Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tv-omroep NPS is niet meer

het gaat weer leuk worden op tv!Nog even en Sesamstraat, Klokhuis, Premtime en 'Allochtoon videocircuit' zijn niet meer. De Nederlandse Programma Stichting (NPS) wordt opgeheven. Check de site en lach even mee om de 'programma's die ze allemaal schijnen te maken. Het opheffen van de NPS levert 72 miljoen op. Hoewel... De NPS is straks dood, maar dat geld gaat voor de helft op aan verbeteringen van publieke nieuws- en actualiteitenprogramma's (dat zien we nooit meer terug) en de andere helft is voor publieke omroepen (merken we niets van). De publieke omroepen moeten zich naast nieuws vooral richten op opinie, debat en achtergronden, lees: het linkse gedachtengoed der tv-makers en politieke connecties van de bazen uitdragen, zo is besloten. Dus te vrezen valt voor nog meer Witteman, mevrouw Polak, mevrouw Groentenburger, Van Jealeaux en let maar op: het opgraven van Marcel van Dam zal snel aanvangen. Tijd om 1,2,3 op 31,32,33 te zetten...

Reaguursels

Inloggen

NPS (en waarschijnlijk ook haar progs) blijven bestaan, maar dan niet als zelfstandige organisatie. NPS komt net als de NOS direct onder de verantwoordelijkheid van de Publieke Omroep, het orgaan van de Raad van Bestuur.

Boskabouter | 22-06-05 | 13:26

NoPpeS

Spiegelbeeld | 21-06-05 | 23:43

Sesamstraat, Klokhuis en vooral Andere tijden zijn zeer OK. Maar daar is de NPS niet voor nodig. Doe maar bij NCRV, EO, KRO.

Guido | 21-06-05 | 23:42

DE NPS moet blijven... maar niet hier. Ga ff snel naar WDR, ARD, RAI1 ofzo. Leuker kunnen we het niet maken, stiller wel.

Fiking | 21-06-05 | 22:28

Niet rommelen aan de NPS!

ik noem maar iets als Frolive, altijd lachen!!!
Tal van series waar de naam Theo van Gogh achter hangt en andere redelijk te doene programma's.

Om de een of andere reden ben ik vrij vaste kijker van Andere tijden en Premtime..

De Comedy Factory is ook van de NPS!

En potverdoemme blijf met je poten van Sesamstraat af!!!

zwahiel | 21-06-05 | 21:38

NPS en goede radio? Sjees in welke grot leef jij? Wat voor muziek dan? Jazz?? haha

Rommie | 21-06-05 | 21:03

Beetje kort door de bocht verhaal

NPS taken blijven bestaan, alleen niet meer onder de noemer NPS, maar als werkmaatschappij rechtstreeks onder de raad van de bestuur. Qua budget levert de NPS overigens relatief het minste in t.o.v. de andere publieke omroepen.

BarCode | 21-06-05 | 20:41

GeenStijl zou van enig stijl beticht kunnen worden als ze niet es met artikelen komen die ook tegen *jouw* schenen schoppen. Met blij hart bekeek ik de reacties: positieve reacties. Spijtig dat t slecht nieuws blijft. NPS maakt trouwens ook goede radio.

Dol op Post | 21-06-05 | 20:37

Ik hoop dat de publieke omroepen verder uitgekleed worden; helaas durft de politiek ze niet op te heffen. Maargoed, hoe eerder we er vanaf zijn hoe beter. En het levert ook een hoop geld op, dus hoef je dan als burger niet meer mee te betalen voor allerhande politiekcorrecte en eurofiele staatspropaganda.

Nordthiad | 21-06-05 | 19:45

Marcel van Dam opgraven kan op zijn site vandam.4x2.net/

Prof | 21-06-05 | 16:41

Vind het wel jammer. "Andere Tijden" vond ik een leuk programma. Episodes uit de Neerlandsche geschiedschrijving, maar dan niet zoals je die in de geschiedenisboekjes aantreft, maar wat realistischer. Een definitief andere benadering dan die van de de inmiddels overleden Geschiedvervalser L. de Jong bijvoorbeeld.

G. Temmes | 21-06-05 | 15:52

Heb ook de gillende schurft aan het soms wat linkse karakter van bijvoorbeeld nova en voor multiculti programmas lijkt mij het bijlmerbalkonservies met 300 kanalen aan hoestbuien ook beter geschikt. Echter om met het kind het badwater weg te gooien, als is het maar klokhuis, maar belangrijker, andere tijden of zembla, zou werkelijk eeuwig zonde zijn van een paar fantastische redacties. Hun kwaliteit is, links of niet, ongeevenaard in ons omroepbestel.
Medy zoek je centen dus ergens anders en begin bij een goedkopere kapper.

hetkansnellerofniet | 21-06-05 | 15:47

Zelfs PremTime heerscht!

McMe | 21-06-05 | 15:16

ik wou net zeggen, alleen de NPS als naam verdwijnt, de programma's blijven onder de directie van de programma raad. Het zijn trouwes op die multi-culti programma's na, wel kwalitatief goede diepgaandere programma's met inhoud, dit i.t.t wat de redactie ervan vindt.

sjaak_33 | 21-06-05 | 15:07

De programma's blijven overigens wel allemaal bestaan.

McMe | 21-06-05 | 14:51

@JanV
ah, maar nu begin je dingen door elkaar te halen door ze op hun amusementswaarde in te schatten, waar ik het meer had over of de gesprekken in een programma nog wat diepgang hadden. Voor mijn dosis humor stem ik dan ook zeker niet op Witteman af, maar kijk ik liever af en toe naar een programma als Dit Was Het Nieuws.

BobbyDrake | 21-06-05 | 14:49

Ik vind zowel NPS als de Veerkampjes leuk, dilemma *zucht*. Daarnaast wil ik Rai Uno weer terug op de 020 kabel, vooral voor op de zondagmiddag, Pronto

Apollo | 21-06-05 | 14:39

@BobbyDrake
Nou zeg. Je moet er toch niet aan denken dat je de Veerkampjes zou moeten missen? Humor van de bovenste plank! En natuurlijk extra kwaliteit omdat het Amsterdams is!
En daar durf jij Paul Witteman tegenover te zetten? Foei toch!
Kwaliteits-tv maak je tegenwoordig op een heel eenvoudige manier: zoek naar de walgelijkste personen die je kent en pletter daar een camera in de hoek. Van Patty Brard tot Veerkampjes: succes verzekerd!

Waaraan herken je een hersenloos iemand? Die loopt met zijn hoofd in de wolken, want die heeft niks mee te sjouwen.

JanV | 21-06-05 | 14:12

Dus nu kan die ADHD Prem-mongeaul ook eindelijk terug naar de sloppenwijken van Paramaribo?

Klukkluk | 21-06-05 | 14:03

@superjan:
Ach ja, natuurlijk. Ik was zowaar vergeten dat er altijd nog mensen die liever naar de Tokkies en Probleemwijken kijken dan een discussie programma met Paul Witteman. Excuseer mij dan vooral dat ik Witteman net wat minder hersenloos over vind komen.

BobbyDrake | 21-06-05 | 12:58

"Stop met tv kijken, download illegaal films"? Hoe stomzinnig mag de stelling zijn vandaag? Misschien moeten we Amerikanen vragen of ze een paar uur tv bij ons willen komen vullen.

Shareholder | 21-06-05 | 12:58

Quantrix domme eikel. Discussie niet waard.

Shareholder | 21-06-05 | 12:56

stop met tv kijken, download illegaal films!

pimpstah | 21-06-05 | 12:55

@ikkezeidegek:
Nee dat zegt iets over het hersenloze niveau in Nederland :-).

Doucheputje | 21-06-05 | 12:55

Als de hoeveelheid kijkers een graadmeter zijn voor de kwaliteit van een programma is "Goede Tijden, Slechte tijden" een voorbeeld van kwaliteits TV ?

ikkezeidegek | 21-06-05 | 12:50

Oh lol ze heet blijkbaar Eline haha en ze presenteerd bij 3FM LOL

krukev | 21-06-05 | 12:46

Is dat express zo, of zijn ze zo stom dat ze het programma Adreneline noemen.

Of heet de chick die het presenteerd soms Adrene dan zou het wel kunnen maar zo is het gewoon belachelijk

krukev | 21-06-05 | 12:44

@Qantrix:
Ik ben diverse keren in de states geweest en ik zou zeggen have fun. En het is niet te hopen dat je een (chronische) ziekte krijgt of andere (finaciële) problemen want dan slaap je onder een brug. En als dat gebeurt niet weer terug komen in Nederland he maar daar lekker blijven.

Doucheputje | 21-06-05 | 12:41

@Doucheputje: Ik vind mensen die gelijk gaan schelden en persoonlijke aanvallen gaan doen nogal treurig persoonlijk, maar ik ben maar domme wannabee amerikaan zeker?
-
@Sinister: Inderdaad, was Europe dan democratisch geweest zonder Amikeraanse interventie in WWI, WWII en de bescherming tijdens de Koude Oorlog? Kleine kans. En veel plezier daar zeker, ik zal wel een briefkaartje sturen terwijl Nederland in een grote financiele/economische crisis zit dankzij de vergrijzing, sociaal-democratie en Kyoto.

Qantrix | 21-06-05 | 12:35

@Qantrix:
Je past echt bij de huidige nederlandse papegaaien blaat maar na mentaliteit. Leer eens nadenken holle echoput

Doucheputje | 21-06-05 | 12:28

@Henkiemaardannietgek 21-06-05 @ 12:05 , Ik gebruik die vergelijking, zoals ik al zei, als metafoor voor de zinloze discussie over kijkcijfers, jij kaapt hem voor de omroepbijdrage wat een heel andere discussie is. Het heet niet voor niets "Publieke omroep". Er zijn tal van staatsvoorzieningen waar jij en ik aan meebetalen en waar we geen gebruik van maken.

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 12:24

@Qantrix: Oh ja, en bovendien 's werelds grootste exporteur van "democratie" :D

sinister | 21-06-05 | 12:23

@Qantrix: Ik had al zo'n vermoeden. Veel plezier in "the land of the free and home of the brave" ;)

sinister | 21-06-05 | 12:22

Oh ja en democratie? Ik heb nog een grote partij te vinden die niet sociaal-democratisch is....

Qantrix | 21-06-05 | 12:22

@sinister: Ga ik waarschijnlijk ook doen ja, betere economie, minder belastingen...

Qantrix | 21-06-05 | 12:20

@sinister: Als iemand aan mijn spullen komt... dat is niet een kwestie van amerikaans gedachtegoed, dat is verdediging van mijn lijf, huis en spullen, dat jij nou een of andere groenlinks alles delen hippie bent kan mij weinig boeien. Als de man het vraagt dan geef ik het, als hij het opeist dan kan hij oprotten. En de staat vraagt niet lief om mijn geld.

Qantrix | 21-06-05 | 12:15

@Qantrix: niks eisen... niemand belet je om naar Amerika te verhuizen! En je kan je er ook mee bemoeien, dat heet democratie.

sinister | 21-06-05 | 12:15

Hadden we hier geen referendum over kunnen houden?

File | 21-06-05 | 12:13

Voorstel tot hervorming:

Nederland 3 schrappen.
Alle actualiteitenrubrieken schrappen en eentje ervoor terug. De TBS-zaak van Schipper toonde aan dat Netwerk en Twee Vandaag dezelfde info geven als NOVA, dus zinloos zijn. Alles samenvoegen tot één geheel dus.

Scheelt al aardig wat centen.

Alslajemedood | 21-06-05 | 12:13

@Qantrix: Een honkbalknuppel voo een kopje suiker. Jij hebt het Amerikaanse gedachtengoed blijkbaar hoog zitten.

En wat betreft de gewilligheid van de commercielen om publieke programma's in te lijven: daarin verschillen we dan van mening. Maar denk je dat die commercielen ook soortgelijke nieuwe programma's gaan verzinnen? Dat is ook een kerntaak van de NPS...

sinister | 21-06-05 | 12:13

Overigens vraagt de staat niet om mijn geld, het eist het.

Qantrix | 21-06-05 | 12:10

@Henkiemaardannietgek 21-06-05 @ 11:54
Nee, erger nog, ik betaal mee aan die goedkope troep van McDonalds terwijl ik er nooit eet.

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 12:09

Hij vraagt je alleen geen 200 euro, hij vraagt je een boterhammetje hagelslag, eentje per jaar.
Als hij mijn andere buurman me daarentegen een kopje suiker aanbiedt, verpakt in een kilo schreeuwerige reclamefolders, zeg ik eerder tegen hem val dood!

sinister | 21-06-05 | 12:08

@sinister: Nee, maar als hij een kopje suiker zou stelen pak ik wel mijn honkbal knuppel. En laat ik het nog eens herhalen, Raymann krijgt echt wel onderdak bij een andere omroep. Sesamstraat is al een tijdje overbodig dankzij Nickelodeon en Jetix. Premtime komt ook waarschijnlijk wel bij de Mol terecht, Prem is toch goeie vriendjes met Barend en van Dorp. Andere Tijden en Dokwerk kunnen wel bij een andere publieke omroep terecht. Het maakt geen fock uit.
-
Grappig, in Amerika ziet het er naar uit dat Sesamstraat ook gaat verdwijnen....

Qantrix | 21-06-05 | 12:08

Wat een waanzin zeg, het geld dat vrijkomt wordt weer besteedt aan programma's als Nova etc. Daar heeft toch niemand behoefte aan. De enige redenen dat ik naar de publieke omroep kijk zijn Studio Sport en programma's die dus blijkbaar allemaal bij de NPS zitten. Laten we de NMO wat meer zendtijd geven, ook leuk, kan ik op zaterdagochtend nog wat meer van dat gejengel aanhoren op Nederland 1. Laten we gewoon op elke zender de Tokkies en Big Brother gaan uitzenden, leve de eenheidsworst en televisieprogramma's waar je als een hersenloze zoutzak naar kan kijken. Lekker tv consumeren zonder ook maar één moment na te hoeven denken.

Zeeland Sjort | 21-06-05 | 12:07

@sinister
om Lekker Belangrijk©'s vergelijking nog maar eens van stal te halen,
als mijn buurman mij ?200 vraagt om in een sterrenrestaurant te eten kan hij ook dood vallen.
alhoewel liever niet in m'n voortuin, want dan kan ik dadelijk zelf de rommel weer opruimen.

Henkiemaardannietgek | 21-06-05 | 12:05

@niet-gekke henkie: Ik snap hem niet, maar als je het over PBS hebt.... ja dat doen de kijkers, maar ook in de states is het congress aan het snijden: www.pbs.org/takeaction/

Qantrix | 21-06-05 | 12:03

@Qantrix: Komkom, verwacht je echt dat NPS-programma's onderdak zullen vinden bij John de Mol? Ben je daarnaast echt zo gierig dat je die ene boterham per jaar niet missen kan? Zelfs al kijk jij er niet naar, maar je buurman wel... Als je buurman bij je aanklopt, geef je hem toch ook een kopje suiker?

sinister | 21-06-05 | 12:01

@Qantrix
En daar betalen alleen de kijkers aan.

Henkiemaardannietgek | 21-06-05 | 11:59

@sneak 21-06-05 @ 11:51, LOL, Erik Engerd heerscht, hij schijnt zelf trouwens ook van een gokje en een goeie neut te houden.

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 11:58

Overigens Sinister heeft Amerika ook een staatstomroep, PBS, die maakt ook alleen maar troep zeg....

Qantrix | 21-06-05 | 11:58

Medy van der Laan is een idiote sekte aanhanger. NPS is gewoon de staatsomroep en maakt goede programma's: Zembla, NOVA, Andere Tijden. Dat zijn nu eenmaal dure programma's, jammer hoor.

Amsterdammer | 21-06-05 | 11:56

@Opa
precies, top gear rules.

Henkiemaardannietgek | 21-06-05 | 11:55

@Lekker Belangrijk© 21-06-05 @ 11:09
Betaal je als je bij Mc donalds eet ook voor het eten in dat sterrenrestaurant?

Henkiemaardannietgek | 21-06-05 | 11:54

@Lekker Belangrijk> Tuurlijk niet. John de Mol is slim genoeg om zich helemaal niet in dit soort discussies te mengen. Hij krijgt zijn zin toch wel. met vriendinnen als Medy heb je echt geen vijanden meer nodig.

superjan | 21-06-05 | 11:53

@Henk:Tv is inderdaad geen eerste levensbehoefte ( al zou je dat in sommige gezinnen niet zeggen...) Aan de andere kant is het wel zo dat de beste programma's ter wereld ( !) door een staatsomroep gemaakt worden ( BBC) Als ik dan mag kiezen....( voor die ene borrel per jaar!)

Opa-Buiswater | 21-06-05 | 11:52

@sinister: Ja, dat heb ik gedaan, en dat valt dik mee als ik al die vooroordelen hoor. Je hebt veel troep, maar je kan ook hele goede dingen vinden. En ik vind het persoonlijk nogal raar dat mensen het nodig vinden om mijn geld af te pakken voor iets dat of niet naar word gekeken, of ook bij de commercielen terecht kan.

Qantrix | 21-06-05 | 11:51

72 miljoen?! Vind het trouwens wel vreemd, NPS maakte nog wel redelijke programma's? Gaat de NMO zich nu inkopen in GTST om daar een lekkere moslimdiscussie tussen Stefano en Ludo te laten zien? Janine met een hoofddoekje. Ach, met een paar miljoen kom je er wel!

ZI | 21-06-05 | 11:51

"Met het mes op tafel" is de enige reden dat ik nog een videorecordert heb!

sneak | 21-06-05 | 11:51

Hmmm, ondanks hun linksige karakter, heb ik veel NPS programma's wel goed gevonden. In ieder geval Rayman Laat, Andere Tijden, Het uur van de Wolf, Zembla en Dokwerk. Ach ja, jammer.

Eerlijk gezegd vind ik dat nu dan maar alle zenders opgeheven moeten worden, ik bedoel wat voegen "That's the Question" en dat Nederlandse zing gedoe op de TROS nou toe aan een gevarieerd aanbod?

Xyen | 21-06-05 | 11:50

Te Koop: Wegens dramatisch aanbod programma's
Thomson 84 cm bakbeest
D-Boss Design Plasma

Voor mooi prijsje!.

rennie b | 21-06-05 | 11:50

@Jopo> ik vind de meeste reacties toch behoorlijk pro NPS.

superjan | 21-06-05 | 11:50

Wat is dat, TV?

Henkiemaardannietgek | 21-06-05 | 11:50

@Jopo de Pojo 21-06-05 @ 11:45, die zite van talpa lijkt verdacht veel op die van GS. Sjek die layout. Dat kan geen toeval zijn. www.talpa.tv/

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 11:49

goede programma's overgenomen door de commercielen. yeah right, dacht het toch ff van niet. zie je SBS met zijn probleemwijken al een maatschappijkritisch programma als Zembla maken. think again and dream on. Ze snijden zichzelf in de vingers als ze dit soort programma's overnemen. Ben absoluut niet tegen commercie en ook de publieken zijn schijnheilig maar deze combi gaat er bij mij niet in

bogie | 21-06-05 | 11:47

Geenstijl steeds meer de SBS 6 van het internet, al lange tijd de Telegraaf van het internet, durft te zeiken op de NPS! Moest zeker van jullie geldschieters.

Jopo de Pojo | 21-06-05 | 11:45

Of de programmaatjes goed of slecht zijn, is totaal irrelevant. Waar het om draait is dat de jaren 60 al lang voorbij zijn en tv allang niet meer iets verhevens is wat door de overheid en gebouwen vol ambtenaren te Hilversum geleverd moet worden. Restaurant runnen (eten lijkt me pas een primaire levensbehoefte) of de Volkskrant danwel de Telegraaf leveren behoren ook niet tot de overheidstaken. Waarom die HEAO maffia te Hilversum dan wel in stand houden?

Henk Hunk | 21-06-05 | 11:44

@weeraanmelden> John zit in een hele grote talpazwarte hummert 2 en racet lekker door het medialandschap. He wie hebben we daar? Konijntje Medy... Ze kijkt met grote ogen in die felle koplampen.

superjan | 21-06-05 | 11:42

@Qantrix: Heb jij ooit geprobeerd om in Amerika een tv aan te zetten? Daar wordt je echt niet gelukkig van hoor! Laat publieke omroep gewoon naast de commercielen bestaan. Het scheelt jou hooguit 1 boterham met hagelslag per jaar.

Waarom doeken ze nou net de NPS op, een van de weinige organisaties die echt het publieke belang dient?! Laat ze lekker de TROS opdoeken!

sinister | 21-06-05 | 11:40

@Obsi>John heeft niks met die progammaatjes. Wedden.

superjan | 21-06-05 | 11:39

"als die programma's zo goed zijn, dan worden ze goed bekeken, en is het commercieel intressant en zijn ze binnen no-time bij de commercielen"

Ja Ja.
Prem die kan roepen wat hij wil RTL-x .
Tuurlijk.
Wat denk je van de adverteerders die weg gaan?
Telefilms? Aah joh, brengen we wel gelijk uit op DVD. Of 'past dit in het Costa principe"
De commercielen hebben nu zoveel variatie.
( the farm, make me ugly, make me tall, make me small, the bungalow,the caravan, the trailer.)

Nee, dan wordt het goed.
(net zo goed als de NS nu of prorail nu...)

Weeraanmelden | 21-06-05 | 11:38

Obsi: Ja, maar de humanistische omroep laat ook niet echt goede programma's zien. Het hoeven geen grote publiekstrekkers te zijn, als ze maar cultuur of verdieping laten zien.

Flapdrol | 21-06-05 | 11:38

Sesamstraat, Klokhuis, Premtime en 'Allochtoon videocircuit' kunnen nu mooi door TALPA worden overgenomen.
Vroeg geleerd is oud gedaan, dus de jeugd zal dan niet meer met de publieke omrpoep opgroeien.

Wisten jullie al dat ze ook de Humanistische omroep willen opheffen en het geld dat dan vrijkomt naar de Moslimomroepen doorsluizen omdat er nu eenmaal meer moslims dan humanisten in dit apenland zijn???. Ja humanisten verenigen zich minder,dat gaat tegen hun ideaal in.

Obsi | 21-06-05 | 11:36

Ik denk dat het dan heel simpel is. Als ze zich moeten bezighouden met debat, opinie en actualiteiten, dan moeten er drie kanalen zijn. Nederland links, Nedeland midden en Nederland rechts. Kun je dagelijks kiezen met welke vooroordelen je nieuws e.d. doorspekt moeten zijn.

Flapdrol | 21-06-05 | 11:36

Dat is best schrikken op die site, erg veel programma's die ik goed vind zijn blijkbaar NPS, nooit zo aan gedacht. Vanzelfsprekendheden ga je pas waarderen als ze er niet meer zijn. Gezien de comments denken veel reaguurders gelukkig anders dan de redactie. GS vind ik ook altijd schijnheilig want ontzettend vaak wordt een topic een dag na netwerk en zembla gewoon overgenomen.

spooky | 21-06-05 | 11:35

@TRS>Kleerie? ik geniet van haar demasque. (want dat is wat er plaats vind op het moment)
Ze doet me steeds meer denken aan mevrouw ceaucescu in haar laatste dagen.
Het moet toch wennen zijn om ineens van alle kanten felle kritiek te krijgen op een bevooroordeeld gedrag dat je al jaren ongestoord tentoonspreidt. Ze krijgt schichtige ogen.
Pensioentijd Kleerie.

superjan | 21-06-05 | 11:32

@Timmer: soms heb ik wel eens eventjes heimwee naar Paars....*grijpt naar den geneverkruik*

Opa-Buiswater | 21-06-05 | 11:32

Inderdaad, grote klasse mensjes van het kabinet, doek maar fijn één van de weinige publieke omroepen op die fatsoenlijke programma's wist te maken.

J | 21-06-05 | 11:31

@Opa-Buiswater
Maar het kabinet met Gerrit-de bonenteller-Zalm voorop zijn heel erg druk bezig met duimen draaien en hopen dat de economie weer aantrekt. Het is tenslotte niet hun taak om daar wat aan te doen. Ondertussen wordt de staatsomroep omgevormd tot hersensdodende propagandamachine. Gaat u rustig slapen, de regering waakt!

Timmer | 21-06-05 | 11:29

om van klere polak af te komen hoeft de NPS niet opgeheven te worden, daarvoor voltstaat toch ook een ongezien n*qsch*t?

TheRealShowstopper | 21-06-05 | 11:29

@Bobbydrake>Links gelul IS hersenloos geblaat.

superjan | 21-06-05 | 11:28

dan kun je nog beter SBS6, Yorin en Veronica herprogrammeren naar 36, 37 en 38. Altijd nog liever links gelul dan hersenloos geblaat.

BobbyDrake | 21-06-05 | 11:26

Moeten alle omroepen dezelfde amerikaanse bagger uit gaan zenden om het klootjesvolk te vermaken ofzo?!De nps maakt tenminste programma's op niveau, en sesamstraat is tenminste nog een beetje educatief voor kinderen. Dus John, sla je slag als je niet alleen de Tokkies als kijkers wilt! Pino 4 ever!!

prestodegekste | 21-06-05 | 11:26

Als Den Haag een beetje slim was dan zouden ze de publieke omroepen (samen met alle subsidies voor vage stichtingen) afschaffen en de kosten terug geven aan de belastingbetaler, dan gaat het wel wat beter met de economie.... oh wacht, dat gaat Den Haag niet doen, wat is het ook makkelijk om andermans geld uit te geven.

Qantrix | 21-06-05 | 11:24

Hebben ze in Den Haag niets anders om over te zeuren dan die omroep? Hoe gaat de economie? Zakt door het geweldig stimulerend beleid het aantal werklozen? Durven dankzij de slagvaardige beslissingen van JP en zijn maat Brinkheurst de bedrijven eindelijk weer te investeren? Dát zou namelijk nieuws zijn; doch neen, de dames en heren vinden het belangrijker om te beslissen wat het volk op de buis krijgt te zien..... voorlichting en educatie en soms een beetje amusement ( als het volgens de meisjesstaatsecretaris Medy door de amusementsbeugel kan) Boeiend allemaal, vooral voor diegenen die al maanden ingeschreven staan bij het "arbeidsbureau"en zich de takke solliciteren.........."hoi, hoi, we krijgen een nieuw medy-abestel en nu hebben we vast weer brood op de plank. Alle premies gaan naar beneden moeder!!!"
*proost*

Opa-Buiswater | 21-06-05 | 11:22

@Medy>supertrudt!!!!

superjan | 21-06-05 | 11:21

Kijk- en luistergeld weer terug ?

knutsel | 21-06-05 | 11:20

Weeraanmelden: Nogmaals, als die programma's zo goed zijn, dan worden ze goed bekeken, en is het commercieel intressant en zijn ze binnen no-time bij de commercielen.

Qantrix | 21-06-05 | 11:20

Fantastisch Medy, laten we vooral alles afbreken waar we nog een beetje tevreden mee waren (de omroep).
Dan kan Ome John tenminste helemaal keihard en ongehinderd doorstoten in zijn opmars naar totale wereldheerschappij in Nederland.

En de arme NPS? D666 logica dat die als eerste moet sneuvelen. DE NPS brengt immers stuk voor stuk waardevolle, originele en interessante programma's.

Medy wat wij nodig hebben zijn meer OHM's, NMO's, NIK's EO's enzeau. Dan wordt het pas gezellig.

trudt

superjan | 21-06-05 | 11:20

hoe dan ook sesamstraat mot blijvuh!!!

e-one2day | 21-06-05 | 11:19

QZNYWRLD: Dat is wel allemaal leuk en aardig, maar laten we niet vergeten dat het geld van de publieke omroep komt van belastingsgeld, en als ze dan programma's gaan produceren waar nauwelijks iemand naar kijkt dan is dat belastingsgeld dus verspilt.

Qantrix | 21-06-05 | 11:19

Godgloeiende GVDse J*z*s chr*st*s krijg toch de #$^%^$^
Kijkende op de site:
- ZEMBLA
- PRemTime
- ComedyFactory
- de Telefilms.
- Rayman is laat
- Dokwerk
- Andere tijden.

Eigenlijk de 90% programma's van de Nederlandse omroep die interesant zijn.
(Keuringsdienst van Waarde is van de RVU..)
Sinds wanneer gaat de staat zich met de omroep bemoeien?

Ik denk dat wachtgeld afschaffen de de 30.000 euro salarisverhoging per minister ook heel veel geld scheelt per jaar.
En de TROS mag ook al 5 jaar opzouten van de publieke omroep. Of is de postcodebingoknallerjackpot show 'van waarde voor de samenleving'

Weeraanmelden | 21-06-05 | 11:18

Clairy Polak :(

yohan | 21-06-05 | 11:17

QZNYWRLD: Precies! Het probleem van de publieke omroep is juist dat ze menen met de commerciëlen te moeten concurreren.

Muxje | 21-06-05 | 11:16

Krijg nou de tyfus!!??
De NPS is juist 1 van de betere omroepen met erg leuke programma's.
De afbraak van Nederland door dit kabinet klunzen is niet volledig, zelfs een goede omroep moet nu het veld ruimen.
Erg jammer allemaal......

MAXIMO | 21-06-05 | 11:15

"... aan verbeteringen van publieke nieuws- en actualiteitenprogramma's". Wat moet er dan verbeterd worden aan deze programma's? OK, stomme vraag, ik zal het anders formuleren. Waaraan zal dat extra geld worden uitgegeven, en hoe gaat dat de kwaliteit opkrikken?

Muxje | 21-06-05 | 11:14

De nationale omroep heeft m.i. als hoofdtaak juist die programma's te brengen waarvoor maar een kleine doelgroep is. Al het leuks en eenvoudigs voor breindoden en zij die naar daartoe op weg zijn kan makkelijk door de commercielen ingevuld worden. Laat je deze redenering los op de drie NL netten, dan kan er beduidend veel meer bezuinigd worden.

Kortom: de publieke omroep hoeft alleen nog maar kwaliteit te bieden, pulp en natuurlijk ook een hoop goede (commercieel aantrekkelijke)programma's is prima op z'n plek bij de commercielen.

Sorry, maar ik kan de puntjes op de e niet vinden.

QZNYWRLD | 21-06-05 | 11:13

waarom zijn die programma's ooit op tv gekomen geen hond die er ooit naar gekeken heeft????
't is net sesamstraat en het klokhuis voor de rest nix dan bagger.
laten ze voor dat geld eens een of twee goeie programma's uitzenden!
nee opdoeken die handel.

roelofw | 21-06-05 | 11:10

Dat gelul over die kijkcijfers komt me echt de strot uit, alsof een 3 sterren restaurant zou moeten concurreren met McDonalds qua bezoekers.

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 11:09

ik keek alleen nog maar tv via mijn pc, maar dat programmaatje gaat dus ook van mn pc af, het enige waar nog wel eens wat te zien was zoals NPS dans, kunst en cultuur programma's, educatieve jongerenprogramma's zoals idd sesamstraat enzo, maar hoe zit het eigenlijk met jiskefet en villa zebra enzo, gaat dat ook naar de klote?

RastadepastA | 21-06-05 | 11:08

Ach, ik kijk nog liever 1,2,3 dar het geleuter op de commerciëlen.

gjk4all | 21-06-05 | 11:08

Goed zo, als de programma's goed zijn dan komen ze wel bij de commercielen terecht. Als ze dat niet doen dan waren ze toch een verspilling van geld.

Qantrix | 21-06-05 | 11:05

sjonny de mol, zal sesamstraat wel overnemen. Kunne we sms'en wie we willen zien. En komen er heerlijke reclames tussen door. Leuk kan me zoon die eindelijk begrijpt wie pino is mij aan me kop zeuren dat pappa ff moet smsen dat die dikke vogel in beeld moet en niet die vervelende hond.
BEDANKT.

BigFatGerben | 21-06-05 | 11:03

1 Aflevering van PREMtime vind ik interessanter dan 1 maand SBS6 kijken.

File | 21-06-05 | 11:02

@JanV
Waar staat dat ik dat zeg. Alleen ik ben het niet eens dat geenstijl moet lachen om het programma aanbod. Ik vind die programma's prima en wat kan er niet objectief zijn aan Andere Tijden?

SCAGE | 21-06-05 | 11:02

NPS/VPRO programmas zijn de helaas de enige die er nog toe doen.

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 11:01

Goed zo, als de programma's goed zijn dan komen ze wel bij de commercielen terecht. Als ze dat niet doen dan waren ze toch een verspilling van geld.

Qantrix | 21-06-05 | 11:01

Vindt 'Dokwerk' meestal ook wel een leuk programma.
Btw, vanavond 23.00 Ned.3, Shameless! \o/

Huh..? | 21-06-05 | 11:01

@gaiden1982
keuringsdienst van waarde!

bogie | 21-06-05 | 11:01

Haha, 1,2 en 3 heb ik niet eens geprogrammeerd staan... Dus er verandert niets voor mij begrijp ik.

Sjors zonder Sjimmie | 21-06-05 | 11:01

Het enige waarvoor Marcel van Dam geschikt is is het presenteren van een programma over aktief alcoholisme. Huistip: gefermenteerde geitemelk.

shevek | 21-06-05 | 11:00

1,2,3 staan bij mij al sinds jaar en dag op 31,32,33. Is toch heel normaal?

DeKeet | 21-06-05 | 10:59

Sesamstraat gaat vast en zeker naar Talpa!

kalatstaja | 21-06-05 | 10:58

Zembla, Andere tijden, Premtime etc. overleven echt wel. Goede programma's. Rayman zou gewoon naar Talpa moeten. Maar er zijn nog 99 andere programma's met kijkcijfer nulll. (nieuws in het turks, nieuws in het marokkaans, Zorg en Hoop, etc, etc.

Prof. Hoxha | 21-06-05 | 10:58

het percentage goede programma's binnen het aanbod is laag maar wel van hoge kwaliteit: andere tijden, zembla, raymann, klokhuis, sesamstraat, met het mes op tafel en de comedy factory waren toch wel de moeite waard

bogie | 21-06-05 | 10:58

@SCAGE
O en die programma's die jij noemt, zijn wel objectief? Brilletje van Pearl soms?

JanV | 21-06-05 | 10:57

Daar gaan mijn jeugdhelden, werd eerst 'bert is evil' al opgeheven, nu kan ik geen sesamstraat meer kijken. Of is dit een plan om van 'god bestaat niet' af te komen???

Snijbonenmolen | 21-06-05 | 10:57

Jammer, NPS maakt(e) de betere programma's! Nu gaat de tax zeker naar troep.

Lepo | 21-06-05 | 10:56

Jammer

Ik zal de sander sjow,rayman is laat, de comedy factory, het uur van de wolf en zelfs klokhuis gaan missen. Best een kwaliteitsomroep eigenlijk wel dat NPS.

vavoem! | 21-06-05 | 10:56

Ben ik blij dat keurings dienst van waren bij de RVU wordt uitgezonden !

Gaiden1982 | 21-06-05 | 10:55

!!!!!! geen sesamstraat meer!!!!?
1 van de weinige niet agressie propagerende kinderprogrammas.
betekend dit nu dat ik echt volwassen moet gaan worden???

e-one2day | 21-06-05 | 10:55

Klokhuis, Sesamstraat en Jeugdjournaal zijn goede programma's voor kinderen die zeker bestaansrecht hebben. Stukken beter dan die Yu-Gi-O shit.

Jywansa | 21-06-05 | 10:55

Wat valt er te lachen om Andere tijden, PREMtime en Buitenhof of TV3 bijvoorbeeld? Dit zijn prima programma's die wat toevoegen aan het 'simpele' MTV-aanbod op tv. Dat de mensen die nu de actualiteiten rubrieken maken inderdaad niet echt objectief zijn klopt vind ik wel.

SCAGE | 21-06-05 | 10:53

'Het uur van de wolf' en 'Rayman is laat' zullen wel ergens anders opduiken (hoop ik), verder veel 'Kijkcijfer 0' programma's gemaakt voor doelgroepen die daar nooit op zaten te wachten en niemand dus zal misssen m.i.

Huh..? | 21-06-05 | 10:52

@Biebet
Wat dacht je van de NMO? Da's helemaal Sesamstraat.

JanV | 21-06-05 | 10:52

Met dank aan het CDA die hiermee de verzuiling weer tot stand heeft gebracht.

Gloeiende, de enige echte ontzuilde publieke zender wordt door dat stelletje tuig de nek om gedraaid.

Bugger_Me | 21-06-05 | 10:49

Beetje bekrompen om te denken dat er dus meer "linkse" programma's zullen komen.
Ikheb geen hoge dunk van dit kabinet,maar ik kan me nog net niet voorsettel dat CDA, VVD en D66 Links verder in het zadel willen helpen.
Ik zal sesamstraat en het klokhuis wel missen trouwens.
Pino, Ieniemiene, Tommy, Koekiemonster, Bert Ernie het ga jullie goed!

Thygros | 21-06-05 | 10:49

Maarehhh,
Op welk net kan ik dan Sesamstraat kijken?

72 miljoen besparing? das een hoop geld voor al die ballenprogramma's...

Biebel | 21-06-05 | 10:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken