Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bek houden, het kabinet is het zat!

Ik ben boos!Minister Hoogervorst, u weet wel de minister van de snacktax en het verbod op het snoeprek bij de kassa, is de kritiek op het kabinet beu. Het kabinet is heilzaam bezig alleen de kiezer begrijpt er geen fuck van. Dat heeft overigens niets te maken met prestaties van Balkenende II. Nee, zo stelt Hoogervorst, Nederlanders zijn gewoon beroepszeikers. Zie hier het bestaansrecht van GeenStijl. Oh en het moet ook maar eens afgelopen zijn met de kritiek op de minister president. Want als er iemand de afgelopen twee jaar leiderschap heeft bewezen dan is het Jan Peter wel...

Reaguursels

Inloggen

@preacher
Vanaf bladzijde 6 van claars notes kun je lezen hoe de minister antwoordde op de kamervragen, hoe ik bloemen kreeg van het uwv (kaartje: "Excuses voor het ongemak", hahhhahhahaa), hoe er analyses werden gemaakt van Case Clara door 'De intensieve menshouderij' en hoe supercasemanager Kees en meneer D. van uwv Groningen met vereende krachten de warboel hebben ontward.
Maar daarmee zijn alle problemen van alle mensen die ook op claars notes aan het woord komen nog niet opgelost natuurlijk.

claar | 07-07-05 | 10:28

Hoe denkt Hoogervorst iederen te bereiken die recht heeft op zorg-toeslag en dat maandelijks door de balastingdienst uitgekeerd gaat worden,wat te doen bij dakloze,mensen zonder vaste woonplaats en adres,mensen die door schulden geen bankrekening of girorekening meer hebben,veel mensen die onder een zelfde huisadres wonen!
Ik zie daar uitvoer problemen mee!

nummertje | 07-07-05 | 09:04

@Claar
Die walgelijke Kafka-iaanse bureaucratie ben ik zelf ook bij het uwv en het ziekenfonds tegengekomen. Nachtmerrie-achtig !
Ik heb je verhaal dan ook maar vluchtig gelezen, want ik word ook doodziek van al die idioterie van die instantie's.
Ik hoop dat je er inmiddels uit bent !
www.claars-notes.nl/uwv/

preacher | 06-07-05 | 01:43

Want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.

Die wetten, dat weten we nu dus. Heilloos. Er snel doorgejast, want we zijn heel daadkrachtig. Maar hoe zit het met de praktische bezwaren?

WW, WAO, je hebt er uitkeringsinstanties en uitvoeringsinstanties voor nodig.

In Den Haag denken ze dat dat allemaal goed geregeld is. Ik weet beter.

Waarschuwing: geen bedlectuur!
www.claars-notes.nl/uwv

claar | 06-07-05 | 00:54

Geen Hoogvlieger

::hansinsin:: | 05-07-05 | 21:53

Een individu dat denkt te weten wat het beste is voor een heel volk, wordt óf opgeborgen óf mag regeren.

ffulpen | 05-07-05 | 14:52

Ik vrees dat zijn nieuwe zorgstelsel een grote puinhoop wordt,kan de belastingdienst die aanvragen van de zorgtoeslag wel aan?
Ik denk van niet!koekje erbij?

nummertje | 05-07-05 | 08:58

Wat is er nodig voor een regering aftreed? referendum?

Broolio | 05-07-05 | 08:20

@Sunnygirl
Goeie actie ! Je bent goed bezig daar !
Zou Hoogervorst dan toch de messias zijn, met al die wonderbaarlijke genezingen sinds zijn benevolente ontferming over de Nederlander zijn gezondheid ?
Mmmh...., ik haal het kruis alvast van zolder...

preacher | 05-07-05 | 00:06

Hoogervorst staat op het punt te ontdekken dat de goedkoopste patiëmt eem dooie is en die hebben als groot voordeel dat ze ook niet klagen. Hans is een beetje doorgeslagen met ziujn light manie... zelfs de dekking van mijn zorgverzekering is nu light. En mede dankzij Hansje hebben we er een bedevaartsoord bij.
www.medicalfacts.nl/article.php?story=...

Sunnygirl | 04-07-05 | 22:03

Dit kudt kabinet met dictatoriale neigingen moet opzouten!

Hawk999 | 04-07-05 | 21:18

Hahaha! Hoogervorst in het circus als clown of niet? Zulke grappen zijn wel geniaal!

Aatje | 04-07-05 | 21:16

Hoogervorst mag eens lekker schnell kapputfallen.

Conan de Rabarber | 04-07-05 | 19:35

Dit kabinet is alle feeling kwijt met het land. Dit kabinet wil of kan niet inzien dat het volk ze niet meer moeten. Dit kabinet kan maar beter opstappen. Ze zijn nu al de risee van de eeuw en maken zich alleen maar belachelijker. Aan de andere kant kunnen deze sukkels net zo goed blijven zitten aangezien er niets maar dan ook niets van enige kwaliteit bij de nederlandse politici te bespeuren is.
Van links tot rechts is helemaal niks.

Return of the Beasjt | 04-07-05 | 19:02

Recht van spreken heeft hij als hij óók de exorbitant hoge (graai)vergoedingen aanpakt van de ziekenhuis, c.q. verpleeghuis managers. Heeft hij daar grip op, dan mag hij het gepeupel vermanend toespreken.

penpal | 04-07-05 | 18:44

@dagelijkse dosis
Er is nu al veel van het goede in de maatschappij gesloopt. En dan heb ik het nog niet eens over het stoppen van de overheidssubsidies aan goedlopende en zinnige projecten.

Het probleem ligt dieper: door de libertaristische ideologie wordt elke vorm van solidariteit de nek omgedraaid. Solidariteit = betrokken zijn met het lot van je medelander en die medelander steunen indien nodig (dus echt alleen indien nodig). Liberalisme = ieder voor zich, iedereen krijgt immers dezelfde kansen en is dus verantwoordelijk voor het eigen lot.

zum kotzen | 04-07-05 | 17:52

Overigens valt het me op dat het sociaal-economische beleid van het kabinet volleidg is geïnspireerd op de VVD-ideologie, terwijl het CDA toch een heel aantal zetels groter is in de 2e kamer.

Met al het normen en waarden gelul van Balkenende vergeet hij gemakshalve dat hijzelf verantwoordelijk is voor het grootste kiezersbedrog sinds Duitsland 1933: CDA en PvdA haalden samen 86 zetels. De grootste partij en de grootste winnaar hadden toen samen een coalitie moeten vormen, desnoods met flinke water bij de wijn. Maar Balkenende had vooraf al aangegeven dat ie alleen met de VVD verder wilde, helaas haalden ze met z'n 2en geen meerderheid. Dus eerst voor de vorm met Woutah om tafel, dat overleg vakkundig opblazen om daarna direct in de reet van Zalm te kruipen. Dat de meest trieste partij in de parlementaire geschiedenis nodig was voor de meerderheid, is tekenend voor dit kabinet.

zum kotzen | 04-07-05 | 17:34

@zum kotzen
Het zou inderdaad jammer zijn als al het goede van onze maatschappij wordt gesloopt, maar van sommig goeds is er gewoon een beetje teveel. Als voorbeeld noem ik zeven jeugdhulpinstanties die allemaal zo druk zijn met goede dingen, dat ze niet weten te verhinderen dat de jeugd die ze vertegenwoordigen, verhongerd en met een washand in de mond uit een kofferbak moet worden gehaald. En dat is dan nog maar één van die voorbeelden. Denk eens aan het leger vluchtelingenwerkers die niet konden verhinderen dat 26000 asielzoekers soms na tien jaar nóg niet wisten waar ze aan toe waren. Aan oude mensen die ondanks de miljoenen die in de sector zijn gepompt slechts op hoogtijdagen aangekleed kunnen worden. Nee, hakken in die handel, dan gaat wat er overblijft zijn werk mischien eens doen!

Dagelijkse Dosis | 04-07-05 | 17:18

Dit kabinet zit vol met wereldvreemde mensen en ze mogen zelf in hun handjes klappen dat het volk de quillotines nog niet te voorschijn heeft gehaald. Als Hans het niet meer leuk vindt dan rot ie toch gewoon een eind op. Dan kan hij op mijn steun rekenen.

Gavrilo | 04-07-05 | 16:38

In Nijmegen worden we in ieder geval genaaid door upc. Zij zijn de enige kabelexploitant hier en drijven de prijzen enorm op. De upc heeft enorme investeringen gedaan (gefincieerd door leningen) om een monopolie te bemachtigen. Doordat het een stel klunsen zijn is de service, zeker in het begin, zwaar gebrekig. Upc moest nog meer investeren en aandeelhouders begonnen hun vertrouwen te verliezen, de koers van het aandeel upc zakte snel. Nu wil upc dat vertrouwen terug winnen, zodat de aandelen in koers stijgen en ze weer meer van de bank kunnen gaan lenen. Dat doen ze door de klanten te laten betalen, betalen en nog meer te laten betalen. In acht jaar zijn de tarieven met bijna 100% gestegen. www.gaypnt.demon.nl/kabel/tarieven2.ht...
Nu heeft de upc weer wat financiële armslag en kunnen ze verder gaan met de markt te domineren. Onlangs hebben ze canal+ opgekocht. www.nmanet.nl/nederlands/home/Actueel/...
De upc zou door de opta verplicht kunnen worden haar kabelnetwerk open te stellen voor derden. De kpn heeft dit bij proberen af te dwingen, maar het opta vond dat upc gewoon haar monopolie mocht behouden.
Deze monopolie en bv die van bumastemra worden in stand gehouden door de overheid. De burger is de lul.
Nederland had toch ook een eu-commissaris, op welke post zit Nelie Smit-kroes ook al weer? Iets met anti-trust.

Gavrilo | 04-07-05 | 16:32

@Spooky@16:15
Inderdaad ! Voor een gezonde economie is het ook van belang dat mensen zich geborgen voelen in hun land, vertrouwen hebben in hun regering en vertrouwen in de toekomst.
Aan dat alles ontbreekt het nu in NL, met name door de toenemende privatiseringen en de afbraak van de sociale voorzieningen.

preacher | 04-07-05 | 16:28

@Jackrandom@12:46
Scherp gezien !

preacher | 04-07-05 | 16:18

Sinds dit mannetje aan het roer is moet ik en mijn vrouw die elke dag medicijnen nodig hebben veel geld bij leggen en hebben geen recht op no-claim . Dus zieke mensen worden gestraft door deze mierenneuker . En nu weer de nieuwe verzekering vanaf 1/1/06 die ons alleen ook weer veel meer geld kost ...
Dan de "kopstukken "van dit kabinet , Balkenende die alleen maar met Europa bezig is en meer in buiten dan in het binnenland is . Zalm die ons voorhield dat de euro zo goed voor ons was ..... De Geus die vind dat wij allen moeten inleveren terwijl zijn departement.... Paultje (voormalig groen links ) eventjes 70.000 per jaar geeft aan salaris voor 1 dagje advies met begeleiding van ons prinsesje Maxima .... Een meneer Kamp die schreeuwt dat er kruiswapens dringend nodig zijn van 100.000.000 euro's .... een meneer Donner die al 100x heeft geloofd dat zware jongens beterschap beloven als ze worden gelucht maar inmiddels moord na moord plegen .....
Zalm alweer , die tijdens de invoering van de euro heeft gelogen in landsbelang ....
Hoe zo koopkracht daling mensen ? flauwekul , Zalm spreekt de waarheid .... en lacht nog net zo hartelijk met onze kritiek . Brinkhorst die glashard blijft beweren dat wij een minimale inflatie hebben ..... ik vraag mij af waar die man zijn boodschappen haalt ? Schijnbaar heeft heel Nederland een duurdere supermarkt dan deze gast ....
Dan de mevrouw ( hoe heet ze ook alweer ) die gaat over uitzetting van vreemdelingen .... verklaart glashard meerdere malen dat er geen documenten van mensen die worden uitgezet in handen vallen van de landen waar ze naar terug gestuurd worden . Nou zeg, Netwerk legde enkele weken geleden toch mooi documenten op tafel waar het tegendeel van blijkt ... Dus die mevrouw liegt glashard of weet niet wat haar onderdanen doen op het departement .
De Geus weer , de nieuwe WAO moet er komen en kwam er ook , tuurlijk de riant betaalde upperklasse in Den Haag gaat met vakantie en een crisis kan dan echt niet.
Dus toch maar weer een akkoordje in de achterkamertjes .....

En zo kunnen nog veel harde schijven worden vol geschreven met leugens , bedrog , dealtjes , zelfverijking , bij klus baantje en nog meer dealtjes die deze kleine groep welgestelde zich zelf toe kent . Als CDA man ( nu inmiddels ex CDA ) kan ik oprecht zeggen dat dit beleid van dit kabinet incl. personen het niet waard is om hier aan te blijven . 3/4 van Nederland heeft geen vertrouwen meer in deze kleine clan en toch blijven ze aan . Bah , wat een stelletje elende makers . Dus Hoogenvoorst , 100 jaar geleden kon je mensen bij de neus nemen , dit kabinet rammeld van alle kanten ... het is voorbij met jullie .


Marley | 04-07-05 | 16:16

@preacher
maw rechtse anarchisten, zie wiki. Alles mag mits je niemands persoon of eigendom aantast. Daar gaat de ideologie en praktijk al fout. Het handelen van mensen heeft altijd invloed op de maatschappij en daarmee andere personen en hun eigendom. 180 op de snelweg tast in potentie een persoon aan, aanpassing pensioenen door overheid tast personen en eigendom aan. Het liberalisme onderkent de invloed van individu op welzijn samenleving al onvoldoende zij al helemaal niet. Domme filosofie als de theorie nooit kan sporen met praktijk.

spooky | 04-07-05 | 16:15

Jan Peter wie?

bandito | 04-07-05 | 16:12

Stukje van Jan over de vergrijzing en de afbraak van het sociale stelsel.
www.janmarijnissen.nl/opinies/Vergrijz...
Nog wat cijfers uit 1999. Ik hoop niet al te verouderd inmiddels
www.tienmiljoen.nl/Ned/vergrijzing.htm...
Hierin wordt ook gesteld dat het verstandig zou zijn om de kinderbijslag af te schaffen en de bevolkingsgroei te ontmoedigen.
-
Ik wou ook nog even kwijt dat ik kots op dat libertarisme. Een ongelovelijke asociale politieke filosofie, die helaas schijnbaar steeds meer aanhangers krijgt

preacher | 04-07-05 | 16:05

@zum kotzen
Ik herken alles van wat je schrijft en ben het er helemaal mee eens. Zelf ben ik ook HBO afgestudeerd en twee maanden verwijderd van het solicitatiecircus na afronding WO. Het erge is dat ik en jij waarschijnlijk ook een blik van dit type verhalen kan opnoemen. En de politiek hoort ons niet. D66 die als hoofdslogan had kenniseconomie, onderwijs en innovatie vind blijkbaar het uitroeien van de publieke oproep belangrijker dan de schrikbarende cijfers van jongeren met een HBO WO opleiding en werkzoekende. Goed ook dat jij noemt rondkomen, dat is wat ik ook zie werkeloze jongeren om me heen die niet roken, geen auto rijden en niet luxe leven.

spooky | 04-07-05 | 15:48

Ik neem toch niks serieus wat de regering blaat, laat staan wat hoogervorst loopt te huilen.

Framoes | 04-07-05 | 15:45

@zum kotsen
.
Waarom haal je niet een paar reeds bewezen feiten aan, Alle kabel boeren bijvoorbeeld, concurentie m'n laars, zij bepalen de prijs en that's it....
.
Privatisering, heerlijk voor de grootverdieners, jammer voor de arbeiders..

Zeus | 04-07-05 | 15:22

@dagelijkse dosis
veel (rechtse) aanhangers van dit kabinet reageren altijd op dezelfde manier als er kritiek op Balkenende en zijn club wordt geleverd: ?al die linkse zeikerds moeten hun bek houden, eindelijk is er een kabinet dat de zaken aanpakt, de subsidiekraan dichtdraait en impopulaire maatregelen durft te nemen, maatregelen die in de toekomst positief zullen zijn voor Nederland?.
Ik ben met je eens dat er veel onterecht wordt geklaagd. Van mij mag ook wel eens strenger worden beoordeeld wie er nu recht hebben op subsidie (bewijs maar eens waarom jij subsidie nodig hebt en waarom je er recht op zou hebben). Veel mensen zeggen dat ze maar met moeite rondkomen, terwijl ze wel 2 pakjes Marlboro per dag in de hens steken. Tja.
Maar dat neemt niet weg dat dit kabinet volledig doorslaat in de zegeningen van de vrije markt werking. Een vrije markt moet aan nogal wat voorwaarden voldoen wil het een beetje werken: voldoende aanbieders, doorzichtigheid, makkelijke toegang tot onpartijdige en volledige informatie etc. In de zorg is hier totaal geen sprake van. Over een paar jaar hebben we nieuwe namen voor onze provincies: CZ-Groep, Groene Land Achmea, Univé, FBTO etc. Om maar even aan te geven dat de zorgverzekeraars in feite regionale monopolisten zijn.
Maar Hoogervorst, de VVD en *kots*braak* D66 blijven (als echte fundamentalisten) erin volharden dat de vrije markt goed voor ons is en dat ieder mens zijn lot/levensgeluk in eigen hand heeft. En dat is, met het oog op de realiteit, bullshit. Maar ja, een fundamentalisten kun je niet al te vaak betrappen op een goede kijk op de werkelijkheid?

zum kotzen | 04-07-05 | 14:59

De vvd zou het liefst vrachtschepen naar Afrika sturen om daar goedkope arbeidskrachten op te halen. De Nederlanders zijn geen goede slaven, ze werken niet hard genoeg en zeuren teveel.
Gelukkig mag Hoogervorst met vakantie. Nee, geen strandvakantie voor deze onvermoeibare geest, lekker gaan survivallen. Colombia is erg leuk heb ik gehoord, Irak nog zo'n vakantie paradijs waar ze leuke actie-vakanties organiseren. Hans, stuur je wel zo'n leuk filmpje als je bent aangekomen?

Gavrilo | 04-07-05 | 14:49

Over democratisch niveauverschil geproken!

Dagelijkse Dosis | 04-07-05 | 14:36

is die gast gek geworden ofzeau? Hij zegt dus dat het volk (16 miljoen man) zich moet schikken aan de wens van een stuk of 20 incapabele beleidsmakers in Den Haag, en dat het volk verkeerd bezig is wanneer het niet met alles instemd, wat een bullshit. Die gast snapt niet helamaal hoe het werkt in een democratie geloof ik, hij denkt dat het kabinet de hoogste macht in Nederland terwijl dat in werkelijkheid het volk is. Hoogervorst mag van mij inmiddels ook ongezien de tyfus krijgen.

c_to_the_cizzle | 04-07-05 | 14:23

Waar gehakt wordt vallen spaanders!
Er is best het een en ander aan te merken op dit kabinet, maar het is dan ook volop in beweging. En dat is voor de gemiddelde sociaal-democraat even schrikken! Uit alle hoeken van subsidieland ( en laten dat nou net voornamelijk links georriënteerden zijn ) komt gekraak en geroggel, en evenredig daaraan groeit de aanhang van Bos. Die kan straks fijn de sociale ruif dan weer leeg laten vreten. Zodat er daarna weer een daadkrachtig maar minder populair groepje puin mogen ruimen. Leve de nederlandse Politiek!

Dagelijkse Dosis | 04-07-05 | 14:17

@zum kotsen
Ik ken het: met mijn vriendin precies hetzelfde. Afgestudeerd en na een jaar zoeken nog niet echt verder dan een MBO-functie.
Van werkgelegenheidsbeleid heeft deze regering nog nooit gehoord: dat moet de markt zelf doen. Daarom flikkeren we deze zomer er nog maar eens 7.000 onderwijsassistenten extra uit met een ID baan, want dat is tegen het principe. En dan hebben ze hun bek vol over "kenniseconomie" en investeren in onderwijs.
Filosofie 2 wordt trouwens uitgedragen door het CDA en gaat over het vertroebelen van de scheiding tussen geloof en staat.
Splinterpartij D66 heeft net haar filosofie opgegeven in de hoop nog even te mogen genieten van de laatste keer dat ze in de regering zitten

SuperG | 04-07-05 | 14:01

Ik vraag me af wat er aan vooraf moet gaan om een heel volk tot beroeps-zeikerds te maken.
Is het kabinet hier niet zelf schuld aan?

JackyD | 04-07-05 | 14:00

De·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën)-
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert

Oftewel, Wij zijken, zij veranderen. Of heb ik iets gemist?

stiftje | 04-07-05 | 13:50

Gut, die fuckje..

puinruimen, volgevreten salonsocialisten.. dankzij hen heb jij je StuFi, moppie. Maar, toegegeven, you talk the talk van NR. Straks ga je nog dingen zeggen in de trant van "wakker schudden" en "eindelijk mag het eens gezegd worden"...

rosie | 04-07-05 | 13:48

@Demagoog, over 5 jaar komen de eerste voorstellen om je de verzekering te laten gelden tot jou premie is opgesoupeert, daarna mag je jezelf gaan helpen, helemaal in de amerikaanse trant...

Zeus | 04-07-05 | 13:43

Dat hij die mening heeft, geeft dus al precies aan wat er mis is.

Nightwisher | 04-07-05 | 13:41

@fuckje je bedoelt waarschijnlijk ed

Lucifer | 04-07-05 | 13:40

@fuckje .. ik begrijp het misschien wel niet .. maar snap het prima .. je bent namelijk gewoon een groothandel in achteraf gelul netzoals de meeste mensen in nederland ! En ook precies me punt .. wijzen, wijzen en nog een wijzen .. daar zijn we goed in .. sorry cultuur mag dan voorbij zijn .. maar verantwoordelijkheid nemen is er echt nog niet bij ! En wat dat nieuwe afspraken aangaande zorgverzekeraars betreft . Ik hou er niet van zorgverzekeraars die dreigen me uit het ziekenfonds te gooien zonder dat ze ook maar enige bewijs op tafel hoeven te gooien .. maar dat zal jij dan wel weer niet snappen

Draaitafel Demagoog | 04-07-05 | 13:39

@HenkV,
sorry,
de rechtstreeks gekozen burgermeestert/

fuckje | 04-07-05 | 13:36

@HenkV,
die was minister van Biza en burgermeester van Islamsterdam, en later hield hij het referendum tegen als senator in de Eerste kamer

fuckje | 04-07-05 | 13:34

@.fuckje,

Wie was Joop van Thijn ook al weer?

HenkV | 04-07-05 | 13:31

Hoogervorst wil of kan maar niet begrijpen dat na 40 jaar bestuurlijk onvermogen dit niet langer getolereerd wordt.
Blijkbaar kan hij niet inzien wat democratie inhoudt, gelet op het feit dat politici niet het volk vertegenwoordigen, maar enkel hun eigen persoonlijke standpunten staan te ventileren.
Weer een schoolvoorbeeld van een gedeformeerd politicus.

Bunt | 04-07-05 | 13:29

@fuckface,
@D.D,
jullie snappen het niet, dit zijn de erfenissen van Joop den Uyl, Joop van Thijn, Wim Kok , Marcel van Dam, kortom van al die volgevreten geldsmijtende salonsocialisten. En dat sommigen nu dat puin willen en moeten ruimen? Hulde!!

fuckje | 04-07-05 | 13:26

He Balkenende, neem een voorbeeld aan Schröder! Die ouwe "socialist" weet tenminste wèl hoe het hoort...

sjonnie | 04-07-05 | 13:24

bek houden hoogevorst .. je hebt de verzekerings maatschappijen al te veel macht gegeven .. sukkel !
Enne om met me onliner der oneliner te eindigen voordat ik jullie ga verlaten .. hoogevorst gast ... meta gezeik is ook gewoon gezeik ! Of te wel .. je bent uiteindelijk nog een grotere zeikerd want wij hebben er een reden toe .. en jij niet ! Je lijkt gvd wel een marokaan .. die duwen zich zelf ook maar al te graag in een slachtofferrol !

Draaitafel Demagoog | 04-07-05 | 13:23

Hoogervorst stelt dus dat wij er met z'n allen niets van begrijpen en dat we eigenlijk dom zijn. Heel Nederland is dom en de regering is geweldig. Merkwaardig....

tijgetje | 04-07-05 | 13:19

@zeus
zit ook een grote groep bij die faillissementen die bewust zijn (veelal in bouw, en enige andere sectoren). de mensen die bij het faillissementen betrokken waren starten even later weer net zo vrolijk een nieuw bedrijf op. dit kost de staat jaarlijks honderden miljoenen, misschien wel miljarden. zou ook eens wat aan gedaan moeten worden, verwacht dat echter niet van dit kabinet.

footyfreak | 04-07-05 | 13:10

en dat die hoogervorst maar gezwellen mag krijgen waarvan de behandeling door hemzelf niet wordt vergoed!!! Oh nee, maakt niet uit, mijnheer verdient zat om zich dan in een buitenland te laten behandelen. Gek toch he, al die kritiek?? Werkelijk zo'n beetje alles in dit land wordt door het haagsche tuig op z'n kop gezet, het zorgstelsel, de verzekering ervan, de sociale voorzieningen, het omroepbestel, het openbaar vervoer, de energievoorziening, enz enz. We krijgen minder voor meer en niets was blijkbaar goed want alles was anders. Volgens mij moeten we die op zn afrikaans oplossen, die tweede kamer binnenlopen, het zooitje lynchen en de revolutie uitroepen of zo, want de heren snappen het anders echt niet.

fuckface | 04-07-05 | 13:09

@zum kotzen
.
Welcom to America!
Oeps, sorry, welkom in Nederland...

Zeus | 04-07-05 | 13:06

@blawablawa ik heb een HBO en een WO opleiding gevolgd, beide afgerond, momenteel een fulltime baan, maar daar gingen wel zo?n 80 sollicitaties in 6 maanden tijd aan vooraf, resultaten van al die sollicitaties: 2 keer op gesprek geweest, voor de rest een standaard afwijzing. Toen ik net afgestudeerd was heb ik trouwens nog schoonmaakwerk gedaan, maar zelfs daar werd ik ontslagen omdat er te weinig werk was. Uitzendbureaux weigerden me in te schrijven want ze konden toch niks voor me doen.
Toch heb ik het nog goed getroffen, ?slechts? ruim een half jaar hard op zoek geweest voordat ik een baan op enigszins niveau vond. Veel mensen die ik vanuit mijn studententijd ken zoeken nu, na anderhalf jaar, nog steeds of zitten in de thuiszorg of een andere ongeschoolde functie. Ook als ze een studie hadden gevolgd die altijd goed ligt op de arbeidsmarkt (bedrijfskunde, rechten, technisch).
Van deze regering hoeven kwetsbare groepen helemaal niks te verwachten. Je wordt b.v. beloond als je gezond bent door de no-claim in de zorg. Maar gezondheid is niet iets dat je verdient, je kunt gezond leven maar een gezond lichaam blijft een geschenk ipv. een prestatie.
De rechts-liberale filosofie van dit kabinet luidt ?succes is een keuze: als je maar hard genoeg je best doet kom je er vanzelf wel. Als je niet succesvol bent ligt at dus aan jezelf?. En daar heb ik problemen mee. Natuurlijk moet je je best doen om er zelf iets van te maken. Maar voor mensen die buiten hun schuld werkloos zijn of mensen met chronische aandoeningen is dit zwaar gelul. En die mensen zouden steun moeten krijgen van de overheid. Nu lijkt het er echter sterk op dat ze worden afgestraft voor dingen waar ze niks aan kunnen doen,

zum kotzen | 04-07-05 | 13:02

@footyfreak
.
Je hebt deels gelijk met je veronderstelling, echter het totaal gebeuren gaat nog veel dieper en zal over 5 jaar nog zijn effecten hebben, immers de kleine ondernemers die nu failiet gaan bedenken zich echt wel 60 keer voordat ze weer een zaakje starten...
.
Ook het bestedings patroon van de mensen ondervind nu een omslag, men probeert te sparen voor slechtere tijden, ook dit helpt niet mee om de economie voort te trekken, en ook dit zal kwa merbaarheid nog een jaar of 5 doorzetten.
.
Al met al kunnen we de lol nog op, en dat allemaal om een getaletje te halen welks een stel mongolen op europees niveau berekend heeft, dat Frankrijk en Duitsland zich er niet aan hoeven te houden doet niet terzake, wij zijn de beste van de klas...
.
En de heer Zalm, warvan ondertussen al meerdere malen bewezen is dat hij liegt, die zit nog steeds en zal er ook nog wel even zitten....

Zeus | 04-07-05 | 13:01

@Bogie, ik was vroeger ook nogal bang voor het gebrek aan verstand onder de bevolking, en dus voorstander van een regenteske aanpak. Maar de laatste jaren heb ik toch gezien dat de gemiddelde burger echt niet zo dom is als je zou denken.

Muxje | 04-07-05 | 12:53

@zakje pinda´s
Echt wel!
Kan Bea niet voor effe het leger aansturen, vraag je je dan af......

MAXIMO | 04-07-05 | 12:48

@ZI: Beetje flauw, om de SP als spookbeeld te schetsen, is een favoriet trucje van rechts, door te preken met hel en verdoemenis als je op links stemt... En niemand heeft het over stoppen met 57 jaar, m.u.v. een paar zware beroepen. De gevolgen van de vergrijzing vallen ook mee, en zijn in ieder geval niet zo erg als door dit kabinet beweert wordt. Iemand die met pensioen gaat, zal van zijn/haar pensioenuitkering belasting gaan betalen, dus het is niet zo dat een gepensioneerde alleen maar geld kost. De pensioenvoorzieningen bij de pensioenfondsen zijn ruim 450 miljard. Dat geld komt over de komende 30-40 jaar gedeeltelijk vrij, waarover dus belasting betaald gaat worden. Daarnaast zullen de golf van gepensioneerden arbeidsplaatsen achterlaten, waardoor er een grote vraag naar arbeidskrachten zal ontstaan. Weg werkeloosheid, bijstands-, WW- en veel WAO-uitkeringen.

JackRandom | 04-07-05 | 12:46

Keep the faith Hans. Misschien kan je jezelf vast bijverzekeren voor Calimero-therapie.

SuperG | 04-07-05 | 12:41

tijd voor een goedaardige dictatuur hierzo :Y

zakje pinda´s | 04-07-05 | 12:39

@maximo
oh absoluut mee eens maar het sloeg een beetje door en da's jammer

bogie | 04-07-05 | 12:38

@jackrandom
verdien goed, heb eigen bedrijf, maar ben tegen dit kabinet. geef mij maar blair.

footyfreak | 04-07-05 | 12:37

@.. zapper
Inderdaad deze gasten moeten als dat wat jij zegt niet mogelijk is in de toekomstt met terugwerkende kracht worden afgestraft voor hun wandaden ipv wachtgelden daarvoor te ontvangen......
@bogie
Volgens mij had het positivisme van Paars toch wel degelijk vruchten afgeworpen...
De banen lagen voor het oppikken etc.
Alleen tegen het eind waren ze een beetje moe van elkaar, en gingen mekander tegenstribbelen, erg jammer maar ook wel logisch na 7 jaar......

MAXIMO | 04-07-05 | 12:34

@Lucifer: Is nix rechts aan, is harde realiteit... (Ambtenaren)lonen zijn gelijk gebleven, en de lasten zijn hard gestegen. En zo is het voor iedereen met modaal en minder. Alleen degenen die 2x modaal of meer verdienen, juichen voor dit kabinet.

JackRandom | 04-07-05 | 12:34

@zeus
ben er zeker van dat een groot aantal van deze failissementen vooral bij kleinere bedrijven het gevolg zijn van een overkill aan EU regels mbt 'vrije concurrentie'. Bolkestein is verantwoordelijk voor de meeste nieuwe EU regels! Deze regels zijn zwaar in het voordeel van grotere bedrijven (denk dat dat bewust is gebeurd). Terwijl we het juist van kleine bedrijven moeten hebben: grote bedrijven verplaatsen werk naar het buitenland, kleine creeen werk in NL.

footyfreak | 04-07-05 | 12:34

@muxje
jij hebt teveel geloof in de Nederlandse bevolking

bogie | 04-07-05 | 12:34

@Lucifer
Helemaal mee eens...

Als we straks massaal op Ome Jan gaan stemmem worden we allemaal miljonair. Echt waar! En daarna mogen we bij de onherroepelijk daarop volgende rechtse regering alles weer inleveren, want dat blijkt dat het geld weer eens op is. Iets wat in de toekomst meer regel dan uitzondering is gebleken na een links kabinet. Ach jongens, die vergrijzing valt reuze mee. Iedereen mag wel stoppen op z'n 57e hoor! Zij hebben immers ons land opgebouwd na WOII. Nu moeten we ze maar belonen. En ach, onze jongen beentjes kunnen wel wat harder lopen zodat over enkele jaren die ouwetjes niet echt doodverrekken in het bejaardentehuis. ZO heerlijk kortzichtig allemaal, en dan straks gezellig met z'n allen gaan kankeren dat de toenmalige regeringen niets hebben gedaan om ons te behoeden voor die grijze tsunami die op ons afdendert. Heerlijk, ik heb er nu al zin in...

ZI | 04-07-05 | 12:33

Zeg Jack wat zijn dat voor een rechtse praatjes.

Lucifer | 04-07-05 | 12:31

@Lucifer: Ben nooit weggeweest, ben alleen druk met centjes verdienen (die deze regering vervolgens razendsnel weer afpakt). En het klopt, dit kabinet heeft goed gekeken naar de oude communistische SovietUnie. Eerst zich totaal doof houden voor kritiek vanuit de samenleving, en daarna de kritische media de nek om draaien. Zo gek zou de volgende stap van heropvoedingsstrafkampen dus niet zijn...

JackRandom | 04-07-05 | 12:30

@suikerberg

Juist! met uitzondering van die snoeprekken en snacktax natuurlijk...

pietro | 04-07-05 | 12:29

Kunnen we ze niet gewoon een brief sturen dat de bevolkingsraad heeft besloten om het kabinet per direct naar huis te sturen, waarbij per direct geen uitbetalingen meer worden geregeld, alle wachtgeld regelingen worden beeindigd en uitbetaalde declaraties worden teruggevorderd? Dan kunnen we zo een paar jaar verder zonder kabinet en zonder begrotingstekort.

..zapper | 04-07-05 | 12:26

Dat er gezeikt wordt is nog tot hieraan toe. Maar dat al die randdebielen straks denken het beter te krijgen door op Bos, Marijnissen en Halsema te stemmen grenst aan het krankzinnige. Om vervolgens weer een kabinet te krijgen van VVD/CDA die weer impopulaire maatregelen moet nemen. Het is gewoon een vicieuze cirkel.

Bwork | 04-07-05 | 12:26

@zeus
vandaar mijn opmerking over anti cyclisch begroten. men slaat dootr in het extreme. positief tijdens paars en negatief tijdens balkie. deze hebben beide uiteindelijk geen goed effect op de economie

bogie | 04-07-05 | 12:25

@ Dokter Spin
Kijk maar eens naar de plaatjes links op deze pagina

Karel kwakbol | 04-07-05 | 12:25

@Bogie, het volk moet niet meer macht krijgen, maar meer bevoegdheden. Dus niet vragen aan het volk hoe we met z'n allen de zaken tot op de laatste mm moeten gaan organiseren, maar het volk vrijlaten om de zaken naar eigen inzicht te regelen.

Muxje | 04-07-05 | 12:25

JACK!! hebben ze je weer aangesloten, oh enne heropvoedingskanpen voor kritische mensen is zoooooo siberie 1955

Lucifer | 04-07-05 | 12:24

@muxje
compleet mee eens. goeie uitleg en benadering

bogie | 04-07-05 | 12:23

@afterparty ze hadden het toen beter kunnen temperen door een grote reservering te maken zodat er nu geld was het uit het slop te trekken. Nederland met de US vergelijken is appels met peren vergelijken. 2 totaal verschillende landen zeker wat financiele moraal betreft.

Lucifer | 04-07-05 | 12:22

@karel Wie is lijkie. Bedoel je Remkes:-)

Dokter Spin | 04-07-05 | 12:21

@lucifer, juistem
@fuckje, lijkt me ook een goeie

ben het trouwens ook met hoogervorst eens dat het volk meer macht geven uiteindelijk alleen maar tot een verslechtering van de situatie leidt. flikker toch op met die kutreferenda. kijk naar wat er in californie is gebeurt. Het volk kan zichzelf geen strenge maatregelen opleggen en daarnaast heeft men geen verstand van zakendoen. schoenmaker blijf bij je leest

bogie | 04-07-05 | 12:21

De moraal van het verhaal: De kiezer moet gewoon 1x per 4 jaar een stemknopje indrukken, en in de tussentijd zijn bek houden... Ongelofelijk, zelden zulke stuitende arrogantie gezien. Het is alsof de club van Balkenende weet dat ze uitgekotst worden door een groot deel van de Nederlandse bevolking, en dan maar vol in de tegenaanval gaan... What's next, heropvoedingsstrafkampen voor kritische mensen?

JackRandom | 04-07-05 | 12:20

@bogie: Nederlanders zijn beroepszeikerts, maar dit kabinet geeft dan ook wel erg veel gelegenheid tot zeiken.
Het is geen briljant kabinet, hoewel ik vind dat ze het op bestuurlijk vlak (de tent runnen) nog niet eens zo slecht doen. Vergeet niet dat ze het tij tegen hebben. Maar wat er op principiëel en organisatorisch vlak uit deze club komt, kan echt niet. Donner met z'n staatsgevaarlijke ideeën, herstructuring van de zorg die de boel niet goedkoper maar vooral bureaucratischer gaat maken, Hoogervorst met haar fat-tax en andere maakbare-samenleving-flauwekul, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Muxje | 04-07-05 | 12:19

@lucifer

Ik zei cultiveren. Als een land een economische bloei doormaakt, kunnen ze deze koesteren en verlengen, daar hebben ze de monetaire en fiscale werktuigen voor (hoewel monetair nu in handen van de ECB ligt).
En waarom kunnen ze geen geld uitgeven? Kijk naar Amerika, dat heeft een schuld van bijna een heel GDP, dan valt nederland nog wel mee. Keynes mensen, geld uitgeven in economische malaise, daar start je de economie niet op, niet gaan korten, want dan heeft niemand meer geld en dondert de economie zo in een recessie.

afterparty | 04-07-05 | 12:19

-toet toet- -boing boing- normen en waarden... waarden en normen...

Balkenende | 04-07-05 | 12:18

@Dokter Spin
Lijkie heeft wel charisma.

Karel kwakbol | 04-07-05 | 12:18

@bogie
nix gemerkt van dat anticyclische begrotingsbeleid. paars (zalm) heeft toen de economie booming was, door lastenverlichting en andere maatregelen gezorgd voor oververhitting van de economie. hierdoor werd de klap bij neergaande economie alleen maar groter. toen we daarna in een recessie kwamen werd er zwaar bezuiningd, hetgeen de recessie verlengde. nix anticyclisch. anticyclisch was geweest als we in goede tijden de economie getemperd hadden en geld opzij hadden gelegd om de economie in de volgende recessie te stimuleren.

footyfreak | 04-07-05 | 12:17

@bogie

Wat nou anticyclisch. Als Zalm een beetje had opgelet bij Economie had hij geluisterd naar Keynes en zouden ze nu meer uitgeven in plaats van te korten. Maar betwijfel of Zalm verder is gekomen dan zijn P in kikkers tellen.

afterparty | 04-07-05 | 12:16

Hetzelfde thema zingt nu al een tijdje rond: gebrek aan leiderschap. Balkenende cs zijn vanaf de start door de linkse kerk incl. pers en de cabaratiers van kopspijkers aangevallen en als stelletje randdebielen neergezet. Misschien terecht, misschien niet terecht. In ieder geval is niemand in staat geweest om zich tegen deze beeldvorming te verdedigen. En dat is wel zorgelijk.

Nederland heeft behoefte aan leiding, power en duidelijkheid. De economie heeft het nodig en moeilijke vraagstukken moeten snel opgelost worden. Ik zie echter niemand, maar dan ook helemaal niemand.

Misschien iemand van de GS redactie?

Dokter Spin | 04-07-05 | 12:15

Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel blij ben dat het destijds balkenende werd als beste alternatief.... job cohen had een regelrechte afgrond geweest.

Ik proef een beetje het onderbuikgevoel van paars twee bij de bewindsvoerderts.
Net als bij het kabinetje kok"word er maar weer eens haarfijn uitgelegd hoe je als nederlander moet denken en doen.

lekker pappen en nathouden.
Balkie en zijn zeyutje moet een ding niet vergeten,
"hij was slechts een loods op een zinkende boot" en als beste alternatief gekozen en niet op de eerste plaats gekozen. dat was pim.

ar_de_b | 04-07-05 | 12:14

@afterparty, De Nederlandse regering heeft tegenwoordig helaas geen invloed op een wereldwijde economische hausse of depressie. Het is makkelijker regeren met een dikkere portomonaie en het is lastig zoals het nu gaat. Feit blijft dat dit kabinet een vergrijzing aan ziet komen en daar nu maatregelen voor neemt voordat het nog meer uit de klauwen loopt. Een coalitie van de linkerzijde had nu meer geld uitgegeven (geld dat er niet is) om de economie en de banen op gang te helpen. Waren ze populair mee geworden maar hadden tegelijkertijd de generaties na ons een molensteen om de nek gehangen.

Lucifer | 04-07-05 | 12:14

Als er een iemand is die zijn bek moet houden dan is het die Hansworst wel. Deze schertsfiguur is zo zwaar incompetent dat er geeneens meer een rapportcijfer aan te geven valt. We begrijpen zijn plannen voor de zorg heel goed en kunnen slechts tot de conclusie komen dat een kleuter van vier het vele malen beter zou hebben gedaan. Deze autist, die heeft gezegd dat hij het liefst per decreet zou willen regeren, moet maar voorzitter worden van de plaatselijke klaverjasclub. Daar kan hij met zijn despotische neigingen weinig kwaad. Gezien, heel erg de typhus voor Hogeworst en zijn VMBO-klasje!!

Eecom | 04-07-05 | 12:12

mensen, MENSEN!!!
Volgend jaar is Wijffels weg bij de SER, van mij mag hij de kar gaan trekken.

fuckje | 04-07-05 | 12:10

Hilarisch zo'n minister. Geeft wel aan dat ie er helemaal niets van begrepen heeft.
Jammer, maar dankzij die zeikerds zit hij nu waar hij zit.En kan hij in de toekomst doorstomen naar interessante bijbeunklusjes.
Bah, stank voor dank.

Gare du Nord | 04-07-05 | 12:09

Hoogervorst heeft gelijk dat Nederlanders beroepszeikers zijn. Ten tweede zou een uitleg van de gevolgen op lange termijn van de genomen impopulaire maatregelen misschien tot iets meer begrip leiden. Punt drie is dat de Nederlandse regering een anticyclisch begrotingsbeleid claimt uit te voeren maar dat in de pratijk niet toepast. Zou wel eens slim zijn om wat meer balans te brengen. Punt vier is dat imago en lichaamstaal 3/4 van wat je zegt bepaald, oftewel een charismatische leider is wel degelijk van belang voor velen.

bogie | 04-07-05 | 12:09

Wat mij betreft is b.v. het openbaar vervoer en de stroomvoorziening iets waar de zittende heren de regie over zouden moeten houden, maar dat besteden ze liever uit ... in plaats daarvan gaan ze zich druk maken over KROKETTEN ???
Er lopen GVD mensen in nederland rond die niet eens meer kroketje kunnen kopen.
Geen wonder dat er meerdere mensen grote vraagtekens zetten bij het huidige beleid en opmerkingen als bovenstaande van Hoogervorst.

SyntaxError | 04-07-05 | 12:08

kunnen we niet een referendum krijgen liefst bindend over de volgende onderwerpen:
- afschaffen nieuwe ziektekostenstelsel
- stijging van lonen
- afschaffen van de BPM per direct
- verlagen van de benzineprijs
- NS weer een staatsbedrijf maken
- de energiebedrijven aanpakken
- nieuwe verkiezingen

kritische weerstand | 04-07-05 | 12:07

@lucifer:
Die economische hausse hadden ze wel zelf gecultiveerd, dat kan je van dit kabinet niet zeggen.

En JP-lovers, hou nou toch eens op met dat eeuwige zielige gezeik over dat we JP op waarde moeten schatten en niet naar zijn uiterlijk moeten kijken. Afgezien dat het een spuuglelijke houten hark is, kan die mongeaul geen maatregel bedenken behalve "een brede maatschappelijke discussie opzetten". Ga maar lekker een theekransje organiseren JP, terwijl de agressieve jongeren t buurthuis afbreken.
Ongezien de tiefus voor dit kabinet, ik wil nieuwe verkiezingen, GL, PVDA en GS aan de macht (zou Halsema dan Playboy doen? :D )maar geen SP want die kale heaumeau vertrouw ik voor geen cent.

afterparty | 04-07-05 | 12:07

@zum kotzen 04-07-05 @ 12:04
Ben jij ook niet aan het werk? Welke opleiding heb je gedaan?

blawablawa | 04-07-05 | 12:07

@starfucker
industrieel steun beleid is helaas nog aan de orde van de dag. we subsidieren onze landbouw jaarlijks met miljarden, hetgeen een negatief effect heeft op alle andere sectoren van de economie. verder concureren we zo de landbouw in de 3e wereld dood. we geven nog steeds 3 keer zoveel uit aan exportsubsidies (richting 3e wereld) dan aan hulp die kant op. 3e wereld moet geen hulp krigen maar eerlijke kans in wereledhandel. zo sla je 2 vliegen in 1 klap.

footyfreak | 04-07-05 | 12:05

Wat is daar nou toch mis mee? Uitstekend toch? Dat hebben we zojuist geleerd van een stel allo's op de Dam. Nou doen we eens iets zoals ons geleerd wordt, is het weer niet goed. Zucht!

JanV | 04-07-05 | 12:05

Totaal off-topic... bekijk de foto's van Dr. Hoxha op flickr... het zijn er maar 8 en bevatten mannen in lederhosen.

www.flickr.com/photos/47423854@N00/

Igorus | 04-07-05 | 12:05

Wat hebben die mongeaulen nou geleerd na het Grondwetreferendum? He-le-maal niks dus! ?Wij hebben altijd gelijk en als je het niet met ons eens bent ben je gewoon een onwetende zeurpiet.? Niet begrijpend dat er in Nederland grote groepen mensen echt in problemen gekomen zijn door de maatregelen die Balk II de afgelopen paar jaar heeft genomen. Heb je ME? Jammer joh, zit tussen je oren dus gewoon aan de slag. Zegt onze ?dokter? Hoogervorst die Geschiedenis studeerde en vervolgens met behulp van zijn corpsvriendjes in het bankleven aan de slag kon. En waarschijnlijk niet eens weet waar ME voor staat (myalgische encephalomyelitis).

Over studies gesproken, moet je eens kijken wat je nu met een studie Geschiedenis kunt bereiken, zeker als je niet over contacten beschikt als Hoogervorst. Mensen die ongewenst buiten het arbeidsproces staan (jonge afgestudeerden zonder werkervaring, mensen ouder dan 45 die bij een reorganisatie ontslagen zijn) komen vrijwel niet aan het werk en het kabinet laat in maatregelen en uitspraken voortdurend merken dat dit hun eigen schuld/verantwoordelijkheid is. Als je ook maar 1 keer niet aan je sollicitatieplicht voldoet word je keihard afgestraft (3 maanden minder WW- of bijstand uitkering), terwijl het kabinet niks doet om de werkgelegenheid te stimuleren of bedrijven aan te pakken die jongeren ontslaan omdat ze te oud (=te duur) worden.

De modale inkomens mogen het grootste gedeelte van de saneringsmaatregelen dragen. De topinkomens hebben nog geen moment last gehad van de slechte economie. Lang leve het ultra-liberale beleid van Balk II en de EU! Niet zo vreemd dat in dorpjes als Wassenaar, Bloemendaal, Laren, Rozendaal en Haren een meerderheid voor de EU grondwet stemde.

zum kotzen | 04-07-05 | 12:04

Zo kwaad wordt ik nou.
. ThaWizzard. 04-07-05 @ 12:00

Blijft toch moeilijk op .geenstijl
Nog één keer: Bij eerste persoon enkelvoud is het GEEN stam+t.

Fernando | 04-07-05 | 12:04

@ Starf*cker

Het was hoe dan ook een Sociaal Democratisch gedrocht.

Maar inderdaad, het door jouw genoemde gezelschap stond er bij en keek ernaar.

Het regenteske van Paars is ze duur komen te staan, niet zo zeer het linkse gedachtengoed.

Daar deed aartsleugenaar Rosenmoller wel aan..

Brusselmans | 04-07-05 | 12:02

Inderdaad. Bek houden, ik ben het kabinet zat!

Sla om | 04-07-05 | 12:01

Je moet een beetje rustiger praten, anders sputter je zo.

. Fernando 04-07-05 @ 11:35

Zo kwaad wordt ik nou.

ThaWizzard. | 04-07-05 | 12:00

. Mari van Huana
Economen verschillen in tegenstelling tot de meeste wetenschappers vaak van mening.
Maar mijn eerste punt was dat we geen keus hsdden, het alternatief voor Balkenende was Job Cohen.

Karel kwakbol | 04-07-05 | 12:00

Politici die gaan roepen dat de mensen het gewoon niet begrijpen en ze het beter moeten uitleggen krijgen van mij de "Adje Melkert Bokaal".

Politic moeten met overtuiging en visie een beleid neerzetten en uitvoeren dat overeenkomt met het regeerakkoord dat een afspiegeling dient te zijn van de verkiezingprogramma's. Dat beleid moet problemen oplossen, nu en in de toekomst.
Dat dienen ze idd. goed uit te leggen en daar verantwoording over af te leggen. Na 4 jaar worden ze er op afgerekend. Politici moeten niet zeuren over gebrek aan begrip bij de bevolking, de kiezers die hebben gekozen voor een regeringspartij moeten niet zeuren over het beleid. Zo werkt het systeem nou eenmaal. Misschien moeten we iets meer zeuren over het systeem!

TheRealShowstopper | 04-07-05 | 12:00

@Karel kwakbol

Wie is hij volgens jou hij staat er niet tussen toch? Dat was die gluiperd vaan D66 met een flinke scheiding vrij lang haar en hij zit nu dit in het bedrijfsleven. Hoe heet hij ook al weer?

spooky | 04-07-05 | 11:59

Je kunt wel stemmen op een partij. Maar als die partij (en zijn coalitiemaatjes) ineens een andere weg inslaan heb je best het recht om te protesteren. Al dan niet á la GS.
Volgens mij kwam Specsaver trouwens in eerste instantie aan de macht omdat hij als enigste een beetje de standpunten van Fortuyn durfte over te nemen. Ook al was dat sterretje best klein.

Fernando | 04-07-05 | 11:59

Ik vind het wel aangenaam, zo'n minister die gewoon zegt wat hij denkt. Heel wat beter dan die huichelaars van PvdA-huize, die omwille van het electoraat mooi weer stonden te spelen. Dat ze nog maar heel lang in de oppositie mogen blijven, alwaar ze zoals vanouds, helemaal niets vermogen te presteren.

Ganglion | 04-07-05 | 11:59

De beste man heeft groot gelijk...

Panchorito | 04-07-05 | 11:58

Ik heb het gevoel om op Groep Verdonk te stemmen, zodra ze die opricht!

Draaideur | 04-07-05 | 11:58

Kan GS geen politieke partij worden. Kunnen we straks onszelf gaan zitten aanvallen via de site

D.Bader | 04-07-05 | 11:57

@ . Karel kwakbol

Is dat boek door wetenschappers geschreven of door iemand die graag boekjes schrijft???

Puur financieel gezien is paars een redelijk succes geweest, dit kabinet daarintegen is zichzelf enkel verder de schulden in aan het werken.
Toen de huidige regering het stokje overnam van paars stonden ze er stukken beter voor dan nu.

Dit verzin ik zelf niet maar mijn huidige hoogleraar is staats econoom geweest en kan dit stellig bevestigen.

Maar ik kijk graag uit naar het volgende boek "Balkenende's vuilnisbelt"

Mari van Huana | 04-07-05 | 11:56

Het is maar goed, dat de staatzender nog bestaat.
Anders had hij niet eens een platform gehad om zijn volslagen onzin te spuien!
Maar goed eerst maar even twee maanden op vakantie!

En de halve ton, ruim in guldens ophalen die ze zich zelf er bij hebben gedaan.

macc_1 | 04-07-05 | 11:56

Lijkt mij dat het presteren van een kabinet ook afhangt van het vertrouwen dat de bevolking in hen heeft. Het zal best dat ze goed bezig zijn en wij het niet begrijpen. Maar volgens mij hoort het ook bij hun functie ons uit te leggen wat ze doen en waarom. Dus zolang zij dat niet doen blijven wij lekker zeiken.

ZI | 04-07-05 | 11:56

Starf*cker 04-07-05 @ 11:41
[..]Ik overweeg steeds meer om SP te stemmen, net als veel bepaald niet extreem-linkse vrienden.[..]
Dat gevoel heb ik nou eauk, dit kabinet drijft je gewoon tot waanzin. ;-)

Lekker Belangrijk© | 04-07-05 | 11:56

@Karel Gaap. Gaap. Industrieel steunbeleid is zo Den Uyl's.

Starf*cker | 04-07-05 | 11:56

@tegenpartij
Jij weet ook dat we niet op dit kabinet gestemd hebben. Zeer veel mensen hebben op de PVDA gestemd en de verkiezingsuitslag gaf eigenlijk maar 1 uitslag cda pvda. Dat was zo overduidelijk dat ik niet tactisch PVDA maar principieel GL gestemd heb.

spooky | 04-07-05 | 11:55

@Opa LOL Zo is het! De puinhopen van Paars was, met respect, toch een politiek pamflet. Volgens mij was het een Paars en geen Rood kabinet. Van Aartsen, Zalm, Dittrich, ze waren er allemaal bij.

Starf*cker | 04-07-05 | 11:54

@Star*fucker
Inderdaad een innovatief industriebeleid.
Hij hielp Fokker om zeep.

Karel kwakbol | 04-07-05 | 11:54

@Superjan.

Goede tekst

D.Bader | 04-07-05 | 11:54

Ach ja, Hoogervorst weet het beter dan wij "het gepeupel". Hansje weet wat goed voor ons is en hoe wij moeten zijn.
Eet geen friet, snoep niet en bovenal roken is verboden. Want dat kunnen wij niet zelf beslissen.
Dus nu geld er ook nog een nieuwe regel: Hansje Hoogervorst weet het altijd beter, Hansje Hoogervorst heeft altijd gelijk.
En wat wat zeggen wij dan Hansje:
ongezien de ...

da wizard | 04-07-05 | 11:52

@Karel Absoluut niet. Paars heeft, 1 voorbeeld, ook een minister als Weijers (EZ) opgeleverd. Een man verantwoordelijk voor goed innovatief industriebeleid. Het homohuwelijk. Het harde vreemdelingenbeleid dat door Cohen en Kalsbeek bepaald niet met steun van het CDA door de kamer is gegaan.

Starf*cker | 04-07-05 | 11:52

@Balkenende
Wel in je rol blijven. Jp mode on: Beste landgenoten, mij is in een brief aan de tweede kamer de informatie gegeven dat sprake is van een voortschrijdende verwijding tussen politiek en samenleving. Die feiten moeten we onderkennen, laten we daar eerlijk in wezen. Als minister president wil ik daarom een onderzoek aankondigen. Meneer de voorzitter, ik hoop op de details in te kunnen gaan in de tweede termijn. Het betreffende onderzoek dient in het kader van wederzijds begrip te staan zoals in de door mijzelf vastgestelde kader van normen en waarden. Op de motie van meneer Marijnisse om de tweede kamer een tijd in probleemwijken te laten wonen placht ik te zeggen dat we dat opzich interessante voorstel in het onderzoek in overweging zullen nemen.Balkende mode off

spooky | 04-07-05 | 11:52

WIJ (of eigenlijk jullie want ik heb niet op deze eickolbijters gestemd)HEBBEN GEKOZEN VOOR DIT KABINET!! dat heet democratie. en nou niet meer auwehoerah!

tegenpartij | 04-07-05 | 11:52

@. Mari van Huana
Weleens de "Puinhopen van Paars" gelezen?
Kennis genomen van de successen van Sorgdrager, Van Mierlo en vooral Borst.

Karel kwakbol | 04-07-05 | 11:52

Wij klagen?

En wat doet Hoogervorst dan met zijn oproep?

Eagle_Eye | 04-07-05 | 11:51

Ik snap dat gezeik over Paars eigenlijk niet zo goed: tweederde van Paars zit er namelijk nog steeds!!!

Opa-Buiswater | 04-07-05 | 11:51

LOL@superjan

Lucifer | 04-07-05 | 11:50

Jah vind het toch wel jammer dat dat nu zo weer gezegd moet worden.

Iidd mee eens, wij nlers zijn een stelletje zeikers.

Maar goed het enige wat hij nu niet begrijpt is dat we nu echt ook iets om te zeiken hebben!

maar goed, wordt wel een keer wakker.

Ga ik wel weer me ziektekosten premie proberen te betalen :P

Xaio | 04-07-05 | 11:49

@Starf*cker de eerste 6 jaar was het ook makkelijker regeren in een wereldwijde economische hausse.

Lucifer | 04-07-05 | 11:48

@Starf*cker als je SP stemt trap je als zovelen in de handige marketing en pr campagne van die partij. Het achterste van de tong laten ze wijselijk nooit zien. Verder kijken dan de neus lang is blijft het devies.

Lucifer | 04-07-05 | 11:47

@ Spooky

Ook Leer zal ongetwijfeld minder goede kanten hebben.

Het lijkt me in ieder geval niet een bestuurder die weg komt met "Ik doe alles goed maar jullie bgrijpen het niet".

Over de loyaliteit van het CDA als het water aan de lippen staat hoeven we niet te praten.

@ starf*cker

Ik krijg het nog niet over mijn lippen..

Brusselmans | 04-07-05 | 11:46

Als ik nou OOK geld zou verdienen met zeiken was ik het met de term "Beroepszeikers" wel eens ... maar helaas, mischien toch maar de politiek in dan?

SyntaxError | 04-07-05 | 11:45

@Starf*cker> Ik ben ook voor een linkse regering. Onder leiding van Wouter de Kontkabouter. Liefst zelfs GL SP en PVDA.
Dat zou enorme winst voor Groep Wilders betekenen.

superjan | 04-07-05 | 11:44

Of "wij" nu zeikerds zijn of niet dat laat ik in het midden, maar "wij" het volk zijn wel diegene die hem hebben gekozen en om dan naderhand de mensen die je in dat luxe pluche hebben geholpen uit te maken voor zeikerds lijkt me niet helemaal chique.

Ps. val eens dood Hoogervorst

Mari van Huana | 04-07-05 | 11:44

Dit kabinet is top bezig. Een van de weinige kabinetten die ook daadwerkelijk impopulaire maatregelen durft te nemen. Helaas is de gemiddelde Nederlander te dom om in te zien dat dit nou eenmaal nodig is en staat PVDA dus weer bovenaan in de peilingen.
Dat gezeik over Balkenende zijn kapsel en charisma komt inmiddels ook de strot uit. Als men hem niet op de inhoud kan aanvallen
start men maar een vieze, (s)linkse aanval op de beste man zijn uitstraling. Waarom de neuk moet een premier uitstraling hebben. Voor mijn part is hij net zo lelijk als Starf*cker als hij maar consequent de juiste maatregelen neemt.

HenkieTankie | 04-07-05 | 11:44

@starf*ker
De laatste 2 jaar van Paars was beroerd. Daarvoor zeker niet.

Problemen met het lange termijn-geheugen?

Karel kwakbol | 04-07-05 | 11:43

Dit kabinet begint zo langzaam maar zeker een beetje sektarische trekjes te vertonen. Het volk begrijpt het niet, het volk is dom, het volk is er voor ons en wij niet voor het volk...... Vader, vergeef hun, want zij weten niet wat zij doen..... of zoiets! *BHURP!!!!!*

Opa-Buiswater | 04-07-05 | 11:43

Jaja, spooky 04-07-05 @ 11:34 Het leven is simpel in een ontwikkelingsland als Roemenie als toerist met een zak geld op zak of niet? Waarom blijf je er niet wonen. Twee weken lol maken gaat prima in een arm land. Als je maar geld meebrengt. En dan zeuren als je weer in Nederland bent. Makkelijk hoor.

blawablawa | 04-07-05 | 11:43

Als het hem niet bevalt dan rot ie toch op. Misschien dat ze elders nog wat leuks voor hem hebben.
Kunnen wij tenminste verkiezingen houden en er een regering neerzetten die wel draagvlak heeft.

Thygros | 04-07-05 | 11:41

@Bum Goed gezien van De Bie. Het is net als met dat Europese referendum. Hoe meer van dit soort regentaal, hoe meer behoefte bij de kiezer om een linkse directe uit te delen. Ik overweeg steeds meer om SP te stemmen, net als veel bepaald niet extreem-linkse vrienden.

Starf*cker | 04-07-05 | 11:41

In wat voor belevingswereld leeft die man? Duidelijk is in ieder geval dat hij elke binding met de realiteit verloren heeft.

gjk4all | 04-07-05 | 11:41

Ieder land krijgt de regering die het verdient.
Alleen is dat wederzijds. Dus Hans niet huilen jongen... Ploegen.

superjan | 04-07-05 | 11:40

@Brusselmans
Erg actueel die opmerking van je, ik moest er dit weekend ook aan denken toen Leers het Zwaard van Damocles op ging hangen. Zodra Leers een gelegenheid heeft het zwaard te laten vallen zonder dat hij de dader is zal hij dat denk ik niet nalaten. Leers zou een zegen voor dit land zijn.

spooky | 04-07-05 | 11:39

Hoogervorst was toch die megalomane wannabee dictator die zo graag per decreet wilde regeren en macht zo fantastisch vond? (www.nu.nl/news/531860/11/Hoogervorst%3...) Jammer dat je mensen geen NPS programma's zijn. Die kun je gewoon opheffen als ze te kritisch worden.

blawablawa | 04-07-05 | 11:39

Die is ook leuk. De regering is het nederlandse volk zat. Ik zou zeggen, zoek eens een ander volk op om de baas over te spelen.

Barbapoeppa | 04-07-05 | 11:39

Ik zeg het al jaren: Politici verliezen altijd onheroepelijk hun binding met de maatschappij en dus met de mensen die zij dienen te vertegenwoordigen. Beroepsdeformatie noemt men dat geloof ik. Daarom stel ik voor: iedere minister en kamerlid om de zoveel tijd verplicht een maandje op een uitkering in de bijlmer laten wonen.

Balkenende | 04-07-05 | 11:38

@Caspert Zo beroerd was Paars niet. De laatste 2 jaar van Paars was beroerd. Daarvoor zeker niet.

Starf*cker | 04-07-05 | 11:38

-edit nog wat zinnigs te melden?-

Basi | 04-07-05 | 11:38

Heeft Balkenende trouwens al gereageerd op de aansporingen van Gerd Leers om op te stappen of stuurde hij daarom Hans Hoogervorst naar het NOS Journaal? Ik kots werkelijk van die Balkenende attitude van "We doen het zo goed, maar ze begrijpen ons niet". Die Poezewies van der Laan heeft ookal dat type sperma over haar hoofd gehad. Die zei gisteren op Radio 1 dat het kabinet impopulair omdat het zich niets van de kiezer en de opiniepeiling aantrekt, maar doet wat goed is voor het land. Er is om minder een staatsgreep gepleegd ...

Starf*cker | 04-07-05 | 11:37

Dat is wel waar. Nederlanders zijn beroepszeikerds (moi incluis) en hebben bovendien geen langetermijn geheugen (zijn we vergeten hoe beroerd paars was?).

caspert79 | 04-07-05 | 11:36

Lekker afgeven op Balkenende. Iedereen is kennelijk al weer vergeten dat het alternatief Job Cohen was.

Karel kwakbol | 04-07-05 | 11:35

@ThaWizzard
Je moet een beetje rustiger praten, anders sputter je zo.

Fernando | 04-07-05 | 11:35

Hoogervorst maakt zichzelf en daarmee het kabinet weer belachelijk. In zijn visie is het hele electoraat kennelijk te dom om te begrijpen hoe goed het kabinet het met ons voor heeft.
Vind je het gek dat JeePee overkomt als HaaPee als de mensen die voor je werken hun onvermogen continu aan andere zaken wijten behalve aan hunzelf. Je moet inderdaad een tovenaar zijn om dat zootje ongeleide projectielen te leiden!

D.Bader | 04-07-05 | 11:35

Maar gelijk heeft hij wel een beetje. Na 2 jaar geleden drie weken in Roemenie geweest te zijn, terug op Duivendrecht. Het station, de mooie treinen, de goede informatievoorziening de trein is zo gek nog niet. Maar nee het weer was niet goed het was te warm, de trein was voor mij bijna op tijd maar voor de rest al 5 minuten te laat. Het heeft echt een paar dagen geduurd voor ik er aan kom wennen. Nu zeik ik net zo hard als de trein te laat is. Een spiegel voor houden kan wel we zijn beroepszeikers hier in Nederland en dat is geen compliment.

spooky | 04-07-05 | 11:34

Was hij niet van de enorm charmante spreuk; slikken of stikken?
(a ?2.5 per pil, want het ziekenfonds dekt dit niet meer)
"de burger" moet snappen dat "Het Kabinet" Het Altijd Goed Heeft, en de burger beter moet luisteren.
Grappig, de rollen omdraaien.
Als ik 115.000 per jaar opstrijk, en elk bonnetje kan declareren, maakt mij de verhoging van het ziekenfonds, of een nog hogere eigen risico niet uit.
Je kan beter gewoon doodgaan, dan een ziekte oplopen.
Ik vraag me toch af, hoe zijn de ministers verzekert en tegen welke voorwaarden?
Ik denk beter dan wij.
(of moest Balkie zijn speciale schoentje ook zelf betalen?)

Weeraanmelden | 04-07-05 | 11:33

Aangezien ZIJN VWS van mening is dat de KINDERBEULENCLUB van de JEUGDZORG hun werk naar behoren doet (dat durfde zijn medewerkster me te schrijven), ben IK van mening dat deze minister eens zou moeten proberen te begrijpen wat mensen zijn.

Bucket of Shit and P | 04-07-05 | 11:32

Wat jammer, dat de tijden van "radbraken" en "Vierendelen"voorbij is.
Wat zou ik deze man graag ivalide maken en wel zo dat hij zulke enorme ziekenkosten krijgt, dat hij het ook met "zijn" salaris niet meer kan betalen.
Als ik dat uitgestreken en gladde smoelwerk van deze blanke Aliën zie, kost het me godverdomme weer geld voor de dokter, want ik krijg spontaan opstipatiediaree van deze eikel.
Wat een misbaksel, wat een eikel, wat een nsb-er,wat een volksverlakker, wat een schijtfiguur.
En dat regeert mee over een volk.
Tjonge jonge, denk ik die Cohen er bij en nog een zooitje van die nageboorte-misbaksels in dit kabinet en je krijgt zin om er een antietankwapen op te richetn en af te knallen die hap.
Het liefst bij een groepsfoto op het bordes van de Koningin.

ThaWizzard. | 04-07-05 | 11:31

Dat kabinet begint in haar torentjes zo langzamerhand op big brother te lijken. Een groep 'mensen' die voor vier jaar mer elkaar zijn opsgescheepten & die niet met elkaar kunnen. Puur leedvermaak. & Alsof dat nog niet genoeg is staan ze onder de leiding van de *kuch* charismatische, *kuch* geniale leider specsaver Balkenende.

Mschien wel een ideetje voor Talpa. Laat Bridget en Ruud maar komen!

Fernando | 04-07-05 | 11:30

Bedankt Hans

Balkenende | 04-07-05 | 11:29

Idd Hoogervorstr heeft gelijk, nederland nimbyland

Mazzel | 04-07-05 | 11:28

Als er een kloof is tussen regering en burger dan komt die kloof van twee kanten. Wij burgers moeten ook de schouders er onder zetten. Het kabinet zet er in elk geval flink de schouders onder, de kloof is nog nooit zo groot geweest.

spooky | 04-07-05 | 11:28

Heaugervorst heeft bijna gelijk, hij mist de plank bij het onderwerp JeePee, maar verder; Sjapo!

Kakbouter | 04-07-05 | 11:27

Natuurlijk, de burger begrijpt er niets van en heeft het nu ook nog gedaan ook.
Arme JP, wat heeft onze grote leider het toch moeilijk. Hoogervorst begrijpt kennelijk niet dat politici over het algemeen problemen oplossen die ze eerst zelf hebben veroorzaakt.

Lekker Belangrijk© | 04-07-05 | 11:27

Nederlanders zijn dan nog goed af. In België zitten wij met Verhofstadt en zijn bende knoeiers

grijzecel | 04-07-05 | 11:25

Hoogervorst heeft gewoon gelijk.

Suikerberg | 04-07-05 | 11:24

begrijpt Hoogervorst t zelf wel? zoveelste herhaling van de mantra 'ze begrijpen ons niet' maakt dit kabinet nog belachelijker dan t al was.

footyfreak | 04-07-05 | 11:23

Schiet mij maar in een condoom....

Neehè | 04-07-05 | 11:22

He Hoogervorst bedankt voor de hogere ziektekostpremie, nog even en moet ik zwart gaan bijklussen omdat ik anders mijn loon mag inleveren tegen vaste lasten

Matamores de Derde | 04-07-05 | 11:22

In het land der blinden hebben we Balkenende als koning

Lucifer | 04-07-05 | 11:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl