Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De tiefus met die zwervers

Ik ben weer terug!Ook zo ziek van de bedelende oefenzwervers die je bij de Albert Heijn een schuldgevoel proberen aan te smeren? Dan moet je snel eens met LPF-Kamerlid Joost Eerdmans gaan praten. Het bebrilde Kamerlid, die het liefst alle tbs’ers in een kerker ziet verdwijnen en vorige week nog zijn eigen terreurfolder presenteerde, vindt namelijk dat bedelen in dit land verboden zou moeten worden. VERBODEN! Gewoon registreren die daklozen en hen maandelijks 350 euri toestoppen. Dat moet genoeg zijn voor 31 flessen Vieux, 180 beugels Grolsch en 31 pakken zware Van Nelle zo meent Eerdmans. Het Kamerlid, die in Trouw opnieuw openlijk flirt met Geert Wilders, is het gedoogbeleid volkomen zat. Of zoals hij het zelf stelt: "We leven in een slap land." Roept u maarrr...

Reaguursels

Inloggen

Voor ons land zou het goed zijn als we er een rechtse partij bij krijgen,de hypocrieten van het midden(VVD-D66)en de salon-socialisten (pvda-groenlinks)en de communisten(SP)maken er een zootje van!
Al deze partijen hebben ons land en cultuur verraden en verkwanseld!
Ook Pim Fortuyn werd voor alles uitgemaakt,nu maken ze weer dezelfde fout om Geert Wilders in een hokje te duwen!
De oude vertrouwde partijen hebben in mijn ogen afgedaan,na de 70-er jaren hebben ze niets gedaan dan pot verteren kijk alleen al de laatste 15 jaren,een HSL-lijn en Betuwelijn waar heel veel geld bijmoet en wat de belastingbetalers miljarden heeft gekost!
Ook de corruptie van heren politici en hun riante wachtgeldregeling,schande dat er meer dan 150 ex-politici(ministers)staatssecr)nu nog gebruik maken van deze riante regeling!
Weg met de tweedekamer,immers die doen hun werk toch niet goed,hoeveel parlementaire onderzoeken hebben we al niet gehad?
Nee de tweedekamer onmiddelijk opdoeken,
bij belangrijke wetgeving gewoon het volk laten kiezen zoals voor de EU grondwet!
Macht aan het volk!

nummertje | 18-08-05 | 09:02

Pharos 17-08-05 @ 13:26
In al die landen heb je volgens mij partijen die veel verder gaan, neem een le Pen of een National Front, in Noorwegen en Zweden heb je volgens mij ook wat van die neonazi partijen, van de politieke partijen in die andere landen heb ik weinig kaas gegeten maar ik weet zeker dat je daar splinterpartijen hebt die lijken op de LPF maar dan stukken extremer.

Pannie | 17-08-05 | 23:33

TM jij denkt dat als je zwervers 1000 euris per maand zou geven dat ze dan niet ook al na een week door hun geld zouden heenzijn?
Dat ze dan zouden stoppen met zwerven ofzo?
Volgens mij is het meer TM's "Eerdmans is een LPF'er dus alles wat die man roept is bij voorbaat een facistoide leugen en alles ligt aan het kabinet" woendag.

Pannie | 17-08-05 | 22:52

En als mensen echt ziek zijn of bv serieus last van hun voeten krijgen of zoiets krijgen ze een slaapplaats voor zo lang als nodig is.
En alle daklozen kunnen gratis naar een dokter, daar zijn speciale spreekuren voor.

Pannie | 17-08-05 | 22:47

TM 17-08-05 @ 16:55
Ik heb een aantal dagen rondgekeken bij de daklozenopvang en gezien hoe de mensen daar van alles wordt aangedragen,
zie b.v. mijn post van 16-08-05 @ 12:12
Uiteraard zijn dit over het algemeen mensen met een psychisch probleem maar daar kennen we in Nederland gelukkig geen gedwongen opname voor. Zwerven mag hier.
Bedelen wordt trouwens gewoon per lokale politieverordening geregeld, in de Rotterdamse binnenstad mag het bijvoorbeeld officieel niet, maar dit is dan ook geen wetsvoorstel van Eerdmans, maar een opmerking in een krantenintervieuw.
En hier in Rotterdam zijn er meerdere lokaties waar je gratis kunt overnachten alleen per instelling niet meer als 7 dagen per maand, om de doodsimpele reden dat de opvanghuizen anders als gratis hotel worden gebruikt.

Pannie | 17-08-05 | 22:43

TM 17-08-05 @ 16:55
Om de doodsimpele reden dat ze dat nu ook al krijgen natuurlijk.
Gratis slaapplaats, gratis zorg, gratis aandacht en een uitkering als ze dat willen.

Pannie | 17-08-05 | 22:23

En elke zwerver die toch betrapt wordt een fikse boete en elektronisch huisarrest.

Koning Jelle de Grot | 17-08-05 | 20:26

@Pannie @ 22:29 : Wat heb jij gesnoven?

Citaat van Eerdmans :

"Daklozen krijgen zo?n 350 euro zakgeld per maand als zij een postadres opgeven bij het Leger des Heils. Dat moet genoeg zijn."

Waar lees jij dat ze 'een gratis bed, gratis aandacht, gratis medische zorg enz' krijgen?

Of is het weer 'Pannie-woensdag, voor al uw inhoudsloze kretologie'?

TM | 17-08-05 | 16:55

@Pannie
Een land noemen dat geen met de LPF vergelijkbare partij in het parlement heeft?
Easy. Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje, Noorwegen, Zweden, Finland, Griekenland, Portugal, Polen... De lijst is eindeloos heur

Pharos | 17-08-05 | 13:26

-weggejorist-

Tampeloeris | 17-08-05 | 12:02

-weggejorist-

Tampeloeris | 17-08-05 | 12:01

Zozo Starf*ckert, zo ken ik je weer. HA! Heel erg slinks Wilders een "eenmotorige mug" te noemen. Goed gedaan! En let een beetje op de spelfouten SF.

Opzekers | 17-08-05 | 11:35

sjonnie je moet eens wat verder kijken dan je neus lang is joh!

Pannie | 17-08-05 | 10:17

sjonnie 17-08-05 @ 09:41
Noem eens een land zonder LPF?
Nee Noord Korea telt niet.
Noem er maar 3 eigenlijk, dan word het nog grappiger!

Pannie | 17-08-05 | 10:15

Wat? Bestaat de LPF nog steeds?
Ongelooflijk dat die imbeciele en primitieve organisatie nog steeds niet is opgedoekt. Met recht, slap land.

sjonnie | 17-08-05 | 09:41

De enige landen zonder zwervers zijn /waren totalitaire staten. Als bij het zien of ruiken van een zwerver psychisch ongesteld wordt kan je je daarvoor laten behandelen. Of emigreren naar Noord-Korea.

Kleinius | 17-08-05 | 09:38

Chiant, wijze woorden! En een mooie afsluiter voor dit topic.

Ruthie Lingle | 17-08-05 | 09:00

Het is net als autorijden. Als je teveel naar links stuurt, dan zul je daarna meer naar rechts moeten sturen om op de weg te blijven. Pas nadat je weer in het midden van de weg rijdt, kun je ook weer rechtdoor sturen.
-
Er is dus niets mis met de uitlatingen van Eerdmans, maar het schelden op Wilders en LPF-politici is van een zelfde traditie als kankeren op het buitenlandbeleid van de VS en de antipathie tegen kernenergie: veelal niet gebaseerd op zinnige argumenten en lekker meeblaten met de massa.

Chiant | 17-08-05 | 08:36

Zit waarheid in,doodziek wordt ik er van om in Amsterdam of Rotterdam lastg gevallen te worden door daklozen die lopen te bedelen,om van die paar eurries regelrecht de LIDL in te lopen om weer enkele tinnen bier te kopen!
Deze daklozen(eigenlijk geen echte daklozen maar probleem drinkers en alcoholisten,drugverslaafden)kunnen niet zelfstandig wonen en dienen opgesloten te worden in een boerderij ver weg van het grote stadse leven!
Laat ze daar afkikken en werken in bos en land!
Nederland en zeker de grote steden zijn veel te tolerant tegen deze steeds groter wordende groep niksnutten!

nummertje | 17-08-05 | 08:31

He BSE, hebbie een euro'tje voor me?

Pannie | 17-08-05 | 06:25

Eerdmans is een eerdverk.
Hij loopt zelf ook te bedelen, om stemmen voor de LPF.
Bedelen om bedelen te verbieden... is de LPF dan inderdaad de afkorting geworden van 'Laster, Preek en Friemel' ?!

BSE rundfunk | 17-08-05 | 06:09

witchdoctor 16-08-05 @ 18:06
Dat krijg je dus voor helemaal helemaal helemaal niks doen, krijg je nog een gratis bed, gratis aandacht, gratis medische zorg enz. op de koop toe!

Pannie | 16-08-05 | 22:29

Eens kijken hoelang eikel Eeerdmans het vol houd met 350 eurie per maand. Ongezien de tiefus!

witchdoctor | 16-08-05 | 18:06

En, euhm, oh ja, de site onder de door mij genoemde link staat vol spelfouten. Maar dat heb je waarschijnlijk al gezien.

Hannalore | 16-08-05 | 17:29

Er zijn nu eenmaal problemen die politici niet zomaar kunnen oplossen. Kan Eerdmans mij eens vertellen wat zijn antwoord zal zijn op het volgende citaat.?

'Volgens de wethouders staat vast dat er een verband is tussen de sterke toename van het aantal gestoorde daklozen in hum stad en het beleid van het ministerie van Volksgezondheid (VWS) om patiënten buiten de muren van de kliniek te laten wonen, de zorgenoemde ?vermaatschappelijking van de psychiatrie?. De bedoeling is dat patiënten zelfstandiger worden, maar begeleiding ontbreekt vaak, zeggen de wethouders.'

Ik denk dat zijn antwoord niet verder reikt dan 'Duuuuh.?' Politici die denken dat het volk bestaat uit hersenloze wezens die zich louter en alleen laten leiden door hun emotie, zijn een belediging voor de samenleving. Ongeacht tot welke politieke stroming zij behoren.

Het bovengenoemde citaat komt van:
www.arbeidsrehabilitatie.nl/vermaatsch...

Hannalore | 16-08-05 | 17:27

350 maar? geef ze gewoon een wapen, misschien gaan ze elkaar dan nog eens afmaken, werkt een stuk effectiever ...

Thiaz | 16-08-05 | 17:24

@casy 15:51 : ben je nou zo ongelofelijk dom of doe je maar alsof?

TM | 16-08-05 | 17:03

Dit is gewoon symptoombestrijding van die Eerstmans. De oorzaken duwt ie liever onder het tapijt. Gewoon een populist, de zoveelste alweer. Je gooit er de sloten mee dicht tegenwoordig.

TM | 16-08-05 | 17:00

Kan iemand mij vertellen wanneer die Eerdmans eens met een fatsoenlijk sociaal economisch programma komt? Lullen over zwervers en moslims kan iedereen wel, nu het echte werk nog. En daar heb ik hem nog nooit op kunnen betrappen.

Anti-links | 16-08-05 | 16:40

@. Ruthie Lingle
Wel eens een vette zakenman zijn voorhuid teruggetrokken?
@Pannie
Creatief toch? Noemen ze in het zakenleven innovatief denken.

noorderling | 16-08-05 | 16:27

Ik betaal belasting om schooiers van de straat te houden, niet om hun drugsgebruik te financieren!

Dr. Faustus | 16-08-05 | 16:24

1600 tbs-ers.
18% recidivisten: 288
'onttrekkingen' per jaar: 90
waarvan 18% recidivist: 16 per jaar
gemiddelde behandelingsduur: 10 jaar

In 10 jaar tijd 160 + 288 = 448 slachtoffers om de 1312 tbs-ers, die na 10 jaar WEL weer willen deugen een kans te geven.

Ons fijne tbs-systeem is voor Donner dus zo'n 45 mensenlevens per jaar waard. Aardige man.

casy | 16-08-05 | 15:51

Weer zo'n plannetje dat wel lekker klinkt, maar als je er 5 seconden over nadenkt is het tamelijk imbeciel. Ik vind dat bedelen ook nogal storend maar ik denk dat er weinig anders overblijft als je het met 350 euri per maand zou moeten doen. Zelfs als je er geen halve liter blikken pils voor koopt. Bijstandsuitkering handhaven en bedelen c.q. landlopen verbieden (c.q. handhaven van bestaand verbod) wat mij betreft.

Der Icebear | 16-08-05 | 15:49

Ik blijf erbij bedelen is een vorm van meningsuiting die ik minder vervelend vind dan de boodschappers van de Heer op straat.

spooky | 16-08-05 | 15:36

@Dagobert
"Ja, het is ff een schok, maar een baan is dat je werkt en daarvoor geld krijgt."
Je meent het! Zo, Dagobert, en nu dan: heb je voor mij en nog zo'n 300.000 anderen even een baan? Want we zijn al een tijdje op zoek naar zo'n ding maar ze zijn er niet, ook niet mét een rechts kabinet.

Pharos | 16-08-05 | 15:29

Ik ben het gewoon met hem eens. In nederland is bedelen helemaal niet nodig. We hebben een verzorgingsstaat. En wil je meer geld, moet je eens gaan denken aan het zoeken naar een baan. ....
Ja, het is ff een schok, maar een baan is dat je werkt en daarvoor geld krijgt. Idd een heel ander concept dan je hand ophouden bij de overheid of je hand ophouden bij de ingang van de supermarkt.

Dagobert | 16-08-05 | 15:21

En Eerdmans zelf eens 6 maanden op 350 euri laten zwerven? Een ervaringsdeskundige roept misschien niet zo hard meer...

Commisaris T-Rex | 16-08-05 | 15:01

@Superjan
"Een recht door zee partij aan de rechterzijde die opkomt voor ouderen, gehandicapten, werkenden en kinderen."
WAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHA
Laat me niet lachen, man
Dat wordt bezuiniging op bezuiniging op bezuiniging. Of ben je soms vergeten uit welke partij hij afkomstig is en uit welke vleugel van die partij!? Wees toch niet zo naïef man

Pharos | 16-08-05 | 15:00

iedereen het land uit, heb ik het tenminste lekker rustig in mijn 1tje

RuQje | 16-08-05 | 14:47

goed onderbouwde mening dapee. Knap hoor

ChessOne | 16-08-05 | 14:21

Kan die gozert nou eens een andere bril kopen? En dan tegelijkertijd even een paar van die haatmosketen dichtgooien?
Die ergeren me meer dan die zwervers.

De tiefus met die haatholen!

geenstijlman | 16-08-05 | 14:17

Nog ff dit:het is geen keuze om dakloos te worden. Als je moeder een crack-hoer is en je pa iemand die voor 5 euro zonder condoom wil, kun je wel eens een achterstand op de rest hebben.
Keuze??pfff. Dertig jaar geleden moesten de Gekkenhuizen zonodig de poorten opengooien, want in die tijd (maakbare samenleving)was dat goed voor ze. En nu moeten ze oprotten. Ik heb een hekel aan bejaarden, auto's en mongolen. Moeten die dan ook weg??

ChessOne | 16-08-05 | 14:16

Eerdmansch ruled!
de tyfus voor die pilaren die straatkranten en andere crap aan de man proberen te brengen voor de appiehein.
alleen dat HansAndersmontuurtje, dat kan echt niet!

dapee | 16-08-05 | 14:14

Borrelpraat ??? Probeer jij maar eens helder te praten met 180 bier in je mik.

MARScallingEarth | 16-08-05 | 14:10

Is er ook nog iets waar we ons NIET aan ergeren?Wat is er nu GEEN overlast meer??
Sinds er steden bestaan zijn er zwervers, landlopers etc. Het hoort bij het leven in de stad.De goedkoopste oplossing is ze dood te schieten, maar we hebben na 2000 jaar beschaving afgesproken dat maar niet te doen. Daklozen hebben al een uitkering van rond de 640,-. Dat kost de samenleving veel minder dan dat je deze mensen aan het werk probeert te krijgen.
Eerdmans, lul maar lekker slap.
Makkelijke populistische borrelpraat

ChessOne | 16-08-05 | 14:07

Eerdmans heeft inderdaad meer talent dan Wilders, maar zal volgens mij uiteindelijk passen voor het nieuwe leiderschap van nieuw rechts. Hij ziet zichzelf eerder als trommelaar en hondstrouwe rechterhand. Tja, het blijft een waarheid als een KOE: er is maar een Fortuyn (Pim voor intimi).

De vraag blijft natuurlijk: wie is De Mol? Onze mediamagnaat speelt nog even verstoppertje, maar zal binnen afzienbare tijd de langverwachte Messias aan den volke presenteren.

Also sprach Waterjojo.

waterjojo | 16-08-05 | 13:59

180 blikjes grolsch 75 euro
31 flessen Vieux 302 euro
31 pakjes zware Van Nelle 163 euro

maakt 540 euro.

Degtyarev Pekhotny | 16-08-05 | 13:56

Daarbij, ben ik 10 jaar geleden ook van een parkbankje in Maastricht gestuurd door de pliesie. Dit omdat ik de laatste trein naar Tilburg had gemist.

Hmmm, mischien had ik niet zo hard moeten snurken, maar ja, drank op...

JBX | 16-08-05 | 13:56

Heb in Tilburg geen last van zwervers hoor. Deze zijn blijkbaar goed opgevoed. Nee = nee, en ze laten je meteen met rust.

Zwervers ban je toch nooit uit. Dus waarom moeite erin steken.

Niemand in Nederland hoeft dakloos e.d. te zijn. Als ze daar toch voor "kiezen", moeten ze niet verwachten dat ik daar een bijdrage aan geef.
En die drugsverslaafde "zervers", afkicken gvd.

JBX | 16-08-05 | 13:54

Ik ben het volledig met Eerdmans eens. Dat bedelen hangt me echt de strot uit. Heb je een euro? nee? een sigaret dan? Oprotten

Watcher | 16-08-05 | 13:53

Kunnen we er niet een leuke TALPA show voor bedenken ?

MARScallingEarth | 16-08-05 | 13:51

Uitzetten, die zwervers. En de reaguurders erachteraan.

boog | 16-08-05 | 13:45

Bedelen en zwerven zijn twee totaal verschillende dingen. Bedelen moet absoluut verboden worden in welke vorm dan ook. Met het leiden van een zwervend bestaan is niets mis. Je woont eens hier, je woont eens daar. Je doet een klusje zo en een klusje zus. Zwart uiteraard, want je gaat niet meebetalen aan een reklamecampagne.

Zwervers zijn prima wandelende reklamezuilen. Voor een euro of 5 per dag lopen ze misschien wel met zo'n sandwichbord rond.

Rabarberke | 16-08-05 | 13:43

Problemen afkopen is een luxe die Nederland zich niet langer kan permiteren.

Het wordt tijd voor echte politici die betere oplossingen kunnen verzinnen voor maatschappelijke problemen dan `geld er in pompen`.

Heibeltje | 16-08-05 | 13:37

Kort samengevat: het socialisme heeft nog nooit iets goeds gebracht.

Bunt | 16-08-05 | 13:31

Slap land? Da's nogal slap uitgedrukt. NL is een Banenenrepubliek geworden met een stel malloten aan het stuur. Dat mallotenclubje prijst zichzelf de hemel in, en NL in de afgrond. En last van zwervers op uw stoepje, zo ongeveer dag en nacht? Had ik ooit long time ago ook last van. Met origineel Amerikaanse honkbalknuppeltje was dat zeer snel opgelost, kan ik melden.

pb | 16-08-05 | 13:21

Ik vind dat er genoeg opvangplaatsen moeten komen waar die stakkers kunnen overnachten en hulp kunnnen krijgen(vooral in de winter).
Als dat gerealiseerd is dan heeft Eerdmans misschien een punt...

da wizard | 16-08-05 | 13:21

.aardappel heeft het bij het rechte eind. Optiefen dat ongewassen straatmeubilair.

ventus_aqualis | 16-08-05 | 13:18

Kan Eerdmans (of wie dan ook) ook iets doen aan die nep-zigeuner die hier in de straat, voor de deur van de Aldi, zit en maar 1 melodietje kan spelen op zijn accordion?

Hodja | 16-08-05 | 13:03

Eerdmans heeft natuurlijk volkomen gelijk.

aardappel | 16-08-05 | 12:57

@. RDJ134
Het is dus niet verboden staat hier boven.

Amsterdammer | 16-08-05 | 12:56

Het zal onze brilsmurf weer eens niet zijn, om maatregelen tegen iets aan te kondigen wat alang verboden is. Deze gast loop altijd wat te bleren maar weet nooit dat er al regels voor zijn (Zie de sportschutters die wel `even aangepakt` zijn door brillie).
.
Joost doe ons een plezier EN GA EENS STOPPEN MET ROKEN!!!!

RDJ134 | 16-08-05 | 12:54

Ik wil het niet opnemen voor die zwervers en ook niet voor Eerdmans. Maar die zwervers die ik rond zie hangen zijn de weg over het algemeen zodanig kwijt dat ze rijp zijn voor de één of andere inrichting. Ik weet alleen niet welke en of deze al bestaat. En als dit dan 350 Euroos kost vind ik het best als ze maar niet voor mijn voeten lopen te bedelen en te stinken.

Voorbijfietser | 16-08-05 | 12:54

Starf#cker ik ben het in niets met Carrie eens, en haar 'Rotterdamse ' accent vind ik iets te voor een geboren Utrechtse, maar toch is ze wel ok ;)

Pannie | 16-08-05 | 12:54

@ Ikdus.

Ik zeg het niet vaak maareh.... je hebt helemaal gelijk. Als ze willen (moeten) bedelen o.k. dan idd met een plastic bakje langs de kant v/d weg maar niet dat irritante achter je aan blijven sjokkel en zeuren en zaniken. Ik heb het niet breed maar die stilzwijgende zou nog wel wat van me krijgen (een rolberoerte), die zeurende moet idd uit voorzorg geruimd worden, als je zo'n zeikert bent vind je het gek dat je geen werk of huis kan houden. De betuweroute is ook af dus kunnen we ze meteen doorsturen..... of is dit heel erg ouderwets ?

mutil8or | 16-08-05 | 12:53

Eerdmans had aan de rechterkant van de VVD moeten gaan zitten, daar missen zij nog iemand onder 50.

Amsterdammer | 16-08-05 | 12:53

prins aan het werk zien ? ga toch weg ... wat stelt werken voor in 2005 ? beetje jaknikken en je baas figuurlijk pijpen .. ga je moeder nou maar gehoorzamen .. dan doe je nog echt eens iets nuttigs ... werken en de economie is voor 90 % van de nederlanders een speelplaats waar het spelletje 'wie kan het lekkerste aan de pik van baas of bazin zuigen' ..

da die ambitie test maar doen bij de amb amro ! verklikker en geen ballen cultuur zal je bedoelen ! get real !

Je vader wist nog wat echt werken was .. putjesschepper puur sang .. niet ouwehoeren hoe lekker de pik van baas smaakt maar gewoon de hele dag strond scheppen tot je er bij neerviel !

dat je uberhaubt hier iets kan zeggen is een verworvenheid waarvan velen geen besef hebben ... zeiken, huilen, janken en veertjes steken in homo's die jullie het liefst uiteindelijk hard op hun bek willen zien gaan

Want natuurlijk zullen jullie een week voor de val hun de rug toe keren .. en onder het mom 'ik zag het al aankomen hoor' weer lekker in de bedrijfskantine als excuus de biertjes van je baas samen met je collega's nietsnutten te verorberen !

ga toch weg joh !

Draaitafel Demagoog | 16-08-05 | 12:52

Bedelen verbieden en 350 euri regeling laten zitten.

PredatRazor | 16-08-05 | 12:50

noorderling 16-08-05 @ 12:27
Als ze zeggen 'geld voor drugs graag' zou het een ander verhaal zijn, maar ze komen altijd met verhalen over slaapplaatsen waar ze net een eurotje te kort komen tot verhalen over te weinig voor een treinkaartje aan toe, en altijd het liefst aan aardige oude vrouwtjes vragen natuurlijk.
In Rotterdam is de nieuwste trend nu autopech, vragen ze geld voor benzine of voor kapotte zekeringen o.i.d.
Moet je ze voor de grap eens naar hun autosleutel vragen...
Ik vind trouwens die gasten die voor het wereldnatuurfonds o.i.d. colporteren nog veel verwerpelijker (daar gaat geloof ik maximaal 5% van je geld naar het goede doel, de rest naar de 'student' en de 'organisator') maar dat schijnt wettelijk zo toegestaan te zijn vreemd genoeg

Pannie | 16-08-05 | 12:48

Wilders is zijn momentum kwijt. Als er afgelopen jaar verkiezingen waren geweest had hij kunnen scoren op basis van de angst en woede na van Gogh, nu dat niet het geval is en hij de tijd tot komende verkiezingen als eenmansfractie door moet blijkt hij moeite te hebben een visie of een beleidsplan over de bühne te krijgen. Eerdmans schat ik intelligenter in, lijkt meer over de dingen na te denken, is een beter debater, en acht ik ook in staat een goeie groep mensen om zich heen te verzamelen, geen schreeuwerts. Bovendien lijkt Eerdmans mij zich makkelijker een leiderschapsrol op zich te nemen dan Wilders, daar krijg ik toch weer LPF-visioenen bij.

Huh..? | 16-08-05 | 12:48

@Star> We zijn het gelukkig niet over alles eens.

superjan | 16-08-05 | 12:44

We leven in een slap land... geregeerd door slappe politici die eindeloos beslissingen blijven uitstellen en alleen maar er op uit zijn de regering de grond in te trappen. Zegt de regering rechtdoor dan zeggen de slappelingen wel weer achteruit. Zegt de regering dan eindelijk achteruit, dan zeggen de slappelingen vooruit. Nee, het is wel eens goed dat mensen als Eerdmans de spiraal willen doorbreken en zelfs twee stappen voor de regering vooruit zet.En trouwens, geef nou toe, de straatkrant staat niets zinnigs in en die bedelaars wil iedereen toch liever echt aan het werk zien?

Prins | 16-08-05 | 12:43

veel te veel geld voor die zwervers. ze mogen studenten wel wat meer geven.

masterob | 16-08-05 | 12:41

@SuperJan Ik heb je hoog zitten. Maar Geert en een stevige partij. Houd toch op zeg. Een club van stinkbommengooiers die veel roepen en weinig bereiken en links daardoor een meerderheid zullen helpen. Even cryptisch: Geert is de rode loper voor Wouter. Hoe komt het toch dat iedereen in lieden als meneer W. van die grote politieke visionairs ziet. Het doet mij meer denken aan een ouderwetse verjaardag waar altijd wel een oom was die meende dat simpel rechts-brullen ook met gezelligheid te maken had. Als je je stem over de schuting wilt gooien stem dan Wilders. Of Smit. Eerdmans twijfel ik nog. Die is niet dom en geeft niet overal de moslims de schuld van. Zoals van deze regenachtige zomer.

Starf*cker | 16-08-05 | 12:37

zodat je al me bling bling kan afpakken ? dacht het niet specht ! kruip jij nu maar weer hoog en droog je boom in ... daar hoor je als verschoppeling van deze maatschappij .. enige wat je kan doen is andermans bezittingen jatten .. als eerdmans nou een echt goed plan wil .. bij deze !

Draaitafel Demagoog | 16-08-05 | 12:34

@noordeling 12:27
Hun hygiëne misschien?

Ruthie Lingle | 16-08-05 | 12:33

@El Gouda Daarom voel ik mij daar ook zo thuis. Je vergeet Johan Derksen en Rick Nieman nog.

@Pannie Ha, ha die Carrie. Daar trap je je hond toch nog van af?

Starf*cker | 16-08-05 | 12:32

. zwarte kip 16-08-05 @ 11:06

Dank u Kip. Een hoop mensen hier worden nou niet echt gehinderd door enige kennis van zaken en roepen dus maar wat.

Hier in Dublin zitten zat bedelaars aan de weg, met gewoon een bekertje voor losgeld voor zich, gooi je er wat in, prima. Niet, ook goed. Waar ik helemaal doodziek van wordt zijn die gasten die je 100 meter achtervolgen en blijven zeiken. Die mogen dus echt preventief geruimd worden.

Ikdus | 16-08-05 | 12:29

@ Draaitafel
Ga jij is gauw terug naar je vuilcontainer.

Specht | 16-08-05 | 12:28

trouwens: geld vragen zonder een tegenprestatie te leveren is een goed gebruik in de zakenwereld toch? Dus wat is er eigenlijk tegen al deze kleine ondernemers? Het enige verschil is dat zij tenminste op voorhand eerlijk zijn.

noorderling | 16-08-05 | 12:27

flikker toch op eerdmans ... iedereen heeft het recht iets te proberen .. netzoals jij ons weer je onzin zit aan te smeren ! optieven met jou ... je begrijpt er helemaal niks van kapitalisme ... mongool .. optieven met deze bebrilde oma .. teveel tijd over netzoals die zeik oma's die geen eigen leven hebben en alleen maar op andere letten en niets anders doen dan zeiken ! ...

Als je geen nee durft of kan zeggen kan je netzo goed jezelf van kant maken ! Je durft noggeens de hand in eigen boezem te steken als het falen van de LPF betreft .. verhullen door over andere onderwerpen te beginnen .. eigen verantwoordelijkheid is bij jullie ook van toepassing !

afschieten jou geval en allen die na je komen !
eerdmans totziens .. je bent de zwakste schakel ! NEXT !

Draaitafel Demagoog | 16-08-05 | 12:23

@Ruthie
Ja is wel een goed idee, hij kent ze allemaal bij naam en kan ze ook uit elkaar houden.
Hij hoeft toch alleen maar op zondag te werken dus dat kan hij mooi de rest van de week doen.

Peduhr | 16-08-05 | 12:23

Hawkboy 16-08-05 @ 11:51
Ik had het wat betreft geld verdienen uiteraard over de fanatieke ambitieuze enkeling die van het bedelen z'n dagtaak heeft gemaakt, in veel gevallen hebben die gewoon een kamer volgens mij.
Sommige bedelaars bekostigen zo hun drugsgebruik en dat kan oplopen tot 200 euri's per dag, ik verdien dat niet inderdaad.

Pannie | 16-08-05 | 12:23

Het aantal zwervers valt reuze mee in Nederland. Die daklozenkrantidioten moeten ze verbieden, daar word ik weer mistroostig van. Als je 10 uur per dag een krant kan verkopen kan je ook die vakken vullen in de winkel waar je voor staat, nietwaar?

Amsterdammer | 16-08-05 | 12:19

Het aantal zwervers valt reuze mee in Nederland. Die daklozenkrantidioten moeten ze verbieden, daar word ik weer mistroostig van. Als je 10 uur per dag een krant kan verkopen kan je ook die vakken vullen in de winkel waar je voorstaat, nietwaar?

Amsterdammer | 16-08-05 | 12:19

@SF>Nou dan onderschat je Geert Wilders echt. Hij is bezig om een stevig verhaal neer te zetten.

Beste Starf*cker. Je weet. Geert komt minstens met 6 zetels in de kamer. (hopelijk 15).
Laten we zien wat er gebeurt. Ik denk dat de Nederlandse kiezer aangenaam verrast zal zijn. Een recht door zee partij aan de rechterzijde die opkomt voor ouderen, gehandicapten, werkenden en kinderen. En niet voor uitvreters, subsidiesponzen, terorristen brussel en afrikaanse dictators.

superjan | 16-08-05 | 12:15

Er zijn wel meer miljonairs lid (of tenminste sympatisant)van de SP:
De al genoemde Derk Sauer (mediatycoon), Harry de Winter (rijk geworden met een mediaproductiebedrijf), Adam Curry (rijk geworden met windhandel en belastingvluchteling), Fons Burgers (horecatycoon in Rotterdam), Jan mulder (miljonair geworden bij RTL en allerlei snabbels), Jan Marijnissen (rijk geworden van de SP), etc.

El Gouda | 16-08-05 | 12:15

Starf*cker 16-08-05 @ 12:10
sorry ik liep even achter nee nog niet nee, ze is wel van mijn generatie trouwens! ;)

Pannie | 16-08-05 | 12:15

@ Lange Neus

Ach ik zie het, iets te kwistig gesubmit. Wellicht worden ze nog weggejorist.

Brusselmans | 16-08-05 | 12:13

Ik ben trouwens ooit eens met zo'n hulpverlener meegeweest, gingen we zwervers opzoeken die in 'de bosjes' wonen, lag daar zo'n kerel onder een stuk plastic in de regen. Die hulpverlener bracht hem 2x per week een pakje shag en wat geld, verder had die man niets nodig beweerde hij zelf...
Volgens de hulpverlener had die zwerver meer dan 30.000 euri's op z'n bankrekening staan, dat werd netjes iedere maand bijgestort...

Pannie | 16-08-05 | 12:12

Peduhr 12:06
antwoord voor 11:57, die man geeft nu ook al elke week euro's en spuiten aan zwervertjes en junks.

Ruthie Lingle | 16-08-05 | 12:10

@Pannie Jezzus Pannie, jij bent toch niet op de doos van Carrie gekropen?

Starf*cker | 16-08-05 | 12:10

@SuperJan De systemathiek van Smit en Wilders is hetzelfde. Gooi een stinkbom neer en loop hard weg. Je krijgt LPF-achtige taferelen als deze politieke pubers ook nog echt iets te zeggen krijgen.

Starf*cker | 16-08-05 | 12:08

@Brusselmans> Euh, ik doelde meer op het feit dat je 3x hetzelfde postte :)

Lange Neus | 16-08-05 | 12:07

@Ruthie
Noem je mij zo? Wat bedoel je man!

@Huh..?:Stempel blijft denk ik geen maand zitten.
Zijn baard eraf als hij betaald heeft lijkt me beter.

Peduhr | 16-08-05 | 12:06

@Pannie
Nee, Hans Visser is laatst betrapt op iets van 30 verschillende subsidies die hij onder andere stichtingsnamen genereert.

Ruthie Lingle | 16-08-05 | 12:06

Eerdmans keert zich af van de preventieve misdaadbestrijding. Liever stuurt hij mensen die hun hand ophouden naar de gevangenis, dan kunnen ze daar een vak leren en hun handjes wat beter leren gebruiken. Zo maakt hij van bedelaars, die daarmee niets misdadigs doen, echte criminelen.

Gavrilo | 16-08-05 | 12:06

Starf*cker 16-08-05 @ 11:59
Ik ben daar een keer binnen geweest, dan liggen ze op een soort hele kleine veldbedjes, dat ziet er echt niet uit!
Havenzicht hebben ze gewoon goede kamers en bedden trouwens, maar daar moeten ze volgens mij vroeger binnen zijn en mogen ze niks gedronken hebben.

Pannie | 16-08-05 | 12:06

. Brusselmans

Ben jij soms kwansuis de boeken van Herman Brusselmans gaan lezen?
En wat vind je van Beau?

vinque | 16-08-05 | 12:04

@Starf*cker> Ik mag Marijnissen wel. En ook tante Agnes is een prima MILF. Alleen het systeem dat zij voorstaan is verwerpelijk en heeft aantoonbaar gefaald. Vandaar dat het onmogelijk is om ook voor ze te stemmen.
Geert daarentegen verdient een kans, al dan niet met Eerdmans e.d. Natuurlijk heb je het recht hem niet te mogen. Soit. Om hem in een adem te noemen met Smit vind ik wat goedkoop. Maar dat weet je zelf ook wel boef.

superjan | 16-08-05 | 12:04

@peduhr
Dominee Hans Visser!

Ruthie Lingle | 16-08-05 | 12:03

. Hawkboy 16-08-05 @ 11:51
Uiteraard is nachtopvang niet echt gratis nee, want de belastingbetaler betaald ervoor.
Behalve bij de Pauluskerk want die overleven van giften vermoed ik.

Pannie | 16-08-05 | 12:02

@ Lange Neus

Als je die bombarie rondom Talpa bekijkt, en daarna een paar hoofdstukken uit de trilogie leest lach je je krom om zoveel overeenkomsten.

Als Sauer al het schrijvend talent in Nederland gaat overnemen kan ik het niet laten weer een linkje naar die Prince drinker te leggen..

Nu nog een reclame gigant die zeissen en pruiken aan de man gaat brengen en mijn dag kan niet meer stuk.

Brusselmans | 16-08-05 | 12:00

die 350 euro die is na dag 1 dus wel mooi op he.. dan zijn ze naar de slijter en naar de hoeren geweest, en dan is het hup de straat weer op.
.
ik zeg altijd "een euro? eeu eeuuroo?? hier heb je vijftig cent ik leg het hier neer want ik wil je niet aanraken massoolll"

lay--z | 16-08-05 | 12:00

@Hawkboy
Wat ik heb begrepen is dat men in R'dam probeert ze ?verplicht? te laten afkicken ... en te verplichten voor hun psychische problemen in behandeling te gaan, maar dat mag niet van Den Haag. Ze zijn vrij om met psychische aandoeningen rond te dolen.

Ruthie Lingle | 16-08-05 | 12:00

@. Peduhr 16-08-05 @ 11:57
Gewoon een stempel "Betaald" op het voorhoofd lijkt me voldoende, weinig kans dat het eraf gewassen wordt.

Huh..? | 16-08-05 | 12:00

Pannie 3,25 is ook gratis.

Starf*cker | 16-08-05 | 11:59

Afrikaanse toestanden!
Dit doet me denken aan de keer dat ik in Abuja in Nigeria was en er net een topoverleg van wat Afrikaanse regeringsleiders was geweest. Geen bedelaar te bekennen! Wat bleek nu: die waren voor de gelegenheid even naar het platteland gedeporteerd en ze mochten zelf weer terughinken.. Eenmaal terug stond ze een onaangename verrassing te wachten: "vanaf heden is bedelen verboden".
Het verbieden van een gevolg van een probleem is geen oplossing, het probleem moet bij de wortel aangepakt worden. Eerdmans "oplossing" valt bij mij in de categorie symtoombestrijding (en dus populisme).

broodjekroket | 16-08-05 | 11:59

Ik vind dat het nog wel verder mag gaan dan alleen zwervers en bedelaars; alle kortzichtige schreeuwerds in een bus zonder uitlaat en bij het IJsselmeer leegvegen.
Bah!

Pharos | 16-08-05 | 11:59

Hawkboy 16-08-05 @ 11:51
Tuurlijk, een hoop daklozen hebben psychische problemen, maar daar is wel hulp voor.
Ik noemde dat: verslaafd aan het zwerven!
Elke Nederlandse ingezetene kan in Nederland geld en een slaapplaats krijgen.

Pannie | 16-08-05 | 11:59

Joost, als je weer een proefbalonnetje oplaat... bindt er dan eentje aan vast...

superlutser | 16-08-05 | 11:59

. KaiserSoza

Zou wel mooi Feeëriek zijn hé. I.p.v die burgelijke kutlichies op de coolsingel rond de kerst.
Brandende zwerver
Wat heeft nieuw rechts met jou gedaan?
Die lange zwarte haren.
In vlammen opgegaan.

(op de wijs van Brandende Liefde)

vinque | 16-08-05 | 11:58

Wie gaat controleren welke zwerver er al 350 euri's gehad heeft?
Mag ik je paspoort even zien.... Huh??!?

Peduhr | 16-08-05 | 11:57

vinque 16-08-05 @ 11:46
Volgens mij zijn er minstens drie soorten nachtopvang in Rotterdam, als je bij de van Speyk stichting wilt overnachten wordt je ik meen om half elf met een busje vanachter het stadhuis opgehaald en betaal je iets van 3,25 voor een slaapplaats met ontbijt.
Volgens mij zijn de Pauluskerk en Havenzicht gratis.

Pannie | 16-08-05 | 11:55

@Brusselmans> Deja vu! :)

Lange Neus | 16-08-05 | 11:54

gewoon verbieden is een oplossing welke zeker werkt...

de_rest_van_NL | 16-08-05 | 11:52

@ vinque 16-08-05 @ 11:46

En daar hebben we de eerste daadwerkelijke oplossing van zo'n probleem.... Nu nog subsidie op benzine, die aantoonbaar hiervoor gebruikt wordt, kan nooit meer dan ?350,= zijn.. Ik zie hier een efficiente mogelijkheid.

KaiserSoza | 16-08-05 | 11:51

@ Starf*cker

Die Sauer is een soort Guggenheimer van progressieve aard..

Lijkt me trouwens een riskante bezigheid, kranten uitbrengen in Rusland.

Brusselmans | 16-08-05 | 11:51

In plaats van 4 weken met z'n tokus het zand op een thais strand om te woelen zoals zijn collega's doen heeft Eerdmans meegelopen met de pliesie. Hij zal ongetwijfeld gek gezeurd zijn door de mensen op straat om aan een aantal ergernissen nu eens wat te doen, en daar is hij nu mee begonnen.
Denk ik.

Huh..? | 16-08-05 | 11:51

Bedelen moet inderdaad verboden worden! En dan helemaal die kleautmongeaulen van de goede doelen als greenpeace en artsen met grensen!
Nee ik heb geen momentje tijd voor het goede doel!

politiek incorrect | 16-08-05 | 11:50

-weggejorist-

Brusselmans | 16-08-05 | 11:50

-weggejorist-

Brusselmans | 16-08-05 | 11:49

@Pannie Is er ook nachtopvang gratis in de sponde van Carrie de columniste tussen haar donzige rooie streepje onder heur navel?

Starf*cker | 16-08-05 | 11:49

tsja, veel zwerfvuil nu... E. voorop

Modja | 16-08-05 | 11:48

. Pannie

Ik dacht dat voor de nachtopvang in Rdam altijd iets betaald moest worden. Daar geef ik altijd wat voor. Als dat dus gratis is overgiet ik die zwerver met benzine en steek hem in de fik. Als je een zwerver ook al niet meer kan vertrouwen......

vinque | 16-08-05 | 11:46

Valt me op dat velen het hier opnemen voor zwervers. Bang ook aan lager wal te raken?

Grappig ook na die informatieve bijdrages van de zwarte kip dat men blijft roepen ... alleen worden de stemmetjes schrieler. (Ja, ik hoor dat!)

Ruthie Lingle | 16-08-05 | 11:45

@prestodegekste, uit welk hol ben jij gekropen?

Brzk | 16-08-05 | 11:45

Ja en ik zie het lieftst dat politici zich bezighouden met het bedenken van echte oplossingen voor echte problemen.
Populistisch gezever zo verboden moeten worden.

Hatseflatse | 16-08-05 | 11:45

Die gosert wordt geintervieuwd door Trouw en geeft in dat intervieuw klaarblijkelijk zijn mening over 'bedelaars', dus geen straatkrantverkopers of straatmuzikanten, maar die boys die de hele dag door de stad rennen "hebbie een euro voor de nachtopvang, hebbie een euro voor de nachtopvang" (nachtopvang is gratis)
Vervolgens valt een groot deel van de reaguurders hier over hem heen, waarom eigenlijk?
Mag een politicus niet zijn mening over iets geven in een intervieuw?

Pannie | 16-08-05 | 11:45

Eerdmans heeft GROOT gelijk! Zitten we hier al niet maanden en maanden zelf te kankeren dat het klote gaat met Nederland en zijn excuus politiek. Terroristen, hooligans, moordenaars, kinderverkrachters. Ze hebben allemaal wel een excuus en als ze dat niet hebben wordt ze dat wel toegeschoven door halfzachte politici of hulpverleners. Nee geef mij dan maar Eerdmans. Een vent waar ik tot voor kort nog op gekotst zou hebben maar waar ik door politieke toestand van Nederland toe gedwongen wordt om te bewonderen! Ik weet op we ik ga stemmen, ... straks!

auxy | 16-08-05 | 11:44

@Brusselman Of je begint zoals Sauer een uitgeverij en koopt al het schrijvend en redigerend talent in Nederland op.

Starf*cker | 16-08-05 | 11:43

Wat een gezeik om NIX!!!

CyberNanny21 | 16-08-05 | 11:43

@broodjekroket 16-08-05 @ 11:33

Daar heb je een duidelijk punt, het schuiven met potjes in dit kabinet heeft de zaak er niet beter opgemaakt..

@superjan 16-08-05 @ 11:30

Duidelijke pluspunten, wel. Gaat helemaal werken ook... [/sarcasme mode off]

KaiserSoza | 16-08-05 | 11:43

@ ZI ik noem iets verbieden en daarvoor in de plaats 350 euro als aalmoes niet echt een oplossing. Een beetje zwerver haalt veel meer op per maand. Het vervelende in deze is dat mensen niet tegen hun wil (correct me if I'm wrong) opgenomen kunnen worden in de kliniek om ze vervolgens te reintegreren. Het is een moeilijk probleem. Overigens was mijn eerste opmerking vooral bedoeld voor diegenen die de moslims er weer eens bijhaalden. En nu allemaal aan het werk!!

wattan!! | 16-08-05 | 11:42

Ach dit zijn van die kansloze uitspraken! Maar ja je speelt je natuurlijk wel weer even in de kijker. Dit wordt pas echt leuk als men bij de verkiezingen voorkeursstemmen zwaarder gaat laten wegen. Dan kunnen dit soort zakkenvullers zich op makkelijk te beinvloeden bevolkingsgroepen richten die anders toch niet stemmen of uberhaubt geen weet van de hele politieke situatie hebben. Hetzelfde als toen bij P.F.

@Pantzer Het gaat erom of je die zaken die jij noemt in een soort pretpakket bij de kiezers brengt, of daar ook nog een begin van een politieke overtuiging bij hebt. Daar twijfel ik bij Geert W. en meneer Eerdman nog al aan. De term populisme staat niet voor de inhoud maar de samenhang van de inhoud, de uitvoerbaarheid en het politieke inzicht om het te realiseren.

Starf*cker | 16-08-05 | 11:41

@ Pannie

Als ik de rijkste man van Moskou was zou ik heel snel uit Rusland vertrekken en een Engelse voetbalclub kopen.

Wigan of zeau..

Brusselmans | 16-08-05 | 11:40

Starfucker wil zo graag het woord "Wilders" te pas en te onpas in elke comment verwerken dat hij er zelfs een kleine rectificatie voor over heeft. Hulde voor je consequentheid.

de Kraai | 16-08-05 | 11:39

Valt dit populistisch gebral niet onder bedelen om stemmen?

verbatim | 16-08-05 | 11:39

Als ik de rijkste man van Moskou was was ik ook SP'er.

Pannie | 16-08-05 | 11:39

Welja. Geef ze meer dan studenten... Aangezien wij ook smerig leven, vind ik dat studenten ook recht op die 350 extra moeten hebben...

Think | 16-08-05 | 11:38

* Zucht *
Na de ragewoordjes stigmatisatie ,bagatalisatie en racisme duikt nu opeens populisme weer op. En dat terwijl diegene die deze dooddoeners vaak in de mond nemen vaak voorstander zijn van een lagere hypotheekrente , loonsverhoging , hogere huursubsidie en het in stand houden van allerlei sociale pretpaketten die allang hebben bewezen dat ze niet zijn op te brengen door de gemeenschap.

PanzerFaust | 16-08-05 | 11:38

Ik vind die kansloze figuren die mij een abonnement, donateurschap, lidmaatschap, of religie aan willen smeren echt veel irritanter dan die zwervers, kunnen ze daar geen wet tegen maken?

Winkeliers klagen dat er niet genoeg geconsumeerd wordt maar niemand durft nog te gaan winkelen in een stad met fatsoenljike winkelstraten!

DeNada | 16-08-05 | 11:36

@superjan

inderdaad, alles wat afwijkend is in zijn kop moet weg, straks moeten we verplicht allemaal naar de Hans Anders om gelijken te worden.

Heeft die Eerdmans al eens iets zinnigs geroepen over ons zorgstelsel, AOW/pensioen, benzineprijzen, onderwijs ?

Boomer | 16-08-05 | 11:36

Kurkentrekker 16-08-05 @ 11:24
Even voor alle duidelijkheid: ik heb het wel over Nederlandse zwervers natuurlijk. In Nederland hoeft niemand te bedelen of te zwerven, opvang en hulp wordt aan alle kanten geboden.
Sommige zwervers zijn verslaafd aan het zwerven natuurlijk. En sommige zwervers verdienen netto meer dan de meeste van ons hier.

Pannie | 16-08-05 | 11:35

Er zullen de komende week wel wat zwervers doodgaan aan een voedselvergiftiging in 020 als hun eten al dagen ligt te rotten. :)

Lange Neus | 16-08-05 | 11:34

@SuperJan Dat nog liever dan volstrekte randdebielen als Wilders of Michiel Smit aan de macht. Al moet ik in een MAO-pak. Marijnissen heeft meer in zjn pink dan keffertjes als Wilders en Smit in hun hele lijf. Waar moet je anders op stemmen? Op zieloze clubs als CDA en VVD? Overlevers als D66. Grassnuivers als Groen Links. En wat dat geld verdienen betreft. Zelfs een van de rijkste mannen van Moskou, Derk Sauer, is een fanate SP-er.

Starf*cker | 16-08-05 | 11:34

Ik vind zwervers wel leuk, net als lifters, helaas een uitstervend soort(de lifters dan)

Thygros | 16-08-05 | 11:33

Zwerven is gratis. Zweven ook.

Gavrilo | 16-08-05 | 11:33

Hoeveel daklozen lijden eigelijk aan een geestelijke aandoening? Toenemende aantallen zwervers zijn een exces van de afnemende kwaliteit en kwantiteit van geestelijke gezondheidzorg en maatschappelijk werk.

broodjekroket | 16-08-05 | 11:33

ot

Dat AD stuk in NWS...

Goed stuk... verbluffend... pulitzer
prijsje!

superjan | 16-08-05 | 11:33

ik werk zelf op het station, en heb dus iedere avond te maken met daklozen. om te zeggen dat ik medeleiden met ze heb, niet echt, want wat mij opvalt is dat die mensen iedere avond zo stoned als het maar kan, bij mij voor de bk, onze klanten lastig valt. Als je ze er dan op aanspreekt worden die mensen zwaar agressief. Politie? kan je bellen, maar komen toch niet. kort samengevat vind ik het niet echt nodig om die mensen nog een extra ?350.0 toe te stoppen. zonde van het belasting-geld.

Codis | 16-08-05 | 11:33

@ Starf*cker

Zoals ik al tegen Zwarte Kip zei worden de zwervers uit de randstad richting kleinere gemeentes verjaagd. Het is niets ander dan het probleem verschuiven.

Overigens denkt Eerdmans -heel verstandig- in elecorale termen. In dat licht heeft hij natuurlijk veel meer bij WIlders te zoeken dan bij de LPF.

Brusselmans | 16-08-05 | 11:32

@fuckje
Ja we treffen het met onze zwervers. Jammer dat die knul met zijn kraai dood is. Of die ouwe schreeuwerd die provinciale dametjes de stuipen op het lijf joeg door vlak achter ze te lopen en dan hard BOE te roepen.

noorderling | 16-08-05 | 11:31

@Starfucker
Die SP is natuurlijk ook niets anders dan een vehikel voor die clichés spuitende dildo van een Marijnissen.

Flipsen | 16-08-05 | 11:30

SF> SP leuk.. straks allemaal hetzelfde verdienen, allemaal dezelfde kleren aan enzeau...

superjan | 16-08-05 | 11:30

Wat wil die Eerdmans nou? Alle zwervers naar het Leger Des Heils (dat 300 euro per maand inpikt van hun uitkering, omdat slapen niet gratis is) en vervolgens probeert christenen van de zwervers te maken? Of moet de politie iedereen oppakken (wat dan weer 350 euro per dag kost in de cel...
Zinloos gewauwel van deze dropveter.

Hawkboy | 16-08-05 | 11:29

er zijn dus gewoon mensen die serieus LPF gestemd hebben...

dan moet je je lullig voelen achteraf..

asgardian | 16-08-05 | 11:29

En waarom mag men niet meer bedelen? Te veel last van schuldgevoel? Of gaat het om het straatbeeld, want bedelbrieven mogen natuurlijk weer wel en het aidsfonds krijgt ook wel een vergunning om te bedelen. Wat is er crimineel aan hulp vragen?
Verbieden is gemakkelijk, maar de gevangenissen zitten ook al aardig vol. Is het niet efficiënter en goedkoper om wat meer methadon en heroine projecten op te starten. Die euro die je bij de meeste zwervers in het handje drukt gaat toch op aan drugs.

Gavrilo | 16-08-05 | 11:28

Het enige dat telt voor mannetjes als E. zijn de stemmen van ons domme stemvee.
Snel weer op t pluche en incasseren maar.
Geloven jelui nou echt dat hij het voor ons doet, hahahahahha

Modja | 16-08-05 | 11:27

Sorry: eerste zin. Wilders is Eerdmans. Verder ben ik het ook met Flipsen eens. Ik ga dus maar lekker SP stemmen.

Starf*cker | 16-08-05 | 11:27

Jammer dat Wilders maar blijft flirten met die eenmotorige mug uit Venlo. Maar goed. Wat zijn zwervers-verhaal betreft. Dat kun je toch via politieverordeningen oplossen? En die dan wel consequent uitvoeren. En verder kan iedere Nederlander een bijstandsuitkering aanvragen. Hoewel ik het politiek volstrekt niet met hem eens ben, heeft Eerdmans wel talent. Hij zou het alleen niet moeten vergooien door samen te werken met die nep-Mozart en onderbuik-voorstellen te doen.

Starf*cker | 16-08-05 | 11:25

Laten deze ameube in een nazi kostuum hijsen en 'm op de ring Amsterdam afslag 106 uit de auto lazeren.

ultra-links | 16-08-05 | 11:25

@ waterjojo

Voel je'm ? Jij hebt het door....

bondje33 | 16-08-05 | 11:23

Joost Eerdmans vindt het nu weer tijd om de zwervers tot speerpunt van zijn visionaire beleid te verklaren. Als dezen, samen met alle andere hem onwelgevalligen, uit het straatbeeld zijn verwijderd zal de heilstaat uitbreken.
Die populistische grammofoonplaat kennen we nu zo onderhand wel, gemakzuchtige klootviool.
Welke innovatieve bijdragen heeft de ziener Joost eigenlijk toe te voegen aan onderwerpjes als bijvoorbeeld het economische debat, het onderwijs en de gezondheidszorg. Daar horen we deze populistische droplul nooit iets inhoudelijks over zeggen, want daar zijn ten eerste geen makkelijke stemmen mee te verdienen en ten tweede moet hij zich dan in een onderwerp verdiepen, en dat gaat wat moeilijk met het intellect van een pak vla.

Flipsen | 16-08-05 | 11:23

Aan de schoenen kun je trouwens vaak zien wat voor zwerver het is, let maar eens op, de echte profi's lopen op hele dure schoenen...

Pannie | 16-08-05 | 11:21

@wattan
Zo vroeg al aan de coke? Volgens mij is wat Eerdmans doet namelijk opkomen voor zwakkeren, of wou je zwervers anders aanduiden? En laat het geld geven aan de armen nou net een kenmerk zijn van links. Als we dan zo graag in links-rechts willen denken.

ZI | 16-08-05 | 11:19

@ sebaviaan

HHAHAH LOL

humrush | 16-08-05 | 11:18

@El Gouda, als je denkt dat het recht van initiatief de 'core' business van kamerleden is kan ik je aanraden om je toch wat beter te verdiepen in onze parlementaire democratie. In 100 jaar hebben we hooguit 10 wetsvoorstellen van 2e kamerleden gehad. Controle van de regering dat is de 'core' business.

zwarte kip | 16-08-05 | 11:18

Het probleem is dat je ze toch niet kunt bekeuren aangezien ze nooit geld hebben.

caspert79 | 16-08-05 | 11:18

Een beetje bedelaar haalt minimaal zo'n 5 a 8 euro per uur op schat ik (zwart)
Die Sieger(zo heet hij) die je wel eens in de trein tegenkomt met z'n "ik steel niet mensen.. enz" pakt een stuk meer trouwens.
Een slaapplaats is altijd gratis verkrijgbaar voor zwervers, dus daar hoef je nooit geld voor te geven.

Pannie | 16-08-05 | 11:18

@prestodegekste hahaha

Puntenslijper | 16-08-05 | 11:18

@wattan!!> Ook dit is de schuld van de Moslims!

superjan | 16-08-05 | 11:17

@Koetjesreep
Leg eens uit wat je bedoelt, ik ben bang dat ik je begrijp.

spooky | 16-08-05 | 11:16

Verplicht resocialiseren, voor de eigen bestwil. Voor de meeste zwervers is het straatleven een hel, maar is men huiverig voor hulpverlening. Voor hun eigen bestwil is hard aanpakken het beste. Veel mensen worden dakloos omdat ze niet met geld kunnen omgaan en door huurschuld op straat worden gezet. Onder curatele plaatsen wordt bijna nooit gedaan, kan toch zoveel problemen voorkomen.

De Sociale Dienst in Rotterdam had 10 jaar geleden een geweldig idee, in plaats van een wekelijkse contante uitbetaling van de uitkering aan zwervers, werd het een maandelijkse contante verstrekking. Heel efficient voor de kassiers (kashandelingen werd 75% minder), maar niet voor de zwervers. Een doelgroep die doorgaans niet met geld om kan gaan en hun maandgeld vaak in een week opmaakte en de rest van de maand een probleem heeft.

Criminele zwervers gewoon langduring opsluiten, in ons uitkerings- en opvangluilekkerland heeft niemand een excuus om te stelen en/of mensen te beroven.

OversteKarremans | 16-08-05 | 11:15

Vertel me eens wat is het verschil tussen het verspreiden van het woord des Heeres bij de AH en vragen om een euro? Niks toch als er vrijheid van meningsuiting is staat vragen toch vrij.

spooky | 16-08-05 | 11:14

@ zwarte kip

In de praktijk geld dit alleen voor grote steden. Grote groepen zwervers worden daar weggejaagd. Zie Perron 0 of Hoog Catterijne.

In de middelgrote gemeentes ziet men al maanden met lede ogen aan dat het aantal zwervers in hun binnenstad stijgt.

Brusselmans | 16-08-05 | 11:13

@Eerdmans

350 euro per maand, hahahahahahahahaha
En dat moet hij zeggen, politieke zakkenvuller. Wat een PBP ! Gaat eens wat doen Joost. Wetten indienen inderdaad. Weer zo'n ivorentorensukkel

@mellorenz : zwalktax ?

Boomer | 16-08-05 | 11:13

Eerdmans en Wilders lekker met handboeien aan elkaar vastmaken, blok beton aan het been en de Noordzee in bonjouren vanaf de bungeejumpkraan op de Pier van Scheveningen, ruimt tenminste op!!

prestodegekste | 16-08-05 | 11:12

Ik weet een veel betere oplossing: AMSTERDAM In het Vondelpark in Amsterdam is ter hoogte van de Vossiusstraat het stoffelijk overschot van een man gevonden. Hij is een natuurlijke dood gestorven. Volgens de politie is de man een bij hen bekende dakloze. Tot dat zijn familie van zijn overlijden op de hoogte is gesteld, wordt de identiteit van de man niet vrijgegeven.

Koetjesreep | 16-08-05 | 11:12

Bedelaars zijn goed, die herrineren je eraan dat er ook mensen zijn die het niet goed hebben. Net als beelden van hongerkindjes in Afrika en lijmsnuivertjes in de favelas op tv. Junks fungeren ook als waarschuwing tegen het gebruik van hard-drugs. Gewoon laten zien die problemen en aanpakken als ze de wet overtreden.

broodjekroket | 16-08-05 | 11:11

Dit is echt heel makkelijk scoren hè!! Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig. Zie je overigens wel vaker bij populistisch rechts. Beetje inspelen op onderbuik gevoelens van de kiezer en op de één of andere manier presteren mensen (en dus ook reaguurders) het om er meteen de moslims bij te betrekken. Ik vind dat knap.

wattan!! | 16-08-05 | 11:10

Gewoon naar Rottermeplaat sturen laat ze zelf maar hun aardappeltjes rooien!

lorije | 16-08-05 | 11:09

De jongeheer Eerdmans maakt met deze slappe luchtballon weer eens duidelijk wie zijn doelgroep is: dombo's en huilenbalken. U weet wel, het slag mensen dat volgens de huisregels van GS geen bestaansrecht heeft, maar hier toch de boventoon voert. Grappig.

waterjojo | 16-08-05 | 11:09

Waar is Lucas als je hem nodig hebt!

spooky | 16-08-05 | 11:08

@noorderling,
bij de Korenbeurs heerst idd een vriendelijk sfeertje.

fuckje | 16-08-05 | 11:08

Behalve dat Jamai Eerdmans flirt met Wilders, heb ik 'm nog niet kunnen betrappen op het indienen van wetsontwerpen (de corebusiness van kamerleden).

El Gouda | 16-08-05 | 11:08

Aangezien een zwerver meer dan gemiddeld gebruik maakt van de openbare weg is het zaak enn zwerverbelasting te gaan heffen.

Mellorenz | 16-08-05 | 11:08

Joost geeft de hond van de zwerver een dak en eten en flikkerd het baasje in de kerker, onze dierenvriend.

spooky | 16-08-05 | 11:07

die eerdmans is echt wereldkampioen roepen om het roepen

Bono | 16-08-05 | 11:07

Even voor de duidelijkheid bedelen en landloperij zijn beide al 5 jaar niet meer strafbaar. De meeste gemeenten hebben echter via de APV alsnog een bedelverbod ingesteld voor hun binnenstad.

zwarte kip | 16-08-05 | 11:06

@Huh..? 16-08-05 @ 10:53

Nou, inderdaad, echt een hele grote zak gebakken lucht... Wordt bij mij aan de overkant ongetwijfeld nog drukker op dat geweeeeldige stadsmeubilair, uitermate strategies gesitueerd bij de ingang van de Digros.. 35 cent voor een halve liter!!! Gawd!

KaiserSoza | 16-08-05 | 11:06

Ik ben het eens met eerdmans want het word eens tijd dat we in nederland is dat zooitje aanpakken TBS,zwervers, illegalen, en de rest van die niet nederlandse afkomst want deze zijn hier te gast en als ze niet kunnen gedragen weg er mee.

waterman | 16-08-05 | 11:05

Aandacht voor de zorgplicht van de overheid om ervoor te zorgen dat niemand hoeft te bedelen dat had ik niet van Eerdmans verwacht. Die andere stap weer wel, bedelaars de stad uitgooien is zoooo middeleeuws. Bedelen een vorm van vrije meningsuiting.

spooky | 16-08-05 | 11:05

Wacht effe! BEDELEN is niet toegestaan? En al die andere bedelaars dan? Die aan de deur komen?
Hoewel, de overheid pakt het heel anders aan: die jat gewoon steeds meer van ons. Zo kan het ook. Iemand nog een litertje benzine?

zweefvlieger | 16-08-05 | 11:05

Joost snapt het niet helemaal: een beetje rechts land heeft zwervers.
Joost E. voorheen de dierenvriend.

vinque | 16-08-05 | 11:05

Domestically challengend is de juiste term

South Pork | 16-08-05 | 11:05

Tja, loop ik door het stadshart hier in Groningen, dan wordt ik per 100 meter aangeklampt door een agressieve jongeling die mij een abonnement, donateurschap, lidmaatschap, of religie aan wil smeren. Ik loop ze voorbij zonder een spier te vertrekken. De vriendelijk ogende zwervers bij AH zijn een verademing ..

noorderling | 16-08-05 | 11:05

En wie gaat die ?350 per maand betalen? Gaat de belasting zeker weer van omhoog. Nu kost het me niets!

Koetjesreep | 16-08-05 | 11:05

Joost Eerdmans moet eens af van dat dode gezwel aan zijn been... LPF genoemd.

Deze travestie op de nagedachtenis van PF heeft nu echt lang genoeg geduurd.

Joost is de enige waar Pimmetje enigszins tevreden over zou zijn geweest. Tijd om op eigen benen te staan Joost!

superjan | 16-08-05 | 11:04

heb laatst zo'n zwerver in de trein eens goed de waarheid gezegd

hij begon met z'n "goedenavond op deze avond dames en heren jongens en meisjes.", en aangezien ik zo'n bedelmonoloog al vaker heb gehoord, nam ik deze over met "Ik heb op dit moment geen vaste woon en verblijfplaats, daarom dien ik dagelijks door deze trein te lopen en samen met enkele honderden anderen zielig doende mensen, mijn geld voor me dagelijkse portie base coke te verzamelen. "

daar had ie even niet van terug, en, na bijna zijn (gejatte) paraplu bijna in mijn oog getoken te hebben, zonder enige rooie rotcent verliet hij de coupé, enkele tientallen mensen glimlachend achter zich laten

The Irritainer | 16-08-05 | 11:03

Bedelen is allang verboden in Nederland. De pliesie heeft gewoon te druk met andere taken om die zwervers aan te pakken. Ze moeten bijvoorbeeld nog hun targets halen voor 2007. Goed bezig, onze jongens in blauw.
Ook fijn om te weten dat sommige politici niet op de hoogte zijn van de wet. Mooie volksvertegenwoordiging

finale_plank | 16-08-05 | 11:03

Klinkt als een lucratief baantje dat zwerver zijn... Joost waar kan ik solliciteren?!

The Zalking Wombie | 16-08-05 | 11:03

Lastige mensen die bedelaars, voel me altijd opgelaten als ze zo met de opgeheven hand voor je neus stand...
Maar een feit is dat je in Nederland niet hoeft te bedelen!
En daar wordt ik persoonlijk wel erg moe van, kansloze figuren.
Joost lead the way!

Alea iacta est | 16-08-05 | 11:02

En terecht!

Prof | 16-08-05 | 11:02

Eerdmans is een eikel, maar wel een die nieuwe dingen durft te bedenken. En hij reageert op e-mails!

Annonico | 16-08-05 | 11:02

Hallo Rita, heb jij nog een oplossing voor in nederland verblijvende mensen zonder vaste woon of verblijfplaats

Mellorenz | 16-08-05 | 11:01

@Nordthiad, ik ben het helemaal met je eens.

Mijn stem hebben ze.

Brzk | 16-08-05 | 11:01

We hebben een probleem... Laten we dat probleem verbieden!!!

Bengski | 16-08-05 | 11:00

Een man naar mijn hart die Eerdmans. Laten we hopen dat Geert en Joost het in een volgend kabinet voor het zeggen krijgen. Raussss met de zwervers en de hoofddoekkies. Mijn stem krijgen ze.

Dr. R. Clavan | 16-08-05 | 10:59

lekker belangrijk Eerdmans die bedelende zwervers! ga je bezighouden met echt belangrijke zaken, tyfusambtenaar!!!

plofje | 16-08-05 | 10:58

Het probleem met bedelaars in Utrecht is dat meer dan de helft ook nog eens verslaafd is, en ik haat junks. Straatnieuwsverkopers daarentegen worden getest op drankgebruik en alcoholgebruik, dus die kunnen wel een sigaret van me krijgen.
Dat is omdat ze niet aan je kop zeuren.

Framoes | 16-08-05 | 10:58

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat iedereen hem afkraakt; hoewel ik niet achter zijn idee over dat bedelen sta ben ik het wel met zijn in het artikel laatstgenoemde opmerking eens...

944 | 16-08-05 | 10:58

Ik zie plotseling wel iets in die campagne van de belastingdienst.

..zapper | 16-08-05 | 10:58

Het is niet echt een fris gezicht als een met zweren bedekte hand naar je wordt uitgestoken. Daar zal iedereen het wel over eens zijn.
Toch zijn ze wel inventief. Ik zag er één een keer een stuk plastik van een vuilniszak afscheuren. Dat stopte hij in het frisdrankautomaat in de opening voor het wisselgeld.

Puntenslijper | 16-08-05 | 10:57

vallen daar ook de draaiorgels onder

Mellorenz | 16-08-05 | 10:56

Eerdmans is een van de weinige politici in dit land waar ik in echt vertrouwen in heb. Ik vind dat hij een goed punt heeft, want dat bedelen is om moe van te worden. Wat mij betreft mogen de krantjesverkopers en uiteraard de straatmuzikanten blijven, maar er moet echt wat gebeuren tegen die junks. Dat is ook voor hun eigen welzijn beter, trouwens.

Nordthiad | 16-08-05 | 10:55

@KaiserSoza,
nee, stadsnomaden is "out". Tegenwoordig heten ze " people between two houses".

fuckje | 16-08-05 | 10:55

Bij Pearl krijg je nu 50% korting, Joost! Misschien een tip om eens een zonnebril aan te schaffen?

Kakbouter | 16-08-05 | 10:54

Stadsnomaden? We leven niet meer in de oertijd! Hup de inrichting in met die lui

Dyna18 | 16-08-05 | 10:54

Laat hem maar eens ophouden met flirten en gewoon openbaar de liefde verklaren. Misschien dat mijn stem dan nog wel zijn kant op gaat

10SC-star | 16-08-05 | 10:53

350 euri als ze een post-adres opgeven bij het Legers des Heils ja. Da's nog geen bedelverbod, of ik moet er over heen lezen. Ze krijgen dus gewoon sponsorgeld om de hele dag laveloos bankjes in winkelcentra te bevolken.
Bovendien, als ze een post-adres hebben, kunnen ze toch ook een uitkering krijgen?
Komt die 350 euri daar dan boven op?

Huh..? | 16-08-05 | 10:53

Lijntje met Pim?
Wurgsex gehad?

geenstijlman | 16-08-05 | 10:53

Ze heten tegenwoordig toch stadsnomaden? Klinkt een stuk minder hulpbehoevend.

KaiserSoza | 16-08-05 | 10:52

vliegtuigje met "Eerdmans heeft gelijk" dan maar?

Dyna18 | 16-08-05 | 10:52

Land uit met die zwervers

Pisvlek | 16-08-05 | 10:52

Eerdmans is een praatjesmaker. Bedelen is al lang niet toegestaan. De meeste gemeentes hebben trouwens oude verordeningen om het zwervers en landlopers moeilijk te maken. Vraag: wat is erger? Valse muziek maken of zwijgend bedelen?
Nog een vraag: wat doen we met venten zonder vergunning. Ik bedoel dit serieus en ik zou willen, dat mensen hierop in gaan.
Kijk, als ik geruïneerd raak, huis kwijt en zo, ga ik het toch een beetje proberen met straathandel (en zeker niet de daklozenkrant), maar pennen of zo. Ik ga langs de deuren, dingen verkopen.
Want dit een tijd van vrij ondernemerschap.
Moet dat mogen? Of word je dan ook van gemeente en eerdmanswege weggejaagd?

Han | 16-08-05 | 10:52

"zucht" pim zal het wel zo gewild hebben.

sebaviaan | 16-08-05 | 10:51

Nou Joost, zet 'm op jongen. Met het duo Eerdmans en Wilders wordt 0031 stukken veiliger hoor.

Joost heeft natuurlijk vannacht na de neuqseks wakkergelegen en wilde natuurlijk weer even populistisch scoopen. Het is de belhamel weer gelukt, Pim zou trots op 'm zijn.

Kbee | 16-08-05 | 10:49

*gaap*

QStel | 16-08-05 | 10:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken