Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe taxirel dreigt

Dood moeten ze, doodBepaalde taxichaffeurs van 020 zijn ontevreden over de nieuwe slagboom bij het Centraal Station te Amsterdam. Die slagboom staat er omdat types van Oost- en Buiten-Europese origine daar ritjes verdeelden, klanten schoffeerden en een algeheel onverzorgde, criminele en uitermate luie indruk maakten. Echter, de taxichaffeurs, die de Nederlandse taal normaal gesproken net zo machtig zijn als het stratenboek van 020 stellen eisen: Ze willen die boom weg en meer dan 15 standplaatsen. Het lijkt er tevens op dat de vierwielige oplichters zich nu verplaatsen naar -onder andere- het Leidscheplein om daar overlast te veroorzaken en normale chauffeurs weg te jagen. Helaas is de ME nog niet ingezet om de boel voorgoed schoon te vegen, laat staan dat er eens even een paar honderd taxi-vergunningen worden ingetrokken. Die slagboom is morgenochtend natuurlijk al vernield.

Reaguursels

Inloggen

LOL! (^^) De taxiwereld van A'damn is echt een belevingswereld, als buitenlander leer je ook gelijk de A'damnse 'vrije' jongens mentaliteit kennen (lees onbeschoftheid)

Al zo vaak meegemaakt dat ze toeristen/kennissen/ vrienden niet mee wilden nemen omdat het ritjes onder de 10 euro waren, en als antwoord gaven "dan kun je wel lopen" of "daar ga ik niet m'n standplaats voor kwijtraken"

de Japanner | 20-07-05 | 11:36

Je lacht je dood over dat Amsterdam bashen...
Had ook (heel lang geleden) van die Rotterdamse dienstmakkers die er maar niet genoeg van kregen om te roepen hoe K*T Amsterdam wel niet was. Heb ze toen maar een keertje uitgenodigd en ze het eea van Amsterdam laten zien. Bij het uitkomen van het Centraal Station (vergelijk dat maar eens met het verlaten van CS Rotterdam) waren ze al verkocht...

Rit weigeren, ook al is het naar Hoofddorp?
Meteen vergunning intrekken.
Ga maar groenteboer worden.

sjonnie | 20-07-05 | 11:21

Ik citeer:

"Waar mot je heen ?"
"Doe maar Rembrantplein"
"Daar kom ik goedverdoeme net vandaan !"
"Uhhh, doe dan maar Leidseplein..."

cupra4 | 20-07-05 | 08:14

Ach ja, elke stad heeft zo zijn gebrek, in Rotteurrrdamm houden ze weer van groepsverkrachtingen......

@ Henk Hunk 19-07-05 @ 22:42

Jij snapt um, de grootste mongolen lopen door de stad met een condoom over hun kop, of een tiroler-pakje, en maar gillen, "Morguuhhhh ben ik de bruiiiiiid"!!!! Liefst kotsend over straat rollen, een agent uitdagen , of staan kwijlen voor de ramen in The Red light District, hoeveel kost het???, vragen met een rooie kop..... of een wielklem oplopen, en vanaf dan roepen, waaaaaaat een kudtstad, ik kom er noooiiiiit meer..... tot de volgende vrijgezellen-party dan, dan mogen ze weer ff, uit zicht van moeders de vrouw.......

bondje33 | 19-07-05 | 23:16

3x is wel beetje heel erg veel GS :s

bewakertje | 19-07-05 | 23:06

Amsterdam is een klote stad wat betreft taxi`s.

In Rotterdam leven we in een soort van Harmonie met de Taliban chauffeurs, dat komt omdat de gemiddelde Rotterdammer kijkt naar de daklichtjes favo zijn wij van de RTC en collegae van de St. Job, bij de straatlui kijkt men naar de kleur die er in de auto zit. Met name de dames zijn er erg critisch mee. Binnenkort gaat bij ons de gemeente ook maatregelen nemen, alleen dan wel iets vriendelijker. Ook hebben wij in Rotterdam welgeteld 2 bromsnorren van de oude stempel als taxipolitie, maar een bonnen dat die kunnen schrijven. Als die voor Koos Spee gaan werken, kan binnen de kortste keren de belastingdienst opgeheven worden en komt er subsidie op alles. Maar ze zijn wel rechtvaardig

bewakertje | 19-07-05 | 23:02

Amsterdam is een klote stad wat betreft taxi`s.

In Rotterdam leven we in een soort van Harmonie met de Taliban chauffeurs, dat komt omdat de gemiddelde Rotterdammer kijkt naar de daklichtjes favo zijn wij van de RTC en collegae van de St. Job, bij de straatlui kijkt men naar de kleur die er in de auto zit. Met name de dames zijn er erg critisch mee. Binnenkort gaat bij ons de gemeente ook maatregelen nemen, alleen dan wel iets vriendelijker. Ook hebben wij in Rotterdam welgeteld 2 bromsnorren van de oude stempel als taxipolitie, maar een bonnen dat die kunnen schrijven. Als die voor Koos Spee gaan werken, kan binnen de kortste keren de belastingdienst opgeheven worden en komt er subsidie op alles. Maar ze zijn wel rechtvaardig

bewakertje | 19-07-05 | 23:01

Pietah,

Goedkoper kan het haast niet worden. Die hoge meterprijs is in principe noodzakelijk. Ik ben pas begonnen als zelfstandige bij de RTC in Rotterdam en de kosten die ik moet maken zijn al hoog, kijk maar eens wat ik allemaal aan belastingen/boekhouding/diesel en Koos Spee Enterprises bv. kwijt ben en dan heb ik ook nog niet eens de aflossing van mn transporten niet betaald.

bewakertje | 19-07-05 | 22:52

Lol dat Amsterdam bashing is dan wel weer aardig. Alle gefrustreerden kneuzen uit een gat in de provincie weten plotseling als wereldreizigers te vertellen wat een kutstad het is. Ja in Heerhugoinjehol heb je dat soort problemen niet, en je kudtervaringjes met Neckermann reizen naar de appartementen met zwembed in Algarve en, sjesus, Thailand, maken je een echte wereldburger. Dat was wat, dat dagtripje met Truus en de kinderen naar Barcelona, en wat een vriendelijke taxi-chauffeur! Gwan Croif, haha! Ja van wereldsteden weet jij af.
En zeker van Amsterdam. Daar staan ze vrolijk in de toeristenvallen te wachten en te filteren op het volk uit Heerhugoinjehol wat zo nodig eens per jaar zo ranzig en debiel mogelijk moet doen in Amsterdam, want ja mensen, het is Amsterdam heh. Ikzelf denk dan, als het zo'n kudtstad is, kom dan niet en blijf lekker in Heerhugoinjehol om de plaatselijke stamkroeg onveilig te maken. Ik denk dat Amsterdammers over dit verlies heen zullen komen. Maarja, wie ben ik. Ik kan niet meer doen dan sporadisch op CS de taxtstandplaats wijzen de de Grasshoppers aanbevelen als prima tent. Allochtone taxichauffeurs, die prima de weg weten want ze razen ook al weer een tijde door Amsterdam elke dag weer, rijden dan wat om een drukken op het speciale knopje.

Henk Hunk | 19-07-05 | 22:42

@Eva75
Hoezo?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-05 | 22:17

Is de Bond Tegen het Vloeken hier eigenlijk wel eens langs geweest? :)

Eva75 | 19-07-05 | 22:07

Prijzen voor de taxi worden door de OVERHEID bepaalt en wel op basis van de prijs van het openbaar vervoer.
Controle is onmogelijk er werken namelijk maar plusminus 25 inspecteurs bij de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat die voor het hele land de chauffeurs en hun onderneming moeten en kunnen controleren.
De taxiwet is er alleen maar gekomen om de macht van de TCA te breken en anders niet
Het grappige is verder dat de overheid langzaam maar zeer zeker ALLE regels van de door haar zo verfoeide TCA overneemt op het gebied van o.a. opleiding.
Ook de belastingdienst heeft onvoldoende capaciteit om behoudens een steekproefje eventuele fraude te signaleren c.q. te bestrijden sterker nog ga gewoon failliet en in de Wet Sculdsanering Natuurlijke Personen en je behoud gewoon je vergunning en kunt dus weer vrolijk verder gaan.
Emigreren is langzaam een optie aan het worden.
En voor de rest gewoon gezien de touwtiephustering voor alle K... chauffeurs

endeldarm | 19-07-05 | 22:07

Sterker nog: die worden daar regelmatig de touwtyphus geslagen.

Pannie | 19-07-05 | 22:00

St-Eenmans 19-07-05 @ 16:18
Jij dacht dat Oost-Europeanen geen racisten waren? Je hebt blijkbaar nooit door Oost-Europa gereisd.
Aan negerts hebben ze daar bijna net zo'n hekel als aan 'de Joden'. Alleen je kunt ze niet verstaan, dat klopt.

Pannie | 19-07-05 | 21:51

Eigen hufters eerst!

Return of the Beasjt | 19-07-05 | 21:32

Waarom doen die lui altijd zo moeilijk als je die Benz volkotst?

President Babboe Bab | 19-07-05 | 21:08

Ja t'is kut met de chaufeurs, maar ze werken wel..... en dat kan je lang niet van iedereen zeggen. Ik geef de voorkeur aan een Turk of Marokaan in een dikke mercedes op afbetaling met een blauw nummerbord boven een neger in een met cash betaalde Bling Bling BMW , die z'n telefoon 92x per dag opneemt en nooit zelfs ook maar aan werken heeft gedacht......

bondje33 | 19-07-05 | 20:53

Evenals de oudijzer handel is de taxibranche voor het grootste deel een mafiagerelateerde bedrijfstak. Deze criminelen die van intimidatie een levenswijze hebben gemaakt zijn een jaar of veertig (ja hoor alle politieke partijen en hun kiezers hebben weer zitten slapen) met rust gelaten. We plukken nu de vruchten.
Evenals bij andere uitwassen van onrechtmatig handelen dient hier helder en daadkrachtig tegen worden opgetreden. Dat kost een lieve cent, maar levert een schonere samenleving (zal wel een hele poos duren, want het geweten van de NL-er is van elastiek) op.

QZNYWRLD | 19-07-05 | 20:41

@. fuckje 19-07-05 @ 15:19

Zit jij nou de hele dag op je werkeloze VMBO kont en je uitgelikte Bi-slettekut, een beetje op internetforumpjes een beetje Moslims of Amsterdammers af te zeiken ??? Get a Life ! Je naam irriteert me ook !

bondje33 | 19-07-05 | 20:36

@. BBR 19-07-05 @ 15:53
Als die voorspelde bommen dan ook maar in de stad valt waar de "niet-klootzakken" wonen, waar de politiek bedreven wordt, en waarvan iedere Moslamsterdammer weet dat dat eigenlijk de Hoofdstad van Nederland is -> Den Haag

bondje33 | 19-07-05 | 20:32

@Op apegape!
Die andere 95% Mokummers zijn ooit volledig vrijwillig vertrokken naar Almere, Purmerend, Heerhugowaard of andere Naargeestige Oorden. En dat deden zij allang voor de moslim-invasie! Ook ik ben buiten 020 opgegroeid terwijl ikzelf net zoals mijn ouders daar wel z\ijn geboren. Oh ja, ik ben 40!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-05 | 19:00

Ik zal morgenochtend weer eens omlopen (neem ik de uitgang aan de achterkant station) en van dichtbij bekijken hoe de situatie is.
Morgen weer lekker werken in 020, ben blij dat ik niet naast het station werk.

Framoes | 19-07-05 | 18:59

@Op apegape!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-05 | 18:54

@ Brutus68

Idd... A'dam is 30% exotisch spul en 65% import provincialen... en met een vergrootglas vind je die 5% mokummers nog :)

Op apegape! | 19-07-05 | 18:46

@ Geitenneuker

Ik werk er. Ik vind het enorm bout hier, maar heb hier een betere baan dan in NL... klote-economie in NL.

Werk nu als Recruitment Consultant voor een dik salaris... dat hoef je in NL niet te verwachten!

Nog een jaartje en dan ga ik terug naar kaasland. :)

Op apegape! | 19-07-05 | 18:37

@ BBR

Ja, als ze weten dat je buitenlander bent of de stad niet kent, naaien ze je tot en met.... ieren zijn niet gezellig... nee, het is gierig, leugenachtig kutvolk!

Op apegape! | 19-07-05 | 18:34

@ams
Ja de oom van fuckje was een lul hoor! Zoals alle autochtonen zeker? Ram ze maar in elkaar, ze doen toch niks terug. Klojo! Wat had-ie dan moeten doen? Jij bent duidelijk van na die tijd, want je snapt er geen hout van.

Hangoudere | 19-07-05 | 17:53

Ik heb vrij veel gereisd.
Op menig plek in de wereld wordt je op luchthavens of op trein- of busstations direct zwaar lastiggevallen door taxi-luitjes of andersoortige'husselaars'.
Tot voor kort leek het in Nederland met dat soort van praktijken wel mee te vallen. Tegenwoordig echter vallen mensen die er uitzien als toerist net zo'n behandeling ten deel als zouden zij aankomen in Bombay of Casablanca. De 'daders' van dergelijke bejegening hebben zelden tot nooit blond haar en blauwe ogen en spreken evenmin vloeiend Nederlands.
Al geruime tijd schaam ik mij als geboren Amsterdammer voor het gajes dat op en rond 'mijn' station zich zo misdraagt.
"Hé joe mei vrend!"

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-05 | 17:46

TYVM

Ayaan | 19-07-05 | 17:01

@Ayaan.

Dat lijkt tenminste ergens op !

*klapt in zn handen* Goed hoor...

DonkerDoorn | 19-07-05 | 16:58

Hmm, ik ga liever naar Turkije of Marokko dan naar Amsterdam.

neemjemoederindemali | 19-07-05 | 16:56

@.DonkerDoorn

Hier ie 'ie dan!

Politie slaat gemeenteraadslid in de boeien

Uitgegeven: 19 juli 2005 16:34
Laatst gewijzigd: 19 juli 2005 16:34

AMSTERDAM - De politie heeft dinsdagmiddag in de Kalverstraat in Amsterdam gemeenteraadslid J. Haffmans van Amsterdam Anders/De Groenen opgepakt. De politicus deelde flyers uit waarin hij oproept "niet te wijken voor hoofdcommissaris 'Big Brother' Welten die het liefst een kordon om de stad zou leggen". Volgens een politiewoordvoerder namen omstanders aanstoot aan zijn actie, waarna hij in de boeien werd geslagen.

Rare jongens die Groenen...

Ayaan | 19-07-05 | 16:54

Wow! Ik heb een fantastisch idee... We introduceren een bepaald keurmerk waar taxi's aan moeten voldoen. Dat keurmerk kun je verkrijgen door eerst aan bepaalde kwaliteitscriteria te voldoen. Je kunt dan een zogenaamde 'taxivergunning' kopen, zodat de kwaliteit van de dienstverlening gewaarborgd blijft.

En dan vervolgens richten we een centrale op die dat keurmerk handhaaft, die noemen we bijvoorbeeld....... TCA!

Mocht het niet werken dan schaffen we dat alsnog af en gaan we terug naar dit fantastische systeem wat zonder enig verzet is ingevoerd. Dan mag iedereen zich weer taxichauffeur noemen.

Mocht dat nou niet werken, kunen we altijd nog een keurmerk invoeren etc. etc. etc.

Fokking prutsers

jungle | 19-07-05 | 16:45

Sorry Ayaan, over dergelijke liberalisering wordt niet door een stadsbestuur beslist maar door Verkeer en Waterstaat..... Nog ff doorzoeken en je vind wel een stok om links mee te slaan vriend....

DonkerDoorn | 19-07-05 | 16:41

Gewoon strenge controles en undercover tarieven en kwaliteitschecks.. je vernaggelt het? jammer.. goodbye vergunning ga maar eens echt werk zoeken.. ipv toch al kostbare fossiele brandstoffen te staan verstoken om de temperatuur in je auto te hoog te houden en kutmuziek te draaien... Nooit meer de taxi pour moi... wat een zwijnen...

1 Punch Pikey | 19-07-05 | 16:35

we moeten niet de TCA-heerschappen gaan verheerlijken lijkt me. Dat monopoly van hun was ook geen pretje.

maargoed..

offtopic.

Amsterdam heeft de lekkerste wijven rondlopen en de lekkerste hoeren!

en de Oost Europese de beste

bodyhair | 19-07-05 | 16:31

@. DonkerDoorn

Zoals al eerder te lezen valt in één van de bovenstaande commentaren is de liberalisering door een links stadsbestuur ingesteld. Hierna is de hele markt naar de *** gegaan waardoor het voor een normale taxi onderneming geen openingen meer laat voor een winstgevende bedrijfsvoering. Het is inderdaad zo dat de 'oude garde' goedlachse taxichauffeur ver te zoeken is tegenwoordig. Tevens is het beheersen van de Nederlandsche taal ook een uitzonderlijke kunst geworden binnen de branche.

Ayaan | 19-07-05 | 16:25

In de geest van "de boel bij elkaar houden" wordt in dit land nooit de aggressor aangepakt maar moet de normale, welwillende burger zich maar schikken. Gek genoeg doen we dit ook allemaal. Lafhartigheid zit kennelijk erg diep in ons zielswezen.

BASinnic | 19-07-05 | 16:23

Zijn die taxi's wel een beetje opgeruimd anders wordt Karla Peijs boos.

SoepKip | 19-07-05 | 16:21

Het voordeel Oost-Europese types is dat ze me in ieder geval geen folders van ultrarechtse bewegingen in de hand kunnen duwen. Geweldige Grappen als: ,,Hé, er steekt een neger over, dat zijn bonuspunten," zijn bij onze hardwerkende Oost-Europese vrienden ook verleden tijd.

St-Eenmans | 19-07-05 | 16:18

Die nieuwe taxiregels waren een ideetje van Jorritsma (VVD). Overigens was die Dales in Leeuwarden jaren wethouder in Amsterdam (rot toch eens op met dat popi 020/010 etc)

DonkerDoorn | 19-07-05 | 16:17

Deden ze het maar zoals in Londen: eerst 2 jaar rond rijden door de stad op je fietsje met een plattegrond zodat je *iedere* straat kent en dan pas krijg je een vergunning. Nadeel is wel dat die gasten zo goed verdienen dat je 'snachts alleen nog maar snorders kan krijgen. En zoals iedereeen weet van de foldertjes die je vindt op de toiletten van Attica en China White: 30% van alle aanrandingen vindt plaats in snorder-taxi's! :-)

auldslapper | 19-07-05 | 16:17

Of je nou in 020 of 010 of waar dan ook een taxi (ie. vette Mercedes met navigatie systeem, DVD, etc.) neemt, het is overal veel en veel te duur.
Heb ik gevraagd om een limo? Nee!
Ik wil gewoon van A naar B, desnoods in een ouwe Trabant. Als het maar goedkoop is.
Kud maffia.
Alleen als het echt niet anders kan neem ik zo'n limo. Laatst nog van Now&Wow naar 010-centrum: 12 euries voor 5 minuten rijden. En dan nog chagrijnig reageren omdat ze geen fooi krijgen.
Ongezien de tiephus kunnen ze krijgen.

Zo, dat lucht op...

Neerlands Hopeloos | 19-07-05 | 16:16

Gewoon auto's in beslag nemen, dan is het zo afgelopen met het gezeik.

DJW | 19-07-05 | 16:16

@van der F.
die oostblok hoertjes hebben tenminste niet zulke kollosale reten als de doorsnee polderwijven

mallebabbe | 19-07-05 | 16:15

@vander F
Vrije markt... bedrijven gaan elkaar pacmannen en er blijven monopolisten over..... klinkt inderdaad als een links complot....

DonkerDoorn | 19-07-05 | 16:15

Het probleem in 020 is voor een groot gedeelte de schuld van de gemeentepolitiek aldaar. Allemaal grachtengordelego's die wel weten weten wat goed is voor de burger. Is trouwens niet alleen een linx probleem, kijk maar eens naar die clown die nu in Leeuwarden voor burgermeestert mag spelen, ook zo'n egotripper, is een VVD-er... Ze hadden vantevoren kunnen weten dat het vrijgeven van de taxibranche een enorme zuigkracht zou hebben op allerlei schorum, daar staat de taxibranche bekend om...

brutus68 | 19-07-05 | 16:14

liberalisering is helemaal de bom volgens dit kabinet.

Taboz | 19-07-05 | 16:13

@mallebabbe,
die lelijke Bulgaarse wijven?
Haha..

vander F | 19-07-05 | 16:11

@Muxje
Cursus economie nodig ?

DonkerDoorn | 19-07-05 | 16:10

Maar we hebben hier wel lekkere wijven, nu jullie weer!

Ayaan | 19-07-05 | 16:10

Tulp Taxi's in Amsterdam ... altijd goed alleen jammer dat je ze moet bellen en ergens moet wachten... maar verder top en goedkoop...

Boez | 19-07-05 | 16:09

stelletje zielige Amsterdam bashers!
wij hebben tenmiste wel de lekkerste hoertjes.

mallebabbe | 19-07-05 | 16:08

@Muxje,
geheel mee eens.
Nep liberaliseringen, vrije markt, meer keus,goedkoper en dergelijk gelul wat je uit muilen van politici kunt optekenen.
En wat gebeurd?
Chaos, alles wordt veel duurder, minder service, de hele zaak koopt elkaar op zodat er een paar monopolisten overblijven en de politiek heeft zichzelf buitenspel gezet.

vander F | 19-07-05 | 16:08

@Ayaan.

Hmmmm, links gelul he ? Volgens mij komt de ellende door het vrijlaten van de taximarkt... ik kan het mis hebben hoor...

Op dit moment gaan de "oude ambachtelijke" chauffeurs naar de klote omdat de "kakkerlakken" gewoon tegen minder kosten kunnen rijden. Ouwe auto's, fraude en zwartwerken. Als reguliere klant hoor helaas te vaak dat de normale chauffeurs ermee gaan kappen. Dus die 1/3 valt inderdaad wel weg. Helaas zijn dat juist de goede chauffeurs....

DonkerDoorn | 19-07-05 | 16:08

Jammer, want het WAS en leuke stad.
En er zijn oplossingen genoeg te vinden, als men maar wil. Maar men wil niet, jammer maar helaas....

fuckje | 19-07-05 | 16:05

@Han, het "vrijgeven" van de taxi's heeft net zoveel met vrije markt te maken als de liberalisering van de gezondheidszorg en het electriciteitsnet, namelijk vrij weinig. Het lijkt verdomme haast wel een links complot... schep alle voorwaarden om het een grote klerezooi te laten worden, noem het "liberalisering", en wacht rustig op het moment dat iedereen de zgn. vrije markt kotsbeu is. Alleen doet politiek rechts net zo hard mee met deze farce.

Muxje | 19-07-05 | 16:04

Nu is Amsterdam over het algemeen een klotestad met vervelende kloot inwoners zowel auto als allo.
Dat weet elke niet Amsterdammer.
Dit gedoe verbaasd mij dus absoluut niet.
Om over die doorgeschoten stadsdeelraden gekte maar niet te spreken.
stelletje mongeaulen.

vander F | 19-07-05 | 16:03

Als ik al ga dan ga ik allang niet meer met een kakkerlak, louter TCA. Al zijn de jongens van de aloude taxicentrale ook bekend in de markt qua prijs. Eén voordeel van TCA is dat ze het museumplein wel weten te vinden... Wat een ongelofelijk niet gecontroleerd beleid hier in Amsterdam. Ik begrijp niet dat een stad als Amsterdam zijn zaken zo slecht voor elkaar heeft maar wanneer ik naar de bestuurders kijk wordt het één en ander al snel duidelijk. Links en bang gelul, wordt eens tijd dat ze daar mee ophouden!

Ayaan | 19-07-05 | 16:00

. BBR

Precies, 020 zuigt. Als ik er nix te zoeken heb kom ik er ook liever niet. De gemiddelde arrogantie van de 020-er is niet te geloven, ze voelen zich ver boven de rest van NL verheven..., het ergste is dat dat het over het algemeen zelf import betreft....

brutus68 | 19-07-05 | 16:00

@ bbr
"semi-hip and happening" WTF man, rot op met je zielige taal, als jij een stad beoordeelt op of het wel of niet hip of hop is zegt dat meer over jezelf dan over A'dam.

Zeker, er zijn klote dingen aan A'dam, zoals de toeristen en vooral die kanqua-taxi mongolen. Ten eerste spreken ze geen NL's, ten tweede kennen ze de weg niet en ten derde zijn ze uitermate onbeschoft. Van mij mogen ze de grachten dempen met elke taxi-chauffeur die de weg niet kent of de straatnaam niet verstaanbaar kan uitspreken.

zemel | 19-07-05 | 15:59

Bel in Rotterdam de taxicentrale Sint Job. Je maakt dan ook kennis met de gemiddelde Rotterdamse Pim fan.

Han | 19-07-05 | 15:57

Ik heb het genoegen mogen smaken een paar keer met de broeders uit de rif een ritje door nachtelijk Amsterdam te maken,, edoch dat viel mij niet mee. Vanaf de Nieuwmarkt richting surinameplein via Oost vond ik hmmm vreemd. Sontaan op knopjes drukken als we zijn geariveerd zodat het bedrag opeens omhoogschoot... 'limotarief' Turkse chauffeur wilde ruzie met mij maken omdat ik hem voor Marrokaan had uitgemaakt. Marrokaanse chauffeur die mij wist te melden dat hij geen Marrokanen meer vervoerd, teveel gezeik. Je begint eenvoudigweg weer terug te verlangen naar die ouderwetse rascistische Amsterdamse TCA-chauffeur.

dental | 19-07-05 | 15:56

Ik heb het genoegen mogen smaken een paar keer met de broeders uit de rif een ritje door nachtelijk Amsterdam te maken,, edoch dat viel mij niet mee. Vanaf de Nieuwmarkt richting surinameplein via Oost vond ik hmmm vreemd. Sontaan op knopjes drukken als we zijn geariveerd zodat het bedrag opeens omhoogschoot... 'limotarief' Turkse chauffeur wilde ruzie met mij maken omdat ik hem voor Marrokaan had uitgemaakt. Marrokaanse chauffeur die mij wist te melden dat hij geen Marrokanen meer vervoerd, teveel gezeik. Je begint eenvoudigweg weer terug te verlangen naar die ouderwetse rascistische Amsterdamse TCA-chauffeur.

dental | 19-07-05 | 15:55

@ Geitenneuker

Ieder geval leuker dan A'dam. Dat is pas een klote stad. Dublin zijn mensen tenminste nog vriendelijk en niet zo semi hip and happening als in A'dam. Mensen die een houding hebben van "kijk mij in een wereldstad wonen en hip zijn en oh oh oh wat zijn wij beter dan rest van de wereld " Ughhh.

BBR | 19-07-05 | 15:53

@fuckje
Je oom was een lul!

ams | 19-07-05 | 15:52

De ellende is begonnen, toen het taxiwezen werd geprivatiseerd en vrij gegeven. Want dan kwam er concurrentie. Alsof de klant eerst bij vijftien man offerte kan vragen, voor hij instapt.

HEt is een voorbeeld van de doorgeschoten marktideologie, die het op deze site zo gegispte denken van de linkse kerk heeft vervangen.

Maar we zijn gewoon van de regen in de drup gekomen.

Han | 19-07-05 | 15:52

@Op apegape & BBR,

wie gaat er dan ook naar Dublin. Kudt stad. Daar is nou echt geen zak te doen.

geitenneuker | 19-07-05 | 15:49

@broomstick

Googlen? Op "taxi tuig in a'dam? "

BBR | 19-07-05 | 15:46

Kan iemand wat fotootjes posten? Ik woon zo'n 3 en een half uur van Amsterdam vandaan, dus heb geen idee wat voor types het zijn... (en ben wel erg nieuwsgierig).

Een webcam mag natuurlijk ook altijd!

broomstick | 19-07-05 | 15:45

@Op apegape,

Welke taxi was dat? Ik ben verdomme verneukt door die lui daar!!! Moest 40 pleuro betalen, van vliegveld naar binnenstad.

BBR | 19-07-05 | 15:41

@ech wel,
Ja, beter dan die Berbers. kansloze lui, ik heb nu al zo'n 40 aanvragen onder de ogen gekregen voor een taxi vergunning. In Slecht NL's gescheven ( iek wiel grag ne vergoening heben ) en dan nog dingen eisen.
Helaas is het hier in Nederland zo dan men garant kan staan voor iemand, dan heb je dus een malafide vent met veel centen die de chauffeurs uitbuit. Worden de chauffuers ook niet echt vrolijk van.
Ze moeten ze wel in het bezit zijn van een Chauffeus pas (bewijs van vakbekwaamheid) Maar die heb ik nog nooit van m'n leven gezien bij de gasten.

geitenneuker | 19-07-05 | 15:39

Moest laatst aan een taxichauffeur uit gaan leggen hoe we moesten rijden, hij kende de staart niet, wist niet eens in welke buurt het was... daar ben je toch gvd taxichauffeur voor!! Doe een klein beetje moeite, of blijf gewoon thuis en wacht op je uitkering!

Quercus | 19-07-05 | 15:39

Wow! Die linkt loopt bijna buiten beeld!

de visser | 19-07-05 | 15:38

Ik betaal nog geen 10 euro om vanuit 't vliegveld van Dublin naar Dublin centre te gaan... in A'dam ben ik voor dezelfde rit 2x zoveel kwijt. Oplichters.

Op apegape! | 19-07-05 | 15:37

"De wethouder is zich ervan bewust dat de problemen zich nu naar elders in de stad verplaatsen. Bij het Leidseplein is het ook al vaak een zooitje op de taxistandplaats. Hij verwacht echter dat per 1 januari volgend jaar het overschot aan chauffeurs in de hoofdstad flink de kop in wordt gedrukt omdat ze dan verplicht een diploma op zak moeten hebben. "Ik hoop dat door strengere controles het aantal taxichauffeurs met eenderde zal afnemen."
rondrijden.http://www.telegraaf.nl/binnenland/22969861/Taxichauffeurs_boos_over_nieuwe_standplaats_bij_CS.html

de visser | 19-07-05 | 15:36

Stijlloos Schoonvegen?

Deze 2 meter en 100 kilo is daar bij!

Traag | 19-07-05 | 15:35

nee die autochtone taxi chauffeurs dat zijn pas lieverdjes

ech wel | 19-07-05 | 15:30

Taxi = 2004
Tuktuk = 2005

geitenneuker | 19-07-05 | 15:29

Goede zaak dat ze dat geteisem bij CS eens gaan aanpakken, dat schorem is nu niet bepaald een visitekaartje voor 020. Je zal als argeloze toerist maar meteen geript worden zodra je het station uitkomt... Leuk idee trouwens om 020 eens schoon te vegen... Een stijlloos leger dat via oost optrekt naar het centrum?

brutus68 | 19-07-05 | 15:24

Ben vaak genoeg in een taxi gestapt daar, levensgevaarlijk. Stelletje gekken. Je MOET vooraan de rij instappen anders krijg je zo'n importgek op je nek. Stap je voorin de rij in stap je in bij zo'n import gek. Geen idee waar die knakkers heen gaan, zelf weten ze het ook niet. Eikels.........

BBR | 19-07-05 | 15:24

Ik zit liever bij Fons Spooren op schoot dan in de taxi van een Amsterdamse chauffeur. Van mij mogen ze die slagboom overdwars anaal inbrengen bij de asocialen.

Verder geen kwaad woord natuurlijk over taxichauffeurs...

Nikkelen_Nelis | 19-07-05 | 15:22

Wat is dat toch in Islamsterdam? Mijn opa en oma zeiden laatst nog dat je daar zo gezellig kon shoppen, maar ik lees niets dan ellende over die stad, StadsdeelPvdA-ers, moskeeën, en nu weer die taxi's.Mn opa heeft als marinier nog eens de stad, vooral de Dam, schoongeveegd van tuig. ideetje voor de zomer van 2005?

fuckje | 19-07-05 | 15:19

voor geen goud zou ik in Amsterdam in een taxi stappen!

spuitje11 | 19-07-05 | 15:18

Ze mogen van mij eerst die ritten veel goedkoper maken. Als je in Turkije/Spanje voor 2 euro een rit maakt die hier 15 euro zou kosten dan zit er ergens iets niet goed.

Pietah21 | 19-07-05 | 15:15

Krijg ik nu een IP ban?
-edit: een ip-ban op 213.160.214.2 ? Nah, vandaag maar niet.-

Nikkelen_Nelis | 19-07-05 | 15:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken