Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Videopoema in breedbeeld!

poependepoemaKreeg je de video vanwege een overbelasting eerder niet te zien? Geen nood, we hebben inmiddels de uncut versie in hoge resolutiem te pakken gekregen. De belevenissen van de 'grote katachtige' zijn hierrr, rustig terug te kijken. En je weet het, even dubbelklikken in de video voor schermvullend beeld. Neem trouwens wel anti-zeeziekte pillen in, want het beeld trilt soms een beetje... Voor biologen en andere baardapigen staat er zelfs nog een stukje video op bijna-dvd-formaat. Ok, een poema is het niet, maar wat is het dan wel? De beelden zijn binnen, tijd voor de analyse van de experts. UPDATE: Het wordt er allemaal niet duidelijker op. Dankzij Pieterjan vonden we dit frame in de video. Is de movie gewoon tijdens vakantie genomen, zetten ze een patrouillepunt of is de familievakantie nu overschreven met een poepende poema? Vragen, vragen...

Reaguursels

Inloggen

P.S. En wat gebeurd er als het achteraf nu inderdaad gewoon om een misselijk makende grap gaat? Gaan deze Stichting dan ook alle centjes retourneren die ze hebben ontvangen, als zijnde onkostenvergoeding om het dier te vangen?

veteraan | 30-06-05 | 08:02

Als je naar dat poema-filmpje kijkt, dan zie je het gras wat ongeveer 1 meter hoog is... De verhouding van het gras tot de "poema" klopt niet... Dus kan het alleen maar een gewone HUISKAT zijn... nou ja... een ooit weggelopen en verwilderde kat mag ook. (om het nog een beetje spannend te houden...)

veteraan | 30-06-05 | 07:48

Vroeg hé

jerkhoff | 30-06-05 | 05:23

Tis wel heeeeeel stil geworden rond die poema...

Evil D. | 29-06-05 | 17:41

Hebben ze dat beest(je)nou al?

Natte Hond | 29-06-05 | 16:59

@Devion
Beter dan die van Fok, ja. Hulde !
Geen ontkennen meer aan, een gewone huiskat.

preacher | 29-06-05 | 16:34

Tja wat een mongolen.

kijk je kan het ook zo doen.

Vechtende stokstaartje op de veluwe gesignaleerd. hier de foto.

www.haraldvdl.nl/pics/matte.jpg

-=narf=- | 29-06-05 | 14:08

Wat een mongool, kan niet fatsoenlijk filmen met een standaard :|
Ik weet bijna zkr dat dit geen poema is.

Geek | 29-06-05 | 14:02

Volgens mij is het de mini me van karel de zwarte panter!!;)

JorDiSign | 29-06-05 | 13:57

Check eens voor de lol devion.mijnip.nl/kat/ ... Heb even een uitvergroot shot gemaakt van de kat zelf en een betere overlay gemaakt van iemand die op fok zat.. (dacht ik)

De kat foto toont ERG duidelijk dat het een gewone huiskat is.

Devion | 29-06-05 | 13:42

voorlopig gaan ze dat beestje niet pakken:

Wij zijn dringend op zoek naar:
* Een 4 whel drive verlengd voor de poemavangst
* Een verdovingsgeweer meer dan 60 meter bereik

Verdovingsgeweren met 60 meter bereik? Daarmee schiet je op 10 meter die hele kat kapot!

bambi1970 | 29-06-05 | 12:21

Misschien wordt het tijd om de Vliegende Panters erop af te sturen

Dirk Dekbed | 29-06-05 | 12:10

www.catslovers.nl/wild.htm
Check eens de zwarte panter.. "Deze soort is vaak agressiever dan hun gevlekte soortgenoten. Dit kan zo zijn omdat de gevlekte moeder de jongen vaak verstoot." Waarschijnlijk een jonge panter, die niet meer bij moeders thuis gehouden kon worden. Werd een beetje lastig toen men op vakantie ging en is daarom maar losgelaten door de eigenaars. Dat verklaart ook meteen waarom dat beest niet zo groot is. Waarschijnlijk is het dus een jonge panter..

Peter Meyer | 29-06-05 | 12:06

Ik meen toch echt een wit befje te zien ... mischien een nieuwe soort?

SyntaxError | 29-06-05 | 11:44

Dus ..... Als iemand Sammie te pakken krijgt, wil ik 'm graag terug hebben. Ik mis 'm heel erg sinds ie op de camping wegliep.

Brutus de Beer | 29-06-05 | 11:32

Winnie is eigenlijk een panter. Ik vind het dan geen winnie meer hoor!! ik d8 meer aan.. Karel de Panter

JorDiSign | 29-06-05 | 11:17

Als je goed kijkt op de "foute frame"
Dan zie je volgens mij dezelfde bossen en veld, als die op de achtergrond van de "poema" (what ever) zijn gemaakt.

YC | 29-06-05 | 11:00

.. dus ff forensische fotografie nu!

afbeeldingsmaatstaf L is de verhouding tussen de grootte v van je voorwerp en de grootte die op je negatief ( sensor ) geprojecteert wordt bij een gegeven brandpuntsafstand f.

Formule: L = f / ( v-f )

Voor 400 mm objectief en 150 m afstand ( de geclaimde afstand) :

L= 0,4 / (150 - 0,4) = 0,002673796791444

Dus een voorwerp van 1 m op 150 meter afstand gefotografeerd met een 400 mm objectief wordt afgebeeld als 0,267 mm op het negatief.

Hoeveel millimeter is de kat op de foto van Pantera? Da's de verhouding (katschofthoogte/beeldhoogte) x sensorhoogte.
De sensor van een 300D is 15,1 mm hoog. De verhouding is +/- 0,026. De beeldgrootte is dan 15,1 x 0,026 = 0,3926 mm ofwel 0,0003926 meter. Dit gedeeld door de afbeeldingsmaatstaf geeft circa 0,15 m . Da's zelfs voor een kat aan de lage kant, dus die 150 meter klopt niet?

We kiezen een andere benadering:
Het graan is volgens deze berekening zo'n 50 cm hoog, terwijl foto's ter plekke het graan op zo'n 80 cm laten zien. Stel het graan eens op 80 cm en reken terug, dan is de afstand tot het graan 255 meter. Da's heel wat anders dan 150 meter. Met deze afstand als uitgangspunt wordt de kat 25 cm hoog. De schofthoogte van een panter is 60-70 cm. Trouwens: de 'snelle' route kathoogte/graanhoogte * 0,8 geeft ook 0,25 m.

Een mooie wilde kat dus!

noorderling | 29-06-05 | 10:51

Takke zeg wat een but film.
Op die manier kan ik ook de poes van de buurvrouw filmen en later zeggen dat ze een vleesboom heeft.

FrAgFo0d | 29-06-05 | 10:07

Heeft iemand de film als bestand, zodat ik hem off-line kan bekijken

YC | 29-06-05 | 10:05

Tering,
Krijgt die gast een blowjob tijdens het filmen,
Is hij nog lam van de avond ervoor
of wilt hij gewoon niet dat we wat zien.
DjezusC

Dagobert | 29-06-05 | 09:23

Heeft iemand dat ook in avi formaat ???

morph | 29-06-05 | 07:49

Naaah, lijkt me van niet. De achtergrond is totaal anders dan bij de video en het poesje is ineens wel erg klein.
Kunnen we ajb nu dan weer overschakelen naar wat serieuzer nieuws ?

preacher | 29-06-05 | 04:40

Waarom geen stront-expert denk je dan.
Hij is overduidelijk aan het schijten, dus monstertjes genoeg zou ik zeggen....

preacher | 29-06-05 | 03:08

@Igorus
Een korenwolf? Ik denk meer aan een tarwepoes.

JanV | 29-06-05 | 01:38

Wat een ontzettende KUTcamera is dat zeg, en die gast die ermee filmt moet wat minder zuipen. Wat een amateuristische kneuzenbende is dat Pantera zo langzamerhand gebleken te zijn...

Neon | 29-06-05 | 01:11

@bomba: jungle kat of gewoon gemixt hoogpotig exemplaar met dikke staart? zo heb ik er ook eentje rondlopen..;-)
@de zeeuw: main coons hebben doorgaans lange haren.
@hardehand: dit gaat ietsie boven mijn pet, maar ik geloof je meteen.

dit is ECHT geen poema of bladibla. gewoon een doodordinair (mager en hoogpotig) huismodelletje. maar misschien zijn er andere beestachtigen duidelijker in beeld te krijgen waaraan de daadwerkelijke grootte van deze poekie kan worden vastgesteld? als ik mij niet vergips is hij iets aan het besluipen... ik bedoel in het kader van dat het altijd het leuxt is als je kunt aantonen dat iets een hoax is.

okra | 29-06-05 | 00:39

@.Hardehand 21:53
hmm, als het hermelijn is zal het dus rond de 125N liggen. Kan het dus ook nog zijn. Straks hebben ze een veldmuis zitten filmen...

OoO | 28-06-05 | 23:59

Puma of niet. Wie ligt er wakker van. Toch wel leuk om te vangen en mee naar huis te nemen.

Alexander the Second | 28-06-05 | 23:54

@.MacManiac
Nee, die kat niet waarschijnlijk. Maar als ik tegen een buitenlandse dierenarts zeg, "zijn rechtervoorpootje is ontstoken" en achteraf blijkt dat dit niet goed verstaan is en het linkerachterpootje is geamputeerd, tja, dan vind ik dat toch lullig voor de kat.

Mexicano | 28-06-05 | 23:42

@Meggicano... alsof je kat daar iets van merkt...

MacManiac | 28-06-05 | 23:27

Een ding weet ik zeker, als mijn kat (of poema) ziek is, dan in ieder geval nooit naar de dierenarts, zoals vermeld in de comments van bomba
j de bruin
dierenarts
almere
Is die dierenarts soms een buitenlander dat hij/zij de nederlandse taal zo slecht beheerst?

Mexicano | 28-06-05 | 23:19

Ik incasseer al dagen de beloningen die mensen uitloven voor het vinden van hun kat. "Ja, mevrouw. Ik bekijk hem nu beeldje voor beeldje. U kunt uw Poekie ophalen bij Panthera." Helaas krijg ik nu ook enkele klachten dat er in het filmpje geknipt zou zijn. Mijn antwoord daarop is "Maar het is echt bevonden door de politie".
-"Hoe bedoelt U 'de politie zijn allemaal idioten die nergens verstand van hebben'? Ze hebben het filmpje toch nog steeds, dat gezeur ook altijd."

Gavrilo | 28-06-05 | 22:28

Als ze hem gaan vangen dan hoop ik dat ze hun raampje dicht doen. Doe je dat niet dan krijg je dit: www.filecabi.net/v/file/leopard-attack...

Dat is wel een katachtig roofdier...

Ender 666 | 28-06-05 | 22:17

dit is een korenwolf

Igorus | 28-06-05 | 21:56

Geef een mongeaul een videocamera en je krijgt dit soort taferelen

Locus | 28-06-05 | 21:54

Eenvoudige fysische analyse van de beelden leert ons dat dit geen poema kan zijn, maar wel een huiskat.
.
Wie goed kijkt bij de beelden van 2m53s ziet dat de 'poema' wegrent en daarbij zeer snel versnelt. Ik meen dat hij ongeveer zijn eigen lichaamslengte versnelt in één videoframe.
.
Laten we uitgaan van een erg kleine poema van:
- 50 kg zwaar
- 1.5 m lichaamslengte
en een standaard refreshrate van de film van:
- 25 frames per seconde.
.
Dan komen we uit op een krachtsinspanning van 50*1.5/(0.04*0.04) = 46875 N (tweede wet van Newton).
.
Bij katachtigen is de achterpoot als een hefboom gebouwd. Daardoor kunnen ze met een gegeven krachtsinspanning meer versnellen dan zonder die bouw. We kunnen de krachtsinspanning daardoor ongeveer met een factor 10 reduceren. Maar dan blijft er altijd nog een krachtsinspanning van 4687,5 N over, hetgeen overeenkomt met het optillen van ongeveer 475 kg. Grote katachtigen zijn sterk, maar dit ligt buiten de realiteit.
.
Voor een huiskat van 5 kg en 40 cm komen we uit op een krachtsinspanning van 1250 N, ofwel het optillen van 12,75 kg. Dit is aannemelijk.
.
Het is dus een huiskat.

HardeHand | 28-06-05 | 21:53

Sjonge, is dat alles? In onze manege ligt een luipaard. Niet in gang te krijgen.

Charlotte | 28-06-05 | 21:43

ik keek eens goed en het was duidelijk lassie.

zoniet dan toch | 28-06-05 | 21:08

Ik snap er helemaal niks meer van, want eerder zie ik hier de vergrote foto's van wat een huiskat blijkt, en vervolgens komt daar weer een wazige film van, en beginnen we weer opnieuw? Hallo, we hadden toch al gezien dat het een huiskat was dus waarom de hoax doorzetten? Op de film zegt iemand dat de staart te lang is, maar ik zie een normale staart voor een europese korthaar. Oftewel de populairste huiskat.

Henk Hunk | 28-06-05 | 21:07

Aan het gras is te zien dat het nog recent gemaaid is (of opgegeten door een koetje) en graan is om deze tijd van het jaar nog klein dus het is gewoon een lief poesje.

MuFFelZ | 28-06-05 | 20:59

sony heeft nu iets nieuws, ze noemen het steadyshot

boogiewoogie | 28-06-05 | 20:51

bij de NOS is het beesie toch echt een kat "cypers".

endannog | 28-06-05 | 20:44

Volgens mij is het Da Judge, die is al een tijd niet meer gesignaleerd op GS en vast vanuit Mexico teruggekeerd. Nu loopt hij op handen en voeten te ruiken aan het hollandse gras op de Veluwe. Om ons te misleiden heeft het een broekje aan met een valse staart.

Mexicano | 28-06-05 | 20:41

al gezien dat er op 20 seconden een haas door het beeld schiet? Mooi vergelijkingmateriaal zou ik zeggen. Komop, waar denken die Pnatera gasten mee weg te komen zeg. Dit gaat nog een heel vervelend staartje krijgen voor hen..

MacManiac | 28-06-05 | 20:21

Die directeur van Pantera was vroeger medisch heler (paragnost en andere Jomanda taktieken).
Ik denk dat de beste man nu echt spoken ziet...

da wizard | 28-06-05 | 19:57

Sha: best dat je die plaatjes post, maar zet er FF NSFW bij, was toevallig thuis, maar zou niet willen dat dit op werk op mijn beeld komt (of zelf in mijn temp files)

Snijbonenmolen | 28-06-05 | 19:57

Kat. Niet meer, niet minder.

Fonzy | 28-06-05 | 19:47

@de bier
Binnenkort:
Loslopende 'Borgs ' op de veluwe....
Waar is captain Picard als je hem nodig hebt ?
@witchdoctor
LOL !

preacher | 28-06-05 | 19:45

is het een poema, is het een wasbeer, nee het is een oostsiberische aan parkinson lijdende randdebiel die zijn weggelopen kat aan het filmen is tijdens zijn vakantie in Drenthe!

witchdoctor | 28-06-05 | 19:32

welke PERSMUSKIET heeft dit lullige verhaaltje nu weer in de wereld geholpen?

ranonkel | 28-06-05 | 19:14

Nu begrijp ik waarom die UFO foto's altijd zo wazig zijn ...

... jezus, die nerds kunnen niet filmen! Hoe moeilijk is het om een camera stil in je poten te houden? En waarom moet dat ding gvd op autofocus?

Kim Jong-il | 28-06-05 | 19:10

@Die fijne
Grapjes over dierenmishandeling vind ik niet zo ' fijn '.
Laten we het daar maar bij houden.

preacher | 28-06-05 | 19:09

-weggejorist-

Die fijne | 28-06-05 | 18:56

@boomer: hahaha, dat moet het wel zijn.

@furbinator: inderdaad, wat een ongelooflijke lutser die cameraman.
Waarom neemt die sukkel nou geen statiefje mee?

Hubbe | 28-06-05 | 18:45

bewegende beelden is wel een understatement in deze...

pendajo | 28-06-05 | 18:42

Sterf allemaal lekker met je Puma/Links/Huiskat/Kudtdkat ... vorig jaar zomer was er een graancirkelhype in Nederland, deze zomer een Puma ... COME ON!!!!

A8 | 28-06-05 | 18:34

Volgens mij is het gewoon een TBS-er in een apenpak.

Don Gotcha | 28-06-05 | 18:28

@ Lucasdelinkselul

Omdat je niet gelooft in het bestaan van Veluwse heuvels, is een bezoekje aan www.gafietsen.nl/veluwe.htm aeen absolute aanrader. Het hoogste punt op de Veluwe ligt 110 meter boven NAP.

ymmv | 28-06-05 | 18:23

Mag ik zeggen dat de cameraman Parkinson van achteren en van voren heet?

Furbinator | 28-06-05 | 18:21

@Hubbe,

ik denk dat Thieux is vergeten de zin af te maken:

"Sinds '93 geen biologie meer gehad, maar dit is duidelijk een Lynx dragende kudtkater"

Boomer | 28-06-05 | 18:16

@thieux: waar baseer jij dat op?
Op z'n lange staart?

Hubbe | 28-06-05 | 18:12

De camera stuntman heeft per abuis het ding aan laten staan terwijl een vroege wesp de aanval had ingezet.
Of de stuntman maakte dit schokkende effect bewust om zo te maskeren dat een tamme muis nu op een puma lijkt.
Of hij staat wel zo te trillen van opwinding dat hij het ook vreselijk dun in zn broek moet hebben gedaan. Ik kijk in ieder geval uit naar zijn nieuwste verfilming "Van Mug tot Olifant!"

gelidzuiger | 28-06-05 | 18:11

@Blue-one

Ja ? en ?

Boomer | 28-06-05 | 18:10

Als iemand vanavond zichzelf nou ff insmeert met een van deze lokmiddeltjes
www.blackiesblend.com/calllures.html
en over de Veluwe gaat lopen met een nightvision camera...

preacher | 28-06-05 | 17:40

Sinds '93 geen biologie meer gehad, maar dit is duidelijk een Lynx...

thieux | 28-06-05 | 17:39

@TheRealShowstopper, de uitspraak is van gering belang voor Nederland dus teveel aandacht eraan geven maakt mensen alleen maar onterecht bang.

zwarte kip | 28-06-05 | 17:27

OT: ik had toch wel verwacht dat er een topic over dit onderwerp zou komen van zwarte kip. Of is hij te druk met de rechtzaak tegen Breintje.

www.volkskrant.nl/media/1119938199640....

TheRealShowstopper | 28-06-05 | 17:21

lijkt meer op een Postbank reclame dan op een poemaah
Hulde trouwens voor deze cameramanvrouw

emigrant in spé | 28-06-05 | 17:18

"Op sommige stukken is het veld een meter hoog"

Eehm..

Sorry hoor, maar als een "middelgrote katachtige" tot ongeveer 1/4 van het graan komt, lijkt mij dat een klein poesje van zo'n 25cm hoog.

Oersoep | 28-06-05 | 17:16

Ecologische hoofdstructuur. Verbindingsgebieden. Grote katachtigen in Nederland... zou zomaar kunnen maar in dit geval denk ik dat je beter met een pak brokjes kan rammelen, komtie vanzelf op af.

knutsel | 28-06-05 | 17:16

als het een poema zou zijn dan he

Vlindertje [VIP] | 28-06-05 | 17:15

hoe komt dat ^poema-beessie^ eigenlijk op de veluwe? hij was niet ontsnapt toch?

Vlindertje [VIP] | 28-06-05 | 17:14

@Shareholder

Kit is voor mietjes

sha-baz | 28-06-05 | 17:09

Wat een ophef, beest is gewoon een kuthond.

nuked | 28-06-05 | 17:06

@ lekkerbelangrijk
LOL
Die urge.. IkW33toch

khadaffi | 28-06-05 | 17:02

@Roberto Sachinni,
jij?!

geitenneuker | 28-06-05 | 17:01

zitten we nog met die aangespoelde vent die zo mooi piano kan spelen.als zijn id kaart gevonden zou kunnen worden op de veluwe door die panteraas dan maken ze het weer een beetje goed.

zoniet dan toch | 28-06-05 | 17:01

Die video toont zeau duidelijk een kater. Cheap hoax, typically dutch.
@Sha-baz, gaarna geen opengewerkte voegen posten maar enkel strak afgeklit materiaal.

Shareholder | 28-06-05 | 16:57

@ Geitenneuker.
Wie gaat er dan ook op GS zitten kijken tijden z'n werk ;-)

Roberto Sachinni | 28-06-05 | 16:56

Dit begint naar Trudy Prins te stinken.

Armageddon | 28-06-05 | 16:55

@geituhneuqert, zelfde probleem here dude!

toverkabouter | 28-06-05 | 16:54

Miauw, wat een film zeg. Wedden dat het een productie is van de slurpsidiedirecteur van de stichting Panterra? Het lijkt mij gewoon een grote kat, misschien wel die van hemzelf.

Kbee | 28-06-05 | 16:54

@ZI 28-06-05 @ 15:54 A.s. weekend is mijn proefverlof, dan ga ik die puma eens flink volblaffen, waarmee weet ik nog niet, ik voel alleen die urge, jeweettog.

Lekker Belangrijk© | 28-06-05 | 16:54

als deze cameraman net zo schiet als dat ie filmt dan leeft deze canard vredig verder. Wellicht steekt het beestje eens over, dan hebben we een snelwegkat, doorgaans een meter lang en een centimeter hoog.

Frag Ment | 28-06-05 | 16:53

Beavers roeleren.

Armageddon | 28-06-05 | 16:53

@geitenneuker
Mogen we nu lachen?

bethundered | 28-06-05 | 16:52

@sha-baz Nice beaver (thanx, i just had it stuffed)

Puntenslijper | 28-06-05 | 16:51

ik moet echt een keer wat gaan doen aan die disleksie. Is lees gewoon 'videoopname in breedbeeld'.

anagrammen zuigen trouwens.

ik denk dat het wel een poema is. dat klopt dan weer met het verhaal van die ontsnapte poema. ik hoop dat er ook videos van een door het gras sluipende natalee, of een plaatsvervangend goedgelijkend kind, opduiken. is dat gedoe ook weer opgelost.

Toine Rorije | 28-06-05 | 16:50

@ikkezeidegek,
Nee niet bepaald !!!!

geitenneuker | 28-06-05 | 16:50

@ geitenneuker: Moet je maar niet GS'en onder het werk. lol!

Armageddon | 28-06-05 | 16:50

Drol

sha-baz | 28-06-05 | 16:49

@ sha
Jij hebt zeker de x-rated version, want mijn mediaplayert zegt dattie maar 3.12 wilt spelen... Klote kinderslot!

Blue-one | 28-06-05 | 16:48

@ sha
Jij hebt zeker de x-rated version, want mijn mediaplayert zegt dattie maar 3.12 wilt spelen... Klote kinderslot!

Blue-one | 28-06-05 | 16:48

LOL! @ sha-baz: Is dat zo'n medewerkert van Pantera? Dan gaat ik er ook meteen solliciteren. Geile bende daar. ;-)

Armageddon | 28-06-05 | 16:48

@geittenneuker,

hij was gelijk GS fan zeker ?

ikkezeidegek | 28-06-05 | 16:48

@sha-baz,
hee bedankt he!!!!!!.... zit hier GVD op m'n werk komt net m'n manager achter me staan!!!!!
GVD !

geitenneuker | 28-06-05 | 16:47

en gaan we dan nu verder met het volgende item?!!! tering wat een kudt onderwerp is dit!!!

Roberto Sachinni | 28-06-05 | 16:44

Meneer de dierenarts lijkt nagegenoeg onvindbaar op het grote net... Wellicht een mol van Pantering?

Blue-one | 28-06-05 | 16:43

@ Lucasdelinkselul
Er zijn absoluut heuvels op de veluwe...

bethundered | 28-06-05 | 16:43

@LLL
kan je niet met je bakbrommert over dat beest heen rijden, zijn wij er hier ook vanaf ;)

geitenneuker | 28-06-05 | 16:42

als je naar de rest v.d. omgeving kijkt valt de grootte van die "poema" best mee. enne, die parkinson-vent kan het best in scène hebben gezet, mss is de poema wel een man-in-pak....

CloudBolt | 28-06-05 | 16:42

Ik vermoed dat die cameraman wordt gepepen door Sandra K. terwijl hij net opnamen aan het maken is van haar huisdier op hun nieuwste onderduikadresje.

hondelul | 28-06-05 | 16:42

@Zi

ik denk eerder iets van een oplichtersfilm...

Doorzon | 28-06-05 | 16:41

vind het een broodje poema verhaal.

zoniet dan toch | 28-06-05 | 16:40

@ Lucas

In Waasmunster brak in '73 eens een drachtige koe door een hek.

Maar verder was het een rustig dorp, ook in de komkommertijd..

Brusselmans | 28-06-05 | 16:39

Kijk zo ziet mijn tijger er ook uit. Zoals de jungle kat. Moet je niet mee fokken trouwens anders bijt ie je kop er af. ;-) Die dierenarts uit Almere schopt kont. We houden het op een junglekat maar!

Armageddon | 28-06-05 | 16:38

@Lucas
Jij denkt dat het een lynx is neem ik aan?

ZI | 28-06-05 | 16:36

Ik kan mij een zekere ZEER GIFTIGE lanspuntslang herinneren. Bleek ook niet te bestaan, was ook in de komkommertijd.
Overigens zijn er geen heuvels op de Veluwe welke wel te zien zijn op deze frame.

Lucasdelinkselul | 28-06-05 | 16:34

"jezus man niet zo ver he"
"ja ja ik doe voorzichtig"
"hij wel erg groot he"

Wat gebeurde daar in hiemelsnaam?!
Auto's op de achtergrond...
-----------------
Aan t einde van de kaskraker holt het beesie eerst naar links ( weg ) en vervolgens staatie weer rechts bij dat rietveld/slootje/dingens... Geknipt gok ik

Blue-one | 28-06-05 | 16:33

Laat dat beest toch lekker lopen, zolang die maar niet in me tuin pist!

HABEMUS PAPA! | 28-06-05 | 16:33

och, het gastenboek wordt verschoond van commentaar, in ieder geval wordt de voordeur selectief dichtgehouden... www.pantera.nl/gb/index.php?i1=0

OoO | 28-06-05 | 16:33

Die Zeeuwse poema was de (Waasland-)wolf. Het beest is overigens vaak gespot en nooit gevonden.

de_rest_van_NL | 28-06-05 | 16:32

@Doorzon
Uhmmm Catwoman?

ZI | 28-06-05 | 16:29

als het aan de kat lag werd het Whiskas

Jazzper | 28-06-05 | 16:28

Als je t geluid op max zet, hoor je ( ik geloof ik ) drie verschillende stemmen.. Twee kerels en een gleufdiertje..
Dan de Peterrrrrrrrrrr vraag: wat deden ze daar en waarom ?

Blue-one | 28-06-05 | 16:28

@bier
Het lijkt er verdomme nog op ook. Tiefus, ik had net zin in bier...

ZI | 28-06-05 | 16:27

@Blue-one Ik gok dat het een mengeling is van Grunnings en Friesk.. kan Fuckje niet even een dialect-anaalyse doen?

MacManiac | 28-06-05 | 16:27

Wat de neuq lult die cameraman allemaal zeg.. Hij lijkt wel onder de invloed van verdovende middelen.. Geen wonder dattie zo trilt!

Blue-one | 28-06-05 | 16:24

was paar jaar geleden ook eea poema die in Zeeland rond liep, veld lijkt wel erg veel op dit veluwse veld. Ook die foto's leken op een kater in de achtertuin van bier Abe.
Die panterukkers lopen je gewoon dubbel te naaien met hun photosjop.

hillbilly | 28-06-05 | 16:24

Tis iig geen puma want die houden niet hun staart omhoog (zie laatste minuut film) en hebben ook niet een wit achterwerk...

DJ | 28-06-05 | 16:23

Na het bekijken van een aantal frames heb ik sterk het vermoeden dat het gaat om een "Felis silvestris" wanneer je kijkt naar de afmetingen van de "kat" en naar de kleuren in de vacht, dan zie ik sterke overeenkomsten, dit uit zich ook in de bewegingen van het beestje.

mocht dit geen "Felis silvestris" zijn, dan schenk ik bier in het stamcafe :)

bier | 28-06-05 | 16:23

De aquisitie op de veluwe gaat goed;)

JorDiSign | 28-06-05 | 16:20

Zeker weten dat dit geen poema is.
Sinds waneer slaapt een poema in een tent?
En de kleuren kloppen ook niet.

bensi | 28-06-05 | 16:19

Pantera is d.m.v. een "ludieke aktie" reclame aan het maken... en op het moment dat het Pantera te heet onder de voeten wordt, dan zeggen ze gewoon dat de Puma weg is, de duitse grens overgestoken ofzo... en als dat niet helpt trekken ze gewoon even een ouwe puma uit hun eigen hok en schieten daar snel een pijl in de aaarsch voor het late journaal....

MacManiac | 28-06-05 | 16:19

man man man, het is gewoon een kat. Het best kon je dat zien aan het stukje waarbij hij ff wegsprintte, daaraan kun je zijn grote schatten en aan de vlugheid te zien is het een doodnormale KAT, niet eens een hele grote. Iemand wel eens een Maine Coone gezien of een Noorse boskat?? Wat nou lange staart???

U Lihkahmadikh | 28-06-05 | 16:19

Ik quote mezelf even... want zo dacht er gisteren over en nu nog steeds...
.
Probeer het eens bij de bron nl. het reclamebureau van Pantera. Is het niet erg toevallig dat alle links daar naartoe leiden? 25-5-05 stuurt het bureau deze ingezonden mededeling naar het knvmd www.knmvd.nl/actueel.php?command=detai... Volgens mij is toen de hele hype begonnen. Daarbij komt ook nog's dat en RAM en Pantera bij AAAARGH entertainment geregistreerd en gehost zijn. Eeehm, kwamen daar niet de originele foto's vandaan?
.
Misschien is dit wel een zeer geslaagde reclame campagne! Tja,ik roep ook maar wat..

. MacManiac27-06-05 @ 23:21

MacManiac | 28-06-05 | 16:14

Verdomd interresant allemaal, maarre ik ga ff wat anders doen.

Karel Kruizenruiker | 28-06-05 | 16:13

@ZI denk eens aan het mooi landschap van Niebert en Nijeberkoop...

MacManiac | 28-06-05 | 16:11

Nooit meer over praten. Straks is die Pantera nog populairder dan de Efteling.

OoO | 28-06-05 | 16:07

Zeg oogworm, dat het einde der tijden nadert is helder, maar Balkenende als godsgeschenk betitelen gaat te ver. Verder niets dan begrip voor de spelfouten daar waar het de prijs van bier betreft.

de visser | 28-06-05 | 16:06

Met de film en de verklaring van echtheid van de autoriteiten hoopt directeur Arno van der Valk van stichting Pantera de sceptici de mond te snoeren. ,,We worden inmiddels voor van alles en nog wat uitgemaakt. Er wordt gewoon beweerd dat de foto?s zelfs nep waren?, zegt Van der Valk.

Wat een suffie,de foto's zijn wel echt, mar het is GEEN poema. Van der valk is trouwens gewoon van der Duif

Apollo | 28-06-05 | 16:03

Helemaal aan het eind zie je dat het dier (whatever it is) opschrikt en in gestrekte galop wegvlucht. Uit de sprongfrequentie moet je enigzins kunnen achterhalen welke grote dit dier heeft. Hoewel vrijwel alle katachtigen een zelfde bouwplan hebben, zijn ze wel onderhevig aan de wetten van de dynamica. Maw., de sprongfrequentie van een dier ter grote van de huiskat, de europese wilde kat of iets vergelijkbaars is anders dan die van een poema of een tijger. Hierbij suggereer ik niet dat een poema bijna evengroot is als een tijger, btw. ;)

Zijdezacht | 28-06-05 | 16:02

@Casaman
Ik ken zo rond Hoenderloo heel veel gebieden, maar dit stuk komt mij niet bekend voor. Volgens mensen die ik in het weekend sprak komt dit filmpje uit de buurt van Wenum Wiesel, idd dichtbij Apeldoorn. Mensen hebben daar een auto van Pantera zien staan. Op basis van de omgeving is het natuurlijk moeilijk in te schatten waar het precies is, maar de weg van Ede naar Apeldoorn is mij wel bekend en dit gebied ken ik echt niet.

ZI | 28-06-05 | 16:01

Duidelijk dat nu.nl en de pleissie GS nog niet heeft bezocht: (Bron: www.nu.nl)
"De technische recherche van de politie Apeldoorn heeft het videomateriaal op echtheid onderzocht. "We hebben geconstateerd dat de beelden niet onecht zouden zijn of dat ermee gemanipuleerd is", liet een woordvoerder van de politieregio Noord- en Oost-Gelderland weten." o_O

Kakbouter | 28-06-05 | 15:59

@bomba de dierenarts
En wat denk jij dat het wel is dan? Een lynx is het zeker neit, die hebben geen staart, zoals eerder gemeld. Voor een huistuinenkeukenkat is hij wat groot idd en dat andere beest ken ik niet. Toch een mammoet?

ZI | 28-06-05 | 15:58

De wereld staat in brand, het einde der tijden nadert en HEEL Nederland maakt zich druk om een POEMA!! Een GROTERE HUISKAT! Hallo is er een massale zonnesteek epidiemie terwijl het hier maar 25 graden is?
-
Ja zeg vinden jullie het vreemd dat god boos is en dat ie ons balkenende heeft gegven en dat ons koningshuis door een stel afzichtelijke mensen wordt bevolkt dat de benzine bijna niet meer te betalen is en dat als ik door de stad loop dat ik over baarden met soepjurken struikel en dat het bier ook nog eens veel te duur owrdt betlaad. Hè en daar hoor je dan weer niemand over hè!!
-
Nog zoiets: loop ik gisteren over straat zie ik daar een lilputter lopen met een hind die groter was dan hij zelf, gaan vreemde mensen foto's van dat kereltje maken! Nou hij zette m op een loopje hoor samen met die grote vlooienbaal van m. En die mensen maar lachen en kabouter roepen enzo. En toen dacht ik dus bij mezelf jezus zeg dit lijken wel de middeleeuwen waarom gaat die kleine niet op de kermis staan en als we dan de poema op de veluwe vangen dan kunnen ze samen een attractie vormen!

oogworm | 28-06-05 | 15:58

Deze opnames zijn vast ergens in Hoenderloo gemaakt, daar stikt het van de campings. En het is onderweg van Ede naar Apeldoorn.

CasaMan | 28-06-05 | 15:58

Stond ook een heel stuk in de NRC dit weekend waarom dit een hoax is van een of andere knuffelkoning aka schrijvert.
.
Ben te lam om het op te zoeken, maar er stonden behoorlijk wat goede argumenten in waarom het géén puma was. (o.a. dat slechts één aangevreten karkas veels te weinig was voor een puma die een maand of wat moet eten).

Galileo | 28-06-05 | 15:56

@JanV
Chill man, niks aan het handje, Lekker Belangrijk zit veilig in Kamp Zeist, toch LB?

ZI | 28-06-05 | 15:54

mensen mensen,

ik weet niet of je het weet en of je katten hebt.
maar de meeste katachtigen die niet bekend zijn in een omgeving lopen door hun poten heen vooral als ze in open terein lopen.
men heeft heel veel commentaar op de stichting pantera en misschien hebben de meesten ook wel een punt maar het feit blijft dat het niet gek is dat er grote roofdieren naar nederland gaan komen men verwacht bij staatsbosbeheer dat de lynx in 2010-2019 gewoon zijn intreden doet in limburg en gelderland vanuit belgie en zuid-duitsland.
wat deze kat betreft het is wel een verdomd grote huiskat en geen main coon zoals sommige al opperde de laatste dagen.
een main coon heeft ruw haar deze heeft een te slanke kop en ja het klopt een huiskat heeft geen lange dikke staart maar een staart die uiteindelijk slank toe loopt.
j de bruin
dierenarts
almere

bomba | 28-06-05 | 15:53

Het is overduidelijk geen lynx.
Een Lynx heeft helemaal geen staart.
En als een lynx een staart heeft is die ongeveer 15cm.
Het is de Noorse Boskat uit Zuid-Mexico.

Hubbe | 28-06-05 | 15:52

wel weer genoug geluld over die omgebouwde tyfus kat! volgens topic AUB!

Roberto Sachinni | 28-06-05 | 15:51

@Lekker Belangrijk
Flinke vent! Geilt op het treiteren van dieren! Flinke kerel hoor! Ga eens bloot naar de Veluwe, ik hoop dat je dan een echte poema tegenkomt!

JanV | 28-06-05 | 15:45

Als iedereen zo graag een poema wil zien ,dan gaan we toch gezellig met z'n allen een dagje naar Artis ofzo?? Beekse Bergen nog beter, lijken ze nog een beetje wild. Wat boeit het in godsnaam dat er een doorgefokte reuzekat rondloopt op de veluwe? Er gaan daar alleen maar bejaarden en gristenen fietsen, en die kosten alleen maar geld, dus waar zeuren we over als er eentje gepakt wordt door dat beest??

prestodegekste | 28-06-05 | 15:45

@leon G: het is geen lynx.
Een Lynx heeft niet zo'n lange staart.

Hubbe | 28-06-05 | 15:44

Die "poema" heeft halverwege het filmpje opeens een witte bef... hoe kan dat?? en dan nog iets hoe moeilijk kan het zijn om een camera vast te houden?

ukkie | 28-06-05 | 15:43

Deze pak je met je blote handen, geen eer aan te behalen.

Clarence S. | 28-06-05 | 15:42

Details
Soort : Euraziatische Lynx - Lynx lynx
Datum en tijd : 2005-06-28/15:00
Gebied : Borgercompagnie Borgercompagnie GR
Aantal : 1 in braakbal
Kleed : adult
Activiteit : in braakbal
Weersomstandigheden : onbekend
Windkracht : onbekend
Waarnemer : Leo Gal
Bijzonderheden : stijlloos foeragerend

Leon G | 28-06-05 | 15:41

Vliegende Hollander"?
Nessie van het Loch?
The Roswell files?
Waren de goden kosmonauten?
Waar is de poema/

Logisch toch?

style.councillor | 28-06-05 | 15:39

Ut video'tje was/is onderzocht ... toch? (www.nu.nl/news/547968/12/Pantera_toont...). Ik is benieuwd of zij het vakantie kiekje ook gezien hebben. Ik kan nu niet 'goed' kijken, maar ergens zag ik aan de rechtekant ook iets (denk ik) dat er wat 'vreemd' uitzag.

[JohnDoe] | 28-06-05 | 15:39

Wat wordt die vent afgestraft als hij dit aan het filmen is. De reden van die schokken is omdat zijn kind hem verrot schopt terwijl hij aan het filmen is. Af en toe probeert hij te vluchten maar dat werkt dus niet.

D.Bader | 28-06-05 | 15:39

het is trouwens een lynx, bel de telegraaf...

Leon G | 28-06-05 | 15:39

Yep, hij is waargenomeb

28-06-2005
Euraziatische Lynx 1 adult in braakbal Borgercompagnie, Borgercompagnie GR 15:00 Leo Gal
Ree 2 adult foeragerend De Brand (Loon op Zand), Loon op Zand NB 10:30 Geoffrey de Rooij
27-06-2005

Leon G | 28-06-05 | 15:37

Ze hadden best steady shot en de focus aan mogen zetten...

schief | 28-06-05 | 15:37

hmm.. na het zien van de video gok ik niet meet op de europese wilde kat maar op een gewoon poesie mauw: Over de afmetingen van het beest kan je nav de video weinig zeggen behalve dat het geen leeuw of tijger is maar het gedrag spreekt boekdelen: geen enkele hinderlaag-jager zou zich zo duidelijk in het open veld laten spotten. dergelijke hinderlaag-jagers meiden het open veld, speciaal bij daglicht. Is dus gewoon een huiskat.

Lomp | 28-06-05 | 15:37

Wilde kat volgens mij.

de visser | 28-06-05 | 15:36

Ik zie toch duidelijk op frame 18345 een Amerikaanse soldaat....

Carpa | 28-06-05 | 15:35

het is een hond! het is een hond! het is een hond! ik zweer het je!! echt waar!

chambeck | 28-06-05 | 15:34

Waarom komen er nu ineens allemaal grote feauteau's met megapixels als zandkorrels en videeau's met een resolutie van nul? Heeft het iets met de onthulling van Johnny Bravo te maken?

Alie Bee | 28-06-05 | 15:34

Ben gek op poesjes..
Weet idd niet of dit een Puma is maar. Dat hij er niet hoort is duidelijk.
Maar zien wel dat zijn schouderbladen heel hoog staan. Als hij in de sluip sluip modus staat. Een huis, tuin en keukenkat lijkt mij iig heel erg sterk..
daar heb ik er hier 3 van lopen. En geloof mij, die krijg ik op 150 meter afstand niet zo in beeld. Zelfs niet met de Cold Turkey die de cameraman heeft. Het is in ieder geval iets geks.. en het leeft !

khadaffi | 28-06-05 | 15:33

@Style; Heeft GS ff pech. sccs!

Kakbouter | 28-06-05 | 15:32

@ Pritt Stift

hmm waar doe ik dat? Of moet ik een nieuw accountje aanmaken..

Pritt Correct-it | 28-06-05 | 15:31

-weggejorist-

Armageddon | 28-06-05 | 15:31

Het is een KOMKOMMER kijk maar eens goed naar die beelden dan zie je het gewoon dat het er TIJD voor is...

Deepnez | 28-06-05 | 15:30

LOL@Pritt (the Stift)

Maar goed, weleens bedacht dat er gewoon OVER een bestaand stukje video heen kan zijn opgenomen? En met dat gezwabber is het ook niet echt gek dat z'n Meki-cam zo nu en dan overslaat, en dus een frame laat staan.
Wordt wat poemamoe zo langzamerhand :/

Huh..? | 28-06-05 | 15:28

LOL! Poekie Poekie Poekie!

Armageddon | 28-06-05 | 15:28

@Pritt Correct-it: Verander je nick, of anders doe ik het.

Pritt Stift | 28-06-05 | 15:25

@Kakbouter
Zie mijn comments daar!

style.councillor | 28-06-05 | 15:25

Sjoooo, daar issie dan, poekie!

Frankenstein | 28-06-05 | 15:23

Hoe komen jullie in godesnaam aan een foto van m'n moeder??

ams | 28-06-05 | 15:22

Sod*****er nu eens opmet dat poema ge-OH!

style.councillor | 28-06-05 | 15:21

Lijkt wel een Jettie......

Bob Ross | 28-06-05 | 15:19

@Pieterjan: ROFL!
En ik zou die vouwwagen direct omkatten!

Kakbouter | 28-06-05 | 15:19

@Chileen: haha!

pieterjan | 28-06-05 | 15:19


Zeker geen lynx Buchwald, een Lynx heeft geen staart.

Multikuli | 28-06-05 | 15:18

Niet om aan te zien zeg, waar hebben die fucko's leren filmen? Gewoon stilstaan in het gras, beetje inzoomen, en de camera zwaait al van links naar rechts als een schip in zware storm.

Poptaart | 28-06-05 | 15:17

dem kat van dem buren :P

paladintank | 28-06-05 | 15:17

Het wordt weer tijd om de knuppel uit de kast te halen Arma.

de visser | 28-06-05 | 15:16

Europese subsidie voor statief niet gehonoreerd?

St-Eenmans | 28-06-05 | 15:15

@EC: so what, dan moeten ze dichterbij gaan staan, of zijn ze bang voor de puma?

Snijbonenmolen | 28-06-05 | 15:15

@bier: Dat viel mij ook al op. Zet de film maar stop zo rond de 1:29, daar zie je duidelijk wat wits onder de kop.

ikinks | 28-06-05 | 15:15

Het is weer .comcommer tijd hoor.

Nightwisher | 28-06-05 | 15:12

We kunnen zelf ook even wat poema's melden in Groningen en Utrecht en Zuid Holland. Kunnen we lachen. Of weet je wat. Knal er gewoon een horde olifanten in bij Staphorst. ;-) www.waarneming.nl/main.php

Armageddon | 28-06-05 | 15:11

Lijkt het nou zo, of heeft de "kat/puma" een witte bef bles..?

bier | 28-06-05 | 15:10

Die camera is zo ver ingezoomd dat elke ademhaling die de 'cameraman' doet en trilling geeft die het beeld doet bewegen. oftewel zoom jij eens 1000x in met een cameratje die je in je hand houdt en bekijk het resultaat.

english cunt | 28-06-05 | 15:09

Gaat dat gemauw over die wannabe poema nog lang duren? Ik kan best een nieuw jasje gebruiken dus ik geef Pantera nog tot het weekend en dan reis ik af naar de Veluwe.

de visser | 28-06-05 | 15:08

Gefilmd door Geert Trilders.....

fuckje | 28-06-05 | 15:08

Lief poesje. Misschien wat voor Ratelband?

Pritt Correct-it | 28-06-05 | 15:07

img166.echo.cx/my.php?image=geheimzinn...

En wat is dit?? ik haal 1 frame uit die video. lijkt op een stukkie vakantievideo. heb m ff flink geboost en opgepompt. zit ergens rond minuut 2. het is gvd gewoon een vakantievideo, zo kan ik het ook!

pieterjan | 28-06-05 | 15:06

@ buchwald: Een Lynx heeft een schouderhoogte van 65cm. Zou ie dan niet wat hoger tussen het gras moeten staan?

Armageddon | 28-06-05 | 15:06

lynxe lucas

de wart | 28-06-05 | 15:05

Camera via Speurder.nl bij een marrokaant uit Amsterdam schat ik zo?
Alleen op MEGA-MAANDAG zonder 6 maanden garantie en steady-shot doet het ook nog prima niet meer.

Huh..? | 28-06-05 | 15:04

@BlueLagoon
Nee het is en blijft een gewone Europese kortharige kudtkat!

Koetjesreep | 28-06-05 | 15:04

heeft ie nu een adelaar in z'n bek???

de_rest_van_NL | 28-06-05 | 15:04

leuk al die poema-posts

ik vrees nu al het post-poema tijdperk

de wart | 28-06-05 | 15:04

Het is gewoon een uit de hand gelopen marketingcampagne voor de Lion King 3408676 of Madagascar.

Rest In Privacy | 28-06-05 | 15:03

Kunnen die jagers, die die witte big moeten kapotschieten, ook niet uitkijken naar deze klotekat??
-
Overigens ben ik van mening, dat de hele soap gewoon verzonnen is, net als die python in Hoorn enkele jaren geleden....

KABAAL | 28-06-05 | 15:03

Als ik zo'n beest zie met een horde bange mensen eromheen ga ik eens dichtbij kijken. Stel mietjes, wat wil zo'n poema/panter beginnen tegen mijn l33t headsh0t skillz?

/pakt optische muis

Bring it on, kitty.

Syn | 28-06-05 | 15:02

Ja. Alsje zo filmt, kan je alles op een panter laten lijkt. De filmer is zeker aan het afkicken of zo. Wat een parkinson-film. Trouwens mooie tent tussendoor.

Koetjesreep | 28-06-05 | 15:02

Kunt mij nog meer vertellen, maar dit is geen gewone kat. Zie die bouw dan..... Maar of het een Puma is weet ik ook niet.... Misschien een kruissing tussen een Van Perzische kat en een Strippende Tijger...

BlueLagoon | 28-06-05 | 15:02

@ Tohs: dan moet je maar eens naar mijn kat komen kijken. Die lacht om de staart van dit beest.

Armageddon | 28-06-05 | 15:02

Lynxe mensen, daar heeft men op geenstijl toch een broertje dood aan?

QStel | 28-06-05 | 15:02

Door de partij voor de dieren is alvast een som op het hoofd gezet van degene die deze bergkat omlegt. Een bijdrage kan worden gestort op: Triodos Bank nr. 21.24.86.934

www.catslovers.nl/wild.htm

Puntenslijper | 28-06-05 | 15:02

Ik zou best wat verdovingspijlen in die kudtkat willen jassen, just for shits 'n giggles.

Lekker Belangrijk© | 28-06-05 | 15:01

Joris, mag ik een quicktimpje???

MacManiac | 28-06-05 | 15:01

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit op de Veluwe is, want misschien zijn het wel beelden uit Engeland of Brazilie ofzo.

QStel | 28-06-05 | 15:01

En nu ophouden met dit gelul. Dit is gewoon een huis tuin en kutdkeukenkat!

Armageddon | 28-06-05 | 15:00

@tohs... omdat de campagne nog maar net loopt!
Het geld moet nog eerst ff binnenrollen he..

MacManiac | 28-06-05 | 15:00

Veel te groot, veel te lange staart voor een kat.

QStel | 28-06-05 | 14:59

en de vraag blijft, waarom vang je hem dan niet ???

tohs | 28-06-05 | 14:58

Gewoon een poes in de rogge....

KABAAL | 28-06-05 | 14:58

Pantera heeft natuurlijk ff zo'n pantertje op het "uitlaatveldje" laten scharrelen, opa achter de lens, steady-shot uit en hopla a HOAX is born..

MacManiac | 28-06-05 | 14:58

@Tuub: je had een poedel?

Snijbonenmolen | 28-06-05 | 14:56

Past er nou echt geen statief in die SBS6-Pantera-Camper. Als ze net zo met een verdovingsgeweer omgaan zou ik als omstander maar uit de buurt blijven.

ErachterKijkerd | 28-06-05 | 14:55

volgens mij is het mijn hond.. die is ook al een tijdje zoek

Tuub | 28-06-05 | 14:55

Pantera de gekste!!11
Hoax van het jaar

Joeri | 28-06-05 | 14:54

volgens mji was het geen poema maar een groot lief poesje hij was zo rustig.

raspoetin | 28-06-05 | 14:53

volgens mji was het geen poema maar een groot lief poesje hij was zo rustig.

raspoetin | 28-06-05 | 14:53

Heb hem net zitten kijken met 'Manamana' van de Muppets als achtegrondmuziek, wordt die parkinsonfilm een stuk beter van. Dat is toch geen poema mensen, dat is gewoon een ontsnapte poedel.

Snijbonenmolen | 28-06-05 | 14:53

is het Simba?

zakje pinda´s | 28-06-05 | 14:53

Hoe hoger de resolutie wordt hoe groter die poema wordt... kan dat kloppen?

Quercus | 28-06-05 | 14:52

Als ie ook zo trilt met z'n geweer, dan raakt ie hem nooit

Karel kwakbol | 28-06-05 | 14:52

Poema's zijn zóóó 27 juni 2005

Conundrum | 28-06-05 | 14:51

Was die verdwaalde uitgegroeide huiskat een beetje dronken gevoerd?

Th0raZin3 | 28-06-05 | 14:51

Ik zou wllen dat die kat zoek raakt en in verband hiermee een 18 jarige amerikaan wordt opgepakt en naderhand ook zijn vader die hier leerling rechter is.....

Mari van Huana | 28-06-05 | 14:51

Het is maar een klein dier. Alle Benno wannabees kunnen hun schietgeweer in de kast zetten, dit levert geen gevaar op.

Puntenslijper | 28-06-05 | 14:49


Aardig dat ze bij pantera parkinson-patienten aannemen. Wel een best grote kat trouwens.

Multikuli | 28-06-05 | 14:49

Weet niet wat voor beest het is maar de cameraman heeft volgens mij de ziekte van Parkinson

Ahonen | 28-06-05 | 14:49

Ah beterrrr, nu kan de rest van het kantoor meegenieten. Werken is zooo ouderwets!

pieterjan | 28-06-05 | 14:49

laten we eens kijken

Leon G | 28-06-05 | 14:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl