vraag ik niet van jullie) en het opbrengen van respect voor de personen in kwestie. Mijn eerste reactie was voornamelijk tegen de lieden die de vuilnismannen meteen uitmaakten voor alles wat los en vast zat. Actievoeren is gelukkig een recht in dit land en vervolgens is het natuurlijk prima om lekker te discussiëren over de vraag hoever je daarin zou mogen gaan.

XINIX | 22-08-05 | 13:39

het is moeilijk om begrip op te brengen voor mensen die overlast bezorgen i.p.v ophalen.

aer | 22-08-05 | 13:39

loekieloek 22-08-05
'Als ik staak merk jij er niks van. Maar je moeder wel.'

Hahaha, dat lijkt me sterk. Maar dat heeft alles met mijn moeder te maken! ;-)

Maakt me overigens wel nieuwsgierig naar:
1. je werk
2. je connectie met mijn moeder

;-)

Lof der Zotheid | 22-08-05 | 13:37

Samen met de werkgever regelen betekend in vakbondsland: dreigen met ontwrichting en andere terrorristische activiteiten. De aldus door afgepersing verkregen rechten worden dan zonder uitzondering direct verheven tot verworven rechten waarover weer opnieuw een terrorristische aktie gevoerd kan worden, enz, enz.
.
Vakbondsleden zijn dus feitelijk deelnemers aan een extreem rechtse criminele organisatie en dienen als zodanig op hun voorhoofd met b.v. een swastika gebrandmerkt te worden.
.
Werken in loondienst voor een dergelijke organisatie is moreel aanvaardbaar zolang je zelf maar niet actief meewerkt aan het doen van oproepen tot criminaliteit of hand en spandiensten verleend aan deze criminelen. Financiele bijdragen voor de instandhouding van een dergelijke criminele organisatie dienen echter strafbaar te zijn en moeten dus geconfisceerd worden.

Ksi-Ziks | 22-08-05 | 13:37

Vuilnisman!
Kan deze zak ook mee?

style.councillor | 22-08-05 | 13:37

@Lof der zotheid.
Je hebt een goed punt aangeraakt hier. Het gaat hier om bescherming van werknemers die gewoon niet de mogelijkheden hebben die anderen in Nederland wel hebben. Voor een klein salaris takkezwaar werk doen. Vaak zijn het ook mindergeschoolde mensen (ik heb het ook niet verzonnen). Vandaar dat deze mensen zwaar leunen op een vakbond die voor hun belangen opkomt. De wijze waarop dat gebeurt kan je over discusieren. Onze overheid is stelselmatig bezig om een duidelijke tweedeling in de maatschappij te creeren. Er is een catagorie graiers die hun eigen salaris vaststelt. Zoals ziekenhuisdorectuertjes en directeurtjes van zorginstellingen. Die heaumeaux gaan voor niet minder dan ?300.000, ja je leest het goed. De overheid zegt heel flauw dat ze dergelijke salarissen niet leuk en niet goed vinden, maar ze doen er geen f*ck aan. Wat de overheid wel doet is nuttige regelingen zoals dat Functioneel Leeftijd Ontslag onderuit halen. Da's heel gemakkelijk en heel goedkoop om dat mensen te laten overkomen die zich nauwelijks kunnen verweren. Ik geef het al die schreeuwlelijken hier te doen om met het salaris van een vuilnisman een gezin te onderhouden. Want dat zijn het, gewoon mensen met gezinnen! Het gedrag hier op deze site typeert de mentaliteit van de Nederlandse samenleving van dit moment. Als ik het maar goed heb, de rest kan op zijn gemakje in de stront zakken. BAH.

Zo reageer maar.

carloz | 22-08-05 | 13:36

@MediaPiglet
Die vrijheid heb je onder andere vanwege verworvenheden die ooit dmv staken zijn bereikt. En door de huidige omstandigheden die voor jou gelden.

Als je een specialist als brandweerman bent en je bent 49 kun je hoogstens nog als brandweerman bij de overheid ergens terecht. Als je geluk hebt en men vindt je daar niet te oud. En raadt eens... Overal zijn de arbeidsvoorwaarden gelijk. Dat is op zich al een reden om te staken. (Maar dit voorbeeld geldt ook voor stratenmakers, vuilnisophalers en nog veel meer van dat soort beroepen).

Veel erger is het onrechtvaardigheidsgevoel. Je hebt als werkgever ook een verantwoordelijkheid naar je personeel toe. Zeker als (betrouwbare) overheid.

Als mijn werkgever mij probeert te naaien zal ik ook eerst terugbijten, voordat ik naar een andere baan ga. Ik heb ervoor gezorgd breed inzetbaar te zijn en kan dus overal wel aan de slag komen, voor een aantrekkelijk salaris. Maar ik besef ook dat dat niet iedereen gegeven is.

Lof der Zotheid | 22-08-05 | 13:35

@Lekker belangrijk
Bedankt voor het compliment ;-) Wat ik wil aangeven is dat je altijd een eigen keuze hebt. Alleen sommige mensen in dit land willen teveel aan het handje gehouden worden. Ze zeuren liever en houden telkens hun handje op, of beginnen heel hard te stampvoeten (lees: staken) in plaats van ZELF aan hun onafhankelijkheid te werken.

MediaPiglet | 22-08-05 | 13:34

Het zal wel begonnen zijn met dat Artikel ooit in een blad ,sorry welke weet ik niet meer: "Vuilnis is Big-Bisuiness"....
De heren zullen wel gedacht hebben, en waar blijft mijn poen dan?
Echter ze houden geen rekening met de 500.000 die nu thuiszitten en waar er grote aantallen zo willen ruilen voor hun baan, hun geld wat ze vangen incluis voorwaarden.....
Mensen pleur al uw vuil op straat nu het nog net niet de keet uitmeurt, en laat de heertjes maar es voelen wat ze zelf hebben aangericht. Hetgeen ze als overuren nu meer vangen kunnen ze optellen bij hun salaris, dan loop je toch snel in op het gewenste CAO

bondje33 | 22-08-05 | 13:29

@lof de zotheid

Blijkbaar ben je goed op de hoogte van het vuilnisgebeuren in 020.
Dan weet je ook dat de stakers Sail uitgekozen hebben om extra chantagedruk te zetten.
Dan weet je ook dat ze bedongen hebben dat de gemeente 020 geen particuliere ophaaldienst mocht huren om de rotzooi op te ruimen.

Hiermee kozen ze er opzettelijk voor dat de burger maximale last had vand de actie.
Dat kan mij niet behagen.
-
Als ik staak merk jij er niks van. Maar je moeder wel.

loekieloek | 22-08-05 | 13:29

MediaPiglet regelt zijn zaakjes zelf. MediaPiglet, zuivert zijn eigen drinkwater, wekt zijn eigen stroom op en recycled zelf zijn eigen afval. MediaPiglet is een stoere onafhankelijke grote boy.

Lekker Belangrijk© | 22-08-05 | 13:28

@Loekieloek
Stoere taal. Toch weet ik zeker dat als mijn vuilnisman staakt, ik hém na twee weken ga missen.

En als jij staakt? Geen hond die er iets van merkt. Maar gelukkig heb jij een vak geleerd.

Lof der Zotheid | 22-08-05 | 13:24

In de jaren tachtig werd er in A'dam zes weken gestaakt door de vuilophalers en werden de vuilniszakken en andere Fleischbaumers gewoon de gracht in gejorist. Mietjes zijn het tegenwoordig.

El Gouda | 22-08-05 | 13:23

@Lof der Zotheid
Ik ben al lang geleden afgestapt van het naieve idee dat een werkgever er voor de werknemer is. Laat staan dat je daar tot-in-de-eeuwigheid-durende afspraken mee zou kunnen maken. Dus regel ik mijn zaakjes altijd zelf. En als mijn werkgever allerlei kunstjes flikt? Prima, maar dan zoek ik mijn heil toch lekker ergens anders? No hard feelings!

MediaPiglet | 22-08-05 | 13:22

Heel dat staken vindt ik strontvervelend. Ze treffen altijd de mensen die er niks mee te maken hebben.
En vuilnismannen hebben helemaal niks te staken. Als ze vinden dat ze te weinig krijgen hadden ze maar een vak moeten leren.

loekieloek | 22-08-05 | 13:21

@Lof der Zotheid, en zo is het!!
Laten die luie reaguurders zich eerst maar eens verdiepen in deze kwestie i.p.v. hier de puberale schreeuwlelijk uit te hangen. Bah! stelletje verwende heaumeaux!

Lekker Belangrijk© | 22-08-05 | 13:17

@MediaPiglet
Waar het om gaat is dat halverwege de spelregels veranderd worden. De huidige lichting is aangenomen op voorwaarde dat ze vervroegd mogen uittreden. Daarmee hadden ze het dus, samen met de werkgever, geregeld. Nu besluit de werkgever eenzijdig de arbeidsvoorwaarden te verslechteren. En jij stelt dat ze het dan maar zelf moeten regelen.

Kom jij lekker bij mij werken. Krijg je eens in het kwartaal een salarisverlaging of ik hou het werkgeversdeel van je ziektekosten in, of je werkgeversdeel van je pensioenpremie of je spaarloon. Als je er iets van vindt, zeg ik dat je het lekker zelf mag regelen. Neem je lekker een baantje erbij ofzo.... Want jij vind het blijkbaar normaal dat een werkgever dat doet....

Lof der Zotheid | 22-08-05 | 13:14

0.65% Extra is hoeveel op jaarbasis? 25 fucking euro? Ja nee echt, daar doe je 't voor!

Natuurlijk heb je hier geen begrip voor.

Seth | 22-08-05 | 13:10

@Lof der Zotheid

Stakingen en vakbonden zijn zóóó 1850. Laat die vuilnismannen zelf iets aanvullends regelen i.p.v. de werkgever maar weer te laten dokken. Die mensen kunnen natuurlijk zelf ook prima nagaan dat ze niet tot hun 65e (of langer) op die kar kunnen staan?

MediaPiglet | 22-08-05 | 13:10

Nergens last van gehad. Gewoon alle meuk op de Albert Cuyp (lees: de Hells Kitchen uit American Psycho) getieft, wordt nl elke dag schoongemaakt.

doktersnuggles | 22-08-05 | 13:06

Tot de volgende!

submergo | 22-08-05 | 13:06

als ze maar geen verdachte vuilniszak tegen komen.....

aer | 22-08-05 | 13:05

En de burgemeester had als verantwoordelijke voor orde en veiligheid moeten ingrijpen door elders vuilnismannen in te huren om die troep op te ruimen. Immers de wanorde, de stank en de gevaren voor de gezondheid door het huisvuil waren evident.

Maar de burgemeester gaat liever theedrinken en de boel bij elkaar houden, en is bang door zijn PVDA-vriendjes als stakingsbreker te worden gezien. Vuilnismááán, kan deze ZAK ook mee??

Rooter | 22-08-05 | 13:04

Ze hadden het vuil op moeten halen en bij de mensen moeten neerpleuren die hun kunnen helpen. Ik kan ze echt niet helpen!

port | 22-08-05 | 13:04

Lof voor Lof der Zotheid!

Mokum Kosher | 22-08-05 | 13:03

1. De kern van het conflict is niet een evt. salarisverhoging, want die is inderdaad minimaal. De kern zit 'm vooral in de aanpassing van het Functioneel LeeftijdsOntslag (FLO). Dit is in het leven geroepen zodat bepaalde groepen werknemers die op een bepaalde leeftijd 'versleten' zijn, bijtijds kunnen stoppen. Ze slijten sneller door de aard van hun werk, en dat moet je als werkgever in de prijs incalculeren. Het je wel eens een brandweerman van 65 gezien? nee? Dat heeft een reden.... En als je op dergelijke voorwaarden bent aangenomen, dan kan het onrechtvaardig overkomen als één van de partijen eenzijdig de afspraken aanpast.

2. Staken is per definitie een chantagemiddel. Mede dank zij dit chantagemiddel hebben jullie (en ik) al die fantastische arbeidsfaciliteiten. Als het aan de werkgevers had gelegen, zaten we nu qua arbeidsvoorwaarden nog in de 19e eeuw, want veel goedkoper.

Al anderhalf jaar proberen ambtenaren en bonden er samen uit te komen met de gemeenten. De gemeenten stellen zich keihard op en weigeren samen te zoeken naar een structurele en een voor alle partijen acceptabele oplossing. En dat kunnen ze, omdat ze vanuit hun positie nergens toe gedwongen kunnen worden. En als je al anderhalf jaar bezig bent, dan ga vanzelf op zoek naar andere dwangmiddelen. Daar is 020 nu even de dupe van geworden. Leuk is wel om te zien dat partijen juist door dit soort acties in beweging komen, waardoor het bestaansrecht van dergelijke actie gelijk gerechtvaardigd is....

Lof der Zotheid | 22-08-05 | 13:01

In den haag wil iedere WW'er wel werken voor de gemeentereininging, omdat ze zo goed kunnen (bij-)verdienen....

contractor | 22-08-05 | 12:59

Het is een grof schandaal! Ik kan toch niets doen aan die loonsverhoging? Zit ik lekker met 4 vuilniszakken op een 2 kamer woning van 45m! En omdat de straat hier dus schoon bleef zullen er wel bezuinigingen komen. 1x in de week ipv van 2x want met de staking ging het toch ook goed...

port | 22-08-05 | 12:59

kudt voor ze! heeft er überhaupt iemand ooit begrip gehad voor stakers dan?

sjaak lombok | 22-08-05 | 12:58

Mooi, die 0,65% hebben ze nu wel bij elkaar gestaakt en uitbetaald gekregen in vakantiedagen en overuren. Well done!

Ayaan | 22-08-05 | 12:57

Ophoeren met dit soort acties!

Deepnez | 22-08-05 | 12:57

@El Gouda,
Wie zegt dat ik daar niet bij sta?

fuckje | 22-08-05 | 12:53

Snap niet wat het nieuws is, is ASD soms een apart land? Niet lullen maar poetsen! Ook in vrijstaat ASD.

QZNYWRLD | 22-08-05 | 12:49


Beetje jammer, was al bekend dat er geen begrip zou zijn voor deze actie...

Maar goed, heb dan ook geen goed woord over voor de gemeente Amsterdam, die zich weer eens verschuilt achter de werkelijkheid!!!! Immers hadden ze eerder actie ondernomen hadden wij niet in de troep hoeven zitten...
Hetzij door weer in gesprek te gaan over de CAO, of door gvd, icova (www.icova.nl) in te huren om de shit alsnog te komen opruimen.

Maar goed, de ratten lopen nog even vrij los, de stank is in sommige delen van de stad niet te genieten en zuuuuur dat het ruikt?.!

szol2001 | 22-08-05 | 12:48

Waarom moet ik respect hebben voor vuilnismannen? Het is gewoon werk. Niemand heeft respect voor mij omdat ik gewoon mijn (administratieve) werk doe. Hoef ik ook niet. Ik doe het voor mezelf, net als de vuilnisman. Gewoon je werk doen voor de afgesproken centen of ander werk zoeken als je denkt dat je ergens anders beter af bent.

ffwd | 22-08-05 | 12:47

Het voorstel van de VVD om de reiniging te privatiseren moet hoe sneller hoe beter ingevoerd worden. Dit soort ongeschoolde chanteurs van de bovenste plank moeten na dit soort acties meteen vervangen worden door de talrijke werklozen die dit land kent.

GnoegvMoslims | 22-08-05 | 12:47

@fuckje

W'rom sta jij niet in de Grunninger Wei samen aan de ketting met Erica 7, Bertha 238 en Wia Buze 82?

El Gouda | 22-08-05 | 12:45

grappig, ga je staken voor meer loon etc, moet je de dagen erna dubbel zo hard werken... stumperts

Yuur | 22-08-05 | 12:40

Waarom wil iedereen Polen hierheen halen om de rommel op te ruimen? Zijn die 300.000 werklozen die we hier hebben te druk met solliciteren of zo?

Daarnaast... hadden we in het verleden ook al niet mensen uit den vreemd gelokt om ons vuile werk op te knappen? En zijn dat niet dezelfde mensen die waar we nu massaal het overgrote deel aan criminaliteit aan toeschrijven?

Ik ben zo onderhand eigenlijk best voor "verplicht vrijwilligerswerk" voor onze WW/bijstand klanten (laten we beginnen met maximaal 8 uur per week, dan hebben de bijstandsmoeders ook niet zo'n probleem met het vinden van een oppas).

Dubieus | 22-08-05 | 12:39

mwahahaha,

Is dat ff grappig, heel de week staken om daarna heel de week te gaan overwerken..

Ben je waarschijnlijk nog bij allerlij staakacties geweest en dus niet eens lekker vrij, mag je de week daarna heel de week overuren maken om toch alle vuilnis op te halen!

Pfff, ben ik ff blij dat ik niet meer bij de gemeentereiniging werk haha

Tinuss | 22-08-05 | 12:39

Ze zeggen dat de vuilnisdienst overuren moet draaien om al het vuil op te halen. Nu vraag ik mij af. Worden deze overuren uitbetaald? Dat zou toch wel heel bijzonder zijn. Staken en dan nog lekker 150% vangen. Verder vind ik het niet echt boeien, want Am*dam was niet viezer dan normaal. Iets wat meer zegt over mijn Am*dam in het algemeen. :-(

Mokum Kosher | 22-08-05 | 12:39

1 x in de 5 jaar Sail en onze stad is een vuilnisbelt. What a shame!
Die staking kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen, er was al de hele tijd gerommel, de CAO kwam niet rond, men kwam er niet uit. Kortom, de problematiek was bekend. Dan zorg je dat er een oplossing komt, hoe dan ook. Het hierop laten uitdraaien is een grof schandaal. Het is Cohen (en zijn bestuurders) aan te rekenen dat dit heeft kunnen gebeuren.

Kid de Winter | 22-08-05 | 12:38

@tiswat, maak ik godverdomme zelf wel uit.

@xinix tuurlijk erg weinig begrip en wat hebben mijn vorige werkgevers met begrip voor deze chanterende josties te maken?

Het GVB doet het dan juist weer okay, door gewoon iedereen gratis te laten reizen.

m.u.f.f | 22-08-05 | 12:37

Die Ekkel is een Eikel!
Die Ekkel is een Eikel!
Die Ekkel is een Eikel!
enz.enz......

fuckje | 22-08-05 | 12:34

Zolang managers en directie onbeschaamd hun zakken aan het vullen zijn mag iedereen staken wat mij betreft.

ultra kafir | 22-08-05 | 12:29

@lekker belangrijk
Als jij gaat staken merkt mi. niemand er iets van

Teep | 22-08-05 | 12:27

Misschien is een prestatieloon een idee...

hoe minder zooi op straat hoe meer geld ze krijgen.

Misschien dat ze dan ook eens van de ambtenaren tijden af komen.

Stylzz | 22-08-05 | 12:27

Kijk de VVD Amsterdam weet er raad mee: www.vvdamsterdam.nl/index.cfm/menuid/6... Dat zouden ze met de sociale dienst ook moeten doen. Afrekenen op resultaat. Wedden dat ze er bovenop zitten!

Teep | 22-08-05 | 12:24

Tsja, geef je pindas, krijg je apestreken.
Prima die staking, weten die kudt-020-ers dat ze die mannen hard nodig hebben.

Lekker Belangrijk© | 22-08-05 | 12:24

@. XINIX
ik. vakantiebaantje.
waarom zou ik respect moeten opbrengen voor een stelletje luie ambtenaren?
tis gewoon chantage, daar heb ik dus niente respect voor!

plofje | 22-08-05 | 12:24

@XINIX ik. en respect voor de vuilnisman heb ik ook. geen respect hebben voor de actie heeft daar niets mee te maken.

neuzel | 22-08-05 | 12:23

@XINIX
Jij gok ik ?

Blue-one | 22-08-05 | 12:18

Niet echt slim gedaan van ze.
(eigen schuld , dikke ...)
Amsterdam verwacht miljoenen bezoekers bovenop de bezoekers van de koopzondag, en je gaat een week staken.
Wat denk je dat er na die week gaat gebeuren? Dat de kabouters het omruimen?
Nu mogen ze een week overwerken.
Ook leuk.
Benieuwd of de pennelikkers van de milieupolitie nog boetes uitgedeeld hebben voor het op straat laten van het huisvuil. (het zou me niet verbazen)

Weeraanmelden | 22-08-05 | 12:18

Vuilnis kan je altijd nog zelf wegbrengen of met je buren wat regelen.
Het vervuilen van die kutstad is dus grotendeels de mensen hun eigen schuld.
Verder zijn de vuilnismannen natuurlijk gewoon fout bezig door hun actie op zo'n moment te houden.
Want toeristen zal het niet boeien dat hun afval niet meer in de vuilbak past , zij zijn immers snel weer weg en hebben wat leuks om over te praten waarneer zij thuis komen "hebbie die ranzige zooi ook gezien daar".

Brederodekater | 22-08-05 | 12:16

@Mellorenz, Zo is dat Mello. Misschien iets voor het chemisch afval?

tiswat | 22-08-05 | 12:16

OT
de Michiel Smit weblog staat ineens vol met gs comments:
www.michielsmit.nl/?p=22
beter laat dan nooit...

MILF | 22-08-05 | 12:15

Komop jongens, je kunt je inderdaad afvragen of zo'n staking (waar ze VELEN mee duperen) wel de juiste manier is en of er niet bijvoorbeeld op kleinere schaal prikacties hadden kunnen komen. Maar als ik jullie zo lees is er inderdaad wel èrg weinig begrip. Een beetje meer respect zou wel mogen voor de mensen die de door jou gegenereerde troep voor je deur komt ophalen. Wie van jullie heeft wel eens als vuilnisman gewerkt?

XINIX | 22-08-05 | 12:13

misschien is het toch handiger voor stadsreinigingsdienst om een aantal Polen achter de hand te handen voor de volgende staking. Die nemen ook gewoon al het bruikbare mee naar huis

Mellorenz | 22-08-05 | 12:13

@m.u.f.f., Valt niet mee he, de maandagmorgen. Cursusje spreken zonder vloeken?

tiswat | 22-08-05 | 12:12

Tuurlijk konden we geen begrip op brengen voor deze actie. Godver hoogste touristen seizoen voor Amsterdam en dan is de stad zo smerig.

Volgend jaar minder touristen in het hoog seizoen dankzij de actie van die Qutambtenaren. Bedankt dat veel mensen volgend jaar minder hoeven te werken.

english cunt | 22-08-05 | 12:12

Met dank aan de vakbonden. Complimenten.

killermiller | 22-08-05 | 12:11

Toch nog de hele week lekker alle bootjes op het IJ kunnen zien. En de vakbond betaalt door. Wat wil je nog meer!

tiswat | 22-08-05 | 12:09

Vuilnismannen en buschauffeurs: allemaal ex-bajes klanten.

Dr. R. Clavan | 22-08-05 | 12:08

Meteen ontslaan zonder recht op de sosjale dienst. Stelletje luie flikkers. Als ze meer willen verdienen hadden ze maar een vak moeten leren. Heel Polen staat te springen om onze klerezooi op te halen, dus aan vuilnismannen geen gebrek.

superpim | 22-08-05 | 12:08

Wat nou weinig begrip, godverdomme heel Nederland gaat er niet op vooruit en die kutambtenaren maar staken. We trekken wel een nieuw blik Polen open die wel willen werken.

Nu hebben ze overal verzonken containers geplaatst en de oude containers verwijderd, mooi denk je dan, staan die kutdingen op slot. Wat heb ik daar godverdomme nou aan???

Maar uit begrip heb ik flink wat scherp glas tussen mijn grofvuil geflikkerd, ik zal die luie tokkies krijgen godverdomme!!!

Zal je zien, die overuren, gaan ze dus mooi declareren, eerst al een week vakantie, nu nog eens extra geld incasseren.

m.u.f.f | 22-08-05 | 12:08

Eerst staken en dan deze week overwerken,
ze doen er alles voor om dubbel betaald te krijgen.

Henkiemaardannietgek | 22-08-05 | 12:06

Dit type vakbondsleiders die zo een arbeidsconflict uitvechten verdienen een enkeltje Siberie. Dat zeg ik met droge ogen en een linkse overtuiging. Dit is niet een arbeidsconflicten uitvechten maar misdadig gedrag. Het op maffia-achtige wijze chanteren van je onderhandelingspartners. Stalinistische vakbondsmethodes.

Starf*cker | 22-08-05 | 12:05

Om Amsterdam rat vrij te krijgen moet je als eerste in het stadshuis beginnen.

joloe | 22-08-05 | 12:04

Zolang het alleen 020 betreft heb ik alle begrip voor de vuilnismannen

Mellorenz | 22-08-05 | 12:03

Im Amsterdam ratvrij te krijgen dan moet je zo wie zo bij het stadshuis beginnen

joloe | 22-08-05 | 12:02

nogal zuur??????
zure lucht zal je bedoelen.

alexb | 22-08-05 | 12:02

"Begrip": weekje lekker in de zon gezeten op kosten van de baas (de burger), dan nu dubbel zo hard moeten werken! Er is nog wat plek vrij in de bijstand, had ik begrepen.

3*links=rechts | 22-08-05 | 12:02

en wie betaalt die overuren?

MILF | 22-08-05 | 12:01

en nu die tering troep uit den haag ophalen, en.. niets vergeten!

recaltje | 22-08-05 | 12:01

Als ze al het vuil dat ze nu ophalen op het binnenhof neerkwakken heb ik wel meer begrip voor hun staking.

Calzone | 22-08-05 | 12:01

Wat sneu dat we geen begrip hadden... Zuur, he? Waar ging het ook al weer om??? 0.65%???

KaiserSoza | 22-08-05 | 12:00

Kopje koffie vuilnisman?

Eskimauh | 22-08-05 | 11:59

Ach ja... het is toch al een teringzooi in NL.

Stuka | 22-08-05 | 11:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken