Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ga eens dood!

janEn we hebben er weer een Mohammed bij. Zoals wij al eerder meldden, werd begin dit jaar de 38-jarige Jan Kievit doodgeslagen. Meneer stond namelijk een broodje shoarma te bestellen toen hij het aan de stok kreeg met Mohammed A. Laatstgenoemde had wat meisjes bij de shoarmaboer op niet geheel correcte wijze bejegend. (Hé hoerrrr...) Enfin, de 38-jarige Jan besloot voor de dames in de bres te springen, wat hij beter niet had kunnen doen. Jan werd dood geslagen. Gelukkig voor Mohammed was het zijn eigen schuld. Doodgaan zou Jan immers sowieso. Waarom dan niet een handje helpen? En dus werd gisteren slechts vier jaar cel geëist. Mohammed werd namelijk niet met RESPECT behandeld, weet je. "Ik voelde me beledigd. Hij zei dat we allemaal hetzelfde zijn en riep ook iets over kudt-Marokkanen en Mohammed B. Meestal ben ik niet zo snel kwaad, ik ben juist een gezellige jongen." Zijn relaas staat echter haaks op de getuigenverklaringen. Omstanders verklaren dat er helemaal geen racistische opmerkingen zijn gemaakt. Jan vroeg Mohammed slechts de meisjes met rust te laten. Enfin, het woord is aan de rechter. Moeilijk, moeilijk moeilijk...

Reaguursels

Inloggen

Hoe triest allemaal, één positief ding; die jonge meiden zijn iig gewaarschuwd...

Lief is stoer | 29-07-05 | 13:46

kom kom rowdy
Marokaan is met een hoofdletter

rocco tevredi | 29-07-05 | 01:21

Kanker marokaan.

rowdy | 28-07-05 | 20:07

Jammer zo figuur. Gewoon praten/nadenken kan blijkbaar niet meer. Nee, meteen maar meppen en vervolgens er flink op los liegen. Te schijterig om voor z'n eigen stomme daden op te draaien. Laffe zak.

4 jaar? 40 jaar verdient hij.

buddha73 | 28-07-05 | 13:11

Als we alle Mohammêêêêhhhds een spuitje met hun verjaardag en na een jaar zijn we er vanaf.

pikata | 28-07-05 | 12:58

Ik weet het niet meer... Moet ik barten van woede of het gaan uitjanken...
Nederland wordt niet alleen kapot gemaakt door .... Maar onze zogenaamde geleerde jonges doen er gewoon aan mee.

Was Pim er nog maar...

ramp r | 28-07-05 | 12:23

De rechtspraak heeft weer eens, in haar oneindige wijsheid, een eis neergelegd waar 16.000.000 Nederlanders geen bal van begrijpen. Bis, bis.

superdick | 28-07-05 | 11:44

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik na het lezen van deze intro sterke haat gevoelens creërde welke na het lezen van het originele bericht ook weer verdwenen. Natuurlijk is het niet goed te praten maar de motivatie waardoor dit vreselijke voorval gebeurde is toch wat anders wat ik me in eerste instantie (door bovengenoemde) inbeeldde. Wellicht dient hier toch wat voorzichtiger mee omgegaan te worden?

Mus | 28-07-05 | 09:26

OPHANGEN!!
Ik heb wel eens gehoord dat een gast die mohammed heet zich volgens de islam dan ook als een voorbeeldig islamietje behoort te gedragen, om zo zijn naam eer aan te doen. Gaat lekker met de mohammedjes jongens.
In alle eerlijkheid, en dan sluit ik me aan bij de concensus, jammer dat de kudtste helft het weer verpest voor de andere helft, en gelijk ook voor de Nederlandse helft. Nederland wordt steeds groter..

lay--z | 28-07-05 | 03:26

Het moet niet gekker worden !!
Het lijkt wel of er elke dag een Mo veroordeeld word.

nielzkeo | 28-07-05 | 01:02

Noem mij alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft één land waar ik naar toe kan emigreren waar ze Engels (of Duits) praten en waar géén Marokkanen zijn, zodat ik kans maak de pensioengerechtigde leeftijd te halen want in dit kudtland gaat dat nooit lukken.

Kutvoorbibsberbers! Ik haat dat volk. Jammer dat 90% van de Marokkanen het moet verpesten voor die 10% die wel deugt.

Dr. R. Clavan | 28-07-05 | 01:01

Wat doen die kudtkazen ook in Nederland? Weg ermee! Holland voor de Mocro's en die kaashoeren al helemaal. Snap dat nou toch eens. Vier jaar is veel te lang, die gezellige jongen heeft nog een heel respectvol leven voor zich. En de Kivieten zijn niet uitgestorven, dus eentje meer of minder... wat een non item. Veel erger is dat ze die arme Mo Bouyeri al weer voor de kadi slepen, alsof het nog niet genoeg is.

vraagstaart | 28-07-05 | 00:43

Mohammed G.
Gelukkig, nog maar 23.

Mike in het zwart | 28-07-05 | 00:27

bolke dat de politie niet of te laat op kwam dagen vind ik superbizar!

Pannie | 27-07-05 | 23:32

Tja.... wat zal ik er eens niet- discriminerends over zeggen ? Uhhhhhh ....................... uhhhhhhhhmuhhhh...... he verdomme.... kunnen we niet eens gewoon wat niet-Marokaanse etters de revue laten passeren?

bondje33 | 27-07-05 | 23:29

@Pannie

Dit is dus het meest bizarre dat ik sinds lange tijd heb gehoord.

Bolke de Beer | 27-07-05 | 23:25

ga eens dood
corpus sana mens sana

LEONDUPONT | 27-07-05 | 23:17

@Pannie
Ja ik heb daar geen woorden voor.

bethundered | 27-07-05 | 23:13

Toch wel schockerend dat Theo van Gogh's 14 jarige zoontje sinds de moord op z'n vader al minstens 1 keer door Marokkanen in elkaar geslagen is. En dat de politie beide keren niet kwam op dagen is HELEMAAL schockerend. (zojuist bij Nova)

Pannie | 27-07-05 | 23:04

@kniebelknuistje
Ik negeer ze gewoon en ik heb ook geen centje last van ze. Behalve dat ene voorval zo'n tien jaar terug ze waren er gewoon op uit om iemand te pakken. Helaas voor hun hadden ze de verkeerde te pakken. Voor dames is dat natuurlijk ook wat anders. Vooral in het westen. Ik woon in a'doorn daar is het nog niet zo erg. Maar ik kan me voorstellen dat je daar wel zorgen over hebt. En wat is wijsheid. Peperspray ja dat lijkt me wel effectief. Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat je met die mongolen rekening moet houden. De politie zou zich eens wat meer met veiligheid bezig moeten houden dan met bonnen uitschrijven. Daar zal dit kabinet ook wel een keer op afgerekend op worden.

bethundered | 27-07-05 | 23:02

Het enige Marokkaanse aan Nationalist is z'n nick.

Pannie | 27-07-05 | 22:55

@Bwork
Ben bang dat we het hier over Mocro's hebben, niet over Turken. Ik heb vrienden onder Turken. Toch een beetje ander verhaal.
@Nordthiad
Precies. Zie je nou dat Nationaliste Marocai fake is, gewoon een stomme stoker.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 22:50

@ Nationaliste Marocai (21:37): schakel je nu Marokkanen en Arabieren gelijk? Okay, de Marokkanen hebben inmiddels de Arabische cultuur overgenomen, maar de meeste Marokkanen zijn nog altijd Berbers. De Berbers zijn altijd onderworpen geweest door de Arabieren; om die reden is er nu ook niets meer zoals een Berberse cultuur.

Nordthiad | 27-07-05 | 22:46

Gelijk vol tussen de ogen. De rest gaat vanzelf pleite. Maar ja, ook ik doe aan vechtsport(teakwon-do)Waarom heb ik wel goede ervaring met Turken ? Mag ook wel eens gezegd worden.

Bwork | 27-07-05 | 22:44

Tsjonge, GS doet aan integratiebeleid. Onze hoogsteigen marokkaanse trol? Niet overdrijven jongens.

TM | 27-07-05 | 22:40

@bethundered

Kan ik me voorstellen, sterk zien ze er zelden uit. Ik zit ook op een vechtsport, maar of het me zal helpen? Die kutjochies zijn nl vaak messentrekkers, en ik loop niet graag een litteken in m'n gezicht op. Vandaar dat ik, als ik 's avonds in die contreien ben, m'n pepperspray bij me heb. Teveel vriendinnen met nare ervaringen zoals die van mij. Van je fiets gesleurd, de gracht in geduwd, ondergespuugt, dingen naar je hoofd, grijphanden in je zachte delen. Sorry, zal allemaal heel stigmatiserend zijn wat ik nu zeg, maar het is wel empirisch onderbouwd. Ik heb het wel over die hangjongeren, niet over keurige meneren die gewoon elke dag naar hun werk gaan, want die zijn er vast ook. Maar om de een of andere reden zie ik in Baarsjes t/m Geuzenveld alleen baardapen in djellaba's en andere frusties wiens blik boekdelen spreekt.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 22:38

@Nationaliste Marocai
Heb ooit in mijn jonge jaren het genoegen gehad om drie van je soortgenoten tegen het lijf te lopen. Na mijn eerste dreun vluchte er gelijk een en die andere heb ik wat hooftpijn bezorgt. Moet ik wel zeggen dat ik toen nog op een vechtsport zat.

bethundered | 27-07-05 | 22:10

. Nationaliste Marocai,
Ik ben helemaal geen lafbek!!? maar ben geen imbiciel die tegen "groepjes" mat.
wie zijn nu eigelijk de bafbekken!!??? haha

ray_69 | 27-07-05 | 22:08

@Nationaliste Marocai
Ten eerste hang ik hier nergens de stoere kerel uit, al was het alleen maar omdat ik geen kerel ben.
Dat is ook meteen de reden waarom ik niet op een groep Mocro's afstap. Ik heb daar nogal vervelende ervaringen mee, als vrouw. Tevreden? Eikeltje.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 22:07

@@kniebelknuistje
@@ray_69
Stelletje lafbekken !
Waarom hangen jullie dan de stoere kerels uit op een kaalkopjes site?

Quote: @@kniebelknuistje
Op 1 Mocro stap ik, in mijn eentje.. "
Die Mocro's hebben dus een reden om als groep op te trekken.
Ik wens een van jullie een 'ontmoeting 'met die gasten

Nationaliste Marocai | 27-07-05 | 22:00

@Nationaliste Marocai
Nou en dan??? Ik ben benieuwd. Of kan je gewoon niet meer uit je woorden komen.

bethundered | 27-07-05 | 21:55

Praat die mohammed over respect? he hoerr roepen betuigt ook niet echt van respect.

nederlandse | 27-07-05 | 21:54

@@ray_69
Let me guess
1)je hebt geen baan
2)je bent aan de drank
3)je verricht ongeschoold arbeid voor let's say 1250 euro per maand?
4) Je vrouw heeft je verlaten

Je bent een scheitert want je durft niet op te treden tegen de Arabieren.
Heb je lef? loop alstublieft naar een groepje Maroc-jongeren en scheld ze uit.

. Nationaliste Marocai 27-07-05 @ 21:37

?????
nou nee.., geen van alles.. Ik ben gewoon een realist die ziet dat niet alle culturen "klicken" zullen we maar zeggen...
"loop alstublieft naar een groepje Maroc-jongeren en scheld ze uit" is precies waar ik op doel sukkel

ray_69 | 27-07-05 | 21:53

@Nationaliste Marocai

Zo kan ik er nog wel een paar. Heb je lef? Spring van een hoog gebouw af. ja, en dan?
Het probleem met die Hangmocro's is nou juist dat ze altijd in groepjes rondhangen. Op 1 Mocro stap ik, in mijn eentje, wel af, dan zijn ze altijd poeslief. Maar in m'n eentje naar een groepje? Je hoeft dat soort groepjes niet eens uit te schelden, daar beginnen ze, zo is m'n ervaring, zelf meestal al mee, al kom je alleen maar de weg vragen. Geen idee waar al die opgekropte woede vandaan komt, zal er wel ingefokt zijn of zo.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 21:53

De dader was met een vriend de trein al uitgezet wegens misdraging, en was daarom een beetje gefuckt. Na de matpartij schijnen de Marokkaanse omstanders "ga eens dood" geroepen te hebben en hebben ze het ambulancepersoneel gehinderd, aldus de televaag. Natuurlijk niet waar, want in het parool stond niets over de zich misdragende omstanders vermeld.

Hammiehetvarken | 27-07-05 | 21:50

@@bethundered
Ik heb geen smilies tot mijn beschikking maar kijk effe naar je hand en tel je vingers op. Stop bij je derde vinger en ...

Nationaliste Marocai | 27-07-05 | 21:49

Die denken ECHT dat ze g*dverdomme alles mogen, alweer een gezin met levenslang, en alweer door een buitenlander hier word ik toch zo kwaad om he, je word er idd agressief van.

nederlandse | 27-07-05 | 21:47

@Nationaliste Marocai
Je bent wel heel stoer hè...

bethundered | 27-07-05 | 21:44

@@ray_69
Let me guess
1)je hebt geen baan
2)je bent aan de drank
3)je verricht ongeschoold arbeid voor let's say 1250 euro per maand?
4) Je vrouw heeft je verlaten

Je bent een scheitert want je durft niet op te treden tegen de Arabieren.
Heb je lef? loop alstublieft naar een groepje Maroc-jongeren en scheld ze uit.

Nationaliste Marocai | 27-07-05 | 21:37

@kniebelknuistje
Hum... Een mensen leven is dan in Nederland weinig waard. Twee is jaar erg weing als je daar ook nog eenderde vanaf trekt.

bethundered | 27-07-05 | 21:36

Wanneer stappen we nu eens over die "gereserveerde" houding heen en flikkeren we "ALLE ARABIEREN" het land uit!!! ze verzieken echt de samenleving.. en kosten geld..,heeeel veel geld!!
godverdomme ik ben het spuugzat!

ray_69 | 27-07-05 | 21:29

@Nationaliste Marocai
Als voor Marokkaan wil doorgaan, moet je het wel goed doen. Dit overtuigt niet echt. Maar goed, elke gimmick is natuurlijk welkom.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 21:26

@Bethundered
Mohammed G was 19, en die kreeg dus 3 jaar waarvan 1 jaar voorwaardelijk.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 21:25

@kniebelknuistje
Waren die jongetjes van Dirk van der Broek niet minderjarig?

bethundered | 27-07-05 | 21:23

@@kniebelknuistje
Wij Marokkanen hebben een kort lontje. Wij doen het als volgt:
1-meppen
2-praten
en nie andersom.

Nationaliste Marocai | 27-07-05 | 21:23

Ik heb het ff opgezocht: de Mrocco's die destijds Anja Joos (zwerfster-dirk-van-der-broek-doodgeslagen-ook-zwakke-gezondheid-en-snel-dood-maar-jongens-hebben-geen-hulp-gezocht) kregen van 6 maanden voorwaardelijk tot 3 jaar, waarvan 1 voorwaardelijk (die jongen heette trouwens Mohammed G.) Het zal me verbazen als Mohammed A. dus meer krijgt.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 21:17

@Nationaliste Marocai
GAAP...

bethundered | 27-07-05 | 21:15

@@ De Vrolijke Kaafir©
Wat een kut zin komt uit je 2 resterende hersencellen.

Nationaliste Marocai | 27-07-05 | 21:15

Nationaliste Marocai laat weer eens even precies zien hoe leip de door Ali B. bezongen Mocro-fleevaah precies is.

De Vrolijke Kaafir© | 27-07-05 | 21:11

@@bethundered
Trollen?
Je moet dan rapporteren aan kaalkopje Fleischbaum dat ik aan het trollen ben.

Nationaliste Marocai | 27-07-05 | 21:10

@Bolke
Originele omkering van wat er normaal altijd wordt geblaat in p. correcte kringen. Ik had eerlijk gezegd hetzelfde gevoel toen dat gedoe in de Diamantbuurt speelde. Vreemde indringers jagen oorspronkelijke bewoners uit hun huizen. Gooien bakstenen door de ruiten, treiteren mensen weg. Lijkt wel een beetje op de de Duitse bezetter! Maar van Cohen+Geert Mak hebben we geleerd die Marokkaantjes meteen te associeren met de slachtoffers, met de joden, dus. Niet juist, volgens mij.

kniebelknuistje | 27-07-05 | 21:08

Ik heb de laatste tijd het één en ander gelezen over de jaren dertig in Duitsland. Hoe al tijden bepaalde (bevolkings)groepen in Nederland worden behandeld, lijkt op de unieke positie van de SA destijds in Duitsland. Er wordt hen de hand boven het hoofd gehouden en ze kunnen alles flikken.

Bolke de Beer | 27-07-05 | 21:02

@Nationaliste Marocai
Ga je weer lopen trollen, je bent fake...

bethundered | 27-07-05 | 21:02

Daar gaan we weer: vier (lees: twee en een half) jaar voor het vermoorden van een ander mens. Justitie is weer helemaal zichzelf. Want waarom zou Justitie in vredesnaam toch degelijke misdaad moeten bestrijden en op moeten komen voor de slachtoffers? Mohammed werd immers ontzettend oneerbiedig behandeld en deze racistische Jan hoorde natuurlijk niet op te komen voor meisjes die lastiggevallen werden.

Nordthiad | 27-07-05 | 21:01

Hallo Kaalkopjes van GS
@@jdh: Ik zou zeggen voeg de daad bij het woord vandaag nog en loop effe door een van de allo. wijken met je kaalkopjes vrienden.

@@ Fleischbaum
4kaalkopje Fleischbaum wens ik een ontmoeting met een Mohamed, Hassan of een Mustapha in een shoarmazaak !.

Nationaliste Marocai | 27-07-05 | 20:57

wij nederlanders zijn gewoon te fatsoendelijk( een paar hooligans uit rotjeknor , personen die richard lourens heten en wat tbs gevallen daargelaten). wij slaan neit terug. denk dat wij ook maar zo agressief als die geitenneukers moeten worden en meteen moeten gaan meppen. probleem alleen dan is dat we waarschijnlijk dan voor rascistisch gedrag veroordeeld worden...

jdh | 27-07-05 | 20:44

Moeilijk moeilijk moeilijk ? Helemaal niet !

Gizmo© | 27-07-05 | 20:33

@Van der F: niet helemaal waar, immers, we herinneren ons allemaal nog de jarenlange ophef en de waxinelichtjesoptochten over dit soort zaken (Joes Kloppenburg enzovoort) en dat waren allemaal blanke daders. De kranten stonden er bol van. Verder herinner ik me een Mercatorplein vol boze Mrocco's omdat de politie toen die Dries (die aanviel met mes) had doodgeschoten. Erg veel ophef over.
Ik ken de finesses van deze zaak niet, maar het lijkt me dat het ernstig is als de daders erbij stonden te wachten tot hij dood ging. Een telefoontje is zo gepleegd, tegenwoordig. Dat maakt het voor mij moord.
@Flapdrol: herinner jij je nog wat die daders van Anna Joos (zwerfster dood geslagen bij de Dirk v'd Broek, haar dood werd toen ook geweten aan haar zwakke gestel) hebben gekregen? Zou vergelijkbare zaak moeten zijn...

kniebelknuistje | 27-07-05 | 20:28

Opsluiten en alleen varkensvlees voorschotelen; slikken of stikken....

Spaceman | 27-07-05 | 19:54

weer typisch zo'n geval waarin het OM weer eens niet hoog durft in te zetten na alle blunders. resultaat van die blunders is dus niet alleen vrijspraak voor terroristen, maar ook nog strafvermindering voor al het andere tuig

Leon G | 27-07-05 | 19:52

TIP: Geef de Mohammed's naast een letter ook een nummer, dan kunnen we de boel beter uit elkaar houden. Bij voorbaat dank.

pfff | 27-07-05 | 19:48

Oh? Dus als ik shoarma bestel wat ik overigens niet lust en ik roep : Kudt Marokkanen, dan verdien ik het om doodgeslagen te worden. Rare praktijken houdt meneer M. Asociaal er op na. Dit is meten met 2 maten, deze gast verdiend net zoveel straf als Mo B.

Niflheim | 27-07-05 | 18:53

@ spooky 27-07-05 @ 15:58 : Ik heb het woord crimineel niet gebruikt hoor, dat haal je er zelf bij. Ik heb het over dat gezeik dat als je 'de marokkaanse probleemjongeren' als een groep ziet, je onmiddelijk van racisme of discriminatie wordt beschuldigd. Ik zie persoonlijk de streng-christelijke gemeenschap van Urk ook als een 'groep'.


@ . Lekker Belangrijk© 27-07-05 @ 15:59

Je hebt gelijk. Maar om te voorkomen dat alle topics op 1 hoop kunnen worden gegooid(en GS nog meer afglijdt tot een 1-topic terrorisme-praatclub) houd ik even het onderscheid aan tussen bommemgooiers en criminele hangjeugd.

TM | 27-07-05 | 18:32

-edit nog zo een stoere-

marc69 | 27-07-05 | 18:09

Achmad Q krijgt geen levenslang, maar 20 jaar voor de executie van zijn vrouw en schoonmoder, voor de ogen van haar kinderen. De man heeft namelijk een moeilijke jeugd gehad en is sexueel misbruikt aldus de rechtert. Achmad was in de VS al ens veroordeeld voor verkrachting en een overval, beschikte over 11 verschillende namen en zes geboortedata. Tsjaaa moeilijke jeugd he.

err_ | 27-07-05 | 18:05

-edit stoer-

VoodooPop | 27-07-05 | 17:52

Mohammed A. Mohammed B. gvd dat wordt nog leuk

George Orwell | 27-07-05 | 17:52

Make. Him. Eat. Glass.

Syn | 27-07-05 | 17:39

Vraag me af hoe er gereageerd zou worden als een paar kaalkopjes een marokkaanse man onvrijwillig hadden laten stoppen met roken. Niet meer of minder tragisch, maar ik denk (vrees) dat het OM hier om de 1 of andere reden een véél zwaardere straf voor zou eisen.

De Vrolijke Kaafir© | 27-07-05 | 17:24

als iemand je een knal verkoopt om wat voor een rede dan ook en je hebt een blauw oog dan ligt dat in de lijn van de verwachting, als je een knal krijgt en je gaat dood dan ligt dat niet in de lijn van de verwachting maar heb je pech.

samwisethebrave | 27-07-05 | 17:17

@return of the beasjt

U lost me. Wat?

tistochwat | 27-07-05 | 17:07

Krijg ik nu weer lekker veel bezoekjes op mijn sites van justitie in den haag die zo nodig afgelopen zo vaak dagen langs moest komen...
Val ook maar dood, zolang jullie verdachten toelaten bij rechtzittingen waar zijn mede verdachten terecht staan.
Landverraders.

Return of the Beasjt | 27-07-05 | 17:05

Gewoon lekker los laten op afdeling met veroordeelde kaalkopjes en toevallig andere kant opkijken-
Opgelost.
En wat meneer zijn eer betreft. Die heeft ie niet.
Maar ja dat hebben meer van dat soort zwijnen niet.
Jammer dat aardgas niet dodelijk is.

Return of the Beasjt | 27-07-05 | 17:02

"Maar agent, ik wilde geen ongeluk veroorzaken, echt niet!"

Peduhr | 27-07-05 | 17:00

Pech is als je over een bananenschil uitglijdt en met je harses op de stoeprand stuitert. Klappen krijgen is NOOIT pech (tenzij je net in de weg staat als een ander wordt geslagen, dan is het weer een ander verhaal ;-))

tistochwat | 27-07-05 | 16:59

@tistochwat
Ja daar heb je wel een punt...
Als ik door rood zou rijden snachts dan doe ik dat ook niet om op een ander te knallen, gebeurd dat wel dan krijg ik de straf voor het veroorzaken van een ongeluk door het door rood rijden.

Peduhr | 27-07-05 | 16:58

Ja pech noem je dat, als je een knal op je kop krijgt en dan ter plekke dood gaat.
ja dan heb je pech aangezien dat normaal niet het geval is anders zouden we honderden dooden hebben ieder weekend.
Natuurlijk is het erg vervelend en moet die gast zijn handen thuis houden.
Maar hij heeft nog wel pech gehad.

samwisethebrave | 27-07-05 | 16:55

@ OoO
Pik omhoog

Unexist | 27-07-05 | 16:55

@samwisethebrave En daar hebben we weer zo'n misverstand. Jij gaat ervan uit dat er pas dodelijke bedoelingen bij zitten als er lang wordt doorgeslagen. Die hele redenering kan zó het raam uit. Mensen overlijden namelijk ook na één klap, ik noem een Joes Kloppenburg, een Daniel huppelepup (naam kwijt). Hoe lang er is geslagen doet er m.i. niet toe, alleen aanleiding en resultaat wat mij betreft.

tistochwat | 27-07-05 | 16:53

Tijd voor een wetsverandering. Bij geweld standaard straf. Als het slachtoffer overlijd, de dader verplichten een % van zijn inkomen af te staan aan de nabestaanden.
bij niet nakomen van de betaling terug de cel in. Dan maar geen vrijheid.
Mensen die de privelege van vrijheid niet aan kunnen moeten niet opstraat los lopen

DeeDee | 27-07-05 | 16:52

@vanderF Hier is het ook vrijwel dagelijks raak, komt toch ook niet in 't nieuws terwijl er wel Marokkanen bij betrokken zijn. Damn... in dit geval gaat je 'gekleurde-boodschap-verhaal' dus ff niet op.

tistochwat | 27-07-05 | 16:50

er moet natuurlijk wel een verschil in strafmaat zijn tussen iemand die een half uur loopt door te rossen op iemand die al op de grond ligt, dan dat iemand een knal voor zijn kop krijgt

samwisethebrave | 27-07-05 | 16:49

Ze moeten in het strafrecht maar de Mohammed factor gaan handhaven. Straf x4 ofzo.

Dat zal ze leren om zich te misgedragen.

Peduhr | 27-07-05 | 16:47

Pech? PECH?! Zeg jij dat ff tegen de nabestaanden.

tistochwat | 27-07-05 | 16:47

Het is hier elk weekeinde beuken en knokken.
Hier wonen alleen geen Marokkanen, haalt de krant dus niet.
Dus alleen Marokkanen mogen niet meer meppen?

vander F | 27-07-05 | 16:46

. Michiel de Ruyter 27-07-05 @ 16:39
Niet helemaal zeker, maar het blijft het gokken waard voor 1000 euri.

OoO | 27-07-05 | 16:46

Hij heeft Jan een keer een trap in zijn maag gegeven en daarna een knal voor zijn kop.
Dat is natuurlijk niet echt lekker fris maar het lijkt mij niet de bedoeling dat hij hem met opzet dood slaat.
Hij heeft er niet nog een kwartier op na slaan te beuken ofzo. Dus 4 jaar lijkt me prima gewoon een geval van pech

samwisethebrave | 27-07-05 | 16:44

is al veel eerder begonnen, maar Kok heeft er ook nooit wat tegen gedaan

breakingnews | 27-07-05 | 16:44

@Harrie, Kok?
lul niet

vander F | 27-07-05 | 16:43

. tistochwat
wat jij zegt,
maar dat zien ze hier niet, helaas

breakingnews | 27-07-05 | 16:41

-weggejorist-

Harrie N. | 27-07-05 | 16:41

Damn, zijn we nu met z'n allen zo in de war? Lees ik nou echt goed dat (sommige) mensen zeggen: hij wilde 'alleen maar' klapjes geven...? WORD ES WAKKER GODNONDEJU! Wat dacht je van de volgende redenering: op het moment dat je fysiek geweld gebruikt tegen een ander neem je bewust het risico die persoon in meer of mindere mate te beschadigen. Het feit dat diegene misschien al een barrel is, doet toch goedverdoeme niet ter zake! Nog ff en er komt een omgekeerde zaak omdat de dader emotionele schade heeft opgelopen door het overlijden van het slachtoffer (want: nooit gewild/verwacht) en dat gaat claimen bij de erven onder het mom van: had ie maar moeten zeggen dat 'ie barrelig was.
En dat gelul over 'zo is de wet', dan moeten we de (invalshoek van de) wet dus veranderen. En ja, daar gaat een tijd overheen, maar als je er godsgloeiendegloeiende niet mee begint, duurt het zeker lang.

tistochwat | 27-07-05 | 16:40

offtopic
@ OoO
Is dat Balkenende in z'n zwembroek?

Michiel de Ruyter | 27-07-05 | 16:39

. vander F
Maakt geen flikker uit wat hij van plan was, hij moet zn poten thuis houden, juist omdat hij niet weet wat er kan gebeuren. Dus helemaal geen gezeur over Marokkanen, die mentaliteit van dit soort randdebielen is focking fout. Hij beledigt mij -->> ik sla hem dood. "Ja ik had nog gewaarschuwd" Rot toch op met dit soort mongeaulen

breakingnews | 27-07-05 | 16:38

@jim Beam,
idd, je kind slaan omdat hij iets hufterigs gedaan heeft mag dus niet.
Niet dat ik me daar wat van aantrek, maar goed.
Lijfstraffen mag helemaal niet meer, de politie mag zelf bija geen klap meer uitdelen.
wat nu?
Op bijles bij Femke Halsema?

vander F | 27-07-05 | 16:37

@Jim Beam 27-07-05 @ 16:29
Aan de ene kant is dat wat je laat zien misschien een handige korte termijn oplossing, maar dit is nou juist net niet het soort volwassenen dat we in NL willen hebben: kunnen geen eigen verantwoordelijkheid nemen en luisteren alleen naar repressie. Volgens mij niet de ideale ingredienten voor een gezonde democratie... maar ik moet toegeven, helaas wel in veel gevallen de realiteit

Gies van Agt | 27-07-05 | 16:34

@Ruthie Lingle
I know. Ze voelen zich geen Nederlander en zijn het ook niet. Ook al zijn ze hier geboren en hebben ze hier hun eerste stappen gezet, hun examen gedaan, hebben ze hier op een voetbalclub gezeten. Kenden we hier maar strafkampen. Laat ze maar eens lekker een paar jaar zwoegen, nieuwe Waddeneilanden aanleggen ofzo, zodat ze helemaal gebroken zijn als ze weer vrij zijn. Dan krijgen ze misschien eens wat respect voor wat wij hier in Nederland voor elkaar gekregen hebben.

Horror Scoop | 27-07-05 | 16:31

@tomy

hahahahahaha!!!!!

FNV-lidaf | 27-07-05 | 16:29

Wat in het geval van jonge marokkaantjes prima werkt is de vaders de vrije hand geven.
Dat mogen ze dus niet he?
Een marokkaanse produktiemedewerker van ons is de bak ingedraaid omdat hij zijn stelende zoon strafte.
Toegegeven, wat mij betreft helemaal over the top maar in die cultuur blijkbaar normaal.
Als we toch toestaan dat ze hier leven als in marokko? Geef die vaders dan de kans te straffen zoals in marokko, die ouderen zijn namelijk helemaal niet blij met het gedrag van hun zoons.
Maar wat moeten ze? Hun handen zijn achter hun rug gebonden.
Een andere produktiemedewerker geeft ieder van zijn zoons 100 euro per week, "anders stelen en streng mag niet in nederland"..........

Jim Beam | 27-07-05 | 16:29

@ vanderf, ook jij ziet niet dat ze riepen, "ga maar dood, ga maar dood""

Apollo | 27-07-05 | 16:28

Met Gies van Agt eens.
dit zijn nu een maal de strafmaten bij een gegeven misdrijf.
Mo was niet van plan hem te vermoorden, alleen klapjes uitdelen.
Mishandeling ja, dood door schuld,misschien.
Elk weekeinde gaan een stel idioten met elkaar op de vuist, dat gaat meestal 'goed'.
Dit is geen zaak, behalve het zeuren over Marokkanen.
Randstedelijk gezeur ook nog.
Mag dan zijn dat Maroc's ongekend vaak culturele misbaksels produceren, heeft rechttechnisch niets met deze zaak te maken.

vander F | 27-07-05 | 16:27

FNV-lidaf 27-07-05 @ 16:15
Ook moeilijk geval, straffen bij verkeersmisdrijven zijn veel lager in het algemeen. Als je iemand wilt vermoorden, pak dan een auto en houdt vol dat het een ongeluk was, zeker dat je er met een jaar celstraf of nog veel minder vanaf komt. We accepteren met z'n allen dat we rond mogen rijden in voertuigen die duizend(en) kilootjes zwaar zijn (potentiele moordwapens), da's het probleem. Maar ik vind ook dat we veel te makkelijk omgaan met verkeersmisdrijven. De verantwoordelijkheid die hoort bij het krijgen van je rijbewijs moet veel duidelijker worden benadrukt. Kan je die verantwoordelijkheid niet aan en houd je je niet aan afspraken (verkeersregels), straf en lever je papiertje maar weer in...

Gies van Agt | 27-07-05 | 16:26

@ Jim Beam, Wellicht schrikt het niet af, maar het scheelt wel een boel geld, rommel en onschuldige proefdieren...
En als ze levenslang bermen moeten schoffelen kunnen ze in ieder geval de samenleving weinig kwaad meer berokkenen...
En terug komen na een loodzware straf... wie heeft het over terugkomen ?

Let wel, ik heb het uiteraard niet over de "gewone criminelen" die mogen van mij best het reclasserings traject in, maar al die idioten die het nodig vinden (dodelijk) geweld, verkrachtingen, moorden en terroristische aanslagen te plegen, mogen van mij de rest van hun miezerige leven dwangarbeid verrichten, teneinde de kosten van het buiten de "beschaafde" samenleving houden van deze figuren zo laag mogelijk te houden.

Martin73 | 27-07-05 | 16:25

@ OoO

WTF

ps: die twee mannen rechts in beeld genieten er duidelijk van ;)

Rudy Gustav | 27-07-05 | 16:24

@ Flapdrol
Ik vind het een moeilijke discussie, vooral vanwege het feit dat ze misschien willen gaan meenemen dat het slachtoffer een zwak gestel had, waardoor hij een grotere kans had om te overlijden dan een olympische sporter. Dan begint het erop te lijken dat je strafmaat afhangt van een geluksfactor, en jij propageerde net dat dat niet mocht (zelfde misdrijf, zelfde strafmaat), en welk "resultaat" van het bewuste misdrijf moet dan als voorbeeld gelden voor de strafmaat? (zie bijvoorbeeld het geval hierboven van iemand die in een dronken bui een vuilnisbak in vlammen zet en daarmee twee gezinnen in gevaar brengt of iemand die hetzelfde doet en alleen wat schade teobrengt aan een schuurtje of zoiets...

Gies van Agt | 27-07-05 | 16:19

FNV: ik kan me voorstellen dat er meer koks een speciaal menu kunnen samenstellen. Pedofielen en verkrachters hebben al jaren een "aangepast menu".Het lijkt me stug dat Bouyeri de dans ontspringt.

tonydomtana | 27-07-05 | 16:18

@ flapdrol. voor de 3e keer ( en nu misschien met commentaar van jouw zijde )
ze stonden eromheen heen en riepen "ga maar dood, ga maar dood""

Apollo | 27-07-05 | 16:18

@Jim
Komen we toch weer terug bij de opvoedingskampen van Wilders en Lubbers!

Peduhr | 27-07-05 | 16:18

Dat schrikt niet af martin73.
Tuurlijk de normale burger zal wel 2 keer nadenken voor hij iemand een duw geeft of een appel jat.
Maar op de straat heerst de "can't do the time? don't do the crime" mentaliteit.
Sterker nog, terugkomen na een loodzware straf levert op straat enorm veel respect op.
Er moet een mentaliteit veranderd worden.

Jim Beam | 27-07-05 | 16:16

@Martin73, Chapeau, gewoon de chain gang weer in ere herstellen. Werken met je ge-decimeerde pik!

Lekker Belangrijk© | 27-07-05 | 16:16

@Gies

Aan de andere kant: die vrachtwagenchauffeur die de dochter van Anna Lindquist (of zoiets) doodreed heeft volgens mij niet eens een jaar gehad. En hij ging nog in hoger beroep ook omdat hij niet wilde dat zijn rijbewijs werd afgepakt.
DAT is ook zoiets misdadigs... dat veroorzakers van verkeersdoden nauwelijks gestraft worden

FNV-lidaf | 27-07-05 | 16:15

@Horror 16:08
Vanwaar dan die vlaggen, attributen en trots in hun auto's en huizen?

Ruthie Lingle | 27-07-05 | 16:14

@Horror Scoop 16:08
Vanwaar die vlaggen, attributen en trots in hun auto's en huizen?

Ruthie Lingle | 27-07-05 | 16:11

Flapdrol 27-07-05 @ 15:58
Duw omaatje, valt ongelukkig, breekt nek en overlijdt. Duw klein kind valt, zegt auw en heeft een schrammetje.

Zelfde misdrijf/actie, bewust iemand een duw geven omdat die persoon irritant voor me voeten liep, dus zelfde strafmaat?

Gies van Agt | 27-07-05 | 16:10

@Tomydomtana

Maar ik kan me vergissen hoor... want waarschijnlijk is de grond bij Tanger/Casablanca nog duurder. Maar itt wat je zou denken is het allemaal vrij duur in het droge dorre Rif-gebergte.... en dat komt toch door de aantallen redelijk welgestelde bewoners al dan niet met connecties in West-Europa en DAARNAAST heb je natuurlijk de hasj-export en daardoor heb je ook een aantal miljonairs.

Iets anders: die kennis die bewaarder is van Mo, gaat ie mee naar het nieuwe onderkomen?

FNV-lidaf | 27-07-05 | 16:09

@Tonydomtana
Land van herkomst is in veel gevallen gewoon Nederland. Triest maar waar, wij voeden ze gewoon zo op. En dat moet maar eens ophouden.

Horror Scoop | 27-07-05 | 16:08

Er wordt (op andere topics) veel geroepen ook om beter en (maak ik er even uit op) strenger onderwijs.
Nou wordt mij wel eens gezegd dat ik een goeie zou zijn voor de klas. Leuk zo?n compliment, maar ik ben op eigenaardige bezwaren gestuit: ik wil helemaal geen Marokkaantjes lesgeven.
Nondeju, zo denk ik er dus over!

Afijn, wat ik wél doe is in mijn biotoop de confrontatie aangaan.
Afgelopen winter bekogelden een stel jochies van Marokkaans signalement mijn auto terwijl ik al manouvreerde om goed de bocht door te komen.

Even geparkeerd en uitgestapt daarna. Dat ze dat niet meer moesten doen.
- Wij zijn jaloers, het is een mooie auto (drie keer vragen, ik verstond het echt niet?)
- Nou dat valt ook wel mee. Mik voortaan zo hoog mogelijk op muren, weet ik wat , maar nóóit op het verkeer, die schrikt daarvan, en jullie ook hè, van m?n toeschuivende auto?

Toen renden ze weg. Nah, dacht ik, misschien laten ze het voortaan.
Maar ho es even, het was dus niet uit lolbroekerij, ik had iets wat zij niet hadden, waar je tegen aan moest trappen! ? nog geen tien waren ze?

? hoe graag ik bijdraag aan een gezonde mentaliteit enzeau: moeilijk moeilijk moeilijk.

Kudtkip | 27-07-05 | 16:08

@Room101:
Een gevangene kost per dag meer dan een bejaarde. Dát is nou de verzorgingsstaat waar wij zo trots op zijn (die overigens door diezelfde bejaarden is opgebouwd).
Wat mij betreft herinvoering van de doodstraf voor bepaalde levensdelicten en voor de rest: detentie=dwangarbeid.

Chiant | 27-07-05 | 16:07

@spooky
Getuigen die iets waarnemen zijn toch rechtsgeldig?
Anyway, behoorlijk wrang idd ja...

Peduhr | 27-07-05 | 16:05

@tonydomtana 15:53
Dat land hoeven we niet aan te kopen, hoor. De meesten hebben daar gewoon een tweede huis. Dat is allemaal prima geregeld!

Ruthie Lingle | 27-07-05 | 16:05

@Incommunicado
Voorwaardelijke opzet of in normaal nederlands de bedoeling hebben tot lijkt mij een fundament waar je niet aan moet komen. Duizenden ongelukken per jaar moeten van jou strafzaken worden. Denk eens na over de effecten van je uitspraken. Rijd jij bijvoorbeeld auto? Als jij iemand op een stille landweg doodrijd omdat je diegene niet kon zien omdat de fietser geen licht had, is dat dan moord?

spooky | 27-07-05 | 16:03

Laat die islam er nou eens buiten?
Het gaat om marokkanen, het gaat om een cultuur, een totaal verrotte cultuur.
Al zouden ze daar opgroeien als christenen, die mentaliteit blijft hetzelfde.

Jim Beam | 27-07-05 | 16:02

@Room101 27-07-05 @ 15:46, het verbaasde eigenlijk ook niet meer dat Mo B niet tot levenslange dwangarbeid werd veroordeeld; Dat klusje knapt de brave autochtone gemeenschap al op.

Lekker Belangrijk© | 27-07-05 | 16:02

@Tonydomtana

Van alle plaatsen in Marokko is de RIF het duurste gebied om grond/huis te kopen.
In het Noorden zit veel geld.... door het vele weer binnenstromende geld van de zgn arbeidsmigranten en ook door de drugscrimi's.

FNV-lidaf | 27-07-05 | 15:59

@TM, Na de bomaanslagen in Londen stond de "islamitische gemeenschap" direct klaar om ons toch vooral te melden dat de "islam" niet toestaat om te doden. Alsof het mij en met mij vele anderen het een ene flikker interesseert wat de "islam" wel of niet toestaat. Laten ze hun eigen parochie maar toespreken of wordt er in de moskee toch iets anders gepredikt?.

Lekker Belangrijk© | 27-07-05 | 15:59

@Gies van Agt:

Nee, dus niet. Je schiet een omaatje dood, had nog maar één jaar te leven. Is 15 jaar. Schiet een kind dood, óók 15 jaar. Zelfde misdrijf, moord, zelfde strafmaat, ongeacht wie het slachtoffer is.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:58

@TM
Weet jij meer dan ik over de Hells Angels volgens mij is het OM nog druk bezig dit hard te maken. En een vereniging als criminele organisatie zien is wel wat anders als het bewijzen van een crimineel ras. Verder een goed punt over het toegeven dat is een groot probleem.

spooky | 27-07-05 | 15:58

@spooky
Dan is de conclusie dus dat ons rechtsysteem zwaar zuigt en tekort komt voor deze schatjes. Dan moet het recht dus worden aangepast.

Incommunicado | 27-07-05 | 15:57

Weet iemand de grondprijzen in het Rifgebergte? Het lijkt me zinvol daar een gebied ter grote van de Randstad ( moet genoeg zijn gezien de concentraties aldaar) vast op te kopen voor het bouwen van opvang.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:56

@Peduhr
Als ik juridisch naar de zaak kijk dan kan ik niks met iemand die gehoord zou hebben en de politie die dat niet kan bevesigen. Ik vind als persoon ook dat die maroc iemand vermoord heeft maar er is geen bewijs tot voorwaardelijke opzet tot moord. Geen bewijs geen moord, wrang he dat recht, vind ik ook.

spooky | 27-07-05 | 15:54

@Imhotep: Nee, die waren niet overleden. Maar de hoeveelheid geweld die ze hebben gebruikt is niet anders dan hier.

Begrijp me niet verkeerd, Mo A. is een klootzak en het zoveelste voorbeeld van een marokaanse gozer die geweld gebruikt als hij eens niet als koning wordt behandeld. En ook ík wordt daar ziek van. Als er in de kroeg een opstootje was, 19 van de 20 kaar was er een marokaan (of meer) bij en ook ik wordt daar scheitziek van.

Maar je moet niet het OM gaan afzeiken. Ze hanteren al een hogere strafmaat dan meestal voor hetzelfde bewijsbare delict wordt geëisd. Als ze meer of ernstiger konden bewijzen, zonder dat een 3e rangs-advocaat er al gaten in kan schieten, zouden ze echt wel meer ervan gemaakt hebben.

Sommigen hier doen net alsof we hier te maken hebben met een delict van de orde Mo B. en dat het OM een bewezen terrorist praktisch laat lopen. En dat is zwaar overdreven.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:54

Ruthe: Het fijne is dat we beetje bij beetje onze samenleving om zeep laten helpen door een stel gasten die vrij éénvoudig te bestrijden zijn.
Het lijkt erop dat de enigste oplossing is deze groepen in land van herkomst te huisvesten.
Misschien dat we vast moeten beginnen met het kopen van land in het rifgebergte of elders in het Midden Oosten om deze geitenneukers daar later op te vangen.(lees: deporteren) Dit lijkt me volledig legaal en alle problemen op te lossen.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:53

@Pannie
Da's dus het 2e probleem. Ben geen yup. M'n eerste miljoen moet nog verdient worden.

Michiel de Ruyter | 27-07-05 | 15:52

Ik moet hierbij denken aan Napoleon, zal ik ff uitleggen.
Toen hij zichzelf kroonde als Keizer, was daar in Frankrijk nogal wat weerstand tegen en iedere dag werd er voor zijn paleis gedemonsteerd en iedere dag werd dat door schoten met losse flodders uiteen gedreven. Totdat Napoleon zei "schiet er nu eens eentje raak met een echte kogel" zo gezegd zo gedaan en vanaf dat moment waren er geen demonstraties meer.
Ik bedoel hierbij te zeggen, wordt het nu niet eens tijd om een voorbeeld te stellen, pak deze Mohammed A en de rest van zijn familie op en stuur ze terug naar land van herkomst. Ik denk dat je zoiets maar 1x hoeft te doen en vermoed dat de rest van die randdebielen die hier verblijven niet zo snel meer He Hoerrrrr zullen roepen.

Karel Kruizenruiker | 27-07-05 | 15:51

@ tm. Mooi gesproken man.

Incommunicado | 27-07-05 | 15:51

@tonydomtana 15:22
We schijnen wanhopig een beschaving hoog te willen houden.

Ruthie Lingle | 27-07-05 | 15:48

Ach imhotep, ik zeg het echt liever niet hoor. Maar als je dan toch bezig bent noem dan man en geit. En ik begin het daarnaast ook steeds lulliger te vinden dat alles voor de anderen ook door die harde kern van kutmarokkanen wordt verpest. En er is toch echt wel een verschil tussen bijvoorbeeld turkse nederlanders en marokkaanse nederlanders. Met de eerste groep kun je best praten, met de tweede groep ook wel, maar zeg 1 verkeerd woord en ze gaan weer lopen zeiken over 'aangetaste eer' of 'geen respec weet je'. En uiteraard halen ze eerst hun vriendjes erbij, want als ze je in elkaar slaan moeten ze wel stijl hebben en dat moeten de vriendjes wel zien natuurlijk. Zo krijg je respect weet je...

Ik heb het hier in de praktijk meegemaakt dat iemand van marokkaanse afkomst werd betrapt op diefstal en het gewoon glashard ontkende. Terwijl er 5 getuigen waren die alles hadden gezien.

"Nee hoor, dat was ik niet"...
"Ja maar we hebben getuigen"...
"Ja maar toch weet je, ik was het niet."
"Maar we hebben 5 getuigen!"
"Heehee! Wat jij nou doen man? Probeer jij mij te discrimineren of zo? Geen respect man!"

In het Westen is er een cultuur van het nemen van verantwoordelijkheid voor je daden. In die contreien is het echter 'je eer te na' om ook maar 1 fout toe te geven. En dat botst en iedereen ziet op die manier dat het leugenaars zijn. En da's goed voor je image hoor, NOU...

Anyways; als je Hells Angels als 1 groep kunt zien en niet wordt beschuldigd van racisme, dan kun je Marokkanen ook als 1 groep zien. Heeft ook geen fuck met racisme te maken, maar met gedrag.

TM | 27-07-05 | 15:47

Geen excuus!... ongezien de tyfus voor deze mohammed. Daarom wenst ik hem bij deze ook graag de kanker in zijn rechterlongklep.
Dus..

Rick de rechtse rakk | 27-07-05 | 15:47

Vrouwe Justitia en haar ambtenaren beschikken over weinig kostenbesef en schijnen zich er vaak niet of nauwelijks van bewust te zijn, dat detentie 200 euro of meer per dag kost.

www.vrijspreker.nl/blog/?itemid=2099

Wellicht zou ook het publiek iets anders tegen vonnissen aan gaan kijken, als bij ieder vonnis gepubliceerd werd, welke de kosten zijn die uitvoering met zich brengt.
Bij voorbeeld: "De officier van justitie eiste 2 jaar en drie maanden ( kosten ?164.000), de uitspraak was drie jaar (kosten ? 219.000)
Menigeen zal zich dan beginnen te realiseren, dat het aan de circulatie onttrekken van een crimineel gemakkelijk het equivalent van een huis kan kosten

----------------

Reken uit wat de gekwetste gevoelens van een gezellige maar beledigde Marokkaan jou, als belastingbetaler gaan kosten.

Werkse, en doe het met RESPECT voor het meest respectloze gajes dat we binnen dit land hebben.

Room101 | 27-07-05 | 15:46

We moeten die linkse lafaards er eens uitflikkeren, samen met de HoMohammeds

Imhotep | 27-07-05 | 15:45

Even ter vergelijking (waar gebeurd);
Iemand steekt in een dronken bui een vuinisbak in brand tijdens oud & nieuw. Het daarnaast gelegen pand vliegt daarbij ook in de brand. Tot ieders schrik slapen boven dit pand op de 2e verdieping 2 echtparen welke gered worden.
De man krijgt poging tot doodslag aan zijn broek en 2,5 jaar gevangenisstraf waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Dit was een blanke man. Hoezo discrimi-justitie!

choco | 27-07-05 | 15:45

Tegen uitwassen van extreem geweldadige groepen moet je extreme wetten zetten. Met name het tolereren van allochtone misgedragingen is de grootste voorzet tot rassenhaat. Wil je dit voorkomen dan moet de Nederlandse overheid keihard optreden tegen deze gasten. Uitzetting op grote schaal en een scherp toelatingsbeleid kunnen een mooi begin zijn.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:45

"Als ik iemand een duw geef en diegene valt en breekt zijn nek, heb ik geen intentie gehad tot moord"
Dat klopt, maar je krijgt niet dezelfde straf als wanneer je gewoon iemand duwt en die heeft daardoor een vuiltje op z'n schouder...
Ik vind het een beetje vreemd dat wordt meegenomen dat deze persoon aderverkalking had en nog iets in z'n hoofd. Dan krijgen we dus straks zoiets van ik schiet een omaatje dood, niet erg, had toch nog maar 1 jaar te leven (uitgaande van de gemiddelde leeftijd van vrouwen in NL) en ik schiet een klein kind dood, wel erg, want die had nog een heel leven voor zich...

Gies van Agt | 27-07-05 | 15:44

Die eeuwig geschokte omstanders en het onschuldige slachtoffer. Daar lusten miskende straatterroristen wel pap van.

Jan Passant | 27-07-05 | 15:43

Hebben we nou zijn volledige achternaam nog steeds niet? Wil ik eigenlijk wel weten, zeker omdat hij, in tegenstelling tot Bouyeri, weer na een paar maanden op straat zal rondlopen.

Chiant | 27-07-05 | 15:43

@spooky,

Heb jij wel es iemand een duw gegeven waarna de geduwde zijn nek danwel iets anders brak?
Ik weet het antwoord al. Net zo als dat dat niemand gebeurt behalve als je iemand bewust wilt afmaken.

Incommunicado | 27-07-05 | 15:43

Vier jaar cel voor moord omdat ie geen respect had? hahaha... wat een respect...

Brullio | 27-07-05 | 15:42

Er is nooit een reden goed genoeg om iemand dood te slaan, en daarom moet er gewoon een keiharde straf tegenover staan.

Framoes | 27-07-05 | 15:42

Michiel de Ruyter 27-07-05 @ 15:30
In de binnenstad heb je nergens last van hoor.
Die woekerprijzen daar kunnen alleen blanke juppen betalen.

Pannie | 27-07-05 | 15:41

@Flapdrol 27-07-05 @ 15:12
Er is eens in een dorp hier in de buurt een autochtoon door een autochtoon dood geslagen. Dat was een hele rel hoor, huiszoeking ect. ect. De kranten hebben er vol van gestaan.

bethundered | 27-07-05 | 15:41

Jim Beam 27-07-05 @ 15:17

Bedoel je dit soort bezemen, zo nee waarom klink je dan zoals zij?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/003932.h...

Nee spooky want dat is illegaal, als iedereen de wet aan zijn laars (woordspeling) gaat lappen word het helemaal een klerezooi.
Ik bedoel met bezemen dat al die criminelen van de straat gehaald worden en geinterneerd.
Of ze nou Jan, Ivan of Moh heten.
(Meestal heten ze trouwens wel Ivan of Moh maar das bijzaak)

Jim Beam | 27-07-05 | 15:39

Tsja, de oplossing is zo simpel. Justitie dient de fluwelen handschoenen af te doen, bij dit soort, maar ook andere vergelijkbare zaken. Gewoon laten zien dat dit soort gedrag absoluut niet getolereerd wordt, daarmee schep je een situatie waarbij de dader wel 3x nadenkt voordat hij gaat slaan, omdat de consequenties niet mals zijn. Helaas wordt in de Nederlandse rechtspraak alleen aandacht besteed aan evt. discriminatie, medische toestand van het slachtoffer etc. en vloeien daar verzachtende omstandigheden uit voort. Ergo conclusio, de kutmarokkanen gaan gewoon door met hun haantjes gedrag, de strafmaat is immers veel te zacht. Je kunt ze alleen onder de duim houden door ze vernederende straffen te geven zodat hun 'trots' gebroken wordt. Dwz. naast de vier jaar cel nog twee jaar plees schrobben op een openbare locatie, bv. Centraal Station of iets vergelijkbaars.

MrFancyPants | 27-07-05 | 15:36

@spooky: Zijn de woorden "Ga eens dood, Ga eens dood" niet duidelijk genoeg?

Peduhr | 27-07-05 | 15:36

En dan te bedenken dat we alleen nog maar Mohammed A. en B. gehad hebben.

. Michiel de Ruyter 27-07-05 @ 15:06

Hebben ze nog meer letters in hun alfabet dan... volgens mij reikt hun spelling echt niet verder. Volgens mij bestaat het moslims' telefoonboek uit Deel A en Deel B en een apart index-deel.

OoO | 27-07-05 | 15:35

@ TM

2 woorden: Schitterend gesproken.

Imhotep | 27-07-05 | 15:34

Tja, dat hele discriminatiegedoe vind ik erg iritant. Het er niet zozeer om welk kleurtje die gast heeft, maar om wat hij DOET! Hij zit meisjes lastig te vallen, en daar mag je best wat van zeggen. En dan maakt het niet uit of-ie groen geel paars beige of zwart is.
Toch triest dat als er iemand in mekaar wordt gebeukt, er altijd omstanders in de broek schijten om te helpen. Hup mensen, ben je erbij, weet je wat eraan vooraf ging, laat het zover niet komen dat de begrafenisondernemers weer een klusje erbij hebben. Kom nou!

En 4 jaar is echt belachelijk. Hoeveel jaar krijg je eigenlijk voor belastingfraude, of zoiets. Dat staat toch totaal niet in verband met elkaar.

Kees Balbet | 27-07-05 | 15:34

Niemand reageert op zwarte kip en die heeft toch een heel relevant punt. Wat is de voorwaardelijke opzet tot moord in deze? Hoe wrang het recht in deze ook is het, de marocaan had het opzet tot (zware)mishandeling, geen moord. Als ik iemand een duw geef en diegene valt en breekt zijn nek, heb ik geen intentie gehad tot moord. Fleischbaum heeft er een mooi tenditieus stukkie van gebakken maar dat veranderd de feiten niet, de opinie blijkbaar wel. Fleischbaum kan dan ook zeer effectieve stukjes schrijven.

spooky | 27-07-05 | 15:34

Voor de herfst invalt in 2007 zit de straf erop. Hoeveel zou je krijgen als je iemand doodslaat waartegen de dokter gisteren nog heeft gezegd "u heeft nog een maand".

ventus_aqualis | 27-07-05 | 15:32

Dat gelul over racisme en discriminatie van die gewezen marokkaanse berggeiten moet nou toch echt eens een keer afgelopen zijn.
Denkt er nou iemand hier dat als dit soort dingen met dezelfde regelmaat door autochtonen zou worden gedaan, de knuffelaars van nieuw (f)links dat niet onmiddelijk van de daken zouden schreeuwen? Om nog maar te zwijgen over de allochtone vertegenwoordigers zelf? Kom nou! Iedereen weet dat ze onmiddelijk zouden gaan verkondigen 'dat het net zo vaak door autochtone nederlanders wordt gedaan dus waar hebben jullie het over?".

Dit geklootzak komt niet van de allochtone nederlanders, dat is gewoon niet waar. Dit geklootzak komt zo goed als altijd van die KUT-marokkanen af. En dat waren er vroeger maar een paar, maar er komen steeds meer van die rand-mongoloide debielen uit het Rifgebergte bij. Worden ze er soms thuis uitgeflikkerd of zo? Doet Nederland tegenwoordig dienst als vuilnisbak?

En voor wat betreft de zeer populaire maroc-opmerking 'Ik wil gewoon Respect weet je' even dit : Ongezien De Tyfus!
Respect verdien je, dat eis je niet. Leer dat nou eerst eens Mohammed, Mohammed, Mohammed, Ali, Ali en Mohammed!

TM | 27-07-05 | 15:32

@Flap

Aha.

Wat de eerste situatie van 1,5 jaar betreft: zijn er bij het verdedigen dan dooien of zwaar gewonden gevallen?

FNV-lidaf | 27-07-05 | 15:31

Ik zat een jaar geleden te denken om in de binnenstad van Amsterdam te gaan wonen, maar dankzij dit tuig zie ik daar toch maar van af. Al die Ertans, Mohammed A.'s en B.'s verpesten voor mij helaas heel de sfeer van de hoofdstad.

Michiel de Ruyter | 27-07-05 | 15:30

@ Flapdrol 15:27

Ja, maar waren die mensen ook overleden door die klappen?

Imhotep | 27-07-05 | 15:28

@ iedereen.

Ik trek me met koppijn terug uit deze discussie. Word niet goed van die overdreven tolerantie. Ik ga iets ontspannends lezen. Mein Kampf, of zo...

Nikkelen_Nelis | 27-07-05 | 15:28

'Ik ben juist een gezellige jongen'. Wat een lúl. Zo, ik heb het gezegd.

Klaverjas | 27-07-05 | 15:27

@ Jap
Mooi gesproken spleetoog! ;-)

Wat is er met een Duitse Turk?
Wat is dat trouwens een Duitse Turk? Heeft deze ook 2 paspoorten?

Peduhr | 27-07-05 | 15:27

@FNV-lidaf: Ik ken een geval waar iemand is belaagd door drie gasten, en hij is voor 1.5 jaar de bak in gegaan, omdat hij zich met daverend succes verdedigd heeft. Maarja, hij had al eens in de bak gezeten, dus zijn geschiedenis sprak tegen hem.

Ik weet niet precies wat er destijds is gebeurd, maar wat ik in de krantenstukken heb gelezen lijkt het erop dat Mo A. had besloten die gast een lesje te leren en dat hij, met vriendjes als publiek, de 38 jarige Jan eens een paar klappen had verkocht. Als dat het geval is ken is zat situaties van tijdens het uitgaan, waar de dader er slechts met een waarschuwing vanaf is gekomen.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:27

Het voordeel bij Marokkanen is dat ze 2 paspoorten hebben. Gewoon terug sturen naar hun land en heel selectief omgaan met immigratie

Imhotep | 27-07-05 | 15:25

Hier weet ik niets op te zeggen... al sla je me dood...

(hmmm, ik heb een gevoel van deja-vu hier)

BSE rundfunk | 27-07-05 | 15:25

@flapdrol: aangezien mohammed naar buiten is gegaan om het slachtoffer op te wachten lijkt mij dat alle verzachtende omstandigheden overboord gegooid kunnen worden. Iemand van het leven beroven verdient het niet om met 3-4 jaar weer op straat te staan. Dat het breed uitgemeten wordt omdat het hier weer een mohammed betreft lijkt mij steeds logischer. Kijk naar de populatie die in de gevangenis zit voor deze delicten en je weet genoeg. Als je zo nodig aandacht en respect wilt moet je niet zeuren als het alleen bij aandacht blijft!

choco | 27-07-05 | 15:23

Bontenbal 27-07-05 @ 15:11
Zo vaak worden er helemaal geen mensen doodgeslagen, en zeker niet door onbekenden, dus hoe overdreven kun je reageren?

Pannie | 27-07-05 | 15:23

Hopseflops het land uit, en niet meer terug:P

KeFFuN | 27-07-05 | 15:23

@Gies: Ja, te hard rijden onder invloed vind ik een ernstig misdrijf. ALs je dan een kind aanrijdt dat een been breekt vind ik dat je net zo goed een flinke tijd de bak in mag. Net als wanneer het slachtoffer overleden is.

Met drank op achter het stuur en dan ook nog te hard is een zwaar misdrijf, waarvoor je sowieso de bak in mag. Ook als je niemand hebt aangereden.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:23

@ Bontenbal, dat er iemand dood word geslagen onder luid gejuich van ''mede-landers'' die krijsen ga maar dood gebeurt gelukkig niet ieder weekend.

NoClass24 | 27-07-05 | 15:22

Ik vind dat de westerse mensen het allemaal nogal gastvrij slikken. De Nederlandse gemeenschap in Marokko zou zich eens zo moeten gedragen.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:22

@Flapdrol
Mee eens, de strafmaat mede aanpassen aan de hoeveelheid geweld die is gebruikt.

Echhter -ik kan de toedracht niet reconstrueren - er is een wezenlijk verschil met iemand op zijn bek slaan zolas jij stelt en wat in deze is geschied (het betreft een stel jongeren) iemand groepsgewijs afrossen, getuige ook in deze kwestie waarbij het slachtoffer het niet kan navertellen.

style.councillor | 27-07-05 | 15:22

Het zijn allemaal zulke gezellige jongens die Marokkanen.

mennie | 27-07-05 | 15:22

Dames lastigvallen, daarna aggressief reageren als iemand je op je gedrag wijst, iemand vervolgens lens schoppen, en tot slot uitroepen dat het slachtoffer 'toch al een slechte conditie had'...

.... vier jaar...

Mag ik een teiltje van u?

TM | 27-07-05 | 15:21

Flapdrol, dan geven we hem toch gewoon de straf: Dood door schuld? kost hem ook meer dan de eis. Want misschien had die gast helemaal niet dood gegaan als hij die klappen niet had gehad.

Imhotep | 27-07-05 | 15:21

@Bontebal,

Als waarschijnlijk enige állochtoon in dit ... gezelschap zal ik je eens even wat uitleggen.

Als iemand mij voor spleetoog uitmaakt dan maak ik me daar niet druk om, ten eerste is er me tijdens de inburgeringscurcus geleerd dat 'grof' en 'discriminerend'taalgebruik wordt gezien als vrijheid van meningsuiting in neederland (waar ik het volkomen mee eens ben) ten tweede doet schelden geen pijn, zeker als je weet door wat voor mensen dit soort uitingen meestal wordt gedaan.
Dus aan alle roetmoppen, jodeneuzen, geitenneukers (correcte spelling?) breezersletten, domme blondjes en telegraaflezers, trek het je niet aan, maar vooral pas je eens aan!

de Japanner | 27-07-05 | 15:21

Die 4 jaar en verzachtende omstandigheden zijn een gevolg van geitenharen wollen sokken rechtspraak, waar diverse "logen" de macht hebben en het Pieter Baan Centrum tot een alles bepalende deskundigheidsmaffia is geworden!

Hollandse knuffel justitia!

Nooit meer slapen | 27-07-05 | 15:21

@Flapdrol

Zij er dan andere vergelijkbare situaties dan, waar je dus met 4 jaar wegkomt? En wil je zeggen dat Mo A. hypothetisch gezien misschien met een nachtje cel had kunnen wegkomen omdat het moeilijk te bewijzen was dat Jan Kievit aan die klappen is overleden?

FNV-lidaf | 27-07-05 | 15:20

Kan me herinneren dat enkele jaren geleden een ruzie tussen twee buren escaleerde. Vader en zoon tegen buurman: "Val Dood!". De buurman deed netjes wat er gevraagd werd. Toch zijn de twee gestraft. Ze hadden namelijk geen hulp geboden aan iemand in nood, maar waren vrolijk weer hun huis ingewandeld.

Horror Scoop | 27-07-05 | 15:19

thurken en marocs.... ik WIL respect... ja und?... je moet 's weten wat ik allemaal wil....'t begint allemaal ENORM gaap te worden hoor.

SoepKip | 27-07-05 | 15:19

@ Flapdrol
"Mijn redenatie is juist dat je iemand op zijn bek slaan moet bestraffen zoals je dat altijd doet. Niet ineens 15 jaar eisen, omdat het slachtoffer toevallig is overleden. Dat is willekeur en dat willen we niet in onze rechtspraak".

---------------------------------
En als ik met de auto onder invloed 50 km te hard rijd en ik rij een klein kind aan, dat door z'n flexibiliteit/jonge leeftijd alleen maar een fractuur heeft, en ik rijdt een oud omaatje aan die overlijdt. Zelfde straf? (50 km te hard rijden onder invloed...)
---------------------------------

Gies van Agt | 27-07-05 | 15:19

Mohammed ga goedverdoemme eens dood! Ik wil geen racist worden, ik wil geen racist worden, ik wil geen...

soy | 27-07-05 | 15:18

@Boomer: Dat hij iets onder de leden had maakt het niet een verzachtende omstandigheid. Het feit dat hij is overleden is zeker in de eis meegenomen. Voor iemand een paar klappen geven krijg je normaal echt geen 4 jaar. Maar een delict waar normaal een eis van een jaar of 2 voor wordt neergelegd, wordt niet ineens moord met een strafmaat van 15 jaar, omdat het slachtoffer dood is gegaan.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:18

@Imhotep,

Gewoon uitschelden voor vieze vuile tolerant, is niet strafbaar hoor

de Japanner | 27-07-05 | 15:18

@Bontenbal
Read the fucking comments voor je iedereen hier voor racist uitmaakt.

spooky | 27-07-05 | 15:17

Iedere keer weer is het een marokkaan.
Wat mij betreft mag de bezem echt eens goed door dit land.
Gezellige vakantiekampen met gezonde buitenactiviteiten enzo.
Verwelkomen met een orkest, dat soort dingen.

Jim Beam | 27-07-05 | 15:17

@Bontenbal

Het zijn over het algemeen inderdaad Nederlanders, het enige wat hun daadwerkelijk onderscheidt is dat ze nog steeds een Marokkaans paspoort hebben en door haantjes gedrag binnen de Nedo-Marokultuur opvallend veel voor dit soort toestanden verantwoordelijk zijn....

KaiserSoza | 27-07-05 | 15:17

@Flapdrol,
Feiten zijn;
Ongeveer 74% van de gedetineerden zijn allochtoon.
De feiten die begaan zijn door allochtonen zijn over het algemeen veel geweldadiger als van autochtonen, waarbij Antilianen, Algerijnen en Joegoslaven de kroon spannen.

Lekker Belangrijk© | 27-07-05 | 15:17

Peduhr: Dat had je opa moeten roepen ! Was je nu niet voor rascist uitgemaakt.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:16

ik word gewoon kotsmisselijk van de tolerantie van sommige mensen.

Imhotep | 27-07-05 | 15:16

@Nikkelen Nelis:
Een deel van de gevolgen komen misschien voor jouw rekening. Een rechter kent wel eens een zwaardere straf toe dan gebruikelijk, als de maatschappelijke onrust door het delict erg groot is. Kijk naar v.d. G.

Maar nooit zo erg als hier wordt voorgesteld. Mensen willen 15 jaar zien, voor moord. In plaats van 4 jaar, wat al hoger is dan gebruikelijk voor een vechtpartij.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:15

@ Bontenbal
De proportie allochtonen die dit soort delicten pleegt is relatief vele malen groter dan de hoeveelheid autochtonen.

Michiel de Ruyter | 27-07-05 | 15:15

@Peduhr,

En een 'duitse'turk?

de Japanner | 27-07-05 | 15:15

@Bontenbal
Heel Nederland mag roepen dat hij een hekel aan Fransen of Duitsers heeft maar Owee als hij zegt dattie een hekel heeft aan Turken of Marokkanen, dan istie gelijk een rascist.

Liever een Duitser dan een Marokkaan in mijn land! Doemijdiema!

Peduhr | 27-07-05 | 15:14

Als 10% van de bevolking 80% van de criminalteit veroorzaakt dan is dat 8 keer meer als gemiddelt. Als dat geen reden tot legitiem discrimineren is. Het wordt tijd voor harde maatregelen.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:14

Sprak vandaag nog een Turkse medewerker van het bedrijf waar ik voor werk.
Hij klaagde steen en been over die kudt buitenlanders en die criminele Maroc junks in Rotterdam.
Alles gebeurde open op straat en er waren deze week twee fietsn van hem gejat!
Hij werd scheitziek van die gasten!

Nooit meer slapen | 27-07-05 | 15:13

@flapdrol

Als jij besluit iemand op zijn bek te slaan en het blijkt dat die persoon iets onder de leden heeft waardoor die van 1 klap naar de eeuwige jachtvelden is, moet die vent/wijf aangeklaagd worden voor dood door schuld. Klaar.
En niet de aandoening aangrijpen als verzachtende omstandigheid. Dan had je maar niet moeten meppen.

Boomer | 27-07-05 | 15:13

RESPECT he, hoe vaak moeten die lompe hollandse boeren dat er nog ingeramd krijgen door frisse marokkaanse jongens?

Lovina | 27-07-05 | 15:13

@Lovina,

"zij"kunnen zich ten minste nog als ratten vermenigvuldigen (^^) Het zaad van de blanke medemens schijnt van abonimale kwaliteit te zijn.. het zal toch niet aan 'óns' varkensvlees liggen he?

de Japanner | 27-07-05 | 15:12

@KaiserSoza:
Dat er aan de strafmaat in het nederlandse strafrecht wat te kort komt is een heel andere discussie. Ik ben het zeker met je eens dat strafmaat vaak erg laag uitkomt, zeker met het maar voor 2/3 uitzitten van straffen etc.

Maar ik denk dat als de dader een blanke gozert van 19 was geweest, die een andere blanke gozert van 38 eens flink inelkaar had getikt en het slachtoffer was níet overleden, had het niet eens in de krant gestaan. Hooguit een kort berichtje in de regionale. En dan had het niemand een hol kunnen schelen hoe lang er geëist werd.

Maar omdat het een Mohammed betreft en het slachtoffer is overleden is 4 jaar ineens te weinig. Als je tijdens het uitgaan wordt gearresteerd omdat je iemand een paar klappen uitgedeeld hebt, wordt je meestal na een nachtje cel weer vrijgelaten, moet je later nog eens voor de rechter komen en krijg je een voorwaardelijke straf van een paar maanden.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:12

@Lovina
Das waar maar laten ze dan ook de slogan "Een beter milieu begint bij jezelf" ter harte nemen.

Peduhr | 27-07-05 | 15:11

Elk weekend worden er tientallen mensen (ongezien) de tyfus geslagen, maar als een Marokkaan het doet is het Groot Nieuws bij GeenStijl. Hoe racistisch kan je zijn!

Bontenbal | 27-07-05 | 15:11

@Joris
Bedankt voor de edit Siol nan Gaidheal 27-07-05 @ 14:33 wilde het net gaan melden. Kan je geen zyclon B filter bouwen ik heb nog nooit iemand zien reageren met die woorden zonder dat er een noodzaak tot edit was.

spooky | 27-07-05 | 15:10

@flapdrol,

Nou, je hebt wel wat in beweging gezet!

Maar je vat het goed samen. Het effect van de crime moet zwaar wegen. Mensen kunnen iets onder de leden hebben wat je niet ziet. Daar heb je maar rekening mee te houden. Had hij met een bordje moeten lopen: niet slaan Hakbars, ik ben ziek?

Wat betreft je laatste voorbeeld: je haalt het aan alsof het een belachelijk voorbeeld is. Maar inderdaad. Als een noodlijdend bedrijfje juist door jouw diefstal failliet gaat, komt ook een deel van die gevolgen op jouw conto!

Nikkelen_Nelis | 27-07-05 | 15:10

Speciaal voor allochtone vrouw die geen Maroc recht in het gezicht durft aan te kijken, zo bang is zij voor klappen:

Vrouw loopt wel eens door Rotterdam, komt wel eens bij Delfshaven de metro uit en gaat naar disco.... soms komt een kaaskop aanlopen en probeert een gezellig praatje te maken.
Wat doe je dan als vrouw??
Kaaskop: Jij bent een leuke vrouw, waar ga je naar toe?
Vrouw: (zwijgt en geeft Kaaskop een "fuck you, eat shit" blik, kijk weer recht voor zich uit en loopt stug hem totaal negerend (dat is dus de key... negerend) door.
Kaaskop loopt een tijd mee, haalt dan zijn schouders op en slaat ten slotte rechtsaf.

Dit is echt gebeurd... dit gebeurd regelmatig en het gaat er om dat je de juiste ATTITUDE laat zien. Veel van die kaaskopjes zijn net honden... ze kunnen het ruiken als je bang bent en dan pas durven ze.

En voor de rest hoef je hier niet xenofoob om te worden.. kut types bestaan door alle rassen, lagen van de bevolking heen, als je ze gewoon negeert dan zul je zeker niet gedumpt worden in Tanger.

Lekker Belangrijk© | 27-07-05 | 15:10

Kudt Marokkaan was in dit geval toch de waarheid, dus waarom dat dan weer niet als RESPECT wordt gezien is me niet duidelijk.

Nooit meer slapen | 27-07-05 | 15:10

De moslims vermenigvuldigen zich hier dan wel als ratten, maar je kunt ze niet verwijten dat ze niet proberen tegelijkertijd het gebrek aan Lebensraum op geheel eigen wijze op te lossen.

Lovina | 27-07-05 | 15:08

Als er nog een Ali A. gaat rappen ga ik emigreren.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:07

Het erge is dat ik er niet meer van opkijk.

Varreke | 27-07-05 | 15:06

En dan te bedenken dat we alleen nog maar Mohammed A. en B. gehad hebben.

Michiel de Ruyter | 27-07-05 | 15:06

@Moi Aussie: Jij snapt er dus juist niets van. ALs je met 180 over het fietspad gaat crossen kan iedere mongeaul bedenken dat de kans groot is dat je een fietser raakt en daarbij dood gaat.

Als je iemands keel dichtknijpt, ook al is het een minuut is diezelfde kans erg aanwezig, als je namelijk slecht timed en degene heeft net uitgeademd, dan is een minuut al teveel. Dus zijn dit precies daden waarop, ongeacht het resultaat van het misdrijf, een zware straf op moet staan.

Mijn redenatie is juist dat je iemand op zijn bek slaan moet bestraffen zoals je dat altijd doet. Niet ineens 15 jaar eisen, omdat het slachtoffer toevallig is overleden. Dat is willekeur en dat willen we niet in onze rechtspraak. Dán is het enige alternatief stellen dat een geweldsdelict ALTIJD moet worden bestraft met 15 jaar cel, ongeacht de hoeveelheid geweld die is toegepast, ongeacht het resultaat van het geweld. Dan krijg je dus hetzelfde voor iemand met een moker op zijn kop slaan, als voor iemand een duw geven.

Flapdrol | 27-07-05 | 15:05

@deftones
Ooit is de kreet "alle Marokkanen terug naar Turkije" eens groots ergens opgedoken. Was opgeschreven door 1 of andere hersenloze kaalkop. Sindsdien wordt deze kreet regelmatig gebruik.... als grap dus.

Peduhr | 27-07-05 | 15:05

Allah eet al jaren hutspot en begrijpt niet dat die volgelingen van hem nog steeds strak staan van de knoflook..

tonydomtana | 27-07-05 | 15:04

Wat is de relevantie van het wel of niet beledigen in deze? Ik vraag me af wat zwarte kip bedoelt met bejegeningen en het strafrecht? Of die marokaan nu moord naar aanleiding van een normale opmerking of rasicme, moord is moord. Net als op de kleuterschool: maar juf hij schold me uit, niks mee te maken jij begon met slaan. Ik leerde dat toen ik vier was en had daar geen bejegening studie van justitie voor nodig.

spooky | 27-07-05 | 15:03

Ja moeilijk moeilijk moeilijk.
Als iemand mij voor spleetoog uitmaakt dan maak ik me dar niet druk om, ten eerste is er me tijdens de inburgeringscursus geleerd dat 'grof' en 'discriminerend'taalgebruik wordt gezien als vrijheid van meningsuiting in neederland(waar ik het volkomen mee eens ben)ten tweede doet schelden geen pijn, zeker als je weet door wat voor mensen dit soort uitingen meestal wordt gedaan.
dus aan alle roetmoppen, jodenneuzen, geitenneukers (correcte spelling?) breezersletten, domme blondjes en telegraaflezers, trek het je niet aan, maar vooral pas je eens aan!

de Japanner | 27-07-05 | 15:03

Ook een fijne gedachte is dat Mootje A. een fijne opleiding achter de tralies krijgt,
als ie straks weer vrij rond loopt hebben we er weer een aanwinst bij, die soort jongens gaat van kwaad tot erger.

brutus68 | 27-07-05 | 15:03

Mo scholdt die nederlandse kudthoeren terecht uit en voelde zich terecht beledigd toen dat ongelovige varken van een Kievit het waagde om er een opmerking over te maken.
Maar om Kievit daarvoor te slaan en te schoppen was onverstandig, aldus de Imam.
Want Allah weet het beter.

Lekker Belangrijk© | 27-07-05 | 15:02

Kijk, ik laat me dus niet uitschelden hè, nog niet voor kudtkip!

Of het slachtoffer al ten dode opgeschreven was, doet niet ter zake: je blijft van een ander af.

Het hele eiereneten is dat we in dit land elkaar corrigeren, maar - excuséz les mots - de Marokkaanse volbloedjes vatten dat al snel op als aanval.
En daar moet wat in veranderen, in die mentaliteit.

Kudtkip | 27-07-05 | 15:02

@Hangoudere nee, dat is niet normaal. dat moeten ze ook niet bij hun eigen zusters proberen want dan krijgen ze er helemaal van langs. wij op straat (en in de trein) reageren nogal lafjes op intimidatiepraktijken van dit soort jochies. je moet eerst de kunst van het intimideren leren, om ze daarna nog harder daarmee om de oren te kunnen slaan. leer uw tegenstander om deze te kunnen verslaan. werkt niet alleen in de vechtsport, maar ook in het dagelijks leven heel leuk. verder moet je al die vrouwen er gewoon buiten laten, als je alleen maar met de handen in je haar gaat staan.

neuzel | 27-07-05 | 15:02

@Flapdrol, naar de bibliotheek en De Hullu 'het materieel strfarecht'lenen en dan kijken onder het kopje voorwaardelijke opzet. Dat is de niet onaanemelijke kans accepteren dat een bepaald gevolg zou kunnen intreden. Hiermee weet justitie al jaren mensen lang op te sluiten voor de gevolgen van hun daden die ze niet hadden (kunnen) voorzien.

zwarte kip | 27-07-05 | 15:02

Kunnen we geen geld inzamelen om al deze arabieren naar hun eigen land terug te laten keren. Ik heb nu wel genoeg shoarma's gegeten.

tonydomtana | 27-07-05 | 15:01

broodje shoarma? is een broodjes zaak hoor. geen shoarma te zien. wel stokbrood uit de oven met kaas en ananas enzo (om 3 uur snachts)

yvo | 27-07-05 | 15:01

@ Flapdrol

IMHO als er duidelijkheid is over de chronologische wandel van de verdachte, die avond, zou je *nogmaals* er best je twijfels bij mogen plaatsen over hoe er gestraft wordt.
Vind het altijd zo "Hollands" klinken dat als er bijv. 4 jaar ook daadwerkelijk gegeven gaat worden, dat het dan betekend dat het voor arrest vanaf gaat, en dat alssie braaf is geweest, hij om en nabij 66% van de straf uit hoeft te zitten.... tel uit je winst!

KaiserSoza | 27-07-05 | 15:01

Speciaal voor hangoudere die geen Maroc recht in het gezicht durft aan te kijken, zo bang is hij voor klappen:

Vrouw loopt wel eens door Rotterdam, komt wel eens bij Delfshaven de metro uit.... soms komt een Maroc aanlopen en probeert een gezellig praatje te maken.
Wat doe je dan als vrouw??
Maroc: Jij bent een leuke vrouw, waar ga je naar toe?
Vrouw: (zwijgt en geeft Maroc een "fuck you, eat shit" blik, kijk weer recht voor zich uit en loopt stug hem totaal negerend (dat is dus de key... negerend) door.
Maroc loopt een tijd mee, haalt dan zijn schouders op en slaat ten slotte rechtsaf.

Dit is echt gebeurd... dit gebeurd regelmatig en het gaat er om dat je de juiste ATTITUDE laat zien. Veel van die kutmarocjes zijn net honden... ze kunnen het ruiken als je bang bent en dan pas durven ze.

En voor de rest hoef je hier niet xenofoob om te worden.. kut types bestaan door alle rassen, lagen van de bevolking heen

FNV-lidaf | 27-07-05 | 15:01

Speciaal voor hangoudere die geen Maroc recht in het gezicht durft aan te kijken, zo bang is hij voor klappen:

Vrouw loopt wel eens door Rotterdam, komt wel eens bij Delfshaven de metro uit.... soms komt een Maroc aanlopen en probeert een gezellig praatje te maken.
Wat doe je dan als vrouw??
Maroc: Jij bent een leuke vrouw, waar ga je naar toe?
Vrouw: (zwijgt en geeft Maroc een "fuck you, eat shit" blik, kijk weer recht voor zich uit en loopt stug hem totaal negerend (dat is dus de key... negerend) door.
Maroc loopt een tijd mee, haalt dan zijn schouders op en slaat ten slotte rechtsaf.

Dit is echt gebeurd... dit gebeurd regelmatig en het gaat er om dat je de juiste ATTITUDE laat zien. Veel van die kutmarocjes zijn net honden... ze kunnen het ruiken als je bang bent en dan pas durven ze.

En voor de rest hoef je hier niet xenofoob om te worden.. kut types bestaan door alle rassen, lagen van de bevolking heen

FNV-lidaf | 27-07-05 | 15:01

@faldrol
Lees mijn post even van 14:50 en geef dan je mening nog even over de strafmaat.

sighvatssohn | 27-07-05 | 15:00

Anti-toon ben ik ook, wat een mongool die Toon Hermans.

~Pyro~ | 27-07-05 | 14:59

@ Flapdrol 14:57

ik ben blank dus negeren kan ik niet

Imhotep | 27-07-05 | 14:59

Allochtoon betekent anti-toon.

pek en veren | 27-07-05 | 14:57

@Imhotep: Als mijn mening je niet aanstaat, kun je ook mijn posts gewoon negeren. Heb je nergens last van.

Flapdrol | 27-07-05 | 14:57

@ Flapdrol: Precies. Aanpassen aan de daad zelf. Als je iemand op z'n bek mept, moet je de gevolgen accepteren, namelijk dat dit de dood tot gevolg kan hebben. Levenslang de bak in.

aardappel | 27-07-05 | 14:56

@Flapdrol.
Wat een gelul . Dit is een redenatie in dezelfde trent van: Men kan ook met 180 over het fietspad crossen, zolang niet niemand geraakt wordt is er toch niets aan de hand?? Of misschien iemands keel voor een kleine minuut dicht knijpen. Normaliter overleeft een mens dat wel.

If you can't do the time, don't do the crime.

Moi Aussie | 27-07-05 | 14:56

@Flappie
Het effect van dit misdrijf gaat verder dan alleen het slachtoffer. Het heeft ook zijn weerslag op de samenleving en het corrigerend vermogen van zo een samenleving. Wanneer een bepaalde groep in een bevolking met alles weg kan komen omdat de rest te bang is om hen terecht te wijzen is dat toch ook zeker een effect waar rekening mee moet worden gehouden. En dit geldt niet alleen voor Marokkanen die zich schuldig maken aan zinloos geweld, maar voor alle daders hiervan.
Ik vind dat een rechter hier ook naar zou moeten kijken voor hij een straf uitspreekt.

Noodles | 27-07-05 | 14:56

Betekent 4 jaar cel niet dat hij al na 1.5, 2 jaar weer op straat staat?

patricksavalle.com | 27-07-05 | 14:56

@Imhotep 27-07-05 @ 14:54

Dat heet beschaving, dat dit niet gebeurt?

~Pyro~ | 27-07-05 | 14:55

Flapdrol ga eens weg met linkerhandig spelen

Imhotep | 27-07-05 | 14:55

@Nikkelen Nelis: Ja maar er is nogal een verschil tussen een oude bejaarde helemaal leip rammen, waarbij je ervan uit kan gaan dat ze het niet overleeft. Of een gezond uitziende man in de 30 twee of drie klappen verkopen, omdat je daar doorgaans niet aan doodgaat. Zeker niet als je er normaal en gezond uitziet.

Ik zeg niet dat hij er maar gewoon voor vrijgesproken moet worden. Omdat die vent toch al ernstig ziek was. Ik zeg dat de strafmaat moet passen bij het misdrijf, niet het effect van het misdrijf.

Dan kan iemand die bij een winkel iets steelt en die winkel gaat vervolgens failliet, omdat het verlies door de diefstal te ernstig was voor het al noodlijdende winkeltje om te overleven, volgens jouw redenering een zwaardere straf verwachten, dan wanneer hij hetzelfde had gestolen bij een winkel die het verlies niet eens opmerkt in de boekhouding.

Flapdrol | 27-07-05 | 14:54

Waarom laten ze homohammed niet gewoon wegrotten in een bak met zoutzuur?

Imhotep | 27-07-05 | 14:54

Wie is hier nu vout ? de dader ? of de rijdende rechter ? Eenen gewetenschvraag voor den Hollanderrr.

PredatRazor | 27-07-05 | 14:53

Wie komt er mee terminale patienten (relatief) ongestraft in mekaar beuken!? Die ene zei kaaskop tegen me! Zie het maar als een soort barmhartige euthenasie, daar beroep ik me dan ook op.
</sinister 'grapje' om te laten zien hoe ridicuul deze hele zaak is>

Lange Neus | 27-07-05 | 14:53

Het is wachten op Mohammed C.
Wie zal hier de gelukkige martelaar van worden.

tonydomtana | 27-07-05 | 14:52

4 jaar is inderdaad aan de lage kant voor deze $%@#$%#%&^!!! (er stond hier geiteneuker, maar dat woord zou ik niet meer gebruiken)

knutsel | 27-07-05 | 14:51

/sarcasme modus aan/
Dusss, het is OK als je a) je geloof moet verdedigen tegen provocateurs, of b)als je zeker weet dat je NIET met respeqt wordt behandeld.

Ik voel dat er voldoende draagvlak is, om zo mogelijk, hier zo snel als maar kan besluitvorming omtrend het aanpassen van de grondwet inzake bovengenoemde punten te laten plaatsvinden.

/sarcasme modus op standby/

KaiserSoza | 27-07-05 | 14:51

De racisme troefkaart wordt zo smerig misbruikt de laatste jaren dat ik even niet weet wie het meeste racisme op zijn bord krijgt. Sta ik in de trein zonder kaartje moet ik direct betalen. Een groepje medelanders worden ook gecontroleerd en schreeuwen het troef woord "RACISME" en hoeven niet te betalen. Wat een achtelijke situatie is er op de hals gehaald!

Mister.Bagger | 27-07-05 | 14:51

@pehudr
Nee, ik heb 'm geloof ik gemist.... leg uit!

deftones | 27-07-05 | 14:50

@flapdrol:
Ik zie je punt niet helemaal. Als er zwaarder gestraft zou worden zou je het sowieso wel uit je hoofd laten om iemand zomaar op zn bek te rammen. Als je iemand vanaf zn jeugd bijbrengt dat hij niet mag vechten uit frustratie of om welke reden dan ook zal hij dat niet doen. Als jij voor meer dan 10 km/u te hard rijden 10 jaar gevangenisstraf zou krijgen zou jij het ook wel uit je hoofd laten toch?

JBD | 27-07-05 | 14:50


De doodsoorzaak is wel degelijk geweld, niks aderverkalking. Er ligt inmiddels een vuistdik rapport die dat uitsluit.

Ondanks de nadrukkelijke wens van de dader dat het slachtoffer zou sterven in het dus geen moord/doodslag. Beetje erg jammer.

Hopelelijk wordt de schadeclaim wel toegewezen. En die is niet gering. (de dader heeft met dat vooruitzicht immers al enkele zelfmoordpogingen ondernomen, de lafaard).

sighvatssohn | 27-07-05 | 14:50

Deftones, ben jij soms de Cohen van geenstijl?

Waarom worden URL's trouwens niet meer zichtbaar gemaakt? Haal anders weg dat veld.

Rossie | 27-07-05 | 14:50

@zwarte kip: Het OM zal wel op basis van wat ze kunnen bewijzen een passende strafmaat hebben uitgekozen. Na lang onderzoek in deze zaak hebben ze bewijs rond gekregen voor een delict van een ernst waar ze 4 jaar voor willen. En dan zullen we zien wat een rechter na overweging terecht vindt. Als je voor alles maar meteen het maximale gaat eisen krijg je ook belachelijke situaties.

Flapdrol | 27-07-05 | 14:50

Jezus flapdrol, ze stonden eromheen en zeiden ga maar dood, ga maar dood. wake up !

Apollo | 27-07-05 | 14:49

@neuzel
Ook hier was weer de directe aanleiding dat vrouwen niet met rust gelaten konden worden!

Vind jij dat normaal?

Hangoudere | 27-07-05 | 14:49

@flapdrol,

Goed gekozen, die naam. Je redeneert echt als een brave, regeltjeskennende hollander.

Hijhad gewoon die klap niet moeten geven. Als een oud vrouwtje overlijdt nadat jij haar helemaal leip hebt geslagen, kun je ook niet zeggen: ze was al een wrak, dood ging ze toch.

Wie een ander wat aandoet, moet gewoon opdraaien voor het risico dat hij neemt.

Nikkelen_Nelis | 27-07-05 | 14:47

@JBD: Daarnaast doet dat af aan de gehele strafmaat voor delicten. Want als we voor iemand één klap geven al 12 jaar gaan geven. Wat dan als iemand een kwartier op een bewusteloos geslagen slachtoffer blijft inhakken? Waarbij de dood of blijvend letsel wel heel erg waarschijnlijk wordt? 25 jaar? En wat dan voor een geplande moord?

En dan het gat tussen iemand een klap verkopen en diefstal. Dan moet alles 3 keer zo zwaar bestraft worden, om het verloop in strafmaat nog een beetje logisch te houden.

Flapdrol | 27-07-05 | 14:47

Ladies and Gentlemen, Zwarte Kip Has Entered the Building!

Vraagje: Is het niet mogelijk om een voorbeeld van zo een gozer te maken als 'deterrant'? Of is dat juridisch gesproken niet voor elkaar te krijgen.

Noodles | 27-07-05 | 14:47

Kortom, als je een kutmarokkaan aanspreekt op z'n gedrag zorg er dan voor dat je de eerste klap uitdeelt, liefst me een rol euro's in je vuist, succes verzekerd. En medische conditie etc. van het slachtoffer daargelaten, je trapt iemand niet in elkaar om een opmerking. Maar goed dat hoort bij de cultuur van die kutmarokkanen, denken dat ze stoer zijn, wat een triest klootjesvolk is het ook. Ze presteren helemaal niks maar kunnen wel een uitkering opstrijken en de stoere man uithangen, dan ben je echt een vent.

MrFancyPants | 27-07-05 | 14:47

@peduhr
Ga ik doen.... momentje

deftones | 27-07-05 | 14:47

4 jaar? Nederland op z'n best. Goedverdoeme levenslang voor dit soort mongeaulen!!!

aardappel | 27-07-05 | 14:47

@deftones. Ga jij het spelletje "herken de grap" nog maar ff spelen.

Peduhr | 27-07-05 | 14:46

@Flapdrol daarom is ook slechts zware mishandeling met dood tot gevolg ten laste gelegd.Ook daarvoor kan je echter een zwaardere straf eisen, 9 jaar geloof ik zo uit mijn hoofd.

zwarte kip | 27-07-05 | 14:45

@hangoudere en wat heeft jouw dochter hiermee te maken? ik hoop niet voor je dat ze uiteindelijk met een hele gezellige Marrokaan thuis komt.

neuzel | 27-07-05 | 14:45

@JBD: Ja, en dan als je zoontje op school ruzie heeft gehad en heeft gevochten? HEtzelfde strafbare feit. Kan hij meteen voor de jeugdrechter en dan op voor heropvoeding en mag je zelf uit de ouderlijke macht gezet worden. Want tja... het slachtoffer had wel dood kunnen zijn.

Flapdrol | 27-07-05 | 14:44

Ik ga mijn kind echt Mohammed noemen, tis zo'n mooie naam!

Peduhr | 27-07-05 | 14:44

@ barry (die andere)

Eh, alle Marokkanen terug naar Turkije???? Doe die zin nog eens opnieuw en verbeter 'm gelijk even als je wilt! ;)

deftones | 27-07-05 | 14:43

Is dit trouwens ook niet dat incident waarbij andere Marrokanen de ambulance aanvielen toen die de gewonde kwamen redden?

Rest In Privacy | 27-07-05 | 14:42

Mohammed Aarsgat was ook zo dapper om pas veel later klappen uit te delen. Jan mocht eerst nog netjes z'n shoarma eten en afrekenen, alvorens buiten door deze "gezellige jongen" in elkaar gestampt te worden.

Horror Scoop | 27-07-05 | 14:42

Goh ... zal wel een incident zijn.
Dit is namelijk de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor.

Rest In Privacy | 27-07-05 | 14:41

Zijn al deze Mohammed's onbezoldigde leden van het Geert Wilders Promotieteam?
(Alle Marokkanen terug naar Turkije!)

Barry (die andere) | 27-07-05 | 14:41

@flapdrol
quote: "Met andere woorden, als je voor dit geweldsdelictt de daders, die zeker schuldig zijn aan geweldpleging, voor 12 jaar wil kunnen opsluiten, moet je élk geweld met dergelijke straffen beboeten. "

Dus waarom zouden we dat dan niet doen?

JBD | 27-07-05 | 14:41

We gaan gewoon het rijtje af. Mohammed A, Mohammed B,.............

Koetjesreep | 27-07-05 | 14:41

ik ben voor de heer invoering van lichamelijk uitputtende dwangarbeid. en een jaar of 15 lijkt me indeze minimaal. zekers als blijkt dat verdachte ook nog eens valsche verklaringen heeft afgegeven.

kolonel klootoog | 27-07-05 | 14:41

Gaan we het hele alfabet af ofzo?
Mohammed A
Mohammed B

Maar goed, ben benieuwd wat voor uitspraak hier weer op volgt.

~Pyro~ | 27-07-05 | 14:41

@flapdrol.
Leuk betoog, maar waar het omgaat is dat dit al jaren gebeurt en de politiek én de rechterlijke macht geen signaal afgeven dat dit niet wordt geaccepteerd. Daarom denken die gasten die zich hier schuldig aanmaken (vlgs mij denken ze niet maar dat terzijde) dat ze er wel weg mee komen.
Het wordt tijd voor een signaal, maak maar een voorbeeld van deze Mohammed, zodat anderen zich wel een aantal maal achter de oren zullen krabben eer zij overgaan tot geweld om niets. Dit geeft de potentiele slachtoffers dan ook de tijd om weg te rennen! HA!

Noodles | 27-07-05 | 14:41

in Marokko zouden ze in eerste instantie (na dat trein gevalletje) al in een kerker zijn gegooid na te zijn afgeragd met de stok. nu kennen we dat in NL natuurlijk niet, maar huid volblaffen, nachtje cel en door ouders laten ophalen van bureau zodat die het thuis nog een keertje kunnen overdoen werkt beter dan vermanend toespreken. verder blijft dit gewoon een zoveelste triest geval zinloos geweld. Deze Marokkaanse jongen probeert zich er gewoon uit te lullen en komt met slap en niet heel slim excuus, omdat hij zich schaamt omdat hij eigenlijk helemaal geen reden kan opgeven.

neuzel | 27-07-05 | 14:40

Niemand snapt het hier he? Weet je dat alleen al het aankijken van een Marokkaan een belediging is? Je dient met neergeslagen ogen in een zeer beleefde houding te luisteren naar wat hij te vertellen heeft. En vooral niet tegenspreken!

Kijk, daar kan ik nou zo godvergeten kwaad over worden als ik hier weer lees dat wij altijd degenen zijn die niet netjes genoeg met dat tuig omgaan! Een stelling die erg vaak ter linkerzijde in de politiek gebezigd wordt. Hoe ver moet dit nog gaan voordat die blinddoek af gaat? Mag mijn autochtone dochter niet eens meer vrij rondlopen zonder lastig gevallen te worden?

Het wordt hoog tijd dat wij eens de verhoudingen in het oog gaan krijgen. Als het gaat om het lastig vallen van vrouwen en het schijnbaar beledigen van een Marokkaan, dan wordt het toch te gek voor woorden dat wij alle vrouwen vogelvrij laten verklaren in dit land om maar vooral te voorkomen dat een Marokkaan zich eventueel gekrenkt zou voelen!

Die gasten liegen altijd! Dat blijkt ook nu weer!

Hangoudere | 27-07-05 | 14:40

@Hodja

Denk er dan aan dat de meesten die hier worden opgepakt voor kinderporno en pedofilie blank zijn. Misschien helpt dat je te relativeren.

FNV-lidaf | 27-07-05 | 14:40

@ flapdrol, 14.37, goed betoog en duidelijk. Wel jammer dat ze riepen "ga maar dood, ga maar dood""

Apollo | 27-07-05 | 14:40

A of B allebei weg ermee.
Laten ze hun pinguings in Marokko maar gezelschap houden ipv. weer zo'n jaknikker hier naartoe te halen.
Moet je zo'n mens eens langer dan 5 sec. in haar gesluierde smoel aankijken,heb je ook direct een mes in je flikker,en hier onze nationale trots voor hoeren uit lopen te mekkeren.aanpassen of opkrassen voorMo. C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z.

StyleTTo | 27-07-05 | 14:39

1 woord, 2 lettergrepen, 8 letters : neqschot

Latin Spirit | 27-07-05 | 14:38

Hoe is het mogelijk dat de eis slechts 4 jaar is, levenslang is wellicht overdreven, maar een jaartje of 15 lijkt mij gepast ?

Apollo | 27-07-05 | 14:37

best moeilijk om geen racist te worden

Hodja | 27-07-05 | 14:37

Ja, we springen er weer met zijn allen keihard op. Maar als de patholoog anatoom zegt dat hij al ernstige aderverkalking rond het hart had en beschadiging in de hersenbloedvaten, is de kans erg groot dat een normaal gesproken niet-fatale klap voor je kop, plus de adrenaline van een conflict-situatie je al fataal wordt.

Hoeveel wat oudere mensen met aderverkalking gingen er tijdens het laatste WK ookweer dood van de spanning?

Als dus niet is vast te stellen of het toegepaste geweld redelijkerwijs tot de dood zou kunnen leiden, kun je niet over moord of doodslag praten, maar over dood door schuld. En daarvoor is de strafmaat lager. Want als mijnheer Kieviet 100% gezond was geweest, had hij waarschijnlijk met wat kneuzingen nog geleefd.

Met andere woorden, als je voor dit geweldsdelictt de daders, die zeker schuldig zijn aan geweldpleging, voor 12 jaar wil kunnen opsluiten, moet je élk geweld met dergelijke straffen beboeten. Dus ook als iemand boos wordt en een ander een klap verkoopt uit frustratie. Want als het slachtoffer adererkalking, of een zwak hart heeft zou hij/zij wel eens dood kunnen gaan.

Flapdrol | 27-07-05 | 14:37

Voer voor chefke als je het mij vraagt.

..zapper | 27-07-05 | 14:37

Weet je, een paar dagen geleden zat er een vlinder op een bloem en toen ik mijn hand ernaast legde liep het er rustig op en bleef daar enkele seconden op zitten.... mooi moment.

deftones | 27-07-05 | 14:37

@ kolonel klootoog: 4 jaar? De eis is 4, hij krijgt er 3 en is na 1 jaar met goed gedrag weer terug onder de mensen... Gelukkig ben ik shoarma-tariër.

Naam | 27-07-05 | 14:34

Stuur hem naar Iran met een hele grote sticker waarop Heameau staat.

Noodles | 27-07-05 | 14:34

Bestaat er uberhaupt strafrecht in Olanda?

DeNada | 27-07-05 | 14:34

@apollo,
Ja, dat kan de rechter. Gebeurt ook wel eens. En dat is maar goed ook, want als je een socialistische stagiaire bij het OM hebt rondlopen, die het allemaal heel zielig vindt voor Hakbar, dan wordt de eis dus ook niks. Laten we hopen dat de rechter wél nadenkt. Want, godverdomme, wat word ik hier chagarijnig van!

Nikkelen_Nelis | 27-07-05 | 14:33

uhhh, allemaal ophangen is zeker tegen de wet?

Hurmuk | 27-07-05 | 14:33

-weggejorist-

Siol nan Gaidheal | 27-07-05 | 14:33

Vier jaar, ja, daarmee schrikken we Mohammed C. vast af. De klootzak Mahammed A. moet saté gemaakt zien worden van z'n ballen. Daarna moet hij toekijken hoe die klootjes van 'm aan zwijntjes gevoerd worden, alvorens hij in een rol prikkeldraad over de Afsluitdijk wordt gesleurd. Maar verder ben ik een gezellige jongen.

Horror Scoop | 27-07-05 | 14:33

@Apollo:
De rechter kan meer opleggen dan de eis. Of dit hier zal gebeuren is weer een ander (triest) verhaal.

MrJ | 27-07-05 | 14:32

Ook mijn welverdiende oordeel: ongezien de tiefus en een neqschot erachteraan.

witchdoctor | 27-07-05 | 14:32

het doet er eigenlijk niet toe waar of die gast vandaan komt, het idiote is hier dat je verdoeme in dit land 4 jaar achter een deur gaat voor het willens en wetens iemand in elkaar slaan met de dood tot gevolg hebbende. dat zuigt.

kolonel klootoog | 27-07-05 | 14:31

Dit is mijn uitspraak. Hiermee zult u het moeten doen. Alsdus de rijdende rufter.

PredatRazor | 27-07-05 | 14:30

Mijn oordeel: ongezien de tiefus voor die gast!!!!! Hij heeft hem doodgemaakt, en het feit dat ie sowieso al dood zou gaan maakt het er niet minder op. Hij heeft de fatale klap gegeven en tevens die meisjes belemmerd om hun werkzaamheden te doen (he hoerrrr...). Levenslang!

Afval-verwerking | 27-07-05 | 14:30

Opfucken met die gast. Erg irritant

Xaio | 27-07-05 | 14:30

Kan een rechter eigenlijk meer opleggen dan de eis van het OM ? Wie kan mij dit vertellen ?

Apollo | 27-07-05 | 14:30

Zie mijn post op dat topic van gisteren over de groepsverkrachters: de strafmaat hier sucks!
Moord en verkrachting worden niet als ernstige misdrijven gezien.... hoe de fuck kan je maar 4 jaar krijgen voor het vermoorden van iemand...
Aan de andere kant vrees ik dat de xenofobe reakties gezien de etnische afkomst van , ja, alweer een Mohammed , zullen losbarsten!!

FNV-lidaf | 27-07-05 | 14:27

Tja, bij justitie schrijven ze hele boeken vol over de bejegening van allochtone verdachten. Er zijn zelfs al eens stemmen opgegaan om de rechtspraak in Nederland hiervoor aan te passen.

zwarte kip | 27-07-05 | 14:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken